sfm is zoals de meeste FC3 kisten, efm donder je sneller uit de lucht ala huidige nieuwe su27. (als het ooit klaar is)
Okee, duidelijk dan dat ik de EFM wil. Toch op de DCS website staat er inderdaad ''Standard Flight Model (SFM) included.'' (http://www.digitalcombats...p/modules/hawk_dcs_world/)
Ik vat dat op als dat ze impliceren dat er een bepaald model is, de EFM dan, en dat de SFM er ook bij ''included'' is. Of ben ik de enige die dat zo leest?
Ik vat dat op als dat ze impliceren dat er een bepaald model is, de EFM dan, en dat de SFM er ook bij ''included'' is. Of ben ik de enige die dat zo leest?
Verwijderd
Ik weet niet precies wat je denkt te hebben gelezen maar ik kan je wel zeggen hoe het zit:
De Hawk bestaat uit 2 varianten: SFM (simpel standaard FM van ED zelf) en EFM. Dit laatste is hetzelfde als PFM maar omdat ED er zelf niet haar handtekening onder zet en omdat ED zelf niet de controle heeft over de kwaliteit en echtheid van het FM willen ze het een andere naam geven. Best logisch. Eindresultaat is gewoon een goed onderzocht FM van VEAO.
Het EFM is echter nu nog niet te krijgen. (Of inmiddels wel?) Als je het EFM koopt, krijg je in eerste instantie het SFM en later een gratis update naar EFM als het uitkomt. Koop je nu het SFM en wil je later toch het EFM, betaal je dan het prijsverschil bij.
Om deze reden biedt ED op haar webshop voorlopig alleen het SFM aan, en niet de optie om het EFM te betalen terwijl je het SFM krijgt en later pas de upgrade naar EFM.
VEAO zelf biedt echter wél het SFM aan en ook het EFM. Ook via hun krijg je uiteraard alleen het SFM als je nu koopt en later pas de upgrade naar EFM.
Beetje ingewikkeld misschien maar lees nu nog maar eens 2x wat ik zeg en dan snap je het gegarandeerd!
EDIT1: Verder kan het overigens niet zo zijn dat je het SFM in het EFM hebt ingebouwd o.i.d. Ik meen te lezen dat jij dat veronderstelt. Het SFM betekent dat een DCS een puur theoretische berekening maakt van hoe je vliegtuig zou moeten vliegen gebaseerd op de karakteristieken van het airframe, en motor. Lang verhaal kort: een vliegtuig heeft een aantal (beperkte) cijfermatige variabelen die DCS vervolgens in een formule gooit en daarmee een vlieggedrag emuleert.
EFM/PFM gebruikt natuurlijk ook rekenwerk maar daar zijn alle effecten van het vlieggedrag overgenomen van echte meetresultaten en niet van een voorgecalculeerd model dat louter aangeeft wat er theoretisch zou moeten gebeuren in de lucht.
De Hawk bestaat uit 2 varianten: SFM (simpel standaard FM van ED zelf) en EFM. Dit laatste is hetzelfde als PFM maar omdat ED er zelf niet haar handtekening onder zet en omdat ED zelf niet de controle heeft over de kwaliteit en echtheid van het FM willen ze het een andere naam geven. Best logisch. Eindresultaat is gewoon een goed onderzocht FM van VEAO.
Het EFM is echter nu nog niet te krijgen. (Of inmiddels wel?) Als je het EFM koopt, krijg je in eerste instantie het SFM en later een gratis update naar EFM als het uitkomt. Koop je nu het SFM en wil je later toch het EFM, betaal je dan het prijsverschil bij.
Om deze reden biedt ED op haar webshop voorlopig alleen het SFM aan, en niet de optie om het EFM te betalen terwijl je het SFM krijgt en later pas de upgrade naar EFM.
VEAO zelf biedt echter wél het SFM aan en ook het EFM. Ook via hun krijg je uiteraard alleen het SFM als je nu koopt en later pas de upgrade naar EFM.
Beetje ingewikkeld misschien maar lees nu nog maar eens 2x wat ik zeg en dan snap je het gegarandeerd!
EDIT1: Verder kan het overigens niet zo zijn dat je het SFM in het EFM hebt ingebouwd o.i.d. Ik meen te lezen dat jij dat veronderstelt. Het SFM betekent dat een DCS een puur theoretische berekening maakt van hoe je vliegtuig zou moeten vliegen gebaseerd op de karakteristieken van het airframe, en motor. Lang verhaal kort: een vliegtuig heeft een aantal (beperkte) cijfermatige variabelen die DCS vervolgens in een formule gooit en daarmee een vlieggedrag emuleert.
EFM/PFM gebruikt natuurlijk ook rekenwerk maar daar zijn alle effecten van het vlieggedrag overgenomen van echte meetresultaten en niet van een voorgecalculeerd model dat louter aangeeft wat er theoretisch zou moeten gebeuren in de lucht.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 20:27 ]
Kan je dus ook nu de SFM bij ED kopen en vervolgens in 2015 een bedrag bijbetalen om de EFM te krijgen? Of is dat dan opnieuw het volledige bedrag?
Edit: Laat maar, ik zie dat het bij VEAO sowieso kan
Edit: Laat maar, ik zie dat het bij VEAO sowieso kan
[ Voor 16% gewijzigd door Broud op 01-12-2014 20:27 ]
Verwijderd
Nee, het is niet het volledig nieuwe bedrag, maar ED kennende kun je er van uit gaan dat de upgradekosten van SFM naar EFM duurder zijn dan het prijsverschil nu in de aanschaf. Vind ik persoonlijk ook logisch beredeneerd vanuit marketing oogpunt. Als je dit niet doet, wat is dan nog het incentive om nú al de duurdere versie aan te schaffen?
Overigens meen ik wel begrepen te hebben dat bij het releasen van het EFM, het niet meer mogelijk is om de SFM versie te kopen. Mensen die nu de SFM versie gekocht hebben kunnen dan zelf overwegen om de upgrade te kopen, maar mensen die dan pas de Hawk willen kopen zijn 'genoodzaakt' om de EFM te kopen. Ook dit is denk ik wel te begrijpen.. Je maakt een uitgebreid product maar in een vroeg stadium verkoop je het halffabrikaat al. Als je product dan uiteindelijk klaar is ga je niet alsnog het halffabrikaat verkopen. Ik begrijp op het ED forum dat mensen deze kwestie zien als het SFM voor de casual gamer die wat lol wil maken, en het EFM voor de die-hards. Voor zover ik begrijp ziet VEAO dit anders, zij willlen het liefst nu al het EFM uitpoepen maar dat is gewoonweg nog niet af.
EDIT1: Ik heb dat "included" inderdaad even gecheckt. Beetje laffe tactiek. Ze doen je geloven als of je zielsgelukkig moet zijn dat je iets erbij 'included' krijgt, maar in praktijk is het gewoon een incompleet product waar de finishing touch nog aan te pas moet gaan komen in de (nabije?) toekomst.
EDIT2: Ik klink misschien wat negatief over ED en daarmee wil ik zeker niemand ontmoedigen (het is immers de enige gedetailleerde flight sim) of een bepaalde toonzetting plaatsen in dit topic maar ik ben persoonlijk gewoon een beetje klaar met die uitgekookte eikels in dat Rusland. Dat je daar je ballen uit je zak moet werken voor een droge snee brood hoeven ze niet op hun Westerse klantenkring te projecteren wat mij betreft.
EDIT3: Voor de liefhebbers die nu al willen kopen, let even goed op als je via ED koopt. Volgens mij is het namelijk nog steed zo dat ED een Europese webshop heeft waar je automatisch in terechtkomt als je met een Euro IP inlogt. Dit ontdekte ik toen ik de KA-50 kocht. Je krijgt dan vermoedelijk de Europese prijs van 39,99 Euro te zien. Als je via VEAO koopt, koop je van een Amerikaanse webshop voor de Amerikaanse prijs van 39,99 Dollar. Dan heb je dus de omrekenfactor van USD naar EUR in je voordeel. Verder is het product dat je koopt gewoon een code die je per e-mail krijgt dus er is geen reden waarom je niet in de VS zou willen kopen.
Overigens meen ik wel begrepen te hebben dat bij het releasen van het EFM, het niet meer mogelijk is om de SFM versie te kopen. Mensen die nu de SFM versie gekocht hebben kunnen dan zelf overwegen om de upgrade te kopen, maar mensen die dan pas de Hawk willen kopen zijn 'genoodzaakt' om de EFM te kopen. Ook dit is denk ik wel te begrijpen.. Je maakt een uitgebreid product maar in een vroeg stadium verkoop je het halffabrikaat al. Als je product dan uiteindelijk klaar is ga je niet alsnog het halffabrikaat verkopen. Ik begrijp op het ED forum dat mensen deze kwestie zien als het SFM voor de casual gamer die wat lol wil maken, en het EFM voor de die-hards. Voor zover ik begrijp ziet VEAO dit anders, zij willlen het liefst nu al het EFM uitpoepen maar dat is gewoonweg nog niet af.
EDIT1: Ik heb dat "included" inderdaad even gecheckt. Beetje laffe tactiek. Ze doen je geloven als of je zielsgelukkig moet zijn dat je iets erbij 'included' krijgt, maar in praktijk is het gewoon een incompleet product waar de finishing touch nog aan te pas moet gaan komen in de (nabije?) toekomst.
EDIT2: Ik klink misschien wat negatief over ED en daarmee wil ik zeker niemand ontmoedigen (het is immers de enige gedetailleerde flight sim) of een bepaalde toonzetting plaatsen in dit topic maar ik ben persoonlijk gewoon een beetje klaar met die uitgekookte eikels in dat Rusland. Dat je daar je ballen uit je zak moet werken voor een droge snee brood hoeven ze niet op hun Westerse klantenkring te projecteren wat mij betreft.
EDIT3: Voor de liefhebbers die nu al willen kopen, let even goed op als je via ED koopt. Volgens mij is het namelijk nog steed zo dat ED een Europese webshop heeft waar je automatisch in terechtkomt als je met een Euro IP inlogt. Dit ontdekte ik toen ik de KA-50 kocht. Je krijgt dan vermoedelijk de Europese prijs van 39,99 Euro te zien. Als je via VEAO koopt, koop je van een Amerikaanse webshop voor de Amerikaanse prijs van 39,99 Dollar. Dan heb je dus de omrekenfactor van USD naar EUR in je voordeel. Verder is het product dat je koopt gewoon een code die je per e-mail krijgt dus er is geen reden waarom je niet in de VS zou willen kopen.
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2014 20:48 ]
Ik heb het dus net via ED gekocht voor 32 dollar, en de key ontvangen. Ik kan echter geen download vinden..
En dat bedoelde ik inderdaad met ''included''.
En dat bedoelde ik inderdaad met ''included''.
Klik mijEnoRM94 schreef op maandag 01 december 2014 @ 20:53:
Ik kan echter geen download vinden..
*edit*
Als je teamspeak joint is het makkelijker
[ Voor 9% gewijzigd door CrashOverDrive op 01-12-2014 20:54 ]
Heren, het was leuk de laatste dagen. De komende dagen ben ik veel weg.
Ik stel voor dat we de komende tijd eens wat hele simpele missies gaan doen. En dan bedoel ik dusdanig simpel dat we ze echt kunnen voltooien om vervolgens verder te kunnen bouwen. Eerst lopen voordat we gaan rennen. ;-)

Ik stel voor dat we de komende tijd eens wat hele simpele missies gaan doen. En dan bedoel ik dusdanig simpel dat we ze echt kunnen voltooien om vervolgens verder te kunnen bouwen. Eerst lopen voordat we gaan rennen. ;-)

Ja! Volgens T&T dalijk tussen 15.30 en 19.30. Vanavond weer lekker vliegen iigVerwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 08:55:
Stress, TIR al binnen?
Jij was toch degene die er laatst een besteld had?
Oké Koriel dat lijkt me ook wel wat. Kan je iets met de missie die ik je eerder al stuurde of wil je wat anders?
Het was erg vermakelijk en ik heb er ook nog eens wat van geleerd. Ik zal zorgen dat ik de flanker goed geconfigureerd heb en dan kijk ik uit naar een leuke missie.
Zoooo dat is wennen
Maar wel relaxed dat TrackIR 
Trouwens een update gehad voor de beta en nu kan ik niet meer met de Hawk vliegen
Trouwens een update gehad voor de beta en nu kan ik niet meer met de Hawk vliegen

[ Voor 45% gewijzigd door Streskip op 02-12-2014 20:12 ]
Streskip schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:12:
Zoooo dat is wennenMaar wel relaxed dat TrackIR
Kom op ts dan, we zitten er al met 3
Jaa was f eten! Ben er in 5 minutenCrashOverDrive schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 20:13:
[...]
![]()
![]()
Kom op ts dan, we zitten er al met 3
Verwijderd
Vanavond zaten we even te rommelen met wat nou ook weer wat is voor de HOTAS controls. Hier is een linkje naar mijn cheat sheet..
http://forums.eagle.ru/at...entid=105022&d=1411647591
Om het overzichtelijk te houden staan er alleen de functies in waar je redelijkerwijs in de war zou kunnen raken. De logische zaken die bijv. altijd hetzelfde zijn ongeacht SOI heb ik er uit gelaten.
Om het overzichtelijk te houden staan er alleen de functies in waar je redelijkerwijs in de war zou kunnen raken. De logische zaken die bijv. altijd hetzelfde zijn ongeacht SOI heb ik er uit gelaten.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2014 22:51 ]
Nog een aantal handige sheets for de A10C:Verwijderd schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 22:49:
Vanavond zaten we even te rommelen met wat nou ook weer wat is voor de HOTAS controls. Hier is een linkje naar mijn cheat sheet..
http://swe-gaming.com/DCS/Guides/
Was leuk gister avond, jammer dat ik savonds weinig tijd heb, binnenkort in het weekend een missie vliegen?
Afhankelijk van vrouw en kinderen zou ik vrijdag en/of zaterdagavond kunnen.MBgek schreef op woensdag 03 december 2014 @ 07:07:
Was leuk gister avond, jammer dat ik savonds weinig tijd heb, binnenkort in het weekend een missie vliegen?
Zit nu in Tallin, maar ben morgen thuis. Zal als ik de tijd krijg proberen iets in elkaar te knutselen. De missie die ik gemaild heb gekregen zal ik dan ook bekijken. En dan proberen er een hele leuke missie van te maken vrijdag of zaterdagavond. Ik zal proberen dan om een simpele missie te maken die we gemakkelijk kunnen overleven en dan kunnen we altijd dingen toevoegen of veranderen of iets anders gaan proberen.
Holy crap. Ik Googelde Tallin (ik ken het niet), stond er boven aan; Tallinn Nightlife. Nice!!Koriel schreef op woensdag 03 december 2014 @ 10:31:
[...]
Afhankelijk van vrouw en kinderen zou ik vrijdag en/of zaterdagavond kunnen.
Zit nu in Tallin, maar ben morgen thuis. Zal als ik de tijd krijg proberen iets in elkaar te knutselen. De missie die ik gemaild heb gekregen zal ik dan ook bekijken. En dan proberen er een hele leuke missie van te maken vrijdag of zaterdagavond. Ik zal proberen dan om een simpele missie te maken die we gemakkelijk kunnen overleven en dan kunnen we altijd dingen toevoegen of veranderen of iets anders gaan proberen.
Veel plezier Koriel
Ja, was het maar waar, we waren er om 10 uur vandaag, en vanavond vertrekken we weer om 19:30...Streskip schreef op woensdag 03 december 2014 @ 15:26:
[...]
Holy crap. Ik Googelde Tallin (ik ken het niet), stond er boven aan; Tallinn Nightlife. Nice!!
Veel plezier Koriel![]()

DCS: Bf 109 K-4 Kurfürst Available for Download
The Fighter Collection and Eagle Dynamics are pleased to announce that the DCS: Bf 109 K-4 Kurfürstbeta is now available for download from the DCS E-Shop
Like previous DCS World titles, DCS: Bf 109 K-4 Kurfürst features a painstakingly reproduced model of the aircraft, including the external model, fully interactive cockpit, mechanical systems, and a Professional Flight Model (PFM). Along the lines of our DCS: P-51D Mustang and DCS: Fw 190 D-9 Dora titles, DCS: Bf 109K-4 Kurfürst places you behind the controls of a powerful, propeller-driven, piston engine combat aircraft. Designed long before “fly-by-wire” technology was available to assist thepilot in flight control or smart bombs and beyond visual range missiles were developed to engage targets with precision from afar, the Kurfürst is a personal and exhilarating challenge to master. Powerful and deadly, the last production model of the only single-engined German fighter to see service throughout World War II, the Kurfürst provides an exhilarating combat experience to its drivers, and a worthy challenge to all fans of DCS: P-51D Mustang.
Key Features of the DCS: Bf 109 K-4:
- Unmatched flight physics that allow you to truly feel what it's like to fly this legend.
- Highly detailed, six-degrees-of-freedom (6 DOF) cockpit.
- Interact with cockpit controls with your mouse.
- Accurate Bf 109 K-4 model, squadron markings, and weapons.
- Detailed modelling the Bf 109 K-4 instruments, weapons, engine, radios, fuel, and electrical systems.
- Fly along with fellow DCS: Fw 190 D-9 Doras as you battle DCS: P-51D Mustangs in single and multiplayer games.

DCS World 2 Status
Work continues on DCS World 2 with progress on file structure, clouds and other effects, changes to the front-end GUI, and of course improvements to performance. We are still striving for a late-December 2014 release, but if debugging takes longer than we hope, it is possible that the release could be pushed to January/February 2015. As always, stated dates and timeframes are our best estimates and not promises.
Nevada Test and Training Range (NTTR) and Strait of Hormuz Map Status
Our map team is solely focused on the NTTR map right now. As mentioned in the last newsletter, the team has been having to do a lot of work adapting terrain textures and shadows since the map assets were moved from the terrainviewer tool to DCS World 2. How the terrainviewer tool and the DCS World handle light and shadows is quite different and made the NTTR map in DCS World look an odd yellow hue. In this way, the NTTR map has certainly been a test-bed for us using the new maps tools. While this andother map issues are being worked on, our map 3D modelers have had the time to add Las Vegas McCarren International airport. If time allows, we also hope to also add Tonopah Air Force Base (located in the northwest corner of the rand and it would provide great CONSTANT PEG missions).

In parallel, we are also working on RED FLAG campaigns for both the F-15C and A-10C in cooperation with the author Steve Davies and pilots that have flown multiple RED FLAGs.
After the NTTR map is complete, the team will return to the Strait of Hormuz map.
3rd Party Single Player Campaign DLC
Much as we are doing with 3rd party partner aircraft (and maps), we are developing a new copy protection system that will allow talented campaign builders to create and sell DCS campaigns through the DCS e-shop. As with DCS 3rd party aircraft and maps, each campaign will have to meet high quality standards and be part of an official license agreement with TFC/Eagle Dynamics.
We see this as a great incentive for 3rd parties to help increase the amount of quality mission content.
DCS: L-39 Albatros and DCS: MiG-15bis

We have had to revise our production estimates on this project, and we now believe the project will be available in Q2 of 2015. By February 2015, we hope to provide you further updates.
Development of the MiG-15bis has been going well but not fast enough to release a quality product by the end of December 2014. Rather than push it out too soon, we are going to keep it in the oven a bit longer and release it in the first quarter of 2015.
VEAO Hawk Update

The VEAO Simulations team have been busy getting the Hawk ready for release. This includes new training missions for general flight, basic and advanced navigation and weapons systems. The technical team have been busy integrating the Starforce copy protection system and are ironing out some bugs ready for release. The EFM (External Flight Model) is in steady development and will be ready for the VEAO testing team early in the New Year with access to the public in the Beta build Q2 2015.
AvioDev DCS: C-101 Update
The C-101EB model is the primary jet trainer and aerobatic display aircraft of choice for the Spanish Air Force, whilst the C-101CC model, with its 7 hardpoints and uprated engine, is a venerable light attack aircraft, seeing combat with the Honduras Air Force against drugs traffikers.
With the two types sporting distinct yet similar cockpit layouts, combined with systems commonality, we anticipate there will be something for everyone in this package, from initial jet training and advanced aerobatics, to the light attack role.

AvioDev have been hard at work completing the C-101EB and C-101CC versions. The EB model is complete, with the light attack version close behind.
The AvioDev Technical Team comprises of type rated pilots and engineers, helping to ensure the highest possible accuracy and realism.
AvioDev are striving for a January 2015 release. EFM version is scheduled for afterwards.
Features of the EB and CC models include:
- Highly accurate systems simulation
- Complete electrical system modelling
- Complete circuit breaker simulation (all systems fail correctly)
- TARSYN gyro system replicated to exacting detail
- Accurate flight director system
- Custom air data simulation (airspeed indicators/altimeters behaviors, etc.)
- Custom navigation system simulation
- Complete fuel system modelling
- Complete hydraulic system modelling (SFM limitations apply)
- Flight controls/landing gear can sustain damage if poorly handled
- Accurate pressurization system (SFM limitations apply)
- Accurate oxygen system (SFM limitations apply)
- Icing model (SFM limitations apply)
- Fully adjustable cockpit and exterior lighting
- HUD/Gun sight
- Complete weapons system modelling
- Custom ADF navigation radio system
- AoA indexer and AoA indicator
- Standby airspeed and altimeter incorporating unique physics
- Radio altimeter
- Advanced flight director system
The following change has been made to the EULA:
5. RETURNS AND EXCHANGES
All charges incurred when purchasing download DCS products from the DCS Store are not refundable nor can they be exchanged in whole or in part, regardless of the payment method.

Free DCS World
DCS E-Shop
Sincerely,
TheEagle Dynamics Team
Verwijderd
Mooie newsletter ja! Hebben we overigens wel allemaal heel goed het woordje estimate gelezen?
Welke? Het wordt bij bijna elke unreleased module gebruikt.. ;-)Verwijderd schreef op donderdag 04 december 2014 @ 09:41:
Mooie newsletter ja! Hebben we overigens wel allemaal heel goed het woordje estimate gelezen?
* anandus is een simulatormietje.
Ik heb wel een mooie joystick met throttle, etc., maar vind het vaak niet leuk om een voltijdstudie vliegtuig-besturen te moeten doen om op te kunnen stijgen
Remmen los, gas geven en de knuppel naar achteren om op te stijgen, zeg maar
En niet allemaal ingewikkelde menu's en hotkeys en dingen te moeten kennen.
Is DCS dan nog voor mij, of moet ik verder kijken?
Ik heb wel een mooie joystick met throttle, etc., maar vind het vaak niet leuk om een voltijdstudie vliegtuig-besturen te moeten doen om op te kunnen stijgen
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Sommige modules van DCS zijn echte study sims, zoals bijvoorbeeld de A-10C. Ik denk dat je die dan moet mijden.
Er is ook de A-10A. Behalve dat dat een oudere versie is van de A-10, is die 'simpeler': de systemen zijn niet zo gedetailleerd gemodelleerd en je hoeft niet eerst handmatig 20 knopjes om te zetten om het vliegtuig aan te slingeren.
Zelf ben ik ook begonnen met de A-10A omdat ik dacht dat de A-10C te moeilijk zou zijn, maar achteraf is dat een slechte keuze geweest. Voor de A-10C is namelijk een heleboel trainingsmateriaal beschikbaar (zowel in-game training-tutorials als filmpjes op YouTube). Voor de A-10A is echter maar weinig te vinden.
In de onderstaande forumpost wordt uitgelegd welke varianten van flight models en system models er zijn, en is ook een document gelinkt met daarin een tabel welke modules welke flight en system models hebben.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=122801
Als je wel een realistisch flight model wilt, maar geen moeilijke systems modelling, zijn vooral de Su-27 en de F-15C interessant. Deze vliegtuigen krijgen nu PFM (Professional Flight Modelling) en SSM (Standard Systems Modelling)
Er is ook de A-10A. Behalve dat dat een oudere versie is van de A-10, is die 'simpeler': de systemen zijn niet zo gedetailleerd gemodelleerd en je hoeft niet eerst handmatig 20 knopjes om te zetten om het vliegtuig aan te slingeren.
Zelf ben ik ook begonnen met de A-10A omdat ik dacht dat de A-10C te moeilijk zou zijn, maar achteraf is dat een slechte keuze geweest. Voor de A-10C is namelijk een heleboel trainingsmateriaal beschikbaar (zowel in-game training-tutorials als filmpjes op YouTube). Voor de A-10A is echter maar weinig te vinden.
In de onderstaande forumpost wordt uitgelegd welke varianten van flight models en system models er zijn, en is ook een document gelinkt met daarin een tabel welke modules welke flight en system models hebben.
http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=122801
Als je wel een realistisch flight model wilt, maar geen moeilijke systems modelling, zijn vooral de Su-27 en de F-15C interessant. Deze vliegtuigen krijgen nu PFM (Professional Flight Modelling) en SSM (Standard Systems Modelling)
[ Voor 90% gewijzigd door Compizfox op 04-12-2014 11:46 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Als ik jou was zou ik flaming cliffs 3 in een aanbieding kopen dan. Die toestellen zijn wel sim waardig maar lang niet zo gedetailleerd als andere modules.
Je kan dan ook niks aanklikken in de cockpit. Je moet wel even het radarsysteem leren kennen als je ook daadwerkelijk wat wilt schieten.
Je kan dan ook niks aanklikken in de cockpit. Je moet wel even het radarsysteem leren kennen als je ook daadwerkelijk wat wilt schieten.
Toch jammer dat ze nog steeds niet met zekerheid kunnen zeggen dat DCS 2.0 dit jaar uitkomt.
Hopelijk in de open beta mocht het ze niet lukken.
Hopelijk in de open beta mocht het ze niet lukken.
Zoals al eerder geroepen ben ik net begonnen met DCS; nu alleen DCS World en de 2 bijbehorende planes. Ga ik dan de trainingen doen, dan wordt er wel ergens (bij missile gebruik) uitgelegd hoe je ze aanzet en selecteerd, maar daarna wordt het grijs.
Er zou een helicopter (op 6km?) geplaatst zijn die je neer moet halen. Hoe ik ook zoek: ik zie em niet. Ook geen radarsysteem wat em toont? Of vergeet ik iets?
Ook in de training met de twee A10's: nergens iets op een radar te zien, en je moet wel heeeeeel precies mikken wil je de lockon tone lang genoeg vasthouden.. Mij in ieder geval nog niet gelukt em zo lang vast te houden dat ik een SHOOT krijg. Of ook daar iets verkeerd aan het doen??
Nou ben ik de Aerosoft F16 gewend in FSX. Enige verschil is dat je niets daardwerkelijk vuurt, maar voor de rest is die aardig accuraat. Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat het ook bij DCS wel kan allemaal, maar dat ik relevante info mis...?
Er zou een helicopter (op 6km?) geplaatst zijn die je neer moet halen. Hoe ik ook zoek: ik zie em niet. Ook geen radarsysteem wat em toont? Of vergeet ik iets?
Ook in de training met de twee A10's: nergens iets op een radar te zien, en je moet wel heeeeeel precies mikken wil je de lockon tone lang genoeg vasthouden.. Mij in ieder geval nog niet gelukt em zo lang vast te houden dat ik een SHOOT krijg. Of ook daar iets verkeerd aan het doen??
Nou ben ik de Aerosoft F16 gewend in FSX. Enige verschil is dat je niets daardwerkelijk vuurt, maar voor de rest is die aardig accuraat. Ik heb dus zo'n donkerbruin vermoeden dat het ook bij DCS wel kan allemaal, maar dat ik relevante info mis...?
De A-10 heeft helemaal geen radar. Je moet de targeting pod gebruiken om dingen te targetten.gyedema schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:00:
Of natuurlijk de seeker van de AIM9 Sidewinder. Maverick kan natuurlijk ook
. Zodra je target flares gaat dumpen raak je de lock al kwijt. Verder zou ik de Aerosoft F-16 niet als basis gaan gebruiken in DCS, kan wel zijn dat sommige knopjes doen wat ze moeten doen maar kwa gevechts systemen zal dat allemaal tegenvallen. Het is toch een addon FSX van zo'n 5 jaar oud. DCS daarintegen is vanaf begin ontworpen als een gevechts simulator. Misschien wel leuk om de volgende keer wat A-A te doen, gewoon wat sparren tegen elkaar. kijken hoe de radar systemen werken en hoe je moet reageren op een inkomende raket. Verder wat dogfighten erbij en je hebt een gevulde avond. Geef je de F15's wat aggressor skins zodat je ze kan onderscheiden in een gevecht, want labels gaan wel uitstaan 
Je kan de F5 view gebruiken, deze camera view locked op toestellen die zich dichtbij bevinden, het is misschien vals spelen maar maakt het een stuk makkelijker.gyedema schreef op donderdag 04 december 2014 @ 12:00:
[ Voor 115% gewijzigd door SgtPoen op 04-12-2014 13:43 ]
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 08:25
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Ik ben zeker bij een Dogfight sessie, liefst oude en nieuwe kisten (of over meerdere avonden
)
Hoi SimMietje... ;-) Coole nick.. lol...anandus schreef op donderdag 04 december 2014 @ 11:13:
* anandus is een simulatormietje.
Download DCS world gewoon, is gratis. Koop eventueel de F15 of de Su27 erbij. ($10). Mocht dat bevallen, dan kun je over een maandje of twee als alles weer eens in de aanbieding is de Flaming Cliffs collectie aanschaffen, of misschien zelfs wat andere kisten.
Voor die 3 a 4 biertjes die de Su-27 kost kun je je iig geen buil vallen.
Oeh, Dogfight sessie is wel een goed idee ja. Mits hot-start aan staat aangezien ik veelvuldig als bouwpakket richting de grond zal terugkeren
- Ircghost
Mogelijk gewoon zetten op Rwy Hot Start.. dan kun je in een lekker tempo blijven proberen (in air start is net iets te saai).
Verwijderd
Ik heb de F-15C voor 2,99 USD gekocht in de actie. Was in totaal 10 minuten werken om te kopen en te downloaden.. Standaard kost ie 7,99 USD.. Dat is iets van 6 Euries. AFgerond dus 2 biertjes.Koriel schreef op donderdag 04 december 2014 @ 15:05:
[...]
Hoi SimMietje... ;-) Coole nick.. lol...
Download DCS world gewoon, is gratis. Koop eventueel de F15 of de Su27 erbij. ($10). Mocht dat bevallen, dan kun je over een maandje of twee als alles weer eens in de aanbieding is de Flaming Cliffs collectie aanschaffen, of misschien zelfs wat andere kisten.
Voor die 3 a 4 biertjes die de Su-27 kost kun je je iig geen buil vallen.
Ik heb een probleempje met de Hawk. In de mission editor zegt ie dat ie de briefing van de Hawk niet kan laden en als ik de Hawk in de multiplayer kies dan sluit gelijk het spel af..
De Hawk module heb ik opnieuw geinstalleerd maar dat lijkt weinig uit te maken.. Heel DCS eraf gooien?
edit;
Of zou die niet goed gaan met de nieuwe update van DCS?
De Hawk module heb ik opnieuw geinstalleerd maar dat lijkt weinig uit te maken.. Heel DCS eraf gooien?
edit;
Of zou die niet goed gaan met de nieuwe update van DCS?
[ Voor 10% gewijzigd door Streskip op 04-12-2014 17:25 ]
Als je de openbeta draait is de hawk inderdaad "stuk".
Maar ze hebben vandaag een gepatchte versie van de Hawk Preview gepost die wel werkt met de beta (let op, deze versie van de hawk werkt niet op de niet beta
).
Maar ze hebben vandaag een gepatchte versie van de Hawk Preview gepost die wel werkt met de beta (let op, deze versie van de hawk werkt niet op de niet beta
Jaaa hij doet het weerCrashOverDrive schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:30:
Als je de openbeta draait is de hawk inderdaad "stuk".
Maar ze hebben vandaag een gepatchte versie van de Hawk Preview gepost die wel werkt met de beta (let op, deze versie van de hawk werkt niet op de niet beta).
- Ircghost
Koriel had jij trouwens een mod staan op de Dorba tijdens de laatste sessie? Ik kan namelijk alleen voor 1 fuel tank of 1 massive bom kiezen.. niet 4 kleine bommen zoals jij mij tijdens de sessie had gegeven..
Vandaag ook maar eens DCS geinstalleerd en gekeken of ik de gratis TF-P51D aan de praat kreeg. Die starter die vrij snel door brandt is wel even wennen in het begin 
Als hobby vlieg ik met echte sportvliegtuigen (ik heb een private pilots license). Weliswaar doe ik dat met 100 knots ipv 350, maar ik kan denk ik wel een aardige vergelijking trekken na een paar uur stoeien in deze P51 (voornamelijk met key bindings aan hotas knoppen en die irritante starter). Dat is ook meteen het lastigste: onthouden welk knopje ook alweer wat deed... in het echt heb je gewoon die ene knop die daar op die plek zit.
Het stall gedrag is een beetje erg overdreven als je het mij vraagt, de hele cockpit lijkt heen en weer te schudden... dat is handig voor visuele feedback omdat je het anders niet door hebt. De wingdrop zou dan wel weer wat heftiger mogen.
Verder lijkt de takeoff en landing wat te makkelijk, maar de slip (flinke roeruitslag de ene kant op, rolroeren de andere kant op om horizontaal te blijven en effectief schuin naar beneden te vliegen) hebben ze dan wel weer lekker gesimuleerd! Er zijn maar weinig simulatoren die een goede slip kunnen doen, dit zijn pluspunten
Al met al best vermakelijk, en een stuk goedkoper dan een keer 1 huren voor een uurtje!
Als hobby vlieg ik met echte sportvliegtuigen (ik heb een private pilots license). Weliswaar doe ik dat met 100 knots ipv 350, maar ik kan denk ik wel een aardige vergelijking trekken na een paar uur stoeien in deze P51 (voornamelijk met key bindings aan hotas knoppen en die irritante starter). Dat is ook meteen het lastigste: onthouden welk knopje ook alweer wat deed... in het echt heb je gewoon die ene knop die daar op die plek zit.
Het stall gedrag is een beetje erg overdreven als je het mij vraagt, de hele cockpit lijkt heen en weer te schudden... dat is handig voor visuele feedback omdat je het anders niet door hebt. De wingdrop zou dan wel weer wat heftiger mogen.
Verder lijkt de takeoff en landing wat te makkelijk, maar de slip (flinke roeruitslag de ene kant op, rolroeren de andere kant op om horizontaal te blijven en effectief schuin naar beneden te vliegen) hebben ze dan wel weer lekker gesimuleerd! Er zijn maar weinig simulatoren die een goede slip kunnen doen, dit zijn pluspunten
Al met al best vermakelijk, en een stuk goedkoper dan een keer 1 huren voor een uurtje!
- Ircghost
Je zou de Dora eens moeten proberen, echt een enorme uitdaging om de lucht in te krijgen / landen
Het is mij nog nooit voorgekomen dat die starter doorbrandt, als je motor niet aanslaat na een aantal rotaties moet je hem gewoon uitzetten, wat meer primen en opnieuw proberen. Niet 30 seconden die starter gebruiken en tussendoor primen. Die cockpit trillingen zijn inderdaad een visuele indicatie dat je gaat stallen omdat we dat niet kunnen voelen. Heb toch al wat uurtjes in de virtuele mustang zitten, zowel DCS als de A2A mustang.
Je hebt trouwens kans dat de takeoff assistance op 100% procent staat. Dit gaat vanzelf met de installatie met modules, misschien dat de takeoff daarom wat makkelijk lijkt.
Heb zelf nog nooit een wingover stall gedaan, wel op het randje van de stall gevlogen met een simpel vliegtuigje (Robin dr400).
Je hebt trouwens kans dat de takeoff assistance op 100% procent staat. Dit gaat vanzelf met de installatie met modules, misschien dat de takeoff daarom wat makkelijk lijkt.
Heb zelf nog nooit een wingover stall gedaan, wel op het randje van de stall gevlogen met een simpel vliegtuigje (Robin dr400).
[ Voor 37% gewijzigd door SgtPoen op 05-12-2014 09:08 ]
Kan ik mij niet herinneren.. d8 dat ik je een cleane Dora had gegeven. Misschien heb je er later in game wat onder laten zetten.Ircghost schreef op donderdag 04 december 2014 @ 17:51:
Koriel had jij trouwens een mod staan op de Dorba tijdens de laatste sessie? Ik kan namelijk alleen voor 1 fuel tank of 1 massive bom kiezen.. niet 4 kleine bommen zoals jij mij tijdens de sessie had gegeven..
/Q? Is het mogelijk ergens de parameters voor de reload snelheid aan te passen in een ini file oid?
Nu even wat nieuwe missies bouwen in de laatste beta.
- Hawk Display missie ( met wat FC3 grut erbij voor de non-hawk players )
- Dogfight missie
- Easy MP airport attack missie..
Zou misschien wel ergens kunnen, alleen zou dan iedereen dat bestand van jouw moeten hebben omdat wij anders niet kunnen joinen. Beetje omslachtig, zolang duurt dat volladen toch ook weer niet.Koriel schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:36:
[...]
/Q? Is het mogelijk ergens de parameters voor de reload snelheid aan te passen in een ini file oid?
Leuk om een real life vergelijking te horen. Ik heb zelf geen echte vliegervaring (ja, er bij in zitten telt niet echt).pirke schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 01:15:
Vandaag ook maar eens DCS geinstalleerd en gekeken of ik de gratis TF-P51D aan de praat kreeg. Die starter die vrij snel door brandt is wel even wennen in het begin
Maar ik vraag me wel af of het andere gedrag ook niet deels komt omdat een sportvliegtuig wat anders is dan een ww2 era jachtvliegtuig..
Geen kritiek ofzo maar ik vraag me het gewoon af
Met 25+ jaar vliegervaring kan ik je vertellen dat ik vooral de inertia bij het rollen vindt tegenvallen. Ik heb de 109 K4 even gevlogen bijvoorbeeld, en het lijkt er wel op dat de rolsnelheid bijvoorbeeld meteen op gang komt ipv dat er een (kleine) vertraging is bij een roeruitslag. Vooral bij de hogere invalshoeken vind ik het gedrag nog niet levensecht.Piekartz87 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:14:
[...]
Leuk om een real life vergelijking te horen. Ik heb zelf geen echte vliegervaring (ja, er bij in zitten telt niet echt).
Maar ik vraag me wel af of het andere gedrag ook niet deels komt omdat een sportvliegtuig wat anders is dan een ww2 era jachtvliegtuig..
Maar globaal gezien kan ik mij wel vinden in het FM. Het is en blijft speelgoed.. ;-)
Zelf vind ik de echte belevingservaringen in DCS toch wel te kort komen. Het is en blijft een steriele wereld met een te simpele AI. En dan heb ik het niet over het vechten, maar meer het gedrag tijdens een normale vlucht, veel ab gebruiken, afgewisseld met airbrakes. Complete chaos bij het landen etc.
Knopjes drukken met de muis bijvoorbeeld is wel grappig, maar is qua ervaring moeilijker dan het in een echt vliegtuig is. Je moet teveel moeite doen om een switch aan te raken bijvoorbeeld. In een vliegtuig doe je zoiets gewoon even op gevoel. In DCS zit je met je trackir die je even moet stilzetten, of zelf even heel stil moet zitten om dan met de muis al zoekende naar de juiste switch te gaan. Dus zaken die je terloops even doet irl kosten relatef veel moeite in de sim. Daarom vind ik de FC vliegtuigen juist leuk. Om dezelfde dingen te bereiken moet je ongeveer evenveel moeite doen irl als in sim. En dat bevorderd voor mij de immersie.
Eerste twee zijn gelukt, geen idee hoe ik een goede werkende sam site op een veld moet plaatsen e.d Was van plan een airfield attack te doen met 2 Su34 van een ander veld als sead die eigenlijk al de SAM site zouden pekken en wij daar kort achteraan met wat a2a en a2g .. Maar die lukt dus ff niet.Koriel schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:36:
[...]
- Dogfight missie
Die heb ik als eerste uitgezetSgtPoen schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 08:59:
Tja... de een rolt wat sneller dan de ander, is wat stabieler of heeft een andere pk/kg verhouding, krachten op de stick zijn anders, maar in de basis vliegen ze allemaal hetzelfde.Piekartz87 schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 11:14:
Ik kan me helemaal vinden in de opmerking van Koriel: in het echt is het veel makkelijk om even een switch om te gooien, dat doe je vaak vanuit je ooghoeken omdat die toch altijd op dezelfde plek zit. Waar ik tegenwoordig veel in vlieg zijn de flaps bijvoorbeeld gewoon een grote niet-elektrische hendel die naast me zit. Zeg maar een grote handrem vd auto. Daar kijk je niet eens naar, die weet je gewoon te zitten. Tijdens de landing heb je je ogen op de landingsbaan, en af en toe cross reference je je airspeed.
Zaken die niet gesimuleerd worden: je copiloot/passagier blokkeert zicht op bepaalde besturingselementen, kotsende passagiers, iets (bijv een headset kabeltje) dat achter de flap hendel blijft klemmen waardoor je op short final je flaps niet verder omlaag kunt doen, je headset kabeltje blijft ergens achter plakken waardoor je stekker eruit trekt net na takeoff en je de verbinding met de luchtverkeersleiding verliest, of gewoon simpelweg de spanning dat je met je eigen leven aan het spelen bent ipv dat je veilig "restart" kan aanklikken
Gingen we trouwens vanavond nog een rondje doen (met wat aanvallende hawks ook)? 
Heb intussen ook wat geoefend met de Cold Start van dat ding en kachel er nu binnen 2 minuten mee weg dus wat mij betreft mogen er ook wat cold-hawks op de baan staan
(wel voorzien van wapens, want die radio is nog steeds kaputt)
Heb intussen ook wat geoefend met de Cold Start van dat ding en kachel er nu binnen 2 minuten mee weg dus wat mij betreft mogen er ook wat cold-hawks op de baan staan
[ Voor 11% gewijzigd door CrashOverDrive op 05-12-2014 14:08 ]
- Ircghost
Ik heb zelf helemaal niks gedaan aan de kist.. Dus ik moet maar eens kijken hoe ik dat opnieuw kan krijgen..Koriel schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 09:36:
[...]
Kan ik mij niet herinneren.. d8 dat ik je een cleane Dora had gegeven. Misschien heb je er later in game wat onder laten zetten.
- Dogfight missie
-
Ik wil trouwens ook wel een rondje de lucht in vanavond.
[ Voor 4% gewijzigd door Ircghost op 05-12-2014 15:45 ]
Ik ook welIrcghost schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:22:
[...]
Ik heb zelf helemaal niks gedaan aan de kist.. Dus ik moet maar eens kijken hoe ik dat opnieuw kan krijgen..
-
Ik wil trouwens ook wel een rondje de lucht in vanavond.
[ Voor 4% gewijzigd door MBgek op 05-12-2014 17:52 ]
Ik zal ff een MP missie opstarten,, ben er zelf pas na 8-en
CTRL + ` zou het gewoon moeten doen.. ( ` is dat dingetje naast de 1 of ! )CrashOverDrive schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 14:07:
Gingen we trouwens vanavond nog een rondje doen (met wat aanvallende hawks ook)?
Heb intussen ook wat geoefend met de Cold Start van dat ding en kachel er nu binnen 2 minuten mee weg dus wat mij betreft mogen er ook wat cold-hawks op de baan staan(wel voorzien van wapens, want die radio is nog steeds kaputt)
Ik ben heute abend op een feestje

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 06-12-2014 16:02 ]
- Ircghost
Ik ben trouwens begonnen met een uitgebreide troubleshoot voor mijn host problemen dus ik verwacht binnenkort ook weer te kunnen hosten.
Ik moet eens achterhalen wat m'n router password ook al weer wasIrcghost schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 16:16:
Ik ben trouwens begonnen met een uitgebreide troubleshoot voor mijn host problemen dus ik verwacht binnenkort ook weer te kunnen hosten.

Heeft iemand ervaring met Redcoon? Daar is de Warthog 100 Euro goedkoper dan bij Bol... Leuk als kerst cadeau

Ik heb er wel eens wat computer onderdelen bestelt. Levertijden halen ze vrijwel nooit (ook niet van spul op voorraad) en de rma afhandeling is ook vreselijk. Ik bestel er iig nooit meer iets.
Je zou ook nog amazon.de kunnen overwegen, is maar 5 euro duurder dan Redcoon (en op voorraad)
Heb er zelf vorige week daar een bestelt die morgen bezorgd gaat worden
(Iemand nog een z.g.a.n. X52 pro kopen?
)
Je zou ook nog amazon.de kunnen overwegen, is maar 5 euro duurder dan Redcoon (en op voorraad)
(Iemand nog een z.g.a.n. X52 pro kopen?

[ Voor 24% gewijzigd door CrashOverDrive op 07-12-2014 18:00 . Reden: linkje enzo ]
Ooo Amazone it isCrashOverDrive schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:57:
Ik heb er wel eens wat computer onderdelen bestelt. Levertijden halen ze vrijwel nooit (ook niet van spul op voorraad) en de rma afhandeling is ook vreselijk. Ik bestel er iig nooit meer iets.
Je zou ook nog amazon.de kunnen overwegen, is maar 5 euro duurder dan Redcoon (en op voorraad)Heb er zelf vorige week daar een bestelt die morgen bezorgd gaat worden
![]()
(Iemand nog een z.g.a.n. X52 pro kopen?)
Ik heb wel eens bij redcoon besteld, maar dat zijn vrijwel alleen maar producten die niet zo duur zijn. RMA is idd een Ramp met hoofdletter R
- Ircghost
Ik heb ook nog een derde X55 te koop binnenkort haha. Mijn 2e wordt vrijdag opgehaald
.
Let wel op met het bestellen van de warthog . Soms is het erg onduidelijk of het alleen de joystick betreft of de set met throttle. Want bij de afbeelding staat soms wel de set afgebeeld ipv alleen de joystick. Die fout had ik namelijk ook gemaakt.Streskip schreef op zondag 07 december 2014 @ 17:45:
[...]
Ik moet eens achterhalen wat m'n router password ook al weer wasAls een paar mensen hier kunnen hosten dan zijn we gelijk een stuk minder afhankelijk van elkaar
Ik heb nog een kast staan met een i5, binnenkort eens wat proberen!
Heeft iemand ervaring met Redcoon? Daar is de Warthog 100 Euro goedkoper dan bij Bol... Leuk als kerst cadeau
Dank je. Ik ging gelijk in alle paniek naar de website die crash stuurde (amazone) maar die betreft wel de set (tochLiger Zero schreef op maandag 08 december 2014 @ 01:02:
[...]
Let wel op met het bestellen van de warthog . Soms is het erg onduidelijk of het alleen de joystick betreft of de set met throttle. Want bij de afbeelding staat soms wel de set afgebeeld ipv alleen de joystick. Die fout had ik namelijk ook gemaakt.

Lol. Dat is de hele set ja (al kan ik het nog niet 100% garanderen tot ik hem morgen vast heb)Streskip schreef op maandag 08 december 2014 @ 01:47:
Dank je. Ik ging gelijk in alle paniek naar de website die crash stuurde (amazone) maar die betreft wel de set (toch)
Maar de specs op de site zeggen de hele set ( aus Joystik und Schubhebel), geen van de reacties klaagt over valse info, het productnummer die daar staat door google trekken geeft de hele set. En bij mijnpakket van postNL geeft hij bij mij aan: Gewicht: 10620 g . Lijkt me een beetje veel voor alleen de stick (al is die wel zwaar, niet zóo zwaar)
[ Voor 3% gewijzigd door CrashOverDrive op 08-12-2014 02:11 ]
SEHR GUT!
Zou gek worden om Duits te praten, dat geschreeuw de hele tijd
En met 10 kilo is dat best een gewicht zeg. Mijn huidige is 1,3! Maar ja dat is dan één en al plastic natuurlijk. Bedenk me nu ook dat ik die stick dan op me andere (mindere) computer kan zetten. Dan kan mn maatje ook mee vliegen ipv ongezellig mee kijken als Teamspeak er goed boven uit komt. Kan ik mijn DCS keys ook voor een ander (zijn) account gebruiken?
Zou gek worden om Duits te praten, dat geschreeuw de hele tijd
En met 10 kilo is dat best een gewicht zeg. Mijn huidige is 1,3! Maar ja dat is dan één en al plastic natuurlijk. Bedenk me nu ook dat ik die stick dan op me andere (mindere) computer kan zetten. Dan kan mn maatje ook mee vliegen ipv ongezellig mee kijken als Teamspeak er goed boven uit komt. Kan ik mijn DCS keys ook voor een ander (zijn) account gebruiken?
DCS (iig steam, maar volgens mij ook alles van ED) gebruikt starforce... Activaties (10 totaal per key) zijn gekoppeld aan je hardware en software. Vervangen van je moederbord is al genoeg om opnieuw te moeten activeren.Streskip schreef op maandag 08 december 2014 @ 03:31:
Kan ik mijn DCS keys ook voor een ander (zijn) account gebruiken?
Verwijderd
Je krijgt bij je product 10 activaties. Als je ze alle 10 opgesnoept hebt krijg je per 30 dagen een activatie erbij als je er geen hebt op dat moment. Dus na die 10 kun je nog maximaal 1 activatiemogelijkheid tegelijkertijd hebben.
Ik heb hem net binnen. Boh wat een monster. Een groot brok metaal met heerlijk solide buttonsStreskip schreef op maandag 08 december 2014 @ 03:31:
En met 10 kilo is dat best een gewicht zeg. Mijn huidige is 1,3! Maar ja dat is dan één en al plastic natuurlijk.

Verwijderd
Heb je nog mooie self-made foto's er van? Die echt een beetje de mega-factor van 't ding laten zien i.p.v. die plaatjes op het interwebz?
Neuh, licht is ook te slecht op mijn kamer voor knappe foto's.
Maar jij had er zelf toch ook al een?
Maar jij had er zelf toch ook al een?
Verwijderd
Nee ik heb een oude saitek die het niet meer lekker doet en een MS joystick. Ik was laatst wel bezig om een te bestellen maar toch weer niet gedaan... Hmm. Nu zit ik weer te twijfelen.
Ik wil er vanavond/nacht (ritme? welk ritme
) wel even wat foto's van proberen te schieten anders, als dat je kan helpen.
Of je een goedkoper alternatief voorstellen
Of je een goedkoper alternatief voorstellen
- Ircghost
Of mijn Saitek X55!
x55,x52 zijn allebei HOTAS systemen?
Je ben trouwens snel overgestapt Crash, beviel de x52 niet? Lijkt me niet dat die in 3 maanden versleten is
Je ben trouwens snel overgestapt Crash, beviel de x52 niet? Lijkt me niet dat die in 3 maanden versleten is
[ Voor 62% gewijzigd door SgtPoen op 08-12-2014 19:28 ]
Hij beviel prima, maar ik wilde dual trottle en een zwaardere/stuggere stick. Ik zat die warthog al voor de aankoop van de x52 te eyeballen, maar vond hem toch te duur om in 1 klap naar over te stappen. Maar had waarschijnlijk wel verstandiger geweest jaSgtPoen schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:26:
- Ircghost
Wat denk jij dan dat die zijn?Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:20:
Nee, nee.. HOTAS of niks.
Heb de x52pro zelf ook gehad hoor, mijne is wel aardig opgevlogen in de 2 jaar dat ik hem had. heb nu ook al 2 jaar de warthog maar die gaat nog prima door, laatst wel een rubber ring vervangen in het joystick mechanisme omdat de lijm hiervan losliet. Maar een vervangende oplossing was makkelijk gevonden op het ED forum, ringetje van PTFE voor 8 dollar uit amerika die iemand zelf heeft lopen frezenCrashOverDrive schreef op maandag 08 december 2014 @ 19:32:
[...]
Hij beviel prima, maar ik wilde dual trottle en een zwaardere/stuggere stick. Ik zat die warthog al voor de aankoop van de x52 te eyeballen, maar vond hem toch te duur om in 1 klap naar over te stappen. Maar had waarschijnlijk wel verstandiger geweest ja
[ Voor 4% gewijzigd door SgtPoen op 08-12-2014 19:43 ]
HOTAS: Hands On Throttle And Stick, heeft niks met het merk ofzo te maken. gaat er gewoon om dat je de meeste functies van je kist kan uitvoeren terwijl je je toestenbord niet aanraakt. Dit gaat super met de x52 en x55. vooral omdat je een modus schakelaar hebt dus de mogelijkheden zijn eindeloos.

De hele discussie kan naar bed als je gewoon zegt Trustmaster Warthog ipv gewoon "HOTAS"
- Ircghost
Ik zou zelfs willen zeggen dat die joystick niet eens een HOTAS is, er zitten maar een paar knopjes op. Moet je alsnog de hele tijd naar je toetsenbord
Hehe, ja. Een throttle en een stick is niet genoeg om HOTAS genoemd te worden. Het is ook de bedoeling dat er genoeg knopjes opzitten om alle HOTAS controls van de A-10C te kunnen gebruiken (TMS, DMS, CMS, Coolie, Boat, China en al die ongein).Ircghost schreef op maandag 08 december 2014 @ 20:01:
Ik zou zelfs willen zeggen dat die joystick niet eens een HOTAS is, er zitten maar een paar knopjes op. Moet je alsnog de hele tijd naar je toetsenbord
Maar volgens mij zijn de X-52 en X-55 gewoon HOTAS hoor
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
De throttle vd X55 alleen heeft al 66 knoppen (22x3), plus een ruime hoeveelheid aan sliders, draaiknoppen en hatswitches...
- Ircghost
De X52 (pro) en x-55 zijn absoluut de definite van HOTAS
Hotas is eigenlijk een afkorting voor Hands On Throttle And Stick en wordt vaak gegeven aan sets waar de joystick en gashendel aparte modules zijn.
CrashOverDrive schreef op maandag 08 december 2014 @ 03:41:
[...]
DCS (iig steam, maar volgens mij ook alles van ED) gebruikt starforce... Activaties (10 totaal per key) zijn gekoppeld aan je hardware en software. Vervangen van je moederbord is al genoeg om opnieuw te moeten activeren.
Ah op die fiets. Zal binnenkort wel nog een sale komen, dan koop ik FC3 nog wel een keertje voor op de andere computer.Verwijderd schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:12:
Je krijgt bij je product 10 activaties. Als je ze alle 10 opgesnoept hebt krijg je per 30 dagen een activatie erbij als je er geen hebt op dat moment. Dus na die 10 kun je nog maximaal 1 activatiemogelijkheid tegelijkertijd hebben.
NiceCrashOverDrive schreef op maandag 08 december 2014 @ 18:51:
[...]
Ik heb hem net binnen. Boh wat een monster. Een groot brok metaal met heerlijk solide buttons(en met gashendel erbij
)

[YouTube: http://youtu.be/0Kg0CBT5WWw]
Nieuwe patch voor de Hawk, helaas nog steeds geen beta
Eigenlijk een beetje matig wat ze tot nu toe opgelost hebben, snap ook niet waarom ze dit soort fixes doen in de preview als ze al lang een beta klaar zouden hebben (release is uitgestelt door de starforce beveiligingsmeuk).
Eigenlijk een beetje matig wat ze tot nu toe opgelost hebben, snap ook niet waarom ze dit soort fixes doen in de preview als ze al lang een beta klaar zouden hebben (release is uitgestelt door de starforce beveiligingsmeuk).
Dear VEAO Customer,
A patch for the Hawk for DCS World 1.2.12 is now available, please see below for the patch notes.
Hawk 1.2.12-20.6 Patch Notes
Weight on wheels fixed - no longer able to extend gear on the ground
ILS radio panel fixed and tuning working
Navigation mission updated for ILS panel cockpit arguments
Mission Editor reference picture pylon numbers fixed
Cockpit view centralised
Still investigating / outstanding:
In-sim canopy able to open when grab handle is clicked.
Auto-start and auto-shut down sequence
Air brake test switch
Sound loops
Keyboard/joystick bindings
Add AHRS to start-up sequence Cold Start Training Mission
Cold Start Training Mission - Auto proceed past HYD2 reset
Wing damage - stores still show when wing is missing
1.2.12-20.6 Patch File
http://www.veaosimulation...ew_1.2.12-20.6_UPDATE.exe
Make sure you point the installer to your DCS World root folder.
Duurt allemaal maar lang, al die toestellen.
F-18 duurt ook eeuwen..
F-18 duurt ook eeuwen..
Verwijderd
@ de rest
Jongens, ik zat de niet Warthog eigenaren gewoon wat te stangen door te zeggen dat het geen HOTAS is.
Een HOTAS is inderdaad en configuratie van gashendel(s) en knuppel waarmee een significant deel van de systemen bestuurd kan worden zodat de losse handen tijd minimaal is. Formeel kun je de Saiteks inderdaad ook HOTAS noemen vanwege hun diversiteit aan knopjes.
Ik denk overigens dat de Warthog HOTAS op dit moment de meest complete is want andere alternatieven missen op de knuppel minimaal één 4-weg hat en op de gashendel(s) zijn er meer eendimensionale knopjes en minder hats en schakelaren.
@ Streskip
Die 18E van Coretex wordt een FC3-achtig toestel, misschien wel EFM (en later PFM na goedkeuring van ED) maar de systemen van een 18E zijn nog dusdanig recent dat ze formeel gezien geheim zijn (ook al kun je documentatie over hun werking vinden op internet). Aangezien nog geen enkele ontwerper zijn vingers heeft durven branden aan het gebruiken van 'geheime' informatie voor het modeleren van een toestel zal dit toestel niet de Advanced Systems Modeling status krijgen maar Simplified Systems Modeling.
Wie een ASM Hornet wil zal moeten wachten op de 18C van ED zelf, die tegen de tijd van release waarschijnlijk alleen nog maar door de luchtmacht (als je het zo kan noemen) van Zwitserland en Canada wordt gebruikt. Volgens mij is Australie ook bezig met de overstap van 18C naar 18E maar daar moet je me niet op quoten.
Jongens, ik zat de niet Warthog eigenaren gewoon wat te stangen door te zeggen dat het geen HOTAS is.
Ik denk overigens dat de Warthog HOTAS op dit moment de meest complete is want andere alternatieven missen op de knuppel minimaal één 4-weg hat en op de gashendel(s) zijn er meer eendimensionale knopjes en minder hats en schakelaren.
@ Streskip
Die 18E van Coretex wordt een FC3-achtig toestel, misschien wel EFM (en later PFM na goedkeuring van ED) maar de systemen van een 18E zijn nog dusdanig recent dat ze formeel gezien geheim zijn (ook al kun je documentatie over hun werking vinden op internet). Aangezien nog geen enkele ontwerper zijn vingers heeft durven branden aan het gebruiken van 'geheime' informatie voor het modeleren van een toestel zal dit toestel niet de Advanced Systems Modeling status krijgen maar Simplified Systems Modeling.
Wie een ASM Hornet wil zal moeten wachten op de 18C van ED zelf, die tegen de tijd van release waarschijnlijk alleen nog maar door de luchtmacht (als je het zo kan noemen) van Zwitserland en Canada wordt gebruikt. Volgens mij is Australie ook bezig met de overstap van 18C naar 18E maar daar moet je me niet op quoten.
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2014 10:32 ]
De X55 is veel completer... Echter: je hebt geen 1 op 1 realisme met 1 toepassing (DCS a10), maar wel een zeer ruime programmeermogelijkheid. De bouwkwaliteit is ook wat minder dan de warthog hotas omdat het plastic is, maar in puur hoeveelheid knoppen/hats etc wint hij het zeker wel. Op de knuppel alleen heb je al 9 hats (3 fysiek in 3 modi programmeerbaar (bijv configuraties voor startup_takeoff_landing / air 2 air / air 2 ground).Ik denk overigens dat de Warthog HOTAS op dit moment de meest complete is want andere alternatieven missen op de knuppel minimaal één 4-weg hat en op de gashendel(s) zijn er meer eendimensionale knopjes en minder hats en schakelaren.
Verwijderd
Ja OK, als je de modus meerekent kom je uiteindelijk op meer functies uit. Maar, dan moet je eerlijkheidshalve ook meerekenen dat je middels een script bij de Warthog HOTAS hetzelfde kan doen. Enige verschil is dat je het bij Warthog zelf moet programmeren en bij andere voorbeelden zit ingebakken. Als je bij de Warthog bijvoorbeeld het indrukken (z-axis) van de MIC switch als modifier gebruikt kun je iedere knop/switch behalve de MIC switch zelf al 2x binden. Of neem bijvoorbeeld de throttle friction slider. Deze zou je kunnen instellen als volgt:
0% - 4%: alternatieve mode 1 modifier
5% - 95%: geen modifier
96% - 100%: alternatieve mode 2 modifier
Dit is een truc die een tijd geleden voorbij kwam op het ED forum. Zo kun je snel je slider op min of max zetten, óf ergens random tussen de twee uiteinden in.
0% - 4%: alternatieve mode 1 modifier
5% - 95%: geen modifier
96% - 100%: alternatieve mode 2 modifier
Dit is een truc die een tijd geleden voorbij kwam op het ED forum. Zo kun je snel je slider op min of max zetten, óf ergens random tussen de twee uiteinden in.
- Ircghost
Ik kan trouwens ook weer hosten, dus meer ruimte voor missies
.
De HOTAS Warthog stick heeft trouwens ook de paddle switch (welke op de echte A10 een functie heeft, SAS Emergency Disconnect, die - net zoals de slider - niet gemoddeld is in DCS) die je kunt gebruiken als modifier. De slider gebruik ik nl. al als zoom axis, de paddle switch gebruik ik momenteel als TrackIR knop maar ik zou daar bij gelegenheid eens een modifier van moeten maken (zo mis ik b.v. landing gear up/down).
Pinky switch gebruik ik trouwens altijd om lichten te doven bij Fence IN, je wilt toch niet als een verlichte kerstboom boven de AO vliegen? De AI schiet zo al raak genoeg ...
Pinky switch gebruik ik trouwens altijd om lichten te doven bij Fence IN, je wilt toch niet als een verlichte kerstboom boven de AO vliegen? De AI schiet zo al raak genoeg ...
[ Voor 6% gewijzigd door logion op 09-12-2014 15:12 ]
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx