Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

masauri schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:03:
[...]

Ik heb het ook vaak andersom, ik kan alleen goed internetten met edge maar zodra ik H of H+ heb is het een ramp. Ik weet niet wat er gebeurd :s de G3 had dit niet.
Hebt u al het 3G logo gezien of ook alleen H, H+ of E.
Het lijkt wel ofdat hij de 3G gewoon niet kan ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:15:
[...]

Ontvangst-kwaliteit is van heel erg veel factoren afhankelijk en soms zelfs enkele decimeters verderop 100% beter (of slechter).
Op mijn werkplek heb ik vaak, wanneer ik de G4 links naast m'n monitor heb liggen, geen ontvangst. Er staat dan ook een kruisje in beeld.
1 meter achter me heb ik dan vaak een H in beeld.

En als ik het vergelijk met mijn vorige telefoon, de HTC Desire, dan was dat niet veel anders.
Het is zelfs zo dat het weer ook heel veel invloed kan hebben op je ontvangst.
Bij mistig weer, of met hele zware regenbuien, was de accuduur van mijn Desire 's middags om 15u al in 't rood, wegens te slechte ontvangst. Dan moest 'ie de hele tijd op maximaal vermogen zenden om de zendmast te bereiken.
Dus het is IMHO heel lastig om 2 toestellen op verschillende momenten qua ontvangst te vergelijken.
Eigenlijk zou je ze naast elkaar moeten hebben liggen om het verschil te testen.
Ik heb contact gehad met Mobistar en volgens hen moet ik 3G ondersteuning hebben waar ik woon, maar ik heb het nog geen 1 keer gezien op mijn Jiayu. Ik hoop dat dit valt op te lossen met een instelling of software en dat het niet te maken heeft met hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Ik heb een aantal dagen geleden mijn G4 perongeluk laten vallen (~60cm). Op het eerste gezicht had ik geen schade. Nu naar een paar dagen kom ik erachter dat rechtsonder de telefoon de achterkant niet meer naadloos aansluit om de metalen band.
Ik heb de achterkant eraf gehaald, en het lijkt erop dat er linksonder naast de baterij het materiaal een beetje naar buiten gebogen is, waadoor de back cover dus niet meer helemaal aansluit.

Weet iemand hoe ik dit kan repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Kijk maar uit dat je bij het terugbuigen niet alsnog het glas breekt.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede G4 bezitters,

ik vroeg me af hoe bij jullie het accu gebruik eruit ziet.
Mijn overzicht laat zien dat de meeste energie gebruikt wordt door mobiel standby en met name door het android systeem.
Mijn oude desire liet altijd zien dat het scherm de grootste energievreter is...maar nu opeens niet meer dus..
Of zit er iets in het android systeem dat accu vreet? Nu houdt de accu het ongeveer twee dagen vol, dat is natuurlijk prima..maar ben benieuwd of dit normaal is.

Groeten Twan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Bij mij zijn Cell Standby, Bluetooth en WiFi alle 3 voor 25% van 't accuverbruik verantwoordelijk, Phone idle op 24% en m'n scherm en Android OS op 2%.
Nu kan het ook zijn dat dit niet echt een representatie is van het werkelijke accu-verbruik, maar van de tijd dat die dingen "aan" waren sinds een bepaald moment (bijv. laatste keer starten)
Dat lijkt mij persoonlijk ook een meer logische benadering, want je kunt nooit helemaal goed inschatten hoeveel bepaalde componenten werkelijk verbruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-09 21:20
De nieuwe rom heeft G4HG voor het rom nummer staan. Betekend dit dat hij voor de advanced/turbo versie van de G4 is?

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 11:03:
Voor eventuele liefhebbers hier een link naar de originele Jiayu G4 06-07-2013 ROM waar de chinese apps al uitgehaald zijn en gapps standaard in staat etc.

http://www.droidwebspace....9-g4hg-20130706-153833-v0
Deze had ik ook al gepost, en werkt ook prima op de gewone g4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mafketel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-10-2023
Verwijderd schreef op woensdag 31 juli 2013 @ 10:54:
[...]

Ik heb contact gehad met Mobistar en volgens hen moet ik 3G ondersteuning hebben waar ik woon, maar ik heb het nog geen 1 keer gezien op mijn Jiayu. Ik hoop dat dit valt op te lossen met een instelling of software en dat het niet te maken heeft met hardware.
Uit de tekst van mijn g2 commentaar.
Op welke band kan men volgens de mobileuncle tool bellen
sim1
gsm mode
egsm900
dcs1800
pcs1900
gsm800
umts mode
wcdma-imt-2000
wcdma-pcs-1900
wcdma-clr-850
wcdma-800
wcdma-gsm-900
rest is niet te selecteren.
sim2
gsm mode
egsm900
dcs1800
pcs1900
gsm850
geen umts ;)

In belgie zou dat met proximus en mobistar problemen kunnen geven als er in de buurt geen dcs-1800 mast is, want p-gsm900 die zij daarnaast gebruiken zouden dus niet ondersteund zijn. Base gebruikt e-gsm900 band en de dcs-1800 band.
Kan hier een chinees vertaalfoutje zijn, maar omdat ik voor een van de vorige mediatekchips heb gelezen dat het soms niet werkt zou dit de reden kunnen zijn.
Misschien dat een Belgische gebruiker van proximus of mobistar daar uitsluitsel over kunnen geven?
Dus check even of de g4 op dezelfde of meer banden kan ontvangen en je hebt misschien je antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 14:22
Zojuist eindelijk ook de Jiayu g4 ontvangen.. Maar wat een top toestel voor de prijs, vooral de helderheid en scherpte van het scherm tov mijn oude desire is een sprong vooruit.
Wat me wel opvalt is dat het typen soms wat traag reageert. Zal dit te fixen zijn met een scherm calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:10:
[...]

Deze had ik ook al gepost, en werkt ook prima op de gewone g4.
Ga hem eens proberen. Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Sinds gister de MIUI rom van needrom op mijn G4 geflashed. Werkt super(met Nova launcher) en naar mijn mening vele malen beter als de stock rom. De rom is wel alleen in het Engels en Chinees in te stellen, maar dit is voor mijn geen probleem. De voordelen van de MIUI kan je googlen en zal ik dus niet bespreken nu.

Nog een groot pluspunt. GPS i.c.m. Tomtom werkt nu eindelijk. Wel even fasterGPS en GPStest gebruikt van te voren, maar navigeren in de auto met de G4 is nu eindelijk een hulpmiddel i.p.v. bron van frustratie. Als je van de route afwijkt is hij hem wel even kwijt, maar binnen 3 a 4 seconden is hij weer bij en krijg je de aangepaste instructie. De aankomende dagen zal ik nog een aantal keer testen, maar voorlopig lijkt het goed genoeg te werken.

De rom heeft nog wel een aantal bugs, maar hier word aan gewerkt. Zo moet je momenteel nog zelf de google apps flashen in je rom. Progressie kan je volgen via de responses van needrom. Ben nog op zoek naar een topic waar de maker van de rom actief op is, deze zal ik posten wanneer ik hem gevonden heb.

http://www.needrom.com/mo.../comment-page-2/#comments

[ Voor 8% gewijzigd door o0Donder0o op 01-08-2013 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mafketel schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 08:53:
[...]

Uit de tekst van mijn g2 commentaar.

[...]

Dus check even of de g4 op dezelfde of meer banden kan ontvangen en je hebt misschien je antwoord.
Ik veronderstel dat het probleem dan licht dat de Jiayu G4 geen "p-gsm900" kan ontvangen en dat hier het probleem zit. Dit is wel spijtig voor de rest ben ik super tevreden over dit toestel. Zou dit eventueel op te lossen zijn met een update of software matig?? Of is dit puur hardware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-06 17:27
bartje001 schreef op maandag 29 juli 2013 @ 17:46:
[...]

Nee, nu heb ik nog 44% en vanochtend 69% en heb nog helemaal niks gedaan.
Ga zorgen dat hij vanavond volledig plat is zodat ik hem van 0-100% (na de kalibratie app) kan opladen hopelijk werkt het dan. En als hij opgeladen is geeft hij ook 100% aan en als hij leeg is ook %
Alvast bedankt
Mijn batterij probleem is nog niet opgelost, zit nu 1dag en 10u op de batterij en 3 u en 30 min bij scherm en heb nog 5%, ik lees dat sommigen hier 5 tot 7u scherm hebben en 48 tot 60u srandby. De dropdown is er nog steeds. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Vergeet niet dat er heel erg veel factoren zijn die het energieverbruik bepalen.
- ontvangstkwaliteit in jouw omgeving
- staat Bluetooth aan?
- staat WiFi aan?
- gebruik je WiFi, of 3G (of gewoon zelfs G)
- staat de GPS vaak aan?
- draaien er veel apps in de achtergrond?

Vooral bluetooth alleen al aan hebben (en niet eens gebruiken), heeft al een behoorlijke impact op de accuduur.
Maar ook of je vaak in de buurt van WiFi-netwerken bent en die niet gebruikt, dat kost nogal wat. Hoe vaak je dan wel niet zo'n vraagtekentje bovenin in beeld krijgt van "available wifi networks", dat alleen al is een indicatie dat 'ie toch weer even is gaan scannen.
En een GPS die bij elk request naar je positie gelijk gaat proberen een fix te krijgen, dat kost ook nogal wat en dat gebeurt ook eigenlijk best wel vaak.
En slechte ontvangst van GSM-signaal kan ook nogal een impact hebben op je batterijduur. Zo was mijn oude HTC Desire soms om 15h al leeg wanneer ik op m'n werk was en het weer was weer eens zo dat je vaak geen ontvangst had. Thuis kon 'ie zomaar anderhalve dag mee.

Die 1 dag 10 uur hoeft dus helemaal niet gek te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Laatst online: 25-06 17:27
Bedankt, ontvangst heb ik altijd volledig, wifi staat altijd aan, bluetooth nooit, 3g soms, gps nooit, er is geen enkele app die een melding geeft... En er komt inderdaad elke keer als mijn wifi uitvalt een ander wifi netwerk tevoorschijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
bartje001 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 09:41:
[...]
Mijn batterij probleem is nog niet opgelost, zit nu 1dag en 10u op de batterij en 3 u en 30 min bij scherm en heb nog 5%, ik lees dat sommigen hier 5 tot 7u scherm hebben en 48 tot 60u srandby. De dropdown is er nog steeds. Alvast bedankt
Ik heb een telefoon die geroot is waarbij ik ook een dropdown had bij 30a35% naar 10a15%. Ik heb toen deze app (battery calibration) geïnstalleerd met telefoon in één keer naar 100% geladen en toen op calibratie gedrukt. Toen dus me telefoon weer leeg laten lopen en daarna kon je zien dat hij wel geleidelijk leeg liep zonder dropdown. Om beter dan bij instellingen te kunnen kijken hoe je accu doet gebruik ik Battery Snap.

Wil je echt weten hoelang je doet met je telefoon laat hem dan van 100% leeg lopen naar het moment dat hij uitschakelt. 5% zegt bij jou niks dat kan net zo goed 25% zijn. Ik had na de dropdown van 32 naar 12 ofzo dat hij snel naar onder de 5% ging maar daar deed ik dan wel weer 8 uur mee ofzo voordat hij uitviel.

Na mijn telefoon dinsdag van de lader gehaald te hebben schakelde hij uit gisteravond vlak voor het slapen gaan. Totaal 2 dagen en 15uur zonder uit te zetten met wifi, gps aan en af en toe bluetooth. GPS gebruikt hij alleen maar als hij het nodig heeft. Daarbij had ik dus 3 werkdagen de telefoon gebruikt. Totaal 5uur en 34min schermtijd en 63 uur stand-by. _/-\o_

Zaterdag Dance Valley ben benieuwd hoe de accu zich dan houd... andere jaren altijd een lege accu in de auto naar huis doordat je telefoon constant zoekt naar signaal.

[ Voor 5% gewijzigd door boppos op 02-08-2013 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
Na de touchscreen firmware update gedraaid te hebben en het Swiftkey toetsenbord geïnstalleerd te hebben, krijg ik het idee dat er niets mis is met mijn scherm, maar iets met de instellingen.

Het toetsenbord reageert namelijk vlot en met minimale aanraking wanneer ik in de browser iets type.
Maar zodra ik via Whatsapp of via sms een berichtje ga typen heeft het toetsenbord veel meer moeite met het registreren van mijn aanrakingen en pakt ie niet al mijn aanrakingen op.

Iemand een idee waar dit mee op te lossen valt?

Btw, firmware 201230620-163509

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@k-eviin
Ik heb dat ook weleens met mijn Andriod. Dat gebeurt soms gewoon.
Helpt een reboot niet? Bij mij wel

Nog steeds niet op G4 btw.
Vindt u het niet vreemd dat niemand in China Jiayu kent?
Ik woon/werk met Chinezen, die gewoon bellen naar huis, maar niemand daar kent Jiayu...
What is going on?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de belgische gebruikers van Jiayu G4: Ik heb hem gekocht via jiayumobile.be (build: G4W 20130628-203756).
betreft mobiel internet: ik had een normale simkaart ( voor SIM 2) bij mobistar en dit gaf verbazend slecht internet. Ging altijd op Edge en maar soms op H of H+ en bovendien viel het signaal vaak weg (vooral op de trein).
Ik ben dan overgeschakeld naar Proximus en heb een microsim (SIM 1). Nu heb ik nergens problemen (zelfs niet op de trein) en zit ik altijd op H of H+ en maar soms op E. 3G heb ik nog niet zien verschijnen maar H en H+ is toch beter. ( indien er nog zijn die naar proximus zouden gaan, je data zal pas werken als je zelf de APN instellingen invult. Bij mobistar moest ik dat niet doen.)
Dat SIM 1 enkel voor 3G zou werken is in mijn geval dus niet waar, gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OssieW
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-09 23:01
k-eviin schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 16:14:
Na de touchscreen firmware update gedraaid te hebben en het Swiftkey toetsenbord geïnstalleerd te hebben, krijg ik het idee dat er niets mis is met mijn scherm, maar iets met de instellingen.

Het toetsenbord reageert namelijk vlot en met minimale aanraking wanneer ik in de browser iets type.
Maar zodra ik via Whatsapp of via sms een berichtje ga typen heeft het toetsenbord veel meer moeite met het registreren van mijn aanrakingen en pakt ie niet al mijn aanrakingen op.

Iemand een idee waar dit mee op te lossen valt?
Het proberen waard: ik had eenzelfde soort vertraging bij de Jiayu G3, nadat ik het trillen & geluid bij het intoetsen van de keyboard had uitgezet gaat het typen gewoon vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 20:06:
Voor de belgische gebruikers van Jiayu G4: Ik heb hem gekocht via jiayumobile.be (build: G4W 20130628-203756).
betreft mobiel internet: ik had een normale simkaart ( voor SIM 2) bij mobistar en dit gaf verbazend slecht internet. Ging altijd op Edge en maar soms op H of H+ en bovendien viel het signaal vaak weg (vooral op de trein).
Ik ben dan overgeschakeld naar Proximus en heb een microsim (SIM 1). Nu heb ik nergens problemen (zelfs niet op de trein) en zit ik altijd op H of H+ en maar soms op E. 3G heb ik nog niet zien verschijnen maar H en H+ is toch beter. ( indien er nog zijn die naar proximus zouden gaan, je data zal pas werken als je zelf de APN instellingen invult. Bij mobistar moest ik dat niet doen.)
Dat SIM 1 enkel voor 3G zou werken is in mijn geval dus niet waar, gelukkig!
Ik heb het mij ook al laten wijsmaken dat Proximus meer masten zou hebben en daarom het ontvangst beter zou zijn. Ik ben niet van plan om over te stappen naar een andere provider omwille van mijn toestel hopelijk komt hier een oplossing voor via Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:29:
[...]

