RudolfR schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 12:22:
[...]
Headphones is leuk voor erbij; soms komt-ie opeens met nieuwe albums waarvan ik niet wist dat ze aan zaten te komen.
Vooral het scrapen van musicbrainz geeft vaak problemen.
XBMC moet op de HTPCs.
Laat je sickbeard de series hernoemen? Ik laat altijd de originele naam intact, zodat ik minder problemen heb bij het zoeken naar subtitles.
Ook zoek ik vaak naar de HDTV variant (ipv DVDrip) omdat de subs vaak gemaakt worden voor de TV versie.
Bedankt voor je reactie, ik laat SickBeard inderdaad hernoemen, vaak naar dit eindresultaat:
Alcatraz - s01e06 - Pexton Patty.mkv
Hij vind regelmatig wel veel ondertitels die matchen, ze lopen alleen niet altijd even synchroon, of ligt dat dan aan de zogenaamde release? Ik dacht misschien dat het aan de ondertitelbron lag.
Ik zoek eigenlijk naar alle 720p formaten, dus blurayrips en HDTV's.
Zal hem eens instellen op HDTV, wellicht levert dat betere resultaten op.
fabstar81 schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 15:32:
het scrapen van musicbrainz kan je wel op je buik schrijven, dit werkt bijna nooit. wat de meeste doen is een virtual opzetten voor het lokaal scrapen op je eigen mirror van musicbrainz. zoek op google op musicbrainz server. er staat ook een cronjob bij om hem elk uur te mirroren tegen de echte musicbrainz server. blijkbaar is dat minder intensief dan iedereen maar live te laten scrapen.
headphones doet het overigens wel fantastisch...ok, soms herkent ie een album niet die op musicbrainz geen jaartal heeft. dat is ff lastig. en soms tagt ie albums verkeerd. dit ligt meestal aan de hoeveelheid releases die van een cd uitkomt.
Opzich ben ik dik tevreden met het concept, alleen werkt het niet altijd even handig/snel/gebruiksvriendelijk, waarschijnlijk omdat ik het niet gebruik of de Quality & Post Processing niet goed heb ingesteld.
Zou iemand misschien zijn instellingen is willen delen (quality & post processing / advanced settings)?
Het zal wel een kwestie zijn van een vinkje die niet goed staat ingesteld o.i.d..
EDIT: wellicht handig als ik mijn settings ook ff share, misschien dat jullie wat zien.
Regelmatig loop ik tegen missertjes aan;
- i.p.v. albums haalt hij dvd's of avi's binnen. (deze blijven vervolgens in de tempmap staan omdat hij er niks mee doet/kan).
- albums niet beschikbaar.
Ook is de gedownloadde kwaliteit heel wisselend, van grote .flac's naar crappy .mp3's.
Wat je hierboven noemt met zelf mirroren van musicbrainz en cronjob ga ik me ook maar is over inlezen, wellicht brengt dit me weer wat dichter bij het gewenste resultaat, want ik vind het concept wel super, bedankt voor je tip!
Ik download trouwens via usenet, als ik zelf zoek via een willekeurige nzb zoeksite vind ik over het algemeen de albums erg snel.
[
Voor 6% gewijzigd door
RegurBellej op 21-03-2013 17:37
]