Verwijderd

Ik heb net de 1gb versie gekocht, omdat ik helemaal klaar met iphones ben.

Het eerste irritante aan deze telefoon vond ik dat er nog allerlei Chinese items op stonden, dat heb ik gefixt door een nieuwe ROM te installeren... Maar nu is de telefoon echt nóg slechter geworden, wifi werkt slecht, touchscreen werkt slecht en de camera heeft nu een rode vlek in het display...

YouTube: Galaxy Note Camera Pink/Red Spot Problem

Zoals in dit filmpje

Reset naar factory instellingen werkt niet :(

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-08-2013 11:24 ]

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:43

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Ik ben aan het overwegen om voor het eerst ook een Chinaphone te kopen en ben prijs/kwaliteit op deze phone terechtgekomen. Echter als ik dit forum lees, is er iemand wel tevreden van zijn telefoon of heeft iedereen last van crashes, freezes, kapotte lenzen, trilmotoren?
Of krijg ik gewoon een foute indruk van de hoeveelheid problemen en is in het algemeen iedereen tevreden?

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Helemaal tevreden, Alles werkt, accuduur is fenomenaal, scherm is strak, camera is heel ok. GPS doet het prima hier, wifi bereik is erg goed, beter dan mn voorgaande NOKIA en laptops. Volgens mij zijn er echte en neptelefoons in omloop. Ik heb de mijne van Jiayofficial.com for what its worth

• Joindry

Joindry

DaBuzzzzz schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 19:47:
Helemaal tevreden, Alles werkt, accuduur is fenomenaal, scherm is strak, camera is heel ok. GPS doet het prima hier, wifi bereik is erg goed, beter dan mn voorgaande NOKIA en laptops. Volgens mij zijn er echte en neptelefoons in omloop. Ik heb de mijne van Jiayofficial.com for what its worth
Worth a lot, ik ben nieuw en het chinagebeuren en heb dus geen idee welke websites wel en welke niet te vertrouwen zijn.

Verwijderd

Welke software draai jij?

Ik moet zeggen nadat ik een nieuwe ROM heb geinstalleerd lijkt alles het echt prima te doen, behalve die rode vlek in de camera

• DaBuzzzzz
Ik draai 0720 sinds 2 dagen, weinig op te merken, zie mijn post erover een paar posts terug

• Joindry

Joindry

Kan er trouwens eens iemand kijken of je bij taalkeuze ook Nederlands (België) hebt. Heel belangrijk voor mijn azerty toetsenbord :P

Verwijderd

Ja kun je gewoon instellen, hij begint bij mij om de een of andere reden ook elke keer met AZERTY

Ik heb net die Spaanse install erop gezet, werkt strak en goed... Maar nog steeds camera rode vlek :(

Na een paar uur googlen ook rode vlek pleite, witbalans was de boosdoener... Nu heb ik wat ik wilde, goede telefoon met superlange accuduur die geen Apple is... :-)

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2013 00:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
wat heb je dan ingesteld in de white balance instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 21:44
Over de telefoon zelf be nik heel tevreden. Het is echt een goed ding voor maar 200 euro. Ik denk wel dat de problemen met GPS, 3G en de andere software-gerelateerd zijn. Ik heb immers enkele verschillende ROM's geinstalleerd gehad, met verschillende resultaten/bugs als gevolg.

Momenteel draai ik de ROM van jiayu.es. Ik ben er zeer tevreden van op 1 element na. Ik kan soms mijn telefoon niet oppakken als het scherm vergrendeld is. Zelfs de screen callibration heeft dit niet verholpen.

Al bij al een zeer grote kwaliteit/prijs verhouding imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat is er met die batterij jump aan de hand?
Eerste ontlading verwachtte ik het, had het hier al gelezen.

Maar nu bij mijn tweede ontlading (na 2 volle dagen op 58%), sprong hij, na een aan/uit van mij ineens naar 28%. Die is ook mooi in de grafiek van battery te zien. Echt een jump.

Hij blijft nu wel weer mooi op 28% staan, en niet zoals eerste keer per minuut 1 of 2% omlaag. (na sprong van 27% naar 12%)

Ben echt amazed door de batterij, maar wat gebeurt hier?

Is een bat calibrate tool echt nodig?
Nooit op andere Androids gezien, en ik las hier dat Android het inmiddels zelf ook vrij goed doet, mits je hem een paar goeie laad/ontlaad cycli geeft.

Gewoon komende dagen de volle ontlaad-naar 0%/oplaad-naar-100% aanhouden?

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 16:13
Heb de telefoon nu een dag of 50 in gebruik, maar heb nu wat vreemde foutmeldingen.

Als ik een screenshot maak en die deel via whatsapp krijg ik voortaan de melding "Gekozen bestand is geen afbeelding".
Als ik dan die screenshot in mijn taskbar aanklik om te bekijken, geeft de gallerij een zwarte pagina met daarop "geen miniatuur".

Ook kan ik geen afbeeldingen die andere sturen downloaden, dan krijg ik de melding "Download kan niet worden voltooid. Probeer later opnieuw."

Dat terwijl ik gewoon 4 streepjes wifi heb.

Iemand een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@ivo Dat lijkt meer een WA probleem dan een G4 probleem.
Misschien een mooie volledige off/on?

Edit: LOL.

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 16-08-2013 21:05 . Reden: aan uit uit aan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag even iets raars meegemaakt....Bij Vodafone vandaag geen internet :s
Alle instellingen handmatig ingevoerd en hij doet het weer...
Maar de standaardinstelling (waar ik niets aan veranderd heb) doen het dus opeens niet meer,
Mochten meer mensen dit probleem hebben dan weten jullie waar jullie moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-09 09:15
Verwijderd schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:07:
Vandaag even iets raars meegemaakt....Bij Vodafone vandaag geen internet :s
Alle instellingen handmatig ingevoerd en hij doet het weer...
Maar de standaardinstelling (waar ik niets aan veranderd heb) doen het dus opeens niet meer,
Mochten meer mensen dit probleem hebben dan weten jullie waar jullie moeten zoeken.
Had ik dus ook.
Precies dat en bij mij was "Authentication type" kennelijk niet goed.
Die moet op PAP staan en hij stond op 'None'.

Zeker weten heb ik niets aangepast.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TD-er schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:11:
[...]

Had ik dus ook.

Dat werkt inderdaad ook zie ik nu...

Overigens gaat de accu nu wel een stuk langer mee ;)
Nu op het einde van de dag op 86 procent..?
Weet iemand zo hoe ik het kan instellen dat het internet standaard uit gaat tenzij ik het opstart?
Kan wel elke keer de gegevensverbinding aan en uit zetten maar dat is zo omslachtig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Heb sinds een maandje of anderhalf twee G4's. Mijn dochter en mijn vrouw gebruiken deze. Mijn dochter is een pro op android en is altijd met dat ding bezig. Ze vind het een FANTASTISCH toestel. De batterij gaat erg lang mee wel twee dagen bij mijn dochter vol intensief gebruik met facebook whattsapp twitter gamen etc. Mijn vrouw iets minder actief maar toch regelmatig via wifi online met facebook bellen etc toch ook meer dan twee dagen zonder opladen.

Het scherm en het toestel op zich zijn strak degelijk en erg handzaam. Het gemis van de achtergrond verlichting van de drie knoppen onderin is wel aanwezig maar op zich hoor ik de dames niet klagen. Het is meer dat ik deze mis. Ik heb eentje geupdate naar 620 maar daar merk ik geen verschil met de standaard die er op zat. Het updaten of flashen of CWM of hoe dat maar heet gaat niet erg eenvoudig mijns inziens. Advies is dus om niet te gaan prutsen als het niet strikt noodzakelijk is.

Wat echt opvalt is de camera. Ik hoor veel mensen zeggen dat chinese foons minder goede camera's hebben. Dat geldt beslist NIET voor de G4. Echt hele mooie scherpe heldere foto's. Ik zal proberen wat online te krijgen maar weet nog niet hoe.

Wij hebben die klaphoesjes maar die bevallen mij niet erg. Ik bestel nog wat van die rubberen hoesjes.

Mijn vrouw heeft twee keer de telefoon geheel uitgevallen gehad. tenminste deze wilde niet meer aan volgens haar. Het even uitnemen van de batterij loste het probleem op. Na die twee keer tot nu drie weken later geen enkele storing meer gehad. Het andere toestel heeft geheel geen storing gehad.

Al met al zijn wij zeer tevreden over de prestaties van de G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
voorbeeld van een foto gemaakt door de G4 (op Ibiza)

http://img27.imageshack.us/img27/6348/mqla.jpg

Voor mijn werk ben ik aan zo'n verrekte bagger BlackBerry gebonden anders had ik allang de G4/32gig versie genomen.

[ Voor 36% gewijzigd door henkb123 op 17-08-2013 01:02 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Hier hetzelfde met Vodafone gehad :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
HMC schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:01:
@ivo Dat lijkt meer een WA probleem dan een G4 probleem.
Misschien een mooie volledige off/on?

Edit: LOL.
Heb al 1x opnieuw opstarten gedaan en 2x uit/aanzetten.
Helpt niet. Misschien whatsapp opniuew installeren?

Dt verklaart trouwens niet de gallerij bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
henkb123 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 00:11:
voorbeeld van een foto gemaakt door de G4 (op Ibiza)

http://img27.imageshack.us/img27/6348/mqla.jpg

Voor mijn werk ben ik aan zo'n verrekte bagger BlackBerry gebonden anders had ik allang de G4/32gig versie genomen.
In Macro achtige setting verbaast de camera mij ook. Wat verder af vind ik de kleuren een beetje flets

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/zc65o7lfz/2013_07_27_15_39_50.jpg

Heb een andere camera app geprobeerd maar dat doet het ook niet. In FW 0720 zit wel een aanpassing in de camera app, ik kan nu de kleurverzadiging (intensiteit/saturatie) aanpassen maar in te grote stappen. De setting na medium is te verzadigd. Evengoed moet er dus wel een app te maken zijn die dat in kleinere incrementals kan en dan ben ik nog blijer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand weet waar ik de G4 advanced in het zwart kan krijgen, laat gerust weten.

Pandawill verkoopt enkel de witte en deze staat reeds enkele dagen op uitverkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:24:
Als iemand weet waar ik de G4 advanced in het zwart kan krijgen, laat gerust weten.

Pandawill verkoopt enkel de witte en deze staat reeds enkele dagen op uitverkocht...
ik ga hem binnenkort bij spemall.com bestellen maybe is dat iets voor jou ?? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andrew1988 schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:26:
[...]

ik ga hem binnenkort bij spemall.com bestellen maybe is dat iets voor jou ?? :o
Hoe zijn de ervaringen met spemall?

Eerste keer dat ik van die shop hoor, daarmee :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Ik ben een totale n00b op gebied van roms en flashen :) Als ik deze gsm koop ben ik dat dan verplicht te doen , kan ik anders geen apps downloaden of staat alles misschien in het chinees? Kan iemand mij dit aub uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Ik heb de mijne van Jiayofficial.com for what its worth
Heb ik dus gisteren ook mijn zwarte versie besteld. (verstuurbaar binnen 24h)
Alleen kreeg ik al een mailtje dat de zwarte uit stock is en dat ze pas binnenkomen woensdag de 21e.
Ze vroegen of het ok was of ze een witte opsturen, ik kreeg er twee extra siliconen cases bij. Ik heb vriendelijk geweigerd. Wit vind ik iets te patserig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Ik heb beide gsm's bij Spemall besteld. Service is goed en levering ook. Gaat via DHL. Kijk anders even bij de leveringen/prijs [Jiayu G4] Levertijden en prijzen want daar hoort je vraag thuis.
Verwijderd schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:40:
[...]

Hoe zijn de ervaringen met spemall?

Eerste keer dat ik van die shop hoor, daarmee :p
topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
elpookie schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:44:
Ik ben een totale n00b op gebied van roms en flashen :) Als ik deze gsm koop ben ik dat dan verplicht te doen , kan ik anders geen apps downloaden of staat alles misschien in het chinees? Kan iemand mij dit aub uitleggen.
Sowieso ben je niets verplicht.
En je hebt het ook niet nodig om het toestel te kunnen gebruiken.
Er is wel een aantal dingen verbeterd in een nieuwe rom, als je de change-logs mag geloven, maar zolang alles naar behoren werkt en de bugs niet op jouw toestel van toepassing zijn, zou ik niet updaten als je er geen ervaring mee hebt.

Het enige wat ik begrepen heb over dat Chinees is wanneer je een volledige reset to factory default doet, dat je dan mogelijk de Chinese taal default actief hebt staan. Dat kan wat lastig zijn om terug te schakelen.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
TD-er schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 22:11:
[...]

Had ik dus ook.

hier hetzelfde :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Waar ik me wel eens aan stoor is dat als ik het volume harder wil zetten dat de telefoon niet reageert.
Het lijkt erop dat om hem harder te zetten ik meer op het midden van de volumeknop moet drukken. Als ik aan de bovenzijde druk gebeurt er vaak niets.

Hebben jullie dat probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de G4 advanced besteld op spemall, verzending met DHL.

Hopelijk is hij hier snel!

Grtz,
Nick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
iemand ervaringen met 3G internet?

Edge werkt prima
H+ werkt ook prima,

maar als ik enkel H heb krijg ik geen internet en kan ik niet bellen. Iemand een idee hoe dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
waar zit de 3G verbinding op, op de microsim of op de normale sim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
Op de normale sim. Sim 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-09 20:47
Iemand de laatste rom van jiayu.es voor de G4T al geprobeerd?

Officiële Rom Jiayu.es 20130811-000001
Installatiemethoden zijn officieel of systeemherstel en CWM Recovery update
- Verwijderde apliaciones niet gediend
- Nieuwe APN-conf
- Modified gps.conf
- Kleine footprint
- Vertaald door comleto
- Default Launcher Jiayu
- Busybox
- Root (SuperSU)
- Google Apps
- Android Keyboard Swipe
- Ondersteuning voor het schrijven van voice
- Jiayu APK
- init.d
- Root Browser
- Tethering 4.2.1
- Widget lichtsterkte 25% -100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Azlec schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:21:
Iemand de laatste rom van jiayu.es voor de G4T al geprobeerd?

(...)
Ja ik heb 'm al een paar weken draaien, werkt prima. Ik merk verder geen heel duidelijk verschil met de eerdere versies.
Oeps, ik zat niet op te letten. Dit is weer een nieuwe...

Overigens heb ik dezelfde problemen met vodafone gehad sinds vrijdag. Bedankt voor de tips hier! Inmiddels heb ik het weer aan de gang.

[ Voor 6% gewijzigd door matthijsph op 18-08-2013 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
Klopt. Maar geen idee wat de verbeteringen zijn ten opzichte van de vorige. Hoe heb je deze erop gezet?

"Installatiemethoden zijn officieel of systeemherstel en CWM Recovery update"

Wat is de officiële installatiemethode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Azlec schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 15:55:
Klopt. Maar geen idee wat de verbeteringen zijn ten opzichte van de vorige. Hoe heb je deze erop gezet?

"Installatiemethoden zijn officieel of systeemherstel en CWM Recovery update"

Wat is de officiële installatiemethode?
Ik gebruik altijd CWM. Wat de 'officiele' methode is zou ik ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
update? of alles weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Laatst online: 11-09 11:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
fijn zo, we gaan het avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een noob vraagje...voel me ook dom dat ik het niet weet O-) ..kom van een desire af en daar waren het nooit updates maar volledig nieuwe roms die er op kwamen :+

Hoe moet deze update geflashed worden? In Cwm natuurlijk maar dan als flash zip from sd card of zoals geimpliceerd wordt als update?

En hoe weet je nu of het een update is en niet een volledige nieuwe rom?

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
vanuit de Jiayu app kun je dit eenvoudig doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
Ik ben voornemens een G4 (of G3t) te kopen ter vervanging van mijn Wolfgang At-43D (aldi). Het probleem wat ik nu heb bij mijn huidige telefoon, is dat de opslag snel vol raakt. Ik heb, waar mogelijk, de apps op de SD kaart gezet. Toch krijg ik de melding dat het opslaggeheugen bijna vol is, maar ik heb er niet veel apps op staan. De telefoon heeft opslag geheugen van 512MB en een werk geheugen van 512MB.

In hoeverre hebben jullie hier met een 1GB/4GB G4 ook last van? Of zou het verstandig zijn om toch voor de 2GB/32GB versie te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
moddoxnl schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 12:44:
Ik ben voornemens een G4 (of G3t) te kopen ter vervanging van mijn Wolfgang At-43D (aldi). Het probleem wat ik nu heb bij mijn huidige telefoon, is dat de opslag snel vol raakt. Ik heb, waar mogelijk, de apps op de SD kaart gezet. Toch krijg ik de melding dat het opslaggeheugen bijna vol is, maar ik heb er niet veel apps op staan. De telefoon heeft opslag geheugen van 512MB en een werk geheugen van 512MB.

In hoeverre hebben jullie hier met een 1GB/4GB G4 ook last van? Of zou het verstandig zijn om toch voor de 2GB/32GB versie te gaan?
Je RAM zou worden verdubbeld en je interne geheugen worden verviervoudigd, dus dat is al een flinke vooruitgang. Qua installeren van apps is dat meer dan genoeg lijkt me.
En zelf heb ik de nood voor 2gb RAM ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb zelf aan 1GB meer dan genoeg. Nog niet eens half vol, na al mijn oude vertrouwde apps er al weer op te hebben (inderdaad, zoveel mogelijk naar SD).
Maar ik ken ook mensen die echt alle gratis messaging-/beldiensten op hun phone hebben staan, plus tig games en andere apps die ik zelfs niet eens ken, en die hebben soms inderdaad niet genoeg aan 1GB.

Ik denk dat de wijze Android gebruiker meer dan genoeg heeft aan 1GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:57
heeft iemand een manier om je contact binding te back-uppen? Heb net de nieuwe ROM geinstalleerd, maar ben van 300 contacten de binding kwijt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik vind dat de 4GB wel erg weinig opslagruimte is.

Hoe kan ik apps op mijn SD kaart (32gb) installeren?

Met App2SD werkt het niet, dan kom ik gewoon in de app overzicht pagina en krijg ik de keuze om te verplaatsen naar het telefoongeheugen of de interne opslag, die allebij ongeveer 13-1,5gb zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 25-05 15:38
ivo001 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 16:10:
Ik vind dat de 4GB wel erg weinig opslagruimte is.

Hoe kan ik apps op mijn SD kaart (32gb) installeren?

Met App2SD werkt het niet, dan kom ik gewoon in de app overzicht pagina en krijg ik de keuze om te verplaatsen naar het telefoongeheugen of de interne opslag, die allebij ongeveer 13-1,5gb zijn.
dit kan ook niet met alle apps geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@ivo

Heb je er wel al een SD kaartje ingedaan? (misschien duffe vraag, ik weet het)
Ik kreeg er geen SD bij, en toen had ik die opties die jij meldt ook.
Nu met mijn (nieuw aangeschafte) SD'tje kan ik via settings/apps gewoon weer move to SD doen.

Nevermind. Niet goed gelezen.

[ Voor 7% gewijzigd door HMC op 19-08-2013 17:26 . Reden: D'OH! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
Volgens mij kun je de standaard app opslaglocatie toch wijzigen in sd-kaart, vanaf android 4 of zo?

edit: dus door het volgende te doen:
instellingen -> Alles -> Geheugen -> Standaard opslaglocatie.

[ Voor 34% gewijzigd door moddoxnl op 19-08-2013 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ja, eerste/bovenste optie in storage...preferred install location.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Ik krijg bij Voorkeursinstallatielocatie maar 3 opties:

Interne opslagapparaat
Telefoongeheugen
Het systeem laten bepalen

Daar zit dus geen SD kaart bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zie je SD wel als aanspreekbaar? Kan je bv foto's maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
HMC schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 17:59:
Zie je SD wel als aanspreekbaar? Kan je bv foto's maken?
Ik kan er zeker foto's mee maken.

Ik krijg 3 opslaglocaties bij "Opslagruimte"

Interne opslag
1,48GB
Beschikbaar 79,58 MB

Telefoongeheugen
1,29GB
Beschikbaar 16,00kB

SD-Kaart
29,27GB
Beschikbaar 19,23 GB

[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 19-08-2013 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wow...Dat zijn schokkende cijfers.
Wat ik bedoelde was dat toen ik mijn twee G4's binnenkreeg, mijn vriendin er geen SD in kon steken (had er geen) en ik mijn oude LG Optimus One er even in stak. Zij kon geen foto's nemen (phone zei letterlijk: stop er eerst SD in) en bij mij geen probleem.

OK, hmm, ik zou zeggen complete wipe en ROM update/herinstall.
Beter nu, nu de phone nog nieuw is en er nog niet te veel mee gedaan is.

EDIT: Internal Storage zou sowiezo ~2.5GB moeten zijn

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 19-08-2013 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Kan iemand hier eens testen of de games Minion Rush en Osmos HD vloeiend spelen op de G4? Liefst iemand die de MTK6589T variant heeft met de 1.5GHz quadcore en 2GB ram. (Jammer btw dat die vrijwel nergens meer verkrijgbaar is, overal uitverkocht.)

Ondersteund de G4 verder DLNA? Ik kan bijvoorbeeld met mijn telefoon muziek en foto's direct tonen op een TV die dlna ondersteund of waar een XMBC systeempje aan hangt. Met films werkt het niet altijd.

En heeft de G4 eigenlijk ook Google Now?

Ik mis alleen dat soort software zaken. Ook noise cancellation mist vaak. En apt-X, dat is hoge kwaliteit audio streamen via BT4 (onderdeel van BT4) mist bijna altijd. Vooral dat laatste is wel handig als je vaak in de auto zit en je autoradio eigenlijk niet meer wil gebruiken. Instappen en direct automatisch verbinding via een klein BT4/apt-x dongle.

Verder echt top specs en vooral die accu, om te smullen!

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 19-08-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Yummy...indeed!

Maar over Gnow was ik ook aan het denken. We hadden het er net nog over.
Waarschijnlijk eerst GSearch installeren (wat ik uiteraard nog niet gedaan heb).
Ik gok maar wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
DLNA is geen device spec. Installeer Vplayer en BubbleUPNP en je stuurt alle content van en naar elk compatible device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@Jazco2nd: Minion Rush zeer glad en goed speelbaar (Even getest voor u). Andere betaald, dus niet getest.
En er weer afgedonderd. Do you really like that kind of game??? :? )

[ Voor 36% gewijzigd door HMC op 19-08-2013 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn bestelling voor de Jiayu geannuleerd en heb een nieuwe orginele witte Jiayu G4 flip case over. Iemand interesse? voor 14 euro mag die weg, dat is wat ik er ook voor betaald heb.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Waarom geannuleerd? What a mistaka to maka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HMC schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:41:
Waarom geannuleerd? What a mistaka to maka.
Nou, het lag meer aan Pandawill en hun loze beloftes. Had 4 maanden geleden betaald voor de Jiayu G4 advance en tot heden niets vernomen. Uiteindelijk besloten om mijn geld terug te nemen en een Zopo ZP980 besteld. Baal wel dat deze maar een 2000mah accu heeft i.p.v. de 3000mah van Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
HMC schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 18:44:
Wow...Dat zijn schokkende cijfers.
Wat ik bedoelde was dat toen ik mijn twee G4's binnenkreeg, mijn vriendin er geen SD in kon steken (had er geen) en ik mijn oude LG Optimus One er even in stak. Zij kon geen foto's nemen (phone zei letterlijk: stop er eerst SD in) en bij mij geen probleem.

OK, hmm, ik zou zeggen complete wipe en ROM update/herinstall.
Beter nu, nu de phone nog nieuw is en er nog niet te veel mee gedaan is.

EDIT: Internal Storage zou sowiezo ~2.5GB moeten zijn
Als je het intern geheugen en telefoongeheugen optelt zit je rond de 2.7GB

Op de een of andere manier is het gewoon opgedeeld in 2 partities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
HMC schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 19:30:
@Jazco2nd: Minion Rush zeer glad en goed speelbaar (Even getest voor u). Andere betaald, dus niet getest.
En er weer afgedonderd. Do you really like that kind of game??? :? )
Super thanks! die andere ik bedoelde de demo versie denk ik.
Heb jij getest op de 1.2GHz versie of de 1.5GHz versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 08:47:
vanuit de Jiayu app kun je dit eenvoudig doen.
Werkt inderdaad prima.
Heb de nieuwe versie van jiayu es erop staan. Standaard launcher is niet meer hetzelfde echter...niet dat dat een ramp is, maar was er net aan gewend ;)
Andere launcher erop en gaan. Alle zaken, apps, contacten etc etc staan nog gewoon op de phone.
Zal over een paar dagen proberen te laten weten hoe het bevalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Beetje verwarring bij mij, als je de g4 besteld is die dan standaard geroot en play store geïnstalleerd ? Bij Pandawill zie je het wel staan bij de screenshots, icoon superuser en icoon playstore. Maar gisteren contact gehad met Etotalk en die zeggen dat er standaard geen playstore op zit en geen root en willen natuurlijk dat je hun eigen mod rom nemen....iemand een idee?

Zit enorm te twijfelen tussen de g4 met thick battery, iocean x7 plus met thick battery of de huawei g700 om mijn NEO NOO2 te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-09 13:58
De mijne was standaard geroot en had de playstore en je kunt gewoon de nederlandse taal instellen. (gehaald bij mixeshop)
Sinds ik via de jiayu.es app een nieuwe ROM heb geïnstalleerd heb ik ook eindelijk nederlandse spelling in mijn android toetsenbord. Daarvoor gaf ie alleen maar namen uit mijn contacts als suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
Zorbathagreek schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:42:
Beetje verwarring bij mij, als je de g4 besteld is die dan standaard geroot en play store geïnstalleerd ? Bij Pandawill zie je het wel staan bij de screenshots, icoon superuser en icoon playstore. Maar gisteren contact gehad met Etotalk en die zeggen dat er standaard geen playstore op zit en geen root en willen natuurlijk dat je hun eigen mod rom nemen....iemand een idee?

Zit enorm te twijfelen tussen de g4 met thick battery, iocean x7 plus met thick battery of de huawei g700 om mijn NEO NOO2 te vervangen.
De Jiayu G4 is standaard geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogmae
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Kan iemand me helpen. Ik heb een jiayu 4 aangekocht. Na een week wilde ik enkele apps verwijderen (chinese) Ik heb het toestel terug gereboot naar de fabrieksinstellingen.... Alles staat nu in het chinees. Weet iemand me de weg te wijzen hoe ik deze terug in het Nederlands krijg??

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adarkar
  • Laatst online: 11-09 11:47
hoogmae schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:10:
Kan iemand me helpen. Ik heb een jiayu 4 aangekocht. Na een week wilde ik enkele apps verwijderen (chinese) Ik heb het toestel terug gereboot naar de fabrieksinstellingen.... Alles staat nu in het chinees. Weet iemand me de weg te wijzen hoe ik deze terug in het Nederlands krijg??

Alvast bedankt
http://liliputing.com/201...-chinese-english-etc.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Een vraagje over GPS.

Zelfs na deze doorlopen te hebben doet alleen GPS niets:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.xda-develope...read.php?t=2209536&page=9

Quote:
What you will need:
- Root Access on your Phone
- Mobileuncle MTK Tools
- Root Explorer (File Manager like "Root Browser")
- GPS Test (not required but helps)

(You can find the apps on play store)

THIS SHOULD BE DONE OUTDOORS.

1. Turn GPS off on your phone.
2. Open Root Explorer and find the mtkgps.dat file in /data or /data/misc
3. Delete mtkgps.dat
4. Reboot phone
5. Open Mobileuncle Tools
6. Tap on 'Engineer Mode'
7. Tap on 'Engineer Mode (MTK)'
8. Scroll across to 'Location'
9. Tap on 'Location Based Service'
10. Tap on 'AGPS' and then make sure 'A-GPS On/Off' is checked
11. Tap on 'EPO' and then make sure 'Enable EPO' is checked
12. Swipe down (notification bar) and turn GPS on
13. Hit back and then tap 'YGPS'
14. Wait until you get position lock (mine took about 6 seconds).
15. This process should create a new mtkgps.dat file.
16. Hit home button and open GPS Test.
17. You should get a position lock reasonably quickly.

Even though you have enabled A-GPS and EPO you can now turn them off (although any subsequent position lock should be quicker if these are enabled).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Werkt dus niet echt. Met alleen de GPS aangevinkt.
Maar als ik "WiFi en mobile networks location" ook aanvink, vind de phone me binnen 10 seconden.
Met goeie kompas/richting, en zo ook.

Vraag:
Dat is dus geen "pure" GPS fix toch?
GPS zelf blijft maar zoeken.

Ik gebruik het verder weinig, maar ben gewoon aan het stoeien en experimenteren.

BTW.
Ik kreeg er een handige MicroSIM cutter bij, om mijn normale grote oude SIM naar Micro te knippen.
Gedaan, want kreeg geen 3G/H. Nu dus wel, met herknipte ouwe SIM in Slot 1.

Eerste keer dat ik G4 aanzette, deed 3G het wel (at least, er stond 3G boven de connectie).
Daarna nooit meer geprobeerd, want ik zit altijd op WiFi.

Nu dan net als test even met slot 2 (grote SIM) 3G proberen, en werkte (uiteraard) niet.
Dan maar knippen met die bijgeleverde tang.
Kind kan de was doen.
Werkt als zonnetje in Slot 1 nu.

[ Voor 12% gewijzigd door HMC op 20-08-2013 14:32 . Reden: 3G slot 1/2 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Kan/wil iemand het volgende voor mij uitzoeken en proberen?

Kan deze JiaYu G4 Bluetooth tetheren?
Ik heb een Huawei Ascend G300 U8815 voorzien van een Custom Rom, omdat ik wilde gaan Bluetooth Tetheren met mijn Tomtom Go 500 (2013), maar deze doet niet wat ik ervan verlang, ondanks dat de Go 500 wel de G300 ziet, maar er geen dataverbinding kan worden gedeeld. Ook mijn iPad 4 kan geen dataverbinding delen via Bluetooth met de Huawei G300.

NB Ik doel er feitelijk niet op of de menu-instellingen een Bluetooth Tethering mogelijkheid laten zien, maar dat deze ook daadwerkelijk de dataverbinding kan delen over Bluetooth. Of is net als bij de G300 de hardware de beperkende factor?

Ik verneem het graag!!!

B.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Dikke vette prak, GPS doet helemaal niets meer met de laatste ES ROM, updaten werkte ook niet, kreeg een maagdelijk systeem :( viel gelukkig wel mee om te herstellen en de belangrijkse apps en gegevens zitten in de Google cloud maar waar ik een goed werkende GPS had, doet ie nu niets.....even met de comboys spelen. Wordt vervolgd

Edit1: Gereboot en In AGPS roaming aangezet en werken, snelle fix, accuratesse meet ik morgen tijdens Bootcamp :)

Edit 2: de auto brightness is standje crisis, veel te donker in schemering of schaduw. Ding heeft 3 dagen batterijduur dus dat is gewoon K*T..... beetje jammer, kijken of er een appje voor is...

[ Voor 32% gewijzigd door DaBuzzzzz op 20-08-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Koopmans schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:51:
De mijne was standaard geroot en had de playstore en je kunt gewoon de nederlandse taal instellen. (gehaald bij mixeshop)
Sinds ik via de jiayu.es app een nieuwe ROM heb geïnstalleerd heb ik ook eindelijk nederlandse spelling in mijn android toetsenbord. Daarvoor gaf ie alleen maar namen uit mijn contacts als suggestie.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
Stemar schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

De Jiayu G4 is standaard geroot.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister mijn Jiayu G4 ontvangen met 1.5Ghz, 1GB en 1850Mah batterij. Ik heb wat hulp nodig met betrekking tot het updaten. Ik zie dat er een update is voor het touchscreen, afhankelijk van de rom, maar de romnummers zoals in de openingspost corresponderen niet met wat ik heb. Ik heb Build-nummer G4L 20130709-173034. Is hier een update voor, of heb ik de laatste software al? Ditzelfde vraag ik mij af voor "G4 Touchscreen Firmware Update". Hoe kan ik zien welke versie ik daarvan nu heb en of ik het kan updaten? Heb het topic even doorgespit, maar ik kom er niet uit.

Voor wat betreft de versie van het touchscreen ben ik er al uit, er staat 0x1225 0x16a4 0xa0 0x12 0x2 0x29. Waarin "29" staat voor de versie als ik me niet vergis en tevens de meest recente is. Correct me if i am wrong.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:12:
Ik heb sinds gister mijn Jiayu G4 ontvangen met 1.5Ghz
De T versie heeft sowieso de nieuwste touchscreen firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mijn non-T versie heeft ook 29. Is, voorzover ik kan zien inderdaad de laatste tot nu toe.
Bij mij werkt deze goed, maar bij vriendin op witte, niet perfect.
Moet wel zeggen dat zij die protector op haar G-glass2 heeft geplakt. Vraag me niet waarom.

Edit:
Trouwens, de notification bar met 2 vingers naar beneden trekken geeft ons dat handige toggle scherm.
Vraagje.
Kunnen wij deze customizen?
Ik zelf heb bv geen behoefte aan Bluetooth, maar ik mis de 2G, 2G/3G, 3G toggle.
Die zit er in CM wel altijd bij, en bij vele fabrieksROMs kun je het scherm gewoon customizen.
Hebben jullie het gevonden?
Volgens mij kan het niet. :?

[ Voor 43% gewijzigd door HMC op 21-08-2013 14:25 . Reden: Vraagje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18:08
De GPS verhalen vind ik nogal wisselend, ligt het nu softwarematig aan een rom of is het toch echt hardware ellende? Momenteel heb ik ook een mediatek telefoon (n002) en deze werkt toch vrij goed (goed genoeg iig).
De g3 heb ik gehad maar daar viel gps zelfs na een fix vaak uit (langer dan 5 minuten) waardoor navigeren onmogelijk werd.

Verder heeft deze geen verlichte toetsen, heeft iemand daar veel last van? Ik moet namelijk echt een andere telefoon, de accu is bij mij na een halve dag leeg, dat is echt níet te hebben. En hopelijk is de bouwkwaliteit wat beter xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Geen toetsverlichting vind ik juist kewl. Draagt bij aan het strakke ontwerp, ik mis het absoluut niet

Verwijderd

ik ging vanmiddag een stukje fietsen met gps aan, ik ging volgens mijn appje 500km per uur :/

gps werkt voor geen meter bij mij, wel jammer dit

• DaBuzzzzz
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 00:31:
ik ging vanmiddag een stukje fietsen met gps aan, ik ging volgens mijn appje 500km per uur :/

gps werkt voor geen meter bij mij, wel jammer dit
Gebruik je Sports-Tracker? doe eens Runkeeper, dan werkt ie feilloos. SDK van MTK is niet fris op de GPS berekening

• soeskip
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 13:25
Verwijderd schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 22:12:
Ik heb sinds gister mijn Jiayu G4 ontvangen met 1.5Ghz, 1GB en 1850Mah batterij. Ik heb wat hulp nodig met betrekking tot het updaten. Ik zie dat er een update is voor het touchscreen, afhankelijk van de rom, maar de romnummers zoals in de openingspost corresponderen niet met wat ik heb. Ik heb Build-nummer G4L 20130709-173034. Is hier een update voor, of heb ik de laatste software al? Ditzelfde vraag ik mij af voor "G4 Touchscreen Firmware Update". Hoe kan ik zien welke versie ik daarvan nu heb en of ik het kan updaten? Heb het topic even doorgespit, maar ik kom er niet uit.

Voor wat betreft de versie van het touchscreen ben ik er al uit, er staat 0x1225 0x16a4 0xa0 0x12 0x2 0x29. Waarin "29" staat voor de versie als ik me niet vergis en tevens de meest recente is. Correct me if i am wrong.
Ik ben wel erg benieuwd hoe jouw G4 het trekt met de 1850mah batterij!

• ivo001
Ik heb nu al op 3 verschillende momenten gemerkt dat ik geen bereik heb in het buitenland. Ligt dit aan de telefoon of mis ik iets bij de instellingen? Heb in Engeland, Belgie en Duitsland in ieder geval geen bereik.

Heb een 100 min/sms Tele2 simonly abonement en GEEN 3G.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
ivo001 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:14:
Ik heb nu al op 3 verschillende momenten gemerkt dat ik geen bereik heb in het buitenland. Ligt dit aan de telefoon of mis ik iets bij de instellingen? Heb in Engeland, Belgie en Duitsland in ieder geval geen bereik.

Tele2 waarschijnlijk.

Probeer anders eens een andere sim-kaart van iemand.

[ Voor 6% gewijzigd door guapper op 22-08-2013 16:20 ]

• ivo001
guapper schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:18:
[...]

Tele2 waarschijnlijk.

Probeer anders eens een andere sim-kaart van iemand.
Bedankt voor de tip, maar kom voorlopig niet in het buitenland dus dat wordt moeilijk testen.
Misschien dat ik maar een mailtje stuur richting de klantenservice van Tele2.

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 20:17:

Edit 2: de auto brightness is standje crisis, veel te donker in schemering of schaduw. Ding heeft 3 dagen batterijduur dus dat is gewoon K*T.....
Nou die 3 dagen red ik niet hoor ;) ben wel vaak online, fb, gmail, etc etc,games

• TD-er
ivo001 schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:14:

Staat roaming aan?

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:44
Dat moet in nederland ook al voor tele2.

• TD-er
Misschien moet je buitenland dekking dan ook apart aanzetten op de website van Tele2?
Of werkte die SIM eerder wel in 't buitenland?

Verwijderd

soeskip schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 09:14:
[...]

Ik ben wel erg benieuwd hoe jouw G4 het trekt met de 1850mah batterij!
Ik ben tevreden met de 1850mah. Ik reken mezelf niet tot een heavy-user, maar open regelmatig facebook, e-mail, whatsapp en internet. Gistermiddag rond 13:00 volledig opgeladen en vanavond 18:00 schakelde hij uit. Voor mij zeer acceptabel, mijn vorige telefoon, galaxy ace was rampzalig. 08:00 van de lader en en haalde het met moeite tot middernacht.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:13
TD-er schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 21:48:
Misschien moet je buitenland dekking dan ook apart aanzetten op de website van Tele2?
Of werkte die SIM eerder wel in 't buitenland?
Ik heb zelf ook problemen ondervonden deze zomer met Tele2 in Polen en Italië. Paar dagen er uit gelegen, later deed ie het weer. Er waren toen ook wel in meer landen problemen, o.a. Frankrijk. Roaming moet zowieso aan staan dacht ik, maar hoeft je verder niets voor te regelen bij Tele2 dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
weer een nieuwe firmware op ES maar geen releasenotes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
DaBuzzzzz schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 09:12:
weer een nieuwe firmware op ES maar geen releasenotes
Ik heb 'm zojuist geinstalleerd. Eerste indruk:
- meer chinese zooi dan in de 20130720-000001 versie die ik hiervoor draaide, ook in notificatiescherpjes etc weer meer chinese tekens
- standaard een azerty toetsenbord, dit kun je wijzigen in qwertz of een russisch toetsenbord: in principe waardeloos dus, maar ik gebruik swiftkey dus zal er weinig last van hebben
- Jiayu launcher, maar dat was te verwachten
- CWM is ineens vervangen door een andere recovery! Daar had ik niet om gevraagd...

Ik baal een beetje van de chinese tekens en overweeg terug te gaan naar 20130811-00001 uit de Jiayu.es app. Heeft iemand hier goede ervaringen mee?

[ Voor 5% gewijzigd door matthijsph op 23-08-2013 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik ga lekker op de voorgaande blijven zitten, hoewel ik de helderheid eigenlijk een 25% hoger wil en dan automatisch. Iemand een idee of dat met de MTK tools op pimp my rom ed kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Heb na een volledige charge en toen battery calibration er nu 5 (VIJF!) dagen opzitten. Hij maakte wel weer sprong van 55 naar 22 (vandaag, dus op vijfde dag). Dit is echt fantastisch!
Staat nu op 13%, zo'n 5 uur na jump, dus kans dat ik morgenochtend niet haal.

Ben geen FB'er en zo, aar WA staat altijd aan, heb ge-skype't en hangouts video call gedaan.
Verder uiteraard veel ge-sms't, foto's gemaakt (fantastische camera) en WIFI staat ook altijd aan, dus die zoekt lekker als ik reis. Speel geen spelletjes.

Ook de rariteit dat na sim code invoeren pattern lock 25 seconde wacht is weg. Weet niet waarom.

Me is happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
Roaming staat uit.

Ik heb het wel tijdelijk aangezet, maar dat leek ook niet te werken.

Hier in Nederland gewoon prima bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartje001
  • Laatst online: 25-06 17:27
HMC schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 12:47:
Heb na een volledige charge en toen battery calibration er nu 5 (VIJF!) dagen opzitten. Hij maakte wel weer sprong van 55 naar 22 (vandaag, dus op vijfde dag). Dit is echt fantastisch!
Staat nu op 13%, zo'n 5 uur na jump, dus kans dat ik morgenochtend niet haal.

Ben geen FB'er en zo, aar WA staat altijd aan, heb ge-skype't en hangouts video call gedaan.
Verder uiteraard veel ge-sms't, foto's gemaakt (fantastische camera) en WIFI staat ook altijd aan, dus die zoekt lekker als ik reis. Speel geen spelletjes.

Ook de rariteit dat na sim code invoeren pattern lock 25 seconde wacht is weg. Weet niet waarom.

Me is happy.
Welke ROM draai jij als ik vragen mag? Ik draai de officiële van 15052013 en ik kom 2dagen met de batterij als ik niks doe ook gaat deze snel van 28% naar 15% (elke minuut een %) battery calibration helpt ook niet. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Bij mij staat er G4H 201300620 - 163509 in build number, wat voor zover ik het begrijp dus 0620. Stond er al op toen ik deze phone kleine twee weken geleden kreeg. Heb nog geen Rom flashing gedaan, vond het nog niet nodig, en wilde de phone eerst leren kennen.

Jumps blijf ik helaas ook houden (alhoewel pas 3x opgeladen).
Vandaag ineens beng, 30% eraf na on/off. Daar had ik de calib voor gedaan.
De % naar beneden per minuut had ik alleen eerste dag, nu niet meer.

Standaard meegeleverde ROM dus, en vrij licht gebruik.
Mijn vriendin heeft zelfde phone (wit, maar is duidelijk anders in behaviour.
Ze game't veel, dus houdt het krap 2 dagen uit (zelfde standaard ROM)
Maar ook andere kuren...beide phones tonen zeer verschillende karakters. Zeer interessant.

Edit:
Btw, als je Google Now wilt hebben, dan moet je Google Searrch App installen. No thanks

[ Voor 5% gewijzigd door HMC op 23-08-2013 16:44 . Reden: Google Now ]

Pagina: 1 ... 18 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen