zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
Zelfbouw ? Heb je de debug fw al vervangen?Dylantje2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 19:15:
Wat doe ik fout..:-)
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Staat eropDylantje2 schreef op zondag 28 juni 2015 @ 20:27:
[...]
Op de Wiki site van domoticz...![]()
is een speciaal stukje voor scripts
xx
Hier kan je het script vinden.
Nope ik heb een USB voorgesoldeerde versie.
Moet ik die eerst aan mijn PC hangen om hem te configureren? [ er zit geen manual bij
Draadjes eraan.
Goed aangesloten[ lijkt me ]
Hardware toevoegen aan in Domoticz.
OTG toegevoegd..
En ik zie geen nieuwe devices..
Mijn thermostaat beneden wel gewoon werkt.
?
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
eerst even de laatste firmware download (4.0b5) vanDylantje2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:14:
[...]
Nope ik heb een USB voorgesoldeerde versie.
Moet ik die eerst aan mijn PC hangen om hem te configureren? [ er zit geen manual bij]
http://otgw.tclcode.com/development.html
ook de opentherm monitor downloaden
de OTGW aansluiten op de windows pc, de monitor starten, als het goed is werkt het (anders is er mogelijk wat mis met de hardware)
dan de nieuwe firmware erin zetten
Daar liep ik ook even tegenaan. Ook bij de zelfbouw zelfs geen papiertje met een site o.i.d. Desnoods een mailtje of wat regeltjes text bij de order bevestiging. Aan de andere kant begin je er ook niet zo snel aan als je al niet wat info hebt ingewonnen.Dylantje2 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 07:14:
Moet ik die eerst aan mijn PC hangen om hem te configureren? [ er zit geen manual bij]
Maar met de zelfbouw was ik ook niet op de hoogte van de debug versie.. eerste wat je dan denkt is dat je dan wat fout hebt gedaan
Dan pak je de Somfy RS485 bridge. daar heb je buiten de bridge een usb key van nog geen $2,- voor nodig. Durf er wel een kratje bier op te zetten dat de RFX uiteindelijk een goedkopere oplossing isUltraSub schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:29:
Is die RFX nou de enige mogelijkheid om een Somfy zonnescherm aan te sturen? Beetje dure oplossing als dat het enige is waar RFX voor nodig is
Ga ik niet aan beginnen. Weet niet hoe lang ik het scherm nog laat hangen. Zit te denken over een overkapping, vandaar dat ik daar niet teveel aan wil uitgeven. En dan vind ik zelfs een RFX nog prijzig, als het enige doel het scherm is
Marktplaats in de gaten houden is misschien ook nog een idee, daar komen ze sporadisch ook nog wel eens voorbij. Al heb je voor Somfy wel het RFXTR433-E model nodig, anders kon je af met de oudere (en daardoor goedkopere) versie (RFXTRX433).
[ Voor 52% gewijzigd door ThinkPad op 29-06-2015 10:11 ]
Verwijderd
Al blijft het natuurlijk 433MHz, omdat de Somfy daar mee werkt. Je hebt ook zwave rolluik schakelaars van fibraro en qubino, misschien dat dat wat is. Mits de Somfy dat weer ondersteund.
De handmatige knop werkt dan ook nog en kan dan ook via zwave.
Kost je max 55-60 euro als je al zwave hebt.
Ik heb toen eerst geprobeerd op een Intel NUC met Windows 8 Pro maar zodra ik daar iets wou doen met Zwave ging processor voor een kwartier naar 100%. Na die tijd was Domoticz offline.
Omdat ik nog een Raspberry (heb, als ik het zo bekijk, veel te veel reserve materiaal liggen
Ik wil een virtuele sensor toevoegen en Hardware overzicht leeg en ook geen Devices meer. Kort daarna Domoticz off line. Als ik via putty kijk, draait de service niet meer.
Bij het opstarten van de Raspberry draait de service de ene keer wel, de andere keer niet.
Ook komen, bij iedere (her)start alle devices terug. Ik heb enkele Fibaro rookmelders en motion sensors. Die voegen een ganse reeks Devices toe waarvan ik de helft eigenlijk niet nodig heb. Dus verwijder ik die om beetje overzicht te houden. Maar jammer genoeg gaat Domoticz iedere keer wel eens off line en bij het herstarten staan alle verwijderde devices er weer tussen en weet ik dus niet meer welke Device er bij welk toestelletje hoort.
Hoe kan ik aan de hand van het overzicht in Devices achterhalen welke sensor erbij hoort ?
Dus aan de hand van dit

te weten komen bij welke deze horen

Ik herken wel 0e en 14 in de NodeID maar komt die overeen met Device ID?
Dat zou betekenen dat mijn "Keuken Rook" een sensor "Burglar" heeft maar mijn "Rook Boven" niet
Ik herken bovenstaand precies van een review op BanggoodNiGeLaToR schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 19:04:
[...]
Banggood temperatuur / hygro
Drie stuks binnen, heb helaas maar voor 1 batterijen, maar die werkte direct en geeft nu netjes temp/vochtigheid door. Geen problemen met verbinden, ben even kwijt wie hier tegenaan loopt maar misschien toch een RFXCom instelling in Domoticz.
Wireless Weather Station Digital Thermometer Humidity Sensor (SKU174397)
Heb aan staan:Het wordt als een Alecto WS1700 herkend en die gebruikt het Rubicson protocol. Heb er overigens wel m'n RFXcom voor geflasht met een nieuwe firmware. Dat had ik al gedaan om een oude sensor die ik had te laten werken, maar die was gewoon stuk helaas. Dus misschien speelt dat een rol.
- Rubicson
- Lacrosse
- Hideki
- Oregon Scientific
- AC
- ARC
- X10
Bij mij heeft de RFXcom de laatste firmware en staat nu al een viertal uur met Rubicson protocol. De drie zenders staan elk op een ander kanaal maar komt niet van binnen.
2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215
Welke versie heb je draaien?Kenhas schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:38:
Tot een week of twee geleden draaide Domoticz op een goedkoop W8 tabletje. Maar dat is jammer genoeg naar de eeuwige jachtvelden vertrokken.
Ik heb toen eerst geprobeerd op een Intel NUC met Windows 8 Pro maar zodra ik daar iets wou doen met Zwave ging processor voor een kwartier naar 100%. Na die tijd was Domoticz offline.
Omdat ik nog een Raspberry (heb, als ik het zo bekijk, veel te veel reserve materiaal liggen) had liggen, wou ik daarmee experimenteren. Maar zonder erg exotische toestanden te willen, lukt het maar niet om Domoticz stabiel te laten draaien. Om de paar uur gaat die off line.
Ik wil een virtuele sensor toevoegen en Hardware overzicht leeg en ook geen Devices meer. Kort daarna Domoticz off line. Als ik via putty kijk, draait de service niet meer.
Bij het opstarten van de Raspberry draait de service de ene keer wel, de andere keer niet.
Ook komen, bij iedere (her)start alle devices terug. Ik heb enkele Fibaro rookmelders en motion sensors. Die voegen een ganse reeks Devices toe waarvan ik de helft eigenlijk niet nodig heb. Dus verwijder ik die om beetje overzicht te houden. Maar jammer genoeg gaat Domoticz iedere keer wel eens off line en bij het herstarten staan alle verwijderde devices er weer tussen en weet ik dus niet meer welke Device er bij welk toestelletje hoort.
Hoe kan ik aan de hand van het overzicht in Devices achterhalen welke sensor erbij hoort ?
Dus aan de hand van dit
[afbeelding]
te weten komen bij welke deze horen
[afbeelding]
Ik herken wel 0e en 14 in de NodeID maar komt die overeen met Device ID?
Dat zou betekenen dat mijn "Keuken Rook" een sensor "Burglar" heeft maar mijn "Rook Boven" niet
Geef de PI ook even de tijd de eerste keer.
Draait nu ongeveer één week.tlpeter schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:40:
[...]
Welke versie heb je draaien?
Geef de PI ook even de tijd de eerste keer.
Sedert gisteren V2.2610
Even een aanvulling op mijn eigen post. In mijn screenshot staat "TFA 30.3133". Als ik daarop zoek op internet, zie ik overal verwijzingen naar RFXcom. Maar in Domoticz staat die als Zwave.
Waar die dus vandaan komen, weet ik niet. Kan me niet voorstellen dat dit de Banggood sensoren zijn want 31.3133 komt overeen Hideki
Misschien gaat het daarom mis.
Verwijderd
Heb ik het dan juist dat je voor de zwave oplossing enkel een elektrische schakelaar had en daar een rolluik schakelaar bij in hebt geplaatst?tlpeter schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:33:
Ik heb een zwave rolluik schakelaar voor mijn zonnescherm.
De handmatige knop werkt dan ook nog en kan dan ook via zwave.
Kost je max 55-60 euro als je al zwave hebt.
Maar voor zwave heb je meerdere nodes nodig om het echt stabiel te krijgen.
Ik had al een electrisch rolluik met een normale twee standen schakelaar (eigenlijk 3 standen :-) )
En daar heb ik nu een Fibaro roller/shutter schakelaar tussen gezet.
Zou zo'n Z-Wave module gewoon het rolluik <x>-seconden bedienen zodat het rolluik zeker weten helemaal omhoog/omlaag is? En dat de motor zelf stopt door ingebouwde einddetectie in het rolluik zelf?
Ik vroeg mij het zelfde af maar het werkt gewoon
Ik denk dat de module merkt wanneer het een en ander niet meer verder gaat.
De module meet ook verbruik en ik denk dat het verbruik omhoog zal schieten wanneer de motor niet meer verder kan.
Toch niet mijn review heKenhas schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:38:
Ik herken bovenstaand precies van een review op Banggood![]()
Bij mij heeft de RFXcom de laatste firmware en staat nu al een viertal uur met Rubicson protocol. De drie zenders staan elk op een ander kanaal maar komt niet van binnen.
Overigens heeft 1 van de drie het bij mij na een paar uur begeven, die doet het nu niet meer, maar deed het wel. Wellicht zijn ze gewoon fubar dus, ben benieuwd hoe lang de overige 2 het gaan doen.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Misschien de juiste plek voor mij vraag maar omdat ik ook wil gaan koppelen met Domoticz en ik heb gelezen dat een paar mensen op dit forum, ook deze mi lights hebbemn

Ik heb mi-light controler en mi-light wifi module gekocht.
Het lukt mij maar niet om de controler en wifi module te koppelen.
Thanks
[ Voor 32% gewijzigd door jossie67 op 29-06-2015 17:28 ]
Allerlei variabelen een het moet precies goed zijn maar als het dan goed is dan is het wel fijn als het goed werkt.
/edit
Presence detection aan de gang lijkt het so far, nog geen idee wat ik ermee ga doen maar dat komt nog wel
Voor alarm, waarom is er nog geen mooie keypad/tag reader die goed werkt met Domoticz zonder trucs.
Die BeNext is me een partij lelijk zeg. Tablet aan de muur komt pas als ik de thermostaat ook van de muur heb, dan hang ik daar uiteindelijk wel een tablet. Maar om alarm gewoon netjes fysiek te kunnen schakelen zou ik toch wel graag iets van een tag reader/keypad willen hebben

[ Voor 65% gewijzigd door UltraSub op 29-06-2015 21:39 ]
sudo raspi-config ?JaapB schreef op zaterdag 27 juni 2015 @ 12:14:
Deze week de multisensor van AEON (gen5) innengekregen nadat de fibaro multisensor tochmindr met een pingpongbal heeft dan je zou denken bij de afmetingen
Sensor opgenomen in het Zwave netwerk en werkt prima, nu nog even de USB stroomvoorziening aanleggen.
Maar het gekke is dat sinds die sensort er bij is gekomen de klok van de raspberry 12 minuten achterloopt. Reboot van de raspberry lost dit niet op.
Iemand hier een oplossing voor?
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik had bv een PIR. Die werkte voor geen meter, maar nu dus wel.
Mijn 2e zwave apparaat, een rolluik schakelaar, doet het echter nog steeds niet goed. Hij heeft het wel gedaan, maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer aan de praat. Zelfs even van de spanning af halen helpt niet meer. Rechtstreeks via de knoppen gaat overigens wel, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.
In Domoticz lijkt het er allemaal goed uit te zien:

Maar ik kan bv ook de configuratie niet aanpassen. Alles staat default, maar als ik iets wijzig zegt hij dat hij het verzend, maar de volgende keer dat ik kijk staat alles weer default.
In domoticz heb ik hem ingesteld als 'blinds inverted'. Dat heeft ooit even gewerkt, maar nu kan je klikken tot je een ons weegt.

Wat kan ik nog proberen?
[ Voor 15% gewijzigd door hneel op 29-06-2015 22:23 ]
Is een NFC-tag wellicht een optie?UltraSub schreef op maandag 29 juni 2015 @ 19:55:
Eerst handen vol aan alarm (en hoe ga ik dat armen/disarmen) en presence detection wat me ook wel handig lijkt. Nog genoeg te doen
/edit
Presence detection aan de gang lijkt het so far, nog geen idee wat ik ermee ga doen maar dat komt nog wel
Voor alarm, waarom is er nog geen mooie keypad/tag reader die goed werkt met Domoticz zonder trucs.
Die BeNext is me een partij lelijk zeg. Tablet aan de muur komt pas als ik de thermostaat ook van de muur heb, dan hang ik daar uiteindelijk wel een tablet. Maar om alarm gewoon netjes fysiek te kunnen schakelen zou ik toch wel graag iets van een tag reader/keypad willen hebben
Als je het "alarm" met domoticz wilt realiseren, kun je daar vast wel iets mee verzinnen dat wanneer je je telefoon tegen die NFC-tag houdt, het security panel naar een andere status gaat ofzo.
Vind overigens het 'alarm' interface dingetje wat er standaard op zit niet echt heel boeiend, behalve dat je zo de status kunt wijzigen. Dan zou je dus een tablet met die interface op de muur moeten schroeven oid.
Met de pro-versie van Pilot app kun je geofencing gebruiken, dan zou je zo je alarm kunnen armen/disarmen - al helpt dat ook weer niet als je naar bed gaat en hem dan wilt armen.
Zit zelf ook nog te zoeken naar hoe ik dit wil gaan bouwen, ouderwetse keypad gebruik ik stiekem toch best vaak op ons bestaande alarm. Ook qua sensoren ben ik er niet uit, m'n Fibaro is na 1 week in de doos liggen gekoppeld aan Domoticz al leeg. Ik ga daar dus niet nog meer van bestellen. Philio sensor bevalt iets beter, zeker de 4in1 vind ik wel handig, al moet ik daar nog uitvissen hoe de 'tamper' knop werkt.
[ Voor 50% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-06-2015 08:40 ]
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Niet betrouwbaar/snel genoeg indien met ping of scanning wordt gewerkt. Om de minuut een ping, dan heb je de voordeur al open als je pech hebt, nog voor Domoticz je telefoon heeft gezien. En een geofence app, ik wil geen geofence actief op de telefoons. Vraag me niet waarom, het is een gevoeljanne_nl schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 06:56:
Je kunt altijd je alarm aan en uitzetten met behulp van presence detection
Voor erbij vind ik dat een mooie oplossing. Maar dan vind ik een druppel/rfid een mooiere oplossing eigenlijk.NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:38:
En het alarm schakelen met een afstandsbediening, is dat wel simpel te realiseren?
Agree. Maar het hele doel van dat panel is dat er onder water statussen worden gezet: disarmed, armed home en armed away. Daar kun je in je scripts dan vervolgens vanalles mee. Wat me het meest irriteert is dat er een aparte pagina wordt geopend als je naar het security panel gaat. Als ze het goed zouden implementeren zou het in dezelfde interface blijven, en bij een armed status gewoon je Domoticz dashboard moeten "locken", dus dat die interface blijft staan tot je een juiste code tikt en disarmed.Vind overigens het 'alarm' interface dingetje wat er standaard op zit niet echt heel boeiend, behalve dat je zo de status kunt wijzigen.
Dat komt. Uiteindelijk. Ik wil uiteindelijk een tablet in de muur op de plek waar de thermostaat nu hangt. Dan moet die thermostaat eerst wel compleet via zwave werken. Kan niet alles tegelijkDan zou je dus een tablet met die interface op de muur moeten schroeven oid.
Dat is niet normaal hoor. Al mijn Fibaro's, die toch behoorlijk druk zijn qua rapporteren, hangen nu een maand of 4 en die zitten nog steeds op 95%.Ook qua sensoren ben ik er niet uit, m'n Fibaro is na 1 week in de doos liggen gekoppeld aan Domoticz al leeg. Ik ga daar dus niet nog meer van bestellen. Philio sensor bevalt iets beter, zeker de 4in1 vind ik wel handig, al moet ik daar nog uitvissen hoe de 'tamper' knop werkt.
Betrouwbaarheid is idd niet altijd 100%, licht gaat wel eens wat later aan, maar dan zou een tablet aan de muur voldoende zijn om het alarm uit te schakelen.
Ik gebruik dat alarm trouwens nog niet. Moet nog sensors kopen en weet nog niet hoe ver ik wil gaan.
RFXCom USB, somfy automatisch naar beneden @sunddown, lamp aan middels KaKu switch. Helemaal fijn!
Het is zelfs zo dat onlangs alles uit stond en meteen het gemis in automatisch comfort merkbaar was.
Bedankt voor het programma!
* bord4kop dat even kwijt wou

| Security Management |
Rechtsonder op http://domoticz.com/ is evt. een mogelijkheid om te doneren. Voel je niet verplicht hoor, ik wijs alleen op de mogelijkheid. Ik ben er ook niet financieel bij betrokken op enige wijze, geld komt bij de ontwikkelaar terechtbord4kop schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:24:
Domoticz werkt helemaal prima op een Raspbery Pi (512Mb)
[...]
Bedankt voor het programma!
* bord4kop dat even kwijt wou
Zie ook topicstart en dan helemaal onderaan.
[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 11:33 ]
Kende ik altlpeter schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:40:
Ultrasub, kijk hier eens:
http://www.robbshop.nl/beveiliging/alarm-systemen
Even wat anders, gisteren een presence script in elkaar gefixed, maar nu beide telefoons de deur uit zijn loopt het lua script te lang zie ik.
1
| Error: EventSystem: Warning!, lua script /home/pi/domoticz/scripts/lua/script_time_presence_detect.lua has been running for more than 10 seconds |
Doet een "hcitool names macadres" voor twee telefoons, maar blijkbaar duurt die timeout een tikkie te lang nu. Kan ik die 10 seconden regel nergens in Domoticz wat ophogen?
Ik gebruik zelf nog steeds mijn eigen perl en lua script. Perl script zorgt voor de pings, deels gebaseerd op het pythonscript in de wiki.
Done!ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:31:
[...]
Rechtsonder op http://domoticz.com/ is evt. een mogelijkheid om te doneren. Voel je niet verplicht hoor, ik wijs alleen op de mogelijkheid. Ik ben er ook niet financieel bij betrokken op enige wijze, geld komt bij de ontwikkelaar terecht
Zie ook topicstart en dan helemaal onderaan.
| Security Management |
Ik denk dat dit het onmogelijk kan zijn. Wanneer ik wissel tussen wattage report en kWh report dan blijf ik hetzelfde resultaat krijgen. Ook het aanpassen van de polling interval maakt niet uit.R-B schreef op vrijdag 26 juni 2015 @ 11:24:
[...]
is dat geen gemiddelde per 5 minuten? Want de log in domoticz gaat per 5 minuten namelijk. De werkelijk piek zal stuk hoger liggen, maar middelt uit in 5 minuten..
Heeft iemand anders dit ook in Domoticz met zijn Aeon Labs Smart switch?
Ik zie echt een veel te laag / incorrect verbruik dat wordt gemeten.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
iPhone hoeft niet gepaired te zijn om te vinden met hcitool names.UltraSub schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:07:
Bluetooth blijft wel altijd zichtbaar, mits gepaired met minimaal 1 device.
Werkt bij mij prima.
Ik gebruik overigens dit script met 3 telefoons.
Heb je de wifi module wel werkend?jossie67 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:27:
Het lukt mij maar niet om de controler en wifi module te koppelen.
Zowel in Domoticz als met de app op een smartphone/tablet.
De controller koppelen is soms een kwestie van meerdere keren proberen. Het lukt bij ook niet altijd in 1 keer.
[ Voor 12% gewijzigd door RasPi2 op 30-06-2015 15:28 ]
Wel op de App, Domoticz nog niet geprobeerd.RasPi2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:24:
Heb je de wifi module wel werkend?
De controller koppelen is soms een kwestie van meerdere keren proberen. Het lukt bij ook niet altijd in 1 keer.
Thanks
Kostte me paar euri, dus als je bereik van de RFXcom beter kan, aanrader.
Ps; wel rechtop houden, op z'n kant verloor ik wel wat sensoren zag ik.
De originele antenne is dan ook vrij klein eigenlijk: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=6772 (veel kleiner dan het plastic zou vermoeden).NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:14:
Heb vanmiddag de BangGood antenne binnen gehad. Goede nieuws is dat een aantal sensoren die soms een tijdje onzichtbaar waren het nu doen.
[...]
Ik heb een antennetje met SMA connector besteld en ga die molesteren zodat ik alleen de connector overhoud waar ik een stukje (17cm) installatiedraad (VD-draad) op kan solderen. Dat zou een stuk beter moeten werken dan de standaard antenne. 16,8cm - 17cm schijnt de ideale lengte te zijn voor 433Mhz.
Ik heb de RFXCOM op een USB-hub zitten met eigen voeding, zodat hij geen last heeft van evt. verminderde stroomsterkte van m'n NAS (draai Domoticz op m'n NAS, voorheen op Pi).
[ Voor 20% gewijzigd door ThinkPad op 30-06-2015 16:22 ]
Nog beter dan zo'n 2,- ding van Banggood? Snap dat solderen ook heel leuk is, maar voor 2 euro krijg je best een knappe antenne dacht ik zoThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:20:
[...]
De originele antenne is dan ook vrij klein eigenlijk: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=44&t=6772 (veel kleiner dan het plastic zou vermoeden).
Ik heb een antennetje met SMA connector besteld en ga die molesteren zodat ik alleen de connector overhoud waar ik een stukje (17cm) installatiedraad (VD-draad) op kan solderen. Dat zou een stuk beter moeten werken dan de standaard antenne. 16,8cm - 17cm schijnt de ideale lengte te zijn voor 433Mhz.
Ik heb de RFXCOM op een USB-hub zitten met eigen voeding, zodat hij geen last heeft van evt. verminderde stroomsterkte van m'n NAS (draai Domoticz op m'n NAS, voorheen op Pi).
Zou maar zo kunnen.... maar 2 euro is een koopje idd.NiGeLaToR schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:38:
[...]
Nog beter dan zo'n 2,- ding van Banggood? Snap dat solderen ook heel leuk is, maar voor 2 euro krijg je best een knappe antenne dacht ik zo
Hoe lang is die antenne van jou?
Afschroefbare antenne deel is 12 cm, maar daar zitten dan wel een aantal wikkels in het midden. Dus hoe lang de antenne helemaal uitgerold zou zijn weet ik niet. Zou zomaar 17cm kunnen zijn.ThinkPadd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:41:
[...]
Zou maar zo kunnen.... maar 2 euro is een koopje idd.
Hoe lang is die antenne van jou?
[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-06-2015 16:45 ]
MMMhneel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:19:
Ik ben inmiddels iets verder met mijn zwave. Het bleek dat je toch echt heel je domoticz source moet hercompileren. Zonder doet hij het ook wel, maar niet helemaal goed...
Ik had bv een PIR. Die werkte voor geen meter, maar nu dus wel.
Mijn 2e zwave apparaat, een rolluik schakelaar, doet het echter nog steeds niet goed. Hij heeft het wel gedaan, maar ik krijg het nu met geen mogelijkheid meer aan de praat. Zelfs even van de spanning af halen helpt niet meer. Rechtstreeks via de knoppen gaat overigens wel, maar daar heb ik hem niet voor gekocht.
In Domoticz lijkt het er allemaal goed uit te zien:
[afbeelding]
Maar ik kan bv ook de configuratie niet aanpassen. Alles staat default, maar als ik iets wijzig zegt hij dat hij het verzend, maar de volgende keer dat ik kijk staat alles weer default.
In domoticz heb ik hem ingesteld als 'blinds inverted'. Dat heeft ooit even gewerkt, maar nu kan je klikken tot je een ons weegt.
[afbeelding]
Wat kan ik nog proberen?
is de gen5 al wel ondersteund?
Heb je de nodes wel goed ingeleerd?
Polling moet in mijn beleving altijd uit.
En [ ik weet het ] doe alles stap voor stap.
Wat heb je gedaan en waar ging het mis.
Eerst het 1 werkend, en dan een stap verder.
Sommige batterij device killen je Zwave netwerk, is helaas mijn ervaring
Een softreset werkt soms wel.
Hoe ziet je groepen& netwerk eruit?
Wat zie je in het bedieningspaneel?
Zijn ze allemaal in groep 1?
Als je inlogt met winscp.. op je bordje
Zijn al je bestanden dan pi en zeker geen root?
En last budt not least...
Worden al je sensoren wel ondersteund in openzwave?
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/tree/master/config
En dan horen we het wel weer..:-)
Leuk speelgoed he Domoticz...

[ Voor 3% gewijzigd door Dylantje2 op 30-06-2015 17:50 ]
Ok, dus daar heb je geen powered hub voor nodig?M.v.Veelen schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Kan prima hier hoorWaarom niet?
Ik heb deze: http://www.mediamarkt.nl/...53,150243.html?langId=-11 en dat werkt feilloos met 1x Aeon Labs Zwave USB stick, 1x RFXCOM en 1x P1 smart meter kabel.
Dmv het commando "dmesg | grep attached" (even SSH'en naar je Synology), krijg je te zien hoe / wat mbt je aangesloten USB devices. Het ziet er dan ongeveer zo uit:
code:
1 2 3 [ 292.038867] usb 3-1.1: FTDI USB Serial Device converter now attached to ttyUSB0 [ 292.219005] usb 3-1.3: cp210x converter now attached to ttyUSB1 [ 292.269594] usb 3-1.4: pl2303 converter now attached to ttyUSB2
ttyUSB0 is de RFXCOM
ttyUSB1 (cp210x ) is de Z Wave adapter
ttyUSB2 (pl2303) is de P1 Smart Meter kabel
Zo kun je vrij makkelijk de devices in Domoticz de juiste USB poort toewijzen. Succes !
👉🏻 Blog 👈🏻
De hub die ik noem is een powered hub hoor? Of begrijp ik je niet goed?
¯\_(ツ)_/¯
Zit er een losse aparte voeding bij?M.v.Veelen schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:27:
?
Of wordt hij gevoed via de usb in?
Is je Google stuk ?Dylantje2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:28:
[...]
Zit er een losse aparte voeding bij?
Of wordt hij gevoed via de usb in?
https://www.sitecom.com/nl/usb-hub-4-port/cn-050/p/5
Voeg 4 extra USB 2.0-poorten toe aan je computer
Creëer 4 extra USB 2.0-poorten en sluit tot wel 4 apparaten aan
Inclusief 1 eenvoudig toegankelijke poort aan de bovenzijde
Geïntegreerde USB-kabel
Inclusief stroomadapter
¯\_(ツ)_/¯
Had ik ook geprobeerd en dan kwam hij terug met de foute tijd.
Uiteindelijk met wat gegoogle het volgende gevonden:
1
2
3
| sudo service ntp stop sudo ntpd -gq sudo service ntp start |
DIt werkte want het simpel alleen maar stoppen van de NTP service en weer starten deed het niet.
bijnaleek
Ah, kon ik uit de MM link zo snel niet opmaken. Bedankt.M.v.Veelen schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:27:
?
Edit: besteld!
[ Voor 3% gewijzigd door technorabilia op 30-06-2015 22:06 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Ik h'm toevoegen in Domoticz, ik kan zelfs naar module met een webbrowser, ik weet alleen geen userid en of password.RasPi2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:24:
[...]
Heb je de wifi module wel werkend?
Als ik de led controler aansluit, gebeurt er helemaal niks, op alle pinnen , V+, R,G, B blijft 12V staan. behalve de W dit blijft de massa.
Ik vermoed dat de led controler een DOA is, of kan ik deze ook resetten?
Als je de controller aansluit zou de led-strip moeten gaan branden. Dan binnen 3 sec op gewenste zone zetten. Dat laatste lukt niet altijd even makkelijk (bij mij althans). Is je led-strip rgb of rgbw?jossie67 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 21:13:
[...]
Ik h'm toevoegen in Domoticz, ik kan zelfs naar module met een webbrowser, ik weet alleen geen userid en of password.
Als ik de led controler aansluit, gebeurt er helemaal niks, op alle pinnen , V+, R,G, B blijft 12V staan. behalve de W dit blijft de massa.
Ik vermoed dat de led controler een DOA is, of kan ik deze ook resetten?
Dat zeg ik nietRasPi2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:24:
[...]
iPhone hoeft niet gepaired te zijn om te vinden met hcitool names.
Werkt bij mij prima.
Ik gebruik overigens dit script met 3 telefoons.
Ik zeg dat de iPhone minimaal 1 gepaired device nodig heeft, bijvoorbeeld je autoradio. Heeft hij geen enkel gepaired device, dan vind je hem niet als hij niet in discover mode staat. iOS schakelt BT dan op inactief, immers toch niet nodig want niks gepaired.
Ik heb ze ook niet gepaired met Domoticz hier.
4 Fibaro deursensoren toegevoegd vandaag. Zie ze in de log meteen switchen, maar de switches op het dashboard doen he-le-maal niks. Naja, uit ervaring; ik geef het eens een nachtje
/edit
Vanmorgen nog niks. En wat me opviel; in de log wel de sensors maar zonder naam. Sensors bij devices weg gehaald en opnieuw toegevoegd, lijkt te werken nu. Even te weinig tijd om verder te kijken.
[ Voor 21% gewijzigd door UltraSub op 01-07-2015 07:59 ]
Ik heb deze 2 handleidingen gevolgd:Dylantje2 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:48:
[...]
MMM
is de gen5 al wel ondersteund?
Heb je de nodes wel goed ingeleerd?
Polling moet in mijn beleving altijd uit.
En [ ik weet het ] doe alles stap voor stap.
Wat heb je gedaan en waar ging het mis.
Eerst het 1 werkend, en dan een stap verder.
Sommige batterij device killen je Zwave netwerk, is helaas mijn ervaring
Een softreset werkt soms wel.
Hoe ziet je groepen& netwerk eruit?
Wat zie je in het bedieningspaneel?
Zijn ze allemaal in groep 1?
Als je inlogt met winscp.. op je bordje
Zijn al je bestanden dan pi en zeker geen root?
En last budt not least...
Worden al je sensoren wel ondersteund in openzwave?
https://github.com/OpenZWave/open-zwave/tree/master/config
En dan horen we het wel weer..:-)
Leuk speelgoed he Domoticz...![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
https://www.domoticz.com/wiki/Install.txt
https://www.domoticz.com/...omoticz_on_a_Raspberry_PI
(eigenlijk een beetje jammer dat ze 2 verschillende handleidingen plaatsen die niet exact overeenkomen...)
Die PIR is inderdaad batterij gevoed.
Maar alsof de duvel er mee speelt: het werkt nu plots weer....
Helaas was dat wel nadat Domoticz was gecrasht en ik het opnieuw heb moeten opstarten.
Het netwerk ziet er nu zo uit:

Maar ja, over het feit dat het gecrasht is heb ik nu een slecht gevoel. Domoticz heeft nu al een paar maanden stabiel gedraaid en nu krijg je dit... Mijn vertrouwen in zwave is een beetje weg. Ik zit er aan te denken om dit maar als weggegooid geld te beschouwen en het te vervangen door KAKU spul. Dan heb je wel het nadeel dat in theorie de buren kunnen meekijken en de zaak overnemen, maar ja, stabiliteit is toch een eerste vereiste.
Ik ging even de balans opmaken voor Wat is jouw actuele energieverbruik?
Heb een scriptje draaien die mij laatste dag van de maand om 23:59 een pushbericht stuurt met meterstanden. Die voer ik dan in op www.energiemanageronline.nl , samen met stand van watermeter. Je kunt in Domoticz echter ook een 'Report' doen van de 'Utilities', maar die waardes daar kloppen niet. Ik kom voor zowel elektra als gas op lagere waarden uit dan wanneer ik zelf reken met de meterstanden. Ook Mindergas geeft meer aan dan Domoticz.... (terwijl Mindergas via Domoticz gevoed wordt, alleen krijgt Mindergas alleen een meterstand en rekent dus zelf).
Wel vreemd, want Domoticz heeft gewoon de hele maand netjes gedraaid. Soms mist hij gewoon stukjes volgens mij, gisteren was het verbruik maar 0,104 kWh voor de hele dag..... Heb al een keer eerder gehad dat halverwege de dag de telling van het dagtotaal ineens opnieuw begon: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=6179
Binnenkort maar even upgraden, volgens gizmocuz zou dat moeten helpen. Lig al 200 commits achter

[ Voor 4% gewijzigd door ThinkPad op 01-07-2015 09:06 ]
"(RaZberry) Usage (Unknown)"
De melding komt vrijwel iedere twee seconden terug.
Heeft iemand enig idee wat dit kan veroorzaken?
Ik hou de beta's redelijk bij en bij mij is het ook wel eens verkeerd gegaan. Maar dat was maar 1 dag. Dus dat kan ook gewoon een incidentje zijn.ThinkPadd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:36:
Merken jullie ook dat de totalen berekend voor de slimme meter uitlezing soms niet kloppen?
Heb een scriptje draaien die mij laatste dag van de maand om 23:59 een pushbericht stuurt met meterstanden. Die voer ik dan in op www.energiemanageronline.nl , samen met stand van watermeter. Je kunt in Domoticz echter ook een 'Report' doen van de 'Utilities', maar die waardes daar kloppen niet. Ik kom voor zowel elektra als gas op lagere waarden uit dan wanneer ik zelf reken met de meterstanden. Ook Mindergas geeft meer aan dan Domoticz.... (terwijl Mindergas via Domoticz gevoed wordt, alleen krijgt Mindergas alleen een meterstand en rekent dus zelf).
Wel vreemd, want Domoticz heeft gewoon de hele maand netjes gedraaid. Soms mist hij gewoon stukjes volgens mij, gisteren was het verbruik maar 0,104 kWh voor de hele dag..... Heb al een keer eerder gehad dat halverwege de dag de telling van het dagtotaal ineens opnieuw begon: http://domoticz.com/forum/viewtopic.php?f=6&t=6179
Binnenkort maar even upgraden, volgens gizmocuz zou dat moeten helpen. Lig al 200 commits achter
Bij pvoutput stond het namelijk ook verkeerd(dus vast een crash oid)
Er zou dus ook voeding door langere kabels door het hele huis moeten lopen.
20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output
Wat veroorzaakt dit? zwave?
Kijk dan eens in de zwave logs.
Ik draai ook met zwave en ik heb dit probleem helemaal niet.
Hoe ziet de zwave network information er uit? (screenshot)
[ Voor 8% gewijzigd door tlpeter op 01-07-2015 19:48 ]
had ook een crash gisteravond en vannacht.. raspb 2 stable versie. zonder zwave. alleen rfxcom. toch nog niet zo stabiel dus.hneel schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:23:
En alweer....
[ Voor 22% gewijzigd door DARKLORD op 01-07-2015 19:59 ]
1-wireGamerkoe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:45:
Weet iemand zo of er een systeem, wat uiteraard uit te lezen is met Domoticz, bestaat waar je bedraad temperatuur (+humidity) sensoren door je huis kan maken in alle verschillende kamers? Ik heb nu in een groot deel Cresta TX320 sensoren staan, maar ik merk nu dat de sensoren niet meer doorkomen door vermoedelijk lege batterijen..
Er zou dus ook voeding door langere kabels door het hele huis moeten lopen.
Aansluiten op GPIO van Raspberry heb je alleen maar een weerstandje voor nodig. 1-Wire wordt door Domoticz ook al ondersteund.
Voor andere systemen heb je een 1-Wire USB adapter meen ik.
Als je de TX320 nog kwijt wil.... DM me
Ik heb op het moment zo'n 8 sensoren en zou het liefst nog wel meer sensoren plaatsen. Dit om bijvoorbeeld rolluiken automatisch te kunnen bedienen, nu lukt dat niet goed omdat het simpelweg niet betrouwbaar genoeg is.ThinkPadd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:03:
[...]
1-wireKun je gewoon UTP kabel ofzo voor gebruiken. Voor temperatuur heb je de DS18B20 sensoren die je goedkoop op eBay kunt kopen. Zijn erg klein en kun je makkelijk wegwerken in een muurdoos ofzo. Zijn er ook in waterdichte variant te verkrijgen.
Aansluiten op GPIO van Raspberry heb je alleen maar een weerstandje voor nodig. 1-Wire wordt door Domoticz ook al ondersteund.
Voor andere systemen heb je een 1-Wire USB adapter meen ik.
Als je de TX320 nog kwijt wil.... DM me
Past dit aantal ook op GPIO? Ik heb hier namelijk totaal geen kaas van gegeten..
Kan die dat hebben of is het beter om hem te verplaatsen?
Mijn Pi in de meterkast heeft dezelfde temperatuur, maar dan met 25 graden. Lijkt mij prima!ComTech schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:24:
Hm met deze hitte is het op zolder waar mijn domoticz raspberry pi staat 35 graden en de Pi wordt 53,5 graden.
Ik weet niet of schakelaars en contacten ook kunnen met 1-Wire, ik ken het alleen van de DS18B20. Je sluit alles parallel aan, dus je hebt maar 3 draden nodig op de Pi: voeding, GND, data. Op die 3 draden kan je dan weet ik hoeveel DS18B20 knopen, als de draadlengte maar niet TE lang wordt.Gamerkoe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:08:
[...]
Ik heb op het moment zo'n 8 sensoren en zou het liefst nog wel meer sensoren plaatsen. Dit om bijvoorbeeld rolluiken automatisch te kunnen bedienen, nu lukt dat niet goed omdat het simpelweg niet betrouwbaar genoeg is.
Past dit aantal ook op GPIO? Ik heb hier namelijk totaal geen kaas van gegeten..
En wat is TE langThinkPadd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:38:
[...]
Ik weet niet of schakelaars en contacten ook kunnen met 1-Wire, ik ken het alleen van de DS18B20. Je sluit alles parallel aan, dus je hebt maar 3 draden nodig op de Pi: voeding, GND, data. Op die 3 draden kan je dan weet ik hoeveel DS18B20 knopen, als de draadlengte maar niet TE lang wordt.
Het aantal meters gaat natuurlijk snel als je verschillende sensoren aansluit. Zeker als ik bepaalde sensoren via zolder wil aansluiten. Voordeel wel van CAT5 kabel is dat je alles kan solderen op contrastekkers, zodat je het kunt uitbouwen
https://www.google.nl/search?q=1-wire+lengthGamerkoe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:54:
[...]
En wat is TE lang??
Het aantal meters gaat natuurlijk snel als je verschillende sensoren aansluit. Zeker als ik bepaalde sensoren via zolder wil aansluiten. Voordeel wel van CAT5 kabel is dat je alles kan solderen op contrastekkers, zodat je het kunt uitbouwen
Metertje of 20 lukt vaakt wel in de standaard opstelling, bij langere lengtes moet je al aan de gang met andere weerstandswaardes e.d.
Doe is scriptje maken om de boel automatisch te starten als domoticz offline is..
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| #!/bin/sh # check domoticz status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.0.148:8080/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'` if [ $status ] then echo "Domoticz is al gestart" else sudo service domoticz.sh stop sleep 5 sudo service domoticz.sh start fi |
die kijkt naar device 1 en of die uitleesbaar is, zo niet dan de boel restarten. Device 1 is bij mij RPI Mem verbruik.
Wel even chmod doen en in crontab toevoegen.
Idem hier, hangt in meterkast en is 48 graden nu.Gamerkoe schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:27:
[...]
Mijn Pi in de meterkast heeft dezelfde temperatuur, maar dan met 25 graden. Lijkt mij prima!
[ Voor 14% gewijzigd door R-B op 02-07-2015 08:06 ]
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Er staat mij iets bij dat dit geen goed script was, omdat het op de een of andere manier in een rebootloop kon komen. Ik zou sowieso het IP vervangen door 127.0.0.1 (localhost) zodat het altijd werkt, zelfs als je je IP-adres wijzigt. Als nu bijv. je router uitvalt en je Pi geen IP meer heeft dan gaat hij ook constant lopen rebooten.R-B schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:04:
[...]
Doe is scriptje maken om de boel automatisch te starten als domoticz offline is..
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 #!/bin/sh # check domoticz status=`curl -s -i -H "Accept: application/json" "http://192.168.0.148:8080/json.htm?type=devices&rid=1" | grep "status"| awk -F: '{print $2}'|sed 's/,//'| sed 's/\"//g'` if [ $status ] then echo "Domoticz is al gestart" else sudo service domoticz.sh stop sleep 5 sudo service domoticz.sh start fi
die kijkt naar device 1 en of die uitleesbaar is, zo niet dan de boel restarten. Device 1 is bij mij RPI Mem verbruik.
Wel even chmod doen en in crontab toevoegen.
[...]
Voor zo'n watchdog wordt meestal 'monit' gebruikt, zoek daar eens op hier in het topic.
Edit: als Domoticz niet in 5 sec is opgestart dan gaat het script al nat, dan gaat hij Domoticz al stoppen en starten.
[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 02-07-2015 08:44 ]
Ik gebruik zelf voor processen te monitoren meestal:ThinkPadd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:24:
[...]
Er staat mij iets bij dat dit geen goed script was, omdat het op de een of andere manier in een rebootloop kon komen. Ik zou sowieso het IP vervangen door 127.0.0.1 (localhost) zodat het altijd werkt, zelfs als je je IP-adres wijzigt. Als nu bijv. je router uitvalt en je Pi geen IP meer heeft dan gaat hij ook constant lopen rebooten.
Voor zo'n watchdog wordt meestal 'monit' gebruikt, zoek daar eens op hier in het topic.
1
2
3
4
5
| #/bin/bash PID=`pidof "processname"` if [ -z "$PID" ]; then service processname start fi |
Orgineel was een ander script, die werkte niet.. Dit is andere.ThinkPadd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 08:24:
[...]
Er staat mij iets bij dat dit geen goed script was, omdat het op de een of andere manier in een rebootloop kon komen. Ik zou sowieso het IP vervangen door 127.0.0.1 (localhost) zodat het altijd werkt, zelfs als je je IP-adres wijzigt. Als nu bijv. je router uitvalt en je Pi geen IP meer heeft dan gaat hij ook constant lopen rebooten.
Edit: als Domoticz niet in 5 sec is opgestart dan gaat het script al nat, dan gaat hij Domoticz al stoppen en starten.
Dat van IP is wel goede tip idd. Verder lijkt hij bij mij vrij normaal te werken?
| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |
Verwijderd
Huh? Mijn gedacht is compleet het tegenovergestelde. Had beter nooit die kaku brol gekocht, dat was pas weggesmeten geld. Mijn systeem is nog nooit zo betrouwbaar geweest, dankzij zwave!hneel schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 04:20:
Mijn vertrouwen in zwave is een beetje weg. Ik zit er aan te denken om dit maar als weggegooid geld te beschouwen en het te vervangen door KAKU spul. Dan heb je wel het nadeel dat in theorie de buren kunnen meekijken en de zaak overnemen, maar ja, stabiliteit is toch een eerste vereiste.
Topicstart aangepast, inhoudsopgave met jumptags toegevoegd
Sedert gisteravond zie ik nu dit

Er klopt precies iets niet
Met een nieuwe firmware vast wel aan de praat te krijgen.
Heb die van mij nog niet binnen, volgende week denk ik. Ben benieuwd of ze bij mij wel werken.
[ Voor 11% gewijzigd door ThinkPad op 02-07-2015 13:51 ]
Werkt perfect. Bedankt!M.v.Veelen schreef op zondag 14 juni 2015 @ 11:56:
[...]
Kan prima hier hoorWaarom niet?
Ik heb deze: http://www.mediamarkt.nl/...53,150243.html?langId=-11 en dat werkt feilloos met 1x Aeon Labs Zwave USB stick, 1x RFXCOM en 1x P1 smart meter kabel.
👉🏻 Blog 👈🏻
Iemand een tips hoe dit te voorkomen is, het is tot nu toe nogal een labiel gebeuren, ben continu sensoren kwijt. Werkt het een paar dagen, gooit een reboot roet in het eten. Irritant.
Maar gebeurt dit dus vaker na reboot/update? Want vroeg of laat moet ik 'm toch uitvoeren, die update.ThinkPadd schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 21:59:
Automatisch updaten van DSM en packages uitzetten. Ik houd het liever zelf in de hand.
Plus dat met Domoticz bijv. ineens de locatie van de scripts map kan wijzigen waardoor je scripts niet meer lopen e.d.
Nee, eerst de changelog lezen en dan pas *zelf* het update commando geven
Ik heb wel problemen gehad toen de stroom eraf is gegaan en Domoticz de usb poort niet meer herkende.
kraades in "Domoticz - Open source domotica systeem"
Nu staat er ook een DSM update klaar maar ben wel nu een beetje huiverig om te updaten...
Ik zag wel dat er ik de changelog nu iets staat over de scripts en backups...
Maar ook dat de approot is verplaatst...

[ Voor 4% gewijzigd door technorabilia op 03-07-2015 06:56 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Heb je er een koelvin op zitten?ComTech schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:24:
Hm met deze hitte is het op zolder waar mijn domoticz raspberry pi staat 35 graden en de Pi wordt 53,5 graden.
Ik heb een koelvin uit een oude computer in 2 gezaagd en simpelweg met warmtepasta op de 2 Rpi's gezet. CPU is nog nooit warmer dan 45° geworden.
De specs stellen dat temperaturen tot 70-80° mogelijk zijn maar toch, hoe koeler, hoe beter lijkt mij.
Over dat updaten en Synology. Voor mijn gevoel hoort iets als Domoticz daar niet op. Dat moet meer op een appliance lijken en dedicated hardware hebben. Heb je ook geen gedonder met updaten. Maar goed, ieder zijn keuze.
[ Voor 11% gewijzigd door technorabilia op 03-07-2015 08:08 ]
👉🏻 Blog 👈🏻
Verwijderd
Ik vind het zelfs zonder updates stabieler draaien op een Rpi dan op Syno.
Trouwens, toen het op Syno draaidde moest die uiteraard dag en nacht op staan. Nu wordt hij vanzelf uitgeschakeld en wakker gemaakt wanneer hij iets moet doen.
Teveel op één apparaat is ook niet goed.
De NAS draait toch al 24/7 (VPN server + target voor inkomende backups) en is krachtiger dan een Pi. En 99% van de tijd staat de NAS uit z'n neus te vreten. Overdag gebruik ik de VPN server, maar dat doet hij met twee vingers in z'n neus. 's Nachts is hij druk bezig met backups heen en weer kopieren (heb nog een Syno bij m'n ouders staan) dus dan kan Domoticz evt. wat trager zijn, maar 's nachts lig ik te slapen en heb ik geen domotica nodigUltraSub schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 08:06:
[...]
Over dat updaten en Synology. Voor mijn gevoel hoort iets als Domoticz daar niet op. Dat moet meer op een appliance lijken en dedicated hardware hebben. Heb je ook geen gedonder met updaten. Maar goed, ieder zijn keuze.
Had het voorheen op een Pi draaien (model B ) maar op m'n Syno (DS114) draait het toch echt een stuk sneller en stabieler heb ik het idee. Vooral veel stabieler, ik zit niet heel veel in de webinterface dus snelheid merk je minder gauw. Had op de Pi regelmatig "Domoticz offline", op de NAS dit nooit meer gezien...
Voorheen had ik een ESXi thuisserver waar ik voor alle zaken een eigen VM had draaien. Werkte ook prima, maar gebruikte mij een beetje teveel stroom (65W continu). De DS114 gebruikt maar 15W max.
Verder merk ik eigenlijk niet echt conflicten ofzo, Domoticz heeft netjes z'n eigen mappenstructuur. Enige nadeel is dat ik de cron moet delen met de algemene Syno taken, dat is wel even opletten dat je dat niet verprutst. Voor de rest zou ik niet weten waarom je het niet op de Synology zou draaien.... Qua beveiliging ook niet, ik benader m'n Synology buitenshuis alleen via VPN, dus een evt. lek in Domoticz waardoor iemand bij m'n foto's o.i.d. zou kunnen heeft geen invloed op m'n situatie.
Nieuwere/duurdere Synology modellen (met x86 processor) kun je overigens VM's op draaien, dan kun je gewoon Windows 8 op je NAS draaien bijv.
[ Voor 45% gewijzigd door ThinkPad op 03-07-2015 08:44 ]
Maar toch, de rasp bevalt me prima en is echt lekker standalone. Moet alleen iets zien te regelen met UPS of zo. Dacht aan een powerbank er tussen, maar geen idee hoe leuk die permanent voeding vind. Ga overigens wel nog eens upgraden naar nieuwere Rasp. Heb ik Kodi al op draaien en dat is vies veel sneller. Waar domoticz nu op draait had ik toevallig nog liggen en was initieel alleen even om mee te testen.
Om hier even op in te haken, ik merk ook fouten bij het loggen van gas verbruik.ThinkPadd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 08:36:
Merken jullie ook dat de totalen berekend voor de slimme meter uitlezing soms niet kloppen?
Zo zou ik gister tussen 22 en 23 uur 0.462 m3 hebben verbruikt, echter, in dag totaal staat slechts 0.13 m3. Ik had dat eerder ook al, op maandag/dinsdag. Zelfde soort "fout". Dinsdag geeft 0.064m3, terwijl de app "Anna-Inzicht" op dinsdag ongeveer 0.6m3 geeft. Maandag heeft 0.196m3 terwijl de app 0.7m3 geeft..
Ik zal ook de eerder gemelde scripts om te loggen naar pvoutput en mindergas.nl eens toevoegen aan domoticz.
Ik draai V2.2563 op een RPI.
[ Voor 3% gewijzigd door R-B op 03-07-2015 10:05 ]
Dit topic is gesloten.
Voor je je vraag stelt, lees eerst de topicstart eens door om te kijken of je vraag daar wellicht al in staat.
- De changelog van Domoticz updates (commits) vind je op de GitHub repo.
- Ook is er een Domoticz wiki
- En een eigen Domoticz forum
- Lees ook de Domoticz handleiding eens door