[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02-2020
iemand enig idee of rede waarom het google-toetsenbord niet op de htc one te verkrijgen is?

Google Play: Google-toetsenbord

Staat in de omschrijving dat die geschikt is voor alle toestellen boven 4.0. Iemand deze al aan de praat gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:44
Bocai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:50:
iemand enig idee of rede waarom het google-toetsenbord niet op de htc one te verkrijgen is?

Staat in de omschrijving dat die geschikt is voor alle toestellen boven 4.0. Iemand deze al aan de praat gekregen?
Geen idee, ik gebruik het standaard Sense toetsenbord. Deze werkt echt super prettig.
Heb eerst Swiftkey geprobeerd maar het standaard toetsenbord vond ik toch prettiger werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Bocai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 16:50:

(Nog) niet beschikbaar voor Nederland. Staat er ook bij.

APK: http://www.mediafire.com/?wosslldx4cr0lcb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02-2020
oh kijk dat had ik zelf ook gekunnen :P mijn excuses voor het niet lezen, vrijdag he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-10 17:27
Bocai schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:01:
oh kijk dat had ik zelf ook gekunnen :P mijn excuses voor het niet lezen, vrijdag he :P
wat...al aan het bier dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 16:05
Voor mijn gevoel werkt de Media link HD niet helemaal lekker...
Mijn beeld wordt niet fullscreen weergegeven (zit een zwarte rand omheen die er niet is als de One niet verbonden is en het geluid loopt iets achter (schijnt met een beeldprocessor thingy te maken te hebben van de TV zelf)

Ook gooit de media link zelf een WiFi netwerk op -.-" dat ding moet toch juist verbinden met het bestaande netwerk?
Ik heb hem al meerdere malen gereset, maar het probleem is nog steeds aanwezig...

Btw. ik gebruik het swype toetsenbord, typt heerlijk, had geregeld verkeerde aanslagen bij het standaard HTC keyboard en swiftkey (trail), maar swype typt voor mij gewoon goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
DCG909 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 17:59:
Voor mijn gevoel werkt de Media link HD niet helemaal lekker...
Mijn beeld wordt niet fullscreen weergegeven (zit een zwarte rand omheen die er niet is als de One niet verbonden is en het geluid loopt iets achter (schijnt met een beeldprocessor thingy te maken te hebben van de TV zelf)

Ook gooit de media link zelf een WiFi netwerk op -.-" dat ding moet toch juist verbinden met het bestaande netwerk?
Ik heb hem al meerdere malen gereset, maar het probleem is nog steeds aanwezig...

Btw. ik gebruik het swype toetsenbord, typt heerlijk, had geregeld verkeerde aanslagen bij het standaard HTC keyboard en swiftkey (trail), maar swype typt voor mij gewoon goed :)
Klinkt precies zoals MediaLink hoort te werken anders.
Het is een leuk ding voor foto's en muziek, maar meer ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Even een heads-up...ik merk met powersafe mode geactiveerd soms dat de CPU setting niet juist lijkt te zijn doorgevoerd! System info geeft dan aan een max CPU van 1728. Dat zou niet mogelijk moeten zijn. Na deactiveren en weer activeren dan wordt de setting wel juist doorgevoerd en is de max CPU 1.1 GHz .

Edit : ik zal dit nog even in de gaten blijven houden...weet niet zeker of het nu mis gaat of dat system info wellicht iets niet juist aangeeft..

[ Voor 19% gewijzigd door dafmay op 07-06-2013 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Lamer_Deluxe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 12:17:
....

Ik heb tot nu toe twee keer gehad dat de One dacht dat de SIM kaart weg was, iemand anders dit probleem ook gehad? Mogelijk moet ik m'n (nieuwe) micro SIM even oppoetsen of een paar keer opnieuw plaatsen.

..
Uhmm heel vreemd misschien maar dit had ik vandaag dus ook enkele keren :? !!? Nog niet eerder gezien sinds half april. Sinds ik thuis ben uit mijn werk heb ik er geen last meer van.

Toevallig ook Hi/KPN? Misschien spookte er iets op het netwerk; maar dan vind ik het 'no sim' icoontje wel raar te verklaren; dan zou ik alleen het geen bereik met een kruis erdoor verwachten

}:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 11:15:
[...]

Ja de beslissing om te ruilen blijft soms een lastige, afhankelijk uiteraard van wat er precies mis is met de phone, en hoe lang je het toestel kwijt bent. Zelf zou ik waarschijnlijk in dit geval wel omruilen. Als die button echt irritant lastig is in te drukken, dan zou ik er wel voor gaan, aangezien je 'm nogal eens gebruikt op een dag. Indien je het toestel in de winkel hebt aangeschaft, dan kun je aldaar vragen om het omruil exemplaar eerst uit de doos te laten halen en te bekijken op gaps en dergelijke zaken...
Eigenlijk is het toch triest dat je in de winkel al moet kijken of je wel of niet een goed toestel krijgt, en zeker voor een mobiel van 700 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Eigenlijk is het toch triest dat je in de winkel al moet kijken of je wel of niet een goed toestel krijgt, en zeker voor een mobiel van 700 €
Dat is het zeker, maar tot nu toe blijken alle toestellen wel wat issues te hebben. Bijvoorbeeld de One met de bekende gaps en scheve (diepliggende) knoppen. De S4 met screen smearing, vlekken in het scherm en krakende behuizing. De Xperia Z waarbij de backplate een beetje omhoog komt door hitte en sommige niet waterdicht zijn.
Ik ben tot op heden nog geen enkele smartphone tegen gekomen die sinds de release geheel vlekkeloos is. Dus ook telefoons van de prijsklasse 700 euro helaas. Misschien kom ik de eerste ooit nog tegen, maar denk dat we er mee moeten leven, ook al kost je device 700 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:31:
[...]

Helemaal mee eens, helaas is dit de trieste realiteit tegenwoordig. Het minste dat je als koper dus kunt doen is trachten vantevoren eea te bekijken. *zegt hij die z'n One online heeft gekocht ;) *

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 07-06-2013 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cordonbleu schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:40:
[...]

Dat is het zeker, maar tot nu toe blijken alle toestellen wel wat issues te hebben. Bijvoorbeeld de One met de bekende gaps en scheve (diepliggende) knoppen. De S4 met screen smearing, vlekken in het scherm en krakende behuizing. De Xperia Z waarbij de backplate een beetje omhoog komt door hitte en sommige niet waterdicht zijn.
Ik ben tot op heden nog geen enkele smartphone tegen gekomen die sinds de release geheel vlekkeloos is. Dus ook telefoons van de prijsklasse 700 euro helaas. Misschien kom ik de eerste ooit nog tegen, maar denk dat we er mee moeten leven, ook al kost je device 700 euro.
De eerste nokias lumia 920 (ik heb er nog een liggen van vorig jaar) gaven toen relatief weinig problemen behalve dat ze lastig te krijgen waren. Kostten toen ook tussen de 6 en 7 honderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:45:
[...]

Helemaal mee eens, helaas is dit de trieste realiteit tegenwoordig. Het minste dat je als koper dus kunt doen is trachten vantevoren eea te bekijken. *zegt hij die z'n One online heeft gekocht ;) *
Dat is inderdaad het nadeel van online: het eventuele over en weer sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-09 19:34

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

JRKAP schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:21:
Uhmm heel vreemd misschien maar dit had ik vandaag dus ook enkele keren :? !!? Nog niet eerder gezien sinds half april. Sinds ik thuis ben uit mijn werk heb ik er geen last meer van.

Toevallig ook Hi/KPN? Misschien spookte er iets op het netwerk; maar dan vind ik het 'no sim' icoontje wel raar te verklaren; dan zou ik alleen het geen bereik met een kruis erdoor verwachten

}:O
Ik had het vanmiddag tijdens een telefoongesprek. Ik heb Vodafone, dus daar zal het dan wel niet aan liggen. Zal zo eens mijn SIM kaart checken.

EDIT: Contactjes zagen er een beetje dof uit, wat opgepoetst met een potlood-gummetje. Maar de contactjes zien er ook wat bobbelig uit; een perfect cirkelvormige deuk met de vorm van het chipje in het midden.

[ Voor 14% gewijzigd door Lamer_Deluxe op 07-06-2013 21:26 ]

[druk op een toets om verder te gaan]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Lamer_Deluxe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:18:
[...]

Ik had het vanmiddag tijdens een telefoongesprek. Ik heb Vodafone, dus daar zal het dan wel niet aan liggen. Zal zo eens mijn SIM kaart checken.

EDIT: Contactjes zagen er een beetje dof uit, wat opgepoetst met een potlood-gummetje. Maar de contactjes zien er ook wat bobbelig uit; een perfect cirkelvormige deuk met de vorm van het chipje in het midden.
Ik heb het euvel nu ook plm. 4 keer gezien. 2x "geen SIM" dat uit zich zelf herstelde, 1x een melding die ik mij niet meer kan herinneren maar wel de telefoon opnieuw voor opstarte en 1x dat hij tijdens bedrijf ineens om mijn pincode vroeg. :?

Edit 07-06-2013 21:50:
En ik pak hem net weer en vraagt ineens weer om mijn pincode.... :? :P

Edit 07-06-2013 22:08:
Het zou vooral voorkomen als de telefoon een poosje aan de kant wordt gelegd op bijvoorbeeld een tafel of bank: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2283182#9

Het vermoeden is dat het met debouwkwaliteit van het SIM-kaartslot te maken heeft (te veel ruimte tussen SIM-kaart en contactpinnen) aangezien een paar laagjes plakband tegen de achterkant van de SIM-kaart plakken bij verschillende mensen lijkt te helpen.
Ik heb ook maar eens 2 laagjes plakband tegen mijn SIM-kaart aan geplakt. :Y)
Zie http://techwalls.com/guide/no-sim-card-error-on-htc-one/ voor een voorbeeldje.

Nog wat meer voorbeelden van mensen die het probleem ervaren en de plakband-truc hebben uitgeprobeerd: http://forums.androidcent...69-no-sim-card-error.html

[ Voor 38% gewijzigd door Joen op 07-06-2013 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:00
Zojuist HTC One besteld. Morgen ophalen. Gewoon om te proberen. M'n iPhone 5 zal m'n primary device blijven. Maar voor op de zaak is de HTC One wel een leuk toestel om erbij te hebben voor wat dingen te proberen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
Joen schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 21:42:
[...]

Ik heb het euvel nu ook plm. 4 keer gezien. 2x "geen SIM" dat uit zich zelf herstelde, 1x een melding die ik mij niet meer kan herinneren maar wel de telefoon opnieuw voor opstarte en 1x dat hij tijdens bedrijf ineens om mijn pincode vroeg. :?

Edit 07-06-2013 21:50:
En ik pak hem net weer en vraagt ineens weer om mijn pincode.... :? :P

Edit 07-06-2013 22:08:
Het zou vooral voorkomen als de telefoon een poosje aan de kant wordt gelegd op bijvoorbeeld een tafel of bank: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2283182#9

Het vermoeden is dat het met debouwkwaliteit van het SIM-kaartslot te maken heeft (te veel ruimte tussen SIM-kaart en contactpinnen) aangezien een paar laagjes plakband tegen de achterkant van de SIM-kaart plakken bij verschillende mensen lijkt te helpen.
Ik heb ook maar eens 2 laagjes plakband tegen mijn SIM-kaart aan geplakt. :Y)
Zie http://techwalls.com/guide/no-sim-card-error-on-htc-one/ voor een voorbeeldje.

Nog wat meer voorbeelden van mensen die het probleem ervaren en de plakband-truc hebben uitgeprobeerd: http://forums.androidcent...69-no-sim-card-error.html
Lijkt wel erg hetzelfde als de problemen die de One X had met de simkaart slot. Toch wel slordig van HTC dat dit probleem nu ook bij de One erin is geslopen. Je zou toch zeggen dat ze na de One X wel op de hoogte zijn van dit probleem en ervoor zorgen dat het niet meer gebeurd. De plakband truc schijnt inderdaad nog aardig goed te werken, iig op de korte termijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Het SIM probleem is dan dus kennelijk een bekend probleem. In dat geval denk ik dat bij mij een nieuwe micro SIM mogelijk ook zou kunnen helpen om beter contact te maken. Ik ben niet zo erg een fan van plakband omdat de lijm na een tijdje vies kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
De nieuwe Micro SIM zal waarschijnlijk net zo'n dikte als de oude hebben en dan het probleem dus niet oplossen. Ik had een "normale" SIM kaart en net een gloednieuwe Micro SIM kaart plm. 2 weken in gebruik en het euvel dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lamer_Deluxe

Lamer_Deluxe

Freelance Fall-guy

Ik heb nog nooit een SIM kaart gehad die er zo goedkoop uitzag, met van die deuken in de contactjes, als ze bij Vodafone kaartjes hebben die er kwalitatief beter uitzien zou het wel kunnen helpen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 19:03
Sinds gisteren de HTC one. Echt een mooi toestel. Ik heb echter het probleem dat bij het video opnemen de camera. op hol slaat. Hij trilt (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven). De zoekfunctie hier levert geen hits op maar wellicht is het probleem met andere termen al wel aan de orde geweest... Komt dit probleem bij meer mensen voor? Software probleem? Of een brak toestel?

Snoep verstandig, verslind een Apple!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:41

Zygivt

Evenaren en overtreffen

dafmay schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 09:40:
[...]

Bron? Ik heb dit namelijk (nog) nergens gelezen of gehoord. Zou geweldig zijn natuurlijk. Het geluid is mij te hard zelfs op de laagste stand, en de stappen zijn veel te groot...dat kan veel beter worden geregeld.

Hier nog een overzichtje van aanpassingen/verbeteringen enz op 4.2.2 :

http://htcsource.com/2013...the-android-4-2-2-update/
Dit is een eigen ervaring op basis van de laatste ARHD rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
MetalManic schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:44:
Sinds gisteren de HTC one. Echt een mooi toestel. Ik heb echter het probleem dat bij het video opnemen de camera. op hol slaat. Hij trilt (weet niet hoe ik het beter kan omschrijven). De zoekfunctie hier levert geen hits op maar wellicht is het probleem met andere termen al wel aan de orde geweest... Komt dit probleem bij meer mensen voor? Software probleem? Of een brak toestel?
misschien een defecte OIS.
omruilen lijkt me het beste.

--> [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen

[ Voor 8% gewijzigd door SAWYER op 08-06-2013 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 05-10 23:41

Zygivt

Evenaren en overtreffen

SAWYER schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 01:46:
[...]

misschien een defecte OIS.
omruilen lijkt me het beste.

--> [HTC One] Problemen en garantie-afhandelingen
Misschien eerst even een hard reset proberen en anders idd terug gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:05

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

MetalManic schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 23:44:
Leg eens uit wat er gebeurd? Of post eens een filmpje van wat er opgenomen word?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 17-08 21:21
Ik heb m'n HTC one sinds woensdag, en gisteren avond viel mij opeens op dat ik een dode / vastzittende pixel heb. Opzich niet erg vervelend in het beeld, maar het is wel raar dat dit er is.

Zouden jullie hem al voor dit terugsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:20
Yannickzz schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 08:59:
Ik heb m'n HTC one sinds woensdag, en gisteren avond viel mij opeens op dat ik een dode / vastzittende pixel heb. Opzich niet erg vervelend in het beeld, maar het is wel raar dat dit er is.

Zouden jullie hem al voor dit terugsturen?
Ja dan zou ik 'm zeker laten terugsturen. Als je eenmaal weet dat ie er zit, ga je je er vanzelf aan irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
Koffie schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 06:52:
[...]

Leg eens uit wat er gebeurd? Of post eens een filmpje van wat er opgenomen word?
Wat er gebeurt: het beeld lijkt te golven als water dat beweegt en je hoort een tikkend geluid. Ik probeer eerst even de harde reset en anders probeer ik via dropbox wel een filmpjete posten.

[ Voor 5% gewijzigd door MetalManic op 08-06-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Zygivt schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 01:43:
[...]

Dit is een eigen ervaring op basis van de laatste ARHD rom
Je hebt helemaal gelijk inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wortel1
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-06 20:08
Ben nu ook lid van de ONE familie geworden.
Na de volgende HTC/qtec is dit mijn 6e generatie smartphone en beschouw ik mezelf toch wel een beetje merkvast...:)
Gehad:
Qtec MDA s100
HTC artemis p3300
HTC Touch daimond.
HTC Desire HD
HTC One X
HTC One.

Nu over de One (ik zal wel geluk hebben want ik heb geen gaten en krassen o.i.d.) hij ziet er perfect uit.
+ Boomsound; wat een gigantisch verschil (mooi).
+ Zoe; mee gespeeld erg leuke feature.
+ Snel: geen enkele lag opgemerkt.
+ Simpel te installeren gewoon naast mijn One X gelegd en alle muziek, films contacten e.d. werden overgezet (met HTC app)
- Pas twee dagen in bezit; nog geen.

“I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.” ― Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timelezzzzz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:51
Ik ben 2 weken geleden overgestapt van iPhone4 naar One en begin ondertussen aardig te wennen. Ben zeer tevreden over het toestel maar er zijn echter nog wat kleine dingetjes om te zeuren;

- Als ik foto's deel met diverse contacten via whatsapp gaat hij ze dupliceren in mn galerij, ik heb geen idee wat hier handig aan is want hierdoor moet je steeds gaan verwijderen tot je weer 1 exemplaar over hebt. Weet iemand of dit uit te schakelen is? In ieder geval vond ik één fotorol voor alle foto's overzichtelijker dan de diverse albums in de One, denk dat ik hieraan moet wennen.

- Is het mogelijk om bij agenda bij een terugkerende reeks afspraken de interval zelf te kiezen ipv de vooringestelde intervallen?

- Ik vind dat websites minder mooi worden ingeladen als op iphone, ook functies zoals 1x tappen op een lap tekst voor optimale beeldinstelling ontbreekt (of moet ingesteld worden in de browser)

- Wat me ook niet lukt, is om in facebook een foto op te slaan in galerij, gegoogled en 2 appjes geprobeerd waarmee het zou moeten lukken maar tot heden nog niet gelukt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 10:21
MetalManic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:42:
[...]

Wat er gebeurt: het beeld lijkt te golven als water dat beweegt en je hoort een tikkend geluid. Ik probeer eerst even de harde reset en anders probeer ik via dropbox wel een filmpjete posten.
Idd exact hetzelfde is al enkele keren bij mij ook gebeurd. Hier een duidelijk voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Lamer_Deluxe schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 22:36:
Het SIM probleem is dan dus kennelijk een bekend probleem. In dat geval denk ik dat bij mij een nieuwe micro SIM mogelijk ook zou kunnen helpen om beter contact te maken. Ik ben niet zo erg een fan van plakband omdat de lijm na een tijdje vies kan worden.
Ik heb samen met mijn HTC One in april een nieuwe micro SIM gekregen, dus ik denk niet dat het aan de SIMkaart zelf ligt maar helaas aan de HTC One. Als ik het zo lees, en zie dat een kleine verdikking van de SIM (plakband) het probleem oplost, dan kan er teveel ruimte zitten (erger nog; ONTSTAAN!) tussen de SIM en contactpuntjes van het toestel. Dit duid op speling in het toestel denk ik.

Ik kijk het voorlopig aan, en als het storend wordt ga ik de plakbandtruuk toepassen.

Geen idee of terugbrengen/reparatie zin heeft aangezien HTC dit dus blijkbaar al heeft sinds vorige toestellen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
ken schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 19:19:
Hebben meer mensen last bij het afspelen van video's in webpagina's?

Voorbeelden:
http://www.gamer.nl/video...-lego-marvel-super-heroes
Dit kan ik helemaal niet afspelen op de One. Start niet eens op.

https://www.facebook.com/photo.php?v=112314418972539
Deze kan ik afspelen maar wel op heel klein formaat. Full screen lijkt niet te werken??

Op tweakers kan ik ook geen films afspelen (wel als ik een formaat heb gekozen, zoals 720p.
reviews: Samsung Galaxy S4: kiezen voor de keuze

Meer mensen last van? Hoe kan ik dit oplossen. Is namelijk erg irritant.
yep, ik begrijp het niet... flash staat aan, al veel dingen geprobeerd.
ik kan normaal ook nooit filmpjes van tweakers afspelen, deze ochtend lukte het na een tijdje toch wel, maar eerst zat het geluid niet synchroon, na een pagina refresh en weer wat wachten ging het wel..
(dat facebook filmpje gaat wel, maar omdat hij dan de app opent)
andere filmpjes zoals bvb op southparkstudios.com gaan ook niet, ook de flash tester op adobe.com gaat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
efari schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 11:47:
[...]

yep, ik begrijp het niet... flash staat aan, al veel dingen geprobeerd.
ik kan normaal ook nooit filmpjes van tweakers afspelen, deze ochtend lukte het na een tijdje toch wel, maar eerst zat het geluid niet synchroon, na een pagina refresh en weer wat wachten ging het wel..
(dat facebook filmpje gaat wel, maar omdat hij dan de app opent)
andere filmpjes zoals bvb op southparkstudios.com gaan ook niet, ook de flash tester op adobe.com gaat niet..
Geen probleem hier met de 1e link van gamer.nl met de stock htc browser, rest niet getest. ik draai Trickdroid 5.6

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
Occy74 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:24:
[...]

Geen probleem hier met de 1e link van gamer.nl met de stock htc browser, rest niet getest. ik draai Trickdroid 5.6
Hier doe alle filmpjes het perfect. Die facebook is nog leuk ook! Ik draaiTD 7.0

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
MetalManic schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:42:
[...]

heb ik ook een keer gehad, de autofocus slaat op hol. De camera app geforceerd sluiten - en de app weer starten - hielp toen.

[ Voor 8% gewijzigd door woutwout op 08-06-2013 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
dank voor de bevestigingen. bizar die flash..
ik zal dan beter eens resetten, maar ff wachten tot na de OTA dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Southern Sun schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 09:19:
[...]
Ja dan zou ik 'm zeker laten terugsturen. Als je eenmaal weet dat ie er zit, ga je je er vanzelf aan irriteren.
Edit: oops, verkeerde topic. Post mag verwijderd worden!

Hij is echt 1 vierkante nanometer groot, haha. Het valt me ook op dat het onzichtbaar is op een gekleurde achtergrond, maar dat het alleen maar zichtbaar is op een zwarte achtergrond.

Ik heb 'n Dead Pixel repair app gedownload, helaas werkte dat niet.

Dus daarnet maar HTC gemaild, en ze zeggen dat de reparatie 2-3 weken kan duren, heb ik dus 2-3 weken geen telefoon. Balen.

[ Voor 4% gewijzigd door yannickzz op 08-06-2013 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalManic
woutwout schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 12:44:
[...]

heb ik ook een keer gehad, de autofocus slaat op hol. De camera app geforceerd sluiten - en de app weer starten - hielp toen.
Bij mij is het ook verholpen. Ik heb de hard reset methode gebruikt. Ietsje meer werk haha. Volgende keer gebruik ik jouw methode! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mj2sL
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-08 11:59
Na 6 uur intensief gebruik (uurtje YouTube, verder muziek, surfen en whatsapp) zit mijn batterij op 7%. Is dat normaal? Ik schrok er zelf een beetje van in ieder geval, verder nog geen last gehad van snel lege accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-10 18:41
Mj2sL schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:11:
Na 6 uur intensief gebruik (uurtje YouTube, verder muziek, surfen en whatsapp) zit mijn batterij op 7%. Is dat normaal? Ik schrok er zelf een beetje van in ieder geval, verder nog geen last gehad van snel lege accu.
Zonder screenshots ed, kan hier toch geen zinnig antwoord op gegeven worden....

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Heb 'm sinds gisterochtend van de lader. Sinds vanochtend op energiebesparing en nu 13% over. Met heel licht gebruik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imeR
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:12
Mj2sL schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 15:11:
Hoe lang heeft je scherm aangestaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickzz
Southern Sun schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 16:19:
Heb 'm sinds gisterochtend van de lader. Sinds vanochtend op energiebesparing en nu 13% over. Met heel licht gebruik ;)
Had er ook last van. Een reset doet vaak wonderen, dat was bij mij in iedergeval zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 000l00lll0l0
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-02 10:17
000l00lll0l0 schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 00:25:
[...]

Ik heb van SM een kopie van m'n aankoopbewijs gekregen waarin de pre-order datum in is vermeld. Die heb ik net doorgestuurd naar HTC, dus even afwachten of ze hem nu wel goedkeuren.
Geachte,

Deze factuur is juist en wij zullen u de htc media link toesturen.

Met vriendelijke groet,

EBK
Logistiek Partner
Het is gelukt dafmay! :)
Zou even contact opnemen met SM en vragen of ze je iets kunnen sturen waarop is aangegeven wanneer je je pre-order hebt geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
000l00lll0l0 schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:01:
[...]

[...]

Het is gelukt dafmay! :)
Zou even contact opnemen met SM en vragen of ze je iets kunnen sturen waarop is aangegeven wanneer je je pre-order hebt geplaatst.
Hey...dat is goed nieuws man! :) Ik had er al om gevraagd bijSM, maar helaas heeft men niets waar mijn pre-order datum uit blijkt. Misschien maandag nog even bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zarar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-10 10:12
dafmay schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 19:37:
[...]

Hey...dat is goed nieuws man! :) Ik had er al om gevraagd bijSM, maar helaas heeft men niets waar mijn pre-order datum uit blijkt. Misschien maandag nog even bellen...
Ik heb het kunnen regelen met de documenten bij de bevestigingsmail van SM. Die gemaild naar HTC en kreeg binnen 3 minuten reactie dat ze m gingen versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faisje
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09-2023
Ik heb een vraagje ik weet niet zeker of het in deze topic thuis hoort, maar stel dat je een flip cover hoesje met magnetische sluiting besteld voor de htc one ----->> http://www.tinysupplier.com/htc/htc-one-m7/hoesje-mercury-new-fancy-diary-htc-one-m7/

Is dit dan schadelijk voor de telefoon op korte of lange termijn? Kunnen de speakers kapot gaan of sensors, etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18-12-2021
Southern Sun schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Pff lastig. Merk dat ik wel vaker 2 pogingen nodig heb om 'm in te drukken. Aan de andere kant vind ik het ook weer een kleinigheidje om 'm op om te ruilen. Ben dan sowieso bang een slechter exemplaar terug te krijgen.
Echt gelijk omruilen, ik heb precies hetzelfde, als je het binnen x dagen aankaart bij de plaats van bestelling geven ze gewoon een nieuwe gesealde telefoon, geloof me het is het waard .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
De zwarte One gekocht bij de mediamarkt voor 569 euro, ben net klaar met instellen. Wat een prachtig toestel zeg, 't geluid komt je echt tegemoed. Als ik hem root, maar verder de kernel en rom stock houd, zou ik dan nog OTA firmware updates ontvangen?
- edit - Ja dat kan dus wanneer je ook de stock recovery behoud of terugzet en rootkeeper gebruikt.

[ Voor 17% gewijzigd door Chris.nl op 09-06-2013 06:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik gebruik al heel lang Smart Keyboard draaien op mijn vorige android (naar tevredenheid) en nu ook op de HTC One.
Op de One crashed deze app echter geregeld bij gebruikt (met name bij speciale characters). Iemand hier ook last van?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Tip! In de standaard HTC browser kun je in de settings bij labs de optie "snelle bedieningsbuttons" aanzetten. Enorm handige functie voor snel diverse acties onder de duim. Het is even wennen, maar daarna is het super! 8)

Afbeeldingslocatie: http://cdn1.mos.techradar.futurecdn.net//art/mobile_phones/HTC/HTC_One/Screengrabs/2013-03-13%2001.41.33-210-100.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door dafmay op 09-06-2013 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een week in bezit van het fraaie toestel. Sinds gisteren kan ik niet meer op internet: melding "Verbinding mislukt wegens onjuiste apn-instelling". Betreft KPN-abonnement. Met mijn Desire had ik nooit problemen. Wat te doen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
dafmay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:08:
Tip! In de standaard HTC browser kun je in de settings bij labs de optie "snelle bedieningsbuttons" aanzetten. Enorm handige functie voor snel diverse acties onder de duim. Het is even wennen, maar daarna is het super! 8)

[afbeelding]
Die handige feature heeft volgens mij niet zozeer iets met met HTC te maken maar zit al geruime tijd sinds ICS in de Android browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:46:
Sinds een week in bezit van het fraaie toestel. Sinds gisteren kan ik niet meer op internet: melding "Verbinding mislukt wegens onjuiste apn-instelling". Betreft KPN-abonnement. Met mijn Desire had ik nooit problemen. Wat te doen??
Even ja sms'en naar 1300. Krijg je de nieuwe instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
kwiebus schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:01:
[...]

Die handige feature heeft volgens mij niet zozeer iets met met HTC te maken maar zit al geruime tijd sinds ICS in de Android browser.
Dat was dan ook niet waar het mij om ging...het is gewoon een erg handige optie binnen de standaard web browser op de One.

Edit : ik gebruik eigenlijk voor het eerst echt een browser op mijn mobiel, vandaar :*)

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 09-06-2013 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:46:
voor een 4G abonnement van KPN heb je een aparte 4G APN nodig. er zit een koppeling tussen je 4G abonnement en de APN, dus - bij een 4G abonnement - werken ook 2G of 3G verbindingen niet zonder dit 4G APN.
http://www.kpn.com/prive/4G/apninstellingen.htm

[ Voor 4% gewijzigd door woutwout op 09-06-2013 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Hmm ik vond dat de batterij van mn One in de nacht veel leeg liep.
Toen wakelock detector geïnstalleerd.

Die kwam met veel wakelocks van Facebook en 'vergrendelscherm android'.
Facebook zo'n 600x en het vergrendelscherm 750x..

Wat is dit vergrendelscherm en waarom veroorzaakt dit zoveel wakelocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woutwout heeft gelijk.De sms sturen heeft geen zin, je moet naar die link toe om je instellingen handmatig aan te passen. Bedankt, het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
Verwijderd schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:42:
Woutwout heeft gelijk.De sms sturen heeft geen zin, je moet naar die link toe om je instellingen handmatig aan te passen. Bedankt, het werkt.
graag gedaan. 4G op de HTC One vind ik overigens fantastisch, wat een snelheid - alles staat meteen op je scherm kortom de 3G vertraging is er niet meer. Hoogste speedtest was 35MB downstream. Nooit meer het overbelaste 3G voor mij (hopelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
Tycho500 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:46:
[...]

Echt gelijk omruilen, ik heb precies hetzelfde, als je het binnen x dagen aankaart bij de plaats van bestelling geven ze gewoon een nieuwe gesealde telefoon, geloof me het is het waard .
Heb 'm bij de Mediamarkt gekocht. Ga er dan morgen toch maar ff mee terug, maar het zal me benieuwen of ze daar een beetje coulant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
HansAnders07 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:34:
Hmm ik vond dat de batterij van mn One in de nacht veel leeg liep.
Toen wakelock detector geïnstalleerd.

Die kwam met veel wakelocks van Facebook en 'vergrendelscherm android'.
Facebook zo'n 600x en het vergrendelscherm 750x..

Wat is dit vergrendelscherm en waarom veroorzaakt dit zoveel wakelocks?
Misschien heb je de social vergrendelscherm ingeschakeld en zorgt deze icm facebook voor de wakelocks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
Southern Sun schreef op zondag 09 juni 2013 @ 12:56:
[...]

Heb 'm bij de Mediamarkt gekocht. Ga er dan morgen toch maar ff mee terug, maar het zal me benieuwen of ze daar een beetje coulant zijn.
Bij T-Mobile maakten ze gelijk een afspraak... Had hem ook daar verkocht, maar volgens mij zijn ze dat verplicht naar mijn weten, al staat Media Markt niet bekend om hun klantvriendelijkheid... Vergeet niet dat de telefoon op fabrieksinstellingen moet en alles erbij moet behalve de sim kaart, dus originele doos, oplader, oortjes, simkaart tool etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
SAWYER schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:11:
[...]

Misschien heb je de social vergrendelscherm ingeschakeld en zorgt deze icm facebook voor de wakelocks?
Ik heb ook veel wakelocks (dat betekendtoch dat het scherm willekeurig aangaat?) vet irritant... Vannacht van 100 naar 80% in 3 a 4 uur telefoon stond op vliegtuigstand alleen afstandsbediening app stond aan maar draaide niet op de voorgrond, is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:36

wontcachme

You catch me? No you wont

Tycho500 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Ik heb ook veel wakelocks (dat betekendtoch dat het scherm willekeurig aangaat?) vet irritant... Vannacht van 100 naar 80% in 3 a 4 uur telefoon stond op vliegtuigstand alleen afstandsbediening app stond aan maar draaide niet op de voorgrond, is dit normaal?
Wakelock betekent dat de processor uit zijn slaapstand komt. Niet of het scherm aan/uit gaat.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Tycho500 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:00:
[...]

Nee dat is niet normaal. Maar geef eens antwoord op de vraag ipv nieuwe vragen te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-09 22:57
dafmay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:08:

[afbeelding]
Ik vind het niet handig werken, zeker niet met hoesje erom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
SAWYER schreef op zondag 09 juni 2013 @ 16:33:
[...]

Nee dat is niet normaal. Maar geef eens antwoord op de vraag ipv nieuwe vragen te stellen.
Ik dacht dat een forum er was om vragen te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb hier nog een vraag.
In de stand by staat GPS altijd aan, maar ik het het eigenlijk uit staan.
En waarom verbruikt Google Service zo veel?!

Afbeeldingslocatie: http://s7.directupload.net/images/130609/temp/adkwz8wt.png

Afbeeldingslocatie: http://s1.directupload.net/images/130609/temp/4v4qy8vc.png

Afbeeldingslocatie: http://s14.directupload.net/images/130609/temp/nrn2qq5f.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-10 15:28
Sinds een tijdje komen whatsapp berichten vertraagd binnen.
Dit probleem doet zich alleen voor wanneer ik WiFi geactiveerd heb.

Wanneer ik een bericht binnen krijg, zie ik aan de tijd dat hij bijvoorbeeld al een half uur eerder verstuurd is.
Net of het toestel de verbinding even uit zet, ik heb echter power saving oid niet aan staan.

Ik lees op internet veel meer mensen met dit probleem.
Niemand hier last van?

[ Voor 4% gewijzigd door Yohost! op 09-06-2013 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
CiTeX schreef op zondag 09 juni 2013 @ 17:32:
Ik heb hier nog een vraag.
In de stand by staat GPS altijd aan, maar ik het het eigenlijk uit staan.
En waarom verbruikt Google Service zo veel?!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Gebruik wakelock detector en maak daar een screenshot van.
Ik denk zelf aan Google Now welke aan staat of een probleem heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tycho500
SAWYER schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:04:
[...]

Gebruik wakelock detector en maak daar een screenshot van.
Ik denk zelf aan Google Now welke aan staat of een probleem heeft.
Ik wil ook een wakelock detector gebruiken, is dat een app of een functie van HTC zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmie60
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:17
Yohost! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:02:

Wanneer ik een bericht binnen krijg, zie ik aan de tijd dat hij bijvoorbeeld al een half uur eerder verstuurd is.
Net of het toestel de verbinding even uit zet, ik heb echter power saving oid niet aan staan.

Niemand hier last van?
Ik heb dus precies hetzelfde alleen met wifi zeer irritant hierdoor antwoord ik gewoon half uur later doordat ik biet weet/ zie dat er iets binnen komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online

Niemand hier last van?
Dit is eerder een probleem van Whatsapp dan van de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nu 24 uur een HTC One gebruiker (van een iPhone 5). Het is voornamelijk een test vanuit m'n werk om te kijken hoe een diehard Apple fanboy (en ook professioneel Apple gebruiker als Apple Consultant zijnde) kan leven met Android. :+

Vooralsnog bevalt het erg goed! Ik zit natuurlijk volledig in het Apple / iCloud ecosysteem dus sommige zaken ga ik zeker wel missen (iMessage, FaceTime, Photostream, iCloud syncing) maar ik ben benieuwd of ik hiermee kan gaan leven en andere varianten hierop kan krijgen.

Het toestel ansich is echt fantastisch en als ik m'n iPhone 5 weer pak dan is die echt MINI! :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 08:23
Dat had ik ook al met mijn Sensation, dat via Wifi de berichten op whatsapp later aankwamen. Met de One heb ik hier geen last van, tenzij power save aan staat. Maar daar kies ik dan ook zelf voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Waarom alleen met WiFI dan, daar heeft whatsapp weinig mee te maken lijkt me.
Volgens mij meer een Android issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElArmaSecreta
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-10 08:23
SChief schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:12:
[...]

Dit is eerder een probleem van Whatsapp dan van de One.
Ik heb meer het gevoel dat dit toch een 'HTC-probleem' is. Ik kan er wel mee leven, heb je iets meer rust 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:01
ElArmaSecreta schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:15:
[...]

Ik heb meer het gevoel dat dit toch een 'HTC-probleem' is. Ik kan er wel mee leven, heb je iets meer rust 8)7
Ik merk het alleen op als er meer mensen op hetzelfde wifi netwerk zitten die whatsapp gebruiken, dan lijkt het langer te duren.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Yohost! schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:14:
Waarom alleen met WiFI dan, daar heeft whatsapp weinig mee te maken lijkt me.
Volgens mij meer een Android issue.
Zit je bij Ziggo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Nee, UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
ElArmaSecreta schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:15:
[...]

Mijn Xperia Arc had dit probleem helaas ook. Zet je WiFi uit en de berichten stromen opeens binnen. Heb toch echt het idee dat dit aan Whatsapp ligt. Ken ook mensen met een Samsung die hetzelfde ervaren.

[ Voor 6% gewijzigd door S_Chief op 09-06-2013 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Probeer een fabrieksreset, aangezien dit niet aan whatsapp ligt en ook niet aan android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yohost!
Maar een exacte oorzaak is er niet?
Aaangezien er zoveel mensen last van hebben...

Had het aan het begin niet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
SAWYER schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:29:
[...]

Probeer een fabrieksreset, aangezien dit niet aan whatsapp ligt en ook niet aan android.
Joh wat is dat nu voor een 'advies' 8)7

Ikzelf heb overigens dezelfde whatsapp/android issue gehad op mijn Desire vlak voordat ik overging naar de One. Inderdaad zoals men hier aangeeft wanneer wifi aanstaat, dan wilde whatsapp berichten nogal eens met grote vertraging binnenkomen. Zeer vreemd, maar ben toen verder niet op onderzoek uitgegaan. Met de One heb ik dit probleem tot nu toe nog niet gehad...

Geen idee waar het aan kan liggen...behalve dat het duidelijk is dat het alleen optreedt bij een continue wifi verbinding.

[ Voor 10% gewijzigd door dafmay op 09-06-2013 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
dafmay schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:41:
[...]

Joh wat is dat nu voor een 'advies' 8)7

Ikzelf heb overigens dezelfde whatsapp/android issue gehad op mijn Desire vlak voordat ik overging naar de One. Inderdaad zoals men hier aangeeft wanneer wifi aanstaat, dan wilde whatsapp berichten nogal eens met grote vertraging binnenkomen. Zeer vreemd, maar ben toen verder niet op onderzoek uitgegaan. Met de One heb ik dit probleem tot nu toe nog niet gehad...

Geen idee waar het aan kan liggen...behalve dat het duidelijk is dat het alleen optreedt bij een continue wifi verbinding.
Het is geen advies, het is een mogelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Kan ik niet gewoon met een stock HTC One, losse APK's installeren? HTC Sync herkent m'n HTC One niet en HTC Sync Manager bevat geen optie om een applicatie te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knetterboy3
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 11:15
Rivanov schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:06:
Kan ik niet gewoon met een stock HTC One, losse APK's installeren? HTC Sync herkent m'n HTC One niet en HTC Sync Manager bevat geen optie om een applicatie te installeren.
Je kunt gewoon een .apk bestand op je telefoon zetten en deze via een file explorer (bijvoorbeeld ES File Explorer) opzoeken en installeren. Wel even onbekende bronnen aanvinken bij beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Oke top! Dankjewel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

SAWYER schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:49:
[...]

Het is geen advies, het is een mogelijke oplossing.
Een oplossing van het kaliber "met een kanon op een mug schieten".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
knetterboy3 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 19:33:
[...]

Je kunt gewoon een .apk bestand op je telefoon zetten en deze via een file explorer (bijvoorbeeld ES File Explorer) opzoeken en installeren. Wel even onbekende bronnen aanvinken bij beveiliging.
Het is gelukt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

SChief schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:23:
[...]

Mijn Xperia Arc had dit probleem helaas ook. Zet je WiFi uit en de berichten stromen opeens binnen. Heb toch echt het idee dat dit aan Whatsapp ligt. Ken ook mensen met een Samsung die hetzelfde ervaren.
Ik heb geen HTC One (althans, nog niet), maar lees hier wel mee. Ik heb toevallig hetzelfde probleem, sinds een week of 2 denk ik. Berichten komen later binnen, of ik moet whatsapp handmatig openen. Ik heb een Galaxy S2

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn One nu bijna drie weken en het bevalt heel goed, maar sinds vandaag speelt hij geen filmpjes meer af, zowel in YouTube als bijv. RTL xl niet. Weet iemand hoe je dit kunt oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
Ha ik ben er achter hoe je die Facebook foto's kunt verwijderen uit je galerij.
Bij instellingen onder apps kun je Facebook helemaal uitschakelen, dan zijn al je foto's ook weg uit je galerij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 28-09 22:57
-tom-562 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:18:
[...]

Ik heb geen HTC One (althans, nog niet), maar lees hier wel mee. Ik heb toevallig hetzelfde probleem, sinds een week of 2 denk ik. Berichten komen later binnen, of ik moet whatsapp handmatig openen. Ik heb een Galaxy S2
Eerder een wifi (accesspoint/router) / whatsapp issue dan een Android/HTC issue.
Ik had het met mijn oude Lumia 800 ook af en toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Timmie60 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 18:08:
[...]

Ik heb dus precies hetzelfde alleen met wifi zeer irritant hierdoor antwoord ik gewoon half uur later doordat ik biet weet/ zie dat er iets binnen komt
Ik heb het ook, vind het niet erg. Ik heb het idee dat het komt door de data verbinding uitschakelen in de energiebesparingsmodus (dat blaadje linksboven). Die checkt dan op interval en accepteert geen push geloof ik.

/edit
nog even opgezocht. Via Instellingen - Energie - Energiebesparing - Dataverbinding uitvinken
(daarvoor moet je eerst energiebespring uitschakelen, dan uitvinken, dan weer inschakelen :))

Dat moet de trick zijn om je whatsappberichten direct binnen te halen.

/edit 2
Mocht dat het niet zijn, dan is er onder het menu energie ook nog een optie 'slaapstand' die de boosdoener kan zijn.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2013 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
wph schreef op zondag 09 juni 2013 @ 21:11:
[...]

Een oplossing van het kaliber "met een kanon op een mug schieten".
Met een goede backup duurt het maximaal 5 minuten voordat alles weer vanouds is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-09 07:01

Niemand hier last van?
Voor gebruikers van Ziggo die het probleem hebben.
http://ziggo-gebruikers.nl/forum/showthread.php?t=40687

De router sluit na een paar minuten de poort die Whatsapp gebruikt waardoor dit gebeurt. Ligt niet aan je toestel.

Voor dit moment alleen op te lossen door je modem in bridge mode te laten zetten door de helpdesk en een eigen router te gebruiken. Dan is de vertraging direct verholpen.

Je kan het ook doen via de Router-Achter-Router mannier
Ubee: https://www.ziggo.nl/#kla...router-achter-router-ubee
Cisco: https://www.ziggo.nl/#kla...outer-achter-router-cisco

Zelf had ik problemen met mijn VPN die niet meer werkte via mijn NAS via router-achter-router dus gebruik weer de bridge manier. Alleen Ziggo Wifi Hotspot werkt dan niet meer voor je.

Als je Ziggo Wifi Hotspot niet gebruikt is bridge mode de beste optie anders alleen via router-achter-router gebruiken.

[ Voor 32% gewijzigd door MikeOO op 10-06-2013 08:28 ]

Pagina: 1 ... 77 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)