[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.624 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stond ook in de TS, die is er niet voor niks ;)

nieuws: Google brengt op 26 juni HTC One met stock-Android uit

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

Ik ben van plan om mijn SGS4 te verkopen en de ONE voor de 3e keer aan te schaffen. Zijn de GAPS al minder erg tot niet?

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Kan in de TS misschien vermeld worden dat wanneer men een zgn. Gapless One zoekt, dat de oplossing heel makkelijk is?

Ga naar een winkel en check het zelf!!

*zucht*

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:31
wackidth schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:41:
Kan in de TS misschien vermeld worden dat wanneer men een zgn. Gapless One zoekt, dat de oplossing heel makkelijk is?

Ga naar een winkel en check het zelf!!

*zucht*
Dit is inderdaad een optie. Toch koop ik mijn telefoon liever via internet (Coolblue, studentmobiel etc zijn goedkoper). Ik vind dat men hier op een forum daar best over mag helpen. En dat hoeft natuurlijk niet dagelijks. Maar ik ga bijvoorbeeld pas over een maand verlengen (of over 2 maanden als ik ga overstappen naar een andere provider), en het zou fijn zijn als tegen die tijd mensen hier aan willen geven of die batch wel gewoon goed in elkaar zit.

Niet iedereen heeft zin om 3 keer een telefoon terug te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 12:59
-Edwin- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Dit is inderdaad een optie. Toch koop ik mijn telefoon liever via internet (Coolblue, studentmobiel etc zijn goedkoper). Ik vind dat men hier op een forum daar best over mag helpen. En dat hoeft natuurlijk niet dagelijks. Maar ik ga bijvoorbeeld pas over een maand verlengen (of over 2 maanden als ik ga overstappen naar een andere provider), en het zou fijn zijn als tegen die tijd mensen hier aan willen geven of die batch wel gewoon goed in elkaar zit.

Lees het topic eens door. Er is al vaak genoeg gemeld dat mensen gapless toestellen hebben ontvangen.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-10 13:43
Bij saturn en bc maken ze gewoon de doos voor je open en dan zie je vanzelf of die gapless is.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 10-10 15:41
-Edwin- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:44:
[...]

Coolblue is een webwinkel met daarnaast 3 fysieke winkels. Dan ga je toch langs zo'n fysieke winkel, koop je m daar en kan je m meteen checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Ik heb mijn telefoon in duitsland bij een niew contract gekregen en hij is helemaal gapless.
Geen een mm vrij.

Mijne is in China geproduceerd. Als iemand me kan zeggen, hoe ik kan zien of ie van de nieuwe batch is, zal ik dat graag doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
3 fysieke winkels. Daar kan je ook ver van wonen. Het is ook niet zo vanzelfsprekend dat je een gapless toestel krijgt, ook al proberen sommigen dat hier te laten lijken (aandeel in HTC zou je bijna denken). Er zijn mensen die 3 keer omruilen, of naar vele winkels in de stad gaan, en geen 1 One zien voorbij komen zonder gaps. Het is dan erg makkelijk om een trend te ontdekken of de bouwkwaliteit beter wordt na een tijdje. Maar goed, dan moet men wel willen helpen hier. En zoals ik zal zei, dat hoeft echt niet dagelijks.

Veel andere dingen worden hier namelijk ook niet meer besproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strunkie
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-10-2024

Strunkie

> Post is rechts!

-Edwin- schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:38:
3 fysieke winkels. Daar kan je ook ver van wonen. Het is ook niet zo vanzelfsprekend dat je een gapless toestel krijgt, ook al proberen sommigen dat hier te laten lijken (aandeel in HTC zou je bijna denken). Er zijn mensen die 3 keer omruilen, of naar vele winkels in de stad gaan, en geen 1 One zien voorbij komen zonder gaps. Het is dan erg makkelijk om een trend te ontdekken of de bouwkwaliteit beter wordt na een tijdje. Maar goed, dan moet men wel willen helpen hier. En zoals ik zal zei, dat hoeft echt niet dagelijks.

Veel andere dingen worden hier namelijk ook niet meer besproken.
Inderdaad erg jammer dat mensen niet melden of ze gaps hebben of niet. Vraag me namelijk af of het minder is geworden. Heb namelijk als 3 toestellen retour gestuurd.

^ Post is hierboven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Erg goed nieuws als je het mij vraagt.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Heb sinds enkele dagen de HTC One. Ik vind de Blinkfeed en Zoe app heel coole features.
Op de tutorial video's zie je dat je Zoe Share kan aanvinken bij de settings van blinkfeed zodat je zoe's kan zien op je homescreen, maar bij mij staat deze er niet bij. Zijn er nog die dit hebben en weet iemand hoe je dit oplost?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
  • Laatst online: 05-09 10:21
CiTeX schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:32:
Ik heb mijn telefoon in duitsland bij een niew contract gekregen en hij is helemaal gapless.
Geen een mm vrij.

Mijne is in China geproduceerd. Als iemand me kan zeggen, hoe ik kan zien of ie van de nieuwe batch is, zal ik dat graag doen.
instellingen=>info=>telefoonidenteit: serienummer
daar de eerste 5 letters/cijfers van nemen
decode your serial likes this.
HTYMDAABBBBB

HT = Vendor HTC--> Hsinchu, Taiwan or SH = Shanghai, China
Y = Year (3 = 2013)
M = Month (hex 1...C = 1 - 12 months)
D = Day (hex 1...9A..Z = 1 - 31 days)
YY = Part Code
ZZZZZ : Identification Number (decimal)
(laatste 5of7 dus nooit tegen iemand zeggen..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Donstil schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:47:
[...]

Erg goed nieuws als je het mij vraagt.
Yep,

Helemaal voor de development community. De heren van CM zullen het nu een stuk makkelijker krijgen om een volledig werkende rom ook op "Sense" versie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 12-10 12:53
efari schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:08:
[...]

instellingen=>info=>telefoonidenteit: serienummer
daar de eerste 6letters/cijfers van nemen

[...]
Mijn One op 23 mei ontvangen.

Serienummer : SH34GW.....

Shanghai, China
... april 2013

Welke dag precies is mij niet duidelijk...iemand?

Zal in ieder geval een toestel uit de nieuwste batch zijn.

Mijn toestel heeft het Samsung C2 panel en is volledig gap-less.

[ Voor 14% gewijzigd door dafmay op 30-05-2013 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
G is 16. Is niet de nieuwste batch btw, ik heb de mijne ook op 23 mei ontvangen en dat is een HT35FW (Hsinchu, Taiwan, 2013, May 15th).

[ Voor 99% gewijzigd door S_Chief op 30-05-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Strunkie schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:40:
[...]

Inderdaad erg jammer dat mensen niet melden of ze gaps hebben of niet. Vraag me namelijk af of het minder is geworden. Heb namelijk als 3 toestellen retour gestuurd.
Ik lees al lang mee in dit topic. Nu maar eens een bijdrage. Heb nu mijn tweede htc one, eerste (zilver) had een kleine gap. De huidige (zwart) is helemaal zonder gaps of andere afwijkingen.

Een perfect toestel, zoals gewend van htc.

Mis alleen de 'home / begin' knop in de internet browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 28-09 22:57
dafmay schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:42:
[...]

Mijn One op 23 mei ontvangen.

Serienummer : SH34GW.....

Shanghai, China
... april 2013

Welke dag precies is mij niet duidelijk...iemand?

Zal in ieder geval een toestel uit de nieuwste batch zijn.

Mijn toestel heeft het Samsung C2 panel en is volledig gap-less.
Ik heb hetzelfde Serienummer maar ik heb wel kleine gaps aan de boven -en onderkant.
Ik heb het toestel op de release dag ontvangen dus lijkt me niet de nieuwste batch.

Ik heb overigens geen zin gehad om energie te steken om het toestel terug te sturen voor de gaps (en geen zin om het toestel te moeten missen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.drenth
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-07 22:02
Mijn serienummer begint met FA, waar komt deze dan vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat staat op de doos. Bij mijn "FA" staat "Made in Taiwan", dus dat zal de fabriek in Taoyuan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Eigelijk heb je geen zekerheid momenteel,elke batchnummer heeft ze problemen.Dacht dat de zwarte One een ander scherm had...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag eerder in deze thread veel mensen met een Samsung scherm. Zelf heb ik echter een Sharp scherm. (Geen klachten over.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iedereen stock Android?
'Gisteren presenteerden HTC en Google de HTC One Google Edition. Dit toestel biedt dezelfde software-ervaring als de Nexus-lijn van Google. HTC volgt hierin Samsung, die al eerder de Galaxy S4 in een 'puur Android'-jasje via de Play Store van Google aanbiedt. Beide toestellen zijn overigens op die manier alleen in Amerika te koop.

Nu lijkt het erop dat HTC de 'gewone' One van een soort software-switch voorziet waarmee de eigenaar zelf kan kiezen tussen de softwareschil van HTC en het 'pure' Android. Een woordvoerder zei tegen Pocket-lint: "We bekijken wat het nut is, als het er is, voor vroege kopers van de HTC One om die ook de stock-Android ervaring aan te bieden." '

http://www.pocket-lint.co...-htc-one-owners-after-all

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 31-05-2013 07:58 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Even een vraag. Merken jullie ook dat van 100% naar 90% acculading snel bereikt wordt? Ik heb de one 40 min. Van de lader zit op 89%. Ik heb 5 min. NOS app gedraaid 10 min. Google Music via mobiel internet en 5 min. Fm radio en welgeteld 1 whatsapp verstuurd.

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 31-05-2013 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
RSD1982 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:00:
Even een vraag. Merken jullie ook dat van 100% naar 90% acculading snel bereikt wordt? Ik heb de one 40 min. Van de lader zit op 89%. Ik heb 5 min. NOS app gedraaid 10 min. Google Music via mobiel internet en 5 min. Fm radio en welgeteld 1 whatsapp verstuurd.
20 minuten. 10% verbruikt... 100% = 200 minuten. Is iets meer dan 3 uur... Screen on.

Dat is redelijk als je brightness op auto hebt staan. Google now and Google maps en facebook op de achtergrond?

Als je dit soort apps uitschakeld en brightness handmatig instellen op niet te hoge waarde dan haal je 4 uur screen on wel.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
CLB schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 07:57:
...
Nu lijkt het erop dat HTC de 'gewone' One van een soort software-switch voorziet waarmee de eigenaar zelf kan kiezen tussen de softwareschil van HTC en het 'pure' Android. Een woordvoerder zei tegen Pocket-lint: "We bekijken wat het nut is, als het er is, voor vroege kopers van de HTC One om die ook de stock-Android ervaring aan te bieden." '
Kijk...en dat zou natuurlijk een geweldige optie zijn!!! Ben benieuwd. Ik las overigens gisteren dat Android 4.3 in Q4 van dit jaar uitkomt én dat de One er voor in aanmerking komt (lijkt mij niet meer dan logisch eigenlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-10 16:39
RSD1982 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 08:00:
Tbh gaat mijn One enorm lang mee op batterij. Gisteren met zwaar gebruik hem om 7u 's morgens losgekoppeld, en tegen 1u 's nachts was hij op 14%. Mijn Desire S zou het met hetzelfde gebruik ergens tegen 5 - 6u in de namiddag opgegeven hebben.

Overigens ook geen enkel defect eraan (eerste One), buiten een minieme gap dat eigelijk niet zichtbaar is tenzij je er 2 cm vanaf zit.

[ Voor 10% gewijzigd door deephallow1 op 31-05-2013 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R86Bakker
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-09-2024
Iedereen stock Android?
'Gisteren presenteerden HTC en Google de HTC One Google Edition. Dit toestel biedt dezelfde software-ervaring als de Nexus-lijn van Google. HTC volgt hierin Samsung, die al eerder de Galaxy S4 in een 'puur Android'-jasje via de Play Store van Google aanbiedt. Beide toestellen zijn overigens op die manier alleen in Amerika te koop.

Dit zou wel het nieuws zijn, waar de meeste tweakers al jarenlang op zitten te wachten. Lijkt mij heerlijk om zelf de keuze te kunnen maken tussen of de Sense schil of de stock android experience!
Met de Facebook phone hebben ze, ondanks dat de telefoon an sich een flop is, wel al aangetoond een stap in de goede richting te kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02-2020
deephallow1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:26:
[...]

Tbh gaat mijn One enorm lang mee op batterij. Gisteren met zwaar gebruik hem om 7u 's morgens losgekoppeld, en tegen 1u 's nachts was hij op 14%. Mijn Desire S zou het met hetzelfde gebruik ergens tegen 5 - 6u in de namiddag opgegeven hebben.

Overigens ook geen enkel defect eraan (eerste One), buiten een minieme gap dat eigelijk niet zichtbaar is tenzij je er 2 cm vanaf zit.
Wat noem jij zwaar gebruik? Screen shot misschien? Want een paar uurtjes Carmageddon noem ik zwaar gebruik en geloof me dan raakt die ver leeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leosand
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-10 19:51
deephallow1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:26:
[...]

Mijn One doet het echt niet lang op een lading. haal van 8 in de ochtend tot 6 in de avond, veel mail en data verkeer en Fb.
Ik wil haast zeggen dat accu duur slechter is dan me iphone 4......

hier ook geen gap btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iPhone 4 is imho dan ook niet vergelijkbaar, ja het is een 'smartphone, end of the comparison :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:59
Bocai schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:35:
[...]

Wat noem jij zwaar gebruik? Screen shot misschien? Want een paar uurtjes Carmageddon noem ik zwaar gebruik en geloof me dan raakt die ver leeg :P
offtopic:
Ports op telefoons werken echt voor geen meter

Ik haal 4 uur screentime over een dag tegen de 12 / 16 uur is die dan op, ligt overigens ook aan het bereik en such. Een dag is simpel te halen bij normaal gebruik met de One.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
Bocai schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:35:
[...]

3G/WiFi constant op, redelijk wat Ruzzle/Temple Run 2, auto sync voor alles aan, foto's & filmpjes genomen, muziek geluisterd, youtube liggen zien, wat liggen surfen, redelijk wat mails verstuurd etc.

Als mijn scherm afstaat gebruikt die amper iets, met scherm op gaat het nog redelijk tbh, voor zo een groot scherm had ik veel slechter verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Weet er iemand een winkel waar ze naast de zilveren ook de zwarte One hebben staan om te bekijken? Overal waar ik ben geweest is alleen de zilveren te zien. En ik denk niet dat ze een zwarte uit een doos gaan halen om alleen maar te laten zien :P

Op foto's vind ik vanaf de voorkant de zwarte er mooier uit zien, maar de achterkant vind ik zilver juist mooi. Moeilijk kiezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10 weken geleden toch gekozen voor de Blackberry Z10 (super toestel) maar vondt toch de HTC one er mooier uitzien maar hoe zit het nu met batterij verbruik van het toestel want ik lees verschillende verhalen.
Een kameraad denkt er ook over na om de HTC te kopen en heeft nu S2 maar vindt mijn toestel ook wel
aardig maar vindt net als ik de HTC one er mooi uitzien, beter dan S4 :)

Hoe is de batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MontyHJC
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 11:47
-Edwin- schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:08:
Weet er iemand een winkel waar ze naast de zilveren ook de zwarte One hebben staan om te bekijken?
In Groningen heb ik een zwarte bij The Phone House gezien en in Heerenveen bij Belcompany.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB72
  • Laatst online: 10-10 15:29
-Edwin- schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 11:08:
Weet er iemand een winkel waar ze naast de zilveren ook de zwarte One hebben staan om te bekijken?
Weet niet waar je woont, maar heb ze bij de Vodafone winkels in Nijmegen (vorige week) en Den Bosch (2 weken geleden) allebei gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
Zo te horen hebben een aantal winkels de zwarte dus wel. Ik zal dan gewoon verder rond kijken, kom het vast wel ergens tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zullen we alle winkels gaan noemen in heel Nederland?
Stap een willekeurige telco binnen en vraag het gewoon, succes.

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 31-05-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
deephallow1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:42:
[...]

3G/WiFi constant op, redelijk wat Ruzzle/Temple Run 2, auto sync voor alles aan, foto's & filmpjes genomen, muziek geluisterd, youtube liggen zien, wat liggen surfen, redelijk wat mails verstuurd etc.

Als mijn scherm afstaat gebruikt die amper iets, met scherm op gaat het nog redelijk tbh, voor zo een groot scherm had ik veel slechter verwacht.
Ik heb dezelfde ervaring. Omdat de One nog een relatief nieuw speeltje is wil ik nog wel eens behoorlijk gebruik (misbruik?) maken van de telefoon en alle mogelijke opties :) De telefoon gaat dan prima een hele dag mee.

Daarbij heb ik wifi continue aan, 2G dataverbinding (3G niet nodig vanwege wifi). Power safe mode heb ik zelfs helemaal uit staan, omdat ik heb gemerkt dat het weinig scheelt. Moet ik er wel bij vermelden dat ik geen spelletjes speel. Maar daarentegen wel veel video's en Youtube filmpjes afspeel, urenlang muziek luister (zowel TuneIn radio als mp3's op telefoon), foto's schiet (ook Zoe's), en veel web browsen, mail, berichten, en whatsapp.

Kortom (zeker voor mijn doen) een erg hoog gebruik. De batterij gaat dan een hele dag mee en dat is wat mij betreft prima. 's Nachts gaat ie op de lader...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vix-ducis
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-03 15:17
Ik zou graag de htc one developer edition importeren via een dienst als shipito, maar ik zie op de site van htc staan dat de 900MHz frequentie voor 3G precies niet ondersteund wordt (http://blog.htc.com/2013/...le-nexus-experience/?gb25). Zal ik daar problemen mee ondervinden op het proximus netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
Batterij verbruik is van diverse factoren afhankelijk. Maar wat ik nooit had verwacht dat het switchen van provider mij 45 tot 60 minuten extra screen on tijd zou opleveren.

Batterij vreters zijn.

Google now
Facebook
Google maps

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kappade
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-10 17:15
Iedereen stock Android?

Als ik het overal zo lees, lijk ik misschien wel de enige die zich niet zo stoort aan Sense? Ik heb Stock Nexus achtige ROMs gehad op andere toestellen, en natuurlijk de default op mijn Nexus 7 tablet, maar het voelt ook erg 'kaal' aan. HTC doet er een nuttig schepje bovenop vind ik.

Wat zien jullie als grote voordelen buiten snellere updates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
JRKAP schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:00:
[...]

Als ik het overal zo lees, lijk ik misschien wel de enige die zich niet zo stoort aan Sense? Ik heb Stock Nexus achtige ROMs gehad op andere toestellen, en natuurlijk de default op mijn Nexus 7 tablet, maar het voelt ook erg 'kaal' aan. HTC doet er een nuttig schepje bovenop vind ik.

Ik stoor mij allesbehalve aan Sense 5. Sense is van enorm ver gekomen sinds versie 3 (trok op niets op mijn Desire S, zat ook vol met bugs). Met de One zijn Sense ben ik nog geen enkel probleem tegengekomen, en ik vind het zelfs enorm aangenaam werken. Hapert ook nooit bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
[...]

Ik stoor mij ook absoluut niet aan Sense 5! De oudere versies heb ik echt 100x niks mee, maar deze bevalt mij heel goed. Niet te veel gekke eyecandy (dat ringetje om te unlocken in de oudere versies van Sense vind ik echt lelijk btw :P ), maar juist lekker strak. Blinkfeed is ook wel een toffe toevoeging. :Y

Heb het toestel nu iets meer dan een week in gebruik (zwart), en ik ben er echt weg van. Het scherm is superstrak, contrast en resolutie zijn geweldig. Snelheid is ook prachtig, het gaat allemaal moeiteloos en zonder haperingen. Bouwkwaliteit is ook heel goed, geen gaps en het voelt zeer solide aan. Camera tsja, 4MP is een beetje weinig (als je wilt croppen bijvoorbeeld), maar het is voor mij goed zat voor snapshots. Focussen gaat overigens heel snel, daar ben ik echt van onder de indruk. Werkt ook goed met macroshots. Speakers zijn een nuttige toevoeging, klinkt erg degelijk voor een telefoon (hell, klinkt zelfs beter dan de meeste laptops).

[ Voor 31% gewijzigd door S_Chief op 31-05-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
[...]

Nee hoor...ik vind Sense 5.0 ook erg fijn. Zoals andere gebruikers aangeven waren eerdere versie verre van plezierig om mee te werken, maar de laatste versie is uitstekend. Net voldoende "eye candy" voor mij, snel, en praktisch. De voornaamste reden waarom het toestel icm Sense het zo goed doet is vanwege de supersnelle CPU + voldoende RAM van het toestel. Totaal geen lag merkbaar en daarom werkt Sense des te fijner en uiteindelijk zoals het is bedoeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
dafmay schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 12:32:
[...]

Nee hoor...ik vind Sense 5.0 ook erg fijn. Zoals andere gebruikers aangeven waren eerdere versie verre van plezierig om mee te werken, maar de laatste versie is uitstekend. Net voldoende "eye candy" voor mij, snel, en praktisch. De voornaamste reden waarom het toestel icm Sense het zo goed doet is vanwege de supersnelle CPU + voldoende RAM van het toestel. Totaal geen lag merkbaar en daarom werkt Sense des te fijner en uiteindelijk zoals het is bedoeld :)
Toch zou ik het fijn vinden om meer aan te kunnen passen. Ik zou graag geavanceerde opties hebben voor sense 5.0, standaard de powersaving opties onzichtbaar maken bijvoorbeeld..
Ik weet dat dit nu wel kan met een "hack", maar het zou toch aan te passen moeten zijn...

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElectroDonker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-09 17:37
Heb eindelijk mijn HTC One (zwart) ontvangen, en natuurlijk gelijk de flame-wars met Apple fanboys aangegaan ;-) Echter, wat blijkt, het scherm van de iPhone 5 van mijn gewaardeerde collega's was aanzienlijk helderder dan het scherm van mijn HTC One, wat ik op grond van oa de review van GSMArena (zie tabel, http://www.gsmarena.com/htc_one-review-912p3.php) niet verwacht. Ik zie nu dat een thread op XDA de lager dan verwachte brightness bespreekt, die komen bij max brightness rond de 490 cd/m2, veel lager dan de door GSMArena opgegeven 640 cd/m2. Hoe zijn de ervaringen bij jullie? Reden voor een omruilactie voor een nieuw toestel? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Komt simpelweg omdat er meerdere schermleveranciers zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
ElectroDonker schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:04:
Heb eindelijk mijn HTC One (zwart) ontvangen, en natuurlijk gelijk de flame-wars met Apple fanboys aangegaan ;-) Echter, wat blijkt, het scherm van de iPhone 5 van mijn gewaardeerde collega's was aanzienlijk helderder dan het scherm van mijn HTC One, wat ik op grond van oa de review van GSMArena (zie tabel, http://www.gsmarena.com/htc_one-review-912p3.php) niet verwacht. Ik zie nu dat een thread op XDA de lager dan verwachte brightness bespreekt, die komen bij max brightness rond de 490 cd/m2, veel lager dan de door GSMArena opgegeven 640 cd/m2. Hoe zijn de ervaringen bij jullie? Reden voor een omruilactie voor een nieuw toestel? Thanks!
Kan niet klagen, scherm is mooi van kleuren, helder, en geen dode pixels. Is alleszins veel helderder dan mijn oude Desire S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 08:00
Weet iemand hoe je dubbele contacten kunt koppelen (Facebook, Linkedin, Twitter). Ik kan het wel handmatig doen, maar om nou 150 personen te koppelen...

Als ik in me telefoonboek ben (dus een contact geselecteerd) dan kan ik via de optieknop (drie punten boven elkaar) naar "Contactpersonen samenvoegen". Echter dan vindt hij geen "trefferts"...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:04
ElectroDonker schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:04:
Stoort het je, of wil je puur voor de vergelijking met een iPhone beter zijn? Ik heb echt geen problemen met het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-10 18:05

13art

Moderator Mobile
kw_nl schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:14:
Weet iemand hoe je dubbele contacten kunt koppelen (Facebook, Linkedin, Twitter). Ik kan het wel handmatig doen, maar om nou 150 personen te koppelen...

Als ik in me telefoonboek ben (dus een contact geselecteerd) dan kan ik via de optieknop (drie punten boven elkaar) naar "Contactpersonen samenvoegen". Echter dan vindt hij geen "trefferts"...
Bij contacten is er ook zoiets als koppelvoorstellen. Moet je even goed kijken waar het staat, maar zo gaf de telefoon zelf de koppelingsvoorstellen. Doet hij bijzonder goed moet ik zeggen.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
Is die coating van de zwarte one hetzelfde als bij de zwarte one s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 08:00
l3art schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:23:
[...]

Bij contacten is er ook zoiets als koppelvoorstellen. Moet je even goed kijken waar het staat, maar zo gaf de telefoon zelf de koppelingsvoorstellen. Doet hij bijzonder goed moet ik zeggen.
Ik heb Contactlink voorstellen gevonden, maar helpt schijnbaar nog niet zo... Ik vraag het na bij HTC.

Nadat ik me contactpersonen app had gesloten en weer opende kreeg ik de keuze om samen te voegen. Werkt dus nu prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door kw_nl op 31-05-2013 14:22 ]

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deephallow1
Amaze86 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:54:
Is die coating van de zwarte one hetzelfde als bij de zwarte one s?
Volgens HTC zelf zou deze verbeterd zijn, maar die kunnen veel zeggen natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is ook geen Micro Arc Oxidation naar wat ik las...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
deephallow1 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 13:14:
[...]

Kan niet klagen, m is mooi van kleuren, helder, en geen dode pixels. Is alleszins veel helderder dan mijn oude Desire S.
Toevallig niet je spaarstand aan staan? De helderheid is zeker vergelijkbaar met de iPhone 5, zelfs iets beter volgens dit filmpje:

YouTube: Screen Brightness and Whites Comparison - HTC One & iPhone 5

Ps, wat is die iPhone schattig en achterhaald hé :+

[ Voor 15% gewijzigd door renzo4000 op 31-05-2013 14:51 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HTC One ontvangen, perfect. Gapless en geen dode pixels tot dusver. Vraagje: hebben meer mensen last van ontzettend langzaam opladen van de telefoon? Hij doet bijna anderhalf uur over opladen vanaf ongeveer 8%. Wellicht dat dit eigenlijk snel is, maar ik vond het erg lang. Ik hoor het graag :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:00:
HTC One ontvangen, perfect. Gapless en geen dode pixels tot dusver. Vraagje: hebben meer mensen last van ontzettend langzaam opladen van de telefoon? Hij doet bijna anderhalf uur over opladen vanaf ongeveer 8%. Wellicht dat dit eigenlijk snel is, maar ik vond het erg lang. Ik hoor het graag :>
Yep...je zult het er mee moeten doen. De One laadt relatief langzaam op. Men vermoed dat HTC dit expres zou hebben gedaan om de batterij zo lang mogelijk mee te kunnen laten gaan (lees : levensduur), aangezien deze niet kan worden vervangen. Maar goed...who knows really ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:04:
[...]

Yep...je zult het er mee moeten doen. De One laadt relatief langzaam op. Men vermoed dat HTC dit expres zou hebben gedaan om de batterij zo lang mogelijk mee te kunnen laten gaan (lees : levensduur), aangezien deze niet kan worden vervangen. Maar goed...who knows really ;)
Oke, nee ik schrok er een beetje van. Maar, fijn dat ik dan niet de enige ben! :)
Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0st
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-10 13:13

p0st

Dutch Reefer

Vandaag komt de eerste Custom ROM met Android 4.2.2 en Sense 5.1 uit!
Android Revolution HD: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2183023
Hele stabiele en snelle ROM, van een ervaren developer! Cheers :)

🐠 Reef Tank @ Instagram 🖥️ x570 \\ 5950x \\ RTX3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 12-10 15:19
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:00:
Vraagje: hebben meer mensen last van ontzettend langzaam opladen van de telefoon? Hij doet bijna anderhalf uur over opladen vanaf ongeveer 8%. Wellicht dat dit eigenlijk snel is, maar ik vond het erg lang. Ik hoor het graag :>
Hier geen last van traag opladen. In anderhalf uur laad mijn One zo'n 60% bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidh0tsh0t
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08-09 17:04
Vraagje: Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 en zou willen overstappen naar een HTC One. Maar ik vraag me alleen af of het de upgrade waard is. Ik heb de S3 sinds juni vorig jaar en ben er nog best wel tevreden over, maar ik vind het design van de One heel aantrekkelijk en het is natuurlijk ook een 1080P phone. Nu vraag ik me af of hier nog andere mensen van een S3 afkwamen en of de upgrade het waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 12-10 15:19
kidh0tsh0t schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:33:
Vraagje: Ik heb nu een Samsung Galaxy S3 en zou willen overstappen naar een HTC One. Maar ik vraag me alleen af of het de upgrade waard is. Ik heb de S3 sinds juni vorig jaar en ben er nog best wel tevreden over, maar ik vind het design van de One heel aantrekkelijk en het is natuurlijk ook een 1080P phone. Nu vraag ik me af of hier nog andere mensen van een S3 afkwamen en of de upgrade het waard was.
Mijn vriendin heeft op dit moment een S3. Ik merk toch wel dat haar S3 vaker hangt en stottert bij dingen en taken die op de One vloeiend en vlekkeloos gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Laatst online: 12-10 12:59
kidh0tsh0t schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:33:
Hier van S2 naar S3 naar HTC One. Ik wil niet meer terug hoor. Beeld, geluid enz zijn echt stukken beter. Ik mis echt niks van de galaxy's.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
atticus182 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:14:
Damn...moet ik dan toch van het weekend m'n One gaan rooten :? :P

Mooi nieuws! Ben benieuwd naar de bevindingen...

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 31-05-2013 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CiTeX
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-09-2016
Mijn HTC is van 2013 March 14.
Is hij nu van de nieuwe batch of niet? Ik heb geen gaps of dode pixels of zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
Denk 't niet, mijne is van eind april. Maar ik heb ook geen gaps.

[ Voor 26% gewijzigd door tiguan op 31-05-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Niet online
CiTeX schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 17:02:
Mijn HTC is van 2013 March 14.
Is hij nu van de nieuwe batch of niet? Ik heb geen gaps of dode pixels of zoiets.
Als je nou eens twee pagina's terugkijkt:
SChief schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 21:49:
Is niet de nieuwste batch btw, ik heb de mijne ook op 23 mei ontvangen en dat is een HT35FW (Hsinchu, Taiwan, 2013, May 15th).
En dan is de mijne al een weekje oud, zal vast wel weer een nieuwere batch zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 17:09
De accu van de One raakte vanmiddag leeg en heb em zonet (half uur terug) aan de lader gehangen. Er zit geen sein van leven in.. krijg em niet gestart. LEDje gaat ook niet aan..

Wat kan dit nou zijn? Heb er niets over kunnen vinden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
adem9elf schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:25:
De accu van de One raakte vanmiddag leeg en heb em zonet (half uur terug) aan de lader gehangen. Er zit geen sein van leven in.. krijg em niet gestart. LEDje gaat ook niet aan..

Wat kan dit nou zijn? Heb er niets over kunnen vinden..
In principe kun je door 10sec de aan/uit button ingedrukt te houden het toestel een "hard soft-reset" geven. Het toestel kun je dan een herstart geven...wellicht helpt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 17:09
dafmay schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:29:
[...]

In principe kun je door 10sec de aan/uit button ingedrukt te houden het toestel een "hard soft-reset" geven. Het toestel kun je dan een herstart geven...wellicht helpt dit?
Ledje knippert weer oranje :) Reset was niet nodig..
Dik 45 minuten nodig gehad om tot zichzelf te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:37

Convoy

g44p

dit weekend bedoel je en hoort hier volgens mij.niet thuis O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
dafmay schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 16:52:
[...]

Damn...moet ik dan toch van het weekend m'n One gaan rooten :? :P

Mooi nieuws! Ben benieuwd naar de bevindingen...
Alleen zo jammer dat je al je gegevens kwijt bent als je je bootloader unlocked :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
DennusB schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 18:54:
[...]

Alleen zo jammer dat je al je gegevens kwijt bent als je je bootloader unlocked :(
Ja wellicht. In mijn geval zal ik moeten beslissen of ik de One unlocked voldoende vind of dat het rooten enz voor mij persoonlijk echt waardevolle voordelen heeft. En nadat ik die beslissing heb kunnen maken, dan zal de rest verder van ondergeschikt belang zijn. Custom rom's in mijn ervaring is bijna een verslaving...altijd op zoek naar de laatste custom rom met de daarbij behorende verbeteringen e.d. En na het flashen van een nieuwe custom rom deed ik altijd een factory reset (alles opnieuw instellen). Zo ging dat op mijn vorige toestel de HTC Desire. Ik ben daar eigenlijk nu wel even een beetje klaar mee. Wil gewoon een telefoon waarop alles het doet en die ik lekker kan gebruiken in dagelijks leven :9

Belangrijkste punt...op dit moment voldoet de One (unlocked) voor mij. Dus (nog) niet voldoende redenen om te rooten.

Overigens wil ik eigenlijk sowieso eerst de officiele HTC update naar 4.2.2 afwachten. En die zou best eens redelijk snel beschikbaar kunnen zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
Weet iemand hoe je een foto vanuit de browser makkelijk kunt delen met bijvoorbeeld whatsapp :? Op mn desire was het gewoon "rechtermuisknop" (lang inhouden) en dan delen kiezen. Maar deze optie staat er helemaal niet meer bij. Ook in Chrome staat het niet.....wtf? Zou wel erg jammer zijn als je niet meer zo even snel een foto kunt delen. Kan wel copy kiezen maar als ik dan paste doe in whatsapp staat er alleen "object". Lijkt dus niet te werken.

Iemand?

-edit- ok in Firefox kan het wel, maar die is een stuk slomer dan de standaard browser. Balen zeg...

[ Voor 23% gewijzigd door FireFoz op 31-05-2013 20:29 ]

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
lang inhouden => link delen; klik op 'meer', bij mij staat helemaal onderaan WhatsApp

verder vind ik de batterijduur nogal vreemd, iedereen zegt hier dat GoogleNow en Maps batterij slurpen, maar ik heb heel andere bevindingen.
vanaf de eerste dag had ik direct 4 uur screen-on tijd.
daarna Now en Maps uitgezet om nog langer te kunnen genieten, vanaf dan heb ik eigenlijk de batterij enkel maar zien dalen. tot 3 uur screen-on gisteren.
ik had gisteravond tijdens het opladen Now en Maps terug aangezet om nog wat te proberen, en vergeten af te zetten. deze middag zag ik dat bij 25% batterijdaling toch weer 1 uur screen-on tijd had (doorgerekend dus 4uur screen-on)
wel had ik deze voormiddag perfecte 3G ontvangst, terwijl ik de dagen voor weinig tot amper bereik had.
dus mijns insziens maakt ontvangst veel meer verschil uit dan Now en Maps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
efari schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:12:

[...]

wel had ik deze voormiddag perfecte 3G ontvangst, terwijl ik de dagen voor weinig tot amper bereik had.
dus mijns insziens maakt ontvangst veel meer verschil uit dan Now en Maps...
Het zijn niet de apps Now en Maps, maar de locatiebepaling die aanstaat in Now en Maps.
Als je die uit zet scheelt het batterij verbruik merkbaar en kan je toch nog van Maps gebruik blijven maken.
Alleen zaken als 'tijd tot werk' in Now werkt niet meer en andere locatie gebonden gegevens in Google (Tracks) ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Dat er Sense 5.1 in zit is niet bevestigd toch?

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efari
catt4u schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 22:16:
[...]

Het zijn niet de apps Now en Maps, maar de locatiebepaling die aanstaat in Now en Maps.
Als je die uit zet scheelt het batterij verbruik merkbaar en kan je toch nog van Maps gebruik blijven maken.
Alleen zaken als 'tijd tot werk' in Now werkt niet meer en andere locatie gebonden gegevens in Google (Tracks) ook niet.
Welja dat bedoelde ik. Ik had alles bij instellingen:locatie uitgezet
Hoedanook, ik ga nog wat verder testen om terug die 4uur te halen.

[ Voor 6% gewijzigd door efari op 31-05-2013 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-10 15:54
Golf2vr6 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:58:
[...]

Hier van S2 naar S3 naar HTC One. Ik wil niet meer terug hoor. Beeld, geluid enz zijn echt stukken beter. Ik mis echt niks van de galaxy's.
Net als jij ben ik van S2 naar S3 gegaan. Wat mij eigenlijk nog tegenhoudt is de Camera van de One. Jij hebt hier ervaring mee. Hoe is bij jouw de foto en film kwaliteit van de One ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Laatst online: 06-10 20:07
efari schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 21:12:
lang inhouden => link delen; klik op 'meer', bij mij staat helemaal onderaan WhatsApp
Dat is niet wat ik bedoel :) Dan deel je de link, maar ik wil de image delen, als image. Dus bijvoorbeeld dat je hem in whatsapp als plaatje stuurt, en niet als link...

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeth3119
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12-10 17:25
FireFoz schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 23:38:
[...]

Dat is niet wat ik bedoel :) Dan deel je de link, maar ik wil de image delen, als image. Dus bijvoorbeeld dat je hem in whatsapp als plaatje stuurt, en niet als link...
Als het goed is kan dat niet meer direct. Je moet eerst de afbeelding opslaan en daarna pas delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Iemand een idee hoe de One binnen Win7 x64 netwerk zichtbaar te krijgen (tbv kopieren bestanden enz). Mijn One is verbonden via wifi (vast ip adres). Met ES file explorer lukt het prima om netwerk te vinden en verbinding te maken en bestanden te kopieren vanaf de One. Vanaf die kant gaat het dus prima, maar het lukt mij tot nu toe niet om op m'n PC de HTC zichtbaar te krijgen. Heb "map network drive" reeds geprobeerd (naar vast ip adres van de One). Iemand een tip? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
dafmay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:38:
Iemand een idee hoe de One binnen Win7 x64 netwerk zichtbaar te krijgen (tbv kopieren bestanden enz). Mijn One is verbonden via wifi (vast ip adres). Met ES file explorer lukt het prima om netwerk te vinden en verbinding te maken en bestanden te kopieren vanaf de One. Vanaf die kant gaat het dus prima, maar het lukt mij tot nu toe niet om op m'n PC de HTC zichtbaar te krijgen. Heb "map network drive" reeds geprobeerd (naar vast ip adres van de One). Iemand een tip? :)
met de app Wifi file explorer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
woutwout schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:46:
[...]
met de app Wifi file explorer
Voor de duidelijkheid...het gaat vanaf de One dus prima mbv ES file explorer om thuis netwerk te benaderen. Ik ben echter op zoek naar de mogelijkheid om vanaf mijn PC de One te kunnen benaderen via Windows Explorer (of in mijn geval met xplorer2)

[ Voor 8% gewijzigd door dafmay op 01-06-2013 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
dafmay schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:48:
[...]

Voor de duidelijkheid...het gaat vanaf de One dus prima mbv ES file explorer om thuis netwerk te benaderen. Ik ben echter op zoek naar de mogelijkheid om vanaf mijn PC de One te kunnen benaderen via Windows Explorer (of in mijn geval met xplorer2)
Begrijp ik, maar volgens mij zit het er standaard niet in. Je moet dan een server app op je One draaien (samba?). Of via een workaround zoals Wifi file explorer werken. Ik heb voor die laatste optie gekozen omdat ik maar af en toe vanaf een computer mijn Android telefoon benader.

edit: zoiets? Google Play: Samba Filesharing for Android.
edit 2: je hebt voor deze app root nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door woutwout op 01-06-2013 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
woutwout schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Begrijp ik, maar volgens mij zit het er standaard niet in. Je moet dan een server app op je One draaien (samba?). Of via een workaround zoals Wifi file explorer werken. Ik heb voor die laatste optie gekozen omdat ik maar af en toe vanaf een computer mijn Android telefoon benader.

Ik begrijp het...dank. Ik heb in het verleden ook wifi explorer gebruikt op mijn Desire en dat werkte prima. Was inderdaad op zoek naar een manier om de One gewoon als network share te kunnen zien op de PC zonder tussenkomst van extra app op de HTC. Jammer dat dit niet kan...ik ga ook nog even verder zoeken. Dank voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 15:09
Ik heb een poging gedaan om de topic hier te doorzoeken met de search maar ik kan het moeilijk verwoorden:
Bij het uitgaan in dancings duurt het soms 10 of meer seconden eer mijn camera een foto neemt. Mijn instellingen staan zoals nog altijd op default. Als ik gewoon in het donker op mijn kamer een foto neem duurt het niet lang, het zal dus met de belichting van de club te maken hebben. Dit is wel heel irritant.. Soms nam hij zelfs een compleet witte foto, 2 keer na elkaar.. Pas als ik opgeef en mijn telefoon wegtrek neemt hij de foto. Lijkt er dus op dat hij niet kan scherp stellen. Doe ik iets verkeerd? Hoor ik een instelling aan te passen bij het weggaan? Of is dit normaal? Mijn vrienden, allemaal met een iPhone, hebben dit probleem natuurlijk niet dus stond ik daar mooi voor aap :P Ik moet wel zeggen wanneer de foto's getrokken worden zijn ze wel uitstekend! Alleen moet je er lang op wachten, echt 10-15 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 28-09 22:57
Je moet dan op het camera'tje tikken ipv ergens op het scherm tikken, dan neemt hij direct een foto zonder scherp te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snah001
  • Laatst online: 00:13
Mmm, niet waar. Doet hij altijd zo (aankondigen en dan niks doen) om aandacht te trekken.
Bijna alle Rom dev's hebben hem maar het is een test Ruu. kun je wel gebruiken maar dan zal na installatie de One "home" gaan bellen en HTC vertellen dat dit een niet geauthoriseerde install is en wellicht zelfs je One blokkeren.
Er is ook een "release keys" versie, maar daar gaan alle Rom bakkers zich eerst 100% van vergewissen dat gebruik hiervan legaal is.
En als je dit niet gelooft dan vraag Rom bakker Football maar eens over de heksenjacht die HTC tegen hem ontketend heeft c.a. 5 maanden geleden. Daarom zijn alle links naar Ruu's in de Xda OneX thread op last van HTC verwijderd.
Ik gok erop dat Maximus de eerste zal zijn op z'n vroegst a.s. maandag.
Overigens houdt dit ook in dat er binnen de kortste tijd een officiele update van HTC naar 4.2.2. zal volgen. 8)

Xiaomi 14 Ultra 16GB\512GB EEA Global OS2.0.205.0.UMAEUXM + Nvidia Shield TV Pro 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 10-10 12:56
GilH schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:17:
Ik heb een poging gedaan om de topic hier te doorzoeken met de search maar ik kan het moeilijk verwoorden:
Bij het uitgaan in dancings duurt het soms 10 of meer seconden eer mijn camera een foto neemt. Mijn instellingen staan zoals nog altijd op default. Als ik gewoon in het donker op mijn kamer een foto neem duurt het niet lang, het zal dus met de belichting van de club te maken hebben. Dit is wel heel irritant.. Soms nam hij zelfs een compleet witte foto, 2 keer na elkaar.. Pas als ik opgeef en mijn telefoon wegtrek neemt hij de foto. Lijkt er dus op dat hij niet kan scherp stellen. Doe ik iets verkeerd? Hoor ik een instelling aan te passen bij het weggaan? Of is dit normaal? Mijn vrienden, allemaal met een iPhone, hebben dit probleem natuurlijk niet dus stond ik daar mooi voor aap :P Ik moet wel zeggen wanneer de foto's getrokken worden zijn ze wel uitstekend! Alleen moet je er lang op wachten, echt 10-15 seconden.
Dat is precies wat ik gisteravond ook voor het eerst gemerkt heb! Vrij irritant...
Ook ik heb alle instellingen nog gewoon hetzelfde staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
GilH schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 12:17:
Hé! Hier heb ik ook last van! Stond inderdaad wel even voor lul toen mijn nieuwe "super smartphone" het niet voor elkaar kreeg gewoon even een foto te maken.
Net als je weg draait met je telefoon omdat je merkt dat hij geen foto wil maken, doet hij het ineens.
De enige workaround die ik hier voor heb, tot nu toe, is filmen met de flitser aan en in de film foto's maken. Maar goed, is niet ideaal natuurlijk. Hierdoor verwacht ik ook niet dat hij 4MP foto's maakt, maar 1920x1080 foto's.

Wanneer het 'm wel lukt om een foto te maken, zien ze er inderdaad echt goed uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witlox4098
  • Laatst online: 26-09 08:55
ik heb een vraag, hoe kan ik mijn htc one via de laptop controleren op updates, ipv ota, ik heb htc sync manager geinstalleerd maar ik kan het nergens vinden.

Ook hier op tweakers en op google, en in de handleiding en zelfs op de site van HTC is het niet te vinden, of ik heb een verkeerde bril op.

En waar ik ook last van heb is als ik gebeld wordt eo ik iemand bel hoor ik een ruis in mijn toestel, als ik beatsaudio uitschakel, en mijn volume lager zet heb ik dat probleem, ben ik nou echt de enige op dit forum met dit probleem want ik lees er niks over.

[ Voor 54% gewijzigd door witlox4098 op 01-06-2013 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:53

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Is er een manier om zelf de standaard notification sounds aan te passen?

edit. nvmnd: .ogg's in de ringtones map en .m4a's in de notifications map slepen

[ Voor 36% gewijzigd door Huigie op 01-06-2013 14:15 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
woutwout schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 10:59:
[...]

Mooi man...ik ben er net achter dat ES File Explorer ook een Remote functie heeft. Werkt prima, met een snelle verbinding over wifi. En je kunt aangeven in ES dat de remote verbinding moet worden afgesloten wanneer je de app sluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 15:09
Nog iets irritant is de ontvangstbevestiging bij berichten. Wanneer je dit niet activeert (niet standaard dacht ik) zie je geen icoontje dat je bericht toegekomen is. Wanneer je het wel activeert krijg je een icoontje te zien, een meldingsgeluid, smartphone trilt EN een nog een notificatie erbij! + het heeft hetzelfde geluid als een normaal bericht dat toekomt. Gewoon een icoontje op je bericht is toch voldoende?

Zo zijn er dus een aantal dingetjes samen met de camera die mij nu na een maand ergeren. Misschien zijn er een paar dingen weggewerkt in komende updates :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
witlox4098 schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 13:12:
ik heb een vraag, hoe kan ik mijn htc one via de laptop controleren op updates, ipv ota, ik heb htc sync manager geinstalleerd maar ik kan het nergens vinden.
Kan niet, waarom zou je dat willen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witlox4098
  • Laatst online: 26-09 08:55
tiguan schreef op zaterdag 01 juni 2013 @ 14:41:
[...]

Kan niet, waarom zou je dat willen?
Waarom ik het zou willen is niet relevant, mijn vraag is of het kan, met samsung kies kan het ook, dus waarom zou het met sync manager niet kunnen, ook het aanpassen van mijn telefoonlijst kan ook niet via htc sync manager dus.
Pagina: 1 ... 73 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)