Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Helemaal mee eens. We hebben er 6 in gebruik. Alle 6 prima. Je kunt natuurlijk met een vloeitje hoogteverschillen gaan zoeken of gaps, maar als je daar over gaat vallen koop je nooit een mobiel meer. Hoogstens een Vertu van € 20.000Crew One schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 21:27:
[...]
Ik heb het ook, ik kan het voelen, maar het verschil is zo klein dat ik het niet eens kan zien met het blote oog.
Dus om daar nu over te gaan zeiken, ging me iets te ver. Voor de rest een prima telefoon
(Een zwarte, btw)
Niet om er een groot punt van te maken, maar je weet dat in dit soort gaps zich stof kan verzamelen na een tijdje? Dat doet op een gegeven moment veel afbreuk aan de look van een telefoon. Als je dan een verkoopargument hebt gericht op design mag dit ook wel goed zijn. Ook iets van €700,- moet in elkaar zitten zoals het hoort. Op de millimeter nauwkeurig ja. En zeg niet dat je dan nooit een telefoon koopt, mijn vorige 3 telefoons (HTC Hero, SII en SIII) zaten/zitten allemaal prima in elkaar. Zonder schuine, opstaande of niet goed op elkaar aangesloten delen.Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:48:
[...]
Helemaal mee eens. We hebben er 6 in gebruik. Alle 6 prima. Je kunt natuurlijk met een vloeitje hoogteverschillen gaan zoeken of gaps, maar als je daar over gaat vallen koop je nooit een mobiel meer. Hoogstens een Vertu van € 20.000
Ik heb de oude box, ik heb het probleem dat de zenders 1 tot en met 10 en 71 tot en met 79 niet in de kanalenlijst voor komenwackidth schreef op maandag 20 mei 2013 @ 14:34:
[...]
Heb je Horizon?? of de "oude" setttop box. En welk probleem heb je dan? Hier werkt alles feilloos .
Dacht d.m.v. de tabbladen reorganiseren, maar heb net even zitten proberen en het lijkt erop dat je het "telefoon-homescreen" niet kunt wijzigen (in stock althans).Cogency schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:13:
Is er een manier om in te stellen dat als je op je 'telefoontje' drukt om te bellen dat die dan gelijk naar favorieten gaat en niet naar laatste gesprek?
Verwijderd
De plastic rand verzamelt sowieso redelijk snel vuil. Een potlood gummetje doet wonderen.-Edwin- schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 22:54:
[...]
Niet om er een groot punt van te maken, maar je weet dat in dit soort gaps zich stof kan verzamelen na een tijdje? Dat doet op een gegeven moment veel afbreuk aan de look van een telefoon. Als je dan een verkoopargument hebt gericht op design mag dit ook wel goed zijn. Ook iets van €700,- moet in elkaar zitten zoals het hoort. Op de millimeter nauwkeurig ja. En zeg niet dat je dan nooit een telefoon koopt, mijn vorige 3 telefoons (HTC Hero, SII en SIII) zaten/zitten allemaal prima in elkaar. Zonder schuine, opstaande of niet goed op elkaar aangesloten delen.
Verder wel eens met argument. Voor 700 EUR mag (niet moet) je best kritisch zijn.
Al een paar keer gehad dat de telefoon daardoor naar speaker mode ging of gewoon ophing.

Zenders 1/10 en 71/79 niet te zien (ingesteld voor UPC Horizon)Verwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 16:32:
[...]
Maar het overgrote deel van de mensen kan wel gewoon nederland 1 zien in die app (en de andere 9). Dat lijkt toch op een soort setting die ergens niet helemaal tof staat. Maar misschien kunnen we eens kijken onder welke firmware het wel werkt en onder welke niet. Ik zal eens beginnen:
Zenders 1/10 zijn: niet te zien
Android software versie: 1.29.401.16
Android software versie: 1.29.401.13
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Dit soort geintjes zijn allemaal in te stellen en zijn zo'n genot om te maken en voegen echt wat toe aan de feel van het toestel.
Verwijderd
Ook het eerste wat mij opviel, haha.spNk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 09:18:
Waarom zet je je wifi aan en je 3G uit als je je huis verlaat?

Tot op heden nog niet gevonden in de instellingen.
Ook op google gezocht maar krijgt steeds zoekresultaten die er niks mee te maken hebben.
Eerste hit in Google: Google Play: Find My PhoneBluRay schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:24:
Heeft HTC ook zoiets als Find My iPhone?
Tot op heden nog niet gevonden in de instellingen.
Ook op google gezocht maar krijgt steeds zoekresultaten die er niks mee te maken hebben.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt
Ik heb hier ook last van, zowel met mijn bijgeleverde headphones als met mijn eigen AKG's.Verwijderd schreef op maandag 20 mei 2013 @ 19:09:
Ben in bezit van htc one zwarte editie. Als ik de headphone gebruik gaat bij t handmatig wisselen van n track mijn laatste oproep nogmaals over. Als ik oproepgeschiedenis wis dan levert t geen problemen op. Elke keer dat ik van track wil wisselen op bv. spotify dan wordt mijn laatste oproep gebeld.
Is dit n software-probleem of n hardware-probleem? Heb 'em al n harde reset gegeven.
In de handleiding heb ik hierover geen oplossing kunnen vinden en ook op internet vind ik hier niets van terug. Hopelijk hebben jullie n oplossing.
Lijkt me dat het een software probleem is. Ik hoop dat er nog iets op gevonden wordt.
Ook hier iemand die met Ziggo kanalen 1 t/m 10 mist. Toch een beetje bizar dat je niet de meest gebruikte zenders kan bereiken..Dj_Wizard schreef op maandag 20 mei 2013 @ 12:20:
[...]
Ik heb UPC maar dit verhelpt het probleem niet helaas.
Hopelijk is dit met een update opgelost.
Oh.. voor de statistiek...versie: 1.29.401.13
[ Voor 6% gewijzigd door Double__D op 22-05-2013 11:34 ]
“A day can really slip by when you're deliberately avoiding what you're supposed to do.”
Ook bij het spel Teeter krijg ik geen trillingen (staat wel aan in de opties van het spel). Bij het inschakelen van het geluidsprofiel op Trillen trilt de One wel, dus de trilfunctie is niet defect. Ik merkte de problemen nadat ik de Vliegmodus even had uitgeprobeerd, maar weet niet zeker of het daarvoor ook al zo was. Ik heb de One al een paar keer opnieuw opgestart, maar het probleem blijft. Ik denk dat ik een factory reset zal moeten uitvoeren.
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Jammer, het is natuurlijk een kleine moeite om een tab naar rechts te gaan maar toch...ralph075 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 23:11:
[...]
Dacht d.m.v. de tabbladen reorganiseren, maar heb net even zitten proberen en het lijkt erop dat je het "telefoon-homescreen" niet kunt wijzigen (in stock althans).
Gaat niet over het instellen van de homescreen van de telefoon maar over de "telefoon app", dit was de vraag;spNk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 00:20:
Jawel, betreffende scherm ingedrukt houden en vervolgens naar linksboven slepen.
Cogency schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 19:13:
Is er een manier om in te stellen dat als je op je 'telefoontje' drukt om te bellen dat die dan gelijk naar favorieten gaat en niet naar laatste gesprek?
[ Voor 3% gewijzigd door Cogency op 22-05-2013 12:12 ]
Verwijderd
Tja, helemaal gek is dat natuurlijk niet. Mijn HTC Sensation heb ik destijds aan mijn moeder gegeven en vervangen met een Samsung S2. Sense was echt een monster in vele opzichten en HTC was veel te traag met updates. Zelden zo teleurgesteld geweest in een mobiel.alwaysleft schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:02:
Offtopic maar toch weer ontopic, het gaat erg slecht met HTC. Doet me best wel pijn als liefhebber van het merk: http://www.theverge.com/2...t-and-production-problems
De HTC One is, voor mij, een heel ander verhaal. Sense komt nu minimalistisch en strak over, wat ik erg fijn vind. Zelfs Blinkfeed weet ik wel te waarderen en als de geruchten kloppen is een update naar 4.2 al snel beschikbaar.
Productie problemen zijn vaak maar tijdelijk en zullen niet zoveel invloed hebben. De HTC One is in elk geval volop verkrijgbaar. Belangrijker is of HTC de nu ingeslagen weg kan volhouden en het vertrouwen van consumenten weer kan terugwinnen. Dat heeft tijd nodig en laat weinig ruimte voor grote missers.
Veel HTC medewerkers hebben er blijkbaar geen vertrouwen meer in en hebben het bedrijf verlaten.
_██_
(ಠ_ృ)
Bijvoorbeeld bij de mail applicatie, als je naar beneden "trekt" om te vernieuwen. Of bij de Facebook app.
Geluidje klinkt alsof je een speaker van de computer bijvoorbeeld uit zet.
Ik heb soms een soortgelijk geluid als ik een filmpje opstart waarbij de muziek vrij hard staat. De eerste paar seconden hoor je heel sporadisch een poppend geluid (zoals de uitgezette speaker die je noemt) en daarna blijft het gewoon netjes helder.H-S schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:11:
Er is me iets opgevallen.. namelijk een soort "popping" geluidje die uit de speakers komen als je bepaalde handelingen verricht.
Bijvoorbeeld bij de mail applicatie, als je naar beneden "trekt" om te vernieuwen. Of bij de Facebook app.
Geluidje klinkt alsof je een speaker van de computer bijvoorbeeld uit zet.
Goed nieuws, ik heb een One, en ik ben er erg blij mee. Dus de komende 2 jaar zit ik goed. Mocht HTC dan echt niet meer bestaan (als onafhankelijk bedrijf) stap ik ook per direct van Android af en ga ik naar Nokia terug, Samsung zal direct geen cent van me krijgen. Met hun arrogante uitstralingAtomsk schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 12:55:
Slecht nieuws: http://www.bright.nl/het-gaat-niet-goed-met-htc
Veel HTC medewerkers hebben er blijkbaar geen vertrouwen meer in en hebben het bedrijf verlaten.
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Ja geluid blijft wel mooi helder gelukkig, weet niet zozeer of dit een probleem is. Maar als je het eenmaal weet ga je je er elke keer mee bezig houdenRabbitto schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:14:
[...]
Ik heb soms een soortgelijk geluid als ik een filmpje opstart waarbij de muziek vrij hard staat. De eerste paar seconden hoor je heel sporadisch een poppend geluid (zoals de uitgezette speaker die je noemt) en daarna blijft het gewoon netjes helder.

Er zijn meer fabrikanten die Android toestellen hebben dan Samsung en HTC ..netblade schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:14:
[...]
Goed nieuws, ik heb een One, en ik ben er erg blij mee. Dus de komende 2 jaar zit ik goed. Mocht HTC dan echt niet meer bestaan stap ik ook per direct van Android af en ga ik naar Nokia terug, Samsung zal direct geen cent van me krijgen. Met hun arrogante uitstraling
Weet ik, maar dan kom je snel bij die chinese meuk uit waar ik totaal niet van onder de indruk ben. En welke amper in Nederland via een officiële distributeur verspreid worden, wellicht ligt het dan anders maar k kies dan toch liever op dit moment van oudsher Nokia.H-S schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:17:
[...]
Ja geluid blijft wel mooi helder gelukkig, weet zozeer of dit een probleem is. Maar als je het eenmaal weet ga je je er elke keer mee bezig houden
[...]
Er zijn meer fabrikanten die Android toestellen hebben dan Samsung en HTC ..
Dat klopt. Gelukkig kijk ik niet zoveel filmpjes op mijn telefoon met vol geluid, maar ik kan me zeer goed voorstellen als je dit plop geluid vaak tegenkomt dat je toch denkt van sjah. Een telefoon van 700 euro hoort dit niet echt te hebben zeg maar. In mijn ogen komt het over als een speaker die overbelast is op maximum (of iets daaronder) en kuren geeft in de vorm van die plopgeluiden.H-S schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:17:
[...]
Ja geluid blijft wel mooi helder gelukkig, weet niet zozeer of dit een probleem is. Maar als je het eenmaal weet ga je je er elke keer mee bezig houden
[...]
Er zijn meer fabrikanten die Android toestellen hebben dan Samsung en HTC ..
Verwijderd
Dat zou echt geen goed nieuws zijn als HTC op zou houden te bestaan. Dan kun jij je updates voor je HTC One wel vergeten.netblade schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:14:
[...]
Goed nieuws, ik heb een One, en ik ben er erg blij mee. Dus de komende 2 jaar zit ik goed. Mocht HTC dan echt niet meer bestaan (als onafhankelijk bedrijf) stap ik ook per direct van Android af en ga ik naar Nokia terug, Samsung zal direct geen cent van me krijgen. Met hun arrogante uitstraling
Maar ik denk wel dat HTC blijft bestaan.
Daarbij is voor veel het project One afgelopen en die gaan weer verder/bezig met wat anders.
HTC doet het zo slecht nog niet denk ik...
[ Voor 10% gewijzigd door Cogency op 22-05-2013 13:28 ]
Verwijderd
Vast, het is normaal dat bestuurders opstappen bij foute beslissingen. In dit geval gaat het over de HTC facebooktelefoon. Die is gefloptVerwijderd schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 13:25:
[...]
Dat zou echt geen goed nieuws zijn als HTC op zou houden te bestaan. Dan kun jij je updates voor je HTC One wel vergeten.
Maar ik denk wel dat HTC blijft bestaan.
Verwijderd
Ik heb hetzelfde probleem met Canal Digitaal, 1 t/m 10 zijn verdwenen. het gekke is alleen dat het tot vorige week prima werkte, met de laatste rom. Eergisteren heb ik de boel gereset (erg veel software aan het proberen geweest) en nadien stelt het programma een andere vraag nl. of ik kanaal 101 kan ontvangen i.p.v. of Ned 1 op 1 staat o.i.d. en zijn dus de genoemde kanalen verdwenen. Sindsdien heb ik niets meer aan het programma. Wat ik ook doe tijdens de setup (heb deze inmiddels een keer of 10 uitgevoerd), de kanalen 1 t/m 10 komen niet terug.Double__D schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 11:16:
[...]
Ook hier iemand die met Ziggo kanalen 1 t/m 10 mist. Toch een beetje bizar dat je niet de meest gebruikte zenders kan bereiken..
Hopelijk is dit met een update opgelost.
Oh.. voor de statistiek...versie: 1.29.401.13
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2013 14:30 ]
Al een paar keer gehad dat de telefoon daardoor naar speaker mode ging of gewoon ophing.

Beetje off topic:maxers1973 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:31:
Iemand een idee hoe ik het scherm kan blokkeren als ik een gesprek aanneem en tegen mijn oor druk.
maar kijk eens bij de app automatelt. Dit is echt een top app. Een soort Tasker. Waarbij je echt alles automatisch kunt instellen. En alles verpakt in een duidelijke Ui.
Dus ook scherm uit bij bellen. Misschien dat dit dan beter gaat.
Je kan ook acties downloaden van anderen dus hoef je het zelf niet meer uit te vinden en te bedenken hoe het moet.
Ik heb bijvoorbeeld nu in gesteld dat wanneer ik mij oor van de telefoon afhaal dan springt hij automatisch op speaker.
Ps hij vroeg wel om root toegang. Weet niet of het werkt zonder.
[ Voor 4% gewijzigd door wackidth op 22-05-2013 16:51 ]
.
Ow dat wist ik niet.... Llama daar kom ik van af. De pro versie van automeltet kost 1.20 euro en dan is het punten systeem verdwenen. Het geld zeker waard.Bocai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:56:
dit heb ik ook al gezegt, beter Llama, is helemaal gratis en doet niet moeilijk met een punten systeem of wat dan ook
.
Daar ga ik eens opletten ,hoop niet dat dat ding naar zijn grootje is.Bocai schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 16:37:
Normaal gesproken doet je proximity sensor dit

Bron: XDA - [INFO]HTC One Serial codes[INFO]
Verwijderd
Ik heb een zilveren uit de FA serie. Zowel de onderkant als bovenkant zijn rechts gapless maar vertonen links een gap. Aan de onderkant is dit zo klein dat je het nauwelijks ziet. Aan de bovenkant is dit meer zichtbaar en met wat moeite kun je er een dun papiertje doorhalen (80 grams A4 lukt niet.) Toch vind ik het niet echt storend.Ryan_ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:07:
Voor de mensen die al een One in hun bezit hebben, kunnen jullie bevestigen dat alle One's beginnend met serienummer: FA-xxxxxxxx geen gaps of afwerkings fouten hebben? En misschien handig om de kleur erbij te vermelden?
Overigens lees ik hier en daar reacties dat stof dat door de gaps heen komt een probleem voor het scherm zou kunnen vormen. Als ik echter naar de plaatjes van iFixit kijk lijkt me dat niet van toepassing.
iFixit: http://www.ifixit.com/Teardown/HTC+One+Teardown/13494/1
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Verwijderd
Er zit een stickertje op de doos met daarop het serienummer en enkele andere nummers.Amaze86 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 18:34:
Staat die serial ook op de verpakking van HTC ONE...lijkt me handig als ik er eentje in de winkel haal.Maar zo te lezen geeft die serie nummer met FA geen zekerheid.Erg jammer al die gaps,ben geduldig en wacht het nog effe af.
Kan iemand mij aangeven wat deze branding precies inhoud? Zijn er op het toestel ook T-Mobile logo's aangebracht?
In dit topic en in het prijzen en levertijden topic zijn al genoeg berichten voorbij gekomen waar jouw vraag wordt besproken.
In dit topic heb ik ook gelezen dat een factory reset zonder simkaart deze (software) branding ongedaan maakt. Is dit inderdaad het geval? En tot slot kan je HTC OTA updates toepassen op een "branded" toestel? Of moet je dan wachten tot T-Mobile de betreffende update goedgekeurd heeft?
Nee, Branding betekend een daadwerkelijke andere ROM dan stock, stock OTA updates gaan dus niet werken, tenzij men specifieke updates uitbrengt voor de T-Mobile rom.
HTC brengt de OTA updates uit, dus voor T-Mobile, de branding gaat dus in overleg, maar het is gebleken dat branded rom's altijd langer op updates wachten.
Maar nogmaals, al deze vragen zijn al zo vaak langsgekomen dat ze opnieuw stellen niet nodig is.
[ Voor 34% gewijzigd door Bullet NL op 22-05-2013 22:44 ]
Gaat dit snel of niet? Let me know please.
Ik heb namelijk ook een oude HTC oplader van mijn HTC HD2 of deze is van mijn HTC Touch Pro.
Op deze lader staat als input:
100-240V -0.2A 50-60Hz , hebben de HTC One's laders dit ook?
Deze kunnen hier ook op worden gebruikt toch?
[ Voor 16% gewijzigd door WestBoy_B op 22-05-2013 22:06 . Reden: Even de exacte input gegeven ]
Ik bedoel standaard van HTC zelfEzMe schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 10:28:
[...]
Eerste hit in Google: Google Play: Find My Phone
WestBoy_B schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:01:
Hoeveel input heeft de HTC ONE oplader? Kan iemand mij dat zeggen?
Ik heb namelijk ook een oude HTC oplader van mijn HTC HD2 of deze is van mijn HTC Touch Pro.
Op deze lader staat als input:
100-240V -0.2A 50-60Hz , hebben de HTC One's laders dit ook?![]()
Deze kunnen hier ook op worden gebruikt toch?

Lijkt mij dat de output meer van belang is bij de snelheid van het laden, niet de input...WestBoy_B schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:01:
Hoeveel input heeft de HTC ONE oplader? Kan iemand mij dat zeggen?
100-240V -0.2A 50-60Hz , hebben de HTC One's laders dit ook?
1 Ampère bij 5 Volt dus, zelfde als vorige laders van HTC.
Klopt, output is van belang, echter wat ook mee speelt is dat de voeding stabiel is, hier gaan hele goedkope laders nog wel eens de mist mee in. Mijn advies is dan ook altijd de mee geleverde lader te gebruiken.knetterboy3 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:46:
[...]
Lijkt mij dat de output meer van belang is bij de snelheid van het laden, niet de input...
1 Ampère bij 5 Volt dus, zelfde als vorige laders van HTC.
Cogitationis poenam nemo patitur
DaveD
Verwijderd
Leveringsproblemen daar begon het allemaal mee, gaps, scheve speakergrills, butsjes in de behuizing, scuffing, camera's die letterlijk vaag zijn, witte lijntjes die verkleuren en vies worden en lak die eraf komt...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik heb precies hetzelfde probleem, het gekke is, dit is mijn 2e HTC One. Bij de eerste die ik terug heb gestuurd deed alles wel perfect, met exact dezelfde instellingen. Bij mijn 2e HTC One dus nietVerwijderd schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 14:43:
[...]
Even geprobeerd maar het verandert bij mij niks.
Wat ik ook selecteer aan provider -met of zonder voorkeur voor HD- en wat ik ook aanvink bij vragen als "ontvangt u kanaal 30" of "wat is er op kanaal 101", het volgende scherm begint altijd minimaal vanaf kanaal 11.
Aanvullend:
Even contact opgenomen met de HTC online helpdesk-chat,
---
Mijn situatie is als volgt: Ik heb Ziggo Alles-in-1 en gebruik de HTC TV app. Ik krijg in de tv gids echter niet al m'n kanalen, hij begint pas bij zender nummer 11. Dus van Nederland 1 tot RTL 8 komt niet in de kanalenlijst voor.
Ik heb de set-up meermaals doorlopen maar wat ik ook selecteer aan provider -met of zonder voorkeur voor HD- en wat ik ook aanvink bij vragen als "ontvangt u kanaal 30" of "wat is er op kanaal 101", het volgende scherm begint altijd minimaal vanaf kanaal 11.
Graag zou ik willen weten hoe ik de andere kanalen ook in de applicatie te zien kan krijgen.
---
Caspar: Beste ..., bedankt voor uw contact met de klantenondersteuning van HTC. Momenteel ben ik even uw vraag aan het nalezen.
Ik: Prima, bedankt
Caspar: Helaas worden nog niet alle kanalen ondersteund. Ik raad u aan onze website/facebook in de gaten te houden voor updates,
Ik: Maar veel andere mensen kunnen wel nederland 1 en dergelijke ontvangen, dus dan zal het wellicht niet aan de zender liggen toch?
Caspar: De informatie komt via de TV Provider. Niet elke provider is even goed vertegenwoordigd op de HTC One.
Ik: Duidelijk, maar ook als ik een andere provider selecteer (welke ik niet heb, puur voor de vorm) dan komen er geen kanalen onder de 11 te staan, dat bedoel ik meer.
Ik: Maar ik wacht wel op een oplossing of update, ik begrijp dat het zo niet op te lossen valt.
Caspar: Ik begrijp u. Helaas is er op dit moment geen manier om het op te lossen.
---
Right.. toch een beetje jammer, iets meer moeite had wel gemogen

Ik heb een zwarte uit die serie, kan geen flaws ontdekken. En geloof me, ik heb goed gekekenRyan_ schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 17:07:
Voor de mensen die al een One in hun bezit hebben, kunnen jullie bevestigen dat alle One's beginnend met serienummer: FA-xxxxxxxx geen gaps of afwerkings fouten hebben? En misschien handig om de kleur erbij te vermelden?
rikkie de zwerver TweakersIII (TandjeBij!)
[flauw modus]CLB schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:58:
Gaat allemaal niet de goede kant op zo met HTC en de One...
Leveringsproblemen daar begon het allemaal mee, gaps, scheve speakergrills, butsjes in de behuizing, scuffing, camera's die letterlijk vaag zijn, witte lijntjes die verkleuren en vies worden en lak die eraf komt...
Joah ach, jij hebt toch al een sony?
Dus wat maakt jou het nu nog uit? Ten slotte vertel je hier wel meer onzin, en als een ander je verteld dat het niet zo is reageer je er gewoon weg niet op.
[/flauw modus]
Ach die problemen vallen allemaal wel mee. Ken meerdere mensen in mijn omgeving die het toestel hebben en geen van allen hebben het probleem. Negatieve reacties hoor je veel sneller dan positieve reacties.
Verwijderd
Verwijderd
Laat ik het zo zeggen: ja, ik heb een kleine gap geconstateerd. Nee, er is nog altijd geen toestel dat ik liever zou kopen. Daarmee zeg ik voldoende denk ikPractics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:24:
[...]
Ach die problemen vallen allemaal wel mee. Ken meerdere mensen in mijn omgeving die het toestel hebben en geen van allen hebben het probleem. Negatieve reacties hoor je veel sneller dan positieve reacties.
Verwijderd
Que?Practics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:24:
[flauw modus]
Ten slotte vertel je hier wel meer onzin,
en als een ander je verteld dat het niet zo is reageer je er gewoon weg niet op.![]()
[/flauw modus]

Ik heb zelf Digitenne en van een paar zenders klopt de volgorde en daadwerkelijk actieve zender niet, maar dat staat los van de missende gidsinformatie van de eerste 10 zenders.
Als ik het zo lees lijkt het dus niet per se provider afhankelijk te zijn...
Verwijderd
Hahghahg ja komt idd omdat ie nu de sony zl heeft hePractics schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 23:24:
[...]
[flauw modus]
Joah ach, jij hebt toch al een sony?
Dus wat maakt jou het nu nog uit? Ten slotte vertel je hier wel meer onzin, en als een ander je verteld dat het niet zo is reageer je er gewoon weg niet op.![]()
\[/flauw modus]
Nu is het oei oei slecht htc slecht... Maja zo doen wij allemaal
Het valt me gewoon op dat er issues op allerlei vlakken worden genoemd ivm de One.
Bij de One X bijvoorbeeld waren er in mijn heugenis niet zoveel soorten issues met het toestel.
Dat samen met de laatste berichten omtrend HTC is dat toch gewoon simpelweg jammer te noemen
[ Voor 16% gewijzigd door CLB op 23-05-2013 00:39 ]
Camera probleemCLB schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:16:
O neehoor, dat is echt de reinste onzinDe One is een pracht
Het valt me gewoon op dat er issues op allerlei vlakken worden genoemd ivm de One.
Bij de One X bijvoorbeeld waren er in mijn heugenis niet zoveel soorten issues met het toestel.
Wifi probleem
Lijm problemen bij het display (gele vlekken)
Verschillende schermen (waar echt groot verschil tussen zat)
Nog wel meer kleine dingen.
HTC one X moest volgens phone house mederwerker het grootste rampen toestel ooit zijn geweest die hun van htc hadden verkocht. Heb nooit ergens last van gehad toen.
[ Voor 3% gewijzigd door Practics op 23-05-2013 00:23 ]
als ze maar ansich gebruikt werden en niet naast elkaar, daar merkte je weinig tot niks van in dat geval
Het viel me meteen op dat de powbutton er scheef in zit en het roostertje van de bovenste speaker niet echt horizontaal is. Verder wat gaps en dat witte plastic spul is wat beschadigd.
Maar t mooiste is dat t me eigenlijk geen zak uitmaakt!
Want t is een supermooie smartphone
Ik heb ontzettend veel smartphones gehad maar dit is de eerste keer dat ik zo onder de indruk ben.
Heb eerder het idee dat ik een soort complete multimedia ervaring heb gekocht die ik niet eerder in mobiele vorm ben tegengekomen.
Het zit m in de geweldige geluidskwaliteit, het premium soldide gevoel van de One zelf en de software die je op de een of andere manier foto's, video's en muziek op een heel ander level laat beleven dan ik ooit eerder op een mobieltje heb meegemaakt.
Er valt altijd wel wat op een product aan te merken.
Maar ik ga me niet laten lijden door dat extreme materialisme om een toestel 5x om te ruilen om dat soort zaken. Volgens mij heeft dat ook niks meer te maken met een bepaalde kwaliteit voor een bepaald prijs te verwachten. Het is een beetje een hopeloze zoektocht naar een "perfect" product. En dan valt ie alsnog n keer uit je broekzak... Beter spendeer je je tijd aan t gewoon gebruiken en genieten van zo'n mooi stukje techniek!
Naja camera/flits probleem foto's werden groen zeker in combinatie met wit in de foto.CLB schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:34:
Camera-probleem? WiFi klopt, lijmproblemen was heel erg weinig, schermen waren zeker geen probleem,
als ze maar ansich gebruikt werden en niet naast elkaar, daar merkte je weinig tot niks van in dat geval
Die lijm resten waren er nog wel een aantal hoor.
Het scherm tjah, daar zijn er toch ook wel xxx aantallen op terug gegaan.
Maar dan vergeet je nog iets. Hoeveel mensen ken jij met een htc one x? ik niemand op me zelf na.
Als ik nu kijk zie ik al 3 htc one's in mijn directe omgeving. Dus als je dat door trekt mogen er ook 3x zoveel problemen zijn
Precies mijn mening! Heb hem nu een week of 3 en zie wel wat kleine dingetjes aan de buitenkant waar ik hem voor terug zou kunnen sturen. Maar ik wil geen seconde meer van dit toestel af. Als je op de foto's inzoomt zijn ze niet scherp, maar WOW wat een mooie foto's komen er uit. Het geluid uit de speakers blijft verbazen. De microfoon heeft geen problemen bij harde geluiden. Alles loopt vloeiend. Misschien zijn het nog de wittebroodsweken, maar ik ben verliefdlowizi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:37:
Na lang twijfelen vandaag toch de One gekocht.
Het viel me meteen op dat de powbutton er scheef in zit en het roostertje van de bovenste speaker niet echt horizontaal is. Verder wat gaps en dat witte plastic spul is wat beschadigd.
Ik heb ontzettend veel smartphones gehad maar dit is de eerste keer dat ik zo onder de indruk ben.
Heb eerder het idee dat ik een soort complete multimedia ervaring heb gekocht die ik niet eerder in mobiele vorm ben tegengekomen.
Het zit m in de geweldige geluidskwaliteit, het premium soldide gevoel van de One zelf en de software die je op de een of andere manier foto's, video's en muziek op een heel ander level laat beleven dan ik ooit eerder op een mobieltje heb meegemaakt.
Maar ik ga me niet laten lijden door dat extreme materialisme om een toestel 5x om te ruilen om dat soort zaken. Volgens mij heeft dat ook niks meer te maken met een bepaalde kwaliteit voor een bepaald prijs te verwachten. Het is een beetje een hopeloze zoektocht naar een "perfect" product. En dan valt ie alsnog n keer uit je broekzak... Beter spendeer je je tijd aan t gewoon gebruiken en genieten van zo'n mooi stukje techniek!

Ik heb nog steeds dezelfde. Eerst waren de zenders nog zichtbaar. Nu niet meer. Verder niets gedaan.niek87 schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 22:59:
[...]
Ik heb precies hetzelfde probleem, het gekke is, dit is mijn 2e HTC One. Bij de eerste die ik terug heb gestuurd deed alles wel perfect, met exact dezelfde instellingen. Bij mijn 2e HTC One dus niet
Dit is toch wel heel leuk nieuws voor HTC, hopelijk kunnen ze in de komende maanden dit succes voortzetten! Als ze ondanks de tekorten toch nog de helft van de verkopen van de S4 hebben gehaald, denk ik dat ze hier zeker tevreden over zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door luappul op 23-05-2013 11:25 ]
Iemand suggesties?
Ik draai ook nog op .12 ik denk dat wij gewoon direct de update naar 4.2.2 krijgenUpbeat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:47:
Ik heb nog steeds 1.29.401.12 op mijn telefoon staan en er zijn geen nieuwe updates. Hoe dat kan het dat sommigen .13 erop hebben staan?
http://www.theverge.com/2...-million-smartphone-sales
Ik had dat thuis ook een keer met mijn Sensation. Een ander kanaal gaf uitkomst in mijn geval. Heel idioot, maar het werkte wel.jOnAt schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:34:
Ik heb hetzelfde probleem dat al eerder is beschreven hier. Om de haverklap valt mijn wifi weg en zit ik op 3g. Dacht eerst dat het aan de afstand tot de router lag, maar hier in de woonkamer ook op 5 meter afstand signaalverlies. Ik houd de telefoon zoals altijd vast, dek geen van de antennes af (en al helemaal niet de WLAN die rechtsboven zit). Rom is 1.29.401.13.
Iemand suggesties?
Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.
lowizi schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 00:37:
Na lang twijfelen vandaag toch de One gekocht.

Na jouw post ook eens gekeken...ik draai 1.29.111.11 zonder beschikbare updates.Upbeat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:47:
Ik heb nog steeds 1.29.401.12 op mijn telefoon staan en er zijn geen nieuwe updates. Hoe dat kan het dat sommigen .13 erop hebben staan?
Is unbranded MTV-mobile/T-mobile. Kan iig helemaal niets van branding vinden...
Hier hetzelfde, enige wat is "veranderd": ik heb tussentijds nog een factory reset gedaan (en een OTA gehad voor de factory reset).Michele_M_ schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 07:00:
[...]
Ik heb nog steeds dezelfde. Eerst waren de zenders nog zichtbaar. Nu niet meer. Verder niets gedaan.
Ik gebruik de TV-app niet vaak, maar in mijn beleving is het probleem na de reset ontstaan (en dus ook na de OTA).
111.11 is zo te zien de Duitse firmware. 401 is de internationale firmware.westergas schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:19:
[...]
Na jouw post ook eens gekeken...ik draai 1.29.111.11 zonder beschikbare updates.
Is unbranded MTV-mobile/T-mobile. Kan iig helemaal niets van branding vinden...
@Upbeat: Ik heb ook .13, misschien moet je ff een update check doen?
[ Voor 22% gewijzigd door tiguan op 23-05-2013 12:23 ]
Meerdere keren gedaan op verschillende dagen maar hij vindt echt niks.tiguan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:21:
[...]
111.11 is zo te zien de Duitse firmware. 401 is de internationale firmware.
Kan wel kloppen, bij 1e opstart was alles Deutschtiguan schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:21:
[...]
111.11 is zo te zien de Duitse firmware. 401 is de internationale firmware.

ik heb hetzelfde. ook 1.29.111.11 en geen updates beschikbaarUpbeat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 12:27:
[...]
Meerdere keren gedaan op verschillende dagen maar hij vindt echt niks.
[ Voor 18% gewijzigd door Kappade op 23-05-2013 13:06 ]
Ik weet niet waar jij bent maar hier regent het al twee wekenJRKAP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:06:
Ervaren jullie trouwens ook in (direct) zonlicht dat het scherm zo licht/helder wordt, dat de scheidingslijnen binnen apps bijna weg zijn ? Deze worden weer zichtbaar na een korte tijd
uh, ik draai 1.29.401.16.. geen update ofzo gedaan toen ik heb binnenkreeg (gisteren)Upbeat schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 11:47:
Hahaha i snap hetJRKAP schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:11:
haha. prachtige reactie. wilde het al een tijdje geleden vragen inderdaad, maar het schoot mij nu (denkend aan het mooie weer) pas weer te binnen
Dit topic is gesloten.
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)