Van 100% naar uit in 7 uur met de 3000 batterij?tumbadora schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 15:42:
Nou bij mij heeft de batterij net 7 uurtjes gehaald vandaag.Alleen een beetje internetten en een spelletje gespeeld.
dat lukt nog niet eens als je 7 uur HD video streamed in MKV DTS over Wifi
14uur haal ik ook maximaal, maar meer niet. Bij normaal gebruik zakt ie richting de 10u.
Android-systeem slurpt wel heel wat jus uit de batterij.
2 dagen haal je minimaal met dan ding bij intensief gebruik
Gaat ie echt helemaal uit, of krijg je alleen een melding (15%) dat je bij moet laden?.joeri. schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 19:56:
14uur haal ik ook maximaal, maar meer niet. Bij normaal gebruik zakt ie richting de 10u.
Helemaal uit niet, maar wel in de 'rode zone'.
En dan laad ik 's nachts sowieso op (zelfs al heeft ie nog 30%). Anders zit je de volgende dag zonder.
En dan laad ik 's nachts sowieso op (zelfs al heeft ie nog 30%). Anders zit je de volgende dag zonder.
Nou niet helemaal naar 0%, maar 17 %
matthijsph schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 18:10:
[...]
Van 100% naar uit in 7 uur met de 3000 batterij?
@Bakkei, thanks for de tip! Ging vandaag naar de snackbar tijdens lunch en had even de gps aangezet tijdens het loopje. Had nog ongeveer 20/25 seconden een fix en hij hield deze vast totaan de snackbar. Toppie!
Morgen nog eens testen tijdens het autorijden naar een voetbalwedstrijdje
Morgen nog eens testen tijdens het autorijden naar een voetbalwedstrijdje
En wat geeft ie aan nadat je de batterij eruit hebt gehaald en weer er in gedaan? Bij mij schiet hij vaak weer een heel eind omhoog namelijk. Die indicator is verre van betrouwbaar.
Na de (mogen we toch wel zeggen) software drop, houdt de phone het bij mij gewoon nog een dag uit, ook al zit 'ie in het rood. (10-15%)
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om 'em dood te laten gaan, alvorens te laden. Tenzij ik denk dat dat midden op de volgende dag zal zijn, dan maar wel chargen 's nachts.
Ik zal ook eens batt er uithalen, na drop, en dan kijken wat % is, na er weer instoppen.
Android kan niet met onze batterij omgaan
Ik heb er een gewoonte van gemaakt om 'em dood te laten gaan, alvorens te laden. Tenzij ik denk dat dat midden op de volgende dag zal zijn, dan maar wel chargen 's nachts.
Ik zal ook eens batt er uithalen, na drop, en dan kijken wat % is, na er weer instoppen.
Android kan niet met onze batterij omgaan

Eat the bugs, live in a pod
Ik heb mijn gps nu goed werkend altijd een fix binnen 40 seconden en stabiel.
Een aanpassing gedaan in de build.prop (zie posts hiervoor) en het volgende in de gps.conf gezet in de etc map:
NTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.pool.ntp.org
NTP_SERVER=time.gpsonextra.net
NTP_SERVER=asia.pool.ntp.org
NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra2.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra2.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra2.bin
# DEBUG LEVELS: 0 - none, 1 - Error, 2 - Warning, 3 - Info
# 4 - Debug, 5 - Verbose
DEBUG_LEVEL = 0
# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
INTERMEDIATE_POS=0
# supl version 1.0
SUPL_VER=0x10000
# Error Estimate
# _SET = 1
# _CLEAR = 0
ERR_ESTIMATE=0
# GPS Capabilities bit mask
# SCHEDULING = 1
# MSB = 2
# MSA = 4
# ULP = 0x20
# default = MSA | MSB | SCHEDULING | ULP
CAPABILITIES=0x27
# Accuracy threshold for intermediate positions
# less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
# ACCURACY_THRES=5000
################################
##### AGPS server settings #####
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE
AGPS=/data/xtra.bin
AGPS=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
# FOR SUPL SUPPORT, set the following
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
SUPL_NO_SECURE_PORT=7275
SUPL_SECURE_PORT=7275
# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
C2K_HOST=c2k.pde.com
C2K_PORT=1234
# Sensor Settings
# Needs to be set explicitly based on sensor
# There is no default value.
#GYRO_BIAS_RANDOM_WALK=
# Sensor Sampling Rate Parameters for Low-Data Rate Filter (should be greater than 0)
SENSOR_ACCEL_BATCHES_PER_SEC=2
SENSOR_ACCEL_SAMPLES_PER_BATCH=5
SENSOR_GYRO_BATCHES_PER_SEC=2
SENSOR_GYRO_SAMPLES_PER_BATCH=5
# Sensor Sampling Rate Parameters for High-Data Rate Filter (should be greater than 0)
SENSOR_ACCEL_BATCHES_PER_SEC_HIGH=4
SENSOR_ACCEL_SAMPLES_PER_BATCH_HIGH=25
SENSOR_GYRO_BATCHES_PER_SEC_HIGH=4
SENSOR_GYRO_SAMPLES_PER_BATCH_HIGH=25
# Sensor Control Mode (0=AUTO, 1=FORCE_ON)
SENSOR_CONTROL_MODE=0
# Enable or Disable Sensors for GPS use (0=Enable, 1=Disable)
SENSOR_USAGE=0
# Choose GSIFF sensor provider (1=DSPS, 2=Android NDK)
SENSOR_PROVIDER=1
# Indoor Positioning Settings
# 0: QUIPC disabled, 1: QUIPC enabled, 2: forced QUIPC only
QUIPC_ENABLED = 0
# EXTRA SETTINGS
# Enable or Disable Wiper (1=Enable, 0=Disable)
ENABLE_WIPER=1
####################################
# LTE Positioning Profile Settings
# 0: Enable RRLP on LTE(Default) 1: Enable LPP_User_Plane on LTE
LPP_PROFILE = 0
Een aanpassing gedaan in de build.prop (zie posts hiervoor) en het volgende in de gps.conf gezet in de etc map:
NTP_SERVER=0.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.europe.pool.ntp.org
NTP_SERVER=0.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=1.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=3.nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=nl.pool.ntp.org
NTP_SERVER=2.pool.ntp.org
NTP_SERVER=time.gpsonextra.net
NTP_SERVER=asia.pool.ntp.org
NTP_SERVER=north-america.pool.ntp.org
XTRA_SERVER_1=http://xtra2.gpsonextra.net/xtra2.bin
XTRA_SERVER_2=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra2.bin
XTRA_SERVER_3=http://xtra3.gpsonextra.net/xtra2.bin
# DEBUG LEVELS: 0 - none, 1 - Error, 2 - Warning, 3 - Info
# 4 - Debug, 5 - Verbose
DEBUG_LEVEL = 0
# Intermediate position report, 1=enable, 0=disable
INTERMEDIATE_POS=0
# supl version 1.0
SUPL_VER=0x10000
# Error Estimate
# _SET = 1
# _CLEAR = 0
ERR_ESTIMATE=0
# GPS Capabilities bit mask
# SCHEDULING = 1
# MSB = 2
# MSA = 4
# ULP = 0x20
# default = MSA | MSB | SCHEDULING | ULP
CAPABILITIES=0x27
# Accuracy threshold for intermediate positions
# less accurate positions are ignored, 0 for passing all positions
# ACCURACY_THRES=5000
##### AGPS server settings #####
DEFAULT_AGPS_ENABLE=TRUE
DEFAULT_USER_PLANE=TRUE
AGPS=/data/xtra.bin
AGPS=http://xtra1.gpsonextra.net/xtra.bin
# FOR SUPL SUPPORT, set the following
SUPL_HOST=supl.google.com
SUPL_PORT=7276
SUPL_NO_SECURE_PORT=7275
SUPL_SECURE_PORT=7275
# FOR C2K PDE SUPPORT, set the following
C2K_HOST=c2k.pde.com
C2K_PORT=1234
# Sensor Settings
# Needs to be set explicitly based on sensor
# There is no default value.
#GYRO_BIAS_RANDOM_WALK=
# Sensor Sampling Rate Parameters for Low-Data Rate Filter (should be greater than 0)
SENSOR_ACCEL_BATCHES_PER_SEC=2
SENSOR_ACCEL_SAMPLES_PER_BATCH=5
SENSOR_GYRO_BATCHES_PER_SEC=2
SENSOR_GYRO_SAMPLES_PER_BATCH=5
# Sensor Sampling Rate Parameters for High-Data Rate Filter (should be greater than 0)
SENSOR_ACCEL_BATCHES_PER_SEC_HIGH=4
SENSOR_ACCEL_SAMPLES_PER_BATCH_HIGH=25
SENSOR_GYRO_BATCHES_PER_SEC_HIGH=4
SENSOR_GYRO_SAMPLES_PER_BATCH_HIGH=25
# Sensor Control Mode (0=AUTO, 1=FORCE_ON)
SENSOR_CONTROL_MODE=0
# Enable or Disable Sensors for GPS use (0=Enable, 1=Disable)
SENSOR_USAGE=0
# Choose GSIFF sensor provider (1=DSPS, 2=Android NDK)
SENSOR_PROVIDER=1
# Indoor Positioning Settings
# 0: QUIPC disabled, 1: QUIPC enabled, 2: forced QUIPC only
QUIPC_ENABLED = 0
# EXTRA SETTINGS
# Enable or Disable Wiper (1=Enable, 0=Disable)
ENABLE_WIPER=1
# LTE Positioning Profile Settings
# 0: Enable RRLP on LTE(Default) 1: Enable LPP_User_Plane on LTE
LPP_PROFILE = 0
Ik geloof je wel hoor, zo bedoelde ik het niet.HMC schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 17:54:
Ik draai nog op stock.
Dit is geen fotosoep, ofzo, als je dat denkt.
Ik speel er slechts geen spelletjes op. En ook geen jijbuis.
Binnenkort ga ik naar huis met vliegtuig, en ga ik mn phone gebruiken om paar filmpjes en schaakspelletjes tijdens 16 uur vlucht onderweg te doen.
For now, awesome.
Maar je doet dus geen speciale dingen, zoals 3g uit zetten, altijd op laagste brightness oid.
Ja, screen wel bijna altijd op minimaal. Bright genoeg binnen.
3g staat wel aan (ik bedoel de optie dat hij 3g moet genruiken als data aan staat), maar ik heb mijn dataverbinding bijna nooit aan.
Als nodig, zet ik die even aan (zoals buiten of zo) en dan krijg ik wel gewoon meteen 3g.
Ik ben een lichte gebruiker denk ik zo.
3g staat wel aan (ik bedoel de optie dat hij 3g moet genruiken als data aan staat), maar ik heb mijn dataverbinding bijna nooit aan.
Als nodig, zet ik die even aan (zoals buiten of zo) en dan krijg ik wel gewoon meteen 3g.
Ik ben een lichte gebruiker denk ik zo.
[ Voor 11% gewijzigd door HMC op 07-12-2013 14:18 ]
Antwoord gekregen van Spemall:Verwijderd schreef op woensdag 04 december 2013 @ 20:51:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem.. Ik zie het backlight aangaan maar het scherm blijft zwart.. Ik kan ook gwn mijn wekker afzetten of een oproep beëindigen op het zwarte scherm maar je ziet gewoon niet wat je doet..
Iemand een idee aan wat het kan liggen?
Zelf nog niet geprobeerd, ga ik deze avond doen.the problem is the connector between display screen and mainboard become loose, pls tear apart the back case of the phone and reconnect he connector, the display problem will be solved
Ook ff gekeken. Het zijn inderdaad allemaal mooie simpele kruiskopjes. Het proberen waard zou ik zo zeggen. Klasse van Spemall, en hou ons op de hoogte.
Toen ik mijn Jiayu G4 Advanced kocht heb ik er een silicone case bij gekocht, maar die past niet goed... Aan de linkerkant en aan de bovenkant komt die niet tot over de rand. Echt irritant -_-
Sinds een aantal dagen in het bezit van een jiayu g4 niet advanced maar wel de turbo processor.
Ook deed de gps niets bij mij.
Na de aanpassingen aan de build.prop en de gps.conf aanpassingen zoals aangegeven door jgzxr zag hij zwakjes wat sats, maar nog te weinig voor een fix.
Vanmorgen heb ik de volgende aanpassingen gedaan: http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/ , volgens mij ook al eens langsgekomen in dit topic en ik ging naar buiten, meteen binnen een minuut een fix in iGO.
Als test een rit van 10 minuten over de rondweg gemaakt en mij laten thuisbrengen door iGO, geen enkel probleem meer. De volgende fix was binnen 20 seconden.
Dit is in ieder geval een combi die lijkt te werken.
Wel root nodig! Voor build.prop heb ik een speciale build.prop editor gebruikt die root nodig heeft en voor de gps.conf heb ik root explorer gebruikt en ge-edit op mijn pc.
Na de aanpassingen aan de build.prop en de gps.conf aanpassingen zoals aangegeven door jgzxr zag hij zwakjes wat sats, maar nog te weinig voor een fix.
Vanmorgen heb ik de volgende aanpassingen gedaan: http://www.gizchina.com/2...r-gps-on-mediatek-phones/ , volgens mij ook al eens langsgekomen in dit topic en ik ging naar buiten, meteen binnen een minuut een fix in iGO.
Als test een rit van 10 minuten over de rondweg gemaakt en mij laten thuisbrengen door iGO, geen enkel probleem meer. De volgende fix was binnen 20 seconden.
Wel root nodig! Voor build.prop heb ik een speciale build.prop editor gebruikt die root nodig heeft en voor de gps.conf heb ik root explorer gebruikt en ge-edit op mijn pc.
Fantastisch, ik dacht dat ik deze fix al gedaan had, maar tot zonet had ik nog nooit een fix gehad op mijn Jiayu G4 Basic. En nu, na bovenstaande stappen, na een halve minuut (binnen!) een fix. Hartelijk bedankt!ns1207 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:36:
Sinds een aantal dagen in het bezit van een jiayu g4 niet advanced maar wel de turbo processor.
Als ik EPO wil updaten komt er na een tijdje te staan "EPO update failure"ns1207 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:36:

Verwijderd
Ik heb geen idee of deze al langs is gekomen:
http://www.mediafire.com/?mi7u41q87dedb1q
Even flashen vanuit CWM en je hebt weer een nederlands woordenboek voor spellingcontrole en invoervoorspelling:
Even flashen vanuit CWM en je hebt weer een nederlands woordenboek voor spellingcontrole en invoervoorspelling:

Over het dode scherm onderwerp:
Even opengehaald, en enkele connectortjes gecheckt. Maar ik zie niet direct iets los zitten wat het probleem veroorzaakt. alles toch eens goed gecontroleerd, maar zonder resultaat.
Scherm blijft zwart, backlight blijft aan.
Even opengehaald, en enkele connectortjes gecheckt. Maar ik zie niet direct iets los zitten wat het probleem veroorzaakt. alles toch eens goed gecontroleerd, maar zonder resultaat.
Scherm blijft zwart, backlight blijft aan.

[ Voor 4% gewijzigd door .joeri. op 09-12-2013 00:18 ]
Wat betreft de GPS fix(es) die ns1207 aangeeft, deze combinatie heeft bij mij ook zeer goed gewerkt!
Nu zelfs binnen(!) onder de 20 seconden een zeer nauwkeurige fix op mijn G4 Advanced.
Nu zelfs binnen(!) onder de 20 seconden een zeer nauwkeurige fix op mijn G4 Advanced.
[ Voor 5% gewijzigd door TigerMooD op 09-12-2013 11:06 ]
Ha, ook ik heb nu 'ineens' dat mn accu veel sneller leeg raakt, Binnen 1 dag naar 15%,terwijl ik normaal 2 dagen over een bereik rond de 30% ging met mijn gedrag. Ik zie in de popup meldingen ook regelmatig dat de GPS locatie is doorgegeven?? die schuif ik steeds weg maar dat is een melding die ik eerder niet zag.
Heb de laatste Jiayu.es rom van november (niet de allerlaatste dus) maar kan niet meer reproduceren wat ik heb veranderd waarmee dit gedrag begon. Het viel me ineens op dat ik 15% in mn accu had staan, terwijl ik dat % nog nooit eerder haalde. Heb hem nu een paar keer tot de waarschuwingen gelaten voordat ik hem aan de lader hing maar dat scheelt niks.
raar, als ik wat vind meld ik het hier
Heb de laatste Jiayu.es rom van november (niet de allerlaatste dus) maar kan niet meer reproduceren wat ik heb veranderd waarmee dit gedrag begon. Het viel me ineens op dat ik 15% in mn accu had staan, terwijl ik dat % nog nooit eerder haalde. Heb hem nu een paar keer tot de waarschuwingen gelaten voordat ik hem aan de lader hing maar dat scheelt niks.
raar, als ik wat vind meld ik het hier
De 3e jiayu die ik had besteld was een advance met 2/32 gig. Na een paar maandjes gebruik wilde deze ineens niet meer laden en ook maakte deze geen verbinding meer met het gsm netwerk.
Van alles gebrobeerd met andere lader, nieuwe rom etc. Geen oplossing. Derhalve garantie geclaimed bij de leverancier in China de firma Shinetop Group ltd. Zij gaven wat tips die ik al had geprobeerd dus hierna vroegen ze de mobiel op te sturen zodat ze deze konden vervangen voor een nieuw exemplaar.
Afwachten dus, ik laat u weten hoe het is afgelopen met de garantie.
Van alles gebrobeerd met andere lader, nieuwe rom etc. Geen oplossing. Derhalve garantie geclaimed bij de leverancier in China de firma Shinetop Group ltd. Zij gaven wat tips die ik al had geprobeerd dus hierna vroegen ze de mobiel op te sturen zodat ze deze konden vervangen voor een nieuw exemplaar.
Afwachten dus, ik laat u weten hoe het is afgelopen met de garantie.
Joeri, kan jij toevalling de antennes die er zijn indentificeren? Met name de gps en wifi omdat ik eens wil kijken of die gemod kunnen worden om de hopeloze ontvangst wat op te krikken.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Zou je voor de iets minder handige gebruikers onder ons in het kort de stappen willen beschrijven die doorlopen hebt? Ik hoop dat ik dan mijn GPS ook aan de praat krijg, dan zou het toestel perfect zijn!ns1207 schreef op zondag 08 december 2013 @ 14:36:
Verwijderd
Ik heb zo snel hier niet kunnen lezen of iemand hetzelfde probleem heeft/kent wat ik heb;
Week geleden mijn G4 Advanced uit China ontvangen. Nu blijkt nadat ik na een paar dagen een 2de simkaartje erbij te hebben gezet deze niet wordt herkent door de telefoon. Het ligt niet aan de simkaart (*Blink) want alle kaarten die ik geprobeert heb werken wél gewoon in slot nr 1.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of een oplossing? (heb weinig kennis van android
)
Alvast bedankt
Week geleden mijn G4 Advanced uit China ontvangen. Nu blijkt nadat ik na een paar dagen een 2de simkaartje erbij te hebben gezet deze niet wordt herkent door de telefoon. Het ligt niet aan de simkaart (*Blink) want alle kaarten die ik geprobeert heb werken wél gewoon in slot nr 1.
Heeft iemand hier ook ervaring mee en/of een oplossing? (heb weinig kennis van android
Alvast bedankt
Kunnen jullie eens kijken of jullie met Wifi Analyzer ook een "WARNING: err = 0x04" melding hebben? Er schijnt ergens een oplossing te zijn maar weet nog even niet hoe...
wifi analyzer werkt hier gewoon hoor, hoort voor mij bij de standaard uitrusting... 

in wat voor auto rij jij en wanneer kan je in vredesnaam 600+ halen op de A2?
[ Voor 60% gewijzigd door flippy op 09-12-2013 16:09 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
dat snap ik. Bij mij werkt hij ook gewoon alleen is er 1 kanaal waarboven staat: WARNING....flippy.nl schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:32:
wifi analyzer werkt hier gewoon hoor, hoort voor mij bij de standaard uitrusting...
ik heb nog even gekeken maar ik heb echt niks, geen waarschuwing nergens.
Hoi Johan89, met welke onderdelen heb je moeilijkheden?johan89 schreef op maandag 09 december 2013 @ 13:54:
[...]
Zou je voor de iets minder handige gebruikers onder ons in het kort de stappen willen beschrijven die doorlopen hebt? Ik hoop dat ik dan mijn GPS ook aan de praat krijg, dan zou het toestel perfect zijn!
Verwijderd
Is dit niet gewoon de SSiD van een kanaal?boppos schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:49:
[...]
dat snap ik. Bij mij werkt hij ook gewoon alleen is er 1 kanaal waarboven staat: WARNING....
lijkt mij ook, ik heb mijn eigen SSID staan op "verborgen" (lekker verwarrend voor de doorsnee windows gebruiker
)
Op zich snap ik het redelijk, alleen wil ik graag weten welke stappen je in welke volgorde gevolgd hebt, eventueel met welke apps erbij.ns1207 schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:39:
[...]
Hoi Johan89, met welke onderdelen heb je moeilijkheden?
Ik ben begonnen met het editen van de build.prop.johan89 schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:13:
[...]
Op zich snap ik het redelijk, alleen wil ik graag weten welke stappen je in welke volgorde gevolgd hebt, eventueel met welke apps erbij.
Hiervoor zijn kant en klare editors te krijgen, die zetten de rechten ook meteen weer goed.
De volgende lijn toevoegen : dalvik.vm.execution-mode=int:fast
De gps.conf heb ik vervolgens ge-edit met root explorer (/etc/gps.conf) filesystem even schrijfbaar maken en na het editen weer read only.
Daarna als laatste de aanpassingen gedaan van de website.
gezien de SNR (over het algemeen ruim onder de 30) van de gps antenne gewoon totaal ruk is (technische term) lijkt het me een goed idee om eens te kijken naar de effecten van het verbeteren van de gpsantenne zelf. bij mijn antieke desire HD was het namelijk redelijk simpel door een stukje draad van 2,5cm op beide contactpunten te solderen.
ik ga er niet vannuit dat het bij de G4 net zo simpel gaat maar er zal toch wel een betere antenne in elkaar te meubelen zijn...
hier nog filmpje van 1 aanpassing maar ik wil het binnin de case houden, dit is niet echt practisch....
YouTube: jiayu g4 gps
ik ga er niet vannuit dat het bij de G4 net zo simpel gaat maar er zal toch wel een betere antenne in elkaar te meubelen zijn...
hier nog filmpje van 1 aanpassing maar ik wil het binnin de case houden, dit is niet echt practisch....
YouTube: jiayu g4 gps
Bij de GS3 http://forum.xda-develope...?p=35990576&postcount=384
met http://www.conrad.nl/ce/n...tm_campaign=www.conrad.nl
hmzzz, wie schroeft de G4 even open?
met http://www.conrad.nl/ce/n...tm_campaign=www.conrad.nl
hmzzz, wie schroeft de G4 even open?
Moet nog wel eerst duidelijk zijn welke antenne de gps is en nog bedenken wat de meest optimale vorm is voor de nieuwe antenne.
ik heb mijn G4 turbo open gehad ivm de losse usb connector. Er zitten twee antennes in die idd lijken op de antennes in het filmpje. Ze zijn geplakt op de casing van gsm. Het zijn kleine vierkante plakkertjes lijken het wel.
De zopo c2 heeft het ook:Verwijderd schreef op maandag 09 december 2013 @ 16:51:
[...]
Is dit niet gewoon de SSiD van een kanaal?
https://www.google.nl/sea...r&ei=leimUuerOoW-0QXMrIEQ
dus ik vroeg me af of er meer mensen het net als ik ook op de G4 hadden? Ik ga wel eens proberen die oplossing te volgen die ergens op XDA staat.. iets met MAC adressen, hexeditors en bestandjes in je android... tweaken dat ding
beetje off topic... mijne lekker niet... en heb wel alles op 40mHz staan (router en het accespoint) al vinden de buren dat misschien niet zo leuk...flippy.nl schreef op maandag 09 december 2013 @ 17:05:
lijkt mij ook, ik heb mijn eigen SSID staan op "verborgen" (lekker verwarrend voor de doorsnee windows gebruiker)
Fix:boppos schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:16:
[...]
De zopo c2 heeft het ook:
https://www.google.nl/sea...r&ei=leimUuerOoW-0QXMrIEQ
dus ik vroeg me af of er meer mensen het net als ik ook op de G4 hadden? Ik ga wel eens proberen die oplossing te volgen die ergens op XDA staat.. iets met MAC adressen, hexeditors en bestandjes in je android... tweaken dat ding![]()
[...]
beetje off topic... mijne lekker niet... en heb wel alles op 40mHz staan (router en het accespoint) al vinden de buren dat misschien niet zo leuk...
http://androidactivists.blogspot.nl/2013/03/blog-post.html
Maar op eigen risico, kan zorgen voor bluetooth issues..
Dit gaat toch over de 0x10? en niet de 0x04?dutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 11:21:
[...]
Fix:
http://androidactivists.blogspot.nl/2013/03/blog-post.html
Maar op eigen risico, kan zorgen voor bluetooth issues..
... instellingen werkt niet meer na een "update-je" die het probleem verhelpt... Handig ook van mij let ik even niet op en kijk niet verder dan mijn neus lang is... het zipje had ook een alternatieve Settings.apk die in de map: system\app\ staat.... die is nu dus vervangen

Beetje dom van mij... er worden nog 2 bestandjes geupdate welke het probleem wel oplossen en die 2 had ik wel geback-upt. Als ik die 2 weer terug zet is de 0x04 er weer maar settings.apk natuurlijk niet... wie o wie heeft settings.apk voor mij van de volgende standaard rom: G4H 20130609-113111 of heeft iemand een link naar de G4H 20130609-113111 rom want die kan ik niet vinden...
dus wie heeft settings.apk van de G4H 20130609-113111 rom
[ Voor 56% gewijzigd door boppos op 10-12-2013 16:25 ]
Ik neem aan dat dat universeel is en het betreffende codenummertje niet zoveel uitmaakt...
Over die settings; van een andere romversie moet het ook wel kunnen denk ik, zolang dat maar dezelfde rom is(miui, lewa, stock, etc..)
Over die settings; van een andere romversie moet het ook wel kunnen denk ik, zolang dat maar dezelfde rom is(miui, lewa, stock, etc..)
hahaha grappig dat werkt inderdaad... heb de settings.apk uit de rom gehaald die erna kwam en heb hem gewoon weer overschreven met de juiste permissies... voorlopig weer gaan met die banaan.. thanxdutchgio schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 16:28:
Ik neem aan dat dat universeel is en het betreffende codenummertje niet zoveel uitmaakt...![]()
Verwijderd
Nou mijn Jiayu G4 is inmiddels min of meer overleden hoor.
Sinds vandaag eigenlijk amper meer een goede verbinding kunnen maken met het mobiele netwerk. Verder geen settings veranderd of wat dan ook.
Beeldscherm was ook al gedeeltelijk verlamd na een kleine val.
Was een leuke telefoon, maar voor mij niet degelijk en betrouwbaar genoeg uiteindelijk.
Sinds vandaag eigenlijk amper meer een goede verbinding kunnen maken met het mobiele netwerk. Verder geen settings veranderd of wat dan ook.
Was een leuke telefoon, maar voor mij niet degelijk en betrouwbaar genoeg uiteindelijk.
Thanx, werkt perfect en miste inderdaad nog !Verwijderd schreef op zondag 08 december 2013 @ 20:38:
Ik heb geen idee of deze al langs is gekomen:
[afbeelding]
klinkt in mijn oren ongeveer hetzelfde als menig collega die hun iphone hebben laten vallen van een velletje papier...Verwijderd schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:02:
Nou mijn Jiayu G4 is inmiddels min of meer overleden hoor.
tegenwoordig zijn er maar zeer weinig telefoons -ongeacht de prijsklasse- die tegen een stootje kunnen....
iets meer ontopic: de GPS antenne zit bovenin ben ik al achter mar ik weet nog niet zeker of de plakantenne de GPS is of dat hij volledig intern zit.
heeft iemand een beetje deftige detail foto's van de binnenkant?
[ Voor 13% gewijzigd door flippy op 10-12-2013 23:10 ]
Ja die foto's zijn er vastflippy.nl schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 23:09:
[...]
klinkt in mijn oren ongeveer hetzelfde als menig collega die hun iphone hebben laten vallen van een velletje papier...
tegenwoordig zijn er maar zeer weinig telefoons -ongeacht de prijsklasse- die tegen een stootje kunnen....
iets meer ontopic: de GPS antenne zit bovenin ben ik al achter mar ik weet nog niet zeker of de plakantenne de GPS is of dat hij volledig intern zit.
heeft iemand een beetje deftige detail foto's van de binnenkant?
Hier in dit album nog een paar crappy exemplaren die ik zojuist heb geschoten
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Thx, is de 'antenne' dan dat kopere pikkie op een stukje zwart schuim onder het speaker gaatje??
De antenne is geplakt aan de buitenkant op het plastic omhulsel wat RobertowNL heeft verwijderd om de foto's te maken. Als je het deksel aan de achterkant van je Jiayu haalt zie je deze twee stickers onder en boven wel zitten. Ze maken contact middels de drie pennetjes (boven en onder) die je duidelijk op de foto van RobertowNL ziet zitten.
