Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:09
Kan je niet een andere launcher installeren in LEWA OS? zoals Nova, Apex etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07-11-2024
o0Donder0o schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:32:
[...]

Dit heb ik geprobeerd maar krijg alsnog geen goede fix te pakken welke afdoende is om in de auto te navigeren. Korte plaatsbepaling lukt wel, maar tomtom of google navigation kan ik vergeten.

Wat voor waardes zien jullie terug na een cold run en na een full run van de ygps functie?
Hier de stats die ik terugkrijg na het draaien van ygps in zowel cold als full mode. Zou toch zeggen dat dit er hoopvol uitziet...? Jammer genoeg nog steeds geen fix die navigatie software waardig is.

Cold:
Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/i5q0epq15/Screenshot_2013_07_04_11_06_06.png

Full:
Afbeeldingslocatie: http://s24.postimg.org/5f3pxt7j9/Screenshot_2013_07_04_11_18_42.png

[ Voor 4% gewijzigd door o0Donder0o op 04-07-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy11
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-03 17:51
dutchgio schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:13:
Ik denk dat dat niet mogelijk is, het is namelijk een hele aangepaste Android, genaamd LEWA OS.
Zonder rooten/custom rom krijg je dat niet weg.
Je kunt wel een andere launcher installeren uit Google play
Is van het rooten en custom roms installeren ook een simpele beschrijving voor te vinden zodat ook een noob dat kan uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Elroy11 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Is van het rooten en custom roms installeren ook een simpele beschrijving voor te vinden zodat ook een noob dat kan uitvoeren?
Stelt allemaal weinig voor. Zowel rooten als custom rom installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Elroy11 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:30:
[...]

Ik zou het sowieso niet adviseren als je niet zeker weet wat je aan het doen bent. Ook al heb je een handleiding of omschrijving. Stel dat het fout gaat tijdens stap a,b of c en dan?

Het XDA developers forum staat vol met honderden (duizenden?) threads over hoe je toestellen kan rooten en hoe je custom ROM's kan flashen. Mijn ervaring echter is dat je je eerst heel goed moet inlezen en enigszins begrijpt welke stappen je moet doorlopen + dat je zeker weet dat je de juiste ROM/CWM/Root voor je neus hebt.

Dus, als je geen zin of tijd hebt je er in te verdiepen zou ik je aanraden het NIET te doen of het te laten doen door iemand die je kent die er wel handig in is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:53
Bj het rooten kun je niet zoveel mis doen.
Ht flashen van recovery en een rom wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elroy11
  • Laatst online: 15-03 17:51
Ik heb nu nova launcher gedownload en al die chinese apps zijn iig van mijn home screen dus ik vind het wel best.

In ieder geval bedankt voor het helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Elroy11 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:55:
Ik heb nu nova launcher gedownload en al die chinese apps zijn iig van mijn home screen dus ik vind het wel best.

Graag gedaan, nu zou je hem evt. nog kunnen rooten (is het minst lastige over het algemeen) en dan met een app root deleter alle bloatware (lees:rotzooi) er af kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10-06 13:42
Klopt het dat je de 4gb rom niet als (usb-)opslag kunt gebruiken? Op mijn iOcean X7 kan ik de 4gb rom gewoon als usb-storage gebruiken en kan ik ook gewoon de camera gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:53
Ik kan mijn bluetooth hartslagband van Sportstracker niet verbinden via bluetooth.
Ik kan soms wel een pincode invoeren, alleen als ik de band wil verbinden met sportstracker dan lukt dat dus niet. Op mijn Samsung Galaxy s heb ik direct verbinding.
Mijn Senheisser mm200 bluetooth headset heeft wel verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door tumbadora op 04-07-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
tumbadora schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:50:
Ik kan mijn bluetooth hartslagband van Sportstracker niet verbinden via bluetooth.
Ik kan soms wel een pincode invoeren, alleen als ik de band wil verbinden met sportstracker dan lukt dat dus niet. Op mijn Samsung Galaxy s heb ik direct verbinding.
Mijn Senheisser mm200 bluetooth headset heeft wel verbinding.
Dat is dus wel balen zeg, ik gebruik ST ook, niet altijd met de hartslagmeter maar die heb ik ook. Ik moet nog een 2 weken wachten denk ik voordat ik mn G4 heb maar ben benieuwd.. succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
Elroy11 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 14:55:

die kreeg ik er zonder hulpapp ook af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Laatst online: 08-06 19:08
Voor de mensen die de kwaliteit vande camera willen zien een link naar een video
(Optreden green day werchter 2013)
YouTube: jiayu g4 recording

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 448785

Troxel schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 16:23:
Nou, mijn perikelen met mijn scherm zijn (voornamelijk door de hulp van benbaba, thnx nog!) opgelost, met een scriptje om het scherm even opnieuw te Kalibreren en klaar ;)!

De telefoon werkt goed, lekker snel, fijn scherm, heerlijk. Echter merk ik dat de data-verbinding bij hoge snelheid (dus 3G of HSDPA) roet in het eten gooit: vaak verliest de telefoon ineens signaal op SIM1 (echt 'n kruisje, dus helemaal geen signaal), duurt echt seconden voordat deze weer terug is, om daarna weer weg te vallen. Ik merkte dat wanneer ik in eenlangzamer GPRS zat, dit nooit had. Dus daarom als test vandaag eens de 3G optie uitgezet. En wat zie ik: geen problemen (natuurlijk alleen erg traag internet ;) ...). Hebben meer mensen hier last van?

