Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 30-09 17:40
Een half track met vlammenwerper is wel lekker als je die vroeg in het spel hebt, verder gebruik ik ze eigenlijk nooit. Bij grote mappen wel handig maar 1vs1 gebruik ik ze eigenlijk nooit.

Net een naar potje verloren, was aardig aan het winnen tegen een high lvl, komt ie met een tigerace mn basis in karren. Hij had mn HQ te pakken en al mn units voordat ik hem had. Ik dacht nou ff repareren maar hij had nog een rocketlauncher en die pakte elke keer pakte hij mn repair squad. Erg jammer dan die tigerace gewoon niets kost, ik had hem klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[ragemodus]

God, wat haat ik die Elite 'skills' doctrine! Zojuist 1 vs 1 gespeeld en ja hoor gaat die 3/4 squads panzergrenadiers 2 sterren blobben en slachten echt alles af. Ik zag al in zijn bulletins dat hij van pgrens hield en daarom had ik al uit voorzorg 2 hmgs gemaakt. Kom ik met mijn t34 en t70 (doe damage tegen die panzergrenadiers), staat er al een p4 op het veld t70 overleeft het niet en t34 ook niet vanwege de lack of penetration 'punch'. Uiteindelijk slacht ik die p4 zo goed als af. De game eindigt omdat die dropped (omdat steam down is nu op dit moment). Mijn bedoeling was om daarna mijn tanks,(in het geval ze het overleefd hadden) regelrecht naar zijn basis te rijden aangezien hij geen tier 1 had (ging voor 3/4 pioneers opening) om zo die panzermofo's af te slachten. Echter zie ik in de replay dat hij een tweede p4 had. En dit dames en heren op basis van een fuel point. (15 minuten game) (ikzelf had 1 vaste fuel point en 1 fuel gemaakt) En de tegenstander heeft al rond 4/5 minuten al panzergrens vetted.

Ik heb weleens zelf die commander wel eens in team games gebruikt en zelf vind ik hem best wel lame, want je wordt er 'lui' van. Ik vind die commander echt OP, geen enkele commander ability daarvan is onpraktisch. Een gratis Tager Ice notabene! :/

Ik vind dat die Tager Ice resources moet kosten, en dat de elite skills training meer moet kosten (bv 30 fuel ipv 20 fuel en 55 mp). Want het loont wel om early panzergrenadiers te spammen, doen veel damage early game en later kun je ze nog eens upgraden met shrecks.

[/ragemodus]

Rumours zijn dat eind januari een patch komt, waarin onder meer shocks naar 2 CP gaan (dat kan ik begrijpen) maar ik vraag me af in hoeverre die Elite skills doctrine aangepakt wordt, omdat ze laatselijk de resourcestop naar 10 minuten hebben gebracht (ipv whole game)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 01-10 09:12
Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van die commander. In mijn optiek is de enige goede counter de soviet commander waar je shocks en de IS-2 krijgt. Ik start dan meestal met 3 cons, molotov, en daarna gelijk een shock op het veld rammen. Vervolgens T2 voor AT guns (camo voor de AT gun van dat doctrine is ook handig) en als ik MP float nog een shock op het veld. Deze strat werkt als soviet best goed, sta inmiddels op 120ste plek in de ladder 1v1. Doordat je aardig wat inf hebt kun je best goed mapcontrol houden en de Duitser van de fuel punten afhouden. Leg trouwens ook veel mijnen :)
Vergeet by the way ook niet dat je van VP points ook fuel krijgt!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-09 22:34
Ik ben het volledig met je eens Whoes. Ik vind die training commander ook bullshit. Sowieso veterancy kopen vind ik helemaal niet bij het spel passen. Het is juist een uitdaging om je units in leven te houden en daardoor sterker te krijgen. En dat je bij 16CP je in eens uit het niets zonder investering de zwaarste tank kan inroepen, waar slaat dat dan op. Voor de patch was het nog een alles of niets call-in maar nu krijg je gewoon weer resources na 10 min. Zeker in teamgames is dat makkelijk vol te houden.

Zodra je ziet dat hij panzergrens spamt kun je eens proberen terug te techen naar T1 voor snipers. Per kill is dat 45MP reinforcement kosten voor hem. Het vereist alleen wel wat meer micro. Anders verlies je idd elk infanterie gevecht want shocks kunnen 2vet panzergrens ook niet aan.

Heb je een link ofzo van die komende patchnotes? Ben wel benieuwd wat er gaat komen.
Jaapoes schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:47:
Ik ben zelf ook niet zo gecharmeerd van die commander. In mijn optiek is de enige goede counter de soviet commander waar je shocks en de IS-2 krijgt. Ik start dan meestal met 3 cons, molotov, en daarna gelijk een shock op het veld rammen. Vervolgens T2 voor AT guns (camo voor de AT gun van dat doctrine is ook handig) en als ik MP float nog een shock op het veld. Deze strat werkt als soviet best goed, sta inmiddels op 120ste plek in de ladder 1v1. Doordat je aardig wat inf hebt kun je best goed mapcontrol houden en de Duitser van de fuel punten afhouden. Leg trouwens ook veel mijnen :)
Huh krijg je fuell van VP's? Dat wist ik niet. Weet je dat zeker? Dan moet ik mijn capping volgorde maar eens gaan aanpassen haha. Als je eens een 1v1 wil doen add me op steam, lijkt me leuk om wat ideeen en strats uit te wisselen.

iRacing profile | Racing rig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik weet dat mijn grootst fout was om tier 2 te gaan. Ik bouw in 1 vs 1 standaard in het begin tier 2 vanwege de atgun en in minder mate de hmg. Bovendien krijg je veel cp xp als je een gebouw maakt met de russen, zodat ik vroeg altijd een shock squad eruit kan gooien.

Ik kijk weleens streams van mensen die vrij high ranked zijn en zoals gister domineert de streamer, maar op het eind komt de gratis elite skills tank, stuurt hem regelrecht de basis in van de streamer, killt alle gebouwen en wint.... :/

Patch notes heb ik niet, maar als je een beetje in het streamlandschap begeeft hoor je weleens wat...
Jaapoes schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 09:47:
Maar wat doe je tegen vetted panzergrenadiers?

Overigens nieuwe commanders die nu getest worden (of ze de definitieve patch halen is nog maar een vraag):

http://steamcommunity.com...4086008799/?insideModal=1

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2014 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-10 19:27
Ik ben het grotendeels met jullie eens dat die commander crap is, maar dan vooral door de tigerace.
Vet kopen zijn nog argumenten voor te verzinnen, maar een gratis 'all in' gamechanger is gewoon onzin.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 19:50
Hij is niet gratis. Je krijgt namelijk 10 minuten geen resources, en dat betreft dus naast MP ook muni en fuel. Of noem je een auto die je op afbetaling koopt ook gratis?

Wel vind ik de TA momenteel te sterk, maar dat geldt ook voor heel veel Soviet abilities. Zo valt te denken aan Precision Strike, de Sturmovik, T34-85 spam, mines die vaak een heel squad oneshotten, 1cp Shocks en ga zo maar door.

Ook vet kopen heb ik niet zoveel problemen mee. Dat zat ook in CoH1, alleen toen waren het global upgrades, nu per unit. Wel moet het goed gebalanced zijn, en momenteel is het wat aan de goedkope kant.

Misschien ook leuk om hier eens wat playercards te posten. De mijne: http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561197972918936

[ Voor 22% gewijzigd door Stoffa op 15-01-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Klopt, maar je kan hem wel in zonder enige investering inroepen. Tijdens het rondrijden van Tiger Ace verdien je hem dus eigenlijk. Maar aangezien dat ding super sterk is hoef je je andere units minder te reinforcen want de TA doet het meeste werk.

Whoosah en ik hadden vanavond een potje tegen 2 TA commanders. We stonden er heel goed voor totdat ze alle 2 hun TA inriepen. Toen was het afgelopen. Ze 2shotten gewoon Zis gun's? wtf ik bedoel welke andere unit moet je daar voor gebruiken?

Zo nice ranking Stoffa!! Hoogste Nederlander denk of niet?

Dit is de mijne:
http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561198015484751

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Als je tegen Elite Troops speelt moet je rekening met de Ace houden en zorgen dat je mijnen legt, veel mijnen. Mensen worden vaak heel rushy met dat ding, en over 1 mijn rijden kost ze vrijwel direct hun Ace. Als ze dan vervolgens 10 minuten geen resources krijgen is t vrijwel altijd gg.
Ook AT nades en T34 ram (liefst van achter) kunnen echt zwaar roet in t eten gooien. Als je een Ace engine damage hebt gegeven kun je hem goed afmaken op afstand met een ISU-152. Een Zis tegen een Ace zonder engine damage is idd kansloos.

Tot slot is het ook zaak na te denken of je tegenstander in staat is geweest flink manpower te floaten voor hij de Ace callde. Als het een close game is, en hij dus waarschijnlijk geen manpower in reserve heeft weet je dat iedere infantry kill een groot probleem voor hem is (want hij kan niet reinforcen). In dat geval kun je dus zoveel mogelijk de Ace uit de weg gaan, en hem pijn doen door zijn overige units te killen. Een Ace zonder enige support heb je ook niet veel aan.

M'n 2v2 maat Cap. Obvious doet t ook niet slecht trouwens: http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561198004351650

Andere Nederlander is Sponge:
http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561197966661101

[ Voor 41% gewijzigd door Stoffa op 16-01-2014 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Stoffa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 00:13:
Als je tegen Elite Troops speelt moet je rekening met de Ace houden en zorgen dat je mijnen legt, veel mijnen. Mensen worden vaak heel rushy met dat ding, en over 1 mijn rijden kost ze vrijwel direct hun Ace. Als ze dan vervolgens 10 minuten geen resources krijgen is t vrijwel altijd gg.
Ook AT nades en T34 ram (liefst van achter) kunnen echt zwaar roet in t eten gooien. Als je een Ace engine damage hebt gegeven kun je hem goed afmaken op afstand met een ISU-152. Een Zis tegen een Ace zonder engine damage is idd kansloos.

Tot slot is het ook zaak na te denken of je tegenstander in staat is geweest flink manpower te floaten voor hij de Ace callde. Als het een close game is, en hij dus waarschijnlijk geen manpower in reserve heeft weet je dat iedere infantry kill een groot probleem voor hem is (want hij kan niet reinforcen). In dat geval kun je dus zoveel mogelijk de Ace uit de weg gaan, en hem pijn doen door zijn overige units te killen. Een Ace zonder enige support heb je ook niet veel aan.

M'n 2v2 maat Cap. Obvious doet t ook niet slecht trouwens: http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561198004351650

Andere Nederlander is Sponge:
http://www.coh2.org/ladde...steamid/76561197966661101
Dat klopt maar een ook zonder support is de Ace een beest. Als ie op wat voor manier dan ook je basis bereikt ben je fucked ;w

Wat is jullie steam ID? Lijkt me leuk eens wat 1v1tjes te doen!

[Gigabyte X670 gaming X][Ryzen 7800X3D][Kraken X62][32GB Corsair][Zotac 5080 Solid][Samsung 980 PRO][NZXT H7 FLOW][Evnia 34M2C8600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Het punt met die TA is gewoon dat het een gamechanger is ondanks je geen inkomen meer hebt. Van bijna verliezen naar winnen. Die 16CP is een omslagpunt waarbij je het liefste voor die tijd al gewonnen hebt met VP's.

Mijn steam ID is hier onder te vinden in mijn signature.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Mijn steamnaam is "Stoffamik", voeg me maar toe hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19-08 18:38

Nickbn

Betrokken

Zie ik hier opeens gegadigden om het niveau van het disfunctionele Hollandse coh2 groepje omhoog te helpen krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Wie weet, hier nog een leuke cast van mij tegen NorthWestFresh:

YouTube: [COH2] Stoffa vs NorthWestFreshReborn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Heb jullie beide toegevoegd! Ik ben:
http://steamcommunity.com/profiles/76561197974837182/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 13:45
Ik ben een COH1 veteraan en kon skirmish potjes altijd goed winnen tegen een AI speler. In COH2 lukt mij dat echt totaal niet meer en wordt ik keer op keer compleet afgeslacht.
Zelfs op een recht-toe-recht-aan map als wake eiland maak ik geen schijn van kans, Ik mix echt de units, maar het lijkt wel of de AI precies op het juiste moment altijd verschijnt met met de juiste unit om mij te killen. Zelfs een eenvoudige line of defence is zo niet op te zetten.

Heeft iemand wat basis tips om zoiets goed op te zetten?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
dirkjesdirk schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 22:22:
Ik ben een COH1 veteraan en kon skirmish potjes altijd goed winnen tegen een AI speler. In COH2 lukt mij dat echt totaal niet meer en wordt ik keer op keer compleet afgeslacht.
Zelfs op een recht-toe-recht-aan map als wake eiland maak ik geen schijn van kans, Ik mix echt de units, maar het lijkt wel of de AI precies op het juiste moment altijd verschijnt met met de juiste unit om mij te killen. Zelfs een eenvoudige line of defence is zo niet op te zetten.

