Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Hoe krijg ik apps op de sd kaart?
Mijn g4 (bij jullie besteld) heeft volgende firmware (build nummer): G4W 20130628-203756.
Ik slaag er niet in met de huidige rom apps naar de sd kaart te verplaatsen, android toont mij volgende opslagruimtes:
Interne opslag
1,48GB
Beschikbaar 79,58 MB
Telefoongeheugen
1,29GB
Beschikbaar 16,00kB
SD-Kaart
29,27GB
Beschikbaar 19,23 GB

Ik kan apps verplaatsen van het telefoongeheugen naar interne opslag en omgekeerd, maar niet naar de sd kaart. De sd-kaart (gewoon FAT32 geformateerd) staat nochtans als standaard schrijfschijf, maar ik krijg er maar niets op. Moet ik de rom upgraden of is er iets mis met de sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Ik heb goed internet bij t-mobile en hij heeft het altijd goed gedaan maar sinds deze week als ik 3g aanzet valt alle verbinding weg. Zet ik 3g uit dan heb ik wat lanzamer internet maar wel vol bereik. Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:49
seba schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 17:34:
Hoe krijg ik apps op de sd kaart?
Mijn g4 (bij jullie besteld) heeft volgende firmware (build nummer): G4W 20130628-203756.
Ik slaag er niet in met de huidige rom apps naar de sd kaart te verplaatsen, android toont mij volgende opslagruimtes:
Interne opslag
1,48GB
Beschikbaar 79,58 MB
Telefoongeheugen
1,29GB
Beschikbaar 16,00kB
SD-Kaart
29,27GB
Beschikbaar 19,23 GB

Ik kan apps verplaatsen van het telefoongeheugen naar interne opslag en omgekeerd, maar niet naar de sd kaart. De sd-kaart (gewoon FAT32 geformateerd) staat nochtans als standaard schrijfschijf, maar ik krijg er maar niets op. Moet ik de rom upgraden of is er iets mis met de sd kaart?
Je kan het niet rechtstreeks verplaatsen, maar er zijn apps die dat wel kunnen zoals App2SD.

Ik had precies hetzelfde probleem. Je krijgt niet de optie "verplaatsen naar SD kaart" omdat je een intern geheugen en telefoongeheugen hebt.

Ik heb via de Jiayu app de rom van 0811 erop gezet (rom downloaden en dan bij Rom tools flash rom kiezen). Sindsdien heb ik alleen nog een interne opslag van 2,50GB en een Micro SD kaart van 29,27GB en ik kan nu apps op de SD kaart zetten.

Succes ermee!

EDIT: Ik kreeg net een notificatie dat er een rom 0819 beschikbaar is. Vraag me af of dat de moeite waard is? Heb net weer van alles ingesteld en erop gezet..

[ Voor 6% gewijzigd door ivo001 op 23-08-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veenix
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 16:50
ivo001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:21:
[...]

Roaming staat uit.

Ik heb het wel tijdelijk aangezet, maar dat leek ook niet te werken.

Hier in Nederland gewoon prima bereik.
Mijn vriendin had ook problemen met tele2 in buitenland. Bleek later dat ze buitenland aan moest zetten door eerst een 1 te typen voor de de pincode van de SIM... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de JiaYuG4 al weer enkele maanden in huis ter vervanging van mijn Wolfgang SA45 die gerepareerd werd en nu in de kast ligt als reserve. Ik ben zeer tevreden over de telefoon en de leverancier dualslim die ik persoonlijk heb ontmoet. Ik ben nu eenmaal geen buitenland koper in hart en nieren en kopen onder Nederlandse wetgeving is meer mijn ding al kost het misschien wat meer.

Maar ik dwaal af, sorry

1)
Ik heb geen klachten maar ben benieuwd of iemand hier de flip cover heeft en of dit wat is. Ik heb een paar afbeeldingen hier en daar gezien maar het lijkt wel of het met dubbelzijdig tape moet worden vastgezet. Ook lijkt het er op dat de camera aan de achterkant niet beschermd is, al is dat bij mijn huidige bumpercase ook niet zo.

Ook lijkt me, zo ver ik kan zien dat er geen magneet sluiting aan de zijkant zit en dat deze dus gewoon kan openklappen.

2)
Op de telefoon zit de app "Superuser" deze werkt vreemd en vraagt eigenlijk steeds opnieuw voor dezelfde apps rechten. Ik geef ja en onthouden maar dit doet hij dus blijkbaar niet. Ik werk natuurlijk met Comodo Mobile Security en de firewall en Superuser lijken elkaar niet echt te mogen. Zo heeft Superuser geen problemen met rechten voor de firewall en de volgende dag roept hij dat de telefoon geen "Root"? heeft.

Wie kan mij hier iets meer over vertellen?

Alvast hartelijk dank.

PS
vragen over het toestel beantwoord ik graag zo ver mogelijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
ivo001 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 19:51:
[...]
EDIT: Ik kreeg net een notificatie dat er een rom 0819 beschikbaar is. Vraag me af of dat de moeite waard is? Heb net weer van alles ingesteld en erop gezet..
Die heb ik er gisteren een uurtje op gehad, maar ik was niet zo tevreden. Zie ook mijn eerdere post hierover.
Ben nu terug naar 20130811-000001.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seba
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 30-10-2024
Als ik MTK tools CWM als recovery wil installeren, krijg ik de melding dat de telefoon geroot moet zijn. Maar de G4 was toch standaard geroot?

Hoe kan ik dit controleren en rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik word echt gestoord van deze telefoon... nu werkt de touchscreen weer echt slecht... het duurt 10 uur om dit ding op te laden...

ik dacht dat ik iphones stom vond, maar dit is echt niet te doen

ik ga nu weer een andere rom erop gooien, maar ik denk dat ik de telefoon ga verkopen :(

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Opladen 10uur? neem een goeie oplader en een goeie kabel die over 2 lussen laadt, 3 a 4 uur zit ie vol. 3000mah duurt natuurlijk sowieso langer. Touchscreen slecht? of reageert ie even niet als je net terugkomt uit een app of ander scherm? dat is nogal een android ding nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaBuzzzzz schreef op zaterdag 24 augustus 2013 @ 21:03:
Opladen 10uur? neem een goeie oplader en een goeie kabel die over 2 lussen laadt, 3 a 4 uur zit ie vol. 3000mah duurt natuurlijk sowieso langer. Touchscreen slecht? of reageert ie even niet als je net terugkomt uit een app of ander scherm? dat is nogal een android ding nl.
Is de standaard mee geleverde lader goed? of best een andere aankopen om de batterij op te laden?

Ik heb mijn advanced normaal gezien morgen of overmorgen binnen. Ben echt benieuwd naar mijn eerste Chineeske! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-09 16:06
Die meegeleverde lader heb ik niet durven aansluiten.
Het verloopje naar ronde euro-stekker was heel erg gammel en je hebt grote kans dat je met je vingers tegen de pinnen aankomt wanneer je 'm uit een stopcontact wilt halen.
En (goedkope) Chinese laders op netspanning probeer ik zoveel mogelijk te vermijden.

