[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.604 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Vind dat soort dingen ook triest ja. Of het is een custom Rom, dan weer "vochtschade". Zo veel kan er niet fout gaan bij gebruik van een custom Rom. Okay, je kan de verkeerde flashen en het toestel bricken (al wordt die term te snel gebruikt maar dat terzijde). Als zij dan moeite en tijd moet gaan investeren om er weer een toestel-geschikte firmware op te zetten hoeft dat niet te vallen onder garantie wat mij betreft en zou je die kosten moeten betalen. Als je echter geen rare dingen doet en er gebeurt iets moeten ze niet miepen imho.
Idd, het was waarschijnlijk ook wel vervangen zonder de originele software terug te zetten en een RUU kan er altijd overheen zonder extra moeite (althans zo heb ik het ervaren). Had in die situatie gewoon geen zin in gezeur dat er een custom rom op stond en ik dus X moest betalen voor het vervangen van de camera (wat toch echt hardware is en geen software zoals een ROM)

@emzed; over het algemeen zit dit er zeker in. Met de standaar muziek app van HTC is er een lockscreen widget aanwezig waarmee dit kan. dit heeft er altijd ingezeten en zou niet weten waarom ze dat eruit zouden trekken.
Vaak werken third party apps ook door je lockscreen heen dmv een speciale widget/lockscreen overlay.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

OK, thnx daanno en rubman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
nou na lang twijfelen tussen de xperia z en de one toch voor de one gegaan. duurt het nog 5 weken zegt t-mobile. das heel lang. maar goed iets om naar uit te kijken.

hopen dat ik een juiste keuze heb gemaakt. als ie binnen is gelijk rooten en alle troep eraf.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emzed
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-10 21:10

emzed

*

raydekok schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:20:
......als ie binnen is gelijk rooten en alle troep eraf.
:) ja dat herken ik. Bij een nieuwe telefoon probeer ik het altijd vol te houden om dit keer gewoon stock te blijven draaien. Maar ja, na een maandje ofzo ga ik dan toch weer voor de bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:39
emzed schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:22:
[...]

:) ja dat herken ik. Bij een nieuwe telefoon probeer ik het altijd vol te houden om dit keer gewoon stock te blijven draaien. Maar ja, na een maandje ofzo ga ik dan toch weer voor de bijl.
ik heb me al flink zitten inlezen op xda. zal wel snel van alles voor komen. gaat het echt zo lang duren als dat t-mobile zei?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:54
raydekok schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:23:
[...]

ik heb me al flink zitten inlezen op xda. zal wel snel van alles voor komen. gaat het echt zo lang duren als dat t-mobile zei?
HTC One - Levertijden en prijzen

Taking Photos with HTC Zoe:
http://blog.htc.com/2013/03/htc-one-zoe-camera/?NS02

[ Voor 12% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-03-2013 16:28 ]

¯\_(ツ)_/¯ Pixel 10 Pro XL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-10 22:04
DaannO schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:53:
[...]

Dit is echt onzin :) Ik ga even niet in op het advertentie verhaal omdat dat simpelweg nergens op slaat, wel zal ik vertellen hoe het gegaan is.

Het klopt dat een paar journalisten over de wereld inderdaad een pre-productie model krijgen. Ze vermelden dan netjes met welke software-versie ze het toestel hebben getest. De review mag dan op een bepaalde datum gepubliceerd worden die door HTC vast gesteld is (dus iedereen publiceert tegelijkertijd of later). Het argument dat het voor views is gaat dan al niet op omdat je dan tegelijkertijd op 1001 websites tegelijkertijd de review kunt lezen, zo ook op bijv Tweakers.
Nu ga jij de mist in, een aantal grote (android)blogs hebben gewoon hun volledige review gemaakt op basis van het pre-productie exemplaar zonder daarbij vermelding te maken dat het nog niet de final versie van het toestel betrof.
Veel websites hebben inderdaad een productiemodel vier dagen voor publicatie gekregen. Hierop stond versie 1.28.401.3 van de software. Probleem is dat de bron van al die commotie niet bekend heeft gemaakt welke firmware zij hebben lopen testen op hun toestel. Als wij een preproductie binnen krijgen of een presale unit dan vermelden we dat altijd erbij omdat we reviews inderdaad vroeg publiceren, echter heeft dat niets te maken met views krijgen. Dat is een keuze van de fabrikant om het toestel vroegtijdig aan ons te verschaffen. Immers; HTC had ook kunnen wachten tot twee weken voordat het toestel daadwerkelijk in de winkels lag om het toestel te verschaffen.
Het hele adv-verhaal, is geen analyse van mij, maar van één van Nederlands grootste en meest bekende telefoon reviewers ;) Overigens zal het ongetwijfeld bij AAP iets anders liggen. Maar ik ben er van overtuigt dat grote blog's uit bijvoorbeeld de USA inderdaad haantje de voorste willen zijn om maar veel hits te scoren. Dus ja, het hele adv. verhaal van mijn bron lijkt mij zeer plausibel. :P
Inmiddels heeft de bron ook een statement van HTC erbij gezet dat het hier niet om een speciale update ging. Wij hebben waarschijnlijk, want we weten nog steeds niet welke software ze op hun toestel hebben staan, de zelfde firmware getest en daarbij viel de camera alsnog niet positief op en was niet merkbaar beter. Sterker nog, in het productiemodel wilde de camera in het donker geen foto's maken als ik hem bediende via de Facebook-app of Instagram of Twitter :X Dit alles neemt overigens niet weg dat er een prima camera in het toestel zit, maar simpelweg niet zo goed zoals HTC ons doet beloven. Dat is imho wel een belangrijk verschil.
Dat laatste is natuurlijk een persoonlijke conclusie, maar goed. Elke fabrikant zou claimen dat hun apparaat de beste foto's zou maken. Overigens het is wel vreemd dat sommigen juist erg positief over de camera zijn, terwijl jij een wat andere uitspraak doet.... Een beetje van, prima camera maar niet meer dan dat.....

Ik kan je vertellen dat ik op Youtube foto's en film's heb gezien waar voor mij de HTC One duidelijk als beste uit de test kwam. Dit in vergelijking met een Lumia 920. iPhone 5 en een Samsung GS3....

Het is dus denk ik maar net waar je de focus oplegt. Ik zie steeds meer reviews verschijnen die erg positief oordelen over de camera met de final firmware.

Maar goed, het is maar wat je er mee wil doen.... Voor 15x10 foto's en facebook/youtube/twitter werk is 4 Megapixel natuurlijk meer dan genoeg.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 12:07:
[...]

ja, hij zit gewoon net zoals andere toestellen...komt geen stof in ;)
Laten we dat hopen. Bij mijn 920 zit het nu tussen het glas en de front camera. Erg slordig.
Ik hoop dat dit bij de One een beetje uitblijft.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Meer dan 110k views en 2500 posts hier in 3 maanden tijd, loopt redelijk gelijk met de Xperia Z toentertijd :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens U
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-09 09:56
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:54:
[...]

Vind dat soort dingen ook triest ja. Of het is een custom Rom, dan weer "vochtschade". Zo veel kan er niet fout gaan bij gebruik van een custom Rom. Okay, je kan de verkeerde flashen en het toestel bricken (al wordt die term te snel gebruikt maar dat terzijde). Als zij dan moeite en tijd moet gaan investeren om er weer een toestel-geschikte firmware op te zetten hoeft dat niet te vallen onder garantie wat mij betreft en zou je die kosten moeten betalen. Als je echter geen rare dingen doet en er gebeurt iets moeten ze niet miepen imho.
Toevallig stap ik n.a.w. naar de rechter wegens hetgeen jij aangeeft.
Heb je zelf ook dit soort ervaringen gehad bij HTC danwel Dynafix?
In dat geval zou ik graag wat PM verkeer met je op willen zetten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:49
Laurens U schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:53:
Nee had een SGS2 met brakke USB-connector (bekend euvel) en deze ingeleverd met custom Rom er op. Kon geen andere Rom meer flashen (accu geheel leeg en PC verbinding ook niet meer werken) dus met stress afgegeven. Mannetje doet hem aan, helaas bootte 'ie nog één maal, met custom bootscreen en custom bootanimation maar blijkbaar had 'ie dat niet door. Welnu, had hem terug na een paar dagen met een nieuwe USB connector en een gereflashte stock Rom uiteraard :P Niets dan lof voor Vodafone/Samsung/weet ik het.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Heeft iemand al een goede site voor portrait full hd wallpapers? :) aanbod valt volgens mij een beetje tegen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Laurens U schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:53:
[...]

Toevallig stap ik n.a.w. naar de rechter wegens hetgeen jij aangeeft.
Stap je naar de rechter omtrent het weigeren van Garantie na een Bootloader unlock?
Ben benieuwd hoe dit afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
NoepZor schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:04:
Heeft iemand al een goede site voor portrait full hd wallpapers? :) aanbod valt volgens mij een beetje tegen.
Scrollt de achtergrond à la original Android (dus 2160x1920) of is 'ie stationair (1080x1920) met Sense 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
DaannO schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 15:53:
[...]

Dit is echt onzin :) Ik ga even niet in op het advertentie verhaal omdat dat simpelweg nergens op slaat, wel zal ik vertellen hoe het gegaan is.

[...]
Dit bericht kwam ik zojuist tegen m.b.t. de software update van de camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
catt4u schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
Hahaha die is al "iets vaker" langs gekomen en waarschijnlijk juist the source of all evil hier :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
catt4u schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:13:
[...]

Dat was je ook tegengekomen als je dit topic een beetje gevolgd had....

HD wallpapers....neem die van de S4.... :+
http://www.sammobile.com/...w-available-for-download/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannickie111
  • Laatst online: 06-10 15:45
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:08:
[...]

Scrollt de achtergrond à la original Android (dus 2160x1920) of is 'ie stationair (1080x1920) met Sense 5?
Stationair volgens mij.
De officiele sense 5 wallpapers zijn namelijk allemaal 1080*1920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-09 16:31
Brad Pitt schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:15:
[...]

Hahaha die is al "iets vaker" langs gekomen en waarschijnlijk juist the source of all evil hier :P
Ja, maar dit is toch een update van de review gezien de datum :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
yannickie111 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:17:
[...]

Stationair volgens mij.
De officiele sense 5 wallpapers zijn namelijk allemaal 1080*1920.
mmm die van de S4 zijn 1.920px × 1.920px
catt4u schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:21:
[...]

Is al voorbij gekomen, lees het topic maar eens terug ;)

Oh wacht, een update van een update zeg maar...

[ Voor 36% gewijzigd door Golf2vr6 op 26-03-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
catt4u schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 17:21:
Ah inderdaad, recente addendum:

"Updated 26/3/13: HTC has clarified that the second unit which we received "has the final commercial firmware, compared to the original unit which was pre-production and had an isolated hardware issue, which resulted in differences between the two sets of photos taken with both devices." According to our understanding, all the commercial sets which will launch in April will come already updated with this firmware. As such, there will be no second camera update for the One, unlike what we previously wrote below."
(emphasis mine)

en:

"If you do already have a HTC One and it's shooting images with soft corners, watch out for the camera firmware update which HTC tells us is coming in April for the general public - you'll see a noticeable difference in image quality"

Doorgestreept in de conclusie want onwaar. De firmware lost geen blurry corners op, is een hardware issue.

[ Voor 37% gewijzigd door Brad Pitt op 26-03-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-09 09:14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
dat las ik ook net, waarschijnlijk komt het hierdoor dat tweakers.net een compleet andere kleuren temperatuur heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door megadoom op 26-03-2013 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Volgens mobile cowboys is de accuduur in ieder geval wel uitsteken:

"Op dit moment maakt de HTC One de meeste indruk op mij. Bij intensief gebruik heb ik nog niet meegemaakt dat het toestel na een lange dag (ca 16 uur) 'leeg' was. In de meeste gevallen had de accu van de HTC One naan het eind van de dag nog zo'n 25 tot 40% accuspanning over. Bij gemiddeld gebruik kon ik het toestel ook met gemak nog een tweede dag gebruiken zonder tussentijds op te laden."

http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/17919

[ Voor 0% gewijzigd door Doncab op 26-03-2013 18:30 . Reden: spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Al lang bekend.
Gebeurt met meerdere toestellen overigens.

720p/1080p schermen maken op een kleine grootte is moeilijk en duurt lang, het hebben van meerdere leveranciers is een noodzaak.

Ze voldoen wel allemaal aan een aantal eisen van HTC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
SAWYER schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:34:
[...]

Al lang bekend.

720p/1080p schermen maken op een kleine grootte is moeilijk en duurt lang, het hebben van meerdere leveranciers is een noodzaak.

In het artikel wordt toch over redelijke verschillen gesproken.
Ik hoop dat het meevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij de One X was het vrij 'bizar':
HTC One X - Acer vs Sharp

Moeten de paar bezitters maar even 'testen': http://forum.xda-develope...ache=1&z=8068123401608318

[ Voor 10% gewijzigd door CLB op 26-03-2013 18:47 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:04
Dat is echt een behoorlijk groot verschil inderdaad..

Heb vanmiddag bij het verlengen van m'n abonnement gekozen voor de HTC One, toch ook mede om het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
behoorlijk verschil idd, bij die eerste is de rechter balk zelfs groen ipv blauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 22:33
SAWYER schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 18:34:
[...]

Al lang bekend.

Arnoud moet alleen nog even checken welk scherm hij had, maar volgens mij heeft hij m alweer moeten inleveren?

[ Voor 6% gewijzigd door luappul op 26-03-2013 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
HTC One vs. Samsung Galaxy S4 stabilization test

_/-\o_ _/-\o_

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan aan mij liggen, maar bij de Samsung is er ingezoomd, waardoor schokken groter lijken...?

Tevens lijkt het net alsof mensen nog steeds bezig zijn met goede foto's en filmpjes om de gelauwerde
reacties van de reviewers over de camera te 'ontkrachten' De camera is gewoon leuk voor dagelijks gebruik .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
Occy74 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:52:
HTC One vs. Samsung Galaxy S4 stabilization test
[video]
_/-\o_ _/-\o_
Dit is ongelofelijk goed zeg..wouwwwwwwww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
CLB schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:53:
Kan aan mij liggen, maar bij de Samsung is er ingezoomd, waardoor schokken groter lijken...?

Tevens lijkt het net alsof mensen nog steeds bezig zijn met goede foto's en filmpjes om de gelauwerde
reacties van de reviewers over de camera te 'ontkrachten' De camera is gewoon leuk voor dagelijks gebruik .
Is de hoek van de camera niet gewoon groter op de HTC One, net als dat bij de front facing camera is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
luappul schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 19:56:
[...]

Is de hoek van de camera niet gewoon groter op de HTC One, net als dat bij de front facing camera is?
Dat is iets wat ik me ook bedacht, na aanleiding van eerdere camera vergelijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I don't know? Vind het beetje bizar eerlijk gezegd, beeldgrootte / hoek (weet ik 't) is tig x zo groot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xamirz
k heb hier iemand van de HTC chat die beweert dat er geen verschillen in de schermen zitten en dat zij maar een soort scherm gebruiken.... hmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
xamirz schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:01:
k heb hier iemand van de HTC chat die beweert dat er geen verschillen in de schermen zitten en dat zij maar een soort scherm gebruiken.... hmm
Met alle respect maar waarom zou zo iemand alles moeten weten van alle onderdelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Golf2vr6
CLB schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:00:
I don't know? Vind het beetje bizar eerlijk gezegd, beeldgrootte / hoek (weet ik 't) is tig x zo groot...
Misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar het was mij al eerder opgevallen dat er bij foto's van de One meer te zien is zeg maar, in de verschillende vergelijkingen. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-01 09:24
Golf2vr6 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:07:
[...]

Misschien heb je ook wel gelijk hoor, maar het was mij al eerder opgevallen dat er bij foto's van de One meer te zien is zeg maar, in de verschillende vergelijkingen. That's all.
Forgive me if I am wrong, maar op XDA is het volgende te vinden:
"But Samsung has put a brighter lens in S4 (it is f2.2 while I think S3 has f2.65). That is why it captures more light. This lens is even brighter (or faster whatever you will) than iphone5's f2.4 lens. But one wierd thing Samsung has done is to choose a wierd 31.5mm eq focal length for their lens! HTC One is a bit wider at 28mm."

Er wordt ook beweerd dat de S4 ingezoomd lijkt te zijn doordat de HTC one lens wijder is. Kan iemand dit bevestigen? :O
Overigens zijn de beelden erg mooi van de HTC one. Ik vraag mij af wat er uit gaat komen wat betreft de verschillende schermen. Ik had hem bijna gepreorderd, maar dat weerhoudt mij nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 21:06
Iemand al gelukt om die panel_id en panel_vendor uit te lezen? Als ik die last_kmsg open en naar mezelf e-mail staan deze waarden er niet in vermeld. Alleen dit matcht op panel:
5 [TP] syn_get_version: panel_version: 3332

Gmail heeft m'n bericht afgebroken :X na tonen volledige bericht:

[ 1.682801] c0 1 [DISP] m7_panel_init panel ID = PANEL_ID_M7_JDI_SAMSUNG_C2_2
[ 1.683076] c0 1 [DISP] m7_panel_init: PWM IC version A2
[ 1.683076] c0 1 [DISP] m7_panel_init

[ Voor 38% gewijzigd door NoepZor op 26-03-2013 20:38 . Reden: resultaten er in ]

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 12:04

Metian

Snert is vies

Vandaag de mogelijkheid gehad om even de One in me handen te houden. Me mond viel gewoon open, wat een heerlijk toestel om vast te houden zeg. Begon alleen meteen te twijfelen of ik toch niet voor de zilveren versie wil gaan, maar ga toch maar voor de zwarte. Al zien ze er alle twee er prachtig uit!

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

25+ pagina's en 70% van de laatste pagina's gaat over de fucking camera(lens).
Jonge jonge jonge .. Een telefoon is om te bellen en een smartphone om te bellen en primair internet gedragingen te ondernemen.
Gaat ze zitten mierenneuken over de f#cking camera en de kwaliteit van de foto's ...
Jonge jonge jonge koop dan gewoon een fatsoenlijke digitale camera als je perse de beste foto's wil !
Oh wacht maar daar kun je niet mee bellen hé ... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:47:
Jonge jonge jonge .. Een telefoon is om te bellen en een smartphone om te bellen en primair internet gedragingen te ondernemen.
Gaat ze zitten mierenneuken over de f#cking camera en de kwaliteit van de foto's ...
Jonge jonge jonge koop dan gewoon een fatsoenlijke digitale camera als je perse de beste foto's wil !
Ieder zijn voorkeuren toch? En vandaar ook de naam 'Discussie' in de titel van dit topic... Daarvoor is een forum juist in mijn ogen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
Speakers en microfoon van de One (dus belkwaliteit) worden zo ongeveer unaniem als beste op de markt beschouwd, net als dat het scherm en de snelheid (dus "internetgedragingen") absoluut top zijn... Daar valt dus weinig over te discussiëren heh? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Als ik 600/700 euro moet neerleggen voor een smartphone dan wil ik wel graag het beste van het beste.
Zou wel fijner zijn als iedereen zo makkelijk zou denken als jij, maar wel saaaaaaaaai :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Bellen? Dat doe ik er echt nooit meer tegenwoordig, althans met mijn privé telefoon dan.
Mijn vrije tijd is al schaars, dan "app" ik liever, kan ik ondertussen wat anders doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal mee eens. Je moet waar krijgen voor je geld.
Al is voor mij de keuze nog steeds moeilijk qua telefoonkeuze aangezien ik over ruim een maand mn nieuwe woning betrek.
Daar staat naar alle waarschijnlijkheid een samsung ecobubble wasmachine + droger op zolder. Hangt een samsung 46 inch es 8000 aan de muur met een samsung home cinema. En daar zit ik dan tegenover met mn Htc one :p. 1 groot voordeel. Ik denk niet dat we een htc one ace, plus, mini, advance, gti, tdi of avantgarde te zien krijgen dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
CLB schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:00:
Kan het filmpje niet meer vinden maar hier op het forum was die geplaatst dat HTC de One liet zien aan de mensen die in de kou stonden te wachten tijdens het Samsung Unpacked event.
Toen maakten hij een groepsfoto van 4 man terwijl hij zelf er tussen stond en de telefoon dus op 1 armlengte afstand had. had het over de groothoeklens oid die in de telefoon zat..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Occy74 schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:16:
[...]

Kan het filmpje niet meer vinden maar hier op het forum was die geplaatst dat HTC de One liet zien aan de mensen die in de kou stonden te wachten tijdens het Samsung Unpacked event.
Toen maakten hij een groepsfoto van 4 man terwijl hij zelf er tussen stond en de telefoon dus op 1 armlengte afstand had. had het over de groothoeklens oid die in de telefoon zat..
http://youtu.be/_h90iGXam0A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En dat is de frontcam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de frontcam dat kan, dan is de hoofdcamera superieur :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-10 12:02
monkeyfntstc schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 20:16:
[...]

Forgive me if I am wrong, maar op XDA is het volgende te vinden:
"But Samsung has put a brighter lens in S4 (it is f2.2 while I think S3 has f2.65). That is why it captures more light. This lens is even brighter (or faster whatever you will) than iphone5's f2.4 lens. But one wierd thing Samsung has done is to choose a wierd 31.5mm eq focal length for their lens! HTC One is a bit wider at 28mm."

Er wordt ook beweerd dat de S4 ingezoomd lijkt te zijn doordat de HTC one lens wijder is. Kan iemand dit bevestigen? :O
Overigens zijn de beelden erg mooi van de HTC one. Ik vraag mij af wat er uit gaat komen wat betreft de verschillende schermen. Ik had hem bijna gepreorderd, maar dat weerhoudt mij nog.
Een kortere brandpuntsafstand betekent inderdaad dat er meer in beeld komt, dit gaat inderdaad ook gepaard met grotere lenzen. Verder heeft HTC ook een grotere lensopening (apertuur van f2.0 vs. f2.2), maar dit heeft geen invloed op hoeveel er in beeld komt en ook niet noodzakelijk op hoe groot de lens is, enkel hoeveel licht de sensor kan opvangen.

edit: Even rekenen (FOV = 2 arctan(x / (2f)), bij x even aannemen dat ze allebei even grote sensoren hebben), "field of view" van de One is zo'n 75,4 graden, van de S4 is dit 68,9 (aangenomen dat de brandpuntsafstand die in jouw post wordt aangegeven klopt). Frontcam van de One is naar HTC's eigen zeggen 88 graden.

[ Voor 10% gewijzigd door M-en-M op 26-03-2013 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
M-en-M schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:20:
[...]

Een kortere brandpuntsafstand betekent inderdaad dat er meer in beeld komt, dit gaat inderdaad ook gepaard met grotere lenzen. Verder heeft HTC ook een grotere lensopening (apertuur van f2.0 vs. f2.2), maar dit heeft geen invloed op hoeveel er in beeld komt en ook niet noodzakelijk op hoe groot de lens is, enkel hoeveel licht de sensor kan opvangen.

edit: Even rekenen (FOV = 2 arctan(x / (2f)), bij x even aannemen dat ze allebei even grote sensoren hebben), "field of view" van de One is zo'n 75,4 graden, van de S4 is dit 68,9 (aangenomen dat de brandpuntsafstand die in jouw post wordt aangegeven klopt). Frontcam van de One is naar HTC's eigen zeggen 88 graden.
Kleine correctie, "enkel de hoeveelheid licht wat de lens kan doorlaten naar de sensor".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
HTC One versus Galaxy S4. Super uitgebreide review: http://www.gsmarena.com/s...vs_htc_one-review-913.php

Super leesvoer _/-\o_ :9~

[ Voor 13% gewijzigd door alwaysleft op 26-03-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Link werkt niet ;)
http://www.gsmarena.com/s...vs_htc_one-review-913.php
And its still camera was really nowhere near the level of the Samsung Galaxy S4 13MP shooter. Ultrapixels or not, 4MP can barely rival 2010 flagships on most occasions.
Auw..

[ Voor 117% gewijzigd door Humma Kavula op 26-03-2013 23:55 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
alwaysleft schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:51:
HTC One versus Galaxy S4. Super uitgebreide review: http://www.gsmarena.com/s...vs_htc_one-review-913.php

Whow het plastic springt je wel tegemoet zeg als je deze s4 foto's bekijkt. Was al wel bekend maar nu zo naast elkaar zie je goed hoe premium de One oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Ik had helemaal niet hoeven rekenen, GSMArena heeft zelf een plaatje gemaakt met de verschillende FOVs:
Afbeeldingslocatie: http://cdn.gsmarena.com/vv/reviewsimg/htc-one-vs-galaxy-s4/crops/fov.jpg

Wat dus ook opvalt is dat HTC een 16:9 sensor heeft, terwijl die van Samsung 4:3 is. Wat betekent dat bij 16:9 video het beeld van Samsung wordt gecropped, wat het FOV nog kleiner maakt.
(edit: Als volgt, ik moet echt eens verder vooruit gaan bladeren.)

Dit zorgt er natuurlijk wel voor dat HTC nog meer verliest op die idiote super kleine crop vergelijkingen.

[ Voor 25% gewijzigd door M-en-M op 27-03-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Leuke vergelijking om te lezen ja, ben het grotendeels met ze eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Qua foto camera is de S4 beter, video kwaliteit weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
  • Laatst online: 23-09 19:03
alwaysleft schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 23:51:

zulke slechte foto's als ze daar laten zien heb ik ze nog niet gezien iig.. (van de htc one dan) ziet er wel heel crappy uit:( heeft gsmarena dan ook zo'n:
Bullet NL schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 16:28:
[...]

Nu ga jij de mist in, een aantal grote (android)blogs hebben gewoon hun volledige review gemaakt op basis van het pre-productie exemplaar zonder daarbij vermelding te maken dat het nog niet de final versie van het toestel betrof.

[...]

Het hele adv-verhaal, is geen analyse van mij, maar van één van Nederlands grootste en meest bekende telefoon reviewers ;) Overigens zal het ongetwijfeld bij AAP iets anders liggen. Maar ik ben er van overtuigt dat grote blog's uit bijvoorbeeld de USA inderdaad haantje de voorste willen zijn om maar veel hits te scoren. Dus ja, het hele adv. verhaal van mijn bron lijkt mij zeer plausibel. :P

[...]

Dat laatste is natuurlijk een persoonlijke conclusie, maar goed. Elke fabrikant zou claimen dat hun apparaat de beste foto's zou maken. Overigens het is wel vreemd dat sommigen juist erg positief over de camera zijn, terwijl jij een wat andere uitspraak doet.... Een beetje van, prima camera maar niet meer dan dat.....

Ik kan je vertellen dat ik op Youtube foto's en film's heb gezien waar voor mij de HTC One duidelijk als beste uit de test kwam. Dit in vergelijking met een Lumia 920. iPhone 5 en een Samsung GS3....

Het is dus denk ik maar net waar je de focus oplegt. Ik zie steeds meer reviews verschijnen die erg positief oordelen over de camera met de final firmware.

Maar goed, het is maar wat je er mee wil doen.... Voor 15x10 foto's en facebook/youtube/twitter werk is 4 Megapixel natuurlijk meer dan genoeg.
Prerealease toestel..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozbro89
Ik schrik er inderdaad ook van. De foto's van S4 zien er heel netjes uit!
Als je ze naast elkaar zet is het toch bijna zonde dat ze het hierop laten vallen.

Ik neem namelijk vaker foto's dan dat ik een filmpje opneem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
ja.. maar als jij kijkt naar de foto van dat leuke hondje van 20 pagina's terug dan is dit toch niet te bevatten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
skipe schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 02:26:
ja.. maar als jij kijkt naar de foto van dat leuke hondje van 20 pagina's terug dan is dit toch niet te bevatten?
Klopt, dat is het vreemde er van..... Overigens is GSMArena nu kritischer op de HTC One camera dan in de losse One review.... Erg vreemd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 16:41

Felyrion

goodgoan!

sowieso een beetje een vage vergelijking hier en daar. Voor "low light" gebruiken ze schemering, in plaats van bijvoorbeeld gewoon binnen bij kunstlicht, of op een feestje. Dat is voor mij low light, niet de pics die zij daar schoten.

Achja.. het blijft natuurlijk afhankelijk van je eigen voorkeuren.

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Dat GSMArena niet goed camera's kan testen wisten we al (zelfde geldt voor The Verge en alle andere sites die kleine 100% crops gaan bekijken bij mobieltjes), wat mij vooral zo bijstaat is dat de S4 wint op batterijduur omdat 'ie langer op stand-by kan maar verder vrijwel gelijk is met uitzondering van het webbrowsen, waar 'ie dik verliest.

Even serieus, elk mobieltje kan tegenwoordig ruim een week puur op stand-by, en als je wilt dat je toestel programma's gaat afsluiten en blokkeren om dit te garanderen zijn daar genoeg apps voor, dus om hier zo'n punt van te maken? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skipe
M-en-M schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 03:01:
Dat GSMArena niet goed camera's kan testen wisten we al (zelfde geldt voor The Verge en alle andere sites die kleine 100% crops gaan bekijken bij mobieltjes), wat mij vooral zo bijstaat is dat de S4 wint op batterijduur omdat 'ie langer op stand-by kan maar verder vrijwel gelijk is met uitzondering van het webbrowsen, waar 'ie dik verliest.

Even serieus, elk mobieltje kan tegenwoordig ruim een week puur op stand-by, en als je wilt dat je toestel programma's gaat afsluiten en blokkeren om dit te garanderen zijn daar genoeg apps voor, dus om hier zo'n punt van te maken? :/
wij maken hier misschien niet zo'n punt van, maar mensen die een nieuwe telefoon moeten hebben en er geen verstand van hebben zullen hierdoor waarschijnlijk voor de s4 gaan.. ik heb laatst de luitjes van HI aan de telefoon gehad en die kijken alleen maar naar gsmarena.. (helaas) dus die zullen ook de s4 aanraden boven de htc one.

Hi wou mij zelfs al een xperia P aansmeren in plaats van de htc one x/+ terwijl ze toen via de aanbieding ongeveer even duur waren (2 euri verschil per maand) omdat gsmarena dan niet positief zou zijn over de htc one x/+ maar wel zeer te spreken waren over de xperia P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07-07 09:53

wph

Felyrion schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 02:28:
sowieso een beetje een vage vergelijking hier en daar. Voor "low light" gebruiken ze schemering, in plaats van bijvoorbeeld gewoon binnen bij kunstlicht, of op een feestje. Dat is voor mij low light, niet de pics die zij daar schoten.

Achja.. het blijft natuurlijk afhankelijk van je eigen voorkeuren.
^^^

Dat dus, de low light foto's van de One zijn echt wel een stuk beter dan van de S4, heb al heel wat foto's voorbij zien komen, maar wat GSMArena hier laat zien, is geen goede vergelijking. Hoe moeilijk is het, om een donkere ruimte op te zoeken en daar wat foto's te nemen. Zonde zoiets, zeker als ze daar nog een opmerking tegenaan gooien over '2010' kwaliteit. Ten eerste is het onzin (tenzij je vergelijkt met de Nokia N8 :P ) en ten tweede schrikt het mensen (onterecht) af, zeker omdat het Ultrapixel verhaal al lastig uit te leggen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Ik denk dat het voornamelijk is dat GSMArena een pre-release toestel heeft gehad van de One waar dus duidelijk door HTC aangegeven specifieke hardware problemen mee waren en een niet final software voor de camera.
Kunnen we HTC hier niet over tippen, want die willen toch ook eerlijke vergelijkingen en een beter verkoopresultaat door vergelijkingen. Deze is wel heel pro S4 trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
wph schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 09:28:
[...]
Zonde zoiets, zeker als ze daar nog een opmerking tegenaan gooien over '2010' kwaliteit.
Wat betreft foto's bij "normaal" licht is dat ook zo. Detail is ver te zoeken, vrijwel elke telefoon maakt foto's met meer detail er in. Uiteraard is de low-light en de video-performance prima. Het is helaas of-of.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Pre-orders van de One lopen heel goed! http://bgr.com/2013/03/26...ch-delay-analysis-397715/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Arme arme freesmachinetjes! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Gisteren paar foto's geschoten tijdens wandelen met de hond. In vol zonlicht viel me de camera kwaliteit toch wat tegen, hier een voorbeeld ervan: https://www.dropbox.com/s...2013-03-26%2014.36.42.jpg

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ik vind het persoonlijk een werkelijk absurd slechte kwaliteit maar dat mag je hier eigenlijk niet zeggen hè ;)
Het blijft natuurlijk "slechts" een vier megapixel sensor en dus is zo'n resultaat te verwachten. De One is alléén goed met low-light en eventueel video's en overdag hooguit redelijk.

Bij lichte omstandigheden maakt zo ongeveer elke andere telefoon significant scherpere foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:23:
[...]

Ik vind het persoonlijk een werkelijk absurd slechte kwaliteit maar dat mag je hier eigenlijk niet zeggen hè ;)
Het blijft natuurlijk "slechts" een vier megapixel sensor en dus is zo'n resultaat te verwachten. De One is alléén goed met low-light en eventueel video's en overdag hooguit redelijk.

Bij lichte omstandigheden maakt zo ongeveer elke andere telefoon significant scherpere foto's.
Ja, het viel mij ook wel tegen :F Hoe feller de zon schijnt buiten, hoe minder de camera performance van de One is ;) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Nu online

Rubman

Oei dit is idd wel slechte kwaliteit zeg, lijkt er nog steeds op dat de nabewerking overuren heeft gedraaid.

Probeer het eens als je instellingen wat minder scherp zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Rubman schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:27:
Oei dit is idd wel slechte kwaliteit zeg, lijkt er nog steeds op dat de nabewerking overuren heeft gedraaid.

Alles staat op Auto bij me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Rubman schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:27:
Misschien komt er een Aquarel stand in de nieuwe firmware versie. Gebrek aan scherpte is dan een feature ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:29:
[...]

Misschien komt er een Aquarel stand in een nieuwe firmware versie. Gebrek aan schepte is dan een feature ;)
Lol _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Macro shots gisteren ook genomen, die zijn weer gewoon echt goed. Wisselende gedachtes over de camera heb ik tot nu toe, hier een voorbeeld ervan:

https://www.dropbox.com/s...2013-03-24%2016.13.35.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 27-03-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:33:
Macro shots gisteren ook genomen, die zijn weer gewoon echt goed.
Hmmm, ook dit plaatje vind ik persoonlijk niet geweldig hoor... Zeker op 100%-formaat. M'n SGS2 maakt echt veel betere foto's. Nu is macro voor een low-res sensor wel "fijner" aangezien het onderwerp dan meestal wat groter is en de lage pixel count minder opvalt. Een blad van heel dichtbij kan er dan ook redelijk prima uit zien maar een boom op 100 meter afstand is dan weer een blurry pixelmess helaas. Vooralsnog not impressed :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Macro shots gisteren ook genomen, die zijn weer gewoon echt goed. Wisselende gedachtes over de camera heb ik tot nu toe, hier een voorbeeld ervan:

Echt goed? Dan heb je de verkeerde link gepost ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Donstil schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:43:
Echt goed? Dan heb je de verkeerde link gepost ;)
Beauty is in the eye of the beholder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:40:
[...]

Hmmm, ook dit plaatje vind ik persoonlijk niet geweldig hoor... Zeker op 100%-formaat. M'n SGS2 maakt echt veel betere foto's. Nu is macro voor een low-res sensor wel "fijner" aangezien het onderwerp dan meestal wat groter is en de lage pixel count minder opvalt. Een blad van heel dichtbij kan er dan ook redelijk prima uit zien maar een boom op 100 meter afstand is dan weer een blurry pixelmess helaas. Vooralsnog not impressed :(
Dan ben ik te weinig kritisch ;) Ja, de camera kan ik zeggen is dus niet je van het na een kleine week gebruik. Jammer. Hopelijk komen er nog leuke software updates aan die het 1 en ander verbeteren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ach, als je het verkleind is het "bruikbaar". Voor web/FB/Whatsapp gebruik. Mooie A4 print wordt lastig ;(
Ja, de camera kan ik zeggen is dus niet je van het na een kleine week gebruik. Jammer.
Niet raar toch, 4MP is gewoon een bizar laag aantal pixels om een écht scherpe foto te kunnen maken.
Hopelijk komen er nog leuke software updates aan die het 1 en ander verbeteren ;)
Even MagicalAddMegapixel_beta.zip flashen in recovery, wipe cache/dalvik, fix permissions, done! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die macro van hierboven is ook niet goed, maar heb wel veel betere macro's gezien...
De camera begint wel een beetje mee te spelen bij mij persoonlijk, ook al zie ik genoeg goede, maar ook genoeg slechte shots voorbij komen. Dat het een 4MP resolutie is, vind ik allemaal best, print ze toch nooit.

Dat de low-light performance wat beter is dan andere telefoonscamera's is helemaal mooi meegenomen natuurlijk, maar de 'normale' foto's, overdag moeten natuurlijk wel van nagenoeg gelijke performance zijn dan andere mobiele telefoons in z'n klasse. Ik neem dan ook aan, dat dat geen probleem moet zijn eigenlijk...

Toch ziet het allemaal niet heel florissant uit... Ach ik heb nog lang geen One :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Brad Pitt schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:49:

Even MagicalAddMegapixel_beta.zip flashen in recovery, wipe cache/dalvik, fix permissions, done! ;)
Haha MagicalAddMegapixel_Beta.zip maakt mijn dag goed hier op kantoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
offtopic:
Heb je een linkje, dan zet ik 'm in de TS :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
CLB schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:55:
offtopic:
Heb je een linkje, dan zet ik 'm in de TS :+
Linkje mag ik niet geven, zit tot 1 april een NDA op. Hier wel een voorlopig behaalbaar resultaat. Netjes hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01 13:33

pt0x

Why are we here..

Haha, nou, eat that Samsung ;) kan niet wachten tot 1 April.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Galaxy S4 versus HTC One qua foto's, de S4 wint gewoon met gemak: http://translate.google.c...y-s4-camera.shtml&act=url

Goede conclusie over de One camera:

It's great that HTC is pushing the ultrapixel thing and bucking the megapixel trend, but they really shouldn't have been the ones leading the charge. Their camera performance has always been subpar in their previous phones and they have no "real" expertise in the field like Sony or Samsung who actually make and sell standalone cameras. Any one of them would have done a better job supersizing the pixels. It was probably pure wishful thinking or some kind of delusion on HTC's part, but the shortcomings should have been very apparent in their testing from the beginning. They could've thought, oh it sucks!, and quickly slapped a 13MP Exmor RS camera on the back instead. But the wishful thinking prevailed. It's kinda like releasing a bad electric car and souring the appeal of owning one, making it harder for future and much better electric cars by better companies to break into the mainstream.

Like many reviews have already said, its not a "bad" camera. It's just not particularly cut out to compete with the best cameras on phones from Samsung, Sony, LG, Nokia, Apple, etc. Not even last year's models.

[ Voor 70% gewijzigd door alwaysleft op 27-03-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 10:17:
Gisteren paar foto's geschoten tijdens wandelen met de hond. In vol zonlicht viel me de camera kwaliteit toch wat tegen, hier een voorbeeld ervan: https://www.dropbox.com/s...2013-03-26%2014.36.42.jpg

Wat vinden jullie?
Deze foto is bewogen. Kijk maar naar het gras onderin.

Deze ziet er wel weer goed uit :)

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Ursamajor schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:05:
[...]

Deze foto is bewogen. Kijk maar naar het gras onderin.

[...]
Hier nog een foto van 1 minuut later, die zijn echt niet bewogen: https://www.dropbox.com/s...2013-03-26%2014.36.43.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Laatst online: 10:02

Ursamajor

Astrofotograaf

Da's idd al beter :)
Al met al vind ik de camera's allemaal niet echt veel verschillen. De flitsfoto van de One vind ik weer mooier dan die van de concurrenten. Heb alleen niet echt een nachtfoto van de one gezien in vergelijking met andere toestellen.
Die 100% crop is ook wat oneerlijk, omdat de One minder pixels heeft. Foto's gemaakt met een mobiel worden meestal toch niet als poster afgedrukt, dus denk ik dat de One best goed zit qua camera.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Houthekje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-08 22:13
Hier een paar fototjes die ik thuis heb geschoten. :)

https://www.dropbox.com/sh/p7hp5coozcjnhbv/fb6li8Ftll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Hier nog een foto van 1 minuut later, die zijn echt niet bewogen: https://www.dropbox.com/s...2013-03-26%2014.36.43.jpg
Dit is al stukken beter, en is voor mij meer dan voldoende!

Welke software versie heb jij draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Als ik kijk naar jouw foto's die gewoon goed zijn denk ik dat ik gewoon niet goed heb scherp gesteld? I don't know ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alwaysleft schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:08:
[...]

Zie ik dat goed,is het een bullmastifchiwawawalabraterrier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 11:15:
[...]

Zie ik dat goed,is het een bullmastifchiwawawalabraterrier?
haha way to offtopic ;)
Pagina: 1 ... 26 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)