Mag ik voor iedereen die deze nog niet heeft gedownload ten zeerste het toetsenbord van google aanbevelen. Stock toetsenbord performed prima maar ik had voor mijn htc one een desire met ICS en daarop hadden ze blijkbaar ook dit toetsenbord ingeplaatst. Nu heb ik deze weer terug en het werkt naar mijn mening net even wat lekkerder dan die van htc zelf. Nu zal die voor vele niet te downloaden zijn omdat die nog in nl moet uitkomen maar tot die tijd stel ik voor deze te gebruiken. Bron is van XDA http://d-h.st/4xP
Dank voor de tip...ik wil 'm wel proberen. Heb je toevallig een linkje naar meer info (xda of elders) mbt dit keyboard? Btw zit een NL woordenboek inbegrepen?Bocai schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 08:49:
Mag ik voor iedereen die deze nog niet heeft gedownload ten zeerste het toetsenbord van google aanbevelen. Stock toetsenbord performed prima maar ik had voor mijn htc one een desire met ICS en daarop hadden ze blijkbaar ook dit toetsenbord ingeplaatst. Nu heb ik deze weer terug en het werkt naar mijn mening net even wat lekkerder dan die van htc zelf. Nu zal die voor vele niet te downloaden zijn omdat die nog in nl moet uitkomen maar tot die tijd stel ik voor deze te gebruiken. Bron is van XDA http://d-h.st/4xP
ja nederlands woordenboek zit inbegrepen, daarom snap ik niet waarom die er voor ons nog niet is. Ik heb het hier vandaan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42370576 maar zoveel meer informatie bieden ze hier niet
Ach ja natuurlijkBocai schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 09:58:
ja nederlands woordenboek zit inbegrepen, daarom snap ik niet waarom die er voor ons nog niet is. Ik heb het hier vandaan http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=42370576 maar zoveel meer informatie bieden ze hier niet

Edit : dit keyboard zou een stuk sneller zijn bij regulier typen (non-swype) dan het stock HTC keyboard. En hier liep ik laatst inderdaad tegenaan...bij veel en snel typen lagged het stock keyboard enigzins.
Edit2 : het Google keyboard is inderdaad aanzienlijk sneller bij regulier typen, en zeer accuraat. Swype werkt ook perfect. Prima toetsenbord dus ter vervanging van het stock HTC toetsenbord.
[ Voor 24% gewijzigd door dafmay op 18-06-2013 10:11 ]
Dit is een topic over een toestel heh niet over een Google-toetsenbord of andere software...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Iemand hier ervaring met CoPilot op de HTC One. Deze altijd goed gebruikt op de sensation, maar op de One klopt het allemaal niet meer. Iconen zijn weg, tekst overlapt elkaar, duidelijk issues met de resolutie.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Bij mij staat er gewoon "HTC HTC One"... Heb het toestel los aangeschaf, eerste maand T-Mobile abbo gebruikt en nu Hi.tiguan schreef op maandag 17 juni 2013 @ 23:51:
Bij mij staat er Vodafone voor, maar dat is bij elke mobiel zo. Je provider staat er volgens mij altijd bij, of ie wel of niet gebrand is, maakt niet uit.
Bij m'n Sensation staat er nu niks voor, misschien omdat ie een tijdje niet meer in de lucht is geweest en dus providerloos isM'n Hero staat er zelfs niet meer bij.
Hmmm, vreemd probleem. Ik probeer iemand te bellen, krijg dan in beeld even een melding "USSD code uitvoeren" en dan een foutmelding "verbindingsprobleem of ongeldige MMi code"
Deze had ik al eens eerder (ook met dat nummer) maar dan werkte het daarna wel .... maar nu even niet ?
Reboot helpt niet. Ik zit op Vodafone netwerk, en heb vanmiddag nog gebeld....
Even een ander nummer geprobeerd, en nu werkt het nummer wat ik probeerde te bereiken wel (maar is in gesprek)
Maar even in de gaten houden, ziet eruit als een storing (mogelijk met het nummer van die persoon) maar wel een rare melding. Als ik die google zie ik enkele problemen met de SIM (mijne is een door de winkel bijgeknipte "gewone" simkaart). En hier en daar lees ik iets over een virus wat iets met USSD-codes doet, maar ik geloof verder niet dat het geval is, geen rare dingen qua netwerkverkeer of oproepen iig.
Edit: Net wel normaal kunnen bellen. Dat nummer zit ook bij Vodavone, hij had geen gemistte gesprekken oid...
Misschien toch een SIM-kaart issue bij mij ?
Deze had ik al eens eerder (ook met dat nummer) maar dan werkte het daarna wel .... maar nu even niet ?
Reboot helpt niet. Ik zit op Vodafone netwerk, en heb vanmiddag nog gebeld....
Even een ander nummer geprobeerd, en nu werkt het nummer wat ik probeerde te bereiken wel (maar is in gesprek)
Maar even in de gaten houden, ziet eruit als een storing (mogelijk met het nummer van die persoon) maar wel een rare melding. Als ik die google zie ik enkele problemen met de SIM (mijne is een door de winkel bijgeknipte "gewone" simkaart). En hier en daar lees ik iets over een virus wat iets met USSD-codes doet, maar ik geloof verder niet dat het geval is, geen rare dingen qua netwerkverkeer of oproepen iig.
Edit: Net wel normaal kunnen bellen. Dat nummer zit ook bij Vodavone, hij had geen gemistte gesprekken oid...
Misschien toch een SIM-kaart issue bij mij ?
[ Voor 8% gewijzigd door u_nix_we_all op 18-06-2013 16:33 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Jup! Eerder gebruikt op de HTC Evo 3D en nu op de HTC One, werkt perfect... vooral veel sneller. Heb nog niets gemerkt van overlappende teksten of missende iconen.Rubman schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 10:43:
Iemand hier ervaring met CoPilot op de HTC One. Deze altijd goed gebruikt op de sensation, maar op de One klopt het allemaal niet meer. Iconen zijn weg, tekst overlapt elkaar, duidelijk issues met de resolutie.
Heb je alles ook echt opnieuw gedownload i.p.v. overgezet van de geheugenkaart van je Sensation? Geen idee of dit mis kan gaan, maar kan me er iets bij voorstellen...
Wellicht niet voor iedereen interessant, maar het vermelden waard: ik rijd elke dag een half uurtje van en naar werk.
Als ik tijdens die rit een USB kabel tussen radio en telefoon prik voor de stroom, en vervolgens via de car app naar muziek luister (zonder dat het scherm uitgaat) kost dit mij 1% batterij lading per keer
Als ik tijdens die rit een USB kabel tussen radio en telefoon prik voor de stroom, en vervolgens via de car app naar muziek luister (zonder dat het scherm uitgaat) kost dit mij 1% batterij lading per keer
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
<deleted>
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2013 22:30 . Reden: De quote ontbreekt ]
Verwijderd
Heeft iemand intussen al een oplossing gevonden voor dit probleem?kwiebus schreef op zondag 19 mei 2013 @ 11:13:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem en ook nog geen oplossing kunnen vinden. Het maakt ook niet uit welke provider ik kies, hij start altijd bij channel 11.
Alvast bedankt,
Jan
Ik heb eindelijk m'n nieuwe One ontvangen nadat ik de vorige had teruggebracht wegens verzonken aan/uit-knop. Moet zeggen dat bij deze nieuwe de knop optisch fractioneel hoger ligt, maar hij bedient wel makkelijker dus ik zeg prima. Ik voel helaas wel een klein randje bij de overgang van de bovenkant van het scherm en de speaker. Dit is met het blote oog echter niet te zien dus ik laat het er bij. Het scherm ligt er verder niet scheef in.
Wat verder m'n verbazing schetst is dat deze zowaar 0,0 kieren heeft! Wist niet dat dat kon
Deze hou ik wel.
Wat verder m'n verbazing schetst is dat deze zowaar 0,0 kieren heeft! Wist niet dat dat kon
[ Voor 3% gewijzigd door Southern Sun op 18-06-2013 22:33 ]
Ik heb m'n toestel nu bijna 4 weken, maar elke keer als ik hem zie en bekijk verbaast het me nog steeds hoe mooi dit toestel vormgegeven is!
Nog steeds zeer tevreden mee. Ook met de accu, gaat lekker 2 dagen mee, op festivals ook nooit meer kutten met een bijna lege batterij, prima!
Nog steeds zeer tevreden mee. Ook met de accu, gaat lekker 2 dagen mee, op festivals ook nooit meer kutten met een bijna lege batterij, prima!
*edit: never mind. Dacht een probleem te hebben met m'n contacten, maar toch niet

[ Voor 74% gewijzigd door Southern Sun op 18-06-2013 23:19 ]
Sinds een paar dagen het toestel én wauw, wat een apparaat. Erg tevreden. Heerlijk design en een prachtig scherm.
Ligt het aan mijn (nu nog intensieve) verbruik of vliegen de MB's er doorheen? Ik heb vandaag veel apps gedownload (Instagram, Vine, RTL, NU, NOS, en een paar games, etc.) en via 8Tracks denk ik een uur of twee gestreamed. Allemaal via Wi-Fi dus het boeit niet, maar ik heb er toch 900 MB's doorheen gejast. Wauw. Behoorlijk veel? Ligt dit aan het wat intensievere verbruik of mis ik een paar dingen? Kan je nagaan als mijn nummer in gebruik gaat en ik ook kan Whatsappen..
Ligt het aan mijn (nu nog intensieve) verbruik of vliegen de MB's er doorheen? Ik heb vandaag veel apps gedownload (Instagram, Vine, RTL, NU, NOS, en een paar games, etc.) en via 8Tracks denk ik een uur of twee gestreamed. Allemaal via Wi-Fi dus het boeit niet, maar ik heb er toch 900 MB's doorheen gejast. Wauw. Behoorlijk veel? Ligt dit aan het wat intensievere verbruik of mis ik een paar dingen? Kan je nagaan als mijn nummer in gebruik gaat en ik ook kan Whatsappen..
PSN: MilanXXL
Zoals al eerder aangegeven: Kijk eens bij Instellingen > More... > UsageMilanXS schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 00:09:
Sinds een paar dagen het toestel én wauw, wat een apparaat. Erg tevreden. Heerlijk design en een prachtig scherm.
Bij mij ligt het verbruik onder de 1 MB per dag (ook veel WiFi, maar geen sluipverbruikers dus). Wel uit voorzorg al wat onnodige synchroniserende apps op handmatig of een kleinere frequentie gezet.
Ah, bedankt. Je kan kennelijk ook instellen om daar je Wi-Fi gebruik te zien, ik moest dat nog even uitvinden. Ik zag dus alleen mijn 3G verbruik en daar had ik dus niks aan. Het automatisch syncen naar Dropbox en het gebruik van YouTube zijn de oorzaak. Beide zo'n 500 MB. Nadat ik de Camera Upload MB's heb dropbox uitvinken. Haha. Ik word er nu al gek van. IEDERE foto die ik maak upload hij direct, dus ik moet, als ik er één verwijder dubbel verwijderen. Op mijn mobiel en via Dropbox..
Verwijderd
Iemand met een oplossing voor dit probleem? Ik heb gisteren een Factory reset gedaan zonder resultaatVerwijderd schreef op maandag 17 juni 2013 @ 13:54:
Ik heb een probleempje dat zich af en toe voordoet met het contrast in het scherm van mijn HTC One Silver.
Wanneer ik het scherm in dit geval aanzet, is de schermafbeelding heel flets en lijkt overbelicht. Het is ook goed te zien in het hoofdmenu van whatsapp waar de lijntjes tussen de verschillende gesprekken verdwijnen (of heel licht worden). Als ik het toestel reset is het weg. Het heeft ook niet te maken met de helderheid van het scherm. Iemand bekend met dit probleem?
De HTC One, alleen dan wat beter. De Butterfly S: http://www.gsmarena.com/h...ixel_camera-news-6238.php
beter? Dat baseer je alleen op de processor? De s4 heeft die processor en vind die ook niet beter, geheugen is ook nog is de helft. Vind er niks beters aan
SD kaart mogelijkheid en grotere accuBocai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:22:
beter? Dat baseer je alleen op de processor? De s4 heeft die processor en vind die ook niet beter, geheugen is ook nog is de helft. Vind er niks beters aan
Grotere accu, MicroSD-mogelijkheden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ach...zo blijf je altijd bezig. Ik ben tevree met m'n Onealwaysleft schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 11:09:
De HTC One, alleen dan wat beter. De Butterfly S: http://www.gsmarena.com/h...ixel_camera-news-6238.php
Vraagje: Stel ik haal ik deze week een HTC One op uit de winkel via de losse verkoop. Heb ik dan een toestel uit een latere batch (waarmee ik hopelijk mijn kans op een foutloos toestel vergroot) of liggen al toestellen van de eerdere en de latere batches her en der door elkaar verspreid?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Qua design is de One nog steeds mooier.dafmay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:21:
[...]
Ach...zo blijf je altijd bezig. Ik ben tevree met m'n One
Heel simpel antwoord, ligt eraan hoeveel de winkel verkoopt van de Ones. Verkopen ze veel, heb je altijd de meest recente batchAtlAntA schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:21:
Vraagje: Stel ik haal ik deze week een HTC One op uit de winkel via de losse verkoop. Heb ik dan een toestel uit een latere batch (waarmee ik hopelijk mijn kans op een foutloos toestel vergroot) of liggen al toestellen van de eerdere en de latere batches her en der door elkaar verspreid?
Meh. Voorlopig geen 4.2.2.?
"The update has been pulled with no specific reason given."
http://www.cultofandroid....4-2-2-update-for-htc-one/
Was al enige posts geleden bekend. Daarnaast betreft Three een provider die sowieso al niet bekend staat om zijn goede "update-beleid". Los van dat feit, kan je er altijd vanuit gaan dat updates later binnen rollen dan aangekondigd. Daarbij had HTC zelf nooit een ETA gegeven geloof ik.Intr3pid schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:40:
Meh. Voorlopig geen 4.2.2.?
ps. Ik heb liever dat ze hun tijd nemen bij HTC en alle bugs uit de software halen, voordat ze iets te snel op de markt gooien.
[ Voor 11% gewijzigd door R86Bakker op 19-06-2013 13:26 ]
Inderdaad klopt vwb verhaal omtrent het terughalen vd update. En ik ben het volledig met je eens...laat HTC de update maar gewoon uitbrengen wanneer deze 100% (bug-free) af is. Tot dat moment draait 4.1.2 uitstekend op mijn One...ik kan nergens over klagen eigenlijk. Klein puntje is de beperkte instelbaarheid van volume...R86Bakker schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:25:
[...]
Was al enige posts geleden bekend. Daarnaast betreft Three een provider die sowieso al niet bekend staat om zijn goede "update-beleid". Los van dat feit, kan je er altijd vanuit gaan dat updates later binnen rollen dan aangekondigd. Daarbij had HTC zelf nooit een ETA gegeven geloof ik.
ps. Ik heb liever dat ze hun tijd nemen bij HTC en alle bugs uit de software halen, voordat ze iets te snel op de markt gooien.
Precies een van de voornaamste redenen waarom ik tevree ben met de One
Btw...mis ik iets of is er geen optie op tweakers om te multi-quoten?
[ Voor 15% gewijzigd door dafmay op 19-06-2013 13:51 ]
nou ik zou best de widgets van 4.2.2 willen hebben in me notificatie tabdafmay schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:45:
Tot dat moment draait 4.1.2 uitstekend op mijn One...ik kan nergens over klagen eigenlijk.
Llama, automatlt of Tasker kan dat probleem verhelpen, verschillende geluids volumes in te stellen onder verschillende omstandigheden, tasker staat zelfs toe dat je een volume widget maakt. Misschien een oplossing voor je om dit gemis op te lossenKlein puntje is de beperkte instelbaarheid van volume...
werkt prima hoorBtw...mis ik iets of is er geen optie op tweakers om te multi-quoten?
Bocai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:52:
[...]
Llama, automatlt of Tasker kan dat probleem verhelpen, verschillende geluids volumes in te stellen onder verschillende omstandigheden, tasker staat zelfs toe dat je een volume widget maakt. Misschien een oplossing voor je om dit gemis op te lossen
[...]
werkt prima hoor
Vwb aanpassen volume...was ik misschien niet helemaal duidelijk/compleet...ik vind het laagste volume op speakers nog veel te hard...dat zou ik graag lager hebben (een aantal stappen tussen het laagste momenteel en het nieuwe laagste zou helemaal geweldig zijn). Kan dit bij jou weten met een van die apps?
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 19-06-2013 15:21 ]
Butterfly S beter?
5 inch scherm met lagere ppi dan de 4.7 inch van de One.
5 inch formaat is (persoonlijk) te groot.
Zelfde snapdragon 600 cpu, maar hoger geklokt, dus meer energieverbruik.
Design is minder strak en kitscherig 'Glossy'.
16gb storage t.o.v. 32gb van de One.
Ik zie dus niet direct in waarom de Butterfly S beter zou moeten zijn.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
hm ik ben er geen groot meester in, maar je hebt twee opties in tasker, 1 die zijn stappen haalt uit sence zelf, 1 t/m 7 maar de andere optie is %VOLN, dus als je weet wat je doet zou het mogelijk kunnen zijn. Maar bind me daar niet aan vast. Ik weet dat je een 7 dagen trial mag downloaden voor tasker op hun website, dan zou je het kunnen proberen. Ik zal het zelf ook even proberen
Klinkt inderdaad wellicht als een mogelijkheid. Zeer bedankt alvast voor het proberen...ben erg benieuwd. Ben zelf nog niet thuis in tasker, dus fijn als jij het wilt proberen. Kan ik altijd daarna zelf nog eens verder gaan klooienBocai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:25:
hm ik ben er geen groot meester in, maar je hebt twee opties in tasker, 1 die zijn stappen haalt uit sence zelf, 1 t/m 7 maar de andere optie is %VOLN, dus als je weet wat je doet zou het mogelijk kunnen zijn. Maar bind me daar niet aan vast. Ik weet dat je een 7 dagen trial mag downloaden voor tasker op hun website, dan zou je het kunnen proberen. Ik zal het zelf ook even proberen
[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 19-06-2013 14:29 ]
Net even geprobeerd maar nee het is geen optie, ook het zetten van een variabele luistert naar stappen 1 t/m 12 waarbij het lager maken van 1 niet mogelijk is.
Ah chips dat is erg jammer. Maar bedankt voor het uitproberen!Bocai schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:44:
Net even geprobeerd maar nee het is geen optie, ook het zetten van een variabele luistert naar stappen 1 t/m 12 waarbij het lager maken van 1 niet mogelijk is.
Even een crosspost vanuit het problemen topic, omdat ik daar geen reacties krijg...
De One alweer bijna 2 maanden in gebruik, en hij bevalt nog steeds prima. Vanavond heb ik een probleem ontdekt met mijn camera.
Door de zoeker die je een rode stip op het scherm, dit is duidelijk een kapotte/stuck pixel. Deze stip is ook te zien in de foto.
Duidelijk dat er een pixel kapot is, wat dus een fabricage fout is lijkt me.
Komt dit probleem vaker voor, en zo ja, wat zijn de beste stappen die ik nu kan ondernemen?
De One alweer bijna 2 maanden in gebruik, en hij bevalt nog steeds prima. Vanavond heb ik een probleem ontdekt met mijn camera.
Door de zoeker die je een rode stip op het scherm, dit is duidelijk een kapotte/stuck pixel. Deze stip is ook te zien in de foto.
Komt dit probleem vaker voor, en zo ja, wat zijn de beste stappen die ik nu kan ondernemen?
Bedankt voor je antwoord. Ik kan in de winkel altijd nog controleren of er geen gaps zijn en of de power button er goed in zit. Maar als ik het goed begrepen heb dan het power button probleem ook na enkele weken optreden en dit schijnt bij latere batches weer niet zo te zijn.alwaysleft schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 12:39:
[...]
Heel simpel antwoord, ligt eraan hoeveel de winkel verkoopt van de Ones. Verkopen ze veel, heb je altijd de meest recente batch
Kan ik in de winkel aan de hand van een serial nummer op de doos oid een rpoductie datum afleiden?
Antwoord al gevonden in dit topic..

[ Voor 3% gewijzigd door AtlAntA op 19-06-2013 17:08 . Reden: vergeten search te gebruiken.. doh! ]
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Lijkt me dat je 'm alleen maar ter reparatie kan opsturen na 2 maanden en afwachten wat ze ermee doen. Neem aan dat het wel garantie betreft.yannickie111 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:47:
Even een crosspost vanuit het problemen topic, omdat ik daar geen reacties krijg...
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 19-06-2013 17:51 ]
Verwijderd
Meer energieverbruik, maar de batterij is wel een enorm stuk groter.Barry|IA schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:22:
Butterfly S beter?
Dat is inderdaad ook weer waar.Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:03:
[...]
Meer energieverbruik, maar de batterij is wel een enorm stuk groter.
“Nothing changed since the 70s. Nothing. Except people train not that hard”. - Tom Platz
Hoi,
ik zit eraan te denken om een ONE te halen maar ik had nog ff een vraagje: Hoeveel ruimte blijft er over van de aangegeven 32 gig? iemand enig idee?
ik zit eraan te denken om een ONE te halen maar ik had nog ff een vraagje: Hoeveel ruimte blijft er over van de aangegeven 32 gig? iemand enig idee?
Verwijderd
@FloggingHank
Ik heb de One en volgens mij neemt Sense etc ongeveer 6 à 7 GB in beslag.
On topic
Enige wat ik jammer vind aan de telefoon is dat de resent gebruikte apps er niet staan als je die bovenste balk naar beneden schuift, die bevat namelijk alleen meldingen. Best een gemis want bij de Sensation vond ik dit erg handig.
Verder prima telefoontje.
On topic
Enige wat ik jammer vind aan de telefoon is dat de resent gebruikte apps er niet staan als je die bovenste balk naar beneden schuift, die bevat namelijk alleen meldingen. Best een gemis want bij de Sensation vond ik dit erg handig.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2013 18:46 ]
Rond 25.59GbFloggingHank schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:38:
Hoi,
Haha dat is vrij accuraat voor iemand die zegt "rond". Maar tnx!
ik neem overigens aan dat dit meer wordt als je een custom rom installeert?
Dat mag je inderdaad gerust aannemenFloggingHank schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 19:24:
[...]
Haha dat is vrij accuraat voor iemand die zegt "rond". Maar tnx!
ik neem overigens aan dat dit meer wordt als je een custom rom installeert?
Dubbel klikken op de homebuttonVerwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 18:45:
@FloggingHank
On topic
Snoep verstandig, verslind een Apple!
Maar dan dus weer een tijd zonder One....Southern Sun schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:51:
[...]
Lijkt me dat je 'm alleen maar ter reparatie kan opsturen na 2 maanden en afwachten wat ze ermee doen. Neem aan dat het wel garantie betreft.
En ik heb geen andere oude smartphone meer die ik kan gebruiken...
Verwijderd
Laatst is me opgevallen dat Android zelf veel wakelocks veroorzaakt, waaronder 2 ergste: RILJ, alarm manager etc etc. Hebben jullie dat ook?
Verwijderd
Dat laatste hadden ze met de hele one moeten doen, dat had mij, en vele anderen, veel ellende bespaard met ruilen en opsturenR86Bakker schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:25:
[...]
Was al enige posts geleden bekend. Daarnaast betreft Three een provider die sowieso al niet bekend staat om zijn goede "update-beleid". Los van dat feit, kan je er altijd vanuit gaan dat updates later binnen rollen dan aangekondigd. Daarbij had HTC zelf nooit een ETA gegeven geloof ik.
Tja dan stuur je hem niet op.yannickie111 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 20:08:
[...]
Maar dan dus weer een tijd zonder One....
En ik heb geen andere oude smartphone meer die ik kan gebruiken...
Een tijd valt erg mee want gemiddeld heb je hem binnen 1 week weer terug.
Als je het opgelost wil hebben dan zal je hem moeten aanmelden voor reparatie en anders zal je er mee moeten leven. Meer opties heb je niet.
Dit is waarschijnlijk allang algemeen bekend, maar denk gooi 't toch ff in de groep 
Ik merkte dat het aansluiten van mijn One op de pc via usb soms wel de interne opslag zichtbaar was, maar soms ook weer niet. Slepen van bestanden is dan dus niet mogelijk. Dan moest ik iedere keer weer via hardware manager de One opnieuw installeren/toevoegen door naar de .inf te verwijzen voor de juiste driver. Dan werkte het weer totdat je de One loskoppelt en een volgende keer weer aansluit...dan had ik 50/50 kans op succes.
Enfin...gisteren dan maar eens de HTC sync software geinstalleerd. Dat gedrocht ga ik never-nooit-niet gebruiken, maar bij de installatie worden tevens apart de drivers voor de One geinstalleerd. HTC sync daarna meteen weer verwijderd, maar de drivers laten staan (worden apart vermeld als installatie). Daarna werd de One netjes iedere keer herkend en de interne opslag getoond. Enfin...nog even verder testen, maar ik vermoed dat dit de oplossing is geweest. Btw ik werk op een Win7 x64 machine.
Misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft
Ik merkte dat het aansluiten van mijn One op de pc via usb soms wel de interne opslag zichtbaar was, maar soms ook weer niet. Slepen van bestanden is dan dus niet mogelijk. Dan moest ik iedere keer weer via hardware manager de One opnieuw installeren/toevoegen door naar de .inf te verwijzen voor de juiste driver. Dan werkte het weer totdat je de One loskoppelt en een volgende keer weer aansluit...dan had ik 50/50 kans op succes.
Enfin...gisteren dan maar eens de HTC sync software geinstalleerd. Dat gedrocht ga ik never-nooit-niet gebruiken, maar bij de installatie worden tevens apart de drivers voor de One geinstalleerd. HTC sync daarna meteen weer verwijderd, maar de drivers laten staan (worden apart vermeld als installatie). Daarna werd de One netjes iedere keer herkend en de interne opslag getoond. Enfin...nog even verder testen, maar ik vermoed dat dit de oplossing is geweest. Btw ik werk op een Win7 x64 machine.
Misschien dat iemand anders er nog iets aan heeft
[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 20-06-2013 10:36 ]
Gisteravond zat ik in het donker met m'n One en toen viel ineens het volgende op:

Op enkele plekken is dus wat licht zichtbaar langs de rand van het scherm. Is iemand anders dit wel eens opgevallen en weet ook iemand hoe dit komt? Ik kende het fenomeen nog niet.
Denk dat ik 'm toch nog een keer ga omruilen. In ruil voor een verzonken aan/uit-knop heb ik nu een voelbare rand van het scherm aan de bovenkant, bovenstaande foto's en waar ik me vooral aan stoor is dat de de kleuren veel minder goed lijken dan bij het vorige exemplaar.

Op enkele plekken is dus wat licht zichtbaar langs de rand van het scherm. Is iemand anders dit wel eens opgevallen en weet ook iemand hoe dit komt? Ik kende het fenomeen nog niet.
Denk dat ik 'm toch nog een keer ga omruilen. In ruil voor een verzonken aan/uit-knop heb ik nu een voelbare rand van het scherm aan de bovenkant, bovenstaande foto's en waar ik me vooral aan stoor is dat de de kleuren veel minder goed lijken dan bij het vorige exemplaar.
[ Voor 37% gewijzigd door Southern Sun op 20-06-2013 11:43 ]
Dat ziet er wel erg vreemd uitSouthern Sun schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:13:
Gisteravond zat ik in het donker met m'n One en toen viel ineens het volgende op:
...
Oeps, ik zie het nu ook pas.
*edit: fixed
*edit: fixed
[ Voor 52% gewijzigd door Southern Sun op 20-06-2013 11:44 ]
Dat fenomeen met de lichtpuntjes aan de bovenkant en rechterkant van het scherm heb ik ook. Ik herken dit ook van andere toestellen die ik gehad heb, ik had dus bedacht dat dit bij LCD schermen kan gebeuren. Ik zou me er niet druk om maken, je ziet het alleen als het aardedonker is en dan moet je nog het scherm scheef houden om het te kunnen zien. Het is zelfs geen "backlight-bleeding" (of hoe je dat ook uitlegt) te noemen. Zou me niets verbazen als veel meer toestellen het hebben maar dit onopgemerkt blijft.
Zag het ook per toeval omdat het donker was maar moet zeggen dat ik hier ook het minste last van heb. De "warmere" kleurenweergave en opstaand randje van het scherm storen me veel meer. Zag er op het vorige toestel echt veel strakker uit.Chris.nl schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:57:
Dat fenomeen met de lichtpuntjes aan de bovenkant en rechterkant van het scherm heb ik ook. Ik herken dit ook van andere toestellen die ik gehad heb, ik had dus bedacht dat dit bij LCD schermen kan gebeuren. Ik zou me er niet druk om maken, je ziet het alleen als het aardedonker is en dan moet je nog het scherm scheef houden om het te kunnen zien. Het is zelfs geen "backlight-bleeding" (of hoe je dat ook uitlegt) te noemen. Zou me niets verbazen als veel meer toestellen het hebben maar dit onopgemerkt blijft.
[ Voor 4% gewijzigd door Southern Sun op 20-06-2013 12:10 ]
Misschien een ontzettend stomme vraag, Maar die schijnen niet te bestaan.
Wat is nu de beste optie om foto's in het donker te schieten? is het gewoon het beste idee om hem op Night modus te zetten of is er een soort van custom andere instelling die beter presteert?
Wat is nu de beste optie om foto's in het donker te schieten? is het gewoon het beste idee om hem op Night modus te zetten of is er een soort van custom andere instelling die beter presteert?
Ik heb hetzelfde, alleen wel in mindere mate dan bij jou het geval is. Klein streepje licht rechtsonderin.Southern Sun schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 11:13:
[afbeelding]
[afbeelding]
Lijkt me ook een kwestie van zelf een beetje vogelen. HDR modus bijvoorbeeld, die zou je prettig kunnen vinden.Rubman schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:16:
Misschien een ontzettend stomme vraag, Maar die schijnen niet te bestaan.
Bij overbelichte gedeeltes helpt het trouwens om het focuspunt wat te verplaatsen met je vinger. In vergelijking met m'n xperia S zijn de camera-instellingen echter wel wat magertjes. Belichting kun je niet handmatig aanpassen, lichtmeetmodus niet, focusmethode nauwelijks, etc.
_██_
(ಠ_ృ)
Het is handig om de optie "tik om foto te maken" te deactiveren zodat je voorafgaand aan het nemen van een foto met je vinger heel goed op diverse plekken op het scherm kunt focussen ("tikken") zodat je direkt op het scherm ziet wat de belichting wordt (overbelicht/onderbelicht enz). Daarna neem je de foto mbv de dedicated knop rechts op het scherm.Atomsk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:09:
Bij overbelichte gedeeltes helpt het trouwens om het focuspunt wat te verplaatsen met je vinger. In vergelijking met m'n xperia S zijn de camera-instellingen echter wel wat magertjes. Belichting kun je niet handmatig aanpassen, lichtmeetmodus niet, focusmethode nauwelijks, etc.
[ Voor 6% gewijzigd door dafmay op 20-06-2013 19:19 ]
Er is wel degelijk een (zeer simpele) Exposure instelling in de camera onder Image Adjustments, verder ben ik het met je eens. Een beetje triest dat ze mensen hun foto's laten verpesten met allerlei vage filtertjes maar verder alle instellingen verbergen onder het mom van "te ingewikkeld".Atomsk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:09:
Wat ik ook een minpuntje vind: als het erg donker is gaat de flitser niet aan bij het focussen. Hij focust dus eerst op niks en neemt dan pas de foto met flits... beetje raar.. dat deed mijn S2 toch beter
[ Voor 7% gewijzigd door Freshnezz op 20-06-2013 14:55 ]
Heb ik net toevallig nog geprobeerd, maar bij mij gaat de flitser wel aan tijdens het focussen.
whut!? is dat misschien een instelling ofzo dan.. ff kijketiguan schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 15:06:
Heb ik net toevallig nog geprobeerd, maar bij mij gaat de flitser wel aan tijdens het focussen.
Ik vind het vooral onoverzichtelijk tov de Sony interface. Best een gemiste kans, hoop dat HTC hier toch iets aan zal doen in een update.Atomsk schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 13:09:
Hey mede-One'ers,
Klein beetje hulp nodig. Vorige week de One gekocht in Haarlem, zat voorheen bij Hi (contract verlopen dus maandelijks opzegbaar) en nu dus bij MTV Mobile. Ik moet een maand wachten tot ik mijn nieuwe microSIM kan gebruiken (ik heb nu een gewone SIM) zodat ik geen dubbele kosten heb en nummerbehoud. Altijd fijn. Vandaag even naar de BelCompany geweest om mijn huidige SIM te knippen tot een micro-SIM, kom wel op het netwerk van Hi maar ik krijg geen internet, wel Wi-Fi. Iemand die weet hoe dit komt? Of hoe het wel moet? Is het toestel soms gesimlockt? Ik neem aan van niet want anders kom ik niet eens op het netwerk..
Bij voorbaat dank!
Klein beetje hulp nodig. Vorige week de One gekocht in Haarlem, zat voorheen bij Hi (contract verlopen dus maandelijks opzegbaar) en nu dus bij MTV Mobile. Ik moet een maand wachten tot ik mijn nieuwe microSIM kan gebruiken (ik heb nu een gewone SIM) zodat ik geen dubbele kosten heb en nummerbehoud. Altijd fijn. Vandaag even naar de BelCompany geweest om mijn huidige SIM te knippen tot een micro-SIM, kom wel op het netwerk van Hi maar ik krijg geen internet, wel Wi-Fi. Iemand die weet hoe dit komt? Of hoe het wel moet? Is het toestel soms gesimlockt? Ik neem aan van niet want anders kom ik niet eens op het netwerk..
Bij voorbaat dank!
Door de APN-gegevens die je nog moet invullen...?
Jij bent pittig slim, bedankt! Dat zag ik even over het hoofd.CLB schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:43:
Door de APN-gegevens die je nog moet invullen...?
Nu dus de APN gegevens van Hi ingevoerd. (basicinternet)
[ Voor 11% gewijzigd door MilanXS op 20-06-2013 18:54 ]
Mijn toestel heeft dit niet dus dat lijkt mij niet te horen, hoewel er wel verschillende type displays in omloop zijn. Welk type display zit er in jouw toestel?Southern Sun schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 12:09:
[...]
Zag het ook per toeval omdat het donker was maar moet zeggen dat ik hier ook het minste last van heb. De "warmere" kleurenweergave en opstaand randje van het scherm storen me veel meer. Zag er op het vorige toestel echt veel strakker uit.
Het is een Sharp panelkwiebus schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:56:
[...]
Mijn toestel heeft dit niet dus dat lijkt mij niet te horen, hoewel er wel verschillende type displays in omloop zijn. Welk type display zit er in jouw toestel?
In mijn toestel zit een Samsung panel, dus dat maakt al een groot verschil.
Sharp was toch de minste van de panels? Heb zelf overigens ook een Samsung
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ik heb zojuist mijn Google Play store 25 dollar credit code mogen ontvangen. Mocht iemand hier ook geinteresseerd zijn. https://us.htc.com/googleplay/ registreren kan met je HTC gekocht in Nederland. Echter werkt de code alleen met US playstore accounts.
Wel je serienummer invullen en dus niet je IMEI-nummer

[ Voor 7% gewijzigd door RSD1982 op 21-06-2013 09:01 ]
Klinkt goed...ga ik eens bekijken. Wat bedoel je met 'alleen US playstore accounts' ?
Je account moet een Amerikaanse geactiveerde account zijn. Je kan met een Nederlandse account namelijk geen codes inwisselen.dafmay schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:10:
Klinkt goed...ga ik eens bekijken. Wat bedoel je met 'alleen US playstore accounts' ?
Dat je dus een nieuw specifiek US-Google-account moet aanmaken (helaas)
Dank, maar geloof dat ik het nog niet helemaal begrijp.
Edit : ik ga maar eens googlen....
Dit bijvoorbeeld?
http://www.google.nl/url?...g2=vjfHxcWbWeuheG2PNQocew
Edit : ik ga maar eens googlen....
Dit bijvoorbeeld?
http://www.google.nl/url?...g2=vjfHxcWbWeuheG2PNQocew
[ Voor 81% gewijzigd door dafmay op 21-06-2013 09:26 ]
Naar wat ik begrijp zou de Sharp beter moeten zijn, met vaak hogere brightness en in ieder geval hoger contrast. Wat is ook begreep is dat het scherm waar Samsung bij staat niet van Samsung is maar van JDI en dat de aansturing van Samsung is.netblade schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:52:
@RSD1982 mijn virusscanner slaat aan (high risk website) op je afbeelding.
Lees er verschillende verhalen over. Ik kijk het nog even aan dit weekend.netblade schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 08:52:
komt van postimg.org Geen idee de screenshot zelf is genomen van de mail die ik van HTC heb ontvangen met mailclient van OS X.kwiebus schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:20:
[...]
@RSD1982 mijn virusscanner slaat aan (high risk website) op je afbeelding.
[ Voor 27% gewijzigd door RSD1982 op 21-06-2013 09:32 ]
Is er een makkelijke manier om te zien welk paneel ik heb?
Heb iets gevonden over een of ander vaag bestandje in de /proc map na een aantal reboots, maar lijkt me dat het makkelijker kan..
Heb iets gevonden over een of ander vaag bestandje in de /proc map na een aantal reboots, maar lijkt me dat het makkelijker kan..
Nee...dat is de manier.spNk schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:36:
Nee zo moet het idd. Kost je even 10 minutenspNk schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:36:
Verwijderd
HTC One bezitters, voor ik over ga op het afsluiten van een nieuw abbo;
Denken jullie dat de HTC One makkelijk zon twee jaar vooruit kan?
En dan met name op prestaties bij games e.d.?
Ik speel namelijk zelde spelletjes op een game console en gebruik dan nu nog steeds mijn SGS2, die nu toch wel echt oud begint te worden en 't allemaal niet meer aan kan.
Ruim 1,5 jaar geleden mijn SGS2 los gekocht en een sim only abbo er bij genomen, alleen na 1 jaar SGS2 begon ik al haperingen te merken bij veel eisende apps.
Wat zal een volgende generatie telefoons brengen? Meer RAM? Nieuwe features?
Waarschijnlijk nieuwe GPU's en CPU's, maar wordt dat geen overkill voor dat kleine schermpje?
Ik speel namelijk zelde spelletjes op een game console en gebruik dan nu nog steeds mijn SGS2, die nu toch wel echt oud begint te worden en 't allemaal niet meer aan kan.
Ruim 1,5 jaar geleden mijn SGS2 los gekocht en een sim only abbo er bij genomen, alleen na 1 jaar SGS2 begon ik al haperingen te merken bij veel eisende apps.
Waarschijnlijk nieuwe GPU's en CPU's, maar wordt dat geen overkill voor dat kleine schermpje?
Verwijderd
Je zegt het eigenlijk zelf al: ''maar wordt dat geen overkill voor dat kleine schermpje''. De One is nu zo hightech dat je er zeker 2 jaar mee kan. De processor kan nog worden geoptimaliseerd (software) want vaak gebruiken apps alle cores niet.Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 10:05:
HTC One bezitters, voor ik over ga op het afsluiten van een nieuw abbo;
Edit: Ik game amper op mijn telefoon maar hij kan wel flink heet worden i.v.m. de behuizing. Het geleid veel meer koelt ook sneller af maar misschien iets om informatie over op te zoeken!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 10:21 ]
Ik heb net geregistreerd maar geen bevestiging gehad ervan zowel niet via de site of mail ? klopt dat ?RSD1982 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:00:
Ik heb zojuist mijn Google Play store 25 dollar credit code mogen ontvangen. Mocht iemand hier ook geinteresseerd zijn. https://us.htc.com/googleplay/ registreren kan met je HTC gekocht in Nederland. Echter werkt de code alleen met US playstore accounts.Wel je serienummer invullen en dus niet je IMEI-nummer
[afbeelding]
Tnx
Edit: is gelukt nu
Ik geloof dat ik de One op ga geven, na 3 keer nog steeds een toestel met een defect of iets dergelijks. Ik vind de HTC One echt een perfecte telefoon maar alles is er aan kapot, eerst aan knop bij de eerste telefoon, toen scherm dat spontaan aan gaat bij de 2e en bij de 3e lijmresten all over the place, aan knop kapot, hele grote gaps... Jammer HTC.
Verwijderd
Ik had mijn toestel als een van de eerste in Nederland en ik heb een perfect toestel, het zit je niet mee!Tycho500 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:15:
Ik geloof dat ik de One op ga geven, na 3 keer nog steeds een toestel met een defect of iets dergelijks. Ik vind de HTC One echt een perfecte telefoon maar alles is er aan kapot, eerst aan knop bij de eerste telefoon, toen scherm dat spontaan aan gaat bij de 2e en bij de 3e lijmresten all over the place, aan knop kapot, hele grote gaps... Jammer HTC.
Nouja ik ga het nog een keer proberen, wat blijkt dus dat als ik het toestel later dan 8 dagen aanmeld voor omruiling, kiezen zij een gebruikte telefoon die jonger is dan 8 dagen, dan krijg je een visuele cirkel want die telefoons zijn terug gestuurd met een reden, namelijk omdat er iets mis mee is...Verwijderd schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:23:
[...]
Ik had mijn toestel als een van de eerste in Nederland en ik heb een perfect toestel, het zit je niet mee!
Dan zou ik bij het nogmaals ruilen duidelijk aangeven dat je een nieuw toestel wilt en geen eerder teruggestuurd toestel. Je ruilt hem immers niet voor niets al voor de 4e keer om.
* Rubman Prijst zich gelukkig met een HTC1 die in 1 keer goed is
Heb ik aangegeven maar ze zeiden dat dit de enige manier is... Wat een rotstreek dit zo blijf ik opsturen, ik laat het abonnement wel terugdraaien en ga een ander toestel uitzoeken... Of ze moeten een nieuwe geven.Rubman schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:27:
Dan zou ik bij het nogmaals ruilen duidelijk aangeven dat je een nieuw toestel wilt en geen eerder teruggestuurd toestel. Je ruilt hem immers niet voor niets al voor de 4e keer om.
Ik heb nu al 6 keer gereboot ondertussen, maar ik kan geen last_kmsg file vinden in /proc, wel een kmsg?Southern Sun schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 09:49:
[...]
Nee zo moet het idd. Kost je even 10 minuten
Zowel ES File Explorer als FX File Explorer kan ik hem niet vinden.
Verwijderd
Volgens mij (ik weet het niet zeker) mag je een product binnen 7 dagen terugsturen als het niet naar behoren werkt (in dit geval afgewerkt) en dat je dan een nieuwe MOET krijgen. Sowieso mogen ze nu wel een keer een nieuwe geven na de 3de x! Ze lijken altijd heel 'standvast' in dit soort zaken dit puur omdat ze ermee kosten besparen uiteindelijk moeten ze wel over de streep komen. SuccesTycho500 schreef op vrijdag 21 juni 2013 @ 11:31:
[...]
Heb ik aangegeven maar ze zeiden dat dit de enige manier is... Wat een rotstreek dit zo blijf ik opsturen, ik laat het abonnement wel terugdraaien en ga een ander toestel uitzoeken... Of ze moeten een nieuwe geven.
Edit: Laat maar je zei zelf al dat je het toestel na 8 dagen het had ingeleverd! (Maar vergeet niet het product moet alsnog deugen)
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2013 11:43 ]
We hebben niet voor niets: [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)