Het kan er mee te maken hebben dat ik op het Telfort netwerk zit en mijn telefoon "denkt" dat ik aan het roamen ben op het KPN netwerk (ik heb notificatie gewoon uit staan dus moet zelf goed oppassen). Dit vind ik, zoals meerdere mensen al ooit geroepen hebben hier, sowieso raar, want bijvoorbeeld mijn oude HTC EVO 3D die ging daar gewoon wel goed mee om en snapte wel dat Telfort bij KPN hoort ...

Iemand suggesties? Ik ben benieuwd ... want geen snel internet op zo'n ding wordt ie uiteindelijk voor mij toch een beetje onpraktisch van ... (ik draai trouwens de ROM van 20-06 ... echter bij de oude had ik er ook al last van, dat was ook de reden om te gaan upgraden). Thnx!!!!
Heb je al is geprobeerd je IMEI van 1 van de SIM slots te veranderen in een van een oude telefoon die je niet meer gebruikt? (Eerst een backup maken van je IMEI via MobileUncle)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Probleem heb ik hier precies hetzelfde, als ik bij sim-management de video-call switch van sim 1 naar sim 2, dan valt sim 2 steeds weg (rood kruisje en even later weer vol bereik en dan weer rood kruisje enz.). Als ik video-call dan instel op sim 1, dan valt sim 1 steeds weg :(
Hoe zet ik op beide sims' de 3G uit ?, ik kan daar nergens een optie voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Zou er al iemand met die onverlichte knopjes aan de onderkant aan het kloten zijn geweest? Op mijn zwarte iOcean X7 zijn ze ook onverlicht, maar wél zichtbaar. Dit komt doordat de knopjes zelf wit zijn. Bij de G4 zijn ze doorzichtig, waardoor ze bijna niet te zien zijn. Lijkt me een kwestie van even met een witte stift overheen en klaar(?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• godslink
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-06 09:49
De advanced is morgen in de winkels volgens gizchina :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
waar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:18
Zijn er ook mensen met de 1850 accu en zoja, wat zijn der ervaringen?

Ik heb nu zelf net de G3S, maar die vind ik. Ik wil daarom voor een G4 gaan, met een 1850 accu, zodat deze een stukje dunnern is dan de G3S...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-06 02:35
De 1850mah versie is er nog niet maar komt wel in de youth en advance model dus nog eventjes wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
B-Force schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 15:00:
Zijn er ook mensen met de 1850 accu en zoja, wat zijn der ervaringen?

Ik heb nu zelf net de G3S, maar die vind ik. Ik wil daarom voor een G4 gaan, met een 1850 accu, zodat deze een stukje dunnern is dan de G3S...
Ik vind mijn G4 meet 3000mah batterij juist totaal niet dik aanvoelen. Maar dat kan misschien ook komen doordat ik van een telefoon kom die nog dikker is: HTC Desire. De batterij houdt het in ieder geval met gemak 2 dagen vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
[b]dreester schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 20:38:[/b
De accu vind ik prima. Momenteel 66% over na 13,5 uur van de lader gehaald te zijn. Wel had ik dezelfde drop als jokkefrits van 35% naar 15% :? Ik hoop dat dat een kwestie van kalibreren is.

Al met al ben ik erg tevreden :Y
ik heb die drop ook (1x opgeladen)
is het bij jou inmiddels al opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Gabliboeba schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 17:56:
[...]

Ik vind mijn G4 meet 3000mah batterij juist totaal niet dik aanvoelen. Maar dat kan misschien ook komen doordat ik van een telefoon kom die nog dikker is: HTC Desire. De batterij houdt het in ieder geval met gemak 2 dagen vol.
Als ik hem vergelijk met de G3s (die is 10.8 mm, de G4 3000 mAh is 10 mm) denk ik dat ik hem net te dik vind voor dagelijks gebruik. Aan de andere kant, is het maar net war je vandaan komt.

Ik kom zelf van een Desire X, die is de helft dunner dan de G3S (en de helft kleiner :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
Weet iemand toevallig met welke toetsen je in CWM kunt booten?
Er is iets mis gegaan met het flashen van een ROM en Android start niet goed waardoor ik niet meer in de Mobile Uncle tool kom.
Al geprobeerd:
volume up + power
volume down + power
volume up & down + power
Op internet kan ik het ook niet vinden. Het zou gewoon moeten kunnen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Normaal gezien kan dat met volume omhoog + power.
Bij de jiayu g4 weet ik het niet zeker, maar bij mn iocean x7 werkt deze combinatie niet.
Je kunt via ADB(google) wel de command "adb reboot recovery" gebruiken. Deze werkt zolang je telefoon aanstaart, op welke manier maakt noet zoveel uit. Al heb je wel de juiste drivers nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
matthijsph schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:05:
Er is iets mis gegaan met het flashen van een ROM en Android start niet goed waardoor ik niet meer in de Mobile Uncle tool kom.
Al geprobeerd:
volume up + power
volume down + power
volume up & down + power
(hold and volume button + make sure USB cable connected to computer) kabel er in?
en ik zou voor de zekerheid ff batterij eruit halen voordat je hem weer boot.

concreter;
turn phone off, hold volume + button and plug in micro USB, and whilst still holding volume + press and hold the power button. Release both when JIAYU appears on the screen.

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 06-07-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
B-Force schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 18:48:
[...]

Als ik hem vergelijk met de G3s (die is 10.8 mm, de G4 3000 mAh is 10 mm) denk ik dat ik hem net te dik vind voor dagelijks gebruik. Aan de andere kant, is het maar net war je vandaan komt.