Hierop bedoel ik (je?) en dan de laatste foto
[ Voor 14% gewijzigd door DaBuzzzzz op 11-12-2013 08:41 ]
The problem is the continuos change of Mac Address.boppos schreef op maandag 09 december 2013 @ 15:01:
Kunnen jullie eens kijken of jullie met Wifi Analyzer ook een "WARNING: err = 0x04" melding hebben? Er schijnt ergens een oplossing te zijn maar weet nog even niet hoe...
http://forum.zopomobilesh...=216&page=1&extra=#pid953
Google anders even op nvram warning err = 0x04
Succes!
Resistance
Google heb ik zeker wel gedaan en het is ook opgelost vroeg me alleen of of meer mensen het hadden met de G4... Ik kom op google vaker de iOcean en Zopo's tegen dan jiayu's met het probleem...Spastik schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:47:
[...]
The problem is the continuos change of Mac Address.
http://forum.zopomobilesh...=216&page=1&extra=#pid953
Google anders even op nvram warning err = 0x04
Succes!
Je moet om het weg te krijgen je mac toevoegen in wat bestandje heb ik begrepen
Zojuist de Jiayu G4 active binnen gekregen (spemall).
Naar mijn mening een toptoestel voor zover ik het nu kan bekijken. Een van mijn aankoopredenen was het vermelde:
" Innovatieve, geavanceerde Dual-SIM-oplossing:
Dual-SIM en Dual-Active functionaliteit hierdoor kunnen gebruikers tegelijkertijd gebruik maken van twee SIM-kaarten."
Echter ben ik op de tweede sim-kaart niet bereikbaar als ik met de eerste bel (en andersom). Ik dacht dat dat juist de dual active functionaliteit zou zijn?
Naar mijn mening een toptoestel voor zover ik het nu kan bekijken. Een van mijn aankoopredenen was het vermelde:
Dual-SIM en Dual-Active functionaliteit hierdoor kunnen gebruikers tegelijkertijd gebruik maken van twee SIM-kaarten."
Echter ben ik op de tweede sim-kaart niet bereikbaar als ik met de eerste bel (en andersom). Ik dacht dat dat juist de dual active functionaliteit zou zijn?
Helaas zit hier maar één modem in. Je kan op beide simkaarten gebeld worden en ze zijn beiden tegelijk online maar op het moment dat je aan het bellen bent is de ander niet bereikbaar.Pimpam schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:05:
Zojuist de Jiayu G4 active binnen gekregen (spemall).
Nee dat is zeker niet zo. Is juist 1 van de USP van de MKT6589:jgzxr schreef op woensdag 11 december 2013 @ 22:19:
[...]
Helaas zit hier maar één modem in. Je kan op beide simkaarten gebeld worden en ze zijn beiden tegelijk online maar op het moment dat je aan het bellen bent is de ander niet bereikbaar.
Quote van MTK site:
Het zou dus door de chipset ondersteund worden, maar in de firmware van fabrikanten zit het nog weinig ingebakken zover ik zie.Innovative, Advanced Dual-SIM, Dual-Active Support.
The Dual-SIM and Dual-Active functionality frees users to seamlessly make and receive calls on two SIM cards at the same time. This feature enables higher user experience when travelling across regions, or answering phone call when doing data transmission - perfect for everyone, everywhere.
[ Voor 4% gewijzigd door RobertowNL op 11-12-2013 23:12 ]
Gasloos 27/9/24 | WP: Quatt | Bosch Tronic 3500 6kW| WPB: Ariston Nuos Evo+ | 15 x Jinko 390WP (WZW)
Dat kan ook heb het nog niet onderzocht. Enige wat ik weet is dat het niet gaatRobertowNL schreef op woensdag 11 december 2013 @ 23:10:
[...]
Nee dat is zeker niet zo. Is juist 1 van de USP van de MKT6589:
Quote van MTK site:
[...]
Het zou dus door de chipset ondersteund worden, maar in de firmware van fabrikanten zit het nog weinig ingebakken zover ik zie.
Juist, die puntjes drukken in dat koperen plaatje zoals je ziet. Dze is gekoppeld aan de "sticker" die aan de andere zijde zit.DaBuzzzzz schreef op woensdag 11 december 2013 @ 08:40:
Hierop bedoel ik (je?) en dan de laatste foto
[afbeelding]
maar op geen van die fotos zie de sticker antenne? als ik mijn backcover er af haal dan zou ik die dan toch moeten zien?
Hier hetzelfde probleem: het lijkt een lost contactpunt te zijn bij de stekkeraansluiting, als ik wat heen en weer schuif werkt hij wel heel even... Ik heb een losse oplader besteld, om de batterij buiten het toestel op te laden. Iemand daar ervaring mee. Andere optie is terug naar China, toestel nog maar 3 weken oud.Verwijderd schreef op zondag 29 september 2013 @ 10:03:
Oke de mijne heeft het begeven. Althans, hij wilt niet meer opladen. Heb twee opladers van sony geprobeerd, daar reageerde die niet op. Nu met de chinese jiayu oplader geeft die wel het rode indicatielampje maar er komt niets bij. Iemand een idee of dit aan de accu ligt of de stekkeraansluiting? Meer mensen ervaring hiermee trouwens?
Die zitten aan de buitenzijde. Dus als je het deksel van de achterzijde haalt (zie je de batterij) dan zitten boven en onder een soort stickers. Dit zijn de antennes.DaBuzzzzz schreef op donderdag 12 december 2013 @ 20:56:
maar op geen van die fotos zie de sticker antenne? als ik mijn backcover er af haal dan zou ik die dan toch moeten zien?
Ik had ook dit probleem met een G4 advance. na wat tips en heen en weer gemail opgestuurd naar de leverancier die zal een nieuwe sturen bij ontvangst en controle oude (zeggen ze). Afw88.
gier4 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 21:02:
[...]
Hier hetzelfde probleem: het lijkt een lost contactpunt te zijn bij de stekkeraansluiting, als ik wat heen en weer schuif werkt hij wel heel even... Ik heb een losse oplader besteld, om de batterij buiten het toestel op te laden. Iemand daar ervaring mee. Andere optie is terug naar China, toestel nog maar 3 weken oud.
ahh, idd, je moet wel goed kijken...Beetje verf eraf en een bovenkant breed koperdraadje erop solderen en klaar toch? of 1 van dezehenkb123 schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 00:29:
[...]
Die zitten aan de buitenzijde. Dus als je het deksel van de achterzijde haalt (zie je de batterij) dan zitten boven en onder een soort stickers. Dit zijn de antennes.
http://www.andybrain.com/...icker-review-and-test.htm

http://www.bargaincell.co...n-booster-sticker-p-25791
Ik heb de G4 Advance nu een paar weken in gebruik maar ik loop echter tegen een probleem aan.
Mijn tweede simkaart die valt wel eens weg (lijkt afhankelijk van de zendmast, in de buurt van mijn oudes (klein dorp) valt ie regelmatig weg. Bij mij thuis in de stad, vlakbij een zendmast (kan hem bekijken vanuit mijn appartement) valt ie namelijk niet weg.
Daarnast is de kwaliteit van de tweede sim erg slecht. Ik versta de persoon aan de andere kant van de lijn prima maar zij verstaan mij erg slecht. Soms werkt dit wel weer goed. Is er iemand met hetzelfde probleem of een fix?
Mijn tweede simkaart die valt wel eens weg (lijkt afhankelijk van de zendmast, in de buurt van mijn oudes (klein dorp) valt ie regelmatig weg. Bij mij thuis in de stad, vlakbij een zendmast (kan hem bekijken vanuit mijn appartement) valt ie namelijk niet weg.
Daarnast is de kwaliteit van de tweede sim erg slecht. Ik versta de persoon aan de andere kant van de lijn prima maar zij verstaan mij erg slecht. Soms werkt dit wel weer goed. Is er iemand met hetzelfde probleem of een fix?
Sjaak de Beer escort-service, mag ik uw bestelling alstublieft?
Ben je op dat moment gewoon aan het bellen of via bleutooth ?SjaakDeBeer schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:02:
Ik heb de G4 Advance nu een paar weken in gebruik maar ik loop echter tegen een probleem aan.
Heeft er al iemand het scherm van de Jiayu G4 succesvol kunnen vervangen?
Of heeft iemand een guide over hoe je dit moet doen?
Of heeft iemand een guide over hoe je dit moet doen?
Verwijderd
Andere modem.img al geflashedSjaakDeBeer schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:02:
Gewoon bellen.jgzxr schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:53:
Ben je op dat moment gewoon aan het bellen of via bleutooth ?
Nope, draai nog volledig stock. Zal me op een vrije dag maar eens verdiepen in het flashen. D.w.z. clockwork installeren
[ Voor 42% gewijzigd door SjaakDeBeer op 13-12-2013 23:31 ]
Jiayu.es app downloaden daar heb je een goede start mee.SjaakDeBeer schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 23:28:
[...]
Gewoon bellen.
[...]
Nope, draai nog volledig stock. Zal me op een vrije dag maar eens verdiepen in het flashen. D.w.z. clockwork installeren
Daar kan je clockwork mee installeren en de laatste ROM.
Gewoon op google playstore zoeken.
Aangezien ik vanachter moeilijk de slaap kon bevatten maar eens een custom rom geïnstalleerd. Ik wilde nooit Miui gaan draaien omdat deze er kinderlijk/iPhone achtig uit zag. Er was echter weinig keus en ik moet zeggen dat de eerste indruk erg goed is. 
Edit: Ondetussen enkele uren verder en toch een paar minpunten tegengekomen:
Edit: Ondetussen enkele uren verder en toch een paar minpunten tegengekomen:
- Geen Whatsapp op het lockscreen
- Provider naam word weergeven op de taakbalk (laat weinig ruimte over voor notificaties)
[ Voor 32% gewijzigd door SjaakDeBeer op 15-12-2013 15:01 ]
Flashen heb ik nog niet gedaan met de G4, wel nieuwe rom er op gezet.
Ik heb de nieuwe ROM 20131203-000001 via de jiayu.es app er op gezet. Dit werkt kinderlijk eenvoudig. De app ziet welke telefoon je hebt, download de juiste nieuwste rom en zet deze er op. Verder kun je nog wat leuke dingetjes met de app doen.
CWM heb ik niet gedaan en zou ook niet weten wat het voordeel is om deze eerst er op te zetten en dan nieuwe rom er op te zetten. Behalve dan misschien als je een backup wilt maken van je gehele systeem wellicht.
Zijn er mensen die precies weten hoe en wat en de voordelen in een korte omschrijving kunnen zetten?
Ik heb de nieuwe ROM 20131203-000001 via de jiayu.es app er op gezet. Dit werkt kinderlijk eenvoudig. De app ziet welke telefoon je hebt, download de juiste nieuwste rom en zet deze er op. Verder kun je nog wat leuke dingetjes met de app doen.
CWM heb ik niet gedaan en zou ook niet weten wat het voordeel is om deze eerst er op te zetten en dan nieuwe rom er op te zetten. Behalve dan misschien als je een backup wilt maken van je gehele systeem wellicht.
Zijn er mensen die precies weten hoe en wat en de voordelen in een korte omschrijving kunnen zetten?
Weet iemand wat er veranderd is bij de nieuwe update van de officiële rom? (20131203)
Ik heb deze er op gezet omdat ik net als meerdere een aantal keren geen bereik had op sim1. Is nu goed, camera is goed (was 8M en nu weer 13M) verder loopt het als een speer. Nu nog wel tenminste. 
vdvaxel schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:07:
Weet iemand wat er veranderd is bij de nieuwe update van de officiële rom? (20131203)
Weet iemand ook hoe je die ROM kan updaten zonder alle instellingen, apps, enz te verliezen?
De 1203 ROM van jiayu es is een aangepaste ROM gebaseerd op de officiële 20131022 ROM van jiayu zelf.vdvaxel schreef op zondag 15 december 2013 @ 19:07:
Jiayu es is een leverancier in Spanje vd jiayu die ook roms modificeert.
Ze hebben en aantal aanpassingen gemaakt in het toetsenbord (swipe) de gps.conf aangepast met de tekst die ik al eerder gepost heb maar dan met de Spaanse servers, het is dan ook beter om de Nederlandse te pakken.
In de tekst die ik eerder gepost heb staan ze wel.
Verder hebben ze en eigen versie van de kitkat prime launcher ingebakken (in het Spaans).
Volgens mij ook nog wat aanpassingen op de g3 tegen het uitvallen (weet niet of het helpt) en en aanpassing op de battery, maar ik heb nog steeds drops hiermee.
Het schaap weer widget zit er ook in.
En nog meer aanpassingen.
Hmm ok. Ik heb er net even naar gekeken maar er zijn allemaal dingen in het Spaans (ook al staat systeemtaal op Nederlands). Ik heb dan maar mijn backup teruggezet omdat ik niet weet hoe ik kan updaten zonder mijn instellingen, apps enz te verliezen...jgzxr schreef op zondag 15 december 2013 @ 21:42:
[...]
De 1203 ROM van jiayu es is een aangepaste ROM gebaseerd op de officiële 20131022 ROM van jiayu zelf.
Jiayu es is een leverancier in Spanje vd jiayu die ook roms modificeert.
Ze hebben en aantal aanpassingen gemaakt in het toetsenbord (swipe) de gps.conf aangepast met de tekst die ik al eerder gepost heb maar dan met de Spaanse servers, het is dan ook beter om de Nederlandse te pakken.
In de tekst die ik eerder gepost heb staan ze wel.
Verder hebben ze en eigen versie van de kitkat prime launcher ingebakken (in het Spaans).
Volgens mij ook nog wat aanpassingen op de g3 tegen het uitvallen (weet niet of het helpt) en en aanpassing op de battery, maar ik heb nog steeds drops hiermee.
Het schaap weer widget zit er ook in.
En nog meer aanpassingen.

Google Play: Titanium Backup ★ rootvdvaxel schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:54:Hmm ok. Ik heb er net even naar gekeken maar er zijn allemaal dingen in het Spaans (ook al staat systeemtaal op Nederlands). Ik heb dan maar mijn backup teruggezet omdat ik niet weet hoe ik kan updaten zonder mijn instellingen, apps enz te verliezen...
Je kan ook zelf een andere launcher installeren . nova bv en als je op home drukt dan op altijd drukken.vdvaxel schreef op zondag 15 december 2013 @ 22:54:
[...]
Hmm ok. Ik heb er net even naar gekeken maar er zijn allemaal dingen in het Spaans (ook al staat systeemtaal op Nederlands). Ik heb dan maar mijn backup teruggezet omdat ik niet weet hoe ik kan updaten zonder mijn instellingen, apps enz te verliezen...
Ja maar maakt die niet alleen een backup van apps, enz? Ik wil ook dat de instellingen en home scherm bewaard worden
BTW is die Jiayu.es ROM eigenlijk een custom rom of de officiële? Is het de moeite om deze te installeren?
[ Voor 12% gewijzigd door vdvaxel op 16-12-2013 11:11 ]
Verwijderd
Jiayu.es ROM is een custom ROM van een distributeur uit Spanje, officiële Roms staan op www.ejiayu.com (Chinese website)vdvaxel schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:50:
[...]
Ja maar maakt die niet alleen een backup van apps, enz? Ik wil ook dat de instellingen en home scherm bewaard worden
BTW is die Jiayu.es ROM eigenlijk een custom rom of de officiële? Is het de moeite om deze te installeren?
Zijn dat die links naar Baidu? Enig idee of er ook een Engelse site van bestaat?Verwijderd schreef op maandag 16 december 2013 @ 13:44:
[...]
Jiayu.es ROM is een custom ROM van een distributeur uit Spanje, officiële Roms staan op www.ejiayu.com (Chinese website)
Baidu inderdaad, dat gaat zo traag als dikke stront door een trechter.vdvaxel schreef op maandag 16 december 2013 @ 20:08:
[...]
Zijn dat die links naar Baidu? Enig idee of er ook een Engelse site van bestaat?
Via jiayu.es kun je het origineel doorgaans ook downloaden.
Even uit mijn losse pols:vdvaxel schreef op maandag 16 december 2013 @ 10:50:
[...]
Afhankelijk van de implementatie van het homescreen kan je je gegevens wel of niet meenemen. Zo wordt het bijvoorbeeld niet aangeraden om je Homelauncher mee te nemen naar een andere Android versie. Als je van een versie naar een soortgelijke versie gaat kan het vaak wel.
Misschien nog makkelijk als je een Stock (non MIUI) launcher hebt: Installeer Nova Launcher. Precies hetzelfde als de AOSP launcher, maar dan met meer functies. En omdat het een gedownloadde app is, weet je 100% zeker dat alles wordt meegenomen door Titanium Backup. Het mooie van Nova is dat je gegevens kunt importeren uit de Stock launcher, zodat je met relatief weinig moeite toch al je instellingen behoudt als je overstapt. Stappenplan is dan:
1. Installeer Nova
2. Open Nova en importeer instellingen (grote rode knop op het homescreen, zie ook afbeelding http://fs02.androidpit.in...va-Launcher-Beta-Home.jpg)
3. Maak Backup van Nova
4. Verander van ROM
5. Restore Nova met Titanium Backup
Zo heeeft mijn homescreen al 8 telefoons overleefd
Aan de andere kant is het instellen van een Phone een leuk werkje toch? Even een nieuwe rom er op en alles lekker opnieuw instellen. Zo veel werk is dat niet. Backup je contacten via google of SD kaart.
http://www.ejiayu.com/en/News2-1-107.html
Hmmm...nu met LG in zee. Vast beter.
(ik dacht eerst dat die link naar een how-to van scherm veranderen was...hoe dom was ik)
Ik was weer eens op de main site (ejaiyu.com). Snelle site, in het Chinees.
Als ik de Engelse laad, dan gaat dat heel traag altijd. Vreemd.
Ik zie daar trouwens geen nieuwere ROMs dan 16 Juli. (voor de Basic 3000)
Mis ik iets?
Btw, zou G5 Basic software niet gewoon kunnen op G4 Basic? Zelfde phone in principe.
Correctie: G5 heeft zelfde hardware als G4 Avanced (de 6589T-versie). Helaas.
Mensen met een G4 Advanced zouden dit misschien wel kunnen proberen
Hmmm...nu met LG in zee. Vast beter.
(ik dacht eerst dat die link naar een how-to van scherm veranderen was...hoe dom was ik)
Ik was weer eens op de main site (ejaiyu.com). Snelle site, in het Chinees.
Als ik de Engelse laad, dan gaat dat heel traag altijd. Vreemd.
Ik zie daar trouwens geen nieuwere ROMs dan 16 Juli. (voor de Basic 3000)
Mis ik iets?
Btw, zou G5 Basic software niet gewoon kunnen op G4 Basic? Zelfde phone in principe.
Correctie: G5 heeft zelfde hardware als G4 Avanced (de 6589T-versie). Helaas.
Mensen met een G4 Advanced zouden dit misschien wel kunnen proberen
[ Voor 34% gewijzigd door HMC op 17-12-2013 09:23 . Reden: G4 vs. G5 ]
voor wie de oude rom wil gebruiken maar een goed functionerende bluetooth wil (bij sommige sims met 3G aan vervormd het uitgaande geluid, waardoor je niet verstaanbaar bent over carkit/headset).
Heb ik hier de fix, zelf uitgevonden na lang zoeken.
excuseer me dat het in het engels is maar ik heb het ook al op mijn thread op xda staan en ik knip en plak nou eenmaal graag
enter engineer mode through moble uncle tools or gravity mod.
go to hardware testing
select audio
select speech enhancement
change common parameter to BT earphone
change parameter0 to parameter12
change the value to 20488
press back several times
reboot phone and your done.
zelf ben ik nu weer terug naar de oorspronkelijke installatie omdat mijn proximity sensor kuren vertoont met de nieuwe rom.
excuseer me dat het in het engels is maar ik heb het ook al op mijn thread op xda staan en ik knip en plak nou eenmaal graag
go to hardware testing
select audio
press back several times
zelf ben ik nu weer terug naar de oorspronkelijke installatie omdat mijn proximity sensor kuren vertoont met de nieuwe rom.
Verwijderd
Kudos! Zeer net werk. Waarin uiten de problemen met de proximity sensor zich bij jou? Ik heb mijn G4A afgelopen maandag geflashed naar de ROM 20131203-000001 en voorlopig waan ik mij in Utopia. Mijn telefoon gedraagt zich volledig betrouwbaar. Het lijkt wel een gewone goede telefoon te zijn geworden die je ook echt kan gebruiken. Zelfs omschakelen tussen Wifi en 3G gaat naadloos tijdens het streamen van audio. Als dit twee weken zo blijft ben ik gelukkig. (Bij mij werkte 3G altijd een paar dagen goed om daarna overgeleverd te zijn aan GPRS).jgzxr schreef op dinsdag 17 december 2013 @ 18:22:
voor wie de oude rom wil gebruiken maar een goed functionerende bluetooth wil (bij sommige sims met 3G aan vervormd het uitgaande geluid, waardoor je niet verstaanbaar bent over carkit/headset).
go to hardware testing
select audio
press back several times
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik ondertussen ook van Ben naar Youfone ben gegaan en nu dus op het KPN netwerk zit. (Heel vaak H+, zelfs in rurale gebieden).
De ROM 20131203-000001 mag dan wel gebaseerd zijn op de 20131022 ROM die ik al draaide, maar blijkbaar is er zoveel aan getweaked dat ze de handel out-of-the-box (na flashen) stabiel hebben weten te krijgen. Ik heb zelf geen enkele tweak meer hoeven doen. Alleen maar het nederlandse woordenboek geflashed en gaan!
Ik heb nu enkele dagen de MIUI rom in gebruik. Bevalt redelijk. Op de slechte wifi ontvangst na. Deze is echter zo slecht dat er bijna niet mee te werken is. Daarnaast moet ik de gps ook nog aan de praat krijgen. Heeft iemand tips om de wifi ontvangst te verbeteren?
Gisteren de officiele Jiayu.es rom even gebruikt. Daarna weer mijn MIUI rom via Clockword teruggezet. Nu is echter mijn eerste bootlogo gewijzigd naar eentje van Jiayu.es. Deze wil ik natuurlijk weer terugzetten maar heeft iemand een idee waar dit eerste bootlogo staat. Op de custom rom moet dat een stilstaand Jiayu logo zijn.
Ik ben ook benieuwd welke rom jullie gebruiken en waarom.
Gisteren de officiele Jiayu.es rom even gebruikt. Daarna weer mijn MIUI rom via Clockword teruggezet. Nu is echter mijn eerste bootlogo gewijzigd naar eentje van Jiayu.es. Deze wil ik natuurlijk weer terugzetten maar heeft iemand een idee waar dit eerste bootlogo staat. Op de custom rom moet dat een stilstaand Jiayu logo zijn.
Ik ben ook benieuwd welke rom jullie gebruiken en waarom.
Bij mij gaat het scherm vaak niet aan als ik aan het bellen ben en bv wil ophangen of als ik cijfers in moet toetsen.Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:29:
[...]
Kudos! Zeer net werk. Waarin uiten de problemen met de proximity sensor zich bij jou? Ik heb mijn G4A afgelopen maandag geflashed naar de ROM 20131203-000001 en voorlopig waan ik mij in Utopia. Mijn telefoon gedraagt zich volledig betrouwbaar. Het lijkt wel een gewone goede telefoon te zijn geworden die je ook echt kan gebruiken. Zelfs omschakelen tussen Wifi en 3G gaat naadloos tijdens het streamen van audio. Als dit twee weken zo blijft ben ik gelukkig. (Bij mij werkte 3G altijd een paar dagen goed om daarna overgeleverd te zijn aan GPRS).
Eerlijkheidshalve moet ik er wel bij vermelden dat ik ondertussen ook van Ben naar Youfone ben gegaan en nu dus op het KPN netwerk zit. (Heel vaak H+, zelfs in rurale gebieden).
De ROM 20131203-000001 mag dan wel gebaseerd zijn op de 20131022 ROM die ik al draaide, maar blijkbaar is er zoveel aan getweaked dat ze de handel out-of-the-box (na flashen) stabiel hebben weten te krijgen. Ik heb zelf geen enkele tweak meer hoeven doen. Alleen maar het nederlandse woordenboek geflashed en gaan!
Zelf zit ik op telfort en heb ik derhalve ook het KPN netwerk. Bijna nooit problemen met de verbinding
Hmm dat van 't scherm lijkt een beetje op de dingen die genoemd werden in de changelog van een van de eerste updates van eind juni, waarbij een firmware-upgrade zat voor je touchscreen.jgzxr schreef op woensdag 18 december 2013 @ 13:01:
[...]
Bij mij gaat het scherm vaak niet aan als ik aan het bellen ben en bv wil ophangen of als ik cijfers in moet toetsen.
Zelf zit ik op telfort en heb ik derhalve ook het KPN netwerk. Bijna nooit problemen met de verbinding
Misschien dat men ervanuit gaat dat dat niet meer nodig is en dus niet meer bij nieuwe updates zit?
Ik heb de 15-mei versie van de ROM en daar zat die update van het touchscreen in elk geval nog niet bij.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
was dit een full wipe, of waren alle apps er nog na het flashen? ik zit nu op 20131023, maar heb niet zo,n zin om weer alles in te stellen.
Verwijderd schreef op woensdag 18 december 2013 @ 09:29:
[...]
Kudos! Zeer net werk. Waarin uiten de problemen met de proximity sensor zich bij jou? Ik heb mijn G4A afgelopen maandag geflashed naar de ROM 20131203-000001 en voorlopig waan ik mij in Utopia. Mijn telefoon gedraagt zich volledig betrouwbaar. Het lijkt wel een gewone goede telefoon te zijn geworden die je ook echt kan gebruiken. Zelfs omschakelen tussen Wifi en 3G gaat naadloos tijdens het streamen van audio. Als dit twee weken zo blijft ben ik gelukkig. (Bij mij werkte 3G altijd een paar dagen goed om daarna overgeleverd te zijn aan GPRS).
[ Voor 3% gewijzigd door tumbadora op 18-12-2013 23:54 ]
Heb net de nieuwe ROM (20131203-000001) geïnstalleerd, maar ik krijg altijd een melding dat tethering 4.2.1 superuser rechten heeft gekregen. Waarvoor dient deze app en hoe zet ik die melding uit?
Daar staat een hoop over op het Spaanse forum weer zoo even niet meer waarvoor het dient maar je kan de meldingen uitzetten in supersu thetering kiezen en notificaties uit zetten.vdvaxel schreef op donderdag 19 december 2013 @ 01:58:
Heb net de nieuwe ROM (20131203-000001) geïnstalleerd, maar ik krijg altijd een melding dat tethering 4.2.1 superuser rechten heeft gekregen. Waarvoor dient deze app en hoe zet ik die melding uit?
Bedankt! Weet je toevallig ook hoe ik die Google zoekbalk bovenaan het scherm uit zet?jgzxr schreef op donderdag 19 december 2013 @ 07:05:
[...]
Daar staat een hoop over op het Spaanse forum weer zoo even niet meer waarvoor het dient maar je kan de meldingen uitzetten in supersu thetering kiezen en notificaties uit zetten.
Hmm in kitkat staat dat bij de settings als je vanuit het hoofdscherm op de settings knop drukt (links vd home knop).vdvaxel schreef op donderdag 19 december 2013 @ 10:39:
[...]
Bedankt! Weet je toevallig ook hoe ik die Google zoekbalk bovenaan het scherm uit zet?
In die rom van jiayu hebben ze daar echter alles in het Spaans.
Wel heb ik in de jiayu app de gewone launchers zien staan onder drivers/tools.
Hmm dat vind ik niet meteen... Weet je ook hoe je pagina's op je homescherm kan verwijderen/toevoegen? Dat vind ik namelijk nergensjgzxr schreef op donderdag 19 december 2013 @ 14:32:
![]()
[...]
Hmm in kitkat staat dat bij de settings als je vanuit het hoofdscherm op de settings knop drukt (links vd home knop).
In die rom van jiayu hebben ze daar echter alles in het Spaans.
Wel heb ik in de jiayu app de gewone launchers zien staan onder drivers/tools.

Mijn telefoon is net van 50cm hoog gevallen, terwijl ik er zo'n silicoon hoesje om heen had. Nu zit er een barst aan de rechter kant van het scherm en werkt het touchscreen alleen nog de linkerhelft vanaf 1/3 hoogte 
Zal wel niet binnen de garantie vallen denk ik of wel?
En ik kan nu mijn telefoon niet meer unlocked krijgen omdat ik een benodigd deel van het touchscreen niet meer kan gebruiken.
Was een reparatie scherm erg duur?
Zal wel niet binnen de garantie vallen denk ik of wel?
En ik kan nu mijn telefoon niet meer unlocked krijgen omdat ik een benodigd deel van het touchscreen niet meer kan gebruiken.
Was een reparatie scherm erg duur?
Let op:
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen
Discussies over winkels, prijzen en alle andere niet-technische zaken horen hier *niet* thuis.
[Jiayu G4] Levertijden en prijzen