Muziekkeuze een tikkie afgezaagd, maar dit is toch mooi man:

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Honeybadger doesn't care!
TopicstarterIk veronderstel dat die vanaf een maand ofzo ook te pre-orderen is op de dcs site. Ik neem aan dat dit voor heatblur een mooi moment is om wat meer inkomsten te generen door minder aan DCS af te dragen.dierkx36 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 21:00:
De Heatblur F-4E kan gepre-orderd worden via Heatblur hun eigen site
Ik denk dat de afdracht hetzelfde is maar nu kunnen ze ook hun merchandise verkopen.Ircghost schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:41:
[...]
Ik veronderstel dat die vanaf een maand ofzo ook te pre-orderen is op de dcs site. Ik neem aan dat dit voor heatblur een mooi moment is om wat meer inkomsten te generen door minder aan DCS af te dragen.
TopicstarterFair enough, dat zou ook al voldoende reden kunnen zijn inderdaad.downtime schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 08:01:
[...]
Ik denk dat de afdracht hetzelfde is maar nu kunnen ze ook hun merchandise verkopen.
[ Voor 7% gewijzigd door Ircghost op 30-10-2023 09:25 ]
Dat... En je loopt merch mist mocht je daar interesse in hebben.Ircghost schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Fair enough, dat zou ook al voldoende reden kunnen zijn inderdaad.
Helaas loop je wel miles mis als je het op deze manier koopt (verwachtte launch prijs zal wel iets van €60 of €65 zijn op DCS.com (dus €6 a €6,5 miles korting), versus €5 korting als je het in de crewbundel koopt. Of zie ik dit verkeer?
Nvm, met 59.99 en bundelkorting is het veel goedkoper op de heatblur website.
Zelfde hier maar ik wacht sowieso tot er wat hands-on ervaringen zijn.Bloedvat schreef op maandag 30 oktober 2023 @ 07:33:
Ik had me voorgenomen om de F-4 niet aan te schaffen. Reden: ik heb de Tomcat sinds release, maar ben niet zo kapot van de bediening en afhankelijkheid van Jester AI en dat ik 'm werkelijk alles moet vertellen.
Na het zien van deze trailer ben ik benieuwd hoe lang ik bovenstaande ga volhouden. Wat is dat toch een prachtige kist zeg![]()
(en ze gaan dus ook Jester pro-actiever maken)
Afhankelijk van je wapens (In dit geval denk ik AGM-65 Mavericks...?) moet je op de WPN screen of SMS page nog wat instellen. Bij de Maverick kan dit op de WPN page en dan één van de knoppen moet naar PRE volgens mij. Met bewapening als de GBU-12 moet dit op de SMS page waar je ook je ripple instelt. Die moet je daar dan naar CCRP zetten. Volgens mij gaat de TGP dan naar A-G mode. Ik gebruik zelf geen TGP met de Mavericks omdat ik vaak de AGM-65K gebruik met de camera die daarin zit. (Had zelf ALTIJD problemen met de Maverick stations slaven aan de TGP tijdens cold starts...)GurbY{nl} schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:30:
Ik dacht: na jaren met de Hawg als groundpounder te hebben gespeeld, ga ik dat nu ook eens met een wat rapper tempo proberen: de F-16 ervoor gezwengeld.
Denk: pak de AGM training eens, kijken hoe dat gaat. Ik kom alleen niet verder dan stap 2/3: op het moment dat ie aangeeft dat ik A-G mode moet selecteren op de UFC, druk ik uiteraard op die knop, maar dat was het dan ook. Als ik de TGP links selecteer zie ik bovenin A-A staan, en dat wijzigt niet met de A-G knop op de UFC. Maar wacht: OSB zoveel rechts laat A-G zien, dus die druk ik in en de TGP wijzigt naar A-G mode. Echter: op de rechter MFD staat een AIM geselecteerd en wat ik ook doe: ik blijf die A-A missile selectie houden. Ik kan met geen mogelijkheid de AGM ergens vinden, laat staan selecteren.
Voor de goede orde: ik volg de training stap voor stap. Doe dus niets anders dan wat er wordt voorgekauwd, maar helaas zonder tot een A-G mode missile selectie te komen.
Wat doe ik nou verkeerd..??
OK tnx; zal direct gaan proberen. MAAR... is dan toch weird dat het in de training gewoon niet lukt/verder gaat? Dan wel aanwijzingen worden gegeven hoe je verder kunt? Als ik die training gewoon stap voor stap volg, dan kom ik niet verder dan hierboven omschreven..Robinblitz schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:37:
[...]
Afhankelijk van je wapens (In dit geval denk ik AGM-65 Mavericks...?) moet je op de WPN screen of SMS page nog wat instellen. Bij de Maverick kan dit op de WPN page en dan één van de knoppen moet naar PRE volgens mij. Met bewapening als de GBU-12 moet dit op de SMS page waar je ook je ripple instelt. Die moet je daar dan naar CCRP zetten. Volgens mij gaat de TGP dan naar A-G mode. Ik gebruik zelf geen TGP met de Mavericks omdat ik vaak de AGM-65K gebruik met de camera die daarin zit. (Had zelf ALTIJD problemen met de Maverick stations slaven aan de TGP tijdens cold starts...)
Ben ik het volledig met je eens hoor maar het is en blijft Eagle Dynamics... Meestal worden die tutorials bij release uitgebracht en vervolgens (amper tot) nooit meer geüpdatet. Eerst werktte Mavericks volgens mij gewoon met de TGP, nu moet je ze tijdens een cold start alignen met de TGP per station. Geen van die wijzigingen worde geüpdatet in de tutorials... Echt zo'n gevalletje van 'moet je weten' of YouTube tutorials bekijken en de update video's van Matt Wagner over module updates...GurbY{nl} schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 13:57:
[...]
OK tnx; zal direct gaan proberen. MAAR... is dan toch weird dat het in de training gewoon niet lukt/verder gaat? Dan wel aanwijzingen worden gegeven hoe je verder kunt? Als ik die training gewoon stap voor stap volg, dan kom ik niet verder dan hierboven omschreven..
TopicstarterToevallig de DGFT switch aan staan op aft of forward? die override elke modus waar je je in bevind.GurbY{nl} schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 11:30:
Ik dacht: na jaren met de Hawg als groundpounder te hebben gespeeld, ga ik dat nu ook eens met een wat rapper tempo proberen: de F-16 ervoor gezwengeld.
Denk: pak de AGM training eens, kijken hoe dat gaat. Ik kom alleen niet verder dan stap 2/3: op het moment dat ie aangeeft dat ik A-G mode moet selecteren op de UFC, druk ik uiteraard op die knop, maar dat was het dan ook. Als ik de TGP links selecteer zie ik bovenin A-A staan, en dat wijzigt niet met de A-G knop op de UFC. Maar wacht: OSB zoveel rechts laat A-G zien, dus die druk ik in en de TGP wijzigt naar A-G mode. Echter: op de rechter MFD staat een AIM geselecteerd en wat ik ook doe: ik blijf die A-A missile selectie houden. Ik kan met geen mogelijkheid de AGM ergens vinden, laat staan selecteren.
Voor de goede orde: ik volg de training stap voor stap. Doe dus niets anders dan wat er wordt voorgekauwd, maar helaas zonder tot een A-G mode missile selectie te komen.
Wat doe ik nou verkeerd..??
Stond uit. Althans: in de HUD niets wat daarop leek. Maar vooruit: training gestart, paar keer dgft gecycled, direct op A/G gedrukt voordat ik de training "startte" en zie daar: A/G op de MFD's en op de rechter kan ik de mav's selecteren...SgtPoen schreef op dinsdag 21 november 2023 @ 15:02:
[...]
Toevallig de DGFT switch aan staan op aft of forward? die override elke modus waar je je in bevind.
Zover ik weet niet...? Station 2 en 3 kunnen er inderdaad maar 1 per station. Station 4 en 5 kunnen volgens mij gewoon meer nog steeds. Let wel dat ze niet starten met "2* GBU-12" maar onder "BRU-33 2* GBU-12" volgens mij. Iets in die richting.eitje84 schreef op donderdag 23 november 2023 @ 02:50:
Hi all,
Als we toch over de F-16 aan het bomen zijn, klopt het dat je nog maar 1 JDAM en 1 GBU-12 per station mee kan nemen? Dat was 2 en 3 respectively voorheen.
Side note: Winwing F-16 throttle is onderweg. Naast het geklote met in elkaar hobbyen, iemand ervaring die het delen waard is?
[ Voor 0% gewijzigd door durian op 17-12-2023 17:44 . Reden: de/het...lastig ]
Heb hem gisteravond geprobeerd. Het is in prinipe gewoon ArmA 3 ZEUS voor DCS World. Solo een beetje meh, tis leuker in geen grotere groep denk ik zo.durian schreef op zondag 17 december 2023 @ 15:43:
Iemand "Olympus for DCS" world al geprobeerd? Kan je via een web-interface het slagveld dynamisch aanpassen - de trailer ziet er cool uit (YouTube: DCS Olympus - Launch Trailer 4K (Now Available))
Ik heb'm net geinstallerd maar ben nog niet verder gekomen dan wat verloren rondklikken.
[ Voor 5% gewijzigd door GurbY{nl} op 18-12-2023 11:31 ]
Voor de F-18 weet ik het niet, maar ik had het zelfde toen ik overstapte naar de F-16.GurbY{nl} schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:30:
Ik probeer na jaaaaren de A-10 te hebben gevlogen, mezelf de F/A-18 eigen te maken. Mooi ding. Verschillende zaken afleveren (A/G) gaat al prima. MAAR.. wat ik van de A-10 ken, is als ik van zeg Batumi naar Kutaisi wil (ik roep maar wat), dan klik ik op FUNC - 2 - en op de CDU Divert en ik kan uit een lijst met airfields kiezen. Daarna is het simpelweg de HUD volgen en je komt er wel.
Wat ik tot dusver kan vinden voor de F18 is enkel vooraf waypoints invoeren, of on the fly de lat/long via de UFC invoeren. Dat zal toch haast niet waar zijn? Kan ik echt niet ergens een field selecteren...??
Heeft ook een computer!
Same, maar.... ben nu na bijna 2 jaar F-16 weer een A-10 campaign aan het doen, the enemy within voordat ik mijn Winwing throttle ombouw naar de F-16, and damnBertus schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:21:
Ik ben toevallig met een vriend van me ook na maanden A10 (geen jaren, we kunnen het een beetje) nu eens aan de F16 aan het ruiken. De snelheid opzich is het probleem nog niet, de (veel) meer geavanceerde functies wel. Geniet er wel van, vooral in servers waar je onverhoopt nog eens een enemy fighter tegenkomt kun je beter en makkelijker reageren dan met 2 Sidewinders :-D
Gelukkig kun je in de A-10 wel blijven vliegen als iemand er op niest!eitje84 schreef op woensdag 20 december 2023 @ 07:54:
[...]
Same, maar.... ben nu na bijna 2 jaar F-16 weer een A-10 campaign aan het doen, the enemy within voordat ik mijn Winwing throttle ombouw naar de F-16, and damn![]()
![]()
blijft toch wel een snake kist hoor die A-10c. Langzaam als dikke stront door een trechter, maar wel gaaf om lekker hoog te orbiten en rust alles uitpluizen met de TGP.
Wat ik altijd doe is zorgen dat ik van desbetreffende map kneeboards heb met daarop van alle geallieerde bases de TACAN, ILS, en RF. Kwestie van je kneeboard controleren, invoeren in de flight computer en navigeren maar.GurbY{nl} schreef op maandag 18 december 2023 @ 11:30:
Ik probeer na jaaaaren de A-10 te hebben gevlogen, mezelf de F/A-18 eigen te maken. Mooi ding. Verschillende zaken afleveren (A/G) gaat al prima. MAAR.. wat ik van de A-10 ken, is als ik van zeg Batumi naar Kutaisi wil (ik roep maar wat), dan klik ik op FUNC - 2 - en op de CDU Divert en ik kan uit een lijst met airfields kiezen. Daarna is het simpelweg de HUD volgen en je komt er wel.
Wat ik tot dusver kan vinden voor de F18 is enkel vooraf waypoints invoeren, of on the fly de lat/long via de UFC invoeren. Dat zal toch haast niet waar zijn? Kan ik echt niet ergens een field selecteren...??
Zeker een optie, ik begrijp ook dat ik op de F10 map gewoon een tacan, vor of ndb op kan zoeken en invoeren, maar vind het een stuk meer gepiel dan selectie uit een lijst zoals bij dat ouwe a10 barrel....dawg schreef op woensdag 20 december 2023 @ 15:58:
[...]
Wat ik altijd doe is zorgen dat ik van desbetreffende map kneeboards heb met daarop van alle geallieerde bases de TACAN, ILS, en RF. Kwestie van je kneeboard controleren, invoeren in de flight computer en navigeren maar.
Het is wederom wachten maar zodra de DTC geïmplementeerd is is het veel makkelijker. Gewoon wat extra waypoints voor bases inladen.GurbY{nl} schreef op woensdag 20 december 2023 @ 19:50:
[...]
Zeker een optie, ik begrijp ook dat ik op de F10 map gewoon een tacan, vor of ndb op kan zoeken en invoeren, maar vind het een stuk meer gepiel dan selectie uit een lijst zoals bij dat ouwe a10 barrel....
Het id alweer even geleden dat ik dit topic heb bekeken, maar beter laat dan nooit:Bloedvat schreef op zaterdag 4 november 2023 @ 16:41:
Vandaag maar eens een begin gemaakt aan een eindeloos uitgesteld klusje: "de zolder opruimen!!"
Ik kwam daar o.a. een oud HOTAS setje tegen uit een ander tijdperk![]()
Ik heb op het ED forum gevraagd of iemand er nog iets mee kan, maar misschien zijn hier ook nog wel handige Harries die 't kunnen gebruiken voor een of ander projectje.
https://forum.dcs.world/topic/337186-anyone-want-a-suncom-sfs-f-15-hotas-ch-pedals/
Laat maar weten als iemand 't wil hebben.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ik heb 'm inmiddels al weggegeven aan een community member op het ED forum.ocf81 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 03:20:
[...]
Het id alweer even geleden dat ik dit topic heb bekeken, maar beter laat dan nooit:
Is het zelf ombouwen met een blue pill, een paar shift register borden en wellicht wat andere onderdelen naar een modernere controller?
Ik heb er zelf al een met als doel deze om te bouwen, maar dat project staat, letterlijk en figuurlijk, al jaren te verstoffen in een kast. Ik zit er nu aan te denken om vooral de vorm over te nemen en dan met de 3D printer een grip te printen waarin de hat switches makkelijker in ne bouwen zijn, aangezien de manier waarop suncom de hat switches heeft geïmplementeerd nou niet bepaald de schoonheidsprijs verdient. De TM manier is in vergelijking veel netter en compacter.
[ Voor 13% gewijzigd door Bloedvat op 21-12-2023 08:34 ]
DTC?dawg schreef op woensdag 20 december 2023 @ 22:26:
[...]
Het is wederom wachten maar zodra de DTC geïmplementeerd is is het veel makkelijker. Gewoon wat extra waypoints voor bases inladen.
Via de mission editor? En wellicht komt er een vergelijkbaar systeem als met de JF-17 waar je een marker kan instellen en dan via het grondpersoneel de cartridge kan laten updaten met de nieuwe coördinaten.GurbY{nl} schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:14:
[...]
DTC?
En hoe laad je die waypoints voor bases in dan?
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Ja via m.e. had ik inderdaad ook al bedacht; dan maar van alle bases in de omgeving een wp maken en die maar invoeren. Op die manier heb je dan de boel wel wat handiger gemaakt. De JF-17 ken ik niet; ben op enig moment gestopt met aanschaffen van nieuwe toestellen aangezien ik met de weet ik hoeveel ik heb er eigenlijk maar een paar echt gebruik..ocf81 schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:06:
[...]
Via de mission editor? En wellicht komt er een vergelijkbaar systeem als met de JF-17 waar je een marker kan instellen en dan via het grondpersoneel de cartridge kan laten updaten met de nieuwe coördinaten.
Ik denk dat er sowieso al wel stiekem een lijstje in DCS zit met alle basissen, maar dat die niet altijd worden weergegeven in de relevante menu's. Wederom een ding dat in de JF-17 terug te zien is.GurbY{nl} schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:19:
[...]
Ja via m.e. had ik inderdaad ook al bedacht; dan maar van alle bases in de omgeving een wp maken en die maar invoeren. Op die manier heb je dan de boel wel wat handiger gemaakt.
Als iemand mij nu zou vragen: "welke kist moet ik nemen om DCS te leren?", als diegene nog helemaal geen ervaring heeft, dan zou mijn antwoord de JF-17. Dat ding is zo ongelooflijk makkelijk om te bedienen. 95% van de bediening gaat via drie enorme CMFDs en een UFC die best wel oké in elkaar steken en redelijk makkelijk onder de knie te krijgen zijn. De automatische piloot en navigatie zijn dik in orde en ook redelijk makkelijk te leren. Wat ik zelf een goed punt vind van deze module is dat ook zaken als de airco en luchttoevoer in het masker goed ingesteld moeten worden om op grote hoogte te kunnen opereren, wat aan het realisme bijdraagt. ik zou dag graag terugzien in andere modules.GurbY{nl} schreef op donderdag 21 december 2023 @ 13:19:
[...]De JF-17 ken ik niet; ben op enig moment gestopt met aanschaffen van nieuwe toestellen aangezien ik met de weet ik hoeveel ik heb er eigenlijk maar een paar echt gebruik..
© ocf81 1981-infinity
Data Transfer Cartridge.GurbY{nl} schreef op donderdag 21 december 2023 @ 09:14:
[...]
DTC?
En hoe laad je die waypoints voor bases in dan?
© ocf81 1981-infinity
[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 06-01-2024 00:03 ]
© ocf81 1981-infinity
Hopelijk schieten ze op met de Intruder en de Corsair, release over twee weken zou mooi zijn.ocf81 schreef op vrijdag 5 januari 2024 @ 23:58:
Het is weer tijd voor de jaarlijkse optocht van teasers voor wat gaat komen in DCS via een mooi filmpje van ED:
[YouTube: DCS 2024 AND BEYOND]
Twee weken :-)dierkx36 schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 21:44:
[...]
Hopelijk schieten ze op met de Intruder en de Corsair, release over twee weken zou mooi zijn.
(zit echt uit te kijken naar die 2)
Ik ben wel heel blij dat Irak eindelijk beschikbaar gaat komen. Helaas (maar ook wel begrijpelijk) in eerste instantie vooral gericht op Bagdad en "the war against terror" scenarios, maar t.z.t. zullen we eindelijk Golf Oorlog (1) scenarios kunnen gaan vliegen.durian schreef op zondag 7 januari 2024 @ 10:56:
[...]
Twee weken :-)
Ik zou ook wel een fatsoenlijk pacific theatre willen, die nieuwe Iraqkaart hoeft voor mij niet zo.
Tjonge, dat duurde lang... ik zat al te wachten tot iemand die opmerking zou makendierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:04:
Het is alleen "weer" een woestijn map.
In feite kan dit nu al enigszins, al krijg je dan wel even een laadscherm te zien. Start vanaf Sinai, en zodra de speler bij Syrië aankomt, laadt je automatisch een nieuwe missie in de Syrië map. Niet zo mooi als naadloos natuurlijk, maar als men netjes het flightplan volgt, is dat best goed te doen.dierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:04:
(Stel dat) EA de mogelijkheid creëert om mappen aan mekaar te koppelen (Syrie map, Irak map, Sinai map etc) : kijk dan heb je leuke mogelijkheden voor missies
Starten in bv Incirkil of carrier in de Persian Gulf voor een SEAD missie in de buurt van Bagdad.
Ben je even bezig.
Ben ik eens de eerste met iets 😇Bloedvat schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:29:
[...]
Tjonge, dat duurde lang... ik zat al te wachten tot iemand die opmerking zou maken![]()
Nou, met Caucasus, South Atlantic en binnenkort Kola zit het ook wel goed met "bos en berg" maps hoor. Libanon in de Syrië map is ook wel mooi groen trouwens.
[...]
In feite kan dit nu al enigszins, al krijg je dan wel even een laadscherm te zien. Start vanaf Sinai, en zodra de speler bij Syrië aankomt, laadt je automatisch een nieuwe missie in de Syrië map. Niet zo mooi als naadloos natuurlijk, maar als men netjes het flightplan volgt, is dat best goed te doen.
(Ik denk trouwens dat je ED bedoelde i.p.v EA)
dierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:47:
[...]
Ben ik eens de eerste met iets 😇
Zou persoonlijk liever een Korea of Panama map zien maar dat ben ik.
Zuid China, Taiwan zou ook mooi zijn
Bedoel idd ED...
Maar als overloop van map naar map al kan, hoe maak je dan zo'n missie ?
Eindpunt op map A en deze als beginpunt op map B ?
Voor golf oorlog 1 is toch ook Iran nodig? Of heette Iraq-Iran niet Golfoorlog 1? Maar inderdaad, CNN, dat was de enige toen. O, GO 1 is natuurlijk de invasie van Koeweit.Bloedvat schreef op zondag 7 januari 2024 @ 13:05:
[...]
Ik ben wel heel blij dat Irak eindelijk beschikbaar gaat komen. Helaas (maar ook wel begrijpelijk) in eerste instantie vooral gericht op Bagdad en "the war against terror" scenarios, maar t.z.t. zullen we eindelijk Golf Oorlog (1) scenarios kunnen gaan vliegen.
Misschien komt het omdat ik als kind heel erg onder de indruk was van die (en de Balkan) oorlog. Kan me herinneren dat ik urenlang (stiekem) CNN zat te kijken. Ik ga wel zeker een nieuwe PC nodig hebben om in DCS de Highway of Death na te kunnen bootsen.
Nope, interesting!@durian had je trouwens gezien dat er een WW2 versie van Marianas in de maak is? (is geen Gualdecanal of Iwo Jima, maar lijkt me zich toch prima te lenen voor WW2 Pacific scenarios)
Ok, voorbeeld:dierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 16:47:
[...]
Ben ik eens de eerste met iets 😇
Zou persoonlijk liever een Korea of Panama map zien maar dat ben ik.
Zuid China...
Bedoel idd ED...
Maar als overloop van map naar map al kan, hoe maak je dan zo'n missie ?
Eindpunt op map A en deze als beginpunt op map B ?
Nice, tanksBloedvat schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:15:
[...]
Ok, voorbeeld:
Mission A
- Plaats je kist als startpunt op Incirlik
- Waypoints richting het zuiden plaaten
- Net voorbij Haifa of boven Tel Aviv (zo'n beetje de grens van Sinai/Syrië map) plaats je een trigger zone X
- When player is inside zone X: load mission B*
Mission B:
Start locatie in de lucht op het punt waar je de trigger zone in missie A gemaakt hebt.
Op de weg terug kan je dan op dezelfde manier doen, maar dan load mission C.
*Door er extra "conditions" aan te hangen (zoals "player altitude above ...ft" en "player altitude below ...ft") en de triggerzone niet te groot te maken, kun je de overgang "natuurlijker" maken.
Maar dan moet men zich wel goed aan het flight plan houden, anders mis je de zone (al kan je de speler daar met weer andere triggers ook voor waarschuwen).
Lijkt ingewikkeld, maar stelt niks voor.
En anders, gewoon even wachten op de "World" map
Dat laatste gaat m.i. volledig bepalen of de C-130 en CH-47 een succes gaan worden.dierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:43:
C-130 en CH-47 lijken me ook zeer interessant, puur en alleen omdat het iets heel anders is : het vereist een hele andere manier van denken en uitvoeren dan met jagers en gevechtsheli's.
Ben benieuwd hoe ED dit gaat aankleden.
Bv infanterie afzetten/ophalen/medevac in contested area's.
Ja die 2 modules heb ik wél op mijn lijstje staan.dierkx36 schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:43:
C-130 en CH-47 lijken me ook zeer interessant, puur en alleen omdat het iets heel anders is : het vereist een hele andere manier van denken en uitvoeren dan met jagers en gevechtsheli's.
Ben benieuwd hoe ED dit gaat aankleden.
Bv infanterie afzetten/ophalen/medevac in contested area's.
De Iran-Irak oorlog werd hier Golfoorlog genoemd tot de invasie van Koeweit door Irak. Amerikanen snappen niet dat je zonder de VS ook een oorlog kunt houden en denken daarom dat die oorlog van 1990 de Eerste Golfoorlog was. Maar dat vinden wij alweer de tweede. En tegen de tijd dat het 2003 was zijn we het Amerikaanse taalgebruik maar gaan overnemen want anders snapt niemand het meer. Over die eerste Golfoorlog heeft niemand het nog.durian schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:02:
[...]
Voor golf oorlog 1 is toch ook Iran nodig? Of heette Iraq-Iran niet Golfoorlog 1? Maar inderdaad, CNN, dat was de enige toen. O, GO 1 is natuurlijk de invasie van Koeweit.
Die kwam over 2 weken toch?Bloedvat schreef op zondag 7 januari 2024 @ 17:15:
[...]
Lijkt ingewikkeld, maar stelt niks voor.
En anders, gewoon even wachten op de "World" map
[ Voor 31% gewijzigd door Rene44 op 11-01-2024 01:21 ]
Sorry, ik gebruik zelf VR, dus kan je niet helpen, maar wellicht moet je het hier eens proberen:Rene44 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:46:
Ik heb al een search gedaan en in IR alternatieven draadje gekeken waar het al 2 jaar erg stil is maar kan iemand helpen / suggesties geven welke settings ik moet gebruiken om head tracking via OpenTrack in DCS te gebruiken?
Ik heb het spel al jaren, ook diverse head tracking opties als edtracker gekocht maar ik kom niet eens verder dan het instellen van de joystick maar vooral de head tracker.
Een simpele uitleg hoe en wat de verschillen met in- en output zijn voor OpenTrack is nergens te vinden. Youtube videos hebben het steeds over combinatie van programmas maar ook begrijp ik dat de nieuwe iteratie van OpenTrack als stand alone samen met webcam gebruikt kan worden in dcs (ik klooide hiervoor nog samen met AI track). Ik wil best investeren in uitvlooien maar dit is gewoon niet leuk meer. Gewoon bij de Navy aanmelden en trainen voor een F18 lijkt makkelijker te zijn.Elke hulp is welkom.
edit: ik begrijp dat output je ''freetrack 2.0 enhanced'' kan gebruiken. Maar welke input voor de webcam? neural? pointtracker? edit 2: oh, neural als input is de juiste keuze. Maar in het spel werkt helemaal niets. iemand tips hoe ik dat kan configureren? edit3 ohww, ik deed iets en nu werkt de tracker maar niet mijn joystick naast roll en pitch. Ik heb iig wel even mijn innerlijke Tom Cruise uitgeleefd maar ik kreeg mijn F18 niet boven 640 knts ''on the deck'. Wel ondersteboven.(Ik moet heel eerlijk zeggen, wat maverick voorstelt te gaan doen, is niet heel realistisch.) Ik heb Z axis uitgezet op de OpenTrack. Hoe doen jullie de zoom functie? Morgen weer verder pielen.
Van wat ik hier en daar gelezen heb, werkt leap motion tegenwoordig tamelijk goed in DCS.TweakerVincent schreef op zaterdag 13 januari 2024 @ 22:32:
Werkt hand tracking tegenwoordig goed in VR? Bv leap motion? Of kan je toch beter gewoon een muis gebruiken?
[ Voor 23% gewijzigd door Bloedvat op 14-01-2024 08:23 ]
PointtCtrl heb ik ook van gehoord. Kan je met PointCtrl volledig zonder muis vliegen?Bloedvat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 07:42:
[...]
Van wat ik hier en daar gelezen heb, werkt leap motion tegenwoordig tamelijk goed in DCS.
(Zelf gebruik ik nu 'n paar jaar Pointctrl en zou niet meer zonder kunnen)
Edit:
Oh en van die 64GB;
Kan je doen (prijzen van geheugen vallen wel mee), ik denk echter niet dat je er iets van zal gaan merken in DCS. Maar misschien kan iemand anders je een iets meer "wetenschappelijk" antwoord kan geven
[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 14-01-2024 14:36 ]
Ik gebruik sinds kort een C270 icm opentrack, de instellingen (inpout vs output) heb ik ergens online gevonden, maar kan zo niet meer vinden waar, dus bij deze even de instellingen, die ik zelf overigens iets aangepast heb;Rene44 schreef op woensdag 10 januari 2024 @ 22:46:
Ik heb al een search gedaan en in IR alternatieven draadje gekeken waar het al 2 jaar erg stil is maar kan iemand helpen / suggesties geven welke settings ik moet gebruiken om head tracking via OpenTrack in DCS te gebruiken?
Ik heb het spel al jaren, ook diverse head tracking opties als edtracker gekocht maar ik kom niet eens verder dan het instellen van de joystick maar vooral de head tracker.
Een simpele uitleg hoe en wat de verschillen met in- en output zijn voor OpenTrack is nergens te vinden. Youtube videos hebben het steeds over combinatie van programmas maar ook begrijp ik dat de nieuwe iteratie van OpenTrack als stand alone samen met webcam gebruikt kan worden in dcs (ik klooide hiervoor nog samen met AI track). Ik wil best investeren in uitvlooien maar dit is gewoon niet leuk meer. Gewoon bij de Navy aanmelden en trainen voor een F18 lijkt makkelijker te zijn.Elke hulp is welkom.
edit: ik begrijp dat output je ''freetrack 2.0 enhanced'' kan gebruiken. Maar welke input voor de webcam? neural? pointtracker? edit 2: oh, neural als input is de juiste keuze. Maar in het spel werkt helemaal niets. iemand tips hoe ik dat kan configureren? edit3 ohww, ik deed iets en nu werkt de tracker maar niet mijn joystick naast roll en pitch. Ik heb iig wel even mijn innerlijke Tom Cruise uitgeleefd maar ik kreeg mijn F18 niet boven 640 knts ''on the deck'. Wel ondersteboven.(Ik moet heel eerlijk zeggen, wat maverick voorstelt te gaan doen, is niet heel realistisch.) Ik heb Z axis uitgezet op de OpenTrack. Hoe doen jullie de zoom functie? Morgen weer verder pielen.
leeg
Ja, met PointCTRL heb je in principe* geen muis meer nodig (in feite heb je twee "muizen" aan je wijsvingers en een ontvangertje op je VR headset).TweakerVincent schreef op zondag 14 januari 2024 @ 14:03:
[...]
PointtCtrl heb ik ook van gehoord. Kan je met PointCtrl volledig zonder muis vliegen?
En ik zie dat er een normale kit is en een advanced kit. Raad jij de advanced aan?
klinkt goed!Bloedvat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 15:50:
[...]
Ja, met PointCTRL heb je in principe* geen muis meer nodig (in feite heb je twee "muizen" aan je wijsvingers en een ontvangertje op je VR headset).
*"In principe", want; het bedienen van de game menu's doe ik wel met de muis. Ook het ingame radio menu doe ik momenteel even met de muis (maar dat laatste komt alleen omdat ik weer even tijd moet nemen om Voice Attack Vaicom weer eens fatsoenlijk in te stellen).
Ik heb de allereerste versie van Pointctrl (had er een besteld zodra het kon). Die werkt nog steeds prima, al heb ik de oplaadbare lithium batterijtjes wel al een keer vervangen (maar die kosten geen drol).
Geen idee of die nieuwere versies beter werken. Ik denk eerlijk gezegd dat de werking niet veel verschild, maar ze zullen sowieso wel kleiner en dus ergonomischer zijn.
Naast VR, vind ik Pointctrl het meest baanbrekende product voor flightsimming ooit.
[ Voor 16% gewijzigd door TweakerVincent op 14-01-2024 16:40 ]
Ga voor die advanced (is relatief maar heel weinig duurder). Dan krijg je die extra button pads erbij (6 extra knoppies) die je op je headset plakt.TweakerVincent schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:30:
[...]
klinkt goed!
Op de site zie ik de advanced staan? Heb ik die nodig of is de basis prima?
https://pointctrl.com/pointctrl-kits-2/
Ok top dus alleen advanced is genoeg. SuperBloedvat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 16:45:
[...]
Ga voor die advanced (is relatief maar heel weinig duurder). Dan krijg je die extra button pads erbij (6 extra knoppies) die je op je headset plakt.
Ik heb die trouwens ook. Is een leuke extra. Ik gebruik de ene voor NVG on/off en gain. En de andere gebruik ik per module verschillend. In de Hornet gebruik ik 'm o.a. voor "salute" command (heel vet).
Gaat wel nog iets van €25 verzendkosten bij komen als ik het me goed herinner, maar imho een betere investering voor DCS, dan van 32 naar 64GB![]()
Oh en eerste keer kalibreren zal even wennen zijn (is natuurlijk weer iets heel nieuws he). Maar als je vooraf de instructies rustig tot je neemt en i.c.m. de calibration UI, gaat het je wel lukken. (Het is mij zelfs gelukt)
USB charge monitor heb je niet nodig
Ik durf het niet te zeggen, maar ik heb destijds wel een paar maanden moeten wachten. Het is echt een familie"bedrijfje". Miles (topgast trouwens) doet de productie thuis samen met z'n zoon en z'n vrouw helpt met de facturatie.TweakerVincent schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:12:
[...]
Ok top dus alleen advanced is genoeg. Super
Ik las dat verzendtijd soms een jaar! Kan duren. Is dat nog steeds zo?
[ Voor 15% gewijzigd door Bloedvat op 14-01-2024 17:41 ]
Gaaf! Ook mooi om te lezen dat de module echt gebruikt wordt voor trainingen.Bloedvat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 17:45:
Wel leuk om te weten:
Ondanks dat het "maar" een familiebedrijfje is, gebruiken deze gasten trouwens ook Pointctrl:
https://www.thedrive.com/the-war-zone/40620/a-10-warthog-pilots-are-using-the-digital-combat-simulator-video-game-to-train-in-vr
[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 14-01-2024 18:08 ]
Ah, das balenTweakerVincent schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:05:
[...]
Gaaf! Ook mooi om te lezen dat de module echt gebruikt wordt voor trainingen.
Ik las helaas net dat de wachttijd minimaal een jaar is voor pointctrl.
heb ik idd net gedaan, nu aan het onderzoeken of motion leap wat isBloedvat schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:10:
[...]
Ah, das balen
Zou wel alvast inschrijven als ik jou was. Kun je er tegen die tijd altijd nog vanaf zien, mocht je budget het niet toelaten, of je al iets anders hebt (volgens mij is er nog niet echt iets "vervangends" voor Pointctrl)
[ Voor 38% gewijzigd door TweakerVincent op 15-01-2024 13:36 ]
[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 16-01-2024 21:15 ]
© ocf81 1981-infinity
Ok duidelijk, ik ga niet upgraden :-) tnxocf81 schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 21:14:
Over die kaarten, Wags heeft gezegd dat het wel de bedoeling is om met een bolvormige aarde te gaan werken en dan te gaan kijken of de gebieden aan elkaar kunnen worden geregen. zie (delen van) https://redirect.invidious.io/watch?v=TRCQ3WHKWEE en https://redirect.invidious.io/watch?v=y8w5JacXGVE
@TweakerVincent Ik ben deze zomer van 32 naar 64 GiB RAM gegaan. Als je alle onnodige zaken netjes dicht doet zal je er niet zo veel van merken. Als je aan de rand van je geheugen zit en je een upgrade doet ga je vooral je lows omhoog tillen in zwaardere scenario's. Je max FPS ga je er niet heel veel mee verbeteren. In de praktijk is mijn verbruik voor DCS zelf nu ca 20 GiB voor de meeste scenario's, maar in het verleden is dat ook wel eens tot iets van 24 GiB geweest bij langere sessies. Als je dan de rest van de software die op de achtergrond draait erbij optelt, dan kom je in mijn geval op het randje van wat er aan geheugen beschikbaar is. Voor DCS heb ik echter geen wereldschokkende veranderingen gezien. Overigens lijkt het er een beetje op dat stilletjes ED ook aan het letten is op de manier waarop geheugen gebruikt wordt, want de de groei van de hoeveelheid geheugen per uur aan draaitijd is veel minder dan dat vroeger was. Er is nog steeds ca 600MiB aan geheugen per uur, maar dat is verwaarloosbaar met wat het vroeger was.
In mijn geval was de upgrade vooral nuttig voor FreeCAD, welke nu niet meer op zijn bek gaat door geheugentekort.
Kleine voetnoot: Sinds vorig jaar ben ik volledig overgestapt op linux en draai ik DCS enkel nog via Proton. Ik kan niet heel veel zeggen over welke effecten heeft op de manier waarop er met geheugen wordt omgesprongen en of je dat dan op Windows ook terugziet.
[ Voor 5% gewijzigd door TweakerVincent op 20-01-2024 14:33 ]
[ Voor 29% gewijzigd door TweakerVincent op 23-01-2024 19:14 ]
Iets aanwijzen met rook doe je met Hydra 70 raketten met rook.TweakerVincent schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:13:
Domme vraag, wat heb je aan smoke pods? Is dat voor straaljager shows oid? Ik vlieg f18, maar vind geen antwoord op deze noob vraag op internet?
Ik las ergens dat je smoke ook kunt gebruiken om iets op het battlefield aan te wijzen? Maar lijkt me vreemd.
Ah top! Tnx! Ik kon het nergens vinden:)DutchJackal schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 19:24:
[...]
Iets aanwijzen met rook doe je met Hydra 70 raketten met rook.
De rook pods aan je vleugels zijn puur voor show- of oefendoeleinden.
[ Voor 7% gewijzigd door TweakerVincent op 23-01-2024 22:40 ]
Tja, de meningen zijn verdeeld of je nog wel een Warthog moet kopen. Tegenwoordig zijn Virpil en VKB de gevestigde merken. Je kan altijd nog los een uitvoering: Thrustmaster F/A-18C Hornet HOTAS Add-On Grip joystick Zwart kopen en deze op een VKB gunfighter base zetten middels een adapter. Tevens er er Winwing, een chinese fabrikant die op zich redelijke HOTAS sets maakt, maar als ik het zo lees zitten ze niet altijd even goed in elkaar en is de support ook niet het je-van-het. Maar je betaalt net iets minder dan bij de merken die met een V beginnen. Ik heb zelf overigens geen klachten over mijn Warthog, maar moet daar wel bij vermelden dat ik in de loop der tijd de smering van de stick heb vervangen met Nyogel767a en ook de ministck op de gashendel heb vervangen met een analoge unit. Overigens is dat laatste nu standaard af fabriek. Wellicht dat deze roundup nog wat meer inzicht kan brengen.TweakerVincent schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:38:
Ik heb nu de Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Flight Pack (https://www.coolblue.nl/p...5cIt2O5mbbjRoCM8cQAvD_BwE). Ik vlieg de f18, ik lees overal dat iedereen de hotas warthog heeft? icm de f18 stick. Vliegt dat echt veel beter? Of kan ik nog wel vooruit met mijn set? Ben beginner maar wil er veel tijd in stoppenGeld is het probleem niet. Ik vlieg VR
Reden dat die warhog interessant is, is dat ik het gevoel heb momenteel te weinig knoppen op de hotas heb?
[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 24-01-2024 10:40 ]
© ocf81 1981-infinity
Virpil : kost wat (TweakerVincent schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 22:38:
Ik heb nu de Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Flight Pack (https://www.coolblue.nl/p...5cIt2O5mbbjRoCM8cQAvD_BwE). Ik vlieg de f18, ik lees overal dat iedereen de hotas warthog heeft? icm de f18 stick. Vliegt dat echt veel beter? Of kan ik nog wel vooruit met mijn set? Ben beginner maar wil er veel tijd in stoppenGeld is het probleem niet. Ik vlieg VR
Reden dat die warhog interessant is, is dat ik het gevoel heb momenteel te weinig knoppen op de hotas heb?
[ Voor 7% gewijzigd door dierkx36 op 24-01-2024 00:15 ]
Ik heb een WinWing Orion HOTAS, nu ook met f-16 throttle, maar begonnen met de standaard F-18 grips.dierkx36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:11:
[...]
Je hebt nu ook WinWing, is Chinees en hebben een hele F/A-18C layout.
Is dacht ik ook wat budget vriendelijker als Virpil en VKB.
Heb zelf geen ervaring met WinWing, maar vorig jaar was er hier iemand die een set gekocht had
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de bedrading stuk te krijgen. Dat is toch wel bijzonder, als je kijkt waar de bedrading precies loopt. Ik heb eerlijk gezegd nooit zulke ervaringen gehad met mijn TM producten. Maar verhalen omtrent slechte bouwkwaliteit van TM zijn de laatste paar jaar helaas wel toegenomen.dierkx36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:11:
[...]
<...>
Heb 2 Thrustmaster Warthog sets gehad en allebei hadden ze hetzelfde probleem :
- bekabeling in de base van de joystick word langzaam doorgesneden door de gimbal van de stick.
De slechte afwerking zou ik niet met een dremel oplossen. Dat vereist toch wel een gereedschap dat met meer finesse te werk gaat. Overigens heb ik zelf alleen maar smerking met Nyogel767a nodig gehad.dierkx36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 00:11:
- gimbals zijn slecht afgewerkt (niet netjes rond en scherp dus stick wil blijven plakken en hierboven)
Dit is wel met een dremel en wat geduld op te lossen.
- sensors in de throttle willen het eens begeven.
<...>
[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 24-01-2024 10:46 ]
© ocf81 1981-infinity
Da's niet moeilijk : normaal de joystick bewegen.ocf81 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 10:45:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe je het voor elkaar hebt gekregen om de bedrading stuk te krijgen. Dat is toch wel bijzonder, als je kijkt waar de bedrading precies loopt. Ik heb eerlijk gezegd nooit zulke ervaringen gehad met mijn TM producten. Maar verhalen omtrent slechte bouwkwaliteit van TM zijn de laatste paar jaar helaas wel toegenomen.
[...]
De slechte afwerking zou ik niet met een dremel oplossen. Dat vereist toch wel een gereedschap dat met meer finesse te werk gaat. Overigens heb ik zelf alleen maar smerking met Nyogel767a nodig gehad.
[ Voor 34% gewijzigd door TweakerVincent op 24-01-2024 13:21 ]
Bedoel je met de CM3 deze versie? https://virpil-controls.eu/vpc-mongoost-50cm3-throttle.htmlMTFDarkEagle schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:40:
[...]
Nou, ik heb hem sinds afgelopen maandag in huis en dinsdag wat mee kunnen spelen.
Maar, holy crap, dit is boven een Warthog wel écht next level. De WH is imho al best goed (heeft het toch 10 jaar uitgehouden), maar dit is op alle vlakken beter.
Qua hardware soepeler, steviger. De knopjes zijn op zelfde niveau als de WH, dik in orde. Voelen stevig, goeie klik, geen gekke dingen. En de Virpil heeft out-of-the-box al een goeie slew control, de standaard WH tepel is ruk maar goed te upgraden (wat ik dus had gedaan).
De throttle actie is méga soepel en voelt stevig (mag ook wel worden verwacht van een gelagerd systeem natuurlijk).
De finger lifts zijn even wennen hoe deze werken ivm de WH.
Virpil software is erg uitgebreid. Qua functionaliteit zoek ik niet direct zo veel, ik wil/wou de idle detents dezelfde functionaliteit hebben als de WH dat heeft (dus een button/knopje wat activeert als je in de detent range zit). Dit was wel echt ff zoeken hoe dit nou precies in te stellen, maar uiteindelijk lukt het wel.
Nu alles in DCS mappen en 10 jaar opgebouwde muscle memory weer opnieuw inleren
Maar deze throttle verdient van mij maar 1 reactie:![]()
![]()
![]()
Ja, die heb ik iddTweakerVincent schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 13:31:
[...]
Bedoel je met de CM3 deze versie? https://virpil-controls.eu/vpc-mongoost-50cm3-throttle.html
Gegroet! Lukas
top!
[ Voor 27% gewijzigd door TweakerVincent op 24-01-2024 15:56 ]
De dimensies heb ik niet zo paraat, die staan wel op de Virpil website.. Als de montage gaten overeen komen met het NLR mount systeem past dat wel.. Anders moet je ff paar gaatjes boren, ook geen rocket scienceTweakerVincent schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:13:
[...]
top!
ff kijken of hij op mijn mount systeem past, lijkt mij wel. https://www.amazon.nl/Nex...at-GT-track/dp/B07VHWS9J9.
Er zijn gaten van 40 - 70 mm op en volgens Virtil is het 40 - 70.
De CM3 gebruikt M5 schroeven, volgens mij moet dat lukken?
Tja... Als je het mij vraag is het absoluut de moeite...maar ik ben dan ook wel een die-hard DCS nerd met een stevige cockpit, dus ben wel biased.En heeft het nog echt toegevoegde waarde om de stick te vervangen? (ik heb een trustmaster 16000), een replica van f18 is mss leuk, maar voegt het ook echt wat toe? Of kan je prima vliegen met mijn stick?
Gegroet! Lukas
Gaten boren zat ik ook aan te denken anders, top, moet gewoon lukkenMTFDarkEagle schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:14:
[...]
De dimensies heb ik niet zo paraat, die staan wel op de Virpil website.. Als de montage gaten overeen komen met het NLR mount systeem past dat wel.. Anders moet je ff paar gaatjes boren, ook geen rocket science
[...]
Tja... Als je het mij vraag is het absoluut de moeite...maar ik ben dan ook wel een die-hard DCS nerd met een stevige cockpit, dus ben wel biased.
Een CM3 Virpil flight stick is (ook) een stevig goeie upgrade, maar kost ook wel stevig wat centjes.
Of dat 'de moeite is', kun alleen jij eigenlijk beantwoorden.
Puur functioneel gezien is het de moeite.
De Virpil joysticks zijn ook lichtjaren beter dan (bijvoorbeeld) een TM16000, op alle vlakken.
[ Voor 11% gewijzigd door TweakerVincent op 24-01-2024 16:55 ]
Dat is wel heel extreem. Je zou verwachten dat dit door QC wordt opgepikt, en daar is de prijs ook wel naar. Gelukkig is die van mij (nog?) uit een tijd dat de QC bij TM wel in orde was. (gekocht in jan 2013)dierkx36 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 12:11:
[...]
Da's niet moeilijk : normaal de joystick bewegen.
De bedrading loopt vanuit de base door de gimbal naar de connector voor de stick, deze bedrading zat in allebei de bases veel strak, tevens was de ruimte voor de bedrading die de in de gimbal zit bij maximale te uitslag klein :
De bedrading werd zo door gesneden.
© ocf81 1981-infinity
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq