Verwijderd schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:25:
[...]
Dat was ook een flauw geintje.. Digital Integration had vroeger een F-16 sim. Die was voor die tijd redelijk gedetailleerd maar vergeleken bij nu heel erg arcade. Beetje FC3 niveau dus.
Maar ik ben misschien wat extreem, als bij mij een oliedop op een verkeerde plaats zit in een sim, dan geef ik het spel nog maar een 6,0.
Misschien? ;-) Ik denk dat je dan DCS ook niet veel kunt geven. Met elke kist zijn er wel belangrijkere zaken die niet accuraat weergegeven zijn. Zelfs de -10C is niet perfect. En een oliedop zit toch meestal achter een access hatch, dus niet eens te zien.. lol
Ik vind dat een sim een ervaring moet geven. En of ik nou de gear omhoog doe met G, of met de muis de hendel moet overhalen, boeien! Ik ben even door de manual van de F-15c aan het bladeren, 149 pagina's, behoorlijk veel detail, en dan is nog niet eens alles in de kist beschreven. Radar modes zijn toegankelijk. Performance en gedrag van het toestel benaderd de hogere DCS standaard, wapens idem.
Ik heb het al vaker geschreven, achter een 27' monitor met een track-ir en je handen op de muis, hoofd stilhouden, dat geeft mij niet het "being there" gevoel. In de cockpit is het zo dat je handen weten waar ze moeten zijn, je hebt muscle-memory en ik vind dat als je alles tegen elkaar wegstreept de balans bij de betere FC3 toestellen eigenlijk de beste. (De nieuwe Su-27 en F-15).
Maar gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen ding..