Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 13:53:
[...]
[...]
Misschien is een lijstje maken met welke ROM versies jullie deze problemen ondervinden.

Of denken je dat het eerder een hardware probleem is?
Hardware, lees maar mijn post stukkie terug.

Ondertussen weer een andere test aan het doen met verschillende settings.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
@ Franzzz
Bij deze de link naar de gravity mod is ontwikkeld voor de thl w8 maar werkt op (bijna) alle androids die root hebben.
Wel even goed lezen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Greetz. ;)
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:09:
Kun je mij de link geven van "gravity box tool", kan hem namelijk niet vinden op xda. Heb hetzelfde probleem met carkit. Thanks.
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op maandag 30 september 2013 @ 19:56:
[...]

Hardware, lees maar mijn post stukkie terug.

Ondertussen weer een andere test aan het doen met verschillende settings.
Heb wel ooit iets gelezen over IMEI problemen met bepaalde providers aangezien de Chinese telefoons allemaal met een 8 beginnen en dat niet geaccepteerd wordt door sommige providers. Iemand al geprobeerd zijn imei aan te passen naar een niet in gebruik zijnd Nederlands imei nummer?

Misschien het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
@mathijs55

De waarschuwing ( in het spaans 8)7 ) die op de jiayu.es app en site staat heb ik via google translate ontcijfert ;) .

Het komt er eigenlijk op neer dat alles wat je op je toestel hebt staan gewist wordt.
dus ook de 26GB partitie.
Indien gewenst kan je hier dan ook beter een backup maken.
Wat ik verder ook nog gedaan had was via clockworkmod een complete backup vh toestel te maken zodat ik altijd terug kan naar het moment voor de update.
Let er dan wel op dat je een micro sd kaart in het toestel hebt met voldoende ruimte om de backup op te zetten en dat deze backup niet zomaar gebruikt kan worden om je apps enz terug te zetten.
Dit is puur een moment opname van alles wat erop staat en kan dan alleen zo terug gezet worden incl android versie.
Er staat dat je de Tethering421 en init.d na de update ( dus bij de 1e boot) rechten tot je root moet geven.
Hierna moet je minimaal 1 minuut wachten en dan een reboot doen.
Na de reboot zou je de melding van beschadigt geheugen moeten krijgen en dat deze geformatteerd moet worden (let op deze melding krijg je soms pas na 2 of 3 keer opnieuw opstarten, bij mij was 2x voldoende).
Het formateren moet je dan ook uitvoeren en hier wordt dan ook de indeling verandert.
Bij mij is het telefoongeheugen nu 2,5GB ipv 1,48GB en de totale ruimte is nu geen 26GB maar 25GB.
Op zich vind ik dit wel fijn, heb nu meer ruimte voor m'n apps.
Ram blijft overigens gewoon 2GB zoals het al was maar dat lijkt me logisch.

Verder zit er een goed werkend swipe toetsenbord bij en functioneert alles naar behoren.
De chinese apps staan er dan niet meer op en er zijn nog wat meer tweaks die wel aardig zijn.
Het bluetooth probleem wordt hier niet mee opgelost maar zoals ik al zij is dat eerder een android 4.2.1 bug en als je geen bluetooth carkit gebruikt of de bellende kaart altijd op GSM ipv 3G zet heb je er geen last van.

Succes ;)
mathijs55 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:21:
[...]

Ik heb zelf ook net een Jiayu G4 Advanced binnen en ben ook aardig tevreden, wil hem desondanks toch updaten naar de versie van Jiayu.es. De versie die jij gebruikt geeft op de download-pagina een waarschuwing over het geheugen... Kan je mij vertellen hoe jij daarmee bent omgegaan? Mijn G4A geeft nu inderdaad 1,48GB ruimte. Wat geeft de jouwe nu aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 16:09:
Kun je mij de link geven van "gravity box tool", kan hem namelijk niet vinden op xda. Heb hetzelfde probleem met carkit. Thanks.
[...]
Ik heb ook hetzelfde probleem met de carkit, klink als een robot.
Ik vind ook niet die gravity box tool ... hoe kan ik dit oplossen, mensen vinden dit behoorlijk irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Franzzz
Bij deze de link naar de gravity mod is ontwikkeld voor de thl w8 maar werkt op (bijna) alle androids die root hebben.
Wel even goed lezen.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070

Greetz.
maurits82 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Ik vind ook niet die gravity box tool ... hoe kan ik dit oplossen, mensen vinden dit behoorlijk irritant.
Hebbie goed gelezen????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
Waar ik erg benieuwd naar ben is het volgende:

Wat is de verdeling in percentages in verbruik van de accu?

Ik heb hem nu een paar dagen en voor mijn gevoel drained "Mobiel stand-by" mijn accu nogal, las daar wel wat meer over. Had namelijk het idee dat het scherm de grootverbruiker zou zijn.

Mijn huidige verdeling is als volgt:

36% - Mobiel Stand-by
30% - Telefoon inactief
28% - Wi-Fi
7% - Scherm

Hoort dit of hebben mensen tweaks gedaan om dit te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

mathijs55 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 15:00:
Waar ik erg benieuwd naar ben is het volgende:

Wat is de verdeling in percentages in verbruik van de accu?

Ik heb hem nu een paar dagen en voor mijn gevoel drained "Mobiel stand-by" mijn accu nogal, las daar wel wat meer over. Had namelijk het idee dat het scherm de grootverbruiker zou zijn.

