404 Signature not found
Wel vermoed ik dat het misschien te maken heeft met dat het een (semi) private instelling is die de Westerscheldetunnel beheert, i.t.t. andere tunnels die door RWS worden beheerd. Wellicht wil de Westerscheldetunnel N.V. het de tunnelbezoekers zo fijn mogelijk maken en staan ze daarom open om te investeren in zo'n DAB+ repeater.
RWS heeft er kennelijk geen belang bij DAB+ ontvangst mogelijk te maken in tunnels (kennelijk wel FM), zelfs niet bij tunnels die 1-2-3 jaar geleden nog zijn opgeleverd. Erg jammer.
jammer dat 9C (en 9A) nog niet mee doenDAB+ in de tunnel
Ensemble 5B (Zuid-Holland en Zeeland)
Ensemble 11-A (Vlaams commercieel)
Ensemble 11-C (Landelijk commercieel)
Ensemble 12-A (Vlaams openbaar)
Ensemble 12-C (Landelijk publiek)
wel apart dat 11A en 12A doorgegeven worden! buitenlandse zenders in Nederland! (op de FM doen ze t ook met een aantal vlaamse zenders..in de tunnel)
weet nog wel dat er een paar jaar geleden nogal een heisa was omdat 538 dmv een Vlaamse lokale zender in limburg dekking wist te creëren
404 Signature not found
Ik weet het niet zeker, het kan ook zijn dat alleen die 12v draad al voldoende was.SMSfreakie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:16:
[...]
Vage antenne setup dan
mijn FM/DAB combi antenne krijgt gewoon los 12V (wel uit de radio maar zou ook geschakelde 12V kunnen zijn) zowel voor FM als DAB ontvangst..
en voor een antenne uit China voor nog geen 2 tientjes doet die het behoorlijk goed![]()
Maar ik vrees dat mijn versterkte antenne dan is overleden
Dit is balen... met dit koude weer zie ik mezelf ook niet "even" de boel openmaken om een nieuwe antenne te monteren en kabels te trekken
6 jaar ging deze mee. Erg kort voor een auto-antenne, vind ik
[ Voor 3% gewijzigd door Josefien op 06-11-2022 21:04 ]
404 Signature not found
Bij mij gaf de versterker in een Hama antenne na 5 maanden al de geest, ook vaste coaxkabels, toen maar een plakantenne gebruikt, maar dat was toch minder qua ontvangst.Josefien schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:59:
[...]
...
Dit is balen... met dit koude weer zie ik mezelf ook niet "even" de boel openmaken om een nieuwe antenne te monteren en kabels te trekkenBeide coax zitten namelijk vast aan de antenne, niet los te nemen.
6 jaar ging deze mee. Erg kort voor een auto-antenne, vind ik
Een van mijn favoriete shops voor DAB spul (Pausat) is er helaas mee gestopt, hij had losse LNA's (23dB met slechts 0,5 dB eigen ruis), losse filtertjes, etc. Daarmee kon de ontvangst nog wat opkrikt worden. Ik had een slovaak (dacht ik) gevonden die ook van dat spul leverde, ik zal nog eens zoeken.
Edit: Hier
Of zoiets, maar die prijs

[ Voor 11% gewijzigd door slb op 08-11-2022 01:55 ]
prompt $p $g
Zijn er nog goedkope maar goede dakantennes <€50,- die DAB+ & FM bieden en langer meegaan dan 6 jaar?
[ Voor 21% gewijzigd door Josefien op 10-11-2022 01:50 ]
ik heb https://nl.aliexpress.com/item/32812329467.html op de auto staan..Josefien schreef op donderdag 10 november 2022 @ 01:49:
Hmmm... dat is wel erg duur ja... 168 eurie
Zijn er nog goedkope maar goede dakantennes <€50,- die DAB+ & FM bieden en langer meegaan dan 6 jaar?Het exemplaar wat nu stuk is kwam destijds van Amazon en was €30,-.
alleen of die meer dan 6 jaar mee gaat? dat kan ik je niet vertellen zolang heb ik die auto nog niet
404 Signature not found
Ik heb precies dezelfde nu zo'n 5 jaar (even opgezocht: 1 november 2017 besteldSMSfreakie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:09:
[...]
ik heb https://nl.aliexpress.com/item/32812329467.html op de auto staan..
alleen of die meer dan 6 jaar mee gaat? dat kan ik je niet vertellen zolang heb ik die auto nog niet
Hij ziet er wel precies hetzelfde uit (behalve dat bij de mijne de 12v extra kort is) als die er nu op zit, maar blijkbaar zijn ze qua uiterlijk allemaal hetzelfde.
Het is best een klusje: je moet de oude kabel compleet verwijderen om deze te installeren. Bij mij zit de antenne bovenop, achterop het dak, dus m'n halve auto moest worden opengelegd. Daarnaast nog een stukje uitboren in het dak: de standaard antenne (van de Xsara Picasso althans) heeft een minder dikke voet dan deze.Josefien schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:51:
Dan zou ik er ook een moeten bestellen en als het wat minder koud is monteren.
Maar het is het waard!
Boren?!don_jorg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:14:
[...]
Het is best een klusje: je moet de oude kabel compleet verwijderen om deze te installeren. Bij mij zit de antenne bovenop, achterop het dak, dus m'n halve auto moest worden opengelegd. Daarnaast nog een stukje uitboren in het dak: de standaard antenne (van de Xsara Picasso althans) heeft een minder dikke voet dan deze.
Maar het is het waard!
6 jaar geleden had ik er zo'n een gemonteerd, aan die antenne zat net als aan de originele een vierkant stuk wat precies in het bestaande gat paste. Er zat bij de antenne ook een adapter-ring voor auto's met rond gat.
Maar, deze antenne heeft dus een rond gat nodig en past niet in een vierkante zoals in mijn auto?
Boren in het dak gaat niet gebeuren, als dat niet goed wordt afgewerkt heb ik straks nog last van roest
De kabels trekken in deze auto ('02 Mégane) kost alleen veel tijd... bovenkant dashboard, kap A-stijl en leeslamp moeten eruit.
en kabels trekken was in mijn auto niet heel lastig.. antenne achter.. kabels mooi langs het hemeltje en door de Astyle naar beneden, boven over het dashboard kastje zo naar de radio

iets om te hengelen door kleine openingen is wel handig... maar al met al.. binnen een uur klaar
oude antenne kabel heb ik gewoon aan weerskanten afgeknipt.. want die zit met van dat mooie plakkende spul in de kabelboom verwerkt
404 Signature not found
In mijn geval was dat nodig, ja. Het gat van de originele antenne was kleiner dan die van deze antenne. Is niet zoveel werk en totaal niet eng. Het is wel de enige optie als hij er niet doorheen past
Klinkt allemaal heftiger dan het is, hoor
[...]
Maar de FM-band verdwijnt toch?
Nee, de komende jaren niet. Er loopt al een paar jaar een campagne om de digitale opvolger van FM te promoten, DAB+. Veel auto's hebben dit standaard al ingebouwd. Op DAB+ is ruimte voor veel meer zenders. Toch is DAB+ niet zaligmakend, alleen al omdat veel mensen het nog niet kunnen ontvangen. Minister Adriaansens van Economische Zaken verwacht niet dat de FM vóór 2035 uit de lucht gehaald zal worden.
[...]
2035 lijkt mij prima inderdaad, we hebben echt nog heel lang te gaan met al die FM radio's. Die doen het nog prima en hoeven we echt niet zo maar weg te doen.
nieuws: NPO verhoogt aantal uitzendlocaties voor DAB+ voor betere bereikbaarheid
Me Tarzan, U nix!
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Ik dacht even dat ik het stof van mijn Yamaha RX-S600D af kon gaan blazen. Maar zo te zien kan ie doorgaan met stof vangen, aan ontvangstkwaliteit in huis veranderd er niet echt watdoc schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 20:35:
NPO gaat over van KPN naar Broadcast Partners
nieuws: NPO verhoogt aantal uitzendlocaties voor DAB+ voor betere bereikbaarheid
Testing, one, two ...
Mijn RX-S600D ontvangt al jaren probleemloos een heleboel (tientallen) DAB zenders. Eerst via een draadantenne direct aan de radio (toen ontving ik alleen de NPO en de NL commerciële zenders), maar sinds er een DAB-antenne in de nok van ons huis hangt haal ik volgens mij wel een stuk of 100 zenders uit de lucht (NL en DE).hardware-lover schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:07:
Ik dacht even dat ik het stof van mijn Yamaha RX-S600D af kon gaan blazen. Maar zo te zien kan ie doorgaan met stof vangen, aan ontvangstkwaliteit in huis veranderd er niet echt wat
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
De tijd dat ik iets tegen de gevel hang voor TV/Radio ontvangst ligt al zo lang achter mij, dat gaan we niet meer doen. Via een inhuis oplossing is de ontvangst op mijn locatie simpelweg bedroevend te noemenAndrehj schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:16:
[...]
Mijn RX-S600D ontvangt al jaren probleemloos een heleboel (tientallen) DAB zenders. Eerst via een draadantenne direct aan de radio (toen ontving ik alleen de NPO en de NL commerciële zenders), maar sinds er een DAB-antenne in de nok van ons huis hangt haal ik volgens mij wel een stuk of 100 zenders uit de lucht (NL en DE).
Testing, one, two ...
"Nog beter te ontvangen", leuk, maar in mijn geval is het dus slechter geworden. Zodanig dat mijn wekkerradio vanochtend geen ontvangst had, en dus ook geen geluid maakte

Gelukkig nog een paar andere wekkers in de vorm van dochtertjes die goed in het ritme zitten
Even kijken of dit eerste dag probleempjes blijken, voorlopig maar even terug naar FM (best jammer want ik wordt graag wakker met muziek, in plaats van DJ-gebabbel. En NPO KX Radio was daar perfect voor)
Hier op Rotterdam IJselmonde zijn radio Rijnmond en Arrow over het algemeen goed te ontvangen, maar af en toe treden er opeens storingen op, geluid valt paar seconden weg. Daarna vaak weer lange tijd geen problemen. Andere zenders zoals NPO blijven goed te ontvangen.
Heb al gemerkt dat ikzelf door op bepaalde plaats te staan de ontvangst kan beïnvloeden, maar wat is er nog meer ?
[ Voor 11% gewijzigd door Goner op 01-09-2023 13:09 ]
404 Signature not found
Waar kan je je klachten neerleggen?
NPO Radio2 / Broadcast Partners...al denk ik dat er nog aan het zenderpark gewerkt moet worden....Tegels schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:32:
Hier in Zwolle zijn mn de NPO zenders dramatisch. Soms lijkt het een tijdje goed te gaan, maar dan valt het geluid vaak (langdurig) weg. Ik heb het ook met meerdere radio’s; autotune geeft geen verbetering. Juist NPO Radio 2 is mijn favoriete zender…. Baal er best wel van.
immers we weten niet hoe KPN Broadcast de boel heeft achtergelaten / overgedragen richting Broadcast Partners..
wat voor antenne heb je hangen? :-)Andrehj schreef op dinsdag 29 augustus 2023 @ 21:16:
[...]
Mijn RX-S600D ontvangt al jaren probleemloos een heleboel (tientallen) DAB zenders. Eerst via een draadantenne direct aan de radio (toen ontving ik alleen de NPO en de NL commerciële zenders), maar sinds er een DAB-antenne in de nok van ons huis hangt haal ik volgens mij wel een stuk of 100 zenders uit de lucht (NL en DE).
404 Signature not found
Gewoon zoiets:SMSfreakie schreef op zondag 3 september 2023 @ 18:56:
wat voor antenne heb je hangen? :-)
https://www.radiowinkel.c...um-dab-dab-buitenantenne/
Geen idee meer waar ik die ooit besteld heb. Het enorme voordeel van een antenne binnen (vlak onder je nok) ophangen is dat ze oneindig lang meegaan. Dit i.t.t. de harken op het dak die door matige kwaliteit en matige afdichtingen vaak na een paar jaar al slooprijp zijn.
En dan ook nog een twee-splitter er achter om die signaal bij twee DAB-ontvangers te krijgen. Binnenkort wordt die misschien nog wel vervangen door een drie-splitter (kost helaas weer een paar dB), zodat ook de DAB-ontvanger in mijn kantoor eindelijk fatsoenlijke ontvangst krijgt (heeft nu alleen een los draadje, maar dat werkt niet zo best).
[ Voor 18% gewijzigd door Andrehj op 03-09-2023 19:20 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.
KPN heeft per 1 september de zenders uitgezet, BP is nog niet klaar met de uit/ombouw van 12C.Tegels schreef op zondag 3 september 2023 @ 12:32:
Hier in Zwolle zijn mn de NPO zenders dramatisch. Soms lijkt het een tijdje goed te gaan, maar dan valt het geluid vaak (langdurig) weg. Ik heb het ook met meerdere radio’s; autotune geeft geen verbetering. Juist NPO Radio 2 is mijn favoriete zender…. Baal er best wel van.
Zwolle is momenteel een groot gat inderdaad.
Zie ook https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=584389#p584389 en https://www.rundfunkforum...p?f=11&t=55437&start=5490
[ Voor 5% gewijzigd door feico.de.boer op 06-09-2023 13:26 ]
Nog wat meer informatie:feico.de.boer schreef op woensdag 6 september 2023 @ 13:26:
[...]
KPN heeft per 1 september de zenders uitgezet, BP is nog niet klaar met de uit/ombouw van 12C.
Zwolle is momenteel een groot gat inderdaad.
Zie ook https://www.radioforum.nl/viewtopic.php?p=584389#p584389 en https://www.rundfunkforum...p?f=11&t=55437&start=5490
https://mediamagazine.nl/...omende-periode-verbeterd/
Kies ik hier gewoon voor de goedkoopste dab+ antenne (raamantenne?) die ik vind?
404 Signature not found
:strip_exif()/f/image/G3NIoHwGHkyTjWXUYMoSrTRI.jpg?f=fotoalbum_large)
Waarom deze post? Ik wilde een positieve ervaring met DAB+ delen nadat ik dit bericht vorige week las: nieuws: Dertig procent van Vlaams radiogebruik gaat via DAB+
Ook in mijn Tesla Model S (2013 & 2018) luister ik al jaren probleemloos naar DAB+. In 2013 merkte ik dat sommige zenders wel vaak weg vielen, maar in 10 jaar is het bereik echt gigantisch verbeterd.
We zullen vast nog wel wat plekken hebben waar een extra zender er bij kan.
Ik vind DAB+ juist een hele mooie techniek. Superieur aan Internet luisteren. Als we denken dat iedereen via een Unicast TCP/IP stream radio kan gaan luisteren zitten die mensen er echt naast.
Een broadcast systeem zoals DAB heb je nodig om miljoenen devices te bereiken, dat gaat met 'internet radio' gewoon niet. Zeker niet tegen deze kosten.
In mijn regio ontbreken de namen bij ongeveer de helft van alle zenders(ik ontvang er +-85)
Ik was in de veronderstelling dat het aan mijn radio lag maar ook op mijn andere 2 dab+ ontvangers 'het zelfde liedje' veel ontbrekende namen(vendors?!)
Erg lastig om zo je favoriete zenders te vinden(gelukkig doet de radio text/info het wel.
Bij wie zou ik dit kunnen melden en of informatie inwinnen?
In principe is het signaal van 12C, 11C en 9C namelijk in geheel Nederland exact hetzelfde en heb ik nergens in NL problemen met de zendernamen. Overigens ook niet als ik in Vlaanderen rij...
Vorig jaar een Kenwood KDC-BT960DAB radio ingebouwd in de auto.
Sinds ergens eind December lijkt het erop dat de tijd niet meer klopt van het DAB+ signaal terwijl het meerdere maanden prima heeft gewerkt en ook netjes zichzelf aanpaste naar de wintertijd.
Meerdere keren in de afgelopen maanden geprobeerd de tijdsynchronisatie weer in te schakelen, maar hij schakelt 1 uur terug t.a.v. onze huidige wintertijd, wat dus een totaal verkeerde tijd is.
Ik begreep dat DAB+ zijn tijd uit het DAB+ signaal haalt, maar zijn dit specifiek de radio zenders of wat anders?
In ieder geval zowel Slam! als Veronica op DAB+ hebben dit probleem, andere zenders niet bekeken.
Heb wel een DAB+ wekkerradio op Slam! deze haalt en behoudt zijn tijd wel netjes, dus dat is vreemd.
Uiteindelijk maar de tijdsynchronisatie uitgeschakeld.
Enig idee wat hier precies de oorzaak van is?
De fabrikant geeft aan dat de DAB+ zender het zo verspreid, maar Slam zegt via E-mail te denken geen tijd-signaal mee te zenden.
En anders zou je haast de firmware van de radio verdenken maar dat kan ik me lastig voorstellen.
Ben ook wel benieuwd wat er gebeurt straks bij de overschakeling naar de zomertijd.
Verder wel prima ontvangst, hier en daar wel wat gaten in het netwerk maar dat blijken DAB+ ingebouwde auto's ook te hebben, dus dat ligt eerder aan de DAB+ dekking dan de manier van ontvangst.
Hij zit aangesloten in een Peugeot 206 met een passieve DAB+/FM splitter met DIN-ISO adapter voor de antennekabel van de originele ~80cm analoge lange FM-antenne die door de radio actief gevoed wordt, zo'n raam-plak onding moest ik niet hebben wat veel werk kost, veelal slechte ervaringen met ontvangst kent en ook lelijk in het zicht zit.
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
Zal ik eens uitproberen morgen, bedankt.ThinkPad schreef op zondag 24 maart 2024 @ 21:07:
Probeer het eens op NPO Radio 2 bijv. of het daar wel werkt, valt mij namelijk op dat bijv. SLAM! ook geen artist - titel meestuurt, staat altijd dezelfde tekst in beeld. Bij R2 wel, dus wie weet werkt de tijdsinformatie daar ook beter?
Update:
Je lijkt gelijk te hebben @ThinkPad , NPO2 toont wel de juiste tijd, de hele dag gister, vandaag SLAM, meteen verkeerde tijd, zet hem terug op NPO2 springt hij weer naar de juiste tijd... Heel apart... Vreemd dat de ene radio het wel goed doet en de ander niet op dezelfde zender.
[ Voor 28% gewijzigd door CriticalHit_NL op 26-03-2024 08:54 ]
Core i9 13900K @5.8Ghz: https://valid.x86.fr/vx79ef - https://valid.x86.fr/c6fhp7 - https://valid.x86.fr/k7v9mf - https://valid.x86.fr/4x989t | Core i7 3930K @ 4.4Ghz: https://valid.x86.fr/div8y2 | Core 2 Quad Q9550 @2.91Ghz: https://valid.x86.fr/27vbj8
De ontvangst van de NPO 12C is met 61 zenders het meest en deze heeft (vaak) ook hogere vermogens. De 11C heeft 40 zenders en 9C 29 zenders.RadioAir schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 09:34:
Gaat dit om NL of België?
In principe is het signaal van 12C, 11C en 9C namelijk in geheel Nederland exact hetzelfde en heb ik nergens in NL problemen met de zendernamen. Overigens ook niet als ik in Vlaanderen rij...
Hier in Oost Nederland heeft de NPO in Overijssel geheel goede ontvangst in Gelderland ook bijna overal behalve in een paar gebieden rond Lochem-Ruurlo is de ontvangst matig/slecht en ook rond Winterswijk. De antennes in Markelo stralen naar noord/noordoost en van Doetinchem naar Zuid. Hierdoor is er in de Achterhoek een "dode hoek" Aalten heeft met de gering hoogte een klein bereik en straalt naar Winterswijk weinig uit.
Gelukkig helpt een zuidelijk gerichte 12C zender in Enschede en Deventer nog een beetje. Die bij 11C en 9C ontbreken.
11C heeft in een lijn van Zutphen-Eibergen/Groenlo een matige ontvangst. En verder in Noordoost Overijssel rond Hardenberg.
Bij 9C komt daar de regio rond Doetinchem en Apeldoorn nog bij aangezien zenders ontbreken en naburige zenders onvoldoende helpen.
Wat zijn jullie ervaringen?
en over de Rijksweg A31 gereden... op mijn Pioneer autoradio met een actieve DAB+/FM antenne op het dak van de auto... op 9C ging dat verrassend goed! nu weet ik niet meer waar ik op afgestemd stond maar weet wel dat er geen FM-fallback mogelijk was... :-)
alleen tijdens de het gebruik van de achterruitenwisser viel het signaal voornamelijk weg (maar dat doet die in nederland ook bij een zwakker signaal
404 Signature not found
Dan is die ontvangst behoorlijk goed, ik heb daar in het grensgebied rond oeding vaak al problemen aangezien de zender in Aalten niet heel sterk is en de zender in Hengelo ook al een redelijk eind verder op staat. Alleen 12C doet het daar nog redelijk.SMSfreakie schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 10:51:
afgelopen zomer heb ik naar / van winterswijk gereden via duitsland bij Ter Apel & Winterswijk Kotten duitsland In / Uit.
en over de Rijksweg A31 gereden... op mijn Pioneer autoradio met een actieve DAB+/FM antenne op het dak van de auto... op 9C ging dat verrassend goed! nu weet ik niet meer waar ik op afgestemd stond maar weet wel dat er geen FM-fallback mogelijk was... :-)
alleen tijdens de het gebruik van de achterruitenwisser viel het signaal voornamelijk weg (maar dat doet die in nederland ook bij een zwakker signaal) denk dat de wissermotor / positie van de wisserarm (als deze vertikaal op de achterruit staat) krijg ik hickups.. dus daar kan ik nog mee leven :-D
mn prive auto heeft een actieve spriet op z'n dak gekregen, en deze doet het echt verrassende goed..
die pikt ook meer op dan mijn passieve antennes van de radios in huis..
maar goed op dit moment nog even geen lekkere antenne setup in huis voor DAB.. iets met moet nog een kabel trekken gaan naar de zolder maar geen zin in :-)
404 Signature not found
misschien dat hier ook iemand zit die in de antenne kunde zit..
ik wil een "andere" DVB-T2/DAB+ antenne voor thuis...
idee is, antenne op zolder plaatsen, coax kabel naar de woonkamer, en daar de DAB+ radio er op aansluiten, en de TV voor FTA DVB-T2 ontvangst.. (en de rest van TV doen we dan op IP basis)
alleen moet ik dan bij de radio & TV nog een speciale splitter plaatsen? of volstaat elke 5 tot 1200mhz splitter?
al is 1200mhz al weer vrij ruim (ivm LTE 700 instraling...)
404 Signature not found
/f/image/X0eBEqeuqiLvMMrMAQ2i36OI.png?f=fotoalbum_large)
Mooie deal denk ik, €8,99 (€13,98 incl. verzending) voor een draagbare DAB+ radio bij Lidl online shop: https://nl.pepper.com/aan...st-dab-radio-usb-c-324133
Ik zocht al tijden een betaalbare DAB+ radio voor tijdens het klussen in de schuur, dit is een mooi apparaatje denk ik. Het is de 'Silvercrest SDR 15 A3'.
- 60 voorkeuzezenders (30x DAB+, 30x FM)
- Draadloze muziekontvangst vanaf smartphone of tablet
- Ontvangst van digitale radiozenders
- PLL-tuner voor FM-radio-ontvangst
- Handmatig of automatisch kanalen zoeken
- Geïntegreerde Li-ion batterij tot 10 uur speeltijd (bij gemiddeld volume, afhankelijk van het bedieningsgedrag)
- 12/24-uurs-weergave met automatische tijdsynchronisatie
- DOT-matrix-display
- Met USB-C laadaansluitingen (incl. USB-laadkabel, ca. 1 m) en hoofdtelefoonaansluiting (3,5 mm)
[ Voor 64% gewijzigd door ThinkPad op 23-09-2024 09:48 ]
1.5 Watt RMS (pas gevonden in de handleiding op de Lidl site)
Je hoeft echt geen 100 Watt te hebben maar dit is wel heel weinig.
Knoop er via de hoofdtelefooningang iets aan als https://www.marktplaats.n...tech-2-boxen-en-subwoofer en je hebt voldoende geluid voor in een schuurtje of hobbyruimte...Marcel Br schreef op maandag 23 september 2024 @ 14:04:
Heb je gezien hoe klein dat ding is?
1.5 Watt RMS (pas gevonden in de handleiding op de Lidl site)
Je hoeft echt geen 100 Watt te hebben maar dit is wel heel weinig.
--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Maar op normaal volume is het voor mij prima als achtergrondmuziek voor tijdens het klussen of op m’n werkplek. Ik ben er blij mee.
Ontvangst binnenshuis met de antenne ingeschoven lukt ook, al zie je de signal errors dan wel gelijk oplopen en gaat het bij de ene zender wel en de andere niet. Maar ik heb zendmast Smilde ook vrij dichtbij.
[ Voor 35% gewijzigd door ThinkPad op 28-09-2024 08:15 ]
De andere DAB kanalen laten wel logo’s zien. Dit is op de ingebouwde radio van mijn Volvo S60 2023 model.
Ik rijd voornamelijk rond in Noord-Holland.
Ik heb ook een mail richting radio2 gestuurd maar tot op heden geen antwoord ontvangen.
[edit[ Ook wel sterk de volgende dag nadat ik post werkt het ineens weer.
[ Voor 8% gewijzigd door gjs op 06-11-2024 20:49 ]
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD