Het heeft een heel hoog customizable-gehalte, en veel functies van bekende android custom roms(cyanogen) en ik waardeer het dan ook heel erg..johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:33:
[...]
Zodra de mijne weer 'werkt', ga ik ook naar GravityBox kijken, zitten toch wel wat dingen in die ik mis vanuit de custom ROM's op mn vorige toestellen. Volumeknop lang ingedrukt houden voor volgende nummer, geniaal!
Ik kom er niet uit, ik blijf op 2,5 GB intern zitten, wat en hoe ik ook flash. Iemand interesse om het te doen tegen een kleine vergoeding? PM me dan even.
Heb je al een oplossing gevonden voor dit probleem?_nwanko schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:44:
[...]
Yo Matthijs, op beide staat NL KPN ingesteld. Netwerk mode op auto (alleen WCDMA werkte ook niet)
Ik las een artikel en moest er weer aan denken...
Ik heb 3G op SIM2 zien werken op een toestel dat ik heb ingesteld voor een vriend, dat toestel kwam uit de doos met de '0620' versie denk ik. Heb jij er een custom ROM op gezet? Misschien zit daar een deel van de oplossing?
(Of heb je inmiddels maar gewoon een kleine sim gehaald?)
[ Voor 7% gewijzigd door matthijsph op 21-10-2013 18:02 ]
Heeft ook niet geholpen, allemaal al geprobeerd. Ik heb de moed opgegeven, ik denk dat ik gewoon een nieuwe laat bezorgen en even zien wat ik met die oude doe.mathijs55 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 13:21:
Ik had zelf ook wat problemen met de geheugen/imei.
Wat ik uiteindelijk heb gebruikt is:
Deze versie van SP Flash Tool:
http://www.jiayu.es/www.j...ENTAS/ROMFlashTool137.zip
Deze rom:
http://www.jiayu.es/desar...00001-20130816-151656.zip
Met bijbehorend scatter.txt bestand.
Deze tutorial gevolgd:
https://mega.co.nz/#!WYk1..._a1BvZjthZ2fcA7sR7vicYSGY
Alleen bij stap 5 heb ik op download geklikt ipv upgrade. Om er op die manier zeker van te zijn dat alles echt leeg was.
Je hebt het misschien al geprobeerd, maar ik wilde de mogelijkheid toch nog ff opperen...johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:10:
[...]
Heeft ook niet geholpen, allemaal al geprobeerd. Ik heb de moed opgegeven, ik denk dat ik gewoon een nieuwe laat bezorgen en even zien wat ik met die oude doe.
Heb je ook al geprobeerd in CWM je SD kaart opnieuw te partitioneren?
Boot naar recovery --> advanced --> partition sdcard --> daarna krijg je een aantal opties voor grootte van de partitie.
Alle suggesties zijn uiteraard welkom. Ook al geprobeerd. En toen kwam ik er achter dat dat over je externe sd kaart gaat. Oftewel, ik ben mn Titanium Backup map ook nog kwijtgeraakt gisteren.matthijsph schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:28:
[...]
Je hebt het misschien al geprobeerd, maar ik wilde de mogelijkheid toch nog ff opperen...
Heb je ook al geprobeerd in CWM je SD kaart opnieuw te partitioneren?
Boot naar recovery --> advanced --> partition sdcard --> daarna krijg je een aantal opties voor grootte van de partitie.
Dat is maf, bij mij gaat dat namelijk over de interne sdcard.johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 18:35:
[...]
Alle suggesties zijn uiteraard welkom. Ook al geprobeerd. En toen kwam ik er achter dat dat over je externe sd kaart gaat. Oftewel, ik ben mn Titanium Backup map ook nog kwijtgeraakt gisteren.
Geprobeerd zonder sd kaart er in, maar levert niets op. Ik heb bijna het gevoel dat dit een supportthreadje voor mij wordt.matthijsph schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:00:
[...]
Dat is maf, bij mij gaat dat namelijk over de interne sdcard.
edit: voor de liefhebber: V&A aangeboden: Jiayu G4 Advanced (2GB, 32GB) Zwart. Ik heb een nieuwe besteld intussen, takin' my losses.
edit2: ik heb net een mail gehad van Spemall. Ik moet de shipping naar China en terug betalen, en verder de onderdelen. Als er geen onderdelen vervangen hoeven te worden kost het mij dus in totaal zo'n €40 euro om de telefoon te fixen. Die gaat richting China dus.
[ Voor 49% gewijzigd door johan89 op 22-10-2013 11:12 ]
hey johan89
je kunt ook informeren bij info@ledaine.be. Daar heb ik een nieuw lcd-scherm en een digitizer/touchscreen besteld voor een G3. Ik kon het toestel ook door hun laten repareren maar vond het leuker om het zelf te doen. Onderdelen stonden nergens in een webshop o.i.d. maar na enig heen en weer ge-email heb ik toch de onderdelen gekregen.
Het is de support van jiayumobile.be.
je kunt ook informeren bij info@ledaine.be. Daar heb ik een nieuw lcd-scherm en een digitizer/touchscreen besteld voor een G3. Ik kon het toestel ook door hun laten repareren maar vond het leuker om het zelf te doen. Onderdelen stonden nergens in een webshop o.i.d. maar na enig heen en weer ge-email heb ik toch de onderdelen gekregen.
johan89 schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 20:18:
[...]
Geprobeerd zonder sd kaart er in, maar levert niets op. Ik heb bijna het gevoel dat dit een supportthreadje voor mij wordt.
edit: voor de liefhebber: V&A aangeboden: Jiayu G4 Advanced (2GB, 32GB) Zwart. Ik heb een nieuwe besteld intussen, takin' my losses.
edit2: ik heb net een mail gehad van Spemall. Ik moet de shipping naar China en terug betalen, en verder de onderdelen. Als er geen onderdelen vervangen hoeven te worden kost het mij dus in totaal zo'n €40 euro om de telefoon te fixen. Die gaat richting China dus.Nog tips m.b.t. de verzending? Ik zit nu naar PostNL te kijken, dat kost mij zo'n €25.
BaseMan12O4 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:41:
hey johan89
[...]

zijn prima lui! en helpen je als het kan
Heb ze gecontact. Moet (uiteraard) wel betalen, even gevraagd wat het ongeveer moet kosten. Mocht het goedkoper zijn dan heen en weer naar China, dan wordt dit denk ik mn oplossing. Met bijkomend voordeel dat het ook nog sneller is waarschijnlijk. Bedankt voor de tip.BaseMan12O4 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 09:41:
hey johan89
[...]
Zo te zien heeft jiayu nieuwe roms uitgebracht http://bbs.ejiayu.com/for...&filter=typeid&typeid=156
Changelog:Andrew1988 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:19:
Zo te zien heeft jiayu nieuwe roms uitgebracht http://bbs.ejiayu.com/for...&filter=typeid&typeid=156
Fragmenten software-update punten:
1, de belangrijkste interface en de lock-scherm statusbalk transparant optimalisatie.
2, oplossen van enkele van de touch-screen virtuele knoppen zonder trillingen.
3, een deel van de oplossing voor de oude versie van de software modellen als gevolg van veranderingen 512 MB RAM-geheugen probleem te upgraden.
4, actualisering hardware drivers onderkant tas, gelieve te noteren dat derden ROM ontwikkelaars gesynchroniseerd bodem zak om software compatibiliteit te behouden.
Waarschuwingen, risico-operaties Brush moeten voorzichtig zijn! Borstelen voordat je een back-up van persoonlijke gegevens doen, om verlies van gegevens te verliezen te vermijden.
Download:
Aldus Google Translate
Hoe registreer je voor die site? Ik kom niet voorbij een controle vraag...Andrew1988 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:19:
(hoofdstad van provincie Shaanxi: Xi'an volgens wikipedia, maar dat werkt niet)
Zijn er anderen die dit al gedaan hebben en wel succes hadden?
[ Voor 5% gewijzigd door matthijsph op 25-10-2013 20:51 ]
Maak gewoon even een QQ account aan dat werkt welmatthijsph schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:50:
[...]
Hoe registreer je voor die site? Ik kom niet voorbij een controle vraag...
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
ik heb de nieuwe rom geïnstalleerd
die zwarte balk waar je battery % staat is nu weg
ben benieuwd hoe deze rom is.
Kan je anders een mirror maken van de download? Bij mij stopt de download altijd, en ik vind nog geen mirrors van de files op internet.Andrew1988 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:20:
ik heb de nieuwe rom geïnstalleerddie zwarte balk waar je battery % staat is nu weg
ben benieuwd hoe deze rom is.
ik neem aan de advance versie ? 
timd93 schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 21:31:
[...]
Kan je anders een mirror maken van de download? Bij mij stopt de download altijd, en ik vind nog geen mirrors van de files op internet.
hehe ik heb de advance versie .... dus dat gaat niet werken het downloaden duurde bij mij ook zow een uurtje ... met 50 - 150kb 

Ik heb de nieuwe rom ook op mijn advanced geïnstalleerd. Ben er zeer blij mee, het probleem van bellen via Bluetooth met vervormd geluid is verholpen.
Nu hoef ik mijn 3g internet sim niet meer op 2g te zetten in de auto.
Er zit wel een flink irritante kalender bij in het Chinees, heb deze meteen aangepast naar de gewone Google agenda.
heb de installatie rom zo aangepast dat die deze mee installeert. Ik zal hem vanavond op needrom zetten(wel alleen bij de advanced gedaan)
Nu hoef ik mijn 3g internet sim niet meer op 2g te zetten in de auto.
Er zit wel een flink irritante kalender bij in het Chinees, heb deze meteen aangepast naar de gewone Google agenda.
heb de installatie rom zo aangepast dat die deze mee installeert. Ik zal hem vanavond op needrom zetten(wel alleen bij de advanced gedaan)
Ps het antwoord op de vraag is 佳域matthijsph schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 20:50:
[...]
Hoe registreer je voor die site? Ik kom niet voorbij een controle vraag...
Even deze twee Chinese tekens kopiëren dan kan je registreren.
Het staat voor de woorden goede domeinnaam
Bij deze dan, hier te downloaden.
Net erop gezet.
http://www.needrom.com/mo...vanced-update-22-10-2013/
Net erop gezet.
http://www.needrom.com/mo...vanced-update-22-10-2013/
Dank!jgzxr schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 22:51:
[...]
Ps het antwoord op de vraag is 佳域
Even deze twee Chinese tekens kopiëren dan kan je registreren.
Het staat voor de woorden goede domeinnaam
Hier de links naar Baidu voor de G4L versie(s):
Staalborstel drive en software tools: http://pan.baidu.com/shar...=3407273650&uk=1680007479
staalborstel pakket: http://pan.baidu.com/shar...=3664045738&uk=1680007479
card borstel pakket: http://pan.baidu.com/shar...=3665582243&uk=1680007479
Kan iemand die de nieuwe Jiayu rom op een G4 standard geflashed heeft opzoeken wat de kernel versie is in deze rom?
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik die nieuwe rom op mijn Jiayu G4 Advanced kan zetten?
Bij voorbaat dank voor de uitleg!
[ Voor 0% gewijzigd door mrdigitalis op 27-10-2013 13:18 . Reden: correctie ]
De goede rom downloaden en deze manual downloaden https://mega.co.nz/#!WYk1..._a1BvZjthZ2fcA7sR7vicYSGY 

mrdigitalis schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 13:02:
Kan iemand mij in lekentaal uitleggen hoe ik die nieuwe rom op mijn Jiayu G4 Advanced kan zetten?
Verwijderd
hallo,
ik ben nieuw op dit forum en heb zelf ook al een tijdje een jiayu G4B
ik las hier en daar wel eens wat over een update maar scheelde me niet zo veel
maar nu ben ik er toch wel aardig benieuwd naar ik heb nu de laatste update van jiayu.es gedownload maar hoe moet ik hem nu op mn telefoon zettten?
Gr. robin
(import-forum)
ik ben nieuw op dit forum en heb zelf ook al een tijdje een jiayu G4B
ik las hier en daar wel eens wat over een update maar scheelde me niet zo veel
maar nu ben ik er toch wel aardig benieuwd naar ik heb nu de laatste update van jiayu.es gedownload maar hoe moet ik hem nu op mn telefoon zettten?
Gr. robin
(import-forum)
Verwijderd
Hello all. I have got a 4G basic and had a lot of problems with getting a fix for GPS. None of the instructions I found here did the job.
But now I found this instruction on YouTube - YouTube: Jiayu G3 G4 GPS fix. For me its solved. I thought let's share it.
Success
But now I found this instruction on YouTube - YouTube: Jiayu G3 G4 GPS fix. For me its solved. I thought let's share it.
Success
Hallo,
Aangezien mijn gio het langzamerhand aan het begeven is en kuren krijgt wil ik een nieuwe mobiel kopen en zit al een tijdje naar de G4 Advanced te kijken.
Zoals de specs eruit zien ben ik helemaal tevreden maar ik wil graag weten of er nog problemen met die mobiel zijn. Heb al veel gelezen over de GPS, maar geeft de mobiel verder problemen of is het gewoon een goede telefoon?
Ik las trouwens ook over de S1. Die heeft mijn aandacht ook wel getrokken maar kvind het erg onduidelijk of die nou al uit is of nog uit moet komen want op sommige sites staat die tekoop maar anderen zeggen weer dat het ergens in 2014 word. Weet iemand hoe het precies met de S1 zit? En welke mobiel zouden jullie aanraden, de G4 advanced of de S1 kwa prestaties enz. De specs van beide mobielen spreken me erg aan dus daarin maakt het mij niet veel uit.
En zit er veel prijsverschil tussen die 2?
Groetjes
Aangezien mijn gio het langzamerhand aan het begeven is en kuren krijgt wil ik een nieuwe mobiel kopen en zit al een tijdje naar de G4 Advanced te kijken.
Zoals de specs eruit zien ben ik helemaal tevreden maar ik wil graag weten of er nog problemen met die mobiel zijn. Heb al veel gelezen over de GPS, maar geeft de mobiel verder problemen of is het gewoon een goede telefoon?
