Toon posts:

Het grote DAB+ digitale radio topic

Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wester schelde tunnel was toch ook 1 vd eersten met mobiele dekking?

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@SMSfreakie Geen idee eerlijk gezegd.
Wel vermoed ik dat het misschien te maken heeft met dat het een (semi) private instelling is die de Westerscheldetunnel beheert, i.t.t. andere tunnels die door RWS worden beheerd. Wellicht wil de Westerscheldetunnel N.V. het de tunnelbezoekers zo fijn mogelijk maken en staan ze daarom open om te investeren in zo'n DAB+ repeater.
RWS heeft er kennelijk geen belang bij DAB+ ontvangst mogelijk te maken in tunnels (kennelijk wel FM), zelfs niet bij tunnels die 1-2-3 jaar geleden nog zijn opgeleverd. Erg jammer.

• SMSfreakie
  • Niet online
@Gitarist ach in 2016 gingen de persberichten voor DAB+ in de westerschelde tunnel (en sluiskill tunnel) al rond...
DAB+ in de tunnel

Ensemble 5B (Zuid-Holland en Zeeland)
Ensemble 11-A (Vlaams commercieel)
Ensemble 11-C (Landelijk commercieel)
Ensemble 12-A (Vlaams openbaar)
Ensemble 12-C (Landelijk publiek)
jammer dat 9C (en 9A) nog niet mee doen :+

wel apart dat 11A en 12A doorgegeven worden! buitenlandse zenders in Nederland! (op de FM doen ze t ook met een aantal vlaamse zenders..in de tunnel)

weet nog wel dat er een paar jaar geleden nogal een heisa was omdat 538 dmv een Vlaamse lokale zender in limburg dekking wist te creëren :P

Dell XPS 15-9570, Dell E6440, 2x HP EliteDesk G4 705, Ryzen 9 5900x custom server

• Josefien
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01:14
SMSfreakie schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 09:16:
[...]

Vage antenne setup dan :P

mijn FM/DAB combi antenne krijgt gewoon los 12V (wel uit de radio maar zou ook geschakelde 12V kunnen zijn) zowel voor FM als DAB ontvangst..

en voor een antenne uit China voor nog geen 2 tientjes doet die het behoorlijk goed *O*
Ik weet het niet zeker, het kan ook zijn dat alleen die 12v draad al voldoende was.

Maar ik vrees dat mijn versterkte antenne dan is overleden :'( De 12v antenne-voeding is namelijk intact, gemeten op het kabelschoentje van de antenne (antenne heeft een 30cm draadje met een kabelschoen eraan om de 12v aan te sluiten).

Dit is balen... met dit koude weer zie ik mezelf ook niet "even" de boel openmaken om een nieuwe antenne te monteren en kabels te trekken :| Beide coax zitten namelijk vast aan de antenne, niet los te nemen.

6 jaar ging deze mee. Erg kort voor een auto-antenne, vind ik :|

[Voor 3% gewijzigd door Josefien op 06-11-2022 21:04]

• SMSfreakie
  • Niet online
SMS connectors aan je coax knijpen? is die wel deelbaar 🤣

• slb
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-03 01:22

slb

Bwoah......

Josefien schreef op zondag 6 november 2022 @ 20:59:
[...]
...

Dit is balen... met dit koude weer zie ik mezelf ook niet "even" de boel openmaken om een nieuwe antenne te monteren en kabels te trekken :| Beide coax zitten namelijk vast aan de antenne, niet los te nemen.

6 jaar ging deze mee. Erg kort voor een auto-antenne, vind ik :|
Bij mij gaf de versterker in een Hama antenne na 5 maanden al de geest, ook vaste coaxkabels, toen maar een plakantenne gebruikt, maar dat was toch minder qua ontvangst.

Een van mijn favoriete shops voor DAB spul (Pausat) is er helaas mee gestopt, hij had losse LNA's (23dB met slechts 0,5 dB eigen ruis), losse filtertjes, etc. Daarmee kon de ontvangst nog wat opkrikt worden. Ik had een slovaak (dacht ik) gevonden die ook van dat spul leverde, ik zal nog eens zoeken.

Edit: Hier

Of zoiets, maar die prijs |:(

[Voor 11% gewijzigd door slb op 08-11-2022 01:55]

prompt $p $g

• Josefien
Hmmm... dat is wel erg duur ja... 168 eurie :o

Zijn er nog goedkope maar goede dakantennes <€50,- die DAB+ & FM bieden en langer meegaan dan 6 jaar? :P Het exemplaar wat nu stuk is kwam destijds van Amazon en was €30,-.

[Voor 21% gewijzigd door Josefien op 10-11-2022 01:50]

• SMSfreakie
  • Niet online
Josefien schreef op donderdag 10 november 2022 @ 01:49:
Hmmm... dat is wel erg duur ja... 168 eurie :o

Zijn er nog goedkope maar goede dakantennes <€50,- die DAB+ & FM bieden en langer meegaan dan 6 jaar? :P Het exemplaar wat nu stuk is kwam destijds van Amazon en was €30,-.
ik heb https://nl.aliexpress.com/item/32812329467.html op de auto staan..

alleen of die meer dan 6 jaar mee gaat? dat kan ik je niet vertellen zolang heb ik die auto nog niet :')

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-03 11:33
SMSfreakie schreef op donderdag 10 november 2022 @ 22:09:
[...]

ik heb https://nl.aliexpress.com/item/32812329467.html op de auto staan..

alleen of die meer dan 6 jaar mee gaat? dat kan ik je niet vertellen zolang heb ik die auto nog niet :')
Ik heb precies dezelfde nu zo'n 5 jaar (even opgezocht: 1 november 2017 besteld :) ), op twee verschillende Xsara Picasso's geïnstalleerd. Werkt prima! De enige momenten dat m'n DAB+ uitvalt, zijn in garages en tunnels. Verder tegenwoordig nooit meer verlies van signaal.

• Josefien
Dan zou ik er ook een moeten bestellen en als het wat minder koud is monteren.

Hij ziet er wel precies hetzelfde uit (behalve dat bij de mijne de 12v extra kort is) als die er nu op zit, maar blijkbaar zijn ze qua uiterlijk allemaal hetzelfde.

• don_jorg
Josefien schreef op woensdag 16 november 2022 @ 15:51:
Dan zou ik er ook een moeten bestellen en als het wat minder koud is monteren.
Het is best een klusje: je moet de oude kabel compleet verwijderen om deze te installeren. Bij mij zit de antenne bovenop, achterop het dak, dus m'n halve auto moest worden opengelegd. Daarnaast nog een stukje uitboren in het dak: de standaard antenne (van de Xsara Picasso althans) heeft een minder dikke voet dan deze.

Maar het is het waard!

• Josefien
don_jorg schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:14:
[...]

Het is best een klusje: je moet de oude kabel compleet verwijderen om deze te installeren. Bij mij zit de antenne bovenop, achterop het dak, dus m'n halve auto moest worden opengelegd. Daarnaast nog een stukje uitboren in het dak: de standaard antenne (van de Xsara Picasso althans) heeft een minder dikke voet dan deze.

Maar het is het waard!
Boren?! :o

6 jaar geleden had ik er zo'n een gemonteerd, aan die antenne zat net als aan de originele een vierkant stuk wat precies in het bestaande gat paste. Er zat bij de antenne ook een adapter-ring voor auto's met rond gat.

Maar, deze antenne heeft dus een rond gat nodig en past niet in een vierkante zoals in mijn auto? :o

Boren in het dak gaat niet gebeuren, als dat niet goed wordt afgewerkt heb ik straks nog last van roest :o

De kabels trekken in deze auto ('02 Mégane) kost alleen veel tijd... bovenkant dashboard, kap A-stijl en leeslamp moeten eruit.

• SMSfreakie
  • Niet online
ik heb hem ook op een vierkant gat geloof ik :?

en kabels trekken was in mijn auto niet heel lastig.. antenne achter.. kabels mooi langs het hemeltje en door de Astyle naar beneden, boven over het dashboard kastje zo naar de radio :Y

iets om te hengelen door kleine openingen is wel handig... maar al met al.. binnen een uur klaar :)

oude antenne kabel heb ik gewoon aan weerskanten afgeknipt.. want die zit met van dat mooie plakkende spul in de kabelboom verwerkt

• don_jorg
In mijn geval was dat nodig, ja. Het gat van de originele antenne was kleiner dan die van deze antenne. Is niet zoveel werk en totaal niet eng. Het is wel de enige optie als hij er niet doorheen past :). Op zich moet het ook werken met een vierkant gat, als'ie maar niet te groot is voor het kapje van de nieuwe antenne. Ik heb wat kit tussen de antenne en het dak gedaan, zodat het zeker niet gaat lekken.

Klinkt allemaal heftiger dan het is, hoor :). Ik heb twee linkerhanden en kreeg het prima voor elkaar.
Pagina: 1 ... 29 30 31 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee