• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
@HMC: Klopt, maar op die manier kan je vaststellen welke app het probleem veroorzaakt. Door ze daarna één voor één weer uit te zetten moet duidelijk worden waar het probleem zit. ;)
HMC schreef op donderdag 19 september 2013 @ 16:28:
Dat is die agenda app. Die kan je uitschakelen in je apps in settings. Eerste wat ik deed toen ik 'em had.

@Gijs. Waarom zou je dat willen? Waarschijnlijk werken ze dan weer?

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14:42
mcmxcivr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:30:
[...]

No offense maar dit gaat zoiezo niet goed werken. Niet doen dus als je G4 je lief is.

Iemand een ROM die die helemaal stable is, geen chinese apps heeft en waarbij je internet niet eruit valt wanneer je 3G service aanzet?
Ja daar ben ik ook wel benieuwd naar!

Ik heb nu ook m'n T versie 3.000mah 1gb binnen ... maar vraag me af wat handiger is. Zo'n .es versie er op zetten, of gewoon stock blijven??

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Heb net mijn G4 laten vallen en het scherm is kapot. Dit wil niet meer reageren. Zijn er losse schermen te koop of misschien andere scheren die hier op kunnen? :S

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-09 00:17
Op Ebay/Aliexpress zijn er wel te vinden. (zoek op: jiayu g4 lcd)

[ Voor 22% gewijzigd door Thmz159 op 19-09-2013 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

mcmxcivr schreef op donderdag 19 september 2013 @ 17:30:
[...]

No offense maar dit gaat zoiezo niet goed werken. Niet doen dus als je G4 je lief is.

Iemand een ROM die die helemaal stable is, geen chinese apps heeft en waarbij je internet niet eruit valt wanneer je 3G service aanzet?
Hier de G4A 20130907-000001 rom via jiayu.es geflashd. Geen Chinese apps en 3G werkt goed, ook schakelen van 3G naar E en van E naar 3G.
Dit alles weliswaar op een G4 Advanced.

Enige minpuntje is de Berichten-app die bij ontvangen en/of verzenden crashed. Heeft iemand daar nog een tip voor?

[ Voor 9% gewijzigd door vmb op 20-09-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
vmb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:03:
[...]
Enige minpuntje is de Berichten-app die bij ontvangen en/of verzenden crashed. Heeft iemand daar nog een tip voor?
Jazeker:
dutchgio schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:15:
Heeft de G4 ook last van de 'berichten is gestopt' meldingbij het ontvangen van een SMS?

Indien ja, flash dit en het is opgelost

Patch, te flashen in recovery modus:
http://d-h.st/xja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vmb
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-05-2024

vmb

Thx !

mmm..geprobeerd te flashen maar installatie wordt afgebroken...

[ Voor 17% gewijzigd door vmb op 20-09-2013 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vmb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 14:07:
[...]

Thx !

mmm..geprobeerd te flashen maar installatie wordt afgebroken...
Zip uitpakken daarna oude sms app bestanden (apk en odex hernoemen naar old) sms app in system/app plaatsen en de juiste rechten instellen (hiervoor moet je wel root rechten hebben en rootexplorer oid) telefoon herstarten. Bij mij werkt deze prima geen crash meer gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-09-2013 17:48 ]

Verwijderd

vmb schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:03:
[...]

Hier de G4A 20130907-000001 rom via jiayu.es geflashd. Geen Chinese apps en 3G werkt goed, ook schakelen van 3G naar E en van E naar 3G.
Dit alles weliswaar op een G4 Advanced.

Draai sinds gisteren ook op G4A 20130907-000001 maar tot mijn spijt heb ik weer moeten ondervinden dat in de avond mijn ontvangst weer totaal weg viel :( is er voor dit probleem nu nog steeds geen oplossing gevonden?

Verwijderd

Ik draai G4HG 20130706-153833 zonder noemenswaardige problemen.

• matthijsph
Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 08:56:
[...]

Draai sinds gisteren ook op G4A 20130907-000001 maar tot mijn spijt heb ik weer moeten ondervinden dat in de avond mijn ontvangst weer totaal weg viel :( is er voor dit probleem nu nog steeds geen oplossing gevonden?
Hoe lang gaat jouw batterij (3000) mee op deze ROM? Ik haal nog maximaal 1,5 dag met alles (wifi/gps/3G) aan. Met de eerdere ROMs haalde ik vaak 2-3 volle dagen. Het is geen ramp natuurlijk, maar ik vraag me af of het alleen mijn beleving is of dat deze ROM op de een of andere manier minder zuinig werkt.

• Kees Klaassen
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:08
vmb schreef op woensdag 18 september 2013 @ 12:20:
Gisteren Jiayu G4 advanced binnen gekregen. Witte versie, maar met zwarte silicon case.

Eerste indruk:
Bloedmooi scherm, prima stock-rom en samen met Nova-launcher zeer gebruiksvriendelijk en lekker snel.
Prima gps fix; wachten duurt niet lang en kwaliteit-stabiliteit lijkt (nog niet uitvoerig getest) goed te zijn. Wel getweakt met Fasterfix-app.

Samengevat: dik tevreden voor dat geld: zonder bijkomende douanekosten.
Je bent de eerste die ik tevreden zie zijn met de GPS van de Jiayu G4.
Ik begin me af te vragen of we ons blindstaren op deze telefoon omdat het van Jiayu komt, een slechte GPS op een 250,- telefoon is redelijk treurig.

Verwijderd

Goedenavond allen,

Van de week m'n Jiayu G4 Advanced binnen gekregen.
Op zich een zeer goede en snelle telefoon (vergeleken bij m'n Galaxy S1) maar toch een klein probleempje...
Mijn 3G verbinding valt om de paar minuten uit.
Dan heb ik tijdje geen verbinding en na enige tijd weer wel...??
Ik heb een Tele2 abo met internet. Roaming (T-Mobile netwerk) staat aan, APN staat goed.

Iemand nog een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Alvast bedankt.

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Kees Klaassen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 20:30:
[...]

Je bent de eerste die ik tevreden zie zijn met de GPS van de Jiayu G4.
Ik begin me af te vragen of we ons blindstaren op deze telefoon omdat het van Jiayu komt, een slechte GPS op een 250,- telefoon is redelijk treurig.
Ik ben ook tevreden met de GPS, Heb flink gemountainbiked in Frankrijk afgelopen weken en de foon logt en tracked loepzuiver ook in bebost gebied. Fix duurt even en je hebt wel agps nodig en dat is een beetje duur met buitenlands gebruik maar ik ben afgezien van de afbladderende zwarte verf van de bezel rand heel tevreden. (hier heb ik $15 compensatie voor gekregen en dat betekent voor mij dat de foon €165 netto heeft gekost. Ik zit op rom 0820 en die bevalt afgezien van de artifacten die ik bij videoopnames krijg maar ik heb 2 weken niets gelezen en misschien is er inmiddels een oplossing voor.
afijn, dus....

• Kees Klaassen
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:50:
[...]

Ik ben ook tevreden met de GPS, Heb flink gemountainbiked in Frankrijk afgelopen weken en de foon logt en tracked loepzuiver ook in bebost gebied. Fix duurt even en je hebt wel agps nodig en dat is een beetje duur met buitenlands gebruik maar ik ben afgezien van de afbladderende zwarte verf van de bezel rand heel tevreden. (hier heb ik $15 compensatie voor gekregen en dat betekent voor mij dat de foon €165 netto heeft gekost. Ik zit op rom 0820 en die bevalt afgezien van de artifacten die ik bij videoopnames krijg maar ik heb 2 weken niets gelezen en misschien is er inmiddels een oplossing voor.
afijn, dus....
165? Je hebt de dunnere variant/1GB variant gekozen?
AGPS is trouwens niet echt een echte oplossing, vooral voor mensen zoals jou. Dat wordt een dure grap.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:34

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:38:
Goedenavond allen,

Op zich een zeer goede en snelle telefoon (vergeleken bij m'n Galaxy S1) maar toch een klein probleempje...
Ik heb een Tele2 abo met internet. Roaming (T-Mobile netwerk) staat aan, APN staat goed.

Alvast bedankt.
Dit heb ik dus ook met mijn Vodafone sim. Mij is nog niet duidelijk welke versie nu goed werkt. Er word wel verwezen naar de versie op jiayu.es maar daar staan ook een hoop verschillende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Kees Klaassen schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:35:
[...]

165? Je hebt de dunnere variant/1GB variant gekozen?
AGPS is trouwens niet echt een echte oplossing, vooral voor mensen zoals jou. Dat wordt een dure grap.
nee, de 3000 mah 1Gb 16 variant, AGPS gebruik je vrijwel altijd met tracking want je kaartmateriaal is online. ik ken geen autonome tracker die goed werkt en gps zonder agps in een smartphone heb ik in de praktijk ook nooit zien werken.

Data data in het buitenland duur is is bekend en gek genoeg valt de hoeveelheid erg mee, het is wat asci achtige code en daar past er heel veel; van in een Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees Klaassen
DaBuzzzzz schreef op zondag 22 september 2013 @ 10:30:
[...]
nee, de 3000 mah 1Gb 16 variant, AGPS gebruik je vrijwel altijd met tracking want je kaartmateriaal is online. ik ken geen autonome tracker die goed werkt en gps zonder agps in een smartphone heb ik in de praktijk ook nooit zien werken.

Data data in het buitenland duur is is bekend en gek genoeg valt de hoeveelheid erg mee, het is wat asci achtige code en daar past er heel veel; van in een Mb
Mijn oude ZTE Blade had met enkel GPS vrijwel direct een fix.
Daarom snap ik ook niet dat Jiayu zo slecht scoort op GPS gebied, lijkt me dat ze het jaren later juist beter zouden moeten kunnen.

Waar heb jij je Jiayu gehaald trouwens? Ik zoek nog een goedkoop adresje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Weet iemand een geode manier om de GPS wat beter te laten werken ... want dit is echt drama!
Fix duurt soms 5minuten, verspringt de eerste 5 min, dus pas na 10min heb ik een ... redelijke fix. (rij soms naast de weg)

*edit

Ik heb dit gevolgd.

http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/

Ik laat later weten of het werkt!

[ Voor 62% gewijzigd door Whiskey48 op 22-09-2013 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb m'n batterij al gecalibreerd maar heb nu al een paar keer gezien dat ie van bijv. 45% in één keer naar de 24% zakt...terwijl ik geen apps heb draaien.. 8)7

Iemand hier een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 22 september 2013 @ 22:13:
Heb m'n batterij al gecalibreerd maar heb nu al een paar keer gezien dat ie van bijv. 45% in één keer naar de 24% zakt...terwijl ik geen apps heb draaien.. 8)7

Iemand hier een verklaring voor?
Ik heb hetzelfde met mijn batterij, zeer intensief gebruik gedurende de hele dag met enkele uren gebruik van een app met full brightness, whatsapp en wifi aan, 2 uur spelen vaan een 3D game, en een normaal verloop van beterij gebruik.
Dan 's avonds vanaf 40% dropt het in minder dan 20 minuten naar 13% met enkel wifi en whatsapp met scherm op laagste brightness.

Grafiek verbruik batterij: http://www.s-men.be/tmp/verbruik_batterij.png

Lijkt mij niet normaal, maar vind niks terug over deze soorten defecten aan batterijen...

edit: voor de duideljikheid, ik heb dit al drie dagen op rij gemerkt, telkens tussen dezelfde percentages. Ik had de tip gekregen van iemand om de batterij enkele minuten uit te halen om het systeem te resetten die percentage van batterij inschat, maar dit had geen effect.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:21

Garyu

WW

Lijkt me een probleem van het battery-management, of de batterij zelf met een defecte cel o.i.d.?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ik heb hetzelfde en mijn vriendin ook.
We hebben het er hier wel al eens over gehad. Beste wat ik kon vinden is dat het met "control-punten" of zo te maken heeft.
Dus ergens in de 20% procent zit z'n punt. Als de batt meter dan afwijkt van die waarde wordt de meter op die waarde gezet. Zoiets.
Ik heb na goeie calibratie sessies er ook nog steeds last van. Ah well, ik houd het toch nog 4 a 5 dagen uit.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In mijn geval zag ik echt batterij niveau in stapjes van 1% naar beneden gaan, om de halve/volle minuut ging er 1% vanaf tot op 13%. 27% van de aangegeven batterij die zo snel verdwijnt is toch niet erg aangenaam.
Ik zal eventueel een nieuwe batterij bestellen en daarmee ook testen. Zal nu vandaag ook eens proberen te kalibreren en zien of dat iets verandert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ligt niet aan je batterij. In ieder geval bij ons niet.
Heb zelf zelfs zoiets van Android schrikt van lange batterijduur :P
En ja, die snelle afname in %/paar seconde had ik ook een keer. Nu niet meer, maar die sprong wel. Consequent, eigenlijk altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 23:38:
[...]

Dit heb ik dus ook met mijn Vodafone sim. Mij is nog niet duidelijk welke versie nu goed werkt. Er word wel verwezen naar de versie op jiayu.es maar daar staan ook een hoop verschillende.
Ik wordt echt gek van het wegvallen van het ontvangst (rood kruisje en volledig niet bereikbaar) :( zijn er echt geen mensen die een oplossing hebben voor dit probleem het is toch niet normaal dat je een gsm koopt en dat je de helft van de tijd niet bereikbaar bent :( als ik deze week geen oplossing vindt ga ik spijtig genoeg een ander toestel aanschaffen.

Blijkbaar zijn er toch meerdere mensen met dit probleem.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-09-2013 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 12:59:
[...]

Ik wordt echt gek van het wegvallen van het ontvangst (rood kruisje en volledig niet bereikbaar) :( zijn er echt geen mensen die een oplossing hebben voor dit probleem het is toch niet normaal dat je een gsm koopt en dat je de helft van de tijd niet bereikbaar bent :( als ik deze week geen oplossing vindt ga ik spijtig genoeg een ander toestel aanschaffen.

Blijkbaar zijn er toch meerdere mensen met dit probleem.
3g-verbinding uitzetten en op gprs verder gaan werkt voor mij maar dit is meer een work-around dan een fix. Ook is m'n internet vrij langzaam waar ik geen wi-fi gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb min of meer hetzelfde probleem als Jimbo23. Regelmatig houdt mijn (3G) verbinding er mee op, waardoor ik totaal niet meer bereikbaar ben. Bij mij is het zelfs zo dat op mijn scherm de netwerk indicator aangeeft dat er wel verbinding is, terwijl dat niet het geval is.
Enkel als ik een internet pagina wil openen of een telefoongesprek wil doen kom ik er achter dat er geen verbinding is (de andere applicaties, waarvoor geen dataverbinding nodig is, blijven gewoon werken).
Rebooten helpt niet, een koude start helpt niet....het enige dat helpt is de batterij er uit halen.

Ik heb het toestel al terug gestuurd naar de Belgische verdeler maar dat heeft ook geen oplossing gebracht.

oorspronkelijke ROM was die van 20130620 (deze had het probleem ook)
Mijn ROM (na service Belgische verdeler): G4W 20130819-085550

Is er iemand die dit probleem ook heeft en door middel van een andere ROM heeft opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:13:
Ik heb min of meer hetzelfde probleem als Jimbo23. Regelmatig houdt mijn (3G) verbinding er mee op, waardoor ik totaal niet meer bereikbaar ben. Bij mij is het zelfs zo dat op mijn scherm de netwerk indicator aangeeft dat er wel verbinding is, terwijl dat niet het geval is.
Enkel als ik een internet pagina wil openen of een telefoongesprek wil doen kom ik er achter dat er geen verbinding is (de andere applicaties, waarvoor geen dataverbinding nodig is, blijven gewoon werken).
Rebooten helpt niet, een koude start helpt niet....het enige dat helpt is de batterij er uit halen.

Ik heb het toestel al terug gestuurd naar de Belgische verdeler maar dat heeft ook geen oplossing gebracht.

Is er iemand die dit probleem ook heeft en door middel van een andere ROM heeft opgelost ?
Dit is net hetzelfde probleem dat ik heb :( mijne komt ook van http://www.jiayumobile.be/ en zij hebben ook voorgesteld om deze naar hun terug op te sturen maar dit zie ik niet zitten (daar ik nog maar net mijn factuur heb ontvangen na 2 maanden hierop te moeten wachten) en blijkbaar helpt het niet ook niet!

Hopelijk zijn er nog mensen die dit zelfde probleem hebben zodat we samen eens een deftig mailtje of dergelijke kunnen sturen naar de Belgische verdeler want ik ben het echt beu en ik vindt het zeker niet normaal dat er gsm's worden verkocht die maar half hun werk doen!

Of een oplossing is ook altijd welkom ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ikzelf draai momenteel op G4B 20130907 - 00001 en heb nog steeds de problemen met ontvangst en bereikbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik maak gebruik van de G4W 20130628 203756 geleverd door jiayunederland.nl Deze heeft ook het probleem dat op het moment dat 3G aan staat de verbinding wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.droidwebspace....9-g4hg-20130706-153833-v0

Je kunnen misschien deze nog proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorbathagreek
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2022
Blijft vreemd dat er een aantal zijn die problemen hebben, ik draai de stock rom G4HG 20130816-151656 en zoals eerder gezegd Nova launcher erop en alles is perfect alleen de gps ff getweakt met fasterfix en nu binnen 20 seconden een fix. Heb de advanced versie wellicht zijn daar minder problemen mee? Dus ik ga echt geen andere rom er op zetten maar begrijp als je problemen hebt naar oplossingen zoekt en dan andere rom probeert. Maar waar al die verschillende euvels nou aan kan liggen ( bij de een wel en ander niet ) blijf ik vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 15:49
Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:13:

Mijn G4 had ook een 3G probleem en kreeg ik ook binnen met de versie 201230620, had ik wel besteld bij pandawill.
Een nieuwere stock rom heeft het wel opgelost bij mij.

Maar check anders eens op je netwerk modus op GSM/WCDMA(auto) staat.
Kan je vinden onder Instellingen -> Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken -> 3G Service.
Steekt je sim trouwens in slot SIM1? (is het microsim slot).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zorbathagreek schreef op maandag 23 september 2013 @ 20:18:
Blijft vreemd dat er een aantal zijn die problemen hebben, ik draai de stock rom G4HG 20130816-151656 en zoals eerder gezegd Nova launcher erop en alles is perfect alleen de gps ff getweakt met fasterfix en nu binnen 20 seconden een fix. Heb de advanced versie wellicht zijn daar minder problemen mee? Dus ik ga echt geen andere rom er op zetten maar begrijp als je problemen hebt naar oplossingen zoekt en dan andere rom probeert. Maar waar al die verschillende euvels nou aan kan liggen ( bij de een wel en ander niet ) blijf ik vreemd vinden.
Het lijkt inderdaad wel dat er met de advanced minder problemen zijn met de 3G 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:59:
[...]

Mijn G4 had ook een 3G probleem en kreeg ik ook binnen met de versie 201230620, had ik wel besteld bij pandawill.

Kan je vinden onder Instellingen -> Draadloos en netwerken > Mobiele netwerken -> 3G Service.
Deze instellingen zijn correct hebt u een Youth of een advanced?
En mag ik vragen welke Rom u gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op maandag 23 september 2013 @ 22:59:
[...]

Bedankt voor je reactie.
Mijn SIM zit inderdaad in SIM1 (recent vervangen want ik had eerst een gewone SIM dus in slot 2 met overigens het zelfde probleem).
De netwerk modus staat inderdaad op GSM/WCDMA(auto)

Kan je even aangeven welke ROM jij geinstalleerd hebt aub ? TXS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:06:
[...]

Dit is net hetzelfde probleem dat ik heb :( mijne komt ook van http://www.jiayumobile.be/ en zij hebben ook voorgesteld om deze naar hun terug op te sturen maar dit zie ik niet zitten (daar ik nog maar net mijn factuur heb ontvangen na 2 maanden hierop te moeten wachten) en blijkbaar helpt het niet ook niet!

Hopelijk zijn er nog mensen die dit zelfde probleem hebben zodat we samen eens een deftig mailtje of dergelijke kunnen sturen naar de Belgische verdeler want ik ben het echt beu en ik vindt het zeker niet normaal dat er gsm's worden verkocht die maar half hun werk doen!

Of een oplossing is ook altijd welkom ;)
Ik heb mijn toestel terug gestuurd omdat ook de trilfunctie het begeven had. Ik moet zeggen dat ik het toestel vrij snel terug had. De trilfunctie is OK, maar zoals aangegeven is het 3G probleem er nog steeds. Net zoals jij vind ik dat helemaal niet OK. Om je haar van uit te trekken als niet weet of je nu bereikbaar bent of niet.
Als er niet snel een oplossing komt, stel ik voor dat we alle mensen die dit probleem hebben op dit forum verzamelen en collectief een klachtenmail sturen naar de respectievelijke verkopers, maar ook naar Jiayu zelf. De primaire functie van een GSM/Smartphone is nog steeds bellen en daar kan ik geen toegevingen op doen. Dat moet gewoon ten alle tijde werken.

Ik wacht ook met ongeduld op het antwoord van Timd93...welke ROM versie hij draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:11:
[...]

Ik heb mijn toestel terug gestuurd omdat ook de trilfunctie het begeven had. Ik moet zeggen dat ik het toestel vrij snel terug had. De trilfunctie is OK, maar zoals aangegeven is het 3G probleem er nog steeds. Net zoals jij vind ik dat helemaal niet OK. Om je haar van uit te trekken als niet weet of je nu bereikbaar bent of niet.
Als er niet snel een oplossing komt, stel ik voor dat we alle mensen die dit probleem hebben op dit forum verzamelen en collectief een klachtenmail sturen naar de respectievelijke verkopers, maar ook naar Jiayu zelf. De primaire functie van een GSM/Smartphone is nog steeds bellen en daar kan ik geen toegevingen op doen. Dat moet gewoon ten alle tijde werken.

Ik wacht ook met ongeduld op het antwoord van Timd93...welke ROM versie hij draait.
/Sarcasm on
Lijkt me een mooie om te sturen naar de 'Officiele Nederlandse Distributeur/Partner/Website' van Jiayu.
Want je zou toch verwachten dat een website met zulke claims/uitlatingen prima een 'her-roepingsactie' ofzo op touw kan zetten.
*proest*
/Sarcasm off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met 3G problemen deze rom nou al geprobeerd??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:18:
[...]

/Sarcasm on
Lijkt me een mooie om te sturen naar de 'Officiele Nederlandse Distributeur/Partner/Website' van Jiayu.
Want je zou toch verwachten dat een website met zulke claims/uitlatingen prima een 'her-roepingsactie' ofzo op touw kan zetten.
*proest*
/Sarcasm off
Ik zou eerder een initiatief van de Belgische verdeler verwachten...prijzen voor hetzelfde toestel liggen daar 100€ hoger dan de aangegeven prijzen op de NL-site. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik heb contact gehad met JiaYu nederland en zij gaven aan dat er via de Jiayu app van jiayu.es nieuwere roms beschikbaar zijn dan degene welke ik heb. Mijn toestel had nog geen root en ik heb van hen de root methode gehad. Dit werkt prima. Nu een backup van mijn huidige rom aan het maken. Daarna zal ik de nieuwste rom proberen. Resultaten laat ik weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dicksterk
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-02-2024
Ik heb een vraag die de meeste doorgewinterde andorid-gebruikers misschine dom vinden mar ik heb via google veel gelezen maar de oplossing niet gevonden. Mijn verloofde krijgt een jiayu g4t voor haar verjardag van mij morgen. Ze heeft nu een andere chinese smartphone met android 2.3. Ik heb het voglende probleem: ze wil haar contacten natuurlijk overzetten. contacten kopieren naar de simkaart kan niet omdat de contactenapp sinds ene paar maanden weigert op te starten. Een voledige backup vna alle instellingen via de googleaccount wil ik liever niet omdat ook eventuele foute instellingen(het oude toestel crasht nu bijna voortdurend) misschine meegenomen worden en k denk dat de nieuwe beter zo schoon mogelijk kan beginnen aan zijn loopbaan. Dus mij vrag is: hoe zet ik de contacten over zonder meer gegeve ns over te zetten en zonder de standaard contacten-app te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Google heeft uiteraard al uw contacts ;) Gewoon even een Google sync doen in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
dicksterk schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 13:48:
Ik heb een vraag die de meeste doorgewinterde andorid-gebruikers misschine dom vinden mar ik heb via google veel gelezen maar de oplossing niet gevonden. Mijn verloofde krijgt een jiayu g4t voor haar verjardag van mij morgen. Ze heeft nu een andere chinese smartphone met android 2.3. Ik heb het voglende probleem: ze wil haar contacten natuurlijk overzetten. contacten kopieren naar de simkaart kan niet omdat de contactenapp sinds ene paar maanden weigert op te starten. Een voledige backup vna alle instellingen via de googleaccount wil ik liever niet omdat ook eventuele foute instellingen(het oude toestel crasht nu bijna voortdurend) misschine meegenomen worden en k denk dat de nieuwe beter zo schoon mogelijk kan beginnen aan zijn loopbaan. Dus mij vrag is: hoe zet ik de contacten over zonder meer gegeve ns over te zetten en zonder de standaard contacten-app te gebruiken?
Dick, waarom niet gewoon alleen de contacten synchroniseren met Gmail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:50:
Ik heb contact gehad met JiaYu nederland en zij gaven aan dat er via de Jiayu app van jiayu.es nieuwere roms beschikbaar zijn dan degene welke ik heb. Mijn toestel had nog geen root en ik heb van hen de root methode gehad. Dit werkt prima. Nu een backup van mijn huidige rom aan het maken. Daarna zal ik de nieuwste rom proberen. Resultaten laat ik weten.
Ik blijf lekker bij originele Roms van Jiayu China. Deze zijn van de fabrikant zelf en niet aangepast door een reseller, waardoor er misschien aanpassingen gedaan zijn aan de rom die problemen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:22:
[...]

Iemand met 3G problemen deze rom nou al geprobeerd??
deze geprobeerd maar ik krijg een status 7. en de installatie wordt aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:11:
[...]

deze geprobeerd maar ik krijg een status 7. en de installatie wordt aborted
Signature check op enabled staan?? Deze moet nl. Disabled staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

ja die stond op disabled. ik krijg bij set_perm some changes failed
error in /sdcard/filename.zip
Status 7
installation aborted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Dit vindt ik een zeer goed idee ik vindt het echt niet kunne :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 15:45:
ja die stond op disabled. ik krijg bij set_perm some changes failed
error in /sdcard/filename.zip
Status 7
installation aborted
Hmm ok vreemd, bij mij werkt het gewoon:

Ik ga naar cwm en ga naar mounts en storage format system, format cache
Daarna installeer ik m via install zip from sdcard 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

dat heb ik ook gedaan. Geen succes. backup terug gezet maar toen kwam ik in een reboot loop. uiteindelijk via SPflash de SP FLASH G4 20130620 rom kunnen installeren. Nu gelukkig weer een werkende G4.

Alleen heb ik nu chinese apps erbij. Ik zal ook even kijken hoe het 3G werkt met deze rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Misschien een vreemde opmerking, maar hebben de mensen met verbindingsproblemen ook al contact gehad met de provider?
Misschien staat er een instelling sub-optimaal?

Vodafone wist mij via de chatfunctie op hun site gewoon in no-time alle settings door te sturen en ik heb zelden een uitvallende verbinding. Eigenlijk alleen op locaties waar dat met het oude (HTC) toestel ook wel eens mis ging.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ET-

-ET-

Phone Home

Wat voor settings zouden dat zijn dan. Als ik verbinding had dan werkte 3g goed. Maar om de zoveel tijd, geen regelmaat, valt de verbinding compleet weg. Geen bars en alleen nood oproep. Paar seconden later weer online en werken. Alleen de cyclus herhaalt zich continue. Zelfs zo erg dat in 1 nacht de accu leeg getrokken was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik weet het niet, vandaar ook de suggestie ff met de provider contact op te nemen.
Er was een tijd dat ik al dat soort dingen uit m'n hoofd wist, maar helaas, die tijd is een beetje voorbij aan 't gaan. ;(

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ET- schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 19:14:
Wat voor settings zouden dat zijn dan. Als ik verbinding had dan werkte 3g goed. Maar om de zoveel tijd, geen regelmaat, valt de verbinding compleet weg. Geen bars en alleen nood oproep. Paar seconden later weer online en werken. Alleen de cyclus herhaalt zich continue. Zelfs zo erg dat in 1 nacht de accu leeg getrokken was.
Klopt, het is echt wel een probleem met de jiayu want heb dit nooit meegemaakt met mijn Samsung :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:14:
[...]

Klopt, het is echt wel een probleem met de jiayu want heb dit nooit meegemaakt met mijn Samsung :-(
En hoeveel van je netwerk-configuratie heb je bij je Samsung zelf hoeven instellen?
Meestal is het zo dat wanneer je provider je toestel herkent, dat 'ie de settings er naar toe stuurt.
Echter wanneer dat niet zo is, kan het maar zo zijn dat je nog steeds met default settings zit te werken (afkomstig van je sim?), die misschien niet helemaal vlekkeloos werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[message=4093instellingen heeft dezeine]TD-er schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 21:24[/message]:
[...]

En hoeveel van je netwerk-configuratie heb je bij je Samsung zelf hoeven instellen?
Meestal is het zo dat wanneer je provider je toestel herkent, dat 'ie de settings er naar toe stuurt.
Echter wanneer dat niet zo is, kan het maar zo zijn dat je nog steeds met default settings zit te werken (afkomstig van je sim?), die misschien niet helemaal vlekkeloos werken.
Als u het over de APN instellingen heeft deze zijn allemaal correct ingesteld zoals vermeld op de website van Mobistar.

Als u nog andere instellingen bedoeld mag u dit altijd laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

I.v.m klachtenmail sturen naar Jiayu zelf in China zelf gaat niet veel uithalen, daar ik hier al meerdere malen heb naar gemaild met vragen en nooit geen antwoord heb gekregen >:)

Heeft u een idee hoe we dit probleem best aanpakken ik heb al gedacht naar de reporters van Zdnet en Clicks te schrijven deze hebben bijde al een review geschreven over de Jiayu G4

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BdK9001
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

BdK9001

Kalm aan en rap een beetje

Verwijderd schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:38:
Goedenavond allen,

Alvast bedankt.
Dit ligt hoogstwaarschijnlijk aan T-mobile, ik heb hetzelfde probleem op mn G3 en een huisgenoot heeft het soms op zn iPhone. Allemaal sinds dit weekend...

Kalm aan! En rap een beetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb af en toe last van een wat vreemde bug.
Tot nu toe ongeveer 1x per maand voorgekomen, maar af en toe is de layout van mijn screen helemaal verschoven:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/2w5rms6.png

Iets wat veel vaker voorkomt is dat er icoontjes van mijn homescreen verdwijnen, kan een paar keer per week weer die apps terug gaan slepen naar het homescreen.

• TD-er
Dat heb ik ook wel eens. Is volgens mij gewoon een bug in Android.
Heb het namelijk ook wel eens op m'n tablet gezien.
1x op de home-knop drukken en het staat weer goed.

En apps van 't homescreen verdwijnen? Gebruik je een andere launcher? Kan zijn dat die even gecrasht is.

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Ik heb hetzelfde probleem met wegvallen van de complete mobiele verbinding (alleen noodoproep mogelijk). Alleen op GPRS werkt het dan vaak nog. :(

Van alles al geprobeerd:
- provider (Telfort) gebeld, APN getweaked. Tijd met technisch iemand over gehad, je ziet namelijk in test apps dat hij soms masten pakt die veel verder weg zijn dan 1 dichtbij. Je ziet ook dat de locatie van mijn telefoon niet klopt met de werkelijkheid, dus pakt hij een andere mast. Dacht ook dat het probleem aan roaming ligt, maar op andere momenten doet hij het prima. Geen oplossing kunnen vinden.
- Microsim en gewone sim geprobeerd. Beide zelfde probleem.
- Band settings aangepast naar EURO (bij engineermode, telefooninfo en dan in het menu)
- Proberen de schroeven beter aan te draaien, stukkie karton tegen sim om betere connectie te maken.
- Verschillende stock en custom roms gedraaid.
- Wat vaak het beste werkt is de telefoon uitzetten, SIM eruit, 10 minuten wachten en alles er weer in. Soms paar keer herhalen en voila het werkt weer. Wordt ie te warm ofzo? Loopt er een buffer vol?

Rare is, soms gaat het dag goed en vervolgens achter elkaar problemen.

En nu de onthulling.. Ik heb geen JiaYu G4, maar een iOcean X7 Youth. ;) :+

Niet iedereen heeft het probleem. Ik vermoed dan ook dat het niet ligt aan specifiek de G4 of iOcean X7, maar aan een combinatie van Provider, MTK chip en android en dat er een trigger is in de android core die het probleem veroorzaakt.

En nu nog een fix. :|

Bier = beter

• -ET-

-ET-

Phone Home

Ik merk dat ik nu met de rom uit de vorige post geen vooralsnog geen wegvallende verbinding heb. Nova launcher erop om de Kiddy JiaYu launcher te vervangen en het werkt weer zoals gewend. Nu alleen nog de chinese apps verwijderen.

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
@CultFreak / andere mensen met 3g/verbindingsproblemen.

Ik heb dit zelf ook wel eens met mijn iPhone gehad i.c.m. T-Mobile. Heel vreemd maar hetgene dat mijn probleem heeft opgelost was het vervangen van mijn SIM-kaart...

Misschien de moeite waard om dat te proberen?

• CultFreak
Ik heb er al 2 nieuwe in gehad.

Bier = beter

• mcmxcivr
Ja hoor ik heb 3g werkend gekregen op de G4B. Op dit moment draai ik de G4L 20130819-092942 Official Jiayu ROM build. Gedownload via de Jiayu.es app.

Dit verandert de volgende dingen:
- LeWa OS launcher van Jiayu (Touchwiz skin erover gedaan)
- Jiayu.es bootanimation (zelf vervangen door de boot animation van de originele ROM)
- Wat Chinese apps (Eraf gehaald met Root Uninstaller)

De batterij lijkt wat sneller leeg te gaan maar ik weet niet of dat aan de update ligt of aan het gebruik. Ik ben verder nog geens bugs tegengekomen.

[ Voor 3% gewijzigd door mcmxcivr op 25-09-2013 14:46 ]

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
Ojjorz schreef op donderdag 19 september 2013 @ 22:16:
Heb net mijn G4 laten vallen en het scherm is kapot. Dit wil niet meer reageren. Zijn er losse schermen te koop of misschien andere scheren die hier op kunnen? :S
Ik heb onlangs een lcd-scherm van een G3 vervangen. Deze heb ik besteld bij mailto:info@ledaine.be
Even een mailtje die kant op of ze voorraad hebben. Deze club doet trouwens de technische ondersteuning voor jiayumobile.be.

Verwijderd

CultFreak schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:53:
Ik heb hetzelfde probleem met wegvallen van de complete mobiele verbinding (alleen noodoproep mogelijk). Alleen op GPRS werkt het dan vaak nog. :(

Van alles al geprobeerd:
- provider (Telfort) gebeld, APN getweaked. Tijd met technisch iemand over gehad, je ziet namelijk in test apps dat hij soms masten pakt die veel verder weg zijn dan 1 dichtbij. Je ziet ook dat de locatie van mijn telefoon niet klopt met de werkelijkheid, dus pakt hij een andere mast. Dacht ook dat het probleem aan roaming ligt, maar op andere momenten doet hij het prima. Geen oplossing kunnen vinden.
- Microsim en gewone sim geprobeerd. Beide zelfde probleem.
- Band settings aangepast naar EURO (bij engineermode, telefooninfo en dan in het menu)
- Proberen de schroeven beter aan te draaien, stukkie karton tegen sim om betere connectie te maken.
- Verschillende stock en custom roms gedraaid.
- Wat vaak het beste werkt is de telefoon uitzetten, SIM eruit, 10 minuten wachten en alles er weer in. Soms paar keer herhalen en voila het werkt weer. Wordt ie te warm ofzo? Loopt er een buffer vol?

Rare is, soms gaat het dag goed en vervolgens achter elkaar problemen.

En nu de onthulling.. Ik heb geen JiaYu G4, maar een iOcean X7 Youth. ;) :+

Niet iedereen heeft het probleem. Ik vermoed dan ook dat het niet ligt aan specifiek de G4 of iOcean X7, maar aan een combinatie van Provider, MTK chip en android en dat er een trigger is in de android core die het probleem veroorzaakt.

En nu nog een fix. :|
Dit zijn inderdaad net dezelfde problemen ik heb ook al gedacht dat het aan de mtk6589 chip ligt hier kan je ook vanalles van op het net vinden maar geen oplossing :(

• -ET-

-ET-

Phone Home

Helaas toch gevroeg gejuicht. Vandaag kruis bij mijn vodafone sim. En ook geen reconnect pogingen. Lijkt dus wel iets ander probleem te zijn. SIM uitgezet en opnieuw aangezet en toen had ik weer prima verbinding. hopelijk een hikje en niet een voorbode voor meer.

helaas toch een voorbode voor meer.

nu maar de 20130819-092942 proberen die l3awsz gebruikt

[ Voor 21% gewijzigd door -ET- op 26-09-2013 11:20 ]

Verwijderd

-ET- schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:15:
Helaas toch gevroeg gejuicht. Vandaag kruis bij mijn vodafone sim. En ook geen reconnect pogingen. Lijkt dus wel iets ander probleem te zijn. SIM uitgezet en opnieuw aangezet en toen had ik weer prima verbinding. hopelijk een hikje en niet een voorbode voor meer.

helaas toch een voorbode voor meer.

nu maar de 20130819-092942 proberen die l3awsz gebruikt
Welke providers gebruik je als ik vragen mag?

• -ET-

-ET-

Phone Home

ik heb nu mijn prive vodafone actief staan met 3G mijn zakelijke telfort sim staat disabled ivm vakantie.

• CultFreak
Weer wat nieuws aan het proberen.
Engineer Mode (MTK) -> Network and select Selecting GSM / WCDMA (auto) instead of "WCDMA preferred"
En reboot.

Check link link

Tot zover prima.

Bier = beter

• matthijsph
CultFreak schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:18:
Weer wat nieuws aan het proberen.

[...]

En reboot.

Check link link

Tot zover prima.
Vreemd, bij mij lijkt 'gsm/wcdma (wcdma preferred)' juist beter te werken.

• dicksterk
Gisteren de jiayu g4t binnengekregen voor mij verloofde. Had hem voor 220 euro via marktplaats gekocht(in het zoekvenster jiayu g4t invoeren en dan die aangeboden worden door Lidan uit Steenwijk) de levering was snel en de service goed. De telefoon werkt perfect, het 3gprobleem komt hier nog niet om de hoek kijken en ook gps werkt goed. Ik vroeg me aleen af(ik wil liever alleen officieele roms updaten) op www.ejiayu.com staan alleen roms voor de basic(in 2 varianten) en de advanced. Ik heb de g4 turob(met 1gb ram en 4gb rom hier0 maaar daar zij geen roms voor. Moet ik daarvoor nou de basic gebruiken(die geen mtk6589T heeft) of de advanced. Overigens zal de rom nu nog wel de nieuwste zijn maar meer voor toekomstig gebruik.

• mcmxcivr
Verwijderd schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:29:
[...]

Welke providers gebruik je als ik vragen mag?
Ik heb een T-Mobile abonnement.
De batterij lijkt trouwens wel sneller leeg te gaan (13 uur). De batterij jumps zijn daarentegen wel vermindert.

[ Voor 21% gewijzigd door mcmxcivr op 26-09-2013 20:17 ]

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
Ook ik heb gisteren mijn G4 Advanced binnen gekregen en ben er meteen mee aan het stoeien geslagen. natuurlijk wil ik allereerst CWM er op zetten voordat ik teveel met ROM's ga experimenteren en ik loop al meteen tegen mijn eerste probleempje/uitdaging aan.:
Via Mobile Uncle tools de CWM ROM er op geplaatst, ge-reboot --> Grijs scherm (dus niks geen Recovery opties!). Ik heb een aantal Recovery ROMS geprobeerd en allen met hetzelfde resultaat.

Googlen levert niet veel resultaat op behalve dat er anderen zijn die tegen ditzelfde probleem aanlopen (http://www.gizchina.com/2...-jiayu-g4/#comment-445778)

Iemand dezelfde ervaringen?
Build nummer G4HG 20130816-151656

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13:50
)Misschien hele stomme vraag, maar het toestel gaat toch gewoon aan door lang de power knop aan de rechterkant in te drukken? Heb net mijn G4T binnen maar die lijkt helemaal niks te doen :S Enige wat gebeurde is dat mijn computer drivers ging installeren toen ik de telefoon erop aansloot om op te laden... Heb het toestel nog niet aan gekregen. Hangt nu aan zijn eigen oplader.

Ik heb het toestel geprobeerd aan te doen met sd kaart, met sim kaart en met 2 simkaarten en sd kaart, niks lijkt te werken. Misschien is er een combinatie voor een hard reset ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door thefal op 26-09-2013 22:25 ]

• matthijsph
Le_Phreak schreef op donderdag 26 september 2013 @ 22:00:
Ook ik heb gisteren mijn G4 Advanced binnen gekregen en ben er meteen mee aan het stoeien geslagen. natuurlijk wil ik allereerst CWM er op zetten voordat ik teveel met ROM's ga experimenteren en ik loop al meteen tegen mijn eerste probleempje/uitdaging aan.:
Via Mobile Uncle tools de CWM ROM er op geplaatst, ge-reboot --> Grijs scherm (dus niks geen Recovery opties!). Ik heb een aantal Recovery ROMS geprobeerd en allen met hetzelfde resultaat.

Googlen levert niet veel resultaat op behalve dat er anderen zijn die tegen ditzelfde probleem aanlopen (http://www.gizchina.com/2...-jiayu-g4/#comment-445778)

Iemand dezelfde ervaringen?
Build nummer G4HG 20130816-151656
Heb hetzelfde gehad toen ik een G4T basic (1/4) voor een vriend ging instellen. Had de CWM recovery die op mijn G4 zonder T prima werkt geinstalleerd via de mobileuncle tool, maar ik kreeg een grijs/wit scherm na een reboot naar recovery. Vervolgens uit de Jiayu-app een nieuwe versie van CWM gehaald en (wederom via mobileuncle) geinstalleerd en het probleem was opgelost.

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
matthijsph schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:09:
[...]

Heb hetzelfde gehad toen ik een G4T basic (1/4) voor een vriend ging instellen. Had de CWM recovery die op mijn G4 zonder T prima werkt geinstalleerd via de mobileuncle tool, maar ik kreeg een grijs/wit scherm na een reboot naar recovery. Vervolgens uit de Jiayu-app een nieuwe versie van CWM gehaald en (wederom via mobileuncle) geinstalleerd en het probleem was opgelost.
Ok ... dus gewoon via de Jiayu.es app? Weet je toevallig nog welke versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
Le_Phreak schreef op donderdag 26 september 2013 @ 23:54:
[...]

Ok ... dus gewoon via de Jiayu.es app? Weet je toevallig nog welke versie?
Volgens mij versie 6.0.2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Ik heb de oplossing gevonden voor mijn probleem dat mijn nieuwe toestel niet aanging: Er zat een heel klein plastic stickertje voor de batterij -.- Dacht al dat het zoiets doms zou zijn :P

Vanavond maar eens simkaart erin doen en kijken of ik ook die verbindingsproblemen heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Heb mijn phone nu ook op heterdaad betrapt dat de "batterij sprong" ook met opladen gebeurt. Vanaf 91% (na goeie 3 uur laden met 0.5A oude lader) per seconde een procent hoger. LEDje was ook al groen, daarom keek ik even, want snapte het niet. Hop, hop hop hop, zo naar de 100%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
HMC schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 15:28:
Heb mijn phone nu ook op heterdaad betrapt dat de "batterij sprong" ook met opladen gebeurt. Vanaf 91% (na goeie 3 uur laden met 0.5A oude lader) per seconde een procent hoger. LEDje was ook al groen, daarom keek ik even, want snapte het niet. Hop, hop hop hop, zo naar de 100%
Het ledje wordt al groen op 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ok, dat wist ik niet. Neemt niet weg dat het percentage per seconde steeg die laatste paar procenten. Was op phone om een sms'je te bekijken, en zag hetvoor mijn ogen gebeuren. Ben er nog steeds niet uit of dit en Android ding is of iets anders. De sprong in de 30's naar 15% en de omhoog-sprong die ik nu gezien heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Waarom neemt iedereen maar aan dat een batterij indicator volledig en recht lineair is? Het is een indicator, Geen geijkte meting. Ga wat leuks doen zou ik zeggen in plaats van je over dergelijke futuliteiten druk te maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mee eens, maar het is iets nieuws (voor mij). Ik heb die sprongen nog nooit gezien, en vind het interessant en vreemd.

• Whiskey48
maurits82 schreef op zondag 22 september 2013 @ 15:32:
Weet iemand een geode manier om de GPS wat beter te laten werken ... want dit is echt drama!
Fix duurt soms 5minuten, verspringt de eerste 5 min, dus pas na 10min heb ik een ... redelijke fix. (rij soms naast de weg)

*edit

Ik heb dit gevolgd.

http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/

Ik laat later weten of het werkt!
Werkt perfect!
Altijd een staiele fix in 5 tot 8 seconden!

Verwijderd

[...]

Hey Krikke zie jij het zitten om initiatief te nemen ivm een klachtenbrief op te maken en te versturen?

• dicksterk
Hebben alle geïnteresseerden in een klachtenbrief de fix geprobeerd die eerder deze week gepost is op dit forum? namelik via de mobile uncletools in engeneermode mtk bij network de instelling op wcdma/gsm (auto) te zetten in plaats van wcdma prefered? dit schijnt voglens reacties op de engelse site die in die post word aangehaald weldegelijk te werken vor vel mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke de mijne heeft het begeven. Althans, hij wilt niet meer opladen. Heb twee opladers van sony geprobeerd, daar reageerde die niet op. Nu met de chinese jiayu oplader geeft die wel het rode indicatielampje maar er komt niets bij. Iemand een idee of dit aan de accu ligt of de stekkeraansluiting? Meer mensen ervaring hiermee trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
Heb mijn eerste echte problemen gevonden met de G4T:
1. Scherm. Het toestel is nauwelijks met mijn wijsvinger te bedienen, de helft van de touches wordt niet herkend en een schuifbeweging wordt in ongeveer 20% van de gevallen afgebroken, Tijdens het schuiven in de launcher wordt dan bijvoorbeeld ineens een app geopend en een tekst schrijven met Swype lukt dan ook niet. Hier probeer ik herhaaldelijk Netherlands te schrijven:
net Germans, net het Khan s, nether t land S, berth held sasss and, Netherlands

2. Camera. Naast het probleem dat touches hier ook vaak niet herkend worden, heb ik nog een probleem namelijk motion blur. Het toestel is zo gevoelig dat het aanraken van het scherm om een foto te maken al zorgt dat de foto onscherp wordt. Daarnaast is de foto die opzij schuift direct na het maken vaak een stuk scherper dan als je de foto daadwerkelijk gaat bekijken, dan blijkt die toch ineens weer onscherp te zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
Bij deze zal ik ook eens mijn ervaringen delen.
Heb al wat ervaring met dual sim android toestellen en dit is dan ook mijn zoveelste.

Ik heb de G4 advanced 2GB/32GB nu een aantal weken en dit zijn mijn ervaringen:
Interface is lekker snel en soepel.

Rom van jiayu.es is iets fijner in het gebruik (let wel dat ik hier de eigen rom van jiayu.es bedoel met datum 20130907-00001 en niet de official)

wifi is naar mijn ervaring zeer goed in bereik en handling (heb ook een thlw8 en die is stukken slechter qua wifi).

gps ben ik nog niet helemaal over uit weet dat dit een mtk issue is en krijg hem wel telkens werkend maar nog geen fijne fix gevonden, wat tot nog toe het beste werkt bij mij is in de app GPS TEST via settings de agps clearen.

3G en 2G werken bij mij naar behoren, altijd prima ontvangst en bereikbaar.

Bluetooth werkt ook maar na lang zoeken heb ik ontdekt dat er in android 4.2.1 een bug zit die ervoor zorgt dat op het moment dat ik via mijn carkit ga bellen (over bluetooth) via mijn telfort sim waar 3G verbinding mee is dat de microfoon vervormd wordt wat resulteert in een robot achtige stem.
Hier heb ik al 3 verschillende bleutooth producten voor getest maar allen met hetzelfde resultaat.
Het stomme hier is dan ook dat de THL W8 die ik heb met dezelfde android versie 4.2.1 exact hetzelfde probleem heeft.
Op beide toestellen heb ik al verschillende rom's geprobeerd maar aangezien er voor deze twee toestellen alleen android 4.2.1 beschikbaar is zie ik de oplossing pas komen bij een nieuwe release van android .
De workarround die ik ervoor gebruik is dat ik mijn verbinding op 2G zet hiermee is het geluid weer ok(dit is vrij eenvoudig te doen met de gravity box tool die via xda forum te vinden is, hiermee kan je een uitgebreider tile menu krijgen bij het omlaag halen vd status bar waar je dan ook 2g/3g keuze tussen hebt)
Overigens heb ik collega's die andere dual sim MTK6589 toestellen hebben maar die hebben deze bug niet simpelweg omdat daar android 4.1.2 of lager op staat.

De batterij gaat bij mij 2 dagen mee al moet ik zeggen dat ik ook altijd last heb van Drops van 45 naar 12 procent met 1 procent per 2 seconden.
Dit ligt niet aan de accu ( ik heb namelijk ook al een extra nieuwe accu en die doet exact hetzelfde) maar volgens mij aan de meting die android doet tov de accu status.
Ik ben hier nog flink mee aan het experimenteren via calibraties enz maar die hebben tot op heden nog geen oplossing geboden.
Het kan dan ook geen kwaad het is gewoon een verkeerde indicatie maar wel iets waar ik lekker verder mee ga experimenteren gewoon omdat ik wil kijken of ik dit wat overzichtelijker kan krijgen.