Mijn huidige verdeling is als volgt:

36% - Mobiel Stand-by
30% - Telefoon inactief
28% - Wi-Fi
7% - Scherm

Hoort dit of hebben mensen tweaks gedaan om dit te verhelpen?
Ik heb vergelijkbare waarden. Inderdaad verbazingwekkend.
Ik heb nu wel sinds 2 dagen het Wi-Fi verbruik flink kunnen verlagen, door bij Geavanceerde Wi-Fi-instellingen de "Wifi behouden in slaapstand" optie op "Alleen indien aangesloten" te zetten.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
We gaan in herhaling vallen zo.
Het staat er al in :O

Bluetooth werkt ook maar na lang zoeken heb ik ontdekt dat er in android 4.2.1 een bug zit die ervoor zorgt dat op het moment dat ik via mijn carkit ga bellen (over bluetooth) via mijn telfort sim waar 3G verbinding mee is dat de microfoon vervormd wordt wat resulteert in een robot achtige stem.
Hier heb ik al 3 verschillende bleutooth producten voor getest maar allen met hetzelfde resultaat.
Het stomme hier is dan ook dat de THL W8 die ik heb met dezelfde android versie 4.2.1 exact hetzelfde probleem heeft.
Op beide toestellen heb ik al verschillende rom's geprobeerd maar aangezien er voor deze twee toestellen alleen android 4.2.1 beschikbaar is zie ik de oplossing pas komen bij een nieuwe release van android .
De workarround die ik ervoor gebruik is dat ik mijn verbinding op 2G zet hiermee is het geluid weer ok(dit is vrij eenvoudig te doen met de gravity box tool die via xda forum te vinden is, hiermee kan je een uitgebreider tile menu krijgen bij het omlaag halen vd status bar waar je dan ook 2g/3g keuze tussen hebt)
Overigens heb ik collega's die andere dual sim MTK6589 toestellen hebben maar die hebben deze bug niet simpelweg omdat daar android 4.1.2 of lager op staat.
maurits82 schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 00:20:
[...]

Het is trouwens ook in te stellen via settings/meer/mobiele netwerken/3g service/3g inschakelen op uit zetten

[ Voor 9% gewijzigd door jgzxr op 01-10-2013 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op maandag 30 september 2013 @ 20:13:
[...]

Heb wel ooit iets gelezen over IMEI problemen met bepaalde providers aangezien de Chinese telefoons allemaal met een 8 beginnen en dat niet geaccepteerd wordt door sommige providers. Iemand al geprobeerd zijn imei aan te passen naar een niet in gebruik zijnd Nederlands imei nummer?

Misschien het proberen waard.
Volgens mij is er geen probleem met een specifieke provider. Wat er wel eens mis gaat is dat de IMEI wordt gewist na een ROM install. Ik heb trouwens mijn IMEI gevalideerd en alles was prima. Als trouwens 7e een 2 is en 8e nummer een 0, dan komt ie uit china. O-)

Ondertussen lijkt overigens mijn verbinding aardig stabiel via weer andere tip.

In MTK EngineerMode:
Band Mode: alleen EGSM900, DCS1800, WCDMA-IMT-2000.
Network selecting: GSM/WCDMA (auto)

In "Testen" menu, Telefooninformatie:
Voorkeursnetwerktype: GSM auto (PRL)

Overigens kun je bij Telefooninformatie ook weer een menu opvragen en b.v. de Radioband selecteren.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 16:48:
[...]

Hey Krikke zie jij het zitten om initiatief te nemen ivm een klachtenbrief op te maken en te versturen?
Ik zal iets formuleren "in English" en op het forum droppen. Degenen die met hetzelfde probleem zitten kunnen dan een copy/paste doen en doormailen naar Jiayu en de verkoper.

Grtn, Krikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 20:22:
[...]

Ik zal iets formuleren "in English" en op het forum droppen. Degenen die met hetzelfde probleem zitten kunnen dan een copy/paste doen en doormailen naar Jiayu en de verkoper.

Grtn, Krikke.
Heel goed ik mail de link van dit forum al een keer door naar Jiayu Belgie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgende mail is verstuurd naar Jiayu België

Beste,

naar aanleiding van het wegvallen van ontvangst en de 3G problemen bij meerdere Jiayu G4 gebruikers hieronder de link van het forum waar meerdere mensen kampen met dit probleem:

[JiaYu G4] Ervaringen en Discussie

Wij hopen dat jullie met een oplossing voor dit probleem komen want de mensen zijn dit echt beu! Wij veronderstellen wel als we een “Smartphone” kopen bij jullie dat we deze ook kunnen gebruiken om te bellen, en niet altijd moeten afwachten of we wel kunnen bellen of bereikbaar zijn!

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi!!!
Ik hoop dat dit zeeer snel opgelost wordt.
Heb hierdoor al diverse telefoontjes en sms-jes gemist.

Mocht dit niet op zeer korte termijn opgelost worden dan gaat de telefoon weer terug. Ik koop inderdaad een telefoon om bereikbaar te zijn.

grt rmk75

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Alsof jiayu nederland daar iets mee kan...
Het is geen software developer, alleen maar een importeur van jiayu smartphones en handig met het maken van websites om zo een leuk zakcentje te verdienen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt inderdaad, maar wellicht dat hun wat 'druk' kunnen uitoefenen...haha..

Moet toch iets proberen wat dit is gewoon k%$#e

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 19:36:
[...]

Volgens mij is er geen probleem met een specifieke provider. Wat er wel eens mis gaat is dat de IMEI wordt gewist na een ROM install. Ik heb trouwens mijn IMEI gevalideerd en alles was prima. Als trouwens 7e een 2 is en 8e nummer een 0, dan komt ie uit china. O-)

Ondertussen lijkt overigens mijn verbinding aardig stabiel via weer andere tip.

In MTK EngineerMode:
Band Mode: alleen EGSM900, DCS1800, WCDMA-IMT-2000.
Network selecting: GSM/WCDMA (auto)

In "Testen" menu, Telefooninformatie:
Voorkeursnetwerktype: GSM auto (PRL)

Overigens kun je bij Telefooninformatie ook weer een menu opvragen en b.v. de Radioband selecteren.
3g aan of uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar vind ik die MTK engineer mode??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
Google. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ahh, gewoon een app. Thanks!
Dacht dat het iets in de telefoon zelf was..

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om een oplossing te vinden voor het wegvallen van jullie verbinding zal er toch eerst meer bekend moeten weze bij de importeur en Jiayu lijkt mij zo, aangezien er genoeg zijn die helemaal geen problemen ondervinden. Zoals al voorgesteld is het niet handig dat er eerst bij degene met de problemen geïnventariseerd wordt:

- Welke ROM versie er gebruikt wordt of alle waar het probleem zich bij voordoet.
- Source van de rom (bijv. ejiayu.com / Jiayu.es / needrom).
- Bij welke provider het probleem zich voordoet.
- Bij welk SIM slot het probleem zich voordoet.
- Etc.

