Thanks is echter de 1.2 ghz versie en ik wil de 1.5 en de prijs vindt ik persoonlijk te hoog tov importeren uit ChinaGnomedaan schreef op woensdag 04 september 2013 @ 12:26:
@Zorbathagreek
http://jiayunederland.nl/product/jiayu-g4-basic/
Nederlandse importeur, ik heb heb hem hier zelf bestelt en ze hebben een goede maar soms wat trage service.
Verwijderd
Nou je bent niet de enige die dat niet snapt hoor. Ik vind het ook erg onduidelijk. Wat is een update, wat is een nieuwe rom, wanneer ben je alles kwijt, etc.HMC schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 15:52:
Over die Update app...hoe zit dat trouwens?
Ik dacht dat deze zelf updates zou aanbieden, maar deze app is dus handig om zelf ge-dl'de (edit: ALLEEN "update"-) ROMs die je op SD zet snel te installen?
Zie ik dat goed?
Verwijderd
Sinds 2 dagen ook de JIayu G4 binnen, is de nieuwe T 1.5 ghz 1 gb witte basic versie met 3000 mah accu. Besteld bij Spemall voor 183 eu ex. verz. en 7 dagen later in huis zonder douane bijbetaling.
Reden waarom ik voor dit toestel heb gekozen:
-Prijs/kwaliteit voor de specs.
-Schermgrootte/kwaliteit
-Accuduur
-naar wat ik hier op het forum lees, net effe wat steviger dan de gemiddelde china phone. Ik ga niet altijd even zuinig met mn telefoons om. Lees:ik heb elke 4 maanden een andere. Dan is dit dus een relatief goedkope oplossing. Iphone of Gs3 ben ik niet waard.
-Scherm is echt haarscherp en heeft goede kijkhoeken. Nadeel is dat de touchscreen niet altijd even goed reageert. Niet heel storend, meer dat je er aan moet wennen dat je het scherm goed aantikt.
-Wifi en 3G werken prima, niets op aan te merken. Bluetooth en dualsim nog niet getest.
- Gps werkt idd matig, maar dat had mijn vorige smartphone (Xperia U) ook. Soms duurt het wat langer voordat die een fix heeft, en hij is gewoon niet zo nauwkeurig.
- Camera bevalt me wel goed, kan lekker snel achter elkaar foto's schieten. Vindt dat er soms nog wat weinig kleuren in zitten, weet niet of dat softwarematig nog opgelost kan worden. De LED flits gaat overigens een beetje richting lichtblauw ipv wit. Maar heb me hier nog niet echt aan kunnen irriteren ofzo.
- Software, eigenlijk nog geen vastlopers of rariteiten gehad. Schoon 1x per dag wel ongeveer alle apps op. Gebruik de 20130809-145043 Build. Deze zat er standaard op, en ga ik niet wijzigen zolang t ding t prima blijft doen.
-Accu. Is al veel over geschreven, tsja heb hem nu 1 dag en 5 uur op 1 lading staan en nog 11% over. Heb nu 4 uur schermtijd gehad. Afgelopen dag wel behoorlijk intensief gebruikt met Fb, whatsapp, internet, youtube etc. Ben er heel tevreden over. Had in het begin nog wel s een jump van 29% naar 15%, maar wordt vanzelf minder.
- Prestaties. Heb toen ik hem net had direct antutu gedraait. Die gaf een score van 16003.
- SD: Gebruik een 32 gb kaart van samsung. Werkt prima, ook nog niet heel uitvoerig getest oid.
- Bouwkwaliteit. Is gewoon prima, voelt stevig aan. Heb hem al een aantal keer laten stuiteren, maar doet m niet zoveel. Gebruik dan ook een orgineel silicone hoesje van Jiayu.
Alles bij elkaar echt nog nooit zo'n goede telefoon gehad voor zo weinig geld. Een aanrader.
Nog 1 vraag, op dit moment gebruikt android sytem zo'n 71% van het batterij verbruik, en het scherm maar 3%. Ik dacht altijd dat het scherm de grootste verbruiker was? Of zou dit gewoon een bug zijn?
Reden waarom ik voor dit toestel heb gekozen:
-Prijs/kwaliteit voor de specs.
-Schermgrootte/kwaliteit
-Accuduur
-naar wat ik hier op het forum lees, net effe wat steviger dan de gemiddelde china phone. Ik ga niet altijd even zuinig met mn telefoons om. Lees:ik heb elke 4 maanden een andere. Dan is dit dus een relatief goedkope oplossing. Iphone of Gs3 ben ik niet waard.
-Scherm is echt haarscherp en heeft goede kijkhoeken. Nadeel is dat de touchscreen niet altijd even goed reageert. Niet heel storend, meer dat je er aan moet wennen dat je het scherm goed aantikt.
-Wifi en 3G werken prima, niets op aan te merken. Bluetooth en dualsim nog niet getest.
- Gps werkt idd matig, maar dat had mijn vorige smartphone (Xperia U) ook. Soms duurt het wat langer voordat die een fix heeft, en hij is gewoon niet zo nauwkeurig.
- Camera bevalt me wel goed, kan lekker snel achter elkaar foto's schieten. Vindt dat er soms nog wat weinig kleuren in zitten, weet niet of dat softwarematig nog opgelost kan worden. De LED flits gaat overigens een beetje richting lichtblauw ipv wit. Maar heb me hier nog niet echt aan kunnen irriteren ofzo.
- Software, eigenlijk nog geen vastlopers of rariteiten gehad. Schoon 1x per dag wel ongeveer alle apps op. Gebruik de 20130809-145043 Build. Deze zat er standaard op, en ga ik niet wijzigen zolang t ding t prima blijft doen.
-Accu. Is al veel over geschreven, tsja heb hem nu 1 dag en 5 uur op 1 lading staan en nog 11% over. Heb nu 4 uur schermtijd gehad. Afgelopen dag wel behoorlijk intensief gebruikt met Fb, whatsapp, internet, youtube etc. Ben er heel tevreden over. Had in het begin nog wel s een jump van 29% naar 15%, maar wordt vanzelf minder.
- Prestaties. Heb toen ik hem net had direct antutu gedraait. Die gaf een score van 16003.
- SD: Gebruik een 32 gb kaart van samsung. Werkt prima, ook nog niet heel uitvoerig getest oid.
- Bouwkwaliteit. Is gewoon prima, voelt stevig aan. Heb hem al een aantal keer laten stuiteren, maar doet m niet zoveel. Gebruik dan ook een orgineel silicone hoesje van Jiayu.
Alles bij elkaar echt nog nooit zo'n goede telefoon gehad voor zo weinig geld. Een aanrader.
Nog 1 vraag, op dit moment gebruikt android sytem zo'n 71% van het batterij verbruik, en het scherm maar 3%. Ik dacht altijd dat het scherm de grootste verbruiker was? Of zou dit gewoon een bug zijn?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 15:21 ]
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de G3S/G3T (enig verschil??) en de G4. Heeft de G4 behalve een groter scherm eigenlijk nog veel extra's te bieden? De prijsverschillen zijn toch wel redelijk te noemen, waardoor ik weer richting G3S neig.
Iemand die voor mij het prijsverschil tot de G4 goed kan praten?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Hij is gewoon veeeeeeeel mooier....Garyu schreef op woensdag 04 september 2013 @ 16:24:
Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de G3S/G3T (enig verschil??) en de G4. Heeft de G4 behalve een groter scherm eigenlijk nog veel extra's te bieden? De prijsverschillen zijn toch wel redelijk te noemen, waardoor ik weer richting G3S neig.
Voordelen voor mij komende van een G3:
- Scherm ligt dichter op de glasplaat (OGS)
- Behuizing is kleiner en scherm is groter
- Hij voelt steviger aan door het stalen randje (G3 is plastic)
[ Voor 6% gewijzigd door boppos op 04-09-2013 17:06 ]
Verwijderd
iemand die wel goed tevreden is over zij jiayu G4? 
en iemand al ervaring met de jiagu G4 advanced
mvg jordy
mvg jordy
Verwijderd
Veel bang for buck telefoonVerwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 19:52:
iemand die wel goed tevreden is over zij jiayu G4?
mvg jordy
Loop de mediamarkt maar eens in en kijk wat je voor dat geld kunt kopen...da's dus helemaal niks...
Is wel een telfoon waar je denk ik zelf aan moet willen sleutelen, en niet bang zijn om eens te flashen..
Zodra de source volledig vrij is, zullen de roms wel als een dolle komen
Ik denk dat er op dit topic niet veel mensen ontevreden zijn met hun G4. Ik ben er volop blij mee. Met mijn lichte gebruik gaat er ongeveer 15% batterij af per dag, dus ik doe er dik 4, soms 5 dagen mee. Voor de rest (kom van ancient LG optimus One af) echt een pracht ding. Ik kan het bijna niet geloven. Dit is echt te veel van het goede.
Vriendin speelt op haar G4 volop (een bepaalde, restaurant spul) game, die echt altijd volop bezig is. Die van haar gaat ook 2 dagen mee.
Conclusie. Prachtige specs, juweeltje....en dan die batterij. I am indeed in love!
En dan een maat die vandaag BB Q10 gekocht heeft....zie die camera GIF functie eens!
Ok, how much...500 euro...
Vriendin speelt op haar G4 volop (een bepaalde, restaurant spul) game, die echt altijd volop bezig is. Die van haar gaat ook 2 dagen mee.
Conclusie. Prachtige specs, juweeltje....en dan die batterij. I am indeed in love!
En dan een maat die vandaag BB Q10 gekocht heeft....zie die camera GIF functie eens!
Eat the bugs, live in a pod
Verwijderd
Ik heb 2 dagen geleden de JiaYu G4 advanced gekocht en ben er tot nu toe zeer tevreden over.
Wel heb ik een vraagje, ik zit namelijk met het probleem (komt frequent voor bij android 4.x heb ik gezien) dat hij eeuwig "ip-adres ophalen" doet en maar niet geconnect geraakt. Heeft er iemand een deftige oplossing, want de app WiFix doet het hem niet en ik wil liefst ook niet met static-ip werken.ik heb een Linksys router trouwens
Alvast bedankt
Wel heb ik een vraagje, ik zit namelijk met het probleem (komt frequent voor bij android 4.x heb ik gezien) dat hij eeuwig "ip-adres ophalen" doet en maar niet geconnect geraakt. Heeft er iemand een deftige oplossing, want de app WiFix doet het hem niet en ik wil liefst ook niet met static-ip werken.ik heb een Linksys router trouwens
Alvast bedankt
Dat heb ik ook weleens nu met deze phone. Had dat met mijn ancient LG O1 niet. Maar dan heb ik het wel over bv op het toilet zitten om ff tweakers te checken. Heb zulke apps nog niet gedaan. Als het in een lange sessie echt niet lukt, gooi ik data ff aan.
Damn, nu moet ik haast dat extra geld er wel voor uittrekkenboppos schreef op woensdag 04 september 2013 @ 17:05:
[...]
Hij is gewoon veeeeeeeel mooier....
Voordelen voor mij komende van een G3:Daarbij is tevens de geupdate soc natuurlijk beter maar dat zal bij jou niet zo zijn.
- Scherm ligt dichter op de glasplaat (OGS)
- Behuizing is kleiner en scherm is groter
- Hij voelt steviger aan door het stalen randje (G3 is plastic)
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Wat is een camera GIF functie?HMC schreef op donderdag 05 september 2013 @ 15:52:
[...] BB Q10 gekocht heeft....zie die camera GIF functie eens!
Dat 'ie een animated gif kan maken van een reeks foto's ofzo?
Dat kan deze ook.
Houd de ontspannerknop maar eens ingedrukt bij het foto's maken.
De foto's worden automatisch naar mijn Google-account geüpload en Google now vraagt dan doodleuk of je 'm als animatie wilt posten
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Telefoon geupdated naar de nieuwste officiele rom (23-08). Deze draait soepel, maar......
de accu is nu in 1 dag leeg? met de vorige rom deed ik er 3 dagen mee. Bekend probleem?
g4B 3000mAh
de accu is nu in 1 dag leeg? met de vorige rom deed ik er 3 dagen mee. Bekend probleem?
g4B 3000mAh
@TD-er. Ja dat bedoel ik indedaad.
Wow, yep, kunnen wij ook
Dacht ik test dat ff. 32 foto's. Maar ze worden als enkelshots opgeslagen.
Hmmm, weer een-voor-een deleten.
Hoe doe je die auto upload, als ik vragen mag?
@timrek.
Misschien weer opnieuw calibreren?
Zou kunnen helpen.
Wow, yep, kunnen wij ook
Hmmm, weer een-voor-een deleten.
Hoe doe je die auto upload, als ik vragen mag?
@timrek.
Misschien weer opnieuw calibreren?
Zou kunnen helpen.
[ Voor 13% gewijzigd door HMC op 06-09-2013 11:36 ]
@Timrek
Waar heb jij die software vandaan getoverd? Als ik op de officiele site kijk zie ik alleen een update van 16-7
Waar heb jij die software vandaan getoverd? Als ik op de officiele site kijk zie ik alleen een update van 16-7
@Gnomedaan
Komt uit de Spaanse Jaiyu app.
20130823-000002-20130819-092942
Zie overigens net dat het een beta is.
@HMC
Google plus installeren
Zit er verschil tussen de roms voor de 1850 versie en de 3000 versie?
Komt uit de Spaanse Jaiyu app.
20130823-000002-20130819-092942
Zie overigens net dat het een beta is.
@HMC
Google plus installeren
Zit er verschil tussen de roms voor de 1850 versie en de 3000 versie?
Verwijderd
Laatste officiele ROM van Jiayu uit China is versie nummer G4H-20130816-180805Gnomedaan schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:39:
@Timrek
bron: http://bbs.ejiayu.com/for...&filter=typeid&typeid=156
Openen in chrome en laten vertalen
Zit zelf nog op de G4HG-20130706-153833 welke ik zelf nog wat aangepast heb en blijf hier nog ff op aangezien deze tot nu toe super werkt
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 11:52 ]
Dan zit er dus een verschil tussen de roms. wellicht dat ze in spanje de roms herschrijven...
Verwijderd
Denk inderdaad dat ze wat tweaks doen voor de Europese markt en er de chinese meuk uit halenTimrek schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:52:
Dan zit er dus een verschil tussen de roms. wellicht dat ze in spanje de roms herschrijven...
alleen wel jammer dat ze de ROM niet helemaal clean houden met hun bootlogo en wat apps.
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2013 11:55 ]
Zou goed kunnen, ik ben nog geen chinese app tegengekomen in deze rom.
Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen met die batterij, ik heb overigens wel het vermoeden dat er op de achtergrond meet processen draaien.
Maar ik zal eens kijken wat ik kan doen met die batterij, ik heb overigens wel het vermoeden dat er op de achtergrond meet processen draaien.
Ik dacht even slim te zijn en volop pushen op mijn build number. Misschien iets nieuws, nav timrek en consorten. "you are one tap away from being a developer". Dus weer tappen. "You are now a developer".
Mijn tel werkt verder perfect (behalve batt jump 30 naar 15, consistent), maar het kriebelt. wil updaten/upgraden.
Mijn tel werkt verder perfect (behalve batt jump 30 naar 15, consistent), maar het kriebelt. wil updaten/upgraden.
Verwijderd
Vervolg van mijn eerdere posts:
Inmiddels heb ik mobiel internet aan de gang gekregen, er bleek een instelling niet te kloppen - in het systeem van Telfort. Had dus niets met deze Jiayu te maken, gelukkig.
Inmiddels heb ik mobiel internet aan de gang gekregen, er bleek een instelling niet te kloppen - in het systeem van Telfort. Had dus niets met deze Jiayu te maken, gelukkig.
De Jiayu G4 32+2 Turbo heb ik nu een paar dagen binnen.
Het toestel voelt stevig aan en is lekker snel. De camera's doen het goed met veel details.
Maar ik heb ook een paar probleempjes. De 'Downloads'-app kan ik niet meer vinden in de appdrawer. Ik heb geen idee hoe ik die nu op mijn homescreen kan zetten. Ik heb al gegoogled, maar daar kan ik alleen een tip met Folder Organizer vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ook vraag ik me af hoe je van die twee partities een partitie maakt en waarom Jiayu er in eerste instantie gekozen heeft om het geheugen in tweeën te splitsen.
Het toestel voelt stevig aan en is lekker snel. De camera's doen het goed met veel details.
Maar ik heb ook een paar probleempjes. De 'Downloads'-app kan ik niet meer vinden in de appdrawer. Ik heb geen idee hoe ik die nu op mijn homescreen kan zetten. Ik heb al gegoogled, maar daar kan ik alleen een tip met Folder Organizer vinden. Weet iemand hier een oplossing voor?
Ook vraag ik me af hoe je van die twee partities een partitie maakt en waarom Jiayu er in eerste instantie gekozen heeft om het geheugen in tweeën te splitsen.
*knip* verplaatst naar:
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
[ Voor 86% gewijzigd door vmb op 07-09-2013 09:46 ]
Het werkte bij mij perfect, maar afgelopen week kreeg ik wat klachten van mensen die mij niet konden bereiken terwijl bij mij de telefoon niet eens over ging. Dat probleem heb ik eerder ook met andere dualsims met mediatek soc gehad. Ik vermoed dat het iets in de ROM is, want ik heb er met de G4 pas last van sinds ik G4B 20130811-000001 draai. Althans dat denk ik, maar het lastige is dat je zelf niet weet wanneer je onbereikbaar bent...Verwijderd schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 09:36:
Werkt de dualsim op de G4 naar behoren?
Ik heb Real Racing 3 op mijn SD kaartje geinstalleerd, maar tijdens het introfilmpje loopt elke keer mijn telefoon gewoon vast.
Is het spel gewoon te zwaar voor de 1GB/4GB versie?
Is het spel gewoon te zwaar voor de 1GB/4GB versie?
Ik heb overlaatst mijn scherm gecalibreerd met de ROM van jiayu.es omdat ik soms last had van ghost touches. Deze ghost touches zijn weg, maar de randen en een vlak rachtsonder kan ik niet meer aanraken. Heeft iemand dit probleem nog? En iemand een idee hoe ik dit moet oplossen?

Hoe kan dit dat deze telefoon zo enorme accuduur heeft? Oké hij heeft een 3000 mAh accu, vrij groot dus. Maar maken ze nog gebruik van extra software tweaks oid? Iemand enig idee?
De MT SoC heeft goeie reputatie wdb. Als ik batt stats bekijk, slaapt de cpu ook echt vaak als ik niets doe, en in CPUZ is alleen core 1 aan...als ik dat vergelijk met mijn oude LG en zelfs S4, alles minder goed geregeld. Altijd actief, alle cores, altijd awake.
Verwijderd
Is er nog iemand op het forum die problemen heeft met wegvallen van ontvangst? Met als gevolg totaal geen ontvangst en een rood kruisje. Als de Sim opnieuw geplaatse wordt is er meestal terug ontvangst.
Gebruik je 3g?Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 11:04:
Is er nog iemand op het forum die problemen heeft met wegvallen van ontvangst? Met als gevolg totaal geen ontvangst en een rood kruisje. Als de Sim opnieuw geplaatse wordt is er meestal terug ontvangst.
Zojuist de Jiayu G4 Advanced bestelt bij mixeshop, wilde eerst de basic maar die kon ik nergens vinden in de kleur black, en toevallig had ik vandaag low phone storage melding op mijn NEO NOO2 dus dacht doe eens gek en ga voor een 32 g rom en die is wel in black leverbaar...
Ben benieuwd
Ben benieuwd
Verwijderd
Ik heb vorige week een G4 1GB 3000mah gekocht op mixeshop en vrij snel ontvangen zonder extra kosten.
Ik had nog een oude gsm met oude simkaart (mobile vikings belgie) en heb een nieuwe simkaart besteld (ik had hier al gelezen dat data enkel werkt op sim1 (de microsim)).
Nu heb ik de microsim erin gestopt en heb ik nog steeds geen dataverbinding. Met mijn oude galaxy pro ging alles vrij vanzelf, nu vind ik nergens de juiste instellingen terug.
uhm, HELP?
Ik had nog een oude gsm met oude simkaart (mobile vikings belgie) en heb een nieuwe simkaart besteld (ik had hier al gelezen dat data enkel werkt op sim1 (de microsim)).
Nu heb ik de microsim erin gestopt en heb ik nog steeds geen dataverbinding. Met mijn oude galaxy pro ging alles vrij vanzelf, nu vind ik nergens de juiste instellingen terug.
uhm, HELP?
Data zou ook op sim2 moeten werken, ik heb dat gisteren nog bij iemand zo ingesteld en gecheckt. Waarschijnlijk is het iets anders.Verwijderd schreef op dinsdag 10 september 2013 @ 22:31:
Ik heb vorige week een G4 1GB 3000mah gekocht op mixeshop en vrij snel ontvangen zonder extra kosten.
uhm, HELP?
Heb je APN settings al nagekeken?
https://mobilevikings.com...t/configuration-settings/
Verwijderd
Ik heb me suf gezocht naar waar ik deze settings kan bekijken/veranderen. Waar zit dit verstopt?
Settings en dan "More...." bij "Wireless & Networks".
Dan Mobile networks => Access Point Names.
Daar klik je op je geselecteerde netwerk.
Bij mij staat er als netwerk bijvoorbeeld "Vodafone NL" en klein eronder: "live.vodafone.com"
Daar kun je alles instellen wat met je verbinding te maken heeft.
Dan Mobile networks => Access Point Names.
Daar klik je op je geselecteerde netwerk.
Bij mij staat er als netwerk bijvoorbeeld "Vodafone NL" en klein eronder: "live.vodafone.com"
Daar kun je alles instellen wat met je verbinding te maken heeft.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
ik heb ook soms verbindingsproblemen, maar als ik 3g afzet heb ik er geen. Ik zit bovendien nooit op G, maar altijd op E of H+Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:33:
[...]
Ja klopt 3G staat aan ik denk wel dat dit de bedoeling is of niet?
@TimRek:
G+ installeren, voor "GIF"-functie van camera.
Jullie hebben het over "gepost op G+".
Ik gebruik dat verder niet, en heb geen zin in "GIF"-jes op mijn G+.
Kunnen wij ook gewoon een sequence op onze phone krijgen?
Misschien begrijp ik het verkeerd.
Vandaag mijn g4 binnen gehad. Voor alsnog hele goede indruk. Wat ik echter niet kan vinden is een mogelijkheid om snel een sim uit te zetten. Nu moet ik mijn zakelijke nummer altijd via menu -> instellingen -> sim beheer uitzetten
In de preview van de image gallery staan de animaties ook, naast de foto's uit de reeks zelf, dus ik vermoed dat het op de foon gedaan wordt.HMC schreef op woensdag 11 september 2013 @ 15:02:
@TimRek:
Verwijderd
Gegroet, enkele dagen geleden heb ik mijn G4 thuis aangekregen, en hij werkt tot nog toe naar behoren. Het enige wat mij een opvalt, is dat de GSM de eerste twee keer bijna 20 uur moest opladen, hij heel warm wordt hoewel ik er niet mee werk, en dat deze dan weer heel snel opgeladen moet worden. Zo heeft mijn G4 het vandaag 5 uur volgehouden.
Mijn vraag is dan, ligt het aan de batterij, of aan iets van de instellingen? Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen, buiten dan wat instellingen ivm mijn King abbonement van Telenet. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik maak mij wat zorgen, zeker aangezien er zoveel goeie commentaren komen op de batterij. Graag wat uitleg...
Mijn vraag is dan, ligt het aan de batterij, of aan iets van de instellingen? Ik heb zelf niets veranderd aan de instellingen, buiten dan wat instellingen ivm mijn King abbonement van Telenet. Zou het daaraan kunnen liggen? Ik maak mij wat zorgen, zeker aangezien er zoveel goeie commentaren komen op de batterij. Graag wat uitleg...
Verwijderd
Oke ik ben dus niet de enige ik heb net het zelfde probleem als u ik ga nu eens proberen met mij 3G uit te schakelen vin het wel vreemd dat je dan nog H en H+ kan hebben?Stemar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:47:
[...]
ik heb ook soms verbindingsproblemen, maar als ik 3g afzet heb ik er geen. Ik zit bovendien nooit op G, maar altijd op E of H+
H en H+ zijn (opgevoerde) 3G. Dus dat klinkt vreemd
Verwijderd
Wat blijkt:Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 19:57:
Gegroet, enkele dagen geleden heb ik mijn G4 thuis aangekregen, en hij werkt tot nog toe naar behoren. Het enige wat mij een opvalt, is dat de GSM de eerste twee keer bijna 20 uur moest opladen, hij heel warm wordt hoewel ik er niet mee werk, en dat deze dan weer heel snel opgeladen moet worden. Zo heeft mijn G4 het vandaag 5 uur volgehouden.
Vandaag kon ik mijn G4 zelfs niet meer opladen. Het rood lichtje bovenaan pinkte eens, ging dan terug weg, het oplaadscherm kwam en viel weer weg. Nieuwe batterij is besteld, ging waarschijnlijk over een foutieve batterij. Niet echt tevreden op dit ogenblik.
Zeker weten dat de lader/stekker goed is?
waar kun je de advents verie kopen iemand een idee?
edit, dom antwoord van mij.Verwijderd schreef op donderdag 12 september 2013 @ 10:28:
[...]
Oke ik ben dus niet de enige ik heb net het zelfde probleem als u ik ga nu eens proberen met mij 3G uit te schakelen vin het wel vreemd dat je dan nog H en H+ kan hebben?
E is dus beter dan 2G
En H+ = 3.5G, H = 3G
[ Voor 47% gewijzigd door Whiskey48 op 12-09-2013 21:38 ]
Volgens mij was gewoon H al beter dan 3G (dus soort van 3.5G), met max. van 7.2 Mbps en H+ komt daar nog overheen met zo'n 14.4 Mbps.maurits82 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 21:36:
[...]
edit, dom antwoord van mij.
E is dus beter dan 2G
En H+ = 3.5G, H = 3G
Vandaag ook m'n G4 Advanced binnengekregen, met ROM G4HG 20130816-151656. Zaten nog een paar chinese apps tussen, dus ik dacht ik probeer eens een andere ROM er op te zetten. Uiteindelijk met veel moeite dezelfde versie van jiayu.es er op gezet, omdat ik had gelezen dat daar geen chinees meer in zou zitten. Dat klopt blijkbaar niet, want hij is precies hetzelfde.
Twee vragen:
1) Ik zie op jiayu.es dat er ook een officiele jiayu.es ROM is 20130907-000001-20130816-151656. Is die nou beter? En hoe krijg ik die er dan op? Volgens mij lukt dat niet via de SPF tool?
2) Iemand de ROM van ejiayu.com al geprobeerd voor de G4A? (20130815-182836 geloof ik?) Heeft die nog voordelen?
Twee vragen:
1) Ik zie op jiayu.es dat er ook een officiele jiayu.es ROM is 20130907-000001-20130816-151656. Is die nou beter? En hoe krijg ik die er dan op? Volgens mij lukt dat niet via de SPF tool?
2) Iemand de ROM van ejiayu.com al geprobeerd voor de G4A? (20130815-182836 geloof ik?) Heeft die nog voordelen?
Hmmz, hier komt dus m'n sig
iedereen verwijst steeds maar weer naar die onozele verkleinde fotos. Ik had liever de full size fotos gezien.
hier loop ik ook tegen aan. Mijn vodafone sim heeft problemen, regelmatig zie ik dat die geen verbinding heeft. Nu 3G uitgezet en blijft hij wel verbonden. Het vreemde is dat ik toen ik mijn zakelijk telfort sim actief had en de data daarover liet gaan, wel met 3G aan dat het goed gaat.Stemar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:47:
[...]
ik heb ook soms verbindingsproblemen, maar als ik 3g afzet heb ik er geen. Ik zit bovendien nooit op G, maar altijd op E of H+
Het lijkt dus wel in de vodafone sim te zitten.
Welke provider gebruik jij?
... sorry dat ik het zeg, maar is E niet EDGE, dat weer aan is gezet ipv G, omdat EDGE veel sneller is.Stemar schreef op woensdag 11 september 2013 @ 13:47:
[...]
... Sinds dat aan werd gezet heb ik op m'n S2 ook nooit meer G, en dat is te merken in snelheid, véél sneller!
E bij slecht bereik of H+ bij goed bereik is het beste wat je kan hebben qua verbinding.
Proximus-ET- schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 07:37:
[...]
hier loop ik ook tegen aan. Mijn vodafone sim heeft problemen, regelmatig zie ik dat die geen verbinding heeft. Nu 3G uitgezet en blijft hij wel verbonden. Het vreemde is dat ik toen ik mijn zakelijk telfort sim actief had en de data daarover liet gaan, wel met 3G aan dat het goed gaat.
Het lijkt dus wel in de vodafone sim te zitten.
Welke provider gebruik jij?
1) of hij beter is weet ik niet, maar hij werkt bij mij prima (op een basic). Je kunt hem installeren via CWM recovery. Is niet ingewikkeld. Als je CWM nog niet hebt kun je het in de openingspost downloaden (weet niet zeker) en anders kan het via de Jiayu-app uit de play store. Installeren van CWM kan via de Jiayu-app of Mobileuncle-app. Vervolgens opstarten in recovery en zip flashen.Gwannoes schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 22:38:
Vandaag ook m'n G4 Advanced binnengekregen, met ROM G4HG 20130816-151656. Zaten nog een paar chinese apps tussen, dus ik dacht ik probeer eens een andere ROM er op te zetten. Uiteindelijk met veel moeite dezelfde versie van jiayu.es er op gezet, omdat ik had gelezen dat daar geen chinees meer in zou zitten. Dat klopt blijkbaar niet, want hij is precies hetzelfde.
Twee vragen:
2) ik heb een voorloper daarvan op mijn telefoon gehad geloof ik. Veel chinees, azerty keyboard, andere recovery etc, maar ik kan me vergissen.
Binnenkort komt mijn besteld G4-advanced (als het goed is) binnen.
Heeft iemand nog tips voor goede roms?
Deze (Miui) lijkt me wel wat: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4hg-miui/
Iemand al ervaring mee?
Andere suggesties zeer welkom? Hou van niet al te veel opgetuigde roms....
Iemand al ervaring mee?
Gewoon eerst met standaard Rom spelen. Is prima. En china apps kun je gewoon disablen, of als je wilt uninstallen. Plezier er mee. Het is echt een top phone, zeker voor de centjes.
Als je miui wil gaan draaien, kijk eens hier. Ik heb de Hasz versie draaien, bevalt best prima al zitten er nog wel wat bugs en miui eigenaardigheden in. Als er een andere custom rom beschikbaar komt die niet gebaseerd is op de Jiayu versie ga ik die meteen proberen, terug naar de official rom of variant daarvan ga ik in ieder geval niet.vmb schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 11:40:
Binnenkort komt mijn besteld G4-advanced (als het goed is) binnen.
Iemand al ervaring mee?
Nog wat vraagjes:
* Invoertaal en spellingscontrole staan nu op NL, maar als ik iets typ komt hij niet met suggesties, en onder ieder woord staat een rode streep. Is dit op te lossen?
* De apps in de applijst zijn geloof ik niet gesorteerd. Bij mijn HTC stonden ze op alfabetische volgorde, wat ik erg prettig vond. Is dat ook voor elkaar te krijgen?
* Volgens mij staat er geen swype keyboard op? Heeft iemand dit al wel werkend?
Verder een fijn telefoon. Snel, en met een prachtig scherm!
* Invoertaal en spellingscontrole staan nu op NL, maar als ik iets typ komt hij niet met suggesties, en onder ieder woord staat een rode streep. Is dit op te lossen?
* De apps in de applijst zijn geloof ik niet gesorteerd. Bij mijn HTC stonden ze op alfabetische volgorde, wat ik erg prettig vond. Is dat ook voor elkaar te krijgen?
[ Voor 8% gewijzigd door Gwannoes op 14-09-2013 14:41 ]
Verwijderd
Als je een andere launcher gebruikt is dat probleem opgelost. Zelf heb ik Apex, dan staan de apps in alfabetische volgorde.Gwannoes schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 14:32:
Nog wat vraagjes:
Swype kun je gewoon bij google play downloaden
Een ander voorbeeld van een launcher is de Nova launcher.
Die gebruik ik en dan staan de apps inderdaad netjes op volgorde.
Die gebruik ik en dan staan de apps inderdaad netjes op volgorde.
thx, ben benieuwd. Ga idd eerst maar ff spelen met standaard rom, evt. aangevuld met Nova launcher.HMC schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 12:51:
Gewoon eerst met standaard Rom spelen. Is prima. En china apps kun je gewoon disablen, of als je wilt uninstallen. Plezier er mee. Het is echt een top phone, zeker voor de centjes.
Die Apex launcher is geweldig! Kun je mooi de chinese apps ook mee verbergen.
Swype keyboard ook geinstalleerd. Autosuggest is nu in orde, maar ik krijg nog steeds rode strepen onder (bijna) alle woorden. Moet ik dus nog verder naar kijken.
Swype keyboard ook geinstalleerd. Autosuggest is nu in orde, maar ik krijg nog steeds rode strepen onder (bijna) alle woorden. Moet ik dus nog verder naar kijken.
Als het goed is zou je met deze van die rode strepen af moeten zijn:Gwannoes schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:41:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Wel even op de Nederlandse taal instellen.
Verwijderd
Ja, de stekker is volledig prima.TD-er schreef op donderdag 12 september 2013 @ 19:26:
Zeker weten dat de lader/stekker goed is?
Ik heb nu een nieuwe batterij gekocht en die erin gestoken, nog niets opgeladen of iets anders mee gedaan. Mijn gsm staat nu ondertussen nog geen twintig minuten op, of ik kan hem amper vastnemen omdat hij te warm is geworden. Enige hulp hierbij, of iemand een oplossing hiervoor?
Hoor je iets? Kan je met CPU-Z zien of al de cores volop bezig zijn?
Helaas krijg ik "Deze app is compatibel met geen van uw apparaten." te zien in de play store.matthijsph schreef op zondag 15 september 2013 @ 20:30:
[...]
Als het goed is zou je met deze van die rode strepen af moeten zijn:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2312179
Wel even op de Nederlandse taal instellen.
Heb jij hem wel geprobeerd/werkend? Of moet ik gewoon de .apk downloaden?
Het wordt steeds onduidelijker, ik heb de standaart ROM van 28-6 draaien maar als ik nu 3g aanzet op de microsim (sim 1) dan stopt de verbinding. Ik hoorde dus dat een andere ROM hiervoor oplossing zou bieden maar iedereen gebruikt een andere ROM en ik vraag me af wat nu de beste optie is, welke de updates zijn en welke origineel zijn.
Je kunt 'm in Nederland inderdaad niet downloaden vanuit de play store, vandaar de link naar XDA.Gwannoes schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:08:
[...]
Helaas krijg ik "Deze app is compatibel met geen van uw apparaten." te zien in de play store.
Heb jij hem wel geprobeerd/werkend? Of moet ik gewoon de .apk downloaden?
De APK doet het wel gewoon en je kunt ook de Nederlandse taal installeren.
Gwannoes schreef op zondag 15 september 2013 @ 14:41:
Dat is niet de oplossing, helaas. Ik gebruik al een paar maanden dat officiële Google-toetsenbord en ook daar zie je rode strepen.matthijsph schreef op maandag 16 september 2013 @ 15:09:
[...]
Je kunt 'm in Nederland inderdaad niet downloaden vanuit de play store, vandaar de link naar XDA.
De APK doet het wel gewoon en je kunt ook de Nederlandse taal installeren.
Verwijderd
Geen idee.moddoxnl schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:00:
Lijkt mij iets van kortsluiting?
Je hoort niets. Dat is het vreemde, de smartphone geeft absoluut geen geluid, het enige probleem dat er is, is de warmte die vrijkomt. Met een nieuwe batterij gaat hij al iets langer mee, maar hij blijft lang opladen. Lijkt alsof de elektriciteit omgezet wordt in warmte vooraleer hij de batterij bereikt. Ik blijf het maar vreemd vinden.HMC schreef op maandag 16 september 2013 @ 14:05:
Hoor je iets? Kan je met CPU-Z zien of al de cores volop bezig zijn?
Weetje zeker dat de lader perfect 5V afgeeft? Al eens een andere geprobeerd?
Dat is vreemd, want ik heb het net nog eens getest en zie geen strepen.Domokun schreef op maandag 16 september 2013 @ 18:56:
Dat is niet de oplossing, helaas. Ik gebruik al een paar maanden dat officiële Google-toetsenbord en ook daar zie je rode strepen.
Ik gebruik normaal gesproken overigens Swiftkey (ook zonder strepen).
Misschien zit het 'm in de ROM?
Ik zit op 20130907-000001
Bij deze wil ik de bovenstaande post nog even benadrukken.Thmz159 schreef op maandag 16 september 2013 @ 20:12:
Weetje zeker dat de lader perfect 5V afgeeft? Al eens een andere geprobeerd?
Meet voor de zekerheid even de spanning van de adapter en het liefst tijdens het laden.
Als de spanning dan teveel afwijkt van de 5V, dan zou dat een goede reden kunnen zijn waarom het laden zo beroerd gaat.
Verwijderd
Kan er iemand een HOW TO of een stappenplan opmaken i.v.m het instaleren van een nieuwe rom eventueel via de jiayu app?
Moet het toestel eerst geroot worden of dergelijke?
Ik denk dat dit veel mensen zou helpen op het forum.
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2013 10:46 ]
Op zich allemaal leuk en aardig, maar het gevaar is dan dat mensen die dat beter niet proberen het toch gaan proberen, waardoor dit 1 grote helpdesk wordt.Verwijderd schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 09:57:
Kan er iemand een HOW TO of een stappenplan opmaken i.v.m het instaleren van een nieuwe rom eventueel via de jiayu app?
Over het algemeen is er met de nodige inzet en een beetje kennis van zake genoeg info te vinden om dit tot een goed einde te brengen.
Gerichte vragen kunnen altijd gesteld worden op GoT natuurlijk, maar laten we voorop stelllen dat enige inzet van jezelf wel een vereiste is.
Je vraag of het toestel eerst geroot moet worden zegt wat dat betreft al genoeg.
[ Voor 4% gewijzigd door guapper op 17-09-2013 12:36 ]
warom toch altijd die arrogante reacties over niet genoeg inzet tonen. Ik weet het niet hoor maar dit topic is 79 pagina's groot je moet wel een heel kalm leven hebben wil je de tijd heben om dat helemaal door te worstelen, daarnaast lijkt het me eerder normaal dat iemadn daar geen zin in heeft dan getuigen van te weinig inzet. Een toestel flashen is niet zomaar iets, er kan veel bij fout gaan als je niet goed wet wat je doet en daarom lijkt de howto van de vraagsteller me helemala zo'ns tom idee niet die howto zou dan in de startpost kunnen staan en moet natuurlik bijgewerkt worden als er veranderingen ontstaan. NIet idereen is een expert telecomfreak of computrnerd en dat is geen zonde(zelf ben ik wel een telecomfreak dus ik weet waarover ik het heb;-) het is onzinnig om van iedereen diezelfde interesse te verwachten. IK flash m'n toestellen zelf noit omdat ik blind ben en ik dus nieteens zou zien wat er gebeurd dus ik kan ie howto niet schrijven maar in plaats van te zeggen dat iederen moeite moet doen(ten eerste als je via google info zoekt kan ik je zo 10 verschillende methodes aandragen die door elkaar gebruikt warschijnlijk een rampzalig resultat heben) dus een goed doorgeteste en werkende howto is echt nit zo stom bedacht. daarnaast is de jiayu g4 geroot, is dat een stomme vraag? er zij in dit topic zowel exemplaren opgedoken die dit wel waren en exemplarendie dit niet waren dus....warom niet uitleggen hoe je dat kan controleren? Waarom moet iemadn die wenig kennis van zaken heeft met een bugy rom blivjen prutsen terwijl er betere zin?
Begrijp me niet verkeerd; ik snap het nut van een goede handleiding wel; maar ik heb ook geleerd dat er veel meer komt kijken bij het flashen van een telefoon. Daarom denk ik ook dat dat niet voor iedereen is weggelegd.
Zoals ik al eerder gesteld heb: laat iedereen gerust met gerichte vragen komen; daarmee laat je in elk geval al zien dat je je er serieus in verdiept hebt.
Om terug te komen op de root toegang: als je niet in staat bent om daar het antwoord op te vinden, lijkt het mij niet verstandig om je telefoon te gaan flashen.
Zoals ik al eerder gesteld heb: laat iedereen gerust met gerichte vragen komen; daarmee laat je in elk geval al zien dat je je er serieus in verdiept hebt.
Om terug te komen op de root toegang: als je niet in staat bent om daar het antwoord op te vinden, lijkt het mij niet verstandig om je telefoon te gaan flashen.
Zucht...
G4 rooten hoeft waarschijnlijk niet. (is al geroot Heb je SuperUser app,dan ben je geroot)
CWM van Playstore afhalen.
Een ROM dl'en die je aanstaat. Op je PC, wel; zo snel (Persoonlijk wacht ik op CM. Ik vind standard ROM goed)
Op je SD gooien met je computer. (HD-mode)
Phone opnieuw opstarten.
Naar recovery gaan (dus als phone aangaat op power, en volume down inhouden (of up, ff kwijt) )
ROM install. Are you sure? (navigatie met volume knoppen)
Wait en pray.
Klaar. Zou max 5 minuten moeten duren.
Als langer, herhaal.
G4 rooten hoeft waarschijnlijk niet. (is al geroot Heb je SuperUser app,dan ben je geroot)
Een ROM dl'en die je aanstaat. Op je PC, wel; zo snel (Persoonlijk wacht ik op CM. Ik vind standard ROM goed)
Phone opnieuw opstarten.
Naar recovery gaan (dus als phone aangaat op power, en volume down inhouden (of up, ff kwijt) )
Wait en pray.
Als langer, herhaal.
Zo gisteren mijn G4 advanced black binnen gekregen, wat een toptoestel zeg! Heel blij mee en alles werkt naar behoren. Alles weer geïnstalleerd en loopt als een trein. Eerste indruk is, mooi scherm, snel, vindt het persoonlijk een heel mooi design en ligt zeer goed in de hand. Bij mixeshop besteld en binnen 7 dagen inclusief weekend binnen zonder bij te betalen.
Verwijderd
Nog een ervaring: inmiddels heb ik de G4 advanced een week of 3 in gebruik, tot mijn verbazing heb ik nog geen enkele foutmelding of vastloper gehad (was bij mijn Samsung S2 wel anders) en blijft de accu dagenlang meegaan, ook bij intensief gebruik - maar zonder 3d games. De camera is heel goed en supersnel.
Dit bij een standaard rom en met Nova Launcher.
Dit bij een standaard rom en met Nova Launcher.
ik ga een hele domme vraag stellen: na uren lang zoeken kan ik nergens mijn ringtone wijzigen naar een eigen mp3 bestand. iemand ie het antwoord weet? ik draai nog stock rom.
Maak op je sd kaart een map aan,en noem die media. In die map maak je ook weer een map aan, en die noem je audio. Maak in deze map ook weer 2 mappen aan. De ene noem je notificaties, en de ander ringtones. Ik heb in beide mappen mijn mp3,s gestopt die ik wil gebruiken als ringtone. Maar misschien werkt het ook als je het in 1 van de mappen stopt.wolterious schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:49:
ik ga een hele domme vraag stellen: na uren lang zoeken kan ik nergens mijn ringtone wijzigen naar een eigen mp3 bestand. iemand ie het antwoord weet? ik draai nog stock rom.
Beste allemaal,
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn Newman N2 gehad en stuur deze nu terug naar Pandawill, en nu is het misschien mogelijk voor mij om een ander toestel te nemen.
Nou wekt de G4T mijn interesse en wil ik deze ook halen maar ik vroeg mij af of er misschien nog problemen zijn met dit toestel.
Ik heb al gelezen dat 2GB aan RAM niet goed samen gaat met deze cpu. Ook zag ik dat de GPS niet zo'n snelle fix heeft en de gpu niet de beste is.
Maar ik vraag me af of er verder nog wat problemen zijn wat ik met mijn snelle search hier over het hoofd heb gezien. De Newman heeft oplaadproblemen, hitteproblemen, schermproblemen (die worden veroorzaakt door de hitte) en het probleem dat app's gewoon crashen (zoals Google Maps).
Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen =]
Ik heb de laatste tijd nogal wat problemen met mijn Newman N2 gehad en stuur deze nu terug naar Pandawill, en nu is het misschien mogelijk voor mij om een ander toestel te nemen.
Nou wekt de G4T mijn interesse en wil ik deze ook halen maar ik vroeg mij af of er misschien nog problemen zijn met dit toestel.
Ik heb al gelezen dat 2GB aan RAM niet goed samen gaat met deze cpu. Ook zag ik dat de GPS niet zo'n snelle fix heeft en de gpu niet de beste is.
Maar ik vraag me af of er verder nog wat problemen zijn wat ik met mijn snelle search hier over het hoofd heb gezien. De Newman heeft oplaadproblemen, hitteproblemen, schermproblemen (die worden veroorzaakt door de hitte) en het probleem dat app's gewoon crashen (zoals Google Maps).
Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen =]
Helaas, dit werkt bij mij niet, toch bedankt. Via instellingen krijg ik niet de mogelijkheid om eigen bestanden te kiezen. En als ik een .mp3 via bestandsbeheer opzoek, krijg ik geen optie om deze in te stellen als ringtone. Vaag, zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn.Maak op je sd kaart een map aan,en noem die media. In die map maak je ook weer een map aan, en die noem je audio. Maak in deze map ook weer 2 mappen aan. De ene noem je notificaties, en de ander ringtones. Ik heb in beide mappen mijn mp3,s gestopt die ik wil gebruiken als ringtone. Maar misschien werkt het ook als je het in 1 van de mappen stopt.
De gps fix is bij mij inderdaad vrij dramatisch, het duurt erg lang en is niet heel nauwkeurig. Maar.... Verder is het echt een toptoestel! Hij lijkt wel een beetje op de obesitasbroer van de iphone 5.(sorry, zal dit nooit weer zeggen) Het scherm is zeer duidelijk. De camera is top, op stockrom kan je echt alles instellen, tot iso waardes enz toe. De accu is echt te gek, 3 tot 4 dagen red ik met redelijk intensief gebruik. In tegenstelling tot mijn oppo find 5 wordt het toestel totaal niet warm, zelfs niet na een uur gamen. Verder heb ik na 2 weken gebruik nog geen fout of vastloper oid gehad. Ik kan hem je echt aanraden, mijn waardeloze oppo is al snel vergeten!Ik hoop dat jullie mij hier wat meer over kunnen vertellen =]
vreemd.Ik heb net gekeken. Ik ga naar systeeminstellingen/instellingen/audioprofielen/algemeen/beltoon gesprek, en dan kan ik kiezen voor de ringtoon die in de map ringtones staat. Als ik bij bijv whatsapp kijk, instellingen/meldingen/berichten/meldingsgeluid, dan kan ik kiezen voor de mp3,s die in de map notifications staan.wolterious schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:16:
[...]
Helaas, dit werkt bij mij niet, toch bedankt. Via instellingen krijg ik niet de mogelijkheid om eigen bestanden te kiezen. En als ik een .mp3 via bestandsbeheer opzoek, krijg ik geen optie om deze in te stellen als ringtone. Vaag, zou toch niet zo ingewikkeld moeten zijn.
[...]
De gps fix is bij mij inderdaad vrij dramatisch, het duurt erg lang en is niet heel nauwkeurig. Maar.... Verder is het echt een toptoestel! Hij lijkt wel een beetje op de obesitasbroer van de iphone 5.(sorry, zal dit nooit weer zeggen) Het scherm is zeer duidelijk. De camera is top, op stockrom kan je echt alles instellen, tot iso waardes enz toe. De accu is echt te gek, 3 tot 4 dagen red ik met redelijk intensief gebruik. In tegenstelling tot mijn oppo find 5 wordt het toestel totaal niet warm, zelfs niet na een uur gamen. Verder heb ik na 2 weken gebruik nog geen fout of vastloper oid gehad. Ik kan hem je echt aanraden, mijn waardeloze oppo is al snel vergeten!
Gisteren Jiayu G4 advanced binnen gekregen. Witte versie, maar met zwarte silicon case.
Eerste indruk:
Bloedmooi scherm, prima stock-rom en samen met Nova-launcher zeer gebruiksvriendelijk en lekker snel.
Prima gps fix; wachten duurt niet lang en kwaliteit-stabiliteit lijkt (nog niet uitvoerig getest) goed te zijn. Wel getweakt met Fasterfix-app.
Samengevat: dik tevreden voor dat geld: zonder bijkomende douanekosten.
Eerste indruk:
Bloedmooi scherm, prima stock-rom en samen met Nova-launcher zeer gebruiksvriendelijk en lekker snel.
Prima gps fix; wachten duurt niet lang en kwaliteit-stabiliteit lijkt (nog niet uitvoerig getest) goed te zijn. Wel getweakt met Fasterfix-app.
Samengevat: dik tevreden voor dat geld: zonder bijkomende douanekosten.
Open de standaard MP3 app, selecteer het gewenste nummer, blijf je je vinger erop houden tot er een (nieuw) pop-up menu verschijnt en selecteer: "use as phone ringtone"wolterious schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 22:49:
Als je geen MP3's ziet staan in die stock app, heb'k niet meteen een idee.
Samengevat: Oooo yeah!
Hoe kan je zoveel phone voor zo weinig geld krijgen.
Heb 'em nu dikke maand, en met mijn normale gebruik gaat de G4 gewoon 5 dagen mee.
En ik ben het eens met camera en responsiveness comments. Bijna niet te geloven dit.
Iedereen jaloers
Ik happy.
Zelfs op een weekend trip hoef je je geen zorgen te maken.
BTW, voor eigen tunes/tones, dit is precies wat je moet doen:
Tumbadora
Hoe kan je zoveel phone voor zo weinig geld krijgen.
Heb 'em nu dikke maand, en met mijn normale gebruik gaat de G4 gewoon 5 dagen mee.
En ik ben het eens met camera en responsiveness comments. Bijna niet te geloven dit.
Iedereen jaloers
Zelfs op een weekend trip hoef je je geen zorgen te maken.
BTW, voor eigen tunes/tones, dit is precies wat je moet doen:
Tumbadora
[ Voor 18% gewijzigd door HMC op 18-09-2013 16:49 ]
Vooraf: ik heb het hele topic gelezen;-) Mijn verloofde krijgt volgende week een jiayu g4t(turbo maar de 1gb vesie met 4gb rom). Ze heeft een 16gb sdkaart. punt 1: adviseren jullie formateren als fat16 of fat32? en vraag 2: ik lees heir verschillene berichen sommigen kunnen wel apps op hun sdkaartje installeren anderen niet. Hoort het nou wel te kunnen standaard of juist niet? en zo ja hoe zorg ik dat de telefoon vanuit google play gedownloadde apps direct op een sdkaartje zet(ik wil dit graag gelik goed doen zodat niet het hele telefoongeheugen volloopt).
Wat hebben de bezitters van een g4 gedaan om de batterij zo goed mogelijk op te laden voor de eerste paar ladingen, helemaal leeg laten lopen of tot een percentage of de telefoon uitzetten en dan aan de lader? Zit nu op een nacht lading 06.30 tot nu 20.32 op 29% wordt dat nog beter na een aantal ladingen, ik gebruik wel dual sim dat vreet toch behoorlijk.
Mobiel standby nu op 23%
Wifi ook 23%
Bluetooth 21%
Telefoon inactief 18% wat houdt dit eigenlijk in?
Mobiel standby nu op 23%
Wifi ook 23%
Bluetooth 21%
Welke batterij heb je eigenlijk, de kleine of de grote?
Overige (achtergrond)processen die niet verder gespecificeerd worden.Zorbathagreek schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:35:
[...]
[ Voor 69% gewijzigd door guapper op 19-09-2013 00:07 ]
De grote batterij 3000 mihguapper schreef op donderdag 19 september 2013 @ 00:03:
Welke batterij heb je eigenlijk, de kleine of de grote?
[...]
Overige (achtergrond)processen die niet verder gespecificeerd worden.
Mijn G4 Advanced is aan het begin van de middag aangekomen, ik heb er verder niet aan gesleuteld ROMsgewijs (tamelijk noob) maar het installeren van de apps liep verder goed. Enkele chinese apps heb ik uitgeschakeld. Mooi ding. Mooooi ding.
Ik krijg nu alleen deze melding. (screenshot was hierdoor niet mogelijk en/of ik had nog niet uitgezocht hoe dat moest. Foto gemaakt dus, met mijn oude mobiel. Weet je meteen waarom ik een nieuwe wilde...)

Als ik de telefoon helemaal uit zet en daarna weer aan is het een minuutje of tien weg. Maar zodra die melding tevoorschijn komt, gaat 'ie ook niet meer weg! Elke 2 seconden is 'ie er .
Iemand die toevallig weet wat deze melding inhoudt? Met de zoekfunctie was ik 'm nog niet tegengekomen.
Ik krijg nu alleen deze melding. (screenshot was hierdoor niet mogelijk en/of ik had nog niet uitgezocht hoe dat moest. Foto gemaakt dus, met mijn oude mobiel. Weet je meteen waarom ik een nieuwe wilde...)

Als ik de telefoon helemaal uit zet en daarna weer aan is het een minuutje of tien weg. Maar zodra die melding tevoorschijn komt, gaat 'ie ook niet meer weg! Elke 2 seconden is 'ie er .

Iemand die toevallig weet wat deze melding inhoudt? Met de zoekfunctie was ik 'm nog niet tegengekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Amaranta op 19-09-2013 15:44 ]
Wat als je de uitgeschakelde apps weer inschakeld?
Eeeeej! Dat meende ik gedaan te hebben, maar kennelijk betekent 日历 agenda.
Bedankt!
Bedankt!
Dat is die agenda app. Die kan je uitschakelen in je apps in settings. Eerste wat ik deed toen ik 'em had.
@Gijs. Waarom zou je dat willen? Waarschijnlijk werken ze dan weer?
@Gijs. Waarom zou je dat willen? Waarschijnlijk werken ze dan weer?
[ Voor 25% gewijzigd door HMC op 19-09-2013 16:29 ]
No offense maar dit gaat zoiezo niet goed werken. Niet doen dus als je G4 je lief is.HMC schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:51:
Zucht...
Phone opnieuw opstarten.
Wait en pray.
Als langer, herhaal.
Iemand een ROM die die helemaal stable is, geen chinese apps heeft en waarbij je internet niet eruit valt wanneer je 3G service aanzet?
[ Voor 11% gewijzigd door mcmxcivr op 19-09-2013 17:33 ]
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.