Toevallig heb ik begin vorige week bij Coolblue de DEH-X8700DAB besteld incl. DAB+ raamantenne. De DAB+ ontvangst valt me echter nogal tegen, regelmatig valt het signaal weg (omgeving Eindhoven). De antenne zit op de voorruit ongeveer in het midden van de ruit, precies volgens de installatieinstructies.
Ik heb de coolblue klantenservice gemaild, en die raden mij aan om het geheel eens buiten de auto te testen. Dit ga ik binnenkort eens doen. De medewerker die mij mailde vertelde mij dat het signaal slecht kan zijn vanwege een mogelijke coating op mijn voorruit, of dat de antenne defect kan zijn.
Ik denk zelf eigenlijk dat ik gewoon een buitenantenne moet hebben. Ik ben al wat splitterdoosjes tegengekomen die je op de FM antenneuitgang aansluit, en die vervolgens een fm signaal en een dab signaal uitvoert voor naar de radio (
voorbeeld). Ik zit erover te denken om zoiets te kopen, maar ik vraag me uberhaubt af of die dingen werken. Eerst maar eens afwachten wat coolblue me aan gaat bieden.
Ik heb dit topic overigens nog niet noorgelezen, dus mogelijk is dit al voorbij gekomen. Ik zal eens wat gaan lezen in dit topic.
EDIT: Ik kwam in dit topic iets tegen over slechte China USB laders die storing kunnen veroorzaken. Aangezien ik een Actionlader in mijn auto heb zitten ben ik eens gaan testen... En verrek, inderdaad! Zolang ik niet aan het laden ben is er niks aan de hand, maar zodra ik de telefoon aansluit valt het DAB+ signaal spontaan weg

. Het lijkt ook uit te maken waar ik de telefoon positioneer tijdens het laden. Als ik hem in zijn dock zet is het standaard doodse stilte, maar als ik de telefoon plat op mijn stoel leg dan blijf ik meestal wel iets horen, en valt het signaal pas na een halve minuut weg. Interessant probleem dit.
[
Voor 20% gewijzigd door
accountabc op 28-06-2015 15:22
]