Het is maar een voorstel om jullie op weg te helpen naar een oplossing, zelf heb ik namelijk deze problemen niet en heb de “normale” zwarte versie van de G4 met 3000mAh accu. Heb wel problemen gehad met ROM’s van jiayu.es daarom gebruik ik nu alleen nog maar officiële ROM’s van ejiayu.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Aan. Geen probleem tot nu toe.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:31

Lightah

Strikes Again

Zoals ook al eerder genoemd probeerde ik ook de CWM te flashen mbv mobileuncle op mijn G4 advanced. Echter enkel een grijs scherm met blurry letters in recovery. CWM flashen via Jiayu.es app is wel gelukt.

Nu ben ik op zoek naar een schone rom die compatible is met de G4 advanced. Hier kan ik echter zeer weinig over vinden. Zijn alle G4 roms compatible met de advanced?

The Unpredictable Striker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaranta
  • Laatst online: 18-12-2024
Bij mij vast de telefoon na bijv. Een pop up van whatsapp uit! Hij staat dan wel zelf opnieuw op, maar dat doet ie dus iedere keer. Ik dacht dat het aan de batterij lag (30%) maar ook na opladen blijft ie dit houden. Iemand bekend met dit probleem? Of een linkje naar berichten in dit topic hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Amaranta schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 07:42:
Bij mij vast de telefoon na bijv. Een pop up van whatsapp uit! Hij staat dan wel zelf opnieuw op, maar dat doet ie dus iedere keer.
Huh? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:52
lijkt op spellcheck van een telefoon. Met erg klein scherm, anders had ie de fouten wel gezien en gecorrigeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaranta
Nogal Huh, ja. Ik heb nu naar de pop up melding uitgezet...

Overigens zijn er daarna ook apps van de schermen verdwenen. Weeronline, lego starwars en Picsart. :?

[ Voor 21% gewijzigd door Amaranta op 03-10-2013 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Gisteren ook geprobeerd maar bij mij geen geluk :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 16:01:
Om een oplossing te vinden voor het wegvallen van jullie verbinding zal er toch eerst meer bekend moeten weze bij de importeur en Jiayu lijkt mij zo, aangezien er genoeg zijn die helemaal geen problemen ondervinden. Zoals al voorgesteld is het niet handig dat er eerst bij degene met de problemen geïnventariseerd wordt:

- Welke ROM versie er gebruikt wordt of alle waar het probleem zich bij voordoet.
- Source van de rom (bijv. ejiayu.com / Jiayu.es / needrom).
- Bij welke provider het probleem zich voordoet.
- Bij welk SIM slot het probleem zich voordoet.
- Etc.

Het is maar een voorstel om jullie op weg te helpen naar een oplossing, zelf heb ik namelijk deze problemen niet en heb de “normale” zwarte versie van de G4 met 3000mAh accu. Heb wel problemen gehad met ROM’s van jiayu.es daarom gebruik ik nu alleen nog maar officiële ROM’s van ejiayu.com
Draai nu op rom van jiayu.es G4B 20130907-000001 daarvoor op de stock rom en toen had ik deze problemen ook al.

Provider is Mobistar en werk met Sim slot 1 (microsim)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op woensdag 02 oktober 2013 @ 20:11:
[...]

Als je in engineer mode (MTK) naar modem test gaat staat deze bij u ook op None?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaranta
Het uitschakelen van de pop ups van whatsapp leek even een verbetering. Maar het is nu zo dat mijn telefoon uitvalt als ik m na een tijdje op pak en op een melding in het meldingenscherm druk.

Ik heb een beetje een kaart in de zak-gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinky Toy 1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-06 10:52
Hallo allemaal,

Ik heb sinds gisteren mijn G4 Advance in het wit binnen.
Mijn build number is G4HG 20130816-151656.

Helaas heb ik wellicht een maandagochtend exemplaar mbt de bouwkwaliteit.

Aan de linkerkant tussen het witte glas en de zilveren metalen band zit een kier over de hele linkerkant en een iets smallere kier bovenaan.
Linksonder is er dan ook een beetje lightbleed tussen deze witte rand en de zilveren band...

De rechterkant en onderkant sluiten wel naadloos aan.

Hebben meer mensen met een G4 deze kier??

Gr,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie heeft er geen problemen met uitvallende 3g verbinding? Wellicht kan iemand dan vertellen welke rom zij gebruiken.

Vanmorgen laatste nieuwe rom van jiayu.es erop gezet maar nog steeds last van uitvallende 3g verbinding :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:24:
Wie heeft er geen problemen met uitvallende 3g verbinding? Wellicht kan iemand dan vertellen welke rom zij gebruiken.

Vanmorgen laatste nieuwe rom van jiayu.es erop gezet maar nog steeds last van uitvallende 3g verbinding :(
Geen problemen met ROM:

G4GH 20130706-153833

gehaald van http://bbs.ejiayu.com/forum.php dit was de ROM waarmee ze hun niet Turbo telefoons mee verscheepten.

Downloaden update.zip:

http://pan.baidu.com/shar...=3410298620&uk=1544713109

Downloaden Flash files voor gebruik met flashtools:

http://pan.baidu.com/shar...=3409341779&uk=1544713109

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kan ook op de advanced versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 16:43:
Deze kan ook op de advanced versie??
Lijkt me geen probleem, je kan altijd weer een andere rom flashen mocht het niet goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, word doorgelinkt naar een chinese site... heb je wellicht een directe link naar die rom (als ik zo brutaal mag wezen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 17:30:
hmm, word doorgelinkt naar een chinese site... heb je wellicht een directe link naar die rom (als ik zo brutaal mag wezen)
Deze zijn van Jiayu zelf (officieel) dus er is geen andere link. Google chrome doet wonderen (vertalen van Chinees)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 15:24:

Hier ook geen problemen met G4B 20130907-000001 uit de jiayu-app (van jiayu.es).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan heb ik echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen..word er nu echt gek van!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 18:34:
Dan heb ik echt geen idee waar het aan zou kunnen liggen..word er nu echt gek van!
Probeer gewoon eens de gene van jiayu officieel, die van Jiayu.es zijn aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:26:
[...]

Als je in engineer mode (MTK) naar modem test gaat staat deze bij u ook op None?
Nee, op factory.

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 11:24:
[...]

Draai nu op rom van jiayu.es G4B 20130907-000001 daarvoor op de stock rom en toen had ik deze problemen ook al.

Provider is Mobistar en werk met Sim slot 1 (microsim)
Ik draai de ROM van 20130819, heb Proximus als provider, en mijn sim zit in slot 1 ( oorspronkelijk had ik een sim in slot 2 en daar had ik het zelfde probleem)

Grtn, Krikke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand met Tele2 die toevallig ook slot 1 gebruikt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan hier misschien het probleem zijn die van mij staat op none.
Ps heb maandag mail gestuurd naar Jiayu België en wat denkt je nog steeds geen respons :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 09:16:
[...]

Kan hier misschien het probleem zijn die van mij staat op none.
Ps heb maandag mail gestuurd naar Jiayu België en wat denkt je nog steeds geen respons :(
Mijne staat ook op None en geen problemen, dus vrees dat dit niet het probleem is.

Ik heb wel gelezen dat je een andere modem.img kan proberen van een rom die geen problemen heeft.

Deze staat in system/etc/firmware/

Maak eerst even een backup van je eigen modem.img

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:47:
[...]

Mijne staat ook op None en geen problemen, dus vrees dat dit niet het probleem is.

Ik heb wel gelezen dat je een andere modem.img kan proberen van een rom die geen problemen heeft.

Zal de mijne uploaden en de link hier posten.

https://db.tt/d9HWdtMy

Deze moet je met rootexplorer dan overschrijven en de juiste rechten eraan geven. Daarna nog een reboot.
Heb dit gedaan ben benieuwd naar de resultaten hopelijk lukt het ;) alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 11:47:
[...]

Zal de mijne uploaden en de link hier posten.

https://db.tt/d9HWdtMy

Deze moet je met rootexplorer dan overschrijven en de juiste rechten eraan geven. Daarna nog een reboot.
Write en read acces niet vergeten gelijk te zetten aan de huidige, gewoon voor de zekerheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcmxcivr schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:13:
[...]

Write en read acces niet vergeten gelijk te zetten aan de huidige, gewoon voor de zekerheid ;)
Dat bedoel ik met " en de juiste rechten eraan geven" :9

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 22:25:
[...]

Dat bedoel ik met " en de juiste rechten eraan geven" :9
Kan u even zeggen welke permissions er bij u allemaal staan aangevinkt? Ik heb nu aalles aangevinkt :?
Afbeeldingslocatie: http://tinypic.com/view.php?pic=23m9e9f&s=5#.Uk8pJlP5CSo

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alstu:

Afbeeldingslocatie: http://s17.postimg.org/fjyrbqre3/Screenshot_2013_10_04_22_44_47.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks ik hoop echt dat dit lukt ik hou jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09-09 15:49
Oke, ik heb mss een idee voor het 3G probleem.

Dus als ik het goed begrijp is het probleem als volgt: 3G valt weg, of er staat wel dat er 3G verbinding is ook al is het niet waar. Het kan tijdelijk gefixt worden door de batterij er een minuut uit te halen bij sommigen (sommigen = mijn lief en mensen op internet).

Nu heb ik zelf een G4 die geen 3G probleem heeft, maar mijn lief heeft een G3T gekocht en die heeft ook het probleem. Na wat googelen heb ik trouwens gemerkt dat sommige andere telefoon het ook hebben (soms).

Dus ik heb eens een onderzoekje gedaan om een oplossing te vinden. Laat ik beginnen met te zeggen dat voor elk model van telefoon er kalibratieparameters bepaald worden voor de GSM/WCDMA chip.
Nu heb ik op internet een thread gevonden waar ZOPO een soortgelijk probleem heeft met 3G, en ze hebben een fix vrijgegeven om dit op te lossen. Hun fix is eigenlijk een bestand met nieuwe parameters voor de GSM/WCDMA chip, dat moet worden op de telefoon gezet met de Maui META 3G tool.

Nu heb ik zelf de parameters van mijn G4 met die tool geextract, nu is mijn vraag of iemand (met het 3G probleem) bereid is om de tool te gebruiken om ook zijn parameters te extracten. Dan kunnen we vergelijken of er ergens een verschil op zit.

Indien dat zo is zou je dan mogelijk mijn parameters kunnen gebruiken om 3G te fixen.

Als iemand interesse heeft zal ik de procedure PM'en (nogal moeilijk en veel om hier te plaatsen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 23:58:

Dus als ik het goed begrijp is het probleem als volgt: 3G valt weg, of er staat wel dat er 3G verbinding is ook al is het niet waar. Het kan tijdelijk gefixt worden door de batterij er een minuut uit te halen bij sommigen (sommigen = mijn lief en mensen op internet).

Nu heb ik zelf een G4 die geen 3G probleem heeft, maar mijn lief heeft een G3T gekocht en die heeft ook het probleem. Na wat googelen heb ik trouwens gemerkt dat sommige andere telefoon het ook hebben (soms).

Dus ik heb eens een onderzoekje gedaan om een oplossing te vinden. Laat ik beginnen met te zeggen dat voor elk model van telefoon er kalibratieparameters bepaald worden voor de GSM/WCDMA chip.
Nu heb ik op internet een thread gevonden waar ZOPO een soortgelijk probleem heeft met 3G, en ze hebben een fix vrijgegeven om dit op te lossen. Hun fix is eigenlijk een bestand met nieuwe parameters voor de GSM/WCDMA chip, dat moet worden op de telefoon gezet met de Maui META 3G tool.

Nu heb ik zelf de parameters van mijn G4 met die tool geextract, nu is mijn vraag of iemand (met het 3G probleem) bereid is om de tool te gebruiken om ook zijn parameters te extracten. Dan kunnen we vergelijken of er ergens een verschil op zit.

Indien dat zo is zou je dan mogelijk mijn parameters kunnen gebruiken om 3G te fixen.

Als iemand interesse heeft zal ik de procedure PM'en (nogal moeilijk en veel om hier te plaatsen).
Ik ga eerst even proberen of ik verbetering heb met de modem.img van gomez2010 en als dit geen verbetering geeft wil ik dit gerust uittesten als u mij dit goed uitlegd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met spijt moet ik zeggen dat ik nog steeds problemen heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat maar weten hoe de procedure is dit is het laatste dat ik ga proberen en dan zal het spijtig genoeg een ander toestel worden :( en die............van jiayu België antwoorden ook niet op de gestuurde mail! Top service daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 15:49:
[...]

Laat maar weten hoe de procedure is dit is het laatste dat ik ga proberen en dan zal het spijtig genoeg een ander toestel worden :( en die............van jiayu België antwoorden ook niet op de gestuurde mail! Top service daar!
Ik zal mailen want blijkbaar kan ik je geen PM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 21:44
Ikzelf heb proximus in belgie en gebruik een sim in slot 2. Ik had het probleem dat ik geen 3g of H kon ontvangen, maar wel E en H+. Bovendien had ik last van disconnects op het 3g netwerk.

Ik heb echt al vanalles geprobeerd, tot zelfs aanpassen van boot.inf.

Het uitzetten van PCS1900 en GSM850 in engineeting mode via bandmode deed het trukje voor mij. Mocht ik nog problemen ondervinden, dan laat ik het weten.

Sent from my jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een rare opmerkingen maar het valt mij op als ik het toestel opnieuw opstart en de foutmelding van geen sim in sleuf laat staan (normaal doe ik deze weg) mijn 3G perfect werk mss puur toeval ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Zetten jullie je apn profielen wel goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Laatst online: 10-09 21:44
DaBuzzzzz schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 10:31:
Zetten jullie je apn profielen wel goed?
Ja de apn's staan goed. Heeft volgens mij te maken met de frequenties waarop uitgezonden wordt in belgie door proximus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnbno6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Hallo,
Is deze telefoon geschikt voor een absolute leek op smartphone gebied ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwannoes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-08 21:23

Gwannoes

Solderen moet je leren

bnbno6 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 17:37:
Hallo,
Is deze telefoon geschikt voor een absolute leek op smartphone gebied ?
nee.

Hmmz, hier komt dus m'n sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bnbno6
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-10-2023
Ok

Dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14

Ik wil dit best proberen hoor, heb er een andere rom opgezet, die van Jiayu.es.

Misschien handig om van tevoren even te posten wat ik nu draai.

Modelnummer: JY-G4
Android-versie: 4.2.1
Smalbandversie: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.F2.P1 2013/07/06 11.44
Kernel-versie: 3.4.5
Build-nummer: G4A 20130907-000001

Ik heb een G4 Advanced (32gb,2gb,1.5ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Stemar schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 11:33:
[...]

Ja de apn's staan goed. Heeft volgens mij te maken met de frequenties waarop uitgezonden wordt in belgie door proximus.
Ik heb ook Proximus en ik heb geen probleem met 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Ik heb met mijn 1e G4 af en toe het probleem dat die uitgaat en dan niet meer op wil starten. Je moet dan de batterij er uit en weer in doen, daarna werkt ie weer. Heb de nieuwste rom van jiayu.es daarom genomen en via de jiayu.es app er op gezet. Dat gaat trouwens vlekkeloos.

Daarna de batterij gecalibreerd met battry calibration.

De gsm werkt zoals het nu lijkt zeer goed.

Er is echter 1 probleem en dat is de camera. Eerst maakte deze erg mooie scherpe foto's maar nu niet meer. Ook schijnt het van 13 MP naar 8 MP te zijn gegaan als ik de instellingen zo bekijk. Belichting is ook niet ok, erg overbelicht lijkt het wel.

iemand ervaringen met de camera problemen zoals hierboven omschreven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:08:
[...]

Ik heb ook Proximus en ik heb geen probleem met 3G.
Laat u de foutmeldingsdriehoek met uitroepteken "sleuf 2: geen SIM-kaart gedetecteerd" in de balk bovenaan staan of verwijderd u deze?

Ikzelf heb al 2 dagen geen probleem als ik de foutmeding laat staan misschien puur toeval maar toch wel vreemd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

henkb123 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 21:39:
Ik heb met mijn 1e G4 af en toe het probleem dat die uitgaat en dan niet meer op wil starten. Je moet dan de batterij er uit en weer in doen, daarna werkt ie weer. Heb de nieuwste rom van jiayu.es daarom genomen en via de jiayu.es app er op gezet. Dat gaat trouwens vlekkeloos.

Daarna de batterij gecalibreerd met battry calibration.

De gsm werkt zoals het nu lijkt zeer goed.

Er is echter 1 probleem en dat is de camera. Eerst maakte deze erg mooie scherpe foto's maar nu niet meer. Ook schijnt het van 13 MP naar 8 MP te zijn gegaan als ik de instellingen zo bekijk. Belichting is ook niet ok, erg overbelicht lijkt het wel.

iemand ervaringen met de camera problemen zoals hierboven omschreven?
Dit valt mij ook wel op dat de camera slechter lijkt en overbelicht na de update van Rom 20130907-000001 van jiayu.es :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs55 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 19:49:
[...]

Ik wil dit best proberen hoor, heb er een andere rom opgezet, die van Jiayu.es.

Misschien handig om van tevoren even te posten wat ik nu draai.

Modelnummer: JY-G4
Android-versie: 4.2.1
Smalbandversie: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.F2.P1 2013/07/06 11.44
Kernel-versie: 3.4.5
Build-nummer: G4A 20130907-000001

Ik heb een G4 Advanced (32gb,2gb,1.5ghz)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:06:
[...]

Dit valt mij ook wel op dat de camera slechter lijkt en overbelicht na de update van Rom 20130907-000001 van jiayu.es :(
Kan ik ook beamen. daarbij ;Autofocus in video gaat te keer als een malle en ik heb artifacten als ik op "fine" video kwaliteit film. Had ik met de originele rom niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Verwijderd schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:04:
[...]

Laat u de foutmeldingsdriehoek met uitroepteken "sleuf 2: geen SIM-kaart gedetecteerd" in de balk bovenaan staan of verwijderd u deze?

Ikzelf heb al 2 dagen geen probleem als ik de foutmeding laat staan misschien puur toeval maar toch wel vreemd :)
Ik doe die weg, meer zelf ik heb dat afgezet dat dat daar opkomt. Het zou mij sterk verwonderen als dat er iets mee te maken heeft hoor :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik ben tot nu toe erg optimistisch over de fix die Timd93 en ik nu hebben gebruikt voor mn G4. Tot nu toe tijdens mn busreis geen enkele keer ontvangst-verlies. Mocht ik vanavond nog zo enthousiast zijn dan zal ik samen met Timd93 een uitgebreide, stap-voor-stap, handleiding maken inclusief de bestanden die ervoor nodig zijn.

Tot nu toe, bedankt Tim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

@timd93
Hoe heeft u dat af- (uit-)gezet? Ik kan die optie niet vinden.
Ik haal deze melding altijd weg, als ik er de moeite voor neem. (dus niet altijd). Maakt voor mij geen verschil.

Vreemde is dat ik geen problemen met 3G en E had (switchen, aanlaten/uitlaten) tot voorkort.
Nu ineens wel. Nog steeds met de originele ROM.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@mathijs55

Please do. Want het rare is dat mijn vriendin's witte, zelfde versie nu ook ineens dit probleem heeft.
Vaag gedoe.

Had in het begin toen ik 'em net had zoiets van "hoe kan dat nou bij jullie zo anders/raar zijn."
Maar nu hebben wij het ook.

Edit: LOL. Ben bang dat het wel een awesome phone is, maar niet voor al te lang.
Deze gaat het geen 3 a 4 jaar volhouden.

[ Voor 19% gewijzigd door HMC op 07-10-2013 17:12 . Reden: Ingeving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
HMC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:07:
@timd93
Ik haal deze melding altijd weg, als ik er de moeite voor neem. (dus niet altijd). Maakt voor mij geen verschil.

Vreemde is dat ik geen problemen met 3G en E had (switchen, aanlaten/uitlaten) tot voorkort.
Ja dat kan standaard niet, dat is met GravityBox. Daarmee kan je MediaTek phones wat tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GravityBox is idd echt een geweldige tool voor MTK telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
HMC schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 17:07:
@timd93

Er zijn eigenlijk 2 problemen met 3G:
bij iedereen: slecht switchen tussen 3G en E (opgelost in elke ROM na 20130620, of als je gewoon de nieuwste modem flasht)
bij sommigen: wegvallen signaal of hij toont dat er signaal is maar eig niet (mee bezig om te fixen).

[ Voor 4% gewijzigd door timd93 op 07-10-2013 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 20:46
Ik overweeg een G4 (Advanced) en vroeg me af of iemand ervaring heeft met een upgrade vanuit een Galaxy S2 op de punten:

- Scherm: helderheid, in zonlicht (sgs2 is dramatisch)
- Snelheid UI (sgs2 is wat traag op storage)
- Accuduur (zeer licht gebruik, 2G, wifi/gps/bt normaal uit)?
- GPS ontvangst: is bij sgs2 niet vlot, maar schijnt bij de Mediatek processoren problematisch te zijn?
- Hoe bevalt de camera (sgs2 is wat traag)?
- Afmetingen: G4 is wat groter/zwaarder, maar is dat merkbaar/storend?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
MoonenJH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 11:48:
Ik overweeg een G4 (Advanced) en vroeg me af of iemand ervaring heeft met een upgrade vanuit een Galaxy S2 op de punten:

- Scherm: helderheid, in zonlicht (sgs2 is dramatisch)
- Snelheid UI (sgs2 is wat traag op storage)
- Accuduur (zeer licht gebruik, 2G, wifi/gps/bt normaal uit)?
- GPS ontvangst: is bij sgs2 niet vlot, maar schijnt bij de Mediatek processoren problematisch te zijn?
- Hoe bevalt de camera (sgs2 is wat traag)?
- Afmetingen: G4 is wat groter/zwaarder, maar is dat merkbaar/storend?

Thanks!
Ik had een SGS2 voor ik een G4 kocht.
Scherm weet ik niet zo direct.
Camera was beter op SGS2, GPS zeker ook beter (was trouwens snel op SGS2 bij mij).
Accuduur is waarom ik de G4 heb gekocht. 3 dagen op batt tegenover 18uur bij SGS2.
UI snelheid is ook denk ik wel beter bij de G4.
Qua afmetingen stoort de G4 niet.

Laten we zeggen dat chinese telefoons goed zijn voor mensen die graag wat tweaken aan hun gsm (is altijd nodig bij die chinese). Als je liever hebt dat alles perfect out of the box werkt, zou ik geen chinese kopen.

[ Voor 10% gewijzigd door timd93 op 08-10-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
Thanks! Tweaken is geen probleem, fervent xda-developers bezoeker. :o)

Wat ik me nog afvroeg is of de hogere resolutie en iets groter scherm nou daadwerkelijk iets toevoegt (b.v. bij tekst/websites)? Ik hou van kleine scherpe tekst, heb een SlimRom op mijn sgs2 met standaard dpi van 182 zodat er lekker veel op het scherm past.

Al met al zit ik te dubben of ik niet beter af ben met een wat duurdere 2e hands SGS4 (ca. EUR375)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

2x duurdere, 2de hands SGS4? Really? SGS4 is uiteraard top, maar een maat heeft hem ook, en ik kan niet zeggen dat ik deze zoveel minder vind. Ja, misschien in gamen, maar dat doe ik niet. Voor mij duidelijk. Deze phone is toppie, zeker het scherm. Alleen ben ik er steeds meer van overtuigd dat deze phone het geen 4 jaar gaat uithouden. Maar, wss ook hun filosofie, niemand gebruikt zijn phone 4 jaar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
DaBuzzzzz schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 10:27:
[...]

Kan ik ook beamen. daarbij ;Autofocus in video gaat te keer als een malle en ik heb artifacten als ik op "fine" video kwaliteit film. Had ik met de originele rom niet
Welke Rom heb jij eerst gehad? De orginele waarmee deze werd geleverd of een custom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
MoonenJH schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 15:26:
Thanks! Tweaken is geen probleem, fervent xda-developers bezoeker. :o)

Wat ik me nog afvroeg is of de hogere resolutie en iets groter scherm nou daadwerkelijk iets toevoegt (b.v. bij tekst/websites)? Ik hou van kleine scherpe tekst, heb een SlimRom op mijn sgs2 met standaard dpi van 182 zodat er lekker veel op het scherm past.

