Hummm... ik zal nog eens op een andere lokatie proberen. Maar de dealer zegt dat het direct moet werken mits het signaal goed is. Volgens hem hoeft er niets geactiveerd te worden, dat was voorheen zo, volgens hem.
maar.. op zich is het wel raar dat ik eerst helemaal werkelijk niets ontvang en met een stuk extra coax aan de atenne al wel iets ontvang, ofwel de zenders kan vinden. In mijn ogen suggereert dat er dan toch wel iets met het ontvangst iets mis is... Maar goed, ik ga ff op een ander adres nog eens proberen.
Thnx allemaal tot nu met het meedenken!
edit, 23:30 uur
het is ongelooflijk... maar ik weet nu zeker dat het een kwestie van ontvangst en signaal is.
ik heb de handleiding van deze site gebruikt:
http://www.dabtuners.nl/2...t-huis-even-knutselen-dan
en ik heb geluid. Het is welliswaar slecht, heb maar twee streepjes, maar het is iets. Dus inderdaad geen kwestie van DAB+ activeren, hij is dus wel DAB+ compatible enz...
Op die website zegt ook iemand, in november 2013, dat het signaal in Groningen nog bar slecht is. Dus ik vrees gewoon dat het echt zo is, dat het signaal hier idd nog erg zwak is... kwestie dus van afwachten en met lelijke kabels in de lucht hangen.
edit 2,
het signaal is ook alweer weg
[
Voor 37% gewijzigd door
callous op 05-01-2014 00:15
]