Het scherm heb ik geen problemen mee en is erg naar mijn tevredenheid vooral het retina gorilla glas bevalt me wel, nog nooit hoeven te calibreren maarja dit is dan ook de 2GB versie die zou minder problemen moeten hebben.

behuizing voelt erg solide aan en de back cover past perfect en geeft ook niet de indruk dat deze zou scheuren (dat doen die vd thl w8 wel).
De flipcover vind ik een beetje teleurstellend omdat dit een flipcover is die je op de achterzijde moeten plakken wat er dus in resulteert dat ik hem niet meer in de houder van mijn auto kwijt kan omdat ik hier een Klem systeem voor heb.
Heb uiteindelijk maar een XL sleeve van Tom Taylor gehaald die past perfect (dit is geen flipcover maar gewoon een hoesje waar je hem in schuift, heb ik nodig omdat ik hem graag krasvrij houd)

Al met al ben ik best tevreden met het toestel en ik verwacht dat na de komende updates van android het toestel me nog meer zal bevallen.
Ik ben een intensieve gebruiker van het toestel bel gemiddeld zo'n 3 uur per dag voor mijn werk ermee en brows ongeveer 1 a 2 uur ermee.
Doe af en toe een spelletje en stream regelmatig TV via wifi vanaf mijn sateliet ontvangers.
Ik probeer regelmatig custom roms gewoon omdat ik het leuk vind.
Ben nu van plan om wat android developer trainingen te gaan doen maar dat komt nog wel, ben namelijk net klaar met wat andere systeembeheerders opleidingen en heb nu ff geen zin.

Ik hoop dat mijn review bevalt en mischien hier en daar wat duidelijkheid geeft.

Greetz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jgzxr schreef op zondag 29 september 2013 @ 11:11:
Heb al wat ervaring met dual sim android toestellen en dit is dan ook mijn zoveelste.

Rom van jiayu.es is iets fijner in het gebruik (let wel dat ik hier de eigen rom van jiayu.es bedoel met datum 20130907-00001 en niet de official)

wifi is naar mijn ervaring zeer goed in bereik en handling (heb ook een thlw8 en die is stukken slechter qua wifi).

gps ben ik nog niet helemaal over uit weet dat dit een mtk issue is en krijg hem wel telkens werkend maar nog geen fijne fix gevonden, wat tot nog toe het beste werkt bij mij is in de app GPS TEST via settings de agps clearen.

Bluetooth werkt ook maar na lang zoeken heb ik ontdekt dat er in android 4.2.1 een bug zit die ervoor zorgt dat op het moment dat ik via mijn carkit ga bellen (over bluetooth) via mijn telfort sim waar 3G verbinding mee is dat de microfoon vervormd wordt wat resulteert in een robot achtige stem.
Hier heb ik al 3 verschillende bleutooth producten voor getest maar allen met hetzelfde resultaat.
Het stomme hier is dan ook dat de THL W8 die ik heb met dezelfde android versie 4.2.1 exact hetzelfde probleem heeft.
Op beide toestellen heb ik al verschillende rom's geprobeerd maar aangezien er voor deze twee toestellen alleen android 4.2.1 beschikbaar is zie ik de oplossing pas komen bij een nieuwe release van android .
De workarround die ik ervoor gebruik is dat ik mijn verbinding op 2G zet hiermee is het geluid weer ok(dit is vrij eenvoudig te doen met de gravity box tool die via xda forum te vinden is, hiermee kan je een uitgebreider tile menu krijgen bij het omlaag halen vd status bar waar je dan ook 2g/3g keuze tussen hebt)
Overigens heb ik collega's die andere dual sim MTK6589 toestellen hebben maar die hebben deze bug niet simpelweg omdat daar android 4.1.2 of lager op staat.

De batterij gaat bij mij 2 dagen mee al moet ik zeggen dat ik ook altijd last heb van Drops van 45 naar 12 procent met 1 procent per 2 seconden.
Dit ligt niet aan de accu ( ik heb namelijk ook al een extra nieuwe accu en die doet exact hetzelfde) maar volgens mij aan de meting die android doet tov de accu status.
Ik ben hier nog flink mee aan het experimenteren via calibraties enz maar die hebben tot op heden nog geen oplossing geboden.
Het kan dan ook geen kwaad het is gewoon een verkeerde indicatie maar wel iets waar ik lekker verder mee ga experimenteren gewoon omdat ik wil kijken of ik dit wat overzichtelijker kan krijgen.

Het scherm heb ik geen problemen mee en is erg naar mijn tevredenheid vooral het retina gorilla glas bevalt me wel, nog nooit hoeven te calibreren maarja dit is dan ook de 2GB versie die zou minder problemen moeten hebben.

behuizing voelt erg solide aan en de back cover past perfect en geeft ook niet de indruk dat deze zou scheuren (dat doen die vd thl w8 wel).
De flipcover vind ik een beetje teleurstellend omdat dit een flipcover is die je op de achterzijde moeten plakken wat er dus in resulteert dat ik hem niet meer in de houder van mijn auto kwijt kan omdat ik hier een Klem systeem voor heb.
Heb uiteindelijk maar een XL sleeve van Tom Taylor gehaald die past perfect (dit is geen flipcover maar gewoon een hoesje waar je hem in schuift, heb ik nodig omdat ik hem graag krasvrij houd)

Al met al ben ik best tevreden met het toestel en ik verwacht dat na de komende updates van android het toestel me nog meer zal bevallen.
Ik ben een intensieve gebruiker van het toestel bel gemiddeld zo'n 3 uur per dag voor mijn werk ermee en brows ongeveer 1 a 2 uur ermee.
Doe af en toe een spelletje en stream regelmatig TV via wifi vanaf mijn sateliet ontvangers.
Ben nu van plan om wat android developer trainingen te gaan doen maar dat komt nog wel, ben namelijk net klaar met wat andere systeembeheerders opleidingen en heb nu ff geen zin.

Ik hoop dat mijn review bevalt en mischien hier en daar wat duidelijkheid geeft.

Greetz ;)
Mag ik vragen met welke provider u werkt? Blijkbaar zijn er met de advanced toch wel minder of geen problemen met wegvallen van bereik :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
Ik heb als sim 1 telfort NL met 3g en internet en als sim 2 heb ik Vodafone zakelijk zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
dicksterk schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:06:
Hebben alle geïnteresseerden in een klachtenbrief de fix geprobeerd die eerder deze week gepost is op dit forum? namelik via de mobile uncletools in engeneermode mtk bij network de instelling op wcdma/gsm (auto) te zetten in plaats van wcdma prefered? dit schijnt voglens reacties op de engelse site die in die post word aangehaald weldegelijk te werken vor vel mensen.
Toch weer problemen gehad gisteren. :-(

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:52:
[...]

:( ik deze week ook weer heel veel last gehad :( nog even en ik ga een andere halen ben het echt beu! :X Jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32

Greetz ;)
Ik heb zelf ook net een Jiayu G4 Advanced binnen en ben ook aardig tevreden, wil hem desondanks toch updaten naar de versie van Jiayu.es. De versie die jij gebruikt geeft op de download-pagina een waarschuwing over het geheugen... Kan je mij vertellen hoe jij daarmee bent omgegaan? Mijn G4A geeft nu inderdaad 1,48GB ruimte. Wat geeft de jouwe nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op zondag 29 september 2013 @ 20:52:
[...]

Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 22:40:
[...]

:( ik deze week ook weer heel veel last gehad :( nog even en ik ga een andere halen ben het echt beu! :X Jiayu
Misschien is een lijstje maken met welke ROM versies jullie deze problemen ondervinden.

Of denken je dat het eerder een hardware probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je mij de link geven van "gravity box tool", kan hem namelijk niet vinden op xda. Heb hetzelfde probleem met carkit. Thanks.

Greetz ;)
Pagina: 1 ... 21 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen