Het grote DAB+ digitale radio topic

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:52
MBgek schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:37:
Vandaag deze: pricewatch: Kenwood KDC-BT73DAB autoradio ingebouwd, eerste reactie is wauw, wat strak dat DAB+

DAB+ antenne plakken was wel een monniken werk, om dat netjes te doen :X
Jammer dat deze autoradio zo slecht verkrijgbaar is en zo duur.

Wij zijn eigenlijk ook wel aan een nieuwe autoradio toe en eentje met DAB+ klinkt dan logisch. Echter, Bluetooth functies (ik had begrepen dat deze radio ook een losse microfoon heeft?) lijken ons ook wel handig.

Hoe is de ontvangst trouwens met de DAB+ antenne?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 16:31

doc

Slecht verkrijgbaar valt volgens mij wel mee, kijk anders hier even

http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1208121

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hmm, kieskeurig heeft inderdaad meer shops dan de pricewatch hier. Maar goed, voorlopig is het iig ook duurder dan wat we ervoor over hebben :).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:20
Het lijkt mij ook wel leuk om een DAB+-radio te kopen voor in huis, bijvoorbeeld voor als ik in de keuken bezig ben. Kiezen is dan alleen wel moeilijk :P . Ik heb twee kandidaten op het oog:

Afbeeldingslocatie: http://www.pureradioshop.nl/images/gallery/evoke_d2_pure_radio.jpg
De Pure Evoke D2.

Afbeeldingslocatie: http://www.conrad.nl/medias/global/ce/3000_3999/3900/3940/3941/394196_LB_00_FB.EPS_1000.jpg
De Dual IR6.

Ze zijn vind ik nog best aardig aan de prijs, maar houtfineer vind ik voor de uitstraling wel prettig. Wat vervelend is is dat die Pure ook met bluetooth en wifi te krijgen is, maar dan niet met houtfineer :( . Heeft iemand toevallig ervaring met deze apparaten? Ik ben vooral benieuwd naar klank. En of het nu veel scheelt met een wat simpeler ogend apparaat als de Pure One Flow of iets dergelijks.

Of ik wifi in de praktijk veel ga gebruiken weet ik ook nog niet zo goed, het lijkt de apparaten in elk geval wel duurder te maken. Lastig vind ik ook dat ik met zoeken niet bepaald winkels vind waar je ook even fysiek langs kan om het apparaat in kwestie even te zien en te beluisteren. Ik weet zo wel een zaak waar ze Tivoli Audio verkopen, maar dat wordt me qua prijs veel te gek :P .

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Hier in Deventer heb ik zowel binnen als buiten geen ontvangst met DAB+. Volgens de alom bekende kaartjes zou er volgensmij wel dekking moeten zijn. Meer mensen ervaring met slechte ontvangst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deff
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09-2020
daanNL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:01:
Hier in Deventer heb ik zowel binnen als buiten geen ontvangst met DAB+. Volgens de alom bekende kaartjes zou er volgensmij wel dekking moeten zijn. Meer mensen ervaring met slechte ontvangst?
Hier in de IJmond doet mijn wekkerradio het alleen als ik hem in de vensterbank zet.
Teleurstellend dus en weggegooid geld.
Er is nog een lange weg te gaan dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-09 12:06
daanNL schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 20:01:
Volgens de alom bekende kaartjes zou er volgensmij wel dekking moeten zijn.
Volgens dit lijstje is men ergens volgend jaar van plan in Deventer nog een zender voor de publieke omroep te zetten. Voor zover ik weet is er niets bekend over plannen voor de commerciëlen wat betreft verbetering of uitbreiding. Welke zenders heb je geprobeerd?
Deff schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 21:40:
Hier in de IJmond doet mijn wekkerradio het alleen als ik hem in de vensterbank zet.
Eveneens: is dat met de commerciëlen of met de publieke omroepen? De publieken hebben in Haarlem een krachtigere zender staan dan de commerciëlen.

[ Voor 25% gewijzigd door ktf op 27-03-2014 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
ktf schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:07:
[...]

Volgens dit lijstje is men ergens volgend jaar van plan in Deventer nog een zender voor de publieke omroep te zetten. Voor zover ik weet is er niets bekend over plannen voor de commerciëlen wat betreft verbetering of uitbreiding. Welke zenders heb je geprobeerd?
Ik heb nog geen specifieke zender kunnen proberen. De radio scant naar een zenderlijst en vind vervolgens 0 zenders...
Goed nieuws dat er later een zendmast komt. Wel vreemd overigens dat volgens de kaartjes er al dekking zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
daanNL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 06:46:
Ik heb nog geen specifieke zender kunnen proberen. De radio scant naar een zenderlijst en vind vervolgens zenders...
Dan zou ik haast denken dat je een defect exemplaar gekregen hebt, want dat zou het probleem niet moeten zijn. In mijn tijd in Eindhoven vond ik bij het scannen zelfs Duitse zenders (die kon ik niet ontvangen, enkel scannen) en vanuit omgeving Bergen op Zoom kreeg ik bij het scannen ook Belgische zenders in de lijst. Het lijkt me sterk dat je met een werkende radio niet eens de Nederlandse zenders vindt terwijl er een zendmast op ~15 km staat.

[ Voor 4% gewijzigd door ktf op 28-03-2014 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Laatst was ik in Deventer en toen kon ik op een RTL-SDR stick prima de beide ensembles ontvangen. SIgnaal niet zo sterk als thuis, maar goed genoeg.

Keertje buiten scannen of hij het überhaupt doet?

[ Voor 15% gewijzigd door doc op 28-03-2014 09:52 ]

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Nee, ook buiten in de tuin worden er geen zenders gevonden. Zal voor de zekerheid morgen de radio eens een stukje in de auto meenemen. Als ik dan ook nergens zenders kan ontvangen kan ik er vanuit gaan dat ik een defect exemplaar heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
daanNL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41:
Zal voor de zekerheid morgen de radio eens een stukje in de auto meenemen.
De dichtstbijzijnde zenders staan in Uchelen (PO & Comm), Zwolle (PO) en Markelo (PO & Comm), dus als je toevallig ongeveer die richting om moet, dan kun je dat wel even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42
MBgek schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 21:37:
Vandaag deze: pricewatch: Kenwood KDC-BT73DAB autoradio ingebouwd, eerste reactie is wauw, wat strak dat DAB+

DAB+ antenne plakken was wel een monniken werk, om dat netjes te doen :X
hi MBgek, ik ben ook wel geinteresseerd in deze radio en ben net als andere Tweakers wel benieuwd naar eventuele ervaringen van de ontvangst. Ik rijd bijvoorbeeld regelmatig van Rotterdam naar Arnhem over de A15, dat lijkt me een risico qua ontvangst.

En die antenne, moet je die dan parelel aan je 'gewone' antenne laten lopen of hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Nu online
daanNL schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 11:41:
Nee, ook buiten in de tuin worden er geen zenders gevonden. Zal voor de zekerheid morgen de radio eens een stukje in de auto meenemen. Als ik dan ook nergens zenders kan ontvangen kan ik er vanuit gaan dat ik een defect exemplaar heb?
Ik rijd dagelijks naar Deventer, en in Deventer weinig problemen met DAB+ ontvangst via de autoradio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Hier ten zuiden van Groningen is gaat de NPO prima op DAB+ :) . Ik denk dat ik vanavond nog een eindje ga rijden om het verder te testen. Het gaat in elk geval beter dan 11C van de commerciële omroepen een tijd (pakweg een half jaar) terug, vaak kort wegvallen van signaal tijdens een rit, bijvoorbeeld ook als ik naast een vrachtwagen voor het stoplicht stond. Dit is dus met een raamplakantenne in de auto, die op het dashboard ligt omdat ik te lui was 'm goed te plakken (en ik ook geen idee had hoe dat goed te doen :$ ).

Ik ben er wel content mee. Begin deze maand was er bericht van RTV Noord dat die een tijd niet zouden uitzenden, er zal dus in Hoogezand een DAB+-antenne geplaatst zijn voor kanaal 12C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Lizard schreef op zaterdag 29 maart 2014 @ 13:19:
[...]

Ik rijd dagelijks naar Deventer, en in Deventer weinig problemen met DAB+ ontvangst via de autoradio.
Gisteren geprobeerd en vanaf Wilp (ca. 5km richting Apeldoorn) begin ik iets te ontvangen. Radio is dus niet defect maar heeft klaarblijkelijk een behoorlijk sterk signaal nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:25

Bestla

Kvinne

Vrijdag de JVC radio die ik uit mijn shovel heb gehaald in de Golf van mijn vrouw gebouwd. dan heeft zij ook digitale radio.

Even een rant: Wat een janboel aan connectors is er in DAB land. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
...bij een ritje viel de ontvangst rond Groningen toch tegen. De zuidoostelijke hoek (waar ik ook woon) van de stad gaat prima, westelijk en noordelijk niet, de kop van Drenthe ook niet.

Jammer :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Net klaar met het inbouwen van een goede DAB raam kleefantenne in de Golf van mijn vrouw. Massa via schroefje van het kleine zonneklepje boven de binnen spiegel, kabel weggewerkt boven het hemeltje, en via de A stijl naar het dashboard.

Waarom kleef? Omdat je door het woud van connectoren van staaf antennes de goede niet meer vind. En van deze weet ik dat het goed werkt. Vandaar.

Goede sterke ontvangst d:)b

[ Voor 3% gewijzigd door Bestla op 01-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Bestla schreef op zondag 30 maart 2014 @ 18:57:
Even een rant: Wat een janboel aan connectors is er in DAB land. :(
Wat kom je dan allemaal tegen? Ik dacht dat het voornamelijk om f-connectors ging. Dat kom ik tenminste heel veel tegen. Of is het misschien een specifiek probleem in auto's?

[ Voor 8% gewijzigd door Maurits van Baerle op 02-04-2014 12:12 ]

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Achter op de radio heb je niets aan een F connector. Het lijkt er wel op, maar is veel kleiner, en heeft geen schroefdraad.

kijk zelf maar:
Deze past: Afbeeldingslocatie: http://www.pioneer.eu/images/products/caraccessories/pioneer/an-dab1_gallery.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pocketnavigation.de/wp-content/uploads/2013/07/DAB-Weiche-554x369.jpg
Deze ook maar alleen met dat gouden stekkertje wat hetzelfde is als dat zwart/zilveren stekkertje van de plak antenne hierboven.

Maar deze niet, ondanks dat er DAB bij staat: Afbeeldingslocatie: http://picture.yatego.com/images/4a098801073904.2/4cff7dae9ba69b0b70ad2abc4ad690ef-kqh/aiv-150566-16v-dach-antenne-aktiv-dab---fm-am-universal-combi-roof-car-antenna.jpg
Deze zit op mijn Fiat maar dat kleine stekkertje lijkt er wel op maar is het net niet. Vandaar een plakantenne die wel goed aan te sluiten was.

enz :/

En verloopjes ben ik nog niet tegen gekomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Bestla op 02-04-2014 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Bestla schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 15:06:
Net klaar met het inbouwen van een goede DAB raam kleefantenne in de Golf van mijn vrouw. Massa via schroefje van het kleine zonneklepje boven de binnen spiegel, kabel weggewerkt boven het hemeltje, en via de A stijl naar het dashboard.

Waarom kleef? Omdat je door het woud van connectoren van staaf antennes de goede niet meer vind. En van deze weet ik dat het goed werkt. Vandaar.

Goede sterke ontvangst d:)b
Okay, nu een paar domme vragen:

- Massa :?
- Hoe zorg je nu dat het ding op z'n plek blijft zitten? Het enige dat ik namelijk heb is een stripje waar plakspul achter zit, maar dan heb je nog een heel stuk over dat gewoon los hangt. Het is dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.toms-car-hifi.de/media/image/thumbnail/51273_0_720x600.jpg
- Kun je kortom misschien plaatjes maken van hoe je dat precies gedaan hebt :) ?

Verder is de Pure Evoke D2 in walnoot nu relatief goedkoop op amazon.de te krijgen, deze wordt als het goed is dinsdag hier bezorgd 8) . Ik heb me bedacht dat ik internetradio toch niet ga gebruiken, ik vind de charme juist liggen bij wat er in de lucht zit :) .

Afbeeldingslocatie: http://www.whathifi.com/sites/whathifi.com/files/images/pure-digital/pureevoked2a.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Bananenplant schreef op zondag 06 april 2014 @ 10:07:
[...]

Okay, nu een paar domme vragen:

- Massa :?
- Hoe zorg je nu dat het ding op z'n plek blijft zitten? Het enige dat ik namelijk heb is een stripje waar plakspul achter zit, maar dan heb je nog een heel stuk over dat gewoon los hangt. Het is dit ding:
[afbeelding]
- Kun je kortom misschien plaatjes maken van hoe je dat precies gedaan hebt :) ?

Verder is de Pure Evoke D2 in walnoot nu relatief goedkoop op amazon.de te krijgen, deze wordt als het goed is dinsdag hier bezorgd 8) . Ik heb me bedacht dat ik internetradio toch niet ga gebruiken, ik vind de charme juist liggen bij wat er in de lucht zit :) .

[afbeelding]
Ok, op de antenne zelf zie I en II en III. Dat is folie ,dat kan er af en je plakt die doorzichte antenne aan de binnenkant van je raam. LET OP ! je ziet een koperkleurig kontaktje zitten bij III.

Dat moet kontakt maken met net zo een achter op dat zwarte blokje.. Beter is om eerst massa plaats te bepalen, dan die koperstrip vast te plakken op een zodanige manier dat er massa gemaakt wordt. Maar plak het zwarte blokje nog niet vast ( Laat dat witte spul nog even zitten ) Plak nu de doorzichte antenne op een zodanige plaats dat wanneer dat zwarte blokje eroverheen plakt de kontakten elkaar raken.
Afbeeldingslocatie: http://s13.postimg.org/d00yr2nd3/2014_04_06_13_31_36.jpg

De zwarte massastrip van dat blokje steekt omhoog en is doorboord met het schroefje van een klein zonneklepje wat tussen de 2 grote zonnekleppen zit.

Als je geen mogelijkheid hebt om het bij je binnenspiegel te maken, kutplek ivm in de wegzittende spiegel, is rechtsboven langs de A stijl ook een goede plek. Die kap van de A stijl kan als het goed is er makkelijk af, want die zitten vaak vastgeklikt. Je ziet dan de metalen raamstijl alwaar je massa moet maken met het uiteinde van die koperstrip. Zo zit het ook bij mijn Fiat Barchetta. Via die stijl kan je ook de antennekabel wegwerken.

[ Voor 12% gewijzigd door Bestla op 06-04-2014 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:57
Ik ben op zoek naar een nieuwe wekkerradio en heb veel interesse voor DAB+.
Nu heb ik zelf al een beetje lopen zoeken en ik kom op een Pure Siësta Mi Series 2 uit.
Is er iemand met ervaring met een DAB+ wekkerradio's en het liefst ook met bovenstaande?

Heb er het liefst eentje met een dubbele wektijd en ook met FM ontvangst, aangezien het (in huis) ontvangst van DAB+ in Deventer nog niet overal even goed schijnt te zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
Aaah, bedankt :) . Ik hoop dat dat na ruim een jaar op het dashbord liggen nog wil, het zwarte stripje is wel krom gaan staan namelijk. Die massa zal de ontvangst ook wel goed doen denk ik... nu kan het namelijk gebeuren dat hij faalt zodra er een auto naast me staat.

Alleen, wat bedoel je met deze zin?
Dat moet kontakt maken met net zo een achter op dat zwarte blokje..
Ik dacht namelijk eerst dat je het voertuig zelf als massa wilde gebruiken. Ik ga hier thuis nog wel even beter naar kijken iig.

Ah, iets gevonden met een uitleg: http://images.kenwood.eu/...48/5/CX-DAB1_%28DU%29.pdf

Misschien staat dit ook wel in de handleiding van m'n eigen spul :$ .

[ Voor 34% gewijzigd door Bananenplant op 08-04-2014 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Bananenplant schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 13:19:
[...]

Aaah, bedankt :) . Ik hoop dat dat na ruim een jaar op het dashbord liggen nog wil, het zwarte stripje is wel krom gaan staan namelijk. Die massa zal de ontvangst ook wel goed doen denk ik... nu kan het namelijk gebeuren dat hij faalt zodra er een auto naast me staat.

Alleen, wat bedoel je met deze zin?

[...]

Ik dacht namelijk eerst dat je het voertuig zelf als massa wilde gebruiken. Ik ga hier thuis nog wel even beter naar kijken iig.

Ah, iets gevonden met een uitleg: http://images.kenwood.eu/...48/5/CX-DAB1_%28DU%29.pdf

Misschien staat dit ook wel in de handleiding van m'n eigen spul :$ .
Dat doorzichtige antenne gedeelte heeft bij 'III' een koperkontaktje. dat moet kontakt maken met dat koperkontaktje van dat zwarte doosje. Als je dat witte beschermplastic weghaald van de twee kleefvoetjes van dat doosje zie je wat ik bedoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03:43
word tijd dat het aanbod van dab+ auto dakantennes wat meer in opmars komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Die zwarte dak staafantenne type van de Golf 4 is in DAB+ verkrijgbaar maar er is geen verloopje van naar een SMB aansluiting , of een verlengkabel met SMB aansluiting en een stekker die weer op de antenne past.

Of je moet wat gaan Tweaken met soldeer.

[ Voor 9% gewijzigd door Bestla op 12-04-2014 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
St00mwals schreef op maandag 07 april 2014 @ 10:35:
Nu heb ik zelf al een beetje lopen zoeken en ik kom op een Pure Siësta Mi Series 2 uit.
Voor als je een zwarte wil: 2e hands in Apeldoorn! --> link.marktplaats.nl/m798877414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Afbeeldingslocatie: http://d2trai0tmd5cyd.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/3/thumbnail/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/p/a/palplus_blue_swim-low-res_1.jpg
Sinds kort hebben we op kantoor een Tivoli audio Pal+ staan. De blauwe. Grappige is dat de form factor exact het zelfde is als een paar jaar ouder wegwerp portable FM radiootje. Elk richeltje en deukje komt overeen. Alleen is de Tivoli (uiteraard) beter afgewerkt zoals met rubber kapjes over de uitgangen aan de achterkant.

Leuk ding en komt met ab. Enige dat ik me afvraag bij het zien van al die portables: hoe komt de meerwaarde van DAB+ qua kwaliteit tot zijn recht als het over een half watt speakertje gaat? Wat me verder opvalt is dat er geen consistentie in naamgevingen zit. Radio 1, 2, 3 etc bij de R en dan bij N krijg je NPO Radio 6.

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er zit nog steeds meerwaarde in de kwaliteit hoor, met name qua hoeveel (of weinig :P) ruis je zal horen, ook bij minder optimale ontvangstomstandigheden.

Dat zou voor mij al een reden zijn om, als er wat meer keuze komt en als ze wat betaalbaarder worden, een keer een klein draagbaar dab+ ontvangertje (gewoon aan de oordopjes) mee te nemen als ik met de trein reis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07
En bovendien, die Tivoli radio's klinken sowieso beter dan veel andere radio's van vergelijkbare grootte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Stpan schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 13:54:
[...]

hi MBgek, ik ben ook wel geinteresseerd in deze radio en ben net als andere Tweakers wel benieuwd naar eventuele ervaringen van de ontvangst. Ik rijd bijvoorbeeld regelmatig van Rotterdam naar Arnhem over de A15, dat lijkt me een risico qua ontvangst.

En die antenne, moet je die dan parelel aan je 'gewone' antenne laten lopen of hoe werkt dat?
Ik heb toevallig (zover je van toeval kunt spreken zolang er maar twee radio's op de markt zijn met DAB+ en BT ;) ) dit weekend exact dezelfde radio in mijn Xsara Picasso gebouwd. Het is inderdaad wat werk: de gewone antenne, de DAB+-antenne, de microfoon en de iPod-aansluiting wegwerken doe je niet in 5 minuten. Maar na installatie prima!

Het zijn echt twee aparte antennes, ik heb de DAB+-antenne op de voorruit geplakt, op het speciale stukje dat niet afgeschermd is. Twaalf keer in de handleiding gekeken hoe het nu precies moet, maar uiteindelijk heb ik ontvangst :)

Tot nu toe alleen tussen Nieuwegein (thuis), Bunnik (ouders), Utrecht (Galgenwaard) en Culemborg (werk) geprobeerd. Overal perfecte ontvangst, behalve in Bunnik: daar valt het de hele tijd weg. Als jij over de A12 rijdt, zou je daar dus ook problemen mee kunnen krijgen.

Los daarvan: het is even wennen, net als de overgang van analoge tv naar een decoder en ik heb de radio nog lang niet helemaal door, maar het ziet er allemaal goed uit!

edit: voor de duidelijkheid: de ontvangst viel weg tijdens het luisteren naar Radio Veronica. Bij een scan vond hij geen enkele zender, dus ook niet PO.

[ Voor 4% gewijzigd door don_jorg op 14-04-2014 10:03 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Jazzper schreef op zondag 13 april 2014 @ 23:03:
Leuk ding en komt met ab. Enige dat ik me afvraag bij het zien van al die portables: hoe komt de meerwaarde van DAB+ qua kwaliteit tot zijn recht als het over een half watt speakertje gaat?
De meerwaarde van DAB+ is niet alleen geluidskwaliteit. Het is ook meer gebruiksgemak en meer capaciteit zodat er meer zenders zijn om uit te kiezen dan in de analoge ether. Zenders als Nieuws 24, Arrow Classic Rock, JUIZE!, NPO Top 2000, Efteling Radio, NPO Radio 6 Soul & Jazz of 3FM Alternative zul je op de FM niet tegenkomen.

Verder vinden een heleboel mensen geluidskwaliteit niet doorslaggevend anders werden er nooit zoveel radiootjes met maar één half watt speakertje verkocht. Dat is met DAB niet anders dan FM.
Wat me verder opvalt is dat er geen consistentie in naamgevingen zit. Radio 1, 2, 3 etc bij de R en dan bij N krijg je NPO Radio 6.
Dat is vreemd. Ik denk dat die zenders die jij oppikt de Vlaamse Radio 1, Radio 2, Radio 3 etc. zijn. Kan dat kloppen?

Radio 3 bestaat in NL sowieso niet want die heet 3FM. Verder heten alle Nederlandse zenders NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO FunX etc. Kijk maar op Dabmonitor.nl

[ Voor 3% gewijzigd door Maurits van Baerle op 14-04-2014 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Maurits van Baerle schreef op maandag 14 april 2014 @ 12:37:
Verder heten alle Nederlandse zenders NPO Radio 1, NPO Radio 2, NPO 3FM, NPO FunX etc. Kijk maar op Dabmonitor.nl
Dat zijn de programmanamen, maar de programmalabels zijn wél, zoals Jazzper vermeld, inconsistent: http://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-overzicht.html Vraag me ook af waarom dat nodig is.

Anyway, die dabmonitor.nl site kende ik nog niet, daar staat ook wat over de DMB banden die uitgegeven zijn. Pas geleden had ik al eens op de website gekeken, http://www.mtvnl.nl/ Ik begrijp hun huidige verdienmodel niet en hoor er ook vrij weinig van. Ze hebben de vergunning nog tot 2024. Ik vraag me af of die frequenties ook nog tussentijds vrij kunnen komen voor DAB (ook gezien dat KPN geen brood meer ziet in Digitenne)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-03 15:34

Jazzper

BB4E^Guerilla

Dat BG radio blijft ook schitterend daartussen in die lijst haha. (13C).

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonius
  • Laatst online: 12-09 22:43
dbz1985 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:05:
word tijd dat het aanbod van dab+ auto dakantennes wat meer in opmars komt
Inderdaad. Ik heb sinds kort zo'n Kenwood radio met DAB+ en de standaard raam-plak-antenne. Prettig dat de antenne meegeleverd is. Dat was een van de redenen om de Kenwood te kiezen in plaats van een vergelijkbare Pioneer. Leuke radio, maar de antenne is niet geweldig. Misschien zit er toch iets van coating op mijn voorruit. Alleen de NPO zenders gaan redelijk maar vallen toch soms weg. De overige (commerciële) zenders vallen zo vaak weg dat het eigenlijk niet prettig werkbaar is. En dan rij ik niet over de waddeneilanden of achterin noord-oost Grunningen.

En de antenne stekkertjes voor DAB+ zijn ook niet erg standaard. Als iemand een tip heeft waar je die DAB stekker kan vinden die achterin de radio past, dan houd ik mij aanbevolen. Dan kan ik zelf wat experimenteren met een paar antenne varianten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 13:43
Ja ik wil nu ook een DAB radio, maar dan 1 met een dikke speaker eraan, zeg maar grotere wereldradio formaat (zeg 30x20 cm). Aanraders?

[ Voor 5% gewijzigd door Sjah op 18-04-2014 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Bestla schreef op zondag 06 april 2014 @ 13:33:
[...]De zwarte massastrip van dat blokje steekt omhoog en is doorboord met het schroefje van een klein zonneklepje wat tussen de 2 grote zonnekleppen zit.
Dat zwarte 'flapje' dat eraan zit is dus de massa? Dan begrijp ik waarom de ontvangst in m'n auto zo slecht is: die zit bij mij gewoon op de ruit geplakt... Kan ik een draadje eronder doen die ik dan contact laat maken met m'n chassis?

Bij mij zit de antenne zelf aan de bovenkant en de 'koppeling' (weet niet hoe ik dat zwarte blokje anders moet noemen) wijst dus naar beneden.

[ Voor 12% gewijzigd door don_jorg op 18-04-2014 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Sjah schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 02:35:
Ja ik wil nu ook een DAB radio, maar dan 1 met een dikke speaker eraan, zeg maar grotere wereldradio formaat (zeg 30x20 cm). Aanraders?
Deze? http://www.conrad.nl/ce/n...t-DAB-radio-DR-333-DAB-FM

Heb je gelijk een (touch)screen waar Slideshow beelden op kunnen worden weergegeven. Nu alleen nog maar bij Radio 1 beschikbaar, maar binnenkort (volgens de geruchten) ook bij 3FM en andere zenders.

Werkt hier goed :)

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Lijkt me helemaal goed, helaas bevalt de prijs me stukken minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Sjah schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:53:
helaas bevalt de prijs me stukken minder.
Misschien handig om te zeggen wat je dan wel uit wilt geven? Deze lijkt ook te kwalificeren
http://www.conrad.nl/ce/nl/product/595467/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja 75, zo rond die prijs, maar weet niet of ik wel dat slideshow gedoe wil inleveren. En nog geen kilo voor die philips, hoe goed soundje geeft dat? :P Ben best bereid om tot zeg 150 te gaan, als ik daar iets supers voor krijg, begrijp me niet verkeerd, maar had gehoopt dat DAB niet zo kostbaar was, denk dat ik me verkijk.

[ Voor 36% gewijzigd door Sjah op 18-04-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-09 17:52

carnager

AmsterdamVideo

Ja, prijzen van de DAB+ ontvangers vallen mij tot dusver ook nog steeds tegen.
Op de commercials op de radio hebben ze het steeds dat 'je er al een hebt voor een paar tientjes' maar de eerste onder de pakweg 50 euro moet ik nog tegenkomen.
Maargoed, misschien als straks iedereen z'n vakantiegeld krijgt, dat die ene grote rooie duitser eens leuk gaat stunten ofzo.. Of anders z'n blauwe broertje..

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Vind het anders ook wel een item voor de Aldi folder/nonfood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
carnager schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 19:25:
Ja, prijzen van de DAB+ ontvangers vallen mij tot dusver ook nog steeds tegen.
IMO moet je dat in perspectief zetten. Kijk bijvoorbeeld eens naar de Grundig 51, zowel in FM als in FM+DAB+ variant te krijgen. De FM variant is bij bol.com 50 euro, de DAB+ variant 65 euro. Er zijn genoeg redenen te bedenken waarom die DAB+ variant 15 euro duurder is: licentie voor HE-AAC is bijvoorbeeld al 98 dollarcent, de markt is kleiner (kleinere afzet) waardoor alle partijen iets meer marge willen hebben, er zit gewoon meer elektronica in, de antenne moet voor een bredere band geschikt zijn etc.

Het probleem is, stel dat je een simpel radiootje van de HEMA (10 euro) upgrade naar DAB+. De radio kost dan > 20 euro. Voor 20 euro verwacht een consument echter wel wat meer dan een goedkope plastic behuizing, speaker die nergens naar klinken, knoppen die stroef lopen, een rode segmentdisplay etc. Oftewel: je kunt de radio niet *alleen* duurder maken voor DAB+, men verwacht voor de meerprijs een radio die in zijn algemeen beter is.

Daarom kun je geen radio onder de 50 euro betrekken. Je hebt dan natuurlijk wel een radio die een stuk beter is dan zo'n wegwerpding van de HEMA. Ik heb dus de gok gewaagd en in plaats van een goedkoop wekkerradiootje voor 55 euro een DAB+ wekkerradio gekocht. Het geluid is simpelweg veel beter dan ik gewend was, en hij zet de klok gelijk met het DAB+ signaal, wat ik onverwacht toch erg handig vond. Ik vind het het geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
doc schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:34:
[...]

Deze? http://www.conrad.nl/ce/n...t-DAB-radio-DR-333-DAB-FM

Heb je gelijk een (touch)screen waar Slideshow beelden op kunnen worden weergegeven. Nu alleen nog maar bij Radio 1 beschikbaar, maar binnenkort (volgens de geruchten) ook bij 3FM en andere zenders.

Werkt hier goed :)
Denk dat ik toch voor jouw voorstel ga, dat R1 het al ondersteunt is een PLUS, ik luister niks anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

@ktf
Ik begrijp je reactie echter zul je het met me eens zijn dat die hoog-van-de-toren vermelding in de reclame over 'een paar tientjes' nogal hypocriet is als het niet waar gemaakt wordt.

Terzijde dan nog, je hebt het over beter klinkende radio's voor het extra geld. Prima. Maar waarom wordt er overal bespaard op een tweede luidspreker? Als je 60+ Euro betaalt mag je toch minstens een stereo radio verwachten? Bij een 'prul van 25 euro' zou ik mono acceptabel vinden (al zijn de niet-dab-varianten daar doorgaans toch ook al stereo) En ja, die dab-toestellen kunnen weldegelijk stereo aan want op de hoofdtelefoon-uitgang wordt netjes stereo aangeboden.
Dusja, ik wacht gewoon nog even af. Wordt vanzelf meer mainstream en daardoor -hopelijk- meer in lijn met het niet-DAB-aanbod. (net zoiets als je vroeger voor televisie met teletekst 100 gulden extra betaalde op een aanschaf van 500 gulden, waar je een jaar later de teletekst er gratis bij kreeg)

@sjah
Hmm, hebben ze in .DE eigenlijk al DAB+ uitzendingen? Dacht dat ze daar nog op DAB zaten.. Aangezien de Aldi en Lidl voor hun electronica vooral naar duitse merken grijpen (medion, om er eens een te noemen) zal de schoen daar voorlopig nog wel even wringen. Totdat .DE zelf met DAB+ begint en/of dat er door schaalvergroting goedkoper een internationaal model met DAB+ te leveren is dan een DAB-only en een los FM-model voor de andere markten, zoals we het tot nu toe zien.

Al meer dan 2000 dagelijkse videos op AmsterdamVideo ||| Bier geeft plezier! Untappd je mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

De mono radio's beginnen nu vanaf 40 euro
http://www.conrad.nl/ce/n...ual-DAB-2-DAB-FM?ref=list

Stereo is er vanaf 55 euro
http://www.conrad.nl/ce/n...al-DAB-12-DAB-FM?ref=list

In Duitsland is bijna alles al DAB+, nog een paar zenders zitten op DAB, dus alles wat daar verkocht wordt is zeker DAB+

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carnager

carnager

AmsterdamVideo

Goede info @doc valt me alles mee dat duitsland dan inmiddels wél grotendeels over is naar DAB+, dat is dan vrij geruisloos gegaan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
carnager schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 07:51:
Goede info @doc valt me alles mee dat duitsland dan inmiddels wél grotendeels over is naar DAB+, dat is dan vrij geruisloos gegaan.. :)
Voor normale media in Nederland was de lancering van DAB+ in Duitsland niet zo interessant. De gemiddelde Nederlander heeft natuurlijk weinig aan radiouitzendingen in een ander land. Maar, in radioland is dat zeker niet geruisloos gegaan. Iedereen heeft jarenlang uitgekeken naar Europa's grote economie die DAB+ officieel en grootschalig ging introduceren. Toen dat eindelijk gebeurde, in 2011, heeft dat in allerlei andere Europese landen de introductie in een stroomversnelling gebracht. In Nederland werd het toen ook ineens serieus genomen en begonnen stations over hun toekomst in DAB+ te denken.

Verder heeft de Duitse introductie ook een enorme impuls aan de radiofabrikanten gegeven en kwamen vrijwel alle merken ineens ook met DAB+ radio's in hun assortiment. Vooral in de autobranche is dat goed zichtbaar. Er is vrijwel geen automerk meer dat niet DAB+ als optie of standaard aanbiedt en nu Nederland ook DAB+ heeft zullen steeds meer importeurs die radio's ook in Nederlandse auto's gaan aanbieden.

Ik verwacht, zeker als de nationale DAB+ reclamecampagne over een paar weken begint, dat winkels de goedkope radio's die in het buitenland bestaan ook naar Nederland halen. Ik kan hier in Engeland voor twee tientjes een DAB radio uit de grabbelbak van de supermarkt halen. Het is slechts een kwestie van tijd voordat ze in Nederland ook bij de Aldi en Lidl liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Overigens, de commercielen hebben net hun DAB+ ServiceID's gelijk getrokken met hun FM uitzendingen. Autoradio's kunnen nu dus automatisch tussen DAB+ en FM heen
en weer schakelen, afhankelijk van welk signaal op die plek sterker is.

Het enige is dat iedereen nu even een rescan op z'n radio moet doen om ze weer te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Maurits van Baerle op 19-04-2014 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

don_jorg schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 10:20:
[...]

Dat zwarte 'flapje' dat eraan zit is dus de massa? Dan begrijp ik waarom de ontvangst in m'n auto zo slecht is: die zit bij mij gewoon op de ruit geplakt... Kan ik een draadje eronder doen die ik dan contact laat maken met m'n chassis?

Bij mij zit de antenne zelf aan de bovenkant en de 'koppeling' (weet niet hoe ik dat zwarte blokje anders moet noemen) wijst dus naar beneden.
Hmz, eigenlijk heb je de raamantenne verkeerd om geplakt. Dat zwarte kleefstripje moet massa maken met metaal.
Nu moet je met koperdraad gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Is er iemand met ervaring met een DAB+ wekkerradio's en het liefst ook met bovenstaande?

Heb er het liefst eentje met een dubbele wektijd en ook met FM ontvangst, aangezien het (in huis) ontvangst van DAB+ in Deventer nog niet overal even goed schijnt te zijn....
Toevallig sta ik momenteel voor dezelfde keuze. Mijn aandacht was ook getrokken door de Pure Siesta Series 2, maar op Conrad staan een berg negatieve reviews die aan duidelijkheid niets te wensen overlaten. Da's jammer, want ze zien er wel strak uit.

Overweeg nu de Philips AJB3552 (http://www.kieskeurig.nl/.../prijzen/bezorgen/1058751).

Hoewel de ORT2300 ook wel geniaal is, maar volgens mij niet echt bedoeld als wekkerradio (klein displaytje):

Afbeeldingslocatie: http://images.philips.com/is/image/PhilipsConsumer/ORT2300C_10-IMS-nl_NL?wid=460&hei=335&$pngsmall$

Edit: Ik lees net wat reviews, er schijnen nogal wat problemen te zijn met de wekfunctie (schakelt zichzelf uit als je de sleeptimer hebt gebruikt de avond ervoor - lekker handig. Ook is het display te fel. Er is nog geen firmware update, mocht die wel komen is het wel een kanshebber.

[ Voor 10% gewijzigd door SeatRider op 19-04-2014 09:48 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Laatst online: 11:14
Maurits van Baerle schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 08:44:
Overigens, de commercielen hebben net hun DAB+ ServiceID's gelijk getrokken met hun FM uitzendingen. Autoradio's kunnen nu dus automatisch tussen DAB+ en FM heen
en weer schakelen, afhankelijk van welk signaal op die plek sterker is.

Het enige is dat iedereen nu even een rescan op z'n radio moet doen om ze weer te vinden.
Eindelijk! Dat is goed nieuws :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
carnager schreef op vrijdag 18 april 2014 @ 23:40:
echter zul je het met me eens zijn dat die hoog-van-de-toren vermelding in de reclame over 'een paar tientjes' nogal hypocriet is als het niet waar gemaakt wordt.
Ja, dat is waar. Bij een paar tientjes denk ik ~30 euro, maar je moet wel weten waar je moet zoeken als je er eentje voor 50 euro wil fixen.
Maar waarom wordt er overal bespaard op een tweede luidspreker? Als je 60+ Euro betaalt mag je toch minstens een stereo radio verwachten?
Omdat er geen enkele meerwaarde van stereo is in een behuizing van 30cm breed? Stereo heeft pas zin als je de speakers evenver uit elkaar kunt zetten als je van de radio af zit, en ik ken weinig mensen die op 10cm van hun radio luisteren. Het enige voordeel is dat je dan geen problemen krijgt met mono-incompatibele opnames, maar dat zou hoofdzakelijk een probleem moeten zijn voor Radio 4 en Classic FM. Ik wordt 's ochtends wakker met Radio 4 met een mono DAB+-radiootje, en heb me er nog nooit aan gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
hoorde net van 538 voor het eerst reclame voor DAB+. Maar de toegevoegde waarde werd niet duidelijk en dat je 'alleen maar' een nieuwe radio nodig hebt, zal ook weinigen aansporen lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla

Bestla

Kvinne

Alleen maar een nieuwe radio voor op het bureau ja, het is weing, maar ik ging voor de mogelijkheid om Arrow weer in de auto te hebben.

En dan blijkt dat je met een nieuwe radio voor in de auto je nog wel even bezig bent om het zo maar te zeggen.

Trefwoorden om het zoeken te vergemakken zijn : Dab + Antenne, raamplakantenne , SMB stekker.

[ Voor 49% gewijzigd door Bestla op 19-04-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Bestla schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:17:
[...]

Hmz, eigenlijk heb je de raamantenne verkeerd om geplakt. Dat zwarte kleefstripje moet massa maken met metaal.
Shit ;) Naja, dan ga ik dat morgen maar even doen! Hopelijk wordt de ontvangst dan ook een stuk beter. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
Bestla schreef op zaterdag 19 april 2014 @ 09:17:
[...]
Van het weekend een kabeltje gemaakt vanaf de antenne naar een blank stukje metaal op het chassis en m'n ontvangst is meteen vele malen beter. Dank je wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dav1d
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Wat volstaat nu eigenlijk als binnenhuis antenne, en indien mogelijk een out of sight oplossing? Ik heb bij een Yamaha DAB+ receiver een losse T draad meegeleverd gekregen maar die is wel heel erg kritisch hoe deze geplaatst wordt. Ik heb al gezocht binnen dit topic maar het meeste gaat over autoradio-oplossingen of een extern geplaatste huis-antenne, of ik moet nog wat over het hoofd hebben gezien?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb alleen ervaring met DVB-T ontvangst, maar volgens mij zit DAB+ in hetzelfde frequentiegebied. Afhankelijk van je situatie (bebouwing om je heen en zo) moet je met een sterke DVB-T antenne volgens mij al aardig ver komen.

Ik moet er thuis nog steeds eens mee experimenteren, want ik heb nog wel wat actieve DVB-T antennes + power inserter uit m'n Digitenne tijd liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

DVB-T zit (in Nederland) tussen de 474Mhz en de 768Mhz. DAB (en ook gelijk DMB) zit (in Nederland) tussen de 175Mhz en de 229Mhz, dus dezelfde antenne hoeft niet altijd bruikbaar te zijn, sommige zijn heel breedbandig en daardoor wel geschikt.

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
boeien zeg, nu al te krijgen voor 45, kijk als het nou 80 was geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
doc schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:30:
DVB-T zit (in Nederland) tussen de 474Mhz en de 768Mhz. DAB (en ook gelijk DMB) zit (in Nederland) tussen de 175Mhz en de 229Mhz, dus dezelfde antenne hoeft niet altijd bruikbaar te zijn, sommige zijn heel breedbandig en daardoor wel geschikt.
Daar is het idd van afhankelijk.

Ik zal thuis eens opvissen wat ik heb liggen en, als ik tijd heb, wat testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Die T-draad oplossing werkt in ieder geval niet bij ons in huis. Als je door de kamer loopt dan kun je zomaar het signaal onderbreken, zo gevoelig is de ontvangst dan.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Sony XDR-S60DBPW DAB+ en FM radio ontvangen. (Via Amazon.de is ie goedkoper)

Zeg maar het grote broertje van het Sony radiootje in Dav1d's post.

Ik vind het geluid van DAB+ teleurstellend, het klinkt plat/doods. Dan maakt het niet uit welke zender ik selecteer, het geluid van FM klinkt beter.

Zal de komende dagen eens kijken of ik die radio retourneer en een deftige FM radio aanschaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2014 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08:40

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:36:
Vandaag een Sony XDR-S60DBPW DAB+ en FM radio ontvangen. (Via Amazon.de is ie goedkoper)

Zeg maar het grote broertje van het Sony radiootje in Dav1d's post.

Ik vind het geluid van DAB+ teleurstellend, het klinkt plat/doods. Dan maakt het niet uit welke zender ik selecteer, het geluid van FM klinkt beter.

Zal de komende dagen eens kijken of ik die radio retourneer en een deftige FM radio aanschaf.
FM kopen is wel investeren in het verleden.

FM zal met een aantal jaren (2019?) wel uit gaan, dus wil je dan nu nog een FM-only radio kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
hardware-lover schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:06:
Die T-draad oplossing werkt in ieder geval niet bij ons in huis. Als je door de kamer loopt dan kun je zomaar het signaal onderbreken, zo gevoelig is de ontvangst dan.
Ik heb gisteravond nog even zitten experimenteren met een kamerantenne van "HQ", geschikt voor FM, VHF en UHF ontvangst:

Antenne HQ

Antenne HQ specs

Antenne hq live

Ik heb hem vergeleken met een spriet antenne die ik een keer bij een Hauppauge DVB-T stickje had zitten, in combinatie met een RTL-SDR stickje en "DAB Player" onder Windows 7
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/ZjS51lP2OanCB5OYUorpixLU/thumb.jpg

Op de zolder van mijn huis in Almere Stad Oost haal ik met beide antennes op zowel de commerciele als publieke ensemble volle bak signaal.

De spriet van Hauppauge geeft op de 2e verdieping van mijn werk in Almere Stad West echter alleen op de commerciele ensemble bruikbaar signaal (Q: op ongeveer 11 dB) en op de publieke met onderbrekingen (rond de 7 db).

Thuis in de huiskamer beneden geeft de Hauppauge spriet dan weer geen signaal op beide ensembles, terwijl de HQ antenne dan een luisterbare ontvangst geeft op de commerciele ensemble (Q op 11 dB).

Screenshot van volle bak op zolder:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Yfyn7h8U70vuA9xwV6K8t5RR/thumb.gif

Bij sterk signaal lijkt de HQ dus weinig voordeel te bieden, maar bij zwakker signaal wel. Dus wie weet is het wat voor je :)

Ik wil de HQ nog wel eens op m'n werk proberen maar het staat zo opvallend, zo'n bak :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Verwijderd schreef op maandag 28 april 2014 @ 20:36:
Tja, dat zeggen sommigen ook over het verschil tussen LP's en CD's.
Sjah schreef op maandag 28 april 2014 @ 14:47:
boeien zeg, nu al te krijgen voor 45, kijk als het nou 80 was geweest.
Volgens Google Shopping was hij bij Saturn tot kortgeleden 60 euro, en dat was ongeveer de laagste prijs waar je hem voor kon krijgen. Dan is dit geen gekke aanbieding.

[ Voor 34% gewijzigd door ktf op 29-04-2014 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe inderdaad. Ik vind FM ook veel 'warmer' klinken. Sterker nog, ik luister eigenlijk zo veel radio via FM, dat ik hetzelfde nummer op cd of spotify vaak ook al 'saai' vind klinken (hoewel daar wrs ook komt omdat ik dan de processing van radio mis).

Het enige waar ik me bij DAB+ toch wel aan stoor zijn de artefacts. Voor onderweg of met de oordopjes tijdens het werk geen probleem. Maar of ik het in de huiskamer zou accepteren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:03:
Maar of ik het in de huiskamer zou accepteren
Men heeft natuurlijk verschillende dingen in overweging genomen bij de keuze. In de huiskamer heb je (normaal gesproken) toegang tot radio via kabel, satelliet of internet. FM en DAB moeten (in tegenstelling tot vroeger!) nu enkel mobiele oplossingen verzorgen, zoals in de auto en in de trein.

Bij de commerciëlen is het duidelijk, daar heeft het agentschap telecom gewoon geëist dat er een bepaalde hoeveelheid zenders de lucht in moest (2 per licentie) op één multiplex, dus dan heb je niet zoveel speelruimte. Waarom de NPO de bitrate niet hoger heeft (men kan die immers altijd nog omlaag doen als er meer kanalen bij moeten) weet ik ook niet, misschien om de commerciëlen niet voor het hoofd te stoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zou kunnen idd.

Het is inderdaad zo dat er in de huiskamer meer alternatieven voor handen zijn, maar daarvan vind ik persoonlijk alleen FM acceptabel (of DAB+ als er meer receivers met DAB+ zouden zijn en als er een hogere bitrate zou zijn).

Internetradio is leuk en aardig, maar ik heb nog geen enkele internetradio (al dan niet ingebouwd in een receiver) gezien die zo simpel werkt als:

* Zet receiver aan
* Zet op tuner
* Geluid van laatst gespeelde preset begint te spelen. Makkelijk tussen presets switchen met nummertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:29:
Zou kunnen idd.

Het is inderdaad zo dat er in de huiskamer meer alternatieven voor handen zijn, maar daarvan vind ik persoonlijk alleen FM acceptabel (of DAB+ als er meer receivers met DAB+ zouden zijn en als er een hogere bitrate zou zijn).

Internetradio is leuk en aardig, maar ik heb nog geen enkele internetradio (al dan niet ingebouwd in een receiver) gezien die zo simpel werkt als:

* Zet receiver aan
* Zet op tuner
* Geluid van laatst gespeelde preset begint te spelen. Makkelijk tussen presets switchen met nummertjes
Daarnaast is het behoorlijk inefficient als elk huishouden een aparte internet stream open zet.

Voor iets als radio en TV wil je écht broadcasting gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
hardware-lover schreef op maandag 28 april 2014 @ 13:33:
Wat volstaat nu eigenlijk als binnenhuis antenne, en indien mogelijk een out of sight oplossing? Ik heb bij een Yamaha DAB+ receiver een losse T draad meegeleverd gekregen maar die is wel heel erg kritisch hoe deze geplaatst wordt. Ik heb al gezocht binnen dit topic maar het meeste gaat over autoradio-oplossingen of een extern geplaatste huis-antenne, of ik moet nog wat over het hoofd hebben gezien?
Ik heb het precies andersom gedaan. Een antenne eigenlijk bedoeld voor buiten gewoon binnen achter een boekenkast verstopt. Je ziet hem niet en hij werkt geweldig. Beter dan de binnenantenne die ik daarvoor gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maurits van Baerle schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 11:12:
[...]
Ik heb het precies andersom gedaan. Een antenne eigenlijk bedoeld voor buiten gewoon binnen achter een boekenkast verstopt. Je ziet hem niet en hij werkt geweldig. Beter dan de binnenantenne die ik daarvoor gebruikte.
De eerste zal niet leuk staan achter onze TV ben ik bang, vrouwlief zal zich ook weer in de jaren '70 wanen als ik met dat geval kom aangezet ;) Ik ga het voor het luttele bedrag toch eens met de andere proberen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
eymey schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 10:29:
Het is inderdaad zo dat er in de huiskamer meer alternatieven voor handen zijn, maar daarvan vind ik persoonlijk alleen FM acceptabel
Er moeten natuurlijk concessies gedaan worden. Iedereen een internetstream is zonde, maar veel ruimte in de ether gebruiken is dat ook: er is simpelweg niet zoveel van. Met video-via-de-ether is dit probleem nog groter (Digitenne in HD zeg maar) en is het nog meer zonde om dat via het internet binnen te halen...

Zie bijvoorbeeld hier: nieuws: Uhf-frequenties Digitenne worden mogelijk na 2017 ingezet voor mobiel gebruik Ruimte in de ether is simpelweg te schaars. Momenteel hebben we radio via de kabel, dat is echt een prachtoplossing m.i., maar niet iedereen in Nederland heeft kabel.

Ik heb ook niet naar internetradio-oplossingen gezocht, maar tuners voor in een 'klassieke' stereotorenopstelling zijn inderdaad verrekte prijzig.

[ Voor 5% gewijzigd door ktf op 29-04-2014 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Idd. En waarschijnlijk nog steeds niet zo gebruiksvriendelijk als "zoek zendertje, geef presetje, kies presetje bij volgende keer luisteren zonder navigeren in lijsten, etc. " ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
hardware-lover schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 14:20:
[...]

De eerste zal niet leuk staan achter onze TV ben ik bang, vrouwlief zal zich ook weer in de jaren '70 wanen als ik met dat geval kom aangezet ;) Ik ga het voor het luttele bedrag toch eens met de andere proberen.
Nou ja, ik heb er vijf meter kabel aanhangen en daar kom je best een eind mee wat onzichtbaar opstellen betreft. Maar goed, zo'n sprietje is inderdaad wel makkelijker en kan bij jou misschien direct achter de TV verstopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

Op alle NPO kanalen (behalve FunX en 3FM Alt) is er nu een datakanaal voor slideshows toegevoegd

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

doc schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:06:
Op alle NPO kanalen (behalve FunX en 3FM Alt) is er nu een datakanaal voor slideshows toegevoegd
Tof! Kijken of mijn auto dat ondersteund (Tesla Model S).

Klopt het verder dat de commercieële zenders hun ID hebben veranderd? "FM-link" werkt ineens met 538 e.d. bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Snow_King schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 10:21:
Klopt het verder dat de commercieële zenders hun ID hebben veranderd? "FM-link" werkt ineens met 538 e.d. bij mij.
Yup, zie deze post eerder in dit topic: Maurits van Baerle in "Het grote DAB+ digitale radio topic"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doc

doc

[...]
Hier staat de Skoda Oktavia met Columbus nog in bestelling, die zou het in ieder geval moeten ondersteunen :9

Me Tarzan, U nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
[...]

Duurt het lang voordat de FM het overneemt bij jullie? Bij mij lijkt het nog niet te werken in de auto helaas... Heb al wel een nieuwe scan uit laten voeren, misschien ook m'n pre-sets maar eens verwijderen en opnieuw toewijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stpan
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-06 05:42

Ik heb de 'gewone' Siësta al een paar jaartjes naast ons bed geparkeerd.

Het ontvangst is bij ons (centrum Rotterdam) zeer goed. Het geluid van de speaker is OK voor wat je van een wekkerradio mag verwachten. De gebruiksvriendelijkheid is voldoende, je kunt gewoon 2 wekkers zetten, nooit klachten gehad.

Ik lees veel over slecht ontvangst van DAB. Maar ik ben juist overgegaan op DAB omdat als je in Rotterdam centrum (in al mijn woningen) 3FM wilt ontvangen, je altijd slecht ontvangst hebt. En ook via Digitenne kreeg ik zo gruwelijk vaak onbrekingen, dat ik ben overgestapt op DAB. Werkt perfect waar ik woon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.totaaltv.nl/ni...n-beeld-aan-dab+-toe.html

Is elk kleurenscherm goed voor die slides, of ga je toch echt een groot scherm willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Maurits van Baerle schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:30:
[...]
[knip]Maar goed, zo'n sprietje is inderdaad wel makkelijker en kan bij jou misschien direct achter de TV verstopt worden.
Kan inderdaad prima achter de TV maar werkt voor geen meter, is toch weggegooid geld gebleken maar gelukkig niet erg veel geld ;)

Op naar een volgend alternatief :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geldersscheepje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:51
Stpan schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 13:28:
[...]

Ik heb de 'gewone' Siësta al een paar jaartjes naast ons bed geparkeerd.

Het ontvangst is bij ons (centrum Rotterdam) zeer goed. Het geluid van de speaker is OK voor wat je van een wekkerradio mag verwachten. De gebruiksvriendelijkheid is voldoende, je kunt gewoon 2 wekkers zetten, nooit klachten gehad.

Ik lees veel over slecht ontvangst van DAB. Maar ik ben juist overgegaan op DAB omdat als je in Rotterdam centrum (in al mijn woningen) 3FM wilt ontvangen, je altijd slecht ontvangst hebt. En ook via Digitenne kreeg ik zo gruwelijk vaak onbrekingen, dat ik ben overgestapt op DAB. Werkt perfect waar ik woon.
Zelfde apparaat naast me. Niets mis mee, maar het blijft een kleine radio met een beperkt volume. Ik vind het voor de slaapkamer prima maar je zou je af moeten vragen wat de meerwaarde is ten opzichte van een "gewone" radio. O-) In bijzondere gevallen zoals bovenstaand kan het helpen, maar voor de geluidskwaliteit hoef je het in dit geval eigenlijk niet te doen ...

Zonneboiler 180 l, 3800 Wp, Ecolution WP en lots of LED's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Rogar schreef op vrijdag 02 mei 2014 @ 12:42:
[...]

Duurt het lang voordat de FM het overneemt bij jullie? Bij mij lijkt het nog niet te werken in de auto helaas... Heb al wel een nieuwe scan uit laten voeren, misschien ook m'n pre-sets maar eens verwijderen en opnieuw toewijzen.
In mijn Model S is het bijna direct, vaak zelfs zonder vertraging van DAB naar FM en terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
Snow_King schreef op maandag 12 mei 2014 @ 13:27:
[...]
In mijn Model S is het bijna direct, vaak zelfs zonder vertraging van DAB naar FM en terug.
Bij mij in de auto nu ook. Ik moest even m'n pre-sets weggooien en nu werkt het prima!

Helaas kan ik niet de plaatjes ontvangen, maar das geen ramp. Het is wel jammer dat het geluid van FM iets harder is, soms schrik je je rot als ie ineens overspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ktf
Sorry mensen, even een stokoude quote
SebasFM schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 11:09:
De Pure Siesta Mi kan ik in ieder geval sterk afraden. Ik heb deze, maar het geluid klinkt heel erg schel en blikkerig. Ook de bediening vind ik niet echt handig. Wil ik in slaap vallen met de radio zachtjes aan, dan is die volume setting ook geldig voor de wekker en wordt je dus niet wakker. Ook wordt je met de laatst beluisterde zender wakker.
Op basis van deze aanbeveling had ik zelf een DNT DAB Cubino gekocht, maar ik ben niet te spreken over het display (dat is te fel om mee te kunnen slapen m.i.) Nu heb ik voor moederdag mijn moedertje een Pure Siesta Mi Series II gegeven, ondanks deze review, en nu blijkt dat het dus niet van toepassing is. Ik weet niet of het verschil is tussen de orgineel en de Series II, maar op het apparaat in kwestie kan wel degelijk een volume en zender voor de wekker ingesteld worden, en wordt niet gewekt met de laatst ingestelde optie. Dat de bediening niet echt handig is kan ik beamen.

Ik ben nu wel in een positie om deze goedkope DAB wekkerradiootjes te kunnen vergelijken. De display van de Pure is een heel stuk simpeler en minder fancy dan dat van de DNT, maar het is ook een stuk minder fel en dus niet vervelend op een nachtkastje. Afgezien van dat is de DNT verder m.i. beter: betere speaker, duidelijkere bediening en een display met meer informatie.

Als is opnieuw zou moeten kiezen voor mezelf zou ik denk ik toch voor de Pure gaan. Het niet weg hoeven draaien van de display is voor mij toch wel belangrijk. Aan de andere kant, niet 'elk uur van de klok zien' als je slecht slaapt heeft ook wel een psychologische waarde, ik slaap alleen zelden slecht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb net (tegen mijn eerdere advies in) toch ook maar de gok gewaagd voor de Siesta II - een witte. Ben benieuwd. MIjn stokoude Sony dream machine mag dan met welverdiend pensioen...

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

http://www.wekkercenter.n...kers/philips-ajb3552.html

Zit hier over na te denken nu, Alleen twijfel ik of DAB echt wel wat toevoegt. Iemand ervaring met specifiek dit apparaat?

Afbeeldingslocatie: http://chaoticsignal.com/uploads/832579718.JPG

Design is het wel waard O+ Zijn amber-gekleurde broertje is de andere optie namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ktf schreef op maandag 12 mei 2014 @ 17:11:
Sorry mensen, even een stokoude quote

[...]

Op basis van deze aanbeveling had ik zelf een DNT DAB Cubino gekocht, maar ik ben niet te spreken over het display (dat is te fel om mee te kunnen slapen m.i.) Nu heb ik voor moederdag mijn moedertje een Pure Siesta Mi Series II gegeven, ondanks deze review, en nu blijkt dat het dus niet van toepassing is. Ik weet niet of het verschil is tussen de orgineel en de Series II, maar op het apparaat in kwestie kan wel degelijk een volume en zender voor de wekker ingesteld worden, en wordt niet gewekt met de laatst ingestelde optie. Dat de bediening niet echt handig is kan ik beamen.

Ik ben nu wel in een positie om deze goedkope DAB wekkerradiootjes te kunnen vergelijken. De display van de Pure is een heel stuk simpeler en minder fancy dan dat van de DNT, maar het is ook een stuk minder fel en dus niet vervelend op een nachtkastje. Afgezien van dat is de DNT verder m.i. beter: betere speaker, duidelijkere bediening en een display met meer informatie.

Als is opnieuw zou moeten kiezen voor mezelf zou ik denk ik toch voor de Pure gaan. Het niet weg hoeven draaien van de display is voor mij toch wel belangrijk. Aan de andere kant, niet 'elk uur van de klok zien' als je slecht slaapt heeft ook wel een psychologische waarde, ik slaap alleen zelden slecht :+
Beetje offtopic, maar goed :)

Voor mij (maar vooral m'n vriendin) is álles wat ook maar het minste beetje licht geeft op het nachtkastje geen optie. Wat dat betreft jammer dat er zo veel wekkerradio's zijn die (a la de oude wekkerradio's) nog steeds zelf licht geven.

Ik heb nu de http://www.sangean.com/products/product.asp?mid=58 Sangean RCR2 op m'n nachtkastje staan en die is wat ons betreft perfect qua display: Gewoon simpel elementen display met een (amber-kleurig O+ ) backlight dat gewoon uit kan.

Jammer dat Sangean niet meer zoiets heeft met DAB+. Mja, wel iets maar dat is geloof ik met wit/blauw backlight. Toch wat minder prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Touchdomex schreef op maandag 12 mei 2014 @ 21:38:
http://www.wekkercenter.n...kers/philips-ajb3552.html

Zit hier over na te denken nu, Alleen twijfel ik of DAB echt wel wat toevoegt. Iemand ervaring met specifiek dit apparaat?

Design is het wel waard O+ Zijn amber-gekleurde broertje is de andere optie namelijk.
Tja, je zou kunnen kijken of er een zelfde model is zonder DAB+ en dan naar het prijsverschil kijken. Dan kun je voor jezelf nagaan of die zenders die wel op DAB+ maar niet op FM zitten plus het gemak van DAB+ boven FM het prijsverschil waard zijn.

Het enige probleem is dat je niet weet of er straks ineens een radiostation op DAB+ bij komt die je zelf graag wil horen. Er zullen de komende jaren nog wel een stuk of tien DAB+ stations bijkomen. Alleen al tussen de vijf en achttien regionalen, afhankelijk van waar je zit. Verder schijnen er nog een paar publieke stations bij te komen (KX Radio? Jong Klassiek?) en verwacht ik dat de commerciëlen ook wel wat gaan doen de komende jaren. Wat dat betreft is een DAB+ versie kopen een toekomstvaste investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:21

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Maurits van Baerle schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 12:53:
[...]

Tja, je zou kunnen kijken of er een zelfde model is zonder DAB+ en dan naar het prijsverschil kijken. Dan kun je voor jezelf nagaan of die zenders die wel op DAB+ maar niet op FM zitten plus het gemak van DAB+ boven FM het prijsverschil waard zijn.

Het enige probleem is dat je niet weet of er straks ineens een radiostation op DAB+ bij komt die je zelf graag wil horen. Er zullen de komende jaren nog wel een stuk of tien DAB+ stations bijkomen. Alleen al tussen de vijf en achttien regionalen, afhankelijk van waar je zit. Verder schijnen er nog een paar publieke stations bij te komen (KX Radio? Jong Klassiek?) en verwacht ik dat de commerciëlen ook wel wat gaan doen de komende jaren. Wat dat betreft is een DAB+ versie kopen een toekomstvaste investering.
Raakte de knopjes aan vandaag en instant dacht ik iew iew iew. Goedkoop kutplastic. Sony gepakt en op de knoppen gedrukt en die voelde goed en was maar 25 euro 7(8)7 Doet jammer genoeg alleen FM maar dat moet ik er dan maar voor over hebben.

De rest was ver boven de 100 euro en deze philips was al een uitzondering...

Nu maar op een andere manier aan DAB+ komen :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brannigan
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09-2020
Wellicht nog een tip voor degene die een DAB autoradio antenne zoeken. Op ebay zijn verloopkabeltjes van din naar smb (sony radio)te koop, zo kan je dus je bestaande antenne aansluiten op je dab radio.

Ik heb onderstaande gekocht en het werkt aardig. Goed op de snelweg en in de stad wisselend. In Leiden praktisch geen bereik, maar in Rotterdam wel goed bereik. Heb geen vergelijkingsmateriaal, maar het is iig een stuk goedkoper dan de echte dab antennes. Nadeel: fm ontvangst is wel pleite

http://www.ebay.com/itm/2..._trksid=p3984.m1439.l2649

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Aanstaande maandag begint de gezamenlijke campagne van de publieke- en commerciële omroepen om DAB+ onder de aandacht van het grote publiek te brengen.

Ik ben benieuwd!
Luister op maandag 19 mei om 9:03 naar je favoriete radiostation, bezoek dan onze Facebook pagina en... onderneem de nodige actie. :)

https://www.facebook.com/...us/posts/1507282176166884

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de link :). Ik ben ook benieuwd.

Pagina: 1 ... 6 ... 31 Laatste