@mathijs55
De waarschuwing ( in het spaans

) die op de jiayu.es app en site staat heb ik via google translate ontcijfert

.
Het komt er eigenlijk op neer dat alles wat je op je toestel hebt staan gewist wordt.
dus ook de 26GB partitie.
Indien gewenst kan je hier dan ook beter een backup maken.
Wat ik verder ook nog gedaan had was via clockworkmod een complete backup vh toestel te maken zodat ik altijd terug kan naar het moment voor de update.
Let er dan wel op dat je een micro sd kaart in het toestel hebt met voldoende ruimte om de backup op te zetten en dat deze backup niet zomaar gebruikt kan worden om je apps enz terug te zetten.
Dit is puur een moment opname van alles wat erop staat en kan dan alleen zo terug gezet worden incl android versie.
Er staat dat je de Tethering421 en init.d na de update ( dus bij de 1e boot) rechten tot je root moet geven.
Hierna moet je minimaal 1 minuut wachten en dan een reboot doen.
Na de reboot zou je de melding van beschadigt geheugen moeten krijgen en dat deze geformatteerd moet worden (let op deze melding krijg je soms pas na 2 of 3 keer opnieuw opstarten, bij mij was 2x voldoende).
Het formateren moet je dan ook uitvoeren en hier wordt dan ook de indeling verandert.
Bij mij is het telefoongeheugen nu 2,5GB ipv 1,48GB en de totale ruimte is nu geen 26GB maar 25GB.
Op zich vind ik dit wel fijn, heb nu meer ruimte voor m'n apps.
Ram blijft overigens gewoon 2GB zoals het al was maar dat lijkt me logisch.
Verder zit er een goed werkend swipe toetsenbord bij en functioneert alles naar behoren.
De chinese apps staan er dan niet meer op en er zijn nog wat meer tweaks die wel aardig zijn.
Het bluetooth probleem wordt hier niet mee opgelost maar zoals ik al zij is dat eerder een android 4.2.1 bug en als je geen bluetooth carkit gebruikt of de bellende kaart altijd op GSM ipv 3G zet heb je er geen last van.
Succes

mathijs55 schreef op maandag 30 september 2013 @ 10:21:
[...]
Ik heb zelf ook net een Jiayu G4 Advanced binnen en ben ook aardig tevreden, wil hem desondanks toch updaten naar de versie van Jiayu.es. De versie die jij gebruikt geeft op de download-pagina een waarschuwing over het geheugen... Kan je mij vertellen hoe jij daarmee bent omgegaan? Mijn G4A geeft nu inderdaad 1,48GB ruimte. Wat geeft de jouwe nu aan?