Ik gebruik de top axis op de throttle van de X55 om in te zoomen. Erg praktisch
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 08:25
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Die zoom op de warthog slider wil nog wel is vervelen bij mij, heb het er maar vanaf gehaald.
Verwijderd
De paddle trekker die je met je pink naar de stick toe trekt bestaat op de echte stick in de F-16* wel. In de A-10C* bestaat deze niet, maar zit er wél lager op de stang van de stick een gele hendel. Deze heb je dan weer niet op de Trustmaster HOTAS of in de echte F-16. In het echt zorgt deze gele hendel voor de SAS channels emergency disconnect. Kort gezegd, als je deze hendel indrukt sluit je iedere vorm van computer geassisteerde flight controls uit en ben je zelf 1:1 de roeren aan het besturen met je pedalen en stick. Deze functie is tevens in DCS gemodeleerd en standaard gebind aan Alt + E. Dit doe je bijv. als je flight control computer op hol geslagen is of beschadigd en daar door verkeerde input geeft of juist jouw input foutief wil corrigeren.logion schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 15:10:
De HOTAS Warthog stick heeft trouwens ook de paddle switch (welke op de echte A10 een functie heeft, SAS Emergency Disconnect, die - net zoals de slider - niet gemoddeld is in DCS) die je kunt gebruiken als modifier. De slider gebruik ik nl. al als zoom axis, de paddle switch gebruik ik momenteel als TrackIR knop maar ik zou daar bij gelegenheid eens een modifier van moeten maken (zo mis ik b.v. landing gear up/down).
Pinky switch gebruik ik trouwens altijd om lichten te doven bij Fence IN, je wilt toch niet als een verlichte kerstboom boven de AO vliegen? De AI schiet zo al raak genoeg ...
* De stick van de A-10C is dezelfde als die van de F-16. Het enige verschil is dat de F-16 stick een paddle switch heeft en de A-10C niet. Daarentegen heeft de A-10C op de stang een Emergency Disconnect hendel, dit heeft de F-16 weer niet. Deze is echter minder comfortabel te bedienen dan de paddle switch. En voor het geval het nog iemand interesseerd, de linker throttle hendel van de 10C is dezelfde als de linker van de 10A, waarbij de rechter van de 10C dezelfde is als de rechter van de F-15E.
Ah kijk, ik wist niet dat DCS de SAS emergy disconnect effectief heeft gemoddeleerd. Interessante vergelijking ook met de F-16, wist niet dat deze dezelfde stick deelden (op de paddle/stang na dan). Weer iets bijgeleerd.
- Ircghost
Iemand vanavond nog de lucht in?
- Ircghost
Dat doe jezelf
Die bestelde warthog moet toch ergens van betaald worden
Alleen als hot-start aanstaat bij die p51 
Heb er 10 vliegminuten (inclusief starten en uit de lucht vallen) mee
Heb er 10 vliegminuten (inclusief starten en uit de lucht vallen) mee
[ Voor 49% gewijzigd door CrashOverDrive op 09-12-2014 19:42 ]
- Ircghost
ik zal daar volgende keer een HOT start scenario van maken in de lucht van beide kanten
Hallo
Op aanraden van sgtPoen hier een account aangemaakt. Vlieg samen met hem al jaren Lock On / DCS, eerst Virtual Turkish Stars en nu Apache/F-16 demo en ook wel eens random een vlucht. Heb dit forum op een één of andere manier altijd links laten liggen.
Heb zelf de volgende modules: FC3, A10C, Combined Arms, P-51, Sabre (leer/vlieg ik nu 90% vd tijd), Dora (nog nooit aan toe gekomen), Huey (ook nog geen kaas van gegeten vanwege tijdsgebrek).
Op dinsdag-woensdag-donderdag en af en toe in het weekend kan ik online en ik heb er zin in om met jullie online te gaan.
Oja, af en toe maak ik ook nog een video, bijvoorbeeld die van Coretex hierboven. Wie weet komen jullie nog eens in een video voor.
Op aanraden van sgtPoen hier een account aangemaakt. Vlieg samen met hem al jaren Lock On / DCS, eerst Virtual Turkish Stars en nu Apache/F-16 demo en ook wel eens random een vlucht. Heb dit forum op een één of andere manier altijd links laten liggen.
Heb zelf de volgende modules: FC3, A10C, Combined Arms, P-51, Sabre (leer/vlieg ik nu 90% vd tijd), Dora (nog nooit aan toe gekomen), Huey (ook nog geen kaas van gegeten vanwege tijdsgebrek).
Op dinsdag-woensdag-donderdag en af en toe in het weekend kan ik online en ik heb er zin in om met jullie online te gaan.
Oja, af en toe maak ik ook nog een video, bijvoorbeeld die van Coretex hierboven. Wie weet komen jullie nog eens in een video voor.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 10:09 ]
Welkom!
Het is hier een beetje los-vast.. afhankelijk wie kan vliegen, wie _wat_ kan vliegen en wie iets wil doen.
Echt gestructureerd is het _nog_ niet.
Zelf heb ik alles, vlieg als ik er zin in heb, en kan erg onregelmatig.
Het is hier een beetje los-vast.. afhankelijk wie kan vliegen, wie _wat_ kan vliegen en wie iets wil doen.
Echt gestructureerd is het _nog_ niet.
Zelf heb ik alles, vlieg als ik er zin in heb, en kan erg onregelmatig.
- Ircghost
Welkom, gaaf filmpje ook!
Verwijderd
Hey Slamraam,
Ik heb je materiaal al vaker gezien via het ED forum. Wist niet dat je Nederlands was. Welkom hier..
Ik heb je materiaal al vaker gezien via het ED forum. Wist niet dat je Nederlands was. Welkom hier..
Wat is precies de bedoeling tijdens die gezamenlijke vliegsessies? Puur even ter informatie voordat ik er vol enthousiasme induik terwijl er heel andere dingen verwacht worden dan dat wat binnen mijn mogelijkheden ligt...
Ik heb bv. alleen nog maar DCS World met de twee bijbehorende kisten. Kan dat dan? Verder ben ik vwb het vliegen absoluut geen n00b maar het wapenplatform heb ik me nog niet eigen gemaakt en wil daar eerst wat verder mee oefenen.
Ik heb bv. alleen nog maar DCS World met de twee bijbehorende kisten. Kan dat dan? Verder ben ik vwb het vliegen absoluut geen n00b maar het wapenplatform heb ik me nog niet eigen gemaakt en wil daar eerst wat verder mee oefenen.
Niet dat ik eerder met GoT heb gevlogen, maar wat mij betreft hoe meer zielen hoe meer vreugd, ongeacht wat je kan met de kisten of welke modules je allemaal hebt.gyedema schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:02:
Wat is precies de bedoeling tijdens die gezamenlijke vliegsessies? Puur even ter informatie voordat ik er vol enthousiasme induik terwijl er heel andere dingen verwacht worden dan dat wat binnen mijn mogelijkheden ligt...
Ligt niks vast ofzo. Afhankelijk van wie er online is en wie ergens zin in heeft (en wie hostgyedema schreef op woensdag 10 december 2014 @ 13:02:
Ik oefen zelf graag met formatie vliegen maar doe dit meestal alleen maar als Koriel host. Gisteren waren we met A10's een gezamelijk aan het aanvallen waar ik dan weer vreselijk mee ben door gebrek aan ervaring met zowel de a10 als zijn wapensystemen, waardoor ik maar verder ging met de heli's waar mijn controle ook niet geheel optiomaal mee was. Resultaat, paar uur lol en heel, heel veel kraters

Dus doe gewoon mee en kijk wat op dat moment het beste uit komt. Hoe meer zielen hoe meer vreugd
- Ircghost
Zoals hierboven al wordt aangegeven is het meer zoals de wind staat
. Missies zijn in principe zo gemaakt, dus als je zelf iets hebt gemaakt waar in ieder geval een paar verschillende kisten in staan dan kan ik of een ander die zo hosten.
Ik moet om 10 uur naar werk dus zou wel even kunnen komen vliegen
Alleen nog even niet in de A-10 hoor, heb de stick nog niet binnen
Alleen nog even niet in de A-10 hoor, heb de stick nog niet binnen
Verwijderd
Geen probleem. Ik had een avondje met Jay Pee, CrashOverDrive en SgtPoen in de A-10C gevlogen we konden zo elkaars ervaringen uitwisselen. Heb best wat ervaring met de A-10C maar door dat avondje heb ik wel een paar dingen bijgeleerd.
DCS channel op ts zit vol Duitsers
Iemand zo nog vliegen btw?
Iemand zo nog vliegen btw?
Verwijderd
Ja ik wil z.s.m. met jullie meer maar ik heb ff twee dingen lopen:
- Crashes moeten ophouden. Misschien ligt aan de mods (heb er 22 actief
) maar dat moet ik dus uitzoeken.
- Ik heb een headset nodig. Niet zo'n peperdure.. Zat te denken aan Creative Fatal1ty. Iemand een suggestie?
- Crashes moeten ophouden. Misschien ligt aan de mods (heb er 22 actief
- Ik heb een headset nodig. Niet zo'n peperdure.. Zat te denken aan Creative Fatal1ty. Iemand een suggestie?
Heb zelf ook al een aantal jaar de Fatal1ty. Kost geen drol en doet wat het moet doenVerwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:23:
- Crashes moeten ophouden. Misschien ligt aan de mods (heb er 22 actief) maar dat moet ik dus uitzoeken.
- Ircghost
Ik ken bijna niemand bij wie het crasht dus ik kan mij voorstellen dat je het in je mods moet zoeken..Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 19:23:
- Crashes moeten ophouden. Misschien ligt aan de mods (heb er 22 actief) maar dat moet ik dus uitzoeken.
DeKid99 zijn laatste GBU van de avond.

En het gevolg:

En het gevolg:

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 22:29 ]
Verwijderd
Ik stream vaak wanneer ik aan het gamen ben. Hier dus de sessie van gisteravond.
[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 15:07 ]
Als ik die stream zo zie dan lijkt het me toch erg leuk! Wel een vraag: is dat het standaard theatre (Georgie) dat in DCS World zit? Op de een of andere manier ziet het er bij mij minder gedetailleerd uit qua textures en terrain?
Deze terrain mod gebruik ik in ieder geval (en velen met mij): http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/446445/gyedema schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:25:
Als ik die stream zo zie dan lijkt het me toch erg leuk! Wel een vraag: is dat het standaard theatre (Georgie) dat in DCS World zit? Op de een of andere manier ziet het er bij mij minder gedetailleerd uit qua textures en terrain?
Daarnaast zit in deze gecombineerde mod pack ook heel veel extra spul: http://forums.eagle.ru/sh...hp?p=2258641&postcount=39
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 08:54 ]
Zit nu even in Noorwegen, maar de komende weekend/week moet ik een aantal avonden kunnen vliegen. Ga ook eens kijken of ik een Teamspeak server op mijn nieuwe NAS-je kan draaien. Niet om van de huidige te vertrekken, maar je weet maar nooit. Mail maar als je een leuke missie hebt. (hotstarts aanbevolen... ) Jeroen at Wedda dot nl
Top! Ga ik eens even rap proberen.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:52:
[...]
Deze terrain mod gebruik ik in ieder geval (en velen met mij): http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/446445/
Daarnaast zit in deze gecombineerde mod pack ook heel veel extra spul: http://forums.eagle.ru/sh...hp?p=2258641&postcount=39
Verwijderd
Ik zou hier eens kijken..
http://forums.eagle.ru/sh...php?p=1899855&postcount=1
Er zijn inmiddels een 3- (of 4- ?) tal versies uit van grond textures. In dit topic zie je samengevat.
http://forums.eagle.ru/sh...php?p=1899855&postcount=1
Er zijn inmiddels een 3- (of 4- ?) tal versies uit van grond textures. In dit topic zie je samengevat.
Weet je wat JSGME is/gebruik je het http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=98607?
Ik kan dan wel mijn JSGME must have mods met je delen. Dan kan je ze met een paar muisklikken installeren zonder dat je alles zelf moet gaan uitzoeken.
Ik gebruik namelijk los de DTAC trees en Tobys Enhanced Terrain, vind ik zelf de mooiste combo. Daarnaast zijn er nog environmental shader mods, more visibility en eventueel SweetFX, die het allemaal wat mooier maken.
Nee ken ik niet? Wat ik er zo heel snel van begrijp is dat je daarmee diverse mods in DCS kunt installeren? Maar DCS heeft toch ook een eigen mod-installer? Of is dat enkel voor de gekochte uitbreidingen..?
(en ja, ik moet die A10 maar eens aan gaan schaffen denk ik..)
[ Voor 88% gewijzigd door GurbY{nl} op 11-12-2014 10:15 ]
Verwijderd
Ik gebruik momenteel de mod van Highwayman-Ed, waarbij de textures van Toby zijn Enhanced Terrain en Low 'n' Slow zijn gemengd met zijn eigen textures en de DTAC bomen van Rocky. Bevalt erg goed!
Hier is mijn JSGME:
Hier is mijn JSGME:

Er zijn mods en modules.gyedema schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:13:
Nee ken ik niet? Wat ik er zo heel snel van begrijp is dat je daarmee diverse mods in DCS kunt installeren? Maar DCS heeft toch ook een eigen mod-installer? Of is dat enkel voor de gekochte uitbreidingen..?
Mods zijn toevoegingen door jan en alleman ontwikkeld, los van Eagle Dynamics.
Modules zijn (betaalde) toevoegingen, of door Eagle Dynamics ontwikkeld, of door Third Parties maar met een licentie van Eagle Dynamics.
Met JSGME kan je makkelijk mods van jan en alleman installeren en de installeren.
En ja, de officiële Modules staan in de mods folder in de DCS install directory.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 11:20 ]
OK; heb de eerste (Highways/villages) nu active. Zal eens kijken hoe dat uitpakt.
Graag! Ik hou me zeker aanbevolen voor alle tips en truuks om de boel mooier/fraaier/beter/sneller/whatever te maken. Welke must haves heb je zoal Slamraam?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:30:
Slamraam, zou je bij gelegenheid eens een screenie van je JSGME willen posten?
[ Voor 68% gewijzigd door GurbY{nl} op 11-12-2014 11:38 ]
Verwijderd
Dat is IMHO ook de mooiste.. Dat is een blend van:
Highwayman's grond textures
Toby23's Enhanced terrain
Toby23's Low 'n' Slow terrain
Met daarbij
Highwayman's Towns & Villages
Rocky's DTAC trees
Overigens zou ik ook zeker Mustang's Clouds & Sky v5.60 (huidige versie) pakken en als je systeem het trekt: SweetFX. Ik heb een mooie preset voor je al je wil.
Met daarbij
Rocky's DTAC trees
Overigens zou ik ook zeker Mustang's Clouds & Sky v5.60 (huidige versie) pakken en als je systeem het trekt: SweetFX. Ik heb een mooie preset voor je al je wil.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 11:39 ]
Ik zou zeggen: laat maar komen! Die Mustang/Sweet is ook te vinden in het forum waar ook Highway Villages staat?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:38:
Dat is IMHO ook de mooiste.. Dat is een blend van:
Met daarbij
Rocky's DTAC trees
- Ircghost
wetransfer.com
[ Voor 50% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2014 11:52 ]
Voor wat betreft visuele mods zijn ze inmiddels wel genoemd / dezelfde als Jay Pee in zijn JSGME heeft.
Wel heb ik nog de Rays mod geinstalleerd, die geeft een soort van smudge effect of je scherm als je in de zon kijkt. Zie de screen hierboven van de warthog, daar moet je wel van houden.
Na de 1.2.12 update werken veel van mijn flyable kisten niet meer, (ED moet ook altijd iets aanpassen...)Maar ik had oa een F-35, Typhoon, F-22, Harrier, C-130 met cockpit, F-18D, F-18E, mooie F-14D. Op dit moment heb ik nog niet echt door hoe ik die moet fixen helaas.
Wel heb ik nog de Rays mod geinstalleerd, die geeft een soort van smudge effect of je scherm als je in de zon kijkt. Zie de screen hierboven van de warthog, daar moet je wel van houden.
Na de 1.2.12 update werken veel van mijn flyable kisten niet meer, (ED moet ook altijd iets aanpassen...)Maar ik had oa een F-35, Typhoon, F-22, Harrier, C-130 met cockpit, F-18D, F-18E, mooie F-14D. Op dit moment heb ik nog niet echt door hoe ik die moet fixen helaas.
Ja makkelijkste is wetransfer, of anders in je dropbox/link mailen?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:50:
Die SweetFX niet.. Heb je een locatie voor me waar ik makkelijk een .ZIP in kan gooien?
EDIT heb ze beide al gevonden; tnx!!
[ Voor 6% gewijzigd door GurbY{nl} op 11-12-2014 11:59 ]
Verwijderd
Ik had mijn graphics ook niet zo hoog staan. Wordt er vanavond ook gevlogen?gyedema schreef op donderdag 11 december 2014 @ 08:25:
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2014 16:04 ]
Ik kan wel, ga ik de A-10C maar weer eens van stal halen. Kan je me mooi tips geven om dingen snel op te frissen.Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 15:06:
[...]
Ik had mijn graphics ook niet zo hoog staan. Wordt er vanavond ook gevlogen?
Ik maak wel een missie, +- 15 minuten vliegen naar de range, dan kan ik bijgepraat worden wat ik moet doen, daar wat bommen gooien en op de terugweg langs Texaco.
Wie is er nog meer in voor vanavond 20:15?
- Ircghost
Ik gok dat ik wel even mee kan doen
Hmm. Ik heb op het forum van alles gevonden, onder andere add-on kisten die je als module kunt installeren. Als ik dan in DCS naar de mod.manager ga, zie ik ook de toegevoegde kist (Mig21). Alleen: ik kan niet ontdekken hoe ik daar iets van free flight of zo mee kan doen.....
Je zou in de mission editor je Migje ergens neer kunnen zetten en dan gaan spelen. Ik heb m zelf niet maar bij missions staat toch ook het één en ander voor die mig?gyedema schreef op donderdag 11 december 2014 @ 17:30:
Hmm. Ik heb op het forum van alles gevonden, onder andere add-on kisten die je als module kunt installeren. Als ik dan in DCS naar de mod.manager ga, zie ik ook de toegevoegde kist (Mig21). Alleen: ik kan niet ontdekken hoe ik daar iets van free flight of zo mee kan doen.....
Ik ben er bijVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:10:
[...]
Ik kan wel, ga ik de A-10C maar weer eens van stal halen. Kan je me mooi tips geven om dingen snel op te frissen.
Ik maak wel een missie, +- 15 minuten vliegen naar de range, dan kan ik bijgepraat worden wat ik moet doen, daar wat bommen gooien en op de terugweg langs Texaco.
Wie is er nog meer in voor vanavond 20:15?
- Ircghost
@Slamraam als je er wel rekening mee houdt dat er ook redelijk wat mensen geen A10's hebben / mee willen vliegen, dus laat wat over
.
@gyedema: kijk in de TS / door het topic heen, staat al vaak gemeld. Maar de TS is: srv.tuxplace.nl en de server noemen we altijd Gathering of Tweakers en het wachtwoord is altijd GoT.
@gyedema: kijk in de TS / door het topic heen, staat al vaak gemeld. Maar de TS is: srv.tuxplace.nl en de server noemen we altijd Gathering of Tweakers en het wachtwoord is altijd GoT.
- Ircghost
Ik ben begonnen met de overhaul van de TS, gaat een lange klus worden.. info / suggesties graag op de DM naar mij
Verwijderd
Dit moet vetgedrukt in de openingspost komen.. Mensen (ik ook, eerlijkheidshalve) gaan niet post voor post door een 40 pag. topic scrollen in de hoop ergens wat nuttigs tegen te komen.[b]Ircghost schreef op donderdag 11 december 2014 @ 18:22:
- Ircghost
dat heet zoektermen gebruiken
. Maar het staat ook in de TS
Dan nog een vraag: ik zie twee A10's te koop, de A10A (9,95) en de A10C (39,59). Wat is nou het verschil..??
Verwijderd
A-10A is het uh... tsja.. A-model? (Google) A-10C is het.. C-model (idem.).
De A-10A heeft Standard Flight Model en een Simplified Systems Modeling. De A-10C is een volwaardige simulatie zover de details toelaten. In het kort is de A-10A dus speelgoed waarbij de A-10C een echte sim is. De A-10A is van origine uit de FC3 reeks en dus ook dusdanige gemodeleerd.
De A-10A heeft Standard Flight Model en een Simplified Systems Modeling. De A-10C is een volwaardige simulatie zover de details toelaten. In het kort is de A-10A dus speelgoed waarbij de A-10C een echte sim is. De A-10A is van origine uit de FC3 reeks en dus ook dusdanige gemodeleerd.
Het is dus slim om of de A-10C kopen of FC3.
[ Voor 4% gewijzigd door Streskip op 11-12-2014 19:40 ]
- Ircghost
Als je beginner bent zal ik je aanraden om FC3 te kopen, dan heb je een hele hoop erg mooie kisten. Kun je een beetje ontdekken wat je leuk vindt en met veel verschillende dingen mee doen.
Mocht je toevallig de a10a erg leuk vinden dan kun je tijdens een sale nog altijd overwegen de 10c te kopen.
Mocht je toevallig de a10a erg leuk vinden dan kun je tijdens een sale nog altijd overwegen de 10c te kopen.
Qua military sims ben ik redelijk noob. Heb jaren fsx gespeeld (eigenlijk alle Microsoft flight sims vanaf het begin) en een tijdje Falcon. Heb twee brevetten irl. Met de eerder genoemde addons vind ik dcs er tot nu toe wel strak uit zien, alhoewel de scenery nog wel wat te wensen over laat. Maar goed, opzet van een milsim is dan ook minder gericht op vfr toestanden.
Als je trackir en hotas hebt zou je je er wel aan kunnen wagen. Dat was voor mij wel een vereiste om aan de A-10C te beginnen.
Een tijd zitten zoeken maar ik kan geen got server vinden...?
- Ircghost
Zoals in de TS staat (sorry dat ik zo flauw doe, maar waarom een TS maken als niemand het toch leest
) is er nog geen dedicated server. Hij wordt dus door per keer gewoon gehost door diegene die er op dat moment tijd voor heeft. Maar door het gebruik van de universele naamsconventie: Gathering of Tweakers met wachtwoord GoT kun je het altijd makkelijk vinden als er wel een server online is.
Als er dus vanavond een sessie komt en iemand kan inderdaad hosten dan is het fijn als die server zo heet zodat mensen makkelijk mee kunnen doen!
Als er dus vanavond een sessie komt en iemand kan inderdaad hosten dan is het fijn als die server zo heet zodat mensen makkelijk mee kunnen doen!
[ Voor 15% gewijzigd door Ircghost op 11-12-2014 20:43 ]
Daar had ik ook op gezocht hoor... maar kon em tot een uur of half 9 nergens vinden; iets van een goeie 90 servers online maar geen Gathering..Ircghost schreef op donderdag 11 december 2014 @ 20:42:
Zoals in de TS staat (sorry dat ik zo flauw doe, maar waarom een TS maken als niemand het toch leest) is er nog geen dedicated server. Hij wordt dus door per keer gewoon gehost door diegene die er op dat moment tijd voor heeft. Maar door het gebruik van de universele naamsconventie: Gathering of Tweakers met wachtwoord GoT kun je het altijd makkelijk vinden als er wel een server online is.
- Ircghost
Wat ik dus probeer te zeggen is, als niemand hier aan het hosten is omdat die wil vliegen met GoT dan is het niet zo raar dat die niet online staat.
M.a.w. Je hoeft eigenlijk pas te zoeken naar die server als iemand hier zegt; ik host zo wel. of iets in die trant.
M.a.w. Je hoeft eigenlijk pas te zoeken naar die server als iemand hier zegt; ik host zo wel. of iets in die trant.
Meende dat Slamraam vanaf 20:15 iets zou doen... Maar gevonden inmiddels!
- Ircghost
Mooi! Have fun
ik ga nu Sinterklaas vieren

Leuk avondje, mooi stukje in formatie gevlogen op het einde. Alleen jammer van de aanrijding op de runway Kid
. Ik heb nog eens jouw stream bekeken en vermoedelijk kun je niet meer sturen doordat jouw nosewheel naar de vaantjes is? Mea culpa, maar ik ben gewoon van de volledige runway te gebruiken om tot stilstand te komen :x
Ik zag trouwens dat je de fire handle had aangetrokken, volgens mij hoeft dit enkel bij een engine fire. Als je wing in brand staat is het voldoende om de boost pumps van de wing af te leggen. De engine kan dan nog verder op de main boost pump (die fuel uit de center tanks pakt, desnoods kun je cross feeds opzetten en enkel de linker boost pumps gebruiken). Als je toch de T handles aantrekt, mag je trouwens niet vergeten om het knopje rechts van de T handles (fire extinguisher discharge) te flippen om effectief de fire extinguisher te dischargen in de engine.
Paar screens:
Kid op de TGP:

Two is saddled (lateraal wel een beetje te ver):
Ik zag trouwens dat je de fire handle had aangetrokken, volgens mij hoeft dit enkel bij een engine fire. Als je wing in brand staat is het voldoende om de boost pumps van de wing af te leggen. De engine kan dan nog verder op de main boost pump (die fuel uit de center tanks pakt, desnoods kun je cross feeds opzetten en enkel de linker boost pumps gebruiken). Als je toch de T handles aantrekt, mag je trouwens niet vergeten om het knopje rechts van de T handles (fire extinguisher discharge) te flippen om effectief de fire extinguisher te dischargen in de engine.
Paar screens:
Kid op de TGP:

Klopt ook, de server ging toen pas online. Als je op Teamspeak komt dan kan je het even vragen zonder je rot te zoekengyedema schreef op donderdag 11 december 2014 @ 21:37:
[...]
Daar had ik ook op gezocht hoor... maar kon em tot een uur of half 9 nergens vinden; iets van een goeie 90 servers online maar geen Gathering..
Sorry dat ik er vroeg mee moest stoppen (half 10) maar moest naar werk toe

Er was trouwens nieuws over EDGE en DCS World 2.0 deze week. Zoals werd verwacht is de release uitgesteld tot begin 2015, meer info hier: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=135473. Interessant is de lijst van beloofde features. De Nevade test range map wordt trouwens een gratis DLC voor zij die de A-10C in beta gekocht hebben, ik hoor daar jammer genoeg niet bij maar ga de map sowieso wel kopen.
Veranderingen tgv DCS World 2 (niet allemaal aanwezig bij release echter):
* Direct X 11 support
* Improved performance
* Dynamic shadowing of the terrain and mountains
* Improved weather
* Improved lighting
* Clipmap support for new maps
* Higher object counts
* Higher resolution ground terrain mesh and textures for new maps (between 1 and 64 meters per pixel depending on area of map and clipmap level)
* More detailed tree models with collision for new maps
* Better graphical effects
* High resolution road textures for new maps
* Ability for road signs and light signals for new maps
* Additional ground clutter (rocks, cactuses, etc.) for new maps
* Skeleton animation for infantry
* Better use of multiple GPUs (CPU multi-threading is not being pursued as it will provide little if any gain)
* Ability to create dedicated servers in the future
* Unified front end and simulation .exe
* Improved API sound support
* Improved Oculus Rift support
Can't wait
Veranderingen tgv DCS World 2 (niet allemaal aanwezig bij release echter):
* Direct X 11 support
* Improved performance
* Dynamic shadowing of the terrain and mountains
* Improved weather
* Improved lighting
* Clipmap support for new maps
* Higher object counts
* Higher resolution ground terrain mesh and textures for new maps (between 1 and 64 meters per pixel depending on area of map and clipmap level)
* More detailed tree models with collision for new maps
* Better graphical effects
* High resolution road textures for new maps
* Ability for road signs and light signals for new maps
* Additional ground clutter (rocks, cactuses, etc.) for new maps
* Skeleton animation for infantry
* Better use of multiple GPUs (CPU multi-threading is not being pursued as it will provide little if any gain)
* Ability to create dedicated servers in the future
* Unified front end and simulation .exe
* Improved API sound support
* Improved Oculus Rift support
Can't wait
Verwijderd
Tegenvaller.. Een van de meest grote problemen worden niet opgelost: zeer slecht tot niet geoptimaliseerde modellen. Veel te veel polygonen waar geen hond ze ziet, maar die je GPU wel moet renderen. Daarnaast zeggen ze wel dat multi thread geen verbetering brengt maar zelfs nu heeft een top-notch CPU al zeer veel werk te verrichten op die ene game core..
Zal het met 2.0 niet alleen maar zwaarder worden voor je GPU? Ik draai alles op max behalve het gras en de bomen. Als ik die op max zet wordt het ineens een heel lastig verhaal.. Ik ga er van uit mijn GPU te moeten vervangen. Heb nu een GTX 650 Ti, wordt zo onderhand wel een bottleneck voor de rest van de pcVerwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 23:10:
Tegenvaller.. Een van de meest grote problemen worden niet opgelost: zeer slecht tot niet geoptimaliseerde modellen. Veel te veel polygonen waar geen hond ze ziet, maar die je GPU wel moet renderen. Daarnaast zeggen ze wel dat multi thread geen verbetering brengt maar zelfs nu heeft een top-notch CPU al zeer veel werk te verrichten op die ene game core..

Maar ik heb geduld. Speel pas 8 maanden DCS

Verwijderd
Zie hier een eerdere post van mij:
If I were you I'd start by watching the A-10C tutorials by Fish. He has his own channel on YT. I'm not saying these clips are flawless when compared to real life procedures but they sure are very good starters!
Some steps in (what I think is) the proper order to get going with the Hog:
1. Perform a cold start: helps understanding what system of the jet does what and how/why it does that.
2. Take-off and free flying with the HUD and the MFDs OFF: feel the jet, see where it differs from your average FSX Cessna, and practice the instrument xchecks.
3. Visual landing with the HUD and MFDs OFF: same as #2. This will be a bit tricky since you don't have the FPM/TVV as your HUD is off but IMO it really helps.
4. ILS/TACAN instrument landing with the HUD and MFDs OFF: start from 10nm out at 3,000ft. AGL so you have lots of time to adjust. If you manage to land without wrecking the plane, try it at night or in shitty weather to really force yourself to trust on your instruments and not on your eyes.
Op deze manier zal je wel een steile leercurve ondervinden maar deze zal ook veel sneller uitvlakken.
If I were you I'd start by watching the A-10C tutorials by Fish. He has his own channel on YT. I'm not saying these clips are flawless when compared to real life procedures but they sure are very good starters!
1. Perform a cold start: helps understanding what system of the jet does what and how/why it does that.
2. Take-off and free flying with the HUD and the MFDs OFF: feel the jet, see where it differs from your average FSX Cessna, and practice the instrument xchecks.
3. Visual landing with the HUD and MFDs OFF: same as #2. This will be a bit tricky since you don't have the FPM/TVV as your HUD is off but IMO it really helps.
4. ILS/TACAN instrument landing with the HUD and MFDs OFF: start from 10nm out at 3,000ft. AGL so you have lots of time to adjust. If you manage to land without wrecking the plane, try it at night or in shitty weather to really force yourself to trust on your instruments and not on your eyes.
Op deze manier zal je wel een steile leercurve ondervinden maar deze zal ook veel sneller uitvlakken.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 08:42 ]
Bepaald degene die de missie maakt of er bewapening per kist is? Of heb je daar zelf nog invloed op?
Oke thanks! Zal zijn filmpjes eens op zoeken op YT. Kan niet wachten tot ie binnen isVerwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 08:38:
Zie hier een eerdere post van mij:
In elke kist kan je ingame op \ drukken om het menu te openen. Dan moet je naar volgens mij naar Ground Crew (F8) en Rearm Refuel. Rechter muis klik op de lege vakjes of als ze gevuld zijn, kan je ze veranderen. Buiteste kan je gebruiken voor smokesgyedema schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:08:
Bepaald degene die de missie maakt of er bewapening per kist is? Of heb je daar zelf nog invloed op?
[ Voor 0% gewijzigd door Streskip op 12-12-2014 09:27 . Reden: \ ipv / ]
Je kan zelf de payload nog aanpassen met het opvragen van de ground crew op de grond via de radio. Dat is de knop tussen backspace en enter (\), dan krijg je een klein payload menutje vergelijkbaar met de mission editor, kan je elke willekeurige payload maken (tenzij daar restricties voor zijn opgegeven in de mission editor).gyedema schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:08:
Per toestel verschilt het nog wel of je in de cockpit zelf ook nog de radio in moet stellen of niet.
Hier staat ook een lading trainingsmateriaal (moet je nog wel zelf de volgorde bepalen van je leertraject, dus dat is minder): http://en.wiki.eagle.ru/w...s_and_Reference_DocumentsStreskip schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 06:01:
[...]
Maar ik heb geduld. Speel pas 8 maanden DCSKan nog wel een paar maandjes door, moet toch nog de A-10C leren... Iemand nog tips wat de beste aanpak hiervoor is?
Verwijderd
Je hebt twee opties. Je kan je communicatie kanaal op intercom zetten, dan bestuur je met je VHF radio het kanaal tussen de oortjes in je helm en die van de ground chief. Vervolgens kun je die pipo vragen of ie je bewapening aanpast en evt. brandstof bijtankt. In het echt ben je wel ff zoet met het monteren van een 500lb, laat staan met een 2.000lb, maar in-game is het een kwestie van minuten.
De tweede optie is de cheat functie gebruiken, ik weet niet waar die per default gebind is. Zo hoef je niet je radio op intercom te zetten, je kan gewoon het re-arm en re-fuel scherm oproepen.
Overigens, ik zie veel mensen online met loadouts die totaal niet realistisch zijn. Uiteraard kan het fysiek wel, maar je krijgt zo'n dermate slecht te besturen toestel dat je niet veel zult kunnen doen. Om een idee te geven van realistische COIN loadout in bijv. Afghanistan:
TGP
2X 151
1X 65 (300lb)
2X 82
1X 12
1X 38
Geen ECM, geen AIMs.
Als vuistregel kun je ook nemen dat je nooit TERs gebruikt, bij uitzondering voor 82s, maar nooit voor 12s of 38s.
http://warthognews.blogsp...ion-enduring-freedom.html
EDIT1:
Voor de liefhebbers heb ik eventueel een JSGME mod met voorgeprogrammeerde loadouts zoals je ze in werkelijkheid zult aantreffen.
De tweede optie is de cheat functie gebruiken, ik weet niet waar die per default gebind is. Zo hoef je niet je radio op intercom te zetten, je kan gewoon het re-arm en re-fuel scherm oproepen.
Overigens, ik zie veel mensen online met loadouts die totaal niet realistisch zijn. Uiteraard kan het fysiek wel, maar je krijgt zo'n dermate slecht te besturen toestel dat je niet veel zult kunnen doen. Om een idee te geven van realistische COIN loadout in bijv. Afghanistan:
TGP
2X 151
1X 65 (300lb)
2X 82
1X 12
1X 38
Geen ECM, geen AIMs.
Als vuistregel kun je ook nemen dat je nooit TERs gebruikt, bij uitzondering voor 82s, maar nooit voor 12s of 38s.
http://warthognews.blogsp...ion-enduring-freedom.html
EDIT1:
Voor de liefhebbers heb ik eventueel een JSGME mod met voorgeprogrammeerde loadouts zoals je ze in werkelijkheid zult aantreffen.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 09:52 ]
Altijd welkom.Verwijderd schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:40:
En die tripple racks zijn natuurlijk wel handig om te trainen als je geen unlimited hebt zoals gisteravond
Verwijderd
Niet helemaal waar... Als jij gaat training met TERs en je vliegtuig reageert anders dan met lichte loadouts, zul je bij een uiteindelijke vlucht alleen maar het gevoel hebben dat een zwaar vliegtuig geeft.
Trainen doe je overigens met dummies
En daar kun je er wel weer 12 van meenemen.
http://www.filedropper.com/realisticpayloads
In de mission editor kun je zien wat er onder elke loadout valt.
Trainen doe je overigens met dummies
http://www.filedropper.com/realisticpayloads
In de mission editor kun je zien wat er onder elke loadout valt.
TERs worden toch ook gebruikt voor Mavericks? Iirc wordt dit IRC wel beperkt tot maximum 2 Mavs per rack (waarbij je de outer position vrij laat). Wat loadouts betreft, het staat iedereen vrij om zelf de draft index van een payload te berekenen natuurlijk (b.v. via dit tooltje link). Alles onder de 8 is gangbaar. Al ga ik wel akkoord dat er een aantal typische loadouts zijn in de praktijk.
Verwijderd
Het rek waar je 3 Mavericks aan kan hangen is een LAU-88 (een TER is rek voor bommen), het rek voor één Mav is een LAU-117.
Als een A-10C al meer dan 2 Mavs meeneemt (dus LAU-88s gebruikt) zullen de binnenste rails alleen in uiterste nood gebruikt worden wanneer er écht 6 Mavs nodig zijn. In alle overige gevallen zullen de binnenste rails niet gebruikt worden. De reden hiervoor is dat de uitstoot van een Mav die gelanceerd wordt vanuit de binnenste rail het rubber van de hoofdwielen aantast.
Tevens dien je er rekening mee te houden dat je nooit een Mav van de buitenste rail moet lanceren als je daarnaast een TGP actief hebt. De uitstoot van de Mav zal de sensoren beschadigen. Als je dus én 4 Mavs meeneemt én een TGP, zul je de TGP op stand-by moeten zetten zodat de koepel met sensorsen zich achterstevoor draait met de lenzen 'in' de TGP gedraaid alvorens je een Mav van de buitenste rail lanceert. In werkelijkheid kom je de combi LAU-88 + TGP vrijwel nooit tegen. Als de vlucht al een toestel heeft met 4 Mavs zal dat een wingman zijn en die heeft geen TGP. De flight lead heeft de TGP en duidt de doelen aan om ze vervolgens door te geven aan een wingman.
Laatste reden om je te ontmoedigen een LAU-88 te nemen is de grote hoeveelheid drag die het rek alleen al heeft, en daar dan nog eens 4 Mavs bij. Maar het topic drag is hierboven al genoemd incl. drag calculator.
EDIT1:
Uiteraard is iedereen welkom om zelf te kiezen wat hij doet, maar als je een sim vliegt dan ga ik er van uit dat je het ook realistisch wil aanpakken, al is de mate van realisme natuurlijk subjectief en sommigen zullen een balans tussen realisme en entertainment willen. Echter, gelukkig is DCS hier beter in dan FSX, als je dit soort zaken realistisch aanpakt, merk je ook de voordelen die je in het echt zult merken.
Pak maar eens een standaard loadouts van links naar rechts vanuit het vooraanzicht:
2 AIM
TGP
MAV H
GBU 38
MK 82
MK 82
GBU 12
MAV D
7 M151
ECM
Als je weet dat jouw zijde air superiority heeft of dat de tegenzijde geen luchtmacht (actief) heeft, kun je de AIMs al weglaten. Weet je dat je daarnaast geen RADAR gestuurde afweer zult aantreffen, kun je de ECM ook thuis laten.
Laad bovenstaande loadout maar eens in de drag calculator en zet er vervolgens maar eens 6 MAV, 6 GBU 12, en 6 MK 82 in op TERs en LAU-88s. Is een wereld van verschil.. Nog beter, ga maar eens met beide configuraties vliegen en voel het verschil zelf.
Tevens zit je in werkelijkheid ook met financiën en bevoorrading. Beginnende simmers zullen geneigd zijn altijd GBU 38s te nemen want als er iets makkelijk is, is het dat. In werkelijkheid loop je accuut tegen het probleem aan dat een JDAM tailkit + vinnen een slordige 22.000USD kost. De Mk 82 zelf kost daarentegen 2.000USD. Als precisie niet vereist is, zal er dus veel eerder een ripple van 2 of 4 Mk 82s afgeworpen worden i.p.v. één GBU 38.
EDIT2:
De loadout configuraties die ik heb gepost dienen er ook voor om zo lang mogelijk symmetrie te houden in de wapens die je meeneemt. Als je namelijk wél een TGP meeneemt maar geen AIMs en geen ECM zul je al flink moeten passen en meten met je loadout zodat je niet meteen als een dolle moet gaan trimmen. Niet dat trimmen een zonde is maar je hebt toch continu één of meerdere roeren lichtelijk uitgeslagen staan en dat genereert ook weer weerstand.
Als een A-10C al meer dan 2 Mavs meeneemt (dus LAU-88s gebruikt) zullen de binnenste rails alleen in uiterste nood gebruikt worden wanneer er écht 6 Mavs nodig zijn. In alle overige gevallen zullen de binnenste rails niet gebruikt worden. De reden hiervoor is dat de uitstoot van een Mav die gelanceerd wordt vanuit de binnenste rail het rubber van de hoofdwielen aantast.
Tevens dien je er rekening mee te houden dat je nooit een Mav van de buitenste rail moet lanceren als je daarnaast een TGP actief hebt. De uitstoot van de Mav zal de sensoren beschadigen. Als je dus én 4 Mavs meeneemt én een TGP, zul je de TGP op stand-by moeten zetten zodat de koepel met sensorsen zich achterstevoor draait met de lenzen 'in' de TGP gedraaid alvorens je een Mav van de buitenste rail lanceert. In werkelijkheid kom je de combi LAU-88 + TGP vrijwel nooit tegen. Als de vlucht al een toestel heeft met 4 Mavs zal dat een wingman zijn en die heeft geen TGP. De flight lead heeft de TGP en duidt de doelen aan om ze vervolgens door te geven aan een wingman.
Laatste reden om je te ontmoedigen een LAU-88 te nemen is de grote hoeveelheid drag die het rek alleen al heeft, en daar dan nog eens 4 Mavs bij. Maar het topic drag is hierboven al genoemd incl. drag calculator.
EDIT1:
Uiteraard is iedereen welkom om zelf te kiezen wat hij doet, maar als je een sim vliegt dan ga ik er van uit dat je het ook realistisch wil aanpakken, al is de mate van realisme natuurlijk subjectief en sommigen zullen een balans tussen realisme en entertainment willen. Echter, gelukkig is DCS hier beter in dan FSX, als je dit soort zaken realistisch aanpakt, merk je ook de voordelen die je in het echt zult merken.
Pak maar eens een standaard loadouts van links naar rechts vanuit het vooraanzicht:
2 AIM
TGP
MAV H
GBU 38
MK 82
MK 82
GBU 12
MAV D
7 M151
ECM
Als je weet dat jouw zijde air superiority heeft of dat de tegenzijde geen luchtmacht (actief) heeft, kun je de AIMs al weglaten. Weet je dat je daarnaast geen RADAR gestuurde afweer zult aantreffen, kun je de ECM ook thuis laten.
Laad bovenstaande loadout maar eens in de drag calculator en zet er vervolgens maar eens 6 MAV, 6 GBU 12, en 6 MK 82 in op TERs en LAU-88s. Is een wereld van verschil.. Nog beter, ga maar eens met beide configuraties vliegen en voel het verschil zelf.
Tevens zit je in werkelijkheid ook met financiën en bevoorrading. Beginnende simmers zullen geneigd zijn altijd GBU 38s te nemen want als er iets makkelijk is, is het dat. In werkelijkheid loop je accuut tegen het probleem aan dat een JDAM tailkit + vinnen een slordige 22.000USD kost. De Mk 82 zelf kost daarentegen 2.000USD. Als precisie niet vereist is, zal er dus veel eerder een ripple van 2 of 4 Mk 82s afgeworpen worden i.p.v. één GBU 38.
EDIT2:
De loadout configuraties die ik heb gepost dienen er ook voor om zo lang mogelijk symmetrie te houden in de wapens die je meeneemt. Als je namelijk wél een TGP meeneemt maar geen AIMs en geen ECM zul je al flink moeten passen en meten met je loadout zodat je niet meteen als een dolle moet gaan trimmen. Niet dat trimmen een zonde is maar je hebt toch continu één of meerdere roeren lichtelijk uitgeslagen staan en dat genereert ook weer weerstand.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 13:20 ]
- Ircghost
Leuke info, zo leer je nog eens wat
Heren, ik zal eens kijken of ik vanavond kan hosten. Missies zijn welkom die aan de volgende voorwaarden voldoen. Mail naar jeroen at wedda punt nl
- Hotstarts
- Alle kisten aanwezig.
Ik zal de laatste Openbeta draaien, nu nog even zonder enige mods. Zodra er een consesnsus is over een modpack wil ik die ook gaan draaien.
Ook al zou ik zelf niet meevliegen, na 20:00 zal ik proberen de server op te starten. ( Niet vergeten die ook daadwerkelijk te un-pauzen.. ;-) )
- Hotstarts
- Alle kisten aanwezig.
Ik zal de laatste Openbeta draaien, nu nog even zonder enige mods. Zodra er een consesnsus is over een modpack wil ik die ook gaan draaien.
Ook al zou ik zelf niet meevliegen, na 20:00 zal ik proberen de server op te starten. ( Niet vergeten die ook daadwerkelijk te un-pauzen.. ;-) )
Verwijderd
Als het Beta is moet ik afhaken.. Niet geïnstalleerd en om heel eerlijk te zijn ga ik dat nu ook niet meer doen omdat over een paar dagen die .12 update 1 live zal gaan dus dan krijg ik hem automatisch binnen op mijn huidige install.
EDIT1:
Ik zie dat ie zojuist al live is. Je kan update 1 binnenhalen op de live client.
EDIT1:
Ik zie dat ie zojuist al live is. Je kan update 1 binnenhalen op de live client.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 14:08 ]
- Ircghost
Tot nu toe heb ik geen problemen gehad met de open beta en normale client. Ik heb altijd de normale en mensen joinen mij met hun beta client en vica versa zonder problemen.
Vanavond ben ik er niet.
Teaser van DCS 2.0 EDGE/NTTR map. Nog even geduld, maar man wat ziet dit er goed uit!!
Teaser van DCS 2.0 EDGE/NTTR map. Nog even geduld, maar man wat ziet dit er goed uit!!
- Ircghost
Eerste wat ik dacht; "hà een Battlefield reclame"
Verwijderd
Thanks for the feedback!logion schreef op donderdag 11 december 2014 @ 22:57:
Leuk avondje, mooi stukje in formatie gevlogen op het einde. Alleen jammer van de aanrijding op de runway Kid. Ik heb nog eens jouw stream bekeken en vermoedelijk kun je niet meer sturen doordat jouw nosewheel naar de vaantjes is? Mea culpa, maar ik ben gewoon van de volledige runway te gebruiken om tot stilstand te komen :x
Paar screens:
Kid op de TGP:
[afbeelding]
[afbeelding]
Hier nog een mooi Youtube linkje van de sessie van gisteravond:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2014 15:46 ]
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx