Zojuist online gekocht voor € 35,00. Ik hoop er net zoveel plezier van te hebben als de eerste (met alle delen) die speel ik nog dagelijks.
Aangezien ik de mp niet aan zal raken wacht ik reviews van en commentaar over de campaign eerst ff af. CoH1 heeft voor mij de beste campaign ooit in een rts (ja, beter dan sc1 en wc3 naar mijn mening, misschien niet qua verhaal maar wel qua combinatie verhaal/gameplay), maar ik moet het nog maar zien bij 2...
Ben ik helemaal met je eens, de campaigns van serie 1 waren geweldig, de paar onder tijdsdruk vond ik wat minder, maar de rest erg goed, met name die in Cherbourg.
Heeft er eigenlijk iemand problemen dat CoH2 afsluit na elke missie. Ik snap niet waarom. Ook als ik een missie wil quitten en ik druk op Quit dan sluit het spel geheel af.
Dit lijkt me niet de bedoeling, ook omdat als ik het spel meteen weer opstart dan geeft steam ook een melding dat het spel niet gesynchroniseerd is.
Dit lijkt me niet de bedoeling, ook omdat als ik het spel meteen weer opstart dan geeft steam ook een melding dat het spel niet gesynchroniseerd is.
Nou, ik heb gisteravond een half uurtje gespeeld maar toen ben ik er maar mee gekapt. Het ziet er grafisch nog steeds zo uit als in 2007 en dat vind ik nog het meest jammer. Ik heb het gevoel alsof ik COH 1 aan het spelen ben. De gameplay is op zich prima maar je zou verwachten dat ze grafisch toch wat beters zouden kunnen bakken anno 2013. Misschien moet ik er even doorheen maar het eerste half uurtje was voor mij in ieder geval een teleurstelling.
Hallo mensen, ook maar even een berichtje hier. Heb nu 2 1v1 auto games gespeeld. Was alweer een aantal jaar geleden dat ik CoH voor het laatst had gespeeld dus was even inkomen. Het 2e potje werd ik gematcht tegen een level 54. Ging early ging aardig gelijk op, had 2 VP points en een ammo en fuel. Ging behoorlijk easy, totdat hij ineens met AT en tanks kwam aanzetten terwijl ik net pas tier 3 in ging. Hij was dus stiekem rustig aan het opbouwen terwijl ik dacht dat het van een lijen dakje ging haha. Uiteindelijk verloren door zijn map presence maar wel een spannend potje!
Ook ik laat wat van me horen in dit topic, eindelijk iets anders wat ik echt leuk vind naast Dota 2
.
Als er mensen zijn die co-op Theater of War missies willen spelen hoor ik 't graag, vind het een fantastisch spel, erg diepgaand en soms erg moeilijk, daar houd ik van!
Als er mensen zijn die co-op Theater of War missies willen spelen hoor ik 't graag, vind het een fantastisch spel, erg diepgaand en soms erg moeilijk, daar houd ik van!
[ Voor 3% gewijzigd door JeVader op 26-06-2013 11:05 ]
Ben benieuwd of het een zwaar spel is. Heb niet zo een super zware laptop, dus ga eens even op onderzoek uit voordat ik hem koop.
Deel 1 heb ik met veel plezier gespeeld ondanks dat ik een zware noob ben.
Deel 1 heb ik met veel plezier gespeeld ondanks dat ik een zware noob ben.
[ Voor 23% gewijzigd door steefje op 26-06-2013 11:06 . Reden: typo ]
PSN ID Binloading_nl
Ik wil wel een keer die theater of war missies gaan doen, maar ben nog echt een totale noob. CoH wel gespeeld, maar nooit echt superveel.
Ben eerst de gewone campaign aan het doen, meteen op de hoogste moeilijkheids graad(vooral omdat ik geen zin heb om de campaign 2 keer te doen
).
Ben eerst de gewone campaign aan het doen, meteen op de hoogste moeilijkheids graad(vooral omdat ik geen zin heb om de campaign 2 keer te doen
@steefje:
Ik speel 'm o.a. op een laptop. i7-2630QM, 8Gb, Nvidia Quadro 3000M.
Draait prima op 1920x1080 op medium.
www.oldskoolnl.nl
Ik snap die reacties over de graphics niet. Ik heb COH2 al een aantal keren gespeeld. Een paar van mijn vrienden hebben 'm nog niet gekocht dus dan moet ik terug naar COH1 om met hen te spelen. En deel 1 is echt wel grafisch duidelijk een stukje minder dan deeltje 2.
Tuurlijk zo op het oog lijkt het op elkaar, maar als je het één op één vergelijkt kun je daadwerkelijk verschillen zien. En dan speel ik CoH op ultra en deel 2 op medium...
*edit* ik zie net dat ik op medium moet spelen omdat er geen crossfire support is voor dit spel... *sigh*
Tuurlijk zo op het oog lijkt het op elkaar, maar als je het één op één vergelijkt kun je daadwerkelijk verschillen zien. En dan speel ik CoH op ultra en deel 2 op medium...
*edit* ik zie net dat ik op medium moet spelen omdat er geen crossfire support is voor dit spel... *sigh*
[ Voor 34% gewijzigd door Therapy777 op 26-06-2013 13:43 ]
Jammer dat er niet ergens een Demo is. Denk dat ik vanavond wel ff een torrentje download en test of het werkt, daarna instant buy!!!Roppedop schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 12:18:
@steefje:
PSN ID Binloading_nl
pfft, de demo is afgelopen week heel lang speelbaar geweest.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Even wtfje vandaag... Ik laad mn eerste game van vandaag en zie dat ik ineens maar 2 commanders heb ipv 3. Dacht zal wel per ongeluk een commander hebben gedeselect ofzo. Nee... er is gewoon een commander verdwenen! De armor assault commander bij de russen

gisteren gekocht in een impuls, aangezien ik goede herinneringen had aan coh.
eerst wat missies gedaan in campaign, die weer lekker episch is als vanouds
daarna 2 multiplayer games gedaan. de eerste hard verloren omdat ik wat traag op gang kwam.
tweede vlot gewonnen, wel dankzij mijn medespelers
ik hield het midden van de map redelijk onder controle terwijl de andere 2 de hele zijkanten onder de voet liepen
voor mensen die wat potjes willen spelen, nick op steak is k0wlier
eerst wat missies gedaan in campaign, die weer lekker episch is als vanouds
daarna 2 multiplayer games gedaan. de eerste hard verloren omdat ik wat traag op gang kwam.
tweede vlot gewonnen, wel dankzij mijn medespelers
ik hield het midden van de map redelijk onder controle terwijl de andere 2 de hele zijkanten onder de voet liepen
voor mensen die wat potjes willen spelen, nick op steak is k0wlier
[ Voor 7% gewijzigd door kowlier op 27-06-2013 11:28 ]
PSN - ps4 : sir_kowlier
Prima spel, heb alleen het idee dat de graphics wat achter blijven.
Bij CoH kon ik gewoon alle graphics opendraaien en zag het er, zeker voor toen, fantastisch uit.
Nu kan ik CoH 2 niet volluit spelen, maar ziet het er, met de teruggeschroefde settings, eigenlijk net zo uit als CoH 1 op hoogste settings.
Dat vind ik wel jammer.
Hebben jullie dit ook?
Bij CoH kon ik gewoon alle graphics opendraaien en zag het er, zeker voor toen, fantastisch uit.
Nu kan ik CoH 2 niet volluit spelen, maar ziet het er, met de teruggeschroefde settings, eigenlijk net zo uit als CoH 1 op hoogste settings.
Dat vind ik wel jammer.
Hebben jullie dit ook?
Buffalo77 | Pokemon Unite
Verwijderd
Models en textures hadden wat beter mogen zijn, maar de FX zoals explosies maken veel goed.
De Campaign moet je trouwens niet serieus nemen vanuit een historisch standpunt, er zitten behoorlijk wat fouten en vreemde momenten tussen. Dat terzijde is het ook makkelijk om te doen op de hoogste moeilijkheidsgraad als je een beetje ervaring hebt met CoH2.
De Campaign moet je trouwens niet serieus nemen vanuit een historisch standpunt, er zitten behoorlijk wat fouten en vreemde momenten tussen. Dat terzijde is het ook makkelijk om te doen op de hoogste moeilijkheidsgraad als je een beetje ervaring hebt met CoH2.
Voor de mensen die willen installeren en telkens foutcode 53 krijgen ( steamservers are busY etc. ), bij mij hielp het de realtimescanner van mijn antivirusprogramma uit te zetten. Was al sinds gistermiddag aan het proberen te installeren, totdat ik dacht, even googelen of e:r meer mensen deze melding krijgen. Geweldig sfeertje trouwens, en grafisch m.i. zeker een vooruitgang op CoH1.
In eerste instantie dacht ik ook dat er bijna geen verschil was met CoH 1, maar zoals zehtuka al aangeeft zijn vooral de effecten er wel op vooruit gegaan (ik speel met settings op max). Als je echter bedenkt dat er 6 jaar verschil tussen zit is dat niet echt aan te zien..ronalddus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 12:10:
Prima spel, heb alleen het idee dat de graphics wat achter blijven.
Dat vind ik wel jammer.
Hebben jullie dit ook?
ligt het aan mij of zijn de russen met hun molotovs lekker op 
mijn duitse infanterie kan er echt niets aan doen, maar dat kan ook aan mijn algemeen niveau liggen
mijn duitse infanterie kan er echt niets aan doen, maar dat kan ook aan mijn algemeen niveau liggen
PSN - ps4 : sir_kowlier
Kan iemand mij helpen? Een vriend van mij heeft dit spel gekocht en had een nieuwe videokaart nodig hoe goed werkt een HD5850 i.c.m. een Q8300 proc (stock snelheid alles)? Als iemand hier iets vergelijkbaars heeft ter informatie waardeer ik dat zeer.
als je de animatie ziet gewoon een eindje lopen.. micromanagement om dat soort spul te ontwijken. zelfde met de rifle grenade. Je squad roept ook wel "grenade" als zoiets er aan komtkowlier schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 08:42:
ligt het aan mij of zijn de russen met hun molotovs lekker op
Matchmaking duurt wel erg lang af en toe had dit liever anders gezien (lobby met beschikbare games)
Ja die Russians met molotov's zijn super irri
Ja die Russians met molotov's zijn super irri

[ Voor 30% gewijzigd door JT888 op 28-06-2013 19:42 ]
Persoonlijk vind ik een lobby minder want dan heb je bijvoorbeeld mensen die steeds weggaan als jij een hoger level hebt. Op deze manier word een match in ieder geval altijd gemaakt en ik heb eigenlijk nooit echt lang moeten wachten. Het connecten gaat ook altijd goed met soms even een kleine hapering aan het begin van een match.
Die molotov's zijn net zo irritant als die van de Duitsers. Laat staan een granade van een panzergranadier, die vaagt heel je squad weg als je niet oplet. Doei veteranen 3 squad.
Die molotov's zijn net zo irritant als die van de Duitsers. Laat staan een granade van een panzergranadier, die vaagt heel je squad weg als je niet oplet. Doei veteranen 3 squad.
Even iets heel anders: hoe zit het met jullie video performance? Ik had me helemaal verheugd met alle toeters en bellen en vol AA te gaan spelen met m'n nieuwe gigabyte gtx770 oc (uiteraard met de nieuwste drivers) maar niks is minder waar... performance test:
Min: 15 fps
Max: 42 fps
Avg: 27 fps
Wat een vieze vette tegenvaller zeg. Zouden er nog optimalisaties moeten komen denken jullie? Mijn voledige specs staan in mijn sig btw.
Wat een vieze vette tegenvaller zeg. Zouden er nog optimalisaties moeten komen denken jullie? Mijn voledige specs staan in mijn sig btw.
[ Voor 17% gewijzigd door Therapy777 op 28-06-2013 22:48 ]
Had ook alles maxed getest op een HD7870XT.Therapy777 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:21:
Even iets heel anders: hoe zit het met jullie video performance? Ik had me helemaal verheugd met alle toeters en bellen en vol AA te gaan spelen met m'n nieuwe gigabyte gtx770 oc (uiteraard met de nieuwste drivers) maar niks is minder waar... performance test:
Kwam ook op ongeveer dezelfde FPS als jou uit. Toen maar op de aan te raden instellingen gezet en minimaal 22 FPS en gemiddeld 60. Vooral bij de sneeuw test en dat stukje met ontploffingen zakte de FPS wat in met alles max. bij de aan te raden instellingen loopt het gewoon vloeiend 22 fps niks van gemerkt.
Veder heb ik een phenom 2 955 en 12 gigabyte ram. Jou systeem is een stuk sneller denk ik.
Gisteren COH2 gekocht :)! En het moet zeggen dat de moeilijkheidsgraad mij enorm verbaasd. Waar ik normaal gesproken op CnC en RA iedereen met ease wegvaag heb ik hier de grootste problemen
, zelfs winnen van een standard opponent zit er niet in :D! /compliments....
Wordt hard werken.... ik heb het idee dat germans trouwens veeeeeel beter zijn dan de russen.
Wordt hard werken.... ik heb het idee dat germans trouwens veeeeeel beter zijn dan de russen.
Ik kan je vertellen dat ik op een veel minder systeem een goede performance haal met alles maxed out, op de anti aliasing na (2 x)Therapy777 schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:21:
Misschien moet je even proberen bepaalde instellingen aan te passen en dan weer een benchmark te doen. Zou beginnen bij je AA (grappig detail, de meeste mensen zien het verschil niet tussen 2x en 4x of hoger)
Onthoud wel dat COH altijd al een spel is geweest dat ook erg zwaar is voor de CPU.. mogelijk ligt daar een bottleneck? (omdat iets in de instellingen veel meer van de CPU vraagt ineens?)
Het spel ziet er goed uit maar het blijft steeds crashen. Heb 2x HD4890 in Crossfire (deze staat af want wordt niet ondersteund). Ik heb ondertussen de laatste drivers erop staan maar geen effect. Settings aangepast naar lagere quality; geen effect. Na de crash blijft Steam maar updates downloaden (lijken steeds dezelfde te zijn). Nog iemand dit issue? Zou zonde zijn van het geld...
Probleem is opgelost. Ter info:
If you have legacy AMD Radeon HD 4000, 3000, or 2000 hardware you will need to uninstall your current drivers and install the 13.4 beta drivers or newer. These drivers can be found at:
IMPORTANT : Uninstall all your AMD software before installing these drivers. Failing to do so will prevent the driver from installing properly.
http://support.amd.com/us...cy-radeonaiw-vista32.aspx for 32bit operating systems
http://support.amd.com/us...cy-radeonaiw-vista64.aspx for 64bit operating systems
If you have legacy AMD Radeon HD 4000, 3000, or 2000 hardware you will need to uninstall your current drivers and install the 13.4 beta drivers or newer. These drivers can be found at:
IMPORTANT : Uninstall all your AMD software before installing these drivers. Failing to do so will prevent the driver from installing properly.
http://support.amd.com/us...cy-radeonaiw-vista32.aspx for 32bit operating systems
http://support.amd.com/us...cy-radeonaiw-vista64.aspx for 64bit operating systems
Ik kreeg bij de eerste keer opstarten al de melding dat m'n drivers niet ondersteund waren (HD7950 met drivers van een maand of 2 oud denk ik), de laatste drivers gaven ook meteen een aardige performance boost.
Heeft er iemand een goede oplossing gevonden tegen de duitse Pantzer IV en V tanks. Het lukt me maar niet om deze met goed fatsoen te slopen als rusland zijnde.... lategame walsen deze tanks me gewoon plat.....
Ik heb nu gewoon de AA op 2x gezet en het draait prima. min 30 max 60 gemiddeld 45. Ik verwacht dat er de komende tijd nog wel wat optimalisaties zullen komen waardoor het nog soepeler zal gaan.
tanks van de russen zijn goedkoper, dus je hebt er meer nodig. Zo kan bijvoorbeeld rammen een goede optie zijn als je een paar AT guns in de buurt hebt. Anders werkt een AT-granaat ook prima.Squishie schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:13:
Heeft er iemand een goede oplossing gevonden tegen de duitse Pantzer IV en V tanks. Het lukt me maar niet om deze met goed fatsoen te slopen als rusland zijnde.... lategame walsen deze tanks me gewoon plat.....
Overigens zijn tank-hunters als de SU-85 wel erg goed tegen tanks, maar deze moet je absoluut niet gebruiken als tank (dus houd ze een eind achter een paar normale tanks bijvoorbeeld)
Overigens schelen sommige opties in de grafische instelling gigantisch. ben de naam even kwijt, maar 1 optie stond bij mij op medium (geeft fps tussen de 24-52) en ik test die even op high.... meteen fps tussen 14 en de 38, met een minimal van 2.8 fps
Dit is trouwens op een 6870
[ Voor 19% gewijzigd door flessuh op 01-07-2013 08:19 ]
Het spel is wel killing voor je gpu/cpu idd want heb onlangs de grafische settings toch ook even moeten verlagen om alles vloeiend te blijven houden. (Core i7 920 / HD5870) Had ik in eerste instantie niet echt verwacht omdat het er nu niet "super wauw" uitziet allemaal. Ik denk dat het komt omdat er superveel detail in zit wat je op het uitgezoomde beeld eigenlijk niet ziet. Je kunt immers tot aan het squad inzoomen. Wat ik zelf overigens nooit gebruikt.
Zijn er mensen die de camera zoom/rotatie veel gebruiken? Ik vind het maar verwarrend als ik me camera draai of inzoom. Dan ben ik op een bepaalde manier de map kwijt waar alles staat.
Zijn er mensen die de camera zoom/rotatie veel gebruiken? Ik vind het maar verwarrend als ik me camera draai of inzoom. Dan ben ik op een bepaalde manier de map kwijt waar alles staat.
Thanks ik ga ermee aan de slagflessuh schreef op maandag 01 juli 2013 @ 08:16:
[...]
tanks van de russen zijn goedkoper, dus je hebt er meer nodig. Zo kan bijvoorbeeld rammen een goede optie zijn als je een paar AT guns in de buurt hebt. Anders werkt een AT-granaat ook prima.
Overigens zijn tank-hunters als de SU-85 wel erg goed tegen tanks, maar deze moet je absoluut niet gebruiken als tank (dus houd ze een eind achter een paar normale tanks bijvoorbeeld)
Conscripts ondersteuning bij de SU85 of AT gun icm antitankgranades. Zo schakel je de engine uit en kun je rustig blijven mikken en evt flanken en de zwakkere zijkant of achterkant raken. Dat is een beetje mijn tactiek tegen de Duitse tanks tegenwoordig. Als je puur tanks vs tanks gaat vechten dan verlies je het als Rus.
Maak ook gebruik van de range en long sight optie van de SU85, dat maakt hem erg sterk.
Maak ook gebruik van de range en long sight optie van de SU85, dat maakt hem erg sterk.
[ Voor 12% gewijzigd door wolverine3141 op 01-07-2013 11:45 ]
voor de liefhebbers onder ons en de mensen die net als ik graag wat vaker met Hollanders of Nederlandstaligen zou spelen dan met de overvloed aan Russen die deze game trekt heb ik een Steam groep gemaakt die het makkelijker maakt om andere Hollanders te vinden waar je een match mee kan starten. De groep is "public" wat wil zeggen dat eenieder zich er zonder drempel hier voor kan aanmelden.
Linkje is hier http://steamcommunity.com/groups/coh2nl
Ik lees nog weinig over tactics, is dit spel een beetje de moeite waard?
De meeste spelers zijn nog bezig goede tactics te bedenken/uit te vinden. Persoonlijk vind ik het spel zeker de moeite waard, maar dat vond ik van de vorige versie ook al. Als jij er niet zeker van bent zou ik zeggen kijk op youtube naar een aantal kanalen:TheNephilim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:53:
Ik lees nog weinig over tactics, is dit spel een beetje de moeite waard?
YouTube: The Frontline Network
YouTube: The Propagandacast
YouTube: COH2.ORG (deze website is ook een zeer actieve communitywebsite met links naar twitch.tv streams op de frontpagina)
Hopelijk kan je dan wat makkelijker een beslissing maken.
Ik heb je groep gejoined, super game!Nickbn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 01:40:
voor de liefhebbers onder ons en de mensen die net als ik graag wat vaker met Hollanders of Nederlandstaligen zou spelen dan met de overvloed aan Russen die deze game trekt heb ik een Steam groep gemaakt die het makkelijker maakt om andere Hollanders te vinden waar je een match mee kan starten. De groep is "public" wat wil zeggen dat eenieder zich er zonder drempel hier voor kan aanmelden.
ik heb je groep ook gejoind
en ik heb een vraagje over de multiplayer, in mijn laatste mulitplayer match tegen spelers kreeg ik geen controle over mijn units kon ze niet aanklikken om orders te geven verder werkt f1 en esc ook niet. heeft iemand dit eerder mee gemaakt?
en ik heb een vraagje over de multiplayer, in mijn laatste mulitplayer match tegen spelers kreeg ik geen controle over mijn units kon ze niet aanklikken om orders te geven verder werkt f1 en esc ook niet. heeft iemand dit eerder mee gemaakt?
Er staat ook nog altijd een groep in de startpost
Oh dat is me ontgaan. Stom.Suicyder schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 12:23:
Er staat ook nog altijd een groep in de startpost

Gejoined!
Kunnen we de groepen niet samenvoegen oid?
[ Voor 9% gewijzigd door Nickbn op 03-07-2013 18:32 . Reden: Kromme kazen kunnen klein, kort of kleverig zijn ]
Thanks! ^^flessuh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 10:54:
[...]
De meeste spelers zijn nog bezig goede tactics te bedenken/uit te vinden. Persoonlijk vind ik het spel zeker de moeite waard, maar dat vond ik van de vorige versie ook al. Als jij er niet zeker van bent zou ik zeggen kijk op youtube naar een aantal kanalen:
YouTube: The Frontline Network
YouTube: The Propagandacast
YouTube: COH2.ORG (deze website is ook een zeer actieve communitywebsite met links naar twitch.tv streams op de frontpagina)
Hopelijk kan je dan wat makkelijker een beslissing maken.
Nou op dit moment speel ik nog met enige regelmaat StarCraft 2. Helaas is dat voor de meeste vrienden te moeilijk, ik dacht; misschien is CoH 2 wat vriendelijker om mee te beginnen.
Ik heb pas wat vrienden kunnen overhalen om coh2 te spelen. Zij vinden sc2 minder als coh2 maar stiekem denk ik dat dat komt omdat sc2 te snel voor ze gaat. Dus ik denk zelf dat het wel wat vriendelijker is ja. Niet dat coh2 langzaam is want kwa apm is er genoeg te doen alleen het spel zelf gaat in sc2 veel sneller. Maar goed de spellen moeten eigenlijk ook niet met elkaar vergeleken worden.TheNephilim schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 17:18:
[...]
Thanks! ^^
Nou op dit moment speel ik nog met enige regelmaat StarCraft 2. Helaas is dat voor de meeste vrienden te moeilijk, ik dacht; misschien is CoH 2 wat vriendelijker om mee te beginnen.
CoH2 is een stuk langzamer als SC2. Om het anders te zeggen als ik een uitdaging wil of iets doe ik sc2 maar daarna ben ik ook gewoon moe. Als ik gewoon wil gamen speel(de) ik CoH2 online. Het gaat gewoon langzamer allemaal en je hebt geen apm van 300 nodig en dan nog steeds het gevoel te hebben dat je te kort schiet. CoH2 is gewoon denk ik een stuk vriendelijker voor gamers, een stuk minder belastend (voor mij dan).
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Voor de spelers: hoe is de singleplayer campaign? Als ik het ooit aanschaf zal dat enkel en alleen voor de sp zijn, maar reviews zijn mixed. Ze lijken te varieren van "kleine maps, geen echt verhaal" tot "net zo episch als CoH1". Meer input is dus zeker welkom
Het hangt er maar net vanaf hoe makkelijk of moeilijk je onder de indruk bent.
Als ik de medals en missies mag geloven ben ik nu iets over helft van de campaign. Ik vind persoonlijk de campaign qua verhaal en actie een beetje zwak. Ik was zelf enorm positief verrast door COH1. Er was nog nooit een RTS geweest die zo goed gebruikm wist te maken van de omgecing en hoe je dekking kon maken (barbed wire aanleggen, sandbags maken, tank traps etc). In deel 2 vind ik het allemaal net effe wat minder revolutionair. Sterker nog, in deel twee kan je geen tank traps maken en is het aanleggen van barbed wire een vervelend en lastig klusje geworden, het werkt nu met blokjes die de zijkanten gewoon niet goed afsluiten, dus het heeft alsnog geen zin om het spul aan te leggen.
De multiplayer vind ik tot nu toe erg leuk en geven 9 van de 10 keer behoorlijk spannende potjes. Heb nu al 6 keer gehad dat ik met anderen achter stond maar het in de laatste 10 minuten toch in wist te halen. Dat is mooi. Het blijft tot nog toe verslavend en leuk
Het jammere vind ik wel dat al met al, deel twee te weinig vernieuwingen met zich meebrengt. Ja, tanks op het ijs kunnen zinken, maar die situatie komt bijna niet voor. De sneeuw maakt het geheel niet spannender, maar irritanter en de diversiteit van multiplayer vergeleken met de eerste is kleiner naar mijns inziens. Ook het kleurenpalet staat me niet aan. Het is viesbruin op normale maps of vieswit in de sneeuw. De menu's en icoontjes zijn te klein en priegelig en de tactische kaart neemt maar 50% van het beeldscherm in wat het ook allemaal klein en priegelig maakt. Dit maakt het allemaal er niet zichtbaarder op. Ik vind het gebrek aan diversiteit (lees, de commanders en de keuzes) vrij vervelend
Ondanks alle klaagzang kan ik me enorm vermaken met het spel omdat de gameplay dik in orde is. Ik hoop dat er in een patch de icoontjes allemaal wat groter gemaakt kunnen worden en de hele interface (vooral het chatfont is veel te klein).
Als ik de medals en missies mag geloven ben ik nu iets over helft van de campaign. Ik vind persoonlijk de campaign qua verhaal en actie een beetje zwak. Ik was zelf enorm positief verrast door COH1. Er was nog nooit een RTS geweest die zo goed gebruikm wist te maken van de omgecing en hoe je dekking kon maken (barbed wire aanleggen, sandbags maken, tank traps etc). In deel 2 vind ik het allemaal net effe wat minder revolutionair. Sterker nog, in deel twee kan je geen tank traps maken en is het aanleggen van barbed wire een vervelend en lastig klusje geworden, het werkt nu met blokjes die de zijkanten gewoon niet goed afsluiten, dus het heeft alsnog geen zin om het spul aan te leggen.
De multiplayer vind ik tot nu toe erg leuk en geven 9 van de 10 keer behoorlijk spannende potjes. Heb nu al 6 keer gehad dat ik met anderen achter stond maar het in de laatste 10 minuten toch in wist te halen. Dat is mooi. Het blijft tot nog toe verslavend en leuk
Het jammere vind ik wel dat al met al, deel twee te weinig vernieuwingen met zich meebrengt. Ja, tanks op het ijs kunnen zinken, maar die situatie komt bijna niet voor. De sneeuw maakt het geheel niet spannender, maar irritanter en de diversiteit van multiplayer vergeleken met de eerste is kleiner naar mijns inziens. Ook het kleurenpalet staat me niet aan. Het is viesbruin op normale maps of vieswit in de sneeuw. De menu's en icoontjes zijn te klein en priegelig en de tactische kaart neemt maar 50% van het beeldscherm in wat het ook allemaal klein en priegelig maakt. Dit maakt het allemaal er niet zichtbaarder op. Ik vind het gebrek aan diversiteit (lees, de commanders en de keuzes) vrij vervelend
Ondanks alle klaagzang kan ik me enorm vermaken met het spel omdat de gameplay dik in orde is. Ik hoop dat er in een patch de icoontjes allemaal wat groter gemaakt kunnen worden en de hele interface (vooral het chatfont is veel te klein).
Als je de campaign gaat doen op hoogste difficulty en voor alle challenge ribbons gaat is het best pittig, ook al heb je veel COH ervaring
Dat kan ik beamen. Zit nu op de helft ongeveer met de campaign op niveau General en kan zeggen dat elke missie op zicht zelf een opgave is. Maar ik vind het wel leuk de campaign. Heb alleen COH1 niet zoveel gespeeld dus kan niet echt vergelijken. Daar kwam ik namelijk op een gegeven moment niet goed verder en was ik gestopt. Met de multiplayer heb ik veel plezier op het moment. Samen met 2 vrienden doen we regelmatig 3v3 met voicechat, echt geweldig!flessuh schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 21:58:
Als je de campaign gaat doen op hoogste difficulty en voor alle challenge ribbons gaat is het best pittig, ook al heb je veel COH ervaring
doe je ook die "challenge" ribbons? daar ben ik dus mee bezig. Heb eerst de campaign op captain uitgespeeld en ben nu bezig op general, inclusief de mission ribbons. Heb gister missie 7 gehaald, en tot nu toe alle challenge ribbons (een aantal kunnen eigenlijk niet tegelijk gehaald worden overigens)lethal pi schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:14:
[...]
Dat kan ik beamen. Zit nu op de helft ongeveer met de campaign op niveau General en kan zeggen dat elke missie op zicht zelf een opgave is. Maar ik vind het wel leuk de campaign. Heb alleen COH1 niet zoveel gespeeld dus kan niet echt vergelijken. Daar kwam ik namelijk op een gegeven moment niet goed verder en was ik gestopt. Met de multiplayer heb ik veel plezier op het moment. Samen met 2 vrienden doen we regelmatig 3v3 met voicechat, echt geweldig!
dat zijn die ribbons van m.xx (bijvoorbeeld "finish mission without calling in additional troops") dat soort objectives
[ Voor 6% gewijzigd door flessuh op 04-07-2013 10:32 ]
Net voor €28,99 bij www.g2play.net CoH2 gekocht. Moest wel een half uurtje wachten voordat de key werd gemaild. Ik zou liever CoH1 doorspelen, maar die nieuwe Steam versie heeft maar weinig spelers en hoop problemen. Dus dan maar CoH2
Die was en is er wel: Bijv. Men of war, Men of War Red Tide en Men of War Assault Squad, persoonlijk vindt ik die beter Als COH2
Nickbn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 20:33:
Het hangt er maar net vanaf hoe makkelijk of moeilijk je onder de indruk bent.
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat zijn. Ik zie wel eens een steammelding komen dat ik wat gehaald heb maar geen idee wat het is. Die challenges kun je die ingame zien of is het een steamachtig iets? Kun je daar dan ook dingen mee unlocken of krijg je gewoon een soort gamescore?flessuh schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 10:29:
[...]
doe je ook die "challenge" ribbons? daar ben ik dus mee bezig. Heb eerst de campaign op captain uitgespeeld en ben nu bezig op general, inclusief de mission ribbons. Heb gister missie 7 gehaald, en tot nu toe alle challenge ribbons (een aantal kunnen eigenlijk niet tegelijk gehaald worden overigens)
dat zijn die ribbons van m.xx (bijvoorbeeld "finish mission without calling in additional troops") dat soort objectives
de challenges zitten tussen de ribbons op je profiel in-gamelethal pi schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:15:
[...]
Ik weet eerlijk gezegd niet wat dat zijn. Ik zie wel eens een steammelding komen dat ik wat gehaald heb maar geen idee wat het is. Die challenges kun je die ingame zien of is het een steamachtig iets? Kun je daar dan ook dingen mee unlocken of krijg je gewoon een soort gamescore?
Er is iets wat ik snap in COH MP. Als ik en me neeffie een potje doen tegen PC kan hij opgegegen moment tiger tanks bouwen. Deze doctrine zat in een dlc welke hoorde bij een pre - order. Ik heb mijn exemplaar ergens anders gekocht en ook daar zat een stukje dlc bij. Ik kan echter niet tigers bouwen. Maar als ik de bijbehorende doctrine wil kopen zegt steam dat ik deze al heb.
Weet iemand wat ik verkeerd doe?
Ik heb die code die ik er bij kreeg gewoon ingewisseld bij steam. Ik zal eens kijken of ik ergens die commander kan vinden dan.
@flessuh, ik heb gekeken en ik kon um idd instellen. Dank voor de tip.
Ik heb die code die ik er bij kreeg gewoon ingewisseld bij steam. Ik zal eens kijken of ik ergens die commander kan vinden dan.
@flessuh, ik heb gekeken en ik kon um idd instellen. Dank voor de tip.
[ Voor 19% gewijzigd door MAGDATTT op 05-07-2013 18:25 ]
als je bij de commanders kijkt, staat hij daar dan tussen met een slotje?MAGDATTT schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 16:41:
Er is iets wat ik snap in COH MP. Als ik en me neeffie een potje doen tegen PC kan hij opgegegen moment tiger tanks bouwen. Deze doctrine zat in een dlc welke hoorde bij een pre - order. Ik heb mijn exemplaar ergens anders gekocht en ook daar zat een stukje dlc bij. Ik kan echter niet tigers bouwen. Maar als ik de bijbehorende doctrine wil kopen zegt steam dat ik deze al heb.
Heb je anders een linkje naar welke je gekocht hebt? sommige zitten een extra code bij die je op steam moet invoeren, en zo de boel unlocken
Ik zag net pas dat er een groep is aangemaakt voor de CoH2 tweakers. Die heb ik gejoind
Ik ben erachter wat ik het beste aan COH2 vindt! Dat General Winter in Sonic all star racing transformed zit. 
(ander sega spel wat dit weekend F2P is op steam en veelvuldige characters gebruikt uit andere sega franchises, je hebt zelfs een Football manager race kar!)
(ander sega spel wat dit weekend F2P is op steam en veelvuldige characters gebruikt uit andere sega franchises, je hebt zelfs een Football manager race kar!)
[ Voor 41% gewijzigd door Postius op 07-07-2013 15:11 ]
GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k
Verwijderd
Vandaag heb ik CoH 2 Red Star Edition ontvangen! Het lijkt me tof als er mensen hier zijn die mulitplayer in een team samen willen spelen! Mijn Steam account is: whoosahhd
Voeg me toe!
(Ben nog wel een complete noob
)
Voeg me toe!
(Ben nog wel een complete noob
Ik zie dat je mij al hebt toegevoegd op steam. Zullen binnenkort wel een potje doen samen! Wat is trouwens de Red Star edition? Krijg je dan extra's?Verwijderd schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:03:
Vandaag heb ik CoH 2 Red Star Edition ontvangen! Het lijkt me tof als er mensen hier zijn die mulitplayer in een team samen willen spelen! Mijn Steam account is: whoosahhd![]()
Voeg me toe!
(Ben nog wel een complete noob)
Ik wil ook wel met tweakerts spelen. DM me maar je steamnaam dan voeg ik je toe!
Red star is volgens mij gewoon de collector's edition. Ik vond 'm in ieder geval te duur. Al die skins en generals koop ik wel een keer in een sale.
Verder ben ik gisteren iets tegengekomen waar ik al een beetje bang voor was en wat ontzettend irritant is. Namelijk iemand die waarschijnlijk z'n bulletins aan het boosten was. Het enige wat hij deed was heavy machinegunners spammen en uiteraard verloren we het potje omdat hij kansloos bezig was. Een van de nadelen van dat bulletins systeem vind ik.
Red star is volgens mij gewoon de collector's edition. Ik vond 'm in ieder geval te duur. Al die skins en generals koop ik wel een keer in een sale.
Verder ben ik gisteren iets tegengekomen waar ik al een beetje bang voor was en wat ontzettend irritant is. Namelijk iemand die waarschijnlijk z'n bulletins aan het boosten was. Het enige wat hij deed was heavy machinegunners spammen en uiteraard verloren we het potje omdat hij kansloos bezig was. Een van de nadelen van dat bulletins systeem vind ik.
[ Voor 100% gewijzigd door Therapy777 op 11-07-2013 14:22 ]
Zo ik dacht ik heb de campaign uitgespeeld dus ik ga ff tegen de computer oefenen voordat ik online ga spelen maar van de 10 potjes heb ik er maar 1 gewonnen... ben ik nou een noob of is de computer op regular al zo goed? ( ik weiger hem op easy te zetten
) Ik speel de russen en die gasten komen zo snel met armor aan en dan niet 1 nee meteen 4!
Vind het skirmisch wel echt rennen en vliegen, zo speelt de campaign totaal niet.
Ga binnenkort ook wel de tweakers groep joinen maar eerst ff oefenen
Vind het skirmisch wel echt rennen en vliegen, zo speelt de campaign totaal niet.
Ga binnenkort ook wel de tweakers groep joinen maar eerst ff oefenen
Beetje van beide denk ik. Normal AI is zeker niet achterlijk zoals je in veel games tegenkomt. Geweldig zijn ze ook niet. Speel je met of tegen de USSR? De Duitsers spammen namelijk graag hun halftrack met flame or the scoutcar. Voornamelijk de halftrack is vernietigend. USSR tanks vind ik maar matig eigenlijk. Een Pz IV maakt een T34-76 gewoon af. Hogere Duitse tanks zijn gewoon uber. Daar doe je bijna niks tegen als USSR. Het enige dat werkt is een combinatie van een fout van de AI en massale aanval.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ik speel de USSR, vanavond mss even de duitsers proberen. Het is inderdaad zo dat de duitsers betere tanks hebben, wat ik dan een beetje mis is het antwoord daarop van de USSR. Want die anti tank pakketjs van de USSR waar de soldaten mee lopen doen ook niet echt veel damage. Daarnaast lopen de duitsers met panzershreks rond die toch wel pijn doen.
Ik moet ff de duitsers gaan spelen want dan kom je vast ook wel achter zwakke plekken.
Ik moet ff de duitsers gaan spelen want dan kom je vast ook wel achter zwakke plekken.
Engine uitschakelen met conscripts en counteren op afstand met een SU85 of AT gun.Onne81 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 10:08:
Het is inderdaad zo dat de duitsers betere tanks hebben, wat ik dan een beetje mis is het antwoord daarop van de USSR. Want die anti tank pakketjs van de USSR waar de soldaten mee lopen doen ook niet echt veel damage.
Counteren met snipers. Elk member van een Panzergrenadier squad die de Duitsers moeten reinforcen kost aardig wat manpower. Laat staan als je focus fire doet met nice micro en je pakt een heel squad. Die panzershreks kosten namelijk heel duur.Daarnaast lopen de duitsers met panzershreks rond die toch wel pijn doen.
Zoals bij elke goede RTS er is overal een counter voor. Je moet ze soms alleen even ontdekken.
edit: Trouwens als ik een multiplayer game laad, dan zie ik soms een kadertje in het rood om een players naam staan. En dan vaak met een aantal sterren erboven. Weet iemand wat dit betekend?
[ Voor 10% gewijzigd door wolverine3141 op 12-07-2013 10:35 ]
Thanx voor de tips, ga ze vanavond proberen!
Dat kader dat je ziet om sommige spelers betekent volgens mij dat die persoon in het bezit is van een collectors editie
Ik had al zo'n vermoeden inderdaad. En wat zouden die sterren dan betekenen? Heeft dat soms met je win/loss ratio te maken?gazeboo schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 13:34:
Dat kader dat je ziet om sommige spelers betekent volgens mij dat die persoon in het bezit is van een collectors editie
Volgens mij horen die gewoon bij de art?
Wat betreft de counters van de Russen, die Russen zijn volgens mij een faction waar je echt veel moet mircomanagen om je hoofd boven water te houden tegen de Duitsers. Verder zijn ze toegespitst op de vijand doodgooien met een hoeveelheid manschappen. Een paar losses extra geeft niet als je je doel er maar mee bereikt.
Wat betreft de counters van de Russen, die Russen zijn volgens mij een faction waar je echt veel moet mircomanagen om je hoofd boven water te houden tegen de Duitsers. Verder zijn ze toegespitst op de vijand doodgooien met een hoeveelheid manschappen. Een paar losses extra geeft niet als je je doel er maar mee bereikt.
Weet iemand of de ISU-152 ook Panthers flink kan beschadigen? Ik vind het echt een gave bak, maar ik heb hem nooit tegenover tanks gezet.
Mijn ervaring nu met de Russen is dat je het begin moet doorkomen en als je eenmaal SU85's hebt met daarachter een paar snipers dan rol je ze op. Bij een annihilation game dan, bij een victory point game dan zit er nog wat teveel haast achter.
Ik heb trouwens GoT groep gejoined!
Ik heb trouwens GoT groep gejoined!
Nog weinig mensen aangemeld zie ik. 16 maar. Kom op mannen. Dat kan beter!Nickbn schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 01:40:
Tja, de rest zit hier: http://steamcommunity.com/groups/gotcoh
www.oldskoolnl.nl
de ISU-152 is sterk tegen alle tanks ja.... overigens is hij beter tegen infanterie dan een Elefant gezien de splash-dmg.Zillion01 schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 19:10:
Weet iemand of de ISU-152 ook Panthers flink kan beschadigen? Ik vind het echt een gave bak, maar ik heb hem nooit tegenover tanks gezet.
als je in een mp-match 3 ISU-152's hebt is het wel game over
Even wat anders: zijn er mensen die CoH2 kaarten te ruil hebben? (Of ze misschien weg willen geven
) Ik kom er nog een paar tekort namelijk. Check hier voor mijn post in de trading sectie voor wat ik evt te ruil heb.
*edit* heb er net een paar van een maat gehad. Ik zoek alleen nog de Stug en de Rocket Truck

*edit* heb er net een paar van een maat gehad. Ik zoek alleen nog de Stug en de Rocket Truck
[ Voor 14% gewijzigd door Therapy777 op 19-07-2013 16:49 ]
Ik heb volgens mij een dubbele "Company of Heroes 2: Flakpanzer IV Ostwind - Winter", zal als ik thuis ben eens kijken of dat klopt. Geen idee wat die waard is, maar zal wel niet heel veel zijn. Komen vast wel tot een ruil o.i.d.
Verwijderd
Man o man wat was ik eerst blij met dit spel, maar nu probeer ik online te gaan en kan ik geen enkele game vinden en mijn invites lopen uit op connect timed out.
Ik heb zo 'n beetje alle poorten die ik op Internet heb zien staan m.b.t. Company of Heroes 2 toegevoegd, maar dan nog steeds geen connectie.
Iemand nog suggesties?
Ik heb zo 'n beetje alle poorten die ik op Internet heb zien staan m.b.t. Company of Heroes 2 toegevoegd, maar dan nog steeds geen connectie.
Iemand nog suggesties?
Kill je firewall en je virusscanner eens, eventueel ook je modem/router rebooten misschien dat die gebugged is.
Heb je ook de steampoorten laten forwarden?Verwijderd schreef op zondag 21 juli 2013 @ 20:10:
Man o man wat was ik eerst blij met dit spel, maar nu probeer ik online te gaan en kan ik geen enkele game vinden en mijn invites lopen uit op connect timed out.
Iemand nog suggesties?
Overigens als je dmz/default server hebt ingesteld en daarnaast ook nog losse poorten wil het ook wel eens fout gaan. Dat had ik pas met mijn wrt610.
Je kunt ook nog alle forwards verwijderen en upnp inschakelen. Dan maakt het spel zelf de forwards aan op dat moment.
Wat een ENORME activiteit in dit topic
Ik vroeg me af of mensen het leuk zouden vinden om wat 3v3's te doen? Gezellig met wat hollanders? Ik maak een topicje aan in beide steam groepen!
Verwijderd
Zou wel willen, maar die crappy game komt niet online 
DMZ is geen optie en staat ook niet aan.
DMZ is geen optie en staat ook niet aan.
Verwijderd
Wat is je steam? De 'mijne' is WhoosahHD!Nickbn schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 17:55:
Wat een ENORME activiteit in dit topicIk vroeg me af of mensen het leuk zouden vinden om wat 3v3's te doen? Gezellig met wat hollanders? Ik maak een topicje aan in beide steam groepen!
Edit: heb je al!
Verwijderd
Hoe lang duurt het gemiddeld voordat je spelers ziet joinen?
Ik zie Match found, connecting to other players.
Vervolgens een scherm Please wait..., maar dit duurt erg lang. Verdwijnt soms eventjes en komt direct weer terug, maar ik kan wachten tot dat ik een ons weeg.
Ik las ergens dat het te maken had met de Skins die ik had toegevoegd aan mijn voertuigen, maar ook al verwijder ik die, krijg ik nog steeds geen verbinding.
Dit terwijl ik nooit maar dan ook echt nooit connectie problemen heb met welke game dan ook.
Iemand suggesties? Anders ben ik bang dat ik € 80.- door het toilet heb gespoeld.......
-edit-
Nou ik heb misschien de oorzaak gevonden......
Mijn Router is een Draytek 2960 met 2 internet verbindingen, beide verbindingen werkt CoH2 niet.
Zet ik mijn PC naar een back-up gateway wat een Draytek 2710 is, werkt het wel.......
Met andere woorden CoH2 werkt niet i.c.m. Draytek 2960, maar waarom, geen idee
Ik zie Match found, connecting to other players.
Vervolgens een scherm Please wait..., maar dit duurt erg lang. Verdwijnt soms eventjes en komt direct weer terug, maar ik kan wachten tot dat ik een ons weeg.
Ik las ergens dat het te maken had met de Skins die ik had toegevoegd aan mijn voertuigen, maar ook al verwijder ik die, krijg ik nog steeds geen verbinding.
Dit terwijl ik nooit maar dan ook echt nooit connectie problemen heb met welke game dan ook.
Iemand suggesties? Anders ben ik bang dat ik € 80.- door het toilet heb gespoeld.......
-edit-
Nou ik heb misschien de oorzaak gevonden......

Mijn Router is een Draytek 2960 met 2 internet verbindingen, beide verbindingen werkt CoH2 niet.
Zet ik mijn PC naar een back-up gateway wat een Draytek 2710 is, werkt het wel.......
Met andere woorden CoH2 werkt niet i.c.m. Draytek 2960, maar waarom, geen idee

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 20:21 ]
Patchje + nieuwe (oude) map 
http://www.coh2.org/news/...langreskaya-balance-patch
http://www.coh2.org/news/...langreskaya-balance-patch
Updates July 30th, 2013 patch 3.0.0.9945
General
Fixed 1 frame delay between user input and unit movement
Updates to vehicle pathing
Langreskaya Spring and Winter maps added (1v1 in automatch and 1v1 and 2v2 in custom game)
Balance
Commander Ability Changes
The following abilities had their command point (CP) cost reduced to increase commander appeal. In contrast to the majority of Soviet Commanders a number of German doctrines did not have abilities available at 1 CP.
Panzer Tactician: Command point cost from 2 to 1
Mortar-Half-track: Command point cost from 2 to 1
Artillery Field Officer: Command point cost from 2 to 1
Riegel 43 AT Mine: Command point cost from 2 to 1
Fear Propaganda Artillery: Command point cost from 5 to 3
Rapid Conscription
The following changes were made to improve the usability of Rapid Conscription and Relief Infantry. Overall, it was very difficult to recover your cost on investment to both abilities due to their relatively low duration time. The goal was to increase the rate at which players could recover their cost and provide a possibility to earn back more than the initial resource investment.
Maximum replaced squads from 6 to 2
Duration from 30s to 120s
Recharge time from 90s to 180s
Cost from 200 MU to 160 MU
Ability now replaces lost squads with Conscripts rather than Penal Battalions
Updated tooltip to better reflect ability functionality
Relief Infantry
Maximum replaced squads from 6 to 3
Duration from 60s to 120s
Recharge time from 90s to 180s
Updated tooltip to better reflect ability functionality
Hit the Dirt
Previously, Hit the Dirt had the capacity to have its modifier stack with cover. This led to extremely durable units at very little cost to the user. It also impacted many of our combat systems, leading to inconsistent or undesirable behavior such as snipers missing the infantry.
Hit the dirt now provides light cover rather than a 0.5 received accuracy modifier.
JU-87D Strafing Run
The JU-87D Strafing Run now functions as a suppression ability. The loiter behavior was modified to improve the visuals of the off-map and make it more susceptible to anti-air weapons.
Attacks per aircraft from 5 to 3
Delay between attacks from 3s to 18s
Duration time from 48s to 75s
Target lead in from 50 to 20
Target lead out from 60 to 20
Target attack distance from 150 to 225
Target attack time from 2.125 to 4.25
Modified UI barrage radius to match the loiter radius of the JU-87D
Damage from 8 to 2.5
Rate of fire from 32 to 16
Suppression from 0.12 to 0.25
Max range from 175 to 225
Opel Blitz Cargo Truck
Previously, the cargo truck was multiplying a sectors value by a factor of 2. This resulted in extreme edge cases where fuel and munition incomes were higher than expected. To resolve this, supply trucks will only add a set amount of resources to sectors.
A cargo truck setup within a sector now adds 3 fuel and 5 munitions per minute, rather than multiplying the sectors value by 2
Cargo truck cost from 200 to 300 manpower
Adjustments to Scatter Distance
The following units had their scatter distance refactored to better match their performance and design. Higher scatter values generally implies weapons are less accurate.
IS-2
• Scatter distance max from 7.5 to 2.86
Panzer IV
• Scatter distance max from 6 to 9.5
T70
• Scatter distance max from 1.84 to 1.7
T34-85
• Scatter distance max from 3.4 to 2.6
Tiger
• Scatter distance max from 6.8 to 4.3
Ostwind
• Scatter distance max from 1.98 to 2.15
Brummbar
• Scatter distance max from 4.55 to 1
HMG Suppression Modifiers
HMG teams no longer function efficiently while pinned. This discourages tactics such as moving a HMG team into a setup HMG team unless on the flank. Pinned HMG squads now have the following modifiers applied to their squad:
Weapon accuracy is now reduced by 75%
Weapons reload has been increased by 100%
Weapon cooldown has been increased by 100%
Weapon scatter has been increased by 320%
The Maxim HMG now properly has its movement reduced while suppressed
Correction from Patch on June 13
Stug target size set from 20 to 14
Riegel AT Mine recharge from 30s to 0s
Bug Fixes
Command tank now properly validates, this prevents the user from using the call in when they are near max pop.
Incendiary barrage duration now better matches its deployment time.
Oh dat is wel nice een patch. Eindelijk een nerf voor die belachelijke strafe run. Wat vond ik dat irritant zeg. Ik had alleen wel een T34 buf verwacht maar alleen voor de T34-85. En ik zie ook alleen maar accuracy aanpassingen, geen damage ofzo. Of misschien dat het in de praktijk blijkt dat ze dan ook sterker of slechter zijn.
Ben wel benieuwd hoe nu de T3 tanks van de Russen tegen de Duitsers presteren en of de nerf van de P4 ook echt in de praktijk te merken is.
Trouwens gisteren een paar potje gedaan met Don Vito, zakhooi en Videostar (Whoosaa) en dat ging lekker zeg. Eindelijk eens wat meer gewonnen.
Ben wel benieuwd hoe nu de T3 tanks van de Russen tegen de Duitsers presteren en of de nerf van de P4 ook echt in de praktijk te merken is.
Trouwens gisteren een paar potje gedaan met Don Vito, zakhooi en Videostar (Whoosaa) en dat ging lekker zeg. Eindelijk eens wat meer gewonnen.
[ Voor 13% gewijzigd door wolverine3141 op 30-07-2013 09:52 ]
Strafe run was behoorlijk OP inderdaad, zeker als het in een basis van iemand gebeurde. moet je maar net het geluk hebben dat je wat AA in de buurt hebt staan. Nu heb je tenminste tijd om je AA ernaartoe te verplaatsen
Alienware geeft op het moment gratis Keys weg voor COH2, hiermee unlock je de Soviet Mechanized Support Tactics commander voor multiplayer mode. Er zijn nog 4500+ keys beschikbaar op het moment.
Link
Als je de Digital Collector's edition gekocht had heb je deze al.
Link
Als je de Digital Collector's edition gekocht had heb je deze al.
[ Voor 9% gewijzigd door Pheace op 31-07-2013 11:02 ]
Dank voor de link, denk niet dat ik die commander ga gebruiken maar toch leuk om te hebben :-) .
Daarnaast ben ik echt blij met die nieuwe patchnotes, die strafing run kwam me toch wel erg de neus uit.
Daarnaast ben ik echt blij met die nieuwe patchnotes, die strafing run kwam me toch wel erg de neus uit.
Ja bedankt voor de link! Ik heb een beetje hetzelfde als pica maar wel handig om de Guards en IS2 te hebben met een commander. Zeker nu de IS2 een buf heeft gekregen na deze patch wil ik er wat meer mee gaan spelen.
Verwijderd
Leuk topic
, Misschien kunnen jullie mij helpen met dit probleem.
Ik heb sinds deze week company of heroes gekocht. Zodra ik het spel geinstalleerd heb en op wil starten dan krijg ik de volgende fout melding " Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is"
Ik heb het spel al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en heb al mijn drivers en videokaart geupdated. Ook heb ik de update voor het spel geinstalleerd. Naast deze stappen heb ik steam al 2 keer opnieuw geinstalleerd en alle drivers geupdate.
Nu is mijn vraag of jullie weten wat dit probleem is. Zeker gezien het feit dat mijn computer het spel goed aan kan.
Ik ben benieuwd wat het kan zijn
Ik heb sinds deze week company of heroes gekocht. Zodra ik het spel geinstalleerd heb en op wil starten dan krijg ik de volgende fout melding " Er is een probleem opgetreden waardoor het programma niet goed meer werkt. Het programma wordt gesloten en u krijgt een melding als een oplossing beschikbaar is"
Ik heb het spel al meerdere malen opnieuw geinstalleerd en heb al mijn drivers en videokaart geupdated. Ook heb ik de update voor het spel geinstalleerd. Naast deze stappen heb ik steam al 2 keer opnieuw geinstalleerd en alle drivers geupdate.
Nu is mijn vraag of jullie weten wat dit probleem is. Zeker gezien het feit dat mijn computer het spel goed aan kan.
Ik ben benieuwd wat het kan zijn
Ik kan me iets herinneren vanuit de beta dat ik zo'n soort gelijke melding heb gekregen. Steam heb ik toen even in compatibiliteit modus moeten starten, toen werkte het wel. Overigens was dit probleem wel snel opgelost door Relic. Misschien heb je hier iets aan.
Werken je andere steam spellen wel goed?
Werken je andere steam spellen wel goed?
Verwijderd
Bedankt, de andere steam spellen werken zonder problemen. Ik heb steam zojuist een mail gestuurd met uitleg van het probleem. Ik ben benieuwd naar de reactie
Na 8 jaar fanatiek COH te hebben gespeeld is een nieuw hoofdstuk voor me aangebroken. 
Ik heb er nu een uur of 10 opzitten, maar mijn eerste ervaringen zijn erg goed! Micromanagement levert b.v. net wat meer winst op dan bij de vorige versie wat het erg leuk maakt.
Alleen het aantal maps vind ik nog erg beperkt, hopelijk komt er snel een world builder! Ik heb voor de vorige versie ook aardig wat maps gemaakt. Hopelijk worden de eventuele extra maps niet alleen DLC.
Ik heb er nu een uur of 10 opzitten, maar mijn eerste ervaringen zijn erg goed! Micromanagement levert b.v. net wat meer winst op dan bij de vorige versie wat het erg leuk maakt.
Alleen het aantal maps vind ik nog erg beperkt, hopelijk komt er snel een world builder! Ik heb voor de vorige versie ook aardig wat maps gemaakt. Hopelijk worden de eventuele extra maps niet alleen DLC.
Had gister een gaaf potje waar ik toch wel flink wat moeite mee had, uiteindelijk toch kunnen winnen :-)
https://www.dropbox.com/s/k81tfojvtd4z5xw/1on1%20gg.rec
https://www.dropbox.com/s/k81tfojvtd4z5xw/1on1%20gg.rec
Hoe zijn jullie ervaringen met verbinden naar servers? Ik speel het altijd me een hele club vrienden, maar met COH1 was het soms drama of zelf onmogelijk om met elkaar te verbinden. Ook als we met zij allen bij elkaar zaten, we hebben uiteindelijk wel een workaround gevonden om te verbinden, maar fijn werkte het niet.
Zaterdag gaan we voor het eerst bij elkaar zitten om COH2 te proberen, hopelijk behoren de verbindingsproblemen tot verleden tijd!
Zaterdag gaan we voor het eerst bij elkaar zitten om COH2 te proberen, hopelijk behoren de verbindingsproblemen tot verleden tijd!
Alles gaat via steam nu en eigenlijk prima. Alleen het zoeken naar een match duurt soms eventjes maar dat komt denk meer aan de hoeveelheid spelers die er dan online zijn.