Al met al zit ik te dubben of ik niet beter af ben met een wat duurdere 2e hands SGS4 (ca. EUR375)...
Je merkt toch wel het verschil tussen het SGS2 scherm en het 720p scherm van de Jiayu G4, maar of het daarom beter is voor tekst. Ik vond dat al goed op de SGS2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
HMC schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:17:
2x duurdere, 2de hands SGS4? Really? SGS4 is uiteraard top, maar een maat heeft hem ook, en ik kan niet zeggen dat ik deze zoveel minder vind. Ja, misschien in gamen, maar dat doe ik niet. Voor mij duidelijk. Deze phone is toppie, zeker het scherm. Alleen ben ik er steeds meer van overtuigd dat deze phone het geen 4 jaar gaat uithouden. Maar, wss ook hun filosofie, niemand gebruikt zijn phone 4 jaar meer.
Alleen jammer van de GPS en de niet verlichte toetsen vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

GPS is een bummer ja, zeker. Geprobeerd, en werkt niet goed. Maar om eerlijk te zijn, heb ik GPS niet nodig, en ik gebruikte hem op mijn vorige phone ook nauwelijks (heb geen auto).

Ik vind het juist op mijn zwarte juist wel tof dat er geen LEDje achter zit. Ik kan ze (inmiddels) moeiteloos vinden, en het blijft gewoon altijd zo'n mooie strakke, zwarte, solide doos.
Op de witte van de vriendin zijn de "knoppen" wel goed te zien, zelfs als minder licht (ze zijn beetje reflecterend).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
HMC schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:39:
GPS is een bummer ja, zeker. Geprobeerd, en werkt niet goed. Maar om eerlijk te zijn, heb ik GPS niet nodig, en ik gebruikte hem op mijn vorige phone ook nauwelijks (heb geen auto).

Ik vind het juist op mijn zwarte juist wel tof dat er geen LEDje achter zit. Ik kan ze (inmiddels) moeiteloos vinden, en het blijft gewoon altijd zo'n mooie strakke, zwarte, solide doos.
Op de witte van de vriendin zijn de "knoppen" wel goed te zien, zelfs als minder licht (ze zijn beetje reflecterend).
Ja ik vind ze nu ook wel moeiteloos, dus dat valt wel nog mee. GPS gebruik ik wel soms om te fietsen of wandelen ofzo. Het gaat wel goed eenmaal er een fix is (maar dat duurt soms lang).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik heb zelfs nog nooit een fix gehad zonder die "wifi/network helps" ook in te schakelen.

Mag ik (slechts uit interesse) vragen waarom u een GPS voor wandelen gebruikt?
Ik vraag me af waarvoor. De afstand?

(Een serieuze vraag, echt)

Edit@timd93: OK, dank voor de reactie. Voor de afstand wel handig inderdaad.

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 08-10-2013 17:53 . Reden: Vraag beantwoord ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
HMC schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:48:
Ik heb zelfs nog nooit een fix gehad zonder die "wifi/network helps" ook in te schakelen.

Mag ik (slechts uit interesse) vragen waarom u een GPS voor wandelen gebruikt?
Ik vraag me af waarvoor. De afstand?

(Een serieuze vraag, echt)
Om bv de weg te vinden in de stad, of met Runkeeper voor de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Ik krijg altijd redelijk snel een gps fix zolang ik
Maar een agps reset doe in de app gps test (via settings)

Greets
timd93 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 17:49:
[...]

Om bv de weg te vinden in de stad, of met Runkeeper voor de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
HMC schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 16:17:
2x duurdere, 2de hands SGS4? Really? SGS4 is uiteraard top, maar een maat heeft hem ook, en ik kan niet zeggen dat ik deze zoveel minder vind.
Ik zou de Advanced nemen en die is in NL ook ca. 280, dus dat is 100 verschil met een (weliswaar 2e hands) SGS4. Uiteraard nog een andere prijsklasse, maar op een aantal punten toch ook een stuk beter/completer, en heeft natuurlijk een veel grotere (XDA) community.

Maar als ik alles zo lees begin ik me af te vragen of de G4 eigenlijk wel voldoende upgrade is voor mijn SGS2, aangezien mijn enige echt belangrijke klacht daarvan is dat hij zo beroerd af te lezen is in zonlicht. Maar als lichte gebruiker (alleen 2G) ben ik ook wel een beetje een accu-freak en wet uit mijn sgs2 ook 2-3 dagen te persen met 2000mAh accu, dus dan moet 3000 nog een stuk schelen!

Het goede nieuws is dat een vriend binnen een paar dagen een G4 Advanced binnenkrijgt, dus dan weet ik het zeker. :)

[ Voor 19% gewijzigd door iisworks op 08-10-2013 19:25 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Nog even een update wat betreft de verbindings/3G problemen. Timd93 en ik zijn er nog steeds mee aan het testen. Tot nu toe wel wat resultaten geboekt maar nog niet stabiel genoeg. Morgen weer een "field test" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs55 schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:16:
Nog even een update wat betreft de verbindings/3G problemen. Timd93 en ik zijn er nog steeds mee aan het testen. Tot nu toe wel wat resultaten geboekt maar nog niet stabiel genoeg. Morgen weer een "field test" ;)
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze week ook net mijn Jiayu G4 Advanced Black mogen ontvangen. (2GB / 32 GB / 3000mAh). Eindelijk leverbaar. € 243,- betaald op Spemall, twee weekjes later binnen.

Voor de twijfelaars m.b.t. de GPS: Ik gebruik de GPS voor de TomTom en dat werkt in ieder geval prima. Er is snel genoeg een fix en tijdens het rijden heb ik nog geen problemen met het updaten van de locatie gezien.

Verbindigsproblematiek: Gisteren (de eerste dag) gezien dat op SIM1 de verbinding een paar keer wegviel (ik gebruik 2 sims). De network selection mode m.b.v. Mobile Uncle Tools omgezet en daarna geen wegvallende verbinding gezien. Wel vind ik dat er vrij vaak van HSDPA terug wordt geschakeld naar 3G of zelfs GPRS. Ik zit wel in een vrij ongunstige omgeving. Ik ben benieuwd waar Timd93 en mathijs55 mee komen.

Edit: HSDPA en 3G omgewisseld. 8)7

Wat betreft de batterij indicator: Daar is wel een kleine issue mee, maar niet echt major. Ik heb na ontvangst de telefoon helemaal 100% opgeladen en daarna gebruikt tot hij helemaal leeg was en de telefoon uitschakelde. Daarna helemaal opgeladen tot 100% m.b.v. een degelijke lader terwijl de telefoon uit was. Na ongeveer 4 uur was de telefoon weer vol en heb ik hem weer ingeschakeld. De batterij gaf toen echter nog steeds 1% aan. Blijkbaar wordt de ladingsgraad niet bijgewerkt als de telefoon uit is tijdens het laden!
Toen terwijl de telefoon aan was nogmaals de lader eraan om hem weer op 100% te krijgen, dat was natuurlijk binnen een half uurtje klaar. Vervolgens de telefoon gebruikt. Daarbij zag ik de batterij indicator snel teruglopen. Laten we zeggen al tot 90% in de eerste 10 minuten en binnen het half uur zat ik onder de 80%. Aan het einde van de dag is de indicator blijven handen op 14% en heeft het daar een paar uur tijdens intensief gebruik op volgehouden. Toen opeens doorgezakt naar 2% en daar de hele nacht op blijven staan. Met andere woorden: De curve is volledig fucked-up op het moment. Geen zorgen, dat komt waarschijnlijk wel weer goed met één à twee keer volledig opladen. Ik ga in ieder geval niet de battery stats wissen. Ik denk niet dat dat nodig gaat zijn.
Conclusie: Niet laden met uitgeschakelde telefoon.

Verder een hele fijne telefoon. Enorm responsive. Fijn groot geheugen. Hij ziet nu volgestampt met een paar flinke apps zoals TomTom en ik zit nog niet op de heflt. Geweldig scherm en dual sim is erg goed geïmplementeerd. Camera is ook erg goed.

Grootste nadeel: Geen Cyanogenmod te krijgen. Wat rare chinese apps die ik liever kwijt ben, maar omflashen heb ik geen zin in zolang er verder geen problemen zijn en ik veel verhalen lees over problemen met de camera na het flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timd93
Verwijderd schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:50:
Ik heb deze week ook net mijn Jiayu G4 Advanced Black mogen ontvangen. (2GB / 32 GB / 3000mAh). Eindelijk leverbaar. € 243,- betaald op Spemall, twee weekjes later binnen.

Voor de twijfelaars m.b.t. de GPS: Ik gebruik de GPS voor de TomTom en dat werkt in ieder geval prima. Er is snel genoeg een fix en tijdens het rijden heb ik nog geen problemen met het updaten van de locatie gezien.

Verbindigsproblematiek: Gisteren (de eerste dag) gezien dat op SIM1 de verbinding een paar keer wegviel (ik gebruik 2 sims). De network selection mode m.b.v. Mobile Uncle Tools omgezet en daarna geen wegvallende verbinding gezien. Wel vind ik dat er vrij vaak van 3G terug wordt geschakeld naar HSDPA of zelfs GPRS. Ik zit wel in een vrij ongunstige omgeving. Ik ben benieuwd waar Timd93 en mathijs55 mee komen.

Wat betreft de batterij indicator: Daar is wel een kleine issue mee, maar niet echt major. Ik heb na ontvangst de telefoon helemaal 100% opgeladen en daarna gebruikt tot hij helemaal leeg was en de telefoon uitschakelde. Daarna helemaal opgeladen tot 100% m.b.v. een degelijke lader terwijl de telefoon uit was. Na ongeveer 4 uur was de telefoon weer vol en heb ik hem weer ingeschakeld. De batterij gaf toen echter nog steeds 1% aan. Blijkbaar wordt de ladingsgraad niet bijgewerkt als de telefoon uit is tijdens het laden!
Toen terwijl de telefoon aan was nogmaals de lader eraan om hem weer op 100% te krijgen, dat was natuurlijk binnen een half uurtje klaar. Vervolgens de telefoon gebruikt. Daarbij zag ik de batterij indicator snel teruglopen. Laten we zeggen al tot 90% in de eerste 10 minuten en binnen het half uur zat ik onder de 80%. Aan het einde van de dag is de indicator blijven handen op 14% en heeft het daar een paar uur tijdens intensief gebruik op volgehouden. Toen opeens doorgezakt naar 2% en daar de hele nacht op blijven staan. Met andere woorden: De curve is volledig fucked-up op het moment. Geen zorgen, dat komt waarschijnlijk wel weer goed met één à twee keer volledig opladen. Ik ga in ieder geval niet de battery stats wissen. Ik denk niet dat dat nodig gaat zijn.
Conclusie: Niet laden met uitgeschakelde telefoon.

Verder een hele fijne telefoon. Enorm responsive. Fijn groot geheugen. Hij ziet nu volgestampt met een paar flinke apps zoals TomTom en ik zit nog niet op de heflt. Geweldig scherm en dual sim is erg goed geïmplementeerd. Camera is ook erg goed.

Grootste nadeel: Geen Cyanogenmod te krijgen. Wat rare chinese apps die ik liever kwijt ben, maar omflashen heb ik geen zin in zolang er verder geen problemen zijn en ik veel verhalen lees over problemen met de camera na het flashen.
Je zegt dat je van 3G terugschakelt naar HSDPA, maar dat is toch juist sneller dan 3G?
En ja de batterij issue heb ik ook, dat zal iets zijn met de chip op batterij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
@Bakkei HSDPA is een soort 3G+.. Dus dan schakelt hij op ipv naar beneden..

Wat betreft batterij indicator ik heb zelf gemerkt dat dat na verloop van tijd vanzelf beter wordt..

Chinese apps kan je verwijderen door uninstaller pro te installeren vanuit de play store :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs55 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:57:
Chinese apps kan je verwijderen door uninstaller pro te installeren vanuit de play store :)
Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timd93 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:56:
Je zegt dat je van 3G terugschakelt naar HSDPA, maar dat is toch juist sneller dan 3G?
mathijs55 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 10:57:
@Bakkei HSDPA is een soort 3G+.. Dus dan schakelt hij op ipv naar beneden..
Foutje, bedankt. Post ge-edit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kreeg net alleen nog maar GPRS verbinding. Ik heb met Mobile Uncletools in EngineerMode Network Selecting weer terug gezet op GSM/WCDMA (WCDMA preffered) en accuut weer 3G. Ben benieuwd of dat nu zo blijft. Maar iets is inderdaad niet helemaal lekker in de netwerkselectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
Bij mij zit m'n usb los en laad hij niet meer goed op.
hebben andere dit ook? Is dit een kwaaltje?
Pagina: 1 ... 22 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen