Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 18:32
RM-rf schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 10:30:
[...]

ik was er vanochtend weer, om het CE-certificaat en EG- Konformitätserklärung af te geven ...
Iig ben ik n wel hoopvol omdat dezelfde ambtenaar (Herr Haupt-Zollinspektor Heck) die gisteren nog zo bosig deed nu heel vriendelijk was en ook bevestigde dat dat wel wat kon uitmaken voor de telefoon zelf, al moeste n ze zelf het het Bundesnetzagentur navraag doen.

wel moesten ze absoluut de chinese stekkers die erbij zaten weigeren, en bij de accu was het nog de vraag... Maar ik ben wel hoopvol iig nu, desnoods bestel ik zelf lokaal nog een accu erbij
Ik heb hier eventueel ook nog een accu voor een G4 liggen (3000mah). Mocht ik je daar een plezier mee kunnen doen dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 19-02-2023
Vandaag is mijn G4 advanced binnengekomen. Tzal me benieuwen hoe hij gaat doen. tot nu toe perfect. Iemand enig idee hoe ik die pre-installed chinese apps verwijderen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leopard888 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:23:
Vandaag is mijn G4 advanced binnengekomen. Tzal me benieuwen hoe hij gaat doen. tot nu toe perfect. Iemand enig idee hoe ik die pre-installed chinese apps verwijderen kan?
Telefoon rooten en dan met bijv. Rootexplorer o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
leopard888 schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 15:23:
Is al verschillende keren langsgekomen maargoed, de meeste mensen gebruiken Root Uninstaller daarvoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Ik heb nog geen telefoon geroot en ben eerlijk gezegt nogwel een noob daarin :0
Heb gezocht in dit forum over rooten maar een beschrijving van hoe t precies moet stond er niet bij.
Kan iemand dat uitleggen hoe dat precies moet want kwil die vreemde apps er graag af hebben.
Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leopard888
Ik zie dat Superuser al tussen mijn apps staat. Is mijn G4 dan al geroot door de fabrikant ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-10-2023

HMC

Pluviophile

Ja...duh...read dit topic vanaf begin, and thou shalt know. Maar update ons met echte problemen zodat we samen verder kunnen werken.

Eat the bugs, live in a pod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 31-01-2023
Deze fix heb ik uitgebreid getest en geeft wederom niet voldoende resultaat, helaas
jgzxr schreef op woensdag 13 november 2013 @ 22:01:
Heb waarschijnlijk een aanzienlijke verbetering gevonden voor de gps problemen op de G4 advanced waar ik last van had, duurde soms erg lang om een fix te krijgen.
Na reset vd agps data kwam deze wel weer maar zonder kon het wel eens een paar minuten duren en met wandelen op navigatie was het helemaal een ramp zat er regelmatig ver naast...

Op een spaans forum een fix gevonden voor mediatek toestellen.
Daar stond dat het meestal te verwijten is aan een bug in de dalvic cache.
Door de volgende regel onderaan de build.prop toe te voegen heb ik nu binnen een aantal seconden keer op keer een fix. :)

Voeg de volgende regel onderaan toe aan de build.prop wel even een extra regel toevoegen zodat hij juist afgelsoten wordt (aangepast met notepad++):
dalvik.vm.execution-mode=int:fast

Morgen ga ik dit uitgebreid testen en ik zal mijn bevindingen posten.
En indien het een blijvende oplossing is dan zal ik een uitgebreidere tutorial maken.
ps ik had al diverse fixes geprobeerd zoals de fix via engineer mode, de fix met fastergps enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update 3G/modem firmware:

Vervangen van de modem.img in combinatie met APN verificatie op PAP heeft absoluut een enorme verbetering geleverd. Ik ben vandaag op een locatie met notoir slecht bereik en de G4A heeft geen enkel probleem meer met schakelen tussen GPRS/3G/HSDPA.

Ik heb nu nog één probleem wat ik niet opgelost krijg en waar ik graag tips zou krijgen:
Heel soms (ongeveer eens per twee dagen) locked de telefoon automatisch. Beide sims worden dan uitgeschakeld en ik moet de pincodes opnieuw invoeren. Tevens staat de telefoon opeens op z'n lockscreen.
Dit kan 's nachts gebeuren als hij aan de lader ligt te slapen, maar vanmorgen gebeurde het ook gewoon terwijl hij al een half uur stond te navigeren op TomTom. Gewoon spontaan 'poef' beide sims weg en telefoon gelocked. Enig idee met welk verschijnsel ik hier van doen heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:33

RobertowNL

For your gear!

Na het succes van de Jiayu G2 toen nog obscuur alleen via Taobao te vinden :P en de Jiayu G3 (toen de coupon proberen te regelen wat wegens geen voorraad faalde). Begon het bij mij toch te kriebelen en dus ook de Jiayu G4 maar besteld :).

Had hem al eens gezien maar de eerste indruk was weer prima, steviger dan de G3 weer meer richting de G2 naar mijn idee. Bereik is prima en ook de GPS doet het na een EPO en AGPS reset wel aardig:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qQB0IF8l.png
In de trein (bubbeldekker, onderin) getest, accuracy bleef schommelen tussen de 14 en 18ft

Ook nog twee plaatjes van de telefoon in een heel duur dock*
*Laatst in de aanbieding 2 voor 4 dollar kunnen oppikken.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/H1VImTbm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Aipi5Dkm.jpg
Meer afbeeldingen: http://imgur.com/a/ZAML6#0

[ Voor 33% gewijzigd door RobertowNL op 20-11-2013 15:20 ]

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Mooie foto's! Blijft een practig solide ding.
Welke ROM draai je, alsk vragen mag? Mijn Network icoontje is nog blauw. Niks mis mee, maar ben slechts benieuwd.

Ik ben elke dag nog excited als ik 'em neerplof op een tafel. Zo'n mooi zwaar geluid. Brick, in de goeie manier van het woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-08 18:03
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:52:

Vervangen van de modem.img in combinatie met APN verificatie op PAP heeft absoluut een enorme verbetering geleverd. Ik ben vandaag op een locatie met notoir slecht bereik en de G4A heeft geen enkel probleem meer met schakelen tussen GPRS/3G/HSDPA.

Ik heb nu nog één probleem wat ik niet opgelost krijg en waar ik graag tips zou krijgen:
Heel soms (ongeveer eens per twee dagen) locked de telefoon automatisch. Beide sims worden dan uitgeschakeld en ik moet de pincodes opnieuw invoeren. Tevens staat de telefoon opeens op z'n lockscreen.
Dit kan 's nachts gebeuren als hij aan de lader ligt te slapen, maar vanmorgen gebeurde het ook gewoon terwijl hij al een half uur stond te navigeren op TomTom. Gewoon spontaan 'poef' beide sims weg en telefoon gelocked. Enig idee met welk verschijnsel ik hier van doen heb?
Mag ik vragen welke Rom je draait en van welke provider(s) de SIM kaarten zijn? Bij mij hielp de andere modem.img in combinatie met PAP niet..
Misschien kan ik jouw situatie nabootsen en kijken of dit wel werkt. Dank alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik heb gelukkig ook een oplossing gevonden voor al mijn problemen (3G-ontvangst, Warm worden telefoon & Dode pixels) namelijk een vervangende telefoon.

Heb nu echt uitstekend bereik (behalve in de ziggo dome gisteravond) en m'n accu gaat ook veel langer mee.

Blij dat ik toch de stap heb genomen om mijn toestel op te sturen, al was het bij de Nederlandse leverancier waardoor ik hem maar een week kwijt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Volop tof dat je een nieuwe hebt gekregen. Mijne doet het tot dusverre perfect, maar idd die van de vriendin heeft al kuurtjes, alhoewel zij er wel een miljoen apps op heeft staan. Zie dat met andere (women owned) androids ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
HMC schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:47:
Volop tof dat je een nieuwe hebt gekregen. Mijne doet het tot dusverre perfect, maar idd die van de vriendin heeft al kuurtjes, alhoewel zij er wel een miljoen apps op heeft staan. Zie dat met andere (women owned) androids ook.
Ja ik vond het ook al vreemd hoor, want ik had dezelfde telefoon voor m'n moeder besteld en die deed het perfect, ook in combinatie met mijn SIM. Ik had dus toch zo'n vermoeden dat het hardware-related was.

Zal voor de grap nu eens de GPS gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 29-02-2024
Hoe doen jullie dat allemaal voor GPS? Werkt hier voor geen meter. En dan heb ik het nog niet over die battery drops... Misschien moet ik gewoon een nieuwe vragen.

Of zou een andere ROM helpen? Ik ken er niet veel van af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertowNL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:33

RobertowNL

For your gear!

HMC schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:04:
Mooie foto's! Blijft een practig solide ding.
Welke ROM draai je, alsk vragen mag? Mijn Network icoontje is nog blauw. Niks mis mee, maar ben slechts benieuwd.
Rom van 16/8/13 maar zo lang het niet echt nodig is update ik hem niet :P. Verschillen zijn vaak toch minimaal.
Kleurtje kan je overigens wijzigen onder de instellingen :)
Ik ben elke dag nog excited als ik 'em neerplof op een tafel. Zo'n mooi zwaar geluid. Brick, in de goeie manier van het woord.
Zeker, voelt aan als een solide toestel, komt natuurlijk groot en deels door de batterij :).
vdvaxel schreef op woensdag 20 november 2013 @ 18:01:
Hoe doen jullie dat allemaal voor GPS? Werkt hier voor geen meter. En dan heb ik het nog niet over die battery drops... Misschien moet ik gewoon een nieuwe vragen.

Of zou een andere ROM helpen? Ik ken er niet veel van af...
GPS is meer geluk dan wijsheid denk ik. Eerste fix duurde lang maar met EPO en AGPS reset deed hij het binnen 20 seconden. Heb ook 4 Jiayu G3's gehad en daar werkte de GPS bij 2 ''goed'', 1 matig en 1 niet :P.

Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Ik krijg thuis nu met YGPS in engineer mode na ongeveer na ongeveer 55 seconden een fix.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat:

- Dit binnen is.
- Wifi is uitgeschakeld.
- na een reboot is.

Redelijk lijkt me.. Zal het morgen nog eens testen als ik naar m'n werk loop vanaf de bus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
mathijs55 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 21:57:
Ik krijg thuis nu met YGPS in engineer mode na ongeveer na ongeveer 55 seconden een fix.

Nou moet ik er wel bijzeggen dat:

- Dit binnen is.
- Wifi is uitgeschakeld.
- na een reboot is.

Redelijk lijkt me.. Zal het morgen nog eens testen als ik naar m'n werk loop vanaf de bus :)
Werkt hier niet :(

Verwijderd

gijsemans schreef op woensdag 20 november 2013 @ 16:09:
[...]
Mag ik vragen welke Rom je draait en van welke provider(s) de SIM kaarten zijn? Bij mij hielp de andere modem.img in combinatie met PAP niet..
Misschien kan ik jouw situatie nabootsen en kijken of dit wel werkt. Dank alvast!
Met alle plezier. Ik draai nog altijd de originele ROM die er bij levering op stond.

Build: G4HG 20130816-151656

In SIM 1 zit een BEN Sim met UMTS
In SIM 2 zit een KPN Sim zonder enige dataverbinding (ook geen GPRS)

Vanaf 16 december wordt SIM 1 vervangen door een Youfone SIM. (Ook KPN netwerk). Voor € 12,-/ maand 60 min. bellen en 1 GB data. Mochten de zaken daardoor veranderen dan hoor je het wel.

• gijsemans
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:02:
[...]

Met alle plezier. Ik draai nog altijd de originele ROM die er bij levering op stond.

Build: G4HG 20130816-151656

In SIM 1 zit een BEN Sim met UMTS
In SIM 2 zit een KPN Sim zonder enige dataverbinding (ook geen GPRS)

Vanaf 16 december wordt SIM 1 vervangen door een Youfone SIM. (Ook KPN netwerk). Voor € 12,-/ maand 60 min. bellen en 1 GB data. Mochten de zaken daardoor veranderen dan hoor je het wel.
Dank, ik ga eens kijken of diezelfde inrichting bij mij werkt. Ik heb Youfone (zelfde abonnement :) ) op SIM 1 en ook KPN (werk) op SIM 2 ook zonder data. Eigenlijk exact hetzelfde dus.

Mocht dit niet werken dan is het wat mij betreft een maandagmorgen modelletje..

• vdvaxel
Heb net buiten de GPS eens getest met de GPS Test app. Na een paar minuten waren er ongeveer 7 "in use". Alleen kreeg ik altijd een melding van "SI_REQ rejected due to no netwerk connection". Wat is deze SI_REQ en welke rol speelt het?
En als ik dan een fix heb, hoe gebruik ik dan de eigenlijke GPS om instructies te krijgen? :p

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:31
Verwijderd schreef op woensdag 20 november 2013 @ 14:52:

Ik ben erg benieuwd hoe je dit bestand hebt kunnen vervangen. Ik heb namelijk ook waardeloos bereik met 3G. Ik zit nu noodgedwongen al 2 weken met 2G internet opgescheept omdat iedere keer als ik overschakel naar 3g de complete mobiele verbinding er uit klapt. Niet alleen data maar ook bellen valt weg.

Zelf nog geen ervaring met rooten o.i.d. en ik zag al dat het niet simpelweg een kwestie was van een usb kabeltje aansluiten op de PC :+.

Verwijderd

Ik heb nu die Jiayu G4 advanced voor 3 dagen, het is echt een toptoestel,
1 minpuntje vindt ik zelf, de volumeknop dient ook als POWER-knop. Als de mobiel op stand-by staat.
Dit is altijd, behalve als er muziek wordt afgespeeld uiteraard. 8)7

Is er een manier om dit uit te schakelen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 19:11:
Ik heb nu die Jiayu G4 advanced voor 3 dagen, het is echt een toptoestel,
1 minpuntje vindt ik zelf, de volumeknop dient ook als POWER-knop. Als de mobiel op stand-by staat.
Dit is altijd, behalve als er muziek wordt afgespeeld uiteraard. 8)7

Is er een manier om dit uit te schakelen?
Zoek maar op gravitybox ;) kan je dit allemaal instellen (en nog veel meer)

Je toestel moet wel geroot zijn natuurlijk.

Verwijderd

ikbenleon schreef op donderdag 21 november 2013 @ 17:13:
[...]
Ik ben erg benieuwd hoe je dit bestand hebt kunnen vervangen. Ik heb namelijk ook waardeloos bereik met 3G. Ik zit nu noodgedwongen al 2 weken met 2G internet opgescheept omdat iedere keer als ik overschakel naar 3g de complete mobiele verbinding er uit klapt. Niet alleen data maar ook bellen valt weg.

Zelf nog geen ervaring met rooten o.i.d. en ik zag al dat het niet simpelweg een kwestie was van een usb kabeltje aansluiten op de PC :+.
Het is nog simpeler. Je hoeft niet eens je telefoon op je PC aan te sluiten. Installeer root explorer. Ga daarmee naar system/etc/firmware. Bekijk de permissions van modem.img en hernoem het bestand naar modem.bak. Kopieer vervolgens het nieuwe modem.img op deze plek en zet de permissions hetzelfde als de originele modem.img en reboot.
Voor meer info werkt omhoog scrollen in dit topic ook. (Bereik je de bovenzijde van een pagina dan kan je met het knopje "Vorige" naar de voorgaande pagina navigeren).
gijsemans schreef op donderdag 21 november 2013 @ 15:45:
[...]
Dank, ik ga eens kijken of diezelfde inrichting bij mij werkt. Ik heb Youfone (zelfde abonnement :) ) op SIM 1 en ook KPN (werk) op SIM 2 ook zonder data. Eigenlijk exact hetzelfde dus.
Mocht dit niet werken dan is het wat mij betreft een maandagmorgen modelletje..
SIM 2 is bij mij inderdaad ook m'n werk SIM. Mocht ik vanaf december met Youfone weer achteruitgang bemerken dan is het in ieder geval een reproduceerbaar probleem.

Ik zit nog steeds te dubben om mijn hele toestel om te flashen naar Miui 3.11.16 , maar daarvoor heb ik eigenlijk niet genoeg problemen. Als jij dat nou eens doet... :P Hier nogeens de link:

http://en.miui.com/thread-10317-1-1.html

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2013 21:13 ]

• gijsemans
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 20:44:

SIM 2 is bij mij inderdaad ook m'n werk SIM. Mocht ik vanaf december met Youfone weer achteruitgang bemerken dan is het in ieder geval een reproduceerbaar probleem.

Ik zit nog steeds te dubben om mijn hele toestel om te flashen naar Miui 3.11.16 , maar daarvoor heb ik eigenlijk niet genoeg problemen. Als jij dat nou eens doet... :P Hier nogeens de link:

http://en.miui.com/thread-10317-1-1.html
Dat begrijp ik ja, ik had Miui 3.11.9 al gedownload. Ik zal de telefoon eerst weer terugzetten op de originele rom en dan de aanpassingen doen. Mocht dat niet werken dan probeer ik jouw Miui suggestie.
Mijn vriendin gebruikt nu de G4 en die zit het meest op wifi dus er zit niet zoveel druk achter. Maar stiekem kan ik het toch niet hebben dat ik de zaak niet aan de praat krijg!

In ieder geval dank voor de link, ik houd je op de hoogte.

[ Voor 17% gewijzigd door gijsemans op 21-11-2013 21:39 ]

Verwijderd

gijsemans schreef op donderdag 21 november 2013 @ 21:34:
[...]
Dat begrijp ik ja, ik had Miui 3.11.9 al gedownload. Ik zal de telefoon eerst weer terugzetten op de originele rom en dan de aanpassingen doen. Mocht dat niet werken dan probeer ik jouw Miui suggestie.
Mijn vriendin gebruikt nu de G4 en die zit het meest op wifi dus er zit niet zoveel druk achter. Maar stiekem kan ik het toch niet hebben dat ik de zaak niet aan de praat krijg!

In ieder geval dank voor de link, ik houd je op de hoogte.
Haha, ik had niet verwacht dat je er echt serieus op in zou gaan. Desalniettemin: Ze zijn alweer een build verder op Miui 3.11.16. Zaterdag komt wellicht 3.11.23
En tsja, technische problemen zijn vaak lastig te accepteren.

• Derby
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Is miui wel geschikt voor meer dan 1 sim? Ik weet niet anders dan dat miui maar 1 sim ondersteund.

If liberty means anything at all it means the right to tell people what they do not want to hear - Eric Arthur Blair

Verwijderd

Derby schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:23:
Is miui wel geschikt voor meer dan 1 sim? Ik weet niet anders dan dat miui maar 1 sim ondersteund.
Op de site waar de link naar verwijst spreekt men over 'full dual sim support'.

• guapper
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:29
Derby schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:23:
Xiaomi (=Miui) heeft tegenwoordig de Hongmi/Red Rice, welke gebaseerd is op een MT6589T chip, dus wat dat betreft zal het wel goed zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al jiayu G5 advanced in gebruik?... als goed is wordt het met een 3000mah accu geleverd die uitsteekt..vraag me af of in G5 advacned een accu van van G5 basic (2000mah) past voor een mooiere afronding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:07:
Heeft iemand al jiayu G5 advanced in gebruik?... als goed is wordt het met een 3000mah accu geleverd die uitsteekt..vraag me af of in G5 advacned een accu van van G5 basic (2000mah) past voor een mooiere afronding.
G5 advanced is nog niet leverbaar, alleen de "basic"

Voor meer over de G5 moet je hier wezen:

http://gathering.tweakers...ist_messages/1535251/last

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2013 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mathijs14
Heb sinds de vervanging geen enkel probleem meer gehad. Geen verbindingverlies, battery drops, dode pixels of hitteproblemen. Heb echt het gevoel dat de vorige G4 een maandagochtend model was.

Blij dat alles werkt nu, wat een heerlijk toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor linkje gomez.
Verwijderd schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:09:
[...]

G5 advanced is nog niet leverbaar, alleen de "basic"

Voor meer over de G5 moet je hier wezen:

http://gathering.tweakers...ist_messages/1535251/last

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Als ik het zo lees en zie, wat is het verschil tussen G4 en G5? Enniewee, G4B is heer en meester.

Hmmm, voornamelijk de achterkant.
http://www.ejiayu.com/en/Product-12.html

[ Voor 29% gewijzigd door HMC op 22-11-2013 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is alleen de uiterlijk veranderd..
Verder zie ik bij pandawill.com en diverse chineze siten G5 advanced (2gb ram) terwijl het nog niet leverbaar is?
HMC schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:50:
Als ik het zo lees en zie, wat is het verschil tussen G4 en G5? Enniewee, G4B is heer en meester

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naj_Geetsrev
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-07 13:18
Vandaag moest ik een stukje rijden voor werk (Leeuwarden -> Nieuwegein -> Utrecht -> Wijk bij duurstede en weer terug) en hoe wel ik tegenwoordig de weg aardig ken toch maar even geprobeerd met mijn G4 te navigeren. Hij had verbazingwekkend snel een lock, maar die was zo precies als een schot hagel op een lucifer. Op de snelweg ging het nog wel, maar zodra je in de buurt van een stad of dorp komt denkt hij dat je plots geteleporteerd bent naar een straat een kilometer verder op.

Gelukkig was ik er op voorbereid. Ik heb namelijk de volgende oplossing gevonden die voor mij acceptabel is. Mijn werktelefoon (waarvan de sim natuurlijk in de G4 zit tegenwoordig) is een Ace. Ik heb daar onderstaande applicatie op geïnstalleerd: Bluetooth GPS-Output (het kost een euro om te unlocken)

En op mijn G4 deze: Bluetooth GPS

De Ace figureert als GPS ontvanger voor de G4. Locatie was écht spot on. En het was een genot om de G4 als navigatie te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Verwijderd schreef op donderdag 21 november 2013 @ 22:17:
[...]

Haha, ik had niet verwacht dat je er echt serieus op in zou gaan. Desalniettemin: Ze zijn alweer een build verder op Miui 3.11.16. Zaterdag komt wellicht 3.11.23
En tsja, technische problemen zijn vaak lastig te accepteren.
Met Miui exact hetzelfde probleem met de wegvallende dataverbinding. Nu nog de originele ROM met andere modem.img/PAP proberen.
Verwacht er niet veel van moet ik zeggen. Mocht dit laatste ook niet werken dan weet ik toch echt zeker dat het aan de hardware van de telefoon ligt en is het helaas pindakaas..

O ja, de camera kwaliteit in Miui is echt verschrikkelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door gijsemans op 22-11-2013 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
mathijs55 schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 18:26:
Heb sinds de vervanging geen enkel probleem meer gehad. Geen verbindingverlies, battery drops, dode pixels of hitteproblemen. Heb echt het gevoel dat de vorige G4 een maandagochtend model was.

Blij dat alles werkt nu, wat een heerlijk toestel :)
Misschien ook maar eens een nieuwe vragen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gijsemans schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 20:45:
[...]Met Miui exact hetzelfde probleem met de wegvallende dataverbinding. Nu nog de originele ROM met andere modem.img/PAP proberen.
Verwacht er niet veel van moet ik zeggen. Mocht dit laatste ook niet werken dan weet ik toch echt zeker dat het aan de hardware van de telefoon ligt en is het helaas pindakaas..

O ja, de camera kwaliteit in Miui is echt verschrikkelijk..
Dat is balen. En als de camera ruk is dan is Miui sowieso geen optie. Wel fijn dat je het getest hebt.

Al met al is de G4 dus een fijne telefoon als je de mazzel hebt dat je een goed exemplaar krijgt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2013 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Verwijderd schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 09:16:
[...]

Dat is balen. En als de camera ruk is dan is Miui sowieso geen optie. Wel fijn dat je het getest hebt.

Al met al is de G4 dus een fijne telefoon als je de mazzel hebt dat je een goed exemplaar krijgt.
Schiet mij maar lek! Originele rom er weer op, modem.img van dit forum er op geprakt en PAP aangezet. Heb nu al de hele avond en vandaag tot op heden een goede dataverbinding.. Blijkbaar is het de enige van de vele combinaties die ik geprobeerd heb die goed werkt.

Ben benieuwd of het goed blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arms2Short
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:31
Bij mij deden de problemen van de wegvallende 3G verbinding en de batterij drain zich ook voor. Voor de wegvallende 3G heb ik de oplossing van gomez2010 toegepast en mijn modem.img vervangen. Tot nu toe werkt het als een zonnetje en nu is het eindelijk een volwaardig toestel dus daarvoor mijn dank _/-\o_ Als je alleen op 2G internet bent aangewezen dan merk je pas hoe veel sneller 3G is ;)
De batterij drain had ik de eerste week bijna iedere dag last van. Ik vond de prestatie van de batterij ook flink tegenvallen. met 3000mah had ik wel gehoopt om meer dan 1 dag op 1 lading te doen. Gelukkig ging het naar een paar laadcycles al een stuk beter. Dat doet mij vermoeden dat de batterij(indicator) zichzelf nog moest kalibreren door een paar cycles te doorlopen. Sinds die tijd gaat mijn telefoon ook langer mee (3 dagen bij gemiddeld gebruik) en heb ik geen last meer gehad van plotse drains.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
ikbenleon schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 12:49:
Bij mij deden de problemen van de wegvallende 3G verbinding en de batterij drain zich ook voor. Voor de wegvallende 3G heb ik de oplossing van gomez2010 toegepast en mijn modem.img vervangen. Tot nu toe werkt het als een zonnetje en nu is het eindelijk een volwaardig toestel dus daarvoor mijn dank _/-\o_ Als je alleen op 2G internet bent aangewezen dan merk je pas hoe veel sneller 3G is ;)
De batterij drain had ik de eerste week bijna iedere dag last van. Ik vond de prestatie van de batterij ook flink tegenvallen. met 3000mah had ik wel gehoopt om meer dan 1 dag op 1 lading te doen. Gelukkig ging het naar een paar laadcycles al een stuk beter. Dat doet mij vermoeden dat de batterij(indicator) zichzelf nog moest kalibreren door een paar cycles te doorlopen. Sinds die tijd gaat mijn telefoon ook langer mee (3 dagen bij gemiddeld gebruik) en heb ik geen last meer gehad van plotse drains.
Ik heb de mijne nu al een maand en altijd leeg laten lopen en dan een full charge. Nog steeds battery drains...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-01 22:15

Teon

nieuw ...

Al 4 maanden zeer blij met m'n G4.
Vorige week zag ik aan de rand van het scherm wat gele vlekken.

Wat kan dat zijn?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/oR3LRnvl.png

BANG! Dat is hem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Puur wat vermoedens, maar het zou kunnen dat de folie achterop je LCD, die de backlight zo egaal mogelijk moet verdelen en naar voren moet weerkaatsen, een beetje los is gekomen.
Of dat de backlight een tikkeltje verschoven is? Maar volgens mij zit er tegenwoordig geen buisje in, maar een aantal LEDs, dus dan zou je verwachten dat je wat meer regelmatig hotspots zou zien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teon schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:14:
Al 4 maanden zeer blij met m'n G4.
Vorige week zag ik aan de rand van het scherm wat gele vlekken.

Wat kan dat zijn?

[afbeelding]
Lijm dat loslaat, heb dit ook gezien bij de eerste batch Sony Xperia toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vraagje aan jullie. ik heb mijn toestel laten vallen en ja hoor het glas kapot. nu ben ik in drachten bij 2 mobiel reparatie winkels geweest, maar ze konden het niet voor me oplossen.

hier iemand die een oplossing heeft voor mijn probleem. hij functioneerde super! ik was er echt blij mee, met dank aan het forum hier.

ik heb de G4 advance
een nieuw scherm erin zetten dat snap ik zelf natuurlijk ook. maar waar? en moet ik die dan zelf bestellen?
zijn er mensen die die weten waar je dit het beste kunt laten doen?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Ik zou m iniedergeval zelf bestellen, en dan of zelf repareren, of opzoek gaan naar iemand die dat wil doen..

http://www.banggood.com/O...Repair-Parts-p-86817.html

[ Voor 30% gewijzigd door dutchgio op 25-11-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:08
Ik heb de G4 nu al een tijdje, advanced versie maar af en toe wil de camera niet aan en dan moet ik de telefoon opnieuw opstarten en dan doet die het weer, camera app afsluiten heeft geen zin en hij wil niks dan.

Waar kan dit aan liggen? Na het opnieuw opstarten werkt het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseMan12O4
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-09 13:43
Hej Hager,

Ik heb een G3 voorzien van een nieuw scherm en later ook een nieuw touchscreen. In Drachten inderdaad geen succes ;) Naar china sturen vond ik ook niet zo'n goed plan. Heb uiteindelijk via de support van jiayumobile.be de onderdelen besteld. (info@ledaine.be) Heb ze zelf vervangen en was toen voor nog geen €100 klaar. Zij kunnen het ook repareren maar dan koste alleen het lcd-scherm vervangen €110.

Ze hebben vast ook wel onderdelen voor de G4. Even een paar mailtjes en je weet het!
Succes.
Verwijderd schreef op maandag 25 november 2013 @ 13:44:
ik heb een vraagje aan jullie. ik heb mijn toestel laten vallen en ja hoor het glas kapot. nu ben ik in drachten bij 2 mobiel reparatie winkels geweest, maar ze konden het niet voor me oplossen.

hier iemand die een oplossing heeft voor mijn probleem. hij functioneerde super! ik was er echt blij mee, met dank aan het forum hier.

ik heb de G4 advance
een nieuw scherm erin zetten dat snap ik zelf natuurlijk ook. maar waar? en moet ik die dan zelf bestellen?
zijn er mensen die die weten waar je dit het beste kunt laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor je informatie. daar kan ik inderdaad wat mee. ik ga ze gelijk mailen. heb al geprobeerd te bellen maar kreeg geen gehoor.
ik hoop dat het snel afgerond is. Het is toch een fijn toestelletje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Ik heb hetzelfde probleem, glas kapot, toestel werkt nog wel goed... maar nu heb ik het scherm al besteld, maar kan geen repair guide vinden over hoe die open moet, enzo. ook geen filmpjes op Youtube, heeft iemand daar een filmpje van?

graag hoor ik het! Want een handleiding erbij is altijd fijn als je iets aan het openmaken bent dat je nog nooit eerder hebt gedaan.

mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey ik heb een G4A zit bij proximus en af toe geen bereik of er staat dat ik bereik heb maar toch niet. Vraag me af of die modem.img van Gomez ook voor Belgie zou werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:31:
Hey ik heb een G4A zit bij proximus en af toe geen bereik of er staat dat ik bereik heb maar toch niet. Vraag me af of die modem.img van Gomez ook voor Belgie zou werken
Kan het altijd proberen, niet geschoten is altijd mis ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:08
supayoshi schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 20:18:
Ik heb hetzelfde probleem, glas kapot, toestel werkt nog wel goed... maar nu heb ik het scherm al besteld, maar kan geen repair guide vinden over hoe die open moet, enzo. ook geen filmpjes op Youtube, heeft iemand daar een filmpje van?

graag hoor ik het! Want een handleiding erbij is altijd fijn als je iets aan het openmaken bent dat je nog nooit eerder hebt gedaan.

mvg
Ik heb het geprobeerd, maar is mislukt :(
heel voorzichtig stapje voor stapje loshalen en alle connectors goed losmaken. bij mij ging het mis bij de aan/uit schakelaar, hier had ik de connector doormidden :(

heb deze video gebruikt: YouTube: How to replace the touchscreen and display Jiayu G3 G3S, G3T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supayoshi
Nee dat is voor de Jiayu G3, ik heb een Jiayu G4 en die zit anders in elkaar volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten jullie een Jiayu gerepareerd willen hebben stuur dan even een pm voor meer info.

Oh en die foto van dat scherm met vlekken; dat is drukschade zo lijkt het.

• Optic
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-12-2023
jgzxr schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 17:55:
Deze fix heb ik uitgebreid getest en geeft wederom niet voldoende resultaat, helaas

[...]
Bedankt, werkt uitstekend. Voordien kreeg ik na 1 a 2 min een fix en was de nauwkeurigheid rampzalig. (50 meter naast de baan) .Nu kreeg ik binnen de 10 sec een fix en was hij zeer nauwkeurig.

Heb wel wat moeten zoeken om het build.prop bestand te kunnen aanpassen met ES file Explorer.

• jgzxr
Met rom toolbox app van Google market kan je de ingebouwde build prop editor gebruiken.
Dat is een stuk makkelijker.

Maar ik moet wel zeggen dat de gps fix bij mij alleen de2e keer snel aanwezig is 1e fix duurt meestal 30 tot 40 seconden en als het lang geleden is dan kan het nog langer duren.

Vind het lastig te zeggen of het nu echt een verbetering is.

Al met al lijkt het wel iets beter te gaan en krijg ik vaker en fix maar nauwkeuriger is hij zeker.
Optic schreef op donderdag 28 november 2013 @ 19:18:
[...]

Bedankt, werkt uitstekend. Voordien kreeg ik na 1 a 2 min een fix en was de nauwkeurigheid rampzalig. (50 meter naast de baan) .Nu kreeg ik binnen de 10 sec een fix en was hij zeer nauwkeurig.

Heb wel wat moeten zoeken om het build.prop bestand te kunnen aanpassen met ES file Explorer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
Hier helpt de build.prop fix niet echt lijkt het. De fix duurt nog lang... Misschien omdat het bewolkt is :+ Waze lijkt beter te werken dan Maps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
gijsemans schreef op zaterdag 23 november 2013 @ 11:40:
[...]

Schiet mij maar lek! Originele rom er weer op, modem.img van dit forum er op geprakt en PAP aangezet. Heb nu al de hele avond en vandaag tot op heden een goede dataverbinding.. Blijkbaar is het de enige van de vele combinaties die ik geprobeerd heb die goed werkt.

Ben benieuwd of het goed blijft.
Toch niet helemaal zoals het moet zijn. 2G is stabiel, 3G en beter valt best nog vaak weg. Nu maar de zaak op 2G gezet om toch een appje te kunnen versturen en ontvangen.
Mijn data simkaart niet helemaal jofel meer dus een nieuwe besteld. Dat is dan het allerlaatste wat ik kan doen, gaat dat niet werken dan maar kijken wat het vervolg is. (Weer een nieuwe aanschaffen >:) ) O ja, USB connector om te laden geeft nu ook problemen, nog een reden.

Het is me nu wel duidelijk dat je inderdaad geluk moet hebben met een goed exemplaar. Of pech met een minder goed toestel natuurlijk. Het is maar hoe je het bekijkt.
Had ik in Nederland gekocht dan was het makkelijk geweest maar dat is nou eenmaal niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door gijsemans op 29-11-2013 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
  • Laatst online: 25-08-2023
Ja? Zijn de ervaringen met Jiayu zo slecht? Ik heb een Jiayu besteld welke ik morgen ga ophalen in België namelijk. Hoop toch niet dat de kwaliteit al te veel tegenvalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gier4
  • Laatst online: 05-02 19:04
Excuses als de vraag al eerder voorbij is gekomen. Ik heb het volgende probleem met de Jiayu G4 Advanced.

Gisteren de tweede Jiayu advanced hier in huis gekregen. De eerste (voor mijn zoon) werkt probleemloos met een simkaart van de Aldi. Omdat hij zo goed bevalt een tweede besteld en ontvangen. Deze tweede pakt de simkaart van de Aldi niet, niet die van mijn dochter (voor wie het toestel is), maar ook niet die van mijn zoon (welke in het andere toestel wel probleemloos wordt opgepikt).

Vreemd genoeg (althans dat zeg ik als leek) pakt hij mijn Tmobile sim wel zonder problemen op. Dan werkt hij dus wel.

De nieuwe jiayu G4 kan dus niet bellen, sms - het telefoonnetwerk (KPN) wordt wel gevonden, maar komt niet in de benen.

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsemans
Tomatenboer schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:00:
Ja? Zijn de ervaringen met Jiayu zo slecht? Ik heb een Jiayu besteld welke ik morgen ga ophalen in België namelijk. Hoop toch niet dat de kwaliteit al te veel tegenvalt. :)
Nee hoor, heb ook een G3 en die werkt feilloos. Ik denk ook dat de meerderheid van de G4 telefoons het goed doet maar er zijn nu eenmaal wat meer maandagmorgen modellen in omloop heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

gier4 schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:01:
Excuses als de vraag al eerder voorbij is gekomen. Ik heb het volgende probleem met de Jiayu G4 Advanced.

Gisteren de tweede Jiayu advanced hier in huis gekregen. De eerste (voor mijn zoon) werkt probleemloos met een simkaart van de Aldi. Omdat hij zo goed bevalt een tweede besteld en ontvangen. Deze tweede pakt de simkaart van de Aldi niet, niet die van mijn dochter (voor wie het toestel is), maar ook niet die van mijn zoon (welke in het andere toestel wel probleemloos wordt opgepikt).

Vreemd genoeg (althans dat zeg ik als leek) pakt hij mijn Tmobile sim wel zonder problemen op. Dan werkt hij dus wel.

De nieuwe jiayu G4 kan dus niet bellen, sms - het telefoonnetwerk (KPN) wordt wel gevonden, maar komt niet in de benen.

Heeft iemand tips hoe dit op te lossen?
Roaming aangezet?

Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Mijn jiayu g4 advanced doet het prima,
Wel wat issues met GPS maar dat hebben bijna alle toestellen met een mtk processor.
Ik heb geen problemen met het scherm doet het goed.
Ontvangst is ook goed altijd bereikbaar en geen wegvallende verbindingen, ook data werkt bijna altijd behalve op plekken waar iedereen problemen heeft.

Bluetooth werkt ook goed sinds de laatste rom update van jiayu (20131022), de vorige rom daar kon ik niet mee bellen via carkit als de kaart op 3g stond.

Accu drops heb ik wel last van soms van 40 naar 15 % maar dat is slechts een indicatie en voor zover ik gelezen heb komt dit veel voor met toestellen met een grote accu met jelly bean erop.
De gebruiksduur blijft overigens gelijk.

Dual sim functionaliteit is prima geen problemen mee.

Camera doet het ook goed.

Geen mechanische mankementen gehad tot nog toe, heb hem sinds september en alles nog intact.
De zwarte versie heeft wel problemen met de coating op de ijzeren rand daar laat de lak los, maar ik heb de witte en daar zit geen lak op.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Als review.

Ervaringen zijn wel erg verschillend per gebruiker maar ik heb het idee dat het nogal afhangt van welke provider je hebt en of je ver van een mast woont.
Een dan heb je idd ook nogal wat toestellen die echt mankementen vertonen maar gelukkig hoor ik daar niet bij.

Zelf heb ik privé sim 1 telford met data en zakelijk sim 2 Vodafone zonder data.
Tomatenboer schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 18:00:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gier4
  • Laatst online: 05-02 19:04
Roaming staat aan. Maar het bijzondere is dat hij de ene sim kaart dus wel pakt (t-mobile) en die van Medion (Aldi- KPN netwerk) niet. Dus nu niet mee te bellen. Internet hoeft niet, de bedoeling is dat dat alleen via Wifi verloopt en dat werkt gewoon.Er worden bij de Aldi sim geen beschikbare netwerken gevonden.

[ Voor 7% gewijzigd door gier4 op 29-11-2013 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-09 12:17
Als een store op aliexpress hem voor rond de 100USD aanbiedt, dan lijkt me dat niet realistisch toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
Dank voor de ervaringen tot nu toe. Heb me zo goed mogelijk proberen te informeren, maar schrik toch een beetje van de hoeveelheid reacties waarin er kleine of grotere problemen worden benoemd.

Maar we hopen er maar het beste van. Ik ben als een blok gevallen voor de Jiayu G4 Advanced, vanwege de looks, de ontzagwekkende batterijduur, de goede specificaties en natuurlijk de prijs/kwaliteitverhouding.

Ik heb tevens 2 jaar garantie dus dat is voor mij wel een geruststellende gedachte (al is het nooit prettig om problemen te ervaren en is het altijd maar afwachten hoe er met garantieclaims wordt omgesprongen).

Ik ben iemand die lang met zijn telefoons doet, hiervoor 2 Samsungs gehad, eentje begaf het al na een halfjaar, en de laatste, een Galaxy S1 (jawel :D ) die heeft het mooi 3 jaar volgehouden. Dat hoop ik ook van deze Jiayu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Een van mijn G4's heeft last van een zwart scherm. Al weet ik niet of het software- of hardwarematig is.
Als ik 'm opstart trilt ie even, gaat 't scherm op zwart (niet uit). De software zelf werkt nog, de wekker ging laatst nog af waarna ik 'm kon afzetten. Al was dat wel met een zwart scherm, dus onbruikbaar.

Al geprobeerd in recovery mode op te starten (vol down+power), maar geeft ook gewoon zwart scherm.
Verbinden met de computer biedt ook geen soelaas, net als de batterij er uithalen.

Iemand die nog een mogelijke oplossing kan bedenken?

Dadelijk even contact opnemen met Spemall en/of de Belgische verdeler.

[ Voor 4% gewijzigd door .joeri. op 29-11-2013 22:22 ]

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
.joeri. schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:21:
Een van mijn G4's heeft last van een zwart scherm. Al weet ik niet of het software- of hardwarematig is.
Als ik 'm opstart trilt ie even, gaat 't scherm op zwart (niet uit). De software zelf werkt nog, de wekker ging laatst nog af waarna ik 'm kon afzetten. Al was dat wel met een zwart scherm, dus onbruikbaar.

Al geprobeerd in recovery mode op te starten (vol down+power), maar geeft ook gewoon zwart scherm.
Verbinden met de computer biedt ook geen soelaas, net als de batterij er uithalen.

Om in recovery te komen moet je hem eerst helemaal uit zetten door bv de accu er even uit te halen en terug in te doen.
Vervolgens de acculader aansluiten en dan volume+ en power ingedrukt houden tot hij aan gaat.
Zonder de adapter aan te sluiten start hij op in normale modus (of blijft hij zwart met slechte rom).
Als je scherm verlichting defect is dan zou je nog beeld kunnen zien door een sterke zaklamp op het scherm te schijnen, dan zie je nog vaag het beeld.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Volume+ inderdaad. Incl power had ik nog niet getest. Maar maakt geen verschil.
Verlichting werkt nog, maar geeft precies een zwarte afbeelding weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige maand een Jiayu G4 aangeschaft op mixeshop (goede service) en ik heb er, tot nu toe, een zeer goede ervaring mee.

De batterij is echt fantastisch, hij gaat zeker twee dagen mee terwijl ik hem vaak gebruik.

Ook wifi en 3g gaat zeer snel, apps worden zeer snel geupload.

De camera heeft is zeer goed voor zowel foto's als filmen. Je kunt er HD met filmen en de camerea heeft zo'n 13 MP, de kwaliteit is iets minder maar je kan er wel zeer mooie foto's meenemen:
Afbeeldingslocatie: http://oi41.tinypic.com/euqxc0.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi43.tinypic.com/wmo8qp.jpg

Ik heb hem via mixeshop besteld en met DHL laten afleveren. Ik had hem op een donderdag besteld, en hij was op de maandag erachter opgehaald door DHL en 2 dagen later lag die al bij de deur mooi verpakt.

Kleine minpuntjes zijn dat de 3 menu-knoppen niet oplichte en dat de gps niet zo goed is. (de usb-kavel is ook niet zo goed maar zo het is een gewone standaard kabel voor meeste gsm's dus had ik er nog wel een paar andere liggen)

Wanneer je je GSM voor de eerste keer opstart heb je wel van die standaard chinese apps op je GSM staan en draait hij nog op jiayu laucher (op zich nog een best handige laucher). Je kunt de chinese apps verwijderen bij je app-beheer, maar het weerbericht en sommige meldingen enzo, blijven in het chinees, dus kun je er best een andere launcher opzetten (apex laucher, nova laucher...).

Indien nog vragen, wil ik ze altijd beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*Jiayu g4 advanced bedoel ik, maar als ik opnieuw eentje zou kopen zou ik toch de jiayu g4 met 4 GB rom kopen, 32 is teveel voor mij en met een SD kaartje kun je al veel tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
Vandaag m'n Jiayu G4 advanced in ontvangst genomen. Beetje uitgevogeld hoe alles werkt, en een aantal zaken ingesteld.

Internet werkt ook gewoon, maar wat mij opvalt is dat het internet ont-zet-tend langzaam laadt. Nog langzamer dan bij m'n oude Galaxy S1 het geval was. Dit lijkt mij niet normaal. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of ik wellicht nog enkele instellingen moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
Tomatenboer schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:26:
Vandaag m'n Jiayu G4 advanced in ontvangst genomen. Beetje uitgevogeld hoe alles werkt, en een aantal zaken ingesteld.

Internet werkt ook gewoon, maar wat mij opvalt is dat het internet ont-zet-tend langzaam laadt. Nog langzamer dan bij m'n oude Galaxy S1 het geval was. Dit lijkt mij niet normaal. Iemand een idee waar dit aan kan liggen en of ik wellicht nog enkele instellingen moet veranderen?
3G aangezet?
Met de juiste Access point settings?
3G staat standaard uit via: settings, meer mobiele netwerken,3g settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatenboer
jgzxr schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 19:55:
[...]

3G aangezet?
Met de juiste Access point settings?
3G staat standaard uit via: settings, meer mobiele netwerken,3g settings
3G staat aan ja. Ik denk dat ik al weet waar het aan ligt. Zowel de 3G verbinding als het signaalontvangst is nogal onstabiel. Ik geloof dat dat een Jiayu kwaaltje is toch?

Ik zie dat je problemen met het 3G signaal kunt verhelpen met root explorer. Nu ben ik een enorme noob daarin. Heb de post gevonden waarin wordt uitgelegd dat modem.img moet worden vervangen, maar eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van.

Zou iemand in Jip en Janneke taal stap voor stap kunnen uitleggen wat de handelswijze daarin is? :S

[ Voor 29% gewijzigd door Tomatenboer op 30-11-2013 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

@tomatnboer: Is reeds gedaan.

Een echte Tweakers phone...zolang 'ie het uithoudt. Ik verwacht niet dat deze phone het jaren gaat doen.

Met mijn lichte sms- en belgebruik en slechts browsen via wifi waar aanwezig, en op airplane mode als slapende, geen games en zo, hou ik het 5 dagen vol. Jup, 5 dagen.

Rand is inmiddels beschadigd, en screen reageert soms niet. Een simpele power off, en aan doet het voor mij.
Het is niet zo betrouwbaar als mijn ouwe LG Optimus One, maar het is een mooi ding.
De prijs zegt veel.

De camera is inderdaad fantastisch. De shots zijn mooi.

Ik ben blij, maar ben er zeker van dat 'ie het niet al te lang zal uithouden.
Maar doen andere phones het beter, hedentendaags?

Velen lijken gemaakt te zijn om na 2 jaar (of zo) te falen...
Onze G4 houdt dat ook wel vol.

En dan het geluid van dat ding als je 'em neerploft...prachtig.
I'm in love...we'll see how long it lasts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Heeft iemand met battery drops al geprobeerd om een andere ROM te installeren? Zou dat helpen? Ik heb er namelijk ook last van.
EDIT: Ik heb het over de Jiayu G4 Advanced

[ Voor 14% gewijzigd door vdvaxel op 01-12-2013 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
vdvaxel schreef op zondag 01 december 2013 @ 02:45:
Heeft iemand met battery drops al geprobeerd om een andere ROM te installeren? Zou dat helpen? Ik heb er namelijk ook last van.
EDIT: Ik heb het over de Jiayu G4 Advanced
Doe geen moeite geeft hetzelfde resultaat.
Ik zit op m'n derde rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spastik
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09-2020

Spastik

Plastik

jgzxr schreef op zondag 01 december 2013 @ 10:31:
[...]

Doe geen moeite geeft hetzelfde resultaat.
Ik zit op m'n derde rom.
Ik zit nog steeds op de originele ROM en heb nog nooit een DROP gehad. :*)

G4H 20130515-202809

Resistance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
Ik snap er niets van, sommigen hebben drops en sommigen niet. Maar als het een softwareprobleem zou zijn, zou iedereen toch het probleem moeten hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
vdvaxel schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:33:
Ik snap er niets van, sommigen hebben drops en sommigen niet. Maar als het een softwareprobleem zou zijn, zou iedereen toch het probleem moeten hebben??
Batterij eruit, batterij erin geeft mij vaak ineens weer tientallen procenten meer, dus ik houd het toch op een software issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgzxr
_/-\o_
Spastik schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:45:
[...]

Ik zit nog steeds op de originele ROM en heb nog nooit een DROP gehad. :*)

G4H 20130515-202809
Komt voornamelijk voor met grote accu's de advanced oftewel de g4hg heeft er meer last van als de andere versies ivm de 3000mA accu

En ja het is een software issue ik heb twee accu's en beiden doen hetzelfde

[ Voor 10% gewijzigd door jgzxr op 01-12-2013 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdvaxel
jgzxr schreef op zondag 01 december 2013 @ 15:23:
_/-\o_
[...]

Komt voornamelijk voor met grote accu's de advanced oftewel de g4hg heeft er meer last van als de andere versies ivm de 3000mA accu

En ja het is een software issue ik heb twee accu's en beiden doen hetzelfde
Waarom heeft dan niet iedereen er last van? :/ ik overweeg een nieuwe te vragen, zou dat het probleem kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Sinds afgelopen woensdag ook een G4 in mijn bezit. Bevalt prima. Mooi scherm en het is heerlijk om je telefoon 1 x per twee dagen te hoeven opladen.

Eén opstartprobleem gehad en dat was het aan de praat krijgen van 3g. Deze wilde niet meteen gaan werken zonder de instellingen aan te passen. Fix gebruikt die eerder in dit topic staatt en nu werkt mijn Vodafone 3g prima. Moet wel zeggen dat mijn verbinding soms ook naar h+ springt.

Daarnaast heb ik sinds afgelopen vrijdag ook een tweede simkaart in mijn toestel. Simkaartje van Simyo (kpn). Hiermee heb ik een prima bereik. Toen ik echter bij mijn ouders was (klein dorp) viel meerdere keren mijn verbinding van 5 streepjes helemaal weg naar geen verbinding. Dit herstelde zich korte tijd later weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moddoxnl
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-06 12:44
Wie weet wat het verschil is tussen deze twee G4 Advance uitvoeringen, behalve de verkoopprijs natuurlijk.....
http://www.jiayu-store.co...ual-camera-ogs-black.html
en
http://www.jiayu-store.co...-wifi-gps-black-32gb.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsph
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 05-08 11:17
moddoxnl schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:13:
Wie weet wat het verschil is tussen deze twee G4 Advance uitvoeringen, behalve de verkoopprijs natuurlijk.....
http://www.jiayu-store.co...ual-camera-ogs-black.html
en
http://www.jiayu-store.co...-wifi-gps-black-32gb.html
Voor de eerste geven ze 8.2mm dikte op (wat duidt op de kleine batterij), voor de tweede 10mm (wat duidt op de grote batterij).
In beide gevallen staat 3000mAh op de site, maar een G4 van 8.2mm met 3000mAh batterij bestaat niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand de rom
Rom Oficial 20131023-072636 G4B draaien van jiayu es? Is die beter dan de voorganger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quazar
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-09 22:12
De nieuwe ROM draait erg soepel. Heb de oude versie te kort gedraaid om iets over het verschil te zeggen. GPS blijft hier een probleem (Fix duurt erg lang, ook na aanpassingen). Voor de rest geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjaakDeBeer
  • Niet online

SjaakDeBeer

De Beer is los!

Heeft iemand ook ervaring met custom roms? Ben namelijk benieuwd of er een stabiele stock android rom is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.joeri. schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 22:21:

Ik heb exact hetzelfde probleem.. Ik zie het backlight aangaan maar het scherm blijft zwart.. Ik kan ook gwn mijn wekker afzetten of een oproep beëindigen op het zwarte scherm maar je ziet gewoon niet wat je doet..
Iemand een idee aan wat het kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dalvik.vm.execution-mode=int:fast trick resultaten

Ik heb met Google Tracks een opname gemaakt van hetzelfde traject A15 - A2 vóór en na het aanpassen van het build.prop bestand. Hieronder de resultaten:

Vóór de aanpassing

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2s0l6yx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/fblude.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2wojat0.png

Je ziet dat in plaats van een continue stroom metingen er een reeks aan losse puntjes zijn. De statistieken zijn ook niet heel geloofwaardig.

Na de aanpassing

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/15ebg91.png

Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/atvol5.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/35cmwyr.png

Opeens een heel bruikbaar GPS signaal. De werkzaamheid van deze fix lijkt me bij deze afdoende bewezen. Wel zorgwekkend dat een software aanpassing zo'n verbetering geeft. Blijkbaar is de mediatek nogal software based.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
Gaat wel een stuk sneller met zonder gps fix ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:51:
[...]

Ik heb exact hetzelfde probleem.. Ik zie het backlight aangaan maar het scherm blijft zwart.. Ik kan ook gwn mijn wekker afzetten of een oproep beëindigen op het zwarte scherm maar je ziet gewoon niet wat je doet..
Iemand een idee aan wat het kan liggen?
Voorlopig nog geen oplossing gevonden.
Spemall even gecontacteerd, net als de Belgische invoerder. Wacht op antwoord nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

I'm still in love

Afbeeldingslocatie: http://i886.photobucket.com/albums/ac70/HMClagi/Screenshot_2013-12-06-15-05-27_zpsf22be941.jpg

Ik gebruik mijn phone als phone. Dus bellen en SMS. Ook heel veel WA.
WIFI altijd aan, en data weinig.

's Nachts op airplane. Dubbele winst, wil niet gestoord worden, en scheelt ook weer.
Verder veel browsen met Opera (vooral op de plee ;) )

Ik gebruik gen GPS, want niet nodig.
Wel vel getest, maar zonder hulp van wifi en data positionering krijg ik geen lock.

Phone heeft weinig kuren.
Soms werkt touch niet na wake, maar dan weer sleep en wake, en werkt weer.
Moet wel eerlijk bekennen dat dat de laatste maand meer gebeurt dan voorheen.

Maar ja, voor 160 euro (vriendin heeft 'em meegenomen uit China voor me, dus toen 1999 Yuan)...

Enige wat ik me afvraag is of deze phone meer dan een jaar mee zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-08 08:59
Jahoor!?

Dat krijg ik echt niet voorelkaar, misschien 20 uur op een lading haal ik. Als ik naar mn batterij verbruik kijk staat vooral Android System heel hoog? Hebben jullie dat ook?

Of draaien jullie misschien met de stock launcher?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumbadora
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 10:18
Nou bij mij heeft de batterij net 7 uurtjes gehaald vandaag.Alleen een beetje internetten en een spelletje gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMC

HMC

Pluviophile

Ik draai nog op stock.
Dit is geen fotosoep, ofzo, als je dat denkt.
Ik speel er slechts geen spelletjes op. En ook geen jijbuis.
Binnenkort ga ik naar huis met vliegtuig, en ga ik mn phone gebruiken om paar filmpjes en schaakspelletjes tijdens 16 uur vlucht onderweg te doen.
For now, awesome.

Pagina: 1 ... 26 ... 43 Laatste

Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen