Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Ben waarschijnlijk de enigste, maar van mij mag Heatblur inmiddels die A-6E uitbrengen (als ze er nog aan werken dan : heb er weinig meer over gelezen de laatste tijd)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:27:
Ben waarschijnlijk de enigste, maar van mij mag Heatblur inmiddels die A-6E uitbrengen (als ze er nog aan werken dan : heb er weinig meer over gelezen de laatste tijd)
Ja man! Daar kijk ik ook enorm naar uit (waar kijk ik eigenlijk niet naar uit? :P)

Maar ik vrees dat je nog even geduld moet hebben en dat ik gelezen heb dat ze zich eerst volledig storten op de Phantom (waar ik ook al naar uit kijk :+ )

Was er überhaupt al bevestigd dat de Intruder als full fidelity ontwikkeld gaat worden? Laatste wat ik gelezen heb, was de aankondiging voor een AI A-6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-06 10:53
Ik ben ergens wel geïnteresseerd in een map in Europe, zeg maar Fulda Gap regio voor Cold War en mogelijk andere 'what if' scenario's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 09:59:
[...]

Ja man! Daar kijk ik ook enorm naar uit (waar kijk ik eigenlijk niet naar uit? :P)

Maar ik vrees dat je nog even geduld moet hebben en dat ik gelezen heb dat ze zich eerst volledig storten op de Phantom (waar ik ook al naar uit kijk :+ )

Was er überhaupt al bevestigd dat de Intruder als full fidelity ontwikkeld gaat worden? Laatste wat ik gelezen heb, was de aankondiging voor een AI A-6.
Enigste wat ik zo snel kan vinden is dit :

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2023_05/image.png.451c927a3da5fdcaad423f2d604a8928.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:46:
Het is me net gelukt om 'm aan te schaffen, maar het duurde twintig minuten :-)

55 GB installed, slik.
Heb je 'm al geprobeerd?

Ik heb net effe een uurtje getest en Sinai loopt verbluffend goed op mijn ouwe bakkie!

En Cairo 's nachts :o
ik heb zoiets nog nooit gezien in DCS! (de nieuwe lighting zoals bij de PG map, maar dan zo ver als het zicht strekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 08:05
Bloedvat schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:06:
[...]

Heb je 'm al geprobeerd?
jazeker -- duurde even, eerste een 20GB update en dan 37GB Sinai (op een 50Mb/s lijntje) :-)

De mooiste map tot nu toe! Loopt ook op mijn middle-end systeem goed.

[ Voor 7% gewijzigd door durian op 09-06-2023 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Dus, aanrader?? Mijn systeem loopt trouwens, zeker met mt, nog steeds redelijk goed. i7 2600, 970gtx. Ook op Syrië ongeveer 60fps. Als Sinaï dat ook zou lukken moet ik em ook maar halen denk ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 09:25:
Dus, aanrader?? Mijn systeem loopt trouwens, zeker met mt, nog steeds redelijk goed. i7 2600, 970gtx. Ook op Syrië ongeveer 60fps. Als Sinaï dat ook zou lukken moet ik em ook maar halen denk ik...
Loopt bij mij (8700k, gtx1080ti, HP Reverb) minstens zo goed of zelfs beter dan Syria.

Qua inhoud van Sinai, heb ik de indruk dat buiten Cairo en het Nijl-gebied, alle overige steden nog tamelijk generiek zijn. Maar de ontwikkelaar heeft al aangegeven dat daar nog aan gewerkt wordt (het is natuurlijk nog early access).
Viel mij gisteren op dat de gebieden die overlappen met de Syria map duidelijk (nog) niet, of niet in detail, zijn gemodelleerd (denk aan Ramat David, Golan gebied. Haifa stad is zichtbaar, maar zonder unieke scenery).

Wel interessant dat de Gazastrook erbij zit. Toch typisch, hoe zo'n klein stukje land al zo lang het wereld nieuws kan beïnvloeden.

Oh, en er zijn natuurlijk nog niet zo veel missies beschikbaar. Al heeft 4YA wel al een server draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Sinaï zou in 3 fasen uitgerold worden als ik het me goed herinner. De uiteinden zijn inderdaad nog in FS98 stijl met grove ongedetailleerde textures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 10:49:
[...]

Viel mij gisteren op dat de gebieden die overlappen met de Syria map duidelijk (nog) niet, of niet in detail, zijn gemodelleerd (denk aan Ramat David, Golan gebied. Haifa stad is zichtbaar, maar zonder unieke scenery).
Klopt! Ik was ook even bij Beirut en Damascus wezen kijken omdat die er ook op stonden. Moskeeën zover je kan kijken haha. Vraag me af wat die betekenen.

Tot nu toe draait Sinai erg goed op mijn PC (MT versie). Ik speel op 1440p met een i9-13900k, RTX 4090 en 64GB DDR5 en eigenlijk alleen rond Cairo kom ik op ~120 FPS (grotendeels max settings). Op bijna alle andere delen van de map en op Syria/Caucasus/PG kom ik niet onder de 175 FPS.

[ Voor 22% gewijzigd door Robinblitz op 12-06-2023 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 07:58:
[...]

Klopt! Ik was ook even bij Beirut en Damascus wezen kijken omdat die er ook op stonden. Moskeeën zover je kan kijken haha. Vraag me af wat die betekenen.

Tot nu toe draait Sinai erg goed op mijn PC (MT versie). Ik speel op 1440p met een i9-13900k, RTX 4090 en 64GB DDR5 en eigenlijk alleen rond Cairo kom ik op ~120 FPS (grotendeels max settings). Op bijna alle andere delen van de map en op Syria/Caucasus/PG kom ik niet onder de 175 FPS.
Over die overlap met Syria map, kreeg ik dit antwoord van OnReTech:

Mijn vraag:
Are there any (perhaps far away) thoughts on how to somehow combine Sinai with the Syria map? Or is this absolutely impossible now and in the future for technical reasons (other than just lack of currently available hardware performance)? I mean, has this subject even been discussed with either Ugra and/or ED?

It looks as if you purposely stopped where Ugra Syria begins in order to at some point merge both maps. (which makes perfect sense to me btw. It would be kinda bonkers to re-design/develop all those parts of Israel and Syria that Ugra already created).
Antwoord OneReTech:
I know the technical part very well, in theory it is possible with some refinement of the TDC. I have never raised this issue with either Ugra or ED.

There are a lot of similar comments, so I think that we will return to this issue. Thank you
Moet zeggen dat ik wel enorm verbaasd ben dat dit dus kennelijk nog helemaal niet besproken is tussen ED, Ugra en OneReTech....
Dat zou toch het eerste zijn dat ik zou willen verkennen als map developer.

(Ik hoop niet dat we straks 2 verschillende versies krijgen van hetzelfde gebied. Wat een pure tijd/geldverspilling zou dat zijn zeg)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:11:
[...]

Moet zeggen dat ik wel enorm verbaasd ben dat dit dus kennelijk nog helemaal niet besproken is tussen ED, Ugra en OneReTech....
Dat zou toch het eerste zijn dat ik zou willen verkennen als map developer.

(Ik hoop niet dat we straks 2 verschillende versies krijgen van hetzelfde gebied. Wat een pure tijd/geldverspilling zou dat zijn zeg)
Echt absourd dat niemand hier nog aan gedacht heeft daar... Aan de andere kant zou het 'mergen' van twee maps wel een technologische vooruitgang zijn voor DCS zeg... Hoe insane zou het zijn als je over x-jaar Syria, Sinai en Persian Gulf (en mogelijk andere regio's) gewoon onder één map hebt 'Middle-East' of zo iets.

Ergens ben ik bang dat ED dit niet wilt/gaat doen wegens de mogelijk enorme kostenplaatje van zo'n map die kopers weg zou kunnen houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op maandag 12 juni 2023 @ 11:55:
[...]

Echt absourd dat niemand hier nog aan gedacht heeft daar... Aan de andere kant zou het 'mergen' van twee maps wel een technologische vooruitgang zijn voor DCS zeg... Hoe insane zou het zijn als je over x-jaar Syria, Sinai en Persian Gulf (en mogelijk andere regio's) gewoon onder één map hebt 'Middle-East' of zo iets.

Ergens ben ik bang dat ED dit niet wilt/gaat doen wegens de mogelijk enorme kostenplaatje van zo'n map die kopers weg zou kunnen houden.
Er zullen vast uitdagingen aan vast zitten, maar er zijn vast wel mogelijkheden om alleen map details te laten zien als men ook daadwerkelijk die map gekocht heeft.

Ik vlieg zelf geen FS2020, maar is het daar ook niet zo dat je gedetailleerde maps kan bij kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:20:
[...]

Ik vlieg zelf geen FS2020, maar is het daar ook niet zo dat je gedetailleerde maps kan bij kopen?
Dat kan volgens mij wel, alleen het grote verschil is dat MSFS2020 vanaf de grond opgebouwd is om op global scale te zijn. DCS niet. Ik weet ook niet wat de engine limitations zijn van ED m.b.t. map grootte.

Ik vind het sowieso al ENORM knap wat ze bereikt hebben met de EDGE engine sinds 2008 (ben zelf begonnen als keyboard+muis Su-25T piloot in 2014). En dat terwijl alle content die je gekocht hebt behouden word (behalve de Hawk, maar daar praten we niet over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou zeg het maar. Ik snap er geen zak van. Kan alle heli's vliegen. Behalve de AH. Ik start de training, optie 2: taxi en hover, en op het moment dat ik ca 50% collective torque heb komt ie los en is ie zo goed als oncontroleerbaar. Zwaait van links naar rechts, helt over en crashed. Geen extra cq dubbele bindingen in de controls. Ik kan er niks mee.. alle yt films over trim bekeken (sommigen zeggen zelfs: don't use trim) maar helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
GurbY{nl} schreef op maandag 19 juni 2023 @ 17:49:
Nou zeg het maar. Ik snap er geen zak van. Kan alle heli's vliegen. Behalve de AH. Ik start de training, optie 2: taxi en hover, en op het moment dat ik ca 50% collective torque heb komt ie los en is ie zo goed als oncontroleerbaar. Zwaait van links naar rechts, helt over en crashed. Geen extra cq dubbele bindingen in de controls. Ik kan er niks mee.. alle yt films over trim bekeken (sommigen zeggen zelfs: don't use trim) maar helaas...
As van je collective is omgedraait :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik las laatst een soortgelijke thread op het ED forum en daar waren een paar lui die beweerden dat ze minder moeite met take off hadden, als ze snellere collective input gaven.

Persoonlijk heb ik er geen moeite mee (ongeacht hoe snel ik de collective bedien), maar wellicht is het het proberen waard?

Kun je wel vanuit vlucht in hover (en uiteindelijk landing) komen? Want in dat geval zou ik het gewoon op die manier oefenen. Beginnen vanuit vlucht en dan oefenen met hovering en daar meer gevoel voor kweken. Daarna zou take off makkelijker moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Curves van je collective & cyclic controls aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

- As niet omgekeerd
- Curves Rudder 25, pitch/roll collective 30
- Vanuit vlucht is hover enigszins te realiseren.
- Vanaf de grond met wat collective (ook iets meer dan rustig) zwabbert de hele boel naar links en rechts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen PIO?
Pilot Induced Oscillation

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 19 juni 2023 @ 20:45:
[...]

Curves van je collective & cyclic controls aanpassen.
Curves zijn echt niet nodig hoor

(Enige module waarbij ik ooit curves heb ingesteld, was de Gazelle. Maar zelfs voor die kist is het nu met het nieuwe flight model niet meer nodig)

@GurbY{nl} heb je misschien een mogelijkheid om een track file met ons te delen zodat we eens kunnen meekijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op maandag 19 juni 2023 @ 22:47:
[...]

Curves zijn echt niet nodig hoor

(Enige module waarbij ik ooit curves heb ingesteld, was de Gazelle. Maar zelfs voor die kist is het nu met het nieuwe flight model niet meer nodig)

@GurbY{nl} heb je misschien een mogelijkheid om een track file met ons te delen zodat we eens kunnen meekijken?
Ja zal even kijken of ik vandaag of morgen een trk kan uploaden. Dank voor het meedenken allen in ieder geval! (stap maar weer een rondje in de UH, die doet tenminste wat ik wil... ;-) )

*EDIT*
Heb de AH installatie eraf gehaald, DCS repair gedraaid, AH er opnieuw op en controls ingesteld en verrek, ik krijg em nu normaal los en vliegend. Tsss... Lijkt dus toch iets met ergens een binding te zijn geweest? Ik kan het anders niet bedenken..Eenmaal op pad vliegt ie best wel rustig, trim helpt zeker.

[ Voor 20% gewijzigd door GurbY{nl} op 20-06-2023 12:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Happy Mudhen release day!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Als je control panels heb met veel draaiknoppen.. die hoef (kan) je momenteel dus nog niet te gebruiken met de F-15E :/
Hopelijk word dit snel veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 19:39:
[...]

Als je control panels heb met veel draaiknoppen.. die hoef (kan) je momenteel dus nog niet te gebruiken met de F-15E :/
Hopelijk word dit snel veranderd
Met Pointctrl heb je al die dure button boxes überhaupt niet nodig ;) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Met Pointctrl heb je al die dure button boxes überhaupt niet nodig ;) :P
Gevalletje staat nog steeds op het verlanglijstje :/

Krijg jij de TDC bewogen ?
Heb deze gelinkt aan een as op de throttle en nog een keer op de joystick maar wilt niet bewegen.

Never mind, found it :
Castle swith long press , dan heb je TDC controle.

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 23-06-2023 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Nou zeg het maar.... Sinaï of F15, wat te kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb ze geen van beide gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:13:
Nou zeg het maar.... Sinaï of F15, wat te kopen....
Ik heb helaas nog te weinig F-15E uren gemaakt om er echt iets over te kunnen zeggen (alleen gisteravond 15min even kunnen "proeven"), maar ik heb wel al heel wat uurtjes boven Sinai gehangen en die map heeft mijn verwachtingen wel overtroffen. Staat nu samen met Syrië op mijn #1 favoriete maps.

Hangt natuurlijk een beetje af van wat je ervoor over hebt, maar ik vind €40 voor Sinai persoonlijk wel meevallen. Mja, en als je nu de SE gaat kopen, kan ik alleen zeggen: had je twee dagen geleden, voor EA release moeten doen, want toen kreeg je 30% korting. Nu nog "maar" 20% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Keuzes keuzes. Ik vind persoonlijk de PG, Syria en Nevada echt ruk. Kaukasus gewoon nog steeds de mooiste map. Neig dus naar Sinaï niet aanschaffen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:36:
Keuzes keuzes. Ik vind persoonlijk de PG, Syria en Nevada echt ruk. Kaukasus gewoon nog steeds de mooiste map. Neig dus naar Sinaï niet aanschaffen...
Dat begrijp ik dan wel
Syrië en Sinai lijken heel erg veel op elkaar imo (ook wel logisch natuurlijk)

Caucasus is qua terrein (en bebossing) inderdaad heel mooi, ik vind alleen de vliegvelden en scenery verschrikkelijk lelijk :r

Achja, ze hebben allemaal zo hun + en -

[ Voor 19% gewijzigd door Bloedvat op 23-06-2023 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Velden zijn inderdaad wel wat uit de oude doos ja. Ben ik met je eens. Zien er bv in Syria echt beter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Zomeraanbiedingen zijn begonnen, o.a de F-14 met 40% korting!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
durian schreef op zondag 25 juni 2023 @ 16:43:
Zomeraanbiedingen zijn begonnen, o.a de F-14 met 40% korting!
Dat is te merken, webserver is weer gigantisch traag.....
Het wordt toch wel eens tijd voor een nieuwe server daar, elke keer als er een sale of release is is de site eigenlijk compleet onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-04 11:44
Bloedvat schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 17:33:
[...]

Ik heb helaas nog te weinig F-15E uren gemaakt om er echt iets over te kunnen zeggen (alleen gisteravond 15min even kunnen "proeven"), maar ik heb wel al heel wat uurtjes boven Sinai gehangen en die map heeft mijn verwachtingen wel overtroffen. Staat nu samen met Syrië op mijn #1 favoriete maps.

Hangt natuurlijk een beetje af van wat je ervoor over hebt, maar ik vind €40 voor Sinai persoonlijk wel meevallen. Mja, en als je nu de SE gaat kopen, kan ik alleen zeggen: had je twee dagen geleden, voor EA release moeten doen, want toen kreeg je 30% korting. Nu nog "maar" 20% :P
Inmiddels al wat meer met de F-15E gevlogen? En anderen met ervaring? Draait de module een beetje oke, en lijkt het flight model ergens naar?

Zit in twijfel of ik hem moet kopen, had daarom ook niet gepreordered. Aan de ene kant lijkt het me een onwijs gaaf toestel, ground attack is wel mijn ding, helemaal met zo'n bomb truck, en vind het dus ook prima om er €60 op stuk te slaan. Heb echter eigenlijk geen idee hoe het track record van Razbam is v.w.b. early access en feature complete + bug vrij maken van modules. Lees nogal gemengde berichten over het bedrijf. Heb wel de M2000C en AV-8B van Razbam, maar vlieg eigenlijk nooit, dus kan er zelf moeilijk over oordelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Koekemoeroetoe schreef op maandag 26 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Inmiddels al wat meer met de F-15E gevlogen? En anderen met ervaring? Draait de module een beetje oke, en lijkt het flight model ergens naar?

Zit in twijfel of ik hem moet kopen, had daarom ook niet gepreordered. Aan de ene kant lijkt het me een onwijs gaaf toestel, ground attack is wel mijn ding, helemaal met zo'n bomb truck, en vind het dus ook prima om er €60 op stuk te slaan. Heb echter eigenlijk geen idee hoe het track record van Razbam is v.w.b. early access en feature complete + bug vrij maken van modules. Lees nogal gemengde berichten over het bedrijf. Heb wel de M2000C en AV-8B van Razbam, maar vlieg eigenlijk nooit, dus kan er zelf moeilijk over oordelen.
Ik heb er nu ongeveer 4 effectieve* uren mee op de teller staan (niet alleen vliegen, maar ook cold & dark startup tijd), dus ik kan nog geen heel diepe review geven, maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop. Dat had ik vooraf ook niet verwacht, vandaar de 30% off pre-purchase (ben zelf ook veel meer van AG dan AA).

*ben daarnaast ook de laatste hand aan het leggen op een missie voor de Strike Eagle waar ik al een tijd geleden aan gestart ben.

Eerste indrukken:
Flight model voelt heel lekker. Pitch is tamelijk gevoelig, maar went snel. Als je dat eenmaal door hebt is ie ontzettend stabiel. Formatie vliegen is heerlijk. Of het FM ook realistisch is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar aangezien er tegenwoordig voldoende SME's (ex F-15 piloten) betrokken zijn bij de ontwikkeling, zal dat wel aardig in orde zijn.

Avionica/terminologie is toch wel echt weer een tikkie anders dan bijvoorbeeld de Hornet, maar uiteindelijk herken je toch al snel heel veel. Het zit alleen op andere plekken, heet net iets anders en het is weer even wennen aan nieuwe HOTAS controls.

Performance is prima op mijn ouwe bakkie, zelfs in VR. In lijn met de andere kisten (als in, ik merk geen verschil)

Veel meer kan ik over de kist zelf nog niet zeggen..

De training missies van Baltic Dragon zijn kort en to the point. Vind ik zelf heel fijn, omdat ik bij die lange interactieve trainingen aan het eind vaak ben vergeten wat ik in het begin geleerd heb.

Tja, en v.w.b. Razbam..
Ik heb zelf nooit zo'n moeite met "trage" EA ontwikkeling. Heb toch onvoldoende tijd om alles in een keer te leren. Het enige wat ik bij de AV8B vervelend vond, was dat de bediening van systemen soms echt drastisch veranderde, waardoor je (fout) aangeleerde procedures eerst moest gaan afleren en daarna opnieuw goed leren. Ik hoop dat ze dat bij de F-15E gelijk goed doen (en anders wachten met release van de betreffende feature)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:09
Zojuist op de sale-valreep een Virpil CM3 Throttle besteld :D *O*
Mooie besteding van de vakantie centjes :)

De stick heb ik al van Virpil (ook de CM3 de CM2) en die is bovenop de TMWH echt wel next level. Denk dat de throttle dat ook wel zal zijn.
Kanniewachtennie! *O*

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Net de F-14 twee weken op proef genomen, maar ik ben unimpressed. De kist doet me weining, geen wow factor zoals ik had met de A10s en de Viggen. Maar ik heb'm misschien nog te kort :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
Bloedvat schreef op maandag 26 juni 2023 @ 22:44:
[...]

Ik heb er nu ongeveer 4 effectieve* uren mee op de teller staan (niet alleen vliegen, maar ook cold & dark startup tijd), dus ik kan nog geen heel diepe review geven, maar ik heb zeker geen spijt van de aankoop. Dat had ik vooraf ook niet verwacht, vandaar de 30% off pre-purchase (ben zelf ook veel meer van AG dan AA).

*ben daarnaast ook de laatste hand aan het leggen op een missie voor de Strike Eagle waar ik al een tijd geleden aan gestart ben.

Eerste indrukken:
Flight model voelt heel lekker. Pitch is tamelijk gevoelig, maar went snel. Als je dat eenmaal door hebt is ie ontzettend stabiel. Formatie vliegen is heerlijk. Of het FM ook realistisch is kan ik natuurlijk niet beoordelen, maar aangezien er tegenwoordig voldoende SME's (ex F-15 piloten) betrokken zijn bij de ontwikkeling, zal dat wel aardig in orde zijn.

Avionica/terminologie is toch wel echt weer een tikkie anders dan bijvoorbeeld de Hornet, maar uiteindelijk herken je toch al snel heel veel. Het zit alleen op andere plekken, heet net iets anders en het is weer even wennen aan nieuwe HOTAS controls.

Performance is prima op mijn ouwe bakkie, zelfs in VR. In lijn met de andere kisten (als in, ik merk geen verschil)

Veel meer kan ik over de kist zelf nog niet zeggen..

De training missies van Baltic Dragon zijn kort en to the point. Vind ik zelf heel fijn, omdat ik bij die lange interactieve trainingen aan het eind vaak ben vergeten wat ik in het begin geleerd heb.

Tja, en v.w.b. Razbam..
Ik heb zelf nooit zo'n moeite met "trage" EA ontwikkeling. Heb toch onvoldoende tijd om alles in een keer te leren. Het enige wat ik bij de AV8B vervelend vond, was dat de bediening van systemen soms echt drastisch veranderde, waardoor je (fout) aangeleerde procedures eerst moest gaan afleren en daarna opnieuw goed leren. Ik hoop dat ze dat bij de F-15E gelijk goed doen (en anders wachten met release van de betreffende feature)
Nog bedankt voor je uitgebreide reactie. Na een paar dagen wikken en wegen de module toch maar gekocht. Lees toch wel veel positieve dingen over de module op o.a. Reddit, en wees eerlijk, wat gaat er nou boven carpet bomben met 18(?) snake eyes :+ Nu nog tijd vinden om hem te proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

durian schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 18:38:
Net de F-14 twee weken op proef genomen, maar ik ben unimpressed. De kist doet me weining, geen wow factor zoals ik had met de A10s en de Viggen. Maar ik heb'm misschien nog te kort :-)
Ik had hetzelfde. Kon me niet echt imponeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
De eerste paar stukjes met de F-15E gevlogen, zeer goede eerste indruk. Model ziet er goed uit en performance is dik in orde (VR). Merkbaar beter dan de AH-64, ook wanneer laag bij de grond. En wat een power heeft die jet zeg! Is bijna moeilijk om langzaam te vliegen :X Binnenkort maar eens even uitpluizen hoe de bewapening werkt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Hey allemaal,

Ik heb zojuist weer een missie online gezet.

Ditmaal voor de F-15E:

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/userfiles/480/hz5fgdyt8dqru33jv5gx10wu8bq67mhc/Raqqa_Strike_opening_screenjpg.jpg

Download link:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3331796/

Hij is zeer geschikt voor beginners en je kan het zo complex maken als je zelf wilt. (dus @dierkx36, ik hoop dat je je niet laat afschrikken en het gewoon eens probeert ;))

Ik heb met name veel aandacht besteed aan het "manipuleren" van AI, in een poging een net iets realistischere ervaring te creëren. D.w.z.; Flight members die wachten aan de kop van de startbaan, tot ze "cleared" worden voor take-off en meer realistische AAR ervaring (left wing, connect, right wing) (kan ge-skipped worden).

Ohja, en voor diegene die de F-15E niet hebben, heb ik ook even een F-16 versie gemaakt :P :

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/userfiles/928/dh11rpgwp4jnyus9lvyd9gmcn1hbd4wg/Raqqa_Strike_F16_opening_screenjpg.jpg

Download link F-16 versie:
https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3331810/

Ik ben heel benieuwd wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat nice. Kan de F-16 versie nog niet proberen helaas. Heb mijn Reverb laten vallen en die is dus dood. :')

Ben pas over enkele maanden in de gelegenheid een nieuwe VR aan te schaffen. Dus komende maanden geen vliegen en racen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 3 juli 2023 @ 18:50:
@Bloedvat nice. Kan de F-16 versie nog niet proberen helaas. Heb mijn Reverb laten vallen en die is dus dood. :')

Ben pas over enkele maanden in de gelegenheid een nieuwe VR aan te schaffen. Dus komende maanden geen vliegen en racen. ;(
Oei! Das minder -O-
En je had net je pc helemaal ge-upgrade, toch? Balen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
lankypilot77 heeft mijn laatste missie op z'n YT kanaal gezet:

Voor mij best grappig om te zien hoe iemand anders 'm speelt (en waar hij tegenaan loopt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ja dat is inderdaad altijd lachen. Ik maak zelf ook missie's, maar meer voor mij en andere vrienden waar ik dan video's over maak. Wel laatst nog een DCS video gemaakt van Kickstart My Heart. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
MTFDarkEagle schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 12:53:
Zojuist op de sale-valreep een Virpil CM3 Throttle besteld :D *O*
Mooie besteding van de vakantie centjes :)

De stick heb ik al van Virpil (ook de CM3 de CM2) en die is bovenop de TMWH echt wel next level. Denk dat de throttle dat ook wel zal zijn.
Kanniewachtennie! *O*
Nou, ik heb hem sinds afgelopen maandag in huis en dinsdag wat mee kunnen spelen.

Maar, holy crap, dit is boven een Warthog wel écht next level. De WH is imho al best goed (heeft het toch 10 jaar uitgehouden), maar dit is op alle vlakken beter.

Qua hardware soepeler, steviger. De knopjes zijn op zelfde niveau als de WH, dik in orde. Voelen stevig, goeie klik, geen gekke dingen. En de Virpil heeft out-of-the-box al een goeie slew control, de standaard WH tepel is ruk maar goed te upgraden (wat ik dus had gedaan).
De throttle actie is méga soepel en voelt stevig (mag ook wel worden verwacht van een gelagerd systeem natuurlijk).
De finger lifts zijn even wennen hoe deze werken ivm de WH.

Virpil software is erg uitgebreid. Qua functionaliteit zoek ik niet direct zo veel, ik wil/wou de idle detents dezelfde functionaliteit hebben als de WH dat heeft (dus een button/knopje wat activeert als je in de detent range zit). Dit was wel echt ff zoeken hoe dit nou precies in te stellen, maar uiteindelijk lukt het wel.

Nu alles in DCS mappen en 10 jaar opgebouwde muscle memory weer opnieuw inleren :P

Maar deze throttle verdient van mij maar 1 reactie: _/-\o_ oOo *O* <3

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Kan iemand mij tips geven hoe ik vanuit de gunnerpositie in de AH64 kan oefenen? Gewoon een missie in de M.E. maken en het ding wat rondjes laten vliegen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:02:
Kan iemand mij tips geven hoe ik vanuit de gunnerpositie in de AH64 kan oefenen? Gewoon een missie in de M.E. maken en het ding wat rondjes laten vliegen?
Switchen naar de CPG seat en aanklooien maar :P

Beetje afhankelijk van wat je precies wil oefenen (je kan vrijwel alles vanuit de gunner seat)

Als je met de Hellfire en gun wil oefenen, kun je het beste George AI pilot laten hoveren, dan heb je rustig de tijd om alles te doen, zonder dat je je doel continu voorbij vliegt. Het veiligste is, om eerst even te landen en dan te switchen naar de cpg seat, want George AI doet nogal eens rare dingen (zoals niet met VRS kunnen omgaan en crashen..).

Er zijn wat instant action missions met weapon ranges. Die van Marianas is lekker dichtbij, dus ideaal voor een korte target practice sessie (y)

Check anders ook eens mijn mini campaign (4 missies) 301 Redskins voor de Apache. Die missies zijn best wel toegankelijk voor beginners en zijn vooral gericht op aanvallen vanuit de CPG seat (laatste missie is wel iets lastiger misschien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik blijf die dual seat toestellen echt niks vinden als single player. Ik heb de Tomcat en Apache maar van beiden heb ik “spijt”. Dat zijn ook meteen de laatste dual seat modules die ik aan zal schaffen.

Ik kijk vooral uit naar de Eurofighter en Kola map. Ik denk dat ik - zodra de Eurofighter released is - weinig anders meer zal vliegen. En aangezien het nog wel even duurt voordat de release plaatsvindt, kan ik mooi even rustig sparen voor een vervanger van de Reverb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:00:
Ik blijf die dual seat toestellen echt niks vinden als single player. Ik heb de Tomcat en Apache maar van beiden heb ik “spijt”. Dat zijn ook meteen de laatste dual seat modules die ik aan zal schaffen.

Ik kijk vooral uit naar de Eurofighter en Kola map. Ik denk dat ik - zodra de Eurofighter released is - weinig anders meer zal vliegen. En aangezien het nog wel even duurt voordat de release plaatsvindt, kan ik mooi even rustig sparen voor een vervanger van de Reverb. :)
Switchen tussen PLT en CPG in de Apache is bij mij inmiddels tweede natuur geworden. F-14 ben ik met je eens, daar heb je eigenlijk gewoon echt een tweede persoon bij nodig (ligt hier al jaren stof te vangen).

F-15E is in feite gewoon een single seater met 2 paar extra ogen achterin. In dat ding doe ik alles vanuit de front cockpit (alleen 1x even switchen naar WSO om de tgp en laser aan te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:09:
[...]

Switchen tussen PLT en CPG in de Apache is bij mij inmiddels tweede natuur geworden. F-14 ben ik met je eens, daar heb je eigenlijk gewoon echt een tweede persoon bij nodig (ligt hier al jaren stof te vangen).

F-15E is in feite gewoon een single seater met 2 paar extra ogen achterin. In dat ding doe ik alles vanuit de front cockpit (alleen 1x even switchen naar WSO om de tgp en laser aan te zetten)
Mij haalt het volledig uit de immersie. En de AI gebruiken is gewoon kut. Jester moet (moest) je micromanagen, en George was zeer frustrerend met alle bugs. Daarnaast nodigt het mij niet uit om het hele toestel te leren.

Nee, echt niks voor mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 16:48:
[...]

Switchen naar de CPG seat en aanklooien maar :P

Beetje afhankelijk van wat je precies wil oefenen (je kan vrijwel alles vanuit de gunner seat)

Als je met de Hellfire en gun wil oefenen, kun je het beste George AI pilot laten hoveren, dan heb je rustig de tijd om alles te doen, zonder dat je je doel continu voorbij vliegt. Het veiligste is, om eerst even te landen en dan te switchen naar de cpg seat, want George AI doet nogal eens rare dingen (zoals niet met VRS kunnen omgaan en crashen..).

Er zijn wat instant action missions met weapon ranges. Die van Marianas is lekker dichtbij, dus ideaal voor een korte target practice sessie (y)

Check anders ook eens mijn mini campaign (4 missies) 301 Redskins voor de Apache. Die missies zijn best wel toegankelijk voor beginners en zijn vooral gericht op aanvallen vanuit de CPG seat (laatste missie is wel iets lastiger misschien)
Tnx!! Alleen: de ai laten hoveren, ik neem aan via de M.E.?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Tnx!! Alleen: de ai laten hoveren, ik neem aan via de M.E.?
Nee hoor, daar heb je de George AI voor

Zoek in de AH64 controls naar George AI Helper

Mss verstandig om even het George AI hoofdstuk van de AH64 manual even door te pluizen (is niet veel)

[ Voor 16% gewijzigd door Bloedvat op 15-07-2023 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 10:52
Hebben er mensen toevallig veel ervaring met servers (voornamelijk eigen servers runnen) in DCS?

Ik had een redelijk simpele tutorial gevonden om het te doen:
-Server in game aanmaken met missionlist
-DCS port forwarden
-Port checken of die open staat en dat klopte.

Toch kon een vriend mij nog voor geen mogelijkheid joinen of de server uberhaupt vinden in de serverlijst.

Gekker nog: wij besloten toen maar een open server te joinen. Vonden de exact zelfde server in de serverlijst, joinde, en gek genoeg konden wij elkaar simpelweg niet zien.
Alles om ons heen was hetzelfde: het weer, comms van awacs, andere online spelers etc. alles kwam overeen.
Toch als wij op exact dezelfde runway stonden, was er niemand. ook niet op de map.

Enig idee hoe dit kan? En is er iets wat ik over het hoofd zie bij het maken van een server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 12:48
TimFrogt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:23:
Hebben er mensen toevallig veel ervaring met servers (voornamelijk eigen servers runnen) in DCS?

Ik had een redelijk simpele tutorial gevonden om het te doen:
-Server in game aanmaken met missionlist
-DCS port forwarden
-Port checken of die open staat en dat klopte.

Toch kon een vriend mij nog voor geen mogelijkheid joinen of de server uberhaupt vinden in de serverlijst.

Gekker nog: wij besloten toen maar een open server te joinen. Vonden de exact zelfde server in de serverlijst, joinde, en gek genoeg konden wij elkaar simpelweg niet zien.
Alles om ons heen was hetzelfde: het weer, comms van awacs, andere online spelers etc. alles kwam overeen.
Toch als wij op exact dezelfde runway stonden, was er niemand. ook niet op de map.

Enig idee hoe dit kan? En is er iets wat ik over het hoofd zie bij het maken van een server?
Zitten jullie beiden op dezelfde DCS versie? Stable/OpenBeta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
SgtPoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:48:
[...]

@TimFrogt Dit was ook mijn eerste gedachte :)
En check ook of de windows firewall niet toevallig DCS blokkeerd.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
SgtPoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:48:
[...]

Dit zou het wel eens kunnen zijn, zou in ieder geval verklaren aarom wij elkaar niet kunnen zien op dezelfde server.
Maar zou dit ook verklaren dat hij mijn server helemaal niet kan zien in de serverbrowser?

@MTFDarkEagle
Firewall had ik idd al gechecked!
Die stond helemaal goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
TimFrogt schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:09:
[...]

Dit zou het wel eens kunnen zijn, zou in ieder geval verklaren aarom wij elkaar niet kunnen zien op dezelfde server.
Maar zou dit ook verklaren dat hij mijn server helemaal niet kan zien in de serverbrowser?

@MTFDarkEagle
Firewall had ik idd al gechecked!
Die stond helemaal goed
Als jij in de stable versie een missie host en je maat probeert hem te zoeken in de openbeta versie dan ziet hij jouw server niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Dan is het idd hoog waarschijnlijk een versie mismatch..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimFrogt
SgtPoen schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:24:
[...]

Als jij in de stable versie een missie host en je maat probeert hem te zoeken in de openbeta versie dan ziet hij jouw server niet.
Zat idd op de beta ivm sinai..

Alles werkt nu naar behoren! :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
Mooi dat het opgelost is d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-06 00:29

Schurem

Anytime, Anywhere

***knip***
Geen advertenties in het forum aub.

[ Voor 92% gewijzigd door Ircghost op 19-08-2023 17:26 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Weer fikse kortingen op sommige modules omdat DCS 15 wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ja! Ik was eergister aan het zoeken naar kortingcodes voor de F14, en gister ineens 40% dus gelijk maar toegeslagen :-)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Is de Ka50 merkbaar anders vanwege de dubbele rotors, of is het meer-van-hetzelfde? Ik heb de Huey en de Apache al...maarja, aanbiedingen enzo

[ Voor 9% gewijzigd door durian op 02-09-2023 21:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08-06 19:17
durian schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:18:
Is de Ka50 merkbaar anders vanwege de dubbele rotors, of is het meer-van-hetzelfde? Ik heb de Huey en de Apache al...maarja, aanbiedingen enzo
Vliegt heel anders omdat je geen rudder meer nodig hebt op dezelfde manier. Vliegt extreem stabiel. Ik vind het een van de leukere heli's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekemoeroetoe
durian schreef op zaterdag 2 september 2023 @ 18:18:
Vliegt heel anders vanwege de co-axiale rotor, super stabiel. Maar misschien belangrijker, je hebt (tot op zekere hoogte) in je eentje de workload die in bijvoorbeeld de Apache en Hind over 2 personen verdeeld wordt. Geeft het m.i. een heel andere uitdaging, en ondanks dat de Ka-50 niet mijn favoriete toestel is (ik heb een zwak voor de Mi-24), eindig ik toch heel vaak weer in de cockpit van de Ka-50.

• MTFDarkEagle
De Ka-50 is echt een beest.
Vliegt héérlijk en als je de systemen een beetje in de vingers hebt kun je er machtig dodelijk mee zijn.
Het is een van mijn favorieten :)
(mag ook wel met een paar duizend vlieguren in 't apparaat O-) )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
Dank voor de positieve reviews van de Ka50 - ik kan het er alleen maar mee eens zijn :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dierkx36
Voor de Virpil (collective) gebruikers :
Virpil zet morgen (20.10.23) de AH64D grip, een contra gewicht voor de TCS base en TCS Plus base en een aangepaste mount plate voor de de TCS/TCS Plus in de voorkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 22:23:
Voor de Virpil (collective) gebruikers :
Virpil zet morgen (20.10.23) de AH64D grip, een contra gewicht voor de TCS base en TCS Plus base en een aangepaste mount plate voor de de TCS/TCS Plus in de voorkoop.
Heel vet
Al had die contragewicht mod er gewoon standaard bij moeten zitten (ik, en velen met mij, hebben al een kleine €600 betaald voor die collective + grip en hebben daarna zelf een contragewicht mod moeten toevoegen...)

Trouwens nog even een tip voor wie de aankoop overweegt: koop gewoon de collective zonder die rotary throttle (dus niet de "plus").

Ik heb zelf wel de "plus", maar gebruik die axis vrijwel nooit (zeker niet in de Apache). Niet het extra geld waard imo.

Just my 2 cents

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• durian
En we hebben weer een sale, een Halloween sale (heeft iemand wel eens iets full-price gekocht? :-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:06:
En we hebben weer een sale, een Halloween sale (heeft iemand wel eens iets full-price gekocht? :-) )
Ik niet nee
Ik steun ED graag, maar ik ben ook weer geen dief van m'n eigen portemonnee :P

Met een beetje geduld (of als je juist pre-ordered) kun je een hoop geld besparen bij DCS.

Iemand de nieuwe 2.9 update al geprobeerd?
Heb zelf nog geen tijd gehad (Hopelijk morgen even).
Hopelijk merken ook de low end systemen iets van de vermelde optimalisaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
2.9 heeft mij met FSR zeker goede verbeteringen gebracht! Ik hoor wel genoeg mensen op de laatste game avonden die nog uitdagingen hadden met stabiliteit, jittering en/of scherpteproblemen. Dus het is wel wat meer een puzzel geworden, maar ik denk uiteindelijk wel beter voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 10:19:
[...]

Ik niet nee
Ik steun ED graag, maar ik ben ook weer geen dief van m'n eigen portemonnee :P

Met een beetje geduld (of als je juist pre-ordered) kun je een hoop geld besparen bij DCS.

Iemand de nieuwe 2.9 update al geprobeerd?
Heb zelf nog geen tijd gehad (Hopelijk morgen even).
Hopelijk merken ook de low end systemen iets van de vermelde optimalisaties.
Gisteren even snel, niet lang jammer genoeg want heb ruzie met de nieuwe VR headset en de desktop }:|

Graphics zaggen er wel mooi uit met de Apache tijdens opstijgen.
Ircghost schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:16:
2.9 heeft mij met FSR zeker goede verbeteringen gebracht! Ik hoor wel genoeg mensen op de laatste game avonden die nog uitdagingen hadden met stabiliteit, jittering en/of scherpteproblemen. Dus het is wel wat meer een puzzel geworden, maar ik denk uiteindelijk wel beter voor iedereen.
Okay, dit verklaart al weer een paar dingen : had ik nog niet meegekregen.

[ Voor 57% gewijzigd door dierkx36 op 21-10-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net een half uurtje 2.9 geprobeerd op m'n (tr)ouwe i7-8700k | gtx1080ti :P

Veel te kort om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar fwiw, ik merkte in ieder geval niet dat het slechter liep.

Wel heel vet dat je nu (tijdens het vliegen) kleurenfilters kan toepassen!

Morgen hopelijk even tijd om het nieuwe heli ground effect bekijken (en hopen dat m'n ouwe bakkie dat nieuwe effect nog trekt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 18:34:
Net een half uurtje 2.9 geprobeerd op m'n (tr)ouwe i7-8700k | gtx1080ti :P

Veel te kort om er echt iets zinnigs over te zeggen, maar fwiw, ik merkte in ieder geval niet dat het slechter liep.

Wel heel vet dat je nu (tijdens het vliegen) kleurenfilters kan toepassen!

Morgen hopelijk even tijd om het nieuwe heli ground effect bekijken (en hopen dat m'n ouwe bakkie dat nieuwe effect nog trekt)
Als je DLSS bedoelt, dan nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Als je DLSS bedoelt, dan nee.
Nee, ik bedoelde gras en bomen die bewegen/waaien als je er overheen vliegt.

Ik heb geen kennis van DLSS (of FSR).. nooit in verdiept wat het betekent en doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ah ok. Heb de boel er net opgegooid, zal kijken wat het scheelt. Ik vermoed niks, want oud beestje waar de boel op draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Bloedvat schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:57:
[...]

Nee, ik bedoelde gras en bomen die bewegen/waaien als je er overheen vliegt.

Ik heb geen kennis van DLSS (of FSR).. nooit in verdiept wat het betekent en doet :P
Sowieso moet je het eerst handmatig aanzetten, anders doet het niks. Misschien met jouw oudere hardware niet veel, maar bij heb ik er enkele tientallen FPS voor terug (met FSR). Wel ten koste van scherpte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ircghost schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:21:
[...]

Sowieso moet je het eerst handmatig aanzetten, anders doet het niks. Misschien met jouw oudere hardware niet veel, maar bij heb ik er enkele tientallen FPS voor terug (met FSR). Wel ten koste van scherpte natuurlijk.
Heb eerder vandaag ook FSR even aangezet, maar dat was geen succes bij mij.
Niet zozeer wegens gebrek aan scherpte (als je de sliders flink hoog zet, is dat nog wel te doen), maar bij mij gaat het vooral helemaal mis omdat bij FSR ook automatisch antialiasing aan gezet wordt. Daar krijg ik mega stutters van en rare glitches/smearing.

Duurde best een poos voordat ik erachter was dat het daardoor kwam. Antialiasing weer "off" en het liep allemaal weer prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
Ook maar even DLSS getest gisteravond, FPS schoot wel omhoog! Maar wel ten kosten van wat leesbaarheid van een aantal schermen op VR (Quest 2). Vooral in de F-16 aar de schermen toch iets kleiner zijn en verder weg zitten had ik ineens toch het idee dat ik spontaan een leesbril nodig had..

Wat ook opvallend was is dat de "stippen" in de lucht (wat een vliegtuig in de verte moet aanduiden) veranderen in vlekken wat wel storend kan zijn.
Ook wolken voelen nu om het frame te updaten wat een beetje gek voelt.

Dus ja, soepel wordt het er wel op. Maar gaat dus wel ten koste van die nadelen.
Miscchien dat het op monitoren beter werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Ik heb DLSS etc nog niet kunnen testen. Op de meeste maps/missies ben ik al hard locked op 180FPS.

Voor de rest heb ik nog niet heel veel kunnen spelen. Wel wil ik binnenkort gebruik gaan maken van de nieuwe VoIP die ingebouwd is (Will it be the SRS killer...?). Uiteraard meteen alles op MAX gezet en bossen lijken nu een stuk meer op een bos... Niet meer één grote groene blob die in elkaar smelt in de verte.

De nieuwe heli/wind particles moet ik nog even bekijken.

Zou graag in de volgende major update grafisch willen zien dat water op spat als je laag over de zee/meer vliegt zo als in War Thunder (en binnenkort ook in Star Citizen). Zou wel sick zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 15:43:
Wat ook opvallend was is dat de "stippen" in de lucht (wat een vliegtuig in de verte moet aanduiden) veranderen in vlekken wat wel storend kan zijn.
Ook wolken voelen nu om het frame te updaten wat een beetje gek voelt.
FSR heeft daar niks mee te maken ;)
Dat is het nieuwe "spotting" systeem
Met FSR uit zie je in VR ook die "vlekken"

Het is gelukkig nog heel erg WIP, maar je vraagt je wel af hoe dit de interne check bij ED heeft kunnen passeren. Die 'vlekken' zijn echt absurd _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Bloedvat schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 19:02:
[...]

FSR heeft daar niks mee te maken ;)
Dat is het nieuwe "spotting" systeem
Met FSR uit zie je in VR ook die "vlekken"

Het is gelukkig nog heel erg WIP, maar je vraagt je wel af hoe dit de interne check bij ED heeft kunnen passeren. Die 'vlekken' zijn echt absurd _O-
op een 2d scherm 3440x1440 vind ik de stipjes perfect. Het was echt onmogelijk om dingen te spotten. Ligt dus heel erg aan de opstelling thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
SgtPoen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

op een 2d scherm 3880x1440 vind ik de stipjes perfect. Het was echt onmogelijk om dingen te spotten. Ligt dus heel erg aan de opstelling thuis.
Heb gisteren voor het eerst een tijd kunnen spelen en het was inderdaad makkelijker om dingen te spotten (2560x1440 scherm). Ik vond het oude systeem ook niet zo heel erg verkeerd tbh. Had er niet veel problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SgtPoen schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

op een 2d scherm 3440x1440 vind ik de stipjes perfect. Het was echt onmogelijk om dingen te spotten. Ligt dus heel erg aan de opstelling thuis.
Oh ik geloof je direct hoor. Daar werd/wordt ook op het ED forum eindeloos vaak over gediscussieerd.

Prima dat ED er iets aan probeert te verbeteren, maar in VR is het nu gewoon lachwekkend slecht (was voorheen wel ok imo).

Maar goed, dat heb je met open beta. Komt ook wel weer goed voor ons VR gebruikers ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Bloedvat schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:16:
[...]
maar in VR is het nu gewoon lachwekkend slecht
Ik gebruik een Reverb G2, en ik vind ze echt perfect nu. Superdikke update dit. Werkt echt als een trein. Eindelijk de view range op ultimate, en dat is _/-\o_

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 23:09:
[...]

Ik gebruik een Reverb G2, en ik vind ze echt perfect nu. Superdikke update dit. Werkt echt als een trein. Eindelijk de view range op ultimate, en dat is _/-\o_
We hebben het over hetzelfde?
Vliegtuig dat van dichtbij steeds verder van je af vliegt, wordt kleiner en kleiner, tot het amper te zien is, en dan (op een bepaalde afstand) wordt het ineens een grote grijze vlek.

Dat is hoe het er bij mij uit ziet (Reverb G1)

Als we het over hetzelfde hebben en bij jou worden vliegtuigen op afstand geen absurt dikke vlekken (geen radar meer nodig om te weten waar de vijand is), dan is er kennelijk iets mis met mijn instellingen... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Er valt niet zo heel veel aan in te stellen. Je kan ze terugzetten op de oude manier door in je autoexec.cfg het volgende te copypasten:
code:
1
DotRendererExperiment = False

Maar goed, nee, zoals ik het zie is de overgang van een goed zichtbare dot, en zeker geen dikke vlek, naar een modelletje op laag LOD best ok. 's Neerlands rotweer is mischien niet helemaal representatief voor het soort afstanden waarop een vliegtuig zichtbaar wordt ;-)

Maar hoe vet is het om eindelijk die sim eens goed vloeiend te hebben lopen!

En wat vinden jullie van de VOIP radio's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die SSS optie geeft toch nog wel wat bugs hoor. In de Huey afhankelijk van of ik mijn blik omlaag wierp zag ik over de grond niets dan schaduw.

En schokkende beelden wanneer iets met hoge snelheid passeert. Last but not least blijven bij de Hornet de wheelchocks plakken.

Verder draait het wel goed met DLSS. Voice Chat gebruik ik niet want geen MP.

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 25-10-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik kan heel DLSS niet gebruiken, want nog 970 kaart. Desondanks toch een fps van tussen de 45 en 65 wat prima te doen is (1920x1080)
Maar denk dat het binnenkort wel tijd voor een nieuwe bak wordt, tijdens laatste update nog 9gb vrij van de 500...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
GurbY{nl} schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 08:53:
Ik kan heel DLSS niet gebruiken, want nog 970 kaart. Desondanks toch een fps van tussen de 45 en 65 wat prima te doen is (1920x1080)
Maar denk dat het binnenkort wel tijd voor een nieuwe bak wordt, tijdens laatste update nog 9gb vrij van de 500...
Als het goed is kun je wel gebruik maken van NIS of FSR, dit kon ik op mijn GTX 1070 ook toen dit werd toegevoegd aan Call of Duty Modern Warfare 2. Heb je geen RT-core kaart voor nodig. Werkt wel iets minder, en het ziet er wat meer blurry uit, maar wel betere FPS. Ik weet niet hoe dit werkt op DCS en of het hier ook blurry is (zit zelf op een RTX 4090 nu), maar wel proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Nu online

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Robinblitz schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:05:
[...]

Als het goed is kun je wel gebruik maken van NIS of FSR, dit kon ik op mijn GTX 1070 ook toen dit werd toegevoegd aan Call of Duty Modern Warfare 2. Heb je geen RT-core kaart voor nodig. Werkt wel iets minder, en het ziet er wat meer blurry uit, maar wel betere FPS. Ik weet niet hoe dit werkt op DCS en of het hier ook blurry is (zit zelf op een RTX 4090 nu), maar wel proberen waard.
Klopt. Ben met beide aan het stoeien geweest maar het ziet er niet uit, vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Vlaagje aan de DCS VR gebruikers :

Als je OpenXR toevallig dan gebruikt, welke GPU frametimes halen jullie in MSAA,TAA en DLAA in 2.9 ?

Het is hier 1 groot stotter festijn, terwijl FPS wel goed is (45+ fps op een Crystal 90Hz)
Valt me alleen op dat de CPU nu amper wat doet (is wel eens anders geweest :') ) en de GPU alle belasting krijgt (frametimes tussen de 16 en 23 m/s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Dcs 2.9 heeft een probleem met core parking op moderne cpus. Dus je zou eens kunnen kijken of het scheelt dat uit te schakelen.

De screen space shadows zijn gefikst, en zien er prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
dierkx36 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 19:57:
Vlaagje aan de DCS VR gebruikers :

Als je OpenXR toevallig dan gebruikt, welke GPU frametimes halen jullie in MSAA,TAA en DLAA in 2.9 ?

Het is hier 1 groot stotter festijn, terwijl FPS wel goed is (45+ fps op een Crystal 90Hz)
Valt me alleen op dat de CPU nu amper wat doet (is wel eens anders geweest :') ) en de GPU alle belasting krijgt (frametimes tussen de 16 en 23 m/s)
Ter aanvulling op Schurem en misschien een domme vraag... Maar je gebruikt wel de Multithreaded versie van DCS en niet de normale .exe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ja, gebruik MT :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 10:26:
[...]

Klopt. Ben met beide aan het stoeien geweest maar het ziet er niet uit, vind ik.
Met een GTX970 zou ik vooralsnog enkel DLAA gebruiken.
Pagina: 1 ... 55 ... 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx