Hier mijn 2 cents na meerdere malen een One in mijn handen gehad te hebben en verschillende dames gesproken te hebben op het HTC Live event van afgelopen zaterdag. Voor de duidelijkheid, ik gebruik dagelijks een Sensation en ben niets gewend van een One X of een One X+.
- Toestel ligt fijn in de hand, deed me een beetje denken aan mijn goede oude HD2 vriend.
- Super strak design, erg mooi geheel!
- Bedienen met 1 hand, als in met mijn duim iedere hoek van het scherm aanraken, lukt mij niet. Ik heb geen kleine handen overigens, mijn Sensation bedien ik met gemak wel op die manier, vandaar.
- Niets te weten kunnen komen over een 64gb versie.
- Naast de 32gb en de ruimte bij Dropbox krijg je ook ruimte bij Skydrive is mij verteld.
- Het is mij niet gelukt de Blinkfeed widget van het scherm af te halen, wel kan je inderdaad een ander paneel als homescreen instellen.
- De schermen/panelen zijn niet als een carrousel rond te draaien. Wil je van het meest linker naar de meest rechter moet dat dus via home of door uit te zoomen. Of dit moet je ergens als optie apart in kunnen stellen? Weet niet of de voorgaande One's dit kunnen?
- Verschillende foto's welke daar gemaakt waren bekeken. Zag er meer dan prima uit voor daar, maar ik was niet super onder de indruk. Wel goed, maar niet echt next-level. Afijn, voorbeelden zat hierboven.
- Helaas geen foto's die overdag gemaakt waren aan kunnen treffen.
- Geluid uit de speakers kan lekker hard, maar door de lawaaiige omgeving viel er qua zuiverheid niets op te maken. Had verder geen eigen headset bij me om te kunnen testen.
- Ook de KPN's Interactieve TV decoders zullen te bedienen zijn, dit had ik nog nergens eerder geconstateerd. Je kan dan meteen vanuit de gids app op een programma tikken waardoor de decoder meteen schakelt. Aldus de mevrouw.
Overall een fijn toestel, en maakt een stuk betere indruk op me dan de voorgaande One's.
De foto truukjes zagen er ook leuk uit maar zijn voor mij zeker geen selling point.
Ik twijfel zelf nog een beetje omdat ik als muziekliefhebber liever een toestel met een micro-sd lezertje heb. Snap ergens wel dat partijen meer baat hebben bij streaming diensten, maar dan nog. Misschien nog even aankijken hoe een nieuwe Samsung er uit gaat zien.
Nog even vraagje voor One X/One X+ bezitters:
Kunnen android apps/sense vandaag de dag heel android laten hangen? Dit met het oog op het loshalen van de batterij. Daarover gesproken, die van mijn Sensation is na nog geen 2 jaar redelijk aan het sterven momenteel, maar is zelf te vervangen. De One X/One X+ heeft wat dat betreft nog geen kuren vertoond over het algemeen? Ik verwacht namelijk van een toestel met een dergelijke prijs makkelijk 2 jaar te kunnen doen zonder hem op te hoeven sturen...