Hoe maken jullie een backup voor de factory reset? De apps had ik gedaan, maar bij de app-instellingen is het fout gegaan. Kon alle apps opnieuw instellen
Hier ook niet echt problemen met de batterij, geen overdreven grote wakelocks, maar maar 5% batterij met 27 schermtijd, dat red ik volgens mij never nooit niet. Ook niet met het scherm op de laagste stand.
Idle verbruik is hier zo'n iets minder dan 1% per uur op het mobiele data netwerk. En dat is met gmail, facebook notificaties, twitter notificaties, whatsapp, etc aan.
Maar goed er is zo weinig concreets te zeggen over wat het verbruik moet zijn omdat dit onderhevig is aan zoveel verschillende factoren, oa als hoe fel het scherm staat, heb je een lichte of donkere achtergrond, kijk je een film of luister je muziek, wifi of mobiel data, omgevingstemperatuur, etc etc.
Als iemand een ontzettende drain heeft dan kan daar wat aan gedaan worden. Maar alleen maar wat tijden en procenten kan je eigenlijk niks mee.
Idle verbruik is hier zo'n iets minder dan 1% per uur op het mobiele data netwerk. En dat is met gmail, facebook notificaties, twitter notificaties, whatsapp, etc aan.
Maar goed er is zo weinig concreets te zeggen over wat het verbruik moet zijn omdat dit onderhevig is aan zoveel verschillende factoren, oa als hoe fel het scherm staat, heb je een lichte of donkere achtergrond, kijk je een film of luister je muziek, wifi of mobiel data, omgevingstemperatuur, etc etc.
Als iemand een ontzettende drain heeft dan kan daar wat aan gedaan worden. Maar alleen maar wat tijden en procenten kan je eigenlijk niks mee.
Titanium backup gebruiken. Maar daar heb je dan wel weer root voor nodig.Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 16:43:
Hoe maken jullie een backup voor de factory reset? De apps had ik gedaan, maar bij de app-instellingen is het fout gegaan. Kon alle apps opnieuw instellen
[ Voor 17% gewijzigd door 13art op 21-07-2013 17:25 ]
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Mijn HTC One nu inmiddels een dag in huis, en een aantal korte vraagjes (waar jullie vast het antwoord op weten)
- Via de TV (Remote) app netjes mijn televisie (Sony Bravia), settopbox (Cisco 8485DVR), en audiosysteem (Bose 3-2-1) ingesteld, maar er lijkt iets mis te zijn met het Ziggo EPG. Mijn kanaaloverzicht begint namelijk bij 011, waardoor ik de belangrijkste NL zenders hier dus niet tussen heb staan. Als ik via de handmatige toetsen op 1, 2, of 3 druk ga ik wel gewoon naar die zender, maar ik wil ook graag de programma's van die zenders kunnen zien in de 'Aanbevolen' en 'Programmagids' menusecties. Hoe fix ik dit?
- Als ik via het standaardmailprogramma (Outlook account ingesteld) een bijlage download stopt hij die in een bepaalde map (Downloads). Het betreffen echter foto's, die om een of andere vreemde reden niet in mijn Galerij verschijnen.. Zelfde verhaal met screenshots.. Als ik ze via een file manager opzoek en open kan ik alleen maar 'Details' aanklikken en niet de andere opties (zoals instellen als achtergrond). Hoe fix ik dit?
- Is er een makkelijkere manier om zicht te houden op het RAM gebruik van de telefoon? Bij mijn Sensation op Sense 3.6 kon ik via het notificatiemenu gelijk onderaan een tweede tab openen waarbij ik netjes zag hoeveel ik gebruikte en hoeveel ik had. Nu moet ik helemaal naar Instellingen > Apps > Geactiveerde apps. Is er een manier om dit sneller te zien?
Ik hoor het wel!
- Via de TV (Remote) app netjes mijn televisie (Sony Bravia), settopbox (Cisco 8485DVR), en audiosysteem (Bose 3-2-1) ingesteld, maar er lijkt iets mis te zijn met het Ziggo EPG. Mijn kanaaloverzicht begint namelijk bij 011, waardoor ik de belangrijkste NL zenders hier dus niet tussen heb staan. Als ik via de handmatige toetsen op 1, 2, of 3 druk ga ik wel gewoon naar die zender, maar ik wil ook graag de programma's van die zenders kunnen zien in de 'Aanbevolen' en 'Programmagids' menusecties. Hoe fix ik dit?
- Als ik via het standaardmailprogramma (Outlook account ingesteld) een bijlage download stopt hij die in een bepaalde map (Downloads). Het betreffen echter foto's, die om een of andere vreemde reden niet in mijn Galerij verschijnen.. Zelfde verhaal met screenshots.. Als ik ze via een file manager opzoek en open kan ik alleen maar 'Details' aanklikken en niet de andere opties (zoals instellen als achtergrond). Hoe fix ik dit?
- Is er een makkelijkere manier om zicht te houden op het RAM gebruik van de telefoon? Bij mijn Sensation op Sense 3.6 kon ik via het notificatiemenu gelijk onderaan een tweede tab openen waarbij ik netjes zag hoeveel ik gebruikte en hoeveel ik had. Nu moet ik helemaal naar Instellingen > Apps > Geactiveerde apps. Is er een manier om dit sneller te zien?
Ik hoor het wel!
Verwijderd
Op mijn Galaxy Nexus kon ik via de Viera app FLAC files streamen naar de tv die aangesloten is op mijn audio apparatuur, maar met dezelfde app kan dat niet met de HTC One. Weet iemand hoe dit wel kan? Ontbreken er bepaalde codecs in de HTC One?
Kanaal 1 t/m 10 mist helaas, niet alleen bij Ziggo maar ook bij o.a. KPN. Dacht dat HTC hiervoor een update ging uitbrengen (staat hier ergens in dit topic, zal je heel even moeten zoeken).MuFFIN 007 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:22:
Mijn HTC One nu inmiddels een dag in huis, en een aantal korte vraagjes (waar jullie vast het antwoord op weten)
Vreemd, weet je zeker dat dit niet in je gallerij staat (hij zit achter My Photos). Ik heb het namelijk wel. Je zou de app data kunnen wissen, misschien dat dat werkt (let op: doen op eigen risicoMuFFIN 007 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 18:22:
Ok, dus het is gewoon wachten op een update? Wel slordig van ze, is een van de weinige nieuwe Sense functies en dan werkt het maar half..SChief schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:15:
[...]
Kanaal 1 t/m 10 mist helaas, niet alleen bij Ziggo maar ook bij o.a. KPN. Dacht dat HTC hiervoor een update ging uitbrengen (staat hier ergens in dit topic, zal je heel even moeten zoeken).
[...]
Vreemd, weet je zeker dat dit niet in je gallerij staat (hij zit achter My Photos). Ik heb het namelijk wel. Je zou de app data kunnen wissen, misschien dat dat werkt (let op: doen op eigen risico).
Nee, staat niet bij Mijn Foto's. Dat gebeurde pas toen ik handmatig het bestand naar de map my pictures had verplaatst.. Ook mn screenshots zijn dus nergens te bekennen..
Verwijderd
Het ligt er aan wie je spreekt bij de helpdesk. In exact deze volgorde heb ik drie antwoorden van HTC gekregen:MuFFIN 007 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 19:42:
[...]
Ok, dus het is gewoon wachten op een update? Wel slordig van ze, is een van de weinige nieuwe Sense functies en dan werkt het maar half..
1. het probleem is bekend, er wordt aan een oplossing gewerkt.
2. Het probleem is bekend, waneer er een oplossing komt is onbekend.
3. "waar heeft u het over"?
er zat elke keer een aantal weken tussen deze contacten. Het probleem is er "pas" sinds begin mei!
Nouja, het boeit me minder zolang iedereen het probleem maar heeft!Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:03:
[...]
Het ligt er aan wie je spreekt bij de helpdesk. In exact deze volgorde heb ik drie antwoorden van HTC gekregen:
1. het probleem is bekend, er wordt aan een oplossing gewerkt.
2. Het probleem is bekend, waneer er een oplossing komt is onbekend.
3. "waar heeft u het over"?
er zat elke keer een aantal weken tussen deze contacten. Het probleem is er "pas" sinds begin mei!
Vind het vooral vervelend al is het iets onbenulligs wat ik makkelijk zelf zou kunnen fixen..
Nog een idee over die bijlages < > afbeeldingengalerij?
Ik dacht doe nog even een re-quote van mezelf, aangezien het dhcp verhaal voor anderen misschien nog handig kan zijn om te weten...dafmay schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:12:
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:52:
[...]
Ik ga dt morgen ook maar doen. Accuduur is ook gehalveerd. Ik heb echt het gevoel dat ik van een toptelefoon naar een floptelefoon ben gegaan.
[/quote]
Het gekke is dat ik het omgekeerde ervaar...na de update was mijn telefoon eigenlijk helemaal goed, accuduur zeer goed te noemen (geen verschil met voor de update). Toen in al mijn wijsheid besloten om eens een hard reset te doen...want misschien kon het nog beter (en wel interessant om eens te doen)...dom dom..."if it ain't broke...."![]()
Obv exact dezelfde setup (apps en instellingen telefoon) als voor de hard reset, is het batterijverbruik in standby nu zeer behoorlijk toegenomen. 's Nachts haalde ik 4% per 9 uur...nu is dat 12-15% per 9 uur! Ook bij normaal gebruik van telefoon is het verbruik nu hoger dan voor de hard reset.
Een wakelock die er uitspringt overigens is "gtalk async...". Dat heeft te maken met Google sync en Maps enz. Het vreemde is dat zoals gezegd mijn setup is als voorheen, dus waarom nu opeens zulke extreme sync en wifi wakelocks![]()
Enfin...dat is mijn eerste indruk na een aantal dagen. En ja, ik geef de accu tijd om te acclimatiseren aan de nieuwe situatie. De komende dagen verder testen en wat dingen proberen (Maps deactiveren bijvoorbeeld).
Hmm...wifi router lijkt de boosdoener te zijn geweest...vast ip adres ipv dhcp levert in ieder geval vannacht geen extreem hoog batterijverbruik meer...gewoon 5% in 9 uur.
Blijft wel dat het accuverbruik in 4.2.2 tot nu toe op mijn telefoon hoger s dan het was op 4.1.2.
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel apparaten er draadloos aan je router hangen. Als dat er maar weinig zijn, zal de DHCP server je lekker op je IP laten hangen, en dan zou je telefoon niet meer mogen gebruiken dan met een static IP. Trouwens, ik heb nog helemaal geen 4.2.2! Zijn er meer (met een unbranded toestel) of kan er iets mis gegaan zijn?dafmay schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:31:
[...]
Ik dacht doe nog even een re-quote van mezelf, aangezien het dhcp verhaal voor anderen misschien nog handig kan zijn om te weten...
Bij bij zijn het slechts een iPad en de One...en de router is geconfigureerd voor gebruik van slechts het 5Ghz wifi netwerk...ik heb met mijn apparaten dus ook geen last van interferentie van andere gebruikers op het standaard 2.4Ghz netwerk.MuFFIN 007 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:42:
[...]
Hangt er natuurlijk vanaf hoeveel apparaten er draadloos aan je router hangen. Als dat er maar weinig zijn, zal de DHCP server je lekker op je IP laten hangen, en dan zou je telefoon niet meer mogen gebruiken dan met een static IP. Trouwens, ik heb nog helemaal geen 4.2.2! Zijn er meer (met een unbranded toestel) of kan er iets mis gegaan zijn?
De uitrol van 4.2.2 is tijdelijk on hold gezet vanwege een paar issues met de nieuwe versie. Ik heb zelf verder geen last van die specifieke issues overigens.
Over welke issues gaat dit?dafmay schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:52:
[...]
Bij bij zijn het slechts een iPad en de One...en de router is geconfigureerd voor gebruik van slechts het 5Ghz wifi netwerk...ik heb met mijn apparaten dus ook geen last van interferentie van andere gebruikers op het standaard 2.4Ghz netwerk.
De uitrol van 4.2.2 is tijdelijk on hold gezet vanwege een paar issues met de nieuwe versie. Ik heb zelf verder geen last van die specifieke issues overigens.
Weet ik niet meer exact, maar meen mij iets te herinneren van notificaties welke altijd gedetailleerd worden getoond in het notificatiescherm (deze ben ikzelf tegengekomen). Wellicht nog meer issues...maar weet ik niet uit m'n hoofd. Er is wel een hoop over voorbij gekomen afgelopen week/weken in dit topic, dus als je een zoek-opdracht doet dan vind je vast een hoop aan info terug.
ik vind het juist handig dat de notificaties uitgeklapt getoond worden. Anders moet ik telkens met 2 vingers spreiden op een notificatie om te kijken wat er in staat.dafmay schreef op zondag 21 juli 2013 @ 22:20:
[...]
Weet ik niet meer exact, maar meen mij iets te herinneren van notificaties welke altijd gedetailleerd worden getoond in het notificatiescherm (deze ben ikzelf tegengekomen). Wellicht nog meer issues...maar weet ik niet uit m'n hoofd. Er is wel een hoop over voorbij gekomen afgelopen week/weken in dit topic, dus als je een zoek-opdracht doet dan vind je vast een hoop aan info terug.
Volgens mij hoort het ook standaard uitgeklapt te zijn.
Helemaal mee eens...ik klaag ook niet.CRXDelSol schreef op zondag 21 juli 2013 @ 22:33:
[...]
ik vind het juist handig dat de notificaties uitgeklapt getoond worden. Anders moet ik telkens met 2 vingers spreiden op een notificatie om te kijken wat er in staat.
Ps zojuist batterij opgeladen van 2% tot 100% in 2u45m...een heel stuk sneller dus dan voor de update.
Ben daar juist ook erg blij mee. Zou zwaar teleurgesteld zijn als dat weer zou worden teruggedraaid.CRXDelSol schreef op zondag 21 juli 2013 @ 22:33:
[...]
ik vind het juist handig dat de notificaties uitgeklapt getoond worden. Anders moet ik telkens met 2 vingers spreiden op een notificatie om te kijken wat er in staat.
Heb geen vergelijkbare foto's nu even bij de hand van hem maar het verschil was zo duidelijk als wat. Zowel binnen als buiten had ik een roze waas aan de randen waarbij ik binnen ook de hokjes zag (daar was het ook donkerder). Mn broer had -op logischerwijs wat ruis na- nergens last van.faisje schreef op zondag 21 juli 2013 @ 00:38:
[...]
Foto's graag? & houdt ons op de hoogte. Ik denk dat ze het voor reparatie zullen aanbieden. Wanneer had jij je toestel aangeschaft en wanneer jou broer? Welke softwareversie draaien jullie welke cid hebben jullie ect zelfde provider?
@I3art: We hadden allebei al geupdate naar 4.2.2 maar ik durf niet te zeggen of ik het daarvoor ook had aangezien ik nog zelden filmpjes of foto's in donkerdere omstandigheden heb gemaakt. Verder zit hij bij Hi en ik bij Vodafone. We hadden allebei onze telefoons in de eerste helft in mei, zelf heb ik 'm bemachtigd met de VF openingsactie in Emmeloord. Lichte gaps bovenin, was niet hinderlijk genoeg voor mij. Maar misschien dit er nu wel bijlappen en hopen op een nieuwe ipv reparatie.
Zal niet gebeuren want dit is gewoon een standaard Android feature.Southern Sun schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:46:
[...]
Ben daar juist ook erg blij mee. Zou zwaar teleurgesteld zijn als dat weer zou worden teruggedraaid.
Volgens mij hoort het standaard zo op Android, m'n vriendin heeft dat ook op haar Xperia Z. Standaard uitgeklapt.Southern Sun schreef op maandag 22 juli 2013 @ 10:46:
[...]
Ben daar juist ook erg blij mee. Zou zwaar teleurgesteld zijn als dat weer zou worden teruggedraaid.
Denk dat dit wel definitief is.
Bedoel, het is geen bug, want als je een bepaalde melding als sticky op het rolldown menu hebt, dan zijn ze standaard ingeklapt, heb je geen sticky notificatie (zoals energy zuinig) dan zijn ze gewoon standaard uitgeklapt zoals het hoort.
Als jij recht hebt op een nieuwe en het probleem is er niet meer met het nieuwe toestel. Dan ga ik dit ook doen. Zit ook bij vodafone met capelle actie van 50% korting 2 jaar. Houd ons op de hoogte alsjeblieft!Noedelsoep schreef op maandag 22 juli 2013 @ 11:50:
[...]
Heb geen vergelijkbare foto's nu even bij de hand van hem maar het verschil was zo duidelijk als wat. Zowel binnen als buiten had ik een roze waas aan de randen waarbij ik binnen ook de hokjes zag (daar was het ook donkerder). Mn broer had -op logischerwijs wat ruis na- nergens last van.
@I3art: We hadden allebei al geupdate naar 4.2.2 maar ik durf niet te zeggen of ik het daarvoor ook had aangezien ik nog zelden filmpjes of foto's in donkerdere omstandigheden heb gemaakt. Verder zit hij bij Hi en ik bij Vodafone. We hadden allebei onze telefoons in de eerste helft in mei, zelf heb ik 'm bemachtigd met de VF openingsactie in Emmeloord. Lichte gaps bovenin, was niet hinderlijk genoeg voor mij. Maar misschien dit er nu wel bijlappen en hopen op een nieuwe ipv reparatie.
Na 3x een nieuw toestel te hebben gekregen ivm gaps nu eindelijk enkele maanden een tevreden gebruiker van de HTC one. Echter begin ik mij een beetje te ergeren aan de een paar dingen:
Nog steeds geen Gmail account in te stellen als Exchange server.
Die zenders 1 tot 10 blijven maar weg in de TV app.
En de Update van 4.2.2 is alweer uitgesteld.
Is er hier iemand die misschien meer weet betreffende deze 3 issues. De HTC helpdesk zegt al 3 maanden; We weten niks en we weten ook niet wanneer we meer weten. Dit kan toch bijna geen helpdesk of service meer genoemd worden?
Is er hier iemand die misschien meer weet betreffende deze 3 issues. De HTC helpdesk zegt al 3 maanden; We weten niks en we weten ook niet wanneer we meer weten. Dit kan toch bijna geen helpdesk of service meer genoemd worden?
Weet iemand hoe je een backup kan maken van je stock recovery partitie?
Ik google me gek maar ik kan geen oplossing vinden.
Ik wil een custom recovery installeren maar voordat ik dat doe, wil ik een backup maken van de huidige. Dan kan ik die terugzetten op het moment dat er weer een OTA is..
Ik google me gek maar ik kan geen oplossing vinden.
Ik wil een custom recovery installeren maar voordat ik dat doe, wil ik een backup maken van de huidige. Dan kan ik die terugzetten op het moment dat er weer een OTA is..
Ben vandaag langs VF geweest. Heb geen recht op een nieuwe aangezien hij binnen 7 dagen na aankoop omgeruild moet worden. Morgen wordt hij opgehaald door een koerier, krijg ik een vervangend toestel en gaat hij naar Dynafix. Binnen 7 tot 10 (werk)dagen zou ik 'm weer terug moeten hebben. Ben benieuwd.faisje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 16:06:
[...]
Als jij recht hebt op een nieuwe en het probleem is er niet meer met het nieuwe toestel. Dan ga ik dit ook doen. Zit ook bij vodafone met capelle actie van 50% korting 2 jaar. Houd ons op de hoogte alsjeblieft!
Zo...vanavond eindelijk mijn stoute schoenen aangetrokken en mijn One geroot enz
Je kon de klok erop gelijk zetten dat ik het uiteindelijk niet kon laten...de kriebels waren gewoonweg te erg, dus ik moest er aan geloven. Het was even zoeken, maar mbv de AIO Toolkit verliep eigenlijk alles prima. Ik was wel vergeten om de custom rom zip alvast op mijn telefoon te zetten, dus dat moest achteraf middels een adb commando. Daarna custom rom installeren en ik ben nu weer alles aan het ontdekken...
de one wordt opgehaald. na de melding "kan toestel niet opladen. gebruik meegeleverde oplader" melding contact gehad met de servicedesk. met geen mogelijk aan laden gekregen. rare melding. kan er ook niks over vinden op google o.i.d. maar nu de vraag:
je kan toch aangeven bij het ophalen dat het toestel niet gereset wordt wat natuurlijk altijd gedaan wordt wegens privacy wat ook logisch is. maar meen ergens n x gelezen te hebben dat je expliciet kan aangeven dat niet te doen.
je kan toch aangeven bij het ophalen dat het toestel niet gereset wordt wat natuurlijk altijd gedaan wordt wegens privacy wat ook logisch is. maar meen ergens n x gelezen te hebben dat je expliciet kan aangeven dat niet te doen.
Ik haat dynafix stelletje ongeregeld en doen hun werk niet goed en raffelen alles af. Maar als het is gefixt houd ons op de hoogte en controleer of alles naar werken werkt als je je toestel terug hebt.Noedelsoep schreef op maandag 22 juli 2013 @ 21:29:
[...]
Ben vandaag langs VF geweest. Heb geen recht op een nieuwe aangezien hij binnen 7 dagen na aankoop omgeruild moet worden. Morgen wordt hij opgehaald door een koerier, krijg ik een vervangend toestel en gaat hij naar Dynafix. Binnen 7 tot 10 (werk)dagen zou ik 'm weer terug moeten hebben. Ben benieuwd.
Maar dan via [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen waar dat topic juist voor is.faisje schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:28:
[...]
Ik haat dynafix stelletje ongeregeld en doen hun werk niet goed en raffelen alles af. Maar als het is gefixt houd ons op de hoogte en controleer of alles naar werken werkt als je je toestel terug hebt.
Waarom zou je jouw gmail account willen instellen als Exchange server? Volgens mij werkt het op Android gewoon het beste als je het toevoegd als google account (op WP/iPhone kan hij er idd IMAP van maken wat nogal kut kan zijn)guppie schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:54:
Na 3x een nieuw toestel te hebben gekregen ivm gaps nu eindelijk enkele maanden een tevreden gebruiker van de HTC one. Echter begin ik mij een beetje te ergeren aan de een paar dingen:
Resetten is stap1 bij reparatie... dit is om softwarematige problemen uit te sluiten, als je bv. naar een Vodafone winkel gaat word deze vaak in de winkel nog gereset.jvang schreef op maandag 22 juli 2013 @ 23:17:
de one wordt opgehaald. na de melding "kan toestel niet opladen. gebruik meegeleverde oplader" melding contact gehad met de servicedesk. met geen mogelijk aan laden gekregen. rare melding. kan er ook niks over vinden op google o.i.d. maar nu de vraag:
Overweeg de HTC One aan te schaffen maar ben een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de camera. Heb wat foto's gezien en vind de scherpte nogal tegenvallen. Ben geen grote fotoshopper maar wil wel zo nu & dan wat uit n foto kunnen halen.
Valt er iets te tweaken aan de camera of blijf je gebonden aan de 4 Megapixels?
Als ik de kritieken lees zou ik me kunnen voorstellen dat HTC met n opvolger komt die een betere camera heeft, daar wil ik wel (even) op wachten. Hoe groot is die kans?
Als ik de kritieken lees zou ik me kunnen voorstellen dat HTC met n opvolger komt die een betere camera heeft, daar wil ik wel (even) op wachten. Hoe groot is die kans?
Denk dat ze die 4 megepixel camera ook in hun toekomstige telefoons plaatsen,kijk maar naar htc mini.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zo, huh? Ik ben juist heftig gecharmeerd van de 4 megaspikkels. Eindelijk een fabrikant die snapt dat het toevoegen van meer pixels eigenlijk weinig bijdraagt aan de kwaliteit. Met name bij schemer gaat de HTC lekker waar een NoteII het al opgaf...eekastar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 10:41:
Overweeg de HTC One aan te schaffen maar ben een beetje teleurgesteld in de kwaliteit van de camera. Heb wat foto's gezien en vind de scherpte nogal tegenvallen. Ben geen grote fotoshopper maar wil wel zo nu & dan wat uit n foto kunnen halen.
Serieus, waarin ben je teleurgesteld in de HTC One? Want behalve bij daglicht, zie ik geen voordeel van al die pixels...
Mijn telefoon heeft helaas nog steeds geen update. Ook als ik hier via instellingen -> info -> software updates naar zoek krijg ik deze niet.
Ik heb een unbranded telefoon. CID Getter geeft aan HTC__E11. Softwarenr 1.29.401.16
Is het normaal dat mijn telefoon nog geen update heeft of is hier wat vreemds aan de hand?
Ik heb een unbranded telefoon. CID Getter geeft aan HTC__E11. Softwarenr 1.29.401.16
Is het normaal dat mijn telefoon nog geen update heeft of is hier wat vreemds aan de hand?
Verwijderd
jeb, helemaal mee eens. vooral in de avond en het opnemen van stukjes muziek/concert met subliem geluid. gebruik veelvuldig de bewerking opties ( object weg, multi-shot, slow-motion enz)Henk schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:40:
[...]
Zo, huh? Ik ben juist heftig gecharmeerd van de 4 megaspikkels. Eindelijk een fabrikant die snapt dat het toevoegen van meer pixels eigenlijk weinig bijdraagt aan de kwaliteit. Met name bij schemer gaat de HTC lekker waar een NoteII het al opgaf...
Serieus, waarin ben je teleurgesteld in de HTC One? Want behalve bij daglicht, zie ik geen voordeel van al die pixels...
en ja, waar gebruik je de foto's voor? ik 80% voor soc media enz.
heb me aangeleerd om met zoe foto's te maken en later de juiste foto te kiezen. zoe's delete ik voor het syncen met dropbox ivm de hoeveelheid foto's
Ik ben uiterst tevreden over de camera, Maakt prachtige scherpe foto's. Enige toestellen die naar mijn idee beter zijn, zijn de Lumia 920/925/1020. Maar die zijn dan ook buitencategorie
ik ben niet zo tevreden over de camera en ik zou zeggen ga je voor camera dan idd lumia of iphone.Sheik schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:23:
Ik ben uiterst tevreden over de camera, Maakt prachtige scherpe foto's. Enige toestellen die naar mijn idee beter zijn, zijn de Lumia 920/925/1020. Maar die zijn dan ook buitencategorie
vind ruis snel toenemen en in bepaalde situaties met teveel (direct zon)licht krijg je meer vlekken dan bv een ipone maar dat is puur mijn beleving.
Er zat een software bug in die de iso vast zou zetten waardoor je ruis kreeg. Die zou er met de nieuwe Android uit zijn gehaald. Ik heb het gisteravond ergens gelezen toevallig.
Bedenk vooraf waarvoor je de telefoon wil gaan gebruiken ... als je een fanatieke (smartphone)fotograaf bent kan je misschien beter niet voor de One gaan. Ben je iemand zoals ik die af een toe een kiekje maakt, dan voldoet de One meer dan boven gemiddeld. Er is een groot topic op XDA waar een hoop user foto's zijn gepost. Daar kan je best een oordeel vellen over de kwaliteit van de One.
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
Verwijderd
Hier ook nog steeds niks terwijl in andere landen de uitrol gewoon doorgaat ,lees maar op XDA.Renzzie schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:58:
Mijn telefoon heeft helaas nog steeds geen update. Ook als ik hier via instellingen -> info -> software updates naar zoek krijg ik deze niet.
Ik ontving het eerst wel en nu niet meer. Heeft te maken dat er problemen waren met de uitrol..... Dus is het tijdelijk stop gezet.. Nouja tijdelijk het is al bijna een week denk ik XD!Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:50:
[...]
Hier ook nog steeds niks terwijl in andere landen de uitrol gewoon doorgaat ,lees maar op XDA.
Fanatieke fotograven moeten ook maar een fototoestel met goede zoom functie kopenrenzo4000 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:34:
Bedenk vooraf waarvoor je de telefoon wil gaan gebruiken ... als je een fanatieke (smartphone)fotograaf bent kan je misschien beter niet voor de One gaan. Ben je iemand zoals ik die af een toe een kiekje maakt, dan voldoet de One meer dan boven gemiddeld. Er is een groot topic op XDA waar een hoop user foto's zijn gepost. Daar kan je best een oordeel vellen over de kwaliteit van de One.
Why? Niet dat ik de One heel uitgebreid heb getest nog, maar wat ik er van zie, is dit ding in ieder geval vele malen beter dan een iphone 4S/ Note II, met name in lowlight. De iPhone 5 nog niet ernaast gehouden, maar ik kan me niet voorstellen dat die sensor het wel ineens beter gaat doen. Flares nog geen ervaring mee, zal hem van de week eens in de zon houden.renzo4000 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 12:34:
En natuurlijk mag je van een telefoon-cam niet gaan verwachten dat ze bij iso800+ nog ruisvrije resultaten gaan produceren. Koop dan een dSLR of een MLC. Maar de stap om de megaspikkels te laten voor wat ze zijn, vind ik een hele goede. Alsof die lensjes een groter oplossend vermogen hebben dan max 5 mpix (en dan ben ik al optimistisch) ofzo.
De manier waarop de HTC lichtmeting-wise rekening houdt met je focusvlak, is trouwens fantastisch. Heb je een onderwerp met tegenlicht op 1/3e staan, tik je op je onderwerp om daar scherp te stellen, gaat hij daar ook (soort van spotmeting-achtig) op meten. Gouden functie die ik al een tijd mis in een telefoon.
[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 23-07-2013 13:49 ]
Hartelijk dank voor alle informatieve en leerzame reakties op mn vraag over de (kwaliteit van) de 4MP camera.
Met name de foto's op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626 hebben me overtuigd!
Via GSMWeb kan ik een voor mij gunstige verlenging van mn abbo bij T-Mobile afsluiten met de One voor €230. Daarmee krijg ik n branded uitvoering. Zo hier en daar lees ik wat over verschillen waarvan de meest verontrustende was dat daarmee het toestel alleen geschikt voor t T-Mobile netwerk zou zijn...
Klopt dat?
En zijn er misschien nog meer aandachtspunten mbt T-Mbranded versus origineel?
Met name de foto's op http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626 hebben me overtuigd!
Via GSMWeb kan ik een voor mij gunstige verlenging van mn abbo bij T-Mobile afsluiten met de One voor €230. Daarmee krijg ik n branded uitvoering. Zo hier en daar lees ik wat over verschillen waarvan de meest verontrustende was dat daarmee het toestel alleen geschikt voor t T-Mobile netwerk zou zijn...
Klopt dat?
Wat T-mobile apps / sponsor-apps misschien...eekastar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:
Hartelijk dank voor alle informatieve en leerzame reakties op mn vraag over de (kwaliteit van) de 4MP camera.
Klopt dat?
Compleet mee eens... Bovendien heb ik het idee dat het beperkte aantal pixels er ook voor zorgt dat de One razend snel foto's wegknipt. Nu kom ik van een Sensation, en dat was een drama, wegschrijven van foto's duurde soms wel een paar seconden...Henk schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 11:40:
[...]
Zo, huh? Ik ben juist heftig gecharmeerd van de 4 megaspikkels. Eindelijk een fabrikant die snapt dat het toevoegen van meer pixels eigenlijk weinig bijdraagt aan de kwaliteit. Met name bij schemer gaat de HTC lekker waar een NoteII het al opgaf...
By each crime and every kindness, we birth our future
Ondanks dat HTC het in onze ogen begrijpt, zullen veel consumenten toch liever voor een 10 mp cam gaan , want hoger is beter... Dat is dan weer jammer.
Wat dacht je van weken extra moeten wachten op de updates? Zat shops die leveren met niet branded versions.eekastar schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:18:
Klopt dat?
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
En toch is zo'n stap als HTC nu zet, daar ontzettend goed voor. Genoeg mensen in mijn omgeving die niet meer over megapixels praten, maar gewoon _zien_ dat de One lekkere foto's maakt. Ook de opmerking of een Canon 1DIII (10mpix) dan per definitie slechtere foto's maakt dan een 12mpix iphone5 blabla cam, zet voor mensen veel dingen in perspectiefAfvalzak schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:57:
Ondanks dat HTC het in onze ogen begrijpt, zullen veel consumenten toch liever voor een 10 mp cam gaan , want hoger is beter... Dat is dan weer jammer.
Roep dat niet te hard, op dit moment krijgen sommige branded toestellen updates waar unbrandeds nog op moeten wachtenXanion schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:06:
[...]
Wat dacht je van weken extra moeten wachten op de updates? Zat shops die leveren met niet branded versions.
[ Voor 46% gewijzigd door Henk op 23-07-2013 15:12 ]
@eekastar
Ik zie dat je in Nijmegen woont. Doe je de moeite en koop de One bij de Mediamarkt/Saturn in Duitsland. Ik heb er laatst 546 betaald voor een unbranded versie.
Ik zie dat je in Nijmegen woont. Doe je de moeite en koop de One bij de Mediamarkt/Saturn in Duitsland. Ik heb er laatst 546 betaald voor een unbranded versie.
Wanneer start htc opnieuw met de uitrol van 4.2.2? Ze waren hier toch al mee begonnen?
btw HI is mijn provider
btw HI is mijn provider
Je zou met Hi eens contact kunnen opnemen.
De waarheid ligt een beetje in het midden, meer ia absoluut niet beter maar toch wel degelijk beter dan de 4mp sensor in de One.Afvalzak schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 14:57:
Ik heb de One nu sinds launch maar ben er inmiddels toch wel achter dat 80% van de foto's bagger zijn. Zo nu en dan zit er een uitschietertje bij maar dat is helaas een uitzondering.
Ik vind dit prima hoor daar niet van. Zeker voor Whatsapp, instagram, facebook maar er zijn gewoon telefoons die het over het algemeen beter doen. Kijk naar de Nokia Lumia 920 of iPhone 5.
(Maar zeggen dat meer MegaPixels alleen maar goed is voor marketing is wel echt onzin trouwens, dat wordt online altijd zo hard geroepen dat sommige het nog zijn gaan geloven ook)
[ Voor 4% gewijzigd door Donstil op 23-07-2013 21:39 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
En nu mis je net zoveel onderbouwing als je de anti-megapixel-roepers van beticht. Maar laat mij mezelf even onderbouwen, waarom ik megapixels al een tijdje onzin vind.Donstil schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 21:33:
[...]
De waarheid ligt een beetje in het midden, meer ia absoluut niet beter maar toch wel degelijk beter dan de 4mp sensor in de One.
Ik heb de One nu sinds launch maar ben er inmiddels toch wel achter dat 80% van de foto's bagger zijn. Zo nu en dan zit er een uitschietertje bij maar dat is helaas een uitzondering.
Ik vind dit prima hoor daar niet van. Zeker voor Whatsapp, instagram, facebook maar er zijn gewoon telefoons die het over het algemeen beter doen. Kijk naar de Nokia Lumia 920 of iPhone 5.
(Maar zeggen dat meer MegaPixels alleen maar goed is voor marketing is wel echt onzin trouwens, dat wordt online altijd zo hard geroepen dat sommige het nog zijn gaan geloven ook)
Men neme de Canon 24-70/2.8. Een lens die recent is opgevolgd, maar tot op de dag van vandaag is bejubeld door menig fotograaf, ondergetekende inbegrepen. Niet door zijn oplossend vermogen (oftewel, de capaciteit om megapixeltjes te vullen), maar door zijn microcontrast, kleur en bokeh.
Zet die 24-70 op een Canon 7D (16mpix aps-c cam) en we zien een oplossend vermogen van een whopping 7 megapixels.
Zetten we die lens op een Canon 1Ds Mark III (20+mpix FullFrame beest) dan lost die 24-70 maar liefst 12 megapixels op. Oftewel, of je de lens nou op een 12mpix FF sensor zet, of op een 80mpix sensor, als je een afdruk maakt, maakt het echt he-le-maal niks meer uit. De lens is namelijk de beperkende factor als het gaat om het invullen van de spikkeltjes.
En dan hebben we het over _echt_ goede optiek. Denk je dan echt dat, zeker als de omstandigheden net wat minder dan optimaal worden, het stukje 'plastic' in een iphone5 wel die megapixels in gaat vullen?
Waar het verschil wel in zit, is de grootte van een individuele pixel, en dus de mogelijkheid om lichtfotonen op te vangen. Des te meer fotonen, des te beter en accurater een pixel de kleur kan waarnemen, en door kan geven. Daarom ontstaat er ook ruis bij hogere iso's, het signaal wordt digitaal 'versterkt' en er worden aannames gedaan bij gebrek aan fotonen. Miscalculaties tot gevolg, en daar is de kleurafwijking van de pixel. En dus ruis. (niet helemaal accuraat, maar voor de uitleg, wel even zo makkelijk
Maar ook aan jou dus de simpele vraag; denk je dat een Canon 1D mark III (10mpix aps-h) met een 24-70/2.8 mkI, dus slechtere resultaten neer zal zetten als het neerkomt op oplossend vermogen, dan een iPhone 5?
[ Voor 13% gewijzigd door Henk op 23-07-2013 22:05 ]
Nu ben ik toevallig in het bezit van een 7d en (oa.) een 24-70 L (de oude) en kan idd toegeven dat dit een geweldige combinatie is. Hoewel ik voor mijn vakantie toch ga overstappen op een 6D omdat ik zo nu en dan een FullFrame sensor mis. Maar goed dat is weer voer voor een heel ander topic.
Kijk ik snap allemaal wel hoe het werkt en onderbouwen had misschien beter geweest maar vaak wordt dat niet niet begrepen of krijgt het geen enkele reactie, daarom heb ik daar de tijd nu niet voor genomen.
Iedereen doet naar mijn mening veels te positief over de camera van de One, HTC krijgt punten voor het proberen maar de uitwerking is gewoon niet zo best naar mijn mening. In schemer is het prima maar op vlakken van scherpte en overal performance laat hij toch echt steken vallen.
Kijk ik snap allemaal wel hoe het werkt en onderbouwen had misschien beter geweest maar vaak wordt dat niet niet begrepen of krijgt het geen enkele reactie, daarom heb ik daar de tijd nu niet voor genomen.
Iedereen doet naar mijn mening veels te positief over de camera van de One, HTC krijgt punten voor het proberen maar de uitwerking is gewoon niet zo best naar mijn mening. In schemer is het prima maar op vlakken van scherpte en overal performance laat hij toch echt steken vallen.
Ook ik heb het idee dat de perfecte mogelijkheden van de camera van de One in het echt niet uit de verf komen. En dan bedoel ik vooral bewogen foto's terwijk ik mijn hand toch stil houd, en er ook licht is.
Zoals de camera gepresenteerd is werden de verwachtingen hoog, en dat valt me tegen in de praktijk.
Zoals de camera gepresenteerd is werden de verwachtingen hoog, en dat valt me tegen in de praktijk.
Maar dat is toch juist het punt? Je levert wat in op het gebied van detail bij optimale omstandigheden, om er vervolgens profijt uit te halen bij schemer. Natuurlijk heeft een iPhone wat meer detail bij volle zon, maar zodra die zon uitblijft gaat de HTC beetje bij beetje het beter doen. En wat ik al aangaf; die volle 12mpix gaat een iphone nooit ideaal vol maken. Dan geef ik liever het signaal af naar HTC en alle andere fabrikanten dat ze de megapixels mogen houden, en zich mogen focussen op echte fotokwaliteitDonstil schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 22:28:
Nu ben ik toevallig in het bezit van een 7d en (oa.) een 24-70 L (de oude) en kan idd toegeven dat dit een geweldige combinatie is. Hoewel ik voor mijn vakantie toch ga overstappen op een 6D omdat ik zo nu en dan een FullFrame sensor mis. Maar goed dat is weer voer voor een heel ander topic.
Bekijk btw ipv de 6D, ook even een tweedehands 5DII, ik heb niet heel veel kaas gegeten van beide modellen, maar was redelijk underwhelmed over wat de 6D extra of zelfs minder bood
[ Voor 6% gewijzigd door Henk op 23-07-2013 22:47 ]
Mm eigenlijk is dat het punt wel ja
Hoewel ik me ook wel kan vinden in Jopie zijn bericht, ik heb een behoorlijk vaste hand maar heb toch best vaak een bewogen foto.
(Ja de 5D M² is ook een prachtige camera maar ik ben niet zo happig op 2e hands kopen. Eigenlijk voldeed de 7D prima en miste ik alleen de FullFrame sensor. De 7D is sneller en heeft wat minder schutter lag las ik maar dat gebruik ik nu al zelden/nooit)
Hoewel ik me ook wel kan vinden in Jopie zijn bericht, ik heb een behoorlijk vaste hand maar heb toch best vaak een bewogen foto.
(Ja de 5D M² is ook een prachtige camera maar ik ben niet zo happig op 2e hands kopen. Eigenlijk voldeed de 7D prima en miste ik alleen de FullFrame sensor. De 7D is sneller en heeft wat minder schutter lag las ik maar dat gebruik ik nu al zelden/nooit)
Vandaag mijn One gekregen. Niet verwacht, want ik was niet thuis. Heeft de postbode het pakketje in de achtertuin gelegd op de tuintafel 
Na de verhalen dat ze het niet eens aan je buren willen geven vind ik dit persoonlijk nogal bizar.
Maar goed. Ik kan nu ook mijn eigen vraag beantwoorden dat de toestellen van Amazon.de unbranded zijn. Heb gelijk Android 4,2,2 kunnen updaten.
Nu mijn vraag: met htc syncmanager zou je je contacten van itunes moeten kunnen synchroniseren naar de HTC One. Maar in de aanwijzingen staat dat je je iPhone moet connecten met itunes. Nu is het feit dat mijn iPhone dood is de reden geweest dat ik een nieuwe phone heb moeten aanschaffen, Hoe krijg ik nu alsnog mijn contacts uit itunes (die ongetwijfeld in een backup staan) nu toch overgezet?
Na de verhalen dat ze het niet eens aan je buren willen geven vind ik dit persoonlijk nogal bizar.
Maar goed. Ik kan nu ook mijn eigen vraag beantwoorden dat de toestellen van Amazon.de unbranded zijn. Heb gelijk Android 4,2,2 kunnen updaten.
Nu mijn vraag: met htc syncmanager zou je je contacten van itunes moeten kunnen synchroniseren naar de HTC One. Maar in de aanwijzingen staat dat je je iPhone moet connecten met itunes. Nu is het feit dat mijn iPhone dood is de reden geweest dat ik een nieuwe phone heb moeten aanschaffen, Hoe krijg ik nu alsnog mijn contacts uit itunes (die ongetwijfeld in een backup staan) nu toch overgezet?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Ook hier nog steeds geen 4.2.2, unbranded via Hi binnengekregen. Is geen enkel spoor van Hi op het toestel te vinden, sterker nog, gebruik het ding op dit moment met m'n Vodafone sim + abonnement (laatste maand). Wat betreft de foto's, ben het er wel mee eens dat het ermee doorkan, maar het doet je nu niet echt versteld staan (zoals de snelheid en het geluid van de One dat wel doen). Maar ik kan ermee leven, kom van een Sensation en daarmee was elke foto (behalve midden op de dag met volle zon) veel te grijs zonder de Autocorrectie.
Maar eigenlijk heb ik een vraagje over Google Now. Wilde het ook wel eens proberen, beetje kijken wat ik allemaal voor antwoorden / kennis uit de service kan trekken. Maar dat ging dus niet door, want elke keer als ik op het mic-icoontje tik en een opdracht inspreek krijg ik het antwoord gewoon in een browservenster, met zoekresulaten van Google.nl. En dat is helemaal niets nieuws, want dat kon 5 jaar geleden ook al. Dit is niet de Siri achtige ervaring die ik verwacht had, blijkbaar is er iets mis. Dus hoe stel je Now zo in dat je de info gesproken en op van die fancy kaartjes terugkrijgt?
Maar eigenlijk heb ik een vraagje over Google Now. Wilde het ook wel eens proberen, beetje kijken wat ik allemaal voor antwoorden / kennis uit de service kan trekken. Maar dat ging dus niet door, want elke keer als ik op het mic-icoontje tik en een opdracht inspreek krijg ik het antwoord gewoon in een browservenster, met zoekresulaten van Google.nl. En dat is helemaal niets nieuws, want dat kon 5 jaar geleden ook al. Dit is niet de Siri achtige ervaring die ik verwacht had, blijkbaar is er iets mis. Dus hoe stel je Now zo in dat je de info gesproken en op van die fancy kaartjes terugkrijgt?
Is een idee, Saturn heeft m ook in t rood!Sheik schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:35:
@eekastar
Echter ben ik dan n dief van mn portemonnee want betaal bij verlenging en uitbreiding naar bellen plus internet per maand evenveel als wanneer ik m voor €230 via GSMWeb laat komen (met gelijk aantal belminuten en 500MB internet)
Inderdaad, ik heb nu ook (volgens mij sinds de 4.2.2 update) last van de blauwe waas tijdens de wat donkere foto's/video's. Erg lelijk.
Voorbeeldje
Heeft iedereen hier last van? Hopelijk is het inderdaad een software bug die zo snel mogelijk opgelost wordt! Met de HTC One wordt er over het geheel al wat ingeleverd qua kwaliteit, dit moet er nog eens bij komen
Voorbeeldje
Heeft iedereen hier last van? Hopelijk is het inderdaad een software bug die zo snel mogelijk opgelost wordt! Met de HTC One wordt er over het geheel al wat ingeleverd qua kwaliteit, dit moet er nog eens bij komen
[ Voor 3% gewijzigd door Freshnezz op 23-07-2013 23:35 ]
Mensen, koop niet bij dutchcoms, dit zijn oplichters...Je krijgt een branded toestel en ze antwoorden nooit op je mails.
Het lukt me dus niet om antwoord te krijgen via de 'cards' zoals deze knakker wel voor elkaar krijgt:
YouTube: HTC One Google Voice Search Demo
Werkt alleen in het engels nog.. systeemtaal aanpassenMuFFIN 007 schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:46:
Het lukt me dus niet om antwoord te krijgen via de 'cards' zoals deze knakker wel voor elkaar krijgt:
Dus het is niet genoeg om binnen Google Now de taal te wijzigen naar Engels? Zo nee, is er al iets bekend over wanneer er ondersteuning voor meer talen komt?Freshnezz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:02:
[...]
Werkt alleen in het engels nog.. systeemtaal aanpassen
Ik begreep al niet wat er nou zo geweldig was aan dat Google now, maar dat verklaart het wel.
@Neurd: Dat de postbode jouw telefoon van 600 euri op je tuintafel achterlaat zou ik persoonlijk echt niet pikken en een dikke klacht indienen bij de PostNL. Het wordt telkens gekker met die postbodes.
@Neurd: Dat de postbode jouw telefoon van 600 euri op je tuintafel achterlaat zou ik persoonlijk echt niet pikken en een dikke klacht indienen bij de PostNL. Het wordt telkens gekker met die postbodes.
[ Voor 52% gewijzigd door tiguan op 24-07-2013 00:35 ]
Precies, op deze manier is het niets anders dan spraakgestuurd googlen, en dat kan spreekwoordelijk al eeuwen.tiguan schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:34:
Ik begreep al niet wat er nou zo geweldig was aan dat Google now, maar dat verklaart het wel.
EDIT: Vroeg me verder nog af wat nu Android games zijn waar je de Snapdragon 600 (en Adreno 320) echt het meest mee belast. Wil graag een grafisch mooi spelletje downloaden, om aan mensen in de omgeving te laten zien wat 'ie precies allemaal kan
Helaas kan je in de PlayStore niet op grafische chip sorteren, en de meest populaire games zijn casual, niet echt wat ik zoek dus.. Hoor wel eens van Asphalt, NOVA 3, Modern Combat, Shadowgun, en Riptide, maar misschien zijn er nog wel betere om mee te experimenteren? Of misschien iemand een handige pagina op internet waarop een lijstje te vinden is?
[ Voor 36% gewijzigd door MuFFIN 007 op 24-07-2013 00:45 ]
Systeemtaal blijft Engels bij mij. Dit is echt zoveel beter! :-)Freshnezz schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 00:02:
[...]
Werkt alleen in het engels nog.. systeemtaal aanpassen
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Precies hetzelfde hier, lees er veel meer over. hoop toch echt op een software bug... twijfel om hem op te sturen. op xda heeft iemand hem opgestuurd en een nieuwe terug gekregen die het niet had. mij niet duidelijk of de software daarna hetzelfde ( echt identiek) was. maar lijkt me stug dat tig camera's sneuvelen na software update.Freshnezz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:34:
Inderdaad, ik heb nu ook (volgens mij sinds de 4.2.2 update) last van de blauwe waas tijdens de wat donkere foto's/video's. Erg lelijk.
Voorbeeldje
Nouja, HTC heeft de update blijkbaar niet stopgezet voor niets, dat is al iets. Met al deze verhalen ben ik er helemaal niet zo rouwig om dat ik 'm nog niet heb. Ze zullen wel met een fix moeten komen, ze kunnen natuurlijk niet hebben dat iedereen massaal telefoons gaat inleveren..djpsycho82 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:23:
[...]
Precies hetzelfde hier, lees er veel meer over. hoop toch echt op een software bug... twijfel om hem op te sturen. op xda heeft iemand hem opgestuurd en een nieuwe terug gekregen die het niet had. mij niet duidelijk of de software daarna hetzelfde ( echt identiek) was. maar lijkt me stug dat tig camera's sneuvelen na software update.
http://db.tt/d5PdMYI8
http://db.tt/HFQxQSyJ
http://db.tt/el9afHh9
sinds ik een philips dock had voor een paar dagen, kon ik opeens niet opladen. aangemeld voor reparatie met alle ellende van doen. {haat dynafix}
tot ik vanavond thuis kwam en dacht: god, laat ik het nog n x proberen! en wat nu! hij lade!!!!!!
maar hij bleef de soort van auto modus (zie foto) starten en afsluiten waarbij hij stopte met laden en de bluetooth aanzette! ik de stekker uit de philips dock maar mijn one bleef op die manier opstarten. en stopte met laden. totdat ik alles uitzetten in de instellingen van deze dock mode. had mijn one al aangemeld voor reparatie bij dynafix! bizarre! gekkigheid.
het is laat vooral in mijn weekend maar ik vind dit een mega bug! hij werd morgen opgehaald! werd!!!
http://db.tt/HFQxQSyJ
http://db.tt/el9afHh9
sinds ik een philips dock had voor een paar dagen, kon ik opeens niet opladen. aangemeld voor reparatie met alle ellende van doen. {haat dynafix}
tot ik vanavond thuis kwam en dacht: god, laat ik het nog n x proberen! en wat nu! hij lade!!!!!!
maar hij bleef de soort van auto modus (zie foto) starten en afsluiten waarbij hij stopte met laden en de bluetooth aanzette! ik de stekker uit de philips dock maar mijn one bleef op die manier opstarten. en stopte met laden. totdat ik alles uitzetten in de instellingen van deze dock mode. had mijn one al aangemeld voor reparatie bij dynafix! bizarre! gekkigheid.
het is laat vooral in mijn weekend maar ik vind dit een mega bug! hij werd morgen opgehaald! werd!!!
[ Voor 89% gewijzigd door jvang op 24-07-2013 04:12 . Reden: foto edit ]
Als ik naar hun Twitter krijg ik het volgende als ik vraag waarom de update is stopgezet:MuFFIN 007 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:02:
[...]
Nouja, HTC heeft de update blijkbaar niet stopgezet voor niets, dat is al iets. Met al deze verhalen ben ik er helemaal niet zo rouwig om dat ik 'm nog niet heb. Ze zullen wel met een fix moeten komen, ze kunnen natuurlijk niet hebben dat iedereen massaal telefoons gaat inleveren..
HTC Nederland @HTC_NL 14u
Nee hoor, de update wordt gewoon nog uitgerold!
Ja die gast op XDA had dacht ik bij z'n nieuwe toestel de 4.1 software nog erop. Het lijkt er dus wel op dat het wel degelijk een software fout is...djpsycho82 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 01:23:
[...]
Precies hetzelfde hier, lees er veel meer over. hoop toch echt op een software bug... twijfel om hem op te sturen. op xda heeft iemand hem opgestuurd en een nieuwe terug gekregen die het niet had. mij niet duidelijk of de software daarna hetzelfde ( echt identiek) was. maar lijkt me stug dat tig camera's sneuvelen na software update.
Verwijderd
Hier ook nog niets op E-11,hier wordt ook geroepen stop gezet omdat, hoe komen jullie aan die info?XoReP schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 08:07:
[...]
Als ik naar hun Twitter krijg ik het volgende als ik vraag waarom de update is stopgezet:
HTC Nederland @HTC_NL 14u
Nee hoor, de update wordt gewoon nog uitgerold!
op w.w.w.is hier niets over te vinden.
Mensen die een blauwe waas zien, moeten eens proberen om de witbalans in te stellen en niet op automatisch zetten. Probeer het eens.
Ik zie de optie 'Scherpstellen in video vergrendelen', ik heb deze aan en uit gezet en een paar opnames gemaakt. Ik merk geen verschil in focus, weet iemand wat deze functie nou precies doet?
Ik zie de optie 'Scherpstellen in video vergrendelen', ik heb deze aan en uit gezet en een paar opnames gemaakt. Ik merk geen verschil in focus, weet iemand wat deze functie nou precies doet?
mensen die met de camera een waas hebben, hebben die ook een hard reset gedaan na de update?
Verwijderd
Dat klopt niet ,mijn zoon heeft een UK toestel gekocht en kon gister gewoon updaten.MuFFIN 007 schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 02:02:
[...]
Nouja, HTC heeft de update blijkbaar niet stopgezet voor niets, dat is al iets. Met al deze verhalen ben ik er helemaal niet zo rouwig om dat ik 'm nog niet heb. Ze zullen wel met een fix moeten komen, ze kunnen natuurlijk niet hebben dat iedereen massaal telefoons gaat inleveren..
Het ging om de update in Nederland, maar ik geloof het niet zo eerlijk gezegd...
Verwijderd
Dan zouden wij alleen die problemen hebben,lijkt me sterk.Er is waarschijnlijk iets anders aan de hand maar wat dat is blijft gissen.Sheik schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:55:
Het ging om de update in Nederland, maar ik geloof het niet zo eerlijk gezegd...
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja. Vind het sowieso wel gaar dat de update de AWB van de cam _verpest_. Serieus HTC?donvalentino schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:47:
mensen die met de camera een waas hebben, hebben die ook een hard reset gedaan na de update?
Lijkt er btw op dat alle mensen met een origineel NL toestel, de update nog niet (hebben) ontvangen. Ik ben KPN gebruiker en zit er ook nog op te wachten, maar als ik lees wat voor kinderziektes er nog in de 4.2.2 zitten kan ik daar niet zo rouwig om zijn. Het enige wat de update mij gaat brengen waar ik echt op zit te wachten is het veranderen van die gare menu-knop in sommige apps, onderin.
Het blijft onduidelijk dan.. ik ben ook een KPN gebruiker, en ik heb de update verleden week al ontvangen.. (CID - HTC_E11)Henk schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 10:13:
[...]
Hier ben ik ook wel benieuwd naar ja. Vind het sowieso wel gaar dat de update de AWB van de cam _verpest_. Serieus HTC?
Lijkt er btw op dat alle mensen met een origineel NL toestel, de update nog niet (hebben) ontvangen. Ik ben KPN gebruiker en zit er ook nog op te wachten, maar als ik lees wat voor kinderziektes er nog in de 4.2.2 zitten kan ik daar niet zo rouwig om zijn. Het enige wat de update mij gaat brengen waar ik echt op zit te wachten is het veranderen van die gare menu-knop in sommige apps, onderin.
Ik ervaar na de hard reset geen enkel probleem meer met 4.2.2 Een echte vooruitgang.
Reactie HTC over het eventueel onhold zetten van de update;
De uitrol hiervoor is begonnen, dit gebeurd in verschillende fases, dus hou het in de gaten!
Over de gestopte update: Ik heb bijna een week geleden mijn HTC One via Vodsfone gekregen en gelijk geprobeerd te updaten. De update kwam niet binnen en na een paar dagen heb ik HTC gebeld. Die zeiden letterlijk dat de update tijdelijk gestopt was. Ze hoopte volgende week (deze week dus) er mee verder te gaan.
Vooralsnog heb ik dus ook nog geen update (HTC One, unbranded, E11)
Vooralsnog heb ik dus ook nog geen update (HTC One, unbranded, E11)
Xbox Live: Ofthewell NL
Voor de gene die graag zijn phone willen updaten hier een intructie op eigen risico (garantie blijf bewaard en locked nadat de procedure is voltooid)
- Download revone voor de s-off http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2314582
- Download adb en fastboot
- adb push {path to revone} /data/local/tmp/
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- chmod 755 revone
- ./revone -P
- ./revone -s 0 -u
- adb exit
- adb reboot-bootloader
- fastboot oem writecid HTC__102
- fastboot reboot
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- ./revone -l
- (optioneel) adb shell
- (optioneel) cd /data/local/tmp
- (optioneel) ./revone -P
- (optioneel) ./revone -s 0 -u
- (optioneel) adb exit
- adb reboot-bootloader
- fastboot oem writecid HTC__E11
- fastboot reboot
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- ./revone -l
- rm ./revone
- adb exit
- adb reboot-bootloader
- fastboot oem writesecureflag 3
- adb reboot
- Done
[ Voor 7% gewijzigd door Lukzke op 24-07-2013 12:28 ]
Volgens mij hoort dit in het HTC One Rooten en Custom Rom topic topic ..Lukzke schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 12:23:
Voor de gene die graag zijn phone willen updaten hier een intructie op eigen risico (garantie blijf bewaard en locked nadat de procedure is voltooid)Telefoon is nu unlocked en s-off, nu CID even naar Duits veranderen
- Download revone voor de s-off http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2314582
- Download adb en fastboot
- adb push {path to revone} /data/local/tmp/
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- chmod 755 revone
- ./revone -P
- ./revone -s 0 -u
- adb exit
- adb reboot-bootloader
Controleer voor updates, en installeer alle updates daarna
- fastboot oem writecid HTC__102
- fastboot reboot
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- ./revone -l
Je telefoon is nu geupdate weer s-on en locked en heeft nog steeds garantie. Tevens is het niet te tracen dat je telefoon unlocked is geweest alles is default
- (optioneel) adb shell
- (optioneel) cd /data/local/tmp
- (optioneel) ./revone -P
- (optioneel) ./revone -s 0 -u
- (optioneel) adb exit
- adb reboot-bootloader
- fastboot oem writecid HTC__E11
- fastboot reboot
- adb shell
- cd /data/local/tmp
- ./revone -l
- rm ./revone
- adb exit
- adb reboot-bootloader
- fastboot oem writesecureflag 3
- adb reboot
- Done
Dat was inderdaad voor de update nog. Weet zo niet welke versie dat dan was.faisje schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:07:
[...]
Welke softwareversie heb jij erop staan? als je nog niet hebt geupdate naar 4.2.2.?
Dankutiguan schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:28:
@jordeeeh: Brennan Heart - FIFO
Gister heb ik gemerkt dat als ik een video maakte zwart gewoon zwart was pas na een tijdje begon deze opeens kleurtjes te vertonen. Ik weet dus niet of dit aan de software ligt. Ik draai trouwens 1.29.401.12jordeeeh schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 14:16:
[...]
Dat was inderdaad voor de update nog. Weet zo niet welke versie dat dan was.
[...]
Danku
Welke softwareversie had je hiervoor?Freshnezz schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 23:34:
Voorbeeldje
Dat was o.a. ik die dit heeft gezegd en besvestigd door paar anderen die htc hebben gecontacteerd. Het probleem is dit ik ontving eerst de update en wou het later instaleren dus ik annuleerde/stelde deze uit. Geprobeerd om het nog een keer te ontvangen en dit werkte. Een dag later wou ik updaten door de zoveel positieve reacties en opeens kon ik de update niet meer binnen krijgen. Dit en naar aanleiding van bovenstaande hebben wij een conclusie kunnen trekken + htc had dit bevestigd.Sheik schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:47:
Er heeft hier een paar dagen geleden 1 iemand gezegd dat de uitrol is stopgezet. Hoeveel waarde je daaraan moet hechten is de vraag, maar het klinkt geloofwaardig omdat 4.2.2 nogal wat verbindingsproblemen heeft veroorzaakt.
Ik wil het eigenlijk geen waas noemen, de kleur zwart wordt rood, paars of blauw, alsof de software zit te overcompenseren.donvalentino schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 09:47:
Ik heb trouwens een hard reset gedaan, daarna backup terug gedraaid met htc app. Ik kan met instellingen spelen wat ik wil maar zwart krijg ik niet zwart.
Beste manier om te testen of je dit ook hebt, is een doekje (je shirt oid) over de lens houden, beeld is bij mij eerst vol rode ruis en verandert binnen paar seconden naar wat egaler roze, paars of blauw. Ligt aan de witbalans, bij auto stand krijg ik roze beeld. (Als je kleurenblind bent en je ziet geen rood, zal het je waarschijnlijk niet echt opvallen).
Haha, net in de winkel nieuwe gehad ivm garantie en geen 4.2.2 update meer. "Oude" had m al wel. Ach ja zag in de Blinkfeed dat de update inmiddels officieel is gestopt voor paar dagen, komt vast snel wel weer
PSN: Maichel
Dit dus:
@Androidworld
HTC One-update naar 4.2.2 tijdelijk stopgezet, wordt binnen 'enkele dagen' hervat
http://androidworld.nl/ni...pdate-stopgezet-door-bug/
@Androidworld
HTC One-update naar 4.2.2 tijdelijk stopgezet, wordt binnen 'enkele dagen' hervat
http://androidworld.nl/ni...pdate-stopgezet-door-bug/
Wat was je probleem ook alweer m.b.t. tot je htc one? Binnen hoeveel dagen heb je het omgeruild? & welke winkel?Maichel schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:25:
Haha, net in de winkel nieuwe gehad ivm garantie en geen 4.2.2 update meer. "Oude" had m al wel. Ach ja zag in de Blinkfeed dat de update inmiddels officieel is gestopt voor paar dagen, komt vast snel wel weer
faisje schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:29:
[...]
Wat was je probleem ook alweer m.b.t. tot je htc one? Binnen hoeveel dagen heb je het omgeruild? & welke winkel?
- Gekocht in Zaandam (was ik toevallig toen ik mocht verlengen)
- Geruild in 's-Hertogenbosch, waar ik woon.
- Probleem was niet kunnen focussen camera (wat known issue is, zie Google)
- Was wel buiten de twee weken "omruiltijd" maar uitzondering voor gemaakt.
Verwijderd
Zit het hem denk ik ook in het feit dat de gemiddelde gebruiker de meeste issues, behalve het camera issue, niet ziet. Tweakers letten daar wat meer op. Ook krijg je dan dat dezelfde gebruikers met meerdere issues te maken krijgen. Ik heb er 4 toestellen voor nodig gehad om er 1 zonder problemen te hebben.Maichel schreef op woensdag 24 juli 2013 @ 18:35:
Moet trouwens zeggen dat er voor zo'n high-end / duur toestel toch wel veel issues zijn...behuizing-issues, camera issues, update problemen (naar het schijnt). Ok, zullen alle merken wel hebben maar valt wel best op
Nu lees ik ook dat het focus probleem waarvoor ik dus een nieuwe kreeg mogelijk het gevolg was van de update. Kan me eerlijk gezegd niet meer herrineren maar met de originele 4.2.1 ROM werkte de camera goed. Met alle custom ROMs die ik geprobeerd heb ook. Kan toeval zijn dat focus na 4.2.2 niet meer werkte, maar ook gevolg van de update....
Je leest er best veel over. Zou t kunnen testen door weer te rooten en ROM te installeren, maar ik sla 'm effe over
Je leest er best veel over. Zou t kunnen testen door weer te rooten en ROM te installeren, maar ik sla 'm effe over
Iemand hier zei laatst dat je wifi netwerken prioriteiten kan geven maar dat dat alleen in 4.2 en hoger zou zitten. Is dat nou zo, ik kan het nergens vinden? Mijn telefoon kiest namelijk altijd het Ziggo hotspot en niet me eigen wifi
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)