Ik gebruik de lader van mijn oude HTC Desire en daarmee is 'ie in zo'n 5 uur opgeladen vanaf ~20%.
Het gebruikte kabeltje kan ook van invloed zijn op de laadtijd. Als het kabeltje een beetje slecht contact maakt verlies je bij een beetje laadstroom al snel een hoop aan laadspanning en dan probeert je telefoon dus minder stroom te trekken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwise
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:38
Dinsdag avond bij Spemall besteld en vrijdag al geleverd door DHL. Zonder bijbetalen. :)
Eerste indruk mooi strak en snel toestel.
Alleen nu ik net de camera uit probeer blijkt deze helemaal niet te focussen. Er zit een vaste focus afstand in op een cm of 5 voor de lens.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) of ben ik de enige met dit probleem. Zou een firmware update dit nog kunnen verbeteren of is het toch echt hardware failure en moet ik de telefoon terug gaan sturen naar China?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Bij mij duurt de focus soms ook even. Soms zelfs lang. Dan restart ik de camera. Op scherm tikken waar je op wil focussen helpt ook bij mij.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
HMC schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 17:41:
Bij mij duurt de focus soms ook even. Soms zelfs lang. Dan restart ik de camera. Op scherm tikken waar je op wil focussen helpt ook bij mij.
Ik denk dat dat laatste misschien nog wel het belangrijkste is.
Soms focust 'ie namelijk op de meest vreemde dingen (vaag gedrag, pun intended ;) )

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomic-NI
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:34
Ik had even rond gekeken in dit topic of er iemand kenbaar had gemaakt of hij/zij een Telfort sim erin heeft zitten en hoe de 3G verbinding is.
Ik heb op het moment een clone S4 en kan niet echt zeggen dat de 3G verbinding stabiel is, en zat dus ook te denken een Jiayu te kopen maar leek me wel handig eerst wat ervaringen van Telfort gebruikers te horen.

Dus hoe bevalt het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6dM9NMSxCvuroZ
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Ik wilde een G4 gaan bestellen maar zag dat de S1 er ook alweer aankomt.
Weet iemand misschien wanneer die geleverd wordt? Of de g5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwise schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:56:
Dinsdag avond bij Spemall besteld en vrijdag al geleverd door DHL. Zonder bijbetalen. :)
Alleen nu ik net de camera uit probeer blijkt deze helemaal niet te focussen. Er zit een vaste focus afstand in op een cm of 5 voor de lens.
Zijn er meer mensen die hier last van hebben (gehad) of ben ik de enige met dit probleem. Zou een firmware update dit nog kunnen verbeteren of is het toch echt hardware failure en moet ik de telefoon terug gaan sturen naar China?
Ik heb ook bij spemall besteld... ook DHL gekozen. Spijtig genoeg bleek dan de zwarte G4 Advanced niet op voorraad. Heb dan uiteindelijk dinsdag bericht gekregen dat de witte advanced binnen was en heb deze dan maar gekozen. Hopelijk is hij morgen of dinsdag binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 03-10 14:34
Kan er iemand met een G4 met 1.5Ghz eens even zeggen welke waarde je hebt voor ARMPLL?

Engineer Mode ->Hardware Testing->De-Sense->PLL's->ARMPLL

Mogelijk is dit een waarde in nvram die aangeeft wat de processorsnelheid max mag zijn.
Bij mijn 1.2Ghz is deze: 80000001000ba000

EDIT: deze waarde toont de huidige cpu freq. Om de maximale waarde te kennen, gebruik antutu cpu master en zet je fequentie op max, als ook de governor op performance.

EDIT2: Oke ik heb zelf de waardes kunnen berekenen, doet jammer genoeg niets.

[ Voor 34% gewijzigd door timd93 op 25-08-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:03:
Kan er iemand met een G4 met 1.5Ghz eens even zeggen welke waarde je hebt voor ARMPLL?

Engineer Mode ->Hardware Testing->De-Sense->PLL's->ARMPLL

Mogelijk is dit een waarde in nvram die aangeeft wat de processorsnelheid max mag zijn.
Bij mijn 1.2Ghz is deze: 80000001000ba000

EDIT: deze waarde toont de huidige cpu freq. Om de maximale waarde te kennen, gebruik antutu cpu master en zet je fequentie op max, als ook de governor op performance.
Merk je duidelijk verschil in verschillende governors? of scaling? Ik zie bij hotplug de mhz tussen 1200 en 497 schommelen..dan de een, dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 22:39:
[...]

Merk je duidelijk verschil in verschillende governors? of scaling? Ik zie bij hotplug de mhz tussen 1200 en 497 schommelen..dan de een, dan de ander.
Hotplug is de beste, het is wel zo dat hij bijna uitsluitend in 497 en 1200 werkt.
De andere governors zijn niet zo goed, ik dacht gelezen te hebben dat enkel hotplug verschillende cores kan uitschakelen als ze niet gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Laatst online: 14-02 07:06
mwise schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 15:56:
Welke versie heb je besteld?

Op het scherm tappen zou normaal inderdaad moeten werken...

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwise
  • Laatst online: 21:38
Over de camera, ik tapte wel degelijk op het scherm maar de focus zat echt vast op een punt. http://martijnwisse.nl/brokencameraJiayuG4.mp4 hier een screen capture ter verduidelijking. Beeld komt dus alleen scherp door de telefoon fysiek op de juiste afstand te houden.

Vreemd genoeg is het euvel nu opgelost. Na een mooie tocht op de koersfiets met de telefoon achter in het zadeltasje werkt de camera nu zoals het zou moeten. Vreemd, er zal wel iets op zijn plek getrild zijn. Nu hopen dat het zo blijft.
En voor de volledigheid tot nu toe ook goed contact en snelle reactie met Spemall, de engineer kijkt er nu naar en ze zullen nog reageren met een oplossing. Dus dat ook nog maar even afwachten.

UPDATE 27-8, de volgende ochtend, camera vertoont weer precies dezelfde kuren als in het filmpje helaas :(

Ik heb trouwens de basic met turbo processor. Dus 1GB ram, 1,5Ghz en 3000mAh.
Atomic-NI schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:33:
Ik had even rond gekeken in dit topic of er iemand kenbaar had gemaakt of hij/zij een Telfort sim erin heeft zitten en hoe de 3G verbinding is.
Ik heb op het moment een clone S4 en kan niet echt zeggen dat de 3G verbinding stabiel is, en zat dus ook te denken een Jiayu te kopen maar leek me wel handig eerst wat ervaringen van Telfort gebruikers te horen.

Dus hoe bevalt het ;-)
Ik heb telfort en 3G werkt bij mij prima. Geen problemen mee ondervonden. Nu moet ik wel bekennen dat ik niet heel veel met mobiele data doe, zet 'm normaal gesproken op 2g (vind ik betere belkwaliteit) en het meeste internet via Wifi. Maar de momenten dat ik 3G gebruikte ging het tot nu toe zonder problemen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door mwise op 27-08-2013 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt de GPS bij jullie goed? Ik heb nu de nieuwste ROM van Jiayu.es geladen, telefoon werkt nu best wel behoorlijk...

Internet is niet super, maar dat boeit me niet... Het enige waar ik mijn telefoon voor gebruik is whatsapp, email, camera om bonnetjes in mijn administratie te scannen en GPS voor racefietsen...

Kan iemand mij een richting in sturen hoe ik mijn GPS update? Ik heb lang gezocht en gelezen, maar het is mij nog een beetje teveel Chinees als ik lees wat jullie gedaan hebben. Een abc guide zou perfect zijn. Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:
Werkt de GPS bij jullie goed? Ik heb nu de nieuwste ROM van Jiayu.es geladen, telefoon werkt nu best wel behoorlijk...

Internet is niet super, maar dat boeit me niet... Het enige waar ik mijn telefoon voor gebruik is whatsapp, email, camera om bonnetjes in mijn administratie te scannen en GPS voor racefietsen...

Kan iemand mij een richting in sturen hoe ik mijn GPS update? Ik heb lang gezocht en gelezen, maar het is mij nog een beetje teveel Chinees als ik lees wat jullie gedaan hebben. Een abc guide zou perfect zijn. Bij voorbaat dank!
Bij mij hielp dit wel:
http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/
Echt top zal het nooit worden vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:55
Heeft de G4 ook last van de 'berichten is gestopt' meldingbij het ontvangen van een SMS?

Indien ja, flash dit en het is opgelost

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vreemd ging gister een stukje fietsen, met Strava aan (fiets GPS programma, aanrader als je het nog niet kent), tijdens het fietsen begreep het ding er helemaal NIETS van.

Kijk ik s'avonds in de app, heeft hij de hele rit van A tot Z perfect gemeten

Thnx, matthijs ik ga er even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:18
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 23:47:

HMC schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:46:
Een vraagje over GPS.

Zelfs na deze doorlopen te hebben doet alleen GPS niets:

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://forum.xda-develope...read.php?t=2209536&page=9

Quote:
What you will need:
- Root Access on your Phone
- Mobileuncle MTK Tools
- Root Explorer (File Manager like "Root Browser")
- GPS Test (not required but helps)

(You can find the apps on play store)

THIS SHOULD BE DONE OUTDOORS.

1. Turn GPS off on your phone.
2. Open Root Explorer and find the mtkgps.dat file in /data or /data/misc
3. Delete mtkgps.dat
4. Reboot phone
5. Open Mobileuncle Tools
6. Tap on 'Engineer Mode'
7. Tap on 'Engineer Mode (MTK)'
8. Scroll across to 'Location'
9. Tap on 'Location Based Service'
10. Tap on 'AGPS' and then make sure 'A-GPS On/Off' is checked
11. Tap on 'EPO' and then make sure 'Enable EPO' is checked
12. Swipe down (notification bar) and turn GPS on
13. Hit back and then tap 'YGPS'
14. Wait until you get position lock (mine took about 6 seconds).
15. This process should create a new mtkgps.dat file.
16. Hit home button and open GPS Test.
17. You should get a position lock reasonably quickly.

Even though you have enabled A-GPS and EPO you can now turn them off (although any subsequent position lock should be quicker if these are enabled).
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Werkt dus niet echt. Met alleen de GPS aangevinkt.
Maar als ik "WiFi en mobile networks location" ook aanvink, vind de phone me binnen 10 seconden.
Met goeie kompas/richting, en zo ook.

Vraag:
Dat is dus geen "pure" GPS fix toch?
GPS zelf blijft maar zoeken.

Ik gebruik het verder weinig, maar ben gewoon aan het stoeien en experimenteren.

BTW.
Ik kreeg er een handige MicroSIM cutter bij, om mijn normale grote oude SIM naar Micro te knippen.
Gedaan, want kreeg geen 3G/H. Nu dus wel, met herknipte ouwe SIM in Slot 1.

Eerste keer dat ik G4 aanzette, deed 3G het wel (at least, er stond 3G boven de connectie).
Daarna nooit meer geprobeerd, want ik zit altijd op WiFi.

Nu dan net als test even met slot 2 (grote SIM) 3G proberen, en werkte (uiteraard) niet.
Dan maar knippen met die bijgeleverde tang.
Kind kan de was doen.
Werkt als zonnetje in Slot 1 nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand die nieuwe Android Clean ROM al gedownload van ejiayu zelf? Ik ben nl. van plan om mij een Jiayu G4 Advanced aan te schaffen, en ik wou weten of daar iemand al ervaring mee had. Op needrom.com staat de Rom voor de gewone Jiayu G4 (die ze nu rebranden als het Youth model), maar de andere ROM staat er niet op, en heeft ook geen feedback.

Het zou zo zijn dat daar geen Jiayu Skin over zit, en ook geen chinese apps. Misschien dat de GPS-fix, daar in opgelost is? September 4 bestel ik hem, dus misschien kan ik later iets laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Link please :D

Deze?

Ok, jij voor Advance dan, maar voor basic 3000 denk ik deze. Is dl'ing. Laat over paar daagies weten. Ga vanavond niet updaten, want moet de stad uit. Je weet maar nooit.

Waarom zou er andere software voor 1800 en 3000 zijn eigenlijk? Kan me daar weinig bij voorstellen... :?

[ Voor 165% gewijzigd door HMC op 27-08-2013 15:41 . Reden: Goeie link? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 13:17:
Heeft iemand die nieuwe Android Clean ROM al gedownload van ejiayu zelf? Ik ben nl. van plan om mij een Jiayu G4 Advanced aan te schaffen, en ik wou weten of daar iemand al ervaring mee had. Op needrom.com staat de Rom voor de gewone Jiayu G4 (die ze nu rebranden als het Youth model), maar de andere ROM staat er niet op, en heeft ook geen feedback.

Het zou zo zijn dat daar geen Jiayu Skin over zit, en ook geen chinese apps. Misschien dat de GPS-fix, daar in opgelost is? September 4 bestel ik hem, dus misschien kan ik later iets laten weten.
Ik maak hieruit op dat er een stock android rom voor de g4 is, dus geen vreemde iconen/launcher en dergelijke? Interessant want dat zou ik ook graag op mijn basic 1850Mah G4 met 1.5Ghz 1gb ram hebben.

Weet iemand het verschil tussen de "G4 advanced software" en "G4 basic 1800mAh software", op onderstaande link:

http://www.ejiayu.com/en/News.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Verwijderd schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 19:33:
[...]

Ik maak hieruit op dat er een stock android rom voor de g4 is, dus geen vreemde iconen/launcher en dergelijke? Interessant want dat zou ik ook graag op mijn basic 1850Mah G4 met 1.5Ghz 1gb ram hebben.

Weet iemand het verschil tussen de "G4 advanced software" en "G4 basic 1800mAh software", op onderstaande link:

http://www.ejiayu.com/en/News.html
De advanced lijkt me voor de 2/32GB versie, basic voor de 1/4GB?
Waar maak je uit op dat het om een kale android gaat? Ik heb weinig omschrijving kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijsph schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 22:50:
[...]

De advanced lijkt me voor de 2/32GB versie, basic voor de 1/4GB?
Waar maak je uit op dat het om een kale android gaat? Ik heb weinig omschrijving kunnen vinden.
Matthijs, dat maak ik op uit de reactie van nielsvermaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

Ik wil ook een G4 advanced kopen, maar lees veel klachten over de GPS.
Nu ben ik wel geinteresseerd in statistieken.

Poll: Hoe werkt de GPS op jouw G4?
Prima; geen problemen mee.
Matig, maar het werkt wel.
Slecht tot niet.
Weet niet; gebruik ik nooit.
Ik heb (nog) geen G4.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=387520&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De info over dat het een clean rom is vond ik op Needrom, maar zoals gezegd zijn er twee versies van Android. Waarschijnlijk zijn er wel wat meer subtiele verschillen dan enkel de batterij. (Normaal zou kloksnelheid geen invloed mogen hebben op een OS, omdat ik me niet kan voorstellen dat wanneer er al uberhaupt CPU drivers zijn, dat die zouden verschillen. CPU Drivers, ik weet niet op het bestaat, maar ik neem alles in overweging :p).

Voor wie de roms wil, en ze niet vindt:

Jiayu G4 Basic (dus 1GB Ram) met 3000mAh batterij: http://pan.baidu.com/share/link?shareid=1186314113&uk=1680007479

Jiayu G4 Basic met 1850mAh batterij: http://pan.baidu.com/share/link?shareid=1189853834&uk=1680007479

Jiayu G4 Advanced: http://pan.baidu.com/share/link?shareid=1188578576&uk=1680007479

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:51

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Even de complete noobvraag: " en hoe zet je die stock android erop?" Ik ben compleet nieuw in het Chinaphone en installeren van andere Roms. Een betrouwbare bron met goede info is al voldoende, ik zoek niemand die mijn handje gaat vasthouden.

Mijn G4 is nu eindelijk toegekomen en ben op zoek naar hoe ik zoveel mogelijk van alle chinese karakters kan doen verdwijnen. Hij is nu exact 40 minuten oud :P
Ik voel me als een kind in de speelgoedwinkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gelezen dat hij standaard rooted is?! Ik las het hier op het forum maar de exacte post vind ik niet meteen. (https://www.google.be/sea...ard+geroot%22&safe=active). Lees misschien de procedure van Needrom, waarschijnlijk loopt die redelijk gelijk met die van de ROMs die ik plaatste, vermits die van dezelfde bron komt. (http://www.needrom.com/mobile/g4bbasic-g4w/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zojuist de nieuwste officiele rom volgens de jiayu app geflashed.....niet doen..:S
Het is geen update..dus alles kwijt..en ook cmw recovery kwijt...
Pff die maar weer installeren en dan terug gaan naar mijn backup...hopelijk is de es versie van de rom een betere versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ik zit met een lastig probleem met mijn nieuwe G4T (3000mah 1,5ghz 1gb/4gb).
Ik krijg het niet voor elkaar om een zichtbare CWM erop te zetten. Op de telefoon van mijn vriendin (G4 basic 3000mah 1,2ghz 1gb/4gb) werkte het perfect.

Op mijn eigen toestel flash ik CWM via mobileuncle tools. Vanuit die tools boot ik in recovery. In de recovery heb ik alleen maar een wit scherm, waar een waas van UI in te zien is. Het enige wat ik kan doen is op de powerbutton drukken, omdat dat de eerste optie selecteert en dus reboot. Ik kan wel via mobileuncle tools gapps flashen, dat heeft perfect gewerkt.

Het probleem is dus nu dat ik geen beeld heb in CWM, waardoor ik er dus verder niets mee kan.

Ik ben redelijk ervaren met android maar hier snap ik dus niets van! Iemand die mij kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn witte G4 advanced sinds gisteren ontvangen (spemall). Had eigenlijk de zwarte besteld maar die bleken uiteindelijk niet binnen te zijn. Dan kreeg ik mail, met de vraag of de witte ook goed was, aangezien daar een nieuwe batch van geleverd werd.

Wat heb ik reeds getest:

- wifi
- reactie touchscreen
- Mobiel internet
- bluetooth connectie met mijn systeem in de auto (vw golf 7)
- camera

Al deze dingen werken schitterend. Niks van problemen ondervonden.

Wat ga ik straks nog testen:

- GPS! (hopelijk met behoorlijk resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:14:
Heb zojuist de nieuwste officiele rom volgens de jiayu app geflashed.....niet doen..:S
Het is geen update..dus alles kwijt..en ook cmw recovery kwijt...
Pff die maar weer installeren en dan terug gaan naar mijn backup...hopelijk is de es versie van de rom een betere versie :P
Maar is het stock android? Want het enige wat ik wil is stock android, vermits ik hem ga flashen voor gebruik, maakt het niet uit dat m'n data verloren gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:53:
[...]

Maar is het stock android? Want het enige wat ik wil is stock android, vermits ik hem ga flashen voor gebruik, maakt het niet uit dat m'n data verloren gaat.
Nee deze is geen stock android. De jiayu launcher zit erbij en de chinese meuk apps ook. Het betreft overigens de20130819-092942 Rom die vanuit de jiayu app te downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus niet die vanop de site? Ik zou er vanuit gaan dat die dezelfde zijn, maar blijkbaar dus niet? Zal het eens uitpluizen wat het nu net is, want als je kijkt op de NeedRom van de Basic (die overigens van de officiële site komt - net als mijn link), dan wordt daar duidelijk gezegd dat die bloatware er niet opzit. (http://www.needrom.com/mobile/g4bbasic-g4w/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

Ik heb afgelopen week de update gedaan van 20130620 (waarmee het toestel geleverd is) naar de 20130811. (Vanuit de Jiayu app) Dit bleek ook geen update, dus moest app-data recoveren. Dit is redelijk gelukt.

Mijn bluetooth-problemen met Ford Audio zijn bijna opgelost. Uitgaande gesprekken gaan nu ook goed, toestel en sims slaan niet meer in de vergrendeling. Telefoonboek e.d. zijn bereikbaar. Wel krijg ik veel klachten dat ik de eerste minuut of 2 slecht klink.
Kan ik iets in de zendsterkte tweaken ofzo?
De GPS is nog niet alles, zit steeds honderd meter naast de weg waar ik op rij, maar dat vind ik minder belangrijk.

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:43:
Dus niet die vanop de site? Ik zou er vanuit gaan dat die dezelfde zijn, maar blijkbaar dus niet? Zal het eens uitpluizen wat het nu net is, want als je kijkt op de NeedRom van de Basic (die overigens van de officiële site komt - net als mijn link), dan wordt daar duidelijk gezegd dat die bloatware er niet opzit. (http://www.needrom.com/mobile/g4bbasic-g4w/)
De meegeleverde ROM was toch ook al redelijk kaal?
Hooguit een paar Chinese apps erop, die er snel af waren, danwel niet in de weg zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste indrukken van mijn G4 advanced (2/32gb):
erg snel, GPS werkt, wifi ontvangst is prima.

Enige minpunt tot nu toe is dat ik mobiel internet (G2/G3) met Telfort niet aan de praat weet te krijgen.
Heb als APN Telfort en Telfort Spot geprobeerd met de instellingen die her en der op internet staan, de sim in slot 1 en slot 2 gedaan - nog geen succes (roaming datagegevens staat aan).

De Telfort helpdesk concludeert dat het om een fout in de telefoon of een blokkade door de telefoonverkoper gaat...

Heeft iemand een tip voor deze situatie?

• TD-er
Bij Vodafone was het een week geleden ook ineens een probleem.
Moet je maar even terugzoeken (mijn post).
Maar goed, kijk eerst even of je Roaming aan hebt staan. Dat is voor Telfort nodig.

Verwijderd

Dank TD-er, ik heb het gevonden bij vorige week - authentication type moest bij Telfort soms onieuw ingevoer/gecorrigeerd worden. Ik heb PAP ingevuld.
Ik heb Roaming aanstaan, G3 ook; authentication type is correct.

Alleen geen mobiele internetverbinding (via Wifi gaat het prima).

Update:

met de sim van mijn werktelefoon (KPN zelf) is mobiel internet onmiddellijk actief, via G2.
Ergens gaat er dus iets mis met de Telfort verbinding...
Van de claim dat de verkoper de boel geblokkeerd heeft (opinie Telfort helpdesk) klopt dus niet veel.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2013 21:34 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

TD-er schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 20:49:
[...]

De meegeleverde ROM was toch ook al redelijk kaal?
Hooguit een paar Chinese apps erop, die er snel af waren, danwel niet in de weg zitten.
Zoals ik het lees, staat daar een verbastering op van Android, Lewa OS. Die ROM die op de site zou staan, zou een Android zijn, zonder meegeleverde apps en zonder launcer.

• Joindry

Joindry

Na een dagje dingen opzetten en verwijderen en wat costumizen heb ik tot nu toe maar één probleem.
Ik krijg geen agenda werkende. De standaard is in chinees en die kan je niet verwijderen. Ik heb er al drie geïnstalleerd uit de playstore. Ik krijg ze erop als widget maar vervolgens kan ik bij geen van de drie een nieuw agenda item invoeren. Iemand een suggestie over hoe ik een werkende agenda kan krijgen?

Verwijderd

Probleem met agenda had ik ook. Geen enkele internetagenda kon syncen. Verholpen met laatste (beta) rom via jiayu.es app.

Iemand nog een idee over mijn eerder gemelde probleem met een witte niet leesbare CWM? Ik kan wel roms flashen via jiayu app, CWM werkt dus wel, maar niet leesbaar vanuit recovery...

• Joindry

Joindry

HMC schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 13:46:
Een vraagje over GPS.

Zelfs na deze doorlopen te hebben doet alleen GPS niets:

http://forum.xda-develope...read.php?t=2209536&page=9

Quote:
What you will need:
- Root Access on your Phone
- Mobileuncle MTK Tools
- Root Explorer (File Manager like "Root Browser")
- GPS Test (not required but helps)

(You can find the apps on play store)

THIS SHOULD BE DONE OUTDOORS.

1. Turn GPS off on your phone.
2. Open Root Explorer and find the mtkgps.dat file in /data or /data/misc
3. Delete mtkgps.dat
4. Reboot phone
5. Open Mobileuncle Tools
6. Tap on 'Engineer Mode'
7. Tap on 'Engineer Mode (MTK)'
8. Scroll across to 'Location'
9. Tap on 'Location Based Service'
10. Tap on 'AGPS' and then make sure 'A-GPS On/Off' is checked
11. Tap on 'EPO' and then make sure 'Enable EPO' is checked
12. Swipe down (notification bar) and turn GPS on
13. Hit back and then tap 'YGPS'
14. Wait until you get position lock (mine took about 6 seconds).
15. This process should create a new mtkgps.dat file.
16. Hit home button and open GPS Test.
17. You should get a position lock reasonably quickly.

Even though you have enabled A-GPS and EPO you can now turn them off (although any subsequent position lock should be quicker if these are enabled).

Werkt dus niet echt. Met alleen de GPS aangevinkt.
Maar als ik "WiFi en mobile networks location" ook aanvink, vind de phone me binnen 10 seconden.
Met goeie kompas/richting, en zo ook.

Vraag:
Dat is dus geen "pure" GPS fix toch?
GPS zelf blijft maar zoeken.

Ik gebruik het verder weinig, maar ben gewoon aan het stoeien en experimenteren.
Dit heb ik net gedaan en nu wil google maps helemaal niet meer opstarten. :S
Zit klein beetje vast nu...

Reboot gedaan en plots is google maps en navigatie verdwenen van mijn geïnstalleerde apps.
En nu werkt plots mijn SD kaartje niet meer. Rare boel aan het worden hier.

SD kaartje werkt terug na nog een reboot. Maar iedere poging google maps op te starten eindigt met "Maps is gestopt" na enkele seconden.

[ Voor 6% gewijzigd door Joindry op 29-08-2013 19:57 ]

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Joindry schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 12:21:
Na een dagje dingen opzetten en verwijderen en wat costumizen heb ik tot nu toe maar één probleem.
Ik krijg geen agenda werkende. De standaard is in chinees en die kan je niet verwijderen. Ik heb er al drie geïnstalleerd uit de playstore. Ik krijg ze erop als widget maar vervolgens kan ik bij geen van de drie een nieuw agenda item invoeren. Iemand een suggestie over hoe ik een werkende agenda kan krijgen?
Ik heb gewoon Google agenda geinstalleerd en simple calendar widget, en dat werkt

• Joindry

Joindry

tumbadora schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 20:28:
[...]

Ik heb gewoon Google agenda geinstalleerd en simple calendar widget, en dat werkt
De gewone google agenda staat er nu ook op en werkt inderdaad. Vind em wel niet héél overzichtelijk om eerlijk te zijn, maar goed, ie werkt.
Die widget ga ik eens voor kijken.

• TD-er
Verwijderd schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 07:13:
Dank TD-er, ik heb het gevonden bij vorige week - authentication type moest bij Telfort soms onieuw ingevoer/gecorrigeerd worden. Ik heb PAP ingevuld.
Ik heb Roaming aanstaan, G3 ook; authentication type is correct.

Alleen geen mobiele internetverbinding (via Wifi gaat het prima).

Update:

met de sim van mijn werktelefoon (KPN zelf) is mobiel internet onmiddellijk actief, via G2.
Ergens gaat er dus iets mis met de Telfort verbinding...
Van de claim dat de verkoper de boel geblokkeerd heeft (opinie Telfort helpdesk) klopt dus niet veel.
Heb je dit stappenplan al gevolgd?
Dit is van de Nexus, maar goed dat is ook gewoon Android...
http://www.telfort.nl/mij...ernet/handmatig-instellen

Verwijderd

Dank voor de tip TD-er,

dat stappenplan heb ik heel precies opgevolgd, maar zonder succes dus. Ergens anders op internet vond ik iets andere instructies voor APN naam Telfort, werkt ook niet.
Even vreesde ik dat er iets mis is in de stock ROM (is ook een melding van op een forum) maar dat valt mee, gezien heet snelle succes van de KPN simkaart. Bij die KPN sim hoefde ik overigens niets aan instellingen in te voeren.
Misschien dat het roaming gedoe roet in mijn digitale eten gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Heeft al iemand geprobeerd met SP Flash Tool de ROM van de 1.5Ghz versie op de 1.2Ghz versie te flashen?
Als dat compatibel is zou dat mogelijk een overclock kunnen teweegbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
@pedro73:
Heb je met die settings geprobeerd en de SIM in het kleine sim-slot?
Ik had begrepen dat dat verschil zou kunnen maken.

En er staat in dat stappenplan dat je het toestel op een gegeven moment moet rebooten. Heb je dat ook gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TD-er:
dezelfde settings heb ik geprobeerd met de Telfort sim in het micro-sim slot, maakte niets uit.
Rebooten heb ik ook een aantal keren gedaan na verandering van instellingen, maakte ook niets uit.
De KPN sim zit in het normale (mini) sim slot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Heb mijn phone intussen een dag of 3 en heb wat problemen met de lock van GPS. heb alle stapjes van hiervoor gevolgd en met de mobile uncle software heb ik lock met 6 GPS'en binnen de halve minuut. Met google maps heb ik echter na 4 minuten nog geen fix. Kom ik bijna met een tinfoilhattheorie af dat google gewoon geen fix wil geven.

Dit weekend dan eens kijken om die sms foutmelding eraf te gooien want daar heb ik ook last van, maar voor de rest zeer fijne gsm tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 30-11-2021
Hallo , ik was al een tijdje voor een chinese gsm aan het kijken maar nu staat mijn besluit bijna vast. De jiayu g4 lijkt me de ideale gsm voor onder de 200 euro. Maar nu ben ik nog wat opzoek naar info over deze gsm. Dus .... heeft deze gsm last van enkele serieuze kwaaltjes ? Werkt een mobistar simkaart in deze gsm ? Als ik deze gsm heb moet ik er dan nog veel aan zitten prullen of kan ik hem gewoon perfect uit de doos gebruiken en dat niet alles in het chinees staat ofdat ik geen toegang heb tot de belgische playstore?

Als iemand me een antwoord zou kunnen geven op deze vragen zou ik hem heel dankbaar zijn.
Gr
Wout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wout:
- of een mobistar sim werkt weet ik niet maar ik heb problemen met mobiel internet bij Telfort (zie boven)

- er staat wat Chinees spul op bij levering en het toetsenbord staat in azerty; de playstore werkt wel
en het downloaden van Nova Launcher is makkelijk (= ander startmenu die er veel mooier en opgeruimder uitziet, schuift de Chinese apps meteen uit beeld)

- als serieuze kwaaltje lees ik vooral posts over matige GPS ontvangst; volgens mij is dat een eigenschap van Jiayu (mijn G2S is nog slechter op dat vlak, eigenlijk onbruikbaar voor GPS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Er is nog wel iets wat duidelijk beter moet kunnen en dat is de G-sensor.
Installeer maar eens Google Sky en probeer dan te mikken op een planeet/ster. Je beeld blijft heen en weer springen.
En af en toe doet het touchscherm wat moeilijk, maar daar schijnt een firmware-update voor te zijn.

Maar goed, voor de rest is het wel heel erg veel specs voor je geld.
Zo haal ik hier via speedtest bijvoorbeeld (via WiFi) gewoon echt mijn max. internet snelheid van 44 Mbps.
Er zijn hier laptops in huis die dat niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Verwijderd schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 20:06:
@Wout:
- of een mobistar sim werkt weet ik niet maar ik heb problemen met mobiel internet bij Telfort (zie boven)

- er staat wat Chinees spul op bij levering en het toetsenbord staat in azerty; de playstore werkt wel
en het downloaden van Nova Launcher is makkelijk (= ander startmenu die er veel mooier en opgeruimder uitziet, schuift de Chinese apps meteen uit beeld)

- als serieuze kwaaltje lees ik vooral posts over matige GPS ontvangst; volgens mij is dat een eigenschap van Jiayu (mijn G2S is nog slechter op dat vlak, eigenlijk onbruikbaar voor GPS)
De gps maakt me niets uit :) Ik moet alleen weten ofdat mobistar werkt. Heb ik trouwens ook een stroom converter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

elpookie schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 22:12:
[...]

De gps maakt me niets uit :) Ik moet alleen weten ofdat mobistar werkt. Heb ik trouwens ook een stroom converter nodig?
Vaak te zien waar je em besteld. Als het niet vermeld staat dat hij erin zit kan je het nog steeds even vragen ook. Bij mij stond het er niet op, maar zit er wil eentje in.

En of ie werkt met Mobistar weet ik niet. Mobile vikings (Base) is in ieder geval geen probleem.

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 31-08-2013 12:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 15:43:
Heeft iemand deze rom al geprobeerd? En kan deze via Cwm worden geflashed? Volgens de site niet namelijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Nog wat vraagjes :) Dus heb ik een stroom converter nodig? Heeft iemand ervaring met de dunne versie (dus die met de kleinere batterij? Waar zou ik mijn jiayu g4 het beste bestellen , waar hebben jullie hem gehaald? En als laatste zou ik ergens betrouwbaar de dunne versie van da advanced edition kunnen krijgen? Weer heel wat vragen waar ik heel graag een antwoord op zou krijgen :) Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Hmmm, ik probeer de recent verschenen zip te flashen die sms problemen zou oplossen. Maar als ik een van de CWM versies vanuit het TS installeer en probeer te booten krijg ik gewoon een vol wit scherm en doet mijn G4 niks meer.

Ik zette de .img op mn sd card, gewoon in de hoofdmap.
Ging via mobile uncle naar de recovery update mode, selecteerde daar de img die ik er net had opgezet.
Dan vraagt ie te rebooten wat ik em laat doen en dan BOOM, gewoon wit scherm, freeze.

Iemand enig idee?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xRlC9qgQWn4Kd16gqkBCXGTm/full.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Joindry op 31-08-2013 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elpookie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:08:
Nog wat vraagjes :) Dus heb ik een stroom converter nodig? Heeft iemand ervaring met de dunne versie (dus die met de kleinere batterij? Waar zou ik mijn jiayu g4 het beste bestellen , waar hebben jullie hem gehaald? En als laatste zou ik ergens betrouwbaar de dunne versie van da advanced edition kunnen krijgen? Weer heel wat vragen waar ik heel graag een antwoord op zou krijgen :) Alvast bedankt
Ik zou persoonlijk niet voor de kleinere batterij gaan. Scheelt maar paar millimeter namelijk.

Bestellen kan op verschillende plekken enkel is dit niet het topic er voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joindry schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:29:
Hmmm, ik probeer de recent verschenen zip te flashen die sms problemen zou oplossen. Maar als ik een van de CWM versies vanuit het TS installeer en probeer te booten krijg ik gewoon een vol wit scherm en doet mijn G4 niks meer.

Ik zette de .img op mn sd card, gewoon in de hoofdmap.
Ging via mobile uncle naar de recovery update mode, selecteerde daar de img die ik er net had opgezet.
Dan vraagt ie te rebooten wat ik em laat doen en dan BOOM, gewoon wit scherm, freeze.

Iemand enig idee?

[afbeelding]
kun je wel nog in recovery komen? anders effe terug naar een oude backup. Zelf flash ik via de jiayu app. en restoren doe ik vanuit cwm. Via mobileuncles doe ik eigenlijk niks..alleen cwm erop zetten.

Als je nog in recovery kunt komen zou je de zip file kunnen flashen. Overigens...heb je de zip proberen te flashen of de img? Hier zit nog al wat verschil in denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Verwijderd schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 15:38:
[...]

kun je wel nog in recovery komen? anders effe terug naar een oude backup. Zelf flash ik via de jiayu app. en restoren doe ik vanuit cwm. Via mobileuncles doe ik eigenlijk niks..alleen cwm erop zetten.

Als je nog in recovery kunt komen zou je de zip file kunnen flashen. Overigens...heb je de zip proberen te flashen of de img? Hier zit nog al wat verschil in denk ik.
Neen ik kan blijkbaar niet meer in recovery raken, toch niet via mobile uncle. Hoe ziet die Giayu app er dan zelf uit waarmee jij flasht.
Ik heb de cwm image .img proberen te starten in recovery mod, waardoor hij wou rebooten. (via mobile uncle)
de .zip van sms fix heb ik enkel op mijn sd card gezet, eignelijk nog niks mee gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Je hoeft sowiezo de zips niet uit te pakken.
Maar als je 'em gewoon aan de lader hangt, en dan power on+volume (up of down? vergeet ik telkens :? )
Dan zou je in recovery moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Neen, zelfde vaag wit scherm, je sim kaart mag er gewoon in blijven (zit enkel een in sim 2 bij mij).

Is trouwens volume +

[ Voor 10% gewijzigd door Joindry op 31-08-2013 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien via dat splash programma in de OP kijken if je er een oude rom op kunt zetten? Daarkan ik je helaas niet mee helpen...heb het nog nooit gebruikt :(
Kun je in ieder geval zien of je telefoon nog herkend wordt...als je hem aan de pc hangt...gebeurt er dan iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joindry

Joindry

Als ik em aan de pc hang reageert mn pc gewoon. Als ik op mn gsm toegang verleen dan kan ik zaken op en af mn sd kaart zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan zou ik SPflash eens gaan probereb...misschien dat je dan een hele verse rom erop kan zetten. Staat uitgelegd in de OP, kan je er helaas niet verder mee helpen.
Succes en laat even weten hoe het gaat,misschien dat anderen nog raad weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Nou ja, Sim mag er in blijven zitten. Maar probeer het eens zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
elpookie schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 14:08:
Bump :) sorry maar ik heb echt dringend een gsm nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat heb je zelf al opgezocht? Door de laatste 4 pagina's van dit draadje te lezen kun je al de helft van je vragen zelf beantwoorden.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

De adapter/oplader zelf past mechanisch waarschijnlijk niet in je stopcontact, maar uiteraard is er voor de rest gewoon een USB kabel. Waarschijnlijk heb je nog adaptertjes van je oude mobiele spullen, dus dat is geen probleem. En een adaptertje met hoger amperage oppikken is geen probleem, als je dat zou willen.
Kleinere batterij: is beschreven, hier en op andere sites. Maar deze phone is juist zo goed door de dikke vette batterij. Shops is een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Iemand ervaring met de dunne versie? Kan die het een dag uithouden als ik hem regelmatig gebruik? Want de dikke versie vind ik wat te dik :)
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 23:49
elpookie schreef op zondag 01 september 2013 @ 13:35:
Iemand ervaring met de dunne versie? Kan die het een dag uithouden als ik hem regelmatig gebruik? Want de dikke versie vind ik wat te dik :)
Alvast bedankt
Laat ik een eerder bericht uit dit topic quoten:
Adarkar schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 10:52:
Zijn er al meer tweakers die de "thin" 1850mah versie van de G4 hebben? Wat zijn jullie ervaringen met de batterij? Ik zit na een klein weekje gebruik op de 4.5 a 5 uur screen on time na 1 dag. Ik kom dus makkelijk de hele dag door met 1 lading.
En:
Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 22:26:
[...]

Ik ben tevreden met de 1850mah. Ik reken mezelf niet tot een heavy-user, maar open regelmatig facebook, e-mail, whatsapp en internet. Gistermiddag rond 13:00 volledig opgeladen en vanavond 18:00 schakelde hij uit. Voor mij zeer acceptabel, mijn vorige telefoon, galaxy ace was rampzalig. 08:00 van de lader en en haalde het met moeite tot middernacht.
Gewoon even bij de topic search 1850mah invullen helpt goed.

[ Voor 28% gewijzigd door ivo001 op 01-09-2013 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Bedankt :) Ik denk dat ik dus de thin versie ga nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2020

Spastik

Plastik

Qua grootte/dikte vind ik de 300mah wel meevallen, het ligt solide in de hand en met de batterij kan je dagen mee doen.

Hiervoor had ik een Samsung Galaxy SII die wel wat kleiner is, maar voor mijn grote handen voelt de G4 echt veel beter aan.

Maar goed, tis moeilijk vergelijken met de 1850mah. Die heb ik nog nooit in de hand gehad :)

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elpookie
Nu alleen nog een bestellen :) Ik weet dat het niet in dit topic thuis hoort ,maar in het levertijden ,prijzen wordt er niet gereageerd na 3dagen. Dus zou ik mijn smalle jiayu g4 hier halen http://www.spemall.com/JI...-13MP-Camera-1G-4G_g.html Heeft iemand ervaring met het bestellen bij spemall ,wordt de gsm met veel chinese apps geleverd?

[ Voor 16% gewijzigd door elpookie op 02-09-2013 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb je dus niet de 'advanced' met 2gb maar de 1gb geheugen-variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-10 08:46
Wat is nu de laatste firmware update versie? Zodat ik niet alles opnieuw hoef te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik overweg ok zo'n toestel maar heb toch nog wat vragen:
- werkt de gps bij niemand goed standaard of alleen bij sommige mensen. IK vraag me namelij af of het in alle gevallen nodig is via root te gaan prutsen of dat er ook telefoons zij die gewoon wel werkende gps hebben.
en dan nog wat, firmwareupgrades over the air schijnt nooit te kunnen bij chinese smartphones is de procedure om hem een firmwareupgrade te geven erg ingewikkeld bij de g4 voor een nieut ervaren gebruiker op dit vlak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
1) Mijn gps werkt out of the box goed. Verwar de fout in de mediatek SDK niet met een slechte GPS. de fixtijd is wat lang, zeker als je met een verbonden wifi connectie naar buiten loopt

2)Update is met de Jiayu.es app een eitje, maar let op dat de rom die jje flashed een update is ( niet altijd even duidelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ok bedankt. Maar als gps eenmaal verbonden is is navigait edus goed te doen met google maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
elpookie schreef op maandag 02 september 2013 @ 09:07:
Nu alleen nog een bestellen :) Ik weet dat het niet in dit topic thuis hoort ,maar in het levertijden ,prijzen wordt er niet gereageerd na 3dagen. Dus zou ik mijn smalle jiayu g4 hier halen http://www.spemall.com/JI...-13MP-Camera-1G-4G_g.html Heeft iemand ervaring met het bestellen bij spemall ,wordt de gsm met veel chinese apps geleverd?
ja heb ik, maar dit is niet de plek om te antwoorden :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
dicksterk schreef op maandag 02 september 2013 @ 15:38:
Ok bedankt. Maar als gps eenmaal verbonden is is navigait edus goed te doen met google maps?
Sterk afhankelijk van de app. Ik ren volgens Sports-Tracker gemiddeld 117km/h en Runkeeper doet het feilloos en accuraat. De SDK is nogal slordig in bepaalde api calls van wat ik er van begrijp. Testen en testen. Maar op zich werkt ie iig bij goed. Besteld bij jiayuofficial.com for what its worth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nbch
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-09 22:48
Gisteren Miui geflasht omdat ik niet echt te spreken ben over de roms van Jiayu.es. Hiervoor had ik geen ervaring met Miui, maar ik moet zeggen dat ik de interface wel prettig vind. Uiteraard wel van dichtbij geinspireerd op iOS maar mij boeit dat niet.

De eerste ervaring is wel prima, soms een reboot (bijvoorbeeld bij FlitsNav en TomTom starten), en het voelt wat soepeler aan. Een snelle Antutu geeft een vergelijkbare score als eerdere roms. En een wekelijkse update stilt mijn custom rom honger. Nu nog op zoek naar een custom kernel.

Nadelen zijn er wel, zo is het niet mogelijk om de pin van de tweede simkaart te unlocken dus die zal je eraf moeten halen. Ook lijkt het bereik wat minder maar dat kan puur de grafische weergave zijn.

Snelle conclusie: een aanrader voor degene die wel van een beta custom rom houdt, niet doen als je een 100 procent stabiel rom zoekt of afhankelijk bent van je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoogmae
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-05-2023
Ik heb mijn G4 nu een paar weken. Ondervond nogal wat moeilijkheden om verbonden te blijven met het internet (G3) Als leek kostte het me veel moeite en proberen; gn echt succes. Vanavond koppelde ik hem aan mijn laptop om op te laden. Nu merk ik dat het toestel geblokkeerd is. Enkel noodnummers! De klantendienst van Proximus bevestigde dat er niks mis is met mijn (2) simkaarten. Wanneer ik ze in een ander toestel steek, dan is er geen probleem.
Hoe kan ik in hemelsnaam hier uit geraken? Kan zelfs geen enkele app gebruiken??

Weet iemand hier raad mee?
Alvast erg bedankt

Hoogmae

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnomedaan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 10:23
Ha mede-tweakers,

Afgelopen week heb ik bij JiayuNederland een Jiayu G4 besteld en deze heb ik afgelopen vrijdag dan ook netjes ontvangen. Nu heb ik afgelopen weekend natuurlijk een beetje lopen proberen met mijn toestel en toen viel het mij op dat een filmpje dat op mijn SD-kaart stond niet goed afgespeeld werd en waardoor zelfs het toestel helemaal vast liep. Ik dacht eerst dat het kwam doordat het een filmpje van mijn oude telefoon was en deze misschien niet compatibel zou zijn.

Later heb ik zelf een filmpje gemaakt met de G4 en onder het filmen liep de telefoon weer vast. Dus heb ik het toestel weer overnieuw opgestart en proberen het filmpje te bekijken maar ook nu weer liep de telefoon vast.
Dit vond ik natuurlijk erg vreemd en dacht eerst dat er een probleem zou zijn met de camera of misschien de camera applicatie. Ik heb toen de YouTube app gedownload en proberen een filmpje af te spelen en weer kwam het zelfde probleem naar voren.

Het gebeurt soms ook dat wanneer er een foto gemaakt wordt deze half weg is of dat er artifacts in de foto’s zitten, ook crasht de camera app ook wel eens.

Mijn probleem is dus dat het toestel vast loop wanneer ik een filmpje wil bekijken of wanneer ik deze soms wil maken. Dit geld dus ook soms met alleen foto’s maken. Als bijlagen heb ik een aantal voorbeelden van foto’s waar ik problemen bij heb geconstateerd en hier onder staan twee youtube links waarin het probleem met het bekijken van video’s op mijn toestel.

http://youtu.be/7g0mxkUTx-o (YouTube test)
http://youtu.be/OZGLB1CSCEc (Video test)

Weten jullie misschien wat dit kan zijn? En hoe ik het op kan lossen?

Alvast bedankt,

Daan Slotboom

p.s. ik heb dit bericht trouwens ook naar JiayuNederland gemaild voor hulp vanaf hun kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Af en toe word ik gek van mezelf... Zojuist, gewoon omdat het kan, weer eens een update van mijn ROM gedaan naar 20130823-000002-20130819-092942 uit de Jiayu app.
CWM Recovery naar de vaantjes, azerty-keyboard en weer een berg chinese tekens in mijn scherm.
Terwijl mijn oude ROM prima voldeed.

Inmiddels dus weer terug bij af (20130811-00001).
Laat 20130823 links liggen is mijn advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Over die Update app...hoe zit dat trouwens?
Ik dacht dat deze zelf updates zou aanbieden, maar deze app is dus handig om zelf ge-dl'de (edit: ALLEEN "update"-) ROMs die je op SD zet snel te installen?
Zie ik dat goed?

[ Voor 6% gewijzigd door HMC op 03-09-2013 15:54 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jernij
  • Laatst online: 25-05 15:38
vraagje, ik loop me al weken rot te zoeken naar een goede navigatie app die werkt zonder internet (gebruik alleen wifi) iemand hier een goed idee over?
de meeste doen het namelijk prima met wifi aan, maar zonder internet is het vaak gebeurd :(
hellup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-08 07:45

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

dutchgio schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 13:24:
Enige nadeel is dat er nog geen cyanogen support is voor ook maar 1 mediatek device. Heb het voor de g3 geprobeerd om te porten, maar resulteerde in bootloop..
Op sich geen groot probleem, al is cm10.1 wel erg fijn, customizable, en snel...
Geen device sources, en dus geen device config op github, en geen manier om te compilen...
Porten ook onsuccesvol.

Maar op het moment dat 1 mediatek device cm heeft, kan dit naar elke andere geport worden, op een vrij eenvoudige manier aangezien de hardware grotendeels overeenkomt.
http://www.hacktohell.org...89-complete-source.html#!

Maar ik kan nog geen Cyanogen mod vinden voor de G4 helaas. Of zoek ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Ik loop me rot te zoeken naar een G4 basic black met thick battery, maar is overal out of stock iemand een idee waar het wel op voorraad is? Witte zijn er nog wel volop in stock, antelife, mixeshop, jiayumobileshop.com al geprobeerd en gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnomedaan
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-09 10:23
@Zorbathagreek

http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-basic/

Nederlandse importeur, ik heb heb hem hier zelf bestelt en ze hebben een goede maar soms wat trage service.
Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen