Rub3s schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 10:02:
[...]
De telefoon van sterker metaal dan die sleutel? Sorry, dat gaat er bij mij niet in

(just call me stupid) . Bovendien is het filmpje ook niet van dermate kwaliteit dat het te zien is of er echt schade is aan de telefoon...
Ik zal vast negatief zijn, maar ik denk dat daar toch de telefoon beschadigd was.
Als ik dit filmpje zo zie (bij 480p

) lijkt het erop dat het materiaal (stof) dat je ziet van de sleutel afkomstig is. Het voordeel bij het anodiseren is dat de toplaag heel erg hard is (ik ga ervanuit dat het aluminium hard geanodiseerd is). Hard geanodiseerd aluminium heeft een hardheid (op de toplaag) van 60-70 HRC, bij gehard staal zit de hardheid op 55 HRC (gehard staal, dus dat met opzet harder gemaakt is). Ik kan zo geen hardheid vinden van standaard staal (waar de sleutel gemaakt van zal zijn), maar ik schat dat dit rond de 30-40 HRC zal zitten (max).
Ik de regel van slijtage verliest het zachtste materiaal altijd, dus als je in dit geval een hard geanodiseerde (denk ik) HTC one behuizing tegen een sleutel schuurt, zal de sleutel verliezen.
Maar dit blijft speculatie, ik weet niet wat voor aluminium en behandeling de behuizing heeft.
Edit: Na nog wat na gepluisd te hebben:
Zelfs als de sleutel van Roest Vast Staal (304 ga ik vanuit, best wel goede kwaliteit), heeft dit alsnog geen hardheid welke een kans maakt tegenover de anodiseerlaag. RVS 304 heeft een hardheid van 85 HRB (dit is ongeveer 4 HRC, dus alsnog kansloos.
[
Voor 13% gewijzigd door
HesRuud op 06-03-2013 11:15
]