Ik las trouwens ook over de S1. Die heeft mijn aandacht ook wel getrokken maar kvind het erg onduidelijk of die nou al uit is of nog uit moet komen want op sommige sites staat die tekoop maar anderen zeggen weer dat het ergens in 2014 word. Weet iemand hoe het precies met de S1 zit? En welke mobiel zouden jullie aanraden, de G4 advanced of de S1 kwa prestaties enz. De specs van beide mobielen spreken me erg aan dus daarin maakt het mij niet veel uit.
En zit er veel prijsverschil tussen die 2?
Groetjes
Ik heb sinds deze week de G4 Advanced 2/32gb en voor mij werkt alles naar behoren, gps werkt ook perfect. Enkel de batterij heeft wat kuren zoals een plotse drop van 40% naar 15% in slechts enkele minuten. Blijkbaar komt dit wel vaker voor.
Nu had ik ook een vraag:
Mag je de gsm opladen met een andere usb stroom adapter. De originele is 1000mah en ik heb hier nog ene liggen van mijn Nexus 7 die 2000mah levert. Hierbij zou ik de laadtijd aanzienlijk kunnen verkorten, of doe ik dit best niet? Kan ik hiermee de telefoon of batterij beschadigen?
Grtz
Nu had ik ook een vraag:
Mag je de gsm opladen met een andere usb stroom adapter. De originele is 1000mah en ik heb hier nog ene liggen van mijn Nexus 7 die 2000mah levert. Hierbij zou ik de laadtijd aanzienlijk kunnen verkorten, of doe ik dit best niet? Kan ik hiermee de telefoon of batterij beschadigen?
Grtz
Waarschijnlijk is je telefoon daarin toch wel wat begrensd, om oververhitting te voorkomen.
Dus of het de oplaadtijd verkort zou ik niet zo snel kunnen bevestigen..
Veilig is het wel, misschien zelfs wel veiliger.
De meegeleverde adapter en kabel van de chinese telefoons zijn namelijk nogal brak, dus als je die gebruikt zou ik zeker overgaan op je nexus7-lader.
Dus of het de oplaadtijd verkort zou ik niet zo snel kunnen bevestigen..
Veilig is het wel, misschien zelfs wel veiliger.
De meegeleverde adapter en kabel van de chinese telefoons zijn namelijk nogal brak, dus als je die gebruikt zou ik zeker overgaan op je nexus7-lader.
Batterij drops heb ik ook maar doet eigenlijk niks af aan de duur ervan normaal twee dagen zolang ik niet intensief gebruik.
ik gebruik ook een zwaardere adapter maar heb de meegeleverde ook vaak gebruikt en dat maakt geen verschil.
Heb je nog iets speciaals voor de gps gedaan zodat hij goed werkt?
ik gebruik ook een zwaardere adapter maar heb de meegeleverde ook vaak gebruikt en dat maakt geen verschil.
Optic schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:47:
Ik heb sinds deze week de G4 Advanced 2/32gb en voor mij werkt alles naar behoren, gps werkt ook perfect. Enkel de batterij heeft wat kuren zoals een plotse drop van 40% naar 15% in slechts enkele minuten. Blijkbaar komt dit wel vaker voor.
Nu had ik ook een vraag:
Grtz
Ik heb nix gedaan, ik gebruik men GSM met een Mobistar standaard simkaart in slot 2 . Gsm gewoon gestart en alles werkte metteen zoals het hoort. Nergens geen speciale instellingen gemaakt voor data of netwerk. Gewoon plug and play. De rom die er op staat is G4HG 20130816-151656. Deze ga ik er nog wel een tijd op laten staan aangezien ik geen problemen heb hiermee. Vandaag ook Gravitybox geinstalleerd en met deze mod heb ik geen custom rom nodig. Alles die ik wil zit daarin 
jgzxr schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:07:
Batterij drops heb ik ook maar doet eigenlijk niks af aan de duur ervan normaal twee dagen zolang ik niet intensief gebruik.
[...]
Ik had afgelopen weekend eens getest of ik ook op mijn simkaart kon inloggen door een 1 voor mijn pincode in te toetsen, dit werkte. Toen heb ik mijn telefoon weer opnieuw opgestart en mijn normale code zonder een 1 ingetoetst. Werkt ook, echter heb ik nu helemaal geen bereik meer? Hoe moet ik dit oplossen? Ik zit bij Tele2.
Het opslag probleem is inmiddels opgelost. Schijnbaar wordt er bij het installeren van de nieuwste firmware van jiayu.es de partitionering aangepast. Je moet de telefoon opstarten, je hebt dan zo'n 2 GB opslag. Vervolgens rebooten (sommigen moeten dat vaker dan één keer schijnt). Dan krijg je een melding waarop staat dat je opslag beschadigd is, en deze geformatteerd moet wordne. Als dit klaar is heb je vervolgens ongeveer 2,5 GB voor apps en zo'n 26 GB intern (uit mn hoofd). De opslag kwestie is dus beantwoord, misschien ook handig voor andere tweakers hier. Nu nog zien dat ik mn IMEI weer werkend krijg. Het is mij eerder gelukt, maar ik heb het zelf schijnbaar ook weer verpest (en vergeten de backup te maken of coursematthijsph schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 12:28:
[...]
2,5GB is precies de beschikbare hoeveelheid geheugen van de Basic variant. Het kan natuurlijk toeval zijn, maar misschien heb je toch een verkeerde ROM geflasht zoals hierboven ook al werd opgemerkt?
Als het goed is heb jij de G4A. Je kunt hiervoor van de site van jiayu.es een geschikte ROM downloaden.
Heb je al geprobeerd een van deze ROMs te installeren via CWM in plaats van de SP flashtool?
Verwijderd
ik heb een Jiayu G4 en mijn gps positie zwalkt zo dat navigatie onmogelijk is.hij valt ook steeds even uit.
ik heb al verscheidene procedures doorlopen maar deze schijnen vooral? gericht te zijn op überhaupt of sneller een fix te krijgen.
wie kan mij helpen de gps nauwkeuriger te maken ?!
please....
het uploaden v mijn epo files mislukt. hoe 'fix' ik dit?
kan het hiermee te maken hebben?
ik heb al verscheidene procedures doorlopen maar deze schijnen vooral? gericht te zijn op überhaupt of sneller een fix te krijgen.
please....
het uploaden v mijn epo files mislukt. hoe 'fix' ik dit?
kan het hiermee te maken hebben?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2013 12:24 ]
pricewatch: Freedom Keychain GPS 2000Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 12:05:
ik heb een G4 en mijn gps positie zwalkt zo dat navigatie onmogelijk is.hij valt ook steeds even uit.
please....
Ik heb die nog, uit de tijd van mn S1, die ook van die beroerde GPS had. Heeft me destijds 20 a 30 euro gekost, ideaal ding. Gebruik em nu zelf ook weer, aanrader. Deze is niet meer leverbaar, maar ik zou zeggen zoek iets vergelijkbaars!
Ik heb een vraagje,
zijn er verschillende types G4 advanced? want ik zie namelijk op de ene site 1.2GHz en op de andere 1.5GHz. Op deze site http://www.pandawill.com/...era-gyroscope-p71208.html
staat er 1.2 GHz maar ik weet dus niet of dat nou klopt of niet.
Wil graag de 1.5GHz versie.
zijn er verschillende types G4 advanced? want ik zie namelijk op de ene site 1.2GHz en op de andere 1.5GHz. Op deze site http://www.pandawill.com/...era-gyroscope-p71208.html
Voor zover ik weet is de Advanced 1,5 GHz (MTK6589T, T staat voor Turbo). De G4B (Basic) heeft de MTK6589.leopard888 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 18:43:
Ik heb een vraagje,
Verwijderd
Helaas wordt de T niet heel consequent gebruikt. Niet op chinese websites, maar ook niet in je telefoon. Bij een 2 GB Ram en een klokfrequentie van 1,5 GHz kan je er vanuit gaan dat het een MTK6589T betreft.johan89 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 19:11:
[...]
Voor zover ik weet is de Advanced 1,5 GHz (MTK6589T, T staat voor Turbo). De G4B (Basic) heeft de MTK6589.
Bij deze mijn CPU-Z info:

Ik heb een vraagje aan degene met een G4 Advanced.
Op welke site hebben jullie de g4 advanced gekocht en hoelang duurt het voor je de mobiel binnen hebt?
Groetjes
Op welke site hebben jullie de g4 advanced gekocht en hoelang duurt het voor je de mobiel binnen hebt?
Groetjes
Daarvoor zit je in het verkeerde topic, zie: [Jiayu G4] Levertijden en prijzenleopard888 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 22:16:
Ik heb een vraagje aan degene met een G4 Advanced.
Groetjes
Maar om je vraag te beantwoorden. jiayunederland.nl -> 5 werkdagen
Iemand intussen al ervaringen het het fixen van de wegvallende verbinding? Spemall geeft aan dat ik de firmware moet updaten naar de 20130816 build, maar daar werd de telefoon mee geleverd. Lijkt me stug dat dat dus gaat helpen. Verder hebben ze geen oplossingen voor mij. Mocht er geen oplossing zijn gaat de telefoon wat mij betreft retour, zo kan ik er natuurlijk niets mee.
Ik heb hier een Jiayu g4T deze heft dus de 1,5ghz processor maar wel 1gb ram. Met welke firmware moet ik deze nu upgraden?
Durf het bijna niet te zeggen, maar het niveau van dit topic is tanende. Lees het hele topic door en gij zult weten.
Prachtige phone, maar wel wat zelf-actie nodig soms. Soms ook niet.
Voor firmware zoek je het maar uit. Zoveel info hier al.
Prachtige phone, maar wel wat zelf-actie nodig soms. Soms ook niet.
Voor firmware zoek je het maar uit. Zoveel info hier al.
Eat the bugs, live in a pod
Zijn er nog mensen met ervaring met de thin (1850mAh) versie bij relatief licht gebruik? Ben een beetje aan het twijfelen, aangezien ik nu een 1300mAh telefoon heb en dat voldoet prima 
EDIT: ik weet dat dit al gevraagd is in dit topic, maar echt een duidelijk antwoord kwam er niet op en dat was ook al een tijdje geleden.
EDIT: ik weet dat dit al gevraagd is in dit topic, maar echt een duidelijk antwoord kwam er niet op en dat was ook al een tijdje geleden.
[ Voor 27% gewijzigd door Thmz159 op 31-10-2013 20:36 ]
Die accu leeft iets meer dan de helft van de tijd die de 3000mAh versie het vol houd, denk je niet?Thmz159 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 20:35:
Zijn er nog mensen met ervaring met de thin (1850mAh) versie bij relatief licht gebruik? Ben een beetje aan het twijfelen, aangezien ik nu een 1300mAh telefoon heb en dat voldoet prima
Aan jou de vraag of dat voldoende is..
Lees ook de test van tweakers:
reviews: Bieden Chinese smartphones meer waar voor je geld?
Vandaag komt m'n 2e G4 3000 1gb versie binnen, de oude had ik de usb stuk gedrukt.
Ik vind het echt een top telefoon maar ivm de gps die ik dagelijks gebruik, toch maar een Nexus 5 besteld.
Ik moet helaas bij betalen, maar PM als je interesse hebt om hem over te nemen!
Ik krijg hem vandaag binnen met bijbetalen, dat verlies neem ik zelf wel.
Ik zet hem ook nog ff op V&A
Ik vind het echt een top telefoon maar ivm de gps die ik dagelijks gebruik, toch maar een Nexus 5 besteld.
Ik moet helaas bij betalen, maar PM als je interesse hebt om hem over te nemen!
Ik krijg hem vandaag binnen met bijbetalen, dat verlies neem ik zelf wel.
Ik zet hem ook nog ff op V&A
Die GPS is top, ik heb er na zoveel ROMs nog steeds geen probleem mee, met de laatste oktober ROM van Jiayu.ES zelfs een vlotte fix in de auto.. Ik blijf denken dat er verschillende hardware revisies zijn of zelfs nep G4's Het verschil per toestel is daar te groot voor toch?
Ik zoek al een tijdje (niet onwijs intensief) naar een verklaring waarom er voor de Basic 1800mAh en 3000 verschillende ROMs zijn. Ik snap dat niet.
Die van de 1800 is namelijk meer dan een maand nieuwer dan die van de 3000.
Heb zelf nog geen zin gehad om naar .es ROMs te switchen.
Las er niet altijd de beste dingen over, hier, maar ook elders.
Altijd wel iets mis.
Blijf liever op "officiele" ROMs.
Maar met al dat Nexus 5 nieuws kriebelt een update'tje wel.
Waarom zouden de zelfde phones met verschillende batterijen, verschillende ROMs nodig hebben?
@daBuzzz:
Dat er fake G4 phones in omloop zijn, heb ik reeds eerder in dit topic aangegeven.
Dat is een feit.
Die van de 1800 is namelijk meer dan een maand nieuwer dan die van de 3000.
Heb zelf nog geen zin gehad om naar .es ROMs te switchen.
Las er niet altijd de beste dingen over, hier, maar ook elders.
Altijd wel iets mis.
Blijf liever op "officiele" ROMs.
Maar met al dat Nexus 5 nieuws kriebelt een update'tje wel.
Waarom zouden de zelfde phones met verschillende batterijen, verschillende ROMs nodig hebben?
@daBuzzz:
Dat er fake G4 phones in omloop zijn, heb ik reeds eerder in dit topic aangegeven.
Dat is een feit.
[ Voor 9% gewijzigd door HMC op 01-11-2013 10:32 ]
De G4 advanced 32GB/4GB zaterdag besteld via Spemall, dinsdag vertrokken uit Hongkong en donderdag al binnen. De eerste indrukken: snel toestel, mooi beeld en strakke looks. De ROM eerst gelaten zoals hij uit doos geleverd werd. Batterij naar 100% geladen en toestel in gebruik genomen.....
Een van de redenen voor de keus van dit toestel was de grote accu van 3000MaH, maar de batterij loopt als een trein leeg. In 6 uur tijd van 100 naar 5%. Nacht op de lader gehad, vanmorgen binnen een uur standby tijd van 100 naar 91%. Toestel eruit, accu eruit en erin, lost probleem niet op. Je ziet de batterij werkelijk teruglopen.
Iemand soortgelijke ervaringen of nog belangrijker: een oplossing?
Een van de redenen voor de keus van dit toestel was de grote accu van 3000MaH, maar de batterij loopt als een trein leeg. In 6 uur tijd van 100 naar 5%. Nacht op de lader gehad, vanmorgen binnen een uur standby tijd van 100 naar 91%. Toestel eruit, accu eruit en erin, lost probleem niet op. Je ziet de batterij werkelijk teruglopen.
Had je de telefoon uit gezet tijdens het laden? Heb in dit topic eens gelezen dat de telefoon dan niet meer goed weet hoe vol hij is geladen.
Bij het eerste laden toestel uit gelaten. Dat zou een verklaring kunnen zijn (als je het toestel idd beter kunt opladen terwijl toestel aan is), ware het niet dat vannacht het toestel standby stond tijdens het laden en batterij nu ook weer snel terug loopt (van 100% om 8 uur naar 71% drie uur later...).
Installeer een app om de wakelocks te bekijken, wellicht bied dat duidelijkheid.
Ook geen apps die er voor zorgen dat de processor constant staat te brullen? BIj zo'n verbruik zou je zeggen dat de processor wel warm moet zijn
Anders opnieuw flashen; moest ik bij mijn Sony die onduidelijke problemen met de batterij had ook (en het hielp).
Ook geen apps die er voor zorgen dat de processor constant staat te brullen? BIj zo'n verbruik zou je zeggen dat de processor wel warm moet zijn
Anders opnieuw flashen; moest ik bij mijn Sony die onduidelijke problemen met de batterij had ook (en het hielp).
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Voor zover ik weet(ik houd dit topic heel regelmatig bij) is de vraag welke firmware versie geschikt is voor de g4t met 1gb ram nog nooit beantworod. aangezine er geen firmwareversies voor genoemd worden blijft de vraag, is het de basic of de advanced versie van de firmware die ik nodig heb. Verder vind ik de manier van reageren op een vraag die sommige gebruikes niet slim of niet nuttig vinden ronduit arrogant. Ten eerste (ik ben dan toevallig een redelijk ervaren gebruiker) waarom is het een zonde om weinig kennis van zaken te hebben? Waar moeten mensen die een chinese telefoon willen en weinig kennis van zaken hebben hun hulp anders vandaan halen dan van tweakers.net? Als je dan zo gaat schelden op vragen lijkt me dat nogal afstotend werken dit is toch gen secte voor freaks ofzo. En dat je verlangt dat iemand bijna 100 pagina's gaat doorwerken aan informatie is absurd, dit topic is inmiddels veel te lang veel te groot om er nog gemakkelijk informatie uit te kunnen halen. Jammer dat er altijd mensen blijven roepen dat je zelf actie moet ondernemen, natuurlijk enige eigen inbreng kan op zijn plaats zijn maar waarom zou iederen zlef en uur moeen zoeken terwijl een ander het antworod al weet en het in 10 seconden even kan intypen? Je zegt toch ook niet als iemadn een auto wil, ja ga die eerst zelf mar even uitvinden je moet wel moeite doen voor wat je wilt hebben hoor. Iedereen op z'n eigen houtje elke keer alles opnieuw laten ontdekken is nutteloos als je te beroerd bent om een medemens te helpen post dan helemaal gen reactie want het antworod geven kost net zoveel tijd als zo'n nutteoze reactie over eigen actie.
Tweakers zijn niet altijd even vriendelijk voor mensen met een laag tweakotine gehalte. Kunnen ze niets aan doen. Dat is nerd eigen
Aan de andere kant is dit een tweakers community die toegankelijk is voor mensen met kennis. Het is zeker geen consumenten forum.
Ik heb verder geen ordeel over welke FW je moet gebruiken maar als je naar de firmware sectie op jiayu.es gaat dan staan alle subtypes toch vermeld? heb je dan nog een andere dan is ie fake en zul je moeten gokken. Ik vermoed echter dat de b versie gewoon gaat werken maar hou me niet verantwoordelijk mocht het fout gaan
Ik heb verder geen ordeel over welke FW je moet gebruiken maar als je naar de firmware sectie op jiayu.es gaat dan staan alle subtypes toch vermeld? heb je dan nog een andere dan is ie fake en zul je moeten gokken. Ik vermoed echter dat de b versie gewoon gaat werken maar hou me niet verantwoordelijk mocht het fout gaan
Ik ben het met je eens, maar echt, het meeste wat op DEZE page (24) wordt gevraagd is echt al een aantal keer langsgekomen, en kan zo met de search (Dit Topic) gevonden worden. Ik wil helemaal niet arrogant overkomen, maar soms zucht je we als er weer een vraag is over een bepaald iets wat duidelijk eerder in den lengte is besproken...en dan niet zomaar een post, maar discussies.
Die zijn gewoon te achterhalen met een search in dit topic, op deze prachtige site.
Als men dan toch voor een Jiayu wil gaan, zoals sommige anderen hier, dan lezen we eerst heel veel.
Ja, dat kost tijd, dat weet ik, maar dat is het waard, want het is een hele goeie telefoon (for as long as it lasts).
Dus lezen, lezen, zoeken. Hier alleen al op dit topic, leert je alles.
Als men dan ineens aankomt met "welke ROM moet ik deze phone installen?" dan heb ik zoiets van ...tsja...
Die zijn gewoon te achterhalen met een search in dit topic, op deze prachtige site.
Als men dan toch voor een Jiayu wil gaan, zoals sommige anderen hier, dan lezen we eerst heel veel.
Ja, dat kost tijd, dat weet ik, maar dat is het waard, want het is een hele goeie telefoon (for as long as it lasts).
Dus lezen, lezen, zoeken. Hier alleen al op dit topic, leert je alles.
Als men dan ineens aankomt met "welke ROM moet ik deze phone installen?" dan heb ik zoiets van ...tsja...
ik kom niet meer in recovery. Ik heb de update gedaan via de jiayu app, alleen kom ik nu niet meer in recovery.Het duurt lang voordat de telefoon opstart, en als ie dan uiteindelijk opstart ben ik gewoon weer op mijn homescreen.
[ Voor 34% gewijzigd door tumbadora op 01-11-2013 14:19 ]
Helpt het om eerst gewoon de hele update te voltooien? Boot. Power off. Aan.
Werkt de phone verder wel goed?
Int begin moesten we zelfs de phone aan de comp hangen. Werkt dat?
Werkt de phone verder wel goed?
Int begin moesten we zelfs de phone aan de comp hangen. Werkt dat?
Ik neem aan dat je 32GB/2GB bedoeld?gier4 schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 10:37:
De G4 advanced 32GB/4GB zaterdag besteld via Spemall, dinsdag vertrokken uit Hongkong en donderdag al binnen. De eerste indrukken: snel toestel, mooi beeld en strakke looks. De ROM eerst gelaten zoals hij uit doos geleverd werd. Batterij naar 100% geladen en toestel in gebruik genomen.....
Over het leeglopen van de accu, die zal nog niet goed gekalibreerd zijn. Die van mij hield het op het begin nog een paar uur uit toen hij op 1% stond.
Probeer eens met je lader aangeslotentumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:17:
ik kom niet meer in recovery. Ik heb de update gedaan via de jiayu app, alleen kom ik nu niet meer in recovery.Het duurt lang voordat de telefoon opstart, en als ie dan uiteindelijk opstart ben ik gewoon weer op mijn homescreen.
Verwijderd
Als je GravityBox installeert kan je kiezen voor een geavanceerd herstartmenu. Dan krijg je gewoon de optie Reboot naar Recovery. Werkt het dan wel?tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 14:17:
GravityBox in combinatie met een fatsoenlijke launcher zoals Apex zouden zowiezo verplicht moeten zijn voor iedere G4 eigenaar.
@hmc: IK vogl dit topic al maanden maar er zijn nauweliks gebruikers van de g4T te vinden in dit topic. Ze hebben allemaal de gewonen basic, of de advanced. Vogles mij is mij vraag, welek firmware installeer je op de g4T(niet de advanced maar de g4T met 1gb ram en 4gb rom) nog niet beantworod en zo stom is die vraag niet. Namelijk ik kan me voorsteleln dat de mtk6589T anders aangestuurd dient te worden dan de normale mtk6589 wat firmware betreft, maar anderzijds zoud e advanced firmware uit kunenn gaan van 32gb/2gb ipv 4gb/1gb dus voor mij is absoluut niet duidelijk welek het zou moete zin. Daarnaast wil ik geen aangepaste roms draaien maar de echte van jiayu zelf(niet de .es versies).
Wat berreft dat vragen terugkomen ik denk dat er weinig mensen nog een helder antworod kunen vinden hier, sommige discussies zijn verouderd sommige kome weer terug of er zijn nieuwe oplossingen vor gevonden je kan echt niet verwachten dat iemdn 100 pagina's doorleest denk ik. En al is dit dan gen consumentenforum, waar moeten de consumenten dan terecht die geen dure telefoon willen? Als je zegt dan moeten ze die toch maar nemen dan kost een iphone over 3 jaar 1000 euro omdat mensen toch wel blijven kopen. Juist een forum als tweakers zou met de kennis die er is grote groepn onervaren gebruikers kunnen begeleiden i het kopen van een goedkpe smartphone. Als we die kennis allemaal voor onszelf houden blijft het beschikbar voor een selecte groep en dat is jammer.
Wat berreft dat vragen terugkomen ik denk dat er weinig mensen nog een helder antworod kunen vinden hier, sommige discussies zijn verouderd sommige kome weer terug of er zijn nieuwe oplossingen vor gevonden je kan echt niet verwachten dat iemdn 100 pagina's doorleest denk ik. En al is dit dan gen consumentenforum, waar moeten de consumenten dan terecht die geen dure telefoon willen? Als je zegt dan moeten ze die toch maar nemen dan kost een iphone over 3 jaar 1000 euro omdat mensen toch wel blijven kopen. Juist een forum als tweakers zou met de kennis die er is grote groepn onervaren gebruikers kunnen begeleiden i het kopen van een goedkpe smartphone. Als we die kennis allemaal voor onszelf houden blijft het beschikbar voor een selecte groep en dat is jammer.
ik heb gravity box geinstalleerd .alleen doet het niet bij mij.Ik krijg de melding Gravitybox system framework not responding. ExitingVerwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:22:
[...]
Als je GravityBox installeert kan je kiezen voor een geavanceerd herstartmenu. Dan krijg je gewoon de optie Reboot naar Recovery. Werkt het dan wel?
GravityBox in combinatie met een fatsoenlijke launcher zoals Apex zouden zowiezo verplicht moeten zijn voor iedere G4 eigenaar.
Verwijderd
Tegenwoordig zijn spellchecks van binnen de browser gemeengoed? Ik raad aan die toch eens te gaan gebruiken want dit nodigt niet uit tot lezen.
Een tip hoe je gemakkelijk binnen een topic zoekt: G4T invoeren midden bovenaan de pagina hier en je krijgt 1 bladzijde met alle posts waarin G4T genoemd is (inclusief wat G4 spatie T-hits maar die filter je er zelf zo uit).
Een tip hoe je gemakkelijk binnen een topic zoekt: G4T invoeren midden bovenaan de pagina hier en je krijgt 1 bladzijde met alle posts waarin G4T genoemd is (inclusief wat G4 spatie T-hits maar die filter je er zelf zo uit).
Verwijderd
Het lijkt erop dat je het Xposed framework niet geïnstalleerd hebt. Heb je de handleiding op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070 gevolgd?tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:53:
[...]
ik heb gravity box geinstalleerd .alleen doet het niet bij mij.Ik krijg de melding Gravitybox system framework not responding. Exiting
Ok doet het nu, maar kom nog steeds niet in recovery.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 18:45:
[...]
Het lijkt erop dat je het Xposed framework niet geïnstalleerd hebt. Heb je de handleiding op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2316070 gevolgd?
[ Voor 21% gewijzigd door tumbadora op 01-11-2013 19:03 ]
Verwijderd
Deze aanstaan?tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:02:
[...]
Ok doet het nu, maar kom nog steeds niet in recovery.

Ja.
Als ik de telefoon opnieuw opstart in recovery, wordt het scherm een een beetje lichtzwart(zoals je de telefoon opstart alleen zonder jiayu logo),en duurt het even, en gebeurt er niets. Dan wordt het scherm weer helemaal zwart en als ik dan op de power knop druk dan ben ik weer op mijn homescreen. Ik kan dus echt niet meer in recovery komen.
Ik heb het de vorige keer precies zo gedaan via de jiayu app,alleen ging toen alles gewoon goed.
[ Voor 4% gewijzigd door tumbadora op 01-11-2013 19:41 ]
Verwijderd
Clockworkmod (her)installeren vanuit MobileUncle. Daarna heb ik ook geen trucjes meer.tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:40:
[...]
Ja.
Als ik de telefoon opnieuw opstart in recovery, wordt het scherm een een beetje lichtzwart(zoals je de telefoon opstart alleen zonder jiayu logo),en duurt het even, en gebeurt er niets. Dan wordt het scherm weer helemaal zwart en als ik dan op de power knop druk dan ben ik weer op mijn homescreen. Ik kan dus echt niet meer in recovery komen.
Ik heb het de vorige keer precies zo gedaan via de jiayu app,alleen ging toen alles gewoon goed.
Nee gaat ook niet want als ik dat probeer dan krijg ik de melding reboot into recovery mode, en daar kom ik juist niet in.Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:54:
[...]
Clockworkmod (her)installeren vanuit MobileUncle. Daarna heb ik ook geen trucjes meer.
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde recovery geinstalleerd..tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 19:59:
[...]
Nee gaat ook niet want als ik dat probeer dan krijg ik de melding reboot into recovery mode, en daar kom ik juist niet in.
De 1gb ram en 2gb ram versies van de G4 verschillen.
Dus heb je wel de juiste recovery geflashed?
Dit heb ik gedaan: Ik zat eerst op deze rom 20130720-000003. Toen heb ik vanuit de Jiayu app de laatste JB Recovery 20131023-07236 G4B geïnstalleerd. De telefoon ging dus gewoon weer aan,en alles deed het. Alleen toen ik naar recovery wilde ging dat dus niet. Ik heb ook Recovery CWM 6.0.2.8 gedownload,maar wat ik probeer, ik kom niet in recovery.dutchgio schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:36:
[...]
Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde recovery geinstalleerd..
De 1gb ram en 2gb ram versies van de G4 verschillen.
Dus heb je wel de juiste recovery geflashed?
