Deze kan ik inmiddels beantwoorden (al heb ik m'n eigen toestel nog niet, een vriend heeft inmiddels al de zijne vanuit Duitsland): het geluid is in ieder geval beter dan dat van m'n (2012) Vaio S 15" en dat van een 2011 MBP 13", al hebben deze beide bar slecht geluid, dus dat zegt vrij weinig.
Ze zijn in ieder geval een klasse op zich, niet zozeer qua volume (gaat merkbaar harder dan m'n huidige S3, maar niet van het niveau "wauw"), maar wel qua helderheid. Het zijn de eerste telefoon speakers waar House Of The Rising Sun goed op klinkt.
Verder is de bas niet heel zwaar, maar ontbreekt in ieder geval niet.
Hetgeen wat me toch het meest verraste is dat het stereo effect écht merkbaar is, ondanks de geringe ruimte. (Denk aan het "Galileo, Galileo" in Bohemian Rhapsody.)
Geluidskwaliteit terzijde (jammer genoeg m'n Shures niet bij me, dus kon geen goed idee krijgen van de 3.5mm output), is het verder natuurlijk een top toestel. Het beeld is echt uitzonderlijk mooi, en de koele witbalans is echt een calibratieprobleem, gelukkig niet iets wat aan de laminatie lag. Er was dus verder geen blauwe waas zoals bij de huidige AMOLEDs het geval is. (Hopelijk komt HTC dan ook met een oplossing. Het liefst calibratiesoftware, zoals Sony dat nu doet bij de XZ.)
En jemig wat is het toch een prachtig toestel, alleen al om vast te houden. In de hand voelt 'ie eigenlijk dunner aan dan de S3, want het is toch een redelijke bolling, wat enorm dunne randen overlaat.
Jammer genoeg was 't een zilveren.