[HTC One] Ervaringen en Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste
Acties:
  • 632.522 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
FrankGuthrie schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:37:
[...]

Dit heb ik ook gezien bij Video's van de Xperia Z. Tijdens gebruik van HDR schijnt stabilisatie niet echt goed te werken, alhoewel het bij de HTC niet mag uitmaken, want die heeft het volgens mij toch echt Optische sabilisatie.

Dat laatste valt me vies tegen. Zijn behoorlijk wat filmpjes die erg schokkerig zijn. De ophanging (van de lesn) in de Lumia 920 lijkt het beter te doen.
De combinatie video hdr >< stabilisatie is erg zwaar voor de processor (voor de Z) vandaar dat het daar niet helemaal vloeiend is. Van de One zou ik meer verwachten, misschien dat de optische stabilisatie nihil is of de filmer niet zulke stabiele handen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
@CLB Heb jij al een beslissing genomen of het de ZL of de One wordt?

De ZL is ook niet waterdacht dat vond ik een erg mooie future van de Z

Als de camera en scherm top waren geweest had ik daar voor gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog niet nee... HTC One moet een 64GB'er worden, dat is nogal lastig...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 16:27:
Volgens mij eerder al vermeld, maar de One krijgt mogelijk Android 4.2 bij release. Wellicht hoop dat er aan het een en ander getweakt wordt. De eerste berichten over de batterij zijn ook positief.
Sorry, eerste berichten over de batterij? Heb je een bron? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
iPhone 5 versus HTC One: YouTube: HTC One vs iPhone 5 - first look

HTC One versus S3 en iPhone 5 videokwaliteit vergelijking en foto vergelijking, voor mij won de iPhone 5 nipt:

http://www.phonearena.com...amples-comparison_id40295

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjpurk
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-10-2024
alwaysleft schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:06:

HTC One versus S3 en iPhone 5 videokwaliteit vergelijking en foto vergelijking, voor mij won de iPhone 5 nipt:

ik zou toch echt zeggen dat het rijtje meer als volgt is; One>S3>iPhone
Op deze foto's zie je wel weer goed het verschil tussen een normale camera en de nieuwe technologie van HTC. Kleuren worden veel beter opgenomen en geen last van waas bij licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
rjpurk schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:14:
[...]

ik zou toch echt zeggen dat het rijtje meer als volgt is; One>S3>iPhone
Op deze foto's zie je wel weer goed het verschil tussen een normale camera en de nieuwe technologie van HTC. Kleuren worden veel beter opgenomen en geen last van waas bij licht.
Ja nu ik ze beter bekijk heb je gelijk :) Och, nog 15 dagen wachten en dan hak ik de knoop door. Deze of de Galaxy S4 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
alwaysleft schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 19:06:

De foto's zijn weer niet te vergelijken bij de een zit er wel een hand bij of loopt er iemand door het beeld. Zo krijg je telkens andere omstandigheden die niet te vergelijken zijn.

Foto 7 - 8 - 9 is dit heel duidelijk de one is duidelijk de beste en is de iphone 5 erg onscherp. Dit kan met zoveel omstandigheden te maken hebben.

Maar je ziet wel het is bijna allemaal gelijk aan elkaar.

De htc vangt wel meer licht en laat meer kleur zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-07 20:34

Wat vinden jullie trouwens van het geluid van de drie filmpjes. Helaas zijn de filmpjes op drie verschillende momenten opgenomen, dus het is moeilijk vergelijken. Maar de One geeft een veel rustigere indruk dan de SG3. Ik had me speakers een beetje hard staan en ik viel bijna van mijn stoel. 8)7

@ZedZed: Mee eens. Ik vind de kleuren ook veel natuurlijker. Bij de Iphone ziet het er zo kunstmatig uit....

[ Voor 9% gewijzigd door RobbieN op 27-02-2013 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 04-09 17:37
Een draadje op XDA waar foto's van de Xperia Z en de HTC One met elkaar vergeleken worden. Ik neig er naar te zeggen dat de One het hier toch echt beter doet, zeker bij de eerste vergelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
@M-en-M: Ik ben het met je eens, de kleuren van de HTC One zijn zeker natuurlijker, en de scherpte is ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
M-en-M schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 22:37:
Een draadje op XDA waar foto's van de Xperia Z en de HTC One met elkaar vergeleken worden. Ik neig er naar te zeggen dat de One het hier toch echt beter doet, zeker bij de eerste vergelijking.
Grappig, ik vind juist bij de eerste de Z beter en bij de 2e en 3e de One :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Cyleo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 23:26:
[...]

Grappig, ik vind juist bij de eerste de Z beter en bij de 2e en 3e de One :P
Had ik nou ook.

Alle 2 niet beter dan de High-end modellen van 2012 zo lijkt het.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
nog een vergelijking tussen de lumia 920 en de One:
http://ukmobilereview.com...-vs-htc-one-camera-test/#

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
die foto's @ beurs vergelijken is echt lastig... de verlichting is brak en alles beweegt, de sensor hoeft maar even iets anders op te vangen en de foto wordt helemaal anders.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

ArcticWolf schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 09:40:
die foto's @ beurs vergelijken is echt lastig... de verlichting is brak en alles beweegt, de sensor hoeft maar even iets anders op te vangen en de foto wordt helemaal anders.
Mwaahhhhh...Denk toch echt dat Nokia gewoon een topprestatie heeft neergezet met de Nokia 920.

In genoeg licht can de Ultrapixel camera rredelijk meekomen, maar in lowlight fotografie legt 'ie het af tegen de Lumia 920.

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• RobbieN
Alle test met de 920 zeggen eigenlijk niets over de One. Ze laten gewoon zien dat de 920 gewoon een enorm goeie camera heeft. Ik ben extreem onder de indruk .....

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

RobbieN schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 11:16:
Alle test met de 920 zeggen eigenlijk niets over de One. Ze laten gewoon zien dat de 920 gewoon een enorm goeie camera heeft. Ik ben extreem onder de indruk .....
De Nokia heeft de hele camera unit 'los' hangen als OIS, de Htc One alleen de lens i.p.v. De hele camera Unit waardoor de Nokia veel langere sluitertijd kan houden dan de One. Hierdoor levert de 920 veel betere foto's, op camera gebied is nokia echt wel goed bezig!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

- Tiny sound: Ik heb alleen maar positieve dingen gehoord en gelezen over "Boomsound"
- Scherm op de Z beter... :/

Nadat 'ie dat vertelde verloor ik het vertrouwen in de reviewer. Zou betekenen dat ik blind ben, samen met vele andere reviewers.

Russian Blue Neji
Kate Bush

• jvang
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:06
Het blijft toch wachten op een uitgebreide review incl benchmark accu test etc etc etc zal tweakers de eerste zijn dit weekend na mwc ?

• Freshnezz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-09 13:23

Freshnezz

Why so serious?

FrankGuthrie schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 15:04:
[...]

- Tiny sound: Ik heb alleen maar positieve dingen gehoord en gelezen over "Boomsound"

Nadat 'ie dat vertelde verloor ik het vertrouwen in de reviewer. Zou betekenen dat ik blind ben, samen met vele andere reviewers.
Wat de speakers betreft vertrouw ik niemand totdat ik het zelf gehoord heb eigenlijk. En idd het scherm van de Xperia Z beter? Kan het me niet voorstellen.

Vent was wel positief over de camera maar goed, het is dan ook wel een erg simpele review..

[ Voor 8% gewijzigd door Freshnezz op 28-02-2013 15:14 ]

• Robbio85
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-09 14:53
Vind die Dialaphone review idd erg vaag met die vergelijking met het Xperia Z scherm. Ook in hun Xperia Z review reppen ze geen woord over de kijkhoeken. Ik vind die kijkhoeken toch erg zonde, al heb je er persoonlijk weinig last van bij gebruik.

Hier een linkje naar de tekst versie van de HTC One review van Dialaphone

Nadat 'ie dat vertelde verloor ik het vertrouwen in de reviewer.
|:( inderdaad :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Cyleo
[...]

Hij heeft het over de breathtaking colours. Ik denk dat hij doelt op de kleuren van de Z recht van voren. Het is best mogelijk dat de Z dan beter presteert aangezien alle reviews het er over eens zijn dat het scherm van de Z dan (icm de bravia engine) echt erg mooi is.

• richardwassink
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 21:00
Ik heb een xperia Z gehad voor een paar dagen. Abonnement verlengt bij kpn. Maar het scherm is wel scherp maar de kijk hoeken zijn echt slecht camera vond ik ook niet goed zelfs bij normaal licht een blurry effect.

Hoofdzakelijk heb ik hem weg gedaan wegens de accu tijd. De batterij gaat echt snel leeg. Nu ga ik me focussen op de htc one.

Kpn is echt goed in de service niet tevreden ? Dan stop het nieuwe contract wel binnen 7 dagen.

• Wolfjerolfje
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 05-02-2023
"here is a demonstration of what boomsound sounds like... " en dan krijg je een stukje drums van 3 seconden... |:( |:( |:( wat een waardeloze review...

zie trouwens wel een FM radio voorbij komen in de review...

[ Voor 18% gewijzigd door Wolfjerolfje op 28-02-2013 19:17 ]

• -aad-
  • Laatst online: 14-07 08:35
Wolfjerolfje schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:13:
"here is a demonstration of what boomsound sounds like... " en dan krijg je een stukje drums van 3 seconden... |:( |:( |:( wat een waardeloze review...
Ja en het "isn't especially loud". Als er 1 ding is wat je bij de hands-ons hoort over Boomsound is dat er een aardig hard geluid uit kan komen. Volgens mij kan je op die manier alle mobiels afkraken.

• M-en-M
Cyleo schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 17:36:
[...]

Hij heeft het over de breathtaking colours. Ik denk dat hij doelt op de kleuren van de Z recht van voren. Het is best mogelijk dat de Z dan beter presteert aangezien alle reviews het er over eens zijn dat het scherm van de Z dan (icm de bravia engine) echt erg mooi is.
Ik kan me inderdaad wel voorstellen dat men de kleuren subjectief mooier vind, en waar die "wow-factor" vandaan komt, van de Xperia Z is immers al aangetoond dat het display de kleuren nog extremer opblaast dan bij SAMOLED het geval is. (Zelfs zonder Bravia Engine 2, welke er al helemaal een potje van maakt)
In de praktijk kan ik dat echt niet beamen, Samsungs zijn echt -O- het Z-scherm was gewoon mooi :)

• M-en-M
CLB schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:31:
In de praktijk kan ik dat echt niet beamen, Samsungs zijn echt -O- het Z-scherm was gewoon mooi :)
Oké, toch nog even opgezocht. SAMOLED blaast de kleuren toch nog wat verder op (http://www.displaymate.com/Gamut_9.html), zeker de groentinten. Het display van de Z is echter nog steeds koeler (~7300K vs. ~7900K), en Tweakers toon toch een grotere kleurfout met BE aan.
Stimmt stimmt, maar testen zeggen niet altijd alles :)

Verwijderd

Kleurfout vind ik persoonlijk niet belangrijk. Wat ik wil is dat wit ook wit is en niet blauw zoals de amoled schermen die ik heb gehad (S3 nog niet gezien irl). Verder vind ik opgeblaaste kleuren wel mooi op een mobiel. Als het dus maar niet ten koste van het wit gaat. Waarschijnlijk past het scherm van de XZ wel bij mijn voorkeur.

• M-en-M
Verwijderd schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:26:
Kleurfout vind ik persoonlijk niet belangrijk. Wat ik wil is dat wit ook wit is en niet blauw zoals de amoled schermen die ik heb gehad (S3 nog niet gezien irl). Verder vind ik opgeblaaste kleuren wel mooi op een mobiel. Als het dus maar niet ten koste van het wit gaat. Waarschijnlijk past het scherm van de XZ wel bij mijn voorkeur.
Dus niet, wit is juist blauwer bij de XZ dan bij de S3. (Daar verwees ik naar bij "koeler")

Verwijderd

M-en-M schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 20:27:
[...]

Dus niet, wit is juist blauwer bij de XZ dan bij de S3. (Daar verwees ik naar bij "koeler")
De S3 is nog wat blauwer dan de XZ. Ik weet niet of dat met of zonder bravia is en hoe de S3 in het echt is. De S2 vond ik altijd wel aardig blauw. De XZ vond ik irl trouwens niet veel blauwer tov de Xperia Arc. Maar heb hem niet kunnen vergelijken met de Samsung toestellen.

EDIT: ter vergelijking had de S2 een waarde van 13,8200. Veel hoger dus.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2013 20:38 ]

• Óglaigh
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 03-09 13:49
Leuk interview met Mark Moons over onder andere de HTC One
http://www.androidworld.n...s-over-htc-en-de-htc-one/

• zedzed1
Hierbij nog een leuke review. De video laat nog een coole feature zien. Je kan ook bij het bewerken van een video een stukje van de video in slow motion instellen

http://community.phones4u...-top-of-the-premium-pops/

Edit let op dit is een review van een telefoonaanbieder, dus echt objectief zal het niet zijn

[ Voor 17% gewijzigd door zedzed1 op 28-02-2013 21:13 ]

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Ik kan nergens lezen als of je blinkfeed ook uit kan zetten en een standaard homescreen kan gebruiken, al dan niet met HTC's Live weer achtergrond icm de HTC klok

Cogitationis poenam nemo patitur

• skipe
  • Laatst online: 11-09 15:40
in het filmpje van zedzed1 verteld die meneer dat je de "normalen homescreen" ook in kan stellen als standaard homescreen.. dus als je je telefoon dan unlocked (uit standby haalt) krijg je gewoon je normale homescreen.. ga je dan 1 screen naar links/rechts krijg je je blinkfeed weer. of je de blinkfeed uitkan zetten weet ik niet, dit is wat ik ervan snap;)

[ Voor 7% gewijzigd door skipe op 28-02-2013 22:00 ]

• omgwtfbbq
  • Laatst online: 13:35
zedzed1 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:11:
Hierbij nog een leuke review. De video laat nog een coole feature zien. Je kan ook bij het bewerken van een video een stukje van de video in slow motion instellen

http://community.phones4u...-top-of-the-premium-pops/

Edit let op dit is een review van een telefoonaanbieder, dus echt objectief zal het niet zijn
In je filmpje, als je kijkt naar de foto's die gemaakt worden ( Directe link: YouTube: HTC One Review - Phones 4u ). Dan zie ik rechtsonderin een waas bij alle foto's. Waar zou dat vandaan komen?

• -aad-
Voor de gratis Medialink zijn weer een aantal partijen er bij gekomen, waaronder ook aan de goedkope kant in de pricewatch! Ook een aantal providers zelf staan er nu bij. Lijst per vandaag:
Belsimpel.nl
Bol.com
Coolblue
Expert
GSMWijzer
HI
KPN
Mediamarkt
PDASHOP
Phonehouse
Ritel
Saturn
Smartphoneshop.nl
Studentmobiel
T-mobile
Telfort
Typhone
Wehkamp
Welcome

• M-en-M
Bullet NL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:57:
Ik kan nergens lezen als of je blinkfeed ook uit kan zetten en een standaard homescreen kan gebruiken, al dan niet met HTC's Live weer achtergrond icm de HTC klok
Zoom uit vanuit het hoofdscherm (hiermee krijg je het overzicht van alle schermen en de widgets, net als bij de Xperia Z) en sleep een "gewone" pagina naar de linker bovenhoek, hiermee maak je dit de thuispagina. Dit is te zien op meerdere filmpjes, rechterbovenhoek is een pagina verwijderen, al weet ik niet zeker of je dit laatste ook kan met het BlinkFeed.

• -aad-
omgwtfbbq schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:05:
[...]

In je filmpje, als je kijkt naar de foto's die gemaakt worden ( Directe link: YouTube: HTC One Review - Phones 4u ). Dan zie ik rechtsonderin een waas bij alle foto's. Waar zou dat vandaan komen?
Vuile lens? Door de manier waarop het er op zit lijkt het geen vertekening van de lens te zijn en het is aan de foto's te zien ook geen effect van scherptediepte. Als het vertekening van de lens zou zijn zou ik het in alle hoeken verwachten.
Mag hopen dat de website wel wat sneller/beter wordt. Ben al een eeuwigheid een Zoe aan het laden... (de foto's uit de serie laden wel normaal.

[ Voor 28% gewijzigd door -aad- op 28-02-2013 22:23 ]

• JDL15
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11-09 10:59
Vraagje:

Heb je een micro simkaart nodig voor deze telefoon?

Ik heb flink lopen googlen maar de verwarring met one x,v,s maakt het er niet makkelijker op.

Ik had een micro simkaartje voor de Sony Xperia Z aangeschaft, maar deze heeft het veld moeten ruimen dus voor de One.

• -aad-
JDL15 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:33:
Vraagje:

Heb je een micro simkaart nodig voor deze telefoon?

Ik heb flink lopen googlen maar de verwarring met one x,v,s maakt het er niet makkelijker op.

Ik had een micro simkaartje voor de Sony Xperia Z aangeschaft, maar deze heeft het veld moeten ruimen dus voor de One.
Het is Micro-sim ja.
http://www.htc.com/nl/smartphones/htc-one/#specs

[ Voor 5% gewijzigd door -aad- op 28-02-2013 22:35 ]

• Óglaigh
Bullet NL schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:57:
Heb het even gevraagd aan HTC via twitter, wacht nog even op het antwoord. Heb een filmpje gezien waarbij ze dat screen waar BlinkFeed op stond verplaatsten, en tegelijkertijd verscheen er een plaats rechtsboven in het scherm met 'remove'; ik ga er dus eigenlijk wel van uit dat het mogelijk is om BlinkFeed uit te zetten.

• Cyleo
M-en-M schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 19:45:
[...]

Oké, toch nog even opgezocht. SAMOLED blaast de kleuren toch nog wat verder op (http://www.displaymate.com/Gamut_9.html), zeker de groentinten. Het display van de Z is echter nog steeds koeler (~7300K vs. ~7900K), en Tweakers toon toch een grotere kleurfout met BE aan.
En BE is juist gemaakt om expres een kleurfout te maken ;) (behalve voor huidtinten)

• Óglaigh
Ik zag eerst niet echt in wat het nu van Zoe was, maar nu ik dit heb gezien lijkt het mij toch een heel leuk feature.
-aad- schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 22:21:
[...]

[...]

Mag hopen dat de website wel wat sneller/beter wordt. Ben al een eeuwigheid een Zoe aan het laden... (de foto's uit de serie laden wel normaal.
Bij mij laadt hij trouwens wel erg snel. ;)
IJsland O+ Reykjavik :D

Blink Feed is gewoon uit te schakelen, is gewoon een widget die een heel scherm inneemt :)

• -aad-
CanonBoy schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 23:10:
[...]

Ik zag eerst niet echt in wat het nu van Zoe was, maar nu ik dit heb gezien lijkt het mij toch een heel leuk feature.

[...]

Bij mij laadt hij trouwens wel erg snel. ;)
Ligt zo te zien aan Firefox helaas.. Als ik zo wat normalere Zoe's zie naast de promo Zoe's die je elke keer langs ziet komen zie ik ook wel de toegevoegde waarde. Geen essentiële feature, maar zeker leuk om te hebben, met alle bewerkingsmogelijkheden die er standaard in zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-08 17:52
Toch vind ik dat zijn punt (bij de laatste vraag) een heel erg goed punt. Het gevoel wat je hebt als je een HTC in de hand hebt. Er wordt niet over gepraat maar dat gevoel heb ik bij HTC altijd ongelovelijk goed gevonden (iig bij de alu behuizingen). Het gevoel dat je echt wat stevigs in je handen hebt (ik ben mechanica man en dus let ik er waarschijnlijk wat meer op) vindt ik persoonlijk ongelovelijk fijn. Helaas heb ik dat gevoel niet bij een Samsung.

[ Voor 3% gewijzigd door HesRuud op 01-03-2013 08:46 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
Nog meer camera samples, is toch best goed! Vergeleken met s3 en lumia 920: http://mobile.benchmark.r...ni/test_htc_one/strana_5/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luappul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:31
alwaysleft schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:29:
Nog meer camera samples, is toch best goed! Vergeleken met s3 en lumia 920: http://mobile.benchmark.r...ni/test_htc_one/strana_5/
Mooie vergelijking! Volgens mij kunnen we ondertussen wel stellen dat de One in het donker het gewoon heel goed doet voor een Android telefoon, al is het nog net iets minder dan de Lumia 920. Ben wel benieuwd wat bij de tweede foto nou de echte kleur van de houten vloer is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Wauw vet! Hij presteerd echt goed ook in het donker. Wat me ook opvalt is dat de Htc One vaker de juiste kleuren heeft. Als je kijkt naar de 920 zie je vaker een kleurzweem door de foto, zoals in foto 2 doet de One het echt veel beter in de kleuren.

(Voor zover ik het kan beoordelen, bekijk het op me ipad)

[ Voor 7% gewijzigd door NinjaKiwiNL op 01-03-2013 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Afbeeldingslocatie: http://img.benchmark.rs/42300/baterija.jpg

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen. Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal en ik kan alleen maar zeggen dat het wellicht beter is dan mijn hd2 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
RobbieN schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 11:54:
[afbeelding]

Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen. Ik heb zelf geen vergelijkingsmateriaal en ik kan alleen maar zeggen dat het wellicht beter is dan mijn hd2 :-)
Ongeveer 3~3.5 uur screen time, ben niet echt onder de indruk. Ook bizar hoe hoog Sense staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieN
Valt me wel op dat hij op 80% pas begint. Ik zie ook talktime staan dus wanneer het scherm uit was werd er waarschijnlijk gebeld. Het is heel lastig om dit te doorgronden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tevens wat GPS gebruikt, het toestel heeft veel aangestaan :)
En het Full HD-scherm slurpt wel veel batterij natuurlijk en de batterij is niet bijzonder groot.

Denk dat hij hetzelfde presteert of iets beter als m'n huidige HTC One X+, so be it, dat is 'n smartphone :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Als je servisch kan lezen of gewoon de vertaler gebruikt zijn ze niet erg enthousiast over de camera. Er is ontzettend veel ruis, prima voor facebook. Met weinig licht doet ie het wel goed alleen dan ook weer erg veel ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zegt een reviewer, als alwaysleft het 'goed' vind is dat toch fijn voor hem :) Ik vind het ook 'best' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
zedzed1 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 12:55:
[...]

Als je servisch kan lezen of gewoon de vertaler gebruikt zijn ze niet erg enthousiast over de camera. Er is ontzettend veel ruis, prima voor facebook. Met weinig licht doet ie het wel goed alleen dan ook weer erg veel ruis.
Toch vind ik dat ze belachelijk veel de foto's inzoomen. Hierin zijn de 4MP foto's in het nadeel, als je inzoomt zal deze minder scherp zijn dan een 13MP foto (dit kan als ruis worden opgevat). Dit is heel simpel te verklaren, aangezien er een stuk minder informatie op een foto is. Dat er 3 sensoren zijn betekend niet dat er ook 3x zoveel pixels zijn. De verschillende sensoren vangen alleen een andere kleur op.

[ Voor 5% gewijzigd door HesRuud op 01-03-2013 14:10 ]

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
HesRuud schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 13:50:
[...]

Toch vind ik dat ze belachelijk veel de foto's inzoomen. Hierin zijn de 4MP foto's in het nadeel, als je inzoomt zal deze minder scherp zijn dan een 13MP foto (dit kan als ruis worden opgevat). Dit is heel simpel te verklaren, aangezien er een stuk minder informatie op een foto is. Dat er 3 sensoren zijn betekend niet dat er ook 3x zoveel pixels zijn. De verschillende sensoren vangen alleen een andere kleur op.
Ik vind de foto's zelf ook prima. Heb er vandaag zelf eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
[...]

Exact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jup meer is niet beter, een scherm is ook maar zoveel pixels hoog en breed en al je familie kliekjes op a1 formaat doe je niemand een plezier, ga je voor groot of voor hoge macro, ga je ook voor goede belichting, goede setting en goed spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
[...]

Ja, maar zo af en toe wil je wel inzoomen, of afdrukken op groot formaat. Voor mij, als iemand die nog foto's afdrukt, af en toe cropt etc. is 4 MP wel net iets te weinig. Als ze het zouden kunnen verhogen naar 8 MP zou ik geen enkele moeite er mee hebben, maar 4 MP genoeg voor kleine foto's, fb, twitter en instagram (waar ik niet veel om geef).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:53
De camera vind ik met alle respect leuk voor kliekjes, voor het echte werk heb ik wel een degelijke camera, sowieso dat deze camera beter zal zijn dan mijn huidige desire z. Ik kan niet wachten totdat ik mag verlengen over 3 weken, dit toestel lijkt me helemaal perfect O+

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HesRuud
Cyleo schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 14:51:
[...]

Ja, maar zo af en toe wil je wel inzoomen, of afdrukken op groot formaat. Voor mij, als iemand die nog foto's afdrukt, af en toe cropt etc. is 4 MP wel net iets te weinig. Als ze het zouden kunnen verhogen naar 8 MP zou ik geen enkele moeite er mee hebben, maar 4 MP genoeg voor kleine foto's, fb, twitter en instagram (waar ik niet veel om geef).
Kan ik mij goed voorstellen, maar zoals hier al gezegd wordt: Als je een goede foto wil hebben moet je geen mobiel gebruiken, neem dan een fatsoenlijke camera. Voor alle andere zaken vind ik de camera meer dan voldoende presteren!

Kiek em goan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Óglaigh
En voor zover het nog niet bekend was, HTC heeft mij via twitter laten weten dat BlinkFeed gewoon uit te schakelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toch een SoLux-display voor de One, dat was mij nog niet bekend...
Nu nog is verifiëren bij HTC zelf wat de eigenschappen daarvan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 19:34
Dat was toch al bekend? Arnoud schreef hier in december al artikel over deze geruchten...

Solux lijkt een merknaam te zijn voor een techniek die het display instaat stelt erg goede waarden te geven tijdens helder daglicht situaties.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geruchten ja :) Heb jij het ergens zien staan :p Ik zie alleen SLCD3.
Waar het om bekendstaat weet ik ook, maar dat is vooralsnog ook nog allemaal speculatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ormagon
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09-09 17:29

ormagon

Definitely Maybe

luappul schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 09:39:
[...]

Mooie vergelijking! Volgens mij kunnen we ondertussen wel stellen dat de One in het donker het gewoon heel goed doet voor een Android telefoon, al is het nog net iets minder dan de Lumia 920. Ben wel benieuwd wat bij de tweede foto nou de echte kleur van de houten vloer is :)
Ik gok toch op de HTC One, daar lijken de kleuren van het beertje namelijk het best te kloppen. Ook klopt het wit het beste bij de HTC One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modelstudent
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-09 15:47
YouTube: HTC One BoomSound speaker & new music player demo

YouTube: HTC One: First Impressions of the Gorgeous Full HD Superphone

Het geluid lijkt me dus sowieso al vrij luid te gaan (altijd leuk voor bijvoorbeeld bij het douchen).
Benieuwd hoe de kwaliteit zal zijn

[ Voor 23% gewijzigd door modelstudent op 01-03-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -aad-
Verwijderd schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 16:05:
[...]
Ik heb gemaild met HTC, zij zeiden dat er geen Nederlandse feeds beschikbaar zouden zijn. Ze konden me niks zeggen over evenetuele contracten die er afgesloten zouden worden met Nederlandse providers, misschien dat daar nog hoop is. Over de Persgroep heb ik niks gelezen...
Vreemd dat ze hebben aangegeven dat er geen Nederlandse feeds zijn. In die link die ik eerder heb gepost en in het overzicht van Blinkfeed van HTC zelf is ANP opgenomen:
http://blog.htc.com/2013/02/htc-launches-blinkfeed/
We hebben dus ook nog EBuzz, RBuzz en TBuzz. Zegt me niks en ook niks over kunnen vinden eigenlijk. Genoemde Eurogamer is Engelstalig...

Al met al geen vetpot. Ik hoop dat het wordt uitgebreid of dat je in de toekomst zelf RSS-feeds kan toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

http://www.gsmarena.com/htc_one-review-902.php

Nog een Preview van Gsmarena

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nederlandse content voor Blink Feed was al bekend zoals aad zei:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4f0ZkLw9IjD8i1pYcGX99YeR/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:50

wontcachme

You catch me? No you wont

Wat ik bij nu ook in deze screenshot zie en wat ik niet snap is dat ze geen waarde bij de batterij hebben staan. Ik zie liever 70% staan dan een driekwart batterij waar je niks van kan aflezen.Hopelijk is dat aan te passen zonder root/s-off/bootloader unlock.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik echt nog nooit gezien zonder root eigenlijk... Misschien bij wat Chinese telefoons out-of-the-box

En hoe je bij de settings komt, wat ik me Vandeweek afvroeg:
'Just below the screen, on the glass are two capacitive keys - Back and Home. There are no Menu or App switcher keys. Switching between apps is done by double pressing the Home key, while the function of the Menu key is handled by a gesture throughout Sense 5. From the settings you can set the phone to accept a long press on the Back key as "Menu".'

[ Voor 66% gewijzigd door CLB op 02-03-2013 01:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

wontcachme schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:50:
Wat ik bij nu ook in deze screenshot zie en wat ik niet snap is dat ze geen waarde bij de batterij hebben staan. Ik zie liever 70% staan dan een driekwart batterij waar je niks van kan aflezen.Hopelijk is dat aan te passen zonder root/s-off/bootloader unlock.
Dat is inderdaad een van de minpuntjes van Sense, want het zit sinds ICS in Android. Samsung en Sony hebben het wel. En zo zijn er meer dingen die ontrbreken in Sense, zoals quicktoggels (Bleutooth, wifi, GPS etc..).

Russian Blue Neji
Kate Bush

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Laatst online: 08:58
FrankGuthrie schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 05:11:
[...]

Dat is inderdaad een van de minpuntjes van Sense, want het zit sinds ICS in Android. Samsung en Sony hebben het wel. En zo zijn er meer dingen die ontrbreken in Sense, zoals quicktoggels (Bleutooth, wifi, GPS etc..).
Sinds ICS en Android? Heb even goed zitten zoeken op mijn Nexus 4 (Android 4.2.2) maar kan deze functionaliteit nergens aanzetten. Gebruikte het voorheen wel altijd op mijn ZTE Blade met custom ROM. Ben nu min of meer verbannen tot het aflezen van het percentage in de klok-widget.
CLB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:52:
Dat heb ik echt nog nooit gezien zonder root eigenlijk... Misschien bij wat Chinese telefoons out-of-the-box
De JiaYu G3 van mijn vriendin heeft het inderdaad wel out-of-the-box onder Android 4.0.4. Verder hebben ze weinig aangepast ten opzichte van Android vanilla. Alleen hebben ze iets handigere quick-toggles toegevoegd.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goh ik hoop dat de Desire van mijn vrouw het nog anderhalf jaar volhoudt, ander ben ik zo 600+ euro kwijt... :D

Al ben ik sowieso nog wel huiverig om een (android) telefoon te kopen die niet al een paar maanden op de markt is. HTC heeft te vaak last van kinderziektes. Samsung is beter op dat vlak, maar ook daar zijn er soms aanloopproblemen.

Zelfs Apple (toch kwalitatief verreweg het meest consistent)heeft zijn issues (antenna-gate)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 00:52:
En hoe je bij de settings komt, wat ik me Vandeweek afvroeg:
'Just below the screen, on the glass are two capacitive keys - Back and Home. There are no Menu or App switcher keys. Switching between apps is done by double pressing the Home key, while the function of the Menu key is handled by a gesture throughout Sense 5. From the settings you can set the phone to accept a long press on the Back key as "Menu".'
Met toevoeging:
'HTC have included one other major deviation from standard Android in Sense 5. Android has been moving away from a dedicated Menu button, instead having a button in the app interface itself. HTC took a different approach and created a hidden bar with options that appears when you swipe down on the screen. You should be careful where your swipe starts as a swipe from the top of the screen would bring down the notification area instead, you need to start lower.'

'It's an interesting addition considering how few gestures are used in Android, especially compared to something like the BlackBerry OS 10. But apps will need to specifically support this and most apps will still have a menu button integrated into their UI. Older apps that rely on a dedicated Menu key (be it physical or on-screen) run with a black bar at the bottom just for an on-screen Menu key (not many apps still do this, but it happens).'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
@CLB Gefeliciteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metian
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-09 19:44

Metian

Snert is vies

CLB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:56:
[...]

Met toevoeging:
'HTC have included one other major deviation from standard Android in Sense 5. Android has been moving away from a dedicated Menu button, instead having a button in the app interface itself. HTC took a different approach and created a hidden bar with options that appears when you swipe down on the screen. You should be careful where your swipe starts as a swipe from the top of the screen would bring down the notification area instead, you need to start lower.'

'It's an interesting addition considering how few gestures are used in Android, especially compared to something like the BlackBerry OS 10. But apps will need to specifically support this and most apps will still have a menu button integrated into their UI. Older apps that rely on a dedicated Menu key (be it physical or on-screen) run with a black bar at the bottom just for an on-screen Menu key (not many apps still do this, but it happens).'
Ben benieuwd, hoop sowieso nooit de zwart bar te zien onderin; ergens waar ik vanaf dag één een hekel aan had aangezien dit gewoon zonde is van het scherm en de resolutie.

Overigens, gefeliciteerd! _/-\o_

Rupsen, Rapsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
alwaysleft schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 09:28:
[...]

i want it now :D mooie preview
Me to! GSMARENA is behoorlijk positief over alles. Nog een kleine 2 weken wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Gefeliciteerd CLB *O*

Voor degene die vanavond naar het HTC evenement gaan geniet ervan :P
En laat ons graag weten hoe het toestel jullie bevalt! Ook juist negatieve dingen mocht je dit tegen komen.

*Release staat paar dagen voor de deur, maar ik vind het erg magertjes wat er tot nu toe naar buiten is gekomen, voor al camera samples..*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
CLB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 10:56:
[...]

Met toevoeging:

Gefeliciteerd! en wat een rare manier om dit te doen. Vraag me ook af hoe goed dit gaat werken (met bijvoorbeeld scrollen in de browser, typen etc). Ik heb wel een aantal van die gesture based apps geinstalleerd (bijv. glovepad) maar heb die altijd weer verwijdert omdat ze op de een of andere manier een conflict hadden met andere apps in android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank, dank, dank :)

Vragen aan HTC...
• 64GB versies in Nederland / Europa en bijbehorende prijs
• Zilver komt iets later op de markt dan de zwarte, of dat klopt
• Wat zijn de eigenschappen van het SoLux-scherm nou precies
• Kan ik een mooie deal sluiten voor 'n nieuwe, neem ik 'm gelijk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Mother_Goozz schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:02:
*Release staat paar dagen voor de deur, maar ik vind het erg magertjes wat er tot nu toe naar buiten is gekomen, voor al camera samples..*
Mij gaat het om display en audio analyse, camera geloof ik wel dat die acceptabel is (en bovendien het potentieel heeft beter te worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
CLB schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 18:43:

Vragen aan HTC...
Idd _/-\o_ happy birthday

Misschien is het mogelijk nog wat fotos te nemen met de htc one en hier te posten?

Thanks voor het vragen. Heel veel plezier en ben benieuwd naar je bevindingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkske
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 10-09 15:56

Vragen aan HTC...
Kan ik een mooie deal sluiten voor 'n nieuwe, neem ik 'm gelijk mee
*KUCH* 2 meenemen:) *KUCH*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
MiBe schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 05:24:
[...]

Sinds ICS en Android? Heb even goed zitten zoeken op mijn Nexus 4 (Android 4.2.2) maar kan deze functionaliteit nergens aanzetten. Gebruikte het voorheen wel altijd op mijn ZTE Blade met custom ROM. Ben nu min of meer verbannen tot het aflezen van het percentage in de klok-widget.

[...]

[...]
Dat is het mooie van Android hè, dat het zoveel instellingen heeft ;)
Bij mij zit het onder 'Instellingen' > extra > status bar > battery status style > keuze maken uit eéén van de vijf opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Hier een 1080p videosample van GSM Arena. Ziet er goed uit: YouTube: HTC One 1080p video sample

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online

Vragen aan HTC...
Dat soort events kennende gaan ze echt geen uitspraken doen over levertijden, prijzen en dergelijke.
Vaak weet het personeel op zulke events minder dan een gewend internet/fora bezoeker.

Maar goed "hem" even in het echt zien is al genoeg waard.
Doncab schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:31:
Hier een 1080p videosample van GSM Arena. Ziet er goed uit: YouTube: HTC One 1080p video sample
Vind het prima, niet meer niet minder eigenlijk. Optische image stabilisatie werkt in iedergeval niet super.

[ Voor 22% gewijzigd door Donstil op 02-03-2013 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-en-M
Cyleo schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 17:06:
[...]

Gefeliciteerd! en wat een rare manier om dit te doen. Vraag me ook af hoe goed dit gaat werken (met bijvoorbeeld scrollen in de browser, typen etc). Ik heb wel een aantal van die gesture based apps geinstalleerd (bijv. glovepad) maar heb die altijd weer verwijdert omdat ze op de een of andere manier een conflict hadden met andere apps in android.
Het is geen gesture, ze hebben het hier over de opties binnen Sense 5 applicaties. Bijvoorbeeld als je bovenaan de BlinkFeed komt en dan nog een keer omlaag swiped dan krijg je de mogelijkheid om feeds te selecteren, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 22:59
Gefeli CLB

Zou je ook kunnen vragen of ze de rode versie gaan uitbrengen in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiBe
  • Laatst online: 08:58
catt4u schreef op zaterdag 02 maart 2013 @ 20:03:
[...]

Dat is het mooie van Android hè, dat het zoveel instellingen heeft ;)
Bij mij zit het onder 'Instellingen' > extra > status bar > battery status style > keuze maken uit eéén van de vijf opties
Dat kan dus niet. Bij instellingen heb ik geen 'extra' staan, iets dat mijn Blade met root wel had. In stock Android kan ik het batterijpercentage naar mijn weten dus niet instellen.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De HTC One is echt 'n apparaat van een hele speciale klasse zeg :9~
De afwerking van het apparaat is echt top-of-the-line. Geen kieren, geen gaatjes, maar gewoon een zeer mooi afgewerkte aluminium unibody, die lekker vasthoud, er goed uitziet en goed in de hand ligt. De afwerking is echt van de hoogste kwaliteit en m'n meisjes iPhone 5 leek stukken meer op 'n cheapass dinkytoy. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/vAeXAx1dplHbwOALoFSoFeFW/full.jpg De body, het randje, de geintegreerde camera, het blend allemaal naadloos in elkaar over. Het scherm, wholy moly macaroni. Natuurlijk ten eerste de scherpte, 4,7" en Full HD levert een prachtig resultaat op en de helderheid... Die was echt heel hoog. M'n One X+ die ik er naast hield verbleekte gewoon en het leek net of de backlight daarvan niet aanstond. De kijkhoeken (wat ik al wist en gezien had in alle previews en hands-ons) zijn Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Y0wMJp0fb9CDk17k8HOl6VXH/full.jpg just as die van de One X en One X+ die ik heb (gehad) helemaal top. Ja ik weet dat het allemaal niet heel veel uitmaakt, maar imho is dat gewoon een teken van high-end hardware, iets wat ik bij de Xperia Z mis. De grootte is nagenoeg hetzelfde als de One X / One X+ en dat is imho gewoon goed. Hij is een millimetertje smaller en iets langer, maar ja je merkt er weinig van en het ik ben al gewend aan die grootte, fijn dus. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fnGaZL3iwJwCztPRHORNKoJL/full.jpg
Zoals aan de foto's te zien is, waren de lichtomstandigheden verre van ideaal dus de camera heb ik niet eens bekeken, tevens had het toestel geen goede internetverbinding en om nou wat foto'tjes over te sturen via BlueTooth, uhm nee. Een 64GB versie komt er nog niet, geen idee over het hoe of wat, zelfde als de rode versie. Maar het waren meer leuke, lekkere, spontane, rollerskatende HTC-chicks dan goed ingelichte marketeers :p

Het toestel is snappy as hell, springt van de ene naar de andere applicatie en het bleef (uiteraard) allemaal vloeiend werken. De twee knoppen zijn even wennen, hoe krijg ik dat voor elkaar hoe krijg ik dat voor elkaar, waar zit de instellingenknop, hoe krijg ik ook alweer het multitask-menu'tje enzovoort enzovoort, maar dat zal een kwestie van wennen zijn en in het half uurtje wat ik met het toestel heb gespeeld verliep het allemaal wel goed. Ik zag trouwens een FM-radio voorbij komen, maar dat had iemand hier al eerder gezien in een hands-on :) Blink Feed zag er leuk uit, Sense had wat mooie aanpassingen, maar was ook weer wennen. Op m'n One X en One X+ maakte ik altijd gebruik van een andere launcher. Zo hield ik wel Sense-elementen over, maar het grootste deel van m'n gebruik was toch niet met Sense 4/ Sense 4+. Sommige dingen, zoals menu'tjes of het scrollen in de appdrawer vind ik gewoon niet mooi en daarom zal ik er ook zeker weer gelijk een andere launcher op installeren, maar dat is voor iedereen natuurlijk anders. Boomsound heb ik niet kunnen testen door de verschillende live-dj-acts die bezig waren en ook het geluid via een koptelefoon heb ik niet kunnen testen. Camera heb ik eigenlijk niet eens bekeken, wilde even de algemene feeling van het toestel krijgen en die is dik in orde! Ja HTC heeft hier een mooi product in handen! Gewoon weer oldschool *BAM* HTC did it again!

Ben benieuwd naar wat andere eerste ervaringen van Tweakers hierzo...

Mijn One X en One X+ heb ik altijd prachtige devices gevonden en zijn dat nog steeds, maar de One is toch wel van een heel andere klasse! Chapeau HTC, nu nog 'n 64GB editie uitbrengen in Nederland bitte! _/-\o_

Pagina: 1 ... 11 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op dit is het Discussie & Ervaringen topic, berichten over prijs/levertijd, accessoires, rooten/custom rom's en problemen/garantie-afhandelingen horen in het een eigen topic. Zie hier onder;

(Klik hier voor het HTC One levertijden en prijzen topic.)
(Klik hier voor het HTC One accessoires topic)
(Klik hier voor het HTC One Rooten en Custom Rom topic)
(Klik hier voor het HTC One Problemen en garantie-afhandelingen topic)

(Klik hier voor het HTC One Mini topic)

(Klik hier voor het HTC One Max topic)