Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01:17
Ook dat zoeken valt inmiddels mee sinds de laatste patch. Meestel nu wel binnen 20 sec. een match.

[ Voor 5% gewijzigd door Axelfoley007 op 09-08-2013 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12:59
Dus jullie hebben nog geen NAT errors enz gehad, goed om te horen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Niet zo erg als in vCOH. In het begin had ik bij COH2 dat ik iemand niet kan joinen (met invites, automatch gaat eigenlijk altijd wel goed). Ik heb echter een aantal poorten geforward, en als ik met wat vrienden speel host ik altijd en dit gaat 100% van de tijd goed.

[ Voor 4% gewijzigd door Axelfoley007 op 09-08-2013 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
De grootste problemen hadden wij altijd als we bij elkaar zitten met een man of 4 tot 6 op één IP. Zaterdag gaan we weer bij elkaar zitten, keep my fingers crossed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Om nog even terug te komen op bovenstaand verhaal; we hebben totaal geen verbindingsproblemen gehad :)

Wel heeft een vriend van mij een grafische kaart uit de Ati HD4000 reeks, deze zorgt voor veel crashes met COH2, er is al een nieuwe Ati beta driver die dit probleem op zou moeten lossen, maar helaas! :(

Je leest veel verhalen van mensen die gelijkwaardige problemen hebben met Ati HD4000 kaarten, maar helaas nog geen oplossing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11:03
Ik had in de beta ook last van die crashes met mijn HD4870. Die betadriver die toen al was uitgebracht hielp bij mij niet en daarom ook besloten het spel niet te kopen. Kwalijk dat dat nog steeds niet gefixt is want hoewel het een redelijk oude serie is, worden ze volgens mij nog best veel gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
Het probleem is inderdaad al een hele tijd bekend, maar een oplossing blijft nog steeds uit! Wel lullig, die vriend van me gebruikt zijn laptop alleen voor COH2 wat dus nu niet werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

pica schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 12:25:
Had gister een gaaf potje waar ik toch wel flink wat moeite mee had, uiteindelijk toch kunnen winnen :-)

https://www.dropbox.com/s/k81tfojvtd4z5xw/1on1%20gg.rec
Leuk om even naar te kijken Pica. Handige move om gewoon je Katyusha in de base te laten en zo de middelste VP te verdedigen, echter...

Jammer dat niet de hele savegame gerecord is want met 242 tegen 94 achterstand moet er wel heel snel iets veranderd zijn, wil je dat nog gewonnen hebben. Had graag gezien hoe... :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 24-07 16:12
Jongens mss een ernorme noob vraag maar ik kan het gewoon niet vinden, hoe kan in een potje met meer dan 2 spelers speak to all doen? Als ik enter doe is het altijd alleen naar het team toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Shift + enter :)

Duurde bij mij ook een week of 3 voordat ik het doorhad :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Bedankt! zat al /all te proberen enzo :)

Ik speel veel russen en ik merk dat als je met teamgenoten bezig ben dat sommige teammates de laatste tijd veel te snel willen surrenderen. Hebben jullie dat ook? Ik ervaar dat de russen begingame wat zwakker zijn maar endgame juist wat sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
klopt wel ongeveer dat opgeven, maar in het begin als je goed speelt zijn de russen een stuk beter als de duitsers (als je goed die HMG's kan ontwijken en flanken). Ook lekker huishouden met clowncar met een sniper of flamers erin doet ook ziekelijk veel schade als je de duitse AT nades kan blijven ontwijken.
Groepje guards in de buurt houden wanneer er een German scoutcar of flamecar gedag komt zeggen.

Pas wanneer de duitsers wat tier 3en zeker tier 4 tanks gaan poppen krijgen de russen het een stukkie moeilijker (tenminste dat is mijn ervaring). Zeker als de duitsers goed fuel binnen krijgen dan heb je het als de bolsjevieks moeilijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ik zal die clowncars ook wel is proberen, al probeer ik zoveel mogelijk mn olie te sparen om bij de SU-85 te komen voordat de duitsers met de tanks aankomen.

Maar mss kan je met zon clowncar de duitsers wel beter van de olie afhouden zodat het langer zal duren voordat ze met tanks aankomen.

[ Voor 30% gewijzigd door Onne81 op 14-08-2013 15:22 ]

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Onne81 schreef op woensdag 14 augustus 2013 @ 15:20:
Ik zal die clowncars ook wel is proberen, al probeer ik zoveel mogelijk mn olie te sparen om bij de SU-85 te komen voordat de duitsers met de tanks aankomen.

Maar mss kan je met zon clowncar de duitsers wel beter van de olie afhouden zodat het langer zal duren voordat ze met tanks aankomen.
Clowncar is early game dus heb je wel nodig tegen mg's als je mijn mening vraagt. Met alleen flanken zou je er ook moeten komen maar is wel lastiger. Het vergt een stukje plannen en meer micro.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:42

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

What the hell is een Clowncar??

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 10-09 17:11
Scoutcar, meestal met flame engineers erin.
l0n3w012ph schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:29:
[...]

Leuk om even naar te kijken Pica. Handige move om gewoon je Katyusha in de base te laten en zo de middelste VP te verdedigen, echter...

Jammer dat niet de hele savegame gerecord is want met 242 tegen 94 achterstand moet er wel heel snel iets veranderd zijn, wil je dat nog gewonnen hebben. Had graag gezien hoe... :)
Volgens mij had hij niet zoveel man meer en had ik de hele map waardoor hij opgegeven had, ik zal thuis weer eens kijken. Wel irri dat het spel niet aangeeft wie er gewonnen had.

/edit
Net weer even gekeken, ik had 10 infantry squads, een SU85, een t70 en een panther. Hij had 4 infantry squads en een flakpanzer met een kapotte motor waar mijn SU85 naartoe aan het rijden was (die was hij gegarandeerd kwijt geraakt) , ik had bijna genoeg fuel voor een ISU152, terwijl hij 2 minuten zou moeten wachten voor een pz4.
Daarnaast had ik het meeste van de map en genoeg VP buffer om het nog wel even uit te houden, dus het was wel redelijk game over :-)

Hij vond in chat dat de SU85 de game won, maar naar mijn mening wonnen mijn snipers en t70 de game. Die maakten squads echt af, hij had op een gegeven moment echt veel infanterie. De SU85 hield alleen zijn armor in check.

[ Voor 126% gewijzigd door pica op 16-08-2013 21:59 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Dit covert het wel een beetje :P

Afbeeldingslocatie: http://www.coh2.org/file/1819/clown_car_zps55663d24.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:42

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Ah! haha, inderdaad.
Das toch een hele andere kijk op die brute oorlog ;-)

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-08 21:19
Zijn er toevallig meer mensen die CoH 2 online spelen en bij KPN zitten met de Experiabox V8? Zo ja, dan ben ik benieuwd of je ports oid hebt moeten forwarden.. Ik kan namelijk wel 1v1's spelen maar 2v2 of meer gaat niet, wordt ik ineens gekicked omdat ik lag. Ping e.d. zijn allemaal in orde.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Therapy heeft daar ook last van!

• wolverine3141
Klopt inderdaad. Echt apart hoor. Lijkt wel dat wanneer er p2p connecties zijn met meerdere mensen die router raar doet.

Wat vinden jullie trouwens van de laatste patch? Waar ik erg aan moet wennen als Rus is dat je niet meer 100% kans hebt op engine destroy met een AT nade.

• Axelfoley007
Zeer irritant inderdaad. Dat KPN gedrocht heeft het er inderdaad moeilijk mee. Oplossing is simpel; weggaan bij de KPN en naar een provider gaan die een fatsoenlijke (wifi)modem-router meeleveren of waar je er één zelf mag plaatsen.

Overstappen naar KPN zakelijk kan ook, dan mag je je eigen (wifi)modem-router neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaan jullie dan overstappen? We kunnen wel wat CoH 2 spelers gebruiken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Ik heb geen KPN maar Concepts-ICT glasvezel. Ik heb in een ver verleden wel KPN gehad en de problemen waren vergelijkbaar zoals hierboven en dus daar ben ik hard weggevlucht na m'n jaarcontract

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 22:23

Therapy777

Metal!

Jaapoes schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 16:40:
Zijn er toevallig meer mensen die CoH 2 online spelen en bij KPN zitten met de Experiabox V8? Zo ja, dan ben ik benieuwd of je ports oid hebt moeten forwarden.. Ik kan namelijk wel 1v1's spelen maar 2v2 of meer gaat niet, wordt ik ineens gekicked omdat ik lag. Ping e.d. zijn allemaal in orde.
Ik heb dat inderdaad ook. Mijn ouders hebben al heel wat jaren KPN (crap)internet over de telefoonkabel met een Thomson TG787v SIP. Vroeger had ik al NAT problemen met de Xbox en nu dus weer met dit spel omdat het geen dedicated servers heeft. Dit is overigens niet het enige spel waar ik last mee heb. Regelmatig heb ik connectie problemen met vrienden, vanwege dit k*t ding.

Uiteraard allerlei forums afgestruind en zo wat alle mogelijke "oplossingen" wel geprobeerd, waaronder het aanvragen van andere firmware en daarmee poorten openen. Niks, maar dan ook niks werkt en zo te zien is het in de loop der jaren met de verschillende KPN modems nog steeds niet opgelost. Kortom, KPN zuigt gewoon voor de gemiddelde gamer.

Inmiddels ben ik het zo zat dat ik op eigen houtje maar Ziggo internet heb besteld. Mijn ouders weigeren over te stappen, vooral omdat mijn moeder zo gehecht is aan haar hetnet mail en te digibeet is om bijvoorbeeld gmail te nemen :') maar gelukkig loopt KPN via de telefoon en kan ik dus Ziggo via de kabel er naast nemen. Dan maar 20 euro per maand dokken, geen probleem. Uit huis gaan is duurder :9 en dat doe ik wel zodra ik ben afgestudeerd.

Hopelijk kan ik binnen een week of twee wel normaal met jullie meedoen, Whoosahd en Lethal Pi :)

[ Voor 40% gewijzigd door Therapy777 op 31-08-2013 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bjorn89
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23-03 12:21
Danielson schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:10:
Om nog even terug te komen op bovenstaand verhaal; we hebben totaal geen verbindingsproblemen gehad :)

Wel heeft een vriend van mij een grafische kaart uit de Ati HD4000 reeks, deze zorgt voor veel crashes met COH2, er is al een nieuwe Ati beta driver die dit probleem op zou moeten lossen, maar helaas! :(

Je leest veel verhalen van mensen die gelijkwaardige problemen hebben met Ati HD4000 kaarten, maar helaas nog geen oplossing!
Bij mij werkte het eerst ook niet, maar toen ik de driver volledig geuinstalled had en daarna nog eens die driversweeper erover in veilige modus, werkte het na de installatie van de beta drivers wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Pff net een superlange pot (1:24) gespeeld, superclose:

https://www.dropbox.com/s/c6apshw0e9dcrgb/crazy%20game.rec

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Therapy777 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:08:
[...].

Inmiddels ben ik het zo zat dat ik op eigen houtje maar Ziggo internet heb besteld. Mijn ouders weigeren over te stappen, vooral omdat mijn moeder zo gehecht is aan haar hetnet mail en te digibeet is om bijvoorbeeld gmail te nemen :') maar gelukkig loopt KPN via de telefoon en kan ik dus Ziggo via de kabel er naast nemen. Dan maar 20 euro per maand dokken, geen probleem. Uit huis gaan is duurder :9 en dat doe ik wel zodra ik ben afgestudeerd.

Hopelijk kan ik binnen een week of twee wel normaal met jullie meedoen, Whoosahd en Lethal Pi :)
Spul van ziggo werkt prima. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Therapy777 schreef op zaterdag 31 augustus 2013 @ 01:08:
[...]

Wat je ook altijd kunt doen is alleen de mail dienst houden van Hetnet, moet je maar eens informeren volgens mij is dat mogelijk. Dan kun je verder wel alles opzeggen en over Ziggo laten gaan en dan heeft je moeder gewoon nog haar HetNet adres.

Zelf ben ik niet zo actief meer de laatste dagen maar kom snel wel weer een potje doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Is er een mogelijkheid een skirmish te doen ?
Zodat je bijvoorbeeld zelf de buildings kan neerzetten enz en dan gewoon vs een hard pc of iets dergelijks op een bepaalde map ?

Want ik kan het helemaal niet vinden.
En een andere vraag, MOET je met de Russen campaign beginnen ? ( duitsers veel leuker :< )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Je hebt de keuze voor een custom match, daar kan je aantal bots, niveaus, soort match en map kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethal pi schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:57:
[...]

Zelf ben ik niet zo actief meer de laatste dagen maar kom snel wel weer een potje doen!
Dat is je geraden! >:) We begonnen al ons zorgen over je te maken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Verwijderd schreef op maandag 02 september 2013 @ 17:26:
[...]

Dat is je geraden! >:) We begonnen al ons zorgen over je te maken!
Haha mis je me zo whoosie? Beetje me vriendin lastig vallen op steam! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethal pi schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 10:27:
[...]

Haha mis je me zo whoosie? Beetje me vriendin lastig vallen op steam! ;)
:+ Kom binnenkort nou maar eens online! We missen je! groetjes aan T <3
Mektheb schreef op maandag 02 september 2013 @ 13:59:
Is er een mogelijkheid een skirmish te doen ?
Zodat je bijvoorbeeld zelf de buildings kan neerzetten enz en dan gewoon vs een hard pc of iets dergelijks op een bepaalde map ?

Want ik kan het helemaal niet vinden.
En een andere vraag, MOET je met de Russen campaign beginnen ? ( duitsers veel leuker :< )
Je kan alleen maar met de Russen spelen qua campaign! Alleen bij de Theater of War kun je met de Duitsers spelen. Ik raad je aan om met de Russen eerst te leren spelen aangezien je er veel meer mee moet micro-managen en dat is zeker handig voor je spel!

Iemand al de duo Rostov-scenario ze-German @ Theater of War op General niveau gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-09 22:54
Ik heb CoH 1 helemaal grijs gedraaid dus dat komt wel goed ;).

Gelukkig kan ik Skirmish wel de duitsers kiezen :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Majes de postfapper.

ik moest het zeggen van Videosterretje.

Liev peter.

Kom bij ons dysnfunctionele clubje en win een taart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Leuke match! Hij kwam goed terug. Een 1v1 pot van 1,5 uur heb ik nog nooit gehad maar wel 1 uur en dan ben ik al kapot, zal wel een opluchting geweest zijn wanneer die voorbij was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ziggo pakketje komt morgen binnen :*)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hey hey

Ik vraaf me eigen af of coh2 op multiplayer zoveel meer vraagt gpu/cpu dan singel player
Sungelplayer draaid soepel op medium, maar multiplayer lagt regelmatig zo dat ik overal gekicked word
Zelfs als alles op low staat, en bij de ene game gaat alles soepel, en bij de andere is get net dokter bibber

Specs zijn
Imac 21.5 2012
I5 intel 2.9 ghz
Nvidia gt 650 m 512mb
8gb ram ddr5
Glasvezel 100/100 kpn
Onder boot camp win 7

[ Voor 13% gewijzigd door Coldbullet op 05-09-2013 12:33 ]

• wolverine3141
Dat lijkt me weinig uitmaken. Zal wel iets met je verbinding te maken hebben vermoed ik. Misschien een wifi verbinding?

Daarnaast zou je ook nog eens je drivers kunnen updaten van Chipset/LAN/VGA, wie weet helpt dat. (mede omdat het niet bij elke game is heeft het wel met de map te maken)

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 23:56

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Ik heb nu een paar keer skitmistch gedaan geen lag 4 vs4 medium
Zal het dan aan de wifi liggen 5ghz?

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

_O- Ik lees net je verhaal dat je al eerder had gepost en ik snap niet waarom je zo moeilijk doet : Bij KPN mag je gewoon een ander modem kopen en gebruiken B)

Zo gebruik ik al jaren lang een DrayTek modem+router en kan ik instellen wat ik maar wil en hoe ik wil!
Maar goed... twee verschillende internetverbindingen hebben is ook niet verkeerd :Y)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

nero355 schreef op donderdag 05 september 2013 @ 23:47:
[...]

_O- Ik lees net je verhaal dat je al eerder had gepost en ik snap niet waarom je zo moeilijk doet : Bij KPN mag je gewoon een ander modem kopen en gebruiken B)

Zo gebruik ik al jaren lang een DrayTek modem+router en kan ik instellen wat ik maar wil en hoe ik wil!
Maar goed... twee verschillende internetverbindingen hebben is ook niet verkeerd :Y)
Kun je wel lachen, maar we hebben internet+bellen van KPN en dan kun je dus geen third party modem gebruiken want die worden niet ondersteund door KPN qua bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

HOERA :D

Net Ziggo geïnstalleerd en zonder enige tweaks even een potje CoH2 4vs4 geprobeerd. Compleet lag-vrij! Dus kom maar op met die invites vanavond :D :D :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Therapy777 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 09:28:
Kun je wel lachen, maar we hebben internet+bellen van KPN en dan kun je dus geen third party modem gebruiken want die worden niet ondersteund door KPN qua bellen.
Voor zover ik heb begrepen geven ze bij KPN gewoon de juiste instellingen aan je door indien je er om vraagt volgens een aantal bekenden van mij die ook KPN of een ISP die via hen opereert hebben :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Ik wil ontopic hier de boel leven inblazen, dus kom ik met mijn semi-wetenschappelijke vondst.

Een tijdje lang konden wij niets winnen met de russen. Zwaar klote zou je denken. Maar we hebben er nu een oplossing voor gevonden. Conscripts. Wat? Ja Conscripts dus. Niks clown cars, niks flamers en helemaal niks Tanks of Zis field guns. Gewoon 6 ,miljoen conscripts bouwen. Tegen de tijd dat je wat anders kan en wil bouwen (in de vorm van Su85's ofzo) heb je genoeg fuel om de Nederlandse olieprijs te doen kelderen naar het niveau van likmevessie.

Laatste potjes gewonnen met voornamelijk conscripts. Dan heb ik het wel over minstens 6 squads van die krengen. Hit the dirt en de pp-sh upgrade werken top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

En wanneer er een tank verschijnt? :) volgens mij doen die tank grenades niet zo enorm veel damage. Alleen de motor gaat stuk, toch?
nero355 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 20:25:
[...]

Voor zover ik heb begrepen geven ze bij KPN gewoon de juiste instellingen aan je door indien je er om vraagt volgens een aantal bekenden van mij die ook KPN of een ISP die via hen opereert hebben :)
Ik heb al uren aan de lijn gehangen met KPN en ze alles uitgelegd. Ze konden mij niet helpen want ze wilden de veiligheid van de router garanderen of iets in die richting. Telkens kreeg ik de tip "om maar upnp aan te zetten"... Ik vind het wel best en ben blij met mijn oplossing.

[ Voor 125% gewijzigd door Therapy777 op 06-09-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een noob-vraag :+ Maar kan je bij Theater of War ook andere Commanders en Bulletins selecten dan die je gegeven wordt, zoals bij Multiplayer? Mij lukt het in iedergeval niet! Maar dat kan ook aan mij liggen! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Volgens mij zit je vast aan de drie die daar staan, viel mij ook op.

Verwijderd

Dames, er komt een nieuwe patch aan! Voor de changelog verwijs ik u naar -->

http://www.coh2.org/topic...heroes-2-changelog/page/2

Oftewel de patch van de welverdiende MG42-nerf! :9

Waarschijnlijk wordt de patch pas vrijdag geimplementeerd omdat de heren en dames van Relic, naar verluidt, van onze zuurverdiende centjes een decadente vakantie aan het vieren zijn! :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 11-09-2013 00:24 ]

• TheSiemNL
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-08 09:14
Ik kan deze ochtend inderdaad niet gamen, mijn versie is out of date en via Steam kan ik hem niet updaten. Mooi klote dus. Zal je link eens volgen WhoosahHD.

[edit na lezen]

Dat is mooi klote, mijn Duitse wapens worden duurder en mijn geliefde MG42 sterker maar minder accuraat.

MG42
• Damage from 4.4 to 5
• Far accuracy from 0.1375 to 0.11
• Far cooldown from 0.8 to 0.85
• Suppression from 0.00159 to 0.00085
• Rate of fire near from 1.2 to 1.1
• Rate of fire far from 1.1 to 0.9
• Weapon horizontal traverse speed from 60 to 25
• Suppression modifier applied to suppressed targets from 0.5 to 1

Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat.
Maar waar kan ik die update downloaden????

[ Voor 65% gewijzigd door TheSiemNL op 11-09-2013 09:06 ]

• Axelfoley007
En terecht :)

• wolverine3141
Relic is goed bezig zeg om nu alweer een balance patch uit te brengen. En wat voor één, best veel dingen aanpast eigenlijk. Ben erg benieuwd in hoeverre je het allemaal gaat merken. De MG42 krijgt de helft minder supression maar doet wel meer dmg. Flanking de mg met meerdere squads moet nu beter gaan. En de aanpassing van MP/Fuell costs zal denk ik wel enige invloed hebben. Minder reinforcen/units spammen en als je de fuel hebt sparen voor een heavy tank.

Ik zie wel wat nieuwe mogelijkheden voor mezelf. Als rus wil ik nu wel eens wat meer met panel troops gaan spelen. Deze unit word zo weinig gebruikt. De dmg is nu wat hoger en het schijnt dat als je deze squads reinforced met conscripts ze het wapen overnemen. Armor blijft hetzelfde maar dat is logisch want Conscripts en Panels hebben hetzelfde Armor. Goedkope manier van je Panels compleet te houden dacht ik. Daarnaast wil ik zelf het gebruik van demolition charges wat meer gebruiken nu deze een kleine buff heeft gekregen.
jantje.vlaam schreef op woensdag 11 september 2013 @ 09:00:
Maar waar kan ik die update downloaden????
De update word via Steam automatisch binnengehaald. (mits je die instelling niet veranderd hebt) Je kunt ook spel integriteit checken via Steam, dan controleert tie of je alle updates hebt.
Verwijderd schreef op woensdag 11 september 2013 @ 00:05:
Waarschijnlijk wordt de patch pas vrijdag geimplementeerd omdat de heren en dames van Relic, naar verluidt, van onze zuurverdiende centjes een decadente vakantie aan het vieren zijn! :P
Echt? Op de site staat dat de patch van 10 sept is. Dat is jammer, had wel graag vanavond even gespeeld met de nieuwe patch. Wie is er nog meer vanavond trouwens? :*)

edit:
ps nog wat DPS cijfers die ik gevonden heb over de HMG.
before the patch
maxim 21.5 near 13.6 mid 5.7 far
mg42 26.5 near 15.1 mid 3.7 far
after the patch
maxim 24.2 near 15.1 mid 6.0 far
mg42 27.4 near 15.0 mid 2.6 far

Ze willen echt het onderscheid maken tussen de 2 HMG's waar de MG42 een breder bereik heeft en de Maxim op range beter presteert.

Complete DPS spreadsheet van alles units:
https://docs.google.com/s...VGVFYjczYXpFZWhqOHc#gid=0

[ Voor 17% gewijzigd door wolverine3141 op 11-09-2013 11:34 ]

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

lethal pi schreef op woensdag 11 september 2013 @ 10:19:
Echt? Op de site staat dat de patch van 10 sept is. Dat is jammer, had wel graag vanavond even gespeeld met de nieuwe patch. Wie is er nog meer vanavond trouwens? :*)
Het dysfunctionele clubje meldt zich! }:O :)F

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Wat mij betreft mag die MG42 nog verder generfed worden... die aiming arc is veel te wijd en de suppression is nog steeds extreem. En de damage omhoog? Wat een kul...

Maxim damage moet juist omhoog, die arc is namelijk veel smaller

[ Voor 17% gewijzigd door Therapy777 op 12-09-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Therapy777 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 17:36:
Wat mij betreft mag die MG42 nog verder generfed worden... die aiming arc is veel te wijd en de suppression is nog steeds extreem. En de damage omhoog? Wat een kul...

Maxim damage moet juist omhoog, die arc is namelijk veel smaller
Ik heb zelf al duidelijk verschil gemerkt met supression en kan zeggen dat zeker scheelt. Je moet natuurlijk nog steeds je squad in de gaten houden en direct reageren wanneer er gespressed word. Als je dat niet doet ben je natuurlijk nog steeds snel pinned.

Ze hebben de maxim damage toch wat omhoog gedaan? En is op range ruim een factor 2 sterker dan de MG42. (lekker met attack-move je conscripts ondersteunen)

Waar de meesten denk ik moeite mee hebben is het grote bereik van de MG42. Een doordachte aanval en flank is dan de oplossing. Vergt wel wat micro. Ook door het even aanklikken van de vijandige MG42 weet je precies wat het bereik is en welke kant je op moet lopen. Dit geld ook met buildings waar het bereik altijd vanaf 1 zijde is. Daarnaast is de german MG42 veel eerder beschikbaar want russen moeten eerst techen naar T2. Dat maakt het soms ook wel lastig. Maar mocht het lukken om MG42 te counteren en je neemt zijn gun over sta je enorm voor.

Zijn er trouwens nog Tweakers die meedoen met het Semoskiy 1v1 toernooi? Heb er wel over nagedacht maar acht mezelf nog niet goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethal pi schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 10:03:
[...]

Ze hebben de maxim damage toch wat omhoog gedaan? En is op range ruim een factor 2 sterker dan de MG42. (lekker met attack-move je conscripts ondersteunen)
,,,,

Zijn er trouwens nog Tweakers die meedoen met het Semoskiy 1v1 toernooi? Heb er wel over nagedacht maar acht mezelf nog niet goed genoeg.
Maxim
• Damage from 9.5 to 5

Gedowngrade.. kijk het is niet zo dat door deze patch je geen rekening dient te houden met de MG42..
MG42 blijft beter presteren dan de Maxim net zoals ze-german mortars i.v.g.m. de wodkamortars (rate of fire). Je bent wel minder snel surpressed, een molotovje of een granaatje met je 'soldaatjes' (ja pi, soldaatjes ja!) is dus makkelijker naar een MG42 te gooien... flanken blijft echter de betere optie!

En Pi doe gewoon mee! >:)

De steampagina voor de HDG is trouwens live! :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ja maar de accuracy is dus weer verhoogt dus uiteindelijk maakt het niet veel uit. Zie dit schema :
before the patch
after the patch

Wat is dat voor iets dan die HDG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lethal pi schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 16:09:
Ja maar de accuracy is dus weer verhoogt dus uiteindelijk maakt het niet veel uit. Zie dit schema :
before the patch
after the patch

Wat is dat voor iets dan die HDG?
Check nou maar je steam invites! :9 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• justanotheruser
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-08 10:51

justanotheruser

#hashtag

even een vraag over performance, misschien kan ik met iemand vergelijken.

gisteren een nieuwe vgakaart upgrade gedaan... nu een core i5 3330 met 16GB DDR3 1600 en ATI HD 7870XT,, windows 7 met alle updates en nieuwe catalyst drivers...

met de verwachting, nu kan ik coh2 spelen en alles op maximaal zetten qua graphics....
met de instellingen op medium/high kom ik in de in-game benchmark op min. 26 fps en gemiddeld 42 ofzo....

To Tweak Or Not To Tweak

• racemichel
  • Laatst online: 13:23
Klopt wel, CoH2 is echt slecht gecoded en daarbij vindt ie ATI kaarten nog is (aanzienlijk) minder fijn dan Nvidia.

ps: een crossfire of sli setup heeft ook geen zin, wordt niet ondersteund en ziet er niet naar uit dat het ooit ondersteund zal gaan worden. -.-

• pica
FSAA lager zetten, is de grootste perf hog.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Zelf heb ik alles op low gezet want wil gewoon zo snel mogelijk kunnen spelen en zo weinig mogelijk afgeleid worden door details. :)

Maar het is idd wel een zwaar spel. Komt denk ik door alle details, je kan namelijk ook zo ver inzoomen. Wat naar mijn mening overigens echt overbodig is. Maar het is een RTS game dus veel FPS heb je gelukkig niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
Niet mee eens, Ik zoem op sommige battles graag in. Altijd mooi om te zien hoe je de vijand afslacht van dichtbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ik hou wel van detail. Helaas gaat zelfs mijn GTX770 de mist in als ik AA hoger dan "low" zet

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
Ben de laatste tijd veel met de multiplayer bezig, ik speel voornamelijk als Rus. Maar het valt me wel op dat wanner die Duitser ook maar 1 fuel point weten te behouden het bijna onmogelijk is om met de Russen te winnen. Het zijn voornamelijk die Duitse tanks die moeilijk uit te schakelen zijn. Ze zijn sneller wendbaarder en hebben veel betere armor. Pas kwam ik 1 tiger tegen met 5 t42 tanks en wat guards raad eens alles schoot op dat ding ik was alles kwijt en de tiger slechts voor de helft kapot als je een elephant tegen kom kan je het al hellemaal schudden. Ja je heb van die logge anti tank tanks maar als een Duitse tank er met hoge snelheid omheen rijdt is het gewoon einde spel.

De infantie van die Duitsers is ok vele male beter maak een clowncar en als je pech heb dan krijg je een panzerfaust op dat ding en zijn de helft van je troepen dood in dat ding.

Ook regelmatig gehad dat een clowncar werd uitgeschakeld door een mg nest in een paar lullige schoten.

En warrom kan ik geen bunkers bouwen, heel irritant als de Duitsers bij Victory points een bunker bouwen kom je aan met je squad kan je weer terug rennen en er een mortar of tank op zetten maar meestal hebben ze daar dan alweer een sterker antwoord op terug.

Ik heb wat redelijke potjes gehad en gewonnen als Rus maar als de helft van de map rood is dan is het meestal al beslist.

Trouwens die victory points zijn ook irritant soms heb je aardig wat opgebouwd om terug te slaan ga je eraan door victory point,s warom niet gewoon Total annihilation optie.

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 14:28

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

warom niet gewoon Total annihilation optie.
Dat is voor mij de reden dat ik niet meer speel.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-09 13:39
Tijgert schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:35:
[...]

Dat is voor mij de reden dat ik niet meer speel.
In COH 1 kan ik me niet herinneren dat ook iemand Victory points als host instelde, het was altijd gewoon total annihilation. Welke idioot bij THQ heeft dat er zo door heen gedrukt. Kijken ze niet naar de community ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ik speel nu wel vrij regelmatig met wat tweakerts hier en wat wij nu ondervinden is dat het na de laatste patch wel HEEL makkelijk is geworden om panthers te spammen met de Duitsers. En zo te zien is het aantal tigers ook behoorlijk toegenomen. Op een gegeven moment werden we gewoon zwaar overrompeld door een stuk of 5 tigers en 8 panthers. En inderdaad hadden ze niet meer dan 1 oil point. Niet normaal meer gewoon. Daarnaast wordt je ook gedwongen om alle ammo points in te nemen, omdat de duitsers anders met zwaar OP panzerschrecks aan komen wandelen. Ik zie ook een enorme toename in dat soort squadjes. Daar helpt je meat grinder ook niet meer tegen...

Kun je nog zo veel SU-85's maken met hun range (die vaak ook nog best tegen valt), die panthers hoeven maar even op je af te zoeven en om je heen te cirkelen en je bent de lul.

Wel heb ik mooi een keertje zo'n Duitser even flink te pakken genomen door met 1 van mijn tanks een groepje panthers tegemoet te rijden, en vervolgens heel snel terug naar achteren te rijden. Omdat het maar 1 tank was, dachten ze even een makkelijke kill te scoren. Dus hop er achteraan. Niet wetende dat ik al twee andere SU's met far sight en drie camouflaged AT guns in een fuik had klaargezet. Binnen no-time was het klaar. Nu kost dit wel wat voorbereiding en negen van de tien keer werkt het niet, maar dit soort acties maakt deze game toch nog steeds wel een van de beste RTS games :)

Ik ben het trouwens ook eens over Annihilation. Waarom hebben ze dat er in hemelsnaam uitgesloopt?

[ Voor 14% gewijzigd door Therapy777 op 22-09-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Axelfoley007 schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 10:16:
Niet mee eens, Ik zoem op sommige battles graag in. Altijd mooi om te zien hoe je de vijand afslacht van dichtbij
Daar heb ik met een mp game alleen tijd voor tijdens de replay. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Daarom moeten Su's geflankeerd worden met minstens een conscript + AT nade of een AT gun. Maar voor de prijs van een gun heb je al bijna 2 conscript squads. Anders doe je de "Majestac-tiek" 600 conscripts en eens een su. Conscripten stuur je over de gehele map zodat de vijand je niet kan bij kan houden met hun tanks.

En de enige echte counter tegen panthers zijn om te voorkomen dat die klootzakken gebouwd worden. Succes daarmee....

Peter-Molotov-Eter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 19:16

Aight!

&#039;A toy robot...&#039;

Ik kijk vaak naar de replays of the Frontline Network en RNP. Daar zie je ook wel eens vaak dat ze vaak zorgen met mines, AT-nades, button of ram de panther stil leggen en dan van een afstandje neerleggen met de Su-85.

Geniaal trouwens die IS-2 of hoe die ook heet. Wat een beest is dat, had zelfs een replay gezien waar er in totaal 6 in het hele potje werden opgeroepen!! Duurde dan ook een uur, maar vermaak om te kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Afbeeldingslocatie: http://www.rollingarmadillo.com/cohcomp/coh2paidcommand.jpg
http://community.companyo...DLC-Commanders-Discussion

Nieuwe commanders welke er binnenkort inkomen; weet iemand of eigenaren van de CE deze gratis krijgen of hiervoor moeten betalen?

Daarnaast kennelijk ook 2 nieuwe maps vandaag!

[ Voor 18% gewijzigd door pica op 24-09-2013 19:37 ]

Steam

• wolverine3141
Wat vet dat er nieuwe commanders komen! Maar aangezien er ook echt nieuwe units en features inzitten zou ik het wel erg stom vinden als je hier voor moet gaan betalen. Dan krijg je namelijk een soort van pay to win mentaliteit. Daarnaast ben ik zo benieuwd hoe de nieuwe units zich gaan gedragen en hoe het de balance gaat beinvloeden.

Gisteren nog een epic match gehad met en tegen mede-tweakers. Potje van bijna een uur. pica&nick VS whoosahhd&lethalpi. Helaas hebben wij verloren maar ik eis een rematch!!! :)

• TheSiemNL
OMG, net een potje tegen standaard AI gedaan met een ander. Het lijkt wel of die Russen veel sterker geworden zijn. Met name de molotov cocktail, zodra ik ze dat ding zie gooien laat ik ze al rennen, maar vaak brand een mortier of MG42 team helemaal uit. Nog nooit meegemaakt, normaal 1-2 doden.

• wolverine3141
Zover ik weet is er niets veranderd aan de molotov. Wel is het zo dat MG's en mortars (25%) sneller doodgaan sinds de laatste patch. Dit is voor beide facties. Zo is het counteren van een MG wat makkelijker en word je meer gestraft als je een mortar team ergens ongelukkig laat staan. Als je het mij vraagt een hele fijne balance aanpassing.

edit: ik zie dat er ook wat balance updates zijn gedaan. echt super dat Relic zo bezig blijft de boel te optimaliseren.
http://www.coh2.org/topic...heroes-2-changelog/page/2

De populaire bullitin voor de HMG is trouwens ook verleden tijd haha
Shooting Gallery (Maxim) from +5% suppression to +10% experience
Hit the Deck (MG42) from +10% suppression to +10% experience.

[ Voor 36% gewijzigd door wolverine3141 op 25-09-2013 10:24 ]

• pica
Daarnaast kan je ook gewoon unlucky zijn en kunnen de molotov's critten waardoor gelijk je model affikt :) .
De 25% extra dmg vond ik echt een goede aanpassing, duitse support teams waren echt veel te sterk, tot het frustrerende aan toe.
In teamgames (3on3 en 4on4) vind ik ze nog steeds iets te sterk in de early game doordat je heel eenvoudig een fuelpoint kan dicht kwakken met 2-3 MG's en er wat mortars ernaast te knallen om vijandige mortars te counteren.

Replay van epische 2on2 tussen mij en Nickbn tegen lethal pi en WhoosahHD gister welke we nipt wonnen:
https://www.dropbox.com/s...o60e/hele%20gg%202on2.rec

Weet overigens niet of/hoe lang deze replay nog werkt, met oog op de aankomende wijzigingen aan het spel.

Steam

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

lethal pi schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:32:

Gisteren nog een epic match gehad met en tegen mede-tweakers. Potje van bijna een uur. pica&nick VS whoosahhd&lethalpi. Helaas hebben wij verloren maar ik eis een rematch!!! :)
U bent genadeloos afgestraft. Terecht. Uw eis zal ingewilligd worden wanneer de tijd daar rijp voor is. En wederom zal u een pak rammel van niet nader-te-noemen-proporties voor uw kiezen krijgen. Onderstaande screenshot zegt alles al. Uw Tiger beeldt uw spreekwoordelijke status af. }:O

http://imgur.com/6n2WUeT

• Jaapoes
Bintzak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:19:
Ben de laatste tijd veel met de multiplayer bezig, ik speel voornamelijk als Rus. Maar het valt me wel op dat wanner die Duitser ook maar 1 fuel point weten te behouden het bijna onmogelijk is om met de Russen te winnen. Het zijn voornamelijk die Duitse tanks die moeilijk uit te schakelen zijn. Ze zijn sneller wendbaarder en hebben veel betere armor. Pas kwam ik 1 tiger tegen met 5 t42 tanks en wat guards raad eens alles schoot op dat ding ik was alles kwijt en de tiger slechts voor de helft kapot als je een elephant tegen kom kan je het al hellemaal schudden. Ja je heb van die logge anti tank tanks maar als een Duitse tank er met hoge snelheid omheen rijdt is het gewoon einde spel.
Met 5 Tier3 tanks naar een Tiger gaan is net zoiets als een paar conscripts recht in een MG sturen en dan klagen dat je gepinned wordt.
Bintzak schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 16:19:
De infantie van die Duitsers is ok vele male beter maak een clowncar en als je pech heb dan krijg je een panzerfaust op dat ding en zijn de helft van je troepen dood in dat ding.

Ook regelmatig gehad dat een clowncar werd uitgeschakeld door een mg nest in een paar lullige schoten.

En warrom kan ik geen bunkers bouwen, heel irritant als de Duitsers bij Victory points een bunker bouwen kom je aan met je squad kan je weer terug rennen en er een mortar of tank op zetten maar meestal hebben ze daar dan alweer een sterker antwoord op terug.

Ik heb wat redelijke potjes gehad en gewonnen als Rus maar als de helft van de map rood is dan is het meestal al beslist.

Trouwens die victory points zijn ook irritant soms heb je aardig wat opgebouwd om terug te slaan ga je eraan door victory point,s warom niet gewoon Total annihilation optie.
Als je geen panzerfaust wilt vangen dan moet je beter micro'en, bunkers van de Duitsers kunnen vervelend zijn maar dan leg je je focus gewoon tijdelijk op een ander deel van de map. Daarnaast zijn het MP die de duitser ook niet in units heeft kunnen steken. En zo kan ik nog wel even doorgaan..
Ik ben misschien wat kort door de bocht maar ik vind dat je wel makkelijk klaagt. Met de russen moet je heel anders spelen dan met de Duitsers. Maar gewoon een paar units ergens heen sturen en denken dat je wint omdat je in de meerderheid bent werkt niet bij dit spel. Kijk eens wat replays op youtube van ATR bijvoorbeeld, die zijn erg leerzaam. Verdiep je wat meer in unit sterkte&zwaktes en gameplay mechanics, je zult zien dat het dan snel beter gaat :)

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

• wolverine3141
Nickbn schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:11:
[...]

U bent genadeloos afgestraft. Terecht. Uw eis zal ingewilligd worden wanneer de tijd daar rijp voor is. En wederom zal u een pak rammel van niet nader-te-noemen-proporties voor uw kiezen krijgen. Onderstaande screenshot zegt alles al. Uw Tiger beeldt uw spreekwoordelijke status af. }:O

http://imgur.com/6n2WUeT
Haha bring it on!!! >:)

Whoosah zou gaan oefenen geloof ik dus ik heb hoge verwachtingen. Of is tie nog steeds in een hoekje aan het huilen omdat hij als enige alles verloren heeft? ;) Grapje hoor whoosie! :>

ps. die 3 vet howitzer van mij heeft gewoon 2 elephants gesloopt. het viel me op hoe goed die counter is.
Jaapoes schreef op woensdag 25 september 2013 @ 13:17:
Maar gewoon een paar units ergens heen sturen en denken dat je wint omdat je in de meerderheid bent werkt niet bij dit spel. Kijk eens wat replays op youtube van ATR bijvoorbeeld, die zijn erg leerzaam. Verdiep je wat meer in unit sterkte&zwaktes en gameplay mechanics, je zult zien dat het dan snel beter gaat :)
Helemaal mee eens!

Ik kijk ook wel eens The Frontline Network op YouTube. Ik zie dat atr3uh een caster is van coh2, die kende ik nog niet.

[ Voor 27% gewijzigd door wolverine3141 op 25-09-2013 14:13 ]

• Jaapoes

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:02
Leuk zo'n patch. Kan met niemand meer connecten :s

• pica
Heeft iemand al met die nieuwe DLC commanders gespeeld?

Steam

• Jaapoes
Nee maar ben wel units ervan tegen gekomen. Een grenadier squad met MP44 bestaande uit 5 man en gelijk vanaf de start in te zetten (dus van '0' command points) Wat ik ervan heb gezien zijn die nu behoorlijk sterk, conscripts kunnen er niet veel tegen beginnen los van kiten en op afstand blijven.

[ Voor 8% gewijzigd door Jaapoes op 26-09-2013 15:01 ]

Verwijderd

Jaapoes schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:26:
Nee maar ben wel units ervan tegen gekomen. Een grenadier squad met MP44 bestaande uit 5 man en gelijk vanaf de start in te zetten (dus van '0' command points) Wat ik ervan heb gezien zijn die nu behoorlijk sterk, conscripts kunnen er niet veel tegen beginnen los van kiten en op afstand blijven.
Ben benieuwd hoe de balans er uit komt te zien. Assault grenadiers zijn eigenlijk nu soort een afgeleide van shock troops maar dan in grenadier-armor vorm (qua type wapen en granaat). En in potjes heb ik gezien dat Duitsers die Ostruppen best hard kunnen spammen en daarmee verkrijgt die type squad eigenlijk de functie van conscripts (massaal!). Russen hebben geen nieuwe squad gekregen!

Klopt het dat die Panzergrenadiers + 250 halftrack (nieuwe commander ability) nu een soort van Duitse clowncar wordt, in de zin van dat je uit de halftrack kunt schieten?

Ik weet niet wat ik er van moet vinden van die nieuwe commanders. Duitsers krijgen nieuwe squads terwijl ze al Panzershrecke hebben en hun grenadiers zonder commander kunnen upgraden met een light mg. Bij de Russen moet je een commander hebben met PPSH ability wil je een conscript (soldaatjes!) squad kunnen upgraden qua wapen!

Overigens een nieuwe update komt er aan vandaag:

Bug Fixes:

Ostruppen

- Ostruppen Weapon damage from 8 to 16
There was a data error in the ostruppens weapon where it was doing less damage than we had originally calculated. This was making the unit actually worse than other rifle units (for cost) even when utilizing its in cover bonus.

Assault Grenadiers

- Dispatch Cost from 280 manpower to 200 manpower and 50 munitions
- Reinforcement and population cost remain the same as prior
This change is to give a temporary gate to the deployment of these units as players are finding it very difficult to deal with them at the start. The munition cost will gate the unit by a few minutes as well as make deploying these units limit the players means to get other munitions upgrades such as Panzerschrecks on the Mechanized Assault Group or a flame halftrack.

Forward HQ

- Addressed an issue where the forward HQ was not properly costing the player resources
There was a case where this ability was not charging the players resources when used (no we’re not telling you exactly how).

Other

- Addressed two issues causing crashes

Balance

Maxim

- Suppression from 0.02 to 0.0175

MG42

- Suppressed suppression multiplier from 1 to 0.9
- Suppression from 0.0085 to 0.009

Community update

- Lethal pi and Nick now have the status of 'klootzakken' >:) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Als ik dit allemaal zo zie heb ik weer grote zin om dit weekend aan de slag te gaan. Doordeweeks heb ik tegenwoordig een stuk minder tijd, mijn master neemt echt te veel tijd in beslag :-(

*edit* vanavond dus ook niet... want ik ben zojuist oom geworden :)

[ Voor 16% gewijzigd door Therapy777 op 27-09-2013 13:18 ]

• TheSiemNL
Heeft iemand hier dat blue pack al gekocht? Best prijzig voor een update, is het 't geld wel waard?

Verwijderd

jantje.vlaam schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:49:
Heeft iemand hier dat blue pack al gekocht? Best prijzig voor een update, is het 't geld wel waard?
Het is geen update, maar een uitbreiding van de Theater Of War missies. Je kan ook wachten met kopen totdat het goedkoper wordt! ;) De nieuwe commanders (apart van de blue pack/case) kosten ook geld en mijn vraag is eigenlijk of deze wel hun geld waard zijn!

Gisteren even voor de lol een Blue Tow missie gespeeld, namelijk de Tiger Ace missie op general. Was een leuke verfrissende missie! Niet gehaald omdat ik eigenlijk meer aan het uitproberen was dan om serieus te spelen. Wel kwamen in die missie nieuwe Wodka-tanks in voor, en je kan er er geld op inzetten dat bij de nieuwe Russische pack die zal komen, ook Commanders komen die deze tank hebben!

*Edit: of juist niet omdat het in casu om een prototype Tiger tank ging en volgens mij waren die nieuwe Wodka-tanks KV 1's en volgens mij hebben we al KV '2s. O-)

Graag zie ik ook urls/links van spelers die jullie bekijken om zodoende ervan te leren (nee Nick en Pi niet jullie eigen link geven :+ !) :>

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2013 18:56 ]

• Pred87
Ligt het aan mij of is het niveau in de 1v1 en 2v2 automatch dramatisch laag. Ik speel vooral 4v4 waar ik ong 1 op 1 run met win/losses maar bij 1v1 en 2v2 heb ik nog niet 1 keer verloren zelfs met random teammates (na een game of 20). Komt misschien ook omdat ik als rus speel en de early game wel in het voordeel van de russen is (imo). Tigers kom ik nooit tegen in de kleinere games :+

Die DLC vind ik echt zonde van het geld btw. Zo boeiend zijn die commanders niet.

Verwijderd

Ik denk dat het ook ligt aan je eigen level, zodra je level hoger wordt zal je sneller gematched worden met speler die niet kanonnenvoer zijn!

• Pred87
Level 62 inmiddels, niet heel laag toch.
In CoH1 was je level afhankelijk van je wins/losses en de rank van wie je won/verloor. Een hoge rank betekende dan ook dat je het spelletje wel snapte. Nu kan je met comp stompen of gewoon heel veel spelen ook al lvl 100 halen. Het zegt wat minder dan in CoH1.

Dit is geen kritiek op het ranking systeem trouwens. De keuze om wins/losses en ladders weg te laten zorgt er alleen maar voor dat je vrijwel geen (bewuste) droppers/hackers/cheaters hebt omdat toch niemand ziet of je 100-1 of 1-100 stats hebt.

• pica
Er is een fatsoenlijke ladder op coh2.org

Steam

• Pred87
pica schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:20:
Nice, dat wist ik niet :)
Uit mn stats blijkt ook wel, hoe meer spelers hoe vaker ik verlies.

[ Voor 16% gewijzigd door Pred87 op 28-09-2013 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Pred87 schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:18:
Level 62 inmiddels, niet heel laag toch.
In CoH1 was je level afhankelijk van je wins/losses en de rank van wie je won/verloor. Een hoge rank betekende dan ook dat je het spelletje wel snapte. Nu kan je met comp stompen of gewoon heel veel spelen ook al lvl 100 halen. Het zegt wat minder dan in CoH1.

Dit is geen kritiek op het ranking systeem trouwens. De keuze om wins/losses en ladders weg te laten zorgt er alleen maar voor dat je vrijwel geen (bewuste) droppers/hackers/cheaters hebt omdat toch niemand ziet of je 100-1 of 1-100 stats hebt.
Je 'steam' rank of level bepaald ook niet tegen wie je moet spelen in Automatch. Dat gebeurd nog steeds op dezelfde manier als in CoH1 alleen kan je dus helaas niet meer ingame al je stats zien..
http://www.companyofheroes.com/news/coh-2-matchmaking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
jantje.vlaam schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 12:49:
Bij mij zat hij er gewoon bij want ik ik had schijnbaar een pre-order release. (dus niet eens collectors edition) Ik weet niet of die het echt waard is als je hem zou moeten kopen. Vind het zelf wel leuk een nieuwe uitdaging te hebben in het spel. Ik kan in ieder geval zeggen dat 1 AI battle behoorlijk pittig is op General. Die heb ik nog steeds niet gehaald na 10x opnieuw te doen. 8)7
Verwijderd schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 18:45:
[...]
De nieuwe commanders (apart van de blue pack/case) kosten ook geld en mijn vraag is eigenlijk of deze wel hun geld waard zijn!
*knip*
Graag zie ik ook urls/links van spelers die jullie bekijken om zodoende ervan te leren (nee Nick en Pi niet jullie eigen link geven :+ !) :>
Ik vind het echt onzin dat je hiervoor moet betalen. Kijk een DLC als blue case vind ik logisch dat je daar voor moet betalen, daar zitten alleen TOW dingen in. Maar als je met automatch online competitieve matches doet vind ik dat iedereen dezelfde opties en mogelijkheden moet hebben ten allen tijde. Nu moet je dus gaan betalen als je bv de KV-1 wilt gebruiken. Dat neigt naar pay2win. Dat ze nieuwe units maken voor de MP prima (graag juist) maar maak het dan gratis.

Waar ik met regelmaat naar kijk is http://nl.twitch.tv/lethalpi :9 http://nl.twitch.tv/stephennjf en http://nl.twitch.tv/siberiangt vooral Siberian heeft een masterlijke hotkey control en micro
pica schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 20:20:
Over ladder gesproken, ik ben zojuist gestart om met de duitsers 1v1 te gaan ladderen. En zag onlangs een verhouding van 25% (duitsers) -75% (russen) dat is ook voor het eerst. :D
http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561198015484751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSiemNL
Ik mis mijn repairbunkers. Hoop dat die nog terug komen.

Gisteren gebruik gemaakt van de aanbieding van 4 extra Commanders, voel me toch een beetje bekocht. Zijn de andere commanders het geld wel waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Nieuwe patch!
http://www.coh2.org/news/9006/october-9th-balance-patch
Heerlijk dat Relic zo bezig blijft. O+

Eindelijk deze aanpassingen:
KV8 - was echt mega OP!!
LMG - deed echt veel te veel damage
Osttroppen - cap kracht in een 1v1 was hiermee belachelijk sterk
AT gun - mistte zoveel
_/-\o_

Ik mis alleen wel de aanpassing dat de blitzkrieg functie nog gebruikt kan worden met een damaged engine. Dat is echt belachelijk. Als je een vet Tiger achterna zit met een damaged engine maar niet kan bijhouden vanwege blitzkrieg. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ziet er goed uit ja :)

Ik vind alleen wel dat er een cap mag komen op commander tanks. Ik had laatst een 2v2 als Rus. We kregen de duitsers de hele tijd maar niet klein en bleek later dat ze al hun fuel hadden opgespaard om alletwee elephants eruit te gaan pompen (ze hadden rond hun basis veel fuel OPed). Van mij mag er met zulke commander tanks (elephant, IS2 etc) een limiet van 1 per player per game. Net zoals met de KT in CoH1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Jaapoes schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 12:04:
Van mij mag er met zulke commander tanks (elephant, IS2 etc) een limiet van 1 per player per game.
Ik denk dat ik dit wel een goed idee vind. Al moet ik zeggen dat een KV1 van mij best 2 keer op de map mag rondrijden.

Hoe vaak je nu niet ziet dat er 2 tigers op het veld zijn van 1 player. Pica en ik kwamen het gisteren avond nog tegen. En de avond ervoor had ik zelf 2 tigers. Je ziet dit vooral sinds de aanpassing dat die heavy's minder fuel kosten en meer mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ja klopt, ik doel ook alleen op heavy tanks.

Je ziet het inderdaad niet vaak maar als het gebeurd dan ben je vaak fucked. Deze 2 tegenstanders waren hier ook bewust naar aan het toesturen, zo lang mogelijk in leven blijven, zoveel mogelijk fuel OPen, sparen en alletwee elephants eruit knallen. Nou zijn elephants heus geen instant win maar het was ook nog eens op Semois. Daar schiet een olifant vanuit je basis met gemakt driekwart de map over.. Dan kan je gewoon niets en das kut :)

Pagina: 1 ... 4 ... 13 Laatste