[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.517 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Ik weet niet of deze video al gepost is, heb gezocht maar volgens mij niet.

Hier wordt een duidelijk demo getoond van wat zoe precies kan.

Ik vind het echt helemaal geweldig!!! Voor een fotohobbyist echt geweldig. Mijn vriendin zal hier ook blij mee zijn kan haar hiermee wat slanker maken haha

[ Voor 6% gewijzigd door zedzed1 op 23-02-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:20:
[...]
Ik ben bepaald niet merkentrouw, maar HTC's vind ik meestal erg mooi. Alleen die keuzes voor weinig geheugen en daarna al die kwaliteitsissues... ugh :-(
2GB weinig geheugen?? Ben je er van plan VM's mee te draaien :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megamind schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:25:
[...]

2GB weinig geheugen?? Ben je er van plan VM's mee te draaien :+
De laatste generatie was prima, maar daarvoor was het echt d.r.a.m.a. Zowel werkgeheugen als intern opslaggeheugen was problematisch.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2013 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Is dat korte filmpje in Zoe dan ook op 4MP? Of gewoon 1920x1080

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris Smoove
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

Chris Smoove

Are u for reals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:39:
Is dat korte filmpje in Zoe dan ook op 4MP? Of gewoon 1920x1080
Dat is wel een goeie ja. M'n eerste gedachte was dat het geen 4mp kan zijn, want geen enkele telefoon schiet filmpjes in die resolutie. Maar een Zoe lijkt een soort kruizing tussen video en plaatje. Misschien schieten ze plaatjes in lagere resolutie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

zedzed1 schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:24:

Ik vind het echt helemaal geweldig!!! Voor een fotohobbyist echt geweldig. Mijn vriendin zal hier ook blij mee zijn kan haar hiermee wat slanker maken haha
Ik neem aan dat je vriendin tweakers niet leest :P

CLB dank voor het proberen! Merk je dan het gemis van Beats audio wanneer je in PowerAMP afspeelt? Of is dat Beats-audio maar een verkoop praatje?
Ik ben veel al Samsung toestellen gehad welke standaard Flac kon afspelen.

Ik merk steeds weer hoe mooi dat scherm is, die inkijk hoeken zijn enorm goed gewoon!

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 23-02-2013 18:02 ]

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-09 16:17
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 16:04:
Volgens mij is .flac niet ondersteund op HTC's, met een speler uit de playstore zou het wel lukken.
Dit is niet waar. In eerste instantie speelde de HTC's standaard muziekspeler op mijn normale Sensation inderdaad geen .flac bestanden, maar na een update rond vorig jaar april is dit wel het geval. Ik had zelf wel al Poweramp aangeschaft en verkies deze boven de standaard muziekspeler. Ik heb verder nooit een One X in mijn handen gehad, maar het lijkt me vreemd dat deze met de standaard muziekspeler geen .flac bestanden kan afspelen. Hetzelfde voor de nieuwe One.

Waar ik benieuwd naar ben, of je met deze nieuwe HTC eindelijk een filmpje kan maken van een concert/optreden/in een club, met fatsoenlijke audio opname.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
Mother_Goozz schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:48:
[...]

Ik neem aan dat je vriendin tweakers niet leest :P

CLB dank voor het proberen! Merk je dan het gemis van Beats audio wanneer je in PowerAMP afspeelt? Of is dat Beats-audio maar een verkoop praatje?
Ik ben veel al Samsung toestellen gehad welke standaard Flac kon afspelen.
Beats-audio op HTC's is voorzover ik weet nooit iets meer dan een EQ-preset geweest. Iets wat je met de hand ook zou kunnen bereiken bij andere muziekspelers. De Beats-audio EQ-preset is alleen te selecteren binnen HTC's eigen muziekspeler. Echter ben ik nog steeds van mening dat een degelijke headphone/in-ear headset meer goed doet voor de muziek dan EQ instellingen op wat standaard meegeleverd wordt (op Beats producten na wellicht). Zeker wanneer je lossless audio prefereert en dus meer om muziek geeft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Verwijderd schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 17:45:
[...]

Dat is wel een goeie ja. M'n eerste gedachte was dat het geen 4mp kan zijn, want geen enkele telefoon schiet filmpjes in die resolutie. Maar een Zoe lijkt een soort kruizing tussen video en plaatje. Misschien schieten ze plaatjes in lagere resolutie?
Ze nemen een 1080p video en meerdere (ik dacht 5) 4MP foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
r132546e schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:06:
De Beats-audio EQ-preset is alleen te selecteren binnen HTC's eigen muziekspeler.
Dat is niet waar :) In elke applicatie en altijd als er maar een hoofdtelefoon is aangesloten.
Het is inderdaad niks meer dan pre-set equalizer, die je aan of uit kunt zetten. C'est ca :)

Maar vanaf de One X+ wordt er ook gebruikgemaakt van een versterkertje op 2,55 volt.
Op de One wordt hier ook gebruik van gemaakt bij de dual stereospeakertjes, das wel leuk hoor.

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r132546e
CLB schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 18:27:
[...]

Dat is niet waar :) In elke applicatie en altijd als er maar een hoofdtelefoon is aangesloten.
Het is inderdaad niks meer dan pre-set equalizer, die je aan of uit kunt zetten. C'est ca :)

Maar vanaf de One X+ wordt er ook gebruikgemaakt van een versterkertje op 2,55 volt.
Op de One wordt hier ook gebruik van gemaakt bij de dual stereospeakertjes, das wel leuk hoor.
Aah, bedankt voor de correctie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
In hoeverre is Beats audio te vergelijken met SRS wow waar de Desire HD mee kwam? Ik ben erg huiverig om over te stappen omdat het geluid daar enorm goed van is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Megamind schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:08:
In hoeverre is Beats audio te vergelijken met SRS wow waar de Desire HD mee kwam? Ik ben erg huiverig om over te stappen omdat het geluid daar enorm goed van is.
Het geluid van de Desire HD is echt absurd slecht (voor analyse, zie bijv. de review van GSMArena), dus ja, de One zal hoe dan ook een verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
M-en-M schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 21:15:
[...]

Het geluid van de Desire HD is echt absurd slecht (voor analyse, zie bijv. de review van GSMArena), dus ja, de One zal hoe dan ook een verbetering zijn.
Absurd slecht? Ik heb een Wildfire, iPhone, verschillende tablets en zelfs m'n laptop ernaast gehouden maar als je SRS gebruikt is de HD duidelijk het beste.. Ik heb Beats op de X even getest maar dat was lang niet zo helder als de HD helaas.

[ Voor 8% gewijzigd door Megamind op 23-02-2013 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2161514

In dit topic wordt genoemd dat belkwaliteit erg goed is, iets wat ik flink miste op de One X, erg fijn om te weten in ieder geval :) Ook GPS was instant lock wordt er genoemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

http://www.pdashop.nl/cat.../htc-one-accessoires.html accessoires

Voor de hard covers klopt het wel maar docking selectie zitten een aantal tussen die al niet kloppen (landscape mode) want de oplader van de one zit onder (portret mode)

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Chris Smoove schreef op donderdag 21 februari 2013 @ 20:56:
Er was een benchmark, maar vond het toch zeer irreëel. Een benchmark score van 12.000 op quadrant, terwijl de high-end smarthphones van dit moment nog ong. rond 6.000 zitten.
Als het goed is heb je die hier gezien.
http://www.htcone.nl/htc-one-quadrant-benchmark/

Verschil is groot maar kan. Nieuwe cpu is 40% sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Is het eigenlijk ook mogelijk om de One draadloos op te laden?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
http://m.gsmarena.com/htc..._we_compare-news-5590.php

Gsmarena vindt de camera maar so so van de One, ik vind ze goed genoeg:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:36:
http://m.gsmarena.com/htc..._we_compare-news-5590.php

Gsmarena vindt de camera maar so so van de One, ik vind ze goed genoeg:
prima,maar de iphone 5 is wel een stuk beter...
vind het wel een flink verschil eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vandeMeulenhof schreef op zondag 24 februari 2013 @ 08:02:
Verschil is groot maar kan. Nieuwe cpu is 40% sneller.
Bij bepaalde geoptimsliseerde benchmarks en tests ja :)
DennusB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 09:51:
Is het eigenlijk ook mogelijk om de One draadloos op te laden?
Noopz

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Wolfjerolfje schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:38:
[...]

prima,maar de iphone 5 is wel een stuk beter...
vind het wel een flink verschil eigenlijk
Vind ik wel meevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
http://m.gsmarena.com/sho...arena_003.jpg&idNews=5590

ik zie hier toch flinke ruisreductie bij de one... , waar de iphone 5 er bijna perfect uit ziet op 100% crop...
(edit: ok niet perfect bij de iphone nu ik hem full screen zie.. maar toch)
je kunt het relief van haar shirt niet eens zien bij de one...

[ Voor 12% gewijzigd door Wolfjerolfje op 24-02-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
  • Laatst online: 14-07 08:35
Wolfjerolfje schreef op zondag 24 februari 2013 @ 10:58:
http://m.gsmarena.com/sho...arena_003.jpg&idNews=5590

ik zie hier toch flinke ruisreductie bij de one... , waar de iphone 5 er bijna perfect uit ziet op 100% crop...
(edit: ok niet perfect bij de iphone nu ik hem full screen zie.. maar toch)
je kunt het relief van haar shirt niet eens zien bij de one...
Dat is wel een upscale van de HTC One van 4MP naar 8MP. Vindt ik in het geheel niet vreemd dat je zo'n groot verschil krijgt aangezien de iPhone 5 native al 8MP schiet. (eigenlijk zoom je bij de One dan 200% in, ook al passen ze sharpening toe) Eigenlijk zou je beide op 4MP moeten instellen en dan vergelijken. (toegegeven dat de crop naar 1.6MP ook wel verschil laten zien, maar te onduidelijk voor mij)
Voor mij is het vooral belangrijk dat de foto's die hij schiet er fatsoenlijk uit zien op 100%. Bij de Desire S die ik nu heb was dat echt bedroevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
-aad- schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Dat is wel een upscale van de HTC One van 4MP naar 8MP. Vindt ik in het geheel niet vreemd dat je zo'n groot verschil krijgt aangezien de iPhone 5 native al 8MP schiet. (eigenlijk zoom je bij de One dan 200% in, ook al passen ze sharpening toe) Eigenlijk zou je beide op 4MP moeten instellen en dan vergelijken. (toegegeven dat de crop naar 1.6MP ook wel verschil laten zien, maar te onduidelijk voor mij)
Voor mij is het vooral belangrijk dat de foto's die hij schiet er fatsoenlijk uit zien op 100%. Bij de Desire S die ik nu heb was dat echt bedroevend.
klopt... je moet eigenlijk naar de 1.6MP kijken....
hier vind ik het verschil weer minder... maar nog steeds... duidenlijk te zien dat de iphone 5 iig in deze paar foto's beter presteert...

edit: maargoed eigenlijk moet je ook de sluitertijd en iso waarden weten...

[ Voor 4% gewijzigd door Wolfjerolfje op 24-02-2013 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56
Ik ben geen expert maar ik vind de foto's van de Iphone er helaas beter uit zien. Vooral de scherpte van de nummerplaat op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Henkske schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:12:
Ik ben geen expert maar ik vind de foto's van de Iphone er helaas beter uit zien. Vooral de scherpte van de nummerplaat op de auto.
Zeg dat wel. Bij de one lijkt het zelfs een 6 ipv een B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

De Iphone heeft geen settings om aan te passen, android telefoon's zoals de HTC One heeft dit wel. Met mijn Galaxy Note II destijds als ik handmatig de instellingen aanpaste werden de foto's vele malen beter dan op de Auto stand, waar waarschijnlijk deze tests op gedaan worden (wat scherpte betreft kan dit zeker wel beter op de One...) Zelfde als mijn Dslr op Auto stand zet zijn de foto's veel minder dan wanneer ik zelf ermee loop te klooien met instellingen. Ik ben benieuwd naar meer camera Sample's, alleen met wat "upsize/downsize" ben ik zeker niet overtuigt. Hoop stiekem wel dat het wat beter wordt, dit is nog zeker niet echt overtuigend..

Wat ik me afvraag de Lumia 920 en Note II hebben een "low light mode" waarbij de sluitertijd langer openblijft. Vooral bij de Lumia profiteert hier natuurlijk van met de OIS. Heeft de Htc One ook deze optie??

[ Voor 3% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 24-02-2013 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Helaas is dit wat ik in de praktijk ook veel zie, mijn vriendin heeft een iPhone 5 en ik een Lumia 920.
De iPhone schiet gewoon plaatjes die bijna altijd wel fatsoenlijk zijn, bij de 920 moet je helemaal in de settings gaan pielen om er een mooie plaat uit te krijgen.

Als ik met belichting, iso, wit balans enz wil kloten pak ik mijn 7D wel, een telefoon moet gewoon een goeie Point and shoot foto kunnen maken. De iPhone5 lijkt daar toch wel het beste in te zijn.

Zeker als je het op het formaat van Facebook/whatsapp/kik/Twitter/mail bekijkt.

Ik ben erg benieuwd hoe mijn One dat straks voor elkaar krijgt. Ook ben ik erg benieuwd hoe die straks kan filmen, de 920 filt echt geweldig strak door zijn ois en ik hoop dat de One dat ook zo kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonv9
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-12-2024
Ik vind het opvallend om te zien hoe zwaar tegenwoordig wordt gekeken naar de camera door de meesten hier. Ik heb sinds mijn eerste imode toestel al een camera in mijn telefoons zitten maar ik zie het meer als een gadget dan als primaire behoefte. Dingen als scherm, geluid en buildquality vind ik veel belangrijker. Filmen en fotogaferen doe ik wel met mijn camera. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Antonv9 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 12:35:
Ik vind het opvallend om te zien hoe zwaar tegenwoordig wordt gekeken naar de camera door de meesten hier. Ik heb sinds mijn eerste imode toestel al een camera in mijn telefoons zitten maar ik zie het meer als een gadget dan als primaire behoefte. Dingen als scherm, geluid en buildquality vind ik veel belangrijker. Filmen en fotogaferen doe ik wel met mijn camera. :P
Ik heb precies hetzelfde, van mij mogen ze die hele camera eruit halen, mooi die telefoon weer een tientje of twee goedkoper. Maar then again, ik ben geen voorbeeld voor de rest van de wereld, dus ik snap dat er veel op gelet wordt door andere mensen :) Het is ook wel handig dat je niet én camera én telefoon mee hoeft te nemen natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ja oké scherm en buildQuality zijn voor mij ook belangrijker maar een Camera erin is toch wel handig. Mijn telefoon heb ik altijd mee dus als iets leuks tegen kom kan ik er een "prima" foto van schieten.

Ga ik op pad om te fotograferen dan neem ik mijn 7D en een zwik extra L lenzen mee en maak ik prachtige platen ipv "prima" foto's.

Vind het altijd een beetje een non argument om te zeggen "dat doe ik wel met mijn camera". Ik ken een hoop mensen met een grote fotografie hobby maar niemand daarvan neemt dagelijks zijn dslr mee naar het werk of mee als ze uitgaan in het weekend.
Klinkt goed, met mijn HTC One X gebruikte ik HTC Sync manager niet maar ga hier zeker naar kijken.

Ik heb als Apple gebruiker alles van Apple behalve de iPhone en daarom werk ik veel met iTunes, kan ik Htc Sync manager vergelijken met WP8 Connect? Een programmatje waarmee je non iPhones kan Syncen met iTunes? Dat zou namelijk wel super zijn voor mijn muziek, contacten enz.

[ Voor 24% gewijzigd door Donstil op 24-02-2013 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-aad- schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:08:
[...]

Waarom terugscalen naar de telefoon met de laagste resolutie? Dat is de omgekeerde wereld. MP dragen ook bij aan de kwaliteit en het eindresultaat, net zoals grotere pixels. Je moet juist scalen naar de hoogste resolutie binnen je vergelijking. Bij terugscalen worden de verschillen juist kleiner of nihil. Dan kan een oude k600 ook nog prima meekomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ahhhh wat jammer, die van de Xperia Z zijn dan veel beter.......dan maar wachten op de s4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine flaws aan de One en Sense 5.0...
Geen hardware camerabutton, blijft toch jammer... En de 'skins' bestaan niet meer in Sense 5.0 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:05:
Ahhhh wat jammer, die van de Xperia Z zijn dan veel beter.......dan maar wachten op de s4.
ik vind de fotokwaliteit wat ik tot nu toe heb gezien van de One indrukwekkender dan de Z.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
oef... die camera kwaliteit is slecht voor zo'n telefoon :S
hopelijk is het gewoon een software issue...

[ Voor 28% gewijzigd door ArcticWolf op 24-02-2013 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Verwijderd schreef op zondag 24 februari 2013 @ 14:02:
[...]

Waarom terugscalen naar de telefoon met de laagste resolutie? Dat is de omgekeerde wereld. MP dragen ook bij aan de kwaliteit en het eindresultaat, net zoals grotere pixels. Je moet juist scalen naar de hoogste resolutie binnen je vergelijking. Bij terugscalen worden de verschillen juist kleiner of nihil. Dan kan een oude k600 ook nog prima meekomen...
Het is helemaal afhankelijk waarvoor je de foto's wilt gebruiken. Grote prints voor aan de muur, of gewoon of Facebook? Als je dat eerste niet wilt doen vind ik dat terugschalen een betere vergelijking geeft, omdat je het hier hebt over jpg's. De foto's van de HTC One zijn verwerkt en hebben al sharpening toegepast gekregen. Als je die gaat vergroten versterk je dat effect alleen maar. Dat verliest de lagere resolutie altijd. Je kan niet meer informatie creëren door bijvoorbeeld nog eens extra sharpening toe te passen. In denk haast als je een foto bij een Canon 1D op 4MP neemt dat je geupscaled ook slechte resultaten krijgt. Het verhaal van HTC dat grotere pixels beter resultaat geeft dan meer pixels komt alleen maar tot zijn recht als je terugschaalt en kijkt of je met meer pixels een slechter of beter effect hebt dan de grotere pixels. Als je 8MP foto's wilt hebben moet je geen One nemen.

Overigens ben ik het er mee eens dat de foto's van de iPhone er alsnog beter uitzien als je het bijvoorbeeld hebt over de 1.6 MP in deze test. Het voorbeeld van het nummerbord is de beste. Daaruit blijkt wat mij betreft alleen maar dat in dit geval de grotere pixels (nog) geen beter resultaat geven. Ik hoop dat het softwarematig nog kan worden verbeterd, zou ik theorie denk ik wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Moet wel lachen, eerst zit iedereen inclusief mezelf de camera de hemel in te prijzen en nu vindt iedereen het opeens niks....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:02:
Moet wel lachen, eerst zit iedereen inclusief mezelf de camera de hemel in te prijzen en nu vindt iedereen het opeens niks....
In theorie is het een goeie camera. En de donker licht foto's leken in eerste instantie goed.
Voor mij is de camera geen key issue, zolang de foto's op zichzelf maar goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
-aad- schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:06:
[...]

In theorie is het een goeie camera. En de donker licht foto's leken in eerste instantie goed.
Voor mij is de camera geen key issue, zolang de foto's op zichzelf maar goed zijn.
Ja ik vind de foto's wat ik heb gezien beter dan dus de Xperia Z, dat vind ik al een heel fijn iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Ik vind de foto's die ik tot nu toe heb gezien, uitstekend! ze zijn lekker scherp en inderdaad beter dan de xperia Z. De one schiet bij de ene foto beter dan de iphone of de 920 en visa versa met andere omstandighenden is de andere weer beter. Er zijn zoveel mogelijkheden en een echt goede test moet nog komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Henkske schreef op zondag 24 februari 2013 @ 11:12:
Dat kan ook niet anders, als je op 4 MP schiet heb je gewoon minder detail. De camera in de One heeft voordelen (mooiere kleuren, beter in low light) maar ook nadelen (minder detail/scherpte). De One is dus een mooie camera voor facebook, twitter en instagram maar voor echte foto's is hij echt minder.
alwaysleft schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:07:
[...]

Ja ik vind de foto's wat ik heb gezien beter dan dus de Xperia Z, dat vind ik al een heel fijn iets
Ik vind echt dat ze gelijkwaardig zijn. In low light presteren beide boven de concurrentie, in gewoon licht is de One beter, op details is de Z beter.

[ Voor 25% gewijzigd door Cyleo op 24-02-2013 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Cyleo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:37:
[...]

Dat kan ook niet anders, als je op 4 MP schiet heb je gewoon minder detail. De camera in de One heeft voordelen (mooiere kleuren, beter in low light) maar ook nadelen (minder detail/scherpte). De One is dus een mooie camera voor facebook, twitter en instagram maar voor echte foto's is hij echt minder.

[...]

Ik vind echt dat ze gelijkwaardig zijn. In low light presteren beide boven de concurrentie, in gewoon licht is de One beter, op details is de Z beter.
Let nog even op, want zie ook in Youtube filmpje dat de foto's ook echt nog wel beter worden denk ik. Zijn allemaal demo modellen, zie reactie uploader filmpje net wat hier boven staat:

We will be getting a final review unit soon to test properly, this was a pre sale demo unit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Zet even het filmpje op minimaal 720 p en ik vind het genieten qua cam kwaliteit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Van de op 2 handen te tellen foto samples vind ik nou niet dat je direct een conclusie kan trekken.
Het is gewoon nog wachten op de final software, en de tests/reviews die nog echt moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Mother_Goozz schreef op zondag 24 februari 2013 @ 15:50:
Van de op 2 handen te tellen foto samples vind ik nou niet dat je direct een conclusie kan trekken.
Het is gewoon nog wachten op de final software, en de tests/reviews die nog echt moeten verschijnen.
Helemaal mee eens, het wordt denk ik dus alleen maar beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik denk dat mensen teveel verwachten van Final software. Het niet een magisch iets hoor..De release is 3 weken verwijderd.

Zelfde met de Xperia Z en het slechte scherm. Werd ook hetzelfde geroepen. Dat ding is nu uit en heeft nog steeds slechte kijkhoeken.

Ok, software kan dan makkelijker getweaked worden, maar ik verwacht niet veel in 3 weken.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
FrankGuthrie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:12:
Ik denk dat mensen teveel verwachten van Final software. Het niet een magisch iets hoor..De release is 3 weken verwijderd.

Zelfde met de Xperia Z en het slechte scherm. Werd ook hetzelfde geroepen. Dat ding is nu uit en heeft nog steeds slechte kijkhoeken.

Ok, software kan dan makkelijker getweaked worden, maar ik verwacht niet veel in 3 weken.
Zit idd veel waarheid in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

FrankGuthrie schreef op zondag 24 februari 2013 @ 16:12:

Ik verwacht ook niet dat er enorme veranderingen zullen zijn, maar meer dat er tegen de final release meer reviews zullen komen. Het toestel moet met 2-3 weken in de winkel liggen en er is nog amper iets van een review uit. 1 van 16min was heerlijk om te zien maar ze mogen van mij wel opschieten... Blijkbaar hebben ze de toestellen al even, laat de filmpjes en reviews maar komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van het design van dit toestel. Daarnaast krijg ik de indruk dat er een uitstekend scherm is gebruikt. Ook stel ik het geluidsontwerp op prijs. Mijn bezwaar is dat het een HTC betreft. Wat mij erg tegen staat van HTC, is het ontwikkelbeleid mbt de high-end range.

Als voorbeeld neem ik de One X. Dit toestel is enige tijd op de markt en wordt vervangen/opgevolgd door een One X+. Ik vind dat niet loyaal naar de early adaptors/degenen die er het meest voor hebben betaald. Zelf heb ik op dit moment een S3. Ik vind dat Samsung het in de high-end range een stuk transparanter doet: 1 topmodel: de S3 en 1 niche-model: de Note 2. Daaronder zijn er een heleboel toestellen voor een verschillend budget. Je kunt bij Samsung ook ervan uitgaan dat je ongeveer 1 jaar het topmodel hebt. Helaas is dat niet zo bij HTC. De verkoopwaarde van het toestel gaat direct flink omlaag door aankondiging van een + model.

Ik meen mij te herinneren dat HTC zich had voorgenomen om deze strategie niet langer toe te passen. En toch was daar in eens de One X +... Om deze redenen, heb ik toch mijn bedenkingen bij dit toestel.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
wilmundo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:21:
Ik ben behoorlijk gecharmeerd van het design van dit toestel. Daarnaast krijg ik de indruk dat er een uitstekend scherm is gebruikt. Ook stel ik het geluidsontwerp op prijs. Mijn bezwaar is dat het een HTC betreft. Wat mij erg tegen staat van HTC, is het ontwikkelbeleid mbt de high-end range.

Als voorbeeld neem ik de One X. Dit toestel is enige tijd op de markt en wordt vervangen/opgevolgd door een One X+. Ik vind dat niet loyaal naar de early adaptors/degenen die er het meest voor hebben betaald. Zelf heb ik op dit moment een S3. Ik vind dat Samsung het in de high-end range een stuk transparanter doet: 1 topmodel: de S3 en 1 niche-model: de Note 2. Daaronder zijn er een heleboel toestellen voor een verschillend budget. Je kunt bij Samsung ook ervan uitgaan dat je ongeveer 1 jaar het topmodel hebt. Helaas is dat niet zo bij HTC. De verkoopwaarde van het toestel gaat direct flink omlaag door aankondiging van een + model.

Ik meen mij te herinneren dat HTC zich had voorgenomen om deze strategie niet langer toe te passen. En toch was daar in eens de One X +... Om deze redenen, heb ik toch mijn bedenkingen bij dit toestel.
vind ik beetje een vreemde reden om niet voor een toestel te kiezen... maargoed... de one-x+ heeft een minder goed scherm dus ik zou als ik moest kiezen nog steeds voor de gewone one-x gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uhm ja want dat zie je overduidelijk... *not*
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cST78lgshOvh0OwhGkX2LZET/full.jpg

Als je ze een op een naast elkaar legt zie je wat verschil mits het One X-scherm er eentje van Acer is.
Een Sharp-scherm van de One X is absoluut niet beter dan een One X+ scherm, dat is pure onzin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfjerolfje
CLB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:34:
Uhm ja want dat zie je overduidelijk... *not*
[afbeelding]

Als je ze een op een naast elkaar legt zie je wat verschil mits het One X-scherm er eentje van Acer is.
Een Sharp-scherm van de One X is absoluut niet beter dan een One X+ scherm, dat is pure onzin :)
hmmkay, ik dacht toch meerdere keren gehoord te hebben dat ie minder zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Yep, maar tegenwoordig gaat het erom dat je maar één apparaat hoeft mee te nemen. Dus niet een smartphone + camera. Nee, een smartphone mét camera ingebouwd. Er zijn tegenwoordig genoeg mensen die niet eens meer een losse camera hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
wilmundo schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:21:

Er zat toch wel iets van een ruim half jaar tussen de release van de One X en de One X+?
Persoonlijk kan ik daar nou niet mee zitten, is het echt belangrijk "om de nieuwste" te hebben? Voor mij is het persoonlijk belangrijker dat het toestel doet wat het belooft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wolfjerolfje schreef op zondag 24 februari 2013 @ 21:56:
hmmkay, ik dacht toch meerdere keren gehoord te hebben dat ie minder zou zijn...
Is ie ook ietsjes als je 'm direct naast 'n HTC One legt met een Acer-scherm, dat is waar...
Als je er geen weet van hebt merk je er totaal niks van. Dat is heel wat anders dan de verschillende fabrikanten van One X-schermen. De Acer was bijvoorbeeld spierwit, terwijl het Sharp-scherm erg gelig stond afgesteld:
HTC One X - Acer vs Sharp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Wel leuk om te zien als je doorklikt naar de HTC One:
https://start.htcsense.com/#devices/NL
Kwam er toevallig op uit, maar hier kan je zien dat er dus al wel Nederlandse streams beschikbaar zijn voor in Blinkfeed. Niet veel, maar qua nieuws in ieder geval al wel voorzien. Ook kan je de verschillende lockscreens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I do not complain:

En wat ik me afvroeg... Een 'back' en een 'home' met dubbeltap voor 'multitasking'
Gaat hopelijk niet inhouden dat die ugly-ass three-dot-bar weer terugkomt toch? Iemand?

[ Voor 43% gewijzigd door CLB op 24-02-2013 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik mag wel hopen dat ik m'n eigen RSS feeds aan dat BlinkFeed kan toevoegen (dan maar zonder volledige tekst) en ook dingen als YouTube (d.w.z. uploads van m'n abonnementen). Dingen als Google Now kaartjes en informatie van NS Reisplanner zouden ook heel handig zijn. (Misschien maken ze (uiteindelijk) een API zodat 3rd party apps er ook op in kunnen haken?) Als het hele idee is om zo snel mogelijk voor jou relevante informatie binnen te krijgen dan moet het niet weer zoiets zinloos als FlipBoard worden - lang niet alle bronnen zijn het lezen waard, daar gaat mooie opmaak en snelle toegang echt niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

M-en-M schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:08:
Ik mag wel hopen dat ik m'n eigen RSS feeds aan dat BlinkFeed kan toevoegen (dan maar zonder volledige tekst) en ook dingen als YouTube (d.w.z. uploads van m'n abonnementen). Dingen als Google Now kaartjes en informatie van NS Reisplanner zouden ook heel handig zijn. (Misschien maken ze (uiteindelijk) een API zodat 3rd party apps er ook op in kunnen haken?) Als het hele idee is om zo snel mogelijk voor jou relevante informatie binnen te krijgen dan moet het niet weer zoiets zinloos als FlipBoard worden - lang niet alle bronnen zijn het lezen waard, daar gaat mooie opmaak en snelle toegang echt niet bij helpen.
Van wat ik heb gezien kan je niet je eigen RSS feeds toevoegen. Je kan alleen kiezen uit een standaard lijst. Waarschijnlijk met een update wel, maar niet standaard.
CLB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:05:
Gaat hopelijk niet inhouden dat die ugly-ass three-dot-bar weer terugkomt toch? Iemand?
Heb deze al gespot. Weet alleen niet waar in Sense, maar hij is er wel.

[ Voor 13% gewijzigd door FrankGuthrie op 24-02-2013 23:38 ]

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M

En wat ik me afvroeg... Een 'back' en een 'home' met dubbeltap voor 'multitasking'
Helaas wel, zie hier in de benchmark video van hetzelfde kanaal als jouw video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja dat die er is begrijp ik, op mn One X / One X+ ook... Maar uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:34
Misschien heb ik wat gemist met de One X afgelopen jaar. Maar wat bedoel je met de three-dot-bar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een kleine issue van HTC's Sense 4.0 & Android 4.0 Ice Cream Sandwich was de onscreen menu-knop. Omdat deze niet meer als capacitieve / hardwareknop op het toestel zelf zit, werd deze vaak onscreen getoond door middel van drie puntjes. Maar deze onscreen knop bleef vaak in applicaties en games te zien, terwijl hij helemaal geen functie had en je er alleen maar per ongeluk op kon drukken. Veel applicaties en games moeten nog worden geupdatet / worden daarom geupdatet, zodat deze onscreen knop verdwijnt, maar dit was iets inconsistents op de HTC. Is opgelost in: Android 4.0.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:25
yannickie111 schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:49:
[...]

Misschien heb ik wat gemist met de One X afgelopen jaar. Maar wat bedoel je met de three-dot-bar?
De Menu knop ;)
Bijna het eerste wat ik doe na een nieuwe flash is deze verwijderen en hem met de multi-task knop bedienen :)
Menu --) Settings --) Display --) Recent apps button

[ Voor 10% gewijzigd door SmiGueL op 25-02-2013 00:00 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja en hoe gaat dat nu op de One met zn twee knoppen is my question...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
CLB schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:46:
Ja dat die er is begrijp ik, op mn One X / One X+ ook... Maar uit te schakelen?
Bij een hands-on zag ik een settings menu dat "button behaviour" heette. Het enige wat ik daar zeker van herinner is de tijd tussen het dubbelklikken van de homeknop kon aanpassen, maar het kan zijn dat je daarmee dus ook een knop aan kan wijzen als menu knop. (Dubbelklikken of lang indrukken van terug knop?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal 't dan moeten worden ofzo ja... Of de volumeknop lang indrukken kunnen toewijzen...
Google Now die daar standaard wordt door geactiveerd, gebruik ik toch niet... Kleine belangrijke dingetjes imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op zondag 24 februari 2013 @ 23:08:
Zelf kanalen toevoegen die officieel niet "ondersteund" worden is idd wel een feature die er op moet komen, RSS kan prima met een dergelijke service. Kijk bv naar Flipboard.

RSS, YouTube kanalen en Flickr zou ik er wel inwillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de kijkhoeken van de Xperia Z slecht waren was al bekend. Dat het scherm van de One goed is, hoor je ook veel. Hier dan een mooie vergelijkingsfoto van iemand op XDA:

Afbeeldingslocatie: http://a2.img.mobypicture.com/068c94fda6e1db25c4b603b4be47721a_large.jpg

Het scherm van de One ziet er echt goed uit. Dat zwart is ook mooi zwart. Bijna Amoled zou je zeggen.

Edit: Meer info over de 64gb versie: "The 64gb version will be available in select APAC countries" (Asia pacific).

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/b5pt81.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Verwijderd schreef op maandag 25 februari 2013 @ 01:37:
Dat de kijkhoeken van de Xperia Z slecht waren was al bekend. Dat het scherm van de One goed is, hoor je ook veel. Hier dan een mooie vergelijkingsfoto van iemand op XDA:

[afbeelding]

Het scherm van de One ziet er echt goed uit. Dat zwart is ook mooi zwart. Bijna Amoled zou je zeggen.

Edit: Meer info over de 64gb versie: "The 64gb version will be available in select APAC countries" (Asia pacific).
Ter verdediging van de Z/ZL, niemand zit zo achter zijn Telefoon. Het scherm is inderdaad niet top, maar IMHO wordt het opgeblazen.

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Contrast en zwartwaarden boeien mij wel, dat schijnt ook tegen te vallen aan de Z, plus deze is mooi compact voor een full hd toestel. Momenteel de Z in voorbestelling, die kan ik vandaag bij een collega checken. Als dat tegenvalt neem ik de htc one. Ik kom van een iphone 5 scherm, welke wel erg nice was.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:21:
Contrast en zwartwaarden boeien mij wel, dat schijnt ook tegen te vallen aan de Z, plus deze is mooi compact voor een full hd toestel. Momenteel de Z in voorbestelling, die kan ik vandaag bij een collega checken. Als dat tegenvalt neem ik de htc one. Ik kom van een iphone 5 scherm, welke wel erg nice was.
hum?
Xperia Z: 139 x 71 x 7.9 mm (5.47 x 2.80 x 0.31 in)
HTC One: 137.4 x 68.2 x 9.3 mm (5.41 x 2.69 x 0.37 in)

de Z heeft wel een 5" scherm he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FrankGuthrie schreef op maandag 25 februari 2013 @ 03:29:
Ter verdediging van de Z/ZL, niemand zit zo achter zijn Telefoon. Het scherm is inderdaad niet top, maar IMHO wordt het opgeblazen.
Ik nog wel eens in bed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 07:37:
hum?
Xperia Z: 139 x 71 x 7.9 mm (5.47 x 2.80 x 0.31 in)
HTC One: 137.4 x 68.2 x 9.3 mm (5.41 x 2.69 x 0.37 in)

de Z heeft wel een 5" scherm he...
Toch is die kleiner qua afmetingen, talking about lengte en breedte ;)
De ZL is verassend klein met z'n 5" scherm: 131.6 x 69.3 x 9.8mm om precies te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Dat de kijkhoeken van de Xperia Z niet best waren was al bekend. Dat het scherm van de One goed is, hoor je ook veel. Hier dan een mooie vergelijkingsfoto van iemand op XDA:

[afbeelding]

Erg jammer dat Sony het scherm van de Z zo verpest lijkt te hebben, net zoals elk jaar is het top model van Sony het toch Net niet, Het scherm van de Z is van voren we mooi genoeg maar ook niet verbluffend helaas.

De One daarin tegen lijkt een geweldig scherm te hebben, SLCD2 op mijn One was al geweldig en ik kijk daarom erg uit naar het SLCD3 scherm van de One.

Het scherm is toch het belangrijkste onderdeel van een hedendaagse Smartphone en daarom moet het gewoon zo goed mogelijk zijn op het moment van kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Dat sowieso... ik heb een Xperia S en de snapdragon S3 is het gewoon /niet/ daarnaast is de batterij klein en Ik heb dan ook nog de pech dat ik een 1e generatie heb, dus heb wat gele vlekjes.
Maar het design is wel mooi.... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
Dat de kijkhoeken van de Xperia Z niet best waren was al bekend. Dat het scherm van de One goed is, hoor je ook veel. Hier dan een mooie vergelijkingsfoto van iemand op XDA:

[afbeelding]

[afbeelding]
Om even voor de Z op te komen (het scherm van de One is wel duidelijker beter hoor ;) ) maar het feit dat de Z enorm uitgewassen lijkt nu komt vooral doordat voor de virtuele knoppen geen zwarte balk wordt gebruikt, maar een donker grijze. Zie: AmbroosV in "[Sony Xperia Z] Discussie en Ervaringen (deel 1 pre-release)"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, klopt :) Maar het gehele scherm wordt washed-out for true, jammer, is mee te leven inderdaad.

Whatabout 64GB modellen en Asia-only... Hmm ik kan het nog steeds niet echt geloven eerlijk gezegd.
Op de Nederlandse site staat er alleen: *4G LTE is alleen verkrijgbaar in een beperkt aantal landen. Kleurselectie kan verschillen afhankelijk van beschikbaarheid., niks over 64GB niet of misschien...

nieuws: Nvidia: Tegra 4 is twee tot drie keer sneller dan Snapdragon 600
Gebaseerd op synthetische benchmarks, maar desalniettemin wel erg krachtig zeg :D

[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 25-02-2013 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:38:
Klopt, klopt :) Maar het gehele scherm wordt washed-out for true, jammer, is mee te leven inderdaad.

Whatabout 64GB modellen en Asia-only... Hmm ik kan het nog steeds niet echt geloven eerlijk gezegd.
Op de Nederlandse site staat er alleen: *4G LTE is alleen verkrijgbaar in een beperkt aantal landen. Kleurselectie kan verschillen afhankelijk van beschikbaarheid., niks over 64GB niet of misschien...
Ik vind het idd ook raar waarom ze niet gewoon overal 64gb uitbrengen. Als ze alleen de rode in bepaalde markten uitbrengen dan snap ik het nog enigszins. Maja, ik ga in april toch naar Azie, dus voor mij geen probleem. Al denk ik gewoon dat ik 32gb model neem.
nieuws: Nvidia: Tegra 4 is twee tot drie keer sneller dan Snapdragon 600
Gebaseerd op synthetische benchmarks, maar desalniettemin wel erg krachtig zeg :D
De bench zijn idd extreem hoog. Maar vergeet niet dat de tegra 4 niet echt met de s600 te vergelijken is. Tegra 4 is voor tablets zoals de s800 dat ook is. S600 is voor smartphones, net als de tegra t4i. Van de s800 en de t4i zijn nog geen benchmarks bekend, dus het is eigenlijk appels met peren vergelijken. Hoewel Nvidia zegt dat de t4i niet veel onder doet voor de t4, hebben mensen al met een referentiemodel van de t4i kunnen spelen. Deze lagde vrij veel en voelde langzamer aan dan de tegra 3. Er mochten helaas geen benchmarks gedraaid worden. Nvidia zal dus nog het een en ander moet tweaken. Maar dit betekent misschien ook dat qualcomm nog het een en ander moet doen aan de s800. Wel kan je er denk vanuit gaan dat de s600 binnen enkele weken in smartphones zit en de t4i voorlopig nog een tijdje op zich laat wachten. (Tegra fashionably late op een feestje. Zal niet de eerste keer zijn).

Edit: blijkbaar kan er veel gebeuren in Barcelona. Eerste telefoon (naja, 5,7" een telefoon?) Met snapdragon 800 aangekondigd.

link

We zullen het dus binnenkort zien

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2013 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

HTC One - Zoe hans on filmpje is dacht ik al voorbij gekomen. Maar nu met NL tekst erbij.

[ Voor 31% gewijzigd door RobbyTown op 25-02-2013 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
De Tegra 4 zal vooral problemen hebben om met de accu om te springen. Aangezien 1080p telefoons daar soweiso al moeite mee hebben lijkt dat mij geen ideale combinatie om dat ook nog eens in je telefoon te leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Cyleo schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:13:
[...]

De Tegra 4 zal vooral problemen hebben om met de accu om te springen. Aangezien 1080p telefoons daar soweiso al moeite mee hebben lijkt dat mij geen ideale combinatie om dat ook nog eens in je telefoon te leggen.
Dat is heel zeker, Nvidia heeft zelf tijdens MWC bevestigd dat ze voor de echte Tegra 4 bij smartphones alles zo ver omlaag moeten gooien dat hij nauwelijks beter presteert dan de Tegra 3. Dit komt omdat ze gewoon nog geen custom architecture hebben kunnen maken zoals Samsung, Apple en Qualcomm en daarom de pure Cortex-A15 van ARM moesten licenseren, aangezien dit de enige optie is die beter presteert dan de A9. De Cortex-A15 heeft ARM echter gemaakt met het oog op de server en "gewone" (laptop en AIO) computer markt. Pas veel later heeft ARM tablets aan dat lijstje toegevoegd, dus smartphones zijn al helemaal van de zotte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Nog een redelijk goed fimpje over Boomsound: YouTube: Test HTC One BoomSound
Zegt niet veel zo, maar je kan wel goed het verschil horen. (Weet alleen niet welke telefoon hij het vergelijkt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
vandeMeulenhof schreef op maandag 25 februari 2013 @ 18:07:
HTC One - Zoe hans on filmpje is dacht ik al voorbij gekomen. Maar nu met NL tekst erbij.
Voor elke Smartphone lijkt tegenwoordig wel een website uit de grond te komen.
Of het wat toevoegt laten we maar even in het midden, dit filmpje is verder wel de moeite waard als je wat meer informatie wilt over Zoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Donstil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Of het wat toevoegt laten we maar even in het midden, dit filmpje is verder wel de moeite waard als je wat meer informatie wilt over Zoe
Dat komt omdat deze of mensen zijn die sitenamen of hopen te verkopen, of onderdeel zijn van een groter "nieuws" netwerk dat allerlei van dat soort sites opstelt om advertentie inkomsten te krijgen van mensen die denken dat het officieel is, of oefeningen zijn van marketing studenten die een bestaand product de hemel in prijzen en hopen daarmee aangenomen te worden door de maker van dat product. En tsja, van die drie dingen hebben we nou eenmaal een overvloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Donstil schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:10:
[...]

Totaal offtopic, die site is er al vanaf de eerste one reeks... Datum registratie 2011-12-13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Weet iemand eigenlijk al wie het scherm van de One maakt en wat voor type het echt is? (SLCD3 is maar een marketingterm van HTC.) Ik heb nergens berichten kunnen vinden van fabrikanten die een 4.7" paneel aankondigen (of op hun site hebben staan) en die "SoLux" naam die in eerdere geruchten voorkwam (en nu ook bij de S4) behoort tot een soort gloeilampen. (Welke naar verluid het kleurenspectrum en de kleurtemperatuur van daglicht hebben, voor gebruik in displays - dat wil zeggen, etalages, galerijen en opstellingen voor sieraden. ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
M-en-M schreef op maandag 25 februari 2013 @ 20:23:
Weet iemand eigenlijk al wie het scherm van de One maakt en wat voor type het echt is? (SLCD3 is maar een marketingterm van HTC.) Ik heb nergens berichten kunnen vinden van fabrikanten die een 4.7" paneel aankondigen (of op hun site hebben staan) en die "SoLux" naam die in eerdere geruchten voorkwam (en nu ook bij de S4) behoort tot een soort gloeilampen. (Welke naar verluid het kleurenspectrum en de kleurtemperatuur van daglicht hebben, voor gebruik in displays - dat wil zeggen, etalages, galerijen en opstellingen voor sieraden. ;) )
Sharp zo te zien, maar kan ook JDI, Sony, Samsung zijn. Al die partijen zitten in een consortium en "delen" de fabrieken, die bepalen meestal ook welke fabrieken voor welke toestellen produceren. Kwaliteit wilt ook nog weleens verschillen dus terwijl de specs nagenoeg gelijk zouden moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet 1,2,3 bekend nee, met software zal het type wel uit te lezen welke dan te herleiden is
naar de fabrikant, zoals toentertijd met de HTC One: [HTC One X] Welk type scherm heb jij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier nog een review van de HTC one. Volgens deze review is de camera uitstekend. Er staan ook wat grotere testfoto's bij. http://www.techgoondu.com/2013/02/25/hands-on-htc-one/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Doncab schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:31:
Hier nog een review van de HTC one. Volgens deze review is de camera uitstekend. Er staan ook wat grotere testfoto's bij. http://www.techgoondu.com/2013/02/25/hands-on-htc-one/
Leuk, maar het zijn allemaal marco/close-up foto's, grofweg bijna elk toestel kan goed macro foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
ArcticWolf schreef op maandag 25 februari 2013 @ 21:36:
[...]

Leuk, maar het zijn allemaal marco/close-up foto's, grofweg bijna elk toestel kan goed macro foto's maken.
Dat is wel zo, maar deze zijn ,volgens de reviewer, wel gemaakt bij matig licht en dan zien ze er toch niet slecht uit, maar goed, we zullen echte tests moeten afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03 10:02
Sony had het scherm gewoon moeten marketen als "privacy-screen".
Dan had hij niet zo vaal geleken in een extreme hoek, naast de HTC One

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Vrij wat chroma noise in die foto's, en toch ziet het er allemaal wat "zacht" uit. (Misschien toch een Foveon X3, dan. :+ ) Bovenal hebben ze wel zeer goede kleuren (al ziet dat eten er eerlijk gezegd niet zaligmakend uit). Ik vind de video-opname kwaliteit toch interessanter (en dat hele Zoe editing gebeuren, foto's zonder gekke gezichten zijn me toch wat meer waard dan super scherpe) en dat ziet er tot nu toe zeer goed uit. (Framerate issues daargelaten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Ik heb vandaag nog met de xperia z gespeeld, mooi toestel, maar ik vond hem niet zo fijn in de hand liggen. Scherm was mooi en scherp, en reageerde snel. Was verleidelijk maar toen ik die vingerafdrukken zag en hoe shit die eraf te halen waren was ik weer blij dat ik hem niet neem...

Vind het erg jammer dat er nog zo enorm weinig over de Htc One naar buiten komt. Toestel moet met 2 en halve week beschikbaar zijn.... de Xperia Z had teminste veel info/reviews en foto vergelijkingen voor de release, dit is gewoon jammer. Topic loopt lang niet zo lekker door als de Z voor de release :/ ik zeg breng nou eens echte reviews uit samen met echte camera tests, er zijn genoeg mensen die hem hebben maar geen reet ermee doen behalve wat slappe tekst schrijven :+

Pagina: 1 ... 9 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)