Bij deze zal ik ook eens mijn ervaringen delen.
Heb al wat ervaring met dual sim android toestellen en dit is dan ook mijn zoveelste.
Ik heb de G4 advanced 2GB/32GB nu een aantal weken en dit zijn mijn ervaringen:
Interface is lekker snel en soepel.
Rom van jiayu.es is iets fijner in het gebruik (let wel dat ik hier de eigen rom van jiayu.es bedoel met datum 20130907-00001 en niet de official)
wifi is naar mijn ervaring zeer goed in bereik en handling (heb ook een thlw8 en die is stukken slechter qua wifi).
gps ben ik nog niet helemaal over uit weet dat dit een mtk issue is en krijg hem wel telkens werkend maar nog geen fijne fix gevonden, wat tot nog toe het beste werkt bij mij is in de app GPS TEST via settings de agps clearen.
3G en 2G werken bij mij naar behoren, altijd prima ontvangst en bereikbaar.
Bluetooth werkt ook maar na lang zoeken heb ik ontdekt dat er in android 4.2.1 een bug zit die ervoor zorgt dat op het moment dat ik via mijn carkit ga bellen (over bluetooth) via mijn telfort sim waar 3G verbinding mee is dat de microfoon vervormd wordt wat resulteert in een robot achtige stem.
Hier heb ik al 3 verschillende bleutooth producten voor getest maar allen met hetzelfde resultaat.
Het stomme hier is dan ook dat de THL W8 die ik heb met dezelfde android versie 4.2.1 exact hetzelfde probleem heeft.
Op beide toestellen heb ik al verschillende rom's geprobeerd maar aangezien er voor deze twee toestellen alleen android 4.2.1 beschikbaar is zie ik de oplossing pas komen bij een nieuwe release van android .
De workarround die ik ervoor gebruik is dat ik mijn verbinding op 2G zet hiermee is het geluid weer ok(dit is vrij eenvoudig te doen met de gravity box tool die via xda forum te vinden is, hiermee kan je een uitgebreider tile menu krijgen bij het omlaag halen vd status bar waar je dan ook 2g/3g keuze tussen hebt)
Overigens heb ik collega's die andere dual sim MTK6589 toestellen hebben maar die hebben deze bug niet simpelweg omdat daar android 4.1.2 of lager op staat.
De batterij gaat bij mij 2 dagen mee al moet ik zeggen dat ik ook altijd last heb van Drops van 45 naar 12 procent met 1 procent per 2 seconden.
Dit ligt niet aan de accu ( ik heb namelijk ook al een extra nieuwe accu en die doet exact hetzelfde) maar volgens mij aan de meting die android doet tov de accu status.
Ik ben hier nog flink mee aan het experimenteren via calibraties enz maar die hebben tot op heden nog geen oplossing geboden.
Het kan dan ook geen kwaad het is gewoon een verkeerde indicatie maar wel iets waar ik lekker verder mee ga experimenteren gewoon omdat ik wil kijken of ik dit wat overzichtelijker kan krijgen.
Het scherm heb ik geen problemen mee en is erg naar mijn tevredenheid vooral het retina gorilla glas bevalt me wel, nog nooit hoeven te calibreren maarja dit is dan ook de 2GB versie die zou minder problemen moeten hebben.
behuizing voelt erg solide aan en de back cover past perfect en geeft ook niet de indruk dat deze zou scheuren (dat doen die vd thl w8 wel).
De flipcover vind ik een beetje teleurstellend omdat dit een flipcover is die je op de achterzijde moeten plakken wat er dus in resulteert dat ik hem niet meer in de houder van mijn auto kwijt kan omdat ik hier een Klem systeem voor heb.
Heb uiteindelijk maar een XL sleeve van Tom Taylor gehaald die past perfect (dit is geen flipcover maar gewoon een hoesje waar je hem in schuift, heb ik nodig omdat ik hem graag krasvrij houd)
Al met al ben ik best tevreden met het toestel en ik verwacht dat na de komende updates van android het toestel me nog meer zal bevallen.
Ik ben een intensieve gebruiker van het toestel bel gemiddeld zo'n 3 uur per dag voor mijn werk ermee en brows ongeveer 1 a 2 uur ermee.
Doe af en toe een spelletje en stream regelmatig TV via wifi vanaf mijn sateliet ontvangers.
Ik probeer regelmatig custom roms gewoon omdat ik het leuk vind.
Ben nu van plan om wat android developer trainingen te gaan doen maar dat komt nog wel, ben namelijk net klaar met wat andere systeembeheerders opleidingen en heb nu ff geen zin.
Ik hoop dat mijn review bevalt en mischien hier en daar wat duidelijkheid geeft.
Greetz