[Ervaringen] CouchPotato, Sickbeard, Headphones e.a. deel 3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste
Acties:
  • 633.000 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:58
Ik had daar ook last van maar bovenstaande commando's werkten bij mij niet.

Ik heb CP directory maar opnieuw gepulled vanuit GIT. Ook al mijn instellingen + DB bleven intact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelt
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:18
Kan iemand mij iets meer vertellen over de lsellens repo in OpenElec? Ik kan via Google geen FAQ vinden van wat het nou precies doet en waarom ik dit zou moeten willen, maar heb net even zitten spelen met OpenElec, maar was vooral met SB en CP net iets te beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
Klopt het dat SB The Piratebay geen updates en support meer krijgt? Welke installeer ik dan het best (met torrent ondersteuning)? the TVRage edition?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 12:39

mvds

Totally awesome!

mrgoolie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:53:
Klopt het dat SB The Piratebay geen updates en support meer krijgt? Welke installeer ik dan het best (met torrent ondersteuning)? the TVRage edition?
Dat klopt :) En welke je het beste kan nemen is afhankelijk van je eisen. Ik heb even SickRage gebruikt en het werkt de ene keer wel, en de volgende niet meer. Op zich krijg je veel updates snel achter elkaar, wat fijn is, maar het lijkt er soms op dat ze niet echt de tijd nemen om dingen goed te testen voor ze gereleased worden.

Nu heb ik NZBDrone, en dat werkt erg lekker, wel moet ik erbij zeggen dat je het goed kan gebruiken voor lopende series waarvan je alle komende afleveringen wilt hebben, maar iets minder voor oude afleveringen binnen te trekken van series die al gestopt zijn, of ouder/langlopend zijn. Op zich kan het wel hoor, maar het is minder recht toe recht aan als SB op dat vlak. Verder werkt het als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

mrgoolie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 13:53:
Was mij ook al opgevallen, ik zag in de logs wat meldingen voorbij komen dat de update server niet meer gevonden kon worden.
Op zich doet de geïnstalleerde versie wel wat ie moet doen..

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
NZBdrone werkt waarschijnlijk zoals de naam al doet vermoeden enkel met NZB's?
:)
mvds schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:17:
[...]

Dat klopt :) En welke je het beste kan nemen is afhankelijk van je eisen. Ik heb even SickRage gebruikt en het werkt de ene keer wel, en de volgende niet meer. Op zich krijg je veel updates snel achter elkaar, wat fijn is, maar het lijkt er soms op dat ze niet echt de tijd nemen om dingen goed te testen voor ze gereleased worden.

Nu heb ik NZBDrone, en dat werkt erg lekker, wel moet ik erbij zeggen dat je het goed kan gebruiken voor lopende series waarvan je alle komende afleveringen wilt hebben, maar iets minder voor oude afleveringen binnen te trekken van series die al gestopt zijn, of ouder/langlopend zijn. Op zich kan het wel hoor, maar het is minder recht toe recht aan als SB op dat vlak. Verder werkt het als een tierelier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
mrgoolie schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:40:
NZBdrone werkt waarschijnlijk zoals de naam al doet vermoeden enkel met NZB's?
:)

[...]
Klopt, al schijnen ze wel bezig zijn met torrent support. Wat ik bij oudere series meestal toch doe is dat ik een torrent van een heel seizoen binnenhaal en deze laat processen door NZBdrone. Heb je meteen geen gedoe met verwijderde nzbs etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anthirian
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Anthirian

In Trance We Trust

Raven__NL schreef op maandag 02 juni 2014 @ 10:16:
Ik had daar ook last van maar bovenstaande commando's werkten bij mij niet.

Ik heb CP directory maar opnieuw gepulled vanuit GIT. Ook al mijn instellingen + DB bleven intact
Waarschijnlijk omdat je Windows gebruikt. Ik geloof dat find niet standaard in Windows zit namelijk. Als je het met F3 had gedaan in je Windows Explorer, daar .pyc ingevuld had en tot slot de resultaten verwijderd had zou het wel goed gegaan zijn. In mijn geval werkte dat in ieder geval prima.

Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Anthirian schreef op maandag 02 juni 2014 @ 15:48:
[...]

Waarschijnlijk omdat je Windows gebruikt. Ik geloof dat find niet standaard in Windows zit namelijk. Als je het met F3 had gedaan in je Windows Explorer, daar .pyc ingevuld had en tot slot de resultaten verwijderd had zou het wel goed gegaan zijn. In mijn geval werkte dat in ieder geval prima.
Thanks maar dat had ik ook geprobeerd maar pakte bij mij niet. Maakt op zich niet uit want een nieuwe GIT pul stelt ook niks voor. Database en config file staan toch in de userfolder dus alles bleef intact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bartske schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:46:
[...]

Klopt, al schijnen ze wel bezig zijn met torrent support. Wat ik bij oudere series meestal toch doe is dat ik een torrent van een heel seizoen binnenhaal en deze laat processen door NZBdrone. Heb je meteen geen gedoe met verwijderde nzbs etc.
Opzich kun je torrent support met een beetje knutsellen wel aan de gang krijgen als je na de download maar een trigger naar nzbdrone geeft dat er een release in drone factory folder staat.
Zo deed ik dat met SB ook echter mis je dan de optie dat releases vanuit Drone toegevoegd worden maar dat zou je kunnen afvangen met een RSS feed of iets dergelijks lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:59

rally

Deyterra Consultancy

NZBDrone met torrents lijken bij mij te werken.

Ik laat de Torrents in de NZBDrone folder binnenkomen, waarna deze automatisch gescanned worden en naar je juiste folder geplaatst en gerenamed.

Het vereist wel *iets* meer handmatig werk voor de error handling.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
mvds schreef op maandag 02 juni 2014 @ 14:17:
[...]

Ok, goed om te weten dat de development gestopt is. Mijn voornaamste eis is dat applicatie die ik wil gebruiken, ook Nederlandstalige series moet kunnen downloaden. Ik gebruik nu de branche van nivong, maar die wordt dus niet meer ondersteund? Wat zouden jullie mij adviseren als alternatief? Toch maar NZBdrone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 12:27
@mvds: Ik begrijp niet dat SickRage hier wordt neergezet als dat hij de ene keer wel en de andere keer ineens niet meer werkt. SickRage werkt gewoon prima bij mij, dus als het bij jou ineens niet meer werkt lijkt me meer iets dat te maken heeft met de situatie bij jou(w NAS) en niet zozeer iet wat bij SickRage zou liggen.

@Muncher: waarom probeer je niet gewoon SickRage en / of NZBDrone? Laat je ze allebei andere series bijhouden, dan kun je kijken welke je voorkeur heeft :)

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

M.v.Veelen schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:00:
@mvds: Ik begrijp niet dat SickRage hier wordt neergezet als dat hij de ene keer wel en de andere keer ineens niet meer werkt. SickRage werkt gewoon prima bij mij, dus als het bij jou ineens niet meer werkt lijkt me meer iets dat te maken heeft met de situatie bij jou(w NAS) en niet zozeer iet wat bij SickRage zou liggen.
Een paar weken is het zo geweest dat er zoveel gewijzigd werd (vanaf het moment dat ze de naamswijziging hebben gedaan) dat SickRage het vaker niet deed als wel. Hij stopte zichzelf steeds waardoor ik het package weer moest starten, er kwam niks binnen, ik kon geen config files saven. Allemaal dingen die ze wel hebben opgelost, maar toch echt wel veroorzaakt werden door SickRage zelf, niet niet door mijn setup :) Deze problemen hebben meerdere mensen (ook mensen hier) gemeld.

Het kan best zijn dat SickRage over een tijdje helemaal geweldig is, maar de laatste tijd is dat wel even anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:19
mvds schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 16:31:
[...] Deze problemen hebben meerdere mensen (ook mensen hier) gemeld.[...]
Waaronder ik. Het is ook waarom ik ben overgestapt naar NZBDrone. Zat er al een tijdje tegenaan te hinken en dit was zeg maar de druppel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 08:45
SickRage werkt hier inmiddels al 2 weken prima en is zeer snel. Dat hele update gebeuren is allang stabiel nu.

PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drfruit
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Er is nu een heel stabiele masterversie van SickRage. Deze bevalt uitstekend. Snelheid en cpu-belasting zijn een stuk verbeterd. Bovendien wordt er goed geluisterd naar de gebruikers en snel gereageerd op echte problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou heb eens naar dat SickRage gebeuren gekeken en op het forum terecht gekomen en eerste wat ik zag was dit:

New PREMIUM member features - Foeedback needed

Echt gast, waar haal je het lef vandaan om met andermans creatie/door borduursel nu fee te gaan lopen vragen voor features?

En dan niet zo'n beetje ook $5-$10 per maand!
Nu ben ik echt helemaal klaar met die gast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 00:27

TRaSH

koffie ?

Er was ook iemand op nzbdrone die dat opperde.
Ik mis alleen nog automatisch bittorent support,
Doe het nu nog handmatig toevoegen zodat nzbdrone ze kan processen zoals shumi volgens het doet.
vooral dat handmatig zoeken is wel lekker in drone

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TRaSH schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 20:30:
Er was ook iemand op nzbdrone die dat opperde.
Ik mis alleen nog automatisch bittorent support,
Doe het nu nog handmatig toevoegen zodat nzbdrone ze kan processen zoals shumi volgens het doet.
vooral dat handmatig zoeken is wel lekker in drone
Klopt bij nzbdrone ook maar dat is vrij vlot een andere kant op gegaan. Gaat me meer aan wat er allemaal aan vooraf ging hoe SickRage tot stand gekomen is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaero
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 07:44
Mocht Sickrage te ver doorslaan en huidige features er uit halen/niet willen fixen zonder premium o.i.d. is de overstap gauw gemaakt.. Zoek het liefst een fork zoals die van mr-orange ofzo.. En anders nzbdrone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
schumi2004 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:58:
Nou heb eens naar dat SickRage gebeuren gekeken en op het forum terecht gekomen en eerste wat ik zag was dit:

New PREMIUM member features - Foeedback needed

Echt gast, waar haal je het lef vandaan om met andermans creatie/door borduursel nu fee te gaan lopen vragen voor features?

En dan niet zo'n beetje ook $5-$10 per maand!
Nu ben ik echt helemaal klaar met die gast!
Volgens mij mis jij echt een heel stuk, ten eerste word dat optioneel als extraatje voor degene die dat willen (dus je bent niks verplicht) en daarbij bied het een zooi extra services waar je anders ook voor zou moeten betalen. Ik zie het probleem niet zo als dingen optioneel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tcviper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:13:
[...]

Volgens mij mis jij echt een heel stuk, ten eerste word dat optioneel als extraatje voor degene die dat willen (dus je bent niks verplicht) en daarbij bied het een zooi extra services waar je anders ook voor zou moeten betalen. Ik zie het probleem niet zo als dingen optioneel zijn.
Ben er van overtuigd dat dit pas het begin is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Als het anders loopt kunnen we altijd nog switchen :) Keus zat :P Maar voor nu vind ik sickrage gewoon echt stukken beter werken dan nzbdrone, misschien is dat over een tijdje anders. Ik zal binnenkort nog es proberen nzbdrone.

[ Voor 30% gewijzigd door tcviper op 03-06-2014 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Als ik via CP een film laat binnehalen door SAB krijg ik de volgende melding:
Post Processing Failed for FILMNAAM 2014 1080p bluray dts x264 cytsunee nfo yenc 1 1.cp(tt2177771) (Cannot create final folder /Volume1/films/FILMNAAM 2014 1080p bluray dts x264 cytsunee nfo yenc 1 1.cp(tt2177771))
Whats wrong? :?

Mmm, dit gebeurd op een Synology NAS btw, ik denk dat ik een beetje in 't verkeerde topic zit... :9

[ Voor 13% gewijzigd door warhamstr op 03-06-2014 21:40 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
tcviper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:20:
Als het anders loopt kunnen we altijd nog switchen :) Keus zat :P Maar voor nu vind ik sickrage gewoon echt stukken beter werken dan nzbdrone, misschien is dat over een tijdje anders. Ik zal binnenkort nog es proberen nzbdrone.

[ Voor 20% gewijzigd door tcviper op 03-06-2014 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

schumi2004 schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:17:
[...]
Ben er van overtuigd dat dit pas het begin is ;)
Nou, hij vraagt om feedback op het forum, dus grijp je kans ... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
tcviper schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 21:13:
[...]
Mja, ik ben het wel met schumi eens (om misschien totaal andere redenen), maar vind het niet netjes om een opensource project waar veel mensen (gratis/in hun vrije tijd) aan hebben gewerkt te gaan verbouwen tot een commercieel product. Ik vraag mij ook af hoe zij dat willen doen i.v.m. de licentie die aan Sickbeard hangt, want ze zullen toch altijd de source code moeten vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
SickRage is geen commercieel product. Punt.

Als je extra features wilt, dan kan dat geregeld worden, maar dan vragen ze daar geld om. Geen enkel probleem vind ik. Het kan ook andersom namelijk: Autosub is volledig aangepast en diverse mensen hebben aangeboden om een donatie over te maken: de 'aanpassers' hebben hier telkenmale voor bedankt en hebben het steeds voor de lol geupdate. Daarbij is het dan wel zo dat ZIJ bepalen welke features er wel of niet worden ingebouwd.

Dus: Sickrage is (met uitzondering van een heel korte periode enkele weken geleden) een stabiel draaiend pakket en draait bij mij ook al enkele weken snel en stabiel. Vwb de updates valt het nu ook reuze mee en is de ergste hausse geweest. Dus nogmaals: je moet SickRage niet neerzetten als een instabiel pakket omdat er 1 of hooguit 2 weken wat problemen zijn geweest in het verleden.
drfruit schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 19:39:
Er is nu een heel stabiele masterversie van SickRage. Deze bevalt uitstekend. Snelheid en cpu-belasting zijn een stuk verbeterd. Bovendien wordt er goed geluisterd naar de gebruikers en snel gereageerd op echte problemen.
I rest my case.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
M.v.Veelen schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 07:45:
SickRage is geen commercieel product. Punt. [...]
Nog niet in ieder geval ^^ Het zal nu ook allemaal best werken hoor, maar ben niet echt gecharmeerd van dit hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcviper
Ik zie nogmaals het hele probleem niet en iedereen mag het zijne/hare ervan vinden maar de progress van Sickrage de afgelopen paar weken bevalt mij zeer goed. Heb vannacht nog es nzbdrone geprobeerd maar dat is het toch net niet. Vooral met de nieuwe toevoeging van AniDB, Torrent en kleine changes die ik zelf heb aangevraagd en ook gedaan zijn bij SickRage blijf ik voorlopig toch fijn daar zitten.

En als we het gaan hebben over wat wel en niet kan..... nee, hoe mr-orange de stekker zo ff eruit trok, dat is dan wel lekker? Forks mogen gemaakt worden net als Plex ooit als Fork begon van XBMC is het inmiddels een totaal ander systeem en heeft het nauwelijks meer iets met XBMC te maken. Misschien gebeurt dat hier ook wel?

Overigens denk ik dat we die discussie beter kunnen stoppen nu voor het hele topic alleen nog maar gaat over wel of niet :P

[ Voor 8% gewijzigd door tcviper op 04-06-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Grootste gemist van NZBdrone vind ik toch wel de backlog functionaliteit. Ik heb mijn htpc sever niet 24/7 aan staan en daardoor mis ik toch wel wat releases. Ik kan ze dan wel zelf aanzetten maar dan heeft een geautomatiseerd systeem ook geen nut. Op het moment heb ik SickRage draaien omdat mr orange zijn fork totaal verwijderd had (geen stijl). Ik ben zelf ook niet happy over hoe die DEV misbruik maakt van de situatie doordat de fork van Orange is weggevallen. Maar helaas is dit wel de enige fork die ik ken waar torrent support inzit. Ik gebruik torrents voornamelijk voor backloggin en backup aangezien 1080 web dl versies op torrents veel sneller en beter beschikbaar zijn dan op usenet helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
tcviper schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:21:
[....] En als we het gaan hebben over wat wel en niet kan..... nee, hoe mr-orange de stekker zo ff eruit trok, dat is dan wel lekker? [...]
Waarom iedereen telkens dat argument erbij gaat halen... :?
[...]Forks mogen gemaakt worden [,...]Misschien gebeurt dat hier ook wel?[...]
Uiteraard mag dat wel, en wellicht gebeurt dat hier ook wel ja. Het is alleen netjes om er over te praten met de andere devs voordat je zoiets gaat doen. Overigens ook niets op tegen als je gaat forken en dan geld gaat vragen voor support, maar features kunnen unlocken voor geld is nogal raar (nog afgezien van dat dus de source code ook beschikbaar is en je er dus makkelijk omheen kan werken).
Overigens denk ik dat we die discussie beter kunnen stoppen nu voor het hele topic alleen nog maar gaat over wel of niet :P
Goed plan :)
Raven__NL schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:40:
Grootste gemist van NZBdrone vind ik toch wel de backlog functionaliteit. [...]Ik kan ze dan wel zelf aanzetten maar dan heeft een geautomatiseerd systeem ook geen nut. [...]
Ja, dat vind ik ook wel jammer, maar op zich is het drukken op 1 knop ook weer niet zo super moeilijk. Ben wel van plan om een script te maken die automatisch die functie aanroept bij het starten van mijn systeem. Moet er alleen de tijd voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Niks ernstigs, maar door de meest recente CP update waren al mijn quality instellingen weer gereset naar default. Zo kreeg ik ineens DVD Rips binnen, terwijl ik altijd alleen maar 1080p download.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Zo heeft sickrage na een update besloten om al mijn aflevering te renamen ook al had ik dat uit staan.
En een andere keer een heel seizoen 1080p afleveringen vervangen voor 200 - 300 mb DivX bagger kwaliteit met Hebreeuws subs.
Dus snel updaten is ook niet alles.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Toch wel typisch dat ik gisteravond naar de laatste versie heb geüpdate en nergens last van heb. Sterker nog, dat ik een soortgelijk verhaal nog nergens ben tegengekomen. Denk je dan niet dat de oorzaak ergens anders gezocht moet worden?

Ik zag dat ze nu ook een optie voor Anime hebben toegevoegd en een 'support' knop die je naar een pagina leidt waar je een donatie kunt doen :)

Zolang er met de functionaliteit zelf niets verandert laat ik het lekker pruttelen op m'n NASje.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

nee hoef het probleem nergens anders te zoeken het probleem lag echt aan SickRage,
hij heeft het wel meteen gefixed nadat ik het reported had.
maar het leed was al gebeurd.
dat je de issue nergens kan vinden is omdat hij de issue tracker van Github heeft afgesloten,
dus al die issues zijn nooit gebeurd ;)
maar de ophopingen van al die issues achter mekaar (spontaan je episodes renamen, overschrijven door lagere kwaliteit, defecte search zodat er niks werd gedownload, hoge cpu gebruik, SR die na een update crashte, etc) was voor mij de druppel om te kijken naar wat anders of terug naar mr-orange build (heb daar nog een copy van)
maar ik neem aan dat al die issues ongetwijfeld nu allemaal opgelost zijn en dat SR een bruikbaar iets is geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Onhandig iets waar ik even niet uitkom op een Synology NAS:

- SynoCommunity geinstalleerd
- Apps geinstalleerd (Transmission, SabNZBd, Sick Beard & Couch Potato Server)
- Geen van de apps mag bij de /volume1/downloads komen

Volgens mij is t heel simpel en moet ik de users van die apps toegang geven tot de map /volume1/downloads maar ik snap niet hoe. De users lijken wel op OS-niveau te bestaan maar in DSM zie ik ze niet terug en kan ik ze ook niet aanmaken want dan krijg ik een foutmelding (logisch, de user bestaat immers min of meer al).

De simpele vraag dus: hoe zorg ik dat die apps mogen lezen/schrijven in /volume1/downloads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
Cartman! schreef op vrijdag 06 juni 2014 @ 22:39:
Onhandig iets waar ik even niet uitkom op een Synology NAS:

- SynoCommunity geinstalleerd
- Apps geinstalleerd (Transmission, SabNZBd, Sick Beard & Couch Potato Server)
- Geen van de apps mag bij de /volume1/downloads komen

Volgens mij is t heel simpel en moet ik de users van die apps toegang geven tot de map /volume1/downloads maar ik snap niet hoe. De users lijken wel op OS-niveau te bestaan maar in DSM zie ik ze niet terug en kan ik ze ook niet aanmaken want dan krijg ik een foutmelding (logisch, de user bestaat immers min of meer al).

De simpele vraag dus: hoe zorg ik dat die apps mogen lezen/schrijven in /volume1/downloads?
Je kan in DSM --> Configuratiescherm --> Gedeelde map kijken wie welke rechten rechten heeft op een map. Mits je Downloads als gedeelde map hebt ingesteld.

Ook kun je dit prima bekijken met WinSCP. Inloggen en rechtermuisknop op Downloads en eigenschappen en zie je welke rechten een map heeft en kun je dat aanpassen. Hiermee kun je even spelen door de rechten steeds iets verder vrij te geven. Hiermee lukt het mij altijd wel om er bij te kunnen.

Probleem met de apps die je nu gebruikt is dat deze standaard met een eigen account draaien die wordt aangemaakt tijdens installatie en die zie je verder niet terug in DSM.

Een oplossing is dat je 1 account aanmaakt en die gebruiken voor dit soort apps. Dan hoeft je de gebruiker 1x het recht te geven en kunnen alle apps erbij. Je moet dan alleen even uitzoeken per app op welke manier deze gestart wordt en daar het account aanpassen naar de nieuwe gebruiker.
Het is alleen even wat werk.

Voorbeeld voor CouchPotato
https://couchpota.to/forum/viewtopic.php?f=6&t=1477

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Bedankt voor je uitleg, dat is min of meer wat ik zelf al gevonden had maar vooral de stappen dat ik handmatig rechten van de downloads map op de user "apps" zet vind ik tegennatuurlijk. Ook heb ik op mijn eigen NAS dit nooit hoeven doen.

Ik bedoel vooral te zeggen: het is zo makkelijk om SynoCommunity toe te voegen nu, je installeert een app en dan doet ie t niet...is dat niet raar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Cartman! schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:15:
Bedankt voor je uitleg, dat is min of meer wat ik zelf al gevonden had maar vooral de stappen dat ik handmatig rechten van de downloads map op de user "apps" zet vind ik tegennatuurlijk. Ook heb ik op mijn eigen NAS dit nooit hoeven doen.

Ik bedoel vooral te zeggen: het is zo makkelijk om SynoCommunity toe te voegen nu, je installeert een app en dan doet ie t niet...is dat niet raar?
Mogelijk past dit beter in het Synology Packages topic. Bij de introductie van DSM5.0 bleek dat Synology het rechtensysteem op de schop gegooid had. Er waren wat omwegen nodig om eea recht te breien, en dat was het idee achter het creeren van _een_ user voor alle packages.

Tegenwoordig geven we tijdens installatie van Transmission, NZBget, SABnzbd en dergelijke downloadpackages de groep 'users' lees en schrijfrechten op de downloadmap. De users van Sickbeard en CouchPotato zijn ook lid zijn van die groep, dus die kunnen de inhoud van die map bewerken. Dus, bovenstaande bewerking zou niet meer nodig moeten zijn, en ik kan het dan ook niet reproduceren.

Terzijde: Je kunt de rechten voor de 'users' groep ook zelf toekennen, door in de shared folder settings 'Local Groups' te kiezen, en daar de groep Users lees- en schrijfrechten te geven.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Bean op 07-06-2014 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Cartman! schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 10:15:
Je kan natuurlijk altijd guest toegang toevoegen op desbetreffende mappen, dan weet je ook zeker dat alle apps er bij kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Die groep 'users' klinkt als logisch, ik zal die groep toegang geven tot die map en dan verwacht ik dat het werkt. Guest toegang geven lijkt me een zeer slecht idee...

Trouwens, zelf draai ik nog Sickbeard Pirate Bay Dutch edtion maar zie dat development n tijdje terug gestopt is. Is er nog een Sick Beard met ondersteuning voor torrents en NL series die wel onderhouden wordt :?

[ Voor 39% gewijzigd door Cartman! op 07-06-2014 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 09:45

Goner

What can I do you for ?

tcviper schreef op woensdag 04 juni 2014 @ 10:21:
Vooral met de nieuwe toevoeging van AniDB, Torrent en kleine changes die ik zelf heb aangevraagd en ook gedaan zijn bij SickRage blijf ik voorlopig toch fijn daar zitten.
Yep, support is zo mogelijk nog beter dan mr-orange ; er wordt geluisterd en zo mogelijk gereageerd met fixes of advies. Het forum is ook goed.
Ik heb trouwens AniDB ook aangevinkt ivm 2 anime liefhebbers thuis (en een nwe serie op komst). Moet je perse een account hebben of werkt het zo ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ondersteunt SickRage ook nederlandse series :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

Ik draai Couchpotato op FreeBSD, maar heb op 2 machines dezelfde melding in de browser, couchpotato zelf krijg ik niet :

code:
1
{"success": false, "error": "Failed returning results"}

en in de logging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
06-06 19:15:07 ERROR [              couchpotato] Failed doing web request '': Traceback (most recent call last):
  File "/rootpool/zfsguru/services/10.1-001/sabnzbdplus/data/couchpotato/couchpotato/__init__.py", line 42, in get
    self.write(views[route]())
  File "/rootpool/zfsguru/services/10.1-001/sabnzbdplus/data/couchpotato/couchpotato/__init__.py", line 58, in index
    return template_loader.load('index.html').generate(sep = os.sep, fireEvent = fireEvent, Env = Env)
  File "/services/sabnzbdplus/data/couchpotato/libs/tornado/template.py", line 278, in generate
    return execute()
  File "index_html.generated.py", line 5, in _tt_execute
    for url in fireEvent('clientscript.get_styles', as_html = True, location = 'front', single = True):  # index.html:10
TypeError: 'NoneType' object is not iterable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikkeenjij36
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-09 07:05
B2 schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 14:06:
Ik draai Couchpotato op FreeBSD, maar heb op 2 machines dezelfde melding in de browser, couchpotato zelf krijg ik niet :

code:
1

en in de logging:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
06-06 19:15:07 ERROR [              couchpotato] Failed doing web request '': Traceback (most recent call last):
  File "/rootpool/zfsguru/services/10.1-001/sabnzbdplus/data/couchpotato/couchpotato/__init__.py", line 42, in get
    self.write(views[route]())
  File "/rootpool/zfsguru/services/10.1-001/sabnzbdplus/data/couchpotato/couchpotato/__init__.py", line 58, in index
    return template_loader.load('index.html').generate(sep = os.sep, fireEvent = fireEvent, Env = Env)
  File "/services/sabnzbdplus/data/couchpotato/libs/tornado/template.py", line 278, in generate
    return execute()
  File "index_html.generated.py", line 5, in _tt_execute
    for url in fireEvent('clientscript.get_styles', as_html = True, location = 'front', single = True):  # index.html:10
TypeError: 'NoneType' object is not iterable
Ook ik heb dit issue op een zfsguru systeem(ook freebsd) en er lopen ook issues hierover op het cp forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Gizmo-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 19:59
@B2 & @ikkeenjij36

Voor bovenstaande probleem is ook al een issue op github

Met een antwoord van RuudBurger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op zondag 01 juni 2014 @ 14:31:
Meer mensen die na een update (op de Synology) deze melding krijgen?

Ik zag wel een oplossing gepost door Clinton Hall, maar vraag me af hoe het dan zit met de rechten van mijn packages als ik zomaar wat heen en weer ga kopieren en vervangen.
Vandaag DSM geüpdatet, daarna de packages geüpdatet en een eerder bewaarde kopie van mijn settings.conf teruggezet in de map van CP Server Custom op mijn Syno. CP opnieuw opgestart en hij doet het weer. Wellicht een goed idee voor mensen die dit ook hadden om het nog eens te proberen, want op deze manier was het zeer simpel en snel opgelost.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Iemand een idee hoe ik dit fix zonder al mijn cookies te clearen?
400 Bad Request

Illegal cookie name snatched_view2

Traceback (most recent call last):
File "cherrypy\_cprequest.pyo", line 625, in respond
File "cherrypy\_cprequest.pyo", line 724, in process_headers
HTTPError: (400, 'Illegal cookie name snatched_view2')

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:55

reiker

dan jij!

Cartman! schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 12:55:
Die groep 'users' klinkt als logisch, ik zal die groep toegang geven tot die map en dan verwacht ik dat het werkt. Guest toegang geven lijkt me een zeer slecht idee...

Trouwens, zelf draai ik nog Sickbeard Pirate Bay Dutch edtion maar zie dat development n tijdje terug gestopt is. Is er nog een Sick Beard met ondersteuning voor torrents en NL series die wel onderhouden wordt :?
Nivong? Of is die ook al opgehouden. Werkt hier perfect.

Zo gezegd, zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Ik gebruik nu SickRage en kleine week ongeveer maar het valt me nu pas op dat ik de releasename (wat gedownload is) niet meer zie in de episodelist. Hebben ze dat eruit gesloopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mitchie_
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:45
Draai hier ook de fork van Nivong , de laatste tijd heb ik geen update's meer gezien.
Maar zoals @reiker al aan gaf het werkt perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH

TRaSH

koffie ?

Raven__NL schreef op maandag 09 juni 2014 @ 09:10:
Ik gebruik nu SickRage en kleine week ongeveer maar het valt me nu pas op dat ik de releasename (wat gedownload is) niet meer zie in de episodelist. Hebben ze dat eruit gesloopt?
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
Als je met je muis erover "hoovert" zie je de bestandsnaam

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven__NL
Ben(V) schreef op maandag 09 juni 2014 @ 11:05:
Als je met je muis erover "hoovert" zie je de bestandsnaam
Ah kijk, dat is tenminste iets.
Ik vond de oude situatie veel beter. Toen kon je tenminste in 1 oog opslag alles zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
_Mitchie_ schreef op maandag 09 juni 2014 @ 10:43:
Draai hier ook de fork van Nivong , de laatste tijd heb ik geen update's meer gezien.
Maar zoals @reiker al aan gaf het werkt perfect
Zullen vast ook geen updates meer komen ook aan gezien het origineel (mr-orange) waar het op gebasseerd is dood is.
Of nivong moet SickRage clonen en daar op verder gaan en anders, helaas.

/edit:
Ik zie dat Completed DOwnload Handling in NzbDrone zit:

https://github.com/NzbDro...mpleted-Download-Handling

In het kort komt het erop neer dat je Drone Factory anders moet zijn als de download dir van bv NzbGet en/of Sabnzbd

Dus als je series in ~/downloads/series terecht komen dan staat deze waarschijnlijk ook zo ingesteld als Drone Factory.

De wiki zegt je download client een andere dir te geven maar volgens mij volstaat het prima om Drone Factory naar ~/downloads te laten wijzen?

Toch niet zo'n goed idee denk. NzbDrone zal dan gaan denken dat er allemaal releases in zitten (movies en series)
Heb maar een fake dir gemaakt in de download folder welke uiteindelijk nooit gebruikt wordt en dan zou het zeker goed moeten gaan.
Drone Factory Interval kan dan ook op 0 aangezien er nooit iets in die dir zal komen.

[ Voor 52% gewijzigd door schumi2004 op 09-06-2014 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Huh, opeens is krijg ik "500: Internal Server Error" als ik naar CouchPotato ga. Rebooten helpt niet. Ik zou graag mijn logs bekijken maar ik vind ze niet terug? Volgens het internet zouden ze in /root/couchpotato staan maar die directory bestaat niet. Ook in /var/log en in de install directory vind ik niets terug...

CouchPotato main, geen fork, en draaiende op een Raspberry Pi (Raspbian). Het heeft zo lang goed gewerkt en nu beslist hij ineens om ermee te stoppen :c

EDIT: Hm. Gevonden. /home/pi/.couchpotato/logs, het was een hidden directory. http://pastebin.com/N6LCANyk
Dit komt een paar keer voor. Maar volgens mij komt dat omdat ik probeerde couchpotato te starten toen hij al draaide. Voor de rest komen er geen andere errors voor, en dit verklaart de error 500 niet :/

[ Voor 24% gewijzigd door Mavamaarten op 09-06-2014 20:55 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 14-09 09:29

B2

wa' seggie?

-Gizmo- schreef op zaterdag 07 juni 2014 @ 15:57:
@B2 & @ikkeenjij36

Voor bovenstaande probleem is ook al een issue op github

Met een antwoord van RuudBurger. :)
Helaasch pindakaas, maar dat lost het probleem niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Laatst online: 14-09 18:43
schumi2004 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:07:
[...]

Zullen vast ook geen updates meer komen ook aan gezien het origineel (mr-orange) waar het op gebasseerd is dood is.

/edit:

In het kort komt het erop neer dat je Drone Factory anders moet zijn als de download dir van bv NzbGet en/of Sabnzbd

Dus als je series in ~/downloads/series terecht komen dan staat deze waarschijnlijk ook zo ingesteld als Drone Factory.

De wiki zegt je download client een andere dir te geven maar volgens mij volstaat het prima om Drone Factory naar ~/downloads te laten wijzen?

Toch niet zo'n goed idee denk. NzbDrone zal dan gaan denken dat er allemaal releases in zitten (movies en series)
Heb maar een fake dir gemaakt in de download folder welke uiteindelijk nooit gebruikt wordt en dan zou het zeker goed moeten gaan.
Drone Factory Interval kan dan ook op 0 aangezien er nooit iets in die dir zal komen.
Heb het ook al een paar dagen in gebruik.. Tot nu toe werkt het echt perfect, alleen bij mij ging het in de eerste instantie fout omdat ik in NZBget geen interDir had ingesteld. Dit is nu gefixt in develop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07:02
schumi2004 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 13:07:
[...]

/edit:

Om nou te zeggen dat het mij door het lezen van de Wiki echt duidelijk is wat dit doet of wat het verschil is met de Drone optie of heb ik daar alleen last van >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
@Hierboven: Handleiding is sowieso niet het sterkste punt van nzbdrone vind ik. Maar vind het echt top dat het nu ingebouwd is, geen geklooi meer met scripts en niet elke zoveel minuten een scan over je hd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Maar wat dan wel vraag ik me af? Drone keek juist in de download (completed) dir van je downloader om te zien wanneer er begonnen kon worden met renamen. Tenminste, bij sab werkte dat, omdat deze gebruik maakt van _UNPACK_ en dergelijke. Dat werkt nu dus ook niet meer? Krijg je dan juist niet comflicten met het al beginnen met renamen/moven terwijl je downloader nog aan het unpacken is?

Ik snap echt even niet wat de toegevoegde waarde hiervan nou is? Het is een workaround die alleen die scan tegengaat zodat je die op 0 kan zetten. Maar het lijkt mij meer problemen te veroorzaken, dan dat het waarde toevoegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Hij leest de status van de download uit van sab/nzbget en moved de file pas als sab/nzbget aangeeft dat de unpack, scripts e.d. uitgevoerd is.

[ Voor 3% gewijzigd door Kalua op 10-06-2014 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
VInd het verhaal maar vaag. Ik blijf voorlopig maar de scripts gebruiken. Heb sowieso een rename script dat moet blijven bestaan. Don't fix it if it ain't broken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Kalua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 12:38:
Hij leest de status van de download uit van sab/nzbget en moved de file pas als sab/nzbget aangeeft dat de unpack, scripts e.d. uitgevoerd is.
Nee, niet met sab. Hij verplaatst de download pas uit de Drone Factory als die die weer eens heeft gescanned. Dat kan ik hier zien, doordat downloads tot 30min in die folder blijven staan doordat ik de scan interval op 30 min heb gezet. Als ik die op 1min zet (de default) zijn ze vrijwel meteen weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Multensor
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-09 08:41

Multensor

wtf

Meer mensen hier het probleem met nzbdrone dat het ervoor zorgt dat er om de 2 / 3 min een gigantische lagspike is? Op het moment is een ping naar google ook 2200ms ongeveer. Het is nu dus onmogelijk om mijn htpc aan te hebben en te gamen tegelijk.

Het "lijkt" overigens dat nzbdrone het is, omdat er verder niets op de htpc draait wat het kan veroorzaken (denk ik).

erhmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 10:02:
[...]

Heb het ook al een paar dagen in gebruik.. Tot nu toe werkt het echt perfect, alleen bij mij ging het in de eerste instantie fout omdat ik in NZBget geen interDir had ingesteld. Dit is nu gefixt in develop
Wat heeft in jouw geval die interDir ermee te maken?
Heb je die gebruikt in je configuratie?
Hoe ziet deze erbij jouw uit dan want er zijn vele oplossingen mogelijk, als je Categorie dir maar anders is als je Drone Factory dir ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
Caelorum schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:03:
[...]

Nee, niet met sab. Hij verplaatst de download pas uit de Drone Factory als die die weer eens heeft gescanned. Dat kan ik hier zien, doordat downloads tot 30min in die folder blijven staan doordat ik de scan interval op 30 min heb gezet. Als ik die op 1min zet (de default) zijn ze vrijwel meteen weer weg.
Als je het nieuwe downloadhandeling gebruikt(zit volgens mij alleen in develop branch) hoef je niet meer te scannen. Hij gaat dan juist wel de status uit sab lezen en verplaatst als sab aangeeft dat de download klaar is.
schumi2004 schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 13:58:
[...]

Wat heeft in jouw geval die interDir ermee te maken?
Heb je die gebruikt in je configuratie?
Hoe ziet deze erbij jouw uit dan want er zijn vele oplossingen mogelijk, als je Categorie dir maar anders is als je Drone Factory dir ;)
Er zat eerst een bug in, als je bij NZBget geen interDir had ingesteld, maar meteen naar de destDir liet downloaden, pakte nzbdrone de download niet op nadat deze klaar was.

edit: Eigenlijk heb ik niet zoveel aangepast aan mijn config, heb alleen bij nzbdrone de drone factory folder op een andere map gezet en de interval op 0. En je moet uiteraard completed download handling aanzetten in nzbdrone

[ Voor 8% gewijzigd door Kalua op 10-06-2014 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
  • Laatst online: 17-03 18:46
Ik probeer zojuist auto-sub opnieuw te installeren echter blijft de installatie zeggen dat port 8083 in gebruik is. Ik gebruik SickRage en deze draait op 8081. Het enige wat op poort 8083 draaide was auto-sub. Heb de NAS (DS414) ook al herstart. Iemand die me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
zet je sickrage package eens uit en probeer het dan nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Arbeider schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:34:
Ik probeer zojuist auto-sub opnieuw te installeren echter blijft de installatie zeggen dat port 8083 in gebruik is. Ik gebruik SickRage en deze draait op 8081. Het enige wat op poort 8083 draaide was auto-sub. Heb de NAS (DS414) ook al herstart. Iemand die me kan helpen?
Gebruik je het SynoCommunity Sickbeard-Custom package? Dan vind je in /usr/local/etc/services.d een firewall rule genaamd "sickbeard-custom" welke de installatie van AutoSub tegen zal houden.

Bij installatie van een package wordt gekeken of de poort die dat package wil gebruiken, al in gebruik is, of gereserveerd is. Poort 8083 is de standaard poort voor het Sickbeard-Custom package, en is dus gereserveerd. Autosub gebruikt die blijkbaar ook...:/

In ieder geval: verwijder dan dat bestand, of pas het poortnummer in dat bestand aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Kalua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:40:
zet je sickrage package eens uit en probeer het dan nog eens.
Deze heb ik uiteraard uitgezet ookal staat deze ingesteld op poort 8081. Daarom dat ik het zo raar vind.
Gebruik je het SynoCommunity Sickbeard-Custom package? Dan vind je in /usr/local/etc/services.d een firewall rule genaamd "sickbeard-custom" welke de installatie van AutoSub tegen zal houden.

Bij installatie van een package wordt gekeken of de poort die dat package wil gebruiken, al in gebruik is, of gereserveerd is. Poort 8083 is de standaard poort voor het Sickbeard-Custom package, en is dus gereserveerd. Autosub gebruikt die blijkbaar ook...:/

In ieder geval: verwijder dan dat bestand, of pas het poortnummer in dat bestand aan.
Ik ga het proberen

[ Voor 51% gewijzigd door SneezyThunder91 op 10-06-2014 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Arbeider schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 20:34:
Gewoon sickbeard even stoppen.
Dan autosub installeren.
Vervolgens in het config scherm van autosub een andere poort kiezen en saven.
Dan autosub stoppen
sickbeard weer starten
autosub weer starten

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Ben(V) schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:22:
[...]

Gewoon sickbeard even stoppen.
Dan autosub installeren.
Vervolgens in het config scherm van autosub een andere poort kiezen en saven.
Dan autosub stoppen
sickbeard weer starten
autosub weer starten
Sickbeard/sickrage draait bij mij op een andere poort: 8081. En zelfs als ik deze stop blijft hij zeggen dat de poort 8083 in gebruik is. Jouw optie werkt dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Of je leest even wat ik aangaf in m'n vorige bericht :) Die gereserveerde poort is gereserveerd, of deze nu daadwerkelijk in gebruik is door het sickbeard-custom package of niet. Als je dat custom package niet gebruikt, dan gaat het waarschijnlijk niet op.
/ah, je hebt het gezien, perfect ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Dr. Bean op 10-06-2014 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SneezyThunder91
Dr. Bean schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:28:
Of je leest even wat ik aangaf in m'n vorige bericht :) Die gereserveerde poort is gereserveerd, of deze nu daadwerkelijk in gebruik is door het sickbeard-custom package of niet. Als je dat custom package niet gebruikt, dan gaat het waarschijnlijk niet op.
/ah, je hebt het gezien, perfect ;)
Dat ga ik ook zeker doen. De opmerking was ook niet naar jou bedoeld. Sorry voor de onduidelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Bean
  • Niet online
Neuh, mijn fout. Het forum laat geen edits van een bericht zien bij een nieuw bericht, dus ik zag je edit veel te laat :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Bean op 10-06-2014 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kalua schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 16:04:
Er zat eerst een bug in, als je bij NZBget geen interDir had ingesteld, maar meteen naar de destDir liet downloaden, pakte nzbdrone de download niet op nadat deze klaar was.

edit: Eigenlijk heb ik niet zoveel aangepast aan mijn config, heb alleen bij nzbdrone de drone factory folder op een andere map gezet en de interval op 0. En je moet uiteraard completed download handling aanzetten in nzbdrone
Was niet bewust van die bug, verder heb ik exact het zelfde gedaan. Waarschijnlijk heb ik de juiste update gehad om die interDir bug te omzeilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
Arbeider schreef op dinsdag 10 juni 2014 @ 21:26:
[...]

Sickbeard/sickrage draait bij mij op een andere poort: 8081. En zelfs als ik deze stop blijft hij zeggen dat de poort 8083 in gebruik is. Jouw optie werkt dus niet.
Bij mij werkt het wel zo en ik gebruik ook sickbeard-custom

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 11-06-2014 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinloos1
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:10
Ik krijg de laatste dagen opeens bizar veel random films in mijn lijst van CouchPotato. Inception, StarWars 4 en 5 en nog wat andere troep. Ik heb gekeken of ik misschien de IMDB top 250 aan had staan, maar die staat uit. Ik kan niet echt lokaliseren waar deze films nou vandaan komt. Hebben anderen dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 10:56
Is er een manier om TorrentToMedia.py te testen? Ik heb geen idee of het script wordt uitgevoerd.. In de transmission-logs staat niks vermeld over een script, alleen wat oude errors over permission denied wat betreft downloads (niet de map waar het script in staat..).

[ Voor 54% gewijzigd door endness op 11-06-2014 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

endness schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 13:38:
Is er een manier om TorrentToMedia.py te testen? Ik heb geen idee of het script wordt uitgevoerd.. In de transmission-logs staat niks vermeld over een script, alleen wat oude errors over permission denied wat betreft downloads (niet de map waar het script in staat..).
Als je in de script dir kijkt dan zou je daar ook een log moeten zien staan. Als die er niet staat, dan is het script nog nooit uitgevoerd. Ik neem aan dat je wel alles goed hebt ingesteld? Dus netjes in settings.json aangeven dat je een script wilt gebruiken, en rechten op het script goed zetten, zorgen dat python in je path staat en dergelijke? Gewoon de Wiki van nzbtomedia volgen zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Hm, logbestand staat er niet dus dan gaat er iets niet goed. In settings.json heb ik het volgende staan:

code:
1
2
"script-torrent-done-enabled": true,
 "script-torrent-done-filename": "/mnt/DATA/TORRENT/SCRIPTS/TorrentToMedia.py",

Owner van zowel de map als bestand is daemon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik weet niet bij jou de owner moet zijn, maar bij mij is de owner transmission en de group is users. Het zou nog kunnen zijn dat Python niet gevonden kan worden. Dan komt er ook geen logfile, want het script (wat de logfile aan moet maken) kan dan niet gestart worden.

Je kan trouwens gewoon naar de map met je script gaan en dan python TorrentToMedia.py typen, en dan zou je een lijst met foutmeldingen moeten krijgen. Want je geeft geen parameters mee. Of je krijgt de melding dat python geen geldig command is, en dan weet je genoeg :)

[ Voor 33% gewijzigd door mvds op 11-06-2014 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• endness
Het lijkt er meer op dat het script helemaal niet wordt uitgevoerd. Ik verwijs hem nu naar een ander scriptje met een simpele mkdir om te kijken of het script wordt aangeroepen. Dit bestandje heeft 777, dus zou altijd moeten werken toch? Ik zie echter nergens een map verschijnen, en nergens in de logs kom ik ook maar iets tegen wat erop wijst dat er iets niet goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muncher
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 13:08
Het lijkt erop alsof Boxcar1 niet werkt in SickRage. Hij lijkt geen notificaties te sturen als ik in de log kijken. Hebben meer mensen hier problemen mee? Werkte perfect onder SickBeard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07:25

Mavamaarten

Omdat het kan!

Mavamaarten schreef op maandag 09 juni 2014 @ 20:48:
Huh, opeens is krijg ik "500: Internal Server Error" als ik naar CouchPotato ga. Rebooten helpt niet. Ik zou graag mijn logs bekijken maar ik vind ze niet terug? Volgens het internet zouden ze in /root/couchpotato staan maar die directory bestaat niet. Ook in /var/log en in de install directory vind ik niets terug...

CouchPotato main, geen fork, en draaiende op een Raspberry Pi (Raspbian). Het heeft zo lang goed gewerkt en nu beslist hij ineens om ermee te stoppen :c

EDIT: Hm. Gevonden. /home/pi/.couchpotato/logs, het was een hidden directory. http://pastebin.com/N6LCANyk
Dit komt een paar keer voor. Maar volgens mij komt dat omdat ik probeerde couchpotato te starten toen hij al draaide. Voor de rest komen er geen andere errors voor, en dit verklaart de error 500 niet :/
Kak. Ik krijg hem nog steeds niet werkend. Op internet is er niks over te vinden, en een fresh install (.couchpotato en CouchPotatoServer helemaal gewist en opnieuw geinstalleerd) doet niks. Nu staat er in de error logs helemaal niks! De couchpotato logs laten gewoon zien dat hij wat categorieën maakt enzo, niks abnormaals...

:'(

EDIT: Heb nogmaals hetzelfde gedaan en vreemd genoeg is het euvel nu wél opgelost. Geen idee wat de oorzaak was, maar hij werkt nu. Thanks for nothing ;D

[ Voor 5% gewijzigd door Mavamaarten op 11-06-2014 21:43 ]

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Zinloos1 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:26:
Ik krijg de laatste dagen opeens bizar veel random films in mijn lijst van CouchPotato. Inception, StarWars 4 en 5 en nog wat andere troep. Ik heb gekeken of ik misschien de IMDB top 250 aan had staan, maar die staat uit. Ik kan niet echt lokaliseren waar deze films nou vandaan komt. Hebben anderen dit ook?
Yep, dat heb ik sinds de laatste update. Ook dat ie films die ik al had ineens nog een keer gaat downloaden. Heel apart :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik dus ook. Ik heb mijn watchlist op imdb al opgeschoond, maar films blijven komen inderdaad.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
Bij mij blijft de laatste aflevering van game of thrones op unaired staan in sickbeard.
Iemand van jullie dit probleem al een gehad?

De tijd van m'n downloadbak staat wel goed ingesteld...

//nevermind, het werkt ineens :)

[ Voor 8% gewijzigd door Extera op 12-06-2014 00:17 ]

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Laatst online: 13-09 12:49

job

Muncher schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 18:54:
Het lijkt erop alsof Boxcar1 niet werkt in SickRage. Hij lijkt geen notificaties te sturen als ik in de log kijken. Hebben meer mensen hier problemen mee? Werkte perfect onder SickBeard.
Zelfde probleem hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ik had gisteren een melding dat er wat dingen geupdate moesten worden en toen ik in de lijst keek bij packages, zag ik dat autosub en sabnzbd niet gestart waren. Starten lukte ook niet omdat er een installatie bezig was (dat vertelde de synology me tenminste) en mijn CPU en geheugen schommelden alletwee rond de 95%. Alleen een restart van de NAS hielp. Alle packages waren daarna ook weer gestart. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Ik krijg bij elke download via Sickbeard TPB en Sickbeard TVrage: Episode not found wanneer ik een manual find doe, ook bij backlog searches...
Iemand tips? :(
Aja ik gebruik uitsluitend torrents, misschien moet ik weer overstappen naar de nieuwsgroepen :)

Log:
http://pastebin.com/smsUWkZm

[ Voor 8% gewijzigd door mrgoolie op 12-06-2014 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:54
Ik ben op zoek naar een VM download package waarin standaard Sabnzb, Couchpatato, Sickbeard en headphones zijn geinstalleerd. Het komt er dus gewoon op neer dat je de VM meteen na het downloaden kon draaien op een ESXi-bak.

Deze package kwam ik volgens mijn vorig jaar ergens tegen en heb deze helaas niet aan mijn favorieten toegevoegd, met als gevolg dat ik deze nu niet meer kan vinden.

Weet iemand wat ik bedoel?

Ik bedoel dus Tretflix.
Heeft iemand hier ervaring mee?

[ Voor 10% gewijzigd door nielsn op 12-06-2014 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
Hier toevallig een linux guru?

Couchpotato start niet meer.. als ik direct de python open krijg ik de volgende output

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
extera@leecher:~/CouchPotatoServer$ python -d CouchPotato.py 
  File "CouchPotato.py", line 129, in <module>
    l.run()
  File "CouchPotato.py", line 84, in run
    runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
  File "/home/extera/CouchPotatoServer/couchpotato/runner.py", line 302, in runCouchPotato
    server.listen(config['port'], config['host'])
  File "/home/extera/CouchPotatoServer/libs/tornado/tcpserver.py", line 125, in listen
    sockets = bind_sockets(port, address=address)
  File "/home/extera/CouchPotatoServer/libs/tornado/netutil.py", line 134, in bind_sockets
    sock.bind(sockaddr)
  File "/usr/lib/python2.7/socket.py", line 224, in meth
    return getattr(self._sock,name)(*args)
socket.error: [Errno 98] Address already in use

Hij wil het proces binden aan een ip/port welke al in gebruik is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Extera schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:43:
Hier toevallig een linux guru?

Couchpotato start niet meer.. als ik direct de python open krijg ik de volgende output

[/code]extera@leecher:~/CouchPotatoServer$ python -d CouchPotato.py
File "CouchPotato.py", line 129, in <module>
l.run()
File "CouchPotato.py", line 84, in run
runCouchPotato(self.options, base_path, sys.argv[1:], data_dir = self.data_dir, log_dir = self.log_dir, Env = Env)
File "/home/extera/CouchPotatoServer/couchpotato/runner.py", line 302, in runCouchPotato
server.listen(config['port'], config['host'])
File "/home/extera/CouchPotatoServer/libs/tornado/tcpserver.py", line 125, in listen
sockets = bind_sockets(port, address=address)
File "/home/extera/CouchPotatoServer/libs/tornado/netutil.py", line 134, in bind_sockets
sock.bind(sockaddr)
File "/usr/lib/python2.7/socket.py", line 224, in meth
return getattr(self._sock,name)(*args)
socket.error: [Errno 98] Address already in use
[/code]

Exact hij probeert te binden aan een poort die al in gebruik is. Bijvoorbeeld 127.0.0.1:8081 terwijl die al gebruikt word door proces x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceK33z
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-06 19:14

SpaceK33z

Webdeveloper

Extera schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 16:43:

Couchpotato draait standaard op poort 5050, heb je die al in gebruik? Kun je checken met:
netstat -tulpn | grep :5050

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
hmz, ik heb de poort in settings.conf gewijzigd naar 6060, ook dan krijg ik de error

de output van netstat -tulpn | grep :5050 levert weinig op...

code:
1
2
extera@leecher:~/.couchpotato$ sudo netstat -tulpn | grep :5050
tcp        0      0 0.0.0.0:5050            0.0.0.0:*               LISTEN      2015/python

kill / kill -9 2015 en daarna een service couchpotato start levert ook niets op, ook niet met een andere poort in de settings file :(

[ Voor 17% gewijzigd door Extera op 12-06-2014 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
Mij lijkt het of sickrage zoekt naar "episode s01e01 episodenaam" ipv "episode s01e01".
Indien ik dit manueel doe vind ik het ook niet wanneer de episodenaam erbij invul.
Is dit bij iedereen zo?

log:
http://pastebin.com/QvA1t2sz
Pagina: 1 ... 73 ... 101 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Als je een vraag stelt, vergeet dan <strong>niet</strong>:

<ul style="line-height: 1em">
<li style="font-size:150%; line-height:22px;">Het bespreken van index sites en het vragen om invites is niet toegestaan!</li>
<li>Eerst in de debug logging te kijken (eventueel mee te posten via http://www.pastebin.com)!</li>
<li>Het besturingssysteem te vermelden (OSX, Linux, Windows, NAS (Synology,QNAP,etc)</li>
<li>Repository versie (Main of andere fork)</li>
</ul>~~~[/html]