Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:00
Bloedvat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:28:
MT! *O*

https://forum.dcs.world/topic/170893-dcs-world-changelog-and-updates-of-open-beta/?do=findComment&comment=5168721

Ik ben heel benieuwd of we er íets van gaan merken, maar een belangrijke stap voorwaarts is het sowieso!
Morgen/zondag de Apache en de Hornet instellen en uitproberen :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:20

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik zag een yt filmpje waar iemand mt had gestart, dat scheelde enorm in framerate, en helemaal met vsync uit. Moet het nog testen maar het lijkt veelbelovend!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 08:44:
Ik zag een yt filmpje waar iemand mt had gestart, dat scheelde enorm in framerate, en helemaal met vsync uit. Moet het nog testen maar het lijkt veelbelovend!!
Ik lees ook (met name) heel positive reacties.

Vanmiddag hopelijk tijd om zelf even te testen, al heb ik niet al te hoge verwachtingen met mijn GPU bottlenecked pc
(Al zag ik zelfs een bericht van iemand met een 1070 die een enorme verbetering meldde)

[ Voor 9% gewijzigd door Bloedvat op 11-03-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 16:28:
MT! *O*

https://forum.dcs.world/topic/170893-dcs-world-changelog-and-updates-of-open-beta/?do=findComment&comment=5168721

Ik ben heel benieuwd of we er íets van gaan merken, maar een belangrijke stap voorwaarts is het sowieso!
Net effe snel geprobeerd na de Apache op controllers te hebben ingesteld :
Caucasus heli weapons range missie

1 woord : _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In VR 66FPS met hele lage CPU frame times (meestal onder de 10ms), niks stotteren, niks happeren.... eigenlijk zoals het hoort :Y

Nou snel de Hornet op de controllers instellen en een keer op een carrier in de Syrie map proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 13:36:
[...]

Net effe snel geprobeerd na de Apache op controllers te hebben ingesteld :
Caucasus heli weapons range missie

1 woord : _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

In VR 66FPS met hele lage CPU frame times (meestal onder de 10ms), niks stotteren, niks happeren.... eigenlijk zoals het hoort :Y

Nou snel de Hornet op de controllers instellen en een keer op een carrier in de Syrie map proberen.
Wat voor hardware heb je?

Hier bij mij (zoals verwacht) merk ik na een half uurtje testen eigenlijk geen verschil met of zonder MT. Marianas over land is nog steeds een groot stutter-fest... Duidelijk GPU gelimiteerd dus.
(GTX1080ti, i7-8700K, 32gb ram, VR HP Reverb)

[ Voor 3% gewijzigd door Bloedvat op 11-03-2023 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 17:12:
[...]

Wat voor hardware heb je?

Hier bij mij (zoals verwacht) merk ik na een half uurtje testen eigenlijk geen verschil met of zonder MT. Marianas over land is nog steeds een groot stutter-fest... Duidelijk GPU gelimiteerd dus.
(GTX1080ti, i7-8700K, 32gb ram, VR HP Reverb)
7950X3D, 64 GB DDR5, RTX 4090 , Reverb G2 (OpenXR) :$

PS :
Syrie map + Hornet + Super Carrier = +/- 38GB gebruik van RAM geheugen.

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 11-03-2023 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-06 18:09
Zo dan, hier ook ff geprobeerd..

Alleen eventjes op een parking plek in de F14 instant action cold start missie op Syrie.

Zonder MT zat ik op ~60-70FPS (vsync uit), met MT zat ik tegen ~110 aan te kijken :o
De tandjes! _/-\o_

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hier een antiek systeem: i7 2600 met gtx970. Standaard free flight A-10C II ca 30fps. Met MT 80.....
Meeste settings high. Vsync uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MTFDarkEagle schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 21:11:
Zo dan, hier ook ff geprobeerd..

Alleen eventjes op een parking plek in de F14 instant action cold start missie op Syrie.

Zonder MT zat ik op ~60-70FPS (vsync uit), met MT zat ik tegen ~110 aan te kijken :o
De tandjes! _/-\o_
VR ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06 08:05
Grote verschillen tussen ST en MT bij jullie... ik ga van 52 fps naar 58 fps als ik de MT versie opstart. "GPU bound" krijg ik te zien in de fps meter. (Marianas Apache runway start in instant mission). Toch die graphics settings wat minderen misschien :-)

(edit: rtx3070 / 5600x / 3840x1440)

[ Voor 18% gewijzigd door durian op 12-03-2023 10:07 . Reden: Specs added. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zwaar overtuigd inmiddels...! Syria map, instant action, A-10C II Free Flight, standaard DCS tussen de 19 en 25/30 FPS (gemiddeld rond de 25), met MT ruim 70 met uitschieters naar 80 en hoger soms. Ben er zeer over te spreken uiteraard... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op zondag 12 maart 2023 @ 13:23:
Zwaar overtuigd inmiddels...! Syria map, instant action, A-10C II Free Flight, standaard DCS tussen de 19 en 25/30 FPS (gemiddeld rond de 25), met MT ruim 70 met uitschieters naar 80 en hoger soms. Ben er zeer over te spreken uiteraard... ;-)
Hmm.. dan moet ik mss toch nog eens wat meer gaan testen (al speel ik met mijn "oude" systeem wél in VR)

Ik hoop stiekem dat er binnenkort wat meer 4070ti's op de 2e hands markt komen (ik maak momenteel gewoon te weinig speel-tijd, om de aankoop van een van de Nvidia flagships te verantwoorden). Ik ben heel benieuwd naar DCS MT resultaten op pc's met een nieuwe generatie GPU i.c.m. een verouderde CPU.

Wellicht kan m'n i7-8700k nog wel even mee.. Dat zou toch weer behoorlijk wat € schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Neen, gewoon plat schermpke :)

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Die MFBB van TotalControls heeft trouwens wel wat :
Heb em gisteren dan gebruikt voor de F/A-18C in DCS en toch best wel makkelijk, ook als je VR gebruikt omdat de lay-out hetzelfde is als " 't echie"

Ga hem van de week instellen voor de Harrier en de Falcon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-06 15:22

Player1S

Probably out in the dark

dierkx36 schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:33:
Die MFBB van TotalControls heeft trouwens wel wat :
Heb em gisteren dan gebruikt voor de F/A-18C in DCS en toch best wel makkelijk, ook als je VR gebruikt omdat de lay-out hetzelfde is als " 't echie"

Ga hem van de week instellen voor de Harrier en de Falcon.
Vind het jammer dat die dingen zo aan de prijs zijn en voornamelijk gericht op het moderne werk.

Zat stiekem zelf naar deze te kijken. Allemaal toggle switches die je zelf kunt toewijzen.

Of misschien moet ik toch eens goed in Arduino e.d. duiken en zoiets als dit maken

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op maandag 13 maart 2023 @ 08:53:
[...]

Vind het jammer dat die dingen zo aan de prijs zijn en voornamelijk gericht op het moderne werk.

Zat stiekem zelf naar deze te kijken. Allemaal toggle switches die je zelf kunt toewijzen.

Of misschien moet ik toch eens goed in Arduino e.d. duiken en zoiets als dit maken
Check ook even https://www.reddit.com/r/hotasdiy/ als je geïnteresseerd bent in het zelf maken van dit soort dingen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm, MT heeft voor mij als linux gebruiker niet zo goed uitgepakt. Op de een of andere manier krijg ik nu maar ⅓e van de performance die ik eerst kreeg. Als ik de frame counter aanzet (rctrl + printscreen) staat er dat ik "GPU bound ben"
Anderen hebben hetzelfde probleem op linux. Het gebeurt zowel met Proton als met Wine.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | <X> as a Service --> making you a poor & dependent slave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

Er is een sale gaande

Heb zelf maar de MIG-21 erbij gekocht. Was 50% off en met de miles die ik had van de F5 was ie nog maar 20e

[ Voor 72% gewijzigd door Player1S op 15-03-2023 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Player1S schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:17:
Er is een sale gaande

Heb zelf maar de MIG-21 erbij gekocht. Was 50% off en met de miles die ik had van de F5 was ie nog maar 20e
Er is bijna altijd een sale gaande. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:29:
[...]

Er is bijna altijd een sale gaande. ;)
Inderdaad _O-

Met een beetje geduld, hoef je nooit "full price" te betalen :)

In al die jaren DCS, heb ik dat nog nooit gedaan in ieder geval (hou je mooi wat over voor al die belachelijk dure hardware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
🚨 SALE ALERT

Van 15-03-2023 tot 26-03-2023 23:59 uur is de DCS Spring Sale 2023 weer gaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 06:59:
[...]

Inderdaad _O-

Met een beetje geduld, hoef je nooit "full price" te betalen :)

In al die jaren DCS, heb ik dat nog nooit gedaan in ieder geval (hou je mooi wat over voor al die belachelijk dure hardware)
Klopt, alhoewel de sale nu een stuk minder is dan zeg iets van 5 jaar terug of zo. Als ik me niet vergis heb ik de A-10C destijds voor €9,99 gekocht of zo.

@Player1S : vergis je niet, de Mig 21 is een errug lastig ding om te vliegen, laat staan om te landen. Grote tip van mijn kant blijft toch nog steeds de Hog; qua vliegen redelijk vlot onder de knie te krijgen en nogal vergevingsgezind (in tegenstelling tot bv die Mig; die probeert je gewoon de hele tijd dood te krijgen) en als je de systemen van de A-10 door hebt kun je je redelijk vlot inleren in de systemen van de andere toestellen. Maar de leercurve is even nogal van de steile...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S

Player1S

Probably out in the dark

GurbY{nl} schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 09:54:

@Player1S : vergis je niet, de Mig 21 is een errug lastig ding om te vliegen, laat staan om te landen. Grote tip van mijn kant blijft toch nog steeds de Hog; qua vliegen redelijk vlot onder de knie te krijgen en nogal vergevingsgezind (in tegenstelling tot bv die Mig; die probeert je gewoon de hele tijd dood te krijgen) en als je de systemen van de A-10 door hebt kun je je redelijk vlot inleren in de systemen van de andere toestellen. Maar de leercurve is even nogal van de steile...
Lief dat je denkt dat ik lang genoeg overleef om te moeten landen :+

A2G trekt mij totaal niet. Al wil ik nog wel keer de A10 uit de FC3 pack testen (heb ik ook namelijk).

Mijn interesse ligt echt bij de A2A en dan ook de era van de F5 en Mig21.
Als straks mijn setup beetje op orde is om fatsoenlijk online te gaan wil ik ook richting de Enigma Cold War server gaan.
De F16 staat alleen op mijn verlanglijstje omdat Nederland deze heeft/had. De F18 trekt mij totaal niet.
Daarentegen kijk ik wel uit naar de F4 en vermoed ik dat tzt de F14 en Mig-19 er ook gaan komen.

Gewoon flink oefenen en dan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beide rollen hebben natuurlijk hun functie. Natuurlijk is de grootste uitdaging niet dood gaan. Dat is dan ook het voornaamste doel als ik vlieg. Niet dood gaan vind ik zelf belangrijker. Maar als ik eerlijk ben is het binnendringen van een goed verdedigd gebied en het vernietigen van een doelwit hetgeen wat ik het graagst doe. In multiplayer is het gaaf om samen te werken om dat te bereiken. Een paar mensen die vooruit vliegen om de lucht schoon te vegen en een paar mensen die de gronddoelen aanvallen en eventueel nog en passant een tegenstander uit de weg ruimen. Dat is ook de reden dat servers zoals 4YA en Enigma Cold War zo gaaf zijn. Dan is alles in het spel en moet je alles samen doen om te winnen.

Als we het hebben over specifieke kisten, dan dank ik dat de A-10A wat mij betreft toch van een andere orde van grootte is dan de A-10C omdat de FC3 kisten gewoon veel beperkter zijn in de bediening. Maar daarnaast is de A-10C natuurlijk ook veel geavanceerder, waardoor je er meer mee kan doen. De datalink is gewoon een game changer. Echter, op een modern slagveld kan je de A-10 beter thuis laten. Je komt gewoon niet door de verdediging heen. Dat is dan ook de reden dat ik vooral de F/A-18C en de JF-17 vlieg. Goede langeafstandswapens en je kan jezelf verdedigen in zo'n kist. De SPJ pod van de JF-17 is ook een heel gave pod. Een soort combinatie passieve radar en redelijk effectieve jammer die geautomatiseerd aan en uit gaat op de juiste momenten, zodat HOJ lastig wordt gemaakt.

Voor de koude oorlog zou ik toch echt eens kijken naar de Mirage F-1. Dat echt een geweldige kist die zowel met lucht- als met gronddoelen korte metten maakt. De F-5 is ook wel een goede kist, mits je dat ding goed bestuurt. Je moet wel echt moeite doen om dat ding tot zijn recht te kunnen laten komen. Tevens is het ook een veelzijdige kist.
De MiG-21 moet ik nog eens gaan leren. Dat ding is echt geen makkelijk beestje om onder de duim te houden. Het ding intimideert mijn een beetje, eerlijk gezegd.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@ocf81 helemaal eens vwb het vergelijk tussen de A-10A en de C, en dan helemaal de C II. Niet te vergelijken. En het Scorpion helmet systeem in de II is helemaal een game changer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:13
[...]

Klopt, alhoewel de sale nu een stuk minder is dan zeg iets van 5 jaar terug of zo. Als ik me niet vergis heb ik de A-10C destijds voor €9,99 gekocht of zo.
Je kon de A-10C voor 9,99 dollar kopen wanneer je de oudere A-10 module al had.
Dat was een mooie deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Dat moet een Flaming Cliffs toestel geweest zijn.
Full Fidelity modules komen nooit onder de ~€24 (afgezien van wanneer ED weer eens een vergissing maakt :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Leader98 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 17:54:
[...]

Je kon de A-10C voor 9,99 dollar kopen wanneer je de oudere A-10 module al had.
Dat was een mooie deal.
Nee ik bedoel de eerste A-10C. Niet de upgrade naar de II.
Bloedvat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:05:
[...]

Dat moet een Flaming Cliffs toestel geweest zijn.
Full Fidelity modules komen nooit onder de ~€24 (afgezien van wanneer ED weer eens een vergissing maakt :P)
Zeker wel full fidelity!! Zal even screenshot zoeken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
ocf81 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 14:22:

Voor de koude oorlog zou ik toch echt eens kijken naar de Mirage F-1. Dat echt een geweldige kist die zowel met lucht- als met gronddoelen korte metten maakt. De F-5 is ook wel een goede kist, mits je dat ding goed bestuurt. Je moet wel echt moeite doen om dat ding tot zijn recht te kunnen laten komen. Tevens is het ook een veelzijdige kist.
De Mirage 2000C is er ook nog, al hoor je daar weinig over (?) Die lijkt me ook wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:14:
[...]

De Mirage 2000C is er ook nog, al hoor je daar weinig over (?) Die lijkt me ook wel leuk.
Klopt. En dat is ook een mieters gave jet. Maar het nadeel is dat die jet helaas dus een beetje tussen wal en schip valt. Te modern voor het tijdperk '60-'80 en te oud voor de moderne servers. Wel leuk als single player denk ik, maar ik doe eigenlijk alleen single player om set piece zaken te oefenen die ik in multiplayer wil kunnen doen. (niet zo veel dus) En omdat in multiplayer deze jet dus een beetje buiten de boot valt gebruik ik hem eigenlijk veel minder vaak dan ik wellicht zou willen. Ooit kende ik de opstartprocedure, maar nu ben ik hem weer vergeten.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
ocf81 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:18:
[...]

Klopt. En dat is ook een mieters gave jet. Maar het nadeel is dat die jet helaas dus een beetje tussen wal en schip valt. Te modern voor het tijdperk '60-'80 en te oud voor de moderne servers.
Ah, ok. Dacht dattie wel in de koude oorlog zou passen. Gelukkig speel ik meest SP en zijn er kortingen :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GDCQMcCFrTI4-eszWRmJrAO5lbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vWTw6j0xYDRGKbbyHppjHRLF.jpg?f=fotoalbum_large
Ok, geen 5 jaar geleden maar net even iets langer, maar toen was die $12 inderdaad goed €9,99....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké de prijs zat er iets naast, maar de kern blijft denk ik inderdaad staan. De prijzen van ED zijn door het dak gegaan. Echt vele malen de inflatie.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:34:
[Afbeelding]
Ok, geen 5 jaar geleden maar net even iets langer, maar toen was die $12 inderdaad goed €9,99....
Fair enough, I stand corrected _/-\o_

Er zijn er trouwens nog een paar onder de €24. Al kun je die niet echt serieus nemen mijns inziens.. Yak52, Christen Eagle, I-16 (sorry als ik nu iemand beledig :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Er zijn er trouwens nog een paar onder de €24. Al kun je die niet echt serieus nemen mijns inziens.. Yak52, Christen Eagle, I-16 (sorry als ik nu iemand beledig :P )
Christen Eagle is wel een leuk vliegtuigje. Die anderen heb ik niet. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb er meer cheapo in de sale gescoord:

UH1: $9,99
Ka50 2: $11,99
Hawk (tsja..) $9,99
Mig 21: $19,99
Yak: $20

Maar over de rest van de 3 paginas modules ben ik maar even stil... 🤪

[ Voor 26% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-03-2023 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Bloedvat schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Ik heb de Yak gekocht puur om een low level propkist te vergelijken met mijn irl low level SEP vliegerij. Ach.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Hi guys,

Ik heb sinds kort in de A-10c het issue dat de hele wereld wit is vanuit de cockpit gezien.
Cockpit zelf is normaal, en met de F2 view ook alles normaal. Zowel de Syria als Caucuses map voorgekomen.

Iemand een idee? Ik gebruik reshade.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PW-4eBUOCsW3OO04J9nul-abng0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OXSWx3rVR0GcLBcA1Q8Z5GlO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EpNEKwa2ZD06k4y13PD7zgbrnJY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/a3nwe5kZOjCjFIO6vpXFmaPx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
eitje84 schreef op zondag 26 maart 2023 @ 08:05:
Hi guys,

Ik heb sinds kort in de A-10c het issue dat de hele wereld wit is vanuit de cockpit gezien.
Cockpit zelf is normaal, en met de F2 view ook alles normaal. Zowel de Syria als Caucuses map voorgekomen.

Iemand een idee? Ik gebruik reshade.
Is het probleem er zonder reshade ook?

Ik las dat het zin heeft om na een update de shader caches leeg te gooien -- ik heb dat zelf nooit gedaan dus ik weet niet hoe, maar dat is misschien iets om op te zoeken?

[ Voor 17% gewijzigd door durian op 26-03-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou inderdaad ook eerst even terug gaan naar een default state om te kijken of het aan DCS ligt of aan reshade.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:21
Dat ga ik eens proberen.
Vreemde is dat het alleen bij de A-10c voor gekomen is, en ook daar niet altijd.

Thanks iigv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Jep, mods uit/verwijderen, DCS repair draaien en nog eens proberen..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-06 11:22
Ik heb sinds kort DCS geïnstalleerd, na een lange tijd MSFS2020 te hebben gespeeld wil ik nu iets anders. Deze laatste is wel erg mooi, qua graphics, maar mis toch een beetje een doel om iets te bereiken. Ik denk dat DCS mij meer voldoening zal gaan geven.

Nu is helaas de spring sale 2023 met 50% korting afgelopen. Maar omdat ik een nieuwe user ben binnen DCS kan ik alsnog alles wat ik de 1e keer aanschaf met 50% korting kopen.
Hebben jullie nog tips van must-have airplanes? Vroegah (Amiga tijdperk ;-)) veel combat simulators gespeeld. De volgende toestellen spreken mij aan: A-10(bruut/rauw), F-16 en F-18 (multi-role + vliegdekschip).
In het geval ik de F-18 aanschaf, moet ik neem ik aan ook het vliegdekschip module aanschaffen om vliegdekschip landingen etc te kunnen maken.

Andere vraag. Als ik in multiplayer server mee wil gaan draaien (na opdoen van de nodige ervaring), over welke maps kan je dan het beste beschikken?

Alle tips zijn welkom.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!
koenvdlinden schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:54:
Ik heb sinds kort DCS geïnstalleerd, na een lange tijd MSFS2020 te hebben gespeeld wil ik nu iets anders. Deze laatste is wel erg mooi, qua graphics, maar mis toch een beetje een doel om iets te bereiken. Ik denk dat DCS mij meer voldoening zal gaan geven.

Nu is helaas de spring sale 2023 met 50% korting afgelopen. Maar omdat ik een nieuwe user ben binnen DCS kan ik alsnog alles wat ik de 1e keer aanschaf met 50% korting kopen.
Hebben jullie nog tips van must-have airplanes? Vroegah (Amiga tijdperk ;-)) veel combat simulators gespeeld. De volgende toestellen spreken mij aan: A-10(bruut/rauw), F-16 en F-18 (multi-role + vliegdekschip).
In het geval ik de F-18 aanschaf, moet ik neem ik aan ook het vliegdekschip module aanschaffen om vliegdekschip landingen etc te kunnen maken.

Andere vraag. Als ik in multiplayer server mee wil gaan draaien (na opdoen van de nodige ervaring), over welke maps kan je dan het beste beschikken?

Alle tips zijn welkom.
F/A-18C met de Supercarrier. Met afstand het meest veelzijdige toestel en Carrier Ops geeft een extra dimensie.

Tip: VR! & VoiceAttack i.c.m. Vaicom Pro.
Qua maps Marianas downloaden aangezien deze gratis is.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 01-04-2023 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
koenvdlinden schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:54:

Alle tips zijn welkom.
Mijn eerste advies is altijd: Ga voor de kist waar je het meeste voor voelt.

Maar als je geen specifieke voorkeur hebt:
Ik sluit me qua fixed wing aan bij @dawg. Voor het geval je het niet weet, je hoeft niet per se de Supercarrier erbij te kopen. Er zitten ook gratis carriers in DCS (die hebben echter geen deck crew en geen carrier ATC, dus ja, voor de mooiste ervaring zou ik ook de Supercarrier erbij kopen.

Persoonlijk ben ik een groot heli ops liefhebber. De Apache vind ik werkelijk fantastisch (en dan moet FCR nog geïmplementeerd worden). Ik krijg echt geen genoeg van die module.
Maar zeker als je voor heli ops gaat, raad ook ik je echt aan om de VR duik te nemen, anders doe je de potentiele ervaring echt te kort ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Als het om het advies gaat zou ik zeggen dat je voor online toch liever een moderne jet wil, tenzij je jezelf specifiek op de Enigma Cold War server of vergelijkbare servers wil richten. Ja het moet je interesse hebben, maar je moet er ook mee kunnen winnen om het leuk te houden. In mijn ogen gaat de strijd vooral om de Su-33/J-11, de JF-17, de F-16C en de F/A-18C. Deze jets hebben gewoon een enorm voordeel omdat ze middels een datalink kunnen communiceren en zo een veel completer overzicht kunnen krijgen van het slagveld. De F-14 zal stiekem toch vaak aan de verliezende kant van een luchtgevecht eindigen, net als de M2K. Ze zijn als platform te beperkt in hun mogelijkheden. Als het om de koude oorlog gaat zou ik voor de Mirage F-1 gaan om die reden.

Persoonlijk is de JF-17 mijn favoriete instapjet voor een snelle vlucht. Hij presteert net iets minder dan de F-16C of F/A-18C, maar het gebruiksgemak is gewoon van een totaal andere orde dan welke jet dan ook en je kan er qua rollen evenveel mee als met die andere twee. Als tweede optie denk ik de F/A-18C, waar je met de enorme draagcapaciteit van de jet in combinatie met de HMS gewoon een one man army kan zijn. Mocht je heel graag het luchtgevecht willen winnen, dan zou ik voor de F-16C gaan. Die heeft net een streepje voor op het gebied van snelheid. Wat ook enorm punten scoort bij mij is het feit dat bij de JF-17 ook de kleine dingen gewoon goed gemodelleerd zijn. Zo moet je zaken zoals luchttoevoer, temperatuur van de cockpit en het ontmisten van de cockpit zelf regelen. Dat soort details missen vaak in andere modules. De knoppen voor die functionaliteit worden dan niet actief gemaakt, hoewel ze we wel zijn. Wat dat betreft staat Deka wel met stip op 1 bij mij. Wat betreft de radar van de JF-17 is er wel wat discussie. Het lijkt bijna een game mode radar, zo effectief is ie. Ik kan me voorstellen dat mensen dat vinden. Zelf vind ik het wel fijn dat de bediening ervan gewoon veel beter gaat dan bij de F/A-18C. Ik kan niks zeggen over de F-16C, die ga ik niet kopen zolang ED de originele lijst van beloofde mogelijkheden van de F/A-18C nog niet heeft afgerond. Dat kan wellicht 'nooit' zijn, aangezien ze stilletjes een aantal zaken hebben afgevoerd die in eerste instantie wel beloofd zijn.

Over SC ben ik niet zo positief. Dat komt eigenlijk omdat ik vind dat wat er wordt geboden helemaal niet zo spectaculair is. De features die worden geboden zijn stiekem basisfunctionaliteit. ATC voor een carrier zou gewoon altijd moeten werken. Deck crew was al een feature van USNF '97. Het is wel een mooie toevoeging, maar die is mij geen €36,99 waard, of zelfs maar een kwart van dat bedrag. Maar goed, het is wel een vereiste om uberhaupt op dat ding te kunnen landen. Als je in multiplayer zonder SC op een SC vliegdekschip probeert te landen of er vanaf probeert op te stijgen gaat je dat niet lukken. Een mooi voorbeeld van de pure geldklopperij die ED de laatste paar jaar in toenemende mate aan het doorzetten is. Een vergelijkbaar idioot product is het WWII Asset Pack. Wat mij betreft geeft ED iedereen die SC en het WWII Asset Pack heeft gekocht een krediet ter waarde van de aangekochte producten. Maar dat gaat natuurlijk niet gebeuren.

Qua terrein zou ik zeker Syrië aanschaffen. De Perzische Golf is ook interessant, maar is wat mij betreft toch te veel een zandbak.
Het Zuid-Atlantische terrein is ook zeker mooi, maar RAZBAM heeft nog veel werk te verzetten voordat het af is. En RAZBAM kennende gaat het nog wel even duren voordat ze er uiteindelijk toch nog wat van maken.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Voor degene die nog wat mods zoeken voor DCS :
https://www.currenthill.com/currenthill-milsim

Schijnt nou samen met Admiral189 te werken aan schepen en van zijn eigen APC's, AAA etc.
Zit best leuk spul tussen om voor missies te gebruiken.

(Is allemaal freeware trouwens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dierkx36 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 14:35:
Voor degene die nog wat mods zoeken voor DCS :
https://www.currenthill.com/currenthill-milsim

Schijnt nou samen met Admiral189 te werken aan schepen en van zijn eigen APC's, AAA etc.
Zit best leuk spul tussen om voor missies te gebruiken.

(Is allemaal freeware trouwens)
Kende het niet; ziet er allemaal erg netjes uit. Weet je of eea ook functioneert? Of is het alleen een statisch object, dus als je binnen de range van een SAM komt gebeurd er niets..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
GurbY{nl} schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 17:00:
[...]

Kende het niet; ziet er allemaal erg netjes uit. Weet je of eea ook functioneert? Of is het alleen een statisch object, dus als je binnen de range van een SAM komt gebeurd er niets..?
Heb nog niks geprobeerd, alleen alles gedownload.

Wat ik gegreep is dat alles zowel statisch als actief gebruikt kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik wou dat ED iets meer AI modellen zou toevoegen..

Supermooi al die mods (Frenchpack is ook zo'n pareltje dat al jaren gratis beschikbaar is)

Ondertussen is ED "3 jaar" bezig met een prachtig uitgewerkt AI B-52 model op boutje en moertje detailniveau waar niemand op zit te wachten..
Ik bedoel, we wachten wel al heel lang dat die oude LOMAC modellen eens worden bijgewerkt, maar ED overdrijft op AI detailniveau (imho). Op dit tempo gaat het 30 jaar duren voordat alle AI modellen geüpdate zijn. Had liever gezien dat ze daar íets minder tijd in zouden steken en die tijd besteden om te kijken of ze wat van die mods kunnen "adopteren". Nu moeten mod makers zelf bedelen of ED hun modellen wil gebruiken, terwijl het andersom zou moeten zijn.

Ik gebruik zelf geen mods meer, omdat ED updates (bij mij) in het verleden nog al eens gezorgd hebben voor allerlei problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja staat mij bij dat ik een mod had, ik meende iets van MBB of zo, weet ik het, maar mooi dat de boel niks meer deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ehhh, heeft iemand van jullie wel eens meegemaakt dat DCS 110% VRAM gebruikt ??
En 54GB RAM ??

(Nieuwe DCS MT en Syrie map)

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 19-04-2023 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dierkx36 Ik weet of het aan hetzelfde ligt, maar op linux lijkt dit probleem ook voor te komen bij de eerste keer dat je DCS lanceert. Als je dan opnieuw start is het vaak (maar niet altijd) opgelost.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 19 april 2023 @ 12:25:
@dierkx36 Ik weet of het aan hetzelfde ligt, maar op linux lijkt dit probleem ook voor te komen bij de eerste keer dat je DCS lanceert. Als je dan opnieuw start is het vaak (maar niet altijd) opgelost.
Ik weet het niet hoor, maar heeft het mss iets te maken met shader opbouw?
Ik moet zeggen dat ik er zelf niet zoveel last van heb (ook niet in Syria map). Hooguit de eerste paar minuten af en toe een schokje, maar daarna loopt het "prima" op mijn ouwe bakkie.

(Ik heb 32gb ram)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat Ja, dat kan inderdaad. Maar met MT zijn er wel zo nu en dan problemen met de rendering pipeline. Zowel op Windows als op linux.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor een launch trailer van een terrein heeft dit filmpje wel erg weinig focus op het terrein.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 21 april 2023 @ 18:29:
Voor een launch trailer van een terrein heeft dit filmpje wel erg weinig focus op het terrein.
Haha ja, ik dacht precies hetzelfde _O-

(Wel weer een mooi filmpje daar niet van..)

Ik heb zelf de DCS WWII duik nog niet genomen (ben ik voorlopig ook niet van plan), maar het lijkt me een mooie map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Normandië is niet alleen interessant voor WWII, maar ook voor helikopters en grondaanvallen. Door de vele terreinobjecten moet je echt je best doen om doelwitten te vinden, wat een extra uitdaging geeft.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Is het inmiddels mogelijk om bij een Mosquito mixture en prop/rpm axis te gebruiken ?

Heb em nou een paar keer op try-before-you-buy gehad maar haak helemaal af omdat je die dus niet kan/kon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:13
Gisteren Normandy 2.0 gekocht voor $14.99 USD, omdat ik de oude versie paar maanden geleden al had gekocht.
Map is echt een stuk beter geworden, erg blij mee!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SRLSvhXHKExhqjA3U38XdiLV2i0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uFhVmWUw4tvRjTJuq0pvGsd4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0EuT8V8LNEfJI8f8HpY2wtzvD-Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qiOnuEx5gZfEWFTLdw84UntZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u1p_H5oJaesJTDzq0N3gFqk1Gyc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/x0qQNVM02GZgImlhK91JiGbp.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUH7XjaWKpDxhkC0GUdRlJrqtQ0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jX4jqTX7mX4NarCQQqI3hQmj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 10:52
Hi guys!

Groentje hier.
Ik heb inmiddels de laatste maanden zo'n 200 uur in de game VTOL VR gestoken en het genre is me wel heel erg bevallen..

Zo erg dat ik dus erg graag de volgende stap wil nemen en in DCS wil duiken maar heb dus nogal wat vragen over wat ik nou precies nodig heb.

Joystick is denk ik wel absoluut een must, mij werd een "VKB Gladiator NXT EVO" aangeraden en die ben ik dus ook wel van plan om te gaan bestellen (als die dingen daadwerkelijk weer een keer in stock komen)

VR is voor mij wel een must voor mij persoonlijk maar ik had zo wel mijn vraagtekens bij voor in DCS.
De vraag die ik voornamelijk heb is hoe dat precies gaat in VR, ik weet dat zo'n beetje elke knop in het vliegtuig werkzaam is, maar dat krijg je nooit allemaal gebind op je joystick (toch?)

Heeft er dus iemand ervaring met DCS in VR die mij kan vertellen hoe dat in elkaar steekt en wat ik allemaal nodig heb? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
TimFrogt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:26:
Hi guys!

Groentje hier.
Ik heb inmiddels de laatste maanden zo'n 200 uur in de game VTOL VR gestoken en het genre is me wel heel erg bevallen..

Zo erg dat ik dus erg graag de volgende stap wil nemen en in DCS wil duiken maar heb dus nogal wat vragen over wat ik nou precies nodig heb.

Joystick is denk ik wel absoluut een must, mij werd een "VKB Gladiator NXT EVO" aangeraden en die ben ik dus ook wel van plan om te gaan bestellen (als die dingen daadwerkelijk weer een keer in stock komen)

VR is voor mij wel een must voor mij persoonlijk maar ik had zo wel mijn vraagtekens bij voor in DCS.
De vraag die ik voornamelijk heb is hoe dat precies gaat in VR, ik weet dat zo'n beetje elke knop in het vliegtuig werkzaam is, maar dat krijg je nooit allemaal gebind op je joystick (toch?)

Heeft er dus iemand ervaring met DCS in VR die mij kan vertellen hoe dat in elkaar steekt en wat ik allemaal nodig heb? :)
Ik persoonlijk vind het minimale wat nodig is een:
  • Flightstick
  • Throttle
  • Pedals
  • Headtracking
V.w.b. flightsticks en throttles, ik zelf heb Virpil. Ik durf wel te stellen dat dit momenteel het beste merk is met zeer hoge kwaliteit producten voor flightsims. De throttle is wel prijzig maar de toestellen in DCS zijn dermate complex met veel knoppen, assen en switches die je wilt toewijzen, vooral als je in VR vliegt en je dus je toetsenbord etc niet ziet.

Pedals kun je ook met een zogenaamde “twist”-axis doen op je flightstick, deze kun je dan om zijn as draaien naar links/rechts, waarmee je het neuswiel of het rolroer van het toestel bedienen. Bedenk wel dat dit voor helikopters niet zo handig is als pedals. Betaalbare pedals vind je zowel bij VKB (heb ik zelf) of Virpil.

Headtracking. Je hebt het zelf al over Vtol VR, dus ik zou zeggen, blijf in VR. DCS ondersteunt OpenXR dus als je een WMR VR-bril hebt hoef je geen extra software te gebruiken.

Last but not least. DCS kent een héél hoge learning curve, het is geen Vtol. Bereid je dus voor op veel uren trainen alvorens je complexe missies of campagnes wilt gaan vliegen.

Toestel? Als rookie zou ik de F/A-18C aanraden, deze kan letterlijk alles, en is niet zo lastig te vliegen. Eventueel met de Supercarrier erbij. Overigens zijn heli’s in VR in DCS (UH-1H Huey of AH-64D Apache) heel bijzonder. ;)

Vragen? Stel ze! En veel plezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:26:
Hi guys!

Groentje hier.

Ik heb zelf een HP Reverb G2, maar die zit inmiddels weer in de doos. VR in DCS betekent de instellingen ver terugschroeven om acceptabele prestaties te kunnen halen. Je kan de knoppen in de cockpit bedienen met de muis of met de controller, maar dat laatste is wel enorm klunzig en eigenlijk niet aan te raden. Aangezien je toch al achter je bureau zit zou ik gewoon je muis op een bekend plekje leggen.

Qua joystick heb ik veel goede verhalen over de Gladiator gelezen. ik denk dat je daar een goede keus mee maakt. Twist grip is een optie, maar wat mij betreft wel een 2e-rangs optie. Je hebt bijna altijd last van ongewilde input op de twist as als je grote uitslagen richting de hoeken van het bereik maakt met de joystick. Ik zou voor pedalen gaan zodra het budget het je toelaat.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
“Ver terugschroeven” ligt maar net aan de hardware die je gebruikt. En sinds kort is dat al iets minder relevant door multithreading. Je bent vaak zo negatief over DCS, beste @ocf81, jammer is dat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 15:44:
“Ver terugschroeven” ligt maar net aan de hardware die je gebruikt. En sinds kort is dat al iets minder relevant door multithreading. Je bent vaak zo negatief over DCS, beste @ocf81, jammer is dat. :)
Tja, dat is omdat ED alles loopt te verprutsen en ik denk dat het ook zo veel beter zou kunnen. Maar ik maak nog steeds mijn uurtjes in DCS hoor. Dus uiteindelijk is er momenteel niets beters voor moderne jets. (m.u.v. de F-16, daar is BMS waarschijnlijk de betere sim voor, helemaal nu ze DX11 hebben geïmplementeerd en aan VR werken)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
dawg schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Ik persoonlijk vind het minimale wat nodig is een:
  • Flightstick
  • Throttle
  • Pedals
  • Headtracking
V.w.b. flightsticks en throttles, ik zelf heb Virpil. Ik durf wel te stellen dat dit momenteel het beste merk is met zeer hoge kwaliteit producten voor flightsims. De throttle is wel prijzig maar de toestellen in DCS zijn dermate complex met veel knoppen, assen en switches die je wilt toewijzen, vooral als je in VR vliegt en je dus je toetsenbord etc niet ziet.

Pedals kun je ook met een zogenaamde “twist”-axis doen op je flightstick, deze kun je dan om zijn as draaien naar links/rechts, waarmee je het neuswiel of het rolroer van het toestel bedienen. Bedenk wel dat dit voor helikopters niet zo handig is als pedals. Betaalbare pedals vind je zowel bij VKB (heb ik zelf) of Virpil.

Headtracking. Je hebt het zelf al over Vtol VR, dus ik zou zeggen, blijf in VR. DCS ondersteunt OpenXR dus als je een WMR VR-bril hebt hoef je geen extra software te gebruiken.

Last but not least. DCS kent een héél hoge learning curve, het is geen Vtol. Bereid je dus voor op veel uren trainen alvorens je complexe missies of campagnes wilt gaan vliegen.

Toestel? Als rookie zou ik de F/A-18C aanraden, deze kan letterlijk alles, en is niet zo lastig te vliegen. Eventueel met de Supercarrier erbij. Overigens zijn heli’s in VR in DCS (UH-1H Huey of AH-64D Apache) heel bijzonder. ;)

Vragen? Stel ze! En veel plezier.
Thanks voor het uitgebreide antwoord! :)
Virpil zou geweldig zijn maar vind ik persoonlijk nog iets te duur voor een beginnende hobby.
Voornamelijk omdat ik hiernaast al een redelijk prijzige liefde voor simracing heb :9
Dus dan hou ik het hierbij ook nog wel bij de twist-axis ipv pedalen.

Learning curve had ik al wel verwacht.
VTOLVR is fijn omdat je van alles de basis mee krijgt maar heeft natuurlijk lang niet zo in-depth als DCS.
Maar dat is natuurlijk ook part of the fun!

F/A-18C had ook al mijn voorkeur, dus erg fijn om het bevestigt te hebben hahah

@ocf81 de muis overlay was idd nog een vraag waarvan ik niet zeker wist of het in vr wel zou werken.
Dat zal voor nu wel lomp zijn idd, maar voor een lerende zal het wel prima gaan voor nu.

In principe heb ik wel een aardig krachtige pc dus ik denk dat ik er wel mee moet komen.
En om heel eerlijk te zijn, zoals ik al zei ik kom van VTOLVR.. Dus zelfs al zal ik alle graphics op het laagst schuiven zal het nogsteeds een gigantische verbetering zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TimFrogt er zijn veel mensen die zowel flightsims als racesims spelen. Ik ben er één van. :)

Overigens; ja, Virpil kost wat. Echter een throttle is wél een must. Deze hoeft natuurlijk niet van Virpil te zijn, Thrustmaster kan ook. Helaas is er op het gebied van throttles heel weinig andere keuze. Wellicht Logitech ook nog kan, maar dat is wel andere kwaliteit uiteraard. Bijvoorbeeld de X52 of de X56. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

En qua toestellen: neem de A-10C II. Als je die onder de knie hebt is de rest niet al te lastig meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
@dawg yep, ik zag al een van thrustmaster op tweakers, die in combi met vkb gladiator lijkt me wel een goed startpunt!

@GurbY{nl} de A-10 lijkt me ook geweldig, beste ground support die je maar kan wensen.

Zijn er toevallig ook sales voor toestellen?
en zo ja: hoeveel korting kan ik dan verwachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:45:
@dawg yep, ik zag al een van thrustmaster op tweakers, die in combi met vkb gladiator lijkt me wel een goed startpunt!

@GurbY{nl} de A-10 lijkt me ook geweldig, beste ground support die je maar kan wensen.

Zijn er toevallig ook sales voor toestellen?
en zo ja: hoeveel korting kan ik dan verwachten?
Heel erg vaak. Om de 2 maanden? En je eerste aankoop komt sowieso met 50% korting. Dus stel je pakt zowel de Supercarrier als ook de F/A-18C, dan krijg je 50% op de twee modules samen.

Bij sales verschilt korting, hoe oud/nieuw is de module? Meestal tussen 25 & 50%. Dus nooit kopen buiten sales om, zo vaak zijn er sales.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 04-05-2023 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
dawg schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 16:47:
[...]

Heel erg vaak. Om de 2 maanden? En je eerste aankoop komt sowieso met 50% korting. Dus stel je pakt zowel de Supercarrier als ook de F/A-18C, dan krijg je 50% op de twee modules samen.

Bij sales verschilt korting, hoe oud/nieuw is de module? Meestal tussen 25 & 50%. Dus nooit kopen buiten sales om, zo vaak zijn er sales.
Nice, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb niet al het bovenstaande gelezen, maar twee kleine toevoegingen:

1)
Je hebt geen mega uber systeem nodig om plezier te hebben met DCS VR. Ik draai het zelf nog steeds met een Reverb G1 icm een gtx1080ti en ik vermaak me nog uitstekend. Ja, allemaal een kwestie van eisen/wensen/compromis.

2)
Ik weet dat je nog maar net wil beginnen, maar Google voor de gein ook al eens op "Pointctrl".
Ik gebruik het nu al jaren in VR en voor mij is DCS VR ondenkbaar zonder Pointctrl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:49
@TimFrogt DCS is in principe gratis, dus je kan het installeren en testen. Of de f18 nou een ideale jet is weet ik niet; dat ligt eraan wat jij wilt gaan doen. Moderne jets zijn vooral bezig met lange afstandswapens en veel radarwerk, oudere jets meer korte afstand raketten en guns. Gronddoelen aanvallen kan natuurlijk ook, bijvoorbeeld in vliegtuigen, maar ook helikopters.

Afijn, de keuze is reuze :D

Ik speel dcs zelf ook in VR, met 5800x3d en 3070. Performance is OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
@Bloedvat Top! ik heb momenteel een Quest 2 draaiend op een Ryzen 7 3700X en een RTX3080TI dus als ik idd hier zo rondlees moet dat wel goed gaan komen, wellicht nog wat interne geheugen erbij (32 momenteel) maar dat is niet zo'n groot probleem.
Pointctrl ziet er wel heel nice uit! dan zou de besturing net zo maken als wat ik nu gewend ben. Is dat een groot gezeik met bestellen of valt het mee? (Niche product uit het buitenland etc)

@JoeB2C cool! Nog verschil gemerkt met multi-threading?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoeB2C
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:49
Met jouw systeem moet je het zonder problemen op goede kwaliteit kunnen draaien. Ik heb zelf geen verschil gemerkt met MT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TimFrogt schreef op zondag 7 mei 2023 @ 12:43:
@Bloedvat Top! ik heb momenteel een Quest 2 draaiend op een Ryzen 7 3700X en een RTX3080TI dus als ik idd hier zo rondlees moet dat wel goed gaan komen, wellicht nog wat interne geheugen erbij (32 momenteel) maar dat is niet zo'n groot probleem.
Pointctrl ziet er wel heel nice uit! dan zou de besturing net zo maken als wat ik nu gewend ben. Is dat een groot gezeik met bestellen of valt het mee? (Niche product uit het buitenland etc)

@JoeB2C cool! Nog verschil gemerkt met multi-threading?
De ontwerper (Miles) maakt het product en zijn zoon en vrouw helpen hem met het assembleren en de verkoop. Dus ja, heel klein allemaal. Maar vergis je niet, inmiddels gebruikt de USAF Pointcrtl bij hun opleiding voor nieuwe piloten en Miles is ontzettend behulpzaam.
(Hij heeft me ooit één op één geholpen, omdat ik destijds een heel rare resolutie beeldscherm had die voor wat issues zorgde. Andersom heb ik hem toen geholpen met feedback t.a.v. zijn calibratie user interface).

Omdat het zo'n klein "bedrijfje" is, zat (en volgens mij nog steeds) er een forse wachttijd op, maar zoals ik al zei.. voor mij was het meer dan het wachten waard.

Calibreren is mss even wennen, maar geen rocket science. Hey, zelfs mij is het gelukt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Laatst online: 22:19

Bever!

3

Die multi-threading is een serieuze boost op VR echt enorm veel soepeler.
Wist niet dat je het zelf aan moest zetten! Wellicht anderen hier ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 05-06 10:53
Goedemorgen! Ik ontdek deze thread nu pas!

Als aanvulling... Ja de multi-threading is sowieso een enorme boost. Ik run (voor nu) nog op een i7-6700k, GTX 1070 en 24GB DDR4 RAM en merk echt een enorme boost in mijn performance.

Had even een 'benchmark' gedaan op Syria boven Beirut en ik ging van ~30 FPS (non multi-threading) naar zo'n ~60-70 FPS (multi-threading).

Mag ook wel na al die jaren denk ik ook zo haha. Einde van deze maand ga ik sowieso een heel nieuw systeem bouwen, kan niet wachten op de performance daar mee haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Robinblitz schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 11:02:
Einde van deze maand ga ik sowieso een heel nieuw systeem bouwen, kan niet wachten op de performance daar mee haha.
Toch zeker ook wel VR dan neem ik aan? ;)

Nice hoor. Ik blijf mijn PC upgrade zo lang mogelijk uitstellen. Met de (bij mij kleine) performance boost door MT, is die noodzaak weer iets verder uitgesteld :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op woensdag 17 mei 2023 @ 14:09:
[...]

Toch zeker ook wel VR dan neem ik aan? ;)

Nice hoor. Ik blijf mijn PC upgrade zo lang mogelijk uitstellen. Met de (bij mij kleine) performance boost door MT, is die noodzaak weer iets verder uitgesteld :P
Geen VR haha. 1440p. De PC upgrade komt sowieso omdag ik ook andere games heel lastig kan spelen nu (Star Citizen, Escape From Tarkov als voorbeeld). Wel tijd voor een upgrade nu voor mij met dit oude systeem.

VR heb ik helaas geen plek voor in mijn kleine kamer. Ik hou het lekker bij headtracking voor nu! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben met een missie bezig voor de F-15E, die hopelijk binnenkort in EA release gaat en heb voor mezelf even een Excel in elkaar geflanst om snel mission kneeboards te maken.

Voor wie ook zoiets zocht en net als ik telkens mis greep, hier kan je 'm downloaden:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3330978/

Nothing too fancy, maar ik vind het wel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je waarschijnlijk nog even geduld hebben.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinblitz
Bloedvat schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 19:32:
Ben met een missie bezig voor de F-15E, die hopelijk binnenkort in EA release gaat en heb voor mezelf even een Excel in elkaar geflanst om snel mission kneeboards te maken.

Voor wie ook zoiets zocht en net als ik telkens mis greep, hier kan je 'm downloaden:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3330978/

Nothing too fancy, maar ik vind het wel makkelijk
Kan handig zijn voor de F-16C missie's die ik maak. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heb ik

(Heb momenteel toch vrijwel geen tijd voor DCS. Alleen soms 's avonds nog een half uurtje en dan vind ik het niet de moeite voor VR en pruts ik wat in de mission editor ;) )

Ik weet niet wat er waar is/klopt van deze delay announcement, maar dat zal wel aardig olie op het vuur gooien van de pitchfork menigte. Begint ook wel een aanfluiting te worden rondom deze EA release _O-

Edit:
Ik zie inderdaad meer bevestiging van delay (al vraag ik me af waarom ze een delay verkondigen, terwijl er überhaupt nog niet eens een release date was aangekondigd 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Bloedvat op 24-05-2023 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Ondertussen heeft iedere youtuber en z'n moer de F15 al, daar is de release dus blijkbaar wel goed genoeg voor... Als er nog zoveel moet veranderen en gefixt worden lijkt me dat je dan ook daarmee wacht.

Enfin, zelf wacht ik op de F-4 Phantom :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
durian schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 06:10:
Ondertussen heeft iedere youtuber en z'n moer de F15 al, daar is de release dus blijkbaar wel goed genoeg voor... Als er nog zoveel moet veranderen en gefixt worden lijkt me dat je dan ook daarmee wacht.

Enfin, zelf wacht ik op de F-4 Phantom :-P
Ze vliegen ook met over de Sinaï. Er is dus van alles in de pijplijn dat al bij mediamensen op de computer staat. Maar dat betekent nog lang niet dat alles af is. En het is ook typisch RAZBAM om alles te verneuken, dus geen verrassingen op dat gebied.

Ik ben zelf ook in afwachting van de F-4, dus nu maar wachten totdat Heatblur zijn werk af heeft. Daar heb ik overigens veel meer vertrouwen in dan in het werk van RAZBAM.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Sinds kort naar een amd 6950xt geswitcht van een 3070 af, werkt in 2d uitstekend maar in VR DCS enorme lag spikes. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bij de 2.5.7 stable werkt het goed, maar alle versies daarna is drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimFrogt
Bever! schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:45:
Sinds kort naar een amd 6950xt geswitcht van een 3070 af, werkt in 2d uitstekend maar in VR DCS enorme lag spikes. Iemand een idee hoe dit op te lossen? Bij de 2.5.7 stable werkt het goed, maar alle versies daarna is drama.
Enige wat ik weet is dat er sinds amd drivers versie 22.5.1 issues zijn met de quest 1 en 2.

Met welke bril zit je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

TimFrogt schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Enige wat ik weet is dat er sinds amd drivers versie 22.5.1 issues zijn met de quest 1 en 2.

Met welke bril zit je?
HP reverb G2, thanks voor de input. Maakt ook niet uit of ik multi of single threaded draai

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bever! schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:08:
[...]

HP reverb G2, thanks voor de input. Maakt ook niet uit of ik multi of single threaded draai
Ik kwam laatst bij deze gerelateerde thread terecht op het ED forum (had zelf wat issues met een schokkend menu):

https://forum.dcs.world/topic/325097-mt-unplayable-in-vr-after-switching-from-nvidia-to-amd-gpu/#comment-5219642

Weet alleen niet zeker of daar ook een oplossing in benoemd staat, maar wellicht/hopelijk heb je er iets aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bever!

Bever!

3

Bloedvat schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:10:
[...]

Ik kwam laatst bij deze gerelateerde thread terecht op het ED forum (had zelf wat issues met een schokkend menu):

https://forum.dcs.world/topic/325097-mt-unplayable-in-vr-after-switching-from-nvidia-to-amd-gpu/#comment-5219642

Weet alleen niet zeker of daar ook een oplossing in benoemd staat, maar wellicht/hopelijk heb je er iets aan.
Ben eruit! Openxr toolkit geinstalleerd en toen was het opgelost. Ook alles van steam vr eraf gehaald, maar dat was niet direct de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zat zelf nog te twijfelen om m te kopen, maar met een echt vrij weekend voor de boeg (vrouwlief neemt dochter mee op vriendinnen-weekend :*) ) en het feit dat de prijs wel meevalt (€40), ga ik 'm toch wel binnenhalen.

Zodra de website bereikbaar is dan... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 18:14:
[YouTube: DCS: SINAI MAP | LAUNCH TRAILER]

Zat zelf nog te twijfelen om m te kopen, maar met een echt vrij weekend voor de boeg (vrouwlief neemt dochter mee op vriendinnen-weekend :*) ) en het feit dat de prijs wel meevalt (€40), ga ik 'm toch wel binnenhalen.

Zodra de website bereikbaar is dan... :F
Ahh, ben dus niet de enigste :')

[edit]
Kan niet eens inloggen in DCS zelf...

[ Voor 4% gewijzigd door dierkx36 op 08-06-2023 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:03:
[...]

Ahh, ben dus niet de enigste :')

[edit]
Kan niet eens inloggen in DCS zelf...
Net ook nog eens geprobeerd en ook bij mij nog niet idd.

Óf DCS is veel populairder dan ik dacht, óf de ED server heeft gewoon een ontoereikende capaciteit (yep... dat laatste natuurlijk ;) )

Ik had trouwens veel liever de Mudhen verkend dit weekend, maar "you can't have it all" :P

(op dit soort momenten (niet dat ik er haast mee heb ofzo) is Steam echt wel een betere keuze. Ik zag berichtjes van lui die daar al lekker aan het downloaden zijn)

[ Voor 14% gewijzigd door Bloedvat op 08-06-2023 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Het is me net gelukt om 'm aan te schaffen, maar het duurde twintig minuten :-)

55 GB installed, slik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het lijkt mij de zoveelste zandbak, en daar heb ik er al twee van. Ik wacht wel tot ie in de aanbieding gaat.
Ik zou graag het Scandinavische gebied eens willen zien. Of anders een setting in een meer bebost gebied zoals de Amazone of het centraal afrikaans regenwoud.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 00:16:
Het lijkt mij de zoveelste zandbak, en daar heb ik er al twee van. Ik wacht wel tot ie in de aanbieding gaat.
Ik zou graag het Scandinavische gebied eens willen zien. Of anders een setting in een meer bebost gebied zoals de Amazone of het centraal afrikaans regenwoud.
Ja ja.. was wachten tot de "zandbak" opmerking weer voorbij kwam :O (begint onderhand wel een beetje cliché te worden @ocf81)

Sure, ik ben ook heel benieuwd naar de Kola map, maar als Afghanistan en (ooit hopelijk) Irak/Koeweit ge-released worden, ga ik ook die "zandbakken" zeker kopen! *O*

btw: Syria map is echt wel veel meer dan een zandbak en ook Sinai map heeft kennelijk een hoop groen rondom de Nijl (maar goed, dat ga ik lekker allemaal ontdekken komend weekend :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Natuurlijk is PG de zandbak der zandbakken, maar de hele noordoostelijke hoek van het Syrië terrein is gewoon een zandbak, en dat is waar op bijv. Enigma's cold war server veel van de actie plaatsvindt. Dus in mijn ervaring is Syrië een zandbak. Maar technisch gezien heb je gelijk, er zitten ook meer beboste gebieden tussen.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 54 ... 63 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx