Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het wissen van de battery stats heeft geen invloed op de % indicator van je accu:
https://plus.google.com/a...ywh3muq222fzkqnwfgdbgrk04

Dat is waarschijnlijk de reden dat de optie uit ClockworkMod is gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Weet iemand een oplossing voor deze vervelende battery drops? :/
Wordt het percentage verkeerd getoond of wordt er plots veel batterij gebruikt door een of andere applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokun
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 10-10-2021
vdvaxel schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:45:
Weet iemand een oplossing voor deze vervelende battery drops? :/
Wordt het percentage verkeerd getoond of wordt er plots veel batterij gebruikt door een of andere applicatie?
Het percentage valt misschien plotseling, maar dat is puur een uiterlijk iets. De echte 'power' in je batterij draint dus niet zo snel als het percentage doet vermoeden. De enige oplossingen zijn hopen dat de batterij zich stabiliseert (schijnt na een x aantal keer volledig laten leeglopen en weer opladen beter te worden) of een nieuwe batterij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07-2023
buis71 schreef op maandag 04 november 2013 @ 17:08:
Hallo,
Een vraagje over Roms flashen. Zijn er mogelijkheden om te "flashen" zonder al je gegevens te verliezen. Ben zeker wel benieuwd naar die nieuwe 20131022 rom, maar geen zin om backup te maken en terug te zetten.
Bij nexus toestellen weet ik dat je gewoon een update knop hebt. Is zoiets bij de G4 ook mogelijk?
Thx
In CWM: (Werkt alleen bij updates niet vanuit een geheel andere ROM)

Nandroid back-up maken
cache partition leegmaken, data/factory reset
ROM flashen vanuit externe SD-kaart en meteen erna /data restore van je Nandroid back-up
Reboot en klaar is Kees.

(Bovenstaande op eigen risico.)

[ Voor 4% gewijzigd door mcmxcivr op 04-11-2013 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
mcmxcivr schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:14:
[...]

In CWM:

Nandroid back-up maken
Rom flashen vanuit externe SD-kaart en meteen erna /data restore van je Nandroid back-up
Reboot en klaar is Kees.

Veel plezier met de instabliteit en force-closes. >:)
Was het maar zo makkelijk 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
dutchgio schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:20:
[...]

Veel plezier met de instabliteit en force-closes. >:)
Was het maar zo makkelijk 8)7
Nog nergens problemen mee gehad en nu al zeker 2 jaar verder.
Werkt alleen met updates van ROMs trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
Er zijn ROMs die vanuit de ES app gewoon keurig updaten. Lijkt erop dat de laatste paar dat niet meer doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Net de nieuwste ROM geïnstalleerd op mijn G4, maar wat is dat met die balk bovenaan die nu transparant is... Je kan niet eens je meldingen zien die linksboven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Optic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12-2023
mcmxcivr schreef op maandag 04 november 2013 @ 20:14:
[...]

In CWM: (Werkt alleen bij updates niet vanuit een geheel andere ROM)

Nandroid back-up maken
ROM flashen vanuit externe SD-kaart en meteen erna /data restore van je Nandroid back-up
Reboot en klaar is Kees.

Er zijn ook handige apps om backups te maken van alle apps + data. Ik gebruik al jaren Titanium Backup op al mijn android toestellen. (ook handig voor game saves, sms, etc... gewoon alles is te backuppen en te verplaatsen tussen toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdvaxel schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 00:32:
Net de nieuwste ROM geïnstalleerd op mijn G4, maar wat is dat met die balk bovenaan die nu transparant is... Je kan niet eens je meldingen zien die linksboven staan.
Vindt ik ook wel een nadeel :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:26:
[...]

Misschien eens een custom G4 ROM uitproberen? Welke raden jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
Heren, dit is heel eenvoudig via de gravity box tool op te lossen je kan hem zelfs roze maken als je wil 8)7
Als je niet weet hoe erop te zetten even terug lezen in deze tread.
Verwijderd schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 12:26:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Nieuwe batterij helpt niet ik heb er twee en ze doen hetzelfde.

Wat ik wel gezien heb is dat bij de laatste firmware update het een heel stuk minder is na een paar keer laden.
Domokun schreef op maandag 04 november 2013 @ 19:54:
[...]

Het percentage valt misschien plotseling, maar dat is puur een uiterlijk iets. De echte 'power' in je batterij draint dus niet zo snel als het percentage doet vermoeden. De enige oplossingen zijn hopen dat de batterij zich stabiliseert (schijnt na een x aantal keer volledig laten leeglopen en weer opladen beter te worden) of een nieuwe batterij bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 20:57
Wie kan mij helpen? Sinds een maandje of twee valt mijn G4 uit zichzelf uit wanneer het gewoon op stand-by staat, vaak word ik s ochtends wakker en krijg ik geen reactie uit mijn telefoon als ik de power knop indruk. Soms brand de led lampje nog groen maar moet ik toch mijn power knop enkele seconden indrukken om het opnieuw op te starten. Erg vervelend. Ideeen iemand?

Build nummer: G4H 20130609-113111

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Kun je ook zien hoeveel van je batterij-verbruik aan bepaalde apps is gespendeerd?
Misschien is er 1 app die de boel laat vastlopen?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
Goed punt, ik zal er eens op letten. Het is weleens gebeurd dat ik 76% batterij had en mijn telefoon weer niet uit standby kwam, na het opstarten had ik meteen 55% batterij. Ligt dat aan een app of zou het dieper in de rom liggen? Overigens gebruik ik weinig onbekende of niche apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:10
Mijn tip zou "Carat" zijn om te achterhalen welke apps problemen met je accu opleveren.
Tevens is het misschien wel slim om je ROM te updaten naar een iets recentere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
Dank jullie wel heren. Carat gedownload.

Wat betreft roms, als het geen kwaad kan om te updaten is dat toch ook een goed startpunt? Ik neem aan dat ik aan de instructies onderaan post #1 genoeg heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
Zeker, vergeet niet om een goede back-up te maken. Als ik me niet vergis worden alle gegevens gewist van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
Ik zal me maar eens gaan verdiepen in het proces!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand misschien al een oplossing of oplossingsrichting voor het probleem van de wegvallende 3G verbinding van de G4?

Heb zelf een recente G4A met een heel vaak wegvallende data verbinding (sim 1). Daarmee gaat, bij mij althans, helaas ook een slechtere GSM ontvangst gepaard (sim 2). Hierdoor mijn oude G3 weer in gebruik om toch normaal bereikbaar te zijn, deze is gewoon stabiel met beide sims.

Al veel verschillende roms geprobeerd op de G4A en zelfs de modem.img van verschillende 4.2.1. roms geprobeerd. De IMEI, die van beide SIM slots hetzelfde is, heb ik alleen nog niet geprobeerd te veranderen.
Het komt op mij over als een hardware probleem en geen software issue maar ik hoop dat ik het mis heb...

Iemand nog briljante ideeën? ;) Ik hoor ze graag!

Groeten,
Jasper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag allemaal,
Heb deze week een Jiayu G4T 3000MaH gekocht.
Met de standaard rom (is laatste versie) werkt de touchscreen goed.
Maar als ik Lewa of miui installeer, dan heeft de touchscreen een offset,
ik moet dan boven de iconen duwen ipv erop.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:58
malikazam schreef op dinsdag 05 november 2013 @ 22:43:
Wie kan mij helpen? Sinds een maandje of twee valt mijn G4 uit zichzelf uit wanneer het gewoon op stand-by staat, vaak word ik s ochtends wakker en krijg ik geen reactie uit mijn telefoon als ik de power knop indruk. Soms brand de led lampje nog groen maar moet ik toch mijn power knop enkele seconden indrukken om het opnieuw op te starten. Erg vervelend. Ideeen iemand?

Build nummer: G4H 20130609-113111
Dit lijkt nogal sterk op het probleem dat ik enkele posts boven die van jou aanhaalde. Mits het groene lampje nog brandt, staat hij niet volledig uit. Het gaat hier om de sleep of death. Voorlopig nog geen oplossing voor gevonden.. Zelfs ROM opnieuw flashen of andere rom helpt niet. De applicatie Wakelock op partial lock is het enige wat het voorkomt. Maar kost wel iets meer batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gijsemans schreef op woensdag 06 november 2013 @ 16:00:
Goedemiddag allemaal,

Heeft iemand misschien al een oplossing of oplossingsrichting voor het probleem van de wegvallende 3G verbinding van de G4?

Heb zelf een recente G4A met een heel vaak wegvallende data verbinding (sim 1). Daarmee gaat, bij mij althans, helaas ook een slechtere GSM ontvangst gepaard (sim 2). Hierdoor mijn oude G3 weer in gebruik om toch normaal bereikbaar te zijn, deze is gewoon stabiel met beide sims.

Al veel verschillende roms geprobeerd op de G4A en zelfs de modem.img van verschillende 4.2.1. roms geprobeerd. De IMEI, die van beide SIM slots hetzelfde is, heb ik alleen nog niet geprobeerd te veranderen.
Het komt op mij over als een hardware probleem en geen software issue maar ik hoop dat ik het mis heb...

Iemand nog briljante ideeën? ;) Ik hoor ze graag!

Groeten,
Jasper.
Hier zou ik ook heel graag een oplossing voor vinden ik heb ook al alles geprobeerd maar zonder resultaat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 09:22:
[...]

Hier zou ik ook heel graag een oplossing voor vinden ik heb ook al alles geprobeerd maar zonder resultaat :(
Heb je ook een G4A of een ander type?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gijsemans schreef op donderdag 07 november 2013 @ 10:29:
[...]
Heb je ook een G4A of een ander type?
Hier nog een recente G4A waarvan de verbinding de laatste tijd vaak wegvalt. Het lijkt de laatste dagen erger te worden. De eerste twee weken had ik er een stuk minder last van. Het gedrag wisselt; soms valt de 3G van sim 1 weg, soms heb ik geen bereik op sim 2, soms heb ik geen bereik op allebij de sims, soms staan beide sims opeens gelocked en moet ik eerst beide pincodes invoeren.
Niet echt fijn. Zal het gerelateerd zijn aan de herfst?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2013 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Verwijderd schreef op donderdag 07 november 2013 @ 11:59:
[...]

Hier nog een recente G4A waarvan de verbinding de laatste tijd vaak wegvalt. Het lijkt de laatste dagen erger te worden. De eerste twee weken had ik er een stuk minder last van. Het gedrag wisselt; soms valt de 3G van sim 1 weg, soms heb ik geen bereik op sim 2, soms heb ik geen bereik op allebij de sims, soms staan beide sims opeens gelocked en moet ik eerst beide pincodes invoeren.
Niet echt fijn. Zal het gerelateerd zijn aan de herfst?
Dat wordt dan nog wat voor de winter... Die van mij vertoond exact hetzelfde gedrag.

Nu is het wel zo dat de G4 op de datasim geen WCDMA 900mhz ondersteund maar alleen 2100mhz, zou dat er wat mee te maken kunnen hebben? Aan de andere kant, ik gebruik 2 KPN sims en de KPN netwerkdekking op 2100mhz is hier goed volgens verschillende websites. (Hoofddorp - Nieuw Vennep)

Dit alles houdt me wel tegen om eventueel weer een volgende Jiayu te kopen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
gijsemans schreef op donderdag 07 november 2013 @ 12:31:
[...]

Dat wordt dan nog wat voor de winter... Die van mij vertoond exact hetzelfde gedrag.
[..]
Tja, waar vindt je tegenwoordig nog iemand die een sjaaltje kan breien voor je smartfoon?

Misschien wat vrijwilligerswerk doen in huize Avondrood, helpen met de email enzo..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
Azlec schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:09:
[...]

Dit lijkt nogal sterk op het probleem dat ik enkele posts boven die van jou aanhaalde. Mits het groene lampje nog brandt, staat hij niet volledig uit. Het gaat hier om de sleep of death. Voorlopig nog geen oplossing voor gevonden.. Zelfs ROM opnieuw flashen of andere rom helpt niet. De applicatie Wakelock op partial lock is het enige wat het voorkomt. Maar kost wel iets meer batterij.
Bedankt voor de verwijzing Azlec, nu heb ik een mooie benaming voor het probleem (SOD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Net gemerkt dat als ik mijn batterij oplaad, dat hij rond de 70% blijft hangen en dan in enkele minuten heel snel naar 100% gaat. Ik veronderstel dat dit gerelateerd is aan mijn ander probleem? (= als mijn batterij 40% bereikt zakt hij heel snel naar 10% ongeveer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vdvaxel schreef op donderdag 07 november 2013 @ 21:24:
Net gemerkt dat als ik mijn batterij oplaad, dat hij rond de 70% blijft hangen en dan in enkele minuten heel snel naar 100% gaat. Ik veronderstel dat dit gerelateerd is aan mijn ander probleem? (= als mijn batterij 40% bereikt zakt hij heel snel naar 10% ongeveer)
Zoals eerder vermeld: Het merkwaardige gedrag van de battery indicator is alleen een probleem als je er een probleem van maakt. Het enige wat werkelijk uitmaakt is de tijd die je in werkelijkheid hebt tussen 100% en 0%.
Voor de battery indicator moet een inschatting gemaakt worden a.h.v. onder andere celspanning en laad- en ontlaadstromen. Deze data is niet lineair en maakt een indicator tot wat het is: Een indicator, die een indicatie geeft. Geen werkelijke waarde. Normaal is dit al een lastig dingetje, maar blijkbaar nemen de afwijkingen bij grotere accucapaciteiten exponentieel toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkb123
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-09 15:53
Super mannen, bedankt want ook ik ervaar dat probleem zo af en toe bij mijn G4's. Mooi dat ik nu ook weet wat het is en dat het geen Jiayu gsm probleem is.
malikazam schreef op donderdag 07 november 2013 @ 13:14:
[...]

Bedankt voor de verwijzing Azlec, nu heb ik een mooie benaming voor het probleem (SOD!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
henkb123 schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:16:
Super mannen, bedankt want ook ik ervaar dat probleem zo af en toe bij mijn G4's. Mooi dat ik nu ook weet wat het is en dat het geen Jiayu gsm probleem is.

[...]
De iOcean x7 heeft hetzelfde, ik merk het ook af en toe.
Na een periode van 'deep sleep' gaat ie iets te diep en wordt ie niet meer wakker.
Dit is een bekend probleem en speelt zich ook af bij sommige chinese androidsticks voor in je TV.
Hier speelt alleen het verbruik zo goed als geen rol, en kan men dus gewoon deep sleep uitschakelen.
Op je telefoon zou dit het mogelijk ook wel oplossen, alleen doet dit dan een aanslag op de batterijduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Wat is jullie vertrouwen in een 4.4 (misschien XDA) versie voor onze phone? Kweenie hoe ik een poll moet maken, maar onze phone kan het makkelijk aan. Stel je voor!

Edit: Dan zou Jiayu gewoon helemaal de show stelen. Ik zou al mijn proggers er op zetten.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2338535 (Pagina 5)

[ Voor 33% gewijzigd door HMC op 09-11-2013 07:53 ]

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:33

RobertowNL

For your gear!

''we'' zijn puur afhankelijk van MTK. Als die iets vrijgeven voor een andere MTK telefoon dan is de kans dat er iets geport kan worden een stuk groter.

Duurt nog wel even voordat we dan evt iets te weten komen.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RobertowNL schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 16:31:
''we'' zijn puur afhankelijk van MTK. Als die iets vrijgeven voor een andere MTK telefoon dan is de kans dat er iets geport kan worden een stuk groter.

Duurt nog wel even voordat we dan evt iets te weten komen.
Dus dit nieuws was onzin?

http://www.hacktohell.org...-source.html#.Un4E1_kz3vd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwokwong
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-06-2022
vdvaxel schreef op zondag 03 november 2013 @ 20:26:
Hallo Tweakers! Ik heb net mijn Jiayu G4 Advanced ontvangen maar ik ondervind wat problemen. Telkens als ik een SMS krijg, komt er te staan "Berichten is gestopt.". Ik heb al lang zitten Googlen en geen oplossing gevonden. Ik heb al een factory reset geprobeerd en de cache gewist. Niets holp.

Iemand die hetzelfde probleem heeft ondervonden?
Gewoon een andere SMS app installeren (ik gebruik Handcent).
Verder kun je de melding van de oorspronkelijk app (Berichten) uitzetten als volgt:
Instelllingen > Manage Apps > Alles > Berichten
Het vinkje van "Meldingen weergeven" verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:33

RobertowNL

For your gear!

De vorige keer toen 4.1.2 uitkwam voor een toestel kwam waren er binnen een paar dagen mensen die het naar de Jiayu G3 geport hadden.
Met de source gebeurt op dat gebeid nog weinig voor de minder bekende MTK toestellen naar mijn idee.

Ik denk dus dat op het moment dat 4.4 uitkomt voor een MTK toestel dat mensen die gaan porten ;). In zoverre zijn wij nog afhankelijk van MTK.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Luie sodemieters zijn het dus die Devvers. Een beetje porten en niks nieuws bouwen. En wij maar wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
kwokwong schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 11:40:
[...]

Gewoon een andere SMS app installeren (ik gebruik Handcent).
Verder kun je de melding van de oorspronkelijk app (Berichten) uitzetten als volgt:
Instelllingen > Manage Apps > Alles > Berichten
Het vinkje van "Meldingen weergeven" verwijderen.
Hier is ook een fix voor. Als je in dit topic zoekt op "berichten gestopt" dan kom je 'm waarschijnlijk een paar keer tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:32
Verwijderd schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 12:49:
Luie sodemieters zijn het dus die Devvers. Een beetje porten en niks nieuws bouwen. En wij maar wachten!
Zeiken is ook een vak. Kom anders zelf van je luie reet af en bouw wat nieuws zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs55 schreef op zondag 10 november 2013 @ 16:06:
[...]
Zeiken is ook een vak. Kom anders zelf van je luie reet af en bouw wat nieuws zou ik zeggen.
En ik maar denken dat ik met het bewust gebruik van de term 'Wachten' de ironie in mijn post wel afdoende benadrukt had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Net weer battery drain gehad op mijn Jiayu G4 Advanced :/
Raar maar waar: vrijdag was de 1e dag waarop het probleem zich niet voordeed.

/desperate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
vdvaxel schreef op maandag 11 november 2013 @ 01:26:
Net weer battery drain gehad op mijn Jiayu G4 Advanced :/
Raar maar waar: vrijdag was de 1e dag waarop het probleem zich niet voordeed.

/desperate
Ik heb ook opeens battery drains en de batterij gaat een stuk minder lang mee dan de week hiervoor. Om 2 uur 's-nachts haalde ik de JiaYu met 100% uit de oplader en vanmorgen zet ik hem aan op 35%...

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik vermoed toch echt 'gewoon' een gevolg van een app update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
DaBuzzzzz schreef op maandag 11 november 2013 @ 08:47:
Ik vermoed toch echt 'gewoon' een gevolg van een app update
Hoe verklaar je dan dat vrijdag het probleem zich niet voordeed? Toen stonderen er dezelfde apps op als nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
vdvaxel schreef op maandag 11 november 2013 @ 10:54:
[...]

Hoe verklaar je dan dat vrijdag het probleem zich niet voordeed? Toen stonderen er dezelfde apps op als nu...
Bijvoorbeeld wanneer de code van een app aangepast is zodat er iets op de achtergrond blijft draaien. Ik zat ook al in die richting te denken maar hoe kan ik daar dan achter komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
mcmxcivr schreef op maandag 11 november 2013 @ 11:20:
[...]

Bijvoorbeeld wanneer de code van een app aangepast is zodat er iets op de achtergrond blijft draaien. Ik zat ook al in die richting te denken maar hoe kan ik daar dan achter komen?
Ja maar waarom zou die app dan beslissen om net bij 40% iets in de achtergrond te laten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koopmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:45
Ik heb bij mijn G4 ook eens gedacht dat ik last had van battery drain... 's avonds voor het slapen gaan van de lader gehaald met 100% en de volgende ochtend stond ie op 30%...
Na een reboot stond ie toen ineens weer boven de 80% en was er niets meer aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
Koopmans schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 07:50:
Ik heb bij mijn G4 ook eens gedacht dat ik last had van battery drain... 's avonds voor het slapen gaan van de lader gehaald met 100% en de volgende ochtend stond ie op 30%...
Na een reboot stond ie toen ineens weer boven de 80% en was er niets meer aan de hand.
Ik heb hem zeker 3x gereboot niets werkte behalve opnieuw opladen. Vannacht de telefoon in vliegtuigmodes gezet en nu lijkt het allemaal weer te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Vliegtuigmodus stopt het probleem hier spijtig genoeg niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathemalic
Azlec, het is mij gelukt om de SOD! te voorkomen. Ik had een tweetal apps verwijderd, Hideman VPN en Tunnelbear VPN, en sindsdien geen SOD gemerkt. Wellicht heb jij ook zo'n app in je lijst zitten?
Azlec schreef op woensdag 06 november 2013 @ 21:09:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Vandaag m'n G4 teruggestuurd naar JiayuNederland. Teveel last van 3g-verlies en nog 2 veel vervelendere problemen.

1. Mijn telefoon werd random heel erg warm, zo warm dat ik de batterij eruit moest halen om hem af te laten koelen.
2. ik had ineens 30+ dode pixels aan de linkerzijde van mijn scherm. Erg vervelend als je elke dag minimaal 2 uur aan series op je telefoon kijken.

Nu maar weer afwachten... zucht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey guys ik zit met het volgende:

Touchscreen is waar ik op het moment problemen mee heb. Heb de telefoon een keer laten vallen (zonder hoesje DOM |:( !%$@^$) waardoor er nu een scheur van 1,5 cm zit in de hoek rechts onderin het scherm. Het gevolg hiervan is dat over de gehele lengte van boven naar beneden een strook van 0,5 cm is, die niet meer reageert op het touchscreen. Het beeld zelf werkt nog wel overigens.

Nu komt het irritante:ik kan geen whatsappjes meer versturen omdat de verzendknop in het kapotte gedeelte ligt. Alleen door het scherm te draaien kan ik de verzendknop gebruiken. Maar het touchscreen typt echt belachelijk klote met het scherm gedraait, meer mensen ervaring hiermee. En eventueel een oplossing?

Vindt trouwens sowieso dat het touchscreen lang niet altijd goed reageert, zijn er mensen die dit opgelost hebben met een andere rom?

Gaat om een 3000mAh versie 1gb 1.5 Ghz

Mbt de batteryjumps: heb mijn Jiayu G4 inmiddels ruim 2 maanden. Mijn bevindingen tot nu toe:

Battery jumps nemen af naarmate je hem vaker gebruikt. Vooral wanneer je de accu een aantal keer goed van volledig vol naar volledig leeg gebruikt. Android heeft deze data gewoon nodig om een goede indicatie te kunnen geven. Verder is de accu zoals bekend fantastisch, onmogelijk om op een normale dag de accu binnen 24 uur leeg te krijgen. Gaat over het algemeen 36 tot 48 uur mee, bij 3,5 tot 5 uur schermtijd.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
Hej Waterman89,

Had hetzelfde met een G3. In EngineerMode van MobileUncle bij Hardware Testing het touchscreen getest en dan zie je een hele mooie zwarte "band" over het scherm waar geen touch meer geregistreerd wordt.
Een nieuwe rom loste het probleem toen jammer genoeg niet op. Heb dit toen opgelost door een nieuw touchscreen erin te zetten. Werkte daarna weer als een zonnetje.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 18:03:
Hey guys ik zit met het volgende:

Touchscreen is waar ik op het moment problemen mee heb. Heb de telefoon een keer laten vallen (zonder hoesje DOM |:( !%$@^$) waardoor er nu een scheur van 1,5 cm zit in de hoek rechts onderin het scherm. Het gevolg hiervan is dat over de gehele lengte van boven naar beneden een strook van 0,5 cm is, die niet meer reageert op het touchscreen. Het beeld zelf werkt nog wel overigens.

Nu komt het irritante:ik kan geen whatsappjes meer versturen omdat de verzendknop in het kapotte gedeelte ligt. Alleen door het scherm te draaien kan ik de verzendknop gebruiken. Maar het touchscreen typt echt belachelijk klote met het scherm gedraait, meer mensen ervaring hiermee. En eventueel een oplossing?

Vindt trouwens sowieso dat het touchscreen lang niet altijd goed reageert, zijn er mensen die dit opgelost hebben met een andere rom?

Gaat om een 3000mAh versie 1gb 1.5 Ghz

......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azlec
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15-09 13:58
malikazam schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 17:07:
Azlec, het is mij gelukt om de SOD! te voorkomen. Ik had een tweetal apps verwijderd, Hideman VPN en Tunnelbear VPN, en sindsdien geen SOD gemerkt. Wellicht heb jij ook zo'n app in je lijst zitten?

[...]
Jammer genoeg niet. Zelfs met een clean rom doet het probleem zich voor. Geen apps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Heb waarschijnlijk een aanzienlijke verbetering gevonden voor de gps problemen op de G4 advanced waar ik last van had, duurde soms erg lang om een fix te krijgen.
Na reset vd agps data kwam deze wel weer maar zonder kon het wel eens een paar minuten duren en met wandelen op navigatie was het helemaal een ramp zat er regelmatig ver naast...

Op een spaans forum een fix gevonden voor mediatek toestellen.
Daar stond dat het meestal te verwijten is aan een bug in de dalvic cache.
Door de volgende regel onderaan de build.prop toe te voegen heb ik nu binnen een aantal seconden keer op keer een fix. :)

Voeg de volgende regel onderaan toe aan de build.prop wel even een extra regel toevoegen zodat hij juist afgelsoten wordt (aangepast met notepad++):
dalvik.vm.execution-mode=int:fast

Morgen ga ik dit uitgebreid testen en ik zal mijn bevindingen posten.
En indien het een blijvende oplossing is dan zal ik een uitgebreidere tutorial maken.
ps ik had al diverse fixes geprobeerd zoals de fix via engineer mode, de fix met fastergps enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Dat komt ne niet onbekend voor, volgens mij is dat wel vaker gepost.
Ik heb het zelf alleen nog niet uitgeprobeerd, want toen was mn iOcean nog niet binnen..
Ga het nu meten even doen!
Heb vooralsnog nog nooit een daadwerkelijke gps fix gehad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buis71
Een fix krijgen is nog niet eens het moeilijkste, ongeveer 10 minuten buiten wachten met direct zicht op de hemel. Dan heb je je eerste fix binnen, maar daarna...

De fix vasthouden is mijn Jiayu G4 niet gelukt. Als GPS-apparaat is het niet bruikbaar naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
10 minuten?!
Ik vond 2 a 3 al te lang duren. En dat was zelfs binnen ;)

• pcprutser
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08-09 22:40

pcprutser

No message

Ik heb 2 keer een SOD gehad, beetje logisch nadenken en het enige wat ik had veranderd was het automatisch uit en aanzetten van de telefoon. Hier kwam de telefoon blijkbaar niet goed uit. Nadat ik dit uit heb gezet, heb ik nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al eens de Miui rom geprobeerd? Het schijnt dat de laatste 3.11.9 versie stabiel is:

http://en.miui.com/thread-10317-1-1.html

Ik zit erover te denken mijn G4A 2GB hiermee te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Klinkt dit bekend? Ik heb een Bluetoothe extensie (Lintech) op mijn carkit waardoor ik deze nu weer volledig kan gebruiken. Echter na een gesprek, als ik ophang dan blijft de radio gemute, ik moet dan BT even uit en aan zetten en dan werkt het weer maar iirritant is het wel. Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 09:02:
Heeft iemand al eens de Miui rom geprobeerd? Het schijnt dat de laatste 3.11.9 versie stabiel is:

http://en.miui.com/thread-10317-1-1.html

Ik zit erover te denken mijn G4A 2GB hiermee te flashen.
Interessant, verwacht je dat de 3G verbinding hiermee stabieler is?
Naar aanleiding van jou post denk ik er hard over om dit in het weekeinde ook eens op mijn G4A te prakken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien nog het proberen waard voor mensen met 3g problemen op hun G4, deze modem.img in system/etc/firmware te zetten en de rechten het zelfde zetten als dat deze was bij de oude modem.img.

Hernoem je oude modem.img eerst naar modem.bak voordat je deze er in zet.

Herstart daarna je telefoon.

Dit hielp bij mij om op mijn G5 wegvallende verbinding op SIM2 op te lossen.

https://drive.google.com/...xSnQyUGs/edit?usp=sharing

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2013 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net een G4 advanced binnen gekregen maar krijg met geen mogelijkheid de GPS aan de praat. Met GPS Test App ziet hij wel 10-12 satelieten, maar krijgt geen enkele fix. Veel van de oplossingen geprobeerd die hierboven (mobileuncle geeklooid, fastergps geinstalleerd) worden besproken, maar geen success.

Nu lijkt me dat de GPS wel iets doet aangezien hij de satelieten ziet - dus lijkt me een software probleem.

Weet iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Ik had precies hetzelfde, als je dan de app gpstest
Installeert en in de settings daarvan de agps reset en opnieuw opgevraagd dan fixt hij wel.
Vink trouwens wel alles aan in de gps settings bij de gewone instellingen.
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 15:28:
Net een G4 advanced binnen gekregen maar krijg met geen mogelijkheid de GPS aan de praat. Met GPS Test App ziet hij wel 10-12 satelieten, maar krijgt geen enkele fix. Veel van de oplossingen geprobeerd die hierboven (mobileuncle geeklooid, fastergps geinstalleerd) worden besproken, maar geen success.

Nu lijkt me dat de GPS wel iets doet aangezien hij de satelieten ziet - dus lijkt me een software probleem.

Weet iemand nog een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Nog iemand die niet 10 seconden kan filmen met Snapchat? (Jiayu G4 Advanced) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank voor de tip. Maar haalt helaas niks uit.
jgzxr schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:25:
Installeert en in de settings daarvan de agps reset en opnieuw opgevraagd dan fixt hij wel.

[...]
[quotdde]jgzxr schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 16:25:

[...]
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 14:32:
Misschien nog het proberen waard voor mensen met 3g problemen op hun G4, deze modem.img in system/etc/firmware te zetten en de rechten het zelfde zetten als dat deze was bij de oude modem.img.

Hernoem je oude modem.img eerst naar modem.bak voordat je deze er in zet.

Herstart daarna je telefoon.

Dit hielp bij mij om op mijn G5 wegvallende verbinding op SIM2 op te lossen.

https://drive.google.com/...xSnQyUGs/edit?usp=sharing
Deze tip ben ik al vaker tegengekomen op het internet. Tot nog toe heb ik mijn modem.img ongewijzigd gelaten aangezien veel van de aangeboden baseband versies ouder waren dan die op mijn verse G4. De door jou geposte modem.img is echter iets nieuwer:

Origineel: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.F2.P1, 2013/07/06 11:44
gomez: MOLY.WR8.W1248.MD.WG.MP.V7.F2.P1, 2013/07/10 23:14

Een dikke 4 1/2 dag nieuwer dus. Ik heb hem net geïnstalleerd en zal mijn bevindingen posten. Als het helpt zal ik het zeker merken. het was de laatste weken echt om te janken. Praktisch gezien kon ik WCDMA niet gebruiken. Ik was dan in no-time mijn volledige verbinding kwijt. Het enige werkbare was GSM-only, waarmee je dus veroordeelt bent tot GPRS. Dat is toch een beetje jammer. Tevens was het zelfs dan nog niet helemaal betrouwbaar en viel zo af-en-toe nog wel eens een simmetje weg. Verbeteringen zullen dus zeker opvallen. Ik heb nu in ieder geval HSDPA/3G op SIM1. Oh, laat maar... Daar ging hij al weer... Geen dataverbinding. wel 3G en vol bereik, maar geen data.
Ik begin nu toch echt wel een beetje genoeg ervan te krijgen. Ik snap dat je voor € 240,- en zulke specs wel her-en-der een probleempje mag verwachten, maar ik had verwacht dat ik op zijn minst op de basisfuntionaliteit (mobiel netwerk) wel zou werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:26:
[...]

Deze tip ben ik al vaker tegengekomen op het internet. Tot nog toe heb ik mijn modem.img ongewijzigd gelaten aangezien veel van de aangeboden baseband versies ouder waren dan die op mijn verse G4. De door jou geposte modem.img is echter iets nieuwer:

Een dikke 4 1/2 dag nieuwer dus. Ik heb hem net geïnstalleerd en zal mijn bevindingen posten. Als het helpt zal ik het zeker merken. het was de laatste weken echt om te janken. Praktisch gezien kon ik WCDMA niet gebruiken. Ik was dan in no-time mijn volledige verbinding kwijt. Het enige werkbare was GSM-only, waarmee je dus veroordeelt bent tot GPRS. Dat is toch een beetje jammer. Tevens was het zelfs dan nog niet helemaal betrouwbaar en viel zo af-en-toe nog wel eens een simmetje weg. Verbeteringen zullen dus zeker opvallen. Ik heb nu in ieder geval HSDPA/3G op SIM1. Oh, laat maar... Daar ging hij al weer... Geen dataverbinding. wel 3G en vol bereik, maar geen data.
Ik begin nu toch echt wel een beetje genoeg ervan te krijgen. Ik snap dat je voor € 240,- en zulke specs wel her-en-der een probleempje mag verwachten, maar ik had verwacht dat ik op zijn minst op de basisfuntionaliteit (mobiel netwerk) wel zou werken...
Op 3G heb ik op een mediatek device nog nooit data kunnen gebruiken, alleen op H+ H of G voor mij is dit dus niets vreemds. Gebruik thuis altijd wifi, als ik mobiel internet gebruik en de verbinding van H+ op 3G springt (icoontje bij signaal) moet ik de sim deactiveren en weer activeren voordat ik weer verder kan browsen. Oplossing heb ik tot op heden nog nooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Mooiste opmerking ooit hierboven :9 :9~

Je weet dat HSPDA en HSPDA + zo goed als hetzelfde als 3G is?
De G staat voor Edge ofwel 2G.....
Wordt lang zoeken naar je 2G/3G icoontje, want die ga je nooit vinden 8)7 |:(

Ps: even handmatig APN invoeren en verificatie op PAP zetten.

[ Voor 51% gewijzigd door dutchgio op 15-11-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 22:31:
Mooiste opmerking ooit hierboven :9 :9~

Je weet dat HSPDA en HSPDA + zo goed als hetzelfde als 3G is?
De G staat voor Edge ofwel 2G.....
Wordt lang zoeken naar je 2G/3G icoontje, want die ga je nooit vinden 8)7 |:(

Ps: even handmatig APN invoeren en verificatie op PAP zetten.
Ik heb als ik het icoontje H+ of H heb wel internet en als ik het icoontje 3G heb niet heb dus WEL een 3G icoontje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 23:45:
[...]

Ik heb als ik het icoontje H+ of H heb wel internet en als ik het icoontje 3G heb niet heb dus WEL een 3G icoontje.
Ja die staat er 1 of 2 seconden als je van wifi naar hspda overschakelt.. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dutchgio schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 00:39:
[...]

Ja die staat er 1 of 2 seconden als je van wifi naar hspda overschakelt.. :o
Nee niet als ik geen gebruik maak van wifi maar gewoon van mobiel internet dan staat ie er wel vaker.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeArt
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-09 07:42
Verwijderd schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 21:26:
[...]

Ik heb niet alle opmerkingen hierover gelezen, dus hopelijk val ik niet in herhaling, maar uit mijn ervaring kan dit ook aan de provider liggen. Ik woon in België, en heb enkele maanden via Proximus probleemloos 3G en 2G afwisselend kunnen gebruiken (wisselen ging automatisch afhankelijk van ontvangst). Nu ben ik enkele weken naar Mobile Vikings (KPN) overgeschakeld, en stel ik regelmatig vast dat ik geen dataverbinding kan maken (hoewel er wel bereik zou zijn). Dit kan ik dan enkel oplossen door 3G uit te schakelen. (ook smsjes komen dan trouwens niet aan ...)

Ik heb een Jiayu G4 Basic trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik heb sinds gisteren de jiayu G4 advanced in huis. Ben er heel blij mee, maar mensen melden dat ze mij niet goed kunnen verstaan in een telefoongesprek. Ik klink alsof ik door een theedoek praat..
Iemand hier ook problemen mee, kan ik hier zelf wat aan doen of moet ik hem terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu 24 uur met een Gomez/Dutchgio combitip geleefd. (Nieuwe modem.img en verificatie van je apn op pap). Voorlopig probleemloos. Zou er dan toch hoop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Ik heb een Jiayu G4 Advanced en ik kan de YouTube app niet downloaden in de Play Store omdat het niet in dit land beschikbaar is... Staat het land nog ergens op China of zo? Want er is hier wel degelijk een YouTube app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Misschien de tijdzone? Dat is het enige wat ik telkens juist moest zetten.... Die staat dan idd op een land ver weg.
vdvaxel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 20:48:
Ik heb een Jiayu G4 Advanced en ik kan de YouTube app niet downloaden in de Play Store omdat het niet in dit land beschikbaar is... Staat het land nog ergens op China of zo? Want er is hier wel degelijk een YouTube app...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Ben nu een paar dagen een tevreden eigenaar van een Jiayu G4 Advanced, heerlijk om niet steeds met twee toestellen te moeten rondlopen. Scherm heeft mij positief verrast en het bereik (GSM en Wifi) is stukken beter dan mijn vorige telefoon (Ativ S).

Maar de GPS is echt pet. Heb de truck toegepast via engineer mode etc. maar het duurt echt te lang voordat ik een fix heb, en die fix is ook nog zo precies als een spijker in een schroef gat.

Ik ben nu aan het rondkijken voor een bluetooth GPS ontvanger. Hebben JG4S eigenaren hier al ervaring mee? Welke (liefst china cheap uiteraard) model zou aan te bevelen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
jgzxr schreef op zondag 17 november 2013 @ 08:28:
Misschien de tijdzone? Dat is het enige wat ik telkens juist moest zetten.... Die staat dan idd op een land ver weg.

[...]
De tijdzone stond al juist dus dat lost het probleem niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Ik heb een nieuwe batterij gekregen voor mijn Jiayu G4 Advanced, maar spijtig genoeg lost dit het battery drain probleem niet op :/ Zou het dan aan de ROM liggen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Probeer het hier eens
http://www.androiddrawer.com/6750/#.UojLv2Hb_qA
vdvaxel schreef op zondag 17 november 2013 @ 12:28:
[...]

De tijdzone stond al juist dus dat lost het probleem niet op :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
vdvaxel schreef op zondag 17 november 2013 @ 13:20:
Ik heb een nieuwe batterij gekregen voor mijn Jiayu G4 Advanced, maar spijtig genoeg lost dit het battery drain probleem niet op :/ Zou het dan aan de ROM liggen of zo?
Mijn batterij leek ook wat sneller leeg te lopen dan hoort, maar dat lag puur aan de indicator. Laatst toen mijn telefoon ging piepen dat hij opgeladen moest worden het toestel uitgezet, batterij eruit gehaald, weer terug geplaatst en weer opgestart en plotseling weer 65% vol. Daarna ging hij inderdaad ook nog een hele tijd mee, dus kennelijk schatte hij de resterende spanning in de batterij gewoon verkeerd in. Hierdoor gaf hij veel te vroeg aan dat er geladen dient te worden.
Ik heb geen apps geinstalleerd of verwijderd dus het werkelijke stroomverbruik kan eigenlijk niet gewijzigd zijn. Vandaar mijn theorie dat het puur de indicator is en niet het leeg lopen van de batterij zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
matthijsph schreef op zondag 17 november 2013 @ 15:40:
[...]

Mijn batterij leek ook wat sneller leeg te lopen dan hoort, maar dat lag puur aan de indicator. Laatst toen mijn telefoon ging piepen dat hij opgeladen moest worden het toestel uitgezet, batterij eruit gehaald, weer terug geplaatst en weer opgestart en plotseling weer 65% vol. Daarna ging hij inderdaad ook nog een hele tijd mee, dus kennelijk schatte hij de resterende spanning in de batterij gewoon verkeerd in. Hierdoor gaf hij veel te vroeg aan dat er geladen dient te worden.
Ik heb geen apps geinstalleerd of verwijderd dus het werkelijke stroomverbruik kan eigenlijk niet gewijzigd zijn. Vandaar mijn theorie dat het puur de indicator is en niet het leeg lopen van de batterij zelf.
Heb ik ook al eens geprobeerd maar hielp niet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Als ik een app.wil verwijderen, duurt het ongeveer 10 minuten tot een kwartier voordat de app. verwijderd is.
Het is niet Rom gerelateerd, omdat ik het met verschillende roms had.Ik weet of het te maken heeft met de interne sd van 64 gig. Of is er misschien ergens een instelling zodat het verwijderen sneller gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
verwijderen is hier bijna instant.
Zou goed aan je SD-kaart kunnen liggen, maar dan zou er vaker een wachttijd moeten optreden bij schrijf- of wis-acties.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update verbindingsproblematiek:

Ik kan iedereen die problemen heeft mijn zijn verbinding van harte de tips van Gomez en DutchGio aanbevelen. Ik heb nu het hele weekend de nieuwe modem.img erop gehad en (belangrijk!) de identificatie van m'n apn op PAP gehad. De gegevensverbinding was rocksolid. Zelfs op 3G over langere tijd. Schakelen tussen 3G, HSDPA en GPRS ging ook prima.
Met mijn oude modem.img leidde schakelen naar 3G in 90% van de gevallen in het wegvallen van de volledige SIM (dus inclusief GSM ontvangst).
Één incindentje gehad: Vanmorgen werd mijn telefoon wakker met een rood kruisje bij SIM1. Hij deed ook niet meer z'n best te zoeken naar signaal. Al met al een enorme verbetering de telefoon nu in ieder geval bruikbaar maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:13:
Update verbindingsproblematiek:

Ik kan iedereen die problemen heeft mijn zijn verbinding van harte de tips van Gomez en DutchGio aanbevelen. Ik heb nu het hele weekend de nieuwe modem.img erop gehad en (belangrijk!) de identificatie van m'n apn op PAP gehad. De gegevensverbinding was rocksolid. Zelfs op 3G over langere tijd. Schakelen tussen 3G, HSDPA en GPRS ging ook prima.
Met mijn oude modem.img leidde schakelen naar 3G in 90% van de gevallen in het wegvallen van de volledige SIM (dus inclusief GSM ontvangst).
Één incindentje gehad: Vanmorgen werd mijn telefoon wakker met een rood kruisje bij SIM1. Hij deed ook niet meer z'n best te zoeken naar signaal. Al met al een enorme verbetering de telefoon nu in ieder geval bruikbaar maakt.
Goed om te horen! Ben je ook veel weg geweest, als in naar verschillende plekken geweest?

Ik heb met mijn G4 ook verschillende modem.img geprobeerd, maar kreeg na verloop van tijd toch weer verbindingsproblemen.

Krijg nu zelf deze week een nieuwe G4 terug. Had last van +/- 30/40 dode pixels, verbindingsproblemen en hij werd op random momenten erg warm. Ben benieuwd op dan de verbindingsproblemen zich weer voordoen of dat het helemaal is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mathijs55 schreef op maandag 18 november 2013 @ 09:38:
[...]
Goed om te horen! Ben je ook veel weg geweest, als in naar verschillende plekken geweest?

Ik heb met mijn G4 ook verschillende modem.img geprobeerd, maar kreeg na verloop van tijd toch weer verbindingsproblemen.
Dit weekend niet ver weg geweest. (Sinterklaas komt achter ons huis aan). Vandaag wel naar mijn werk gereden (16,5 km) en gedurende die rit de ontvangst nauwlettend gemonitord en pas daarna deze post gepost.
Ik ben zelf ook bang voor het langzaam weer wegvallen van de verbinding aangezien bij mij de problemen ook pas na twee weken echt begonnen. Terugsturen is voor mij lastig aangezien ik hem direct bij Spemall heb betrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ik heb een G4 Advanced bestelt vanuit duitsland en nu bericht gekregen van de duitse douane dat ze het pakket onderschept hebben...
vanochtend er geweest en ze weigeren het toe te laten omdat CE-kenmerken ontbreken...

ik heb contact gehad met de exporteur en die meldde dat de Jiayu G4 wél gewoon CE certificaten heeft, maar de douane maakt een probleem ervan dat op de accu geen teken staat... (op zn ambtenaar-duits )

is daar verder wat aan te doen?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Wat een verhaal. Misschien 10 euro toeschuiven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HMC schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:01:
Wat een verhaal. Misschien 10 euro toeschuiven?
mwah, dat kan volgens mij eerder misgaan..

De ene ambtenaar was best aardig, die zei lachend dat hij het wel een verdomd mooi ding vond, 'hochwertig'.. de ander begon een preek af te houden over waarom ik producten in china en niet gewoon in duitsland kocht en wat er dan zoveel beter was.

voorlopig behouden ze hem nog bij het Zollamt, later deze week zou er een leidinggevende langskomen die moet beslissen wat ze doen, vernietiging of terugsturen , of eventueel zouden ze de telefoon misschien kunne toelaten maar de accu niet..

ik ga vermoedelijk proberen er morgenochtend nog langs te gaan met een afdruk van het Jiayu G4 - CE Zertifikat en de EG- Konformitätserklärung die ik op de site van de duitse importeur vond...
dan kunnen ze nog steeds een probleem maken dat het teken er niet op staat (dat is eigenlijk verplicht maar kan wel een aanleiding zijn er wat makkelijker over te doen... ik kreeg de indruk dat zo keihard of consequent ze er niet in zijn, maar mogelijk was enkel de aanwezigheid van die tweede ambtenaar met zn negatieve instelling al een grond het voor de aardige man het nu niet toe te staan, alsof die hem controleerde )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmxcivr
RM-rf schreef op maandag 18 november 2013 @ 14:16:
[...]

mwah, dat kan volgens mij eerder misgaan..

De ene ambtenaar was best aardig, die zei lachend dat hij het wel een verdomd mooi ding vond, 'hochwertig'.. de ander begon een preek af te houden over waarom ik producten in china en niet gewoon in duitsland kocht en wat er dan zoveel beter was.

voorlopig behouden ze hem nog bij het Zollamt, later deze week zou er een leidinggevende langskomen die moet beslissen wat ze doen, vernietiging of terugsturen , of eventueel zouden ze de telefoon misschien kunne toelaten maar de accu niet..

ik ga vermoedelijk proberen er morgenochtend nog langs te gaan met een afdruk van het Jiayu G4 - CE Zertifikat en de EG- Konformitätserklärung die ik op de site van de duitse importeur vond...
dan kunnen ze nog steeds een probleem maken dat het teken er niet op staat (dat is eigenlijk verplicht maar kan wel een aanleiding zijn er wat makkelijker over te doen... ik kreeg de indruk dat zo keihard of consequent ze er niet in zijn, maar mogelijk was enkel de aanwezigheid van die tweede ambtenaar met zn negatieve instelling al een grond het voor de aardige man het nu niet toe te staan, alsof die hem controleerde )
Mocht het niet lukken kun je altijd nog de telefoon zonder accu laten sturen en een losse accu in Nederland bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcmxcivr schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:13:
[...]
Mocht het niet lukken kun je altijd nog de telefoon zonder accu laten sturen en een losse accu in Nederland bestellen.
Ik verheug me nu al op uitgebreide discussies aangaande het gedrag van de battery indicator bij separaat geïmporteerde accu's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Verwijderd schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:17:
[...]

Ik verheug me nu al op uitgebreide discussies aangaande het gedrag van de battery indicator bij separaat geïmporteerde accu's.
Hoezo? Ik heb ook een batterij apart gekocht hier in de filiaal in België. Ik heb er wel battery drops mee maar dat had ik ook al bij mijn originele batterij -_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Net gemerkt dat ik 3 dode pixels op mijn Jiayu G4 Advanved heb :/ Toen ik hem net had zag ik er 1... Hoe komt dit? Hoe langer dat ik deze telefoon heb, hoe meer problemen ik er van ondervind...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mcmxcivr schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:13:
[...]

ik was er vanochtend weer, om het CE-certificaat en EG- Konformitätserklärung af te geven ...
Iig ben ik n wel hoopvol omdat dezelfde ambtenaar (Herr Haupt-Zollinspektor Heck) die gisteren nog zo bosig deed nu heel vriendelijk was en ook bevestigde dat dat wel wat kon uitmaken voor de telefoon zelf, al moeste n ze zelf het het Bundesnetzagentur navraag doen.

wel moesten ze absoluut de chinese stekkers die erbij zaten weigeren, en bij de accu was het nog de vraag... Maar ik ben wel hoopvol iig nu, desnoods bestel ik zelf lokaal nog een accu erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Zo'n interessant verhaal RM!
Wat is er volgens hun mis met de accu dan? Geen CE?

Pagina: 1 ... 25 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen