Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Toen ik mijn (oude) USB kabel er in het begin inplugde, dan ging het inderdaad soms van "toetoetoetoetoe...". (met laadsymbooltje aan-uit-aan-uit)
En de kabel die erbij geleverd werd ging er zelfs moeilijk in.
Alles rekt na een tijdje, en nu geen problemen meer.

[ Voor 3% gewijzigd door HMC op 09-10-2013 15:18 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:11
maurits82 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:44:
Bij mij zit m'n usb los en laad hij niet meer goed op.
hebben andere dit ook? Is dit een kwaaltje?
Heb het al opgelost en weet al waarom.
Drukte de laadkabel hard tegen het dashboard in m'n auto.
Heb hem ff uit elkaar geschroeft, weer vast gesoldeerd (klemmetjes). ... zit beter vast dan ooit! :)

eigen foutje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-09 18:32
maurits82 schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 22:49:
[...]

Heb het al opgelost en weet al waarom.
Drukte de laadkabel hard tegen het dashboard in m'n auto.
Heb hem ff uit elkaar geschroeft, weer vast gesoldeerd (klemmetjes). ... zit beter vast dan ooit! :)

eigen foutje!
Mooi!, fijn om te horen dat zo'n probleem voor de tweaker zelf is op te lossen (mocht ik het ooit tegenkomen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al iemand een oplossing voor de slechte camera met de laatste rom van jiayu.es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Geen idee wat er met mijn batterij aan de hand is, maar ik heb sinds een dag of 3 een vreselijke battery drain. Eerst ging de telefoon gemakkelijk 3 dagen mee, nu is in een dag leeg, en ik gebruik hem bijna niet.
De Rom die ik gebruik is 20130720-000003. De rom staat er al een tijdje op, en nu sinds een dag of 3 is ie aan het spoken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10-09 21:44
tumbadora schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 18:25:
Geen idee wat er met mijn batterij aan de hand is, maar ik heb sinds een dag of 3 een vreselijke battery drain. Eerst ging de telefoon gemakkelijk 3 dagen mee, nu is in een dag leeg, en ik gebruik hem bijna niet.
De Rom die ik gebruik is 20130720-000003. De rom staat er al een tijdje op, en nu sinds een dag of 3 is ie aan het spoken
Stop je steeds alle apps af? Gewoon naar home gaan sluit je app niet af maar laat hem draaien op de achtrrgrond. In settings kan je bij baterij zien wat stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
nee ik stop de apps niet. ik weet dat je kan zien wat je verbruik is, maar het is niet anders dan toen ik er nog geen last van had. Ik gebruik de telefoon amper, dus staat eigenlijk alleen maar op standby.
Ik kan natuurlijk wel weer een nieuwe rom flashen, maar ik doe het liever niet. Bij mijn vorige telefoon Galaxy S, bleef ik flashen zodat ik op een gegeven moment er om de paar dagen weer een nieuwe rom op had. Ik had gehoopt dat het met deze telefoon niet hoefde.
Stemar schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 20:34:
[...]

Stop je steeds alle apps af? Gewoon naar home gaan sluit je app niet af maar laat hem draaien op de achtrrgrond. In settings kan je bij baterij zien wat stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
tumbadora schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 22:01:
nee ik stop de apps niet. ik weet dat je kan zien wat je verbruik is, maar het is niet anders dan toen ik er nog geen last van had. Ik gebruik de telefoon amper, dus staat eigenlijk alleen maar op standby.
Ik kan natuurlijk wel weer een nieuwe rom flashen, maar ik doe het liever niet. Bij mijn vorige telefoon Galaxy S, bleef ik flashen zodat ik op een gegeven moment er om de paar dagen weer een nieuwe rom op had. Ik had gehoopt dat het met deze telefoon niet hoefde.
[...]
Als je op de home-knop blijft duwen (de knop in het midden onderaan), dan komt er een lijst met alle apps die nog open staan. Deze kan je stoppen door ze van links naar rechts(of omgekeerd) weg te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Ok bedankt , wist ik nog niet.
Ik heb er nu trouwens een andere batterij in gedaan, en zit op 85% na 9 en een half uur.
Stemar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:35:
[...]

Als je op de home-knop blijft duwen (de knop in het midden onderaan), dan komt er een lijst met alle apps die nog open staan. Deze kan je stoppen door ze van links naar rechts(of omgekeerd) weg te vegen.

[ Voor 11% gewijzigd door tumbadora op 11-10-2013 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stemar schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 07:35:
[...]

Dit zijn niet de apps die nog open staan (actief zijn), dit zijn de apps die je recent gebruikt hebt .

(een soort snelstartmenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
Ja klopt,
Je moet naar de task manager gaan om te kijken wat open staat
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 08:03:
[...]

Dit zijn niet de apps die nog open staan (actief zijn), dit zijn de apps die je recent gebruikt hebt .

(een soort snelstartmenu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 16:15:
Al iemand een oplossing voor de slechte camera met de laatste rom van jiayu.es?
Hopelijk komt er snel een nieuwe rom via jiayu.es met een betere camera fix :)

Ps: draai nu op 20130907-000001 met in "Engineer mode MTK" "bandmode" de functie "PCS1900" en "GSM850" uitgeschakeld en "netwerk selection" op GSM/WCDMA (auto) en heb al paar dagen geen problemen meer met wegvallen van verbinding >:) ook wel effe bijzeggen dat ik de foutmelding "Sleuf 2 geen SIM kaart gededecteerd gewoon laat staan.

Alles werkt nu goed bij mij alleen is de camera met deze Rom echt slecht (roze schijn en overbelicht) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
Wat een gedoe, sinds het begin heb ik een wit vlekje op het scherm. Op zich prima nergens last van maar nu begint het vlekje langzaam te groeien en ik heb af en toe last van ghost touches. Binnenkort maar naar het service center toe van de verkoper, gelukkig niet in China gekocht. Hopen dat hij snel terug is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
Is er een verschil tussen flashen via pc & een nieuwe rom installeren via recovery?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgpb
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 17-11-2024
Sinds twee weken heb ik een Jiayu G4 bacis met een grote accu. Fijne telefoon. Redelijk snelle en accurate GPS, Antutu +/- 13000, daar geen problemen mee. Ik heb wel een probleem met de vodafonekaart (grote Sim) waar ik geen 3g mee ontvang. Ik heb in de instellingen de juiste gegegevens (hieronder) ingesteld. Ben er mee langs de vodafonewinkel hier om de hoek geweest, geen oplossing. Zij belde 1300, wat niet werkte.
Iemand een oplossing?

"
Naam Vodafone Internet
APN live.vodafone.nl (voor zakelijk is dit: office.vodafone.nl)
Proxy leeg
Poort leeg
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone
Mobiele landcode MCC 204
Mobiele netwerkcode MNC 04
Verificatietype PAP
Type toegangspunt internet"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Laatst online: 09-09 15:53
Verwijderd schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:54:
[...]

Hopelijk komt er snel een nieuwe rom via jiayu.es met een betere camera fix :)

Ps: draai nu op 20130907-000001 met in "Engineer mode MTK" "bandmode" de functie "PCS1900" en "GSM850" uitgeschakeld en "netwerk selection" op GSM/WCDMA (auto) en heb al paar dagen geen problemen meer met wegvallen van verbinding >:) ook wel effe bijzeggen dat ik de foutmelding "Sleuf 2 geen SIM kaart gededecteerd gewoon laat staan.

Alles werkt nu goed bij mij alleen is de camera met deze Rom echt slecht (roze schijn en overbelicht) :(
Dat met die camera ervaar ik ook. De instellingen van de camera geven ook 8 megapixel aan. De G4 van mijn dochter geeft 13 megapixel weer, fotos zijn ook beter. Zij draait de veel eerdere 620 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar maanden tevreden de Jiayu G4 te gebruiken krijg ik nu steeds een melding met " SD-kaart voorbereiden". Iemand dit al voorgehad en een oplossing gevonden? Ik heb de SD-kaart al meermaals opnieuw geplaatst en gekuist maar dit doet niets.
Op trilprofiel krijg ik dus steeds trillingen door deze melding, heel irritant, weet iemand misschien hoe ik de trilling voor deze melding kan uitzetten? alles op stil is ook geen optie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Heeft iemand ervaring met het uitgaan van de gsm? Hij gaat uit maar het rode ledlampje brand wel. De gsm wil dan niet meer met de aan/uit knop aan. Niet als je kort drukt maar ook niet als je lang ingedrukt houd.

Enige oplossing is dan de batterij er uit halen. Dan werkt ie weer, soms een weekje, soms een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:12
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 21:50:
[...]

Ik ben ook tevreden met de GPS, Heb flink gemountainbiked in Frankrijk afgelopen weken en de foon logt en tracked loepzuiver ook in bebost gebied. Fix duurt even en je hebt wel agps nodig en dat is een beetje duur met buitenlands gebruik maar ik ben afgezien van de afbladderende zwarte verf van de bezel rand heel tevreden. (hier heb ik $15 compensatie voor gekregen en dat betekent voor mij dat de foon €165 netto heeft gekost. Ik zit op rom 0820 en die bevalt afgezien van de artifacten die ik bij videoopnames krijg maar ik heb 2 weken niets gelezen en misschien is er inmiddels een oplossing voor.
afijn, dus....
Mijn zwarte Jiayu G4 begint ook al - na amper 2 weken - lak te verliezen ... Kwam die compensatie rechtstreeks van Jiayu, of heb je hiervoor gewoon de verkoper aangesproken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe zit dat nou met die twee verschillende accu's? ik las in de review van de note 3 dat de Jiayu G4 vaak het beste uit de test komt wat batterijprestaties betreft. ik neem aan dat in deze test(s) het om de 3000mAh-versie gaat (?). kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
BeArt schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 16:42:
[...]

Mijn zwarte Jiayu G4 begint ook al - na amper 2 weken - lak te verliezen ... Kwam die compensatie rechtstreeks van Jiayu, of heb je hiervoor gewoon de verkoper aangesproken?
Bij mijn telefoon had ik ook al snel dat de lak losliet bij de hoeken. Ik had een nog een zwarte autolak stift en nu zie je er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Ik heb de verkoper aangesproken en deze gaf dit als compensatie. Jaiyu belgie heeft een service partner en deze gaat originele parts krijgen. Hiermee kun je binnenkort iig reparaties aan de foon in Belgie laten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Ik heb nog steeds een probleem met mijn Jiayu G4.
Ik heb alleen een simpel 100 min/sms bundel van Tele2, maar ikben er dus achter gekomen dat ik in het buitenland helemaal geen bereik heb.

Hoe kan ik in het buitenland wel een telefoonsignaal krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Staat roaming misschien uitgeschakeld?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrrRon
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-12-2024
ivo001 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:27:
Ik heb alleen een simpel 100 min/sms bundel van Tele2, maar ikben er dus achter gekomen dat ik in het buitenland helemaal geen bereik heb.

Vertel je telefoon dat je in het buitenland bent!

Als je in het buitenland aankomt, moet je je telefoon uitzetten. Zet je telefoon dan weer aan en toets een 1 in voor de normale pincode (bijvoorbeeld als je pincode 3303 is toets dan 13303). Zo weet je telefoon dat deze in het buitenland is.

Maar let op!! Wanneer je een Rode simkaart van na 23 juli hebt hoef je niets te doen!

Sommige toestellen hanteren andere instellingen voor het gebruik van mobiel internet in het buitenland dan in Nederland. In onze handige toestelhulp kun je zien wat de instellingen voor je toestel zijn om in het buitenland te kunnen internetten op je mobiel.
Dan zal het moeten werken.

"Soylent Green is people!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
Hoe zijn jullie ervaringen met het gorillaglass? Ik heb mijn telefoon zonder hoesje vaak in mijn broekzak, en heb nu een screenprotector erop geplakt. Is dat met gorillaglass ook nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Gorilla glass op deze phone (mijn eerste GG) is goed, zeer goed. Heb meer last van schade op de "metalen" rand, en nog helemaal NIKS op mijn scherm.

Zonder protector uiteraard.
Android phones kan je toch niet verkopen naderhand, en ik vind het mooier zonder sticker erop.
Maar nogmaals, nog 0,0 schade aan scherm.

Een leuke:
https://www.youtube.com/watch?v=eNNCQI14c_o

[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 14-10-2013 14:55 . Reden: URL ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
HMC schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 14:53:
Gorilla glass op deze phone (mijn eerste GG) is goed, zeer goed. Heb meer last van schade op de "metalen" rand, en nog helemaal NIKS op mijn scherm.

Zonder protector uiteraard.
Android phones kan je toch niet verkopen naderhand, en ik vind het mooier zonder sticker erop.
Maar nogmaals, nog 0,0 schade aan scherm.

Een leuke:
https://www.youtube.com/watch?v=eNNCQI14c_o
Ik kende het filmpje al, is wel leuk. Maar als je de telefoon laat vallen beschadig je wel de zwarte lak.
In het filmpje is het een metaalkleurige rand. Ik had hem ook laten vallen op een laminaatvloer, en gelijk de hoek beschadigd. Maar met een zwarte autolak stift weer bij gewerkt en je ziet er niets meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
idem, in mn zak, soms ook met losgeld of een sleutel. Geen krasje te bekennen, muv de zwarte bezelrand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Tumba:
Ja, het is een early model in dat videootje.
Maar ik moet wel zeggen, dat bij mij de lak op de rand zelfs nog niet beschadigd is, er zitten gewoon 2 deukjes in. Zal wel zacht metaal zijn.
Je bericht over de stift had ik eerder (en heb ik nu weer, int geval dat) in t hart gesloten :p
De stift ligt klaar.

Ik heb 'em gelukkig nog niet laten vallen.
Cross fingers. Ik ben zuinig op mijn super mooie black box.

[ Voor 14% gewijzigd door HMC op 14-10-2013 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
die stift? gewoon een hoogglans zwarte motip autolak stift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zwarte Edding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ah ok, maar dat houdt toch geen dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
DaBuzzzzz schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:25:
ah ok, maar dat houdt toch geen dag?
Ik heb een autolak stift van dupli color.Dus geen zwarte edding. Dit wordt gebruikt om kleine beschadigingen op auto,s bij te werken. Blijft goed zitten hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door tumbadora op 14-10-2013 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Edding bij je houden? Ik maakte eigenlijk maar een grapje. Ik heb zelf namelijk nog geen lakschade, zelfs met de deukjes. De verf er afkrijgen is me nog niet gelukt, zelfs als ik de deukjes schraap met nagels.

Deze phone blijft een leuk experiment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
tumbadora schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 16:28:
[...]

Ik heb een autolak stift van dupli color.Dus geen zwarte edding. Dit wordt gebruikt om kleine beschadigingen op auto,s bij te werken. Blijft goed zitten hoor.
dat dus, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
GrrRon schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

[...]

Dan zal het moeten werken.
Dat met die 1 zal ik de volgende keer proberen!
TD-er schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 11:48:
Staat roaming misschien uitgeschakeld?
Roaming kost geld zonder 3G toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

adgpb schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 12:21:
Sinds twee weken heb ik een Jiayu G4 bacis met een grote accu. Fijne telefoon. Redelijk snelle en accurate GPS, Antutu +/- 13000, daar geen problemen mee. Ik heb wel een probleem met de vodafonekaart (grote Sim) waar ik geen 3g mee ontvang. Ik heb in de instellingen de juiste gegegevens (hieronder) ingesteld. Ben er mee langs de vodafonewinkel hier om de hoek geweest, geen oplossing. Zij belde 1300, wat niet werkte.
Iemand een oplossing?

"
Naam Vodafone Internet
APN live.vodafone.nl (voor zakelijk is dit: office.vodafone.nl)
Proxy leeg
Poort leeg
Gebruikersnaam vodafone
Wachtwoord vodafone
Mobiele landcode MCC 204
Mobiele netwerkcode MNC 04
Verificatietype PAP
Type toegangspunt internet"
Het grote simkaart slot in deze dual telefoons ondersteund vaak geen 3g, maar alleen 2g ;)
Vraag eens een micro simkaart aan! En kijk of dat wel werkt, denk het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlizzjeffrey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 13:54
Ik heb een jiayu g4 basic en bij mij is linksonder het glas een stukje kapot, weetniet hoe dit opeens komt maar het is alsof er linksonder ongeveer een hoekje van 3 mm dwarsdoorsnede is afgebroken.
Het is gelukkig ver weg van het scherm en ook nog redelijk ver van de back buton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ivo001 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 00:51:
[...]

Roaming kost geld zonder 3G toch?
'Roaming' is dat je verbinding kunt maken met een netwerk wat niet van je eigen provider is. In 't buitenland is dat vaak gewoon de enige manier en in NL is dat voor sommige providers de enige manier om te verbinden (zoals Telfort).
3G is gewoon een manier hoe je verbinding maakt. Zowel voor spraak als data. Zo krijg ik soms op mijn Jiayu toestel wel eens de melding dat het telefoongesprek via 3G niet mogelijk is en dat het via "..." (weet de precieze term niet meer) gaat.
Daarnaast kun je je data-verbinding aan en uitzetten. Vaak is dat in 't buitenland zeker niet onverstandig, omdat "buitenlands dataverkeer" nogal prijzig kan zijn.
Hetzelfde geldt voor telefoneren trouwens, maar dat is vaak wat makkelijker te beperken (gewoon niet bellen).

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:01:
[...]

Het grote simkaart slot in deze dual telefoons ondersteund vaak geen 3g, maar alleen 2g ;)
Ik heb sinds een paar dagen de advanced en heb mijn 'grote' simkaart erin gedaan en werkt perfect! Overigens kan ik hem wel micro maken, want hij is al voorgedrukt. (simyo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 02:01:
[...]
Kan iemand een keer in de startpost opnemen dat dit verhaal niet opgaat voor de G4? Als je de instellingen goed hebt staan (dus 3G/video calling toewijzen aan de juiste SIM-kaart) werkt 3G en HSDPA prima op allebei de simkaarten.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stemar
marcieking schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:30:
[...]

Kan iemand een keer in de startpost opnemen dat dit verhaal niet opgaat voor de G4? Als je de instellingen goed hebt staan (dus 3G/video calling toewijzen aan de juiste SIM-kaart) werkt 3G en HSDPA prima op allebei de simkaarten.
Bij mij werkt 3g noch bij de grote, noch bij de kleine. EDGE en HSPA+ werken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgpb
Ik heb dit topic redelijk goed doorgelezen, maar heb niet gevonden hoe ik 3G kan toewijzen. Ik heb maar één simkaart (een grote). Zou je kunnen schrijven waar ik dat in de instellingen kan vinden? Tnx bij voorbaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Onder Instellingen -> SIM-Beheer bij Gegevensverbinding je simkaart/telefoonnummer selecteren.

Vervolgens bij Instellingen -> Meer... -> Mobiele Netwerken -> 3G-service -> 3G inschakelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-09 23:07
adgpb schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:03:
[...]

Ik heb dit topic redelijk goed doorgelezen, maar heb niet gevonden hoe ik 3G kan toewijzen. Ik heb maar één simkaart (een grote). Zou je kunnen schrijven waar ik dat in de instellingen kan vinden? Tnx bij voorbaat!
Bij de instellingen misschien?!

Instellingen > simbeheer
en 'meer' > mobiele netwerken onder 'datagebruik'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
TD-er schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 06:47:
[...]

'Roaming' is dat je verbinding kunt maken met een netwerk wat niet van je eigen provider is. In 't buitenland is dat vaak gewoon de enige manier en in NL is dat voor sommige providers de enige manier om te verbinden (zoals Telfort).
3G is gewoon een manier hoe je verbinding maakt. Zowel voor spraak als data. Zo krijg ik soms op mijn Jiayu toestel wel eens de melding dat het telefoongesprek via 3G niet mogelijk is en dat het via "..." (weet de precieze term niet meer) gaat.
Daarnaast kun je je data-verbinding aan en uitzetten. Vaak is dat in 't buitenland zeker niet onverstandig, omdat "buitenlands dataverkeer" nogal prijzig kan zijn.
Hetzelfde geldt voor telefoneren trouwens, maar dat is vaak wat makkelijker te beperken (gewoon niet bellen).
Toen ik een keulen was had ik tijdelijk roaming aan gezet,maar kon nog steeds niet bellen.

Maar als roaming aan staat zou je dus moeten kunnen bellen/sms (tegen een prijs).?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adgpb
Ha mathijs55 en dutchgio,

Inderdaad, daar ben ik (ook) terecht gekomen. Helaas geen resultaat.

Instellingen > Meer > Mobiele netwerken > Namen toegangspunten (APN's) > daar de vodafonegegevens ingevuld.
Instellingen > Sim beheer >a Sim-gegevens voor de sim. Daar telefoonnumer ingevuld (maar dat zal alleen een naam zijn. >b Gegevensverbinding. Daar alleen een keuze tussen uit en het toegangspunt

Nu staat er ingesteld:
Instellingen > Meer > Mobiele netwerken > Gegevensverbinding 'Vodafone NL'
> 3G service 'GSM-/UMTS automatisch'
> Namen toegangspunten (vodafone instellingen ingevuld)
> Mobiele providers > zowel Vodafone 2G als 3G geprobeerd.

Geen 3G bereik, wat ik met mijn oude HTC binnen 3 seconden hier heb.

Ik mail zo ook de helpdesk van vodafone aan, kijken wat zij zeggen.

I.i.g. tnx voor het meedenken.

update: op het forum van vodafone de volgende (werkende) oplossing:

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: leeg laten

Wachtwoord: leeg laten
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Verificatietype: PAP
Type toegangspunt(APN-Type): internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default, supl, mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'

Keer terug naar het beginscherm

Staat je verbinding open? Controleer dit als volgt:

Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Pakketgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben. Het is de bovenste optie)

[ Voor 32% gewijzigd door adgpb op 15-10-2013 12:59 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
ivo001 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:38:
[...]

Toen ik een keulen was had ik tijdelijk roaming aan gezet,maar kon nog steeds niet bellen.

Maar als roaming aan staat zou je dus moeten kunnen bellen/sms (tegen een prijs).?
Nee, het uitstaan van roaming kan een oorzaak zijn waarom je in 't buitenland niet kunt bellen.
Echter er is een aantal redenen waarom dat niet zou werken, dus het aanzetten van roaming alleen hoeft niet ertoe te leiden dat het gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
Met een abonnement van tele2 kan je pas in het buitenland bellen als je twee maandfacturen hebt voldaan.
Dit staat op diverse sites op internet
Misschien dat dit het geval is?
ivo001 schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 10:27:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas een g4 advanced en hen nu een raar probleem: als ik wifi en 3G aan heb dan prefereert 3G! Wifi stopt er dan mee! Wie heeft dit ook meegemaakt :? :? :?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo001
  • Nu online
jgzxr schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 19:06:
Met een abonnement van tele2 kan je pas in het buitenland bellen als je twee maandfacturen hebt voldaan.
Dit staat op diverse sites op internet
Misschien dat dit het geval is?

[...]
Zojuist mijn abbonement verlengd, ik gebruik hem al 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Het ging met een ander toestel wel? Probeert het anders met een andere gsm even sim omwisselen als het kan.
Het kan namelijk vaak ook aan de provider liggen.
Tele 2 heeft ook een periode bellen vanuit het buitenland standaard uit gezet.
ivo001 schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 22:07:
[...]

Zojuist mijn abbonement verlengd, ik gebruik hem al 10 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
adgpb schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 12:42:
update: op het forum van vodafone de volgende (werkende) oplossing:

Ga naar 'Applicaties' -> 'Instellingen' -> 'Draadloos en netwerk' -> 'Mobiele netwerken' -> 'Namen toegangspunten'
Controleer de APN Vodafone NL of druk op de Menu-toets en kies 'Nieuwe APN'
Naam: Vodafone NL
APN: live.vodafone.com
Proxy: leeg laten
Poort: leeg laten
Gebruikersnaam: leeg laten

Wachtwoord: leeg laten
Server: leeg laten
MMSC: http://mmsc.mms.vodafone.nl
MMS proxy: 192.168.251.150
MMS poort: 8799
MCC: 204
MNC: 04
Type toegangspunt(APN-Type): internet + mms (indien je dit handmatig moet invoeren: default, supl, mms)
Druk op de Menu-toets en kies 'Opslaan'

Keer terug naar het beginscherm

Staat je verbinding open? Controleer dit als volgt:

Ga naar Applicaties --> Instellingen --> Draadloos en Netwerk --> Mobiele netwerken
Pakketgegevens gebruiken aanvinken (dit kan per Android versie een andere naam hebben. Het is de bovenste optie)
Bedankt, hierna werkt het idd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
HammerT schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 14:40:
[...]

Bedankt, hierna werkt het idd! :)
zeg ik, altijd eerst je APN goed zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nwanko
  • Laatst online: 07-04-2022
Net m'n Jiayu G4 Advanced binnen. Ik heb een grote SIM in SIM2 gedaan (SIM1 = leeg) maar krijg geen data-verbinding. Enig idee hoe ik dit zou kunnen switchen? Ik lees hier en daar iets dat men denkt dat dit niet mogelijk is via de SIM2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
_nwanko schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 09:53:
Net m'n Jiayu G4 Advanced binnen. Ik heb een grote SIM in SIM2 gedaan (SIM1 = leeg) maar krijg geen data-verbinding. Enig idee hoe ik dit zou kunnen switchen? Ik lees hier en daar iets dat men denkt dat dit niet mogelijk is via de SIM2?
Data werkt ook gewoon op SIM2.
Heb je de APN settings al gecheckt?
Als je laatste paar pagina's van dit topic doorneemt zie je verschillende tips voor je instellingen voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nwanko
Ik gebruik nu:
APN: portalmmm.nl
MMSC: http://mp.mobiel.kpn/mmsc
MMS-poort: 5080
Mobiele landcode: 204
Mobiele netwerkcode: 08

Hoewel dat nog niet werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Al bij sim-beheer de gegevensverbinding op NL KPN gezet?

Ik heb hem nu een week in bezit, en hij bevalt uitstekend! Maar toch vraag ik mij af of er geen makkelijke manier is om de autocorrectie op te bouwen. Ik zit nu bij elk getypt woordje deze handmatig toe te voegen aan het woordenboek. Iemand een idee om in elk geval een goede basis te hebben voor het woordenboek? (zoals gebruikt in whatsapp en sms-berichten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nwanko
Jazeker overal NL KPN ingesteld, opvallend is dat in Mobile Uncle onder > EngineeringMode .> Telephony > Bandmode > SIM2 er enkel GSM modes beschikbaar zijn (dus geen UMTS (incl. WCDMA-xxx)) wat onder SIM1 wel beschikbaar is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
_nwanko schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:04:
Jazeker overal NL KPN ingesteld, opvallend is dat in Mobile Uncle onder > EngineeringMode .> Telephony > Bandmode > SIM2 er enkel GSM modes beschikbaar zijn (dus geen UMTS (incl. WCDMA-xxx)) wat onder SIM1 wel beschikbaar is
Ook onder
1) instellingen --> meer --> mobiele netwerken --> gegevensverbinding ?
en
2) instellingen --> meer --> mobiele netwerken --> 3G service ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _nwanko
matthijsph schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:41:
[...]

Ook onder
1) instellingen --> meer --> mobiele netwerken --> gegevensverbinding ?
en
2) instellingen --> meer --> mobiele netwerken --> 3G service ?
Yo Matthijs, op beide staat NL KPN ingesteld. Netwerk mode op auto (alleen WCDMA werkte ook niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Wat hebben jullie gebruikt om een beetje stock android te krijgen? Ik heb een andere launcher geinstalleerd ( Nova Launcher (of Apex of Holo Launcher HD)) wat me al erg goed bevalt, maar er zijn nog dingen zoals het settings menu en de lelijke kleuren en % in de titel bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik zit op de standaard rom, nog steeds, 0620, en ik ben er blij mee. Heb ook gedacht aan meer naar stock te gaan, na van CM LG P500 gekomen te zijn. In het begin deed het wat knullig aan. Maar er zijn ook leuke dingen, zoals settings van onder naar boveen slepen. ROM veranderen is voor mij op dit moment nog niet echt een optie.
Vreemde is dat die van vriendin wel wat vreemder is. De witte. Is het de kleur? LOL. Of al de apps en games er op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HammerT schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 14:14:
Wat hebben jullie gebruikt om een beetje stock android te krijgen? Ik heb een andere launcher geinstalleerd ( Nova Launcher (of Apex of Holo Launcher HD)) wat me al erg goed bevalt, maar er zijn nog dingen zoals het settings menu en de lelijke kleuren en % in de titel bar.
Gravity box kan je leuke dingen mee doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik volg al een tijdje met veel interesse dit topic, mijn vorige smartphone (samsung galaxy txt, gekozen vanwege het fysieke toetsenbord) is er helaas mee opgehouden en nu ben ik op zoek naar iets nieuws. Daarbij is mijn oog op de G4 gevallen, voornamlijk vanwege de dual sim in combinatie met de rest vd specs.

Nu is mijn vraag, ik ben vrij technisch aangelegd en pak dingen snel op, maar heb nog geen enkele ervaring met custom roms ed. Zou dit voor mij een verstandige keus zijn of kan ik beter verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
Nou, ben ook geen echte novice op technisch gebied maar denk dat iedereen met de jiayu.es app wel een andere rom er op kan krijgen. Mij lukte het iig met die app zonder problemen. echter wees voorzichtig met welke rom je er op zet. Die laatste rom van jiayu.es voor de G4B maakt de camera een stuk slechter hoor.
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:17:
Ik volg al een tijdje met veel interesse dit topic, mijn vorige smartphone (samsung galaxy txt, gekozen vanwege het fysieke toetsenbord) is er helaas mee opgehouden en nu ben ik op zoek naar iets nieuws. Daarbij is mijn oog op de G4 gevallen, voornamlijk vanwege de dual sim in combinatie met de rest vd specs.

Nu is mijn vraag, ik ben vrij technisch aangelegd en pak dingen snel op, maar heb nog geen enkele ervaring met custom roms ed. Zou dit voor mij een verstandige keus zijn of kan ik beter verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Verwijderd schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 00:17:

Ik had zelf nog geen enkele ervaring met Android, altijd op iOS gezeten. Ik vond het allemaal vrij makkelijk werken en zolang je wat leeswerk doet en tutorials volgt kan er vrij weinig mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Verwijderd schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:45:
[...]

Gravity box kan je leuke dingen mee doen.
Werkt dat allemaal zonder problemen op de stock rom? Ik lees dat de ervaring kan verschillen met Gravity Box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
HammerT schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 20:08:
[...]

Werkt dat allemaal zonder problemen op de stock rom? Ik lees dat de ervaring kan verschillen met Gravity Box
Ik gebruik gravitybox al langere tijd op de g4 advanced zonder problemen.
Extra functies zijn zeer handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-07 20:03
Tijdens het flashen heb ik per ongeluk mn interne opslag geformatteerd, en wel op zo'n wijze dat ik deze nu niet meer kan benaderen. Zowel via CWM als via Android zelf zie ik alleen nog mn externe sd kaart. Kort gezegd, ik ben 32 GB kwijt. Iemand enig idee hoe ik deze 'terug' kan formatteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
johan89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:25:
Tijdens het flashen heb ik per ongeluk mn interne opslag geformatteerd, en wel op zo'n wijze dat ik deze nu niet meer kan benaderen. Zowel via CWM als via Android zelf zie ik alleen nog mn externe sd kaart. Kort gezegd, ik ben 32 GB kwijt. Iemand enig idee hoe ik deze 'terug' kan formatteren?
Rom flashen via SP Flashtool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
dutchgio schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:35:
[...]

Rom flashen via SP Flashtool.
Al gedaan. Heb ook geformat via SP, ook niet geholpen. Ik ben bang dat ik na 3,5 jaar android nu toch iets heb gedaan wat ik niet opgelost krijg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Weet niet precies hoe dat onder Android gaat, maar zou het kunnen dat je de partitie weggegooid hebt?
Geen idee hoe je dat onder Android weer kunt partitioneren, maar wellicht een handige zoekterm om verder te zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
johan89 schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 21:25:
Persoonlijk zou ik de jiayu.es rom installeren ik heb al eerder in deze tread omschreven hoe en daarin formatteert de rom je geheugen opnieuw. Dus even de jiayu app downloaden en dan deze rom installeren

ROM Oficial Jiayu.es 20130907-000001-20130816-151656

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
jgzxr schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 07:09:
[...]

Persoonlijk zou ik de jiayu.es rom installeren ik heb al eerder in deze tread omschreven hoe en daarin formatteert de rom je geheugen opnieuw. Dus even de jiayu app downloaden en dan deze rom installeren

ROM Oficial Jiayu.es 20130907-000001-20130816-151656
Persoonlijk zou ik iets beter lezen.
App installeren als je telefoon niet meer boot? Hoe dan? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
Hij boot nog wel, alleen de data partitie wordt blijkbaar niet gemount. Als ik in een file manager kijk zie ik alleen mn externe SD kaart terug. En nu blijkt dat ik mn IMEI ook kwijt ben, en natuurlijk nooit gebackupt. :)

Spemall al gemaild, die stellen ook voor om stock opnieuw te flashen via SP, maar ik denk niet dat een 11e keer dat doen veel verschil zal maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:04:
Hij boot nog wel, alleen de data partitie wordt blijkbaar niet gemount. Als ik in een file manager kijk zie ik alleen mn externe SD kaart terug. En nu blijkt dat ik mn IMEI ook kwijt ben, en natuurlijk nooit gebackupt. :)

Spemall al gemaild, die stellen ook voor om stock opnieuw te flashen via SP, maar ik denk niet dat een 11e keer dat doen veel verschil zal maken. :P
Maar wat heb je nou precies geformatteerd dan? /system of /data?
Want dat gebeurd tijdens een ROM Installatie ook, waarna de nieuwe rom wordt geinstalleerd op diezelfde partitie, zodat die niet leeg blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:08:
[...]

Maar wat heb je nou precies geformatteerd dan? /system of /data?
Want dat gebeurd tijdens een ROM Installatie ook, waarna de nieuwe rom wordt geinstalleerd op diezelfde partitie, zodat die niet leeg blijft.
Ik heb /system en /data geformatteerd. Ook heb ik een format via SP gedaan. Tijdens één van die dingen heb ik schijnbaar mijn interne partitionering in de war geschopt, waardoor ik nu geen opslag meer terugzie. Ik ben al in staat om €50 euro uit te loven voor degene die de telefoon voor me fixt.

Ach, gelukkig draait mn S1 met een custom rom nog prima, ik heb in elk geval telefoon. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:12:
[...]

Ik heb /system en /data geformatteerd. Ook heb ik een format via SP gedaan. Tijdens één van die dingen heb ik schijnbaar mijn interne partitionering in de war geschopt, waardoor ik nu geen opslag meer terugzie. Ik ben al in staat om €50 euro uit te loven voor degene die de telefoon voor me fixt.

Ach, gelukkig draait mn S1 met een custom rom nog prima, ik heb in elk geval telefoon. :)
En en je flasht wel de juiste rom met SP flashtool, en niet een rom voor bijvoorbeeld de advanced?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
Ik heb de advanced, maar verrek, daar zeg je wat! De Jiayu app, of jiayu.es, waar kan ik het beste deze weghalen? En hoe kan ik zien dat deze specifiek voor de Advanced is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:19:
Ik heb de advanced, maar verrek, daar zeg je wat! De Jiayu app, of jiayu.es, waar kan ik het beste deze weghalen? En hoe kan ik zien dat deze specifiek voor de Advanced is?
Ik vermoed dat hij deze bedoelde:
Google Play: Jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
Ik heb intussen de laatste firmware voor de advanced geflashed (ROM Oficial Jiayu.es 20130907-000001-20130816-151656), en ik heb iets van interne opslag terug. Helaas is het maar 1,29 GB. Ik ben iets verder, maar dus nog niet klaar. :)

Het flashen van deze rom heeft er wel voor gezorgd dat ik weer mn oude IMEI heb! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 09:49:
Ik heb intussen de laatste firmware voor de advanced geflashed (ROM Oficial Jiayu.es 20130907-000001-20130816-151656), en ik heb iets van interne opslag terug. Helaas is het maar 1,29 GB. Ik ben iets verder, maar dus nog niet klaar. :)

Het flashen van deze rom heeft er wel voor gezorgd dat ik weer mn oude IMEI heb! :D
Instellingen > opslagruimte> telefoongeheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
En nu pakt hij Telfort weer niet, IMEI weer f*cked I guess.

Als ik bij telefoongeheugen kijk staat daar 'Totale ruimte 2,50GB). Verder kan ik daar niet zoveel volgens mij. Ik denk dat ik deze toch maar ga terugsturen naar Spemall, mits zij het voor een redelijke vergoeding kunnen fixen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 11:01:
En nu pakt hij Telfort weer niet, IMEI weer f*cked I guess.

Als ik bij telefoongeheugen kijk staat daar 'Totale ruimte 2,50GB). Verder kan ik daar niet zoveel volgens mij. Ik denk dat ik deze toch maar ga terugsturen naar Spemall, mits zij het voor een redelijke vergoeding kunnen fixen...
2,5GB is precies de beschikbare hoeveelheid geheugen van de Basic variant. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar misschien heb je toch een verkeerde ROM geflasht zoals hierboven ook al werd opgemerkt?
Als het goed is heb jij de G4A. Je kunt hiervoor van de site van jiayu.es een geschikte ROM downloaden.
Heb je al geprobeerd een van deze ROMs te installeren via CWM in plaats van de SP flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
matthijsph schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:28:
[...]

2,5GB is precies de beschikbare hoeveelheid geheugen van de Basic variant. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar misschien heb je toch een verkeerde ROM geflasht zoals hierboven ook al werd opgemerkt?
Als het goed is heb jij de G4A. Je kunt hiervoor van de site van jiayu.es een geschikte ROM downloaden.
Heb je al geprobeerd een van deze ROMs te installeren via CWM in plaats van de SP flashtool?
Ten eerste bedankt voor het meedenken, zonder GoT had ik gisteren al opgegeven. Ik heb de bovenste drie ROM's van jiayu.es al geflasht, zowel via SP als CWM. Ik blijf mijn beperkte opslag houden. Ik dacht dat ik mijn IMEI gefixed had, maar na een nieuwe flash is dat ook weer non-working. Even met mn slimme hoofd niet aan gedacht om een backup te maken via MTK tools.

Intussen ook contact gehad met Spemall. Zij willen het fixen, verwachte kosten $38, maar dan moet ik nog twee keer shipping betalen. Dat wordt dus dure hobby.

Ik heb het nog een keer geprobeerd, met de *Rom Oficial 20130816-151656 G4A* van jiayu.es. Tijdens het flashen geeft SP Flash de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fUiUABf.jpg

Dit is als ik flash via firmware-upgrade. Vanuit download flashen geeft SP aan dat ik firmware upgrade moet doen. Nog mensen met ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Welke versie van de SP Flash tool gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 16:43
Maybe dat deze werkt http://bbs.ejiayu.com/for...&filter=typeid&typeid=156
je kan het altijd proberen :) Versie 26-Sep
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:01:
[...]

Ten eerste bedankt voor het meedenken, zonder GoT had ik gisteren al opgegeven. Ik heb de bovenste drie ROM's van jiayu.es al geflasht, zowel via SP als CWM. Ik blijf mijn beperkte opslag houden. Ik dacht dat ik mijn IMEI gefixed had, maar na een nieuwe flash is dat ook weer non-working. Even met mn slimme hoofd niet aan gedacht om een backup te maken via MTK tools.

Intussen ook contact gehad met Spemall. Zij willen het fixen, verwachte kosten $38, maar dan moet ik nog twee keer shipping betalen. Dat wordt dus dure hobby.

Ik heb het nog een keer geprobeerd, met de *Rom Oficial 20130816-151656 G4A* van jiayu.es. Tijdens het flashen geeft SP Flash de volgende melding:

[afbeelding]

Dit is als ik flash via firmware-upgrade. Vanuit download flashen geeft SP aan dat ik firmware upgrade moet doen. Nog mensen met ideeën?

[ Voor 7% gewijzigd door Andrew1988 op 21-10-2013 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
mathijs55 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:14:
Welke versie van de SP Flash tool gebruik je?
SP_Flash_Tool_v3.1316.0.150
Kom ik op een algemene link uit, waar doelde je precies op?

[ Voor 48% gewijzigd door johan89 op 21-10-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Volgens mij moet dit hem ook zijn http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g4h/ maar volgens mij is het alleen voor de basic :F
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:15:
[...]

SP_Flash_Tool_v3.1316.0.150

[...]

Kom ik op een algemene link uit, waar doelde je precies op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik had zelf ook wat problemen met de geheugen/imei.

Wat ik uiteindelijk heb gebruikt is:
Deze versie van SP Flash Tool:
http://www.jiayu.es/www.j...ENTAS/ROMFlashTool137.zip

Deze rom:
http://www.jiayu.es/desar...00001-20130816-151656.zip

Met bijbehorend scatter.txt bestand.

Deze tutorial gevolgd:
https://mega.co.nz/#!WYk1..._a1BvZjthZ2fcA7sR7vicYSGY

Alleen bij stap 5 heb ik op download geklikt ipv upgrade. Om er op die manier zeker van te zijn dat alles echt leeg was.

[ Voor 12% gewijzigd door Mathijs14 op 21-10-2013 13:22 . Reden: te vroeg op verstuur geklikt :') ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Ik gebruik in sim 2 lebara maar er staat een R bij de signaal weet iemand wat dat betekend??? ik krijg het ook niet weg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
Andrew1988 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:24:
Ik gebruik in sim 2 lebara maar er staat een R bij de signaal weet iemand wat dat betekend??? ik krijg het ook niet weg 8)7
Roaming, omdat je op het KPN netwerk zit. Alleen even in de gaten houden als je naar het buitenland gaat, verder geen zorgen om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Andrew1988 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:24:
Roaming (binnenland in dit geval). Komt wel vaker voor bij virtuele providers.
Dacht dat het wel te ''fixen'' is door een lijstje met provider nummers aan te passen maar hoe dat exact moet/zit weet ik niet.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
Is het mogelijk om dat uit te krijgen ??? anders trek ik de simkaart wel uit als ik in de vliegtuig zit :P
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:25:
[...]

Roaming, omdat je op het KPN netwerk zit. Alleen even in de gaten houden als je naar het buitenland gaat, verder geen zorgen om maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andrew1988
ic _/-\o_ ja laat dan maar zitten O-)
RobertowNL schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:26:
[...]

Roaming (binnenland in dit geval). Komt wel vaker voor bij virtuele providers.
Dacht dat het wel te ''fixen'' is door een lijstje met provider nummers aan te passen maar hoe dat exact moet/zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

RobertowNL

For your gear!

Andrew1988 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:27:
Is het mogelijk om dat uit te krijgen ??? anders trek ik de simkaart wel uit als ik in de vliegtuig zit :P

[...]
Google Play: Roaming Control
There is an app for that.
Zijn vast ook apps die het zelfde gratis doen ;)

[ Voor 5% gewijzigd door RobertowNL op 21-10-2013 13:31 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Of met Gravitybox/xPosed, haal je gewoon dat R logo samen met roaming meldingen weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
dutchgio schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:32:
Of met Gravitybox/xPosed, haal je gewoon dat R logo samen met roaming meldingen weg..
Zodra de mijne weer 'werkt', ga ik ook naar GravityBox kijken, zitten toch wel wat dingen in die ik mis vanuit de custom ROM's op mn vorige toestellen. Volumeknop lang ingedrukt houden voor volgende nummer, geniaal!
Pagina: 1 ... 23 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen