Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Ik ben het er juist niet mee eens. Om ons (lethalpi en mijn) potje aan te halen, ja ze hadden tigers, maar uiteindelijk hadden ze er naar mijn mening vrij weinig aan, je SU85's maakten bradwurst van ze, daarnaast ben ik van mening dat de strafingruns / bombing runs irritanter en spammier waren.
Die dingen zijn takkeduur dus als ze met 2 aan komen zetten betekend dat dat je ze teveel fuel hebt gegeven en daarvoor wordt je afgestraft, wat naar mijn mening logisch is.

De enige superunit waarvoor dit redelijkerwijs bij zou kunnen accepteren is de elefant, omdat 1 al alle armor countert, als je er nog 1 bij zou hebben die de 1e elefant covert wordt het wel heel gek. Maar ook hier geldt, je hebt hem veel te veel fuel laten pakken.

Heb even snel gekeken naar de patchnotes, ziet er goed uit, binnenkort maar weer eens een potje doen :) .

Heb denk ik ook een oplossing gevonden waardoor mijn geluid niet goed werkte met streamen naar twitch, dus dat wil ik ook soon gaan testen :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Tigers zijn inderdaad hele andere tanks en beter te counteren. Een elephant daarentegen heeft echt een zieke range en armor, niet te vergelijken met welke tank dan ook.

Ja klopt de Duitser heeft te veel fuel gekregen en daar wordt je ook voor gestraft met deze game. Maar dat betekend niet dat dat gelijk gestraft moet worden met een instawin, want dat zijn 2 of meer elephants op zo'n kleine map wel. Op zo'n manier gestraft worden haalt een beetje de skill weg omdat je dat gewoon simpelweg niet kan counteren en beloon je een bepaalde manier van spelen voor de duitsers. Op een kleine map alles OPen rond je basis met fuel, kan je goed microen dan sluit je alles zoe goed mogelijk af met MG's, paper armor russen tanks hou je af met AT guns of schrecks en dan de rest kun je wel invullen..

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
pica schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 14:42:
Ik ben het er juist niet mee eens. Om ons (lethalpi en mijn) potje aan te halen, ja ze hadden tigers, maar uiteindelijk hadden ze er naar mijn mening vrij weinig aan, je SU85's maakten bradwurst van ze, daarnaast ben ik van mening dat de strafingruns / bombing runs irritanter en spammier waren.
Die dingen zijn takkeduur dus als ze met 2 aan komen zetten betekend dat dat je ze teveel fuel hebt gegeven en daarvoor wordt je afgestraft, wat naar mijn mening logisch is.
Die 2 tigers kwamen zo verkeerd de brug over, kan haast niet slechter. En dan 3 SU85's erachter en een call in bom van jou.. tja dat is niet slim. Maar als je ze anders tegenkomt heb je natuurlijk een groot probleem met je 3 SU85's. Het is allemaal een kwestie van opstelling, plaatsing en moment van aanval.

Maar als je niet voor T3 of T4 gaat heb je soms redelijk wat fuel wat je float. Fuel is in die zin dan ook niet het punt denk ik maar meer de MP. Als je voor een 2x tiger gaat dan heb je veel minder MP om te spenderen aan je reinforcements. De Tiger vind ik de beste unit van de game, ontzettend veel armor aan alle kanten en veel damage. Erg mobiel en goed tegen infanterie.

Tja ik weet ook niet. Aan de ene kant denk ik een cap op het aantal call in's zou wel goed zijn, aan de andere kant geef ik je gelijk als ze de kans hebben voor 2 tigers doe je zelf iets niet goed.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Mee eens, Tiger is ook mijn favoriet :)

Ja goed je kan er eindeloos over discusseren (dat is ook het mooie van CoH ;) ). Ik haal ook een redelijk speciek incidentje aan, hun strategie en de map paste allemaal erg goed bij elkaar. In grotere, meer open maps is een elephant ook veel makkelijker te pakken dan zo'n klein pest mapje als semois. Toch denk ik dat een call in cap geen heel slecht idee is. Dat betekend, mits alletwee hetzelfde doctrine, nog steeds 2 van die beesten op het veld.

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Hier nog even dat momentje van die 2 tigers. En even een correctie van mijn kant. Het waren dus 2 tigers van verschillende spelers dus niet van 1.

http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3061421

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:31
1 van de spannendste potjes ooit overal anti tank guns en flink wat strategisch geplaatste mines, vete tank batle erbij en wat doet company of heroes 2! afsluiten en updaten wtf!!!
Hoe halen ze dit in hun hoofd, alsof ik alle tijd heb om weer een leuke pot te spelen.

[ Voor 19% gewijzigd door Bintzak op 10-10-2013 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Klopt ja, het lijkt altijd alsof hij update na een crash.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Bedoelen jullie niet het syncen met de steam cloud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Nee, als het spel crasht dan zegt het spel soms een update te doen. Zelf denk ik dat het meer een check is of al je bestanden nog kloppen.

Overigens heb ik zelf al even geen crashes meer sinds ik met een extern programmaatje aan het streamen ben. (bedankt Pica) Had een beetje het idee dat het daar aan lag namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Hmm ik heb ook nog maar 1 keer een crash gehad en dat was inderdaad ook toen ik aan het klooien was met de streamingsfunctionaliteit ingame.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Wat zijn jullie 1v1 strats met de krauts? Ik heb sinds de release eigenlijk alleen nog maar met de russen gespeeld. Als ik nu met ze germans 1v1 speel gaat dat vrij slecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Mijn strategie met de Germans is op dit moment niet best. 1v1 gaat echt te slecht nu. Word helemaal gek van die 120mm mortar en word vaak helemaal weggespeeld door de russische T3. Zelfs molotovs ontwijken is op dit moment een probleem voor me. :s

Als Rus heb ik altijd geklaagd dat de Germans OP waren maar ik neem het allemaal terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Duitsers hebben het voordeel dat ze zeer flexibel zijn doordat ze de tiers toch moeten doorlopen, maar de gebouwen heel goedkoop zijn en endgame heel sterk zijn (vet3 grenadiers + LMG, heel lategame tigers, elefant :o ).
Wat mij goed afgaat is vroeg snipers nemen (4e/5e unit) als duitsers omdat de meeste russen toch tier2 gaan tegenwoordig, wat betekend dat je niet wordt gecountersnipert omdat dat de russen weer 40 extra fuel kost voor terugtechen naar tier 1 en dat is echt killing.
Je moet wel donders goed uitkijken voor mortars en dus continu hem in beweging houden.

Wat ik mezelf in early game probeer aan te leren tov de russen is minder munitie te gebruiken (als rus moet je continu met molo's gooien) om zsm LMG's / FHT op het veld te krijgen, dat maakt het leven al een stuk aangenamer. 3 rifle nades zijn al 1 lmg, 6 rifle nades is een flame upgrade voor HT.

Sommige maps zoals bijvoorbeeld semois zijn ook simpelweg beter voor de russen omdat er veel gebouwen voor de early game zijn, en lategame is het heel smal waardoor je met 1 ATgun/SU85 de halve map kan dichtzetten tegen armor.
Aan de andere kant zijn sommige maps weer in het voordeel van de duitsers zoals bijvoorbeeld minsk pocket (waar ik ter tijde van de 10% extra suppression bulletin echt een schurfthekel aan had maar recent toch meer ben gaan waarderen) doordat het vrij closed redelijk brede banen zijn zonder gebouwen welke goed af te zetten zijn met MG42's, maar je kan toch tanks redelijk flanken.

[ Voor 3% gewijzigd door pica op 23-10-2013 16:52 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik heb een steam coupon voor 40% korting op Company of Heroes 2! (gift op steam) Als je iets leuks terug hebt, graag maar niet noodzakelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 27-09 12:17

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Hey

Iemand al van de update de nieuwe level gespeeld?
Wat vinden jullie van de update?
En wat is jullie tactiek tegen de duitsers? Veel infantrie of vroeg snel tanks?
Ik zelf ben met veel
Mortieren samen met conscrips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Coldbullet, over welke update heb je het? Die van inmiddels een maand geleden alweer bijna?
En welke map bedoel je dan? Ik begrijp je niet zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Ik denk dat koudekogel het heeft over de Turning point update maar die komt pas in december.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Nickbn schreef op woensdag 06 november 2013 @ 11:37:
Coldbullet, over welke update heb je het? Die van inmiddels een maand geleden alweer bijna?
En welke map bedoel je dan? Ik begrijp je niet zo goed
ik had gister avond nog een update bij coh2 die van een maand geleden had ik al,
maar ik dacht dat het DE update al was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Wel lachen ik werd gisteren tegen AndyisRippin (#1 gernan) gematcht bij 1v1. Uiteraard werd ik helemaal dol gespeeld haha.

edit: Relic stream over Turning Point: http://www.twitch.tv//rel...e_embed_click&utm_source=

[ Voor 36% gewijzigd door wolverine3141 op 07-11-2013 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Update is nog niet uitgerold zo te zien. Ben zeer benieuwd naar de mapeditor/worldbuilder

[ Voor 7% gewijzigd door dirkjesdirk op 13-11-2013 10:00 ]

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Hij komt nu binnen en het is geen kleine update :)

edit: iets meer dan 1 GB en bij inloggen ff registreren voor niewsbrieven en je krijgt er twee commanders extra bij :) Hoop dat die dan nog niet in de collectors edition zaten...

[ Voor 71% gewijzigd door l0n3w012ph op 13-11-2013 16:48 ]

Steam || Diablo 3

• Jaapoes
Wat zijn jullie 1v1 rankings eigenlijk? Ben wel benieuwd naar het niveau hier :)
Ik zit met de krauts en de reds meestal ergens rond de 600-700ste..
Hier kun je je ranking zien:
http://www.coh2.org/ladders/playersearch

[ Voor 19% gewijzigd door Jaapoes op 14-11-2013 11:09 ]

Verwijderd

Ik zit een beetje de ervaringen met de update te lezen... maar ik schrik van de geluiden die ik hoor qua de nieuwe Commanders die je kan kopen... :/

Dan heb ik het over de Elite Doctrine en de Soviet Industy Commanders..

Blijkbaar kunnen Duitse infantry nu getraind worden in veteraanschap (je zou toch zeggen dat je pas veteraan kan worden als je ervaring hebt opgedaan op het slagveld...), die Tiger Ace schijnt ook heel goed te zijn... Russen kunnen nu, blijkbaar, na 6 minuten als t34's en t70's eruit pompen als een malle..

Het riekt nog sterker dan voorheen, naar Pay-2-Win!

Zoals iemand op het COH2-forum zei:

''Relic went full retard, man. Never go full retard.''

• pica
Jaapoes schreef op donderdag 14 november 2013 @ 09:29:
Wat zijn jullie 1v1 rankings eigenlijk? Ben wel benieuwd naar het niveau hier :)
Ik zit met de krauts en de reds meestal ergens rond de 600-700ste..
Hier kun je je ranking zien:
http://www.coh2.org/ladders/playersearch
http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561197960331980

Speel niet zo heel vaak.

Wat betreft de nieuwe DLC commanders, heb er zelf nog niet mee/tegen gespeeld, maar ik lees inderdaad dat ze aan de OP kant zijn. Zal moeten worden uitgebalanceerd.

Steam

• wolverine3141
Ik vind het ook belachelijk dat ik 16 euro moet betalen als ik die 4 nieuwe commanders/units wil. Als ik competetief wil blijven op de ladder ben ik nu dus verplicht deze commanders te kopen. En zeg nou niet van kun je dan niet winnen met de originele want het gaat erom dat je dezelfde units en abilitys hebt als je competetief speelt. En hoe je op bepaalde tactieken kunt inspelen. En daarnaast is de prijs veel te duur imo.

Mijn 1v1 op dit moment (na een loss streak van 5 :s) : http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561198015484751

Verwijderd

Ik vind met name die Troop Training van de Duitsers echt retarded, ik voorspel al hele armies aan 3 sterren Panzergrenadiers. Het was juist leuk om veterancy te 'verdienen'. Bij Soviet Industry moet je manpower inleveren voor meer fuel begrijp ik... bij de Tiger Ace worden alle resources stopgezet als je hem inroept. Ik vraag me af hoe dat zich in de praktijk gaat verhouden, want als je al een leuk Duits army op het veld hebt staan, hoe erg maakt het uit als dan de resources worden stopgezet?

Edit Tiger Ace:

The unit can be deployed once per game at no resource cost
Once deployed, all resource income stops. This will persist regardless of whether or not the unit is killed.
The strength of the unit is similar to 2 tigers and has additional weapon range and sight.

We will be talking about this unit and the tree its in more during the broadcast on Tuesday.

Really? De sterkte van 2 Tigers...

Benieuwd of die KV-2 tank een stevige mobiele tank voor de russen wordt.

Anyway, de weg die Relic inslaat bevalt het niet, het krijgt trekken van een Pay-2-Win-model. Het zal misschien worden gebalanceerd, maar dan krijg je weer internetstormen die gaan roepen dat ze 'hun' geld terug willen hebben, omdat ze niet kregen waarvoor ze betaald hadden bij een eventuele Commander-balance-nerf..

En dat je jezelf moet aanmelden voor een nieuwsbrief om 2 Commanders te krijgen, heeft bij mij een rare 'nasmaak'...

:(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2013 20:12 ]

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Weet iemand van jullie waar die World builder nu eigenlijk staat of ben ik nou gek dat ik hem niet kan vinden...?

edit: al gevonden: http://steamcommunity.com...etail/1912071366004677413

[ Voor 31% gewijzigd door l0n3w012ph op 14-11-2013 20:30 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ik ben ook begonnen met de World Builder, ik heb ook al een aantal maps gemaakt voor COH1, maar het valt me op dat de World Builder bijna hetzelfde is.

Ik heb nog geen nieuwe gebouwen of textures kunnen ontdekken, hier had ik wel meer van verwacht.

Weet iemand trouwens hoe je een soort van overlay in de map kunt importeren om de layout over te nemen? In deze video rond 1:02 zie je wat ik bedoel: YouTube: Company of Heroes 2 World Builder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Wat een ruk spel is het geworden zeg. Baal hier echt van. De hele balance is weer naar gallemiezen. Nieuwe units oke, maar test het nu eerst eens goed Relic! Als german speler heb ik nu 5x achter elkaar de Sovjet Industrys commander met T70/T34 spam tegen me gehad en wat een bullshit is dat zeg. 4x verloren en 1x maar net gewonnen (vanwege early teller). Binnen 4 minuten rijd er al een T70 rond en molt hele squads, zelfs al retreat je ze gelijk. MP drain is enorm en je moet T3 nog bouwen. :s Heb je eindelijk een PAK moet de tegenstander echt een fout maken wil je de T70 kunnen pakken. Bij goede micro maak je gewoon geen kans. En ga je voor een P4 rush (wat de beste counter is imo) komt er al een 2e T34 en die ramt je. zucht........

Ik kwam dit tegen op coh2.org
YouTube: Hitler is fed up with Relic
_O-

[ Voor 9% gewijzigd door wolverine3141 op 15-11-2013 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
lethal pi schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 10:35:
Wat een ruk spel is het geworden zeg. Baal hier echt van. De hele balance is weer naar gallemiezen. Nieuwe units oke, maar test het nu eerst eens goed Relic! Als german speler heb ik nu 5x achter elkaar de Sovjet Industrys commander met T70/T34 spam tegen me gehad en wat een bullshit is dat zeg. 4x verloren en 1x maar net gewonnen (vanwege early teller). Binnen 4 minuten rijd er al een T70 rond en molt hele squads, zelfs al retreat je ze gelijk. MP drain is enorm en je moet T3 nog bouwen. :s Heb je eindelijk een PAK moet de tegenstander echt een fout maken wil je de T70 kunnen pakken. Bij goede micro maak je gewoon geen kans. En ga je voor een P4 rush (wat de beste counter is imo) komt er al een 2e T34 en die ramt je. zucht........

Ik kwam dit tegen op coh2.org
YouTube: Hitler is fed up with Relic
_O-
+1
Wat een baggerzooi! Het lijkt er echt op dat Relic met een pay 2 win systeem is begonnen.. Als Soviet speler is het ook niet meer te doen. De Tiger Ace... instant win unit, niets strategy. Rij dat beest een basis in en het is voorbij. En dan de ability om vet te kunnen kopen? WTF?! Veterancy moet iets zijn waar je naar toe 'spaart' door goed te spelen, unit preservation. Nu loopt er binnen 3 minuten een vet2 gren met LMG op het veld :O En inderdaad als Ostheer tegen die Industry commander is ook kansloos..

De hele balance is naar de klote naar mijn mening en ik vraag me af hoe ze dit willen fixen.. ook al wordt er generft, bovenstaande abilities halen gewoon de strategie uit een RTS. Het zou niet zo moeten zijn dat, als je maar lang genoeg in leven blijft, je wordt beloond met een bijna niet te slopen unit oftwel Pay 2 Win.

Het is misschien wat triest maar ik ben hier best chago van. Ik speel CoH al vanaf dag 1 en het is eigenlijk het enigste spel wat ik nog regelmatig met plezier speel. Het wordt nu compleet verkracht :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:14
+Veel

Arme Hitler, weer van stal gehaald :+ dit keer voor CoH2

Pay to win is ruk idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Jaapoes schreef op maandag 18 november 2013 @ 15:19:
[...]

+1
Wat een baggerzooi! Het lijkt er echt op dat Relic met een pay 2 win systeem is begonnen.. Als Soviet speler is het ook niet meer te doen. De Tiger Ace... instant win unit, niets strategy. Rij dat beest een basis in en het is voorbij. En dan de ability om vet te kunnen kopen? WTF?! Veterancy moet iets zijn waar je naar toe 'spaart' door goed te spelen, unit preservation. Nu loopt er binnen 3 minuten een vet2 gren met LMG op het veld :O En inderdaad als Ostheer tegen die Industry commander is ook kansloos..

De hele balance is naar de klote naar mijn mening en ik vraag me af hoe ze dit willen fixen.. ook al wordt er generft, bovenstaande abilities halen gewoon de strategie uit een RTS. Het zou niet zo moeten zijn dat, als je maar lang genoeg in leven blijft, je wordt beloond met een bijna niet te slopen unit oftwel Pay 2 Win.

Het is misschien wat triest maar ik ben hier best chago van. Ik speel CoH al vanaf dag 1 en het is eigenlijk het enigste spel wat ik nog regelmatig met plezier speel. Het wordt nu compleet verkracht :|
De King Tiger in de oude COH was toch ook erg overpowerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
De KT was zeker een rijdend fort maar niet overpowered. De Tiger Ace is in verhouding vele malen krachtiger,sneller e.d. Daarnaast is de TA ook een soort wildcard geworden; je krijgt hem bij 7 CP's en zodra je hem op het veld zet krijg je geen resources meer. Het is dus alles of niets met dat ding. Wederom heeft dat weer niets te maken met het strategische component van CoH naar mijn mening.

Al met al dus 2 behoorlijk verschillende units :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Gister 2 2on2tjes gedaan tegen een figuur die maxims spamt en zijn teammate soviet industry. Zelden zo gefrustreerd geweest.
Ik denk dat ik dit spel voorlopig even links laat liggen tot er weer wat balans in komt.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Sinds mijn laatste frustratiepost ook niet meer gespeeld.. Volgens mij is er ook nog geen nieuws over een patch of hotfix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Ben er een tijdje uit geweest maar heb afgelopen week weer een paar potjes gespeeld. Wat een teleurstelling, die nieuwe commanders die veel sterker zijn dan de standaard commanders. Dit is echt pay to win, en van een free to play spel kan ik het nog wel een beetje begrijpen maar niet voor een spel waar ik gewoon voor betaald heb. De gedachten achter de tiger ace is echt waardeloos als je jezelf serieus wil nemen als strategie spel.

Ik hoop dat ze met een soort classic mode komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Onne81 schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:23:
Ik hoop dat ze met een soort classic mode komen.
Een classic mode zou inderdaad een hele goede oplossing zijn. Heb je dit idee zelf bedacht of van een forum? Als je het zelf hebt bedacht dan is het zeker een idee om dit op een van de grotere CoH forums te gaan plaatsen! Als een groot deel van de community zoiets zou omarmen dan is er nog een kans..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Jaapoes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 12:07:
Sinds mijn laatste frustratiepost ook niet meer gespeeld.. Volgens mij is er ook nog geen nieuws over een patch of hotfix?
Same, heb niets langs zien komen inderdaad :( .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
De mp is matig tegenwoordig als ik het zo lees, maar die zou ik toch 100% links laten liggen. Is het spel de centen waard voor enkel de campaign? Die van CoH1 heb ik meermaals gespeeld omdat het goed in elkaar zat, maar de meeste info over CoH2 focust op de mp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Bundin schreef op woensdag 27 november 2013 @ 17:36:
De mp is matig tegenwoordig als ik het zo lees, maar die zou ik toch 100% links laten liggen. Is het spel de centen waard voor enkel de campaign? Die van CoH1 heb ik meermaals gespeeld omdat het goed in elkaar zat, maar de meeste info over CoH2 focust op de mp.
De MP is goed hoor, het is alleen momenteel crap vanwege de balans welke weg is gevaagd de laatste patch, de patch daarvoor was het echt goed.
Ik hoop dus dat ze de balans weer een beetje zoals voorgaande patch krijgen.

Voor de campaign zou ik hem 100% zeker niet kopen.

Steam

• noud
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-09 03:12
Jammer dat toch veel mensen dit geen goed spel vinden...
Ik wacht nog even tot het spel hopelijk 75% met korting in de steam sales komt te liggen.
Dan zijn er heel veel uitbreidingen en extra's. Wat is de moeite waard om erbij te nemen?
Dus met P(l)ay to win heb ik dan niet zoveel mee te maken.
Ik speel coh1 alleen met vrienden en niet tegen elkaar maar tegen de computer. Beetje saai misschien. Maar ik ben echt heeel slecht in coh...

- Victory at Stalingrad
- Case Blue Mini Pack
- Gernan skin

Maakt het nog uit waar je het spel koopt. Toen coh2 net uitkwam had ieder gameplatform zijn eigen extraheden.

[ Voor 13% gewijzigd door noud op 28-11-2013 16:38 ]

• Jaapoes
Zover ik weet is de game alleen op steam.
En het spel zelf is wel goed, heel goed zelfs alleen de balance is nu sinds de laatste update f***** up. Dit zal vast weer bijgesteld worden met een nieuwe patch maar op het moment is het slecht.

[ Voor 7% gewijzigd door Jaapoes op 28-11-2013 13:00 ]

• Onne81
Jaapoes schreef op woensdag 27 november 2013 @ 14:30:
[...]

Een classic mode zou inderdaad een hele goede oplossing zijn. Heb je dit idee zelf bedacht of van een forum? Als je het zelf hebt bedacht dan is het zeker een idee om dit op een van de grotere CoH forums te gaan plaatsen! Als een groot deel van de community zoiets zou omarmen dan is er nog een kans..
Dit heb ik zelf bedacht dus zou er maar niet op hopen. Maar had wel even gekeken op het CoH forum en daar zijn ze ook niet helemaal tevreden maar ik had het erger verwacht eigenlijk.

Las wel een post over hoe je een tigerace moet verslaan, met anti tank guns... maar de anti tank guns zijn totaal niet wendbaar en een tank gaat het "hoekje" om en je bent hem kwijt. Ik heb al moeite om een gewone tiger kapot te maken laat staan een ace.

• noud
@jaapoes, wat gek. Staat mij bij dat je op Origin het ook kon kopen.
Welke dlc's zijn echt de moeite waard om erbij te hebben? Skins ed dat geloof ik wel, ook al is het 1 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

Haha wie een counter tegen een tiger ace hebben ze ook al;

YouTube: [COH2] IIPLIICaptainSPrice vs prihodkos

KV-8 + 4 AT guns :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yo yo Tweakers Generalen! :+

Hoe gaat het met de battles hier?

Ik heb nu meer tijd om Theater of War te spelen in dit geval de Case Blue!

Ik heb met de single-missies niet echt superveel moeite mee gehad, alleen Kharkov Pursuit vond ik wel lichtelijk irritant! :o Ik heb hem zojuist gehaald gelukkig! Je moet de eerste paar waves zeg maar goed afhandelen, tanks voertuigen kapot knallen en het helpt daarbij om je front naar voren te schuiven, zeg maar op hun speelveld! Eenmaal die eerste paar waves afgehandeld, is het een makkie! :*) Tiger en een p4 met 2 sterren op het veld en vele mg-bunkertjes en het is game over!

Ik zoek nu iemand om de co-op missie van Case Blue te spelen, genaamd Assault on Voronezh.
Dus heb je Case Blue en heb je zin, add me dan op Steam: WhoosahHD

UIiteraard ook als je mulitplayer potjes samen wil spelen, vooral leuk om op TeamSpeak met elkaar te spreken (naast spel-strategisch, ook 'lol' :+ )

Ik speel het spel nog steeds en de multiplayer brengt me nog steeds plezier!

Al hoop ik echt dat ze nog een andere factie gaan toevoegen!

Volgens mij heb ik laatst met die CaptainPrice gespeeld, in ieder geval met zijn clangenoten! Aardige Poolse gasten!

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2013 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Aight! schreef op vrijdag 29 november 2013 @ 00:56:
Haha wie een counter tegen een tiger ace hebben ze ook al;

YouTube: [COH2] IIPLIICaptainSPrice vs prihodkos

KV-8 + 4 AT guns :P
Leuke replay, maar de duitsers halen op een stom moment de tigerace erbij. Als er nog maar heel weinig units op het veld zijn voor de duitsers. Als er bij een normaal 50/50 of een 40/60 potje een tigerace gehaald wordt dan is het spel gewoon over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case Blue = done! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ze hebben trouwens bij steam uitverkoop, zit te denken om maar de upgraden naar de digital collectors edition te kopen. Ben ik er maar meteen vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noud
Gisteren eventjes coh2 gespeeld. Wat mij gelijk opvalt en ook een beetje tegenvalt is wanneer je enkele roepen selecteert en deze naar punt A brengt. Is dat ze niet allemaal bij elkaar staan, maar ook soms een stuk verder dan jouw geslecteerde punt. Waardoor de vijand op je begint te schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Kopt ja, bij manschappen kan dat erg vervelend zijn.

Ik ga gewoon door met spelen maar het valt me op dat de russen bij "stedelijke" gebieden echt in het nadeel zijn. De tanks van de duitsers kunnen makkelijk een hoekje om en met een traag draaiende SU erachteraan is ook niet echt een optie. En goede anti-tank manschappen zoals de panzerschreks van de duitser hebben de russen ook niet, iemand tips?

Ik verlies tegenwoordig sowieso 8 van de 10 potjes met de russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onne81 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:19:

Ik ga gewoon door met spelen maar het valt me op dat de russen bij "stedelijke" gebieden echt in het nadeel zijn. De tanks van de duitsers kunnen makkelijk een hoekje om en met een traag draaiende SU erachteraan is ook niet echt een optie. En goede anti-tank manschappen zoals de panzerschreks van de duitser hebben de russen ook niet, iemand tips?

Speel je 1 vs 1?

Guards geupgrade (buttonen) zijn eigenlijk de russische tegenhanger van de panzershrecks. Ik geloof trouwens dat de partisanencommander ook een 'partisanenshrecksquad' heeft.

Bij de russen is het qua su85's gewoon zaak om altijd infanterie naast te hebben, voor at nade of te buttonen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Onne81 schreef op woensdag 04 december 2013 @ 15:19:

Ik maak op dit moment veel gebruik van de t34 je ramt een t34 in een Duitse tank, met een beetje geluk is zijn motor kapot en de loop van zijn koepel.
Dan kan je met de su of andere t34,s er op los laten schieten en met een beetje geluk kan je de t34 die je gebruikt heb om te rammen repareren.

Ik heb op die manier 3 tigers uit geschakeld in 1 potje. Ze kwamen dapper over onze linies was 3 vs 3 ik ramde de t34 erin en de su,s van mijn teammates maakte het af.
In totaal was ik 8 t34,s kwijt in dat potje 177 kils en 89 deats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ik speel 1vs1 of grote mappen met 3vs3 of 4vs4

Bij grote mappen win ik nooit, bij 1vs1 is het wel wat spannender maar 8 van de 10 x verlies ik. Ik heb bij de russen altijd het idee dat je moet reageren tegen de duitsers omdat die veel sneller zijn met alles. Je loopt meteen achter de feiten aan.

Die guards zijn inderdaad de tegenhangers van de panzershreks maar je hebt er wel een commander voor nodig. Waardoor je andere commanders niet kan kiezen.

Net nog een potje gedaan, in het begin ging het wel aardig. Hield ze aardig af van de olie ( wat naar mijn idee nodig om de duitsers een beetje te remmen) Maar op een gegeven moment hadden de duitsers even beide olie plekken en ze bouwden snel een bunker. Sta je dan met je infanterie, geen unit kan daar wat mee. Ik had al een fabriek staan om een SU te bouwen om te dealen met die tank die ik al uit mn basis had moeten schieten met de guards en met de bunkers maar als je geen olie inkomsten hebt duurt dat een eeuwigheid. Dus toen ik de SU had pakte ik de bunker maar daar kwamen al snel 2 tanks aan crossen om naast mn traag draaiende SU te staan om af te schieten.

Maargoed blijf het idee hebben dat de russen niet voor elke unit in welke fase van de game ook een goed antwoord hebben. Terwijl ik dat idee andersom wel heb.

Ik kan nadat ik er ff uit ben geweest blijkbaar geen russen meer spelen dus ik stap wel over naar de duitsers. Misschien dat ik er dan juist achter kom van mn tegenstanders wat de juiste tactiek is van de russen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
@ onne81

De guards kan je laten flanken, volgens mij kunnen die een bunker goed uitschakelen gewoon niet naar de voorkant toe sturen maar via de zijkant een anti tank gun werkt ook goed als je weet waar de bunker staat gewoon vanaf een afstand op laten schieten door te laten schieten op de plek waar de bunker staat.

Ik had een keer de pech dat er 3 tigers richting mijn basis reden, ik wist dat ze kwamen flink wat mines neer gelegd bij de ingangen bij 2 tigers werd de motor gedeeltelijk uit geschakeld en bij de derde ramde ik er een t34 in, de loop werd uitgeschakeld en de motor dus met de 2 anti tank guns die ik nog had kon ik de tigers 1 voor 1 uit schakelen. Helaas stuurde de tegenpartij wat panthers dus uiteindelijk verloor ik de pot maar heb de tegenpartij wel flink toe getakeld.

Om van de Duitsers te winnen moet je echt fel spelen ik laat soms de infanterie via een post lopen die niet interessant is voor de Duitsers en dan loop ik via een omweg naar een fuel point dan kom je meestal achter een Mg dan kan je hem in zijn rug schieten en zodra hij zijn Mg op pakt om te draaien meteen je troepen op hem af laten lopen en weer achter hem plaatsen. Als je de conscript dan heb geüpdatet met molitov,s een molitov op de Mg. Helaas is de molitov upgrade in het begin best duur.

Ik maak nu veel gebruik van schok troops om vijandelijke eenheden uit te schakelen je laat ze gewoon op een Squad van de vijand aflopen het liefst zo dicht mogelijk op de vijand ze zijn uitstekend op close combat, een Mg altijd van achter pakken die zijn dan binnen no time uit geschakeld door een schok troop.

De m5 half track is heel handig om troepen in het veld van nieuwe units te voorzien laat de m5 naar een troep rijden waarvan nog maar een paar units over zijn en je kan ze voorzien van nieuwe troepen hoeven ze niet meer terug naar de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Bedankt voor de tips, zal ze gaan proberen. De shocktroops zijn wel intressant maar dan kan je geen guards meer nemen voor de anti-tank en andere voertuigen. Ik ben niet zon fan van de anti tank gun omdat die te traag is en te kwetsbaar en ben dan wel erg afhankelijk van de guards. De panel battalion met vlammenwerpers upgrade ben ik wel fan van om infanterie uit te schakelen.

Ik had bij dit geval geen tier 2 voor de anti tank. Ben van tier 1 meteen naar tier 4 gegaan om de tank te kunnen counteren. Dat is wat ik in het begin van dit spel ook deed eerste tier 1 of 2 en dan meteen naar tier 4 voor de SU en als je dan 2 SU's had met een paar snipers erachter dan zat je wel goed. Het lijkt er nu op dat je de tier maar gewoon beter van 1 tot 4 kan doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ikzelf heb het beste succes met t2>3, AT guns en T34's / 70's.
Daarnaast kan je je keuze natuurlijk af laten hangen van de commander die je hebt, als je een commander hebt met t34/85 dan kan je beter direct doorgaan naar tier4 of helemaal niet techen en alleen AT guns gebruiken tot je ze hebt.
Als je een commander hebt met ISU-152 is tier 3 juist weer handig.

Beste tip om te kijken wat sterk tegen bepaalde units is is om de tegenstander te spelen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Ik weet niet hoe het jullie bevalt maar ik ben wel weer heel erg blij met de patch maar ook met de nieuwe Theatre of war en de nieuwe mappen. Voor maar 3,99 euro (dit weekend 10% korting, dus voor 3,59 euro) toch weer meer speelplezier en vooral alle custom mappen die nu te spelen zijn via de Steam Workshop, maakt de (her)speelbaarheid van deze game toch wel geweldig. Ik vermaak me er uitstekend mee en alle competitive spelers zullen blij zijn met de aanpassingen voor de P2W Commanders neem ik aan. Prima werk van Relic!

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ik heb gisteravond de hele tijd de Duitsers gespeeld, dat helpt wel moet ik zeggen. Eerst nog een paar potjes 3vs3 en 4vs4 om er een beetje in te komen met de builds enzo. We hadden 1 potje verloren omdat we in het begin goed vastgezet werden maar verder alles gewonnen.

Wel fijn om te zien dat bij de duitsers zware units duur zijn en dat ze ook erg afhankelijk zijn van de munitie. Maar ben nog niet echt zwaar irritante russische troepen tegengekomen waarvan ik denk zo moet ik ook spelen als ik de russen speel. Misschien nu ook omdat ik de russen te goed ken en precies weet wat voor hun irritant is of weet hoe ik dat moet aanpakken :)

Als ik zo dat youtube filmpje zie met de laatste update dan gaat het inderdaad wel de goede kant op maar heb nog wel het idee dat de russen wat meer gebuffed kunnen worden. Ik ga nu gewoon wat meer beide kanten spelen, dat is alleen maar goed om de tegenstander te leren kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Het is een hele fijne update inderdaad. Had alleen wel verwacht dat ze eerder de Sovjet industry zouden nerven. Nu heb ik aardig was losses op me naam vanwege de T70 spam. Maar updates als MG42 buf, goedkopere at-gun, scatter panelty tijdens rijden tank, omarm ik van harte. :)

Het is nu gewoon weer leuker om te spelen. Moet alleen me tactieken met de duitsers wat veranderen want ik verlies steeds vaker. Met de russen gaat het overigens opvallend goed, sta nu 280e met 1v1.

• Onne81
Bij mij gaat het ook wat beter, nu een paar keer de duitsers te hebben gespeeld, en een keer zwaar vernederd te zijn door de sovjets heb ik daar wel van geleerd. En net weer is in een spannend potje gewonnen met de sovjets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06

Therapy777

Metal!

Ik heb een tijdje niet meer gespeeld vanwege alle studiedrukte. Ik zie dat er weer wat updates en commanders bij zijn gekomen. Jammer dat de nieuwste commanders niet met korting in de sale zitten. Is er van de vorige set commanders nog een must-have, of zijn de nieuwste nu je van het? Was eigenlijk niet van plan 4 euro neer te tellen voor 1 commander. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Pfff de laatste tijd weer wat bagger potjes gehad. Had met 3vs3 beide fuel pointe in handen hadden de Duitsers in no time toch een tank gebouwd een simpele panzer 4 ik met mijn t34 er op af ach ja t34 verliest het dus alle infanterie kon weer terug naar de basis. binnen no time hadden de Duitsers nog meer tanks en toen was het af gelopen.

Denk je eindelijk een goede strategie te hebben, werkt het de laatste tijd niet.

Pas had ik 3 t34 tanks komt er een stug aan zo das mooi denk ik die schiet ik zo aan flarden t34 er op af en de stug was de helft van zijn health kwijt. T34 er achter aan de stug rijdt achteruit en schiet er 1 van mij tanks kapot en 1 tank flink beschadigd.

Wat een kut spel is het toch iedere Duitse tank is sneller dan een soviet tank en dan hebben ze nog extra acceleratie om terug te trekken. Een domme t34 draait tien rondjes om een keer weg te trekken ja je kan hem in zijn achteruit zetten.

En waarom hebben de soviet troepen geen bazooka,s. Ja je heb de guard troepen maar zodra de panthers komen heb je daar geen fuck meer ja je kan de panther tijdelijk blind maken.

klopt geen reet van dit spel de soviet,s zouden gewoon 3 t34 tanks moeten hebben in een tijd dat de Duitsers 1 panther maken in de oorlog was het zo dat de soviets het van het aantal moest hebben en de Duitsers van sterke troepen nu lijkt het af en toe dat de Duitser net zoveel of meer troepen hebben.

Soms heb ik een panther of tiger zo toe getakeld dat ze nog 1 puntje health hebben en dan nog trekken ze gauw terug en dan kan je er wel achteraan gaan maar dan komen ze er vaak nog mee weg.

Ik heb wat leuke potjes gehad met soviet, speel dat ook voornamelijk omdat er geen n00b is die de soviet kant durft te kiezen want dat is te moeilijk voor ze .

De soviet,s zijn gewoon een immobiel kut leger tegenover de Duitsers die zich veel sneller kunnen verplaatsen over de map. Hill 339 is een ramp.

Heb ff frustraties na 3 flinke loses van gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Wat een game... Ik ben nu welgeteld 4 uur en een kwartier aan het proberen door te breken in de map Achelous river winter :) . Zonder dat ik het doorhad stond hij op Annihalation. BEst wel leuk een keer dacht ik en met twee AI spelers in de slots voor de Russen en een AI speler aan mijn kant voor de Duitsers lekker begonnen. Maar het werd een complete stalemate... Het stomme is dat die Russen de bruggen niet repairen anders walsten ze compleet over me heen want hun armour is schier eindeloos...

Eindelijk na T3 wat werfers en P5s te hebben gemaakt en wat Brummbaeren kon ik via een enorm offensief van twee kanten eindelijk het middelste eiland innemen :) en op de Russische basis na heb ik nu alles in handen. Maar om bij die basis te komen moet ik weer bruggen repairen en je snapt het al, die Russen staan met een shitload aan armour aan de andere kant... Werfers inzetten is redelijk effectief maar ik moet ze meteen verplaatsen door de Katyushas die exact hetzelfde doen en anders ben ik in korte tijd weer alles kwijt.

Maar even gepauzeerd en mijn tactiek voor morgen bepalen :)

Edit: en opgeven kan niet in een custom match en is ook geen optie omdat ik dan al mijn punten kwijt ben en dat zijn er nogal wat na zo'n lange partij...!

[ Voor 6% gewijzigd door l0n3w012ph op 22-12-2013 23:02 ]

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Bintzak schreef op zaterdag 21 december 2013 @ 15:24:
Pfff de laatste tijd weer wat bagger potjes gehad. Had met 3vs3 beide fuel pointe in handen hadden de Duitsers in no time toch een tank gebouwd een simpele panzer 4 ik met mijn t34 er op af ach ja t34 verliest het dus alle infanterie kon weer terug naar de basis. binnen no time hadden de Duitsers nog meer tanks en toen was het af gelopen.
Wat sommige mensen niet realiseren is dat 2 terrotory points bijna gelijk staat als aan 1 fuell én 1 munition point. Namelijk 6 / 6 vs 7 / 7. Op die manier kun je dus met alleen TP's ook behoorlijk wat fuell binnen harken. En niet te vergeten als ze een fuell stash hebben gemaakt, dan komt er nog eens 3 fuell bij.
Pas had ik 3 t34 tanks komt er een stug aan zo das mooi denk ik die schiet ik zo aan flarden t34 er op af en de stug was de helft van zijn health kwijt. T34 er achter aan de stug rijdt achteruit en schiet er 1 van mij tanks kapot en 1 tank flink beschadigd.
Een stug heeft meer range en doet redelijke damage tegen een T34 dus met goede micro en zicht kan die heel vervelend zijn. Echter kun je een stug super makkelijk aan zodra je dichtbij bent aangezien je gewoon rondjes kan draaien om de stug heen. (net als bij de SU85)
Wat een kut spel is het toch iedere Duitse tank is sneller dan een soviet tank en dan hebben ze nog extra acceleratie om terug te trekken. Een domme t34 draait tien rondjes om een keer weg te trekken ja je kan hem in zijn achteruit zetten.
Ik weet de stats niet zo uit me hoofd maar hoe kom je erbij dat een duitse tank sneller is? Je bedoeld een P4 vs T34 toch? Zo heb ik het eigenlijk nooit ervaren in ieder geval. Wel is pathing iets waar Relic wat mij betreft iets aan mag doen. Bij sommige opstakels is het zo vreemd hoe een unit zich verplaatst. Het enige wat je er aan kunt doen is op te letten hoe de stippellijn gaat (ook op minimap).
En waarom hebben de soviet troepen geen bazooka,s. Ja je heb de guard troepen maar zodra de panthers komen heb je daar geen fuck meer ja je kan de panther tijdelijk blind maken.
Weet je hoeveel Panzergrenadiers kosten incl shreks? 360mp 120muni. En hoe kwetsbaar ze zijn tegen infantery. Vergeet niet dat 2 models geen MP44 meer hebben. Daarnaast hebben die partitions ofzo van de russen nu toch ook shreks? (wel p2w commander weliswaar). De guards zijn juist ideaal om te buttonnen, je hebt zo 2 of 3 extra schoten met een zis wat dus behoorlijk wat extra damage geeft. En de enige counter daartegen is smoke en dat is weer commander afhankelijk.
klopt geen reet van dit spel de soviet,s zouden gewoon 3 t34 tanks moeten hebben in een tijd dat de Duitsers 1 panther maken in de oorlog was het zo dat de soviets het van het aantal moest hebben en de Duitsers van sterke troepen nu lijkt het af en toe dat de Duitser net zoveel of meer troepen hebben.
Wut?? Volgens mij had ik gisteren nog een potje dat met de 8e minuut mijn tegenstander een T34 had. Pas veel later kon ik een P4 maken. Volgens mij vergeet je dat een T34 veel goedkoper is als een P4 dus kun je er idd meer maken voor dezelfde resources. (en dan heb ik het niet eens over panthers die nog duurder zijn)
Ik heb wat leuke potjes gehad met soviet, speel dat ook voornamelijk omdat er geen n00b is die de soviet kant durft te kiezen want dat is te moeilijk voor ze .
Weer zo'n uitspraak wat nergens op slaat. Heb je soms nog maar weinig duitsers gespeeld? Persoonlijk vind ik zelfs de sovjets makkelijker spelen op het moment. Zeker nu met die Shock spam van de laatste tijd.
De soviet,s zijn gewoon een immobiel kut leger tegenover de Duitsers die zich veel sneller kunnen verplaatsen over de map. Hill 339 is een ramp.
Ook dit klopt niet. In welk opzicht verplaatst de duitser zich dan sneller? Kijk naar de T70 wat de mobielste tank is die er is. En Hoorah van Conscripts. (of for mother russia) Dat zijn toch echt sovjet units.
Heb ff frustraties na 3 flinke loses van gisteren.
Ik dacht al zoiets ;) maar moest ff op je reageren want ben het totaal niet met je eens zoals je ziet. :)

Edit: en ik wilde nog even toevoegen dat je elke factie anders moet spelen en je niet units 1 op 1 tegen elkaar kunt vergelijken. vaak word bv een T34 vergeleken tegen een P4 waar de P4 sterker is. dit mag ook wel omdat de P4 gewoon meer kost. desalnietemin kan met een at grenade en juiste micro de T34 de P4 zelfs de baas.

[ Voor 3% gewijzigd door wolverine3141 op 23-12-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Maar even een update / tip: speel de map Achelous river winter NIET, althans niet in AI of Custom mode. Ik zie nu bij de workshop dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben: de AI repareert de bruggen nooit met als gevolg dat het bij een groot artillery spamfest blijft en je het nooit kunt winnen maar helaas ook niet verliezen... Ik repareerde zelfs de bruggen voor de vijand zodat hij erover heen kon komen en mijn eigen basis vernietigen om de > 128.000 punten maar niet kwijt te zijn. Maar dat doet hij dus niet, hij komt er niet overheen en naar de vijandelijke basis komen is onmogelijk met de letterlijk tientallen Russische tanks, ISUs, Katyushas etc die aan de overkant staan. Voor iedere T34 die je vernietigd, staan er weer vier achter... :(

Ben een keer met een leger panzergrenadiers tot bij de basis gekomen via de smalle infanterie bruggetjes en een deel van hun basis vernietigd maar toen kwam hun machtige tankleger eraan en was ik in 30 sec volledig vernietigd... Wat een K** map! Meer dan 6 uur geprobeerd door te breken... Ach, aan tenacity ontbrak het me niet :)

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Toch ondanks alles blijft het een heerlijk spel!
Veel uren al aan verbrast allern ik ben niet zo van de pay to win, dan liever een expasion van €15,- en alles dan daarin er bij zoals vroegah i de goeie ouwe tijd met C&C en warcraft
Ik speel zelf altijd met de russen, vind het met de oosterburen toch veel ste makkelijk, en ja met de russen moet nu eenmaal meer microen en meer inf dan tanks kom je er al een heel eind!
En de pipo de clowncar werkt nogsteeds goed in t begin

[ Voor 6% gewijzigd door Coldbullet op 24-12-2013 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Vandaag een smerige 2on2 tactiek tegengekomen en ook gelijk overgenomen....

1 persoon gaat 2/3 snipers + 2/3 guards & 1 120 mm mortar met guard motor doctrine en wacht op t34/85.
Andere persoon gaat voor conscripts en shocktroopers, evt een maxim erin en lategame voor SU85.

Snipers pakken alle infanterie, scout car komt niet in de buurt vanwege de guards en de andere persoon is een soort 'meat shield', en heeft anti tank nades voor eventuele rushende armor.

https://www.dropbox.com/s/zd0oo6nobdujye0/sniper-guards.rec

Had veel beter kunnen spelen (te laat guards waardoor 1 snipersquad dood ging door sneller armored car, 1 vet 2 guardssquad die zonder reden dood ging) maar het laat wel het idee goed zien.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
pica schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 00:22:
.. en de andere persoon is een soort 'meat shield'
dat mocht ik zijn haha

maar idd wel een sterke strat hoor voor de sovjets. vooral in 2v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje 2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-10 18:53
l0n3w012ph schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:30:
Maar even een update / tip: speel de map Achelous river winter NIET, althans niet in AI of Custom mode. Ik zie nu bij de workshop dat er meer mensen hetzelfde probleem hebben: de AI repareert de bruggen nooit met als gevolg dat het bij een groot artillery spamfest blijft en je het nooit kunt winnen maar helaas ook niet verliezen... Ik repareerde zelfs de bruggen voor de vijand zodat hij erover heen kon komen en mijn eigen basis vernietigen om de > 128.000 punten maar niet kwijt te zijn. Maar dat doet hij dus niet, hij komt er niet overheen en naar de vijandelijke basis komen is onmogelijk met de letterlijk tientallen Russische tanks, ISUs, Katyushas etc die aan de overkant staan. Voor iedere T34 die je vernietigd, staan er weer vier achter... :(

Ben een keer met een leger panzergrenadiers tot bij de basis gekomen via de smalle infanterie bruggetjes en een deel van hun basis vernietigd maar toen kwam hun machtige tankleger eraan en was ik in 30 sec volledig vernietigd... Wat een K** map! Meer dan 6 uur geprobeerd door te breken... Ach, aan tenacity ontbrak het me niet :)
Na het zien van het bericht dat deze beschikbaar was ook maar even gedownload en gisteren 2 VS 2 gedaan tegen EXPERT AI. Ik was binnen uurtje klaar ofso.

2 katasuyas 2x ML 20 howitzer en dan met 2 squads shock troops hun base rushen via de infbrug dan met de howitzers en kataysukas zijn base buildings bestoken tot er niets meer staat. Dan rustig de brigde fixen en je teammaat eroverheen laten en met jou tanks erbij = win

nadeel is idd wel dat wanneer jij de brigde repaired de enemy dze gelijk kapot schiet voordat hij repaired was. Dus dat is inderdaad wel irritant. Hij was bij COH1 iig een stuk leuker te spelen^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Vandaag nog tot 19u in de aanbieding op steam :D verkoopt goed zo te zien. Daar ben ik wel blij mee, want dat vergroot de playerbase. Ik had begrepen dat die namelijk maar rond de 4000 mensen lag.

Ik heb net ook maar alle afgeprijsde commanders gekocht. Maar nu ik ze zo eens bekijk om in mijn loadout te stoppen, zie ik dat ik te veel zit vastgeroest aan de commanders die ik al gebruik :P dus eigenlijk weggegooid geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Ik weet nie hoe het komt maar verlies laatste tijd alles met de russen, de onbalance is weer groot. De duitsers zijn weer goed overpowerd!! wat gebruiken jullie? Dacht dat het rijdend schieten aangespast was maar ze raken nog goed onder het rijden met tanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Laatst online: 25-08-2021
Coldbullet schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:22:
Ik weet nie hoe het komt maar verlies laatste tijd alles met de russen, de onbalance is weer groot. De duitsers zijn weer goed overpowerd!! wat gebruiken jullie? Dacht dat het rijdend schieten aangespast was maar ze raken nog goed onder het rijden met tanks
Mijn eeuwenoude tactiek als iets overpowered lijkt, probeer het zelf. Niet om goedkoop te winnen maar om de tactiek/OP'heid beter te snappen. Vaak kom je vanzelf spelers tegen die het counteren. En dan wordt je zelf weer beter met je hoofdfractie. Al gaat dit in COH 2 natuurlijk niet echt compleet op ivm levels etc.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Postius schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:32:
[...]

Mijn eeuwenoude tactiek als iets overpowered lijkt, probeer het zelf. Niet om goedkoop te winnen maar om de tactiek/OP'heid beter te snappen. Vaak kom je vanzelf spelers tegen die het counteren. En dan wordt je zelf weer beter met je hoofdfractie. Al gaat dit in COH 2 natuurlijk niet echt compleet op ivm levels etc.
Gewoon van de medespelers tactiek schoepen ;)
Merk dat de duitse tank veel sneller zijn zo snel kan me su85 nie draaien, en dan een at gun er achter voor de snelletank werkt ok al nie meer helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Met SU85 kan je gewoon lekker blijven reversen. Als je een conscript erbij in de buurt hebt met AT nade is het feestje heel snel over voor de duitse tank.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

pica schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 16:29:
Met SU85 kan je gewoon lekker blijven reversen. Als je een conscript erbij in de buurt hebt met AT nade is het feestje heel snel over voor de duitse tank.
Daar had ik nig niet aan gedacht conscrip gebruik ze weinig. Mischien vaker gebruiken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Conscripts zijn zeg maar de basis van het russische leger, je hebt eigenlijk altijd wel minimaal 2/3 squads nodig.... Als je ze niet zo vaak gebruikt vind ik het niet zo heel erg raar dat je regelmatig verliest om heel eerlijk te zijn :P .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

pica schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 19:37:
Conscripts zijn zeg maar de basis van het russische leger, je hebt eigenlijk altijd wel minimaal 2/3 squads nodig.... Als je ze niet zo vaak gebruikt vind ik het niet zo heel erg raar dat je regelmatig verliest om heel eerlijk te zijn :P .
Ik kwam altijd een heel eind met mg + mortier heavy en sniper + su85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Conscripts is idd een basis unit van de Sovjets. Je kunt ze ook gebruiken door ze te mergens met je support units zoals maxims, mortars en zis guns. Een mogelijkheid die lang niet iedereen gebruikt. Ook handig om je 2 of 3 vet cons aan de front linie te versterken zonder te retrieten.

Oh en vergelijk een SU85 nu eens niet met een P4 ;)
Postius schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 21:32:
[...]

+1
Om met een bepaalde factie heel goed te zijn moet je de andere factie eigenlijk net zoveel gespeeld hebben.

En wat ook wel eens helpt is gewoon wat replay's te kijken van andere of youtube filmpjes. Via coh2.org is er heel veel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Therapy777 schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 16:26:
Vandaag nog tot 19u in de aanbieding op steam :D verkoopt goed zo te zien. Daar ben ik wel blij mee, want dat vergroot de playerbase. Ik had begrepen dat die namelijk maar rond de 4000 mensen lag.

Ik heb net ook maar alle afgeprijsde commanders gekocht. Maar nu ik ze zo eens bekijk om in mijn loadout te stoppen, zie ik dat ik te veel zit vastgeroest aan de commanders die ik al gebruik :P dus eigenlijk weggegooid geld.
Ik heb trouwens net nog even Sovjet industry gekocht. Was in de aanbieding zag ik voor € 1,35 ofzo. Nu nog wachten tot die andere 3 in de sale komen. :)

Overigens was ik zelf ook wel benieuwd hoeveel mensen er nu COH2 spelen maar dit ligt inderdaad niet zo heel hoog. Volgens http://store.steampowered.com/stats/ spelen er op dit moment 3166 mensen. (piek is 8,987 vandaag) Opvallend wel dat dit maar iets lager is dan COD ghosts op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

lethal pi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Ik heb trouwens net nog even Sovjet industry gekocht. Was in de aanbieding zag ik voor € 1,35 ofzo. Nu nog wachten tot die andere 3 in de sale komen. :)

Overigens was ik zelf ook wel benieuwd hoeveel mensen er nu COH2 spelen maar dit ligt inderdaad niet zo heel hoog. Volgens http://store.steampowered.com/stats/ spelen er op dit moment 3166 mensen. (piek is 8,987 vandaag) Opvallend wel dat dit maar iets lager is dan COD ghosts op dit moment.
ja ik heb ook het idee dat de mensen COD beu zijn, ik zelf ben het iig wel.
mis gewoon weer eens een shooter uit ww2 tijdpers zoals madel of honor allied assauld en dergelijke,
nu even op terug te komen hoe bedoel je su85 met een p4 vergelijken?
ik zet meestal een halftrack in de buurt om me inf aan te sterken goedkoop en toch goed tegen inf om ze naar de grond te brengen is er voor me sniper wat voeier:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
lethal pi schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 15:23:
[...]

Omdat het een barslechte remake is van een classic. Het is inspiratieloze poep, gewoon een extreem goedkope ripoff om even snel te kunnen cashen op een naam. Het is extreem slecht gedaan en alles wat COH tof maakte hebben ze eruit gesloopt/dommer gemaakt. Dat er nog 3k mensen spelen is een klein wonder te noemen. Maar CoH was natuurlijk een extreem goed spel, dus zelfs de talentloze mensen bij sega kunnen het niet compleet verprutsen, al komen ze wel heel dicht in de buurt.

Maar goed zolang mensen bagger kopen loont het om het uit te brengen natuurlijk, helaas. Ik zou graag een goede opvolger van CoH zien, want CoH was erg lang de koning van de RTS (naast starcraft).

Misschien valt het te merken maar ik ben nog steeds "lichtelijk" teleurgesteld over hoe erg ze 1 van mijn favoriete game series bruut hebben verk**ht. (eigelijk zijn bijna alle echt grote game series van mijn jeugd al verneukt door remakes, ik had gehoopt dat CoH2 mischien anders zou zijn. Helaas, alle goede titels uit mijn jeugd moeten geremaked worden in producten die niet eens in de schaduw van het orgineel kunnen staan.)

[ Voor 14% gewijzigd door Postius op 03-01-2014 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Coldbullet schreef op vrijdag 03 januari 2014 @ 16:00:
[...]
nu even op terug te komen hoe bedoel je su85 met een p4 vergelijken?
Een (T4) SU85 is een tank sniper op range. Heeft een vast loop. Goed tegen tanks op afstand. Slecht tegen infanterie. Een SU85 moet altijd supported zijn.

Een (T3) P4 is een tank die redelijk is tegen tanks en redelijk is tegen infanterie. Een P4 kan unsupported op pad.

Het zijn dus totaal verschillende tanks. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bintzak
Coldbullet schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 17:22:
Zodra ik punten in bezit neem, probeer ik op de plekken waar tanks vandaan kunnen komen mines te leggen, vooral op de toegangswegen naar fuel points en victory points. Niet op de punten zelf leggen daar vallen vaak mortars op en dat is zonde van de mines.

Zodra een tank over een mine rijdt is die met een anti tank gun of SU85 makkelijker uit te schakelen hij rijdt een stuk minder hard rondjes.

Ik ga proberen in mijn eerst volgende potje mines naast een anti tank gun te leggen omdat tanks er altijd links of rechts langs proberen te gaan en dan kan een anti tank gun sneller draaien dan een tank kan rijden.

Ik probeer de duitsers altijd tegen te houden om fuel te krijgen want zodra ze maar een panter maken voordat een rus ook maar een tank heb kan een winnend potje heel gauw omdraaien naar een verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

l0n3w012ph schreef op maandag 23 december 2013 @ 19:30:
Ik downloade de map gewoon en stelde een paar 10.5cm LeFH 18's op. Gewoon de enemy base afgeschoten toen ik klaar wat met AI afschieten. >:)
Hielp natuurlijk ook dat in mijn doctrine ook recon flight zat. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Als ik 1vs1 speel met de russen win ik meestal wel, maar 3vs3 of 4vs4 gaan vaak verloren, endgame is er niet tegen de massa's tanks van de Duitsers op te boxen en door de grote mappen hebben ze veel mogelijkheden om langs de SU en anti tank de manoeuvreren.

Hebben hier mensen dezelfde ervaring of anders tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Onne81 schreef op maandag 06 januari 2014 @ 21:20:
Als ik 1vs1 speel met de russen win ik meestal wel, maar 3vs3 of 4vs4 gaan vaak verloren, endgame is er niet tegen de massa's tanks van de Duitsers op te boxen en door de grote mappen hebben ze veel mogelijkheden om langs de SU en anti tank de manoeuvreren.

Tegen de ai heb ik dat ook ja ik leg veel mijnen scheelt veel is het net duck hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141

Als je 1v1 meestal wint maar teamgames niet zal dat meer met je teammaten te maken hebben denk ik. ;) Haha

Echte tank damage doe je met Zis guns en SU85's maar die moeten wel supported zijn met AT grenades of button abilities. En blijf achteruit rijden met de SU85's en stuur ze altijd in verschillende richtingen wanneer ze toch te dichtbij komen. Met jouw range en hun langzame engine kunnen ze niets. Besef dat alleen de Elephant een grotere range heeft dan SU85 dus maak daar gebruik van.

Als er mensen nog een keer samen een teamgame willen doen, add me op Steam. Die is hier onderonder te vinden.

edit:
trouwens nu een paar keer met die Sovjet industry gespeeld maar wat is dat idd anders spelen zeg. Maar 3 infanterie squads en de rest tanks. In het begin is zo'n T70 opzich wel lachen maar je merkt gewoon dat je MP enorm te lijden heeft end-game. Maar wat is die KV-2 een beest zeg. Stiekum wel een beetje jammer dat die alleen bij die commander zit. :)

[ Voor 14% gewijzigd door wolverine3141 op 07-01-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius

3v3 en 4v4 is gewoon een clusterfuck. Ook qua skillniveau. Er valt weinig zinnigs over te zeggen. Meestal werkt het 3-protect-1 idee best goed. 3 spelers spelen normaal, 1tje teched zsm naar de hoogste tier en gaat tanks pompen of iets wat wint.

Maar zoals gezegd i.t.t. 1v1 valt er over 3v3+ niks zinnigs te zeggen. Het spel is er ook niet echt op afgestemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Het is inderdaad minder tactisch van 1vs1 maar de actie is wel leuk. Ik denk dat omdat de duitse tanks wat langer leven ze meer de mogelijkheid hebben om deze terug te trekken en te repairen. Als je een t-34 in een hectische slag stuurt van meerdere spelers ben je er bijna zeker van dat je hem uiteindelijk kwijt bent. Aan het eind van het spel gaan al die extra tanks die de duitsers over houden natuurlijk wel tellen.

Tactiek bespreken gaat een beetje moeilijk met een random game, ik zou mezelf wel wat meer aan kunnen leren om mines te gebruiken. Ik geef nu elke keer 200 munition uit aan bomstrikes die elke keer ontweken worden... dat kan beter in mines gaan zitten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Mensen nog meer last van drophackers met 1v1? Ik word er niet goed van op het moment. Gisteren 2 x keer achter elkaar lekker aan het winnen, ging het in eens super laggen. Hij dropte uit de game, vervolgens ik een loss. (http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514562) Schiet lekker op dan om op competetief niveau te stijgen in de ladder als je zo de boel kan bedonderen. Snap niet dat ze niet gewoon de techniek gebruiken die SC2 ook gebruikt. Daar is nooit gezeik en overigens ook geen lag.

Heb trouwens wat highlights gemaakt van me stream van gisteren van wat strats van de sovjets. Voor de liefhebbers:
Sniper car in to T34/85
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514353
4 cons shock play
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514423
Lang potje tegen high ranked
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514038

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
lethal pi schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:37:
Mensen nog meer last van drophackers met 1v1? Ik word er niet goed van op het moment. Gisteren 2 x keer achter elkaar lekker aan het winnen, ging het in eens super laggen. Hij dropte uit de game, vervolgens ik een loss. (http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514562) Schiet lekker op dan om op competetief niveau te stijgen in de ladder als je zo de boel kan bedonderen. Snap niet dat ze niet gewoon de techniek gebruiken die SC2 ook gebruikt. Daar is nooit gezeik en overigens ook geen lag.

Heb trouwens wat highlights gemaakt van me stream van gisteren van wat strats van de sovjets. Voor de liefhebbers:
Sniper car in to T34/85
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514353
4 cons shock play
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514423
Lang potje tegen high ranked
http://www.twitch.tv/lethalpi/c/3514038
CoH staat toch bekend om zijn drophackers? Zoek een aparte ladder en doe daaraan mee. Ranked CoH heeft nooit echt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Leuk om je filmpjes te zien, en leerzaam :)

Ik wist niet dat de duitsers tegenhangers hadden van de shock troops, de assault granadiers. Mn shock troops werden in de pan gehakt net close combat. En ze zijn erg kostbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Misschien dat de shock troops gewond waren ofzo, want shock troops maken echt gehakt van eigenlijk elke unit op close range, inclusief assaultgrens. Assaultgrens zijn ook stukken goedkoper en eerder in te roepen.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Idd zorg dat ze face-to-face staan dan eten ze ze op, gebruik anders granaten en in het ergste geval smokes om dichterbij te komen. Maar smokes zijn meestal het handigst om dicht bij "Ze German" MG squadjes te komen zonder gepinned te worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Therapy777 op 11-01-2014 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
ja raar, zn squads overleefde in het begin wel een paar keer en had op een gegeven moment 3 sterren zal daar wel mee te maken hebben gehad dan.

Gaat de laatste paar potjes sowieso weer een stuk slechter, mss weer ff een paar keer met de duitsers spelen.

Trouwens ontwijken je eigen troepen je eigen mines? of gaan die niet af? Had laatst het idee dan een su van me in een eigen mijn reed. Maar hij kon ook geraakt zijn door arti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Eigen troepen lopen niet over mijnen heen, maar kunnen wel de schade ontvangen van de explosie als deze mijnen afgaan door granaten, artillerie of andere troepen als deze te dicht in de buurt staan. Geld overigens ook voor mortieren. Als de vijand mij aanvalt met mortieren en infanterie probeer ik altijd door zijn infanterie heen te lopen zodat de mortieren ook op zijn eigen units landen. Soms hebben ze dit door en kiten ze terug naar eigen MG en zit je alsnog met gebakken peren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
tx

Met die mortieren heb ik inderdaad wel een paar keer meegemaakt, vooral als je een squad achtervolgt moet je uitkijken. Net nog een eigen half track kapot door een eigen mortier, en dan krijg je een voice over dat de tegenstander een voertuig te pakken heeft. Nou dat is pas propaganda :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Gebruiken jullie allemaal veel halftracks?? Ik voor me troepen te riviven
Pagina: 1 ... 5 ... 13 Laatste