[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.602 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 16:41
BtM909 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 16:26:
[...]
Nu dan maar een manier gaan vinden om dat uit te kunnen schakelen, want voor die twee keer dat ik op een festival wil bellen vs heel vaak toestel tussen m'n schouder en oor klemmen :)
You are holding it wrong! >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Komt er dan ook een bumper die ervoor zorgt dat ik hem wel kan klemmen zonder dat ik die mic verstop? :+

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:31
BtM909 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:17:
Komt er dan ook een bumper die ervoor zorgt dat ik hem wel kan klemmen zonder dat ik die mic verstop? :+
Gewoon de hele dag met een Bluetooth headset lopen :+
Afbeeldingslocatie: http://3.bp.blogspot.com/_DX2wk2WjVAo/TSCeIakjZyI/AAAAAAAAAAw/1IO-MGpXwow/s1600/Jabra-BT2080-Bluetooth-Headset.jpg

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ofthewell
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-06 18:34
Ik verkeerde in de veronderstelling dat ik met mijn Vodafone abbo op mijn One direct g zou hebben. Nu hoorde ik dat Vodafone pas gisteren 4g geactiveerd heeft en dat bestaande RED Super klanten nog een maand moeten wachten tot het voor hun geactiveerd zou worden.
Gelukkig was èèn telefoontje naar Vodafone om vooraan de queue te komenen werkt 4g op mijn One.
Misschien een tip voor anderen?

Xbox Live: Ofthewell NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsman83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:13
Mijn HTC One gaat sinds een paar dagen ineens 2x zo lang mee! Ik denk dat dit door de laatste Whatsapp update is gekomen. Ik heb daar de auto-download uitgezet van plaatjes en dergelijke wat volgens mij erg veel stroom bespaard! Wij hebben redelijk wat groepsapps waar erg veel zooi voorbij komt :+ Ik zit momenteel na 13uur op 65%! Gisteren heb ik 2 dagen gehaald en dat terwijl ik toch vrij veel doe appen, facebook bekijken en zo nu en dan even browsen.

Ik heb mijn One overigens wel onlangs een reset gegeven nadat ik de laatste OTA binnen heb gekregen en alle benodigde apps opnieuw geïnstalleerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Marsman83 op 06-08-2013 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 07:28
Noedelsoep schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:29:
[...]

Ben vandaag langs VF geweest. Heb geen recht op een nieuwe aangezien hij binnen 7 dagen na aankoop omgeruild moet worden. Morgen wordt hij opgehaald door een koerier, krijg ik een vervangend toestel en gaat hij naar Dynafix. Binnen 7 tot 10 (werk)dagen zou ik 'm weer terug moeten hebben. Ben benieuwd.
Gisteren weer teruggekregen. Gap bovenin hebben ze dichtgemaakt, wat je overigens wel ziet. Lijkt met een soort lijm gedaan te zijn en je ziet wat spoortjes (ziet eruit alsof er stof tussenzit) maar hier kan ik mee leven. Belangrijkste is dat de camera (die bij weinig licht een roze waas aan de zijkanten vertoonde en het feit dat je hokjes (pixels?) zag in het beeld) nu wel normaal lijkt te functioneren. Slechte zaak overigens van Dynafix dat je geen feedback krijgt met wat er precies aan de hand was en wat ze exact hebben gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

SuperVeloce schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 19:21:
[...]

Gewoon de hele dag met een Bluetooth headset lopen :+
[afbeelding]
Moet je wel een BMW kopen!
Afbeeldingslocatie: http://img7.imageshack.us/img7/7821/m3drivers.jpg

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was al eerder sprake van evenals een mock-upje maar toch;
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/VYgKgZzfPZGimge7GmGOZl0A/full.jpg

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WishmasterNL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:05

WishmasterNL

XBOX: WishmasterNLD

Noedelsoep schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

Gisteren weer teruggekregen. Gap bovenin hebben ze dichtgemaakt, wat je overigens wel ziet. Lijkt met een soort lijm gedaan te zijn en je ziet wat spoortjes (ziet eruit alsof er stof tussenzit) maar hier kan ik mee leven. Belangrijkste is dat de camera (die bij weinig licht een roze waas aan de zijkanten vertoonde en het feit dat je hokjes (pixels?) zag in het beeld) nu wel normaal lijkt te functioneren. Slechte zaak overigens van Dynafix dat je geen feedback krijgt met wat er precies aan de hand was en wat ze exact hebben gedaan.
Het schijnt dat jet precies kan zien wat er gebeurd is aan je toestel via de Track&Trace van Dynafix zelf.

proberen kan altijd toch?
http://www6.dynafix.com/a...airorder_tracestatus.aspx

Ik hou zo ook bij hoever mijn toestel inmiddels gevorderd is.
Hoop dat je er wat aan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:58
Dames, heren,

Ik ben op zoek naar een mail optie die ik niet kan vinden, maar die er wel was op mijn galaxy s2.

Ik maak gebruik van mijn ziggo mail in de vorm van pop. Ik kan echter de optie niet ontdekken dat zodra ik mail verwijder van de telefoon, deze ook direct van de server wordt verwijdert. Nu krijg ik thuis alsnog alle e-mail binnen.

Wie kan me even verder helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Daar had ik ook vergeefs naar gezocht... Volgens mij is dat niet mogelijk, of je zal een andere mailapp moeten gaan gebruiken maar dat doe ikzelf niet.

ps. Het malle is dat je wel automatisch berichten van telefoon kan laten verwijderen wanneer ze van de server worden verwijderd maar niet andersom.

[ Voor 35% gewijzigd door Chris.nl op 07-08-2013 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
CLB schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 23:20:
Was al eerder sprake van evenals een mock-upje maar toch;
[afbeelding]
Naar mijn mening...hideous! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 17:05
Exterminator schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:43:
Dames, heren,

Ik ben op zoek naar een mail optie die ik niet kan vinden, maar die er wel was op mijn galaxy s2.

Ik maak gebruik van mijn ziggo mail in de vorm van pop. Ik kan echter de optie niet ontdekken dat zodra ik mail verwijder van de telefoon, deze ook direct van de server wordt verwijdert. Nu krijg ik thuis alsnog alle e-mail binnen.

Wie kan me even verder helpen? :)
Chris.nl schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 08:48:
Daar had ik ook vergeefs naar gezocht... Volgens mij is dat niet mogelijk, of je zal een andere mailapp moeten gaan gebruiken maar dat doe ikzelf niet.

ps. Het malle is dat je wel automatisch berichten van telefoon kan laten verwijderen wanneer ze van de server worden verwijderd maar niet andersom.
naar mijn weten moet je dit instellen in je mail account van ziggo zelf , dus niet op je telefoon

Edit , wat stom van me , dit was via mn microsoft outlook .

zat even te denken als je de mail instelt via exchange , dus niet via pop ,dan moet het wel lukken

[ Voor 40% gewijzigd door indofk op 07-08-2013 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
Noedelsoep schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 21:41:
[...]

hoelang heb je hem al dan ? ben van plan om vandaag een HTC One te gaan halen bij CoolBlue maar zitten ook bij de nieuwere toestellen zo'n Gap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chris Smoove schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 12:15:
Iemand met een verklaring? Het toestel draait op 4.2.2, misschien hebben ze bepaalde tweaks gedaan. Op 4.1.2 weet ik het niet, want ik had meteen 4.2.2. Erop gedaan.

Ik had helemaal niet verwacht dat 2 speakers < 1 speaker. Mijn S4 is in ieder geval significant luider.
Dit is logisch want hij moet zijn vermogen nu verdelen over twee speakers. dit zorgt wel voor een voller geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 12:38
Ik heb zitten zoeken, maar ik kom niet verder dan 1 persoon die het hier gemeld heeft; hebben jullie last van een rode/paarse gloed met de camera in (bijna compleet) donkere omgevingen?

In een donkere omgeving beginnen de randen rood/roze/paars/blauw en langzaam wordt het hele scherm zo.

voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=2031424&stc=1&d=1370861533

je kan het testen door het toestel op een donkere ondergrond te leggen:

Afbeeldingslocatie: http://i1188.photobucket.com/albums/z405/harlenm/3020_zps04735588.jpg

op xda loopt er ook een topic ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42400071 ); en zo te zien zijn ze er nog steeds niet uit of het HW of SW is. Ik weet alleen dat ik het ook heb

In begin dacht ik dat dit het resultaat van de Ultrapixel techniek was; dat de camera op zoek gaat naar licht en in de knoop komt met zichzelf. Ook deze theorie zie ik op XDA voorbijvliegen, maar ook zijn er toestellen (zie foto hierboven) die gewoon een goede zwarte weergave geven.

ISO waarde op 100 zetten en het is weg.

Ik maak niet vaak fotos in bijna compleet donkere omgevingen, maar ook al is er minimaal licht; dan wordt ik al in de raden geconfronteerd met blauwe/roze randen

hebben jullie dit ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Kappade op 07-08-2013 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-10 08:48
JRKAP schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:25:
Ik heb zitten zoeken, maar ik kom niet verder dan 1 persoon die het hier gemeld heeft; hebben jullie last van een rode/paarse gloed met de camera in (bijna compleet) donkere omgevingen?

In een donkere omgeving beginnen de randen rood/roze/paars/blauw en langzaam wordt het hele scherm zo.

voorbeeld:

op xda loopt er ook een topic ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42400071 ); en zo te zien zijn ze er nog steeds niet uit of het HW of SW is. Ik weet alleen dat ik het ook heb

In begin dacht ik dat dit het resultaat van de Ultrapixel techniek was; dat de camera op zoek gaat naar licht en in de knoop komt met zichzelf. Ook deze theorie zie ik op XDA voorbijvliegen, maar ook zijn er toestellen (zie foto hierboven) die gewoon een goede zwarte weergave geven.

Ik maak niet vaak fotos in bijna compleet donkere omgevingen, maar ook al is er minimaal licht; dan wordt ik al in de raden geconfronteerd met blauwe/roze randen

hebben jullie dit ook?
Heb er gelukkig geen last van. Mijn One heeft de Android 4.2.2 update en is van de SH34LW-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-10 09:31
Lijkt erop dat de iso steeds harder geboost wordt, en uiteindelijk rode kleurruis tevoorschijn tovert. Of dat de WB door de ruis op zijn bek gaat (waarschijnlijker).

Ik heb er btw ook geen last van. Serienummer begint met FA35RW.

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 07-08-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

onbegrijpelijk dat HTC niet wat meer vaart achter het afstandsbediening probleem zet. Hoe moeilijk zou het zijn om zender 1 tot en met 10 weer terug erin te zetten bij UPC en Ziggo. Ik neem aan dat niemand hiervoor al een oplossing gevonden heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Niet dat ik weet nee. Daarnaast is het volgens mij bij ALLE providers in NL. Er zijn mensen geweest die het bij HTC hebben neergelegd maar dan krijgen ze vage/ontwijkende antwoorden. Rare zaak inderdaad

Ik ga het voor de grap nog eens melden bij HTC. 4.2.2. heeft niets veranderd ieder geval :O

[ Voor 19% gewijzigd door Kappade op 07-08-2013 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JRKAP schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:36:
Niet dat ik weet nee. Daarnaast is het volgens mij bij ALLE providers in NL. Er zijn mensen geweest die het bij HTC hebben neergelegd maar dan krijgen ze vage/ontwijkende antwoorden. Rare zaak inderdaad

Ik ga het voor de grap nog eens melden bij HTC. 4.2.2. heeft niets veranderd ieder geval :O
TV is een mooie en handige app die ik graag zou willen gebruiken. Zelf heb ik ook al een aantal keren contact opgenomen met HTC over dit probleem. Uiteraard heb ik hen geschreven over de setup, mijn provider etc.
Afgelopen week kreeg ik van hen de vraag welke provider ik had :( :(

Ik heb ze ook al gewezen op hun (inmiddels) misleidende reclame op de website waarop dit programma uitvoerig beschreven wordt....bij mij werkt het al vanaf begin mei niet meer. Lijkt me geen technisch probleem maar een licentie probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:31:
onbegrijpelijk dat HTC niet wat meer vaart achter het afstandsbediening probleem zet. Hoe moeilijk zou het zijn om zender 1 tot en met 10 weer terug erin te zetten bij UPC en Ziggo.
En KPN. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:17

13art

Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:31:
onbegrijpelijk dat HTC niet wat meer vaart achter het afstandsbediening probleem zet. Hoe moeilijk zou het zijn om zender 1 tot en met 10 weer terug erin te zetten bij UPC en Ziggo. Ik neem aan dat niemand hiervoor al een oplossing gevonden heeft?
Ik heb deze discussie niet helemaal gevolgd, maar handmatig instellen lukt niet?

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:29
JRKAP schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:25:

voorbeeld:
[afbeelding]

[afbeelding]

hebben jullie dit ook?
Yup mijne heeft dit ook. Wilde laatst vanuit m'n raam wat foto's proberen te schieten toen verkleurde het scherm ook de hele tijd van groen naar blauw naar rood etc.

4.2.2. trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmarko
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-01 14:12
Sinds een aantal weken heb ik een One; sinds het begin af aan geeft deze om de zoveel tijd een melding van batterij oververhit, met bijbehorend bliepje. De temperatuur is dan meestal rond de 30 graden en dus helemaal niet oververhit, op zich geen probleem dus.

Maar, ik vind het wel irritant dat het met een bliepje gepaard gaat. Ik kan nergens vinden hoe dit geluid uit te zetten. Iemand een idee of dit wel mogelijk is ??

Anders ga ik maar eens een hard reset doen en evt. opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb het probleem ook met de tv app op facebook gemeld, kreeg een aantal nietszeggende antwoorden terug gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:32
HansAnders07 schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

Yup mijne heeft dit ook. Wilde laatst vanuit m'n raam wat foto's proberen te schieten toen verkleurde het scherm ook de hele tijd van groen naar blauw naar rood etc.

4.2.2. trouwens
Hier ook hoor! Zo rood als bloed...

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Monda schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 23:30:
[...]

Hier ook hoor! Zo rood als bloed...
Ja ik ook. Iemand heeft het opgestuurd naar htc en ik wacht nog af wat zijn reactie is als hij zijn toestel terug krijgt of A. de camera het probleem niet meer heeft en correct functioneert, B. of zijn microfoon het nog wel zo helder zal doen :P

[ Voor 3% gewijzigd door faisje op 08-08-2013 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Bij is ie zo zwart als gestold bloed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
Als het niet softwarematig is dan is het gewoon hardwarematig en hebben er veel one's last van. Mijn theorie is dat ze de camera hebben afgeraffeld toen die schaarse was begin der tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-10 09:04
faisje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:14:
Als het niet softwarematig is dan is het gewoon hardwarematig
Joh... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op welke ISO waarde staat jullie camera dan? Ik heb ze allemaal even geprobeerd en mijn scherm blijft zwart.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
faisje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 08:14:
Als het niet softwarematig is dan is het gewoon hardwarematig en hebben er veel one's last van. Mijn theorie is dat ze de camera hebben afgeraffeld toen die schaarse was begin der tijden.
Ook deze theorie zie ik op meerdere plekken voorbij vliegen. Ik heb het aangemeld bij HTC, en mocht het een bekend issue zijn en ter reparatie moet zal ik dat overwegen. Echter lees ik ook verhalen van mensen die een toestel terugkrijgen die het issue ook heeft maar een slechter scherm erin hebben liggen.. :F

Er zijn inmiddels een aantal issues waarbij HTC gewoon niet thuisgeeft; en dat baart mij wel zorgen.

Waar ik zelf hinder van heb gehad:

- vertraging levering
- kier(en) in de behuizing
- af en toe wegvallende connectie naar de SIMkaart door blijkbaar slecht contact (echt WTF!?)
- vrijwel nutteloze TV app door ontbreken van de kanaal 1 tm 10
- rode/paarse/blauwe waas in de camera bij donkere omstandigheden
- matig presterende camera anno 2013

En dan toch een vraagprijs in het begin van 699. Ik ben een HTC fan; maar ik zou het ook wel eens fijn vinden om een toestel te kunnen nemen waarbij alles wat belooft wordt ook daadwerkelijk zo is. Updatesverhaal laat ik zelfs helemaal losstaan hiervan; gewoon krijgen wat je belooft wordt. Ik weet haast zeker dat ondanks een voorkeurverschil Apple en Samsung hier gewoon beter in slagen en daardoor een flink klanten bestand hebben/opbouwen. HTC laat ondanks persberichten dat ze het voortaan anders gaan doen op een flink aantal vlakken de klant in de kou staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
BtM909 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:20:
Op welke ISO waarde staat jullie camera dan? Ik heb ze allemaal even geprobeerd en mijn scherm blijft zwart.
Automatisch. Het probleem is weg bij 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 06-10 15:45
HTC is weer gestart met de update naar 4.2.
Ik heb de vorige keer de update niet geinstalleerd, omdat ik op vakantie was. Nadat ik terug kwam was de update niet meer beschikbaar.

Net controleerde ik nog eens op updates, en ja hoor. Eerst een kleine update, daarna een flinke naar 4.2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 20:04
JRKAP schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 10:21:
- af en toe wegvallende connectie naar de SIMkaart door blijkbaar slecht contact (echt WTF!?)
Dit heb ik ook 1x gehad. Toevallig vorige week zaterdag. Simkaartje erin gedaan en weer uit gehaald. Niet meer voorgekomen sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
- vertraging levering
- kier(en) in de behuizing
Wellicht heb je echt pech. Ik heb op geen enkele van jouw punten (behalve de TV app dan) problemen ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
tiguan schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Wellicht heb je echt pech. Ik heb op geen enkele van jouw punten (behalve de TV app dan) problemen ondervonden.
Eens, en ik gebruik de TV app geneens dus heb eigenlijk helemaal niks te klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neurd
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:45
Neurd schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:20:
[...]

Ik heb uiteindelijk voor de TomTom gekozen. Ik heb echter wel een probleem met dit programma i.c.m. mijn carkit Parrot MKi9200. Ik denk dat het aan de HTC One ligt, vandaar dat ik de vraag hier stel. Het heeft in het verleden altijd perfect gewerkt met mijn iPhone 4 icm Navigon. Hij stuurt de routeaanwijzingen via spraak niet via mijn carkit. Ik zie het rode icoontje van BeatsAudio oplichten zonder dat er geluid uit mijn telefoon of carkit komt. Het lijkt erop alsof hij wel wat wil versturen via BT omdat er geen geluid uit de telefoon komt. Het radioprogramma wordt echter niet gemute en er komt ook geen BT tekentje in beeld op de MKi9200 dat er spraak wordt verstuurd.

Ik kan wel gewoon bellen via de carkit. Ik kan tevens muziek streamen over de carkit (al krijg ik na een kwartiertje het probleem dat hij iedere 10-20sec disconnect zoals eerder in dit topic iemand anders al zei).
Weinig input tot zo ver, maar aangezien ik vast niet de enige zal zijn met de TomTom app icm een carkit zal ik toch vermelden wat ik tot nog toe wijzer ben geworden.
Op de TomTom fora wordt uitgelegd dat spraak via het A2DP protocol gaat (muziek/media). Als ik via mijn telefoon muziek stream naar de carkit dan verteld TomTom netjes bij iedere bocht wat er moet gebeuren. Als ik geen muziek stream zie ik aan het rode BeatsAudio icoontje dat hij wel een signaal stuurt, maar dat het dus niet overkomt op de Parrot.
Het feit dat navigon altijd wel goed werkte zou kunnen zijn dat Navigon niet A2DP gebruikt voor de routeaanwijzingen maar HFP (handsfree telefoon/spraak). Het enige nadeel hiervan is dat de kwaliteit van geluid wat minder is en dat je de eerste seconde van de aanwijzing mist omdat hij eerst een connectie moet maken met de Parrot.
Wil je dat TomTom toch via de carkit werkt zonder muziek te hoeven streamen dan zou je dus de soundoutput van A2DP naar HFP moeten veranderen. Dit schijnt te kunnen met het programmatje SoundAbout door de audio output op 'bluetooth mono dynamic' te zetten.
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd want het is mij nog niet duidelijk of ik dat per app kan instellen of dat hij dan alle audio appjes naar HFP zet. Ik hoop dat er iemand hier ervaring heeft met het programmatje?

Si hoc legere scis nimium eruditiones habes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
yannickie111 schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:26:
HTC is weer gestart met de update naar 4.2.
Ik heb de vorige keer de update niet geinstalleerd, omdat ik op vakantie was. Nadat ik terug kwam was de update niet meer beschikbaar.

Net controleerde ik nog eens op updates, en ja hoor. Eerst een kleine update, daarna een flinke naar 4.2. :)
Toch wel handig om dan nog even de pagina's te lezen die je gemist hebt in dit topic wanneer je terug komt van vakantie, spuitelf! Haha.
En dan toch een vraagprijs in het begin van 699. Ik ben een HTC fan; maar ik zou het ook wel eens fijn vinden om een toestel te kunnen nemen waarbij alles wat belooft wordt ook daadwerkelijk zo is. Updatesverhaal laat ik zelfs helemaal losstaan hiervan; gewoon krijgen wat je belooft wordt. Ik weet haast zeker dat ondanks een voorkeurverschil Apple en Samsung hier gewoon beter in slagen en daardoor een flink klanten bestand hebben/opbouwen. HTC laat ondanks persberichten dat ze het voortaan anders gaan doen op een flink aantal vlakken de klant in de kou staan.
Dit blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar een toestel krijgen waarbij alles wat beloofd wordt ook daadwerkelijk zo is.. Dat heet gewoon marketing natuurlijk. Als je naar commercials van Apple, Samsung of HTC kijkt heb je bij ieder merk "de perfecte telefoon" te pakken. Natuurlijk.

Ik neem aan dat Tweakers inmiddels wel weten dat wanneer je een nieuwe telefoon koopt (al dan niet een flagship) het gewoon altijd hopen is op zo min mogelijk tegenvallers. Je kunt het ook al wel een beetje inschatten bij je aankoop. Een 4MP camera gaat natuurlijk niet zo goed presteren als een 10MP camera (qua scherpte op groot formaat), maar dit lever je in voor een hogere kwaliteit foto's bij schemering.
Samsung zet graag een telefoon neer met veel features, maar je kon met logisch nadenken ook al wel bedenken dat met je ogen op een pagina scrollen nooit perfect ging werken, dat is in mijn ogen voor deze tijd nog te mooi om waar te zijn, om "zomaar" in een smartphone te stoppen.

En zo kun je nog lang door gaan. Overigens heb ik tot nog toe geen last gehad van de problemen die jij beschrijft. Waarvan de laatste denk ik een mening is, want ik kan er erg mooie foto's mee maken vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Vind de standby time echt bagger... Elke half uur een procent er af. Ook de screen on time vind ik niet al te best. Tenminste veel slechter dan mijn S4, terwijl in de benchmarks toch de HTC One beter uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Chris Smoove schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:17:
Vind de standby time echt bagger... Elke half uur een procent er af. Ook de screen on time vind ik niet al te best. Tenminste veel slechter dan mijn S4, terwijl in de benchmarks toch de HTC One beter uitkomt.
Mijn standby is anders echt super, kan 'm 's nachts gewoon aan laten staan met alle syncs en data/wifi aan. De volgende ochtend is er max 4-5% af.

Misschien eens wakelockdetecter of gsam battery monitor installeren om te kijken wat er bij jou zoveel energie slurpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
Chris Smoove schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:17:
Zou je apps maar eens controleren. Ik heb nog niet eerder een telefoon gehad die zo lang op een batterij meeging als deze. Zowel standby als bij flink gebruik zeer goed.

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Inderdaad, ik kom zojuist van de HTC 8X af en dit HTC One gaat gewoon 2x zo lang mee. Ik ben een heavy user (WA/Internet/5 pushmails accounts) en haal 17 uur gemiddeld.

Ik heb een vraag. Als ik het lockscreen unlock, dan krijg ik vaak het agenda weekoverzicht te zien terwijl ik dat zelf niet geopend heb. Is dat een bugje of 'by design'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

Sheik schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:38:
Ik heb een vraag. Als ik het lockscreen unlock, dan krijg ik vaak het agenda weekoverzicht te zien terwijl ik dat zelf niet geopend heb. Is dat een bugje of 'by design'?
Open je het scherm door een event omhoog te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
emzed schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:42:
[...]

Open je het scherm door een event omhoog te trekken?
Held, dat was het dus!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 17:51
de populaire app de slimste mens is een enorme verbruiker. ook omdat je de melding en dus de sync niet uit kunt zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

.... Insta 5% drop bij opnieuw opstarten. Is vast iets mis met batterij ofzo..

[ Voor 3% gewijzigd door Chris Smoove op 08-08-2013 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06:28

DarkSide

theres no place like ::1

Ook ik ben zeer tevreden over de batterij in de one. Een vriend van mij waarschuwde er al voor dat ik hem kocht. En ik moest een custom rom installeren om er normaal gebruik van te kunnen maken.
Maar ik draai hem nog kompleet stock. En doe er best veel mee. Meer dan mijn vorige telefoons (desire X en Desire) omdat hij zo lekker snel is.
En ik kom met gemak de dag door.
Het is voornamelijk als ik tetris speel dat het hard gaat. (Maar ook de de N7 gaat het dan hard).
Standby tijd is voortreffelijk.
Had van de week een drukke werkdag en bijna geen telefoon gebruikt op wat hangouts berichtjes en mailtjes na. En toen vergeten op te laden. De volgende dag gewoon nog de hele dag kunnen gebruiken.

Vind het echt een super toestel

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:59
Ik verbruik zo'n 30/40% na een volle dag normaal gebruik. Het verbaasd me eerlijk gezegd dat hij zo zuinig is, mijn Lumia 920 was ene stuk sneller leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Krijgen wij die de update al weken terug hebben geïnstalleerd nou nog een nieuwe update?

Ik neem aan dat de fouten waardoor deze tijdelijk gestopt zijn bij ons ook eruit moeten??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Die fout was dat hij de APN soms niet kon vinden, als je daar geen last van hebt denk ik niet dat je hem hoeft binnen te halen ;)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Afvalzak schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 14:59:
Die fout was dat hij de APN soms niet kon vinden, als je daar geen last van hebt denk ik niet dat je hem hoeft binnen te halen ;)
Bron?
Volgens mij was dat een aanname van iemand op het forum hier.
Als dat het enige was snap ik niet waarom het een maand moet duren om te testen en alles weer te doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik mag hopen dat er ook voor de al uitgerolde gebruikers (zoals ik) een nieuwe bugfix komt die de APN settings toch nog eens checkt. Niet elke gebruiker is even handig om het aan te passen of woont in de buurt van service punten (afgelegen plekken wonen, denk aan buitenland).
Dus ja, legitieme redenen om een fix uit te brengen. We will see.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Majesty schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:06:
Bron?
Volgens mij was dat een aanname van iemand op het forum hier.
Als dat het enige was snap ik niet waarom het een maand moet duren om te testen en alles weer te doorlopen.
Hier ook: nieuws: HTC wil uitrol Android 4.2 voor HTC One volgende week hervatten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Sheik schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 15:25:
Ik mag hopen dat er ook voor de al uitgerolde gebruikers (zoals ik) een nieuwe bugfix komt die de APN settings toch nog eens checkt. Niet elke gebruiker is even handig om het aan te passen of woont in de buurt van service punten (afgelegen plekken wonen, denk aan buitenland).
Dus ja, legitieme redenen om een fix uit te brengen. We will see.
Lol als dat het enige is... ik had gehoopt dat de paars/rode/blauwe gloed in donkere shots ook wel opgelost zou worden... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Niet online
Dank :).

Zoals Freshnezz al zegt, als dat het enige is.. Maar goed, inderdaad wel een reden om 'm stop te zetten. Beter stop zetten (het grootste deel weet toch niet dat er een update aan komt) dan later een 2e update als bugfix uitbrengen. Die overigens door velen niet binnengehaald kan worden omdat ze geen 3G hebben :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Tja die rode gloed lijkt mij voor 100% een software bug. Dat een reparatie van de camera module het probleem oplost wil ik ook nog wel begrijpen. Deze nieuwe module zal door andere drivers worden aangestuurd en zo het probleem oplossen. Het feit dat de camera normaal functioneert bij een vaste ISO 100 waarde is een duidelijk verhaal. HTC de drivers moeten aanpassen, of als ze dat niet doen, moet je je telefoon ter reparatie aanbieden om zodoende de nieuwe module te krijgen en door andere drivers te laten aansturen.
Ik vrees dat het optie 2 wordt. HTC lost eerder issues via reparaties op dan door software fixes leert de ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
Ik heb hier de HTC One van een vriend, T-Mobile. Zit nog steeds op versie 4.1.2, Software number 1.29.111.16. Nog geen enkele software update beschikbaar helaas :( waarom duurt het toch zo lang bij sommige mensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 06-10 16:32
Jazco2nd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 16:29:
Ik heb hier de HTC One van een vriend, T-Mobile. Zit nog steeds op versie 4.1.2, Software number 1.29.111.16. Nog geen enkele software update beschikbaar helaas :( waarom duurt het toch zo lang bij sommige mensen?
Zie: Ryan_ in "[HTC One] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
wow aha thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Zo spannend is die update nou ook weer niet ook... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik75
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-11-2015
Ik heb een een boardswap gehad en heb nu een software versie 1.29.111.16, als ik het goed begrijp is die van T-Mobile, mijn vraag is wat bepaald nu de update, de software of mijn provider (hollandsnieuwe)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erik75
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22-11-2015
Oke, bedankt, wordt dus even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
tiguan schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 11:41:
[...]

Het is niet zozeer alleen pech, aangezien het wel bekende issues zijn op internet/XDA. Uitgestelde levering kent iedereen, en wie weet wat het rushwerk voor gevolgen heeft gehad (afwerking? slechte camera modules?)
Maar het ergste vind ik gewoon dat ik bijv bij het SIMkaart probleem lees dat dit bij eerdere HTC toestellen (de One X) ook al het geval was. Ik snap ook niet waarom ze een inschuiftray gebruiken met 'de ruimte' naar de verkeerde kant. Gewoon een klein klepje met een press&eject systeem lijkt mij veel steviger. Maar dat kan ik verkeerd hebben; slechts een gevoel.
Majesty schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:47:

Dit blijft natuurlijk een eeuwige discussie, maar een toestel krijgen waarbij alles wat beloofd wordt ook daadwerkelijk zo is.. Dat heet gewoon marketing natuurlijk. Als je naar commercials van Apple, Samsung of HTC kijkt heb je bij ieder merk "de perfecte telefoon" te pakken. Natuurlijk.

Ik neem aan dat Tweakers inmiddels wel weten dat wanneer je een nieuwe telefoon koopt (al dan niet een flagship) het gewoon altijd hopen is op zo min mogelijk tegenvallers. Je kunt het ook al wel een beetje inschatten bij je aankoop. Een 4MP camera gaat natuurlijk niet zo goed presteren als een 10MP camera (qua scherpte op groot formaat), maar dit lever je in voor een hogere kwaliteit foto's bij schemering.
Samsung zet graag een telefoon neer met veel features, maar je kon met logisch nadenken ook al wel bedenken dat met je ogen op een pagina scrollen nooit perfect ging werken, dat is in mijn ogen voor deze tijd nog te mooi om waar te zijn, om "zomaar" in een smartphone te stoppen.

En zo kun je nog lang door gaan. Overigens heb ik tot nog toe geen last gehad van de problemen die jij beschrijft. Waarvan de laatste denk ik een mening is, want ik kan er erg mooie foto's mee maken vind ik.
Sorry hoor, maar juist als tweaker ben je meer op de hoogte van technische details en zal je juist minder snel neerleggen bij gebreken. In het geval van de SenseTV app is het ronduit slecht dat dit nog niet opgelost is. Ok , ook ik gebruik dat bijna niet, maar dat is mede doordat het een hierdoor ook niet leuk is om te gebruiken.
4MP camera hoeft geen nadeel te zijn; maar ik durf te wedden dat er genoeg 5mp cameras in omloop zijn (van jaren terug) die scherpere fotos neerzetten dan deze UltraPixel module. Voor mij is fotografie niet heel belangrijk, maar ik verbaas mij gewoon over de gang van zaken. Volgend jaar is er een HTC Two op de markt met 6/8 Ultrapixel en dan zal je zien dat de kwaliteit al sterk verbeterd is. Ze zetten een half af product in de markt met belofte minimaal gelijk te zijn aan concurrentie. Dat is het gewoon nog (net) niet. Samsung heeft inderdaad ook een handje aan 'nutteloze' functies toe te voegen, maar moet HTC daar dan maar een voorbeeld aan nemen? Of valt het daarom goed te praten? Lijkt mij niet; kans om jezelf te onderscheiden. Apple en recent ook Microsoft/Nokia streven wel naar kwaliteit.

Mijn One doet het buiten af en toe de connectie met de simkaart en camera waas super. Maar het is gewoon jammer van deze puntjes; en ik ben benieuwd wat ik voor antwoord van HTC hierover krijg. De TV app was ieder geval:
"Thank you for your email regarding your HTC.

My name is Erkan and I give technical support on behalf of the customer from HTC.

Very annoying that you have problems with Sense TV.

I would like to ask you to turn to the factory settings. Return the unit

I trust that this will fix the problem. I like to see your reaction to the outcome to. You can close the ticket or possibly respond to this email with the link at the bottom to follow.

I hope to have informed you sufficiently and await your response.

Sincerely,

HTC Customer Service'
Echt....wat een reactie...die gasten leven echt op een eiland ofzo :D

Ik ga weer verder genieten van mijn One . Boomsound en het 1080p scherm zijn btw wel verbluffende toevoegingen; iets waar ik dagelijks een wow factor bij heb . Daar mogen andere fabrikanten een voorbeeld aan nemen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Dafuu.. Ik heb net een factory reset gedaan en na 30 min screen on time + wifi maar 1% er af.

Snap er geen bal van..

[ Voor 12% gewijzigd door Chris Smoove op 08-08-2013 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
Ow nadat ik gezegd heb dat een factory reset niets uitmaakt en het internet (NL only denk ik?) er vol mee staat, kreeg ik de volgende reactie:
Dear Jeroen Kap,

Dear Sir,

There is currently a problem with the SenseTV app.
We are working to resolve it ASAP.
Our apologies for the inconvenience.

I hope to have informed you sufficiently.

Sincerely,

HTC Customer Service
@Chris: dat is toch alleen maar mooi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Chris Smoove schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:13:
Dafuu.. Ik heb net een factory reset gedaan en na 30 min screen on time + wifi maar 1% er af.

Snap er geen bal van..
Je had een app als BetterBatteryStats (gratis op xda) of Wakelock Detector (gratis in play store) kunnen installeren om na te gaan welke apps/processen je accu leegzuigen wanneer je beeldscherm uitstaat.
Maar goed, hopelijk heb je na deze factory reset geen gemekker meer met je toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
[...]

Automatisch. Het probleem is weg bij 100
klopt maar dan maak je geen goeie fotos meer zelf niet met flits!! Dan zijn ze te donker!! Wat ik mij afvraag is wat voor versienummer de mensen hebben met een zwarte achtergrond als de camera word afgeschermd voor ongeveer 30 seconden of zij een andere softwareversie nummer hebben.

[ Voor 27% gewijzigd door faisje op 09-08-2013 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Softwarenummer van wat? Rom of camera?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
MetalManic schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 01:15:
Softwarenummer van wat? Rom of camera?
rom ja! camera kan ook idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Android 4.2.2
Stock Sense 5.0: Softwarenr: 2.24.401.1

Toestel is unbranded uit Duitsland.

Geen issues met camera, gaps, perfect afgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-09 13:08
Afbeeldingslocatie: http://www.dr3mar.nl/screenshot.jpg

dit is na de 4.2.2 update en 2x een factory reset... zonder enige netwerkverbinding 2% per half uur er af.
Misschien toch maar gaan rooten :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 08:52:
Android 4.2.2
Stock Sense 5.0: Softwarenr: 2.24.401.1

Toestel is unbranded uit Duitsland.

Geen issues met camera, gaps, perfect afgewerkt.
Vrijwel hetzelfde, alleen uit Nederland en versie 2.24.401.3 ipv 401.1

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
rocketno46 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:45:
dit is na de 4.2.2 update en 2x een factory reset... zonder enige netwerkverbinding 2% per half uur er af.
Misschien toch maar gaan rooten :/
Rooten zou niet nodig moeten zijn. Ik haal met de stock rom belachelijke lange accutijden van 17 uur gemiddeld bij voor mijn doen heavy gebruik (geen games) waar dat bij andere telefoons 12 uurtjes was (ook WP8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Sheik schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:00:
[...]

Rooten zou niet nodig moeten zijn. Ik haal met de stock rom belachelijke lange accutijden van 17 uur gemiddeld bij voor mijn doen heavy gebruik (geen games) waar dat bij andere telefoons 12 uurtjes was (ook WP8).
Ik snap echt niet wat er nou op de achtergrond draait. Ik zie een hele lijst maar dat lijken mij noodzakelijke processen. Voor de update was juist HTC sense aan het slurpen.

Ik heb alle onnodige processen disabled en ik draai steeds op "power save" :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanion
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-03 21:20
rocketno46 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:04:
[...]

Ik snap echt niet wat er nou op de achtergrond draait. Ik zie een hele lijst maar dat lijken mij noodzakelijke processen. Voor de update was juist HTC sense aan het slurpen.

Die standaard energy settings zie je niet veel in. Installeer de volgende twee apps eens op je telefoon:
Google Play: GSam Battery Monitor
Google Play: Wakelock Detector-Save Battery

Open de apps na installeren, gooi de oplader erin en zogauw de batterij vol is lader eraf en gaan die apps meten voor je.

Ter info. Bij mijn gebruik moest ik mijn One-X op 1800uur altijd aan de oplader leggen met ongeveer 30% over. Anders kon ik 's avonds niets meer doen.
Bij mijn One, welke ik hetzelfde gebruik heb ik nog ongeveer 50% over als ik deze 's avonds om 2330 aan de oplader leg.

Overigens moet ik zeggen dat dit op 4.2.2 is, op 4.1.2 haalde ik minder. Mij valt vooral op dat het aantal wakelocks miniem is nog. Alhoewel de update van WhatsApp daar ook aan bijdraagt. :)

There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Xanion schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:26:
[...]

Die standaard energy settings zie je niet veel in. Installeer de volgende twee apps eens op je telefoon:
Google Play: GSam Battery Monitor
Google Play: Wakelock Detector-Save Battery

Open de apps na installeren, gooi de oplader erin en zogauw de batterij vol is lader eraf en gaan die apps meten voor je.

Ter info. Bij mijn gebruik moest ik mijn One-X op 1800uur altijd aan de oplader leggen met ongeveer 30% over. Anders kon ik 's avonds niets meer doen.
Bij mijn One, welke ik hetzelfde gebruik heb ik nog ongeveer 50% over als ik deze 's avonds om 2330 aan de oplader leg.

Overigens moet ik zeggen dat dit op 4.2.2 is, op 4.1.2 haalde ik minder. Mij valt vooral op dat het aantal wakelocks miniem is nog. Alhoewel de update van WhatsApp daar ook aan bijdraagt. :)
Ik ga de apps eens installeren, eens kijken wat daar uit komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
[...]

Misschien heb je het al gedaan dan heb ik eroverheen gelezen, maar na de update naar 4.2.2 heb ik een factory reset gedaan en alles opnieuw geinstalleerd. Accu ging niet alleen langer mee dan meteen na de update, het toestel voelde ook 'snappier' aan. Probeer dat eens en wees kieskeurig wat je installeert. Telefoons en accus zijn geen levende wezens met eigen karakters. Dat de ene accu iets minder performed dan de ander is normaal, maar ook dat is meer uitzondering dan regel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
[...]

Gebruik je daar een tool voor, processen disablen?
Misschien slupt hij juist accu doordat je processen disabled/task killer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

Hiep hoi, Android 4.2.2 staat klaar, ga hem nu downloaden, zal de ervaring delen, zou de data het nog doen hierna :)

edit;

Werkt! Helemaal super, blij met de aanpassingen aan de standaard galerij applicatie, kan er nu eindelijk voor kiezen om niet al die facebook puinzooi te zien, ook ziet het er met album view een stuk georganiseerder uit. Voor de rest zal ik het batterijverbruik in de gaten houden, hopelijk nog beter dan het al was, zelfs op stock rom met andere homepack buzz launcher

[ Voor 62% gewijzigd door Eguna op 09-08-2013 13:36 ]

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 06-10 08:48
Eguna schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 13:14:
Hiep hoi, Android 4.2.2 staat klaar, ga hem nu downloaden, zal de ervaring delen, zou de data het nog doen hierna :)
Ben benieuwd welke software-versie jij nu hebt. 2.24.401.1 of 2.24.401.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaurentS
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-08 08:01
Ik had al een tijdje geleden een update gekregen naar 4.2.2, meer bepaald 2.24.401.1. Krijg ik dan binnenkort ook nog een update naar 2.24.401.3 of blijft het wss zo? Ik ervaar overigens geen problemen met deze versie, wel lijken de luidsprekers iets minder luid dan voordien, maar dat ligt mss meer aan gewenning dan dat ze effectief stiller geworden zijn.

Canon 70D + Signon 10-600 f1.8 IS OS HSM + 430EXII Flickr 500px lsfotografie.webs.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguna
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-10 10:27

Eguna

AMD is liev

BB72 schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 14:48:
[...]

Ben benieuwd welke software-versie jij nu hebt. 2.24.401.1 of 2.24.401.3 ?
2.24.401.3 ! Ik kwam vanaf Android 4.1, heb die patch die teruggetrokken was niet ontvangen, toen had ik het toestel immers nog niet :)

Voor de rest, wat een absoluut top toestel is het toch, best wel verliefd op dat ding na enige mods aan de software. HTC mag dan blijkbaar wel hitsig worden van hun Sense maar de hele sense ervaring mogen ze toch echt in hun achterste steken! Als ik ergens een hekel aan heb is het verplicht opgescheept worden met 'features' zoals een homescreen met waardeloze facebook updates (en reclame van bedrijven) en andere rotzooi. In de originele versie had de galerij applicatie daar ook een handje van maar dat is nu aangepast.

Eenmaal een andere launcher, in mijn geval Homepack Buzz (aanrader als je een klein beetje van knutselen houdt!) keurde de rust weer terug en nu ben ik verkocht aan het toestel. Het scherm, het geluid, hoe hij in de hand ligt, zalig.

My life for hire!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul404
  • Laatst online: 07-09-2021
waarom kan ik geen bestanden delen via wifi direct met een s3 ? er komt wel verbinding, maar kunnen toch geen bestanden delen.. iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Eguna schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 20:35:
[...]

2.24.401.3 ! Ik kwam vanaf Android 4.1, heb die patch die teruggetrokken was niet ontvangen, toen had ik het toestel immers nog niet :)

Voor de rest, wat een absoluut top toestel is het toch, best wel verliefd op dat ding na enige mods aan de software. HTC mag dan blijkbaar wel hitsig worden van hun Sense maar de hele sense ervaring mogen ze toch echt in hun achterste steken! Als ik ergens een hekel aan heb is het verplicht opgescheept worden met 'features' zoals een homescreen met waardeloze facebook updates (en reclame van bedrijven) en andere rotzooi. In de originele versie had de galerij applicatie daar ook een handje van maar dat is nu aangepast.

Eenmaal een andere launcher, in mijn geval Homepack Buzz (aanrader als je een klein beetje van knutselen houdt!) keurde de rust weer terug en nu ben ik verkocht aan het toestel. Het scherm, het geluid, hoe hij in de hand ligt, zalig.
lol, als ik niet bepaalde dingen aan Sense heel erg waardeerde, zou ik allang de GPE rom hebben geflashed hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
Henk schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 09:37:
[...]

lol, als ik niet bepaalde dingen aan Sense heel erg waardeerde, zou ik allang de GPE rom hebben geflashed hoor :)
Same here :) Voor mij zijn dat de Sense camera en specifiek Zoe + Gallery implementatie, verder de Sense Mail app die erg prettig werkt. Dat is het wel zo'n beetje...Blinkfeed kan mij persoonlijk gestolen worden, tenzij de opties en feeds flink worden uitgebreid. Flipboard werkt veel beter en is veel completer.

Dat gezegd hebbende klaag ik verder niet over Sense 5...werkt allemaal prima en supervlot...een verschil van dag&nacht tov voorgaande Sense versies. HTC heeft een prima job gedaan wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
True. Als Sense 5 op de Sense 4 had geleken dan had ik absoluut geen HTC gekocht. :P Vind het er echt niet uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een tijdje liggen klooien, maar stel de vraag toch maar

als je in een "contact" zit dan staat er bij zijn adres een sterretjes zodat je via "maps" het adres kan openen
nu had ik dit bij mijn One X ook regelmatig gebruikt

alleen nu gebeurd er niets. ligt dat aan een instelling ofzo? vanalles geprobeert
hoopdat iemand tip heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

http://forums.androidcent...-launch-maps-anymore.html

Android/HTC bug :'(

Je kan wel vanuit Maps zoeken op een contact

[ Voor 26% gewijzigd door Afvalzak op 10-08-2013 17:58 ]

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodel99999
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-06-2024
Van alles geprobeerd, maar hij vindt alleen maar straten en geen contacten uit mijn adresboek...?

8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03-09 07:28
faisje schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 01:13:
[...]

Ja ik ook. Iemand heeft het opgestuurd naar htc en ik wacht nog af wat zijn reactie is als hij zijn toestel terug krijgt of A. de camera het probleem niet meer heeft en correct functioneert, B. of zijn microfoon het nog wel zo helder zal doen :P
Doel je op mij? Had afgelopen woensdag gepost dat ik 'm terughad. Camera werkt hoewel ik afgelopen week een keer een momentje had dat mijn camera begon te flippen toen ik 'm activeerde. Leek op een focusprobleem want hij begon achter elkaar te tikken als een malle. Maar dat was één keertje en hij lijkt nu prima te werken. Vooralsnog geen roze waas enzo. Gaps ook dichtgemaakt, wat je wel ziet maar dat hindert verder niet. En hoe bedoel je met de microfoon?
indofk schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 09:33:
[...]

hoelang heb je hem al dan ? ben van plan om vandaag een HTC One te gaan halen bij CoolBlue maar zitten ook bij de nieuwere toestellen zo'n Gap
Begin mei. Gaps is altijd afwachten. Mijn broer had er ook eentje die periode gehaald en is helemaal gaploos. Misschien dat de kans dat nieuwere versies beter zijn gebouwd iets groter is maar daar durf ik verder niets over te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indofk
heb hem afgelopen woensdag gehaald , en heb idd geen gaps of iets dergelijks

ook de camera lijkt het goed te doen , als ik dan toch een klein smetje moet noemen is dat de simtray iets uitsteekt nadat het simkaartje er in is gegaan voor de rest een perfect toestel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabisy
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-07 10:09
Beste tweakers, ik hoop dat jullie mij wellicht kunnen helpen. Ik ben opzoek geweest naar een toetsenbord zonder de . naast de spatiebalk. Ik kwam een foto tegen van een toetsenbord maar deze was niet Qwerty.

hebben jullie enig idee welk toetsenbord ik kan gebruiken aangezien ik supervaak op de . knop druk terwijl ik die helemaal niet nodig heb!

hier een foto van een toetsenbord zonder . naast de spatiebalk. Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img40/6619/pn7.png

het is dus een soort Xperia-toetsenbord echter kan ik dit model niet vinden helaas..
http://www.androidworld.n...y.html?page=1#post-422525

Volkswagen Tiguan R-line / OBD11 / www.dvbyte.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Volgens mij is dat smart keyboard met wat mods ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDutch
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06-10 17:01
Zo, de T-Mobile branded 4.2.2. update is dan ook eindelijk beschikbaar, ben hem nu aan het downloaden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cabisy schreef op zondag 11 augustus 2013 @ 15:03:
het is dus een soort Xperia-toetsenbord echter kan ik dit model niet vinden helaas..
http://www.androidworld.n...y.html?page=1#post-422525
Standaard toetsenbord van de Xperia Z / ZL en consorten:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oHCl7CYYaUB3XzbZLANYmWar/full.jpg

Tevens kun je een vraag als deze beter stellen in het Android software topic ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-10 16:56
Ik heb nu SwiftKey erop, werkt erg goed. Ook met voorspelling, en naadloos herkennen van de taal die je op dat moment doet.
Je kan gewoon Engelse woorden gebruiken door je Nederlandse tekst zonder te moeten switchen van toetsenbord (wat bij de HTC Sense toetsenbord wel moet).
Werkt heel fijn.
En je hebt ook diverse layouts met grotere en kleinere knoppen, stukken beter.
Pagina: 1 ... 98 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)