Ik heb het mij ook al laten wijsmaken dat Proximus meer masten zou hebben en daarom het ontvangst beter zou zijn. Ik ben niet van plan om over te stappen naar een andere provider omwille van mijn toestel hopelijk komt hier een oplossing voor via Jiayu.
Ik denk dat het onderliggende verhaal meer is "sim in slot2" vs "sim in slot 1"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand mij a.u.b. helpen met instellen mobiel internet van tele 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Misschien is het bij tele2 ook mogelijk om via hun website de settings door te sturen naar je telefoon?
Voor zover ik mij kan herinneren was dat ook mogelijk bij Telfort, welke ik tot een half jaar geleden had, en ook Vodafone biedt dergelijke mogelijkheden.
Dan is het vrijwel plug-and-play, of eigenlijk click-and-play :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 09:34:
[...]

Ik denk dat het onderliggende verhaal meer is "sim in slot2" vs "sim in slot 1"
Dit maakt geen verschil ik had ook eerst een gemone sim in slot 2 en heb nu een microsim in slot 1 ontvangst is hetzefde. Het probleem is dat de Jiayu geen "pgsm 900" signaal zou kunnen ontvangen en hier werkt Proximus en Mobistar met dit geeft geen probleem als er genoeg masten zijn die het "dcs-1800" signaal uitzenden want deze ontvangt de Jiayu wel en is er wel snel internet (H en H+) mogelijk maar vanaf dat hij moet overschakelen naar signaal "pgsm 900" loopt het fout en heb je alleen maar EDGE en dus heel traag internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 15:49
Dit maakt geen verschil ik had ook eerst een gemone sim in slot 2 en heb nu een microsim in slot 1 ontvangst is hetzefde. Het probleem is dat de Jiayu geen "pgsm 900" signaal zou kunnen ontvangen en hier werkt Proximus en Mobistar met dit geeft geen probleem als er genoeg masten zijn die het "dcs-1800" signaal uitzenden want deze ontvangt de Jiayu wel en is er wel snel internet (H en H+) mogelijk maar vanaf dat hij moet overschakelen naar signaal "pgsm 900" loopt het fout en heb je alleen maar EDGE en dus heel traag internet.
Ben je zeker dat PGSM 900 niet werkt? Volgens MobileUncle Tools ondersteundt hij EGSM 900, wat volgens Wikipedia hetzelfde is als PGSM 900 + iets extra.

P-GSM = Standard or Primary GSM-900 Band
E-GSM = Extended GSM-900 Band (includes Standard GSM-900 band)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:24:
[...]

Ben je zeker dat PGSM 900 niet werkt? Volgens MobileUncle Tools ondersteundt hij EGSM 900, wat volgens Wikipedia hetzelfde is als PGSM 900 + iets extra.

P-GSM = Standard or Primary GSM-900 Band
E-GSM = Extended GSM-900 Band (includes Standard GSM-900 band)
Klopt EGSM 900 ondersteund hij maar geen PGSM 900 blijkbaar zou er toch een verschil op zitten kwa frequenties die worden uitgezonden dus volgens mij is dit het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 11:56:
Misschien is het bij tele2 ook mogelijk om via hun website de settings door te sturen naar je telefoon?
Voor zover ik mij kan herinneren was dat ook mogelijk bij Telfort, welke ik tot een half jaar geleden had, en ook Vodafone biedt dergelijke mogelijkheden.
Dan is het vrijwel plug-and-play, of eigenlijk click-and-play :)
werkt niet voor jiayu

please help ben een leek

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2013 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 12:51:
[...]

Klopt EGSM 900 ondersteund hij maar geen PGSM 900 blijkbaar zou er toch een verschil op zitten kwa frequenties die worden uitgezonden dus volgens mij is dit het probleem.
Ja, maar volgens dat wikipedia artikel omvat EGSM de frequenties van PGSM (en meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:06:
[...]

werkt niet voor jiayu

please help ben een leek
Ik zat hier nog even over te denken en bedacht me net dat er recent een hack was ontdekt die -net als de provider- dingen aanpast op de SIM.
Dat gegeven gecombineerd met dat ik het zelf niet meer kan herinneren of ik mijn internet moest configureren op mijn Jiayu, zou je verwachten dat de provider dus dingen instelt op je SIM.
Je zou dus kunnen proberen om je SIM in een ander toestel te plaatsen, wat je provider wel kent, en dan internet configureren. Daarna SIM overzetten in de Jiayu en kijken of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Laatst online: 10-09 21:44
Begin juli ben ik langs geweest bij de proximus winkel en daar hebben ze mijn gsm ingesteld voor mobiel internet. Dit werkte het goed tot ik vertrok naar frankrijk. Ik had snel internet en vaak zelfs h+. Dit kreeg ik ook in frankrijk, maar sinds ik terug ben in belgie werkt mijn data verbinding niet meer. Zou het kunnen dat ik ergens een verborgen instelling moet aampassen?

Edit: gebeld met klantendienst proximus en het probleem is verholpen. Er stond nog een blokkering actief van mijn werkgever. Dus het had niets te maken met het toestel.

[ Voor 19% gewijzigd door Stemar op 03-08-2013 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:06:
[...]

werkt niet voor jiayu

please help ben een leek
Van het G3 topic :

joris1989 schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 16:56:
[...]

Precies zoals CLB zegt, zoek ff een telefoon met Android 4.0 op de Tele2 site, dan kun je gewoon het stappenplan volgen, maar veel hoef je niet te wijzigen. Als je nog vragen hebt hoor ik het wel. bij mij is het wel gelukt.
Instellingen> draadloos en netwerken > mobiele netwerken > namen toegangspunten > nieuw toegangspunt
Vul dan het volgende in:

Bij Naam, voer Tele2 Internet in.
Bij APN, voer internet.tele2.nl in.
Bij Proxy, voer niets in.
Bij Poort, voer niets in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in.
Scroll naar beneden.
Bij MCC, voer 204 in.
Bij MNC, voer 02 in.
Bij Verificatietype, kies PAP.
Bij APN-type, kies voor 'internet' als je hier alleen een dropdown menu krijgt. Vul default (kleine letters) in als je een leeg invoerscherm krijgt en android 4.0 gebruikt.
Kies het opties-symbool.
Kies Opslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Ik zat hier nog even over te denken en bedacht me net dat er recent een hack was ontdekt die -net als de provider- dingen aanpast op de SIM.
Dat gegeven gecombineerd met dat ik het zelf niet meer kan herinneren of ik mijn internet moest configureren op mijn Jiayu, zou je verwachten dat de provider dus dingen instelt op je SIM.
Je zou dus kunnen proberen om je SIM in een ander toestel te plaatsen, wat je provider wel kent, en dan internet configureren. Daarna SIM overzetten in de Jiayu en kijken of het dan wel werkt.
dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

ik ga eerst naar mobiele netwerken
namen toegangspunten
dan kom ik in apn maar kan hier niets invoeren geen menu niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcm800
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-06-2024
Menu toets linksonder -> nieuwe APN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jcm800 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:18:
Menu toets linksonder -> nieuwe APN
super bedankt

gelukt :) :) :) :) :) _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

dank jullie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 22:29:
[...]

Ja dat heb ik mij ook laten wijs maken en mijn bereik bevestigt dat ook! Alleszins, overstappen is geen moeite. Ik zat altijd bij mobistar, maar voor meer bereik en sneller internet ben ik met veel plezier veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k-eviin
OssieW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:05:de
[...]

Het proberen waard: ik had eenzelfde soort vertraging bij de Jiayu G3, nadat ik het trillen & geluid bij het intoetsen van de keyboard had uitgezet gaat het typen gewoon vloeiend.
Bedankt voor de tip!

Het leek even beter te werken. Maar wanneer ik een langer berichtje type, lijkt ie alsmaar trager te reageren. En woorden voor te stellen. Zou dit door het woordenboek van SwiftKey komen? Net zoals eerder in het forum worden nogsteeds veel woorden rood onderstreept.

Edit: Probleem inmiddels gevonden. Voor mensen die het ook ervaren, zet de Android spellingcontrole uit en het werkt allemaal soepeltjes :)

[ Voor 55% gewijzigd door k-eviin op 04-08-2013 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Bug: Bluetooth gaat niet meer opnieuw aan als het 1x uitgezet is (bij gebruik van de Pebble app). Herstart van telefoon is nodig.
Kan iemand dat even verifiëren en mss een fix voorstellen? Het lijkt enkel voor te komen als een app vraagt om BT aan te zetten.

Dank bij voorbaat _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de (relatief nieuwe) low-power variant van Bluetooth?
Ik kan me voorstellen dat smartwatches enzo graag zo'n low-power variant gebruiken en ik meen dat juist in Android 4.3 dit een van de voornaamste nieuwe features was.
Zou dus kunnen dat die pebble-app op de achtergrond nog wat van de Bluetooth vast houdt, waardoor 'ie niet goed kan restarten.
Je zou de home-knop vast kunnen houden tot je een lijst van recent apps hebt en dan de pebble-app sluiten door 'm opzij te swipen van die lijst.
Daarna Bluetooth opnieuw aanzetten en kijken of het dan wel werkt.

Indien dat een oplossing is (bluetooth uit/aan zetten werkt hier namelijk prima) dan zou het een bug kunnen zijn in de Pebble-app, maar zou ook deels opgelost kunnen zijn in een nieuwe Android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
TD-er schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 21:48:
Zou dat iets te maken kunnen hebben met de (relatief nieuwe) low-power variant van Bluetooth?
Ik kan me voorstellen dat smartwatches enzo graag zo'n low-power variant gebruiken en ik meen dat juist in Android 4.3 dit een van de voornaamste nieuwe features was.
Zou dus kunnen dat die pebble-app op de achtergrond nog wat van de Bluetooth vast houdt, waardoor 'ie niet goed kan restarten.
Je zou de home-knop vast kunnen houden tot je een lijst van recent apps hebt en dan de pebble-app sluiten door 'm opzij te swipen van die lijst.
Daarna Bluetooth opnieuw aanzetten en kijken of het dan wel werkt.

Indien dat een oplossing is (bluetooth uit/aan zetten werkt hier namelijk prima) dan zou het een bug kunnen zijn in de Pebble-app, maar zou ook deels opgelost kunnen zijn in een nieuwe Android versie.
Oke, bedankt voor de tip, maar het is niet gelukt.
Nu is het wel zo dat bluetooth LE nog niet geactiveerd is in Pebble, de ondersteuning daarvoor zou pas later komen, dus daar zal het al niets mee te maken hebben.

Ik heb via logcat wel de fout er kunnen uithalen isoleren. Het lijkt niet echt iets met Pebble te zijn
W/ApplicationContext( 502): Calling a method in the system process without a qualified user: android.app.ContextImpl.sendBroadcast:1118 android.server.BluetoothAdapterStateMachine.broadcastState:814 android.server.BluetoothAdapterStateMachine.access$900:77
V/ActivityManager( 502): Broadcast: Intent { act=android.bluetooth.adapter.action.STATE_CHANGED flg=0x8000010 (has extras) } ordered=false userid=0
I/BluetoothService.cpp( 502): [GAP][API] enableNative
I/BluetoothService.cpp( 502): [GAP] btmtk_gap_power_on
I/bluetooth_common.cpp( 502): [JNI] bt_sendmsg(cmd=100, ptr=0x5f6ed3d8, len=28)
E/bluetooth_common.cpp( 502): [JNI] send msg fail : No such file or directory, 2
E/BluetoothService.cpp( 502): [GAP] btmtk_gap_power_on failed
E/BluetoothAdapterStateMachine( 502): failed to prepare bluetooth, abort turning on
D/BluetoothAdapterStateMachine( 502): Bluetooth state 11 -> 10
D/BluetoothProfileManagerService( 502): [BT][profile manager]action:android.bluetooth.adapter.action.STATE_CHANGED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2020

Spastik

Plastik

Fijn om te zien dat iedereen er zo lekker mee bezig is

Ik heb de telefoon nu zo'n 3 weken en kan niet anders zeggen dat het toestel erg goed werkt.
(1GB RAM 3000mAH)

Het scherm is echt verbluffend scherp als ik het vergelijk met de midrange Samsung/HTC's en Sony smartphones.
Voor de gemiddelde consument is het misschien niet verstandig om een rooted phone te kopen, maar als je een beetje van aankloten houdt (zoals ik :D) dan is het heerlijk.
De ROM al 3x opnieuw moeten installeren vanwege het verwijderen van teveel apps die blijkbaar wel belangrijk zijn voor Android. Als je eenmaal weet hoe je de ROM er weer op kan flashen dan is het een paar minuten werk. Het opnieuw instellen van je phone is daarna wel weer wat meer werk, maar dat houdt t leuk.

Verder gaat de batterij bij mij wel 3/4 dagen mee en dat is erg prettig uiteraard. Kleine side-note dat ik geen grote gebruiker ben, zoals gamen etc.
De ontwenning om de telefoon 's avonds niet aan de lader te leggen zorgde nog wel voor wat afkickverschijnselen haha :)

Mocht je voor de keuze staan om deze telefoon aan te schaffen dat zou ik wel voor de 2GB RAM versie gaan, want zoals ik, bij matig gebruik zie ik de RAM van 1GB al vollopen.

De telefoon komt bij to2c.com vandaan en de communicatie ging erg soepel en had m binnen 10 dgn in huis via Singapore post (geen extra kosten)

Weet trouwens iemand of er ergens een listing is van apps die veilig verwijderd kunnen worden?

Conclusie:

Voor €200/€250,- heb een prachtige telefoon die je naar eigen wens kunt tweaken. De kleine ditjes en datjes moet je soms maar voor lief nemen. :)

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-09 08:00
Spastik schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:00:
Mocht je voor de keuze staan om deze telefoon aan te schaffen dat zou ik wel voor de 2GB RAM versie gaan, want zoals ik, bij matig gebruik zie ik de RAM van 1GB al vollopen.
Verder helemaal met je eens, maar even over dit punt: is het "vollopen" niet inherent aan androids manier van het geheugen gebruiken? In de zin dat android programma's in het geheugen houdt voor eventueel later gebruik, dus dat ook 2GB gewoon vol zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Ik heb misschien nog een tip om de GPS te verbeteren.
In Engineering Mode / Location Based Service / Misc, kan je de verbinding met de SUPL server testen.
Nu is het zo dat als ik supl.google.com:7275 test, dit niet kan verbinden.

Dus blijkbaar werkt de SUPL van Google niet meer? Of het ligt gewoon aan het apparaat. Kan iemand dit verifiëren? |:(

Ik heb mijn supl op supl.nokia.com gezet, die werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

timd93 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:08:
Dus blijkbaar werkt de SUPL van Google niet meer? Of het ligt gewoon aan het apparaat. Kan iemand dit verifiëren? |:(
Werkt hier prima.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Ik heb CWM versie 6.0.2.8 geinstalleerd op mijn telefoon. Nu heb ik een aantal custom roms getest en toen ik zojuist via de volume down + power button in de recovery probeerde te komen kwam er raar genoeg een chinese recovery die niet leek op het menu van CWM. Wanneer ik via mobile uncle tools boot into recovery kom ik wel gewoon in de CWM recovery. Ditzelfde geld voor wanneer ik via de adb shell van de sdk tools "adb reboot recovery" uitvoer. Weet iemand hoe het kan dat de harde reset methode verschilt van de software recovery reboot?

Daarnaast kom ik niet verder met de SPflash tool. Wanneer ik de telefoon zonder accu aansluit mijn pc verbind hij maar kort via USB en laat hierna de usb verbinding dus vallen? Is dit gedrag normaal of zou de telefoon gewoon via usb verbonden moeten blijven? Zal dit vandaag of morgen nog eens testen met een andere pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik

Spastik

Plastik

allard_070 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 10:08:
[...]

Verder helemaal met je eens, maar even over dit punt: is het "vollopen" niet inherent aan androids manier van het geheugen gebruiken? In de zin dat android programma's in het geheugen houdt voor eventueel later gebruik, dus dat ook 2GB gewoon vol zal lopen.
Daar heb je wel een punt. Zoals je al aangeeft kun je er niets aan veranderen. De keuze voor meer RAM lijkt me voor de toekomst nuttiger en de kleine extra investering meer dan waard voor zo'n telefoon. :)

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
o0Donder0o schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:00:
Ik heb CWM versie 6.0.2.8 geinstalleerd op mijn telefoon. Nu heb ik een aantal custom roms getest en toen ik zojuist via de volume down + power button in de recovery probeerde te komen kwam er raar genoeg een chinese recovery die niet leek op het menu van CWM. Wanneer ik via mobile uncle tools boot into recovery kom ik wel gewoon in de CWM recovery. Ditzelfde geld voor wanneer ik via de adb shell van de sdk tools "adb reboot recovery" uitvoer. Weet iemand hoe het kan dat de harde reset methode verschilt van de software recovery reboot?
Je moet "vol up + power button" doen, EN de telefoon aan usb aangesloten hebben.
Spastik schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 19:37:
[...]
Daar heb je wel een punt. Zoals je al aangeeft kun je er niets aan veranderen. De keuze voor meer RAM lijkt me voor de toekomst nuttiger en de kleine extra investering meer dan waard voor zo'n telefoon. :)
Ja dat is zeker zo, zoveel duurder is het toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 19:11:
[...]

Ja dat heb ik mij ook laten wijs maken en mijn bereik bevestigt dat ook! Alleszins, overstappen is geen moeite. Ik zat altijd bij mobistar, maar voor meer bereik en sneller internet ben ik met veel plezier veranderd.
In landelijke gebieden is 3G soms enkel beschikbaar via 900 MHz. Als je telefoon dat dan niet ondersteunt zal je daar enkel 2G (EDGE) ontvangen. Ook dringen de lagere 900 MHz frequenties beter door in gebouwen dan de hoge 2100 MHz frequenties.

Op BIPT: Sitebeheer vind je een kaart met alle antennesites in België. Als je daar op een antennesite klikt krijg je links een overzicht met de verschillende operators en meestal meerdere dossiers per operator. Het laatste dossier is het meest recente. In elk dossier vind je een tabel met de zendantennes. In de meer recente dossiers staan er bij "zendantenne type" dan één van de volgende codes vermeldt:
G9 = GSM 900 MHz (2G)
G18 = GSM 1800 MHz (2G)
U9 = UMTS 900 MHz (3G)
U21 = UMTS 2100 MHz (3G)
L18 = LTE 1800 MHz (4G)

In sommige landelijke gebieden zal je enkel G9 en U9 terugvinden. D.w.z. dat je met een toestel dat geen UMTS 900 MHz ondersteunt enkel GSM 900 MHz zal kunnen ontvangen, dus enkel 2G (EDGE).

Samengevat: als je een nieuwe telefoon koopt is het dus aangeraden om er één te nemen die zowel UMTS 900 MHz als UMTS 2100 MHz ondersteunt. Anders zal je nadeel ondervinden in landelijke gebieden en in gebouwen waar elektromagnetische straling slecht doordringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
allard_070 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 21:53:
[...]

Je moet "vol up + power button" doen, EN de telefoon aan usb aangesloten hebben.
Thanks!, nu kom ik wel in de CWM recovery. In welke menu kom je dan als je volume down + power button doet? Menu van de bootloader ofzo?

Weet je ook of het standaard gedrag is dat de USB verbinding maar kort verbind in Windows als ik hem terwijl hij uit staat zonder accu met de pc verbind. Heb nog nooit geflashed via de SPflash methode, maar dit viel mij op toen ik dit probeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spastik schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 09:00:
Fijn om te zien dat iedereen er zo lekker mee bezig is

De ROM al 3x opnieuw moeten installeren vanwege het verwijderen van teveel apps die blijkbaar wel belangrijk zijn voor Android. Als je eenmaal weet hoe je de ROM er weer op kan flashen dan is het een paar minuten werk. Het opnieuw instellen van je phone is daarna wel weer wat meer werk, maar dat houdt t leuk.
Mag ik vragen of je telkens de standaard rom erop zet? Of heb je inmiddels al ervaringen met andere builds?
Ben nog aan het denken om te flashen maar wil dan natuurlijk wel direct naar iets beters en niet om de paar dagen opnieuw flashen.
Lol dat heb ik genoeg gedaan met mijn oude desire ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
o0Donder0o schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 00:22:
[...]

Thanks!, nu kom ik wel in de CWM recovery. In welke menu kom je dan als je volume down + power button doet? Menu van de bootloader ofzo?

Weet je ook of het standaard gedrag is dat de USB verbinding maar kort verbind in Windows als ik hem terwijl hij uit staat zonder accu met de pc verbind. Heb nog nooit geflashed via de SPflash methode, maar dit viel mij op toen ik dit probeerde.
Ja dat is het bootloader menu.

Dat laatste zou ik niet precies weten, ik gebruik ook enkel CWM om nieuwe rom's te flashen. Het enige wat ik zou kunnen bedenken als hij niet goed connect is of je wel de juiste USB drivers hebt geïnstalleerd? Wellicht helpt het om deze nog eens handmatig te installeren volgens de tutorial in de eerste post van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik

Spastik

Plastik

Verwijderd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 07:44:
[...]

Mag ik vragen of je telkens de standaard rom erop zet? Of heb je inmiddels al ervaringen met andere builds?
Ben nog aan het denken om te flashen maar wil dan natuurlijk wel direct naar iets beters en niet om de paar dagen opnieuw flashen.
Lol dat heb ik genoeg gedaan met mijn oude desire ;)
De ROM die ik elke keer gebruik is SPG4-20130515-202809
Heb eigenlijk geen idee hoe ver de builds nu zijn, maar bij deze heb ik nergens problemen mee en alles draait lekker.

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Over dat korte verbinden, ik weet niet anders dan dat het normaal is. Ik start in sp flashtool mijn flash actie en dan pas verbind ik de telefoon. Dat korte moment van verbinden is dan genoeg voor SPflashtool om de telefoon te vinden, en het daadwerkelijke flashen te laten beginnen.

Ik wil er wel bij aantekenen dat ik geen Jaiyu bezit.

[ Voor 0% gewijzigd door Derby op 06-08-2013 18:50 . Reden: Ander woord gebruik. ]

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• o0Donder0o
Derby schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 18:49:
Over dat korte verbinden, ik weet niet anders dan dat het normaal is. Ik start in sp flashtool mijn flash actie en dan pas verbind ik de telefoon. Dat korte moment van verbinden is dan genoeg voor SPflashtool om de telefoon te vinden, en het daadwerkelijke flashen te laten beginnen.

Ik wil er wel bij aantekenen dat ik geen Jaiyu bezit.
Thanks voor jullie feedback!

Is het ook mogelijk om de bootloader op engels in te stellen? Neem aan dat je hier niet teveel mee moet rommelen maar misschien is dit een standaard optie in het chinees talige menu...

Ik heb de handleiding van dit het topic gebruikt en de het apparaat wat hij vervolgens vond was de usb vcom. Dit zou volgens mij de juiste driver moeten zijn. Tijdens mijn poging te flashen met de SPflash tool kwam ik tegen dat ik via de android sdk tools tevens kan forceren dat ik in de recovery boot(voordat ik wist dat ik volume up moest gebruiken 8)7). Hierdoor kon ik in de CWM recovery komen waardoor de SPflash tool overbodig werd.

Overigens had ik de volgende rom geinstalleerd welke vastloopt nadat je het security pattern insteld. Hierdoor kwam ik niet verder als de het lockscreen.

INSTALLEER DEZE DUS NIET!.
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4-miui-official/

Als jullie tevens ervaren dat USB maar kort verbind met de accu los neem ik aan dat dit standaard gedrag is. Het viel mij wel op vandaar mij vraag.

[ Voor 6% gewijzigd door o0Donder0o op 07-08-2013 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Troxel
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-08 13:55
timd93 schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:08:
Ik heb misschien nog een tip om de GPS te verbeteren.
In Engineering Mode / Location Based Service / Misc, kan je de verbinding met de SUPL server testen.
Nu is het zo dat als ik supl.google.com:7275 test, dit niet kan verbinden.

Ik heb mijn supl op supl.nokia.com gezet, die werkt wel.
GPS: bij mij werkt de SUPL van Google ook. Ik heb zelf sterk de indicatie gekregen dat (na installatie van faster GPS en GPS test) het echt programma afhankelijk is. Met GPS Test heb ik echt binnen een aantal seconden een fix, en snelheid van GPS loopt mooi mee met de echte snelheid. Binnen TomTom dus veel langer wachten, snelheid loopt ook veel trager op/af en ijlt flink na. Ook deze bevindingen wordt over gepraat op een Duits forum: http://www.android-hilfe..../441446-jiayu-g4-gps.html.

Houder: ik heb de verstelbare (als backup scenario) en de actieve van de X8 besteld, hopelijk past deze. Ik laat 't jullie nog even weten.

Verder geen issues, mijn 3G verbinding werkt weer naar behoren, heerlijk. En die foto's die dat ding maakt, lens goed schoon en trillingsvrij houden, dan is het ongelofelijk scherp / diepte ... nice :P.

[ Voor 0% gewijzigd door Troxel op 08-08-2013 11:40 . Reden: Opgeschoond ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
Gisteravond geupdate naar 20130720 firmware, helemaal klaar voor een compelte re-install, maar nu blijkt dat het een update is (gedownload via de Jiayu app). Dus helemaal niets hoeven te installeren opnieuw :)

Ervaring tot nu toe met de firmware is dat het touchscreen veel beter reageert (kom van 20130609 af), GPS nog steeds geen lekkere fix in Google Maps, maar wel met GPS Fix / Test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Laatst online: 20-12-2022
B-Force schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:18:
Gisteravond geupdate naar 20130720 firmware, helemaal klaar voor een compelte re-install, maar nu blijkt dat het een update is (gedownload via de Jiayu app). Dus helemaal niets hoeven te installeren opnieuw :)

Ervaring tot nu toe met de firmware is dat het touchscreen veel beter reageert (kom van 20130609 af), GPS nog steeds geen lekkere fix in Google Maps, maar wel met GPS Fix / Test.
Vertel vertel, hoe? welke rom? welke tool? details! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 15:03:
[...]

Vertel vertel, hoe? welke rom? welke tool? details! :)
Uhh, gewoon via CWM :)
ROM gedownload via de Jiayu app van jiayu.es en dan flashen via CWM. makkelijker kan bijna niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ja leuk, maar welke ROM? staan er meer op de app :) danku

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Heeft nog niemand gezien dat JiaYu zelf een nieuwe ROM heeft uitgebracht? G4HG 20130706-153833

Er staat wel nergens een changelog, enkel dat alle apparaten uit de fabriek deze versie zullen hebben en dat update enkel nodig is voor mensen met "speciale behoeften".

Daarnaast is er op de nieuwspagina van JiaYu een internationale ROM gezet voor de G4
(20130712-130745 snelle downloadlink)
Ik denk dat deze gelijk is aan de 20130706, maar dan internationale versie (zonder chinese apps).

Trouwens, moesten er nog mensen zijn met 3G problemen, deze nieuwe modem versie werkt zeer goed bij mij
(Versie: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.P1, 2013/05/08 14:45)

[ Voor 89% gewijzigd door timd93 op 09-08-2013 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Iemand deze ROM al geprobeerd? ^

Kunnen we ook een update naar 4.3 verwachten of moeten we daar niet op rekenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 16:16:
Ja leuk, maar welke ROM? staan er meer op de app :) danku
De 20130720 versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had deze al een week geleden gepost :P

http://droidwebspace.com/...9-g4hg-20130706-153833-v0

heb m al een tijdje draaien werkt perfect.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• allard_070
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:45:
[...]

Bij mij draait hij inderdaad ook al een weekje prima. Deze build lijkt ook wat vlotter te werken dan de vorige (20130620), tevens haal ik 500 punten meer in Antutu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
de 0720 is toch nog nieuwer? dus waarom nog een voorgaande release doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
En die installeer je met de Jiayu app (die funktie zit er in) of flash tool of cw en dat gedraagt zich als een update? maw geen herinstall van div app ed.??

sorry hoor maar ik wil het even weten voordat ik me daaraan waag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 21:08:
de 0720 is toch nog nieuwer? dus waarom nog een voorgaande release doen?
Omdat de 20-7 versie niet officieel van Jiayu is maar gemaakt door Jiayu.es een reseller dus...

de 06-07 is de laatste officiële release van Jiayu zelf.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2013 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
thx dat schort er behoorlijk aan dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Verwijderd schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 19:45:
[...]

Is dit een update of ben ik na het flashen van deze rom all mijn appdata kwijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij biedt geen ondersteuning voor UMTS op de 900 MHz frequentie. Hierdoor zal het, vooral in landelijk gelegen gebieden, 3G signaal moeilijk vast te krijgen zijn. Weet er iemand of er voor dit probleem een software oplossing kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Vandaag mijn Jiayu G4 2g/32gb binnen met de MTK6589T Quad processor. Antuntu benchmark gaf een cijfer van 15800
Verder camera goed en kwaliteit van de behuizing ook goed. Batterij is nu 100 % ben benieuwd hoe lang deze meegaat. Zat een screenprotector bij maar geen hoesje. Ook zitten er nog veel chinese apps op dus die ga ik vandaag nog verwijderen. 3g en twee simkaarten werkten gelijk goed. Gps nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boppos
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-09 18:28
kukeltje1975 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:34:
Vandaag mijn Jiayu G4 2g/32gb binnen met de MTK6589T Quad processor. Antuntu benchmark gaf een cijfer van 15800
Verder camera goed en kwaliteit van de behuizing ook goed. Batterij is nu 100 % ben benieuwd hoe lang deze meegaat. Zat een screenprotector bij maar geen hoesje. Ook zitten er nog veel chinese apps op dus die ga ik vandaag nog verwijderen. 3g en twee simkaarten werkten gelijk goed. Gps nog niet getest.
en in welke kleur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcmxcivr schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 11:44:
[...]

Is dit een update of ben ik na het flashen van deze rom all mijn appdata kwijt?
Eerst in cwm een backup maken dan alles wipen (data/sytem/cache) zip installeren hierna alleen data restoren en je hebt alles weer terug.

Als je niet exact weet wat je doet begin er dan gewoon niet aan ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

Eerst in cwm een backup maken dan alles wipen (data/sytem/cache) zip installeren hierna alleen data restoren en je hebt alles weer terug.

Oh ik weet het wel hoor, ik heb alleen slechte ervaringen met back-ups vanuit CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kukeltje1975 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:34:
Waat heb jij m bested? Panda will heeft m nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kukeltje1975
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19-02 17:25
Besteld via onderstaande link:
http://www.aliexpress.com...-quad-core/741858370.html

Was overig binnen een week bezordg !
in het wit. Zwart komt over twee weken in voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 14:02:
[...]

Bedankt! Wist nog niet dat je met data restoren alles weer terug kon zetten wat op je backup stond qua apps etc en instellingen..Was altijd handmatig alles weer aan het installeren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
Verwijderd schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:34:
Hij biedt geen ondersteuning voor UMTS op de 900 MHz frequentie. Hierdoor zal het, vooral in landelijk gelegen gebieden, 3G signaal moeilijk vast te krijgen zijn. Weet er iemand of er voor dit probleem een software oplossing kan komen?
Over welke ROM heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B-Force schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 19:48:
[...]

Over welke ROM heb je het?
Ik gebruik de ROM die er standaard opstond toen ik hem kocht; G4W 20130628-203756. Denkt u dat dit probleem op te lossen valt met een andere ROM?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2013 06:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nou, eindelijk.
Vandaag "mijn" Jiayu G4 Basic binnen.
Al tijdje met mijn Chineze vrienden bezig, maar hij is toch wel mooeilijk te vinden in China. Vreemd.
Nu dan wel.

Had 1x zwart en 1x wit gevraagd (voor mij, resp. vriendin)
Nu hebben ze de witte kunnen vinden.
Dilemma...zelf houden of, zoals gepland aan vriendin geven :P

1199 Yuan...dus ongeveer 200 dollar. Aangezien meer dan normale 999 yuan, hoop/verwacht ik eigenlijk dat dit de T versie van de CPU is. (fingers crossed)

Met deze winst misschien zelf maar voor iets duurdere import gaan.

Ik zal hem over 2 uurtjes in handen hebben.
Can't wait.

Heb dit topic op de voet gevolgd, en als er enige kinderziektes zijn, zullen die vlot opgelost worden.
GoT to love GoT.

Edit: Beiden nu binnen. Ze hadden een geintje met me uitgehaald, omdat ik er al zo lang op wachtte.
Prachtig ding. Al hele avond op aant spelen, en net van 60% naar 43%.
Verademing.
Witte ook mooi, maar kan naar vriendin :P

[ Voor 16% gewijzigd door HMC op 13-08-2013 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 17:06:
Heeft nog niemand gezien dat JiaYu zelf een nieuwe ROM heeft uitgebracht? G4HG 20130706-153833

Er staat wel nergens een changelog, enkel dat alle apparaten uit de fabriek deze versie zullen hebben en dat update enkel nodig is voor mensen met "speciale behoeften".

Daarnaast is er op de nieuwspagina van JiaYu een internationale ROM gezet voor de G4
(20130712-130745 snelle downloadlink)
Ik denk dat deze gelijk is aan de 20130706, maar dan internationale versie (zonder chinese apps).

Trouwens, moesten er nog mensen zijn met 3G problemen, deze nieuwe modem versie werkt zeer goed bij mij
(Versie: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.P1, 2013/05/08 14:45)
Hoe kan ik die nieuwe modem er op krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
Ik heb nu ook de 0720 versie via de jiayu.es app op m'n telefoon staan.
Ging erg soepel, kwam van de originele jiayu versie van 0620 en al mijn data/apps bleven er op staan.

Heb vanmorgen ook even de gps getest in google maps. Had eigenlijk direct een fix nadat ik de gps had aangezet en maps had opgestart. Hij zag direct dat ik niet meer thuis was maar bij m'n werk in de buurt.
Verder heb ik nu ook eindelijk de suggestie van de nederlandse woorden bij het gebruik van het toetsenbord dus sliden over de letters werkt nu ook goed.

Tot nu toe erg positief over deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Kun je linken naar deze ROM omdat er meer dezelfde datumstamp hebben. Op Needrom moet deze ook staan of anders vanaf hier? http://www.jiayu.es/software.php?soft&jiayu=G4B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Klein noob vraagje. Er zit geen SD kaartje bij toch?
Heb mijn oude erin gestopt.

Nu is RAM 1GB, en er is ~2.5GB aan internal storage, als ik het goed begrijp.
Wat is dan dat 4GB verhaal? Zat heel veel spul bij. Hoesjes, standaardjes, kabelzooi, maar geen SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 26-07 21:40
HMC schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:58:
Nu is RAM 1GB, en er is ~2.5GB aan internal storage, als ik het goed begrijp.
Wat is dan dat 4GB verhaal?
Dat is vrij normaal. Er zit totaal 4 GB in maar er worden ook delen voor cache, recovery, bootloader e.d. gebruikt. Deze zie je niet vandaar dat er 2.5 overblijft in jouw geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ah, yes, ok, natuurlijk. |:( Ik begrijp.
Dan heb ik dat sinds het begin niet goed begrepen.

Dus deze komt niet met SD?
Dat had ik nog niet eerder meegemaakt namelijk.
Was beetje verrast daardoor.

Ah well, zo op te pikken toch.
Dit topic is standaard in mijn browser open sinds Feb 2013, iedere dag.
Ben zo blij nu.
Klasse Tweakers!

Valt me trouwens op dat de witte net iets zwaarder is dan mijn zwarte.
Misschien de metalen rand.

Verder zijn ze gewoon niet identiek kwa "karakter", zoals anderen ook al eerder hebben ondervonden.
Leuk om er twee naast elkaar te hebben.

Een leuke "bug" die ik nu al merk in 0620.
Pattern unlock aan, Quick boot uit.
Power off, en Power on, je Sim code intoetsen doet je pattern wait time activeren.
Want te vaak fout. Wait 25 seconds. :P

[ Voor 41% gewijzigd door HMC op 13-08-2013 19:18 . Reden: 2 naast elkaar, en eerste bug ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Oh, mocht je je registreren op Jiayu.es Je woont in Paises Bajos..... :+ :+ :+

19:39 0720 geinstalleerd met de es tool......een bootlogo als een animatiefilm.....153 apps te optimizen en counting......

19:41 Update klaar, even kijken..allerlei vragen, taal kiezen, superuserrechten uitdelen.....wifi connecten zegt ie terwijl app updates al op de achtergrond lopen..... even updates afwachten

19:45 alle apps geupdate, ik kan het pulldownmenu bedienen, maar geen homescreens te zien. Wel het locked screen en menus.... even rebooten

19:46 reboot niet nodig, systeem moest even de keuze bevestigd zien of ik de Nova launcher weer als default wilde of de system native launcher. Homescreens aanwezig!
even verder loeren..........

19:55 Volgens mij wat native Google apps erbij, verder gewoon goed. GPS weet ik nog niet, maps en facebook checkin zijn snel maar die gebruiken mn wifi. Runkeeper test ik morgen wel maar ik vermoed ook pas een fix als de wifi connectie los is en dat is prima. Accuraat met tracken.

So far so good

Oh, bepaalde system fonts zijn wat zwaarder, oa het unlock scherm heeft zwaardere letters en de klok is uit het midden :+ vond het vorige mooier maar lekker boeiend

Het voelt 'snappier' maar dat is erg vroeg om te oordelen. waarom zie ik nergens uigebreide release notes??

[ Voor 134% gewijzigd door DaBuzzzzz op 13-08-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolterious
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 12:53
kukeltje1975 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:53:

Weet je zeker dat dit de 2gb versie is? De link geeft aan dat het de 1gb versie is. Heeft iemand de 2gb al binnen? Zoja, waar gekocht? Pandawill en Aliexpress en fastcardtech hebben zoveel verschillende versies op hun site staan dat ik het niet goed meer kan overzien. Ik wil namelijk zeker weten dat ik de 2gb versie met 3000mah batterij krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-09 17:18
kukeltje1975 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 20:53:

Ik denk dat de 2GB/32GB die jij hebt gekocht niet meer op voorraad is, er staat enkel nog een 1GB/1850mah op die waarschijnlijk maar 4 GB ROM heeft. Hoeveel was je kwijt inclusief verzending?

Ik heb hem op Spemall besteld voor 250.17 euro (323 dollar), een zwarte welteverstaan. Ik hoop niet dat ik teveel heb betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf heb de 1GB/3000mah versie (zwart) gekocht met de MTK6589T processor (1.5ghz) via http://www.mixeshop.com/j...ope-smartphone_p1943.html .

In totaal €197 voor betaald (Inclusief verzending via DHL). Was in precies 7 dagen binnen en hoefde er geen extra belasting/invoerrechten voor te betalen. Dit was de laagste prijs die ik heb kunnen vinden op het internet.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels heb ik de Jiayu G4 1GB/3000mah zo'n 3 maanden in mijn bezit.
De basis werkt redelijk. Het toestel is erg snel en de batterijduur is voor mij een groot pluspunt.

Helaas heb ik ook een aantal grote nadelen die ik wil delen;

- De telefoon crasht wanneer ik via mijn (Parrot - Asteroid Smart) autoradio probeer te bellen. Dit heb ik met diverse ROMS en instellingen getest.. helaas blijft de Jiayu G4 crashen;

- De trilfunctie werkt niet meer. Het toestel doet niets wanneer het op trilfunctie staat. Ook dit met diverse instellingen geprobeerd. Ook apps zoals vibrator doen niets vanuit diverse ROMS en resets. De trilmotor is dus nu al stuk;

- GPS werkt niet of nauwelijks. Ook na de aanbevolen instellingen en applicaties zoals MobileUncle, blijft het een wonder de GPS enigzins weet in welke wijk ik me begeef.. dit is hopeloos irritant;

Omdat ik sinds ik het toestel heb al niet meer handsfree kan bellen, m'n GPS het nu nog steeds niet doet en ik het toestel ook niet ff op trillen kan zetten (ben niet zo'n fan van ringtones) ga ik maar weer terug naar de HTC TITAN windwos telefoon.. een teleurstelling, maar ik mis de trilfunctie en heb handsfree functionaliteit echt nodig voor mijn werk. Ik hoop dat er snel een update uitkomt waarbij het probleem met Bluetooth opgelost kan worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Haunted
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 12:02
Ik heb ook naar de 0720 van jiayu.es ge-update. Het de updaten zelf verliep snel en de telefoon "voelt nu ook sneller"
Wat me nog meer opvalt is dat ik op mijn werkplek beter 3g bereik lijk te hebben, tot de update had ik alleen maar een 2g verbinding en slechts sporadisch een H in de bereik aanduiding. Nu heb ik constant een H.

Wat wel vreemd is, is dat de camera 1 Megapixel "kwijt" is. Ik kan als resolutie nu alleen 3, 5, 8 en 12 MegaPixel aangeven waar de laatste resolutie eerst 13 Megapixel was. :? Nou ja, ik kan er mee leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 13:50:
[...] en heb handsfree functionaliteit echt nodig voor mijn werk. Ik hoop dat er snel een update uitkomt waarbij het probleem met Bluetooth opgelost kan worden :)
IMHO zou een toestel er niet op mogen crashen.
Maar heb je ook al even gekeken of er iets als een firmware-update is voor je carkit? Het hoeft niet aan je toestel te liggen namelijk.
Ik heb dan geen Parrot, maar een goedkope Jabra carkit, maar daarmee werkt 'ie probleemloos. (die Parrot zal ook wel meer via BT doen, zoals weergave telefoonnummer, dus misschien wel een kromme vergelijking)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
The_Haunted schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 17:05:
Ik heb ook naar de 0720 van jiayu.es ge-update. Het de updaten zelf verliep snel en de telefoon "voelt nu ook sneller"
Wat me nog meer opvalt is dat ik op mijn werkplek beter 3g bereik lijk te hebben, tot de update had ik alleen maar een 2g verbinding en slechts sporadisch een H in de bereik aanduiding. Nu heb ik constant een H.

Wat wel vreemd is, is dat de camera 1 Megapixel "kwijt" is. Ik kan als resolutie nu alleen 3, 5, 8 en 12 MegaPixel aangeven waar de laatste resolutie eerst 13 Megapixel was. :? Nou ja, ik kan er mee leven :)
Ik ben juist van de 0720 ROM teruggegaan naar de 0706 ROM, omdat ik geen bereik had met 3G :)
Iedereen weer andere ervaringen, heerlijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Hoe zit het met jullie (herinneringen aan jullie) eerste dag en nacht met de G4?
Ik heb er sinds gister 2, witte en zwarte. (3000mAh)

De mijne zonder opladen en veel settings spelen na eerste 24 uur uit. Wilde hem uiteraard vol opladen.
Duurde gewoon dikke 7 uur. Wilde het goed doen dus ik heb hem laten gaan.

De witte (van vriendin) moest gisternacht al aan lader want die startte met 23%.
Na goede nacht laden naar 100% staat die nu op 69% na dikke 17 uur. Dat is fantastisch. She games a lot.

De mijne aan lader gehangen rond 17.00 vandaag, maar leek te stoppen met laden na tijdje...ik bedoel hij reageerde niet meer.

Aanzetten en alles deed raar: proberen pattern unlock, bericht tiepen, etc.
Snel weer uitgezet en aan lader gehangen.
Toen ineens binnen een uur klaar. (va 86 naar 100%)

Nu doet ie het weer zo mooi als gister en begin van vandaag, maar toch vreemd.
Ik houd het in de gaten.

Any feedback? (0620)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
HMC schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 20:57:
Hoe zit het met jullie (herinneringen aan jullie) eerste dag en nacht met de G4?
1e x ging de batterij van 35 naar 15% zomaar opeens,
daarna geen enkele last meer
gebruik hem vrij intensief: wifi, wordfeud, facebook, twitter mail, surfen etc en haal wel 2 dagen met batterij
denk met iets minder van dat alles dat 3 dagen wel moet lukken zelfs

• TD-er
Sowieso is het verstandig om een batterij kalibratie te laten uitvoeren. Dan is de indicatie van de resterende accu-capaciteit een stuk betrouwbaarder.

Er is een aantal van dergelijke kalibratie-tools. Ik meen dat ik een van Antutu gebruikt heb.

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
Ik gebruik de lader van m'n nexus 7 en dan is m'n G4 redelijk snel opgeladen. Deze lader geeft dan ook 5 volt op 2 ampere dacht ik. Heb het niet echt getimed, maar in zo'n 2.5 uur was ie de laatste keer van 10% naar 100% geladen.

Het bluetooth probleem heb/had ik ook. Gebeld worden in de auto (ford audio) was geen probleem is altijd nog goed gegaan, maar bij bellen soms een probleem dat de telefoon blijft hangen in het nummer kiezen bij het opzetten van de verbinbing. Daarna kun je dus ook niet gewoon meer bellen met het toesten en is een reboot de enige optie. Dit gebeurde dus niet altijd, in zo'n 30% van de gevallen.

Afgelopen maandag na de update van 0620 naar de 0720 van de jiayu app heb ik dit probleem nog niet gehad en al wel een aantal keer vanuit de auto gebeld.
Pagina: 1 ... 17 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen