[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.612 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witlox4098
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 08:55
Jazco2nd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 01:26:
[...]

Nooit last van gehad.

[...]

GRAPJAS! bootloader unlocken = alle data/settings kwijt, is echt een hard reset. Daar waarschuwt HTC dan ook 2maal voor tijdens dat proces. DE reden dat ik nog steeds niet het HTC Logo heb geactiveerd zodat het een knop wordt. Wil het heel graag maar ben dan weer uuuuren en vervolgens nog dagen en weken bezig om alles weer in te stellen zoals ik wil. Nee dankje.
En verder, wat boeit de One Max, of doe jij altijd maar een half jaartje met je telefoon? Koop dan een plastic Chinese kloon.
super tip over het calibreren van de accu, gaat nu veel langer mee _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jlie
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 25-09 18:36
SuperVeloce schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:11:
na 10,5uur nog op 63% :)

jammer dat fastboot niet meer werkt, loopt bootloader vast, dus kan geen custom recovery booten om superuser te flashen, dus nog even geen root

voor diegene die een T-mobile, Vodafone, KPN of wat dan ook CID hebben.. ipv de HTC__001 of HTC__E11

unlock je bootloader en maak je toestel S-OFF via revone methode:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2314582

zodra dat gelukt is, herstart je in bootloader, ga je naar fastboot en type je,
fastboot oem writecid HTC_E11 of HTC__001

erna kan je gewoon weer ./revone -l (om bootloader te locken)
en weer in fastboot, fastboot oem writesecureflag 3 (weer S-ON)

zo is je toestel nog steeds stock, kan je voortaan gewoon updaten ;)
Ik heb dit dus uitgevoerd en mijn CID is nu HTC__001, maar krijg nogsteeds geen update binnen. moet ik na het locken en s-off maken van de One nog iets uitvoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbkooy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09-2017
dasooktoevallig schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:14:
[...]

Ik heb dit probleem gisteren ook gehad en het gelukkig kunnen oplossen.

Als bij een eerste downloadpoging het bestand niet compleet wordt gedownload, zou eigenlijk het volgende moeten gebeuren: de telefoon meldt dat de download niet compleet of beschadigd is en biedt je aan om het opnieuw te downloaden. Daarbij zou je verwachten dat het beschadigde bestand automatisch wordt verwijderd.

Bij een succesvolle download zou de telefoon moeten melden dat de download klaar is en als volgende stap moeten controleren of het gedownloade bestand goed is. Pas als het compleet en onbeschadigd is, krijg je het venster waar je opdracht geeft om met de installatie te beginnen.

Dat zijn dus twee procedures: een voor een geslaagde download en een voor een mislukte download. Na het onverwacht afbreken van de download gingen op mijn toestel beide procedures tegelijk draaien. Ik kreeg over elkaar meldingen dat de download beschadigd was én dat de download klaar was. En beide notificaties.

Vervolgens kreeg ik een popup met de vraag of ik het opnieuw wilde downloaden. Nadat ik daarmee heb ingestemd, kreeg ik onmiddelijk een popup met de vraag of ik de download wilde installeren. Dat blijkt de beschadigde update te zijn, die om een of andere reden niet is verwijderd. Zodra je de installatievraag positief beantwoordt, wordt je telefoon opnieuw gestart en probeert de installer de beschadigde update te installeren en loopt daarbij vast. Daar kom je alleen uit door de power knop heel lang ingedrukt te houden tot het toestel uit gaat.

De telefoon start daarna weer gewoon op. Ik heb gezocht naar het update bestand om het handmatig te verwijderen, maar kon het niet vinden. Vermoedelijk staat dat op een speciale plek waar ik niet bij kan.

Uiteindelijk heb ik een manier gevonden om een beschadigd updatebestand te verwijderen. Daarvoor moet je tegen je intuïtie in handelen. Je moet er voor kiezen om de beschadigde update NIET opnieuw te downloaden. Vervolgens kies je er in de installatiepopup voor om de update ook NIET te installeren. Dan krijg je een waarschuwing dat de update wordt afgebroken en dat het gedownloade bestand wordt verwijderd. Precies wat we willen, dus.

Nadat dat is gebeurd kun je gewoon de update opnieuw ophalen en installeren alsof het de eerste keer is.
Allereerst hartelijk dank voor je uitgebreide reactie op mijn probleem/vraag. Dit lijkt exact te zijn wat er bij mij aan de hand is. Volgens mij was mijn "SD kaart" op mijn One aardig vol wat er dus voor gezorgd zou kunnen hebben dat het updatepakket niet in zijn totaliteit is binnen gekomen.

Het enige punt waarop het bij mij helaas verschilt is de oplossing. Ik had al zo'n vermoeden dat dit aan de hand kon zijn, vandaar mijn zoektochten op mijn telefoon en mijn besluit om een factory reset te doen maar blijkbaar is dit beschadigde updatepakket nog steeds ergens aanwezig, ondanks ook mijn keuze voor "Niet installeren" waarna ik inderdaad de melding kreeg dat dit bestand verwijderd zou worden.

Wat ik overigens ook nog aan extra informatie kan geven is dat er na de factory reset het eerste (kleine) updatepakket weer gewoon wordt aangeboden, deze update verloopt vlekkeloos, waarna het grote updatepakket weer opnieuw wordt aangeboden en opnieuw begint te downloaden maar ik weer in hetzelfde loopje eindig.

Ben nu aan het chatten met de technische dienst van HTC. Zal jullie in ieder geval de uitkomst daarvan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Vervelend issue. HTC Support kan volgens mij ook inloggen op je telefoon om mee te kijken. Nouja, hoef ik hen niet uit te leggen natuurlijk ;) Ik ben benieuwd!
pbkooy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:57:
[...]Ben nu aan het chatten met de technische dienst van HTC. Zal jullie in ieder geval de uitkomst daarvan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pbkooy
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 03-09-2017
Na een gesprek dat langer is dan alleen de laatste paar regels hieronder is dit wel de conclusie:

Seyda: Er is op dit moment een technische probleem met de Update.
Seyda: Hier wordt aan gewerkt, u kunt het in de avond of morgen opnieuw proberen.
Seyda: Dit ligt niet aan het toestel.
Pieter-Bas: Ik heb toch al wel een flink aantal mensen gezien en gesproken die dit probleem niet hebben.
Pieter-Bas: En één iemand met hetzelfde probleem die het wel heeft op weten te lossen
Seyda: Ja, maar wij hebben dus vanochtend een melding gehad hierover.
Seyda: Van de hoofdkantoor, dat dit een technische probleem is.
Pieter-Bas: Ok, een kwestie van afwachten dus?
Seyda: Ja zeker weten
Seyda: excuses voor het ongemak.

Het gesprek begon met een andere medewerker die na het doorlezen van mijn ticket, het ontvangen van een samenvatting van mijn kant en de vraag of ik wel gebruik kon maken van mijn mobiele internet (mijn APN wel goed had ingesteld) opeens wegging en het gesprek met Seyda door leek te gaan op de vraag of ik wel kon internetten.

Ergens was het wel grappig, maar een oplossing is er dus nog niet. En door alle vaagheden, tik- en spelfouten verder in het gesprek moet ik zeggen dat mijn vertrouwen niet groot is in de uiteindelijke uitkomst.

De volgende keer stuur ik de onnavolgbare uitleg van dasooktoevallig wel mee, mocht ik hier toestemmig voor hebben en mogen ze wat mij betreft meekijken op mijn telefoon Sheik als dit mogelijk is.

Edit: Moet ik dit gesprek trouwens verhuizen naar "[HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen"? Ik lees al heel lang mee op Tweakers, maar ben sinds kort pas zelf ook actief..

[ Voor 5% gewijzigd door pbkooy op 16-07-2013 13:57 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
pbkooy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:39:
Na een gesprek dat langer is dan alleen de laatste paar regels hieronder is dit wel de conclusie:

Seyda: Er is op dit moment een technische probleem met de Update.
Doordat bij ons het updatebestand niet correct binnenkwam c.q. binnenkomt bij jou, hebben we bugs en (volgens mij) ontwerpfouten in het updatescript ontdekt. Als alles goed gaat, komt je die niet tegen.

Als jouw internetverbinding verder goed is, kan het best waar zijn dat de oorzaak van je probleem met het downloaden van een corrupt bestand bij HTC ligt. Als de vakmensen bij HTC die met het probleem bezig zijn nu weten dat de oorzaak van de corrupte updates aan hun kant zit, hebben ze gelijk dat het probleem van het niet kunnen uitvoeren van de update opgelost zal zijn als ze die oorzaak kunnen wegnemen. Dat het updatescript met name met betrekking tot het opvangen van fouten gebrekkig is, boeit dan niet meer, volgens helpdesklogica.

In jouw specifieke geval heeft de helpdeskmedewerker niet goed begrepen dat jij inmiddels een nieuw probleem hebt, dat is ontstaan door precies die gebreken in het updatescript: je kunt het corrupte updatebestand niet verwijderen en het updatescript kan dat ook niet, ongeacht of je kiest voor het opnieuw downloaden of het afbreken van de installatie. En bij het helemaal leeggooien van je telefoon wordt het ook niet verwijderd.

Mijn beschrijvingen mag je vanzelfspreken gebruiken als je denkt dat dat helpt om het probleem op te lossen.

Bij contacten met HTC over ingewikkeldere problemen gebruik ik bij voorkeur het e-mailformulier:

http://www.htc.com/nl/contact/email/

Daar geef ik een zo precies en volledig mogelijke beschrijving van het probleem. Bij HTC doe ik dat in het Engels, want dan kan de helpdesk het meteen kopiëren en plakken in het interne ticket-systeem. Er iets aan veranderen kost extra werk. Als je in het Nederlands schrijft moet iemand je verhaal gaan vertalen en samenvatten en dan heb je kans dat belangrijke details worden weggelaten of verkeerd vertaald. Naar mijn ervaring is op deze manier groter dat je vraag of bugmelding terecht komt bij iemand die er verstand van heeft en het kan oplossen. Het duurt langs deze weg iets langer voordat je reactie krijgt, maar het kost je zelf minder tijd en de kwaliteit van de reactie is meestal beter dan via telefoon of chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noctonix
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22-09 11:49
Weet ook niet of dit al was, maar je kunt nu de foto's van facebook, picasa, dropbox, instagram en twitter uit je foto galerij halen!

Dat kon dus eerst niet! Ze hebben echt goed geluisterd naar de gebruikers.

Freedom for everyone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Noctonix schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:18:
Weet ook niet of dit al was, maar je kunt nu de foto's van facebook, picasa, dropbox, instagram en twitter uit je foto galerij halen!

Dat kon dus eerst niet! Ze hebben echt goed geluisterd naar de gebruikers.
Je bedoelt de hide optie? Die zat er voor de update toch ook al in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
@pbkooy

Maak desnoods een filmopname van je probleem. Schrijf al je gegevens van de telefoon in het formulier waar "dasooktoevallig" naar refereert en zet de link naar het filmpje (Skydrive/Dropbox) er ook bij.
Wellicht scheelt je dat in typewerk/vertalen, een filmpje spreekt boekdelen (in alle talen) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Even een wtf momentje hier XD! Gisteren kon ik de update downloaden van de htc one maar ik kreeg eerst de kleine update ik heb deze laten uitstellen genegeerd en later kreeg ik weer de melding. Nu opeens als ik doe controleren op update krijg ik te zien er zijn geen updates voor de telefoon..... Hebben ze de update nou even uit de lucht gegooid?

Heb een unbranded Htc one "htc_e11"

[ Voor 5% gewijzigd door faisje op 16-07-2013 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloggingHank schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 00:04:
Tevreden met de nieuwe update maar in de toggles mis ik de gps toggle... Deze heb ik niet altijd aan maar als ik navigatie gebruik of een sporttrakcing app zou het fijn zijn om ook snel de GPS te kunnen aanzetten.
Toggles als auto rotate en wifi hotspot kunnen me gestolen worden. Is dit in te stellen?
Goede vraag, baal ook van het ontbreken hiervan. Ik heb geen instelling kunnen ontdekken, lijkt erop dat we hiervoor power toggles of een extra widget ofzo moeten installeren. Zonde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:09
Meer mensen het idee dat de trilfunctie is veranderd? Mijn One lijkt een stuk harder te trillen, vond het altijd prima, maar begin me er nu een beetje aan te ergeren. Als ik met een klant in gesprek zit in een stille ruimte hoor je m overduidelijk af gaan in m'n broekzak, waar dit eerst reuze mee viel.

[ Voor 29% gewijzigd door Southern Sun op 16-07-2013 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Worst
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01:58

The_Worst

Unox

Verwijderd schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:15:
[...]

Goede vraag, baal ook van het ontbreken hiervan. Ik heb geen instelling kunnen ontdekken, lijkt erop dat we hiervoor power toggles of een extra widget ofzo moeten installeren. Zonde...
Een echte toggle is er niet. Er zijn wel snelkoppelingen naar het menu waar je dit kan inschakelen. Vanwege de privacygevoeligheid is het niet mogelijk voor apps om zelf de GPS aan te zetten.
Southern Sun schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:28:
Meer mensen het idee dat de trilfunctie is veranderd? Mijn One lijkt een stuk harder te trillen, vond het altijd prima, maar begin me er nu een beetje aan te ergeren. Als ik met een klant in gesprek zit in een stille ruimte hoor je m overduidelijk af gaan in m'n broekzak, waar dit eerst reuze mee viel.
Ik dacht dat ik mij het verbeeldde maar de One lijkt nu inderdaad hard en luidruchtiger te trillen.

If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 12:38
Nog harder :/ vond hem voor de update al te hard (trillen en geluid op zacht was ook te hard); had gehoopt dat dit wat aangepast zou zijn.

Ik ga er eens op letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Hebben sommige hier ook last van het feit dat de accu sneller leeg gaat na de update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:12
n2theb schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:52:
Hebben sommige hier ook last van het feit dat de accu sneller leeg gaat na de update?
Nope...sterk het tegenovergestelde op mijn telefoon. Accu gaat een stuk langer mee op 4.2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:09
Mijn accu gaat sinds de update juist een volle dag langer mee dus dat lijkt me gek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-07 12:41
Deathchant schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 09:42:
[...]

OF je hebt een vinkje staan bij dat alleen Google Play apps gedownload mogen worden o.i.d. OF je hebt een screen adjuster app draaien. Ik had op mijn HTC One X de app Screen Adjuster draaien. Om de een of andere reden wilt ie geen apktjes installeren met deze screenadjuster app enabled.
- Waar zou dat vinkje moeten staan van Google Play ?
- Geen Screen Adjuster draaien.

Had het zowel bij de huidige ROM al de vorige.

Vanuit PLAY STORE gaat het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Umm...correct me if I'm wrong...maar was het niet de bedoeling dat in 4.2.2 de energiebesparing optie geheel zou zijn verwijderd uit de notificatiebalk?

Ik zie nu dat wanneer de energiestand is geactiveerd, dan toch de optie weer zichtbaar is in de notificatiebalk. Alleen wanneer energiestand is gedeactiveerd, alleen dan is de setting verborgen in de notificatiebalk.

Beetje jammer...ook aangezien de optie nu onder de Quick settings is te vinden en op die manier makkelijk uit en aan kan worden gezet.

[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 16-07-2013 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Goh wat is Nova Launcher toch een uitzonderlijk fijne en complete launcher!!!

Ik kom er net achter dat er zelfs een speciaal "gebaar" is voor het direkt tonen van het nieuwe Quick Settings overzicht (ipv de standaard notificatiebalk). Het gebaar heeft als omschrijving "Uitklappen snelle instellingen".

Ik heb 'm ingesteld als dubbelklik op het scherm...superhandig _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door dafmay op 16-07-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Ik heb de indruk dat mijn HTC One na de update naar Android 4.2 in standby zijn WiFi verbinding niet vasthoud. Elke keer als ik hem op standby druk met de power-knop en na een poosje weer aan doe zie ik dat hij geen WiFi-verbinding heeft en na een paar tellen de verbinding weer hersteld heeft.

Het is vooral onhandig voor apps die push-berichten moeten ontvangen zoals Wordfeud, Whatsapp, GMail, etc. Ik denk dat ik hier door wat berichten mis of laat door krijg.

Ik heb bij de geavanceerde WiFi-instellingen allerlei dingen geprobeerd:
  • Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden

Op Altijd en Nooit (verhoogt het gegevensverbruik). Van die laatste zou ik de toevoeging juist verwachten bij "Altijd" ipv "Nooit" over dat het meer gegevensverbruik met zich meebrengt.
  • Optimalisatie Wi-Fi

Deze uitgevinkt.
Deze veranderingen mochten niet baten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
@Joen...Als je de energiespaarstand gebruikt en daarbij de instelling "data verbinding" dan kan het kloppen dat de wifi verbinding ook wordt gedeactiveerd wanneer het scherm uitgaat...samen met de dataverbinding. Dit schijnt "normaal" te zijn, in ieder geval zover ik het heb begrepen.

Zelf vind ik dat helemaal niet logisch namelijk...ik zou verwachten (willen) dat de energiespaarstand "dataverbinding" slechts de dataverbinding deactiveert en wifi gewoon behouden blijft.

Enfin...het kan de verklaring zijn voor wat jij bent tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Sinds een tijdje heb ik last van dat mijn GSM signaal helemaal weg valt (tenminste aan de icoon te zien), als ik dan blijf staren gaat de signaal wel weer gewoon terug. Dus het is altijd tijdelijk. Het gebeurt geloof ik meestal als ik binnen op wifi zit. Ik dacht dat het aan mijn provider Hollandsnieuwe lag (het kan nog steeds aan mijn provider liggen), maar mijn zusje met zelfde provider heeft er geen last van. Alleen zij heeft een iPhone 5, ik probeerde al even simkaart te ruilen met haar, maar dat gaat niet echt, aangezien ze een nano sim heeft xD. Ik hoorde ook dat het aan Vodafone kan liggen, maar ik heb het al bijna een week geloof ik. Dus op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het aan mijn HTC One ligt. Iemand die hetzelfde heeft of weet waar het aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
Praten over warez is niet toegestaan, dus weg.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 16-07-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 23:02
Joen schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:35:
Ik heb de indruk dat mijn HTC One na de update naar Android 4.2 in standby zijn WiFi verbinding niet vasthoud. Elke keer als ik hem op standby druk met de power-knop en na een poosje weer aan doe zie ik dat hij geen WiFi-verbinding heeft en na een paar tellen de verbinding weer hersteld heeft.

Het is vooral onhandig voor apps die push-berichten moeten ontvangen zoals Wordfeud, Whatsapp, GMail, etc. Ik denk dat ik hier door wat berichten mis of laat door krijg.

Ik heb bij de geavanceerde WiFi-instellingen allerlei dingen geprobeerd:
  • Tijdens de slaapstand Wi-Fi ingeschakeld houden

Op Altijd en Nooit (verhoogt het gegevensverbruik). Van die laatste zou ik de toevoeging juist verwachten bij "Altijd" ipv "Nooit" over dat het meer gegevensverbruik met zich meebrengt.
  • Optimalisatie Wi-Fi

Deze uitgevinkt.
Deze veranderingen mochten niet baten. :(
Heb ik ook gehad, maar heb het opgelost.

Ga naar je WiFi,
houd ingedrukt op de verbonden WiFi,
Netwerk aanpassen
Geavanceerde opties weergeven aanvinken
Ip-instellingen van DHCP naar passief
en dan het ip bij DNS1 weg halen (was bijv 192.168.2.1) en dan veranderd het in 8.8.8.8
en dan opslaan
Jlie schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 12:45:
[...]

Ik heb dit dus uitgevoerd en mijn CID is nu HTC__001, maar krijg nogsteeds geen update binnen. moet ik na het locken en s-off maken van de One nog iets uitvoeren?
Mijn telefoon had HTC__E11 en was op moment van updaten rooted, S-OFF, bootloader unlocked en orginele recovery..

na update nog steeds S-OFF, bootloader unlocked, maar geen root meer
dus als cid goed staat, zou het moeten werken
maar las net, dat er een storing was met updaten, dus waarschijnlijk moet je updaten morgen weer proberen

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_Stevie
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Southern Sun schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:28:
The_Worst schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:42:
(...)
[...]

Ik dacht dat ik mij het verbeeldde maar de One lijkt nu inderdaad hard en luidruchtiger te trillen.
Dan ligt t ook niet aan mij. Had het idee dat ie anders trilde bij berichten op Facebook ofzo, maar hij trilt idd gewoon veel harder. Hoef ik niet bang te zijn iets te missen als die op tril-stand staat, maar als die op tafel ligt schrik je je rot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
SuperVeloce schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:30:
[...]

Heb ik ook gehad, maar heb het opgelost.

Ga naar je WiFi,
houd ingedrukt op de verbonden WiFi,
Netwerk aanpassen
Geavanceerde opties weergeven aanvinken
Ip-instellingen van DHCP naar passief
en dan het ip bij DNS1 weg halen (was bijv 192.168.2.1) en dan veranderd het in 8.8.8.8
en dan opslaan
(...)
Wat is het verschil tussen DHCP en passief? Ik ken alleen maar DHCP en statisch als het gaat om IP-adressen.
En in welk opzicht moeten de Google DNS-servers voor dit probleem beter zijn dan die van de eigen router?
Zou het anders een probleem zijn met DHCP IP-adres lease timeouts?

Mijn router is overigens een FRITZ!Box Fon WLAN 7170 Annex A (XS4All).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Geen idee precies hoe en wat, maar bij mij gaat het nu goed, whatsapp bijv, blijft werken over wifi

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Gaat bij mij zonder na die post van mij nog iets veranderd te hebben tot dusver weer goed. :P :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13
faisje schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 17:56:
Even een wtf momentje hier XD! Gisteren kon ik de update downloaden van de htc one maar ik kreeg eerst de kleine update ik heb deze laten uitstellen genegeerd en later kreeg ik weer de melding. Nu opeens als ik doe controleren op update krijg ik te zien er zijn geen updates voor de telefoon..... Hebben ze de update nou even uit de lucht gegooid?

Heb een unbranded Htc one "htc_e11"
Dit lijkt er sterk op! Ik had namelijk een One met de bekende "gap". Had deze gisteren geüpdate naar 4.2.2. Vandaag een nieuwe One opgestuurd gekregen van KPN. Met mijn nieuwe toestel kan ik nu geen update meer vinden....

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
Monda schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 23:50:
[...]

Dit lijkt er sterk op! Ik had namelijk een One met de bekende "gap". Had deze gisteren geüpdate naar 4.2.2. Vandaag een nieuwe One opgestuurd gekregen van KPN. Met mijn nieuwe toestel kan ik nu geen update meer vinden....
Is deze toestel dan wel unbranded? Ik zou het even controleren voor de zekerheid met Cidgetter! Bij een andere medetweaker paar posts boven mij had het over dat htc toe gaf dat er een probleem is met de update en dat hij het vanavond of morgen weer moest proberen te downloaden? Mischien hebben ze het daarom stop gezet tot dat deze update (script) is gefixt!?

Je huidige opgestuurde One Welke softwarenummer heeft die nu? 1.29.401.12?

[ Voor 5% gewijzigd door faisje op 17-07-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Monda
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 00:13
faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:02:
[...]

Is deze toestel dan wel unbranded? Ik zou het even controleren voor de zekerheid met Cidgetter! Bij een andere medetweaker paar posts boven mij had het over dat htc toe gaf dat er een probleem is met de update en dat hij het vanavond of morgen weer moest proberen te downloaden? Mischien hebben ze het daarom stop gezet tot dat deze update (script) is gefixt!?

Je huidige opgestuurde One Welke softwarenummer heeft die nu? 1.29.401.12?
Ik heb beiden toestellen nog thuis, dus kan goed vergelijken.

1e (oud) en 2e (nieuwe/huidige) toestel zijn beiden HTC_E11.

Oud: Android 4.2.2
Nieuw: Android 4.1.2

Oud: softwarenummer 2.24.401.1
Nieuw: softwarenummer 129.401.16

Volgens mij had mijn oude toestel ook dit softwarenummer voor de update...

HTC SDK nog relevant? Verschilt wel van elkaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Monda op 17-07-2013 01:08 ]

PSN: Mondaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
Monda schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 01:04:
[...]

Ik heb beiden toestellen nog thuis, dus kan goed vergelijken.

1e (oud) en 2e (nieuwe/huidige) toestel zijn beiden HTC_E11.

Oud: Android 4.2.2
Nieuw: Android 4.1.2

Oud: softwarenummer 2.24.401.1
Nieuw: softwarenummer 129.401.16

Volgens mij had mijn oude toestel ook dit softwarenummer voor de update...

HTC SDK nog relevant? Verschilt wel van elkaar.
Ik zou het zelf niet weten of de HTC SDK nog relevant is. Volgensmij was er voor softwareversie 129.401.16 al een update naar android 4.2.2 als het goed is? Kan iemand anders dit bevestigen?

Heel raar opeens dat de update eruit is gehaald.

[ Voor 10% gewijzigd door faisje op 17-07-2013 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Heb een "bug/probleem" gevonden na de update naar 4.2.2. Kom van 401.13 unbranded versie met 4.1.2 Android.
Vanochtend een mail proberen te schrijven met de standaard mail programma i.c.m. Swiftkey versie 4.1.3.149. Bij elk woord dat ik start wordt de eerste letter 2x opgeschreven. B.v. het woord "tweakers" versie wordt dan "ttweakers" en als ik niet oppas dan worden er 2 van dit soort woorden achter elkaar opgeschreven.
Voor de update had ik hier geen last van. Het is best wel irritant..... :(
In andere Apps heb ik geen problemen zoals: Gmail, Whatsapp, Chrome en etc.
Ik kan natuurlijk de HTC keyboard kiezen, want deze heeft deze irritante fout niet. Dit is voor mij geen optie. Standaard HTC keyboard is traag door geen voorspelling, en achter elk woord moet je een spatie geven en toets layout is compacter.
Heb al een restart geprobeerd en heb ook al Swiftkey verwijderd en er op nieuw opgezet.
Wie weet raad?

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pluimpje2
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 29-09 22:52
xileS schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 20:55:
Sinds een tijdje heb ik last van dat mijn GSM signaal helemaal weg valt (tenminste aan de icoon te zien), als ik dan blijf staren gaat de signaal wel weer gewoon terug. Dus het is altijd tijdelijk. Het gebeurt geloof ik meestal als ik binnen op wifi zit. Ik dacht dat het aan mijn provider Hollandsnieuwe lag (het kan nog steeds aan mijn provider liggen), maar mijn zusje met zelfde provider heeft er geen last van. Alleen zij heeft een iPhone 5, ik probeerde al even simkaart te ruilen met haar, maar dat gaat niet echt, aangezien ze een nano sim heeft xD. Ik hoorde ook dat het aan Vodafone kan liggen, maar ik heb het al bijna een week geloof ik. Dus op 1 of andere manier heb ik het gevoel dat het aan mijn HTC One ligt. Iemand die hetzelfde heeft of weet waar het aan ligt?
Heb het ook sinds een paar weken maak het lijkt te liggen aan Vodafone.
Mijn Collega heeft ook Vodafone en een Samsung Note 2 en heeft exact hetzelfde probleem.
Gisteren alle 2 compleet geen netwerk gehad hier in Rijssen (alleen alarmnummers en netwerk handmatig zoeken had ook geen zin).
Op het moment dat ik thuis kwam had ik nergens last van.
Andere collega met Vodafone en een Iphone5 heeft hier in Rijssen ook het zelfde probleem.
Lijkt dus Vodafone probleem en geen HTC probleem.

Kijk anders ook eens hier:
http://www.allestoringen.nl/storing/vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hkn
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-09 22:41

hkn

Reactie van T-Mobile van hun forum:

Hi allen,

Daar kan ik wat meer over zeggen
Helaas.. de T-Mobile versie van de 4.2.2 update is ruim een week geleden getest en afgekeurd, anders was hij ook deze week beschikbaar gekomen. Heeft niks met bloatware te maken ShadowLea

Ik heb de software moeten afkeuren omdat niet alles goed werkte en de Wifi EAP-SIM authenticatie in zijn geheel uit de software was verdwenen. Ook was de CBC / NL Alert implementatie niet correct. Dus het was eerder een downgrade in het geval van de T-Mobile variant.

HTC is nu bezig met de software aanpassen, zodat we op korte termijn de update weer kunnen testen en hopelijk goedkeuren. Excuses voor het ongemak, ik hou jullie op de hoogte!

Groeten,
Marten

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb sinds de update dezelfde verschijnselen. Ik kwam gisteren thuis, deed wifi aan en werd gebeld door mijn pa. Nadat ik ophing had ik dus 20 minuten op het BASE netwerk (Belgie) gebeld omdat Telfort niet beschikbaar was. Dit is nooit eerder een issue geweest. Uiteraard dacht ik dat ik op Telfort zat...Lekker dan :(

[ Voor 7% gewijzigd door Sheik op 17-07-2013 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dasooktoevallig
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-05-2024
Wimhaw schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:58:
Heb een "bug/probleem" gevonden na de update naar 4.2.2. Kom van 401.13 unbranded versie met 4.1.2 Android.
Vanochtend een mail proberen te schrijven met de standaard mail programma i.c.m. Swiftkey versie 4.1.3.149. Bij elk woord dat ik start wordt de eerste letter 2x opgeschreven. B.v. het woord "tweakers" versie wordt dan "ttweakers" en als ik niet oppas dan worden er 2 van dit soort woorden achter elkaar opgeschreven.

Wie weet raad?
Bij rare problemen na een update kun je het beste je toestel even resetten naar de fabrieksinstellingen. Pas als het probleem zich daarna nog steeds voordoet, kun je uit gaan van een bug in de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Hoort eigenlijk in het software topic thuis, en ik las het in het Whatsapp topic. Maar ik dacht is de moeite waard om even te melden : de nieuwe whatsapp versie zou de diverse wakelock issues op moeten lossen :

http://www.whatsappen.nl/...r-wakelocks-voor-android/

[ Voor 30% gewijzigd door dafmay op 17-07-2013 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
  • Laatst online: 07-10 15:41
Ehh dit is wel overduidelijk een bug (ook na harde reset)..

Ik kan bevestigen wat Wimhaw zegt.. Irritante bug waardoor emails sturen gewoon veel langer in beslag gaat nemen..
dasooktoevallig schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Bij rare problemen na een update kun je het beste je toestel even resetten naar de fabrieksinstellingen. Pas als het probleem zich daarna nog steeds voordoet, kun je uit gaan van een bug in de software.
Weet trouwens iemand hoe je de notificatiebalk kunt aanpassen mbt WhatsApp? Ik krijg nu WhatsApp berichten binnen en als ik de notificatiebalk omlaag haal zie ik de berichten al staan uitgeschreven.

Ik vind het fijner als er ouderwets staat 3 berichten van 2 contactpersonen.. Ik weet dat je het kunt aanpassen door 2 vingers horizontaal naar binnen te schuiven maar telkens als ik nieuwe binnen krijg staan ze weer volledig uitgeschreven |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

Goeie update, leuke toevoegingen en handigheidjes.. ik had alleen gehoopt dat flash focus was toegevoegd maar blijkbaar dus niet :|

Hoe doen jullie het dan, in echt donkere ruimtes is het gewoon onmogelijk om een scherpe foto te maken. Sommige hadden hier aan gegeven toch wel flash focus te hebben maar dat lijkt mij dus niet juist. Wel echt een minpunt van deze telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JDL15 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:02:
Ik kan bevestigen wat Wimhaw zegt..
Irritante bug waardoor emails sturen gewoon veel langer in beslag gaat nemen..
Even typen in WhatsApp, als forumpost, als sms en dan copy-pasten in het emailprogramma?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootah
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-10 20:59

wootah

They see me trollin'

Freshnezz schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:20:
Goeie update, leuke toevoegingen en handigheidjes.. ik had alleen gehoopt dat flash focus was toegevoegd maar blijkbaar dus niet :|
Dus je voelt je geflashed zonder die flash focus? :*)
Je kan ook gewoon eerst je zaklamp aanzetten van je telefoon en dan foto's maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 28-09 20:10

Freshnezz

Why so serious?

wootah schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:26:
[...]

Dus je voelt je geflashed zonder die flash focus? :*)
Je kan ook gewoon eerst je zaklamp aanzetten van je telefoon en dan foto's maken :)
Dat zou wel een geflashte oplossing zijn ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08

Ik kan bevestigen wat Wimhaw zegt.. Irritante bug waardoor emails sturen gewoon veel langer in beslag gaat nemen..

[...]

Weet trouwens iemand hoe je de notificatiebalk kunt aanpassen mbt WhatsApp? Ik krijg nu WhatsApp berichten binnen en als ik de notificatiebalk omlaag haal zie ik de berichten al staan uitgeschreven.

Ik vind het fijner als er ouderwets staat 3 berichten van 2 contactpersonen.. Ik weet dat je het kunt aanpassen door 2 vingers horizontaal naar binnen te schuiven maar telkens als ik nieuwe binnen krijg staan ze weer volledig uitgeschreven |:(
vreemd, ik moet eerst met 2 vingers op de notificatie "uitpinchen" dus de vingers uit elkaar bewegen, dan zie ik de berichtregels. Anders zie ik gewoon aantal berichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die ook nog zitten te wachten op de update (m.a.w. een melding krijgen dat hij niet beschikbaar is)

Net bevestigd gekregen van HTC Webcare dat er een tijdelijke stop is in de update naar Android 4.2.2 i.v.m. problemen.

edit: De update wordt momenteel aangepast. Het was een kleine fout, dus laten we hopen dat het niet lang meer duurt.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

dasooktoevallig schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 09:48:
[...]

Of misschien niet zo drastisch zijn en gewoon eerst safe mode proberen? Na een update werkte de camera niet meer, door in safe mode te gaan wordt alle basic apps gereset en kan je vast stellen of het een rom probleem is of een Thirt party app.

http://www.tested.com/tec...-a-phone-from-boot-loops/

GetaGrip is net een mens.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Ik kreeg mijn One met softwareversie 1.29.401.13 erop. Volgens de berichten hier en op XDA was in deze versie het max. volume omlaag gebracht door HTC. Ik vond het max. volume ook, na wat ik ervoor over had gelezen, enigszins tegenvallen. Na de update naar softwareversie 2.24.401.1 heb ik het idee dat aan het max. volume niets is veranderd. Hoe ervaren anderen dit, vooral degenen die hiervoor nog een oudere versie dan 1.29.401.13 hadden.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
Jazco2nd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:37:
[...]

vreemd, ik moet eerst met 2 vingers op de notificatie "uitpinchen" dus de vingers uit elkaar bewegen, dan zie ik de berichtregels. Anders zie ik gewoon aantal berichten.
Ja ik vind het ook vreemd. Een vriend van me heeft het gewoon zoals het was en moet met 2 vingers uitpinchen horizontaal om dit overzicht te zien. Bij mij is het nu standaard geworden (ook nadat ik whatsapp opnieuw installeerde). Een optie in Whatsapp zie ik ook niet om dit te veranderen. Ik baal hiervan |:(

Daarnaast lijkt het juist of mijn batterij ook sneller leeg loopt sinds de update (ga niet met tijden enzo gooien maar CP doe ik veel minder lang met de batterij). Hopen dat die whatsapp wakelog een improvement brengt.

quote:
Even typen in WhatsApp, als forumpost, als sms en dan copy-pasten in het emailprogramma?

Ja zou evt wel een workaround zijn, maar liever had ik dat HTC/Swiftkey dit gweoon oplossen.

Edit:

Topic hierover bestaat al:

http://support.swiftkey.n...ouble-letters-are-entered

[ Voor 6% gewijzigd door JDL15 op 17-07-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordeeeh
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-10 11:16
JDL15 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:13:
[...]

Ja ik vind het ook vreemd. Een vriend van me heeft het gewoon zoals het was en moet met 2 vingers uitpinchen horizontaal om dit overzicht te zien. Bij mij is het nu standaard geworden (ook nadat ik whatsapp opnieuw installeerde). Een optie in Whatsapp zie ik ook niet om dit te veranderen. Ik baal hiervan |:(

Daarnaast lijkt het juist of mijn batterij ook sneller leeg loopt sinds de update (ga niet met tijden enzo gooien maar CP doe ik veel minder lang met de batterij). Hopen dat die whatsapp wakelog een improvement brengt.

quote:

Ja zou evt wel een workaround zijn, maar liever had ik dat HTC/Swiftkey dit gweoon oplossen.

Edit:

Topic hierover bestaat al:

http://support.swiftkey.n...ouble-letters-are-entered
Bij mij zijn de WhatsApp meldingen ook standaard "uitgepincht".

Dat van de batterij, heb je batterijpercentage aanstaan? Ik heb het sinds de update aangezet, en ga er nu heel erg op letten. Voor mijn gevoel lijkt het alsof hij snel leeg gaat omdat je het percentage af ziet nemen. Maar na intensief gebruik van gisteren was hij aan het eind van de dag even ver, dan niet minder ver, dan normaal gesproken.

Heb overigens wel een factory reset gedaan na de update. Heb zonet BetterBatteryStats geïnstalleerd. Zal morgen eens een resultaat ervan geven, aangezien het nu niet echt telt omdat de morgen er niet bij in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rikk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02-2023
Sinds de update naar 4.2.2 werkt bij mij alleen WiFi nog, mobiele gegevens staat constant "verbinding verbroken".

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb al verschillende dingen geprobeeerd, vliegtuigmodus, opnieuw opstarten etc etc..

En wanneer ik met WiFi verbindig wil maken, gaat ie willekeurge netwerken proberen waar de gegevens niet eens van heeft? Uiteindelijk pakt hij wel de goeie maar dit lijkt me niet handig...

Heb trouwens een abbonnement bij HI en voor de update nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:40:
Voor de mensen die ook nog zitten te wachten op de update (m.a.w. een melding krijgen dat hij niet beschikbaar is)

Net bevestigd gekregen van HTC Webcare dat er een tijdelijke stop is in de update naar Android 4.2.2 i.v.m. problemen.

edit: De update wordt momenteel aangepast. Het was een kleine fout, dus laten we hopen dat het niet lang meer duurt.
Thnx man ! Ik begon bijna te denken dat er iets mis ging bij mij !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
j0rikk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:34:
Sinds de update naar 4.2.2 werkt bij mij alleen WiFi nog, mobiele gegevens staat constant "verbinding verbroken".

Iemand enig idee waar dit aan kan liggen? Heb al verschillende dingen geprobeeerd, vliegtuigmodus, opnieuw opstarten etc etc..

En wanneer ik met WiFi verbindig wil maken, gaat ie willekeurge netwerken proberen waar de gegevens niet eens van heeft? Uiteindelijk pakt hij wel de goeie maar dit lijkt me niet handig...

Als je het forum had gelezen dan moet je bij de mobiele internetinstellingen je apn weer aanvinken! Over dat wifi gebeuren weet ik niks van helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door faisje op 17-07-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
j0rikk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:34:

moet je even bij apn instellingen handmatig hi/kpn kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0rikk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-02-2023
faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:35:
[...]

Als je het forum had gelezen dan moet je bij de mobiele internetinstellingen je apn weer aanvinken!
Had laatste 2 pagina's gelezen, kon het niet vinden. Maar het is nu gelukt! Bedankt in ieder geval. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
j0rikk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:39:
[...]

Had laatste 2 pagina's gelezen, kon het niet vinden. Maar het is nu gelukt! Bedankt in ieder geval. :)
Geen probleem! Maar hoe merk je dat je wifi eerst alle andere wifi netwerken afgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:06

[...]

Installeer een app die een "vaste" notificatie weergeeft, zoals een batterijpercentage app. Dan zullen de notificaties weer standaard ingeklapt zijn.

Ze waren altijd ingeklapt doordat er een vaststaande energiebesparingsnotificatie was. Die is nu weg en daarom zijn ze nu standaard uitgeklapt (zoals het hoort in Android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-10 00:08
imeR schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 11:51:
[...]

Installeer een app die een "vaste" notificatie weergeeft, zoals een batterijpercentage app. Dan zullen de notificaties weer standaard ingeklapt zijn.

Ze waren altijd ingeklapt doordat er een vaststaande energiebesparingsnotificatie was. Die is nu weg en daarom zijn ze nu standaard uitgeklapt (zoals het hoort in Android).
Die vaststaande energiebesparingsnotificatie is bij mij (4.2.2 HTC) nog steeds gewoon aanwezig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Neen...die is er gewoon nog, maar alleen wanneer je de energiebesparingstand hebt geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
  • Laatst online: 01-05 17:46
Kan kloppen dat je accu na de firmware update sneller leeg word gesnoept..
Dit heeft te maken met de 'Radio' die meekomt bij deze update..
Radio eigenschappen:
  • Signal quality
  • WiFi and Bluetooth connectivity
  • GPS / aGPS
  • Can improve battery due to improved signal quality
  • Can even improve camera
Ik test nu alle beschikbare radio's met een app die de dmb(signaal sterkte) meet..
Mensen die hier belang bij hebben..? Zit zelf bij vodafone..

Mvg, J

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:28

Rubman

Retarded or just overjoyed!

yes laat maar weten wat de beste radio is voor Vodafone NL
Voornamelijk randstad hier

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Wimhaw schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:58:
Voor de update had ik hier geen last van. Het is best wel irritant..... :(
In andere Apps heb ik geen problemen zoals: Gmail, Whatsapp, Chrome en etc.
Ik kan natuurlijk de HTC keyboard kiezen, want deze heeft deze irritante fout niet. Dit is voor mij geen optie. Standaard HTC keyboard is traag door geen voorspelling, en achter elk woord moet je een spatie geven en toets layout is compacter.
Heb al een restart geprobeerd en heb ook al Swiftkey verwijderd en er op nieuw opgezet.
Wie weet raad?
Ik heb daar geen last van, Swiftkey werkt ook in de HTC mail app prima, misschien omdat ik een automatische handtekening ingesteld heb?

O ja, ik had ook een factory reset gedaan na de update...

- edit -

KAK nu heb ik toch last van dezelfde bug, zowel bij een pop3 als zakelijke account.

[ Voor 4% gewijzigd door Chris.nl op 17-07-2013 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimhaw
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:43
Ja ik kan ook naar een PC toe lopen om dan mbv outlook of een ander mail applicatie de mail te schrijven en deze naar je mail te sturen die je dan door stuurt. 8)7 Je begrijpt hopelijk dat ergens ander schrijven en kopiëren geen optie is....
Heb het Swiftkey Forum gezien. http://support.swiftkey.n...ntered?page=1&per_page=20
Hopelijk gaan ze snel met een update komen....
CLB schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:22:
[...]

[ Voor 20% gewijzigd door Wimhaw op 17-07-2013 13:08 ]

Fossielbrandstofloos huis en -vervoer vanaf november 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
[...]

Thanks,

Klopt heb nu de spaarstand aangezet en dan zijn de notificaties inderdaad niet meer uitgeklapt. Puike tip!

Ik verwacht overigens dat de Swiftkey bug snel wordt verholpen, omdat er toch al veel over is te lezen op het internet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wimhaw schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:03:
Ja ik kan ook naar een PC toe lopen om dan mbv outlook of een ander mail applicatie de mail te schrijven en deze naar je mail te sturen die je dan door stuurt. 8)7 Je begrijpt hopelijk dat ergens ander schrijven en kopiëren geen optie is....
Dan doe je dat, kwestie van copy-pasten, duurt 2 seconden extra |:(
Je begrijpt hopelijk wel dat een bug van een applicatie door mij laten oplossen geen optie is...

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 17-07-2013 13:23 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
Bij mij zijn de meldingen niet standaard uitgeklapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Radio: 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L
Afbeeldingslocatie: http://img24.imageshack.us/img24/9426/fdjf.png

Radio: 4A.14.3250.15_10.34.1150.02L
Afbeeldingslocatie: http://img18.imageshack.us/img18/6301/h6o.png

Radio: 4A.16.3250.24_10.38.1150.03L
Afbeeldingslocatie: http://img827.imageshack.us/img827/2473/asq6.png

Radio: 4A.17.3250.14_10.39.1150.04L
Afbeeldingslocatie: http://img593.imageshack.us/img593/3286/55y2.png

Voor mij was 4A.14.3250.13 het meest stabiel met het sterkste signaal..
Hoe lager hoe beter, met -97dBm heb je een beter signaal als -105dBm..

Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie :)

Scheduler: Fiops CPU | Governor: Ondemand | CPU FreQ.: 384Mhz/1,56Ghz | TCP: Westwood | GPU Governor: Simple | GPU FreQ.: 450Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Laatst online: 07-10 11:44

GforceNL

Out of memory....

Rubman schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:02:
yes laat maar weten wat de beste radio is voor Vodafone NL
Voornamelijk randstad hier
Vodafone heeft bevestigd dat er werkzaamheden zijn in de Randstad/Zuid Holland op Twitter.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hkn

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
Werkzaamheden hebben verder toch niks te maken met de signaal kwaliteit..?
Zolang je maar signaal hebt kun je dit altijd testen met de app: Network Signal Info
gforcegti schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:54:
[...]

Vodafone heeft bevestigd dat er werkzaamheden zijn in de Randstad/Zuid Holland op Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:05
Kan je er dan zomaar een andere radio op zetten?

[ Voor 6% gewijzigd door tiguan op 17-07-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDL15
spNk schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:20:
Bij mij zijn de meldingen niet standaard uitgeklapt?
Zet al je notifacties maar eens uit in je notificatiebalk (inclusief energiebesparing), dan zul je zien dat Whatsapp of eeniedere melding uitgeklapt zal staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:27:
Radio: 4A.14.3250.13_10.33.1150.01L
[afbeelding]

Radio: 4A.14.3250.15_10.34.1150.02L
[afbeelding]

Radio: 4A.16.3250.24_10.38.1150.03L
[afbeelding]

Radio: 4A.17.3250.14_10.39.1150.04L
[afbeelding]

Voor mij was 4A.14.3250.13 het meest stabiel met het sterkste signaal..
Hoe lager hoe beter, met -97dBm heb je een beter signaal als -105dBm..

Ik hoop dat het duidelijk is voor jullie :)
Ik vind dit een hele goede test, alleen hoort het eigenlijk in [HTC One] Rooten & Custom ROM's%22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liber8
SAWYER schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:27:
[...]

Ik vind dit een hele goede test, alleen hoort het eigenlijk in [HTC One] Rooten & Custom ROM's%22
Er waren 'hier' personen die vonden dat hun accuduur minder goed was na de update, dit kan liggen aan de nieuwe radio versie die in deze update verwerkt zit. Als ik het in Rooten & Custom post hebben deze personen er weinig aan lijkt me..?
tiguan schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:13:
Kan je er dan zomaar een andere radio op zetten?
Niet zomaar, als je hier mee bezig wilt moet je inderdaad naar het topic Rooten & Custom gaan zoals hierboven geschreven staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:44
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 10:40:

Had je nog een bron hiervan toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Een vraagje, hopelijk heeft een van jullie een idee waar ik het 'm moet zoeken...

In de Gallery heb ik m'n Dropbox folder ook gekoppeld, maar wanneer ik in de Gallery de Dropbox map open dan zie ik niet mijn foto's. Dit terwijl er wel een van mijn foto's wordt getoond als Dropbox folder (snapshot). Ik snap er niets van...heb Dropbox al ontkoppeld in Gallery en opnieuw toegevoegd, en ook binnen de Dropbox folder de foto's op diverse manieren geplaatst (in aparte folder in de root van Dropbox, in submap, foto's los in de root, enz).

Iemand wellicht een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Hoe kan ik eigenlijk de volgorde van de homescreens aanpassen? In vroegere Sense versies ging dat vrij makkelijk, maar krijg het niet voor elkaar met Sense 5. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
Sheik schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:32:
Hoe kan ik eigenlijk de volgorde van de homescreens aanpassen? In vroegere Sense versies ging dat vrij makkelijk, maar krijg het niet voor elkaar met Sense 5. Iemand ideeen?
Gewoon longpress op een leeg stuk homescreen, en dan bovenaan op het te verplaatsen scherm weer longpress en hem naar links of rechts verslepen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door SmiGueL op 17-07-2013 16:41 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Sheik schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:32:
Op homescreen met je vingers "pinchen". Je kunt dan bovenin de screens slepen en nieuwe screens toevoegen...

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 17-07-2013 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ooh thanks guys! Ik probeerde Blinkfeed in het midden van de 3 homescreens te plaatsen, maar Blinkfeed kan je niet verplaatsen (duh)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:45
Sheik schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 16:43:
Ooh thanks guys! Ik probeerde Blinkfeed in het midden van de 3 homescreens te plaatsen, maar Blinkfeed kan je niet verplaatsen (duh)....
Klopt, Je homescreen zelf (aka: default pagina) kun je overigens wel veranderen in eentje naar wens (dus een met iconen + widgets) :)

[ Voor 4% gewijzigd door SmiGueL op 17-07-2013 17:05 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
Batskoning schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 14:12:
Werkzaamheden hebben verder toch niks te maken met de signaal kwaliteit..?
Zolang je maar signaal hebt kun je dit altijd testen met de app: Network Signal Info

[...]
Ik heb Vodafone, woon in Eindhoven, ik zit binnen en heb standaard radio, -79dBm
Geen app voor nodig, instellingen -> info -> netwerk

Radio: 4A.17.3250.14_10.39.1150.04L (instellingen -> info -> software -> meer)

[ Voor 8% gewijzigd door SuperVeloce op 17-07-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-09 12:39
Kan helaas geen update vinden. Vermoed dat ik toch een brandend toestel heb gekregen, ook al heb ik bij Cool blue een normale besteld. Bij CID zie ik iets over gsm.operator.Alpha en daar staat tmobile en tele2. Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat het gaat om een brandend toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
RobbieN schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 19:47:
Bij CID zie ik iets over gsm.operator.Alpha en daar staat tmobile en tele2. Kan iemand bevestigen of ontkrachten dat het gaat om een brandend toestel.
Jups branded...

Maar geen paniek meteen ;) De update schijnt teruggetrokken te zijn tijdelijk. En naar eigen ervaring denk ik dat het een goede beslissing is. Je komt heus wel aan de beurt.

[ Voor 24% gewijzigd door Sheik op 17-07-2013 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
Ik snap er echt niks van waarom ik geen .APKs kan installeren :-(

Bij Google Play gaat het prima, zodra je een losse APK op de "SD kaart" zet kun je m niet installeren alleen maar annuleren.

Wat is dat voor raars ? Moet ie daarvoor geroot zijn ofzo ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
Z900 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:10:
Ik snap er echt niks van waarom ik geen .APKs kan installeren :-(

Bij Google Play gaat het prima, zodra je een losse APK op de "SD kaart" zet kun je m niet installeren alleen maar annuleren.

Wat is dat voor raars ? Moet ie daarvoor geroot zijn ofzo ??
Heb je bij instellingen>beveiliging de optie onbekende bronnen aangevinkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Tip, ik had de laatste paar weken echt minder batterijleven met de HTC One. Vandaag Factory reset gedaan, en het lijkt alweer wat beter te gaan. Zeker bij een grote update van Android 4.1 naar 4.2 altijd aan te raden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
alwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:36:
Tip, ik had de laatste paar weken echt minder batterijleven met de HTC One. Vandaag Factory reset gedaan, en het lijkt alweer wat beter te gaan. Zeker bij een grote update van Android 4.1 naar 4.2 altijd aan te raden!
Hoe zit dat ook weer bij een factory reset...alles opnieuw instellen en apps opnieuw installeren...toch? Of is het een kwestie van de HTC backup terugzetten...of is dat nu juist weer niet de bedoeling? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07-10 15:19
dafmay schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:41:
[...]

Hoe zit dat ook weer bij een factory reset...alles opnieuw instellen en apps opnieuw installeren...toch? Of kwestie van HTC backup terugzetten...of is dat nu juist weer niet de bedoeling?
Daar ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
dafmay schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:41:
[...]

Hoe zit dat ook weer bij een factory reset...alles opnieuw instellen en apps opnieuw installeren...toch? Of is het een kwestie van de HTC backup terugzetten...of is dat nu juist weer niet de bedoeling? ;)
Ik maak backup contacten in Google dadelijks, foto's in Dropbox en de apps moet je inderdaad even opnieuw installeren. Maar is die wel weer als nieuw, en heb het idee dat die echt weer wat langer meegaat sinds ik het heb gedaan...( kan ook schijn zijn).

Kan iemand bevestigen die er meer verstand van heeft, dat een factory reset best handig is van Android 4.1 naar 4.2 omdat het best een redelijke update is??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z900
faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:16:
[...]

Heb je bij instellingen>beveiliging de optie onbekende bronnen aangevinkt?
Sure, ik snap er echt niks van, nooit problemen op de HTC HD2 met custom ROM en op de HTC S3 mini STOCK.

Wat kan dit tegenhouden ???? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
alwaysleft schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 20:44:
[...]

Ik maak backup contacten in Google dadelijks, foto's in Dropbox en de apps moet je inderdaad even opnieuw installeren. Maar is die wel weer als nieuw, en heb het idee dat die echt weer wat langer meegaat sinds ik het heb gedaan...( kan ook schijn zijn).
Thanks. Laatste vraag : hoe zit het met de opslag...wordt die nog gewist? Of kun je muziek, foto's, navigatiebestanden en andere folders gewoon laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
dafmay schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:18:
[...]

Thanks. Laatste vraag : hoe zit het met de opslag...wordt die nog gewist? Of kun je muziek, foto's, navigatiebestanden en andere folders gewoon laten staan?
Ik laat deze meestal staan, omdat die niks te maken hebben met het systeem en instellingen of wakelocks ect. Tijdens het selecteren van fabrieksinstellingen kun je ervoor kiezen om ook de telefoonopslag te wissen is een optie dat je kunt aanvinken.

[ Voor 15% gewijzigd door faisje op 17-07-2013 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireMotion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online

FireMotion

De wereld is een plaatje.

Ik heb hier ook last van, met Hollandsnieuwe i.c.m. HTC One. Zowel voor als na de Android 4.2.2-update, sinds ongeveer 1-1.5 week. Het maakt niet uit of ik Wifi aan heb of niet, idem met de energiebesparende stand. Een reboot werkt ook niet.

Elke 13 minuten valt het signaal helemaal weg, gedurende ongeveer 33 seconden.
pluimpje2 schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 07:59:
[...]

Heb het ook sinds een paar weken maak het lijkt te liggen aan Vodafone.
Mijn Collega heeft ook Vodafone en een Samsung Note 2 en heeft exact hetzelfde probleem.
Gisteren alle 2 compleet geen netwerk gehad hier in Rijssen (alleen alarmnummers en netwerk handmatig zoeken had ook geen zin).
Op het moment dat ik thuis kwam had ik nergens last van.
Andere collega met Vodafone en een Iphone5 heeft hier in Rijssen ook het zelfde probleem.
Lijkt dus Vodafone probleem en geen HTC probleem.

Kijk anders ook eens hier:
http://www.allestoringen.nl/storing/vodafone

[ Voor 5% gewijzigd door FireMotion op 17-07-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
FireMotion schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:26:
Ik heb hier ook last van, met Hollandsnieuwe i.c.m. HTC One.
Zowel voor als na de Android 4.2.2-update, sinds ongeveer 1-1.5 week.

Elke 13 minuten valt het signaal helemaal weg, gedurende ongeveer 33 seconden.

[...]
Dit ligt 100 % Zeker aan vodafone. Ik denk, omdat ze hun netwerk uitbreiden met 4g masten voor de zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
faisje schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:25:
[...]

Ik laat deze meestal staan, omdat die niks te maken hebben met het systeem en instellingen of wakelocks ect. Tijdens het selecteren van fabrieksinstellingen kun je ervoor kiezen om ook de telefoonopslag te wissen is een optie dat je kunt aanvinken.
Top dank, dan ga ik nu aan de slag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Haal trouwens 3,5 uur actieve schermtijd op 1 acculading met Android 4.2 op de One. Oude iPhone 5 haalde 4,5 uur. Is redelijk, maar de One is echt geen uitschieter qua batterij... Maar is ook appels met peren vergelijken, andere processor enz...

[ Voor 20% gewijzigd door alwaysleft op 17-07-2013 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bijzonder ontevreden over de update. Mijn accuduur is ongeveer gehalveerd! Ik haal het niet eens de avond :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 21:46:
Ik ben bijzonder ontevreden over de update. Mijn accuduur is ongeveer gehalveerd!
factory reset is oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperVeloce
ik heb nu 13% over, na 1dag, 12uur, 15min

heb nog niet re-calibratie en fabriek instellingen gedaan.. draai al ff 4.2.2
en ik gebruik de telefoon normaal, whatsapp, facebook, fotos maken etc.

Pagina: 1 ... 92 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)