Hoeveel schermtijd? Download de app GSam battery monitor eensSuperVeloce schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:58:
ik heb nu 13% over, na 1dag, 12uur, 15min
heb nog niet re-calibratie en fabriek instellingen gedaan.. draai al ff 4.2.2
en ik gebruik de telefoon normaal, whatsapp, facebook, fotos maken etc.
Je zegt het zelf appels met peren vergelijken! Het scherm van de HTC is immens vergeleken met die van de Iphone 5 en dat is de grootste energie vreter!alwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:42:
Haal trouwens 3,5 uur actieve schermtijd op 1 acculading met Android 4.2 op de One. Oude iPhone 5 haalde 4,5 uur. Is redelijk, maar de One is echt geen uitschieter qua batterij... Maar is ook appels met peren vergelijken, andere processor enz...
Het is net alsof je een Daihatsu cuore vergeijkt met een bmw X5 hoeveel benzine ze zuipen XD!
[ Voor 11% gewijzigd door faisje op 17-07-2013 22:13 ]
geen idee.. hangt alweer ff aan de usb, dus kan niet nakijkenalwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:04:
[...]
Hoeveel schermtijd? Download de app GSam battery monitor eens
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Ik kan met de mindere accutijd leven, alleen merk wel dat het 3 uur opladen van 20 tot 100% wel erg lang is. Dat is gewoon wat jammer.faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:12:
[...]
Je zegt het zelf appels met peren vergelijken! Het scherm van de HTC is immens vergeleken met die van de Iphone 5 en dat is de grootste energie vreter!
Het is net alsof je een Daihatsu cuore vergeijkt met een bmw X5 hoeveel benzine ze zuipen XD!
Over het wegvallen van het signaal (Vodafone-netwerk, elke 13 minuten, zo'n 33 seconden lang). Ik heb een mogelijke (voorlopige) fix.
Op de HTC One staat deze instelling standaard op GSM / WCDMA auto / LTE auto. Als ik deze instelling gebruik, dan zie ik het wegvallen van het signaal van. Als ik LTE uitzet en dus de instelling zet op GSM / WCDMA auto, dan lijkt het wegvallen van het signaal (vooralsnog) verholpen.
Kan iemand anders dit bevestigen?
Bedankt voor je antwoord. Dat was een hele mooie hint. Ik m'n sim-kaart ook in m'n oude smartphone gedaan. In je Settings, bij Mobile network settings staat die standaard op GSM / WCDMA auto.faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:27:
Dit ligt 100 % Zeker aan vodafone. Ik denk, omdat ze hun netwerk uitbreiden met 4g masten voor de zomer.
Op de HTC One staat deze instelling standaard op GSM / WCDMA auto / LTE auto. Als ik deze instelling gebruik, dan zie ik het wegvallen van het signaal van. Als ik LTE uitzet en dus de instelling zet op GSM / WCDMA auto, dan lijkt het wegvallen van het signaal (vooralsnog) verholpen.
Ah, dat is hem. Jammer dat energie beheer een permanente notificatie laat staan, dit hadden ze toch ook op kunnen lossen door het batterij icoontje aan te passen...JDL15 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:22:
[...]
Zet al je notifacties maar eens uit in je notificatiebalk (inclusief energiebesparing), dan zul je zien dat Whatsapp of eeniedere melding uitgeklapt zal staan.
Klopt helemaalFireMotion schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:29:
Over het wegvallen van het signaal (Vodafone-netwerk, elke 13 minuten, zo'n 33 seconden lang). Ik heb een mogelijke (voorlopige) fix.
[...]
Bedankt voor je antwoord. Dat was een hele mooie hint. Ik m'n sim-kaart ook in m'n oude smartphone gedaan. In je Settings, bij Mobile network settings staat die standaard op GSM / WCDMA auto.
Ik had er ook ineens last van, terwijl het 2,5dag goed ging.. via One X deed die et wel goed, via de One niet, geen storing te vinden op internet, zelfs contact gehad met Vodafone, geen storing in mijn gebied
Toen op WCDMA only gezet en het werkt weer
En nu heb ik het gewoon weer op GSM/WCDMA/LTE automatisch staan en werkt het ook
Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw
Als het goed is, is dit in 4.2.2. geboost en is het opladen sneller. Ik zelf kan het niet bevestigen draai nog 4.1. Op het xda forum en op dit forum hadden sommige tweakers dit ook ervaren. Draai je 4.1 of 4.2.2?alwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:29:
[...]
Ik kan met de mindere accutijd leven, alleen merk wel dat het 3 uur opladen van 20 tot 100% wel erg lang is. Dat is gewoon wat jammer.
Ik ervaar ook een slechtere accutijd, voor update had ik gemiddeld 5 uur screen tijd en nu na 8 uur en 1,5 uur screen on zit ik al op 50%
Factory reset? & Laat de nieuwe firmware een paar dagen settelen, zodat die weer kan aanleren om zuinig om te gaan met de accu.rodi1802 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:09:
Ik ervaar ook een slechtere accutijd, voor update had ik gemiddeld 5 uur screen tijd en nu na 8 uur en 1,5 uur screen on zit ik al op 50%
Mmm. Klein verschil. Doet er nu 2,5 uur over van 10 tot 100%. Toevallig getimed vanavondfaisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:00:
[...]
Als het goed is, is dit in 4.2.2. geboost en is het opladen sneller. Ik zelf kan het niet bevestigen draai nog 4.1. Op het xda forum en op dit forum hadden sommige tweakers dit ook ervaren. Draai je 4.1 of 4.2.2?
Dus vanaf 20 tot 100 % = 2 uur XD!alwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:24:
[...]
Mmm. Klein verschil. Doet er nu 2,5 uur over van 10 tot 100%. Toevallig getimed vanavond
Nee dat nog niet, wacht eerst inderdaan eventjes een paar dagen.[message=40576816,noonderdaanje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:11[/message]:
[...]
Factory reset? & Laat de nieuwe firmware een paar dagen settelen, zodat die weer kan aanleren om zuinig om te gaan met de accu.
Het is aangeraden om na een update altijd een factory reset te doen. Je hoeft de optie telefoon opslag wissen niet aan te vinken dit heeft geen invloed op de accu. Na de factory reset moet je je accu laten wennen aan de nieuwe firmwarerodi1802 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:42:
[...]
Nee dat nog niet, wacht eerst inderdaan eventjes een paar dagen.

Ik heb zelf Hi/KPN, maar ook bij mij viel het netwerk op een soortgelijke manier weg.FireMotion schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 22:29:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Dat was een hele mooie hint. Ik m'n sim-kaart ook in m'n oude smartphone gedaan. In je Settings, bij Mobile network settings staat die standaard op GSM / WCDMA auto.
Bij mij hielp het om het accespoint handmatig terug naar mobilekpn/hi.nl te zetten (andere optie is de 4G variant). Hierna gewoon weer stabiele verbinding.
Ik ben benieuwd of jullie foto's in het donker ook blauwe/paarse/rode waas vertoont. Sinds 4.2.2 heb ik erg veel blauw op de foto's en veel rood/paarse gloed. Nachtfoto's lijken echt slecht nu. Las op XDA dat de camera wel eens defect zou kunnen zijn... Het treed op na een tiental seconden in het donker schieten, of ik nu wel of niet een plaatje schiet, er komt na verloop van tijd (seconden werk) steeds meer blauw in beeld.
Ben benieuwd of het iemand bekend voorkomt, zoniet dan heb ik waarschijnlijk een defecte camera module.
In het problemen topic kon ik hier nog niks over vinden.
Ben benieuwd of het iemand bekend voorkomt, zoniet dan heb ik waarschijnlijk een defecte camera module.
Op sommige plekken zoals nu in de woonkamer heb ik een roze veeg in het midden als ik een foto maak, maar dit had ik ook al voor de update opgemerktdjpsycho82 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:06:
Ik ben benieuwd of jullie foto's in opgemerkt r ook blauwe/paarse/rode waas vertoont. Sinds 4.2.2 heb ik erg veel blauw op de foto's en veel rood/paarse gloed. Nachtfoto's lijken echt slecht nu. Las op XDA dat de camera wel eens defect zou kunnen zijn... Het treed op na een tiental seconden in het donker schieten, of ik nu wel of niet een plaatje schiet, er komt na verloop van tijd (seconden werk) steeds meer blauw in beeld.
Dit. Mensen, alvorens te gaan blèren over een zogenaamde "slechtere accuduur" sinds de nieuwe update, laat de software settlen. Zet de telefoon eens een keer willekeurig uit en aan. Paar laadcyclussen doorlopen.faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:11:
[...]
Factory reset? & Laat de nieuwe firmware een paar dagen settelen, zodat die weer kan aanleren om zuinig om te gaan met de accu.
Daarnaast is accuduur eigenlijk alleen te meten door te kijken naar een combinatie van schermtijd, schermhelderheid en meest gebruikte apps (lage schermtijd kan ook ontstaan door veelvuldig gamen of navigeren). Schermtijd en schermhelderheid moeten sowieso bekend zijn wil je iets nuttigs kunnen zeggen over de accuduur.
Dan heeft het vast niet met de update te maken. Het is echt extreem, zo ongeveer 1/3 van het scherm is qua buitenrand helemaal blauw pixelig. en als het echt donker wordt dan wordt alles rood of paars. Morgen maar eens bellen met de webshop...rodi1802 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:12:
[...]
Op sommige plekken zoals nu in de woonkamer heb ik een roze veeg in het midden als ik een foto maak, maar dit had ik ook al voor de update opgemerkt
Een factory reset na een grote firmware update wordt altijd aangeraden volgens fabrikanten.Majesty schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 00:21:
[...]
Dit. Mensen, alvorens te gaan blèren over een zogenaamde "slechtere accuduur" sinds de nieuwe update, laat de software settlen. Zet de telefoon eens een keer willekeurig uit en aan. Paar laadcyclussen doorlopen.
Daarnaast is accuduur eigenlijk alleen te meten door te kijken naar een combinatie van schermtijd, schermhelderheid en meest gebruikte apps (lage schermtijd kan ook ontstaan door veelvuldig gamen of navigeren). Schermtijd en schermhelderheid moeten sowieso bekend zijn wil je iets nuttigs kunnen zeggen over de accuduur.
Verwijderd
Ik ervaar exact hetzelfde en ik ben dan ook zwaar teleurgesteld in de update. Ik was er enigszins bang voor toen ik las dat 2.24.401.1 eraan kwam en dus niet de langverwachte 1.29.401.16 update, waarvan ik op US sites had gelezen dat hierin het volume weer opgekrikt zou worden naar "hard".hansvk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:05:
Ik kreeg ne met softwareversie 1.29.401.13 erop. Volgens de berichten hier en op XDA was in deze versie het max. volume ommag ggehoort door HTC. Ik vond het max. volume ook, na ervoor over had gelezen, enigszins genvallen. Na de update naar softwareversie 2.24.401.1 heb ik het idee dat aan het max. volume is veranderd. Hoe ervaren anderen dit, vooral degenen die hiervoor nog een oudere versie dan 1.29.401.13 hadden.
Ik zei al eerder,.. m'n oude N95 blaast de One qua volume eenvoudig weg. Deze moest ik zelfs voor mijn oren op half open zetten, maar mijn nieuwe One staat op alle volumes voluit ingesteld.
Ik was/ben bereid om het toestel aan te bieden bij HTC áls het niet opgelost zou zijn. Maarja.. als ik zo de reparatie berichten lees, weet ik niet of ik er vrolijker van zal worden. Op n paar dingetjes na is mijn toestel perfect. Geen gaps etc., maar wel een vervelend klein donkerder hoekje linksonder op 't scherm. Vooral met scrollen of snel bewegende beelden valt 't op. Dus samen met het zachte en dus tegenvallende volume probleem, twijfel ik sterk om 'm toch aan te bieden.
Heb bij de ONE alleen de bootloader UNLOCKED en toen ging het perfectZ900 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:06:
[...]
Sure, ik snap er echt niks van, nooit problemen op de HTC HD2 met custom ROM en op de HTC S3 mini STOCK.
Wat kan dit tegenhouden ????
Moet er wel bijzeggen dat er een schermpje voorbij kwam met de optie iets van: "wilt u google play laten
checken op een betrouwbare APK" toen heb ik nu -niet nu- aangeklikt en de vorige keer weet ik niet meer wat ik aangeklikt heb

Waar kan ik die optie trouwens handmatig vinden ?
Instellingen / Beveiliging / Apps verifiëren.Z900 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:26:
[...]
Waar kan ik die optie trouwens handmatig vinden ?
Nickname does not reflect reality
Ff tussendoor , als ik een spel speel op mijn telefoon word die opeens zo'n 38 graden (na 10 min) hebbben jullie dit probleem ook? Heb het eergisteren gehad , telefoon werd 44 graden na een halfuur subway spelen.. is dit normaal? Hebben jullie dit ook? Ik gebruik ook nog eens een cover, en nog voel ik de warmte..
Volgensmij is dit volkomen normaal hoor. Het voelt niet goed aan maar het kan geen kwaad als het goed is. Als je subway serve speelt dan ben je intensief bezig met de telefoon en dan wordt tie zowieso wel warm/heet.Kaya10 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 02:02:
Ff tussendoor , als ik een spel speel op mijn telefoon word die opeens zo'n 38 graden (na 10 min) hebbben jullie dit probleem ook? Heb het eergisteren gehad , telefoon werd 44 graden na een halfuur subway spelen.. is dit normaal? Hebben jullie dit ook? Ik gebruik ook nog eens een cover, en nog voel ik de warmte..
Er viel mij iets vreemds op. Ik heb zoals ik al eerder zei (updateprobleem) 2 toestellen liggen. Het viel me op dat het ene scherm er minder helder uitzag dan de ander. Dacht eerst dat het met de automatisch helderheid te maken had, dus had ik beiden schermen op 100% helderheid gezet. Maar alsnog was het ene scherm een stuk helderder dan de ander. Op het scherm dat minder helder is, staat Android 4.2.2 op het heldere (mooiere) scherm staat nog 4.1.2.
Zou het met de update te maken kunnen hebben? Dat ze daar oa de (meningen verschillen hier overigens) langere accuduur mee behalen, of zijn er verschillende soorten schermen in omloop, zoals dat bij de hox het geval was...
Helaas is de update nog niet terug online en moet ik het oude toestel terugsturen, anders had ik voor en na de update kunnen vergelijken.
Zou het met de update te maken kunnen hebben? Dat ze daar oa de (meningen verschillen hier overigens) langere accuduur mee behalen, of zijn er verschillende soorten schermen in omloop, zoals dat bij de hox het geval was...
Helaas is de update nog niet terug online en moet ik het oude toestel terugsturen, anders had ik voor en na de update kunnen vergelijken.
PSN: Mondaatje
Dit dus. Is in dit topic al héél vaak besproken by the way.Monda schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:13:
...of zijn er verschillende soorten schermen in omloop
Nickname does not reflect reality
Ik kan iedereen aanraden om de laatste versie van de Google Play Store te downloaden vanaf onderstaande website en te installeren :
http://www.androidpolice....google-play-store-4-1-10/
De voorgaande versie (4.1.6) heeft een boel location bugs en daardoor loopt je batterij aanzienlijk snel(ler) leeg!
Dit was allang bekend, maar ik denk herhaal het nog maar even voor diegenen met een slechte accuduur.
Overigens...daarbij helpt ook het deactiveren van Google+. En verder locatie instellingen van Google Maps deactiveren. Beide zorgen voor een flinke batterijdrain.
Een gewaarschuwd mens....
De voorgaande versie (4.1.6) heeft een boel location bugs en daardoor loopt je batterij aanzienlijk snel(ler) leeg!
Dit was allang bekend, maar ik denk herhaal het nog maar even voor diegenen met een slechte accuduur.
Overigens...daarbij helpt ook het deactiveren van Google+. En verder locatie instellingen van Google Maps deactiveren. Beide zorgen voor een flinke batterijdrain.
Oops, sorry! Wat een verschil trouwens... Wel raar vind ik.Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 08:19:
[...]
Dit dus. Is in dit topic al héél vaak besproken by the way.
Edit: Kan dat verschil iets te maken hebben met verschillende ervaringen qua accuduur? Heldere scherm - meer verbruik?
[ Voor 20% gewijzigd door Monda op 18-07-2013 10:24 ]
Er is inmiddels een nieuwere versie: http://www.androidpolice....-google-play-store-4-2-3/dafmay schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 09:26:
Ik kan iedereen aanraden om de laatste versie van de Google Play Store te downloaden vanaf onderstaande website en te installeren :
Ik heb Play Store 4.1.10 er standaard al op staan zie ik.
[druk op een toets om verder te gaan]
Na het overlijden van mijn iphone is de htc one de beoogde opvolger. Ik spring na 3 jaar ios een beetje in het diepe met android, maar na het inlezen van dit topic ben ik er vrijwel zeker van dat het geen slechte keus zal zijn.
Belangrijk vind ik nog wel dat het geen branded toestel is. Als ik het optic zo lees dan zijn de telefoons van Dutchcoms.nl, Amazon.de en de mediamarkt branded? Kan iemand dat aub bevestigen of ontkrachten? Zowel Amazon als Dutchcoms bieden op dit moment de meest concurrerende pijs? Welke eerstvolgende webwinkel in de pricewatch heeft met zekerheid unbranded toestellen?
Belangrijk vind ik nog wel dat het geen branded toestel is. Als ik het optic zo lees dan zijn de telefoons van Dutchcoms.nl, Amazon.de en de mediamarkt branded? Kan iemand dat aub bevestigen of ontkrachten? Zowel Amazon als Dutchcoms bieden op dit moment de meest concurrerende pijs? Welke eerstvolgende webwinkel in de pricewatch heeft met zekerheid unbranded toestellen?
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Ik heb een amazon.de toestel, geen branding. Maar wel al in april gekocht.Neurd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:38:
Na het overlijden van mijn iphone is de htc one de beoogde opvolger. Ik spring na 3 jaar ios een beetje in het diepe met android, maar na het inlezen van dit topic ben ik er vrijwel zeker van dat het geen slechte keus zal zijn.
Zoals ook in de topicwaarschuwing staat (dat is het opvallende rode vlak boven het vlak waar je je post typt), horen dit soort dingen in HTC One - Levertijden en prijzen
[ Voor 86% gewijzigd door janvanduschoten op 18-07-2013 13:12 ]
Offtopic, dus weg
[ Voor 85% gewijzigd door janvanduschoten op 18-07-2013 13:12 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Hoewel ik vind dat je gelijk hebt, moet je je er niet teveel over opwinden. Bel nogmaals de VF klantenservice en laat ze gedurende de contractperiode 1 cent korting geven op je abonnement (als ze het kennelijk niet anders kunnen aanpassen) en daarmee is de kous af. Zo niet, overweeg dan een contract ontbinding.faisje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:43:
Ik weet niet of ik dit in deze topic kan neerleggen of waar het hoort maar graag even verwijzen naar de goeie topic dan!
Btw, zet je vragen mbt telecomproviders liever in het juiste topic: Telecomproviders
[ Voor 0% gewijzigd door renzo4000 op 18-07-2013 14:52 . Reden: typo ]
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
*knip*
[ Voor 110% gewijzigd door janvanduschoten op 18-07-2013 13:13 ]
Kijk...dat zeg ik "een gewaarschuwd mens..."SChief schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 11:29:
[...]
Er is inmiddels een nieuwere versie: http://www.androidpolice....-google-play-store-4-2-3/
Thanks Brad, dan is het dat ook niet geweest want die had ik niet aangevinkt.Brad Pitt schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 01:38:
[...]
Instellingen / Beveiliging / Apps verifiëren.
Dus zal het met de unlocked bootloader opgelost zijn, iemand die dat kan bevestigen ?
(blijf het vreemd vinden)
Bedankt voor de info. Ik neem aan dat je het gechecked hebt aan de hand van CID? Niets persoonlijks, maar ik wil het graag zeker wetenwoutwout schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:43:
[...]
Ik heb een amazon.de toestel, geen branding. Maar wel al in april gekocht.
Niemand een idee wat dit zou kunnen zijn?dafmay schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:32:
Een vraagje, hopelijk heeft een van jullie een idee waar ik het 'm moet zoeken...
In de Gallery heb ik m'n Dropbox folder ook gekoppeld, maar wanneer ik in de Gallery de Dropbox map open dan zie ik niet mijn foto's. Dit terwijl er wel een van mijn foto's wordt getoond als Dropbox folder (snapshot). Ik snap er niets van...heb Dropbox al ontkoppeld in Gallery en opnieuw toegevoegd, en ook binnen de Dropbox folder de foto's op diverse manieren geplaatst (in aparte folder in de root van Dropbox, in submap, foto's los in de root, enz).
Ik heb 'm bij de Mediamarkt weg.Neurd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:38:
Kreeg een branded toestel mee, hier kwam ik na 3 weken achter, en heb deze probleemloos omgeruild bij de Mediamarkt, hun fout, het hoort niet zo dat ik een branded toestel krijg voor de hoofdprijs.
Dus bij de Mediamarkt specifiek aangeven dat je unbranded wilt.
Dat kan je testen door het apparaat aan te zetten, en kijken of het instel wizard menu engels is, en niet Duits. (Dan is ie T-Mobile branded)
Even een vraag die ik nergens ben tegen gekomen (volg het forum al zowat van dag 1):
In de stock email app krijg ik standaard geen afbeeldingen te zien, maar een tabje met afbeeldingen weergeven. Ik neem aan dat deze optie is ingebouwd om data te besparen. Is het mogelijk standaard de afbeeldingen weer te geven? Ik kan het niet terug vinden in de instellingen en ik heb 4 GB mobiel data limiet en zit ook thuis veel op wifi. Ik weet dat het maar een enkele beweging is maar toch had ik het liefst afbeeldingen die direct zichtbaar waren.
In de stock email app krijg ik standaard geen afbeeldingen te zien, maar een tabje met afbeeldingen weergeven. Ik neem aan dat deze optie is ingebouwd om data te besparen. Is het mogelijk standaard de afbeeldingen weer te geven? Ik kan het niet terug vinden in de instellingen en ik heb 4 GB mobiel data limiet en zit ook thuis veel op wifi. Ik weet dat het maar een enkele beweging is maar toch had ik het liefst afbeeldingen die direct zichtbaar waren.
Wat ik eigenlijk wel frappant vind is dat de Mediamarkts in Duitsland juist heel duidelijk zijn over branded en unbranded en zich heel goed overtuigen van het feit dat ze je een unbranded toestel meegeven. Dat de shops in Nederland hier blijkbaar slordiger mee omgaan lijkt me dan eerder een gevalletje van 'Ooops sorry klant, je hebt ontdekt dat we je wilden flessen'.
Studentmobiel is wat dat betreft wel weer heel duidelijk op de website.
Studentmobiel is wat dat betreft wel weer heel duidelijk op de website.
heb de mijne ook van de mediamarkt van duitsland, Ik ben er zelf best wel tevreden mee, heb een unbranded toestel.. Kijk maar eens naar mobiphone, die verkopen het voor 539Neurd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 12:38:
Dat idd, maar dat idee heb ik wel vaker bij Media Markt. Ook tv's die eigenlijk helemaal niet voor Nederland bedoeld waren, die kan je dan weer wel bij de MM kopen met een kleine afwijking in het typenummer. Gevolg is dat je nergens op het internet iets kan vinden over dat model. En zo zijn er waarschijnlijk nog zat andere voorbeelden te bedenken.Sheik schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:06:
Dat de shops in Nederland hier blijkbaar slordiger mee omgaan lijkt me dan eerder een gevalletje van 'Ooops sorry klant, je hebt ontdekt dat we je wilden flessen'.
[ Voor 30% gewijzigd door tiguan op 18-07-2013 16:09 ]
Ik wilde met mn vraag geen levertijden/prijzen discussie starten, want daar is al een topic voor, maar 539 is wel een hele nette prijs, maar als een shop niet in de pricewatch staat ben ik al wat terughoudener.Kaya10 schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 16:06:
[...]
heb de mijne ook van de mediamarkt van duitsland, Ik ben er zelf best wel tevreden mee, heb een unbranded toestel.. Kijk maar eens naar mobiphone, die verkopen het voor 539
Fijn om te weten dat mediamarkt over het algemeen unbranded toestellen levert.
Dit is de reactie van Amazon die ik kreeg op mijn vraag of hij unbranded is:
Dear Martijn,
Thank you for writing to Amazon.de.
The mentioned mobile phone "HTC One Smartphone (11,9 cm (4,7 Zoll) Touchscreen-Display, Ultrapixel Kamera, 32 GB interner Speicher, 1,7 GHz Quad-Core Prozessor, 2 GB RAM, LTE, NFC-fähig, BlinkFeed, BoomSound, MicroSIM, Android OS) glacial silver" is a prepaid phone. The mobile phones sold by Amazon.de directly do not have a contract. You can therefore sign a contract with the company of your own choice.
Mobile phones purchased on Amazon.de have no contractual obligation to any specific telecommunications enterprise.
Please note: some mobile phones have network-dependent software. This means that the mobile phone can only be used with the network that is mentioned on the detail page,for example: "T-Mobile gebrandet".
We trust that you will find a suitable mobile phone in our catalogue.
Lijkt mij meer een antwoord op de vraag of hij simlock vrij is, maar kan ook verkeerde interpretatie van mijn kant zijn. Ik ga er vooralsnog vanuit dan dat Amazon.de unbranded toestellen leveren.
"You can therefore sign a contract with the company of your own choice."Neurd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 18:06:
[...]
Ik wilde met mn vraag geen levertijden/prijzen discussie starten, want daar is al een topic voor, maar 539 is wel een hele nette prijs, maar als een shop niet in de pricewatch staat ben ik al wat terughoudener.
Fijn om te weten dat mediamarkt over het algemeen unbranded toestellen levert.
Dit is de reactie van Amazon die ik kreeg op mijn vraag of hij unbranded is:
Dear Martijn,
Thank you for writing to Amazon.de.
The mentioned mobile phone "HTC One Smartphone (11,9 cm (4,7 Zoll) Touchscreen-Display, Ultrapixel Kamera, 32 GB interner Speicher, 1,7 GHz Quad-Core Prozessor, 2 GB RAM, LTE, NFC-fähig, BlinkFeed, BoomSound, MicroSIM, Android OS) glacial silver" is a prepaid phone. The mobile phones sold by Amazon.de directly do not have a contract. You can therefore sign a contract with the company of your own choice.
Mobile phones purchased on Amazon.de have no contractual obligation to any specific telecommunications enterprise.
Please note: some mobile phones have network-dependent software. This means that the mobile phone can only be used with the network that is mentioned on the detail page,for example: "T-Mobile gebrandet".
We trust that you will find a suitable mobile phone in our catalogue.
Lijkt mij meer een antwoord op de vraag of hij simlock vrij is, maar kan ook verkeerde interpretatie van mijn kant zijn. Ik ga er vooralsnog vanuit dan dat Amazon.de unbranded toestellen leveren.
oftewel, het zijn prepaid telefoons bruikbaar op elk netwerk.
oftewel, het zou er duidelijk bij moeten staan als het toestel branded is
just my 2cents
CID getter geïnstalleerd en heb HTC_102Neurd schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:45:
[...]
Bedankt voor de info. Ik neem aan dat je het gechecked hebt aan de hand van CID? Niets persoonlijks, maar ik wil het graag zeker weten
Heerlijk dit. Gisterochtend van de lader gehaald, nog nog 54% over
Wordt alleen maar beter lijkt het wel.
Vandaag trouwens ook wat meer foto's van de One mini gezien. Denk dat het een goede zet is voor mensen die de One net te groot vinden. Ik ben toch wel blij met dit formaat
Vandaag trouwens ook wat meer foto's van de One mini gezien. Denk dat het een goede zet is voor mensen die de One net te groot vinden. Ik ben toch wel blij met dit formaat
[ Voor 49% gewijzigd door Southern Sun op 18-07-2013 19:38 ]
Ik heb ook de reviews en foto's bekeken van de One mini, en had gedacht dat ik de originele One te groot zou vinden...althans dat was mijn allereerste indruk van het toestel toen ik 'm uit de doos haalde...maar ondertussen helemaal gewend en de schermgrootte is eigenlijk wel perfect te noemen.Southern Sun schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 19:37:
Heerlijk dit. Gisterochtend van de lader gehaald, nog nog 54% overWordt alleen maar beter lijkt het wel.
Verwijderd
Iemand?Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 08:54:
Is er een mogelijkheid de "AUTO" app te gebruiken zonder de officiele HTC dock. Dus dat ie ook automatisch start als ik'm in de actieve Brodit houder stop.
Hoe zorg ik ervoor dat de mailtjes die ik open op mijn HTC One ook als gelezen gemarkeerd zijn op Hotmail/outlook?
Door middel van een nfc sticker en nfc launcher app? Als je dat tegen je houder plakt en de telefoon er langs haalt of tegen aan zet in de houder dan start de app op wat jij hebt ingesteld
[ Voor 4% gewijzigd door faisje op 18-07-2013 21:19 ]
Goedenavond!
Eergister ben ik naar een concert geweest en probeerde ik met mijn One wat filmpjes te maken. Het eindresultaat is erg vaag, namelijk dat ik een blauwe of rode gloed om mijn 'focuspunt' heb en ik heel veel hokjes (ultrapixels?) zie bij bepaalde lichtvallen. Uiteraard was het erg donker dus misschien onderschat ik de boel wel.
Ik heb een filmpje geupload waarin naar verloop van tijd bovengenoemde dingen tevoorschijn komen. Weet iemand misschien of er iets mis is, ik de verkeerde instellingen heb gebruikt of dat ik dus gewoon teveel verwacht bij deze te donkere omstandigheden? Bij daglicht merk ik overigens geen problemen.
Filmpje: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-HPEODW7C8MYE.mp4
Alvast bedankt!
Eergister ben ik naar een concert geweest en probeerde ik met mijn One wat filmpjes te maken. Het eindresultaat is erg vaag, namelijk dat ik een blauwe of rode gloed om mijn 'focuspunt' heb en ik heel veel hokjes (ultrapixels?) zie bij bepaalde lichtvallen. Uiteraard was het erg donker dus misschien onderschat ik de boel wel.
Ik heb een filmpje geupload waarin naar verloop van tijd bovengenoemde dingen tevoorschijn komen. Weet iemand misschien of er iets mis is, ik de verkeerde instellingen heb gebruikt of dat ik dus gewoon teveel verwacht bij deze te donkere omstandigheden? Bij daglicht merk ik overigens geen problemen.
Alvast bedankt!
Dat ziet er niet helemaal normaal uit inderdaad. Wel leuke muziek overigens! Welke band is het?Noedelsoep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:44:
Goedenavond!
Alvast bedankt!
Ik heb een filmpje van Sensation geupload voor je, als vergelijkingsmateriaal:
http://we.tl/OkZVxG49Pg
Ook wel wat ruis, maar lang niet zoals bij jou. Is je telefoon al geupdated naar de nieuwe versie? En heb je hier vaker last van gehad?
Als ik bij VLC kijk zie ik dat het filmpje van Majesty een hogere beeldsnelheid heeft. 17,6 tegenover 23,9. Er is dus een verschil in instellingen vermoed ik.
Thanks voor je reactie. Jouw filmpje ziet er een heel stuk beter uit inderdaad. Nu weet ik uit ervaring dat het op Sensation wel wat lichter is en ik moet zeggen dat het bij mij wel erg donker was, maar het blijft opvallend. Het bandje (officieel duo) heet trouwens Beach House.Majesty schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:12:
[...]
Dat ziet er niet helemaal normaal uit inderdaad. Wel leuke muziek overigens! Welke band is het?
Ik heb een filmpje van Sensation geupload voor je, als vergelijkingsmateriaal:
http://we.tl/OkZVxG49Pg
Ook wel wat ruis, maar lang niet zoals bij jou. Is je telefoon al geupdated naar de nieuwe versie? En heb je hier vaker last van gehad?
@ Renzzie: Over mijn instellingen: Scène = normaal (had ook al Video HDR Full HD gedaan maar zelfde effect) en Videokwaliteit = Full HD.
Zo kon je niet nog een tragere site kiezen? Dropbox en dan een link alleen naar het bestand is veel sneller.Noedelsoep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:44:
Goedenavond!
Alvast bedankt!
Ik heb het probleem ook en mijn vriendin ook. Of het een probleem is weet ik niet. Ik weet wel dat als je met de iso waarde speelt en deze op 100 zet je hier geen last van hebt maar wel dat je video of foto heel erg donker is. Het is een ultrapixel camera het probeert dus licht op te vangen.
ik las laatst ergens iets dat een camera 3 kleuren heeft in zijn subpixel en het meest er van blauw en rood gebruikt. Dus de ultra pixels in dit geval zullen in het donker proberen iets raars te doen om licht op te vangen waardoor je een blauwe rose gloed krijgt. Als je iets meer licht hebt dan ziet het er wel beter uit met iso waarde op automatisch.
[ Voor 25% gewijzigd door faisje op 18-07-2013 23:34 ]
Bedankt voor de tip.faisje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:30:
[...]
Zo kon je niet nog een tragere site kiezen? Dropbox en dan een link alleen naar het bestand is veel sneller.
Ik heb het probleem ook en mijn vriendin ook. Of het een probleem is weet ik niet. Ik weet wel dat als je met de iso waarde speelt en deze op 100 zet je hier geen last van hebt maar wel dat je video of foto heel erg donker is. Het is een ultrapixel camera het probeert dus licht op te vangen.
ik las laatst ergens iets dat een camera 3 kleuren heeft in zijn subpixel en het meest er van blauw en rood gebruikt. Dus de ultra pixels in dit geval zullen in het donker proberen iets raars te doen om licht op te vangen waardoor je een blauwe rose gloed krijgt. Als je iets meer licht hebt dan ziet het er wel beter uit met iso waarde op automatisch.
Je verhaal klinkt helder en logisch en het lijkt erop dat dit misschien wat te hoog gegrepen is voor de cam (behalve als je kloot met de iso). Concert was in de Tivoli in Utrecht en het is daar sowieso vrij donker. Thanks!
Houd deze forum ook in de gaten http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317507&page=4Noedelsoep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:44:
[...]
Bedankt voor de tip.
Je verhaal klinkt helder en logisch en het lijkt erop dat dit misschien wat te hoog gegrepen is voor de cam (behalve als je kloot met de iso). Concert was in de Tivoli in Utrecht en het is daar sowieso vrij donker. Thanks!
Top, many thanks!faisje schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 23:53:
[...]
Houd deze forum ook in de gaten http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2317507&page=4
Wat me opviel:
o.a. de battery calibration app en een current widget geven een spanning aan bij
fully charged en de lader nog aan de phone van 4.335Volt.
Lader los geeft in eerste instantie 4.285.
Nou heb ik ervaring met LiPos (speciaal soort Li-ion) met een max. eindspanning van
4.235V (om safe te spelen houdt men 4.20V aan bij het laadproces.
Hebben meer mensen zon "hoge" eindspanning ?
o.a. de battery calibration app en een current widget geven een spanning aan bij
fully charged en de lader nog aan de phone van 4.335Volt.
Lader los geeft in eerste instantie 4.285.
Nou heb ik ervaring met LiPos (speciaal soort Li-ion) met een max. eindspanning van
4.235V (om safe te spelen houdt men 4.20V aan bij het laadproces.
Hebben meer mensen zon "hoge" eindspanning ?
De email instellen als IMAP, al weet ik niet zeker of Outlook dit ondersteund. Bij POP3 wordt enkel de email opgehaald, maar niet gesynchroniseerd.Errieseeka schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:08:
Hoe zorg ik ervoor dat de mailtjes die ik open op mijn HTC One ook als gelezen gemarkeerd zijn op Hotmail/outlook?
Dat is wel heel beroerd.Noedelsoep schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 21:44:
Goedenavond!
Alvast bedankt!
Heb even een filmpje geupload die ik op Defqon heb opgenomen (discussie over muzieksmaak achterwegen laten aub
Hier was het ook gewoon donker tussen de lichtshows door, maar geen rare kleuren. Alleen jammer dat de focuslock hier nog niet goed werkte.
Ik zou toch terug gaan naar de winkel als ik jou was, want zoals bij jou hoort gewoon niet.
Oh en als iemand de naam van t nummer uit mijn filmpje weet, tell me please
Afgelopen dagen ook actief aan het mailen geweest met htc, nadat ik een bericht op hun FB pagina had achtergelaten. In eerste instantie werd ik als volslagen idioot behandeld, die niet goed de instructies op het scherm zou hebben gevolgd.wackidth schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 22:29:
Hartelijk dank.... Voor uw mail met betrekking tot uw HTC One.
*knip*
En even later dit mailtje
*knip*
Helaas is er nog steeds niets bekend.
Fijne avond verder.
[...]
Even een pittig weerwoordje op verzonden en paar mails later krijg ik dit terug:
Beste ...............,
Bedankt voor uw bericht.
Op dit moment zijn we met een andere HTC gebruiker dit probleem aan het onderzoeken. D.m.v. een meekijksessie worden de instalatie stappen opgenomen en ons technische escalatie team gaat daarmee aan de slag. Tot zover lijkt het samen te hangen met de provider Ziggo.
Zodra we op basis van dit onderzoek een oplossing hebben, dan zal deze zeer waarschijnlijk ook voor u werken.
We hebben uw gegevens hier geregistreerd onder ticketnummer ...................
We hopen u snel te kunnen informeren over de oplossing.
Met vriendelijke groet,
........,
HTC Care Manager
Er is dus zowaar een "technische escalatie team" naar aan het kijken

Misschien wel aardig om met jullie te delen. Ik vond dat het toestel na de Android 4.2.2 update iets minder lang met de accu deed (qua gevoel) en hij ook minder snappy reageerde dan met de vorige versie. Het waren details hoor, animaties bij pinch zoom en openen van mappen etc.
Gisteren heb ik mijn telefoon dus na de Android 4.2.2 update eens teruggezet naar fabrieksinstellingen (hard reset) en moet echt zeggen dat het toestel een stuk sneller reageert en aanvoelt. Het toestel is pas 2 weken oud dus het kan niet liggen aan een logge bak die ik ervan gemaakt heb.
Het kost wat tijd om alles weer te restoren, maar ik vind het wel de moeite waard geweest.
Gisteren heb ik mijn telefoon dus na de Android 4.2.2 update eens teruggezet naar fabrieksinstellingen (hard reset) en moet echt zeggen dat het toestel een stuk sneller reageert en aanvoelt. Het toestel is pas 2 weken oud dus het kan niet liggen aan een logge bak die ik ervan gemaakt heb.
Het kost wat tijd om alles weer te restoren, maar ik vind het wel de moeite waard geweest.
Ik heb net de HTC One gekocht (
) na anderhlaf jaar One X, en ben zeer tevreden (zover ik dat nu kan beoordelen
) maar die 4.2(.2?) update kan ik nog niet binnen halen, zitten we nog midden in de uitrol ofzo?
Het schijnt dat de uitrol deze week tijdelijk is gestopt vanwege problemen. Indien dat niet het geval is, moet je kijken of je toestel branded of unbranded is aan de hand van een CID checker.Afvalzak schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:48:
Ik heb net de HTC One gekocht () na anderhlaf jaar One X, en ben zeer tevreden (zover ik dat nu kan beoordelen
) maar die 4.2(.2?) update kan ik nog niet binnen halen, zitten we nog midden in de uitrol ofzo?
Het is een "los" toestel, dus zonder abbonement of prepaid kaartje, neem maar aan dat die unbranded isSheik schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:50:
[...]
Het schijnt dat de uitrol deze week tijdelijk is gestopt vanwege problemen. Indien dat niet het geval is, moet je kijken of je toestel branded of unbranded is aan de hand van een CID checker.
HTC E11 is het overigens
[ Voor 3% gewijzigd door Afvalzak op 19-07-2013 12:54 ]
Neem jij dat maar aan (ok, je CID lijkt me goed), want er zijn genoeg mensen die zonder abo toch een branded hebben gekregen van de shop.Afvalzak schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:52:
[...]
Het is een "los" toestel, dus zonder abbonement of prepaid kaartje, neem maar aan dat die unbranded is
HTC E11 is het overigens
[ Voor 3% gewijzigd door Sheik op 19-07-2013 13:12 ]
Zou er moeten zijn, dus zal idd wel tijdelijk op pauze staan.
http://www.androidworld.n...stellen-nu-ook-van-start/
http://www.androidworld.n...stellen-nu-ook-van-start/
Zoals ik, die ik na 3 weken toch terug heb gebracht en zonder mokken of zeuren een nieuwe heb gekregen :-P.Sheik schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 13:11:
[...]
Neem jij dat maar aan (ok, je CID lijkt me goed), want er zijn genoeg mensen die zonder abo toch een branded hebben gekregen van de shop.
Maar E11 is de juiste versie; unbranded.
De update staat inderdaad tijdelijk op pauze.
Welke softwareversie heb jij erop staan? als je nog niet hebt geupdate naar 4.2.2.?jordeeeh schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:08:
[...]
Dat is wel heel beroerd.
Heb even een filmpje geupload die ik op Defqon heb opgenomen (discussie over muzieksmaak achterwegen laten aub).
[video]
Hier was het ook gewoon donker tussen de lichtshows door, maar geen rare kleuren. Alleen jammer dat de focuslock hier nog niet goed werkte.
Ik zou toch terug gaan naar de winkel als ik jou was, want zoals bij jou hoort gewoon niet.
Oh en als iemand de naam van t nummer uit mijn filmpje weet, tell me please![]()
Klinkt goed inderdaad dat nr! Lijkt een beetje de stijl van Headhunterz / Wildstylez.jordeeeh schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:08:
Oh en als iemand de naam van t nummer uit mijn filmpje weet, tell me please![]()
Wie draaide er op dat moment, Headhunterz?
OT: voor m'n gevoel is m'n batterijduur wel verbeterd met de nieuwe update.
Heb alle locatie dingen en google now etc aan staan en zit nu op 20% batterij over na 1 dag en 8u, best netjes!
@jordeeeh: Brennan Heart - FIFO
[ Voor 21% gewijzigd door tiguan op 19-07-2013 15:29 ]
Heeft whatsapp bij jou geen kuren dat deze maar vrolijk actief blijft waardoor je batterij sneller leegloopt?HansAnders07 schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 15:14:
[...]
Klinkt goed inderdaad dat nr! Lijkt een beetje de stijl van Headhunterz / Wildstylez.
Wie draaide er op dat moment, Headhunterz?
OT: voor m'n gevoel is m'n batterijduur wel verbeterd met de nieuwe update.
Heb alle locatie dingen en google now etc aan staan en zit nu op 20% batterij over na 1 dag en 8u, best netjes!
Ofwel een wakelock van 15 uur veroorzaakt?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Is opgelost met de nieuwe update die op de website van Whatsapp staat:netblade schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 17:50:
[...]
Heeft whatsapp bij jou geen kuren dat deze maar vrolijk actief blijft waardoor je batterij sneller leegloopt?
Ofwel een wakelock van 15 uur veroorzaakt?
http://androidworld.nl/ni...ugebruik-nieuwste-versie/
Verwijderd
Inderdaad, ik heb het probleem met Canal digitaal. Begin zwaar gefrustreerd te raken van de reactie van HTC. De ene keer geven ze aan het probleem herkend te hebben en wanneer ik drie weken later informeer naar de voortgang geven ze aan dat ze niet weten waar ik het over heb.R86Bakker schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:29:
[...]
Afgelopen dagen ook actief aan het mailen geweest met htc, nadat ik een bericht op hun FB pagina had achtergelaten. In eerste instantie werd ik als volslagen idioot behandeld, die niet goed de instructies op het scherm zou hebben gevolgd.
Even een pittig weerwoordje op verzonden en paar mails later krijg ik dit terug:
Beste ...............,
Bedankt voor uw bericht.
Op dit moment zijn we met een andere HTC gebruiker dit probleem aan het onderzoeken. D.m.v. een meekijksessie worden de instalatie stappen opgenomen en ons technische escalatie team gaat daarmee aan de slag. Tot zover lijkt het samen te hangen met de provider Ziggo.
Zodra we op basis van dit onderzoek een oplossing hebben, dan zal deze zeer waarschijnlijk ook voor u werken.
We hebben uw gegevens hier geregistreerd onder ticketnummer ...................
We hopen u snel te kunnen informeren over de oplossing.
Met vriendelijke groet,
........,
HTC Care Manager
Er is dus zowaar een "technische escalatie team" naar aan het kijken. Daarbij heb ik tevens even gemeld, dat het probleem zich niet enkel voordoet met Ziggo. Meen hier te hebben gelezen dat o.a. mensen met kpn digitenne dezelfde problemen hebben? Anyway, veel klagen op alle fora helpt kennelijk.
Verwijderd
Hmm, ik begn nu steeds vak no service te krijgen. Eerst was het zo nu en dan maar nu heb ik al de hele ochtend niets meer. Ik heb hollandsnieuwe en mijn vriendin ook, maar die heeft gewoon wel netwerk. Ik begin ontevreden te raken over mijn telefoon.
Na de hard reset heb ik geen enkel verbindingsprobleem meer gehad, toeval of niet, hij doet het supergoed weer.
Verwijderd
Ik ga dt morgen ook maar doen. Accuduur is ook gehalveerd. Ik heb echt het gevoel dat ik van een toptelefoon naar een floptelefoon ben gegaan.Sheik schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:32:
Na de hard reset heb ik geen enkel verbindingsprobleem meer gehad, toeval of niet, hij doet het supergoed weer.
[quote]Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 09:52:
[...]
Ik ga dt morgen ook maar doen. Accuduur is ook gehalveerd. Ik heb echt het gevoel dat ik van een toptelefoon naar een floptelefoon ben gegaan.
[/quote]
Het gekke is dat ik het omgekeerde ervaar...na de update was mijn telefoon eigenlijk helemaal goed, accuduur zeer goed te noemen (geen verschil met voor de update). Toen in al mijn wijsheid besloten om eens een hard reset te doen...want misschien kon het nog beter (en wel interessant om eens te doen)...dom dom..."if it ain't broke...."
Obv exact dezelfde setup (apps en instellingen telefoon) als voor de hard reset, is het batterijverbruik in standby nu zeer behoorlijk toegenomen. 's Nachts haalde ik 4% per 9 uur...nu is dat 12-15% per 9 uur! Ook bij normaal gebruik van telefoon is het verbruik nu hoger dan voor de hard reset.
Een wakelock die er uitspringt overigens is "gtalk async...". Dat heeft te maken met Google sync en Maps enz. Het vreemde is dat zoals gezegd mijn setup is als voorheen, dus waarom nu opeens zulke extreme sync en wifi wakelocks
Enfin...dat is mijn eerste indruk na een aantal dagen. En ja, ik geef de accu tijd om te acclimatiseren aan de nieuwe situatie. De komende dagen verder testen en wat dingen proberen (Maps deactiveren bijvoorbeeld).
Hmm...wifi router lijkt de boosdoener te zijn geweest...vast ip adres ipv dhcp levert in ieder geval vannacht geen extreem hoog batterijverbruik meer...gewoon 5% in 9 uur.
Blijft wel dat het accuverbruik in 4.2.2 tot nu toe op mijn telefoon hoger s dan het was op 4.1.2.
[...]
Ik ga dt morgen ook maar doen. Accuduur is ook gehalveerd. Ik heb echt het gevoel dat ik van een toptelefoon naar een floptelefoon ben gegaan.
[/quote]
Het gekke is dat ik het omgekeerde ervaar...na de update was mijn telefoon eigenlijk helemaal goed, accuduur zeer goed te noemen (geen verschil met voor de update). Toen in al mijn wijsheid besloten om eens een hard reset te doen...want misschien kon het nog beter (en wel interessant om eens te doen)...dom dom..."if it ain't broke...."

Obv exact dezelfde setup (apps en instellingen telefoon) als voor de hard reset, is het batterijverbruik in standby nu zeer behoorlijk toegenomen. 's Nachts haalde ik 4% per 9 uur...nu is dat 12-15% per 9 uur! Ook bij normaal gebruik van telefoon is het verbruik nu hoger dan voor de hard reset.
Een wakelock die er uitspringt overigens is "gtalk async...". Dat heeft te maken met Google sync en Maps enz. Het vreemde is dat zoals gezegd mijn setup is als voorheen, dus waarom nu opeens zulke extreme sync en wifi wakelocks
Enfin...dat is mijn eerste indruk na een aantal dagen. En ja, ik geef de accu tijd om te acclimatiseren aan de nieuwe situatie. De komende dagen verder testen en wat dingen proberen (Maps deactiveren bijvoorbeeld).
Hmm...wifi router lijkt de boosdoener te zijn geweest...vast ip adres ipv dhcp levert in ieder geval vannacht geen extreem hoog batterijverbruik meer...gewoon 5% in 9 uur.
Blijft wel dat het accuverbruik in 4.2.2 tot nu toe op mijn telefoon hoger s dan het was op 4.1.2.
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 21-07-2013 20:29 ]
De nieuwe WA versie die stukken zuiniger zou moeten zijn is nu beschikbaar als download vanaf de WA website, nog niet op de Google Playstore.
Hollands Nieuwe is ook van Vodafone
Als je problemen krijgt met geen internet/service, moet je je netwerk op GSM/WCDMA automatisch zetten
ipv GSM/WCDMA/LTE automatisch
Ik had 2,5 dagen nergens last van, toen ineens geen internet, signaal problemen.. toen op GSM/WCDMA auto gezet en het werkte weer
Nu trouwens gewoon weer terug op GSM/WCDMA/LTE auto en het blijft werken
Als je problemen krijgt met geen internet/service, moet je je netwerk op GSM/WCDMA automatisch zetten
ipv GSM/WCDMA/LTE automatisch
Ik had 2,5 dagen nergens last van, toen ineens geen internet, signaal problemen.. toen op GSM/WCDMA auto gezet en het werkte weer
Nu trouwens gewoon weer terug op GSM/WCDMA/LTE auto en het blijft werken
Het blijken behoorlijke problemen zo lang duurt het...Sheik schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:50:
[...]
Het schijnt dat de uitrol deze week tijdelijk is gestopt vanwege problemen. Indien dat niet het geval is, moet je kijken of je toestel branded of unbranded is aan de hand van een CID checker.
Is 2.11.5 de nieuwste versie?Sheik schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:53:
De nieuwe WA versie die stukken zuiniger zou moeten zijn is nu beschikbaar als download vanaf de WA website, nog niet op de Google Playstore.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 20-07-2013 15:35 ]
Ik denk het, want ik heb 2.11.1 en ook ik had buiten Play om de nieuwste gedownload
Schijnbaar weer een nieuwe
Ik heb het vergeleken met de One van mijn broer (naast elkaar gefilmd/foto's gemaakt) en de mijne is dus idd fucked up. Ook buiten net een roze waas aan de zijkanten en de hokjes die je ziet. Ik had het in ieder geval eerst niet. Dat wordt dus teruggaan naar Vodafone verdomme.... M'n toestel had ook lichte gaps (voor mij in eerste instantie niet genoeg om terug voor te gaan), maar ga het nu ook maar aankaarten denk ik. Dan maar een nieuwe...jordeeeh schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 11:08:
[...]
Dat is wel heel beroerd.
Heb even een filmpje geupload die ik op Defqon heb opgenomen (discussie over muzieksmaak achterwegen laten aub).
[video]
Foto's graag? & houdt ons op de hoogte. Ik denk dat ze het voor reparatie zullen aanbieden. Wanneer had jij je toestel aangeschaft en wanneer jou broer? Welke softwareversie draaien jullie welke cid hebben jullie ect zelfde provider?Noedelsoep schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:22:
[...]
Ik heb het vergeleken met de One van mijn broer (naast elkaar gefilmd/foto's gemaakt) en de mijne is dus idd fucked up. Ook buiten net een roze waas aan de zijkanten en de hokjes die je ziet. Ik had het in ieder geval eerst niet. Dat wordt dus teruggaan naar Vodafone verdomme.... M'n toestel had ook lichte gaps (voor mij in eerste instantie niet genoeg om terug voor te gaan), maar ga het nu ook maar aankaarten denk ik. Dan maar een nieuwe...
[ Voor 9% gewijzigd door faisje op 21-07-2013 00:56 ]
Dit zeggen ze op het xda forum : "Same here i didn't have the red or blue tint. After the update (4.2.2) i have them so it must be software "
"I think it's a software issue. My friend who didn't have this problem got it when he got the 4.2 ota. "
Wat ik denk is dat die camera processor snel kapot gaat .... of dat het zo hoort heb geen flauw idee.
"I think it's a software issue. My friend who didn't have this problem got it when he got the 4.2 ota. "
Wat ik denk is dat die camera processor snel kapot gaat .... of dat het zo hoort heb geen flauw idee.
Maar wat ik mij toch afvraag nu. Ze hadden toch productieproblemen met de camera modules? Enof een tekort... Hebben ze niet gewoon 1 goedkope rommel snel ingekocht en in de eerste htc one's gegooid? Als dat zo is dan hebben ze serieus een probleem met mij xD!
Volgende keer graag de edit knop gebruiken ipv 3 post achter elkaar.
Volgende keer graag de edit knop gebruiken ipv 3 post achter elkaar.
[ Voor 41% gewijzigd door 13art op 21-07-2013 08:32 ]
En hoe zit het bij jullie met de firmware? Heb jij toevallig 4.2 en je broer niet?Noedelsoep schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 22:22:
[...]
Ik heb het vergeleken met de One van mijn broer (naast elkaar gefilmd/foto's gemaakt) en de mijne is dus idd fucked up. Ook buiten net een roze waas aan de zijkanten en de hokjes die je ziet. Ik had het in ieder geval eerst niet. Dat wordt dus teruggaan naar Vodafone verdomme.... M'n toestel had ook lichte gaps (voor mij in eerste instantie niet genoeg om terug voor te gaan), maar ga het nu ook maar aankaarten denk ik. Dan maar een nieuwe...
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Bah, als ik dit allemaal zo lees ga ik met mijn mobiel maar heen, accu haalt een dag niet.. en dan doe ik er nog weinig mee ook
Driver: BMW 320i E91 LCI || Phone: Iphone 13 Pro 128GB || Rig: Ryzen 5 (3600), 32GB Ram, RTX 2070 Super
Nou whatsapp zorgt er sinds de laatste updates (van whatsapp voor) dat het toestel totaal niet meer in deep sleep gaat. Ik begin dat programma een beetje zat te worden, die lui hebben echt dikke issues om iets te programmeren zonder bugs volgens mij, het werkte allemaal prima totdat ze die wifi 'fix' uitbrachten en sindsdien is het gedonder hier begonnen. Meer mensen last van?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Yup...same here. Ik wissel regelmatig de reguliere Whatsapp versie af met de Plus versie om te zien welke de minste wakelock-issues geeft obv de dan-weer-verschenen nieuwste versie....beetje vermoeiend allemaal welnetblade schreef op zondag 21 juli 2013 @ 12:48:
Nou whatsapp zorgt er sinds de laatste updates (van whatsapp voor) dat het toestel totaal niet meer in deep sleep gaat. Ik begin dat programma een beetje zat te worden, die lui hebben echt dikke issues om iets te programmeren zonder bugs volgens mij, het werkte allemaal prima totdat ze die wifi 'fix' uitbrachten en sindsdien is het gedonder hier begonnen. Meer mensen last van?

Batterij is echt geen probleem, laat een dagje of twee wakelock detector draaien en je haalt de batterij slurpers eruit. Bij mij waren het toch echt de google applicaties waarvan ik dacht dat ik de meeste wel had uitgeschakeld. Vannacht had ik hem opgeladen tot 99% en niet eens tot 100. Het resultaat in standby is top

Wifi staat standaard aan evenals push op gmail, whatsapp, etc...
Hou er wel rekening mee dat je scherm een grotere energie gebruiker is en met deze zonnige dagen gaat dat dus snel. Op dit moment staat de teller op 95% met 27 minuten schermtijd. Ik ben tevreden

Wifi staat standaard aan evenals push op gmail, whatsapp, etc...
Hou er wel rekening mee dat je scherm een grotere energie gebruiker is en met deze zonnige dagen gaat dat dus snel. Op dit moment staat de teller op 95% met 27 minuten schermtijd. Ik ben tevreden
PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W
geen batterij problemen hier. al heb ik wel af en toe een reminder dat ik wat dingen moet sluiten omdat m'n car charger dan niet genoeg stroom levert om hem op te laden (geeft hij wel netjes aan!)
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)