[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 62 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.625 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Convoy
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:47

Convoy

g44p

CLB schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:41:
Wordt er niet bijgeleverd :)
Mensen nog vragen / vergelijkingsvragen tussen de One, One X, Xperia ZL, iPhone 5, 4S?
Morgen heb ik een 'testdagje' ingepland om deze toestellen is naast elkaar te gaan leggen namelijk.
Nee dank je, de M7 heeft me dubbel en dwars overtuigd na jaren gebruik gemaakt te hebben van de iPhone 4, 4S en 5 O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-10 11:50
Ik wordt een beetje ''gek'' van de accu. De eerste paar dagen deed die het super, maar van de één op de andere dag slurpt ie bij wijze van als een gek de accu leeg. Het toestel is nu 24 uur van de lader en is slechts 1.5 uur actief geweest, waarvan een uur het scherm aan heeft gestaan. De accu zit nu nog maar voor slechts 18% vol. De eerste paar dagen haalde ik met gemak twee dagen met een volle lading (+/- 40 uur, met 10-20 procent over) en de telefoon was toen ongeveer 5 uur actief wat ik mij meen te herinneren.

Paar dagen terug heb ik Wakelock Detector geïnstalleerd. Google Maps bleek 9000 keer de telefoon uit de slaapstand te hebben gehaald, ik dacht dus dat het daar aan lag. Maar aangezien die er nu niet meer tussen staat is het mij een raadsel waarom de accu zo snel leeg loopt.. :?

WiFi staat trouwens niet op de optie voor de beste prestaties. Dat zou je misschien wel denken als je de eerste screenshot ziet.

Hieronder wat screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201305/09052013192535.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201305/09052013193015.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201305/09052013193033.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.mauricedb.nl/data/uploads/images/201305/09052013193044.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door mauricedb op 09-05-2013 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-09-2022
mauricedb schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:33:
Ik wordt een beetje ''gek'' van de accu. De eerste paar dagen deed die het super, maar van de één op de andere dag slurpt ie bij wijze van als een gek de accu leeg. Het toestel is nu 24 uur van de lader en is slechts 1.5 uur actief geweest, waarvan een uur het scherm aan heeft gestaan. De accu zit nu nog maar voor slechts 18% vol. De eerste paar dagen haalde ik met gemak twee dagen met een volle lading (+/- 40 uur, met 10-20 procent over) en de telefoon was toen ongeveer 5 uur actief wat ik mij meen te herinneren.

Paar dagen terug heb ik Wakelock Detector geïnstalleerd. Google Maps bleek 9000 keer de telefoon uit de slaapstand te hebben gehaald, ik dacht dus dat het daar aan lag. Maar aangezien die er nu niet meer tussen staat is het mij een raadsel waarom de accu zo snel leeg loopt.. :?

WiFi staat trouwens niet op de optie voor de beste prestaties. Dat zou je misschien wel denken als je de eerste screenshot ziet.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
komt het maybe door wakelock detector? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WestBoy_B schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:52:
[...]

komt het maybe door wakelock detector? 8)7
Of door dat fucking irritante Candy Crush :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik vind 24 uur wel veel...:O :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:17

Metian

Snert is vies

Je kan beter even na gaan welke apps je in de tussen tijd heb geïnstalleerd. Sommige app verbruiken gewoon meer stroom dan nodig zou zijn.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
@WestBoy_B, haha nee. Ik heb die app geïnstalleerd om te proberen ontdekken waar het aan ligt, oftewel toen had ik 't 'probleem' al.

@DennusB, die app vraagt veel stroom ja, maar is slechts een half uur actief geweest en draait volgens een andere app niet op de achtergrond.

@Metian, dat zijn SystemPanelLite Task Manager, Power Toggles en Wakelock detector (die ik eergisteren geïnstalleerd heb, om het probleem te zoeken). Wellicht dat die SystemPanelLite app veel accu verbruikt? Ik ga 'm eens stopzetten/disablen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:17

Metian

Snert is vies

Ik zou het gewoon proberen en kijken of het verschil maakt, zo niet zet je hem er gewoon weer terug. Het is wel apart dat de batterij in eens zo snel leeg gaat dan eerst.

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 04:38
WestBoy_B schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 19:55:
[...]

Ik vind 24 uur wel veel...:O :X
24 uur mag je toch wel screen on tijd verwachten van minimaal 3 uur hoor. Inclusief wat gamen/bluethoot gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://photos-4.dropbox.com/t/0/AAA0waZ9gOnwsjS9lpxaNMPVRv05udUHo7eXeOs75I3IJw/12/70798784/png/1024x768/3/1368129600/0/2/2013-05-09%2018.20.32.png/9RWH8kNgWE5nxL1EY61rODygxX3qnfF9513YJZiit1Y

Terwijl ik eerst echt slechte batterij stats had. Voor de reset max 2 uur, na de reset kwam ik rond de 2 en half a 3 uur, nadat ik hem voledig had laten leeg lopen doet die dus dit. Mij hoor je niet meer klagen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
Practics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:27:
[...]

24 uur mag je toch wel screen on tijd verwachten van minimaal 3 uur hoor. Inclusief wat gamen/bluethoot gebruik.

[afbeelding]

Terwijl ik eerst echt slechte batterij stats had. Voor de reset max 2 uur, na de reset kwam ik rond de 2 en half a 3 uur, nadat ik hem voledig had laten leeg lopen doet die dus dit. Mij hoor je niet meer klagen. _/-\o_
Over welke reset heb je het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
WestBoy_B schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:29:
[...]

Over welke reset heb je het?
Wat dacht je van factory reset? Deze word zowiezo aangeraden na elke update. Dat deed ik dus pas na 2 weken het toestel te gebruiken, en pas vanaf dat moment werd/word me batterij beter, per laad beurt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
Practics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Wat dacht je van factory reset? Deze word zowiezo aangeraden na elke update. Dat deed ik dus pas na 2 weken het toestel te gebruiken, en pas vanaf dat moment werd/word me batterij beter, per laad beurt. ;)
Dus is het raadzaam als ik mijn HTC one heb, om dan gelijk de nieuwe HTC updates te doen, dan een factory reset en dan zal de batterij geleidelijk beter worden OF eerst de batterij bijna laten leeglopen, paar dagen gebruiken dan update en dan factory reset?

Tell me guys!! Ik kan bijna niet meer wachten op mijn zwarte HTC ONE !! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een over the air update uitgevoerd en nu staat er allemaal t-mobile meuk op. Weet iemand of ik dat kan terugdraaien of betreft het toch een branded toestel? Eerst stond er geen t-mobile meuk op, weg met die rotzooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luccie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18-09 10:56
Donstil schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:24:
[...]

Hoe bedoel je dat? Wat heb je allemaal ingesteld dan?
5 homescreens met mijn eigen widgets. Calender app en dergelijke.

Mja heb hem nu maar geroot en ARHD erop geknald, als ik dan toch opnieuw moet instellen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clubbtraxx
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 22:37
Bekend ja, maar het filmpje had ik nog niet voorbij zien komen. Best netjes hoe die achterkan eruit ziet en hoe dat locking mechanism werkt.

Niet helemaal gapless, maar dat ie de EU versie ook niet, lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsoep
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 23:15
Ben sinds gister eigenaar van de One. Wonderschoon toestel zeg!!

Heb inmiddels gelezen dat het blijkbaar niet mogelijk is om de Facebook foto's uit de galerij te verwijderen en dat vind ik erg jammer. Wat ik ook vervelend vind is het feit dat je in je contactenlijst bij sommige mensen ook een Facebook status/bericht o.i.d. onder de naam ziet staan. Weet iemand hoe ik hier vanaf kom of is dat ook niet mogelijk? Het enige wat ik wil hebben is de bijpassende foto van Facebook zien bij de contact en meer niet.

Ook heb ik een vraag over de geluids- en trilfunctie mbt meldingen. Als ik 'm op trilfunctie heb staan zal hij zonder geluid uiteraard trillen, maar als ik het geluid aan wil hebben zoek ik naar een mogelijkheid om de trilfunctie uit te schakelen (dus dat ik puur alleen het geluid hoor). Op m'n Galaxy S2 kon dit wel.

Dus samengevat:

Bij geluid aan ---> wil ik alleen geluid horen, geen trilling.
Bij geluid uit/trilfunctie ---> alleen trilfunctie.

Nu is het dus zo dat bij 'Trillen aan' hij altijd zal trillen wanneer het geluid aanstaat, en bij 'Trillen uit' ik wel alleen het geluid hoor maar bij trilstand hij dus niet meer trilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36
Practics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 20:27:
[...]

[afbeelding]

Heb je je scherm op automatisch staan? Anders ga ik nu toch ook maar even m'n telefoon resetten ik haal max 2,5 uur screentime...

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Edwin-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je Google Now uitstaan? Ik heb nu een S3, en google now zorgt er bij mij ook voor dat google maps veel wackelocks veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32
-Edwin- schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:01:
[...]

Heb je Google Now uitstaan? Ik heb nu een S3, en google now zorgt er bij mij ook voor dat google maps veel wackelocks veroorzaakt.
Wat ook veel kan helpen is onder instellingen bij locatie 'locatieservice van Google' uit te schakelen.Bespaart aanzienlijk battery drain bij mijn One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
WestBoy_B schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:03:
[...]

Dus is het raadzaam als ik mijn HTC one heb, om dan gelijk de nieuwe HTC updates te doen, dan een factory reset en dan zal de batterij geleidelijk beter worden OF eerst de batterij bijna laten leeglopen, paar dagen gebruiken dan update en dan factory reset?

Bij android is het raadzaam om naar elke grote update factory reset, of ruu te installeren. Zie het als windows upgrade werkt nooit helemaal optimaal. (Daarnaast heb ik mijn telefoon leeg laten lopen, omdat de percentage niet klopte van 100 naar 50 ging veel te snel, waar 50 naar nul te langzaam ging, keer helemaal leeg laten lopen verhelpt dat.)
netblade schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:50:
[...]

Heb je je scherm op automatisch staan? Anders ga ik nu toch ook maar even m'n telefoon resetten ik haal max 2,5 uur screentime...
Gewoon op automatisch ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
Practics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:07:
[...]

Bij android is het raadzaam om naar elke grote update factory reset, of ruu te installeren. Zie het als windows upgrade werkt nooit helemaal optimaal. (Daarnaast heb ik mijn telefoon leeg laten lopen, omdat de percentage niet klopte van 100 naar 50 ging veel te snel, waar 50 naar nul te langzaam ging, keer helemaal leeg laten lopen verhelpt dat.)

[...]

Gewoon op automatisch ja.
Dan ga ik maar eens een reset proberen :) Jammer van de apps in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-01-2024
WestBoy_B schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:03:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, krijg de zwarte One morgen ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
Michele_M_ schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:13:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, krijg de zwarte One morgen ook :9
Ik heb een verlenging lopen bij Telfort. Alleen verwachten zij het toestel pas eind mei!

Maar ik denk dat dit hoort bij de Levertijden en prijzen topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 18:19:
Ben van plan om mijn iphone 5 te ruilen tegen een htc one maar vroeg me af of er toevallig een nano naar microsim adapter bij de one geleverd wordt. Anders gaat het bellen zo lastig worden :P
Niet via adapter doen, op xda staan meldingen dat de pinnetjes in de one af kunnen breken en dat valt niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:07:
Ik heb een over the air update uitgevoerd en nu staat er allemaal t-mobile meuk op. Weet iemand of ik dat kan terugdraaien of betreft het toch een branded toestel? Eerst stond er geen t-mobile meuk op, weg met die rotzooi!
Meestal wordt een toestel branded bij decentste update met de providersim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Maar totaal unbranded telefoon kan toch nooit branded worden gemaakt?
Heb er 1 van de phonehouse, die wou ik in eerste instantie bij een hi abo, was niet mogelijk dus maar t-mobile genomen. Achja ander direct reden om te rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty7902
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04-2016
Ik heb de One sinds afgelopen zondag, als opvolger van mijn inmiddels 3 jaar oude HTC Legend. Uiteraard zijn deze 2 toestellen niet te vergelijken, maar voor iemand die geen diehard smartphone-gebruiker is (mede door het gebrek aan ruimte op m'n Legend en traagheid ervan) gaat er nu wel een wereld voor me open: apps starten in no-time, alles haarscherp, zelfs het installeren van apps lijken amper tijd te kosten nu. Wat een verademing.
Anyway, toch enkele punten van kritiek...

Allereest de BlinkFeed: tenzij ik iets over het hoofd zie, wat een waardeloos iets. Via de instellingen heb ik Facebook, Twitter, en wat andere zaken aangezet met als gevolg dat er wat ogenschijnlijk willekeurige brokjes informatie (voornamelijk plaatjes) getoond worden; welgeteld 2 tot 4 zichtbaar op het scherm. Wat moet dit mij zeggen? Ik heb totaal geen idee of het recent is, wat de context is en of er bijvoorbeeld Facebook posts zijn die dus niet getoond worden. Mijn vriendenlijsten op Facebook en Twitter zijn relatief beperkt en normaal gesproken bekijk ik alles dat er gepost wordt. In mijn ogen doet BlinkFeed niets anders dan zomaar wat leukuitziende posts selecteren en deze met gigantische(!) thumbnails tonen. BlinkFeed uitschakelen gaat niet, dus dan maar een ander panel als home instellen en de BlinkFeed helemaal naar links verplaatst.. maarja, dit @#$%ding zit er wel en neemt toch weer een panel in beslag.

Ten tweede: zo'n enorme resolutie, maar toch zijn alle iconen gigantisch. Ik heb de fontgrootte al aangepast, maar toch voelt alles nog steeds aan alsof het voor slechtzienden of mensen met erg dikke vingers bedoeld is. Een pane geeft ruimte aan 4x4.... exact hetzelfde als mijn oude Legend :s
Ik snap natuurlijk dat een ruime opzet en grote iconen overichtelijk zijn, maar anno 2013 en zoveel Android versies verder had ik op z'n minst wel een optie verwacht om de grootte van iconen aan te passen en daardoor extra ruimte te creeeren.

En tot slot viel me op dat ik een actieve (blauwe) pixel heb. Morgen dus maar even terug naar Vodafone... hopende dat dit gewoon onder garantie valt en dat ze me een ander toestel meegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Marty7902 schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:08:

Allereest de BlinkFeed: tenzij ik iets over het hoofd zie, wat een waardeloos iets. Via de instellingen heb ik Facebook, Twitter, en wat andere zaken aangezet met als gevolg dat er wat ogenschijnlijk willekeurige brokjes informatie (voornamelijk plaatjes) getoond worden; welgeteld 2 tot 4 zichtbaar op het scherm. Wat moet dit mij zeggen? Ik heb totaal geen idee of het recent is, wat de context is en of er bijvoorbeeld Facebook posts zijn die dus niet getoond worden.
Je kunt wel zien wat het is wat linksonder zie je of een facebook icoontje, of twitter, of een nieuwsfeed. Willekeurig is het natuurlijk niet, het zijn nieuwe berichten, nieuwtjes, of facebook berichten. Het idee ervan is dat je dus het laatste nieuws ziet, zowel van nieuwssites als je facebook.

Kom op zeg :') ik had hier verder ook nog nooit van gehoord toen ik m'n HTC One had gekocht, maar ik had in een paar seconden door wat hier het nut van was. Ja 2 tot 4 op het scherm, 1 duim beweging en je scrolled naar beneden en ziet er weer een paar. Wat wil je dan, 10 stuks? Nu zie je tenminste de foto's nog redelijk duidelijk...

Volgens mij is het niet zo zeer dat je iets over het hoofd ziet, je gebruikt je verstand gewoon niet. Als je het niks vindt dan kan dat, zal heus wel optie zijn om het helemaal uit te zetten (toch?), maar dat je niet begrijpt waarom andere mensen dit wel super vinden vind ik nogal achterlijk...

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 09-05-2013 23:25 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marty7902
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-04-2016
YoshiBignose schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:23:
Je kunt wel zien wat het is wat linksonder zie je of een facebook icoontje, of twitter, of een nieuwsfeed. Willekeurig is het natuurlijk niet, het zijn nieuwe berichten, nieuwtjes, of facebook berichten. Het idee ervan is dat je dus het laatste nieuws ziet, zowel van nieuwssites als je facebook.
Ja natuurlijk kun je zien wat de bron is (FB, Twitter, ...), maar wat ik bedoelde te zeggen is dat er in de meeste gevallen tekst wordt afgeknipt (als gevolg van de enorme fontgroote) en dat er niet alle posts (in geval van FB) worden getoond; ogenschijnlijk alleen bepaalde highlights. Ik moet dus nog steeds naar FB zelf om wel alles te zien.
(...) Ja 2 tot 4 op het scherm, 1 duim beweging en je scrolled naar beneden en ziet er weer een paar. Wat wil je dan, 10 stuks? Nu zie je tenminste de foto's nog redelijk duidelijk...
Inderdaad, 10 was handiger geweest. Vooral als er posts zijn die niet uit foto's bestaan. Waarom zo graag scrollen als het niet nodig is?
Volgens mij is het niet zo zeer dat je iets over het hoofd ziet, je gebruikt je verstand gewoon niet. Als je het niks vindt dan kan dat, zal heus wel optie zijn om het helemaal uit te zetten (toch?). maar dat je niet begrijpt waarom andere mensen dit wel super vinden vind ik nogal achterlijk...
Het is dus niet uit te zetten, maar toch bedankt voor het verwijt dat ik mijn verstand niet gebruik.
Daarnaast, wat ik beschreef is hoe ik (eerste persoon enkelvoud) BlinkFeed ervaar; ik heb het dus niet over anderen; ieder zijn/haar mening. Dus ook hier bedankt voor de bestempeling als achterlijk. Goed bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
[...]

Die staat niet in het rijtje van apps die wakelocks veroorzaken. Heb een factory reset gedaan en dus een app disabled. Ben benieuwd of 't nou beter gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:55:
[...]

Aha, en is dat ook te omzeilen? Of kan ik dat nog terugdraaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
[...]

Ik heb dat uit gezet, maar dan begint maps elke keer te zeiken dat dat aan moet staan. Voorheen hoefde dat nooit volgens mij, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-10 19:20
Op een stock HTC One loopt bij mij in eens de Ziggo TV app vast, na een nieuwe installatie is het probleem nog niet verholpen. Loopt de Ziggo TV app bij jullie wel?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:29:
[...]

Aha, en is dat ook te omzeilen? Of kan ik dat nog terugdraaien?
Flashen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bullet NL schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:27:
Op een stock HTC One loopt bij mij in eens de Ziggo TV app vast, na een nieuwe installatie is het probleem nog niet verholpen. Loopt de Ziggo TV app bij jullie wel?
Blijft inderdaad soms hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n2theb
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 07-10 07:42

n2theb

Tweakers Abonnee

Ik denk dat de volgende vraag al vaker is gesteld in dit topic, maar ik krijg vanmiddag mijn htc one binnen. Wat is slimst om te doen, eerst nog in de oplader leggen of gewoon opstarten en gebruiken? En als ik hem gebruik moet ik hem dan leeg laten lopen of tot een aantal percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-02-2020
out of the box opladen, hoe moeilijk dit ook is want je wilt gewoon met je juweeltje spelen. De telefoon voorkomt zelf dat de batterij over beladen word. En daarna wordt helemaal leeg laten lopen afgeraden want dit kan samen met helemaal opladen (wat dus al voorkomen word) schadelijk zijn voor je batterij. Ik begin meestal weer met opladen rond de 15 a 20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 21:07:
De enige optie is een standaard RUU van HTC erop knallen, dan heb je niet versie 1.29.11111 maar bijvoorbeeld 1.29.401.22 (cijfers zijn voorbeelden) de laatste cijfers refereren vaak naar extra's of branded telefoons terwijl de eerste reeks de daadwerkelijke software versie is.
Practics schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:05:
[...]
Maar totaal unbranded telefoon kan toch nooit branded worden gemaakt?
Heb er 1 van de phonehouse, die wou ik in eerste instantie bij een hi abo, was niet mogelijk dus maar t-mobile genomen. Achja ander direct reden om te rooten.
Kan helaas wel, ook al krijg je een volledig unbranded (lijkende) telefoon mee het is in sommige gevallen zo dat IMEI nummer reeksen aan providers gekoppeld zijn en ze op basis daarvan telefoons met een update toch kunnen branden. Hoe vervelend het ook is. Het mag alleen niet als je bij The Phone House expliciet een unbranded toestel hebt gekocht.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18-09 10:12
raar:
als ik de map " galerij" open speelt de ONE in een klein schermpje de zgn Zoe filmpjes af. das OK.
Echter ik zie duidelijke storingen in het filmpje, storingen alsof het een filmpje betreft uit de tijd van de " stomme film" Witte strepen en andere artifacten komen door het beeld. afspelen op het gehele scherm gaat goed. bekend fenomeen bij jullie?

Vraag:
Afbeeldingen en filmpjes ontvangen met Whatsapp slaat de ONE automatisch op in de gallerij, dit wil ik niet maar kan nergens een instelling vinden die zulks zou moeten voorkomen. of is dit uberhaubt wel mogelijk?

Ervaring:
kom van Apple af, maar de ONE is toch wel even heel andere koek. Wat een toestel zeg en het OS is werkelijk top. Apple zal er toch aan moeten trekken denk ik. ben heel blij met de ONE

ps. deze hele topic gevolgt en heel veel geleerd, mooie apps tegengekomen en inmiddels geinstalleerd, evenals tips and tricks. super gaaf zo'n community. Zeker als je van een ander OS afkomt zeer leerzaam.
Dank aan alle tweakers!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
Stanevo6 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:47:
raar:
als ik de map " galerij" open speelt de ONE in een klein schermpje de zgn Zoe filmpjes af. das OK.
Echter ik zie duidelijke storingen in het filmpje, storingen alsof het een filmpje betreft uit de tijd van de " stomme film" Witte strepen en andere artifacten komen door het beeld. afspelen op het gehele scherm gaat goed. bekend fenomeen bij jullie?
Klopt dit is een "feature" dat htc er in heeft gedaan, sentimentele gevoelens oproepen, leuk bedacht maar is dat niet iets van 2 generaties terug haha.
Vraag:
Afbeeldingen en filmpjes ontvangen met Whatsapp slaat de ONE automatisch op in de gallerij, dit wil ik niet maar kan nergens een instelling vinden die zulks zou moeten voorkomen. of is dit uberhaubt wel mogelijk?
Helaas niet mogelijk vrees ik, wat je wel kan doen is de foto's zelf verplaatsen met een explorer app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
haha meen je dat, sentimentele gevoelens oproepen? haha LOL vind het niet storend hoor, echter dacht aan een bug. nou dan is het prima toch zo. wordt er helemaal sentimenteel van :)

Jammer dat het niet in te stellen is in whatsapp, wellicht in een volgende update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:55
Als je zo'n zoe bekijkt kun je rechtsonderin het effect kiezen. Hij onthoudt de laatste keuze.

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:27
Bullet NL schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 08:27:
Hier kan ik gewoon tv kijken via de app. Het is alleen niet de meest stabiele dienst die aangeboden wordt. Vaak "tv server niet beschikbaar" e.d.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-09 17:06
Stanevo6 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 09:47:

Vraag:

Ervaring:
kom van Apple af, maar de ONE is toch wel even heel andere koek. Wat een toestel zeg en het OS is werkelijk top. Apple zal er toch aan moeten trekken denk ik. ben heel blij met de ONE
Dit deed iOs van Apple ook. Echter valt het minder op naar mijn mening binnen een iPhone. Iemand wel een idee hoe je die afbeeldingen van Facebook vrienden uit je galerij krijgt? Ik weet dat ze niet op je telefoon staan maar ik wil ze eigenlijk niet eens zien in mijn galerij. Ik kijk wel naar mijn vrienden foto's als ik dat wil op Facebook. Beetje onhandig.

Voor de rest nog geen spijt van overstap iPhone 4s naar de One. Volgende week komt de originele flipcase van HTC binnen. Iemand deze er al omheen zitten?

Is er trouwens een manier om al je applicaties in 1 keer stop te zetten ipv alle open applicaties naar boven te moeten vegen nadat je 2keer op " Home " (huisje) hebt gedrukt.

[ Voor 7% gewijzigd door RSD1982 op 10-05-2013 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 10-10 17:08
Helaas ik ga de ONE terug sturen, na een weekje te hebben gespeeld ermee ben ik niet echt overtuigd
dat dit de vervanger zou worden van mijn Nokia 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richards81 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:45:
Helaas ik ga de ONE terug sturen, na een weekje te hebben gespeeld ermee ben ik niet echt overtuigd
dat dit de vervanger zou worden van mijn Nokia 920.
Wat valt er zo tegen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
RSD1982 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:41:
[...]
Iemand wel een idee hoe je die afbeeldingen van Facebook vrienden uit je galerij krijgt? Ik weet dat ze niet op je telefoon staan maar ik wil ze eigenlijk niet eens zien in mijn galerij. Ik kijk wel naar mijn vrienden foto's als ik dat wil op Facebook. Beetje onhandig.
Niet inloggen op facebook is tot nu toe de enigste manier die ik gevonden heb om dat te voorkomen, behalve dan niet de stock image viewer te gebruiken.
Voor de rest nog geen spijt van overstap iPhone 4s naar de One. Volgende week komt de originele flipcase van HTC binnen. Iemand deze er al omheen zitten?
Mooi om te horen welkom bij android :P Ik gebruik de flip cover en het is helemaal naar me zin, tot nu toe houd die zich goed (iets meer dan een week in gebruik nu) maar ben benieuwd hoe stevig de "stand" vorm stevig blijft, time wil only tell.

Ik heb nog even ge-experimenteerd met een app die me telefoon van lock af haalde bij open klappen voor dat ultieme gevoel van flip cover. Dit werkt goed alleen ga er dan maar van uit dat je telefoon met goed gebruik na 18 uur wel opgeladen moet worden. De app zorgt er voor dat de telefoon wakker blijft waardoor dus bijv wifi altijd aan blijft.
Is er trouwens een manier om al je applicaties in 1 keer stop te zetten ipv alle open applicaties naar boven te moeten vegen nadat je 2keer op " Home " (huisje) hebt gedrukt.
Een task killer app zou hierbij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maritvb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Dit is vast een domme vraag maar ik stel hem graag toch.

Heb vanmorgen mijn htc one binnen gekregen en heb hem braaf opgeladen. Ik heb nog een huidig abbonnement lopen en heb nu een htc desire s. Hier gaat een normale simkaart in en in de htc one kennelijk een micro simkaart.

Nu wilde ik graag mijn oude simkaart mirco 'maken' maar ik kan hem dan natuurlijk niet meer terug zetten in mijn oude telefoon. Dit is geen probleem zolang mijn toestel simlock vrij is. Hoe groot is de kans dat mijn telefoon simlockvrij is bij een tele2 tweejarig abonnement? Of zijn ze altijd (niet) simlockvrij? Alvast bedankt mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:05

Rubman

Retarded or just overjoyed!

maritvb schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:49:

Heb vanmorgen mijn htc one binnen gekregen en heb hem braaf opgeladen. Ik heb nog een huidig abbonnement lopen en heb nu een htc desire s. Hier gaat een normale simkaart in en in de htc one kennelijk een micro simkaart.

Nu wilde ik graag mijn oude simkaart mirco 'maken' maar ik kan hem dan natuurlijk niet meer terug zetten in mijn oude telefoon. Dit is geen probleem zolang mijn toestel simlock vrij is. Hoe groot is de kans dat mijn telefoon simlockvrij is bij een tele2 tweejarig abonnement? Of zijn ze altijd (niet) simlockvrij? Alvast bedankt mensen!
Over het algemeen zijn toestellen tegenwoordig altijd simlock vrij.
Het beste wat je kan doen is even naar een telefoonwinkel (Phone House is hier erg makkelijk in is mijn ervaring) en daar je sim laten verknippen tot micro of laten vervangen voor micro sim. Hier kan je ook verloopjes halen om van je micro sim een normale sim te maken zodat hij ook weer in je Desire S kan mocht de One niet simlock vrij zijn.

Verder had een beetje zoeken ook al opgeleverd dat het antwoord zou zijn dat bijna alle telefoons tegenwoordig wel simlock vrij zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Rubman op 10-05-2013 11:55 ]

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:24

13art

Moderator Mobile
Die kans is denk ik best groot. Denk niet dat ze het simlocken. Want je hebt een 2 jarig abonnement, en na 1 jaar zijn ze wettelijk verplicht om je de mogelijkheid te bieden je toestel simlock vrij te maken. Maar aangezien jij toch een 2 jarig contract hebt zal het hun een zorg zijn of die simlock vrij is of niet. Je blijft toch wel de komende twee jaar bij hun zitten. In ieder geval hebben ze 2 jaar inkomsten en betaal je daarmee eigenlijk je telefoon af.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diasandy
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-08 10:21
Bocai schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:48:

Ik heb nog even ge-experimenteerd met een app die me telefoon van lock af haalde bij open klappen voor dat ultieme gevoel van flip cover. Dit werkt goed alleen ga er dan maar van uit dat je telefoon met goed gebruik na 18 uur wel opgeladen moet worden. De app zorgt er voor dat de telefoon wakker blijft waardoor dus bijv wifi altijd aan blijft.
Ah vandaar dat mijn gsm gister niet eens een dag redde op accu. Ik verwijder de tool meteen. Toch zonde want het is een hele handige tool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeWSJuNK
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 11:21

Je kunt bij de lokale telefoonboer je Simcard laten bijknippen. Dit doen ze kosteloos. Het restand van je oude Simcard kan als adapter dienen als je hem in je oude telefoon terug wilt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Laatst online: 01-01 09:24
Ligt het aan mij of stopt het led lampje toch na een x aantal minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent 47
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03 22:29

Nu wilde ik graag mijn oude simkaart mirco 'maken' maar ik kan hem dan natuurlijk niet meer terug zetten in mijn oude telefoon.
Dat gaat wel, toen mijn iPhone 5 verkocht was, heb ik mijn nanosim tijdelijk in een oude Nokia 2760 met gewone SIM-houder gestopt.
Gewoon zorgen dat de pinnetjes recht op dat vlak komt van de sim.
Omdat ik dan overtuigd was om de One te kopen, nanosim laten omzetten naar microsim, en gebruik deze op kraknet dezelfde wijze in mijn gewone SIM-gsm :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maritvb
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-11-2024
Dankjewel voor jullie snelle reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
monkeyfntstc schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:05:
Dat is zo ja, ligt niet aan jou

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Laatst online: 06-05 09:34
mensen met slechte batterijduur: download Wakelock Detector. En kijk naar partial wakelocks. Bij mij bleef networklocation maar doorwerken, richting de 20%. Bleek het weer-widget van Beautiful Widgets te zijn. Toen ik die had verwijderd ging de batterij langer mee.

(NB wakelocks zijn an sich niet slecht. Bijvoorbeeld: networklocation blijft doorgaan, dat is een feature die ik graag gebruik voor bijvoorbeeld Google Now, en normaal gesproken zijn deze wakelocks bij mij rond de 5%)

Geloof verder niet zo in de optimalisatie trucs voor batterijen die ik hier lees, dat tijdperk zijn we voorbij. Apps of widgets die je telefoon aan het werk houden hebben veel meer impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyoshi
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 12:05
Weet iemand of het mogelijk is om bepaalde apps van interface te laten wisselen? Bij Chrome bijvoorbeeld vind ik in de Tablet UI tabs boven veel fijner dan de tabs-button die bij de Phone UI zit. Ook bijvoorbeeld Gmail is fijner in de Tablet UI.

Ik neem aan dat een hogere DPI niet door Sense wordt ondersteund, maar jammer is het wel dat met 1080p nog steeds aan de Phone UI vastgehouden wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Laatst online: 11-07 22:59
monkeyfntstc schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:05:
Misschien een tip: met een custom kernel kun je ook de capacitieve knoppen laten knipperen, dit valt veel beter op dan het LED lampje en stopt ook niet na x minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
mauricedb schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 00:05:
[...]

Die staat niet in het rijtje van apps die wakelocks veroorzaken. Heb een factory reset gedaan en dus een app disabled. Ben benieuwd of 't nou beter gaat.
Mijn accu gaat nu weer mooi lang mee heb ik het idee :) Gisteravond toen ik ging slapen stond ie op ongeveer 80%. Vanmorgen toen ik de telefoon aan deed (rond 9:30) is er slechts 4% af gegaan, oftewel 76% over. Toen ongeveer 45/60 minuten gebruikt (internet/nieuws/youtube), is in die tijd ongeveer 10% af gegaan, oftewel 66%. Nu, vier uur later staat ie op 62% :)

[ Voor 27% gewijzigd door mauricedb op 10-05-2013 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
mauricedb schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 14:22:
[...]

Mijn accu gaat nu weer mooi lang mee heb ik het idee :) Gisteravond toen ik ging slapen stond ie op ongeveer 80%. Vanmorgen toen ik de telefoon aan deed (rond 9:30) is er slechts 4% af gegaan, oftewel 76% over. Toen ongeveer 45/60 minuten gebruikt (internet/nieuws/youtube), is in die tijd ongeveer 10% af gegaan, oftewel 66%. Nu, vier uur later staat ie op 62% :)
Ja de mijne ook zolang ik niet op werk zit, dekking is hier echt ruk te noemen (elke provider) dus de batterij loopt hier veel sneller leeg. Had wel het idee dat in de trein m'n batterij een stuk langer meeging, dit weekend maar even onder optimale omstandigheden testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cogency
  • Laatst online: 12-10 22:58

Cogency

Ginnunga

Vandaag die van mij binnen gekregen, schitterende telefoon! Maar een ding "irriteer" ik mij wel aan en dat is dat ini mini knopje bovenop.. Dat had wel iets groter gemogen/iets meer uit mogen steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-10 12:38

Ursamajor

Astrofotograaf

woutwout schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:21:
mensen met slechte batterijduur: download Wakelock Detector.
offtopic: Dankzij dat kon ik mooi Samsung Go uitschakelen op mn SG 2 die Better batterystats niet vond :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donvalentino
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08-2023

donvalentino

psn: Walllie-G

Wat is het beste voor de accu wanneer je hem net nieuw hebt gekocht, eerst meteen laden tot hij vol is of leeg laten lopen en daarna aan de oplader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
Dit is nog geen halve dag geleden te spraken gekomen, probeer de zoek functie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-10 18:40
Op de website van KPN lees ik tot mijn grote schrik:

"Let op: de HTC One is niet geschikt voor het 4G netwerk van KPN. Je kan wel internetten, maar niet op 4G snelheid."

http://www.kpn.com/prive/...en-voor-gebruik-4g-bundel

Dit moet toch een fout zijn? Ik heb vorige week een 4G abonnement bij ze afgesloten met mijn losgekochte HTC One (via Dixons). Gaat dit nu niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moet je even naar de gebruikte netwerkbanden kijken die KPN gekocht heeft, evenals die van de HTC :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
SAICRJMPM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:38:
Op de website van KPN lees ik tot mijn grote schrik:

"Let op: de HTC One is niet geschikt voor het 4G netwerk van KPN. Je kan wel internetten, maar niet op 4G snelheid."

http://www.kpn.com/prive/...en-voor-gebruik-4g-bundel

Dit moet toch een fout zijn? Ik heb vorige week een 4G abonnement bij ze afgesloten met mijn losgekochte HTC One (via Dixons). Gaat dit nu niet werken?
De optie zit gewoon in het toestel hoor als ik een KPN sim er in steek, misschien ondersteunen ze hem niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Moet fout zijn, want ze verkopen de HTC One wel en ze zetten er 4G ready bij. Ik denk dus fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
KPN maakt gebruik van: 800, 1800 en 2600 MHz. Vooral de 800 gaat gebruikt worden.

HTC One specificaties:
LTE: EU: 800/1800/2600 MHz

Do the math.

[ Voor 27% gewijzigd door SAWYER op 10-05-2013 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
SAWYER schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:42:
KPN maakt gebruik van: 800, 1800 en 2600 MHz. Vooral de 800 gaat gebruikt worden.

HTC One specificaties:
LTE: EU: 800/1800/2600 MHz

Do the math.
Ok, dus het werkt!! Pak van mijn hart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
SAICRJMPM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:44:
[...]

Ok, dus het werkt!! Pak van mijn hard.
Als het maar aan de goede kant zit 8)7

Informatie zoals dit kun je overigens zelf ook googlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAICRJMPM
Weet ik, maar de site (zie link) van KPN zegt dus wat anders. Dan ga je toch twijfelen. Wat Google ook zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
diasandy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 11:54:
[...]

Ah vandaar dat mijn gsm gister niet eens een dag redde op accu. Ik verwijder de tool meteen. Toch zonde want het is een hele handige tool!
Over welke tool praten we?

Mag ik het ook weten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bocai
Ik heb het over flip cover beta

Google Play: Simple Cover Lock [Beta]

Doet precies wat het moet doen, proximity sensor uitlezen of er iets hindert zo ja na x aantal seconden scherm uit, bij geen hinder scherm aan en unlocken. Bij landscape mode de mogelijkheid om sensor uit te schakelen (want dan zit je er met je vinger voor :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
Bocai schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 16:10:
Ik heb het over flip cover beta

Google Play: Simple Cover Lock [Beta]

Doet precies wat het moet doen, proximity sensor uitlezen of er iets hindert zo ja na x aantal seconden scherm uit, bij geen hinder scherm aan en unlocken. Bij landscape mode de mogelijkheid om sensor uit te schakelen (want dan zit je er met je vinger voor :P).
thanks !! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
SAICRJMPM schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 15:52:
Weet ik, maar de site (zie link) van KPN zegt dus wat anders. Dan ga je toch twijfelen. Wat Google ook zegt.
Hij ondersteunt de frequentie van hun 4G netwerk, dus het moet werken tenzij ze toestellen zouden blokken maar dat lijkt me erg sterk gezien ze dit model zelf ook verkopen. Als je het echt zeker wilt weten moet je ze even bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.G. an Breemen
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23-05-2023
De gebruikers van het eerste uur hebben nu inmiddels al een ruime ervaring ( en ) opgedaan waarover ik met plezier heb gelezen.
Ben inmiddels wel benieuwd hoe de gebruikerservaringen zijn met betrekking tot eventuele krassen op de achterzijde van de HTC One waar vooraf best veel over is geschreven en waar wat zorgen over waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
heb geen krassen, nu moet je er natuurlijk wel een beetje voorzichtig mee doen.
gebruik geen hoesje of iets dergelijks. de ONE zit gewoon in mijn broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Practics
J.G. an Breemen schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:24:
De gebruikers van het eerste uur hebben nu inmiddels al een ruime ervaring ( en ) opgedaan waarover ik met plezier heb gelezen.
Ben inmiddels wel benieuwd hoe de gebruikerservaringen zijn met betrekking tot eventuele krassen op de achterzijde van de HTC One waar vooraf best veel over is geschreven en waar wat zorgen over waren.
maah nu ruim 3 weken in gebruik, zonder hoesje of wat. Geen enkel krasje op de achterkant wat zo 1 2 3 zichtbaar is. Valt reuze mee, was ook wel te verwachten qua kleur stelling. Al had ik er zowiezo wel vertrouwen in, bij de desire HD was het ook meer dan prima. (moest hem echt grof mishandelen, voor je echt lelijke krassen kreeg)

-----------------------------------

Ander puntje, kun je geen apps meer delen? bij de one X kon je heel simpel app vast houden en dan delen kiezen. Dat lijkt nu op geen manier meer mogelijk? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
Ik heb 'm pas sinds woensdag en ik heb al een miniem klein krasje op de achterkant zittten hoor. Maar ik heb dan wel de zwarte, misschien dat het daar eerder opvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07-10 09:02
Stanevo6 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:33:
heb geen krassen, nu moet je er natuurlijk wel een beetje voorzichtig mee doen.
gebruik geen hoesje of iets dergelijks. de ONE zit gewoon in mijn broekzak.
Bij mij ook... gewoon voorzichtig mee doen. Ik heb een hekel aan hoesjes. Na twee jaar is het toestel toch al niet heel veel meer waard, dus dan vind ik het ook niet zo interessant meer. M'n vorige Desire S had ik ook 2 jaar en had nauwelijks schade en is toch een paar keer uit elkaar gespat op de tegels :P

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GilH
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 14-09 15:09
Vandaag mijn zwarte HTC One ontvangen, zoals wel meerdere waarschijnlijk (ik heb nog niet terug gelezen) en ik ben echt verrast! Mijn toestel is PERFECT afgewerkt! Al lijkt het toestel veel groter op de foto's! Toen ik de foto's zag van de fameuze 'gaps' leek het altijd alsof die heel erg opvielen, maar ik heb (denk ik) ook een klein krasje in mijn plastiek afwerking, maar dat zie je amper tenzij ik er natuurlijk een close up foto van zou nemen.. Ik moet ook wel toegeven dat ik meer van het geluid had verwacht omdat daar altijd zo enthousiast over gedaan werd, het is mooi en niet stil maar het blijft wel een telefoon.. Voor de rest heb ik ook wel wat haperingen die we van Android gewoon zijn.

Ik wil nu niet negatief klinken, ik ben gewoon eerlijk. Het toestel is wel veel mooier als op filmpjes/foto's, ik vond de zilvere niet mooi, maar nu ik hem echt zie denk ik dat ik de zilvere ook wel zou apprecieren! Je moet hem echt eerst eens in je handen gehad hebben dus. De buttonlay-out ben ik meteen gewoon geworden, geen last van. In het begin valt het wel op dat hij wat warm word, maar dat ben ik ook wel gewoon. Als laatste van mijn eerste indrukken (slechts enkele uurtjes mee gespeeld) is Sense echt mooi en overzichtelijk. Ik hou er echt van!

Op moment van schrijven luisterde ik naar de standaard muziek via de speakers op max volume, en ik denk dat ik mijn teleurstellende mening van de speakers moet herzien :p Als ik tijd heb zet ik binnenkort wel een review op tweakers.

Edit: Wat een mooi scherm trouwens! & vingerafdrukken op de zwarte One valt volgens mij heel erg goed mee, eigenlijk zie je gewoon dat je hem wat vastgehad hebt, zoals op elke gsm, maar niet speciaal een vingerafdrukmagneet!

[ Voor 7% gewijzigd door GilH op 10-05-2013 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 22:20
gebruikt iemand toevallig de ds video app? Bij mij gooit ie hem eruit zodra ik een film wil afspelen.

edit: gevonden, na installatie van mxplayer werkt het wel

[ Voor 25% gewijzigd door renzo4000 op 11-05-2013 08:42 ]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
Zie dat mensen een factory reset willen doen, maar bang zijn voor hun apps en instellingen.

1 meld je aan bij HTC backup. Dit stelt alle shortcuts, mappen en instellingen exact weer in.
2. En gebruik Helium Carbon backup. Deze app kan al je apps backuppen incl. Data. Zonder root toegang. Werkt met software op je pc. En de app in playstore.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BTBoy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-08 15:20
Binnenkort ga ik op stage naar de VS en ik ben van plan om de HTC One te kopen.
Nou zag ik op de site van HTC de unlocked version staan (http://shopamerica.htc.co...ductdetail.htm?prId=41589), die ondersteunt gewoon de Nederlandse frequenties. (GSM)

Alleen LTE frequentie is anders, ik zou dus geen 4G kunnen gebruiken..
Maar is dat niet softwarematig? Of zitten de frequenties in de hardware encoded?
Want anders zou je hem toch kunnen rooten en dan vangt de LTE antenne gewoon de NL frequenties op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
BTBoy schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:31:
Binnenkort ga ik op stage naar de VS en ik ben van plan om de HTC One te kopen.
Nou zag ik op de site van HTC de unlocked version staan (http://shopamerica.htc.co...ductdetail.htm?prId=41589), die ondersteunt gewoon de Nederlandse frequenties. (GSM)

Alleen LTE frequentie is anders, ik zou dus geen 4G kunnen gebruiken..
Maar is dat niet softwarematig? Of zitten de frequenties in de hardware encoded?
Want anders zou je hem toch kunnen rooten en dan vangt de LTE antenne gewoon de NL frequenties op?
Nee, frequenties worden zeker niet softwarematig bepaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauricedb
Mijn accu is weer de 'oude' :D

Gisteren, precies 24 uur geleden, stond de telefoon op circa 80%. In die 24 uur is de telefoon 2.5 uur aan geweest waarvan 1.5 uur het scherm aan heeft gestaan. De telefoon heeft nu nog 51% over :D

Of het was een app die aan het drainen was die ik disabled heb (waarschijnlijk) of het komt door het terug zetten naar de fabrieksinstellingen dat de accu nu weer heerlijk lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Vandaag de HTC vanuit de doos eerst helemaal opgeladen en in 6 uurtjes weer opgemaakt.... Ben benieuwd of die langer meegaat dan mijn One X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels de black One in gebruik, maar ik struikel met sommige dingen nog:

A. De 'back' en 'home' verlichting branden vaak niet, terwijl dat wel nodig zou moeten zijn. Als ik de sensoren blokkeer dan lichten ze wel op. Ik moet nu in 't donker zoeken naar de knoppen. Waar kan ik dit instellen, zodat ze bv. continu oplichten bij gebruik?

B. Het volume van 't geluid staat maximaal, maar toch komt er niet voldoende power uit. Via de oortelefoontjes is 't geluid wél echt hard. Mijn oude Nokia N95 is minimaal 5x zo hard qua volume. Ik heb 2 weken een One van mijn broer gebruikt en daar was het geluid veel harder. Hoe kan dat?

Voor de rest nóg super tevreden over dit pracht van een Super toestel!
Ik heb een zakelijke S3, maar die valt alleen al vanwege de 'plastieke' feeling and looks,.. echt diep naar beneden. Ook de S4 in m'n handen gehad, maar ook hier weer een 'cheap' plastic look. Nee, ik ben echt blij dat ik de juiste keuze heb gemaakt met de One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn toestel viel de volume ook al up. Ringtones zijn gewoon luid en helder. Maar als ik muziek afspeel, klinkt de iphone van mn vriendin toch een stuk luider. Of het net zo mooi klinkt is een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Probeer "Beats" uit te zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volume van ringtones staat los van volume muziek etc. check je instellingen.

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/apaxm04ddfb7ix3/2013-05-11%2003.35.43.png
https://www.dropbox.com/s...2013-05-11%2003.35.43.png

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is mijn eerste smartphone, maar hij is echt fantastisch. Ik loop eigenlijk maar tegen een probleem aan en dat is het oplichten aan de knoppen die s' avonds niet werken. Het is iets met de automatische backlight instelling. Iemand die een oplossing weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WestBoy_B
mauricedb schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 23:47:
Mijn accu is weer de 'oude' :D

Gisteren, precies 24 uur geleden, stond de telefoon op circa 80%. In die 24 uur is de telefoon 2.5 uur aan geweest waarvan 1.5 uur het scherm aan heeft gestaan. De telefoon heeft nu nog 51% over :D

Of het was een app die aan het drainen was die ik disabled heb (waarschijnlijk) of het komt door het terug zetten naar de fabrieksinstellingen dat de accu nu weer heerlijk lang mee gaat.
Leg hier stapsgewijs uit wat je precies hebt gedaan! :)

Dat ga ik ook doen met mijn HTC One _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
ik lees net dat mensen bang zijn voor hun apps bij een factory reset. lees ook de oplossing van wackidth.

bij apple is het zo dat de store de door jou aangekochte apps onthoud en je deze altijd weer gratis kunt installeren na een harde reset van bijvoorbeeld je iPhone of iPad.

werkt dat ook zo bij de playstore? of is het dan wederom opnieuw de creditcard trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nii3k
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:15
Stanevo6 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:01:
ik lees net dat mensen bang zijn voor hun apps bij een factory reset. lees ook de oplossing van wackidth.

bij apple is het zo dat de store de door jou aangekochte apps onthoud en je deze altijd weer gratis kunt installeren na een harde reset van bijvoorbeeld je iPhone of iPad.

werkt dat ook zo bij de playstore? of is het dan wederom opnieuw de creditcard trekken :)
Wordt gewoon onthouden en is gratis weer te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stanevo6
THX Niek !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michele_M_
Vraagje... Is het mogelijk om mijn agenda in de blinkfeed bovenaan te houden? Dus de andere updates eronder? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wackidth
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-06-2024
niek87 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:03:
[...]

Wordt gewoon onthouden en is gratis weer te installeren :)
Alleen moet je dan alles weer opnieuw instellen, of games weer vanaf level 1.
Helium (voorheen Carbon) zet alles weer terug zoals je het hebt achter gelaten.

En HTC backup zet weer netjes al je shortcuts en mappen terug. Zelfs je blinkered voorkeuren.

Voordeel is dat je geen root hoeft te hebben. Zelfs nu ik ARHD draai gebruik ik het nog.

[ Voor 10% gewijzigd door wackidth op 11-05-2013 11:13 ]

.

Pagina: 1 ... 62 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)