1.28.401.7Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:15:
[...]
Dit is al stukken beter, en is voor mij meer dan voldoende!
Welke software versie heb jij draaien?
Voor de camera zou ik dit toestel niet aanschaffen, wat mij betreft stoppen ze er een 13mpx cam zoals de concurrentie in. Want het komt er nu feitelijk op neer dat iedereen lang moet wachten vanwege een cameramodulle die niet benoemenswaardig beter is dan de concurrentie?
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Idd, HTC heeft gegokt maar verloren qua camera. Zeker met betrekking tot de concurrentienetblade schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:19:
Voor de camera zou ik dit toestel niet aanschaffen, wat mij betreft stoppen ze er een 13mpx cam zoals de concurrentie in. Want het komt er nu feitelijk op neer dat iedereen lang moet wachten vanwege een cameramodulle die niet benoemenswaardig beter is dan de concurrentie?
[ Voor 5% gewijzigd door alwaysleft op 27-03-2013 11:20 ]
Op het gebied van de camera wel ja, beetje jammer dat voor mensen zoals ik die helemaal niets geven om een telefooncamera daardoor langer moeten wachten, qua uiterlijk vind ik het echt een super mooi toestel alhoewel ik de Sony XZ ook enorm mooi vind maar de software weer niks vind.alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:20:
[...]
Idd, HTC heeft gegokt maar verloren qua camera. Zeker met betrekking tot de concurrentie
[ Voor 8% gewijzigd door netblade op 27-03-2013 11:23 ]
Zal nog wel even moeten zoeken, maar ik heb nog geen overtuigende nacht / donker foto's gezien...
De dagfoto's van Houthekje vind ik wel een aardige ruis hebben... Wellicht dat ie zelf de iso op 100 ofzo kan instellen om te zien wat voor resultaten daarmee behaald worden ;-)
De dagfoto's van Houthekje vind ik wel een aardige ruis hebben... Wellicht dat ie zelf de iso op 100 ofzo kan instellen om te zien wat voor resultaten daarmee behaald worden ;-)
Gadgets FTW!
Die van alwaysleft waren ISO 100 en zelfs daar op nul detail en watercolor achtige foto's.Ursamajor schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:24:
Wellicht dat ie zelf de iso op 100 ofzo kan instellen om te zien wat voor resultaten daarmee behaald worden ;-)
Nickname does not reflect reality
Dit is het HTC One Ervaringen en Discussie topic, niet het Trol op HTC One topic, weg dus....
[ Voor 78% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:43 ]
Mwah, niet geheel mee eens. Qua camera duidelijk, qua uiterlijk weer niet. Vind je internals belangrijker dan externals? Ga voor de S4. Andersom moet je voor de One gaan
[ Voor 32% gewijzigd door Bullet NL op 27-03-2013 11:44 ]
De camera heeft voornamelijk last van ruis, en veel daarvan lijkt toch te komen door aggresieve nabewerking en overdadig scherp maken van de foto's.
Dit moet toch wel op te lossen zijn met een firmware update lijkt mij.
Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken
Zit je niet in het verkeerde topic? Zie ook [Discussie] Sony Xperia Z vs HTC One vs Samsung Galaxy SIVNeWSJuNK schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:27:
de One heeft zeker verloren tov de Samsung S4. De Galaxy veegt de vloer aan met de HTC. Wilde eerst zeker voor de One gaan maar lijk nu wel gek te kiezen voor de One. Dat 'premium' gevoel is er na een paar weken wel vanaf. De Samsung is de betere smartphone in een lelijk jasje.
Hier zo ongeveer dezelfde buiten fotos maar dan op 100 ISOUrsamajor schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:24:
Zal nog wel even moeten zoeken, maar ik heb nog geen overtuigende nacht / donker foto's gezien...
https://www.dropbox.com/sh/q3im7mxf7w020k2/99kRJKKtxE
Die zijn, zeker voor de gebruikte hardware, best okay vind ik dan wel weer hoorHouthekje schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:31:
Hier zo ongeveer dezelfde buiten fotos maar dan op 100 ISO
https://www.dropbox.com/sh/q3im7mxf7w020k2/99kRJKKtxE
Valt toch erg vies tegen die camera, erg zonde... als ze nou een 'gewone' 13 MP Camera erin hadden gezet was dit gewoon de ultieme Android phone van dit moment.
Volgend jaar dan pas de opvolger met een 8 UP camera; hebben ze een jaar de tijd om hun zaakjes op orde te krijgen want dat is het hele Ultrapixel verhaal op dit moment nog niet.
Volgend jaar dan pas de opvolger met een 8 UP camera; hebben ze een jaar de tijd om hun zaakjes op orde te krijgen want dat is het hele Ultrapixel verhaal op dit moment nog niet.
Vind ze ook wel een stuk beter, het lijkt alleen nog steeds of alle randen wat te vervormd raken, of dit dus komt door software/firmware of hardware is te bezien.Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:35:
[...]
Die zijn, zeker voor de gebruikte hardware, best okay vind ik dan wel weer hoor
Probeer eens wat te stoeien met instellingen als scherpte en nabewerking/automatische verbetering uit te zetten (dat kan in mijn sensation ook).
waarschijnlijk kan dit al behoorlijk wat helpen.
Ze zijn wel iets beter, maar ruisen nog wel de pan uit

Gadgets FTW!
Yep. Volgend jaar of het jaar daarop maar eens kijken waar HTC dan qua camera mee komt. Het is nu nog te vroeg voor dit soort truckjes blijkt wel.Freshnezz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:36:
Valt toch erg vies tegen die camera, erg zonde... als ze nou een 'gewone' 13 MP Camera erin hadden gezet was dit gewoon de ultieme Android phone van dit moment.

Je kan niet zomaar even het aantal megapixels verhogen én veel licht per pixel blijven opvangen zonder ook de sensor drastisch te vergroten. En da's op een telefoon geen makkelijk iets. Is of-of. Vind alleen de voordelen t.o.v. de 13 megapixel sensors van de concurrentie niet écht aanwezig. Voor pure low-light shooter zal dat uiteraard anders zijn. Heb veel foto's genomen met de 8mp SGS2 en het resultaat daarvan is, zelfs op grotere formaten, gewoon helemaal prima. Laatst nog een A4 van laten afdrukken en zag er geweldig uit.Freshnezz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:36:
Dit is uiteraard geen nieuwe truc of zo. Heb thuis een Fuji f30 digicam met "slechts" 6 megapixels. Dat was, zelfs toen die uit kwam, een erg lage megapixelcount en dus helaas iets voor de liefhebber aangezien de gemiddelde specs-lezer in een winkel er dan meteen langs loopt. Dat was in die tijd echter een zeer goed gewaardeerde camera omdat die dus ook van die relatief grote "pixels" had en je bij slechtere lichtomstandigheden een redelijke foto kon maken die met de concurrerende digicams niet mogelijk zou zijn geweest. Echter kon je hier óók overdag prima mee uit de voeten. Die implementatie was dus gewoon goed. Vind op basis van de foto's die er tot nu toe van de One zijn geweest het extreem wisselvallig allemaal.NeWSJuNK schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:40:
Yep. Volgend jaar of het jaar daarop maar eens kijken waar HTC dan qua camera mee komt. Het is nu nog te vroeg voor dit soort truckjes blijkt wel.
[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 27-03-2013 11:45 ]
Dat mag ik inderdaad hopen. Het zou wel een gigantische domper zijn als dit de beste foto's zijn die deze telefoon kan schieten. Dan maakt mijn twee jaar oude S2 inderdaad nog betere foto's zoals iemand hierboven ook al terecht opmerkte.Rubman schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:29:
De camera heeft voornamelijk last van ruis, en veel daarvan lijkt toch te komen door aggresieve nabewerking en overdadig scherp maken van de foto's.
Ik vind de camera toch wel een erg belangrijk onderdeel geworden van een telefoon. Als ik mijn eigen telefoongebruik in de gaten houd en kijk naar hoeveel foto's ik op een dag maak dan is dit toch wel een van de meest gebruikte functies.
Persoonlijk vind ik dat je van een telefoon anno 2013 toch wel wat meer mag verwachten dan dit. Erg jammer. Ik was erg enthousiast over dit toestel, maar ik kijk nu toch nog even de kat uit de boom.
Ben inderdaad verre van onder de indruk van de recente foto's, ze zien er bijna net zo erg uit als die van de Xperia Z, met dat hele aquarel-effect.
Dat is daarentegen niet zo bijzonder als het "twee jaar oud" zijn doet vermoeden, want de S2 maakt ook nog steeds mooiere foto's dan de S3. (Veel minder ruis en veel betere low-light performance, 't is dacht ik ook een grotere sensor. Ik neem 'm ook nog steeds mee i.p.v. m'n S3 bij concerten.)Snoop schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 12:46:
[...]
Dan maakt mijn twee jaar oude S2 inderdaad nog betere foto's zoals iemand hierboven ook al terecht opmerkte.
Grappig om te zien hoe de stemming is omgeslagen wat betreft de camera.
Tot nu toe heb ik meer mooie voorbeelden dan slechte gezien.
Over een kleine week heb ik het toestel en zal ik eens op mijn gemak foto's maken en delen met jullie.
Over een kleine week heb ik het toestel en zal ik eens op mijn gemak foto's maken en delen met jullie.
Ik ben eerder benieuwd naar de netwerkstabiliteit van deze phone, of wifi bv nu wel een beter bereik geeft dan de gemiddelde smartphone die op 10 meter al op de 5Ghz band het af laat weten. Alsmede hoelang en hoe goed deze telefoon een gprs/3g/lte verbinding tot stand kan houden.
[ Voor 4% gewijzigd door netblade op 27-03-2013 13:15 ]
Ik ben nog steeds van mening dat dit verreweg de beste keuze is geweest qua sensor, er komen alleen steeds meer berichten naar boven waardoor ik teleurgesteld ben in hoe HTC er mee omgaat. Die ruisreductie is echt verschrikkelijk, maar ook het feit dat ze nog steeds vrij korte sluitertijden hebben ondanks OIS vind ik een beetje teleurstellend.Molybdenum schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:14:
(Myriam Joire maakt er tenminste nog mooie foto's mee...)
Gezien het feit dat er nu kwalitatief zeer matige foto's opduiken, is het logisch dat men teleurgesteld is en begint te twijfelen over de camera. Ik vind de foto's die alwaysleft op dropbox heeft geplaatst ook niet echt denderend. Het gewoon erg jammer. Ik had er meer van verwacht, zeker gezien het feit dat de foto's (althans de foto's waar ik het nu over heb) er gewoon vele malen slechter uitzien dan de foto's die ik met mijn 2 jaar oude S2 maak. Over een tijdsbestek van twee jaar vind ik dat absoluut onaanvaardbaar voor een flagship model. Ik hoop dat dit puur aan de software ligt, maar het kwaliteitsverschil is dermate groot dat ik er wel een beetje aan twijfel of dit enkel met een software update is op te lossen.Molybdenum schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 13:14:
Hmmm die foto's van Myriam Joire zien er weer goed uit... tsja tenzij je ze op ware grootte bekijkt, maar dat is het nu ook op mij S2... Verder denk ik dat je qua foto kwaliteit er wel op vooruit gaat vergeleken met de S2. Die vind ik echt geen super mooie foto's maken voor de rest, vooral niet in het donker.
De mensen hier hebben wel gelijk wat betreft de SGS2. Ik heb een paar foto's op mijn PC gezet en die zien er net zo mooi uit als de HTC One foto's bij daglicht.
Dit is wel heel zonde. Mensen hopen er op dat het met een firmware opgelost kan worden, maar dat lijkt me sterk. Ik volg dit topic al enige tijd en verheugde me er echt op om dit toestel aan te schaffen............
Dit is wel heel zonde. Mensen hopen er op dat het met een firmware opgelost kan worden, maar dat lijkt me sterk. Ik volg dit topic al enige tijd en verheugde me er echt op om dit toestel aan te schaffen............
Hoe zien de foto's tussen de One X (+) tegenover de One er eigenlijk uit? Ik zie nergens een vergelijking hiervan namelijk
Reviews zoeken en zelf vergelijkingen maken?
Precieze One vs One X+ vergelijkingen zijn er misschien niet, maarja dat is ook lastig met tientallen phones.
Precieze One vs One X+ vergelijkingen zijn er misschien niet, maarja dat is ook lastig met tientallen phones.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Zie het zo al gebeuren,binnen paar maand een one + met 1,9 CPU en betere camera.
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Tja, of je neemt het risico, of niet, simpel.Gunth schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:10:
Zie het zo al gebeuren,binnen paar maand een one + met 1,9 CPU en betere camera.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)
Bergen voorbeeldfoto's van gebruikers:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626
Mijn algemene indruk is goed. Je moet wel even die foto's eruit filteren die gewoon slecht zijn genomen.
In een enkel geval zag ik foto's die aan één zijde blurry waren. Ik hoop van harte dat dit kwam door vettigheid op de lens en niet door een scheve constructie lens-sensor.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2169626
Mijn algemene indruk is goed. Je moet wel even die foto's eruit filteren die gewoon slecht zijn genomen.
In een enkel geval zag ik foto's die aan één zijde blurry waren. Ik hoop van harte dat dit kwam door vettigheid op de lens en niet door een scheve constructie lens-sensor.
Idd simpel maar als,het zo is zullen we eens kijken hoeveel er trg misnoegd zullen zijn zoals vorig jaar met de one x.FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:18:
[...]
Tja, of je neemt het risico, of niet, simpel.
Was er trouwens zelf bij
Maar goed,trg ontopic
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
Wat wel opvalt is de waas die ik op veel foto's zie. Een voorbeeld:
https://www.dropbox.com/s...20Pictures#f:IMAG0113.jpg
(de serie waar deze uitkomt heeft nog meer voorbeelden)
Op XDA is er ook iemand die daar over klaagt:
http://forum.xda-develope...p?p=39436142#post39436142
[ Voor 9% gewijzigd door Molybdenum op 27-03-2013 15:29 ]
Dat is toch bizar slecht? Het is echt verwarrend al die verschillende foto's op XDA.Molybdenum schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 15:28:
Wat wel opvalt is de waas die ik op veel foto's zie. Een voorbeeld:
Heel wat foto's van de S4 vs HTC One. Dit is een Russische site, dus effe translate:
http://www.mobile-review....ng-galaxy-s4-camera.shtml
[ Voor 6% gewijzigd door FrankGuthrie op 27-03-2013 16:29 ]
Russian Blue Neji
Kate Bush
Het mag duidelijk zijn dat de kwaliteit zeer wisselend is.monkeyfntstc schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:21:
[...]
Dat is toch bizar slecht? Het is echt verwarrend al die verschillende foto's op XDA.
je link werkt nietFrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:23:
Heel wat foto's van de S4 vs HTC One. Dit is een Russische site, dus effe translate:
http://mobile-review.com/...ng-galaxy-s4-camera.shtml
Jawel, jij kijkt niet goed
Russian Blue Neji
Kate Bush
Hij werkt echt niet.
EDIT: Na je edit wel.
[ Voor 6% gewijzigd door J0ey op 27-03-2013 16:33 ]
Mobile review haha prachtige site vroeger stonden daar al hele uitgebreide reviews over de toen laatste toestellen op. Mooie tijden mooie tijden

De foto's zijn volgens mij niet op 16:9 geschoten met de HTC One, ik weet niet of dit impact heeft op de kwaliteit, misschien kan iemand dit bevestigen?FrankGuthrie schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:23:
Wisselend resultaat in ieder geval. Maargoed, persoonlijk vindt ik de kliekjes van de HTC One goed genoeg
https://www.dropbox.com/sc/vhslu4n9wub2c8n/zs3Ypryuq1
https://www.dropbox.com/sc/6l6advisru51ib9/M-0RU5yOk2
Weer op foto tocht geweest. Vandaag Heerlen..allebei met ISO 100 geschoten
Nou ja, het is vooral een beetje dom (ze zijn echter niet de enige die deze fout maken, The Verge was er ook van overtuigd dat het op 4:3 "hoort"), aangezien de sensor 16:9 is en je met 4:3 dus alleen de zijkanten er af snijdt. (Waardoor je eindigt met een 3 MP foto. Dit is trouwens ook een van de redenen waarom de 100% crops van GSMArena zo stom zijn, want zelfs met de GS4 naar 4MP heb je dus meer resolutie in vrijwel precies hetzelfde (4:3) gebied.)pt0x schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:49:
[...]
De foto's zijn volgens mij niet op 16:9 geschoten met de HTC One, ik weet niet of dit impact heeft op de kwaliteit, misschien kan iemand dit bevestigen?
Wisselend resultaat in ieder geval. Maargoed, persoonlijk vindt ik de kliekjes van de HTC One goed genoeg
Niks mis mee!alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 16:55:
https://www.dropbox.com/sc/vhslu4n9wub2c8n/zs3Ypryuq1
Kan je spelen met belichting? +1 EV bv. voor de tweede foto. Die felle lucht is natuurlijk altijd lastig, maar de voorgrond is daardoor wat donker (nee, nee, ik ga geen foto's beoordelen, puur technische interesse voor wat mogelijk is met de cam. software).
Voor een telefoon vallen de foto's goed mee.
Mss met een software update nog beter,was bij de z10 ook het geval.
Mss met een software update nog beter,was bij de z10 ook het geval.
Eerder zei ik teleurgesteld te zijn dat HTC geen long-exposure toepast i.c.m. OIS voor donkere scènes, zoals de Lumia 920, maar blijkbaar doet de One dit wel (0.3 seconden, net als de 920 vaak) in Night Mode.
Nu alleen die post-processing verbeteren en ik ben blij.
Wow, nice find! Wat een wereld van verschil:M-en-M schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:40:
Eerder zei ik teleurgesteld te zijn dat HTC geen long-exposure toepast i.c.m. OIS voor donkere scènes, zoals de Lumia 920, maar blijkbaar doet de One dit wel (0.3 seconden, net als de 920 vaak) in Night Mode.![]()
http://f.cl.ly/items/031R3I0P0j2h3w3i400P/image.jpg
http://f.cl.ly/items/2O1X0s2b3Y0J3N0G3X0F/image.jpg
Jep, zeer mooi, net even de EXIF data uitgelezen: op Auto doet 'ie dus 1/7e seconde i.c.m. ISO 1520, in Night Mode doet 'ie de eerdergenoemde 0.3 seconde met een nette ISO 784. (Zal dus ook wel heel donker zijn op die foto, van het niveau "kan je niet met je eigen ogen zien".)monkeyfntstc schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:42:
[...]
Wow, nice find! Wat een wereld van verschil:
Geen verstand van, but seht gut aus inderdaad
Ben ook wel benieuwd naar de full review van Anandtech!
[ Voor 36% gewijzigd door CLB op 27-03-2013 17:49 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik ook, Brian Klug zit naar eigen zeggen nu op 11k woorden. (En bij Anandtech zijn dat geen "even doorlullen over iets onbenulligs" paragrafen waar blijkbaar geen editor iets over zegt zoals bij The Verge en sommige andere blogs.)CLB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:48:
Geen verstand van, but seht gut aus inderdaadBen ook wel benieuwd naar de full review van Anandtech!
Hij is er blijkbaar ook achtergekomen wie de sensor maakt (het enige wat hij er op het moment over kwijt wil is dat het deze keer geen Samsung is) en dat dat hele gelul over dat HTC geen "Tier 1" klant meer is helemaal niet klopt, maar dat het er puur aan ligt dat deze sensor dus echt volledig custom is en dat productie "rampen" dus lastig is.
HTC wil dus eigenlijk afgaande op dit verhaal niet toegeven dat ze gewoon veel te laat gestart zijn met de productie van dit toestel? Slordig...M-en-M schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:59:
[...]
Ik ook, Brian Klug zit naar eigen zeggen nu op 11k woorden. (En bij Anandtech zijn dat geen "even doorlullen over iets onbenulligs" paragrafen waar blijkbaar geen editor iets over zegt zoals bij The Verge en sommige andere blogs.)
Hij is er blijkbaar ook achtergekomen wie de sensor maakt (het enige wat hij er op het moment over kwijt wil is dat het deze keer geen Samsung is) en dat dat hele gelul over dat HTC geen "Tier 1" klant meer is helemaal niet klopt, maar dat het er puur aan ligt dat deze sensor dus echt volledig custom is en dat productie "rampen" dus lastig is.
Nee? Als jij een lading sensors besteld en de fabriek zegt dat dat zal lukken en vervolgens blijkt dat er maar 30% van de sensors voldoen aan de eisen dan ben je gewoon de sjaak. Dan kan je wel nog eerder gaan bestellen, maar als dit niet verwacht was dan kan je daar lastig op inspelen.netblade schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:00:
[...]
HTC wil dus eigenlijk afgaande op dit verhaal niet toegeven dat ze gewoon veel te laat gestart zijn met de productie van dit toestel? Slordig...
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Of ze hebben veel meer orders binnen dan verwacht. Óf ze hebben gewoon productieproblemen gehad. (Kan nog wel eens gebeuren als je die onderdelen niet "off-the-shelf" koopt.)netblade schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:00:
[...]
HTC wil dus eigenlijk afgaande op dit verhaal niet toegeven dat ze gewoon veel te laat gestart zijn met de productie van dit toestel? Slordig...
Ok ok was misschien wat kortzichtig van me, maar ik baal gewoon enorm dat dit toptoestel nog niet in NL te krijgen is
Tja, dit probleem herken ik maar al te goed, zakelijk gezien importeerde ik een hoeveelheid armaturen uit een fabriek in het buitenland, ze konden leveren, sterker ze hadden altijd aan hun leveringen kunnen voldoen. Tot dat er in eens een probleem opdook met een stuk elektronica, levertijd liepen op, mijn klanten die bezig waren met de verbouw van hun nieuwe winkelconcept teleurgesteld.wontcachme schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 18:02:
[...]
Nee? Als jij een lading sensors besteld en de fabriek zegt dat dat zal lukken en vervolgens blijkt dat er maar 30% van de sensors voldoen aan de eisen dan ben je gewoon de sjaak. Dan kan je wel nog eerder gaan bestellen, maar als dit niet verwacht was dan kan je daar lastig op inspelen.
Dat dit kan gebeuren is gewoon een nadeel van het gebruik van nieuwe technieken, geloof mij maar.. Op het HQ van HTC is er niemand blij mee dat men de juiste hoeveelheden componenten niet geleverd kan krijgen. Maar goed, wat doe je er aan? de Ultrapixel techniek zal ongetwijfeld volhangen met patenten, de productie uit laten besteden aan een 2e leverancier behoort vast niet tot de opties.
Cogitationis poenam nemo patitur
Wat is er zo bijzonder aan een relatief laag aantal megapixels op een relatief grote sensor behalve de fancy naam? Dit is niet iets nieuws, speciaals of unieks of zo. Dat het niet vaak voorkomt in een mobieltje, soit.Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:15:
[...]de Ultrapixel techniek zal ongetwijfeld volhangen met patenten
Vandaag in Vodafone Groningen beide HTC's vast gehouden. Heb nu echt spijttt dat ik dit gedaan heb want nou kan ik niet nog langer wachten
wat een top ding
Nice, ga ik ook maar even langs danxamirz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:22:
Vandaag in Vodafone Groningen beide HTC's vast gehouden. Heb nu echt spijttt dat ik dit gedaan heb want nou kan ik niet nog langer wachtenwat een top ding
Ik zou me voor kunnen stellen dat in deze wereld van octrooien dat er echt wel een patent zit op een relatief grote pixel grote in een telefoon. Daarbij is HTC vermoedelijk niet de bedenker van de Ultrapixel techniek, en koopt het dit alleen maar in. De fabrikant zou daarom nogmaals vast wel wat octrooien in het vuur hebben waardoor anderen deze techniek niet zomaar na mogen maken.Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:19:
[...]
Wat is er zo bijzonder aan een relatief laag aantal megapixels op een relatief grote sensor behalve de fancy naam? Dit is niet iets nieuws, speciaals of unieks of zo. Dat het niet vaak voorkomt in een mobieltje, soit.
Herkenbaar, paar dagen geleden Vodafone in Utrecht binnen gelopen, heb klein traantje weg moeten pinken toen ik met lege handen de deur weer uit liep.. ah nog weekje geduld en dan hopen voor het beste.xamirz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:22:
Vandaag in Vodafone Groningen beide HTC's vast gehouden. Heb nu echt spijttt dat ik dit gedaan heb want nou kan ik niet nog langer wachtenwat een top ding
Rupsen, Rapsen.
Als je een softwarematige stuiter van een interface al kan patenteren zal er in een sensor ook wel wat patenten hangen.Bullet NL schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:33:
[...]
Ik zou me voor kunnen stellen dat in deze wereld van octrooien dat er echt wel een patent zit op een relatief grote pixel grote in een telefoon. Daarbij is HTC vermoedelijk niet de bedenker van de Ultrapixel techniek, en koopt het dit alleen maar in. De fabrikant zou daarom nogmaals vast wel wat octrooien in het vuur hebben waardoor anderen deze techniek niet zomaar na mogen maken.
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
kom morgen ook in groningen, maar eens kijken dan. ondanks ik zeer teleurgesteld ben over de prestaties van de camera.xamirz schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:22:

Wat betreft die magische camera firmware heeft Brian Klug het volgende te zeggen:
"long story there, there are additional improvements coming"
"long story there, there are additional improvements coming"
EDIT: Laat maar, zie drie x een andere tijd van die Tweet voorbij komen
[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 27-03-2013 21:23 ]
Als ik met mijn duim de lens van de camera aftast, dan valt het me op dat de lens niet 100% recht in de behuizing zit. Het rechter gedeelte steekt namelijk 1 of 2 mm boven de behuizing uit terwijl het linkergedeelte vlak is. De camera werkt overigens prima en in mijn flipcase valt dit niet eens op. Ik vraag me af of er meer toestellen zijn met dit euvel.
Gegarandeerd, een gemiddelde ruitenwisserhendel in een auto bevat al tientallen patenten.wontcachme schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 19:40:
[...]
Als je een softwarematige stuiter van een interface al kan patenteren zal er in een sensor ook wel wat patenten hangen.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Great. Ik heb een defecte HTC One. Scherm contrast flikkert soms op en neer uit het niets. Ook ergens gelezen op XDA. Ai. Balen!
Tijd voor een HTC defecten topic?
heb je dit toevallig als je schermhelderheid op het laagst is?alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:10:
Great. Ik heb een defecte HTC One. Scherm contrast flikkert soms op en neer uit het niets. Ook ergens gelezen op XDA. Ai. Balen!
Is dit niet gewoon een overijverige sensor? Je autobrightness ff uitzetten en kijken of hij goed blijft.alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:10:
Heb nooit auto brightness aangehad op de one....Donstil schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:24:
[...]
Is dit niet gewoon een overijverige sensor? Je autobrightness ff uitzetten en kijken of hij goed blijft.
Nope...echt een hardware issue...zit je dan met een defect apparaat van 600 euromegadoom schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:20:
[...]
heb je dit toevallig als je schermhelderheid op het laagst is?
Kan bij elke prijs gebeuren. Vraag maar aan al die Bugatti Veyron eigenaars waarvan de auto in de fik vloog zonder redenalwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:31:
[...]
Nope...echt een hardware issue...zit je dan met een defect apparaat van 600 euro
Noooo, niet nog meer tegenvallers!! Ik hoop voor je dat het alsnog een software bug is en snel is verholpen!alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:10:
Erg vervelend, maar dit is natuurlijk iets wat kan gebeuren.... Overigens ben ik zelf wat huiverig geworden om "als eerste" een toestel te willen hebben. Ik wacht gewoon af tot dat alle problemen een beetje duidelijk en opgelost zijn. Wanneer je nu een TV koopt, een Laptop of een telefoon, het lijkt wel dat er in elk apparaat wat software bugs zitten. Ik doe dus lekker rustig aanalwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:31:
[...]
Nope...echt een hardware issue...zit je dan met een defect apparaat van 600 euro
Ga morgen eens htc bellen...kijken wat ze kunnen doen...Bullet NL schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:59:
[...]
Erg vervelend, maar dit is natuurlijk iets wat kan gebeuren.... Overigens ben ik zelf wat huiverig geworden om "als eerste" een toestel te willen hebben. Ik wacht gewoon af tot dat alle problemen een beetje duidelijk en opgelost zijn. Wanneer je nu een TV koopt, een Laptop of een telefoon, het lijkt wel dat er in elk apparaat wat software bugs zitten. Ik doe dus lekker rustig aan
Je kon wel eens de eerste in NL zijn die contact opneemt met een probleem van de HTC One 
Maar goed, succes, laat je het ons wel even weten ?
Maar goed, succes, laat je het ons wel even weten ?
Lijkt me wat erg overdreven met n=1 in NederlandHumma Kavula schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:15:
Tijd voor een HTC defecten topic?
En anders langs in Duitsland weer?alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:05:
Ga morgen eens htc bellen...kijken wat ze kunnen doen...
En er is nog geen duidelijkheid over die Duitse modellen, soms met standaard NL en soms niet?
En dan nog de schermen, verschilt onderling veel, maar ook per display kan het nog aardig anders zijn:
M7 JDI Samsung C2 1
✘ 26.02.2013 RUS 3dnews.ru: 382cd/m² and 1,258:1 contrast | 6,938K white color temperature (Spyder 4)
? 14.03.2013 GBR uk.hardware.info: 426cd/m² brightness | 977:1 contrast | 7,820K color temperature (i1 Display Pro)
✔19.03.2013 DEU Notebookjournal: 385cd/m² and 1100:1 contrast
M7 JDI Samsung C2 2
? 14.03.2013 NLD Tweakers.net: 489cd/m² | 1159:1 contrast | 8,166 color temperature (i1 Display Pro)
? 20.03.2013 DEU Chip.de: 479cd/m² brightness | 1020:1 contrast
✔ 20.03.2013 GBR pcpro: 481cd/m² brightness | 1202:1 contrast (i1 Display Pro)
✔ 20.03.2013 DEU Computerbase.de: 483cd/m² brightness | 1100:1 contrast | 6,600K white color temperature (DTP94)
? 26.03.2013 DEU puremind@xda 463cd/m² brightness | 1073:1 contrast | 7,353K color temperature (i1 Pro)
Sharp Renesas (assumed, pending confirmation from reviewer)
? 19.03.2013 DEU PC Welt 447cd/m² brightness | 1711:1 contrast
? 21.03.2013 FRA Les Numériques 460cd/m² | 1568:1 (i1 Pro or i1 Pro 2 tbc.)
✘ 21.03.2013 FRA 01.net 480cd/m² brightness | 1,655:1 contrast (Konica Minolta CA-210)
? 23.03.2013 BGR GSMArena: 647cd/m² brightness | 1541:1 contrast
Zo lijkt het C2 1 scherm me gewoon niet de beste... Laagste brightness en contrast is het minste.
De C2 2 lijkt een constante hoogste brightness te hebben, maar de kleurtemperatuur verschilt van 8200 tot 6600 Kelvin, wat aardig gek is... Contrast ligt tussen de 1000:1 en 1200:1 en is daarmee 'middelmatig'.
Het Sharp scherm lijkt qua brightness ietsjes minder dan de C2 van Samsung, maar GSMArena heeft een uitschieter van jewelste

Is die software om alles te bekijken gratis te verkrijgen of zijn dat dure licenties? Kunnen we is testen
[ Voor 73% gewijzigd door CLB op 28-03-2013 07:31 ]
Ik heb hetzelfde heeft te maken met je energiebesparing die aanstaat, die past namelijk automatisch te scherm aan. schakel de energiebesparing uit en kijk wat er gebeurt...alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 01:05:
[...]
Ga morgen eens htc bellen...kijken wat ze kunnen doen...
dan moet hij het nog niet doen, aangezien automatische helderheid uitstaatReplay256 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 07:22:
[...]
Ik heb hetzelfde heeft te maken met je energiebesparing die aanstaat, die past namelijk automatisch te scherm aan. schakel de energiebesparing uit en kijk wat er gebeurt...
Ja, precies maar dat wordt dus overruled bij energiebesparing optie (als je die aan hebt staan ) waarbij helderheid van het beeldscherm wordt afgestemd op het omgevingslicht, waardoor het lijkt of de scherm contrast flikkert.alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:29:
[...]
dan moet hij het nog niet doen, aangezien automatische helderheid uitstaat
Gelukkig gisteren nog een sim only F&F kunnen afsluiten. Echter is het niet erg om wat te wachten gezien de 'opstart'problemen waar ieder toestel last van lijkt te hebben. Voordeel met los kopen is dat de prijs nog wel zal dalen naar een range van ongeveer 5-600 euro, afhankelijk van het land waar je hem koopt.
[ Voor 13% gewijzigd door AnthonyR op 28-03-2013 08:56 ]
ik ga eens even kijken of jij me de oplossing gaat brengenReplay256 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:37:
[...]
Ja, precies maar dat wordt dus overruled bij energiebesparing optie (als je die aan hebt staan ) waarbij helderheid van het beeldscherm wordt afgestemd op het omgevingslicht, waardoor het lijkt of de scherm contrast flikkert.
maar wat wel raar is dat hij het soms heel erg deed en dan weer niet, gisteren gewoon in heel donkere situatie deed hij toch de hele tijd contrast aanpassen terwijl omgevingslicht hetzelfde is. Bug? En zou jij dat eens willen testen?Replay256 schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 08:37:
[...]
Ja, precies maar dat wordt dus overruled bij energiebesparing optie (als je die aan hebt staan ) waarbij helderheid van het beeldscherm wordt afgestemd op het omgevingslicht, waardoor het lijkt of de scherm contrast flikkert.
Droptest van de HTC One vs de iPhone 5:
YouTube: HTC One vs iPhone 5 Drop Test!
Conclusie, laat nooit je telefoon vallen
. Geen enkele telefoon komt er goed vanaf.
Conclusie, laat nooit je telefoon vallen
Russian Blue Neji
Kate Bush
Mijn Galaxy S2 is anders al ontelbaar vaak met hoge snelheid gevallen op tegels etc. en mankeert weinig. De cosmetische schade valt ook minder op bij plastic, zeker omdat het onbeschadigd ook niet zo goed is afgewerkt.
Ben benieuwd of de S4 ook zo duurzaam blijkt.
hoi
Mwaaah, geloof me, als jij de S2 recht naar beneden laat valle is je glas helemaal stuk. Het is gewoon geluk.Sua schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:00:
Mijn Galaxy S2 is anders al ontelbaar vaak met hoge snelheid gevallen op tegels etc. en mankeert weinig. De cosmetische schade valt ook minder op bij plastic, zeker omdat het onbeschadigd ook niet zo goed is afgewerkt.
Dit fimple onver de vertragingen van HTC is best leuk: YouTube: Hitler finds out HTC One gets delayed 3 times
Is al voor velen andere dingen gebruikt, maar moest toch erg lachen om de conclusie aan het eind.
Russian Blue Neji
Kate Bush
Ik heb 1x gehad dat het beeld licht flikkerde, helderheid heel iets hoger gezet en het was weg. Verder niet weer gezien. Gebruik momenteel ook geen auto brightness.alwaysleft schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 00:10:
Wat betreft de foto's: ik heb in ieder geval met indoor shots of low light shots erg veel ruis in beeld, ik ga vanmiddag nog wat daglichtfoto's schieten en die op de PC bekijken. Ik heb een reviewtje geschreven, ik zal de foto's daar iig toevoegen.
De wijzen komen uit het Oosten!
FrankGuthrie schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 10:50:
Droptest van de HTC One vs de iPhone 5:
Conclusie, laat nooit je telefoon vallen. Geen enkele telefoon komt er goed vanaf.
Vegetarian is an old Indian word for "bad hunter".
Is een geheel wetenschappelijke onder gecontroleerde omstandigheden uitgevoerde herhaalbare "test"?
Als je de foto's opend in notepad zie je wel dat de photoshopped zijn:
code:
1
2
| HTC One ü€ 'Adobe Photoshop CS5.1 Macintosh 2013:03:27 14:22:51 |
Overigens niet allemaal op dezelfde tijd, zelfde machine en ook niet allemaal HTC One

Deze lijkt te zijn gemaakt door de One X+
http://blog.htc.com/wp-co...-photography/imag0886.jpg
code:
1
2
3
| HTC One X+ ü€ ' ü€ 'Adobe Photoshop CS6 (Windows) 2013:01:31 21:40:11 |
[ Voor 9% gewijzigd door EzMe op 28-03-2013 11:39 ]
Jep, ik had het ook al gezien aan de EXIF (en natuurlijk die neppe blur), vond vooral het onderwerp grappig. Neppe foto's "are par for the course" bij dit soort dingen, natuurlijk, vond het eigenlijk verrassend dat er überhaupt foto's van de One tussen zaten.
Yeah.. me 2M-en-M schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:44:
vond het eigenlijk verrassend dat er überhaupt foto's van de One tussen zaten.
Gebruik ook geen auto brightnessNoepZor schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 11:10:
[...]
Ik heb 1x gehad dat het beeld licht flikkerde, helderheid heel iets hoger gezet en het was weg. Verder niet weer gezien. Gebruik momenteel ook geen auto brightness.
Wat betreft de foto's: ik heb in ieder geval met indoor shots of low light shots erg veel ruis in beeld, ik ga vanmiddag nog wat daglichtfoto's schieten en die op de PC bekijken. Ik heb een reviewtje geschreven, ik zal de foto's daar iig toevoegen.
Nooit geweten dat je ook zomaar foto's van eten kan maken, dacht dat foto's van voedsel altijd via Instagram of Twitter gingen

Binnenshuis no-flash leuke DOF 8mp non-ultrapixel food shot met een SGS2 ftw!Donstil schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:28:
Nooit geweten dat je ook zomaar foto's van eten kan maken, dacht dat foto's van voedsel altijd via Instagram of Twitter gingen
Zo te zien stel jij meer eisen aan je telefoon, dan aan je eten....Brad Pitt schreef op donderdag 28 maart 2013 @ 12:31:
[...]
Binnenshuis no-flash leuke DOF 8mp non-ultrapixel food shot met een SGS2 ftw!En verder eten weer
¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL
Dit topic is gesloten.
Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;
(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)
(Klik hier voor het HTC One Mini topic)
(Klik hier voor het HTC One Max topic)