"probleem" is dat de AR 156 FM antenne ook niet goed bekend staat.
er zit wel een zogenaamde Shark op het dak, maar die is puur voor de GSM en naar schijnt een andere frequentie waar je met AM/FM of DAB dus ook niets aan hebt.
ik had dus eigenlijk een beetje de hoop gevestigd op de raamantenne.
Stom misschien, maar ik kan het nu niet meer terugbrengen.
Overigens was deze radio zonder antenne 149 euro en was de losse antenne 40 euro.
De kit die ik nu heb was 168 met antenne, vandaar de keuze in de winkel.
Hoe heten deze antennes?
Ik zag bij de Halfrods een verloopstekker, was 20 euro en daar zat een metalen behuizing om iets wat een actieve antenne leek. kan het eventueel altijd proberen.
Heeft het nog nut om de GSM/Shark samen te voegen met de AM/FM antenne zodat ik 2 signalen op 1 lijn krijg of is dat volstrekt zinloos?
Is de DAB antenne die ik nu heb overigens ook niet actief? ik moest in de radio wel een optie "antenna power" aanzetten of iets in die richting, wat suggereert dat de antenne gevoed word.
Tevens zit er een kastje omheen wat me doet geloven dat deze ook actief is.
er zit wel een zogenaamde Shark op het dak, maar die is puur voor de GSM en naar schijnt een andere frequentie waar je met AM/FM of DAB dus ook niets aan hebt.
ik had dus eigenlijk een beetje de hoop gevestigd op de raamantenne.
Stom misschien, maar ik kan het nu niet meer terugbrengen.
Overigens was deze radio zonder antenne 149 euro en was de losse antenne 40 euro.
De kit die ik nu heb was 168 met antenne, vandaar de keuze in de winkel.
Hoe heten deze antennes?
Ik zag bij de Halfrods een verloopstekker, was 20 euro en daar zat een metalen behuizing om iets wat een actieve antenne leek. kan het eventueel altijd proberen.
Heeft het nog nut om de GSM/Shark samen te voegen met de AM/FM antenne zodat ik 2 signalen op 1 lijn krijg of is dat volstrekt zinloos?
Is de DAB antenne die ik nu heb overigens ook niet actief? ik moest in de radio wel een optie "antenna power" aanzetten of iets in die richting, wat suggereert dat de antenne gevoed word.
Tevens zit er een kastje omheen wat me doet geloven dat deze ook actief is.
[ Voor 13% gewijzigd door sanscorp op 17-08-2014 21:32 ]