Heeft er nog iemand last van een Sleep of Death (http://androgeek.com/5-android-errors-how-fix/) met zijn Jiayu G4? Sinds kort gaat mijn G4T om de paar uur in SOD. Reeds verschillende ROM's geprobeerd, maar blijft terugkeren. Vraag me af of het een Hardware issue is (zou balen zijn) of toch nog steeds software gerelateerd.
Problemen zijn ooit begonnen na het installeren van 'Screen notifications' en 'Tasker'. Daarom denk ik nog steeds aan een software issue... Ook zonder SD kaart komt het voor.
Problemen zijn ooit begonnen na het installeren van 'Screen notifications' en 'Tasker'. Daarom denk ik nog steeds aan een software issue... Ook zonder SD kaart komt het voor.
Ik heb het twee keer meegemaakt (ik heb de G4 Basic nu een maand ongeveer)Azlec schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 21:40:
Heeft er nog iemand last van een Sleep of Death (http://androgeek.com/5-android-errors-how-fix/) met zijn Jiayu G4? Sinds kort gaat mijn G4T om de paar uur in SOD. Reeds verschillende ROM's geprobeerd, maar blijft terugkeren. Vraag me af of het een Hardware issue is (zou balen zijn) of toch nog steeds software gerelateerd.
Spemall reageerde op mijn melding hierover als volgt:
We are sorry to hear that, as checked our engineer, it can be solved by upgrading the firmware, pls use following link to download the firmware to upgrade the tablet.
flash the phone through computer :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4285547225&uk=1680007479
flash the phone through micro sd card :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4290238022&uk=1680007479
tools and drivers for flash the phone through computer :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=3407273650&uk=1680007479
Persoonlijk heb ik die oplossing nog niet geprobeerd omdat de download meer dan een dag zou duren ... en ook omdat ik twijfel dat die rom wel compatibel is met mijn versie van de G4. Mijn vraag daarover is helaas nog niet beantwoord door spemall
Die rom is inderdaad niet compatibel met je toestel. In de eerste roms van jiayu was er inderdaad een probleem met het scherm dat niet meer aan wilde. Dit zou opgelost zijn in een latere rom. Ik gebruik nu echter de recentste rom.. waar het probleem zich nog steeds voordoet.
Ik gebruik nu de applicatie wakelock om te vermijden dat mijn toestel in deep sleep gaat. Batterijgebruik ligt marginaal hoger, maar nog aanvaardbaar. Geen SOD's meer voorlopig.
Bedankt voor input
Ik gebruik nu de applicatie wakelock om te vermijden dat mijn toestel in deep sleep gaat. Batterijgebruik ligt marginaal hoger, maar nog aanvaardbaar. Geen SOD's meer voorlopig.
Bedankt voor input
Verwijderd schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 17:58:
Tegenwoordig zijn spellchecks van binnen de browser gemeengoed? Ik raad aan die toch eens te gaan gebruiken want dit nodigt niet uit tot lezen.
[...]
Laten we ons allemaal vooral richten op onze eigen bijdrage. Dat gehakketak over en weer schiet niet op.dicksterk schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 13:55:
[...]
IK flash m'n toestellen zelf noit omdat ik blind ben
[...]
(en ja, ik weet dat ik nu in ga tegen mijn eigen opmerking)
Verwijderd
Ik heb weer een nieuwtje
als ik bel gaat mijn GPS aan 
De camera is wel terug goed met de laatste rom 20131023

De camera is wel terug goed met de laatste rom 20131023
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2013 12:07 ]
Probeer recovery te starten via de Jiayu app. Mocht dit niet lukken dan is er iets mis met je root. Bij mij werkt het opstarten in recovery ook niet via één of meerdere knoppen als het toestel uit staat.tumbadora schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 20:57:
[...]
Dit heb ik gedaan: Ik zat eerst op deze rom 20130720-000003. Toen heb ik vanuit de Jiayu app de laatste JB Recovery 20131023-07236 G4B geïnstalleerd. De telefoon ging dus gewoon weer aan,en alles deed het. Alleen toen ik naar recovery wilde ging dat dus niet. Ik heb ook Recovery CWM 6.0.2.8 gedownload,maar wat ik probeer, ik kom niet in recovery.
Heb ik ook al geprobeerd, en dan kom ik ook niet in recovery.mcmxcivr schreef op zaterdag 02 november 2013 @ 17:36:
[...]
Probeer recovery te starten via de Jiayu app. Mocht dit niet lukken dan is er iets mis met je root. Bij mij werkt het opstarten in recovery ook niet via één of meerdere knoppen als het toestel uit staat.
Wat kan ik er eventueel aan doen als er iets mis is met mijn root?
Wat ik ook vreemd vind is dat de laatste rom(signed-CWMG4B-20131023-072636.zip) die ik gedownload heb,
elke keer verdwijnt uit de map roms.De eerdere roms die ik gedownload heb blijven er gewoon in staan.
Ik zit er aan te denken om een andere rom(SP Flash G4 20130515) te flashen vanuit Flashtool, om te kijken of de telefoon dan weer helemaal normaal werkt.
Het vreemde is dat ik wel mijn telefoon kan flashen vanuit de Jiayu app./flash rom. De telefoon herstart dan, en licht het scherm een beetje op maar zie ik verder niets. Als het scherm na enige tijd weer zwart wordt, en ik op de power knop druk,dan ben ik weer op mijn homescreen, en kan ik zien via ,,over de telefoon,, dat er een andere rom opstaat.
Ik heb mijn vorige telefoon, Samsung Galaxy s, zo vaak geflashed. En ook ging het daar wel eens mis, maar kon ik altijd alles weer goed krijgen door de stock rom erop te zetten, en daarna te rooten.
Helaas werkt het bij deze telefoon weer anders.
Nou het ligt bij mij dus aan de laatste rom(signed-CWMG4B-20131023-072636.zip) .
Ik heb eerst geflashed naar SP Flash G4 20130515, en dan werkt alles gewoon goed in kan ik in recovery komen.Echter wanneer ik naar de laatste rom update, dan kom ik weer niet in recovery.Ik heb dit een paar keer uitgevoerd.
Dus dan maar gewoon terug naar SP Flash G4 20130515.Dit werkt in ieder geval.
Update : Ik geef het op, ik heb de telefoon nou al een stuk of 10 keer geflashed, maar is gewoon iets niet goed in de telefoon. Ik krijg nu ook al helemaal geen bootanimatie te zien, de telefoon start overigens wel gewoon op, maar kom nog steeds niet in recovery.
[ Voor 44% gewijzigd door tumbadora op 03-11-2013 14:43 ]
Iemand? Thanks.nbch schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 13:59:
Kan iemand die de nieuwe Jiayu rom op een G4 standard geflashed heeft opzoeken wat de kernel versie is in deze rom?
Hallo Tweakers! Ik heb net mijn Jiayu G4 Advanced ontvangen maar ik ondervind wat problemen. Telkens als ik een SMS krijg, komt er te staan "Berichten is gestopt.". Ik heb al lang zitten Googlen en geen oplossing gevonden. Ik heb al een factory reset geprobeerd en de cache gewist. Niets holp.
Iemand die hetzelfde probleem heeft ondervonden?
Daar is een flashable fix voor: dutchgio in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"vdvaxel schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:26:
Hallo Tweakers! Ik heb net mijn Jiayu G4 Advanced ontvangen maar ik ondervind wat problemen. Telkens als ik een SMS krijg, komt er te staan "Berichten is gestopt.". Ik heb al lang zitten Googlen en geen oplossing gevonden. Ik heb al een factory reset geprobeerd en de cache gewist. Niets holp.
Bedankt voor het snelle antwoord! Maar hoe doe ik dit juist? Moet ik het bestand op mijn SD kaart zetten en dan in recovery mode het installeren?Domokun schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:32:
[...]
Daar is een flashable fix voor: dutchgio in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"
EDIT: Ik heb de .zip file op mijn SD kaart gezet en ik probeerde om via recovery mode het te installeren, maar er komt te staan "Aborted"... Wat doe ik verkeerd?
[ Voor 17% gewijzigd door vdvaxel op 03-11-2013 20:59 ]
Je ne sais pas, ik heb de fix nooit geprobeerd. Voor hulp moet je dutchgio er even bij roepen.vdvaxel schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:46:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord! Maar hoe doe ik dit juist? Moet ik het bestand op mijn SD kaart zetten en dan in recovery mode het installeren?
EDIT: Ik heb de .zip file op mijn SD kaart gezet en ik probeerde om via recovery mode het te installeren, maar er komt te staan "Aborted"... Wat doe ik verkeerd?
Die flashable zip even vanuit CWM pakken, dan is het opgelost. Heeft bij mij ook gewerkt.vdvaxel schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:46:
[...]
Bedankt voor het snelle antwoord! Maar hoe doe ik dit juist? Moet ik het bestand op mijn SD kaart zetten en dan in recovery mode het installeren?
Spemall reageert op alles met 'firmware flashen moet volgens onze engineer het probleem oplossen.' Ook de wegvallende dataverbinding zou dat fixen volgens hen. De respons en service is prima, maar de inhoud van de reacties laat dus iets te wensen over. Ik ga de mijne met wegvallende verbinding retour sturen als er geen oplosing komt.BeArt schreef op vrijdag 01 november 2013 @ 23:04:
[...]
Ik heb het twee keer meegemaakt (ik heb de G4 Basic nu een maand ongeveer)
Spemall reageerde op mijn melding hierover als volgt:
We are sorry to hear that, as checked our engineer, it can be solved by upgrading the firmware, pls use following link to download the firmware to upgrade the tablet.
flash the phone through computer :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4285547225&uk=1680007479
flash the phone through micro sd card :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=4290238022&uk=1680007479
tools and drivers for flash the phone through computer :http://pan.baidu.com/share/link?shareid=3407273650&uk=1680007479
Persoonlijk heb ik die oplossing nog niet geprobeerd omdat de download meer dan een dag zou duren ... en ook omdat ik twijfel dat die rom wel compatibel is met mijn versie van de G4. Mijn vraag daarover is helaas nog niet beantwoord door spemall
Dat is gewoon het standaard antwoord, net zoals: "have you tried turning it on and off again" uitgeroepen is tot het eerste standaard IT-antwoord bij een probleem.
Ik had op mn iOcean ook last van een continu wegvallende verbinding, alleen op 3G, en soms zelfs elke 10 seconden...
Engineering mode togglen van GSM850 en PCS1800 en vervolgens een rebooten > testen of het opgelost is > togglen > rebooten.
Op de een of andere manier heb ik ze nu weer aangevinkt staan en werkt het prima, stabieler als ooit tevoren.
Het kwam bij mij ook voor na een restore van een oude backup uit CWM. Het flashen van een nieuwe ROM heeft het ook een keer opgelost.
Wat de exacte oorzaak is, is mij onbekend.
Ik had op mn iOcean ook last van een continu wegvallende verbinding, alleen op 3G, en soms zelfs elke 10 seconden...
Engineering mode togglen van GSM850 en PCS1800 en vervolgens een rebooten > testen of het opgelost is > togglen > rebooten.
Op de een of andere manier heb ik ze nu weer aangevinkt staan en werkt het prima, stabieler als ooit tevoren.
Het kwam bij mij ook voor na een restore van een oude backup uit CWM. Het flashen van een nieuwe ROM heeft het ook een keer opgelost.
Wat de exacte oorzaak is, is mij onbekend.
Bedankt voor de tip, deze kwam als geroepen. Nu heb ik dit zelfde probleem ook voor met de app "Jiayu Theme". Maar aangezien ik deze app niet gebruik heb ik met Titanium Backup, de Theme app bevroren.Domokun schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:32:
[...]
Daar is een flashable fix voor: dutchgio in "Het topic voor onbekende Chinese smartphones"
NL Alert blijkt ook te werken op m'n G4A
Hmmz, hier komt dus m'n sig
De batterij van mijn Jiayu G4 Advanced gaat altijd super snel leeg als hij ongeveer 40% bereikt. Na enkele minuten zit ik dan op 10% of zo terwijl hij gewoon standby staat... Ik heb al gelezen dat dat een voorkomend probleem is, maar is hier ook een oplossing voor? En is de oorzaak bekend?
[ Voor 6% gewijzigd door vdvaxel op 04-11-2013 15:20 ]
Daar heeft een legio aan chinaphones last van, zeker niet alleen Jiayutoestellen. Slecht gekalibreerde Chinese accu's is mijn gok. Bij mijn chinaphone gebeurt dat ook en dan blijft 'ie een hele tijd op 14% hangen.vdvaxel schreef op maandag 04 november 2013 @ 15:00:
De batterij van mijn Jiayu G4 Advanced gaat altijd super snel leeg als hij ongeveer 40% bereikt. Na enkele minuten zit ik dan op 10% of zo terwijl hij gewoon standby staat... Ik heb al gelezen dat dat een voorkomend probleem is, maar is hier ook een oplossing voor? En is de oorzaak bekend?
Hallo,
Een vraagje over Roms flashen. Zijn er mogelijkheden om te "flashen" zonder al je gegevens te verliezen. Ben zeker wel benieuwd naar die nieuwe 20131022 rom, maar geen zin om backup te maken en terug te zetten.
Bij nexus toestellen weet ik dat je gewoon een update knop hebt. Is zoiets bij de G4 ook mogelijk?
Thx
Een vraagje over Roms flashen. Zijn er mogelijkheden om te "flashen" zonder al je gegevens te verliezen. Ben zeker wel benieuwd naar die nieuwe 20131022 rom, maar geen zin om backup te maken en terug te zetten.
Bij nexus toestellen weet ik dat je gewoon een update knop hebt. Is zoiets bij de G4 ook mogelijk?
Thx
Dutchgio zei me dat ik in recovery mode > advanced de battery stats moest verwijderen, maar ik zie het daar niet staan? Enkel reboot recovery, wipe dalvik cache, key test, report error, show log en fix permissions.
Nieuwe CWM versies hebben die optie blijkbaar niet meer. Met CWM 5 kon dat nog wel, maar nu is die optie niet meer beschikbaar.vdvaxel schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:58:
Dutchgio zei me dat ik in recovery mode > advanced de battery stats moest verwijderen, maar ik zie het daar niet staan? Enkel reboot recovery, wipe dalvik cache, key test, report error, show log en fix permissions.
Calibratie apps uit Google Play leveren waarschijnlijk hetzelfde resultaat op.
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen