Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
MTFDarkEagle schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:20:
[...]

Of nóg beter: plaats een track file :)
Ken'k nie :$

@GurbY{nl}

Ben effe aan het proberen of ik jou situatie kan kopieëren :
Met de rotor brake aan kan je de throttles niet bewegen dus dat is het al niet, je krijgt de throttles niet uit idle.

Enigste manier waarop het mij lukt om low rpm caution te krijgen is met maar 1 motor draaiend.
Alleen dan krijg je ook meteen een warning (Engine 1/2 out) dus...

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 15:23
Ik heb de apache ook net pas twee dagen en moet toegeven, het is niet makkelijk. Maar je moet alles langzaam doen, kleine veranderingen en kijken wat het effect is. Ik heb verder alleen ervaring met heli's in X-Plane, maar daar werkt het ook zo.

Hij is wel mooi :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 13:25
Da's een soort replay bestand. Die maakt DCS automatisch aan.
Daarmee kun je létterlijk zien wat iemand doet (of niet :P )

Track files worden opgeslagen in de %USERPROFILE%\Saved Games\DCS beta (of niet)\Tracks\ directory.
Die kan dan (dus) ook significant groot worden over de tijd.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dierkx36 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:00:
[...]

Open deur maar draait de rotor wel :?
Staat rotor brake niet aan ?

Want zodra de throttle op fly/lockout staat doe je net als met de Huey alles voor de rest met de collective.
Zoals Bloedvat ook al aangaf , als je de collective te snel omhoog trekt gaat ie ook in RPM caution.

PS :
Schrijf eens stap voor stap wat je doet, zit nou achter de desktop dus kan DCS zo opstarten.
Ik volg stap voor stap de startup training. Daarna draait alles, en probeer ik weg te vliegen..
Geen curves, en eea staat in SIM mode..

Ik zal eens een hot start proberen. Kijken of daar verschil in zit.

[ Voor 8% gewijzigd door GurbY{nl} op 02-11-2022 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MTFDarkEagle schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:31:
[...]

Track files worden opgeslagen in de %USERPROFILE%\Saved Games\DCS beta (of niet)\Tracks\ directory.
Okay, wist ik niet _/-\o_
GurbY{nl} schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:42:
[...]

Ik volg stap voor stap de startup training. Daarna draait alles, en probeer ik weg te vliegen..
Geen curves, en eea staat in SIM mode..

Ik zal eens een hot start proberen. Kijken of daar verschil in zit.
Als je manual opstart, kijk eens of je dan een screenshot van je engine tabblad op 1 van MFD kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zojuist even hot ramp start Nevada. Begint al direct met "ROTOR RPM HIGH". Dus doe de power levers iets onder FLY. RPM gaat naar ca 105%. Trek ik dan heel kalm aan de collective, dan krijg ik direct weer een warning. Moet ik de power levers weer wat bijstellen. Na 5 seconden warning weer terug, moet ik ze weer de andere kant bijstellen.

Zal kijken of ik een track kan posten. Ding is amper (tot niet) te vliegen zo, constant bijstellen laat weinig tijd over voor wat anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@GurbY{nl} Heb je niet ergens een axis dubbel of verkeerd gemapped? Want zo klinkt het een beetje vind ik. :)

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 02-11-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:59:
@GurbY{nl} Heb je niet ergens een axis dubbel of verkeerd gemapped? Want zo klinkt het een beetje vind ik. :)
Heb net even gekeken maar kan em niet vinden. Zal em zo nog eens nalopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:59:
[...]

Heb net even gekeken maar kan em niet vinden. Zal em zo nog eens nalopen.
Misschien keer opnieuw mappen om zeker te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:59:
Enige axis die ik heb zijn:

Collective: Throttle Joy_Z (rechter throttle TMWH)

Cyclic pitch: stick Joy_Y
Cyclic roll: stick Joy_X

Power levers (both): Throttle Joy_RZ (linker throttle TMWH)

Rudder: Saitek Joy_RZ

Zoom view: Throttle Joy_Slider1

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:08:
[...]

Enige axis die ik heb zijn:

Collective: Throttle Joy_Z (rechter throttle TMWH)

Power levers (both): Throttle Joy_RZ (linker throttle TMWH)
view: Throttle Joy_Slider1
En deze zijn ook niet inverted toevallig?

Als in: in-game komen de RPM levers en collective overeen met je controls? Als dat niet zo is moet je even desbetreffende control op "invert" (of andersom) zetten.

Beetje krom uitgelegd maar oki. :)

[ Voor 23% gewijzigd door dawg op 02-11-2022 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:13:
[...]

En deze zijn ook niet inverted toevallig?
Ja en nee. Bij alle choppers heb ik throttle (gemapt op de linker throttle van de TMWH) normaal, dus van me af duwen is throttle open. De collective heb ik inverted: de rechter TMWH throttle staat helemaal open, dus van me af, dan staat de collective naar beneden. Als ik dan aan de throttle handle trek/naar me toe trek, trek ik de collective omhoog.

En ingame reageren de controls zoals ik dat bedoel inderdaad. UH, MI, Gazelle, Ka: nergens problemen mee. Alleen de AH begint direct de warning ROTOR RPM te blaten..

[ Voor 14% gewijzigd door GurbY{nl} op 02-11-2022 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:16:
[...]

Ja en nee. Bij alle choppers heb ik throttle (gemapt op de linker throttle van de TMWH) normaal, dus van me af duwen is throttle open. De collective heb ik inverted: de rechter TMWH throttle staat helemaal open, dus van me af, dan staat de collective naar beneden. Als ik dan aan de throttle handle trek/naar me toe trek, trek ik de collective omhoog.
En de RPM levers van de Apache komen ook overeen?

Dan eerlijk gezegd geen idee, sorry. Misschien een cold start training doen, wellicht zie je toch iets over het hoofd ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:18:
[...]

En de RPM levers van de Apache komen ook overeen?

Dan eerlijk gezegd geen idee, sorry. Misschien een cold start training doen, wellicht zie je toch iets over het hoofd ofzo?
Ja, komen overeen. Cold start is juist waar het mis gaat; nadat ik alles doorlopen heb krijg ik dit effect.

Overigens: zojuist Caucasus hot start, en daar gaat alles goed... Sla mij maar lek. Zal eerst eens kijken hoe ik het ding verder in de hand kan houden (trim begrijp ik he-le-maal niets van, toch weer heel anders dan de Ka-50), en daarna kijken of het bij de andere maps ook goed gaat. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt, maar heb zonet eigenlijk een stuk kunnen vliegen..
Oh, en andere instant-actions is het probleem niet aanwezig...

Hoe dan ook: nu eerst de trim zien te doorgronden. Tnx voor het meedenken!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op woensdag 2 november 2022 @ 14:48:
[...]

Ja, komen overeen. Cold start is juist waar het mis gaat; nadat ik alles doorlopen heb krijg ik dit effect.

Overigens: zojuist Caucasus hot start, en daar gaat alles goed... Sla mij maar lek. Zal eerst eens kijken hoe ik het ding verder in de hand kan houden (trim begrijp ik he-le-maal niets van, toch weer heel anders dan de Ka-50), en daarna kijken of het bij de andere maps ook goed gaat. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt, maar heb zonet eigenlijk een stuk kunnen vliegen..
Oh, en andere instant-actions is het probleem niet aanwezig...

Hoe dan ook: nu eerst de trim zien te doorgronden. Tnx voor het meedenken!!
Ah. Dat klinkt als iets wat ik eens heb gehad. Een standaard cold start van de TF-51. Zodra ik die opstartte kantelde meteen het toestel op zijn kant en vloog in brand. Ik dacht in het begin dat het iets was wat ik fout deed maar na een tijd heb ik eens een nieuwe cold start zelf gemaakt en toen ging het goed. Denk dat het dus iets was wat fout zat in de .miz zelf. Wellicht is dat bij jou ook het geval geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op woensdag 2 november 2022 @ 13:31:
[...]

Kleine nuance hierop;

Alleen bij MP wordt er automatisch een trackfile aangemaakt en opgeslagen (gooi af en toe die folder ook leeg, want anders lopen de mb'tjes snel op in die folder)

Voor SP moet/kun je zelf handmatig na afloop van je missie de track file opslaan (knopje "save track")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 15:12:
[...]

Ah. Dat klinkt als iets wat ik eens heb gehad. Een standaard cold start van de TF-51. Zodra ik die opstartte kantelde meteen het toestel op zijn kant en vloog in brand. Ik dacht in het begin dat het iets was wat ik fout deed maar na een tijd heb ik eens een nieuwe cold start zelf gemaakt en toen ging het goed. Denk dat het dus iets was wat fout zat in de .miz zelf. Wellicht is dat bij jou ook het geval geweest?
Ja zo'n donkerbruin vermoeden heb ik wel ja. Zal straks eens een eigen missie maken, kijken wat ie doet.

Nogmaals dank voor het meedenken iedereen! En ik hou me aanbevolen voor goede tips vwb gebruik van de trim... My god...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:08
Ik wil niemand beschuldigen maar sinds mijn eerste post hier en lid ben geworden van de Discord groep, krijg ik regelmatig mailtjes binnen van ED support, dat iemand uit Oosterwolde wachtwoorden aan het proberen is.

[ Voor 15% gewijzigd door Toonen1988 op 02-11-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Toonen1988 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 18:16:
Ik wil niemand beschuldigen maar sinds mijn eerste post hier en lid ben geworden van de Discord groep, krijg ik regelmatig mailtjes binnen van ED support, dat iemand uit Oosterwolde wachtwoorden aan het proberen is.
Oh??
Ik zit hier al een hele tijd in dit topic op Tweakers (doe zelf zo min mogelijk met Discord, omdat ik Discord vreselijk onoverzichtelijk vind), maar ik heb nog nooit zo'n soort mailtje gehad.

Maar goed, ik woon vlakbij Maastricht, dus ik ben het niet :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toonen1988
Bloedvat schreef op woensdag 2 november 2022 @ 19:07:
[...]

Oh??
Ik zit hier al een hele tijd in dit topic op Tweakers (doe zelf zo min mogelijk met Discord, omdat ik Discord vreselijk onoverzichtelijk vind), maar ik heb nog nooit zo'n soort mailtje gehad.

Maar goed, ik woon vlakbij Maastricht, dus ik ben het niet :P
Wat is "vlakbij" Maastricht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Not me, zit niet op discord :N
En woon al helemaal niet in de buurt van Oosterwolde

Voor hetzelfde geld is het iemand die middels vpn wat via Oosterwolde loopt zit te klooien

[ Voor 10% gewijzigd door dierkx36 op 02-11-2022 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook geen Discord, ik gebruik geen enkele social media. En ik woon ook niet in de buurt van Oosterwolde, verre van zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toonen1988
dawg schreef op woensdag 2 november 2022 @ 21:02:
Hier ook geen Discord, ik gebruik geen enkele social media. En ik woon ook niet in de buurt van Oosterwolde, verre van zelfs.
dierkx36 schreef op woensdag 2 november 2022 @ 20:40:
[...]

Not me, zit niet op discord :N
En woon al helemaal niet in de buurt van Oosterwolde

Voor hetzelfde geld is het iemand die middels vpn wat via Oosterwolde loopt zit te klooien
Ja, ik woon zelf ook naast Maastricht. Oosterwolde is voor mij aan de ander kant. Ik ken daar ook verder helemaal niemand, vandaar dat ik het zo raar vind. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Is Leeuwarden vlakbij Oosterwolde? Maar heb geen Discord...

Ps is Berg en Terblijt ook vlak naast Maastricht? Dan is het mijn zuster.... 😜

[ Voor 41% gewijzigd door GurbY{nl} op 03-11-2022 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een echte hacker gebruikt minimaal één proxy om zijn werkelijke locatie te verhullen. Ik zou niet te veel aandacht aan de locatie hechten. Die locatie is vooral een check om te zien of jij de locatie herkent als jouw eigen locatie, niet als indicatie van waar de aanvaller zich bevind.

Ik zou gewoon 2FA aanzetten, de 2FA seed in keepass opslaan. Online password managers zoals LastPass worden steevast gehackt, dus die zijn waardeloos. Een beter alternatief is om een KeePass DB op je NAS op te slaan en deze via syncthing op al je apparaten verspreiden. Veilig, onafhankelijk en (relatief) makkelijk. [Video: https://yewtu.be/watch?v=xfwQrXSutuY]

Daarnaast is het verstandig om te investeren in je eigen domein, zodat je oneindig veel aliassen kan aanmaken. Dan maak je voor elke partij waar je zaken mee doet een eigen alias/forwarder. Dit stelt je in staat om je echte emailadres af te schermen en via welke partij een emailadres is verkregen. Het maakt het ook mogelijk om alles heel efficiënt te filteren. Voor email gebruik je natuurlijk Thunderbird of een andere mailclient die beter aanpasbaar is dan Outlook, en vooral geen gmail of andere webbased zooi.

Oh, en natuurlijk:

Discord: :N :r

Matrix O+ d:)b

[ Voor 99% gewijzigd door ocf81 op 03-11-2022 12:44 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Goede tips van @ocf81 maar laten we hiermee nu wel dit onderwerp afsluiten, is allemaal wel erg off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, sorry dat ik zo uitweidde over dat onderwerp, maar ik kon het niet langer aanzien. Terug naar DCS :)

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
Ik woon wel dicht bij Oosterwolde, maar ben het niet :P
Daarbij is ook de locatie die door applicaties aangegeven worden vaak niet relevant. Zijn veel manieren om dat te omzeilen.

Gewoon 2FA erop beuken en lekker takeoff gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Wie kan mij nog goede tips geven voor gebruik van de trim in de AH ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:31:
Zodra je stabiel vliegt trim je. Na een koerswijziging of snelheidsaanpassing opnieuw trimmen. Dit blijf je eigenlijk de gehele sortie zo doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 3 november 2022 @ 14:31:
Zoals @dawg zegt

Raptor op het ED forum, is ex-Apache piloot en hij schreef daar ook al in een van zijn posts, dat je vrijwel continu je vinger op de trim button hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
D'r zweeft op youtube een on-board filmpje rond in een Ka-50.
Daar is te horen wanneer de vlieger de trimmer activeert en loslaat (stevig magnetische klonk).
En dat is héél vaak. Zo'n beetje bij elke beweging die de cyclic maakt, alsmede attitude, snelheid, hoogte verandering.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:12:
D'r zweeft op youtube een on-board filmpje rond in een Ka-50.
Daar is te horen wanneer de vlieger de trimmer activeert en loslaat (stevig magnetische klonk).
En dat is héél vaak. Zo'n beetje bij elke beweging die de cyclic maakt, alsmede attitude, snelheid, hoogte verandering.
Maar de Ka-50/52 vliegt voor een groot deel op de automatische piloot. Als ik het zo lees is vliegen met de AH-64 meer analoog. (meer zoals de Huey?)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ocf81 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:14:
[...]

Maar de Ka-50/52 vliegt voor een groot deel op de automatische piloot. Als ik het zo lees is vliegen met de AH-64 meer analoog. (meer zoals de Huey?)
Ja, eens, dat denk ik ook.
Daarom is toch het belang van trimmen groter? Denk ik..?

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:15:
[...]

Ja, eens, dat denk ik ook.
Daarom is toch het belang van trimmen groter? Denk ik..?
Hmm, in een huey zijn de uitslagen groter. Zonder trim is die kist veel lastiger te besturen. Maar in een Ka-50 moet je, afhankelijk van in welke modus je de AP zet, voor elke richtingwijziging de trimmer op de nieuwe koers instellen. Maar dat hoeft dus niet per se altijd het geval te zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ocf81 schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:20:
[...]

Hmm, in een huey zijn de uitslagen groter. Zonder trim is die kist veel lastiger te besturen. Maar in een Ka-50 moet je, afhankelijk van in welke modus je de AP zet, voor elke richtingwijziging de trimmer op de nieuwe koers instellen. Maar dat hoeft dus niet per se altijd het geval te zijn.
Dat klopt.

Heb zelf misschien een paar uurtjes in de Apache gevlogen, dus daar kan ik weinig over zeggen.. De Huey gebruik ik de trim wel behoorlijk regelmatig ook.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:21:
[...]

Dat klopt.

Heb zelf misschien een paar uurtjes in de Apache gevlogen, dus daar kan ik weinig over zeggen.. De Huey gebruik ik de trim wel behoorlijk regelmatig ook.
Ik gebruik de trim in de Apache zelf eigenlijk alleen voor lange stukken (meerdere km's) rechtuit vliegen, of voor hulp bij hover. (en ja, dan kan ik 'm ook zomaar een paar keer per minuut gebruiken).

Voor een paar honderd meter verplaatsing, zorg ik meestal gewoon dat mijn handen en voeten aan de HOCAS en rudder pedalen zorgen voor steady flight, en dan hou ik ze gewoon in die stand tot ik arriveer.

De "trim reset knop"* kan namelijk onverwacht hard ingrijpen, met low rpm warning en/of drastische koerswijziging tot gevolg.

*als ik me niet vergis is die trim reset knop ook een cheat. Volgens mij heeft de Apache in werkelijkheid helemaal geen trim reset (maar, iemand, verbeter me als ik het mis heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat trim reset bestaat niet in het echte toestel. Trim reset in DCS is vooral vanwege het feit dat de meesten geen FFB-stick hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 3 november 2022 @ 15:54:
@Bloedvat trim reset bestaat niet in het echte toestel. Trim reset in DCS is vooral vanwege het feit dat de meesten geen FFB-stick hebben.
Ja precies, dan had ik dat toch goed gelezen/onthouden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Nu het toch over de apache hebben, doen alle trainingsmissies het bij jullie?

Ik probeer de "30mm cannon" training (Caucasus), maar die blijft hangen als je een AWS-Up moet doen. Dat registreert'ie niet, en dan gaat de missie niet verder. Heb al met de controls zitten spelen, re-mappen naar een andere knop, resetten, opnieuw mappen, maar "computer says nooo". Mijn AWS-Up werkt verder wel gewoon, buiten die missie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fake frames zijn slechts een schijnoplossing. Het maakt me niet uit hoe ze gemaakt worden, ze vertegenwoordigen de staat van de simulatiewereld niet goed en geven dus een vals beeld.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
durian schreef op donderdag 3 november 2022 @ 17:50:

Ik probeer de "30mm cannon" training (Caucasus), maar die blijft hangen als je een AWS-Up moet doen. Dat registreert'ie niet, en dan gaat de missie niet verder. Heb al met de controls zitten spelen, re-mappen naar een andere knop, resetten, opnieuw mappen, maar "computer says nooo". Mijn AWS-Up werkt verder wel gewoon, buiten die missie...
Ik heb dat probleem direct na release ook gehad. Was er toen wel achtergekomen wat ik verkeerd deed, maar ik ben het vergeten :F (gevalletje Alzheimer-light denk ik)

Ben vandaag ook niet in de buurt van m'n pc om het even te testen

Volgens mij is dit specifieke probleem dus wel oplosbaar, maar voor de zekerheid:
Ik zag op het ED forum dat er een paar Apache training missions bugged zijn sinds 2.8:
https://forum.dcs.world/topic/295758-training-mission-2-taxiing-no-follow-on-instructions/#comment-5080493

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha! Ik weet het weer! :*)

Je moet de WAS-UP bedienen die op de left hand grip zit (CPG seat)

Jij gebruikt waarschijnlijk de WAS-UP switch op de cyclic ;)

(ik had speciaal voor deze missie de left hand grip WAS-UP even gebind op een van m'n vrije HOTAS knoppen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Bloedvat schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 13:43:
[...]

Ha! Ik weet het weer! :*)

Je moet de WAS-UP bedienen die op de left hand grip zit (CPG seat)

Jij gebruikt waarschijnlijk de WAS-UP switch op de cyclic ;)

(ik had speciaal voor deze missie de left hand grip WAS-UP even gebind op een van m'n vrije HOTAS knoppen)
Ha, dank! Ja dat zou kunnen. Ik merkte vanmiddag dat er ook aparte bindings voor pilot en copilot zijn 8)7

Heb ook de curves heftig aangepast (...youtube...), rond de 30, en Y-saturation op 90% (voor cyclic). Dat maakt het wel makkelijker om alles in de hand te houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Iemand een idee of ze een F-16 ICP unit gaan ontwikkelen?
Gezien de F-16 HOTAS, ben ik hoopvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gewoon zelf maken! Er zijn al velen die je zijn voorgegaan.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
eitje84 schreef op maandag 21 november 2022 @ 02:59:
[...]

Iemand een idee of ze een F-16 ICP unit gaan ontwikkelen?
Gezien de F-16 HOTAS, ben ik hoopvol :)
Had het filmpje niet gekeken omdat ik dacht alles al gezien te hebben.... maar wat trof ik aan @ 02:18:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZSZUubsXRQRWMObmR_l_Fx_c-YU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/yVeiE08PRuBu7txPyLbZUN94.png?f=user_large

:D _/-\o_ O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
eitje84 schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:27:
[...]

Had het filmpje niet gekeken omdat ik dacht alles al gezien te hebben.... maar wat trof ik aan @ 02:18:

[Afbeelding]

*deze zet Lukas op zijn verlanglijstje :o _/-\o_

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op maandag 21 november 2022 @ 07:27:
[...]

[Afbeelding]

Lijkt echt wel heel mooi spul van Winwing. Krijgt allemaal behoorlijk goede beoordelingen en de prijzen zijn zeer schappelijk in vergelijking met Virpil (en al helemaal t.o.v. RealSimulator 8)7 )

Ik zou zelf wel heel graag een keer die mooie F-16 throttle en fssb stick willen aanschaffen :9~

Maar ja, pc heeft ook steeds urgenter een upgrade nodig en mijn energierekening gooit nogal wat roet in het eten -O-

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 21-11-2022 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dat display begint me weer echt hele slechte ideeen te geven >:) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op maandag 21 november 2022 @ 12:08:
[...]

Lijkt echt wel heel mooi spul van Winwing. Krijgt allemaal behoorlijk goede beoordelingen en de prijzen zijn zeer schappelijk in vergelijking met Virpil (en al helemaal t.o.v. RealSimulator 8)7 )

Ik zou zelf wel heel graag een keer die mooie F-16 throttle en fssb stick willen aanschaffen :9~

Maar ja, pc heeft ook steeds urgenter een upgrade nodig en mijn energierekening gooit nogal wat roet in het eten -O-
Heb since een jaar de Orion 1 en ben er zeer tevreden mee!
Ga zeker uitbreiden met de F-16 throttle en ICP als ik weer in NLD woon (nu tijdelijk in Vietnam)

Houd er wel rekening mee dat er nog wat import en belasting bijkomt. Prijs/kwaliteit blijft uitstekend! Zeker een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze maken nu zelfs reclame met een community mod

Niks ten nadele van de Skyhawk (geweldige mod), maar ik vind dat toch wel een beetje merkwaardig van ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55

Ben ook met de Apache begonnen. Ik kon in de taxi en hover training de tail wheel niet meer locken, maar op mijn vraag was er deze instructie:

Very simple explanation:
The light on the TAIL WHEEL button indicates whether it is physically locked or not; whereas the EUFD message indicates which state you have commanded the locking pin be in, or what state you have "selected", which is why it says "SEL" at the end of the EUFD message.

The wheel is free-swiveling, meaning the only way for it to be locked is to move the tail in such a way the locking mechanism is aligned, so the tail wheel locking pin can drop into the hole and physically lock. When this happens, the "UNLOCK" light on the TAIL WHEEL button will extinguish.
----------

dus wat te doen, ik dacht dan dus stukje rechtuit taxien en dan locken maar:

Indeed, but the friction modelling in DCS is a bit off. So you will often see the tail just sliding sideways as you try to drag it forwards to recentre.

The best technique I've found, which is super gamey, is to just lift the tail wheel ever so slightly. It doesn't even need to fully leave the ground for it to pop back into line.

Alternatively, you might be able to drag the wheel sideways as intended and then dump the collective to suddenly drop pressure onto the wheels and increase the friction again. But thata also super gamey.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 22 november 2022 @ 22:21:
[...]

Ze maken nu zelfs reclame met een community mod

Niks ten nadele van de Skyhawk (geweldige mod), maar ik vind dat toch wel een beetje merkwaardig van ED.
Ik heb het idee dat ED een beetje de weg kwijt is. Nu maar hopen dat er een alternatief komt dat zich niet zo dogmatisch opstelt. Ik ben zelf wel te porren voor een open source alternatief.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 28 november 2022 @ 11:46:
[...]

Ben ook met de Apache begonnen. Ik kon in de taxi en hover training de tail wheel niet meer locken, maar op mijn vraag was er deze instructie:

Very simple explanation:
The light on the TAIL WHEEL button indicates whether it is physically locked or not; whereas the EUFD message indicates which state you have commanded the locking pin be in, or what state you have "selected", which is why it says "SEL" at the end of the EUFD message.

The wheel is free-swiveling, meaning the only way for it to be locked is to move the tail in such a way the locking mechanism is aligned, so the tail wheel locking pin can drop into the hole and physically lock. When this happens, the "UNLOCK" light on the TAIL WHEEL button will extinguish.
----------

dus wat te doen, ik dacht dan dus stukje rechtuit taxien en dan locken maar:

Indeed, but the friction modelling in DCS is a bit off. So you will often see the tail just sliding sideways as you try to drag it forwards to recentre.

The best technique I've found, which is super gamey, is to just lift the tail wheel ever so slightly. It doesn't even need to fully leave the ground for it to pop back into line.

Alternatively, you might be able to drag the wheel sideways as intended and then dump the collective to suddenly drop pressure onto the wheels and increase the friction again. But thata also super gamey.
Wat je zegt klopt gewoon: "Een stukje rechtuit taxiën en locken maar"

Dat werkt prima hoor. Gewoon rustig aan doen met je inputs.

Ik heb er zelf in ieder geval nooit problemen mee (moet wel bekennen dat ik sinds Apache release nauwelijks tot geen andere modules meer heb aangeraakt.. Dus ja, wel redelijk wat oefening inmiddels)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Off-topic (maar wel enigszins gerelateerd ;) )

Volgens mij op het moment alleen plannen voor de militaire markt en ik vraag me af of de huis-tuin-en-keuken pc's van gewone stervelingen dit op meer dan 2fps zouden kunnen draaien, maar mooi is het wel (vooral ground shape/textures):

EDIT:

Oh, en inmiddels al weer oud nieuws, maar volgens mij heb ik het hier nog niet gezien;

VAICOM is nu freeware! *O*

en misschien nog wel het beste nieuws, is dat de maker "Hollywood_315" in orde lijkt te zijn (die was heel plotseling ineens maandenlang stil)

[ Voor 34% gewijzigd door Bloedvat op 01-12-2022 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
https://www.digitalcombat...d0JUrdqhJ3RfV1LYxeHUgtDcI

Eindelijk weer nieuws over multithreading, maar “volgend jaar” is wel weer een brede indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Ruben279 schreef op vrijdag 2 december 2022 @ 18:57:
https://www.digitalcombat...d0JUrdqhJ3RfV1LYxeHUgtDcI

Eindelijk weer nieuws over multithreading, maar “volgend jaar” is wel weer een brede indicatie.
Ze moesten even de news cycle van het NOR Platform doorbreken O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eitje84 schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 09:00:
[...]

Ze moesten even de news cycle van het NOR Platform doorbreken O-)
NOR is military only. ED hoeft zich geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• durian
Als ik het goed zie zie ik een paar keer een flard Gripen in het NOR filmpje. Zou graag een goeie Gripen voor DCS zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is een Eurofighter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

durian schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:52:
Als ik het goed zie zie ik een paar keer een flard Gripen in het NOR filmpje. Zou graag een goeie Gripen voor DCS zien...
Na 20 seconden zie je een Gripen én meteen erna een Eurofighter. En later nog een paar F-5's en een J-20. En vooral heel veel F-16.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
dawg schreef op zaterdag 3 december 2022 @ 12:43:
[...]

NOR is military only. ED hoeft zich geen zorgen te maken.
Military only, for now :)

Op YT iets gezien (weet niet meer van welke YT'er) die in de promo clips een aantal dingen zag waar geen enkele waarde in zit voor overheden/MoD's maar enkel iets toevoegen voor consumenten. Geen idee, maar dat icm de 'in eens' aangekondigde spurt in the Multi core van ED, sounds fishy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:44:
[...]

Op YT iets gezien (weet niet meer van welke YT'er) die in de promo clips een aantal dingen zag waar geen enkele waarde in zit voor overheden/MoD's maar enkel iets toevoegen voor consumenten. Geen idee, maar dat icm de 'in eens' aangekondigde spurt in the Multi core van ED, sounds fishy ;)
Multicore is ED al jaren mee bezig en ik zie nog niks concreets in deze laatste nieuwsbrief.
Ik zie niks dat aangeeft dat ED bezig is met een eindspurt.

Ook zeggen de fancy plaatjes/videos van NOR, helemaal niks over de daadwerkelijke realisme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zondag 4 december 2022 @ 11:44:
[...]

Ook gezien en ik schaar dat onder wishful thinking. Was echt nergens op gebaseerd dan op aannames.
Verder wat @Bloedvat zegt: er is verder niets over bekend. Wie zegt dat alles realistisch is en goed werkt? In DCS weet je tenminste zeker dat men veel met SME's werkt en op basis van officiële & openbaar beschikbare data. En DCS heeft ook militaire klanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat betreft de MT implementatie is het denk ik maar afwachten wat het gaat brengen. Multithreaded rendering met Vulkan gaat naar verluidt ook geen wonderen verrichten, terwijl dat natuurlijk in potentie wel een aardige boost zou moeten geven voor een CPU gelimiteerde applicatie zoals DCS.
Ik vraag me nu steeds meer af waar ED mee bezig is. Hoe lang gaan ze nog zo aanmodderen?

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind “aanmodderen” nogal een kwalificatie, maar goed. Tenzij je er zelf werkt of inside info hebt.

Daarnaast weet je ook niet welke invloed Rusland-Oekraïne oorlog en Belarussische spanningen voor invloed hebben op de medewerkers.

[ Voor 39% gewijzigd door dawg op 06-12-2022 21:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:59:
Ik vind “aanmodderen” nogal een kwalificatie, maar goed. Tenzij je er zelf werkt of inside info hebt.
Als software-ingenieur met wat ervaring in projectmanagement meen ik toch wel iets daar over te kunnen zeggen. Bepaalde kenmerken van het releasebeleid over de jaren heen zijn gewoon tekenend voor een falende bedrijfscultuur, zowel op het vlak van management als op technische gebieden. Geen scheiding tussen test en productie, want 'stable' is gewoon ongeteste beta als stabiel verklaren; de vele bugs die terugkeren; het vooruithalen van aankondigingen lang voordat het duidelijk is of dat wel gerealiseerd kan worden en kijkende naar hoe lang het duurt om bepaalde zaken te realiseren waar anderen dat veel sneller doen. Er is gewoon een bepaalde bandbreedte van omstandigheden die dit gedrag mogelijk maken. Dit gebeurt onder goed management en goed technisch leiderschap gewoon veel minder.
dawg schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 20:59:
Daarnaast weet je ook niet welke invloed Rusland-Oekraïne oorlog en Belarussische spanningen voor invloed hebben op de medewerkers.
Dit ging al veel langer fout. Maar de oorlog heeft het er inderdaad niet beter op gemaakt.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 06-12-2022 21:37 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poeh! Lekker hoor! :9~ (afgezien van die zeikerige muziek dan).

Ik ben van plan die Strike Eagle zeker wel aan te schaffen. Vooral sinds ik weet dat je vanuit zowel de pilot als WSO seat vrijwel alles kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Liggen de forums er alleen bij mij uit, of zijn er meer die een foutmelding krijgen..?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:04:
Liggen de forums er alleen bij mij uit, of zijn er meer die een foutmelding krijgen..?
Ligt er voor mij ook uit.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Hier meer mensen die problemen hebben met inloggen/contact krijgen met de DCS server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
dierkx36 schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 20:09:
Hier meer mensen die problemen hebben met inloggen/contact krijgen met de DCS server ?
Welke server?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Hoofd server, waar DCS zijn updates vandaan haalt.

Maar het is al gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op donderdag 8 december 2022 @ 13:04:
En ze liggen er weer uit vandaag, zo te zien

(Had gisteren ook al allerlei eigenaardigheden tijdens het posten)

Anyways.. iemand hier al de upgrade gedaan naar Blackshark 3?
Is het verschil met BS2 noemenswaardig en de €10 waard? Die mooie plaatjes van opengeklapte engine bay covers is leuk, maar daar kijk je wellicht 1 keer naar en daarna nooit meer..

Ik vlieg de Ka50 eigenlijk nooit meer tegenwoordig, maar als het (in VR) echt verbeterd is nu, dan is die €10 geen geld natuurlijk.

[ Voor 38% gewijzigd door Bloedvat op 18-12-2022 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aangeschaft, maar ik gebruik de stabiele tak, dus ik moet nog even wachten tot BS3 daar is geland. Maar voor €10 ga je hem nooit meer kunnen kopen, dus vandaar toch de aanbieding aangenomen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zondag 18 december 2022 @ 11:44:
Aangeschaft, maar ik gebruik de stabiele tak, dus ik moet nog even wachten tot BS3 daar is geland. Maar voor €10 ga je hem nooit meer kunnen kopen, dus vandaar toch de aanbieding aangenomen.
Oh, is dat maar tijdelijk?
Ging er vanuit dat dat permanent was voor BS2 bezitters. Hmm, toch maar binnenhalen dan

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 18 december 2022 @ 12:05:
[...]

Oh, is dat maar tijdelijk?
Ging er vanuit dat dat permanent was voor BS2 bezitters. Hmm, toch maar binnenhalen dan
Ja, tot medio maart.

Maar je kan natuurlijk altijd even de kat uit de boom kijken en dan in februari de knoop doorhakken.

[ Voor 9% gewijzigd door ocf81 op 18-12-2022 12:29 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zondag 18 december 2022 @ 10:09:
[...]

En ze liggen er weer uit vandaag, zo te zien

(Had gisteren ook al allerlei eigenaardigheden tijdens het posten)

Anyways.. iemand hier al de upgrade gedaan naar Blackshark 3?
Is het verschil met BS2 noemenswaardig en de €10 waard? Die mooie plaatjes van opengeklapte engine bay covers is leuk, maar daar kijk je wellicht 1 keer naar en daarna nooit meer..

Ik vlieg de Ka50 eigenlijk nooit meer tegenwoordig, maar als het (in VR) echt verbeterd is nu, dan is die €10 geen geld natuurlijk.
Wel gekocht, nog niet gevlogen.
Alleen snel gekeken os ze nou throttle axis hadden toegevoegd...niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
dierkx36 schreef op zondag 18 december 2022 @ 14:29:
[...]
Alleen snel gekeken os ze nou throttle axis hadden toegevoegd...niet dus.
Tip: kijk nog maar eens een keertje ;)

[ Voor 7% gewijzigd door MTFDarkEagle op 18-12-2022 16:39 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
MTFDarkEagle schreef op zondag 18 december 2022 @ 16:39:
[...]

Tip: kijk nog maar eens een keertje ;)
|:( :$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• durian
Er is een Kerstuitverkoop gaande nu, tot 8 januari! https://www.digitalcombatsimulator.com/en/news/2022-12-23/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hoe zit het nou met die upgrade van de BS? Ik zie alleen de upgrade van 1 naar 2, maar er zou toch ook van 2 naar 3 voor gereduceerde prijs wat komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
GurbY{nl} schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:29:
Hoe zit het nou met die upgrade van de BS? Ik zie alleen de upgrade van 1 naar 2, maar er zou toch ook van 2 naar 3 voor gereduceerde prijs wat komen?
Die is er ook gewoon en heb ik al gekocht. Heb jij dan toevallig alleen BS1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ircghost schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:40:
[...]

Ik had ooit zelf al BS1, vorig jaar met korting naar BS2, en nu met korting naar BS3.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Wat zie jij op deze pagina als je ingelogd bent? https://www.digitalcombat...op/modules/black_shark_3/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ircghost schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 08:40:
[...]

Nee... Zal nog eens uit- en inloggen.

Edit: dat deed de truc. Tnx!!

[ Voor 6% gewijzigd door GurbY{nl} op 24-12-2022 21:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Je kan een nieuwe functie toewijzen in controls bij BS3. Open Maintenance Panels. Doe dat, druk op het knopje. Bam. Tien piek dubbel en dwars waard.

Je kan wel zeiken en mieuwen over de professionaliteit van ED als software devs, maar ze doen echt hun best om tegen de stroom op te zwemmen van technical debt, legacy code (dr Tishin is nu al jaren dood, maar is wel de auteur van de core waar DCS uit voortkomt), een internationale horde katten die allemaal dezelfde kant op moeten en rabiate fans die NU NU NU willen weten wanneer feature X beschikbaar komt en hoe het staat met feature Y.

Wees blij dat ondanks de misère daar in het oosten DCS nog steeds doorontwikkeld wordt. Het had ook zomaar anders kunnen zijn...

Zalig kerstfeest allemaal trouwens ;-)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ook al vlieg ik de BS zelden/nooit (vroeger wel eindeloos veel gevloven trouwens, toen ik BS1 op disc gekocht had) ik heb 'm toch ook maar effe gekocht.. ik bedoel, €10,-? Komop, das "gratis" d:)b

Ik zit wel nog te wachten tot ik bij ED speeltijd kan kopen.... -O-

Fijne feestdagen/vakantie allemaal!
(en sterkte voor diegene die gewoon moeten werken (y) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik had nog wat miles. Heb iets van 1,50 betaald....🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zaterdag 24 december 2022 @ 21:35:
Je kan wel zeiken en mieuwen over de professionaliteit van ED als software devs, maar ze doen echt hun best om tegen de stroom op te zwemmen van technical debt, legacy code (dr Tishin is nu al jaren dood, maar is wel de auteur van de core waar DCS uit voortkomt), een internationale horde katten die allemaal dezelfde kant op moeten en rabiate fans die NU NU NU willen weten wanneer feature X beschikbaar komt en hoe het staat met feature Y.
Tja, dat gebrek aan professionaliteit is wel een probleem voor ons als gebruikers. Het zorgt ook voor meer bugs en langere ontwikkeltijden dan dat nodig is. Dat moet ook gewoon eens opgelost worden zodat men ook zonder zorgen aan de slag kan met onderdelen zonder alles onderuit te halen. Maar het kan zijn dat de vertraging van multithreading er ook mee te maken heeft dat je bij de implementatie ervan zaken ook meer in modules moet onderverdelen en dat we over een tijdje daar dus minder problemen van ondervinden. Ik hoop het. Van mij mag het best iets gedegener. Als het dan wat langer duurt, dan is dat voor mij niet erg. Maar er wel is een verschil tussen gedegen en onnodig lang.

Wees blij dat ondanks de misère daar in het oosten DCS nog steeds doorontwikkeld wordt. Het had ook zomaar anders kunnen zijn...
Ja, moeten wij op onze blote knietjes maar héél dankbaar zijn voor alle problemen? Ik vind het prima om elke 3 à 5 jaar eens een muntje erin te gooien om de support mogelijk te maken, maar de manier waarop ED met zijn ontwikkeling lijkt om te gaan lijkt gewoon amateuristisch, waardoor de ontwikkeling met meer problemen gepaard gaat dan wat mijns inziens vergefelijk is. Dit kost ons ook gewoon geld omdat door de extra (en waarschijnlijk onnodige) complexiteit er ook hogere ontwikkelkosten moeten worden gemaakt.

Mocht ED over de kop gaan dan heb ik er alle vertrouwen in dat er genoeg mensen zijn in de community om een alternatief op te zetten. Het zal dan wel een paar jaar duren voordat het klaar is, maar het zal er vast en zeker komen.
Zalig kerstfeest allemaal trouwens ;-)
Ja, dat wens ik iedereen ook toe.

[ Voor 3% gewijzigd door ocf81 op 25-12-2022 14:31 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Voor wie, tussen al het eten door, nog wat leesvoer wil:

Chucks AH-64D Guide is sinds eergisteren hier beschikbaar:
https://chucksguides.com/aircraft/dcs/ah-64d/

*O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Is er dit jaar geen vooruitblik op het nieuwe jaar? Vorig jaar was ie op 24 december dus ik had ‘m zaterdag eigenlijk wel verwacht.
Pagina: 1 ... 52 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx