Wanneer de gedragingen van anderen bij mij het woord 'miepen' of zijn varianten oproept dan gebruik ik het. Ik kon ook voor zeuren, klagen of huilebalken gaan, de strekking is zo'n beetje hetzelfde -> ik ben van mening dat men onterecht zo erg klaagt.
Dat je denkt jezelf op een hoger voetstuk te kunnen plaatsen door over volwassenheid te beginnen is een misvatting. Ook ik kan uit de hoogte doen en in opperbest ABN de ander proberen te kleineren met mijn houding, ik verkies echter een wat algemener discussie niveau. Wellicht wat prikkelend, maar ik zit hier dan ook niet met een maatschappelijk doel. Dat je daarna ook nog eens kinderachtigheid met mijn golflengte denkt te moeten vergelijken bevestigd enkel echter de wijze waarop je probeert je eigen statuur omhoog te takelen. Amusant, dat wel. Maar laten we inderdaad op de materie ingaan en niet op de persoon.
Historische nauwkeurigheid gaat inderdaad veel verder dan mijn punt en dit spel, maar men wilt zo graag balans hebben, dan moet men dus niet moedwillig doorslaan naar de andere kant en naar 10:1 ratio's gaan (wel grappig, je lijkt of goed te kunnen Googlen, of je hebt er enige kennis van of bent een goede gokker).
Door met nerfen eenheden gelijker te maken bereik je enkel dat elke rock, paper en scissor gelijker worden. IRL waren de Duitsers niet gelijk aan de Russen, ze waren tig keer beter. Dat de K/D ratio zwaar uit verhouding lag werd uiteindelijk verholpen met het flooden van eenheden door de Russen. Dit is iets wat het spel ook doet en een uitstekend voorbeeld hoe het spel de werkelijkheid probeert na te bootsen.
Dat is ook de reden dat er in het spel inderdaad veel meer T34's rond rijden dan Tigers.
Welke verhouding dat zou moeten zijn laat ik even aan anderen over, dat hangt vooral af van de periode waarin CoH2 zich af speelt.
Voor het spel is er inderdaad balans noodzakelijk, maar niet zodat een T34 op enige manier gelijk is aan een Tiger want dat is het gewoon niet (zeker niet de 76mm).
Het zou moeten zijn zoals het nu wel is; een 'X' aantal T34's tegen een Tiger moet een kans hebben en andersom, maar beide even betaalbaar zijn, albeit op verschillende manieren.
(IRL ging het inderdaad naar 10:1 maar toen waren de Russen aan de winnende hand en we willen juist balans. Laat ik even de gevechtsomstandigheden in het midden omdat T34's short range een betere match waren voor de Tigers, die waren op afstand onverslaanbaar, wat je in CoH niet echt hebt.)
Het 'miepen' over de TA is dan ook nog meer uit zijn plaats omdat er IRL gewoon heel weinig Aces waren maar die wel ERG goed waren, bijna onverslaanbaar, met een super kill ratio. Otto Carius bijvoorbeeld, de enige nog
levende Panzer Ace, heeft een K/D ratio van zo'n 125:0 (want hij leeft nog). Kurt Knispel 168:1. Ja en de beroemde Wittmann met 140:1 (nee, hij was dus niet de hoogst scorende, wat veel mensen denken).
DAT zijn Aces en dat is de TA, die kosten nou eenmaal veel moeite om uit te schakelen maar je hebt er dan ook maar heul weinig.. (maar T34's als water)
Ik moet het wel met je eens zijn dat de Ace op meer casual niveau misschien een groter probleem is voor mensen. Dat impliceert echter wel dat mensen eigenlijk gewoon niet weten hoe ze goed met een Ace moeten dealen. Hij zou dan dus generfed worden doordat iedereen niet weet hoe hem te counteren, ipv vanwege hoe OP hij is.
My point exactly. Onkunde mag geen reden zijn om een nerf te willen hebben. Dan miep/klaag/zeur je dus wat te veel mensen doen omdat ze gewoon niet goed genoeg zijn en het niet kunnen hebben. Ga liever oefenen om beter te worden in plaats van het spel makkelijker te willen hebben omdat het je niet lukt, anders kunnen we straks allemaal winnen en is er geen uitdaging of gevaar meer.
p.s. Ja, het is een spel en nee, het is geen poging van de makers om er een volledig accurate simulatie van te maken, maar een beetje waarheidsgetrouw en een uitdaging mag toch wel. (#insert lasers en dropships opmerking).
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.