Heeft iemand wat basis tips om zoiets goed op te zetten?
Erg moeilijk te beoordelen vanuit dit verhaal. Misschien handig eens een replay te posten ofzo, zodat we kunnen kijken wat je fout doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Stoffa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:52:

Dat heb je nog knap gewonnen Stoffa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Stoffa schreef op donderdag 16 januari 2014 @ 13:52:

Ik kijk regelmatig wat casts van ATR en deze had ik al gezien. Wat grappig dat ik je dus nu hier op Tweakers tegen kom. Heel mooi teruggekomen idd Stoffa en wat spannend zeg op het eind. Zulke potje zullen een extra lekker gevoel geven als je dan uiteindelijk wint.

Zelf pas weer redelijk wat verloren achter elkaar. Ik merk echt dat wanneer ik eenmaal in de loosing mode zit ik gewoon beter kan stoppen want niks lijkt dan te lukken. Paar keer verliezen tegen wat lage rankings zorgt er dan gelijk weer voor dat je enorm daalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Die ATR mist wel echt alles wat er gebeurd, dan hoor je 'squad is lost', waar hij dan vrolijk overheen praat, om er 5 minuten later achter te komen dat hij een squad mist. Vervolgens gaat hij weer een half uur zoeken naar waar dat is gebeurd waar hij weer de halve battle mist.

Was een tijdje subbed op zijn yt kanaal maar ik ergerde me er zo hard aan dat ik maar geunsubbed had. Nu alleen subbed bij imperial dane, heeft ook irritante eigenschappen, maar hij snapt het spelletje tenminste en houd het fatsoenlijk bij.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Elke caster mist wel wat dingen, daar ontkom je niet aan aangezien er zoveel tegelijk gebeurd. Maar ik ben het met je eens dat bv inzoomen op dode models om ze eens goed te bekijken soms niet echt handig is. AmyPolizei van SNF heeft daar ook zo'n handje van. Dan zit die een rondje te draaien om een tiger om die skin eens te bekijken terwijl er een belangrijk gevecht gaande is haha. Maar desalniettemin vind ik het top dat deze mensen er zijn want zonder hun hebben we geen casts en aangezien de community sowieso al klein is waardeer ik ze des te meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 04:32

Aight!

'A toy robot...'

De beste vindt ik nog altijd van The Frontline Network, helaas hebben ze allang niks meer gepost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
lethal pi schreef op maandag 20 januari 2014 @ 17:05:
Elke caster mist wel wat dingen, daar ontkom je niet aan aangezien er zoveel tegelijk gebeurd. Maar ik ben het met je eens dat bv inzoomen op dode models om ze eens goed te bekijken soms niet echt handig is. AmyPolizei van SNF heeft daar ook zo'n handje van. Dan zit die een rondje te draaien om een tiger om die skin eens te bekijken terwijl er een belangrijk gevecht gaande is haha. Maar desalniettemin vind ik het top dat deze mensen er zijn want zonder hun hebben we geen casts en aangezien de community sowieso al klein is waardeer ik ze des te meer.
True, elke caster mist wel eens wat dingen, maar hij mist wel erg veel dingen.
Zie ook YouTube: [COH2] CcArtS03 vs Siberian bijvoorbeeld, check hoeveel p4's er kapot gingen en hoeveel hij er miste.

Als ik een cast kijk wil ik wel een beetje meekrijgen wat er gebeurd :P . Magoed genoeg gezeken, zoals je zei het is goed voor de community dat ie het doet, tis alleen niet voor mij :) .

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Zijn er nog mensen die de Alpha testen? Ik ben echt zo benieuwd naar die battle servers. Gisteren ook weer zoveel lag gehad niet normaal. En ook zo toe aan een Tiger Ace nerf. Gisteren ook weer zo'n potje waar je de enemie op Langre north in zn basis hebt gepinned zo lekker gaat het. Hij roept zijn ace in en het potje slaat om. Ik verlies de ene unit na de andere. Ram failed en Zis guns worden geraped. Ook me 3vet conscripts worden compleet weggevaagd. Toen toch alles teruggetrokken, mijnen gelegd en rustig aan naar T4 gegaan om op range de overhand te hebben met een SU85. Dat was de oplossing gelukkig. Dit ga ik zeker vaker doen wanneer ik weet dat die ace er aan zit te komen want T2/T3 werkt gewoon niet.

edit: Relic vraagt iedereen om hulp bij het testen van de servers: http://blogs.companyofher...0/alpha-server-playtests/ Vanavond om 8 uur 2v2 is er oa een sessie, wie doet er mee? :)

[ Voor 12% gewijzigd door wolverine3141 op 31-01-2014 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 09:18:
Zijn er nog mensen die de Alpha testen? Ik ben echt zo benieuwd naar die battle servers. Gisteren ook weer zoveel lag gehad niet normaal. En ook zo toe aan een Tiger Ace nerf. Gisteren ook weer zo'n potje waar je de enemie op Langre north in zn basis hebt gepinned zo lekker gaat het. Hij roept zijn ace in en het potje slaat om. Ik verlies de ene unit na de andere. Ram failed en Zis guns worden geraped. Ook me 3vet conscripts worden compleet weggevaagd. Toen toch alles teruggetrokken, mijnen gelegd en rustig aan naar T4 gegaan om op range de overhand te hebben met een SU85. Dat was de oplossing gelukkig. Dit ga ik zeker vaker doen wanneer ik weet dat die ace er aan zit te komen want T2/T3 werkt gewoon niet.

edit: Relic vraagt iedereen om hulp bij het testen van de servers: http://blogs.companyofher...0/alpha-server-playtests/ Vanavond om 8 uur 2v2 is er oa een sessie, wie doet er mee? :)
De Ace is gewoon high risk, high reward. Als je weet dat je tegen Elite Troops speelt moet je rond de 16 cps gewoon zorgen dat je mijnen klaar hebt liggen. 1x engine damage op een Tiger Ace (vooral bij iemand die toch al in zn base zit) is gewoon gg. Ik speel zelf vrijwel uitsluitend met Elite Troops, soms mol je iemand volledig met een Ace, soms geeft 1 at nade op front armor je al engine damage en dan ben je eraan.

Ik had laatst ook iemand die ik versloeg met Elite Troops. Zoals altijd begon hij me weer van P2Win te beschuldigen enzovoort. Dus ik bied hem aan de rollen om te draaien: hij als Germans met ET en ik als Soviets. Binnen 10 minuten waren we klaar, hij moest toen wel toegeven dat ET misschien toch niet zo OP was als hij dacht.

Ik kan me best voorstellen dat de Ace wat generfed moet worden, maar de ongelooflijke hoeveelheid haat in de richting van ET momenteel vind ik echt zwaar en zwaar overtrokken. Mocht iemand het niet met me eens zijn dan staat hierbij ook de aanbieding dat diegene met ET mag spelen tegen mijn Soviets overigens...

De Alpha testen doe ik eigenlijk niet. Als Relic wil weten of hun servers goed zijn dan huren ze maar wat testers in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:46

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Iets generfed willen hebben is niks anders dan "Waaah! Waah! ik kan niet winnuh! Hij is stom!".
Ik miep toch ook niet dat die T34 ram te sterk is.
Anyway, best leuk om alle semi profs zo te horen praten :)

Ik net klaar met potje skirmish Hochwald van 2 uur 53 minuten, 2x2 standard.
Wat een slachtveld... zat op zuid en werd tot aan de brug terug gedreven met maar 1 punt op het mainland over. Na een stuk of 4 AT guns gecapped te hebben wist ik zijn tanks terug te duwen en (zeer) langzaam maar zeker stukje bij beetje terug duwen tot ik het oost eiland kon pakken en sparen voor een Elephant.

Wat wel beter is aan CoH2 is dat hij aanvallen veel beter opspaart en coordineerd. Halverwege het spel had ik weer de halve map terug toen hij ineens met een berg SPA, IS85's en T34's me plat walsde en weer naar af duwde... In de oude CoH druppelde comp units binnen en was de map al zo vernaggeld dat je tanks niet eens meer konden bewegen, maar nu gelukkig wel en kon ik uitendelijk ontsnappen.

Funfunfun.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Stoffa schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 16:17:
[...]

De Ace is gewoon high risk, high reward. Als je weet dat je tegen Elite Troops speelt moet je rond de 16 cps gewoon zorgen dat je mijnen klaar hebt liggen. 1x engine damage op een Tiger Ace (vooral bij iemand die toch al in zn base zit) is gewoon gg. Ik speel zelf vrijwel uitsluitend met Elite Troops, soms mol je iemand volledig met een Ace, soms geeft 1 at nade op front armor je al engine damage en dan ben je eraan.

Ik had laatst ook iemand die ik versloeg met Elite Troops. Zoals altijd begon hij me weer van P2Win te beschuldigen enzovoort. Dus ik bied hem aan de rollen om te draaien: hij als Germans met ET en ik als Soviets. Binnen 10 minuten waren we klaar, hij moest toen wel toegeven dat ET misschien toch niet zo OP was als hij dacht.

Ik kan me best voorstellen dat de Ace wat generfed moet worden, maar de ongelooflijke hoeveelheid haat in de richting van ET momenteel vind ik echt zwaar en zwaar overtrokken. Mocht iemand het niet met me eens zijn dan staat hierbij ook de aanbieding dat diegene met ET mag spelen tegen mijn Soviets overigens...

De Alpha testen doe ik eigenlijk niet. Als Relic wil weten of hun servers goed zijn dan huren ze maar wat testers in :P
Natuurlijk is tegen ET goed te spelen. Daar zeg ik ook niets over. Het gaat me om de krachtige Tiger Ace die zomaar ingeroepen kan worden ook al heb je geen resources. De persoon waar ik tegen speelde gebruikte geen training of G43 dus ik wist niet dat hij voor ET doctrine was gegaan anders had ik me er idd op voorbereid. Ik snap dat een engine destroyen stap 1 is tegen een TA maar er is grote kans dat ze ook pioneers hebben om evt te repairen (als dat lukt) Alle focus gaat naar de TA en je voelt een drang om deze zo snel mogelijk kapot te maken. Tenminste dat heb ik want na 10 min komen resources immers weer binnen. En één of andere manier ga je dan toch risico's nemen wat je misschien dan niet had moeten doen. Als je het mij vraagt mag een speler die zo goed als verloren heeft, geen resources heeft en gepinned is in zijn eigen base niet in staat zijn zo'n sterke unit in te kunnen inroepen, simpel as that. Dat klinkt toch best logisch vinden jullie niet?

Je zegt even ruilen en met Sovjets te willen spelen tegen ET maar aangezien je top50 staat met beide facties zal je wel skill genoeg hebben om vóór 16cp diegene te rapen. ;) (ik heb het zelf ervaren tegen je haha weliswaar als Sovjet) Trouwens die persoon had je in 10 min zeg je maar dan is de TA toch nog helemaal niet op het veld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Als je het mij vraagt mag een speler die zo goed als verloren heeft, geen resources heeft en gepinned is in zijn eigen base niet in staat zijn zo'n sterke unit in te kunnen inroepen, simpel as that. Dat klinkt toch best logisch vinden jullie niet?
Nee, niet mee eens. IRL kunnen er ook opeens vet units aan komen stormen om te helpen terwijl je net bijna onder de voet gelopen wordt.
Wat je nu zegt is dat de verliezende partij die al geen resources krijgt voor straf ook nog maar eens geen abilities moet kunnen gebruiken en eventuele versterkingen niet mag krijgen.
Wat is het spel dan? Turkey shoot? Mag er dan helemal geen element van verassing meer in zitten?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Elke unit in de game kost resources. Elk type armor kost fuell. TA kost helemaal niets. (ja income is drained maar dat maakt toch niets uit in zo'n situatie want je bent aan het verliezen) Het is dus ten alle tijde mogelijk deze unit te spawnen, ook al heb je je tegenstander van resources afgekapt.

Ga nu niet praten over IRL want om een beest een Tiger te maken is toch aardig wat voor nodig lijkt me in het echt. Of knipte Hitler in ze vingers om een Tiger te spawnen? lol

edit:
en om je andere statement even te quoten en te reageren
Tijgert schreef op dinsdag 04 februari 2014 @ 20:15:
Iets generfed willen hebben is niks anders dan "Waaah! Waah! ik kan niet winnuh! Hij is stom!".
Als iets unbalanced is zie ik dat wel graag aangepast. En als ik ergens over zeur is dat schijnbaar wel terecht want ze gaan de TA ook aanpassen. Dat doen ze niet zomaar. Ik had de aanpassingen van Relic alleen graag wat sneller gezien. (of nog belangrijker beter getest van te voren)

[ Voor 36% gewijzigd door wolverine3141 op 05-02-2014 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Goeie troll. |:(
Maar ik denk dat je de onderliggende gedachte mist. als je heel veel potjes speelt en je merkt dat een bepaalde strategie / unit alles overheerst dan kan je niet anders dan te concluderen dat deze "generfd" moet worden. Kijk nou naar de MG42 toen de game net kwam, Clowncar strategie van de russen en de increase van resources voor beide partijen aan het begin. Allemaal balans aanpassingen. En is het nu goed? Nee. Zal het ooit perfect worden? Nee. Er is altijd wel iets wat de balans onderuit haalt. Je hebt technisch strikt genomen oneindig veel mogelijkheden / strategieën en combinaties die je niet allemaal voor kunt zijn. Wat dacht je van de 4v4 massa german scoutcar opening? Of de dubbele industry 6 miljoen Su76-in-je-gezicht opening? Er zal altijd wel iets zijn dat "generfd" moet worden.

En tot die tijd blijf ik lekker roepen
"Waaah! Waah! ik kan niet winnuh! Hij is stom!".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 10:02:
[...]

Natuurlijk is tegen ET goed te spelen. Daar zeg ik ook niets over. Het gaat me om de krachtige Tiger Ace die zomaar ingeroepen kan worden ook al heb je geen resources. De persoon waar ik tegen speelde gebruikte geen training of G43 dus ik wist niet dat hij voor ET doctrine was gegaan anders had ik me er idd op voorbereid. Ik snap dat een engine destroyen stap 1 is tegen een TA maar er is grote kans dat ze ook pioneers hebben om evt te repairen (als dat lukt) Alle focus gaat naar de TA en je voelt een drang om deze zo snel mogelijk kapot te maken. Tenminste dat heb ik want na 10 min komen resources immers weer binnen. En één of andere manier ga je dan toch risico's nemen wat je misschien dan niet had moeten doen. Als je het mij vraagt mag een speler die zo goed als verloren heeft, geen resources heeft en gepinned is in zijn eigen base niet in staat zijn zo'n sterke unit in te kunnen inroepen, simpel as that. Dat klinkt toch best logisch vinden jullie niet?

Je zegt even ruilen en met Sovjets te willen spelen tegen ET maar aangezien je top50 staat met beide facties zal je wel skill genoeg hebben om vóór 16cp diegene te rapen. ;) (ik heb het zelf ervaren tegen je haha weliswaar als Sovjet) Trouwens die persoon had je in 10 min zeg je maar dan is de TA toch nog helemaal niet op het veld?
Je geeft aan dat je niet wist dat hij voor ET was gegaan, maar als je eerlijk bent is dat natuurlijk een vrij zwak argument: je zit rond de 16 cps en je hebt van hem geen commanderchoice gezien tot dat moment in de game. Je hebt op het loadingscreen gezien dat hij ET in zijn loadout heeft. Lijkt mij toch echt een gevalletje 1 en 1 = 2. Dat je op dat moment er niet aan denkt dat de Ace kan komen, is gewoon niet zo handig. En zelfs op dat moment kun je nog counteren met bv een KV8 richting zijn basis, die fikt de hele boel daar veel sneller af dan de TA aan de andere kant.
Ook vind ik het geen probleem dat iemand die gepinned is in zijn base een Ace in kan roepen; hij heeft dan namelijk totaal geen support units meer, en tevens 10 minuten geen resources. 1x die Ace engine damage geven is direct gg in dat geval, want dan kun je hem al kiten met 1 SU85. Als je met je cons dan gewoon flink at nades gooit heb je die engine damage echt zo voor elkaar.
En over die 10 minuten: ja inderdaad daarvoor heb je geen Ace. De match tegen die tegenstanders ging dan ook niet puur over de Ace, maar over dat hij de hele commander Elite Troops an sich zwaar overpowered vond (de Ace inclusief). Echter, je gaat hier ook voorbij aan een andere drawback van de Ace: 16 cps is ERG veel. Daardoor is de Ace er inderdaad nooit voor 10 minuten, en met een andere commander had je dan wel een Tiger kunnen hebben. Die laat je dus lopen om VEEL later de Ace te krijgen.

TL;DR: als je je niet voorbereid op de Ace dan kan hij lastig zijn. Doe je dat wel dan is hij eigenlijk vrij makkelijk om mee te dealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Er valt voor beide kanten wat te zeggen. Welke unit is niet goed te counteren als je er rekening mee (kan) houdt? Dat is ook het mooie van het spel; iedere keuze van jezelf of tegenstanders geeft tientallen tegen opties. Ik heb me aan het begin groen en geel geergerd aan de TA, nu valt het mee.
Toch ben ik van mening dat de hele unit an sich gewoon out of place voelt in de gameplay. Een ubersterke unit, late game, geen kosten. Ja natuurlijk is ie niet onoverwinnelijk maar het voelt bij mij een beetje als iets wat van de drawing boards is gekomen om maar weer een commander in elkaar te knallen voor de $$$. Balanceren doen we dan later wel weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Jaapoes schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:40:
Er valt voor beide kanten wat te zeggen. Welke unit is niet goed te counteren als je er rekening mee (kan) houdt? Dat is ook het mooie van het spel; iedere keuze van jezelf of tegenstanders geeft tientallen tegen opties. Ik heb me aan het begin groen en geel geergerd aan de TA, nu valt het mee.
Toch ben ik van mening dat de hele unit an sich gewoon out of place voelt in de gameplay. Een ubersterke unit, late game, geen kosten. Ja natuurlijk is ie niet onoverwinnelijk maar het voelt bij mij een beetje als iets wat van de drawing boards is gekomen om maar weer een commander in elkaar te knallen voor de $$$. Balanceren doen we dan later wel weer..
Tuurlijk iedere unit is te counteren als je er rekening mee houdt. Maar je weet bv niet of iemand t2 of t3 gaat, of iemand die Ostwind maakt, of die P4. Dat zie je pas als hij voor je neus staat.
Wat je echter wel weet, is dat de Ace komt op 16 cp. Je kunt je eigen cps in de gaten houden, en ervan uitgaan dat de tegenstander op ongeveer hetzelfde zit. Als je geen indicatie hebt gekregen dat hij een andere commander is gegaan, moet je je er gewoon 100% op instellen dat hij komt. Ik zie gewoon echt teveel mensen die helemaal opgaan in het potje, druk aan het micro'en zijn etc, en dan ineens worden ze totaal verrast door de Ace. Dat mag je je gewoon niet laten gebeuren.

Doe je dit, dan kun je hem makkelijk de baas. Vooral van een tegenstander die toch al in zn base zit. Doe je dit niet, dan ga je eraan. Het is gewoon een high risk, high reward unit.

[ Voor 6% gewijzigd door Stoffa op 05-02-2014 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Stoffa schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 15:24:
[...]

Tuurlijk iedere unit is te counteren als je er rekening mee houdt. Maar je weet bv niet of iemand t2 of t3 gaat, of iemand die Ostwind maakt, of die P4. Dat zie je pas als hij voor je neus staat.
Wat je echter wel weet, is dat de Ace komt op 16 cp. Je kunt je eigen cps in de gaten houden, en ervan uitgaan dat de tegenstander op ongeveer hetzelfde zit. Als je geen indicatie hebt gekregen dat hij een andere commander is gegaan, moet je je er gewoon 100% op instellen dat hij komt. Ik zie gewoon echt teveel mensen die helemaal opgaan in het potje, druk aan het micro'en zijn etc, en dan ineens worden ze totaal verrast door de Ace. Dat mag je je gewoon niet laten gebeuren.

Doe je dit, dan kun je hem makkelijk de baas. Vooral van een tegenstander die toch al in zn base zit. Doe je dit niet, dan ga je eraan. Het is gewoon een high risk, high reward unit.
Klopt maar je weet wel dat de kans groot is dat er op een bepaald punt vd game in ieder geval een tank aan komt. Of dat nou een Ostwind of een PIV is. Ik bedoel meer dat de unit op zichzelf out of place voelt in de game en de manier van hoe Company speelt. Maar goed, das mijn mening :)

Hoe gaan jullie als German trouwens om met extreem goed microende clown+sniper in het begin vd game? Ik kwam er gister een tegen en ik kreeg m maar niet kapot. Tegen de tijd dat ik een armor counter had liep ik gelijk in een Guard trap |:(
Kom, als Ger, sowieso veel snipers tegen de laatste tijd. Als die een beetje goed gemicroed worden en goed ondersteund zijn door inf/armor is dat echt een pain in the ass omdat de units van de germans zoveel kleiner zijn dan de russen. Kloterige vind ik ook dat een german sniper eigenlijk compleet useless is vanwege het feit dat de Rus zn sniper uit 2 man (of vrouw) bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Jaapoes schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 16:27:
[...]

Klopt maar je weet wel dat de kans groot is dat er op een bepaald punt vd game in ieder geval een tank aan komt. Of dat nou een Ostwind of een PIV is. Ik bedoel meer dat de unit op zichzelf out of place voelt in de game en de manier van hoe Company speelt. Maar goed, das mijn mening :)

Hoe gaan jullie als German trouwens om met extreem goed microende clown+sniper in het begin vd game? Ik kwam er gister een tegen en ik kreeg m maar niet kapot. Tegen de tijd dat ik een armor counter had liep ik gelijk in een Guard trap |:(
Kom, als Ger, sowieso veel snipers tegen de laatste tijd. Als die een beetje goed gemicroed worden en goed ondersteund zijn door inf/armor is dat echt een pain in the ass omdat de units van de germans zoveel kleiner zijn dan de russen. Kloterige vind ik ook dat een german sniper eigenlijk compleet useless is vanwege het feit dat de Rus zn sniper uit 2 man (of vrouw) bestaat.
Ik vind hem juist niet out of place voelen eigenlijk. In CoH1 had je ook de King Tiger, dat was eigenlijk vrijwel hetzelfde concept. Zoals ik al eerder aangaf vind ik wel dat de Ace momenteel wat over the top is, en dat wordt volgende patch gecorrigeerd. Ik vind de ET-haat wel echt zwaar overdreven voor de rest.

Qua wat je probleem met snipers betreft zijn er 2 redelijk hardcounters:
- Speel Elite Troops, maak zelf ook een sniper en vet hem 1 keer. Gebruik de incendiary barrage op de M3 en zn snipersquad is in 1 klap dood.
- Met Mechanized kun je die halftrack inroepen met assgrens erin. Daar rush je de M3 gewoon mee, als je gebuttoned wordt gaan de guards dood door de assgrens.

Wat meer een softcounter, maar osttruppen zijn ook erg goed tegen M3/sniper starts doordat ze allemaal kunnen fausten en het nauwelijks boeit als ze gesniped worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ga nu niet praten over IRL want om een beest een Tiger te maken is toch aardig wat voor nodig lijkt me in het echt. Of knipte Hitler in ze vingers om een Tiger te spawnen? lol
Dus wat jij zegt is dat als een leger onder druk staat, links en rechts units verliest en dan stoomt er eindelijk een trein binnen met reinforcements dan kunnen/mogen dat per definitie geen sterke units zijn want dat zou niet mogelijk zijn ofzo? Fabrieken maken geen sterke units als het wat tegen zit aan het front? Klinkt meer alsof je het gewoon niet leuk vindt dat een leger waarmee het slecht gaat je toch nog een hak kan zetten.
Er zal altijd wel iets zijn dat "generfd" moet worden.
Right.. en als het sterkste generfd is dan is het tweedst sterkste opeens het sterkste en moet dat ook generfd worden.. dan is het wat daarna komt het sterkst -> nerf.. tot je aan je infanterie komt. En dan? Nerfen?
Accepteer gewoon dat schaarse units het sterkst zijn en miep niet zo veel.
TL;DR: als je je niet voorbereid op de Ace dan kan hij lastig zijn. Doe je dat wel dan is hij eigenlijk vrij makkelijk om mee te dealen.
Case and point. Een slecht voorbereid leger gaat de pan in en dat verdien je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Stoffa schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 14:00:
[...]

Je geeft aan dat je niet wist dat hij voor ET was gegaan, maar als je eerlijk bent is dat natuurlijk een vrij zwak argument: je zit rond de 16 cps en je hebt van hem geen commanderchoice gezien tot dat moment in de game. Je hebt op het loadingscreen gezien dat hij ET in zijn loadout heeft. Lijkt mij toch echt een gevalletje 1 en 1 = 2. Dat je op dat moment er niet aan denkt dat de Ace kan komen, is gewoon niet zo handig. En zelfs op dat moment kun je nog counteren met bv een KV8 richting zijn basis, die fikt de hele boel daar veel sneller af dan de TA aan de andere kant.
Het is was bedoeld als een constatering niet als argument. Ik zal niet ontkennen dat ik beter had kunnen spelen en ondanks niets er op wees dat hij voor ET was gegaan me had kunnen voorbereiden op de TA. KV8 als counter is leuk als je die commander toevallig hebt en je een base trade gaat doen anders is het totaal niet effectief.
Ook vind ik het geen probleem dat iemand die gepinned is in zijn base een Ace in kan roepen; hij heeft dan namelijk totaal geen support units meer, en tevens 10 minuten geen resources. 1x die Ace engine damage geven is direct gg in dat geval, want dan kun je hem al kiten met 1 SU85. Als je met je cons dan gewoon flink at nades gooit heb je die engine damage echt zo voor elkaar.
En over die 10 minuten: ja inderdaad daarvoor heb je geen Ace. De match tegen die tegenstanders ging dan ook niet puur over de Ace, maar over dat hij de hele commander Elite Troops an sich zwaar overpowered vond (de Ace inclusief). Echter, je gaat hier ook voorbij aan een andere drawback van de Ace: 16 cps is ERG veel. Daardoor is de Ace er inderdaad nooit voor 10 minuten, en met een andere commander had je dan wel een Tiger kunnen hebben. Die laat je dus lopen om VEEL later de Ace te krijgen.

Ik snap dat jij het geen probleem vind. Je speelt immers alleen maar met ET zoals je al aangaf. En SU85 is T4 wat niet altijd vanzelfsprekend is te hebben als Sovjets tegenwoordig. Natuurlijk kun je er voor zorgen dat je voor 16cp T4 hebt en een SU85 klaar hebt. Maar het draait uiteindelijk dan dus allemaal om die TA om daar weerstand tegen te bieden want als je daar niet mee bezig bent ben je fucked. Hij is gewoon te sterk. En als het waar is dat de TA normale vet3 stats krijgt bent ik al gelukkig. Want dan kun je ook met je reguliere units iets doen. bv met Zis guns. Je verdedigt constant de TA maar iedereen klaagt erover, je kan toch niet ontkennen dat het een te sterke unit is? En daarbij is jouw niveau nu eenmaal wat hoger dan menig andere COH2 speler. Het spelen tegen zo'n TA is voor jou misschien een eitje maar ik denk voor de meeste een pain in the ass.
Tijgert schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 19:51:
Dus wat jij zegt is dat als een leger onder druk staat, links en rechts units verliest en dan stoomt er eindelijk een trein binnen met reinforcements dan kunnen/mogen dat per definitie geen sterke units zijn want dat zou niet mogelijk zijn ofzo? Fabrieken maken geen sterke units als het wat tegen zit aan het front? Klibnkt meer alsof je het gewoon niet leuk vindt dat een leger waarmee het slecht gaat je toch nog een hak kan zetten.
Ik ga niet meer discussiëren over IRL want dat is hier niet van toepassing. Mijn grootste probleem met de TA is dat hij te sterk is. Daarnaast vind ik het krom dat een unit zomaar gratis ingezet kan worden terwijl alle resources afgesneden zijn. Ik weet dat je 10min niks krijgt maar ik vind het niet passen in zo'n spel. Maar goed dat is mijn mening natuurlijk. In elke RTS game heb je immers resources nodig om units te kunnen maken. Dat is altijd het concept geweest van RTS games, namelijk degene met de meeste resources kan het meeste produceren waardoor je in het voordeel komt (macro). Hoe je de units dan verder gebruikt zal verder je voordeel verbeteren of verslechteren. (micro). Maar goed ik heb genoegd geflamed en zal stoppen met de discussie TA. gl hf :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik ga niet meer discussiëren over IRL want dat is hier niet van toepassing.
Een spel wat zo specifiek gaat over reeele gebeurtenissen met historisch accurate eenheden mag dan opeens niks met real life te maken hebben? Of je maakt het realistisch, strategie en al, of je gaat met zweefunits, lasers en dropships spelen.
Daarnaast vind ik het krom dat een unit zomaar gratis ingezet kan worden terwijl alle resources afgesneden zijn. Ik weet dat je 10min niks krijgt maar ik vind het niet passen in zo'n spel.
Het kost geen resources? Je betaald er toch voor met een 10 min cut? Dat zeg je notabene zelf nog, het is dus alles behalve gratis. CoH1 had het ook, klaagde je daar ook over de resource cut? Het is de spel variant van units naar het front rushen en tijdelijk geen resources hebben voor meer units.

Honest? je vindt het niet passen dat legers op het laatste moment toch nog de lang verwachte/beloofde versterkingen krijgt? Lees je wel eens WWII boeken/verhalen? Kijk je wel eens films/docs daarover?
Dat IS nou eenmaal wat er gebeurt in oorlogen. Versterkingen komen niet en je wordt outgewiped (nieuw woord) of ze komen wel en redden je dag. IRL (ja, weer IRL) waren er ook bepaalde commanders die beter waren in het regelen van units, extra Tigers, extra MP44's en what not.
Het voegt realisme en onvoorspelbaarheid toe aan het spel, just as IRL.
En er is een hele sterke counter voor de TA, je moet hem enkel hebben en kunnen uitvoeren en hopen dat de TA support forces niet beter zijn dan jij...

Ik trek zelf slecht dat mensen een accuraat WWII spel spelen en dat het dan opeens niks met real life te maken mag hebben, alsof ze geen benul hebben van geschiedenis.
pr dr... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik zeg alleen maar dat het geen zin heeft om over IRL te praten omdat je jezelf dan al tegenspreekt. vb. Een TA voor niks inroepen waarna je 10 minuten geen inkomen hebt? Realiteit? huh?

COH1 heb ik overigens niet gespeeld dus ik zou niet weten hoe het daar zat. Daar kan ik dus niets over zeggen. Het is een spel variant die naar mijn mening niet past bij een RTS. (income/spending) Omdat het zonder het bezit van resources ingezet kan worden. Maar goed dat vind ik en iedereen is daar vrij in toch. Net als dat jij er vrij in bent om WWII boeken te lezen. Zelf interesseert me dat totaal niet.

Overigens praat je zelf over een hele sterke counter? Tell me please want je roept wel dingen maar komt niet met concrete suggesties zoals Stoffa tenminste wel doet. Heb je er zelf eigenlijk wel eens tegen gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik zeg alleen maar dat het geen zin heeft om over IRL te praten omdat je jezelf dan al tegenspreekt. vb. Een TA voor niks inroepen waarna je 10 minuten geen inkomen hebt? Realiteit? huh?
Ten eerste ben ik zeer consequent in zowel mijn menig als bewoording, ik spreek mezelf dus alles behalve tegen.
Lees mij eens goed, rustig woord voor woord:
Het kost geen resources? Je betaald er toch voor met een 10 min cut? Het is dus alles behalve gratis. Het is de spel variant van units naar het front rushen en tijdelijk geen resources hebben voor meer units.
Je moet je wat beter inbeelden hoe het in een oorlog aan toe gaat. Het mag wel een spel zijn, dit RTS spel is echter tot op een hoogte een accurate representatie, zeg maar simulatie, van een oorlog met alle facetten daarvan. Een van die facetten is al je resources gebruiken om units te rushen naar het front.
Die resources zijn dan zeg maar in de fabrieken achter het front die dan zeggen 'en voorlopig hebben we niks meer voor je'.. de 10 min cut.
Het is een spel variant die naar mijn mening niet past bij een RTS. (income/spending) Omdat het zonder het bezit van resources ingezet kan worden.
Je betaald een soort van achteraf, de spel variant van units uit de fabriek naar het front rushen. Moet ik mezelf echt blijven herhalen?
Zelf interesseert me dat totaal niet.
Nee, dat is wel diudelijk, je kennis en begrip over dit soort conflicten en de representatie daarvan is totaal afwezig. Dat is geen crime, niet iedereen heeft interesse in geschiedenis, maar als je een gedetailleerd spel als dit speelt zou ik zelf verwachten dat je er wel iets vanaf weet anders kunnen het dus net zo goed lasers en dropships zijn. Kan je net zo goed Starcraft spelen.
Overigens praat je zelf over een hele sterke counter? Tell me please want je roept wel dingen maar komt niet met concrete suggesties zoals Stoffa tenminste wel doet. Heb je er zelf eigenlijk wel eens tegen gespeeld?
Gaan we nou mijn ervaring in twijfel trekken? Geloof je me pas als ik filmpjes laat zien ofzo?
Moet ik echt anderen dan gaan herhalen voor je het begrijpt? Kill the engine, kill the tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Tijgert schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 12:20:
Nee, dat is wel diudelijk, je kennis en begrip over dit soort conflicten en de representatie daarvan is totaal afwezig. Dat is geen crime, niet iedereen heeft interesse in geschiedenis, maar als je een gedetailleerd spel als dit speelt zou ik zelf verwachten dat je er wel iets vanaf weet anders kunnen het dus net zo goed lasers en dropships zijn. Kan je net zo goed Starcraft spelen.
Dat we met een discussie over de TA bij dit onderwerp eindigen snap ik niet. Totaal niet relevant wat mij betreft. Ik stop dan ook echt nu. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Maar ik ga er nog even over door.

Laat ik met het onderstaande voorop stellen, Tijgert, dat in een gezonde discussie je niet vervalt in negativiteit over de houding van een ander, in deze zin het gebruik van je woord "miept" naar mij toe. Voor iemand die zichzelf behoorlijk volwassen vindt is dit een behoorlijk onvolwassen houding.
Right.. en als het sterkste generfd is dan is het tweedst sterkste opeens het sterkste en moet dat ook generfd worden.. dan is het wat daarna komt het sterkst -> nerf.. tot je aan je infanterie komt. En dan? Nerfen?
Accepteer gewoon dat schaarse units het sterkst zijn en miep niet zo veel.
Je trekt zelf een foute conclusie door mijn zin "er zal altijd wel iets zijn dat generfd moet worden" meteen te koppelen aan de sterkste unit. Ik had het in de context van mijn verhaal niet over een unit maar over strategieën en combinaties. Ik zou nu ook wel heel kinderachtig op jouw golflengte kunnen zeggen "lees mij eens goed, rustig woord voor woord" maar die is een tikje te makkelijk. Ik zal proberen uit te leggen wat ik bedoel.

met "nerfen" bedoel ik niet zozeer het "slechter maken" van een unit, strategie of combinatie, maar eerder een wat eerlijkere balansverdeling ten opzichte van de tegenpartij. Ja in het echte leven is dat wellicht anders maar dat is een typische drogreden omdat de vergelijking met de echte wereld onjuist is. De game probeert zich te richten op balans tussen 2 partijen. Als de duitsers daadwerkelijk veel beter zouden zijn dan de russen dan zou je op een gegeven moment veel meer spelers hebben die de duitsers kiezen dan de russen (getuige nog geen 3 maanden geleden). Dat heeft gevolgen dat de game minder gespeeld wordt en mensen het links laten liggen en voila, dode community. Met dit in het achterhoofd bedoel ik dat je voor een complexe game als deze altijd voor de uitdaging staat om een zo eerlijk mogelijke balans te creëren zodat je het voor eenieder interessant en leuk houdt. Het is niet leuk als je steeds wint (hier zijn de meningen echter over verdeeld). Het is ook niet leuk als je steeds verliest. En mensen zullen altijd wel iets (en hiermee bedoel ik een strategie, combinatie van units of map specifieke punten) uitvinden wat voor een onbalans zorgt waardoor er weer een balancering gemaakt moet worden. Je moet de game zien als een schaakspel met tientallen stukken die allen honderdtallen zetten kunnen maken op elk moment dat je wenst, de mogelijkheden zijn voor wat dat betreft oneindig. Met die oneindigheid krijg je nu eenmaal een grote kans op onbalans.

En als ik dan toch inspring op je discussie over de geschiedenis, voor elke Tiger mag ik dan als rus minstens 10 T34's ertegenover hebben/zetten? Als we het dan over historische nauwkeurigheid hebben moet je niet stoppen bij het stukje waar jouw punt gemaakt is.

Overigens ben ik het totaal niet met je eens met je "kill the engine kill the tank" stukje. In mijn ervaring zie ik bij een Tager Ice© vaak minstens 3 clubjes engineers rondlopen en is iemand met die tank veel te bang om 'm kwijt te raken. Soms wordt ie gebruikt als kite/plakstrip om mijn units naar hem toe te lokken zodat die weer vol in de rest van de duitse verdediging lood mogen vangen met hun gezichtjes. Misschien in een situatie waar de tank op eigen houtje mijn gebied in rijdt dat deze tactiek werkt maar dan nog heb je ondersteunende units nodig die de ice afmaken.

Tager Ice© :*) is een uitspraak van en valt onder het auteursrecht van WoosahHD en mag alleen met zijn nadrukkelijke toestemming gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 10:37:
Ik snap dat jij het geen probleem vind. Je speelt immers alleen maar met ET zoals je al aangaf. En SU85 is T4 wat niet altijd vanzelfsprekend is te hebben als Sovjets tegenwoordig. Natuurlijk kun je er voor zorgen dat je voor 16cp T4 hebt en een SU85 klaar hebt. Maar het draait uiteindelijk dan dus allemaal om die TA om daar weerstand tegen te bieden want als je daar niet mee bezig bent ben je fucked. Hij is gewoon te sterk. En als het waar is dat de TA normale vet3 stats krijgt bent ik al gelukkig. Want dan kun je ook met je reguliere units iets doen. bv met Zis guns. Je verdedigt constant de TA maar iedereen klaagt erover, je kan toch niet ontkennen dat het een te sterke unit is? En daarbij is jouw niveau nu eenmaal wat hoger dan menig andere COH2 speler. Het spelen tegen zo'n TA is voor jou misschien een eitje maar ik denk voor de meeste een pain in the ass.
Ja klopt ik speel vrijwel uitsluitend ET. Ik zit echter wel zwaar te overwegen om terug te switchen naar Lightning War. Reden hiervoor is dat ik tegen een goede tegenstander zo zwaar onder druk wordt gezet dat ik al lang van de map af lig voor ik 16 cps heb. Zo speelde ik gister tegen een gozer met de naam Erguvan. Hij gebruikte Soviet Shock Army: 4x con (met ppsh), 1x shock, 1x mortar into T34-76 spam. Precision Strike is echt vies in deze matchup, omdat je met 2 mgs zijn shocks probeert te beteugelen. De Sturmovik op 12 cp (dus wederom ruim voor de Ace) is dan de definitieve nekslag die ervoor zorgt dat je helemaal in je basis zit. Overigens illustreert dit ook dat de Ace dan echt niets meer kan veranderen: ik kreeg hem uiteindelijk wel, maar hij had toen al 5 a 6 T34-76's. Hij kwam gewoon daarmee van alle kanten aanrijden, ramde me van achter -> damaged engine, gun destroyed. 2 seconden daarna de "gg" en surrender.

Ik moet het wel met je eens zijn dat de Ace op meer casual niveau misschien een groter probleem is voor mensen. Dat impliceert echter wel dat mensen eigenlijk gewoon niet weten hoe ze goed met een Ace moeten dealen. Hij zou dan dus generfed worden doordat iedereen niet weet hoe hem te counteren, ipv vanwege hoe OP hij is.

Laat ik het zo zeggen: als de Ace volgende patch zwaar generfed wordt switch ik DIRECT naar Lightning War terug. Ik vind het namelijk nu al een close call tussen de 2. Je moet niet vergeten dat het lang wachten is tussen de 9 en 16 cp.

En laten we het wel vriendelijk houden met zijn allen jongens. Sommigen vinden de Ace prima, anderen vreselijk. Het is wel leuk om daarover te kunnen discussiëren zonder gelijk vijandig te worden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wanneer de gedragingen van anderen bij mij het woord 'miepen' of zijn varianten oproept dan gebruik ik het. Ik kon ook voor zeuren, klagen of huilebalken gaan, de strekking is zo'n beetje hetzelfde -> ik ben van mening dat men onterecht zo erg klaagt.

Dat je denkt jezelf op een hoger voetstuk te kunnen plaatsen door over volwassenheid te beginnen is een misvatting. Ook ik kan uit de hoogte doen en in opperbest ABN de ander proberen te kleineren met mijn houding, ik verkies echter een wat algemener discussie niveau. Wellicht wat prikkelend, maar ik zit hier dan ook niet met een maatschappelijk doel. Dat je daarna ook nog eens kinderachtigheid met mijn golflengte denkt te moeten vergelijken bevestigd enkel echter de wijze waarop je probeert je eigen statuur omhoog te takelen. Amusant, dat wel. Maar laten we inderdaad op de materie ingaan en niet op de persoon.

Historische nauwkeurigheid gaat inderdaad veel verder dan mijn punt en dit spel, maar men wilt zo graag balans hebben, dan moet men dus niet moedwillig doorslaan naar de andere kant en naar 10:1 ratio's gaan (wel grappig, je lijkt of goed te kunnen Googlen, of je hebt er enige kennis van of bent een goede gokker).

Door met nerfen eenheden gelijker te maken bereik je enkel dat elke rock, paper en scissor gelijker worden. IRL waren de Duitsers niet gelijk aan de Russen, ze waren tig keer beter. Dat de K/D ratio zwaar uit verhouding lag werd uiteindelijk verholpen met het flooden van eenheden door de Russen. Dit is iets wat het spel ook doet en een uitstekend voorbeeld hoe het spel de werkelijkheid probeert na te bootsen.
Dat is ook de reden dat er in het spel inderdaad veel meer T34's rond rijden dan Tigers.
Welke verhouding dat zou moeten zijn laat ik even aan anderen over, dat hangt vooral af van de periode waarin CoH2 zich af speelt.
Voor het spel is er inderdaad balans noodzakelijk, maar niet zodat een T34 op enige manier gelijk is aan een Tiger want dat is het gewoon niet (zeker niet de 76mm).

Het zou moeten zijn zoals het nu wel is; een 'X' aantal T34's tegen een Tiger moet een kans hebben en andersom, maar beide even betaalbaar zijn, albeit op verschillende manieren.
(IRL ging het inderdaad naar 10:1 maar toen waren de Russen aan de winnende hand en we willen juist balans. Laat ik even de gevechtsomstandigheden in het midden omdat T34's short range een betere match waren voor de Tigers, die waren op afstand onverslaanbaar, wat je in CoH niet echt hebt.)

Het 'miepen' over de TA is dan ook nog meer uit zijn plaats omdat er IRL gewoon heel weinig Aces waren maar die wel ERG goed waren, bijna onverslaanbaar, met een super kill ratio. Otto Carius bijvoorbeeld, de enige nog levende Panzer Ace, heeft een K/D ratio van zo'n 125:0 (want hij leeft nog). Kurt Knispel 168:1. Ja en de beroemde Wittmann met 140:1 (nee, hij was dus niet de hoogst scorende, wat veel mensen denken).
DAT zijn Aces en dat is de TA, die kosten nou eenmaal veel moeite om uit te schakelen maar je hebt er dan ook maar heul weinig.. (maar T34's als water)
Ik moet het wel met je eens zijn dat de Ace op meer casual niveau misschien een groter probleem is voor mensen. Dat impliceert echter wel dat mensen eigenlijk gewoon niet weten hoe ze goed met een Ace moeten dealen. Hij zou dan dus generfed worden doordat iedereen niet weet hoe hem te counteren, ipv vanwege hoe OP hij is.
My point exactly. Onkunde mag geen reden zijn om een nerf te willen hebben. Dan miep/klaag/zeur je dus wat te veel mensen doen omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn en het niet kunnen hebben. Ga liever oefenen om beter te worden in plaats van het spel makkelijker te willen hebben omdat het je niet lukt, anders kunnen we straks allemaal winnen en is er geen uitdaging of gevaar meer.

p.s. Ja, het is een spel en nee, het is geen poging van de makers om er een volledig accurate simulatie van te maken, maar een beetje waarheidsgetrouw en een uitdaging mag toch wel. (#insert lasers en dropships opmerking).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Zo te zien is dit je profiel Tijgert. Ladder Steam
Dan beantwoord dit gelijk mijn vraag of je er wel eens tegen gespeeld hebt. Misschien wel tegen de AI maar met alle respect dat vind ik nou niet echt een graadmeter of iets gebalanceerd is. Je loopt hier dus hard te roepen terwijl je maar 4 multiplayer games in totaal gespeeld hebt. Beetje stoer doen met geschiedenis kennis terwijl je geen enig idee hebt hoe het in de multiplayer gaat. Wat een lachertje!

edit: grappig genoeg heb ik je in me steam vriendenlijst en ik zie dat je zojuist de volgende prestatie hebt gehaald "Play 10 matches against AI". Ik vraag me serieus af waar jij uberhaubt je meningen op hebt gebaseerd terwijl je waarschijnlijk hoofdzakelijk Campaign hebt gedaan.

[ Voor 26% gewijzigd door wolverine3141 op 07-02-2014 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Ik ben ook in kamp 'nerf ace'.
Ace is misschien soort van balanced in 1on1s (hoewel ik dat al discutabel vind, ik moet wel zeggen dat ik niet zoveel 1on1's speel), maar in alles hoger als dat snowbalt het omdat de teammate(s) hem kan dekken.

Ik heb mezelf ook voorgenomen geen russen meer te spelen tot die ace generft is want 90% van de 2on2's bevatten minimaal 1 speler met een ace wat echt heel snel saai wordt.

Overigens realiteit bij een game halen (welke game dan ook) werkt echt niet.
Wikipedia: Panzerkampfwagen IV (8500 gemaakt)
Wikipedia: T-34 (84,070 gemaakt)
Leuke tier 3 gameplay wordt dat!

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat een lachertje!
Dat jij van de materie minder kennis in je hele lijf hebt dan ik in mijn pinkie vind ik pas lacherig, maar op een sneue manier. Get educated. Stoer doen is hier dan ook niet aan de orde, het is mijn interesse en als iemand jou wat leert zeg je dank je of anders negeer je het maar :)

Dat je snelle conclusies trekt over mij is ook geen sterke move van je want je kan blijkbaar wel mijn tag opzoeken in Steam, maar even in mijn profiel hier kijken denk je even niet aan. Was je wat doortastender geweest en had je dat wel gedaan dan had je gezien dat ik door mijn werk moeilijk (haast niet dus) op internet kan.
Wat je krijgt als je CoH speelt zonder internet is dat alles offline gebeurt en er geen stats en XP bijgehouden worden. Dat is heel naar want ik kan dan dus ook moeilijk voor unit upgrades sparen of hogere levels krijgen, maar zo is mijn situatie nou eenmaal en ik speel het liever zo dan helemaal niet. Of ik nu 5 of 5000 potjes tegen de Ai gespeeld heb, gisteren ben begonnen of al sinds de Beta speel, dat scheelt nogal.

Dat tegen de Ai spelen helemaal niet zou tellen is ook een drogreden van heb ik jou daar.
Totdat je 1v4 kan winnen op Hard is de Ai een goede match. Of nou de Ai of een vlees & bloed speler met de TA komt, de 'oplossing' is vrijwel hetzelfde, enkel de TA support zal misschien varieren. Blijkbaar heb jij niet genoeg tegen Ai gespeeld of je had dat geweten.
En ja, ik heb de TA wel een paar keer overleefd. Een paar keer maar want hoewel ik het spel vaak genoeg heb gespeeld doe ik het heel casual en ben zeker geen Ace.
Overigens realiteit bij een game halen (welke game dan ook) werkt echt niet.
Wikipedia: Panzerkampfwagen IV (8500 gemaakt)
Wikipedia: T-34 (84,070 gemaakt)
Leuke tier 3 gameplay wordt dat!
Ik teken er voor! :P
Het probleem met die getallen is dat dit de eindstand was toen alles voorbij was kwa oorlog, maar dat T34 productie is meegeteld tot in 1958. Verderop in het artikel staat dat tot het einde van de oorlog zo'n 57,000 T34's zijn gemaakt. Nog steeds genoeg.
Verder ging het hier meer over de Pz.Kpfw. VI (Tiger) en daar zijn er nog veel minder van gemaakt, 1,347.

Anyway, ik vind de TA een 'holy fuck' momentje, wat wel overeen komt met de schaarsheid en de impact die zoiets IRL (istie weer) zou hebben gehad. Ik kan me wel voorstellen dat bepaalde dodelijke wapens in bepaalde handen nog dodelijker zijn, als dat enige verzachting van de discussie kan bewerkstelligen.

p.s.
Voor de liefhebber van Panzers; het boek Tiger im Schlamm van Otto Carius (ja, die Ace) is erg interessant.

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 07-02-2014 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06

Therapy777

Metal!

Ik snap er geen zak van... ik had voorheen nooit connectieproblemen met CoH2. Maar ineens kan ik geen enkele game meer vinden. Dacht eerst dat het aan mijn NAT lag, dus echt mn hele huis op z'n kop gezet om het gefixt te krijgen. Zelfs zo ver gegaan om mijn Ziggo modem te bridgen, Sitecom Gaming II router er achter te zetten, poorten te fixxen voor steam (zelfs getest of ze open staan en dat is zo) en het helpt gewoon niks.

Heeft iemand toevallig nog ideeën? Voorlopig is mijn CoH2 "carrière" voorbij.

[ Voor 4% gewijzigd door Therapy777 op 07-02-2014 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
@Therapy ik moest voor CoH1 altijd portforwarden, maar in CoH2 werkt het altijd vanzelf zonder enige vorm van pf...vreemd probleem dus.

@pica 3v3 en 4v4 speel ik nauwelijks (mij teveel een noobfest), maar in 2v2 is het zeker niet waar wat je zegt. Ik sta 2v2 6e als Soviets, en 18e als Germans dus ik denk wel redelijk te weten waarover ik het heb. Ik heb recentelijk Elite Troops hier juist uitgeswitched voor Lightning War vanwege een aantal redenen:

- 16CP is echt te laat. Ik heb echt eerder goede vehicles nodig, en een Panther versta ik daar niet onder. Op 9 cp een "gewone" Tiger, of op 16 een Ace is een wereld van verschil.
- Van een Tiger kun je er 2 halen, dat is beduidend sterker dan 1 Ace.
- Je resources lopen gewoon door, waardoor het veel minder risky wordt dan de Ace callen. Rijd je met je Ace binnen een minuut over een mijn dan is het (ook in 2v2) gewoon gg tegen een goed team.

Ik vind het eerlijk gezegd wel zorgelijk te zien hoe veel mensen hier de Ace haten. Ik denk dat ik dit spelletje redelijk goed doorgrond heb (mag ook wel met de belachelijke hoeveelheid tijd die ik er in heb zitten), en ik vind ET op zijn best "enigszins" op, maar ZEKER niet superoverthetop ofzo. Vind het wel jammer dat door al dit gehaat erop Relic ET waarschijnlijk gaat nerfen (en Relic kennende slaan ze er keihard met de nerfbat op los, want subtiliteit is Relic meestal vreemd). Straks is er dus geen gepieker meer over in welke situatie ik beter ET kan gaan, en in welke LW -> dat wordt gewoon altijd LW. Jammer van de diversiteit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

(even de hele geschiedenis en TA discussie latende voor wat het is)
Net een sloper gespeeld op Minsk Pocket (8p), 4x hard tegen 3x hard (+ ikke, Duitsers) :P
Hadden beide de halve map, krijgt hij SU85's en genoeg AT's en duwt hij ons terug naar huis. We hadden enkel nog de basis over, alle punten er omheen kwijt, P4's poef, halftrack en Ostwind met de wind mee, Pak40's kaploei en ik slechts een paar pio's over die hard naar huis renden
.
Gelukkig had ik net genoeg gespaard voor een Tiger en ik sweep er mee over de kaart naar rechts en blaas er alles mee weg wat ik zie, met mijn laatste pio's in mijn zog die de drie onderste punten cappen en OP'en. Dan wat resource trucks er op voor een income boost en daardoor krijgen we allemaal wat ademruimte en kunnen we terug duwen. Mijn gehavende Tiger repareerde ik ter plekke in de uithoek waar ik zat met mijn legertje pio's. Door mijn tweede Tiger er bij te voegen hielden we het momentum aan onze kant en de extra flame pio's legden ook flinke druk op non tank units.

Toen kreeg hij meerdere Katjoesja's en de hele map floode spontaan met infanterie, te veel voor mijn Tigers die beter tegen staal vechten en pio's die niet zo goed reageren op raketten. Ik stond te lang stil en een Tiger ging in rook op en de andere hinkte naar huis om zijn wonden te likken terwijl een voor een alle punten weer verloren gingen. Toen die wonden geheeld waren stond er een verse Tiger naast hem en gingen we nu met zijn tweeen weer naar rechts de punten terug pakken (wordt nu wel een dure hobby). De derde Tiger was ook al bijna klaar en kwam er snel achter aan. Toen de punten weer terug in bezit waren reden we full speed heen en weer over het slag(cht)veld, alles wat reed slopende en wat liep terug naar huis laten rennende. Daarna op de firebase die ik op had gesteld aan de andere kant van de map de Tigers laten repareren, en weer herhalen. Oh the carnage :)

Ik sweepte nog een paar keer heen en weer over de open vlakte en sloopte links en rechts SU85's, T34's en die openere arty wagentjes (ben even de naam kwijt). Hierdoor konden mijn Ai maten met hun kleinere units de infanterie meer de baas en steeds verdere punten cappen. Uitendelijk had ik drie tripple vet Tigers en wou ik eens een gokje wagen (niet doen). Ik reed hun basis binnen en begon alles op te blazen. Dat ging ten eerste erg langzaam en hij trok ook al zijn anti tank units terug die me begonnen te pounden. Dit ging niet heel erg goed en ik trok me terug. Althans, dat was het plan tot de middelste Tiger zijn motor verloor en de achterste vast zat.
De voorste Tiger ontsnapte, maar ik was er wel twee kwijt door dit experiment (zei toch, niet doen).

Ik had door de pop cap zat resources over voor een tweede Tiger en bijna voor een derde dus in no-time had ik weer een full Tiger force, maar niet zo ervaren... Het idee was op zich goed want doordat hij alles terug trok konden mijn maten driekwart van de map over nemen. Ik probeerde het dus nog een keer.
Deze keer verloor ik 1 Tiger (die meteen werd vervangen) en was de gehele map op twee punten na van ons, MET units over om ze in te boxen.

Daarna pushte ik weer hun basis in met mijn Tigers, blies zijn irritante nieuwe Katjoesja's op en concentreerde me op zijn gebouwen. Mijn Ai maten hielpen me de infanterie onder druk te houden en daardoor bleef me veel (herhalings)leed bespaard. Na de eerste paar gebouwen was het beslist en een kwestie van opvegen 8)

Weer een 2 uurs potje met een dijk van een replay :P
Dit is al de tweede keer dat ik tot op mijn basis terug gedrukt wordt en dat hij zelfs MIJN gebouwen er van langs kon geven. Wel gaaf zo'n reversal of fortune :D

Het geeft je ook wel een gevoel van hoe het moet zijn geweest. Enemy units als mieren om je heen, blaas je de ene tank op staat er gewoon een andere en een K/D ratio om je vingers bij af te likken (tenzij net JIJ die 'D' bent...).

Ik heb nu wel genoeg shellshock gehad (no joke, hoor de knallen nog in mijn hoofd.. volgende keer het geluid maar wat zachter zetten), ik ga slapie doen. Morgen weer oorlog :P
Straks is er dus geen gepieker meer over in welke situatie ik beter ET kan gaan, en in welke LW -> dat wordt gewoon altijd LW. Jammer van de diversiteit :(
Seconded. Alles is straks zo gelijkwaardig en zwart wit dat het overloopt naar een grijze massa. Kleurloos, fantasieloos, risicoloos, voorspelbaar. Geen verassingselement meer, geen gevaar, geen fouten die je je kop kosten (tenzij je slaapt of slecht speelt). Ontevreden mensen (hoe onterecht dan ook) hebben altijd de luidste stem.

Enjoy it while it lasts.

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 08-02-2014 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

[...] Relic ET waarschijnlijk gaat nerfen (en Relic kennende slaan ze er keihard met de nerfbat op los, want subtiliteit is Relic meestal vreemd). Straks is er dus geen gepieker meer over in welke situatie ik beter ET kan gaan, en in welke LW -> dat wordt gewoon altijd LW. Jammer van de diversiteit :(
Dit gebeurt de hele tijd toch al? Ik zei het in mijn vorige stukje ook al. Kijk naar de maxim, clowncar, 120mm mortier en er zijn zo voor de duitsers ook wel wat voorbeelden te noemen. Er zal altijd wel wat generfd moeten worden.

En in andere games gebeurt precies hetzelfde. SOE met planetside 2 (een free to play FPS met 3 verschillende partijen) zit ook steeds met een legioen aan mensen dat op forums zeurt over dit, en dat, en zus en zo. Nu heb ik vaak gezeten aan de ontvangende kant van het gezeur en zag ik ook mijn lievelings tactieken / units/ strategieën generfd worden. Terwijl naar mijn idee het allemaal wel meeviel. Het hoort er blijkbaar bij en dan moet je je er maar bij neerleggen. Alhoewel ik je frustratie wel kan begrijpen - het is vechten tegen de bierkaai. Aan de andere kant biedt dit weer ruimte voor nieuwe strategieën en units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nickbn schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 20:35:
[...]

Dit gebeurt de hele tijd toch al? Ik zei het in mijn vorige stukje ook al. Kijk naar de maxim, clowncar, 120mm mortier en er zijn zo voor de duitsers ook wel wat voorbeelden te noemen. Er zal altijd wel wat generfd moeten worden.

En in andere games gebeurt precies hetzelfde. SOE met planetside 2 (een free to play FPS met 3 verschillende partijen) zit ook steeds met een legioen aan mensen dat op forums zeurt over dit, en dat, en zus en zo. Nu heb ik vaak gezeten aan de ontvangende kant van het gezeur en zag ik ook mijn lievelings tactieken / units/ strategieën generfd worden. Terwijl naar mijn idee het allemaal wel meeviel. Het hoort er blijkbaar bij en dan moet je je er maar bij neerleggen. Alhoewel ik je frustratie wel kan begrijpen - het is vechten tegen de bierkaai. Aan de andere kant biedt dit weer ruimte voor nieuwe strategieën en units.
Ik snap niet echt wat je probeert te zeggen met deze post. Mijn punt was juist dat ik vind dat de Ace geen nerf verdient, maar dat ik hem wel verwacht doordat iedereen er zo op haat. Snap ook niet helemaal waarom je doet alsof dit mijn eerste game is, en ik geen idee heb dat het in andere games ook zo gaat. Al met al merkwaardige post van je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22:06

Therapy777

Metal!

Stoffa schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 00:20:
@Therapy ik moest voor CoH1 altijd portforwarden, maar in CoH2 werkt het altijd vanzelf zonder enige vorm van pf...vreemd probleem dus.
Ik ben er EINDELIJK achter... ergens in een aftands forumpje de fix gevonden: al mijn custom maps deleten. Blijkbaar zijn custom maps zo bugged dat ze je matchmaking kapot maken... vraag me niet hoe maar alles werkt weer zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Therapy777 schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 23:26:
[...]

Ik ben er EINDELIJK achter... ergens in een aftands forumpje de fix gevonden: al mijn custom maps deleten. Blijkbaar zijn custom maps zo bugged dat ze je matchmaking kapot maken... vraag me niet hoe maar alles werkt weer zoals het hoort :)
Haha ja dat klinkt als een typisch "Relic probleem". Fijn dat t weer werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Stoffa schreef op zaterdag 08 februari 2014 @ 22:52:
[...]
Ik snap niet echt wat je probeert te zeggen met deze post. Mijn punt was juist dat ik vind dat de Ace geen nerf verdient, maar dat ik hem wel verwacht doordat iedereen er zo op haat. Snap ook niet helemaal waarom je doet alsof dit mijn eerste game is, en ik geen idee heb dat het in andere games ook zo gaat. Al met al merkwaardige post van je :?
Wat ik bedoel is dat je dit gedrag in meerdere games ziet, en ik daarvan een paar voorbeelden schetste om dat te verduidelijken en dat dit een soort ontwikkeling is die je niet tegen kan houden. Juist dat schreef ik omdat jij schreef dat subtiliteit Relic vreemd was. Die subtiliteit is niet alleen vreemd voor Relic, maar in de voorbeelden die ik noemde ook voor SOE. :-( Dat is wat ik ermee probeerde te zeggen. Het was op geen enkele manier bedoeld om jou of wie dan ook te beledigen of minderwaardig af te schilderen mocht je dat gedacht hebben. Ik was volgens mij toch wel enigszins duidelijk met mn post? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ik wil ook ff mn mening geven op de TA, ik heb ook is een potje gespeeld waar ik de tegenstander klem had en ik niet door had dat ie de TA kon spelen en toen die hem speelde en mn hele basis sloopte was het over. Was erg frustrerend vooral omdat ie "gratis" is. En dat is ook mijn mening, het is een gratis ontsnapping mogelijkheid van de duitsers. Het is op zon moment dood of de TA en hij hoeft er op dat moment niets voor te betalen en dat ie daarna geen resources meer krijgt maakt voor de speler niets uit want het is toch alles of niets.

Bij een 4vs4 potje is het misschien anders omdat de TA dan waarschijnlijk niet bepalend is en de speler er dan echt voor kiest om 10 min geen resources te pakken. Maar ik denk dat de meeste potjes 1vs1 zijn.

Als je kijkt naar de gedachten achter dit spel en hoe het gespeeld moet worden is dit naar mijn idee een enorme misser van Relic.

En laten we niet over in het echt beginnen want dit spel is totaal niet realistisch net als zon beetje elk ander (oorlogs) spel.

Ik ben trouwens nu echt overgestapt naar de duitsers naar mijn idee gewoon sterker zijn. Maar dan niet met de TA maar met de jeager infanterie. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de statistieken van de potjes, hoeveel er gewonnen worden door de duitsers en hoeveel door de russen en dan niet alleen van de topspelers maar van iedereen.

Ow en ik had nog een vraag, als de tegenstander dropt, krijg ik dan de overwinning? Had er net weer zo een omdat ie aan het verliezen was denk ik maar ik zag geen overwinnings-animatie op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Onne81 schreef op zondag 09 februari 2014 @ 21:36:
Ik wil ook ff mn mening geven op de TA, ik heb ook is een potje gespeeld waar ik de tegenstander klem had en ik niet door had dat ie de TA kon spelen en toen die hem speelde en mn hele basis sloopte was het over. Was erg frustrerend vooral omdat ie "gratis" is. En dat is ook mijn mening, het is een gratis ontsnapping mogelijkheid van de duitsers. Het is op zon moment dood of de TA en hij hoeft er op dat moment niets voor te betalen en dat ie daarna geen resources meer krijgt maakt voor de speler niets uit want het is toch alles of niets.

Bij een 4vs4 potje is het misschien anders omdat de TA dan waarschijnlijk niet bepalend is en de speler er dan echt voor kiest om 10 min geen resources te pakken. Maar ik denk dat de meeste potjes 1vs1 zijn.

Als je kijkt naar de gedachten achter dit spel en hoe het gespeeld moet worden is dit naar mijn idee een enorme misser van Relic.

En laten we niet over in het echt beginnen want dit spel is totaal niet realistisch net als zon beetje elk ander (oorlogs) spel.

Ik ben trouwens nu echt overgestapt naar de duitsers naar mijn idee gewoon sterker zijn. Maar dan niet met de TA maar met de jeager infanterie. Ik ben trouwens wel benieuwd naar de statistieken van de potjes, hoeveel er gewonnen worden door de duitsers en hoeveel door de russen en dan niet alleen van de topspelers maar van iedereen.

Ow en ik had nog een vraag, als de tegenstander dropt, krijg ik dan de overwinning? Had er net weer zo een omdat ie aan het verliezen was denk ik maar ik zag geen overwinnings-animatie op het einde.
Wat ik jou (en iedereen) aanraadt is om eens met Elite Troops te gaan spelen. No offence, maar ik vind het echt een beetje merkwaardig dat iedereen er een mening over heeft zonder maar 1 potje met die commander te hebben gespeeld. Als je er zelf mee speelt zul je zien hoe je tegenstander ET countert, en dat zal er voor zorgen dat je een compleet beeld hebt van hoe OP ET echt is. 1 pot ervan verliezen en er daarna over klagen is echt te makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Stoffa schreef op maandag 10 februari 2014 @ 00:25:
[...]

Wat ik jou (en iedereen) aanraadt is om eens met Elite Troops te gaan spelen. No offence, maar ik vind het echt een beetje merkwaardig dat iedereen er een mening over heeft zonder maar 1 potje met die commander te hebben gespeeld. Als je er zelf mee speelt zul je zien hoe je tegenstander ET countert, en dat zal er voor zorgen dat je een compleet beeld hebt van hoe OP ET echt is. 1 pot ervan verliezen en er daarna over klagen is echt te makkelijk.
Ik zeg niet dat de Elite Troops OP is, ik zeg alleen dat het raar is dat een speler de mogelijkheid krijgt om een alles of niets kaart te trekken. Ik heb ook potjes wel gewonnen van de Elite Troops en als je weet dat ie het speelt kan je er inderdaad op voorbereiden, maar ze kunnen het ook verborgen houden en dan is de TA een totale verrassing.

Maar nogmaals het is naar mijn idee alleen een rare optie die totaal niet in het spel past. Als de TA gespeeld wordt dan gaat het spel niet meer over feul points en ammo etc het gaat dan opeens over of je de TA kapot kan krijgen en je dan wint of niet en je verliest dat is dan waar het hele spel om draait.

ow en heb je een antwoord op de vraag of een speler dropt ik de overwinning krijg? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Vind ik ook Onne81. Naast dat de TA wel erg sterk is nu bevalt mij het concept van "vrij" inroepen ook niet.

Om antwoord te geven op je vraag. Als een speler uit de game gaat via de normale weg dan heb jij in principe de win. Maar als de speler de kabel eruit trekt en eruit lagt en dan geeft Relic de win aan degene met de beste trust-rating. Kort gezegd degene die het minste anderen kickt. Het zou dus goed kunnen zijn dat je op de ladder een loss hebt gekregen. Had je dat ook?

Een ander topic op coh2.org waar ik hetzelfde vroeg met misschien een betere uitleg: http://www.coh2.org/topic...rops-and-then-get-the-win

Overigens is het wel zo dat Relic nu Alpha servers aan het testen is. Dit zijn een soort van dedicated servers waar dit probleem dus niet meer mag voorkomen omdat dan iedereen naar de server connect in plaats van naar elkaar. Dit zou ook bepaalde lag moeten oplossen wanneer 1 speler eigenlijk het hele spel vertraagt voor iedereen. Op dat moment ervaart dus alleen die speler nog maar de lag en de rest krijgt de snelheid die ze verdienen. Zelf heb ik even de Alpha server gespeeld en ik was er nog niet zo enthousiast over. En dan met name de snelheid die nog steeds veel trager is met teamgames. Ook de inputlag was nog aanzienlijk aanwezig. Maar goed hopelijk fixen ze dit nog. Ik kan in ieder geval niet wachten tot de nieuwe patch waarmee als het goed is deze servers ook geïntroduceerd worden.

[ Voor 37% gewijzigd door wolverine3141 op 10-02-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Tx lethal pi

Nee ik heb geen verlies gekregen, vroeg me alleen af of ik de winst had gekregen en was vergeten hoeveelste potje het was in de winning streak. ;) ( tis nu maar +3 hoor )

Maar ik drop nooit dus ik zal hem wel gekregen hebben, ik neem mn verlies als een man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Onne81 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 12:27:
Tx lethal pi

Nee ik heb geen verlies gekregen, vroeg me alleen af of ik de winst had gekregen en was vergeten hoeveelste potje het was in de winning streak. ;) ( tis nu maar +3 hoor )

Maar ik drop nooit dus ik zal hem wel gekregen hebben, ik neem mn verlies als een man!
Wat LethalPi zegt: gewoon zorgen dat je zelf nooit de stekker eruit trekt, en een stabiele verbinding hebt. Dan zul je als iemand je probeert te fucken bijna altijd de win krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik zeg alleen dat het raar is dat een speler de mogelijkheid krijgt om een alles of niets kaart te trekken.
Je geeft dus aan dat een TA spelen geen sure win is. De TA speler loopt zeker het risico dat als zijn tegenstander er WEL mee weet om te gaan en hem weet te slopen, dat het spel voor hem dan over en uit is.
Naast dat de TA wel erg sterk is nu bevalt mij het concept van "vrij" inroepen ook niet.
Het is alles behalve vrij, je betaalt er de komende 10 minuten voor met als resultaat dat het je de kop kan kosten als iemand je TA te snel fubar't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Stoffa schreef op maandag 10 februari 2014 @ 17:53:
[...]

Wat LethalPi zegt: gewoon zorgen dat je zelf nooit de stekker eruit trekt, en een stabiele verbinding hebt. Dan zul je als iemand je probeert te fucken bijna altijd de win krijgen.
Ja ik had tijdens het begin van CoH2 problemen met mn k*t verbinding van KPN waardoor ik een paar games de verbinding verloor.. Krijg nu dus altijd de loss :/ vrij vervelend als je op een streak van 6 zit ofzo.

Zullen we maar gewoon even kappen met de hele TA discussie? ik vind de toon waarop het gevoerd wordt behoorlijk annoying en ik denk dat iedereen zijn punt duidelijk is. Het is nu gewoon even afwachten wat Relic ermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik kwam op coh2.org nog een leuk filmpje tegen van de TA van Siberian. Dat is het laatste wat ik ga posten over de TA. Lijkt me idd beter. :)
http://www.twitch.tv/siberiangt/c/3678154

[ Voor 23% gewijzigd door wolverine3141 op 11-02-2014 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 13:49:
Ik kwam op coh2.org nog een leuk filmpje tegen van Siberian die helemaal wordt ingemaakt tot hij de Ace inroept en ff de basis gaat rapen. Dat is het laatste wat ik ga zeggen over de TA goed? Lijkt me idd beter. :)
http://www.twitch.tv/siberiangt/c/3678154
Helemaal ingemaakt? Ost heeft de early game advantage, en probeert dat te exploiten door 2x T70 te gaan, maar die rijdt hij vrijwel direct allebei over een teller zonder enige schade te hebben gedaan. Op dat moment is het weer gelijk.

Vervolgens exploit hij op 12cp zwaar de Sturmovik (2x) daar waar Sib tot dan toe geen enkele doctrinal ability heeft gebruikt. Zonder die Sturmovik had hij nevernooit Sib in zijn basis gekregen. Die baserape met zijn 3x T34 was extreem slecht getimed, hij had naar zijn eigen cps moeten kijken en zien dat de Ace kwam. Daar hield hij totaal geen rekening meer mee. Had hij dat niet gedaan, dan had hij met zijn T34s (hij had er nota bene 3) de Ace van achter kunnen rammen. Als hij niet zo veel de Sturmovik had gespammed, maar die 240 muni aan mines had uitgegeven had de Ace zijn basis nooit gehaald.

Overigens is Ost iemand die ik wel vaker spreek op TS, en hij gaf zelf ook toe dat hij de Ace totaal vergeten was. Het was gewoon slecht spel van zijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik had me al verbeterd Stoffa ik zag later dat "ingemaakt" niet het goede woord was.

Zullen we het anders over de Sturmovik hebben? Die mag van mij ook generft worden. lol
Ik had onlangs een soort gelijke tactic tegen me. Sturmovik word ingeroepen, ik retreat me units, krijg ik een howitzer op me base. Al me units weg. :|

[ Voor 65% gewijzigd door wolverine3141 op 11-02-2014 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik denk dat dit het punt ook wel maakt :)
Ik zie enkel een goede wedstrijd die gewonnen wordt door Sib met de TA omdat Ost fouten maakte, niet omdat het niet mogelijk was de TA te counteren, laat staan dat Ost het niet zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Het maakt ook het punt dat het een game changer is ook al heb je helemaal resources of units meer. Shit ik moest er over ophouden haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:31:
Het maakt ook het punt dat het een game changer is ook al heb je helemaal resources of units meer. Shit ik moest er over ophouden haha.
Dat is de Sturmovik net zo goed. Ah dat staat daarboven ook al in je edit :)

[ Voor 7% gewijzigd door Stoffa op 11-02-2014 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Shit ik moest er over ophouden haha.
Ik kap er ook mee, nu het nog leuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Stoffa schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:35:
[...]

Dat is de Sturmovik net zo goed.
Zeker weten. Het slaat nergens op wat die plane aanricht. Al je units uit positie, je verliest zowat alle TP's en VP's en zelfs armor gaat erdoor kapot. Ik heb zelfs al eens gehad dat me Ostwind eraan ging. (hij was niet helemaal full health maar dat zou de counter moeten zijn omfg)

Hij is duur kun je zeggen maar over het algemeen floaten de russen altijd meer dan de germans met munititie. En betaald het zich zo terug aangezien je zoveel TP's weer extra inneemt.

[ Voor 14% gewijzigd door wolverine3141 op 11-02-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
lethal pi schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 14:50:
[...]

Zeker weten. Het slaat nergens op wat die plane aanricht. Al je units uit positie, je verliest zowat alle TP's en VP's en zelfs armor gaat erdoor kapot. Ik heb zelfs al eens gehad dat me Ostwind eraan ging. (hij was niet helemaal full health maar dat zou de counter moeten zijn omfg)

Hij is duur kun je zeggen maar over het algemeen floaten de russen altijd meer dan de germans met munititie. En betaald het zich zo terug aangezien je zoveel TP's weer extra inneemt.
Het is ook veel te random met die IL-2: soms doet hij superveel schade, soms bijna niets. Hij gaat totaal buiten het gebied waar hij gecalled is. AA werkt soms wel, soms niet. Moet echt anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
De RNG factor mogen ze wat mij betreft sowieso iets minder zwaar maken. Gisteren ook weer een volle Panzergren kwijt door één lucky mortar hit. Ik weet dat het bij COH hoort maar soms is RNG ook een gamechanger en dat vind ik persoonlijk jammer.

Oh en verder vind ik het een super toffe game hoor. Anders lijk ik ook zo negatief. :p

[ Voor 15% gewijzigd door wolverine3141 op 11-02-2014 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nog even doorzagen over Elite Troops/Ace: Deze replay (http://www.coh2.org/replays/13930/vs-2dollars) laat zien hoe je het heel goed kunt counteren: de T34-85s op 7 cp zijn er ruim voor je tegenstander er 16 heeft. Deze gebruik je dan om hem van de map te drukken.

Een tip voor de mensen die er moeite mee hebben!

[ Voor 8% gewijzigd door Stoffa op 11-02-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Krijg m niet ingelezen en al me andere replays zijn ook niet meer zichtbaar. Ik denk dat we een update gehad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Er komt inderdaad een update aan, hier staat er meer over:

http://www.reddit.com/r/C...14_aftermath_patch_notes/
Niet zeker of dit de officiele notes zijn, maar lijkt er wel op.

De Ace, Prec. Strike, de Sturmovik en 1cp Shocks worden allemaal generfed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
http://store.steampowered.com/sub/38625

2 gratis commanders, klik er 1 aan en klik op installeren. Russische commander is erg nice.

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

Ik heb om de een of andere reden Armored Assault Tactics al. Die T-34/85 zijn leuk om mee te spelen, en ik ben wel fan van de PPSH, dus als een gratis commander ziet deze er wel leuk uit. Uiteindelijk hangt het er vanaf hoeveel VP je nodig hebt om iets te unlocken.

Je link werkte trouwens voor mij niet, maar via het nieuwsbericht bij COH2 kon ik er wel bij: http://store.steampowered.com/app/231430/

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pica
Klopt inderdaad, die stopte gister met werken om wat voor reden dan ook :)

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Kom sinds de update als Soviet veel Ostruppen tegen 1v1. Als ik het goed begrepen heb doen die nu 2x zoveel damage als voorheen en dat merk je ook wel, conscripts winnen 1 tegen 1 wel maar de osttruppen zijn zo cheap dat de map binnen no-time crawled met die insecten. Vaak komt er een MG of 2 mee en dan wordt je snel van de map geduwd.
Ik kan nog niet echt een goede effectieve counter tegen deze strat vinden, iemand tips?

[ Voor 21% gewijzigd door Jaapoes op 21-02-2014 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik ben ze nog niet tegengekomen 1v1. Normaal gesproken zijn conscripts al voldoende tegen de ostruppen. Alleen in cover zijn ze redelijk vanwege accuracy modifier maar ik weet niets over een 2x damage buff. Heb je daar een bron van? Ik dacht ze niet gezien te hebben in de patch notes.

Zeker met de 3 ppsh van de conscripts zouden de ostruppen geen probleem moeten zijn. Die mg's zullen meer het probleem zijn denk ik. Mortar misschien? Flanken met de conscripts? Molotovs? Shocktroops?

Wat vinden jullie van de patch? Persoonlijk vind ik het een mooie patch. Wellicht dat ze ppsh upgrade wat duurder hadden mogen maken maar overall vind ik m wel nice. (ik heb zelfs 2x een TA gekilled in een 1v1 joepie! :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Ik vind de patch het grootste drama sinds de release van CoH2. Die ppsh upgrade is totaal, maar dan ook totaal over de top. Ik speelde hiervoor beide factions, nu uitsluitend soviets. Germans is echt_NIET_te doen nu helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Ik verlies nu sowieso alles! :)

Moet na een nieuwe patch altijd weer ff aan mn tactiek werken, ook heb ik niet zoveel gespeeld de laatste tijd en dat merk je meteen aan de resultaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Stoffa schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 18:42:
Ik vind de patch het grootste drama sinds de release van CoH2. Die ppsh upgrade is totaal, maar dan ook totaal over de top.
Ik ben het niet met je eens.
De PPSH veranderingen zijn kleiner dan je nu doet voorkomen. absoluut niet "totaal over the top." naar mijn mening

Voorheen:
2 ppsh voor een 6 man squad - 10 munitions

Nu:
3 ppsh voor 6 man squad - 30 munitions

Dus je krijg 1 ppsh meer voor de prijs van 2 oude. Als je het vanuit deze redenatie bekijkt zou je zeggen dat het niet eerlijk is, want dan zou de upgrade 20 munitions moeten kosten ipv de 30 die er nu voor staan. En let wel dat het nu ook 1 CP meer kost voordat je de PPSH upgrade kan toevoegen aan je conscripts. Dus dat duurt sowieso langer dan dat je ze voorheen kon verwachten.

Bijvoorbeeld gisteren werden mn PPSH conscripts effectief gecounterd door een combi van MG's en mortieren. Op een gegeven moment kwam Oom Ostwind ook even gedag zeggen tegen al m'n conscripts. Om maar te zwijgen van de hoeveelheid Panzergrens die tegenwoordig in het leeuwendeel van de Duitse strategieën lijken te zitten, of de effectief microënde scoutcars. Blijkbaar hebben de Duitsers nu meer behoefte aan kwantiteit dan kwaliteit. maargoed, das maar mijn observatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Nickbn schreef op vrijdag 28 februari 2014 @ 13:39:
[...]

Ik ben het niet met je eens.
De PPSH veranderingen zijn kleiner dan je nu doet voorkomen. absoluut niet "totaal over the top." naar mijn mening

Voorheen:
2 ppsh voor een 6 man squad - 10 munitions

Nu:
3 ppsh voor 6 man squad - 30 munitions

Dus je krijg 1 ppsh meer voor de prijs van 2 oude. Als je het vanuit deze redenatie bekijkt zou je zeggen dat het niet eerlijk is, want dan zou de upgrade 20 munitions moeten kosten ipv de 30 die er nu voor staan. En let wel dat het nu ook 1 CP meer kost voordat je de PPSH upgrade kan toevoegen aan je conscripts. Dus dat duurt sowieso langer dan dat je ze voorheen kon verwachten.

Bijvoorbeeld gisteren werden mn PPSH conscripts effectief gecounterd door een combi van MG's en mortieren. Op een gegeven moment kwam Oom Ostwind ook even gedag zeggen tegen al m'n conscripts. Om maar te zwijgen van de hoeveelheid Panzergrens die tegenwoordig in het leeuwendeel van de Duitse strategieën lijken te zitten, of de effectief microënde scoutcars. Blijkbaar hebben de Duitsers nu meer behoefte aan kwantiteit dan kwaliteit. maargoed, das maar mijn observatie.
Ben t met je eens over de impact van 1 CP meer voordat je PPSH krijgt. Het verhaal over de cost vind ik niet zo relevant; vroeger waren ze bijna gratis en nu kosten ze nog steeds bijna niks. Het is in beide situaties nooit de vraag "zal ik PPSH op dit squad doen of niet?" -> Je doet het gewoon, 100%. De damage output van de extra PPSH maakt dat cons, ook in de lategame, grens echt volledig opvreten.
Wel had ik de impact van de hernieuwde S-Mine nog niet door in mijn vorige post. Hierdoor is balance toch eigenlijk weer (redelijk) terug zo lijkt t. Moet mijn vorige post dus wel wat nuanceren inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Hebben jullie ook het idee dat steeds minder mensen het spel online spelen? Als ik ga zoeken als russen zie ik dat 66% als russen zoekt. Denk ik van nou dan speel ik wel duitsers maar als ik dan ga zoeken hebben de duitsers 66%...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08:24
Quiz: hoeveel spelers zijn er Online?
Ik kan me niet voorstellen dat er maar 3 spelers zouden zijn. Maar ik moet het spel nog steeds kopen , misschien kan ik het me dan wel voorstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
Er zijn er natuurlijk wel meer online, maar dan ingame. Het lijkt erop dat er maar 3 mensen aan het zoeken zijn voor een game.

Maar mss hebben ze wel een systeem dat ze het niveau van de spelers bij elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 06-10 20:38

superwashandje

grofheid alom

van steam:

Company of Heroes 2
current
2,414
peak today
4,077

[ Voor 74% gewijzigd door superwashandje op 12-03-2014 15:16 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Onne81 schreef op dinsdag 11 maart 2014 @ 19:40:
Maar mss hebben ze wel een systeem dat ze het niveau van de spelers bij elkaar zetten.
Dat sowieso. Maar als blijkt dat na een tijdje zoeken ze niemand vinden rond jouw ELO rating dan word je gematcht tegen een willekeurige speler.

Het zoeken duurt soms inderdaad even maar het hangt er ook wel vanaf welke mode je speelt en op welk tijdstip. Zoek je 1v1? Ik zit tijdens het zoeken vaak ALT-TAB in Windows iets anders te doen totdat ik onderin zie dat hij aan het laden is. (heel soms vergeet ik dat ik aan het zoeken ben en kom ik er plots achter dat hij allang klaar is. Vervolgens sta ik 5 min met me engineer stil in me basis. Wel lekker veel MP :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onne81
haha elk nadeel heeft zn voordeel, was net weer een van de weinige die 1vs1 aan het zoeken was, ben een matige speler die af en toe een potje voor de lol doet. Toen ik heb ik maar alle opties aangezet en merkte dat er veel meer spelers waren.

Ik was de steam statistieken ook aan het zoeken maar kon ze niet vinden tx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Poeh, ik denk dat ik CoH2 maar even in de koelkast leg voorlopig.. sinds de laatste patch heb ik denk ik 18 van de 20 potten verloren! Heb ook geen idee waarom het zo enorm slecht gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Ik ken het, heb ook zo'n periode gehad dat ik alles verloor. Ik was gelijk 600 plaatsen naar beneden gezakt op de ladder. Gewoon heel veel fouten maken. Niet nadenken, verkeerde aanvallen en units praktisch weggooien. Welke factie speel je voornamelijk? Binnenkort weer eens een 2v2tje doen! ;)

@Stoffa, gefeliciteerd met de 1e plek 2v2 AT met beide facties! Heel nice! _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door wolverine3141 op 14-03-2014 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
Haha thanks man, gaat wel lekker zo inderdaad :)

Helaas volgende week op vakantie voor een maand naar Amerika, dus ik vrees dat de decay dan zn werk wel zal gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• l0n3w012ph
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-01 21:03

l0n3w012ph

AlphaW0lf

Stoffa schreef op zaterdag 15 maart 2014 @ 15:00:
Haha thanks man, gaat wel lekker zo inderdaad :)

Helaas volgende week op vakantie voor een maand naar Amerika, dus ik vrees dat de decay dan zn werk wel zal gaan doen.
Niet alleen de decay, ook weer ff aanpassen aan de nieuwste balances:

https://twitter.com/companyheroes/status/448221082240446464

Steam || Diablo 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-10 19:54
Er is weer een nieuw balance update uit. Zie de changelog: http://community.companyo.../67-coh-2-changelog/page2 en het filmpje: YouTube: YouTube

Wat zijn jullie ervaringen?

De generaals hebben zo hun eigen mening:

YouTube: Hitler's Generals React to the March 2014 COH2 Patch

[ Voor 21% gewijzigd door harydoo op 26-03-2014 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolverine3141
Geinig filmpje! Maar wat een grote patch zeg en wat een impact op de gameplay. Toen ik hoorde dat er zoveel werd gewijzigd had ik gelijk zoiets dat hopelijk de balance in stand blijft. Want naar mijn idee was de balance aardig goed.

Ik heb gisteren avond een paar potjes gedaan en alvast het volgende wat me opviel:
- Infantery units zijn nog kwetsbaarder wanneer ze niet in cover lopen waardoor de models heel snel doodgaan. Cover word hierdoor nog belangrijker als het al was.
- T1 sovjets: meer scoutcar play met de (goedkopere) panels. Scoutcars krijgen wel meer schade door small arms fire door armor nerf.

Wat me ook gelijk opviel is dat je moet uitkijken over wanneer je nu moet retreaten. De survivability is minder dus zal je eerder je squad moeten retreaten. (Dat terwijl units tijdens retreats nu wel meer received accuracy panelty krijgen) Infantery lijkt wel sneller dood te gaan. Een quote uit de patch notes:
"The distribution of damage is no longer blended between ranges; this combined with the increased weapon lethality should reduce the tendency to rush infantry at one another."
Ze willen dus dat je duidelijk meer nadenkt over engagements en niet zomaar naar voren rusht met je squad.

Dit was even mijn eerder indruk. Zodra ik wat meer gespeeld heb zal ik nog wat posten.

Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Shock pioneer spam. Das het enige wat ik kan zeggen.

http://i.imgur.com/gGT3LYX.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapoes
Het ziet er op papier goed uit.. Ik heb gister een potje kunnen doen met de soviets. Het viel me gelijk op dat de startingresources ook weer omlaag zijn gebracht.
Mijn tegenstander ging vol op de assgrens en daar had ik erg veel moeite mee, ze leken minder damage te ontvangen. Maar het kan aan mij hebben gelegen. Ben morgen lekker vrij dus dan ga ik eens een paar potten doen :)
Ben trouwens benieuwd hoeveel van jullie nu uiteindelijk cash hebben neergelegd voor commanders?
EDIT
Na een paar potjes heb ik wel het idee dat de german infantry wel een tikkeltje te sterk is.. De gewehr upgrade gaat als een mes door de boter.. Ook shocks zijn behoorlijk afgezwakt.

[ Voor 16% gewijzigd door Jaapoes op 27-03-2014 21:02 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste