Gave bird hoor, alleen een skin neem ik aan? Flight Dynamics van de Ka-50? Of veranderd er nog meer op een dieper niveau
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 08:25
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Heel vet en veel succes! Ik ga proberen te kijken

flight dynamics van de ka50 en de cockpit, voor de rest is het een apache. hellfire's erop en gaan
. De amase pods zijn een eigen model en kunnen heel gemakkelijk in de mission editor erop gezet worden, we hebben ook de groene variant natuurlijk. Als die verdomde pizza schijf er nou is afgaat(radar dome),
We zijn binnen de groep nog met een ander project bezig
:

De cockpit zal wel niet veel mee gebeuren, het is puur voor airshow doeleinden.
Het mooie aan de huidige mod structuur is dat allebei de kisten los staan van de game. er worden geen core bestanden aangepast om erin te vliegen.

We zijn binnen de groep nog met een ander project bezig

De cockpit zal wel niet veel mee gebeuren, het is puur voor airshow doeleinden.
Het mooie aan de huidige mod structuur is dat allebei de kisten los staan van de game. er worden geen core bestanden aangepast om erin te vliegen.
[ Voor 102% gewijzigd door SgtPoen op 21-11-2014 16:04 ]
DCS November Surprise Sale!
For just two days starting on November 22nd at 2:00 PM EST and ending on November 23rd at 6 PM EST, we are offering a huge 70% off surprise sale on most DCS products from our e-shop at:
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
DCS: F-86F Sabre: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Fw 190 D-9 Dora: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: UH-1H Huey: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight: 49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Flaming Cliffs 3: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: A-10C Warthog: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: Black Shark 2: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: P-51D Mustang: $29.99 to $8.99 (70% off)
DCS: Combined Arms: $19.99 to $5.99 (70% off)
F-15C for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
A-10A for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-25 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-27 for DCS World: $9.99 to $7.99 (20% off)
DCS: MiG-21Bis: $49.99 to $39.99 (20% off)
Ik had BS al en de upgrade.. neem hem nu gewoon als complete add-on, bespaard mij het elke keer weer instaleren van BS.
For just two days starting on November 22nd at 2:00 PM EST and ending on November 23rd at 6 PM EST, we are offering a huge 70% off surprise sale on most DCS products from our e-shop at:
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
DCS: F-86F Sabre: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Fw 190 D-9 Dora: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: UH-1H Huey: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight: 49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Flaming Cliffs 3: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: A-10C Warthog: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: Black Shark 2: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: P-51D Mustang: $29.99 to $8.99 (70% off)
DCS: Combined Arms: $19.99 to $5.99 (70% off)
F-15C for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
A-10A for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-25 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-27 for DCS World: $9.99 to $7.99 (20% off)
DCS: MiG-21Bis: $49.99 to $39.99 (20% off)
Ik had BS al en de upgrade.. neem hem nu gewoon als complete add-on, bespaard mij het elke keer weer instaleren van BS.
Moeilijk om nu niets te nemen, maar ik wacht op de Hawk!
Heb zaterdag de hele avond de stream aan laten staan (had visite) en was gaaf om ze zo te zien vliegen!
Heb zaterdag de hele avond de stream aan laten staan (had visite) en was gaaf om ze zo te zien vliegen!
Yup, de fly-by van de Hawk met Spit en P-40 was erg leuk om te zien.. en dan de Vampire!
- Ircghost
Wat veel sales zeg de laatste tijd..
Ik heb in de sale flaming cliffs gekocht. Met de iets minder gedetailleerde toestellen kan ik mooi even inkomen. Ik heb het ook gespeeld toen het Lock-on heette dus de F-15 had ik gisteren na een paar uurtjes weer redelijk onder de knie.
Ik wil wel de A-10C kopen maar ik hoor van veel mensen dat die zonder de HOTAS kit niet goed tot zijn recht komt.
http://content.hwigroup.n...ack_widow_flightstick.jpg
Dit is de stick die ik nu heb.
Na mijn reinstall heb ik mijn zelfgemaakte track ir ook weer aan het werk gekregen. Ik hoefde niet eens veel te tweaken dus ik was aangenaam verrast.
Ik wil wel de A-10C kopen maar ik hoor van veel mensen dat die zonder de HOTAS kit niet goed tot zijn recht komt.
http://content.hwigroup.n...ack_widow_flightstick.jpg
Dit is de stick die ik nu heb.
Na mijn reinstall heb ik mijn zelfgemaakte track ir ook weer aan het werk gekregen. Ik hoefde niet eens veel te tweaken dus ik was aangenaam verrast.
[ Voor 13% gewijzigd door Piekartz87 op 24-11-2014 10:43 ]
Kan je die sale combineren met DCS World uit Steam?
Al gevonden. Helaas niet mogelijk zie ik
.
Al gevonden. Helaas niet mogelijk zie ik
[ Voor 35% gewijzigd door MsG op 24-11-2014 11:16 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Is ook te laat de actie was maar 22 en 23 nov geldig.MsG schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:16:
Al gevonden. Helaas niet mogelijk zie ik.
Op Steam is ook het regelmatig in de aanbieding, komt wel goedMsG schreef op maandag 24 november 2014 @ 11:16:
Al gevonden. Helaas niet mogelijk zie ik.
Ja klopt...Ircghost schreef op zondag 23 november 2014 @ 18:33:
Wat veel sales zeg de laatste tijd..
Er gaan ook weer nieuwe modules aankomen, dus ik denk dat er geprobeerd wordt om de "oude meuk" nog even te melken. Gelukkig wordt het winter, en ben ik bijna klaar met een opleiding want met wat er gaat komen zal ik wel wat tijd nodig hebben!
HawkKoriel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 09:40:
[...]
Ja klopt...
Er gaan ook weer nieuwe modules aankomen, dus ik denk dat er geprobeerd wordt om de "oude meuk" nog even te melken. Gelukkig wordt het winter, en ben ik bijna klaar met een opleiding want met wat er gaat komen zal ik wel wat tijd nodig hebben!
Yup, mijn key ontvangen.... nog ff wachten....
/edit. Vrijdagavond zouden we de Hawk moeten kunnen downloaden... Als je hem bij Veao hebt gekocht.
[ Voor 22% gewijzigd door Koriel op 25-11-2014 20:52 ]
Beter komen ze eerst met EDGE. Ze hebben 'officieel' nog een maand ^^
[ Voor 19% gewijzigd door m0nkm0nk op 25-11-2014 20:51 ]
Ik heb 'm nog niet gekocht, maar kan dat wel even gaan doen nu. Neem aan dat als ik nu de EFM pre order vrijdag ook de SFM krijg? (Dus niet alléén de EFM)Koriel schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 20:21:
[...]
Yup, mijn key ontvangen.... nog ff wachten....
/edit. Vrijdagavond zouden we de Hawk moeten kunnen downloaden... Als je hem bij Veao hebt gekocht.
edit;
Nog een vraagje.. Heb soms last van m'n roer op de F-15. Als ik aan het taxiën ben gaat ie 1 kant op staan. Dan doe ik Reset rudder trim maar gebeurt helemaal niets, of moet ik iets anders doen? Het is wel te overleven maar wil er van af
[ Voor 22% gewijzigd door Streskip op 26-11-2014 00:12 ]
ALs je nu de EFM besteld krijg je eerst de SFM. EFM volgt zodra dat af is. Ik geloof wel dat je je serial bij Eagle kunt importeren zodat het op jouw account staat.Streskip schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:46:
[...]
Ik heb 'm nog niet gekocht, maar kan dat wel even gaan doen nu. Neem aan dat als ik nu de EFM pre order vrijdag ook de SFM krijg? (Dus niet alléén de EFM)
edit;
Nog een vraagje.. Heb soms last van m'n roer op de F-15. Als ik aan het taxiën ben gaat ie 1 kant op staan. Dan doe ik Reset rudder trim maar gebeurt helemaal niets, of moet ik iets anders doen? Het is wel te overleven maar wil er van af
Kijk eerst in game eens bij je roeruitslagen met (geloof ik) rctrl-enter.. het kan zijn dat je rudder aan het spiken is.
Oke top, dan ga ik de EFM zo is pre orderenKoriel schreef op woensdag 26 november 2014 @ 01:43:
[...]
ALs je nu de EFM besteld krijg je eerst de SFM. EFM volgt zodra dat af is. Ik geloof wel dat je je serial bij Eagle kunt importeren zodat het op jouw account staat.
Kijk eerst in game eens bij je roeruitslagen met (geloof ik) rctrl-enter.. het kan zijn dat je rudder aan het spiken is.
Wat is spiken? Kapot aan het gaan? Soms staat m'n rudder maximaal uit naar een zijde, maar zodra ik van de grond ben staat m'n rudder weer recht. Maar ben nu op werk dus kan even niks.
Is dan niet gewoon 1 van je motoren uitgeflikkert? Gebeurt mij regelmatig bij die F15 net wanneer ik taxiStreskip schreef op dinsdag 25 november 2014 @ 23:46:
Hahaha neeee die staan echt netjes aanCrashOverDrive schreef op woensdag 26 november 2014 @ 08:36:
[...]
Is dan niet gewoon 1 van je motoren uitgeflikkert? Gebeurt mij regelmatig bij die F15 net wanneer ik taxi
Koriel, ik heb rctrl+enter uitgeprobeerd en rudder staat netjes in het midden. Ook in de event tester van Thrustmaster en Windows staat alles goed.
Dan moet je voorzichtiger taxieen... ;-)Streskip schreef op woensdag 26 november 2014 @ 19:31:
Koriel, ik heb rctrl+enter uitgeprobeerd en rudder staat netjes in het midden. Ook in de event tester van Thrustmaster en Windows staat alles goed.
Ghehe, inderdaad. Het is nog wel vol te houden tot ik genoeg moed heb verzameld om de Thrustmaster Warthog te kopenKoriel schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:08:
[...]
Dan moet je voorzichtiger taxieen... ;-)
Als het mee zit waarschijnlijk morgen of vrijdag de TrackIR binnen

De Track-Ir is g_e_w_e_l_d_i_g !
Jammere is dat en een track-ir en een goede Hotas bij elkaar best wel wat kosten... Simmen is een dure hobby...
Jammere is dat en een track-ir en een goede Hotas bij elkaar best wel wat kosten... Simmen is een dure hobby...
FF opletten,
Hawk EFM Pre-Order Last Chance Today
Hey Guys,
Last chance to pre-order the EFM version of Hawk at the discounted price of $39.99 from our website today.
From tomorrow it will revert back to normal price of $49.99
http://veaosimulations.co.uk/dcs-hawk/presale/
Thanks,
Chris.
Hawk EFM Pre-Order Last Chance Today
Hey Guys,
Last chance to pre-order the EFM version of Hawk at the discounted price of $39.99 from our website today.
From tomorrow it will revert back to normal price of $49.99
http://veaosimulations.co.uk/dcs-hawk/presale/
Thanks,
Chris.
Verwijderd
Koriel, waar heb je de TrackIR gekocht, en hoe lang geleden was dat? Zelfde voor je HOTAS? Ik zie 'm nu op de pricewatch staan voor 300 incl. verzendkosten.
Ik zou trouwens met die Hawk even wachten.. Hij is nog niet compleet, er missen zaken en er zijn zaken fout geïmplementeerd. Als je naar de ervaring met DCS producten kijkt heb je kans dat deze problemen op de zeer lange baan geschoven gaan worden. De vraag is dan dus, wil je je zuur verdiende centen uitgeven aan iets waar je van weet dat het niet compleet is en waar je grote twijfels kunt bij hebben bij de vraag of dat ooit veranderd..
Ik zou trouwens met die Hawk even wachten.. Hij is nog niet compleet, er missen zaken en er zijn zaken fout geïmplementeerd. Als je naar de ervaring met DCS producten kijkt heb je kans dat deze problemen op de zeer lange baan geschoven gaan worden. De vraag is dan dus, wil je je zuur verdiende centen uitgeven aan iets waar je van weet dat het niet compleet is en waar je grote twijfels kunt bij hebben bij de vraag of dat ooit veranderd..
- Ircghost
300 is veels te duur voor een TIR, ga uit van 170 in Nederland. Of 140 in het buitenland.
Bedoeld hij met die 300 niet de Hotas Warthog ?
Verwijderd
Dit.CrashOverDrive schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:51:
Bedoeld hij met die 300 niet de Hotas Warthog ?
Overigens ben ik dan wel serieus benieuwd naar hoe ik een TrackIR 5 voor 140 inclusief BTW, inclusief evt. invoer, en inclusief verzending van uit het buitenland op mijn deurmat heb?
Zelfde vraag voor 170 inclusief BTW en inclusief verzending binnen Nederland?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-11-2014 13:52 ]
- Ircghost
140 is zonder vervoer en belasting, zou dus gaan om privé transport vanuit amerika bijvoorbeeld.
http://shop.rightthing.nl/en/naturalpoint-trackir-5.htmlVerwijderd schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:39:
Koriel, waar heb je de TrackIR gekocht, en hoe lang geleden was dat? Zelfde voor je HOTAS? Ik zie 'm nu op de pricewatch staan voor 300 incl. verzendkosten.
Dit is de importeur.. Ik heb hier mijn -1 en -4 pro gekocht. Volgende dag in huis. En dat was ca 3 jaar geleden voor de 4 pro.
Natuurlijk is de Hawk nog niet compleet, bijna alles wat er nu in DCS vliegt is beta. ;-)
Maar ik koop eigenlijk alles op sim gebied. En ik ben erg ongeduldig... Ik kan niet wachten op de L-39 en dan met iemand samen fron/backseat vliegen....
Anders is dit eventueel wat: Het TrackIR-alternatieventopic
Ik heb het zelf gemaakt en het werkt net zo prima op 120FPS.
Hoe bedienen jullie eigenlijk al die knopjes in de cockpit? Als ik tracking gebruik kan ik niet meer echt lekker de muis gebruiken.
Ik heb het zelf gemaakt en het werkt net zo prima op 120FPS.
Hoe bedienen jullie eigenlijk al die knopjes in de cockpit? Als ik tracking gebruik kan ik niet meer echt lekker de muis gebruiken.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Verwijderd
Ik zie liever een DCS Warthog 2 met een Suite 7 toestel. Dus:
Volledig geïmplementeerd HMCS
Volledige TAD
Nieuwe radios
AGM-65E
Correcte JDAM werking
En alle overige zaken die momenteel versimpeld zijn gemodeleerd uit gebrek aan geld/tijd/kennis/wilskracht...
Ik ga eens kijken naar rightthing, wat een TIR5 + Pro Clip daar kost.
Volledig geïmplementeerd HMCS
Volledige TAD
Nieuwe radios
AGM-65E
Correcte JDAM werking
En alle overige zaken die momenteel versimpeld zijn gemodeleerd uit gebrek aan geld/tijd/kennis/wilskracht...
Ik ga eens kijken naar rightthing, wat een TIR5 + Pro Clip daar kost.
Had ik in het begin ook last van. Gewenning en een beetje spelen met de motion control zou moeten helpen. Tijdens de start-up disable ik meestal mn TiR om vervolgens alles ff snel met het numpad te doenMsG schreef op donderdag 27 november 2014 @ 14:29:
Verwijderd
Ik heb een AHK script in een EXE gezet die je met een batch file samen kan starten met je DCS EXE.
Wat dit script doet is mouse look gebruiken als je mouse4 (browser backward) ingedrukt houdt. Laat je mouse4 los, schakelt mouse look uit en kun je gewoon de muis gebruiken om in je pit te klikken.
Als je TIR op pause zet en dit script gebruikt bij het starten kun je heel snel door je pit heen gaan. Tevens werkt het muiswieltje als zoom als je mouse look gebruikt. Eventueel kun je ook overwegen om TIR te laten pauseren bij het ingedrukt houden van mouse4.
Mijn ervaring is dat het inhouden van mouse4 intuitiever werkt dan dubbel klikken op het muiswieltje (standaard instelling).
Wat dit script doet is mouse look gebruiken als je mouse4 (browser backward) ingedrukt houdt. Laat je mouse4 los, schakelt mouse look uit en kun je gewoon de muis gebruiken om in je pit te klikken.
Als je TIR op pause zet en dit script gebruikt bij het starten kun je heel snel door je pit heen gaan. Tevens werkt het muiswieltje als zoom als je mouse look gebruikt. Eventueel kun je ook overwegen om TIR te laten pauseren bij het ingedrukt houden van mouse4.
Mijn ervaring is dat het inhouden van mouse4 intuitiever werkt dan dubbel klikken op het muiswieltje (standaard instelling).
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2014 11:22 ]
Zijn er mensen hier die belangstelling hebben voor een Tweakers skin SU-27? Zo ja, zijn er ideeen.
- Ircghost
Dat lijkt mij bijzonder gaaf! Het lijkt me wel belangrijk dat de kleuren natuurlijk in elkaar overgaan, het blijft wel een fighter jet natuurlijk.
Ik zal eens nadenken over ontwerpen
Ik zal eens nadenken over ontwerpen
Ja lijkt me ook leuk. Zijn we dan het tweakers squadron? 
Beetje zitten googlen. Mooi knalgroen is niet lelijk?
Beetje zitten googlen. Mooi knalgroen is niet lelijk?

[ Voor 59% gewijzigd door Streskip op 28-11-2014 14:57 ]

Iets wat er sowieso wel op moet komen is trouwens Henk
[ Voor 13% gewijzigd door CrashOverDrive op 28-11-2014 15:12 . Reden: Linkje naar de goede oude Henk ]
Ben een beetje begonnen ik probeer de kleuren van de website te behouden hier is een voorbeeldje van de staartsectie.

NiceLiger Zero schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 16:24:
Ben een beetje begonnen ik probeer de kleuren van de website te behouden hier is een voorbeeldje van de staartsectie.
[afbeelding]
@jay pee dat komt wel alleen heb nog effe geen tijd daarvoor.
@streskip ik gebruik core paint shop pro x7
@streskip ik gebruik core paint shop pro x7
Oke thanks.
Net even de Hawk opgestart en korte vlucht gemaakt.

Net even de Hawk opgestart en korte vlucht gemaakt.

Oeh, Die hawk is wel
Wil Iemand vanavond nog een rondje maken? (niet in de Hawk
)
Wil Iemand vanavond nog een rondje maken? (niet in de Hawk
Ik ga nu een training starten.
Name: Gathering of Tweakers
pw: GoT
Name: Gathering of Tweakers
pw: GoT
TS: srv.tuxplace.nlVerwijderd schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 00:07:
Welke TS server en welke gameserver gebruiken jullie?
game: in de lijst met servers staat dan iets met Tweakers / Gathering of Tweakers oid. Password is GoT
Vanavond na 21:00 ??
Neem ik mijn Hawk mee.. ;-) en ik draai de Open Beta versie.
[ Voor 13% gewijzigd door Koriel op 29-11-2014 09:47 ]
Ik kom vanavond ook wel (zonder Hawk), ik moet wachten tot hij ooit op Steam komt
Opgenomen livestream van de Hawk, instructie avond van een van de devs 
http://www.twitch.tv/ells228/b/593642020
http://www.twitch.tv/ells228/b/593642020
Een beetje bewerkt 

Vanavond kan ik waarschijnlijk wel Koriel

Vanavond kan ik waarschijnlijk wel Koriel
- Ircghost
Nice!
HAWK

Whooops
En de screenies van Koriel

Whooops
En de screenies van Koriel

[ Voor 71% gewijzigd door CrashOverDrive op 30-11-2014 00:13 ]
Nice
Was weer leuk. Krijg alleen de wapens nog niet werkend. Ik had dat ene custom command ingesteld op mn stick maar zal van de week nog eens proberen als ik het op mn keyboard bind. Kan even niet op de naam komen. Je had weapon fire en ...
Juist
Mooi ezelsbruggetje!
En dan doe ik eerst pickle en dan fire of?

En dan doe ik eerst pickle en dan fire of?
[ Voor 42% gewijzigd door Streskip op 30-11-2014 00:38 ]
Pickle = fire, of iig voor de bommen en die raket in pod dingen.
Master arm, switch op B (voor bommen) of op de 2e optie (1 klikje) voor dat raket geval en Pylon kiezen.
Dan pickle ingedrukt houden voor iets meer dan een seconde oid en dan schiet of dropt hij.
Master arm, switch op B (voor bommen) of op de 2e optie (1 klikje) voor dat raket geval en Pylon kiezen.
Dan pickle ingedrukt houden voor iets meer dan een seconde oid en dan schiet of dropt hij.
Weet nu ook waarom ik aanvankelijk niets kon droppen. Én de sidewinders armen, én de bommen gaat niet samen.
- Ircghost
gaat er nog iemand vliegen vanavond?
Ik wil wel weer een rondje maken met de Hawk @ openbeta
- Ircghost
kan het ook op de niet open beta xD
Heb hem al geswitched. Hoefde niks nieuws te downloaden dus vermoed dat de huidige openbeta intussen gelijk loopt aan de stable versie 
Laat maar weten als er een server draait
Ik doe ook meeCrashOverDrive schreef op zondag 30 november 2014 @ 18:19:
Heb hem al geswitched. Hoefde niks nieuws te downloaden dus vermoed dat de huidige openbeta intussen gelijk loopt aan de stable versie
- Ircghost
Wij eten hier altijd erg laat, er wordt nu gekookt dus ik kom er zo snel mogelijk aan.
Was weer leuk heren

Hmmm, wat klopt hier niet

Hmmm, wat klopt hier niet

- Ircghost
Thanks voor de leuke avond! Ook fijn dat ik eindelijk mijn Dora een beetje fatsoenlijk de lucht in krijg
.

[ Voor 24% gewijzigd door Ircghost op 30-11-2014 23:39 ]
Red Arrows missie gemaakt met verschillende kleuren rook.
Voor een oefen missie zoek ik nog de practise targets om te plaatsen. Wie kan mij daarmee helpen?
Jeroen out.
Voor een oefen missie zoek ik nog de practise targets om te plaatsen. Wie kan mij daarmee helpen?
Jeroen out.
- Ircghost
Wat dacht je hiervan? http://www.476vfightergro...php?253-dcs-world-objects
Ziet er uit als een leuk toestel, maar wat is volgens jullie nou een reden waarom ik deze zou moeten kopen?
Die zocht ik!
Als ik wat tijd heb even iets in elkaar kleien om lekker met de hawk te kunnen stoeien.
Euhm.. omdat hij lekker vliegt en we er mooi formatie mee kunnen vliegen? Qua wapen platform hoef je het niet te doen. En als je van de echt complexe toestellen houdt ook niet. Hij is echt basic, een echte trainer. En ook nog niet af. Goed genoeg om ermee te werken, de bugs die er zijn vallen wel mee en er zijn workarounds voor.Piekartz87 schreef op maandag 01 december 2014 @ 13:26:
Ziet er uit als een leuk toestel, maar wat is volgens jullie nou een reden waarom ik deze zou moeten kopen?
En je hoeft hem ook niet te kopen om mee te doen. Installeren is voldoende. Dan kun je hem wel zien als anderen ermee spelen. Gisteren waren we met een paar man in de Hawk aan het vliegen, maar ik had er ook wat andere toestellen bijgezet voor diegenen die er niet over beschikken.
- Ircghost
Zoals ik, ik ging vliegen met de FW-190 Dora
. Na ongeveer 20 keer dood zijn gegaan op de landingsbaan / taxibaan kon ik er eindelijk lekker mee vliegen!
Duidelijk 
Ik zou wel graag een keer willen kijken hoe jullie dat doen, met name het formatievliegen.
Ik heb alleen de mustang en FC3 in mijn bezit.
Qua speler ben ik behoorlijk casual, maar wel serieus en heb wel enigszins verstand van de toestellen die in FC3 zitten en van vliegen zelf.
Ik zou wel graag een keer willen kijken hoe jullie dat doen, met name het formatievliegen.
Qua speler ben ik behoorlijk casual, maar wel serieus en heb wel enigszins verstand van de toestellen die in FC3 zitten en van vliegen zelf.
- Ircghost
Wij zijn over het algemeen ook redelijk serieus maar geinen ook genoeg
. Gisteren waren we een beetje aan het wisselen tussen formatievliegen en elkaar een beetje neerhalen in korte achtervolgingen. Waarbij het duidelijk is dat de proppeschieter van de Dora niet zoveel kan doen tegen een Hawk haha!
In jouw geval, je vliegt de echte complexe kisten nog niet, is de Hawk een echte leuke entry level trainer. (lijkt mij zo..) Opstarten, navigeren en wapens zijn realistischer dan de FC3 kisten, maar nog niet echt complex.Piekartz87 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:35:
Duidelijk
Misschien vanavond even vliegen dan maar weer? iets na 8-en?
Zorg ik ervoor dat ik een simpele Hawk missie heb klaar staan met wat FC kisten erbij.
Ik ben na jaaaaaaaren FS adept nu eens naar DCS aan het kijken. Heb DCS world net geïnstalleerd. Daarbij heb ik een Thrustmaster flight stick x (oud beestje maar doet het verder ok). Alleen: ik kan nergens vinden hoe ik de throttle schuif op de stick kan assignen? In Adjust Controls zie ik de stick en kan ik alle buttons ergens aan binden, alleen die throttle niet. Iemand een idee of suggestie?
(ps in FSX en alle voorgangers wel werkend)
(ps in FSX en alle voorgangers wel werkend)
Onder Axis-assign zou je hem moeten kunnen kiezengyedema schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:53:
In Adjust Controls zie ik de stick en kan ik alle buttons ergens aan binden, alleen die throttle niet.
Ik zal proberen er te zijn maar ik kan niks beloven ivm mogelijke andere verplichtingen.
Ik zal in ieder geval verse batterijen in mijn DIY track ir doen.
Ik heb wel wat ervaring in de p-51 trouwens en die is ook vrij gedetailleerd. Maar daar heb ik ook nog genoeg moeite mee qua knoppen etc.
Ik heb wel wat ervaring in de p-51 trouwens en die is ook vrij gedetailleerd. Maar daar heb ik ook nog genoeg moeite mee qua knoppen etc.
De Hawk is wat makkelijker qua vliegtuig. Vliegt erg gemakelijk, en de layout e.d. in de cockpit is verl beter.Piekartz87 schreef op maandag 01 december 2014 @ 14:56:
Ik zal proberen er te zijn maar ik kan niks beloven ivm mogelijke andere verplichtingen.
Als ik het goed begrijp kan je dus niet de Hawk nu kopen en later aan steam toevoegen?
Als je de Hawk nu koopt, moet je hem daarna "los" blijven installeren. Kan prima in de Steam installatie, maar kan hem dus niet via steam downloaden (kan wel, maar daar doet je key het niet
).
Ik heb alle modules via steam en de Hawk via de site van VEAO gekocht, daarna bij de installer de game map in steam gekozen (program files \Steam\SteamApps\common\DCSWorld) en alles werkt prima. Ik zal updates van de hawk alleen handmatig (buiten steam dus) moeten blijven installeren.
Ik heb alle modules via steam en de Hawk via de site van VEAO gekocht, daarna bij de installer de game map in steam gekozen (program files \Steam\SteamApps\common\DCSWorld) en alles werkt prima. Ik zal updates van de hawk alleen handmatig (buiten steam dus) moeten blijven installeren.
Oh, dat is niet zo erg om te doen. Hawk altijd al vet gevonden dus zal denk ik ook aanschaffen
Ik doe vanavond ook mee als er iets gaat gebeuren! 
Volgens track en trace is de trackir morgen binnen
edit:
Ik ben ready to go
edit:
Ik ben ready to go
[ Voor 13% gewijzigd door Streskip op 01-12-2014 18:32 ]
Ok, ik wil de missie wel vast aanzetten, maar kan pas zelf erin na ca 8 uur.Streskip schreef op maandag 01 december 2014 @ 16:19:
Ik doe vanavond ook mee als er iets gaat gebeuren!
edit:
Ik ben ready to go
Edit: draait
- Ircghost
De server staat alleen op pauze dus niemand kan vliegen
Ik begrijp nog iets niet. Ik lees dat er een EFM en een SFM is, en de shop waar jij naar linked zie je inderdaad een verschil (http://veaosimulations.co.uk/), maar op de DCS website niet? http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
Ook komen de prijzen niet overeen..
Ik denk dat dat gewoon de SFM is op DCS. Dat is ook de enige variant waarmee je nu kan vliegen. De EFM komt later nog.EnoRM94 schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:50:
Ik begrijp nog iets niet. Ik lees dat er een EFM en een SFM is, en de shop waar jij naar linked zie je inderdaad een verschil (http://veaosimulations.co.uk/), maar op de DCS website niet? http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
De SFM is nu in sale bij DCS, maar de SFM én de EFM waren in beide in sale bij VEAO maar nu dus niet meer. Je kon de EFM kopen voor de normale prijs van de SFM (39.99). De SFM was in de sale 31.99 zoals nu op de DCS site.
[ Voor 18% gewijzigd door Streskip op 01-12-2014 19:55 ]
- Ircghost
Maar is er een garantie gegeven voor het EFM model bij DCS met die prijs? Zou zonde zijn als het niet zo is..
Er staat bij dat het om de SFM gaat.Ircghost schreef op maandag 01 december 2014 @ 19:57:
Maar is er een garantie gegeven voor het EFM model bij DCS met die prijs? Zou zonde zijn als het niet zo is..
Key Features of the Hawk T.1A for DCS World:
Accurate and highly detailed 3D interactive cockpit featuing six-degrees-of-freedom (6DOF) technology compatible with head-tracking devices and Oculus Rift.
Accurate modeling of the Hawk HUD, instruments, gauges and dials.
High fidelity accurate Advanced Systems Modelling (ASM) such as electrical, fuel, hydraulics, oxygen, pressurisation and air conditioning, temperature control, pitot-static, AHRS, lighting and weapons system modelled to detailed schematics.
Highly detailed Hawk external 3D model and liveries.
Fully interactive, comprehensive training missions make learning to fly the Hawk easier.
Armament includes: AIM-9M Sidewinders, bombs, practice bombs, rocket pods and gun pod.
Highly detailed damage model.
Standard Flight Model (SFM) included.
Is er een concreet verschil tussen de SFM en EFM?
- Ircghost
FlIght model is realistischer bij efm
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx