reemprive schreef op dinsdag 04 juni 2013 @ 12:43:
Ik heb (nog) geen One, maar mocht je last hebben van battery drain kijk dan even naar het energieverbruik van Google Maps. Die verbruikt bij mij bij normaal gebruik meer energie dan mijn scherm, terwijl ik Maps niet gebruik(een Maps service dus). Dit is sinds de laatste update, ik heb hem tijdelijk verwijderd. Aan de reviews van Maps te zien ben ik niet de enige.
Yep same here

Ik had eerste Maps actief (wel incl locatiebepaling, zag ik achteraf) en een verbruik 's nachts in standby (wifi, 2G, sync uit, geen gebruik) gedurende 9 uur van 31% (!). Daarna Maps gedeactiveerd en verbruik was daarna......*tromgeroffel*...4% in dezelfde tijd!!!
Nu ga ik alleen nog testen met Maps actief, maar wel met locatiebepaling uit...
Overigens over batterijbesparende zaken...ik merk zeker bij daadwerkelijk gebruik van de telefoon dat mét power safe mode geactiveerd, waarbij cpu wordt beperkt tot 1.1 Ghz, het batterijverbruik echt aanmerkelijk lager is dan op volle cpu kracht. Logisch natuurlijk, maar wel opzienbarend hoezeer veel minder het verbruik is. CPU is overigens de enige setting welke ik heb geactiveerd in de power safe mode.
Ik heb Antutu er ook eens op losgelatem en daaruit blijkt dat de score obv 1.7 Ghz zelfs 1,5x hoger is dan op 1.1 Ghz. Dat is nogal een verschil, maar het grappige is dat je daarvan bij normaal gebruik vd telefoon niets van merkt

Ik speel zelfs zo nu en dan een game op 1 Ghz en dat verloopt volledig vloeiend. Dat hebben ze prima voor elkaar bij HTC moet ik zeggen.