Ik kom zelf van een Desire X, die is de helft dunner dan de G3S (en de helft kleiner :))
Ik kom van een Desire, en die is dikker dan de G4 met 3000mah batterij. Ben wel onder de indruk van de batterijduur. Heb een custom rom met Apex launcher en alle troep eruit gehaald en haal met gemak 3 dagen bij gemiddeld gebruik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-03 19:29
Lord_Dain schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:51:
[...]

(hold and volume button + make sure USB cable connected to computer) kabel er in?
en ik zou voor de zekerheid ff batterij eruit halen voordat je hem weer boot.

concreter;

[...]
Dat USB-kabeltje was inderdaad de truc. Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Laatst online: 09-06 16:31
Kan hier ook een SanDisk micro sdxc ultra 64gb kaart in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renatos
  • Laatst online: 20-04 21:33
matthijsph schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 21:05:
Al geprobeerd:
volume up + power
volume down + power
volume up & down + power
Bij mij lukt het alleen als je eerst de oplader erinstopt, wacht tot je ziet ...% opgeladen. Dan powertoets & volume + ingedrukt houden en voiala!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Laatst online: 08-06 19:08
Weet iemand waar en hoe ik updates van het os kan dlden? En of ik die chinese apps kan verwijderen? Ik zou mijn agenda immers graag in het nederlands hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Stemar schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:16:
Weet iemand waar en hoe ik updates van het os kan dlden? En of ik die chinese apps kan verwijderen? Ik zou mijn agenda immers graag in het nederlands hebben
Doe wat moeite en lees dit draadje (en anderen) eens door zou ik zeggen.. staat al vaak beschreven hoe en wat. Alvast een tip van de sluier; zoek op root access en rootappdeleter ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Advanced met 2GB Ram 32GB Rom en Turbo CPU is zo te zien uitgekomen in 't wit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:59:
Advanced met 2GB Ram 32GB Rom en Turbo CPU is zo te zien uitgekomen in 't wit!
waar? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 245391

Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 13:25:
[...]

Doe wat moeite en lees dit draadje (en anderen) eens door zou ik zeggen.. staat al vaak beschreven hoe en wat. Alvast een tip van de sluier; zoek op root access en rootappdeleter ;)
Ik kom precies op het goede moment even langs kijken :) rootappdeleter _/-\o_
En dan gewoon in pro mode alle chineese zooi uninstallen? (just to be safe..heb nog geen nandroid backup gemaakt :X en moet me nog effe inlezen in de jiayu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 05-06 06:09
Gabliboeba schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 23:40:
[...]
Ik kom van een Desire, en die is dikker dan de G4 met 3000mah batterij. Ben wel onder de indruk van de batterijduur. Heb een custom rom met Apex launcher en alle troep eruit gehaald en haal met gemak 3 dagen bij gemiddeld gebruik...
Welke rom gebruik je als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Anoniem: 245391 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 22:07:
[...]

Ik kom precies op het goede moment even langs kijken :) rootappdeleter _/-\o_
En dan gewoon in pro mode alle chineese zooi uninstallen? (just to be safe..heb nog geen nandroid backup gemaakt :X en moet me nog effe inlezen in de jiayu)
Hmm, ja, gebruik wel je gezond verstand en als een app in de lijst rood of oranje is, zou ik hem niet weggooien (geeft rootappdeleter zelf aan..). Als je het niet zeker weet niet weggooien. Zo heb ik het gedaan op de Huawei Y300 van mn vriendin en ging super goed.

Let wel op dat als er een custom launcher op zit van Jiayu zelf dat die wellicht allerlei van die apps gebruikt, als je een andere launcher installeert zoals Nova/Apex kan je sowieso al die zooi er af gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Mixeshop, alleen heet ie daar niet advanced en alleen een witte versie.

[ Voor 104% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
allard_070 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:28:
[...]

Welke rom gebruik je als ik vragen mag?
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4/, met alle Chinese troep (en Baidu) verwijderd. Heb af en toe wel last van een unresponsibe scherm (vooral bij ontwaken vanuit sleep) maar voor de rest werkt hij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Laatst online: 03-06 20:25
Lord_Dain schreef op zondag 07 juli 2013 @ 23:52:
[...]

Mixeshop, alleen heet ie daar niet advanced en alleen een witte versie.
Hier dus te koop bij mixeshop

Verder kijk ik met smart uit naar de tijd dat de 1gb/4gb versie ook de mtk6589T krijgt... want 65 dollar voor een paar GB die ik toch bijna niet gebruik is wel een beetje veel. (heb alles op me SD kaartje 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eensch! Ik vind die 65 dollar het geheugen niet waard, deels wel de snellere CPU, echter een 32GB class 10 sd kaart kost los ca. 25€

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2013 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
G4 advanced op voorraad bij to2c
http://www.to2c.com/jiayu-g4-426.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
330 dollar... niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
Freakster86 schreef op maandag 08 juli 2013 @ 18:04:
[...]

330 dollar... niet normaal meer.
Voor dat geld heb je ook een Xiaomi M2S :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-05 11:50
Even een vraagje tussendoor over de GPS.
Bij mij lijkt locatie-bepaling aan de hand van WiFi niet te werken, dus die apps (met name Google Now) wil dat de GPS aan staat, anders blijft 'ie klagen over dat de location service niet aan staat.

Is dat een configuratie-dingetje, wat ik over het hoofd zie?
Mijn oude foon (android 2.3.3) en mijn tablet met Android 4.1 kunnen ook prima locatie schatten aan de hand van WiFi-netwerken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 01-06-2015
Omdat mijn Samsung galaxy Europa, vrijwel compleet onbekend in heel Europa, ook toe is aan vervanging ben ik van plan de Jiayu g4 te kopen. Ik ga voor de standaard g4 met 3000 mAh ik zit te twijfelen tussen mixeshop.com en Antelife.com, de prijzen verschillen nauwelijks, het gaat me dan ook meer om de levertijd, welke site raden jullie tweakers mij aan om deze toptelefoon te bestellen? Gr Rik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

riksteek schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:32:
Omdat mijn Samsung galaxy Europa, vrijwel compleet onbekend in heel Europa, ook toe is aan vervanging ben ik van plan de Jiayu g4 te kopen. Ik ga voor de standaard g4 met 3000 mAh ik zit te twijfelen tussen mixeshop.com en Antelife.com, de prijzen verschillen nauwelijks, het gaat me dan ook meer om de levertijd, welke site raden jullie tweakers mij aan om deze toptelefoon te bestellen? Gr Rik
Ik heb mindere ervaringen met mixeshop bij mij duurde het meer dan een week voordat ze mijn telefoon uiteindelijk opstuurden en de waarheid vertellen is voor hun ook moeilijk, maar anderen hebben er weer hele goede ervaringen mee. Antelife ken ik niet.
Heb wel goede ervaringen met EtoTalk, hier heb ik al 3x een telefoon besteld en altijd netjes op tijd geleverd (ze zijn alleen wel iets duurder helaas).

P.S. je had deze vraag beter kunnen stellen in het "Levertijden en prijzen" Topic denk ik :P .

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 448785 op 09-07-2013 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-03 13:47
Heb een G4 via Jiayunederland en volgens mij staat daar een andere ROM op dan erop zou moeten zitten. Als ik zoek naar LEWA OS dan ziet mijn G4 er toch wel erg stock-android uit net als mijn G3. Tenminste het build nummer is anders dan de 2 die in de startpost genoemd zijn bij de downloads. Mijn G4 zit op buildnummer: G4W 20130531-190735.

En verder vraag ik mij af (gewoon voor de zekerheid) Kan ik de "algemene" manier om te rooten gebruiken zoals die her en der genoemd wordt van Xda dev?

Ik plaats het hier maar omdat ik nergens een antwoord kan vinden. (Of ik zoek niet goed natuurlijk :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521288

riksteek schreef op maandag 08 juli 2013 @ 23:32:
Ik heb hem hier gekocht http://www.to2c.com/jiayu-g4.html met dhl laten versturen kost $ 20 extra maar in 6 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
Anoniem: 521288 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 08:58:
[...]

Ik heb hem hier gekocht http://www.to2c.com/jiayu-g4.html met dhl laten versturen kost $ 20 extra maar in 6 dagen in huis.
als ik bij to2c.com kijk, staat er bij accessories, Original Battery +$18.00, betekent dit dat als ik de telefoon koop en deze accessoire niet aanvink, ik er dus geen batterij bij krijg?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Wat denk je zelf...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
nou omdat er ook een adapter tussen de opties staat, lijkt het me sterk dat dit een 2e batterij is. ik heb namelijk nog nooit de keuze gehad om een tweede adapter te bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Staat gewoon bij de specifcaties hoor:

General Features:
Size
133 x 65 x 8.2mm
Color
Black/White
Net Weight
145g
Accessories
1 x Battery
1 x Data cable
1 x Charger

Lijkt me op zn minst logisch. Of koop jij altijd telefoons zonder batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
ja altijd zonder batterij, een autoaccu van 12v houdt het veel langer uit -_- nee, maar bij chinese sites weet je het maar nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
inmiddels kost het versturen via DHL zelfs $29.51, das toch meer dan 20euro, hoeveel langer zal het duren als ik hem per Singapore post laat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-05 21:02
Tip, als je een nieuw bericht wilt plaatsen en het laatste bericht is van jou, edit dan dat laatste bericht.

Andere tip, gebruik de zoekfunctie en de informatie op de verschillende websites waar telefoons verkocht worden om voor jezelf uit te maken of DHL verzending het extra geld waard is. Er valt genoeg over te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
ik denk max 4 weekjes of zow ik zal gewoon ffe wachten op de 2gb versie plus die heeft een betere camera sensor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksteek
ik wil graag onder de 200 euro blijven, dus ik denk dat ik daar dus niet op wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Hebben jullie op Giz gezien dat er een fake G4 is met enige verschil het (lage reso) scherm? Oh, ja en dubbele prijs! :P

Mijn (een) chinese vriendin neemt voor mij de G4 mee naar Jakarta als ze weer terug komt (over een week). Ik hou m'n hart vast.
Is niet echt een tech bewust persoon.
Kan haar niet contacteren.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:43
Vandaag ook mijn G4 geleverd gekregen van Spemall.com
Telefoon ziet er prima uit en qua snelheid is het een verademing t.o.v. Samsung Apollo waar ik van af kom.

Echter herkent de G4 mijn simkaart niet. Het is een "gewone" simkaart van Vodafone B+S+W Simonly. Kan alleen dus in het Sim2 vakje. Ik heb in dit topic al gezocht met "vodafone" en "sim" maar dan vind ik alleen informatie m.b.t. het dualsim zijn etc.

Iemand die ervaringen hiermee heeft en iets weet hoe ik dit op kan lossen?
Zelf wil ik het nog gaan proberen met een andere sim, maar dat kan vanavond pas.

Wishlist Backpack Survivors op Steam !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Heb net de G4 basic besteld met een MTK6589T op DH-Gate KLIK

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen op Gizchina zou die uitgebracht worden maar had hem nog nergens voorbij zien komen.

Ben echt heel erg benieuwd of het werkelijk een basic 3000mAh G4 (1/4Gb) is met de MTK6589T soc. Heb een tijdje zitte chatten met de verkoper om zeker te weten dat het om de nieuwe batch gaat met die T soc. Heb hem laten versturen met DHL dus heb hem over een week wel binnen denk ik zo....

Hou jullie op de hoogte van deze verzie van de G4 als ik hem binnen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
boppos schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:29:
Ben echt heel erg benieuwd of het werkelijk een basic 3000mAh G4 (1/4Gb) is met de MTK6589T soc. Heb een tijdje zitte chatten met de verkoper om zeker te weten dat het om de nieuwe batch gaat met die T soc. Heb hem laten versturen met DHL dus heb hem over een week wel binnen denk ik zo....

Nice! Erg benieuwd hier, mooie combo T proc en 3000mah batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
boppos schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 17:29:
Heb net de G4 basic besteld met een MTK6589T op DH-Gate KLIK

Zoals jullie waarschijnlijk wel hebben gelezen op Gizchina zou die uitgebracht worden maar had hem nog nergens voorbij zien komen.

Op jouw advies, hier ook gelijk eentje besteld (1200 in stock???). Nu maar hopen en afwachten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, ff een 'wtf', maar waarom staat er bij die link naar DH-Gate dit;
We are the manufacturer of this product, so we can provide a best price for you.
Hoezo? Wordt toch door Jiayu geproduceerd? Of hoe zit dat? Is het een kloon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 10:09:
Heb je al is geprobeerd je IMEI van 1 van de SIM slots te veranderen in een van een oude telefoon die je niet meer gebruikt? (Eerst een backup maken van je IMEI via MobileUncle)
HerrieMan schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:03:
Probleem heb ik hier precies hetzelfde, als ik bij sim-management de video-call switch van sim 1 naar sim 2, dan valt sim 2 steeds weg (rood kruisje en even later weer vol bereik en dan weer rood kruisje enz.). Als ik video-call dan instel op sim 1, dan valt sim 1 steeds weg :(
Hoe zet ik op beide sims' de 3G uit ?, ik kan daar nergens een optie voor vinden.
Heb de optie geprobeerd om de IMEI van mijn oude telefoon te gebruiken voor SIM1, maar geen geluk!

HerrieMan, ja precies, het zelfde issue! Maar 3G uitzetten kun je simpel, niet bij sim-management maar bij "meer", daar kun je de 3G optie uitzetten voor beiden (want je kunt ook maar 1 sim tegelijk activeren).

Iemand anders nog opties om te proberen? Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerrieMan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-05 11:21
Troxel schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:47:
[...]
[...]
Heb de optie geprobeerd om de IMEI van mijn oude telefoon te gebruiken voor SIM1, maar geen geluk!

HerrieMan, ja precies, het zelfde issue! Maar 3G uitzetten kun je simpel, niet bij sim-management maar bij "meer", daar kun je de 3G optie uitzetten voor beiden (want je kunt ook maar 1 sim tegelijk activeren).

Iemand anders nog opties om te proberen? Thnx!
Heb inmiddels ook de vraag bij Jiayu nederland gesteld, hopelijk weten zij hoe dit te fixen.
Ook hier werkt het invoeren van een oud imei nummer voor een van de sims niet.
Ook geprobeerd een van beide sims uit te schakelen, maar dan geeft nog steeds de overgebleven sim dezelfde drop-outs zodra 3G wordt aangeschakeld.
Draai momenteel dus zonder 3G, gelukkig heb ik als backup meestal wel wifi beschikbaar voor de data.
Heb overigens op andere fora (http://forum.xda-develope...?p=42773429&postcount=778) wel gelezen dat voor andere mtk6589 gsm's soms ook dit probleem optreed en dat een fix bestaat uit het flashen van de radio/modem, maar of dit ook voor de G4 werkt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
Lord_Dain schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:06:
Hmm, ff een 'wtf', maar waarom staat er bij die link naar DH-Gate dit;
[...]
Hoezo? Wordt toch door Jiayu geproduceerd? Of hoe zit dat? Is het een kloon? :?
heb ik ook gevraagt aan die verkoper maar hij zei dat hij gewoon een reseller van jiayu was en ze rechtstreek af fabriek kreeg... heb hem ook gemeld dat bij de screenshots er nog 1200mhz staat en dus de soc zonder T en dat gingen ze nog een keer fixen zei hij...
B-Force schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 20:38:
[...]
Op jouw advies, hier ook gelijk eentje besteld (1200 in stock???). Nu maar hopen en afwachten :D
1200 in stock??? had ik ook gezien maar toen had ik de chat al gesloten dus kon het niet vragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-04 22:45
HerrieMan schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:55:
[...]

Heb inmiddels ook de vraag bij Jiayu nederland gesteld, hopelijk weten zij hoe dit te fixen.
Ook hier werkt het invoeren van een oud imei nummer voor een van de sims niet.
Ook geprobeerd een van beide sims uit te schakelen, maar dan geeft nog steeds de overgebleven sim dezelfde drop-outs zodra 3G wordt aangeschakeld.
Draai momenteel dus zonder 3G, gelukkig heb ik als backup meestal wel wifi beschikbaar voor de data.
Heb overigens op andere fora (http://forum.xda-develope...?p=42773429&postcount=778) wel gelezen dat voor andere mtk6589 gsm's soms ook dit probleem optreed en dat een fix bestaat uit het flashen van de radio/modem, maar of dit ook voor de G4 werkt weet ik niet.
Ok, thnx, houd je me op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Maybe is dit iets voor de tweakers die hun G4 willen pimpen 8)7

http://www.jiayuofficial....ck-yellow-green-pink.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2020

Spastik

Plastik

Ik heb net mijn Jiayu G4 binnen met 1.2Ghz.
Voor mijn gebruik van de phone is het meer dan genoeg. (beetje bellen en appen)

Besteld bij www.to2c.com

29 juni besteld en laten verzenden via Singapore Post.

04 juli verstuurd naar NL

10 juli op de deurmat.

Helemaal blij, goede telefoon, degelijk en robuuste feel to it.

En dat voor nog geen €199,-

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-05 15:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Besteld bij Mixeshop.com, totaal 211 euro inclusief verzendkosten. Heb hem vandaag binnen gekregen, zou een week duren, maar blijkt maar 4 dagen verzendtijd.

Heb em ook meteen stuk gekregen, blijft in een reboot hangen.

Edit: en het is weer gefixed. Opnieuw moeten flashen.

Vraag: hoe krijg ik dat chinees er uit?

[ Voor 18% gewijzigd door InflatableMouse op 10-07-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[mesinstalleren541038,noline]InflatableMouse schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 15:21[/message]:
Besteld bij Mixeshop.com, totaal 211 euro inclusief verzendkosten. Heb hem vandaag binnen gekregen, zou een week duren, maar blijkt maar 4 dagen verzendtijd.

Heb em ook meteen stuk gekregen, blijft in een reboot hangen.

Edit: en het is weer gefixed. Opnieuw moeten flashen.

Vraag: hoe krijg ik dat chinees er uit?
Rootexplorer installeren en dan de apps deleten uit system/app

wel voorzichtig dat je niet te veel delete ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Ja dat probeerde ik dus met een onschuldig 3d weather widget. Toen ging tie in reboot loopje.

Dat deed ik dan met Titanium app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Werkt bij jullie de Jiayu G4 met enkel een gewone fullsize simkaart in Sim2?
De mijne herkent geen sim in sim2, geprobeerd met 2x vodafone en 1x simyo.

Ook al gemaild naar Spemall hierover, maar met een beetje geluk weet iemand hier wat ik fout doe en is de mijne niet stuk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BSTNjitRam schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 02:30:
Werkt bij jullie de Jiayu G4 met enkel een gewone fullsize simkaart in Sim2?
De mijne herkent geen sim in sim2, geprobeerd met 2x vodafone en 1x simyo.

Ook al gemaild naar Spemall hierover, maar met een beetje geluk weet iemand hier wat ik fout doe en is de mijne niet stuk ;)
Misschien een beetje knullige opmerking maar doe je de sim kaart er goed in? Deze moet nl. precies andersom geplaatst worden als de micro sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

renatos schreef op zondag 07 juli 2013 @ 12:15:
[...]

Bij mij lukt het alleen als je eerst de oplader erinstopt, wacht tot je ziet ...% opgeladen. Dan powertoets & volume + ingedrukt houden en voiala!
Ok dat werkt inderdaad wel..vind het alleen een beetje raar dat de g4 aan de pc of stroom moet hangen om in recovery te komen..
Als je onderweg een rom wilt flashen of een recovery wilt terugzetten, dan moet je dus via mobile uncle in de recovery komen? Zie ik dat goed? Of is er een andere manier om handmatig in de recovery te komen zonder andere hulpmiddelen.

Ik weet wel dat de meesten (ikzelf ook) een nieuwe rom flashen aan de computer of in ieder geval thuis. Maar blijf het gewoon een beetje raar vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BSTNjitRam
Anoniem: 448785 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 06:20:
[...]

Misschien een beetje knullige opmerking maar doe je de sim kaart er goed in? Deze moet nl. precies andersom geplaatst worden als de micro sim.
Ik ben dol op knullige opmerkingen. Dit was de oplossing, telefoon werkt gewoon _/-\o_
Nu maar eens dit topic goed gaan lezen wat ik allemaal kan veranderen, heb sowieso nog niet de mogelijkheid om een qwerty toetsenbord te kiezen dus dat is prio 1 op het moment.

Thx Gomez !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Zo knullig was dat niet...
Ik had het bij mn iocean ook, werd al helemaal boos dat ie het niet deed, tot ik de chinese handleiding doorkeek en ineens een plaatje zag waarbij de simkaarter andersom in zat... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een vraagje...heb mijn G4 een weekje binnen. Bevalt prima tot nog toe :) Hij was al geroot en ik heb via mobileuncle CMW opgezet (uit de OP)
Nu staat mijn build versie nog op 20130609-1131111. De meest recente versie is 20130620-163509.
Merken jullie iets aan deze nieuwe build? Is hij sneller / beter / soepeler / beter qua accu, gps etc?

Met andere woorden...is het aan te raden om deze te flashen of is het de moeite eigenlijk niet waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Zo, hebben! geen invoerrechten, netto €178 voor mn G4. nu prutsen met dat ding. Fysiek is hij nauwelijks groter dan mn Nokia E7 dus goede keuzo om niet meer dan 4,7 inch te nemen, telefoon voelt goed, stevig, scherm is prachtig. Zal een setje backcovers bestellen en we gaan de chinese meuk er even af peuteren. Dan vanavond de GPS aan de tand voelen. wordt vervolgd

Edit, na mn apn instellingen te hebben ingevoerd en GPS aangezet heb ik vlot een fix en een sataliet of 8. Sports-tracker pakt hem direct op en tracked mn rondje in de tuin netjes. So far, so good met de GPS, morgen loop ik mn 6km rondje en dan weet ik het echt.

Ik heb Nova Launcher erop gezet maar kan ik nu straffeloos met rootexplorer de jiayu launcher verwijderen?

Top telefoon voor dat geld!. Audio bij een gesprek is wel een stuk slechter dan mijn verwende Nokia oren gewend staat maar de verstaanbaarheid is prima.

Wordt vervolgd

[ Voor 42% gewijzigd door DaBuzzzzz op 11-07-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaBuzzzzz schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:43:

Ik heb Nova Launcher erop gezet maar kan ik nu straffeloos met rootexplorer de jiayu launcher verwijderen?
Je kan de jiayu stock launcher verwijderen maar hou er rekening mee dat indien je een factory reset doet je geen launcher meer hebt en dus niets meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
DaBuzzzzz schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 17:43:
Zo, hebben! geen invoerrechten, netto €178 voor mn G4. nu prutsen met dat ding. Fysiek is hij nauwelijks groter dan mn Nokia E7 dus goede keuzo om niet meer dan 4,7 inch te nemen, telefoon voelt goed, stevig, scherm is prachtig. Zal een setje backcovers bestellen en we gaan de chinese meuk er even af peuteren. Dan vanavond de GPS aan de tand voelen. wordt vervolgd

Edit, na mn apn instellingen te hebben ingevoerd en GPS aangezet heb ik vlot een fix en een sataliet of 8. Sports-tracker pakt hem direct op en tracked mn rondje in de tuin netjes. So far, so good met de GPS, morgen loop ik mn 6km rondje en dan weet ik het echt.

Top telefoon voor dat geld!. Audio bij een gesprek is wel een stuk slechter dan mijn verwende Nokia oren gewend staat maar de verstaanbaarheid is prima.

Wordt vervolgd
Heb je al geprobeerd om verbinding te maken
met je bluetooth hartslagband voor sportstracker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
tumbadora schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 21:03:
[...]

Heb je al geprobeerd om verbinding te maken
met je bluetooth hartslagband voor sportstracker?
Nee, ik loop niet vaak met de band, kom er van het weekend wel even aan toe denk ik. Ik post sowieso mn bevindingen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 448785 schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:46:
[...]

Je kan de jiayu stock launcher verwijderen maar hou er rekening mee dat indien je een factory reset doet je geen launcher meer hebt en dus niets meer kan.
Thx dan laat ik hem staan maar dormant. you never know

Heb de NOVA launcher en de Nokia Belle theme/iconpack. Voel ik me weer een beetje thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Trouwens nu al merkbaar hoe lang die accu meegaat. Ik haalde hem om 1700 uit de doos met 67% batterij lading en nu staat ie na een paar uur frotten op 60%. Zal nog niet helemaal accuraat zijn maar toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:14
Ik gebruik mijn G4 misschien iets minder dan gemiddeld, maar na 5 dagen had ik gisteravond nog 14% over. Heb hem toen maar aan de lader (van m'n nexus 7) gehangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1292
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
Mijn ervaring met de Jiayu G4:

- Besteld vanaf mixeshop.com, 218 euro incl. verzendkosten, betaling via Paypal, levering binnen een week inclusief siliconen hoesje en screenprotector.
- Siliconen hoesje bevalt prima, kleur kiezen was volgensmij niet mogelijk, ik heb een gele gekregen, maar de kleur boeit me niet.
- Screenprotector na de eerste dag weggegooid, want die sloot niet goed aan en werkte irritant.
- Stock rom is prima, af en toe last van het niet reageren van het touchscreen, nadat die uit standby wordt gehaald. Vooral bij telefoonoproepen en met warm weer. Na herhaaldelijk de aan uit knop in te drukken reageert het scherm weer.
- Camera maakt super foto's en filmpjes. Filmpjes zijn al snel te groot om te versturen op WhatsApp, maar de kwaliteit van de filmpjes is te regelen bij de camera settings.
- GPS werkt niet goed, niet snel een fix, en vaak niet nauwkeurig.
- Besloten om een custom rom erop te zetten, om onder andere de gps en touch te fixen. CWM recovery op sd kaart geplaatst, en geinstalleerd met de zogeheten 'mobileuncle MTK tool'.
- Meerdere roms gedownload van needrom.com (enige website waar op het moment Jiayu G4 roms te vinden zijn?). Onder andere de LEWA rom en MIUI rom gedownload.
- LEWA rom (http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-lewa-for-cwm/) beviel goed, met uitzondering dat 3g/data het niet deed en af en toe chinese tekens in apps.
- MIUI rom (http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-8/) geflashed aangezien het werken van 3g/data wel een must voor mij is. Deze rom werkt ook goed en houd ik er op. Alleen de camera werkt niet, maar dit is op te lossen door een vervangende app te installeren uit de market. De rom moet wel goed geconfigureerd worden, onder andere je data verbinding, taal instellingen en je moet zelf de google play store downloaden van google.

Hopelijk heb ik met mijn zegje mensen weten overtuigen wel/niet een Jiayu aan te schaffen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
robin1292 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 00:03:
Mijn ervaring met de Jiayu G4:

- Besteld vanaf mixeshop.com, 218 euro incl. verzendkosten, betaling via Paypal, levering binnen een week inclusief siliconen hoesje en screenprotector.
- Siliconen hoesje bevalt prima, kleur kiezen was volgensmij niet mogelijk, ik heb een gele gekregen, maar de kleur boeit me niet.
- Screenprotector na de eerste dag weggegooid, want die sloot niet goed aan en werkte irritant.
- Stock rom is prima, af en toe last van het niet reageren van het touchscreen, nadat die uit standby wordt gehaald. Vooral bij telefoonoproepen en met warm weer. Na herhaaldelijk de aan uit knop in te drukken reageert het scherm weer.
- Camera maakt super foto's en filmpjes. Filmpjes zijn al snel te groot om te versturen op WhatsApp, maar de kwaliteit van de filmpjes is te regelen bij de camera settings.
- GPS werkt niet goed, niet snel een fix, en vaak niet nauwkeurig.
- Besloten om een custom rom erop te zetten, om onder andere de gps en touch te fixen. CWM recovery op sd kaart geplaatst, en geinstalleerd met de zogeheten 'mobileuncle MTK tool'.
- Meerdere roms gedownload van needrom.com (enige website waar op het moment Jiayu G4 roms te vinden zijn?). Onder andere de LEWA rom en MIUI rom gedownload.
- LEWA rom (http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-lewa-for-cwm/) beviel goed, met uitzondering dat 3g/data het niet deed en af en toe chinese tekens in apps.
- MIUI rom (http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-8/) geflashed aangezien het werken van 3g/data wel een must voor mij is. Deze rom werkt ook goed en houd ik er op. Alleen de camera werkt niet, maar dit is op te lossen door een vervangende app te installeren uit de market. De rom moet wel goed geconfigureerd worden, onder andere je data verbinding, taal instellingen en je moet zelf de google play store downloaden van google.

Hopelijk heb ik met mijn zegje mensen weten overtuigen wel/niet een Jiayu aan te schaffen :)
Maar is je GPS nu wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robin1292
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-11-2024
Tumbadora: Nog niet getest, zal ik je morgen laten weten.

Trouwens, voorheen was het alleen mogelijk om de chinese CWM recovery te installeren, maar de engelse is nu ook geport. Die is hier te downloaden: https://docs.google.com/f...Cs_wMM0pPeDNZbDU3Vzg/edit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
De auto brightness functie werkt niet bij bij, terwijl er wel een sensor in (lijkt) te zitten. Iemand ervaringen?

Daarnaast krijg ik met bubbleUpNP en een willekeurige player geen MKV's van mn nas gespeeld terwijl dat op mijn RockChip tablet heel goed gaat. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Mijn GPS krijgt helemaal geen fix. 10 minuten buiten gestaan, maar blijft eeuwig zoeken. Wat ik wel raar vind is dat GPS Stats 11 sats vind maar 0 fixed.Compas werkt wel, ik dacht dat tie daar ook GPS voor gebruikte ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Laatst online: 05-06 06:09
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:04:
De auto brightness functie werkt niet bij bij, terwijl er wel een sensor in (lijkt) te zitten. Iemand ervaringen?

Daarnaast krijg ik met bubbleUpNP en een willekeurige player geen MKV's van mn nas gespeeld terwijl dat op mijn RockChip tablet heel goed gaat. Iemand suggesties?
Auto brightness werkt prima hier, al had het scherm nog wel wat minder fel mogen zijn in het donker, maar je ziet de helderheid zich wel keurig aanpassen aan de omgeving.

Mbt KKV bestanden: als ik er een op mijn phone zet en afspeel met VCL player heb ik geen beeld wel geluid (vast iets met codecs), bij VPlayer heb ik wel gewoon beeld en geluid.
InflatableMouse schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:45:
Mijn GPS krijgt helemaal geen fix. 10 minuten buiten gestaan, maar blijft eeuwig zoeken. Wat ik wel raar vind is dat GPS Stats 11 sats vind maar 0 fixed.Compas werkt wel, ik dacht dat tie daar ook GPS voor gebruikte ....
Dit is waar ik ook last van heb, hij ziet al meteen vanaf het begin 11 satallieten, maar pas na een minuut of 5 heeft hij een fix (gelukkig krijgt hij wel een fix bij mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:45:
FasterFix of Faster GPS al geinstalleerd en ingesteld?

Bij mij een fix in 14 seconden via MTKtools en daarna in 1 minuut in Sygic, alleen laat de positiebepaling in de eerste 2 minuten wel te wensen over (grote afwijking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:14:
[...]

FasterFix of Faster GPS al geinstalleerd en ingesteld?

Bij mij een fix in 14 seconden via MTKtools en daarna in 1 minuut in Sygic, alleen laat de positiebepaling in de eerste 2 minuten wel te wensen over (grote afwijking).
Nee, ik heb root access moeten disablen anders werken bepaalde apps niet die ik nodig heb.

Maar wat heb je aan een fix als tie kilometers afwijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:22
:F
niet echt wakker geweest..

[ Voor 91% gewijzigd door guapper op 12-07-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

InflatableMouse schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:21:
[...]

Maar wat heb je aan een fix als tie kilometers afwijkt?
Geen kilometers een paar meter.... en alleen de eerste 2 minuten......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik neem hem straks ook wel even mee als ik even met de kleintjes naar buiten ga. Is geen running maar tracking zal net zo duidelijk zijn. Auto brightness werkt inmiddels. Ik heb er nog geen SD kaartje in dus kan nog niet alles testen. Vind met name het niet kunnen streamen van mkv vervelend, maar daar kom ik waarschijnlijk ook wel achter. Nog tips voor een heel makkelijke en goed werkende taskmanager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Anoniem: 448785 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 11:42:
[...]

Geen kilometers een paar meter.... en alleen de eerste 2 minuten......
Oke ... kilometers was wel wat overdreven maar ik kreeg wel de indruk dat de afwijking groter was dan een paar meter, dat is op zich wel goed dan toch?

Either way, een paar meter zou ik perfect mee kunnen leven. Nu doet tie helemaal niets :).
Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen