Succes, Joop.
Test je de S0 ook met de ND+2?
Test je de S0 ook met de ND+2?
ik ben met de V2 bezig, tussenstandje:
[ Voor 16% gewijzigd door Willie Wortel op 05-02-2013 13:37 ]
Bedankt voor je antwoord, om te proberen zonder direkt uitlezen (want dat gebeurt bij mij via Perl script) een Db te creeeren met mijn data de volgende vragen:EnsconcE schreef op maandag 04 februari 2013 @ 10:31:
[...]
De manier waarop ik de PHP website op heb gezet is dat hij de data rechtstreeks uitleest uit de Netduino. Daarin zijn er twee smaken:
1. Live
2. Van de SD kaart
Live betekent dat de webpagina live de laatste gegevensophaalt en dat je mooi kan zien wat je huidige statistieken zijn, vergelijkbaar met de html only pagina van JoopC.
Van de SD kaart betekent dat er middels een Cron job data opgehaald wordt en in de database gestopt wordt. Vervolgens heb je op de PHP website verschillende mogelijkheden om die data weer te gaan geven.
Voor de php pagina is het dus van belang dat deze rechtstreeks contact heeft met de Netduino. Het idee is namelijk dat de Netduino niet rechtstreeks met het internet praat, maar dat de PHP website dat doet. Hierbij ga ik er dus vanuit dat je thuis een webserver hebt draaien. Het is overigens gewoon mogelijk om een website in verwegistan tegen je netduino te laten praten, maar dan is je netduino publiekelijk bereikbaar.
Waar ik nog niet aan gewerkt heb is communicatie met thingspeak, cosm, .... Ik gebruik het zelf niet, dus is voor mij de noodzaak niet hoog. Als de eerste beta er is zal ik daar dieper op ingaan.
[ Voor 5% gewijzigd door EnsconcE op 05-02-2013 20:59 ]
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2013 21:06 ]
1
| InterruptPort(Pins.GPIO_PIN_D13, True, Port.ResistorMode.Disabled, Port.InterruptMode.InterruptEdgeHigh) |
1
2
| Do While Me.m_pulse.Read Loop |
Als hij de code hier heen stuurt kan ik het wel testen, heb een v2 liggen en een dubbele s0 setup.
Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging
Hallo Rolco, zo snel de code klaar is morgen zet ik het in mijn onderschrift, duidelijk een testversie, mag iedereen testen maar mij niet kwaad aankijken.Rol-Co schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:22:
[...]
Als hij de code hier heen stuurt kan ik het wel testen, heb een v2 liggen en een dubbele s0 setup.
[ Voor 20% gewijzigd door Cranberry op 05-02-2013 22:42 ]
Heb je geen valse pulsen erin zitten?Verwijderd schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:03:
Ik draai al gehele tijd op v2.
Heel soms loopt ie wel eens vast, soms zie ik wat vreemde data (van p1 telegram) Maar ik begrijp dat dat ook gebeurd in v1.
Ik lees p1, s0 ( sinds een paar dagen ), en temperatuur (onewire). En schrijf naar sd, cosm en pvoutput.http://pvoutput.org/intraday.jsp?id=17321&sid=15113
Voor s0 wat kleine aanpassingen gedaan, volgens mij had ik deze al hier vermeldt.
Voor pvoutput stuur ik een gemiddelde wattage opgewekt, en geconsumeerd van om de 5 minuten. Pvoutput accepteert alleen waarden om de 5 minuten. Vaker versturen heeft zover ik kan zien geen zin. Voor geconsumeerd gebruik ik de volgende formule ( ik heb geen aparte s0 teller voor gebruik) : p1consumed + s0generated - p1delivered (gemiddelde van 5 min), en stuur alleen de wattages ( v2 en v4 )
Draai nog op 4.2.1
zonneboiler, pelletkachel, 36 panels, Atlantic Wpb, pana 5 Kw H, Heishamon, Domoticz, Grafana, Solarmeters, PVO: https://pvoutput.org/list.jsp?id=15321&sid=19520
[ Voor 9% gewijzigd door Cranberry op 06-02-2013 00:25 ]
Hallo Cranberry, je kan met beide versies testen zowel met 4.2 als 4.3.Cranberry schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:41:
@JoopC voor 4.2.2 moet je toch naar VS 2010 ipv 2012? 'k Had als test voor 4.3 nl. al VS2012 geïnstalleerd
'k Ga zeker testen als de testversie beschikbaar is!
YES!!!JoopC schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 22:29:
[...]
Hallo Rolco, zo snel de code klaar is morgen zet ik het in mijn onderschrift, duidelijk een testversie, mag iedereen testen maar mij niet kwaad aankijken.
www.mijnzon.info
WE HEBBEN HET OVER DE NETDUINO PLUS V2 !!
[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 11-02-2013 14:40 ]
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| . 'You can set here your static IP address Const cnstStaticIP As String = "192.168.1.68" Const cnstSubSetMask As String = "255.255.255.0" Const cnstGateWay As String = "192.168.1.1" Dim interfStaticIP = Microsoft.SPOT.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()(0) interfStaticIP.EnableStaticIP(cnstStaticIP, cnstSubSetMask, cnstGateWay) . |
Ik ook.!Cranberry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:39:
Super, Joop. Heb 'm gedownload en aangepast voor mijn situatie (2x S0, geen P1). Vanavond als ik thuis ben, ga ik testen.
Bevindingen post ik uiteraard hier.
www.mijnzon.info
Verwijderd
Heb em net getest voor V2:Cranberry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 15:39:
Super, Joop. Heb 'm gedownload en aangepast voor mijn situatie (2x S0, geen P1). Vanavond als ik thuis ben, ga ik testen.
Bevindingen post ik uiteraard hier.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2013 18:28 ]
Ik zit deze week nog in Seattle en heb echt geen tijd. Volgende week duik ik er weer even in, maar de week daarna zit ik weer een weeek in het buitenland zonder tijd. Dus mijn bijdrage staat op een laag pitje deze maand.JoopC schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:35:
[...]
WE HEBBEN HET OVER DE NETDUINO PLUS V2 !!
Ik heb nog niks gehoord van Gé Brander dus jullie moeten het met mij doen![]()
Hij is heel goed in dit soort dingen:
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
[ Voor 11% gewijzigd door klump4u op 06-02-2013 20:15 ]
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Draadloze overdracht van het gas gebeurd eens in het uur.klump4u schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:03:
Hier ook V2 draaiend.
Alles lijkt te werken, morgen maar eens afwachten naar PVoutput.
Testje met draden tegen elkaar klikken werkt wel.
Lijkt wel of interne led langer brand bij signaleren S0 puls
Hoe vaak doet de gasmeter uploaden naar de elektrameter? is bij mij draadloos.
Ik zie wattage constant vernieuwen op de webpagina maar gas niet.
Heb een Kamstrup meter van Enexis.
www.mijnzon.info
Klopt, ik zie nu ook het verbruik van gasMike70 schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:44:
[...]
Draadloze overdracht van het gas gebeurd eens in het uur.
Anders is de batterij snel leeg zei de installateur tegen mij.
Dus dat zal het wel zijn.
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽
Die nullen komt volgens mij doordat je geen p1 poort hebt aangesloten.Cranberry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:49:
De punten die tot nu toe niet werken in V2 zijn:
- schrijven van verbruik naar SD (in de log staan allemaal nullen, terwijl pulsen wel geteld en het verbruik correct berekend wordt)
- upload van verbruik naar PVoutput werkt nog niet. 'k Weet niet of dit aan het programma, aan mezelf of aan PVOutput ligt. 'k Heb (uiteraard) m'n API en System ID ingevuld, maar ik zie bij PVOutput niets te zien.
Momenteel ben ik aan 't proberen stap voor stap de code te doorgronden, maar ik ben een redelijke leek op dit gebied.
Morgen sowieso kijken wat er gebeurd als er energie wordt opgewekt.
[ Voor 7% gewijzigd door klump4u op 06-02-2013 21:31 ]
Cranberry heb je ook een P1 aangesloten?Cranberry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 20:49:
De punten die tot nu toe niet werken in V2 zijn:
- schrijven van verbruik naar SD (in de log staan allemaal nullen, terwijl pulsen wel geteld en het verbruik correct berekend wordt)
- upload van verbruik naar PVoutput werkt nog niet. 'k Weet niet of dit aan het programma, aan mezelf of aan PVOutput ligt. 'k Heb (uiteraard) m'n API en System ID ingevuld, maar ik zie bij PVOutput niets te zien.
Momenteel ben ik aan 't proberen stap voor stap de code te doorgronden, maar ik ben een redelijke leek op dit gebied.
Morgen sowieso kijken wat er gebeurd als er energie wordt opgewekt.
1
2
3
| Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0 intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount |
[ Voor 81% gewijzigd door Cranberry op 06-02-2013 22:12 ]
Ik leg het niet goed uit en doe opnieuw een poging.EnsconcE schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 20:43:
Wat is precies je vraag? Wat is technisch je plan? Mijn php/mysql oplossing leest de netduino rechtstreeks uit en zal vervolgens de database vullen die weer door php gebruikt wordt. Daarnaast bied ik in php de mogelijkheid om live te kijken naar je huidige verbruik. Ik zie nu niet hoe je daar je perl script daarop wil toepassen.
De database heb ik nu alleen bij mij staan en zal gepubliceerd worden zodra alles stabiel is, voor nu is het nog teveel in de ontwikkelingsfase om een helder beeld te krijgen van de uiteindelijke "productiedatabase". Deze kan je dus nog niet van mij krijgen.
Zodra alles beta is zal ik de eerste database met php aanleveren.
[ Voor 14% gewijzigd door Mike70 op 07-02-2013 07:52 . Reden: gedeeltelijk ]
www.mijnzon.info
[ Voor 14% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 08:31 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 08:23 ]
Deploy laat mooi de debug regels zien.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:09:
Mike70, mfDeploy mee laten lopen ken ik niet. Sterker nog, ik gebruik het nooit.
www.mijnzon.info
Van werken heb ik geen last meer, ben al eeeeeeel oud. Ben al aan het informeren wie er allemaal cake lust.Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:57:
[...]
Deploy laat mooi de debug regels zien.
Dan heb je VS niet nodig.
Vond het wel makkelijk.
Ik probeer er verder in te duiken de komende dagen maar heb zo weinig tijd.
Het schijnt dat ik ook nog werk heb.
Nee hier, laten we het levendig houden, kom maar op.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:25:
@JoopC wil je de wensen in dit topic hebben of op de codeplex-pagina van dit project?
Ik lust wel cake maar heb geen tijd om langs te komen.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 09:27:
[...]
Van werken heb ik geen last meer, ben al eeeeeeel oud. Ben al aan het informeren wie er allemaal cake lust.![]()
voor allen:
Waar je voor moet zorgen is dat je gegevens in je router en je netduino betreffende netwerk goed staan, dat is al 50%.
Nu heb ik al regels toegevoegd voor je static ip in de netduino code, had ik gisteren al geschreven om het makkelijk te maken.
Als je weet via je browser http://local IP:POORT/telegram dat het telegram het doet is het al 75%
of via je browser http://Local IP:POORT/NOW krijg je alle variabelen te zien.
Als je nu ook nog eens bij de solar.ini je gegevens juist hebt moet alles draaien.
Ik heb hier 5 Netduino's......... Ik weet het is makkelijk als je het weet maar voor mij is het 15 minuten per Netduino.
[ Voor 11% gewijzigd door Mike70 op 07-02-2013 10:04 ]
www.mijnzon.info
Deze regels kan je quoten en zijn niet nodig als je dag en nacht naar pvoutput logt.Cranberry schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 22:07:
Nee, ik heb geen 'slimme' meter. Alleen 2 kWh-meters met S0-puls.
'k Heb trouwens rond regel 1000 een kleine wijziging aangebracht om te voorkomen dat er alleen naar PVOutput wordt geüpload als er energieproductie is (zoals in dit topic al eerder voorbij is gekomen):
code:
1 2 3 Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0 intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount
Misschien zit daar iets fout...
Op D13 zit de S0 van m'n PV-meter en op D12 die van m'n verbruik.
1
2
3
| ' Static intPulseCount As Integer = PulsePinD13.PulsesCount ' If intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount Then PulsePinD13.WattageNow = 0 ' intPulseCount = PulsePinD13.PulsesCount |
1
2
3
| 'if you have more than 1 electric board pulse meter, add here your output for example: sbFeeds.Append("&v4=" & PulsePinD12.WattageNow.ToString) sbFeeds.Append("&v3=" & PulsePinD12.KWH.ToString) |
Ben er gedeeltelijk achter.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 10:18:
Die foutmelding is niet kwalijk, een niet afgevangen melding.
Geen waardes in de webpagina...dan is er toch iets niet goed in de communicatie tussen de Netduino en de webpagina. Kan het me niet voorstellen.....Gebruik je wel Microsoft explorer (ik gebruik versie 10)
Probeer anders eens de workaround in directory jQuery/jsFunctionsWORKAROUND.js rename de jsFunctions.js naar wat anders en de workaround naar jsFunctions.js en vul alles juist in. Kijk of dat werkt.
[ Voor 11% gewijzigd door Mike70 op 07-02-2013 12:25 ]
www.mijnzon.info
Mike, ik wil je graag helpen maar de info is duidelijk te summier. Ik vroeg je met welke browser werk je en welke versie. Je schreef dat je een P1 poort hebt die functioneert. gaan we......Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 11:29:
[...]
Ben er gedeeltelijk achter.
Het zit hem in de ServerRequest.
krijg tijdens een serverrequest de volgende foutmelding.
Error requestdata Exception was thrown: System.ArgumentOutOfRangeException
De logfile word wel aangemaakt maar blijft leeg.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| function LocalNetworkNetduinoOne() { document.getElementById("CircleRead").style.backgroundColor = '#990033'; //*************************************************** // change the local URL and POORT to the one you use. //*************************************************** var URL = arrIniFileVars[0]; var POORT = arrIniFileVars[1]; $.ajax({ dataType: 'jsonp', data: 'NetduinoFunction=NetduinoOne', jsonp: 'jsonp_callback', url: URL + ":" + POORT + "/requestData!now!", success: NetduinoOne }); setTimeout ( "setBackToGreen()", 400 ); } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| This is your personal INI file, here can you init all your URL and feed for the program. If for some reason this file don't work correctly, you can switch the function inside map-file: query/jsFunction.js ************* Here you can put in your first Netduino URL. e.g. http://192.168.1.55 $NetduinoOneURL = http://192.168.1.68 *********** Here you can define the poort for the NetduinoOne e.g. 12345 $NetduinoOnePoort = 61234 |
1
2
3
4
5
6
7
| 'You can set here your static IP address, unmark the next lines and enter your IP values Const cnstStaticIP As String = "192.168.1.68" Const cnstSubSetMask As String = "255.255.255.0" Const cnstGateWay As String = "192.168.1.1" Dim interfStaticIP = Microsoft.SPOT.Net.NetworkInformation.NetworkInterface.GetAllNetworkInterfaces()(0) interfStaticIP.EnableStaticIP(cnstStaticIP, cnstSubSetMask, cnstGateWay) |
1
2
3
| ' * Port number for Server ATTENTION, the 2 ports can not be * ' * the same! You need to do port forwarding in your router * Public Const cnstWebServerPort As Integer = 61234 |
[ Voor 26% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 13:03 ]
[ Voor 40% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 12:55 ]
ik zal even voor je kijken.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:07:
Zou data, als deze geüpload is naar PVOutput, binnen 'n paar seconden zichtbaar moeten zijn?
Volgens de debug is er al behoorlijk wat data naar pvoutput gegaan, maar ik zie niets.
Er hoeft toch bij PVOutput niets meer of minder geregeld te worden dan een account aanmaken, een systeem invoeren, API Access aanzetten en de API key en System ID in het programma opgeven?
[ Voor 19% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 13:21 ]
[ Voor 10% gewijzigd door Mike70 op 07-02-2013 13:40 ]
www.mijnzon.info
[ Voor 26% gewijzigd door Cranberry op 07-02-2013 13:38 ]
[ Voor 5% gewijzigd door klump4u op 07-02-2013 14:04 ]
Ja, dat heb ik ook, die fluctuaties, ik doe al een deling van een meting of 10. Het is geen goede meter zeg maar. Er zijn wel veel betere te krijgen.klump4u schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:58:
JoopC,
Hier werkt de testversie goed op de V2, loopt vanaf gisteravond 19.00 uur
Logging naar PVoutput doet het ook.
P1 werkt en je laatse webpagina ook
Het enige wat ik niet goed krijg is de temperatuur van de TMP36, deze gaat op en neer en wijkt geregeld 5 a 6 graden af.
Kabel wat eraan zit is 15 meter lang en heb al een telefoonkabel en netwerkkabel geprobeert.
Als ik de TMP36 op het breadboard aansluit is er ook verschil maar wel kleiner.
Ik lees op google veel over ruis op analoge temperatuurmeters maar ik krijg het niet weg.
Dit probleem heb ik op de V1 en V2
Is het geen idee om een digitale temperatuurmeter in te programeren?
Nou, sta ik van te kijken, "F0" wilt zeggen 0 decimalen, "F1" 1 decimaal etc....Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:35:
Hallo Joop,
Ben er achter. Ik heb: PulsePinD13.WattageNow.ToString("F0") veranderd in:PulsePinD13.WattageNow.ToString
En het schrijven naar de SD kaart loopt nu wel goed.
Ik zie dat je WattageNow vaker gebruikt in de software maar eigenlijk nooit met ToString("F0")
De webservices werken nu beter.
Ik krijg al totaalstanden. Nu alleen nog de actuele waardes.
Ik gebruik overigens Firefox maar daar ligt het niet aan omdat ik met de vorige versies geen problemen had.
Heb alleen problemen met de laatste bèta versie
Als de Netduino meldt dat er data is verstuurd en je hebt op zeker je SID en API key goed ingevuld van PVoutput dat is er wat met je modem instellingen aan de hand.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:35:
Account is actief:
[afbeelding]
In de code heb ik het system ID van cranberry_nl ingevoerd.
1
2
| 'this is your MAC address underneath/bottom of your Netduino example 5C-86-4A-00-55-41 interfStaticIP.PhysicalAddress = New Byte() {&H5C, &H86, &H4A, &H0, &H55, &H41} |
Code moet via een Static adres lopen, daar heb ik wel 10 posts aan besteed.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:19:
@JoopC, dank voor je reactie.
Heb je nog een idee hoe dit verder te debuggen is? Ik krijg een adres via DHCP, de ND is via een browser te benaderen ('k kan bijv. met /now actuele waarden opvragen) en in de debug zie ik dat de ND de juiste tijd ophaalt.
Is het mogelijk met bijv. debugging de statuscode die PVOutput geeft, te laten zien?
[ Voor 53% gewijzigd door Cranberry op 07-02-2013 14:28 ]
en deze mag je niet veranderen:Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:26:
JoopC, ga ik ff testen, maar ik denk/dacht dat dat niet nodig is, omdat de ND z'n waarden via een POST naar PVOutput toestuurt i.p.v. dat PVOutput vraagt om de data en dus vanaf internet bij de ND moet kunnen komen.
maar is je gateway wel goed, dat kan je zien in je router.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:30:
Volgens mij moet dat 61111 zijn in je V2 beta
[ Voor 17% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 14:34 ]
Dat nummer is willekeurig en mag zijn wat jij wiltCranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:30:
Volgens mij moet dat 61111 zijn in je V2 beta
En tik nu een NOW in, dus http:ADRES:61111/NOWCranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:41:
Dataserverport staat onveranderd op 80. Met de webpagina's doe ik nu nog niets. Eerst wil ik nl. PVOutput geregeld hebben.
In m'n router heb ik ingesteld dat de ND altijd een vast IP-adres krijgt (en dat werkt, want hij is inmiddels al talloze malen herstart)
[ Voor 6% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 14:46 ]
Ik snap het ook niet helemaal.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:11:
[...]
Nou, sta ik van te kijken, "F0" wilt zeggen 0 decimalen, "F1" 1 decimaal etc....
Maar als het daarmee is opgelost....
[ Voor 15% gewijzigd door Mike70 op 07-02-2013 14:50 ]
www.mijnzon.info
Command NowJoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:43:
En tik nu een NOW in, dus http:ADRES:61111/NOW
[afbeelding]
Je hebt de core software veranderd, geeft niet maar heb je niet een fout gemaakt, de kleinste fout maakt al dat het niet meer wegschrijft.Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:48:
[...]
Command Now
LastTimeReceivedTelegram: 01/01/1601 00:00:00
Consumption soMeter Now: 251
Consumption soMeter Total KWH: 0.07
Solar soMeter Deliver Now: 153
Solar soMeter Total KWH: 0.78
Als je de draden omdraait doet de puls meter het ook niet.Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:47:
[...]
Ik snap het ook niet helemaal.
Vooral omdat ik met de vorige versie van de software geen problemen heb gehad en je daar ook meerdere cijfers achter de komma hebt gebruikt.
Maar het werkt.
Wederom bedankt voor de moeite.
Nu nog de S0 aan de praat krijgen. Maar dat ligt waarschijnlijk aan mij.
Mergen ben ik eerder vrij en dan kan ik dat ook testen.
Kijk maar naar het probleem dat ik beschreven heb.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:55:
[...]
Je hebt de core software veranderd, geeft niet maar heb je niet een fout gemaakt, de kleinste fout maakt al dat het niet meer wegschrijft.
www.mijnzon.info
Ben ik al mee bezig.Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:58:
[...]
Kijk maar naar het probleem dat ik beschreven heb.
.ToString("F0")
Hoe het komt weet ik ook niet.
Maar kijk er eens naar.
Dat weet ik en denk dat dat ook het probleem is.JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:57:
[...]
Als je de draden omdraait doet de puls meter het ook niet.
www.mijnzon.info
Mike, ik weet bijna zeker dat er door Cranberry een fout is gemaakt.Mike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:01:
[...]
Ik kan je zo niet meer bijbenen hoor.
Ben ook al op leeftijd.![]()
Hat was meer als opmerking naar Cranberry bedoeld.
ben je er nog?Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:29:
@JoopC, een fout kan ik niet uitsluiten, maar zojuist heb ik nogmaals de originele code gedownload. Alle aanpassingen zijn:
Debug=True
WriteToSDcard=True
Password=*****
SendDataToPVoutput=True
soPulseMeter=True
En het werkt nog niet
@Mike70, ik heb jouw aanpassing (met 'F0") ook getest, maar helaas geen verandering.
1
2
| sbFeeds.Append("&t=" & DateTime.Now.ToString("HH:mm") & "&v1=" & PulsePinD13.KWH.ToString("F0")) sbFeeds.Append("&v2=" & PulsePinD13.WattageNow.ToString) |
1
2
| sbFeeds.Append("&t=" & DateTime.Now.ToString("HH:mm") & "&v1=" & "1") sbFeeds.Append("&v2=" & "500") |
1
2
3
| Debug.Print("Write to PVoutput Watt : " & (PulsePinD13.KWH).ToString("F0")) Debug.Print("Write to PVoutput WattNow: " & PulsePinD13.WattageNow.ToString) Debug.Print("Send to PVOutput: " & sbFeeds.ToString) |
[ Voor 4% gewijzigd door Cranberry op 07-02-2013 16:39 ]
Vergeten jullie niet een ceramische ontkoppel capaciteit over de voeding bij de sensor?JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:06:
[...]
Ja, dat heb ik ook, die fluctuaties, ik doe al een deling van een meting of 10. Het is geen goede meter zeg maar. Er zijn wel veel betere te krijgen.
hier kijk maar:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=12106&sid=10049
eigenlijk moet je de temp met een zak zout nemen, maar voor ongeveer doet ie het.
4.2JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:24:
en welke versie gebruik je, 4.2 of 4.3
Wat komt dan waar aan de kabel?nicomo schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 17:37:
[...]
Vergeten jullie niet een ceramische ontkoppel capaciteit over de voeding bij de sensor?
En als er lange kabels worden gebruikt moet er eigenlijk een weerstand op de uitgang van de TMP36 worden gesoldeerd. (Zie de datasheet van de sensor)
Zie figuur 35 op bladzijde 17 van de datasheet:
Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!
Verwijderd
Hier heb je de code van een digitale meter....JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:06:
[...]
Ja, dat heb ik ook, die fluctuaties, ik doe al een deling van een meting of 10. Het is geen goede meter zeg maar. Er zijn wel veel betere te krijgen.
hier kijk maar:
http://www.pvoutput.org/intraday.jsp?id=12106&sid=10049
eigenlijk moet je de temp met een zak zout nemen, maar voor ongeveer doet ie het.
Ludo, met jouw toestemming, de code gaat direct opgenomen worden in de source code. Kan er gekozen worden uit 2 Temp sensors. De V2 zit qua geheugen ruim in zijn jasje zeg maar.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 18:45:
[...]
Hier heb je de code van een digitale meter....http://gathering.tweakers...message/39552728#39552728
[ Voor 22% gewijzigd door Willie Wortel op 07-02-2013 20:24 ]
Verwijderd
Hartstikke goed, heb je nog een aansluitschema nodig?JoopC schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:05:
[...]
Ludo, met jouw toestemming, de code gaat direct opgenomen worden in de source code. Kan er gekozen worden uit 2 Temp sensors. De V2 zit qua geheugen ruim in zijn jasje zeg maar.
Joop CVerwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Hartstikke goed, heb je nog een aansluitschema nodig?
[ Voor 22% gewijzigd door Cranberry op 07-02-2013 21:34 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Willie Wortel op 08-02-2013 10:21 ]
ja = goe, plakken we gelijk bij de programma code.Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 20:25:
[...]
Hartstikke goed, heb je nog een aansluitschema nodig?
en als je naar 8080 gaat, dus in je Netduino poort 80 naar 8080 verandert?Cranberry schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:03:
Als ik dezelfde string via een telnet-sessie naar pvoutput.org op port 80 zet, krijg ik dezelfde foutmelding. Als ik het via m'n browser doe, werkt het wel. Ik vermoed dat dat komt omdat de browser standaard nog een aantal zaken extra in de header meestuurt (zoals User-Agent, Accept-Encoding enz enz).
Even een oude post geprobeerd te reproducerenMike70 schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 13:35:
Hallo Joop,
Ben er achter. Ik heb: PulsePinD13.WattageNow.ToString("F0") veranderd in:PulsePinD13.WattageNow.ToString
En het schrijven naar de SD kaart loopt nu wel goed.
Ik zie dat je WattageNow vaker gebruikt in de software maar eigenlijk nooit met ToString("F0")
De webservices werken nu beter.
Ik krijg al totaalstanden. Nu alleen nog de actuele waardes.
Ik gebruik overigens Firefox maar daar ligt het niet aan omdat ik met de vorige versies geen problemen had.
Heb alleen problemen met de laatste bèta versie
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Dim x As Double = 123.456789 Debug.Print(x.ToString("F6")) Debug.Print(x.ToString("F5")) Debug.Print(x.ToString("F4")) Debug.Print(x.ToString("F3")) Debug.Print(x.ToString("F2")) Debug.Print(x.ToString("F1")) Debug.Print(x.ToString("F0")) Return |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq